WK niet in 16:9

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je mist bij 4:3 gewoon 'anderhalf reclamebord' aan beeld aan weerszijden :(
Nogmaals mijn caps van de vorige bladzijde:

Nederland:
Afbeeldingslocatie: http://www.tgfd.demon.nl/GoT/grootbeeld.jpg

Duitsland:
Afbeeldingslocatie: http://www.tgfd.demon.nl/GoT/breedbeeld.jpg

@ peterke:
Je bent erg knap als je een breedbeeld tv kan regelen met NIET vlakke beeldbuis. De eerste philips` in 195/`96 waren nagenoeg flat. Tegenwoordig is alles plat.

En als iedereen dikker is kijk je geen breedbeeld, maar GROOTBEELD op een breedbeeld-buis ;)
Iedereen is ook dikker op een 4:3 tv als je breedbeeld op een grootbeeld kijkt B)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Minkie

Groazers Unite.

Ik ging het vanavond ook ff vergelijken tussen NED2 en een duitste zender. NED2 is dus gewoon 4:3 en die duitse breedbeeld. Maar de lijnen van het strafschopgebied en die rond de middencirkel waren op de duitser kartelig. Heb ik dan weer een anders soor breedbeeld ofzo? Las verhalen over PAL nogwat enzo.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Heb dus geen digitale tv, wel een breedbeeld. Zou het mogenlijk zijn om het beeld van de BBC op te zetten en het geluid (via de dvd-recorder) van nederland, of zit daar vertraging tussen?

Pentax k10d - Blog - Flickr

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022
Dat hadden wij ook gedaan, tussen de BBC zit een beetje vertraging (niet echt merkbaar) maar bij de Duitse zit een grotere vertraging die je wel merkt ;)

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 15:50
Bor de Wollef schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:35:
[...]

Waarom is iemand met een 4:3 tv ouderwets? Die dingen worden nog steeds verkocht. Sommige mensen hebben gewoon geen behoefte aan iets anders of willen niet de nadelen die de breedband tv nu nog heeft (door de 4:3 uitzendingen).
Je kan het ook andersom zien. mensen kopen nog steeds een 4:3 scherm omdat er nu eenmaal in dat formaat wordt uitgezonden. Hier in België wordt er al jaren in breedbeeld uitgezonden. _/-\o_

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

ik moet er niet aan denken om op bed, waar nogsteeds een 37cm tv staat (zoals ik aanneem bij zovelen) nog meer beeld te hebben op dat zelfde kleine formaat.
Zoiets als 1600x1200 afspelen op een 12" scherm waar eigenlijk 800x600 op hoort. Je ziet alleen nog kleine stipjes zeker op afstand.

Het zou ideaal zijn wanneer het WK in 2 formaten werd uitgezonden, maar ik begrijp het standpunt van de NOS wel. Ik hbe dan een 3:4 37 cm en een 3:4 keuken tv, maar hele volkstammen vooral de ouderen, zonder ze over een kam te scheren, hebben 3:4 en geen breedbeeld, ik las in een tv gids bij kennissen dat nog steeds 60% (het meerendeel dus) in 3:4 kijkt.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
sjolmers schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:45:
ik moet er niet aan denken om op bed, waar nogsteeds een 37cm tv staat (zoals ik aanneem bij zovelen) nog meer beeld te hebben op dat zelfde kleine formaat.
Zoiets als 1600x1200 afspelen op een 12" scherm waar eigenlijk 800x600 op hoort. Je ziet alleen nog kleine stipjes zeker op afstand.

Het zou ideaal zijn wanneer het WK in 2 formaten werd uitgezonden, maar ik begrijp het standpunt van de NOS wel. Ik hbe dan een 3:4 37 cm en een 3:4 keuken tv, maar hele volkstammen vooral de ouderen, zonder ze over een kam te scheren, hebben 3:4 en geen breedbeeld, ik las in een tv gids bij kennissen dat nog steeds 60% (het meerendeel dus) in 3:4 kijkt.
Nee het merendeel van de tv's is 4:3... dat wil niet zeggen dat het merendeel in dat formaat kijkt.
Ik heb zelf 2 tv's 1 breedbeeld en een 4:3 maar waar denk je dat ik vaker naar kijk.. niet naar die 4:3 terwijl volgens de berekeningen in toch op 50% zit 8)7
Als ik bij vrienden/ kennisen kijk hetzelfde beeld. Minimaal 1 (soms meer) breedbeeld tv's aangevuld door de slaapkamer/ badkamer/ keuken tv die 4:3 zijn... maar daar wordt wel maar een fractie van de tijd op gekeken.

Daarnaast als mijn maten komen kijken bij mij zitten we met 6 man naar een breedbeeld te kijken, kijkt er dan 1 iemand alleen naar zijn 4:3 TV liggen de verhoudingen toch ook niet 50-50 8)7

De NOS rekent gewoon scheef
}:O

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

klopt, ook mijn vrienden hebben een breedbeeld, en ook ik heb een, maar mijn ouders, buren, opa's en oma's hebben niet allemaal een breedbeeld tv.
Ik begrijp je redenering en je berekening klopt ook, maar ik denk dat de leeftijdsgroep die hier op Tweakers of GoT post, slechts een klein gedeelte is van de doelgroep van de NOS.
De leeftijdsgroep van de gemiddelde Tweaker zal eerder tot vernieuwing overgaan dan andere leeftijdsgroepen, bovendien hebben deze mensen vaak al een 'oude' 4:3 tv die het al jaren en mogelijk nog jaren doet....(Ik heb mijn ouders trouwens afgeraden om nu een 'goedkope' HDready tv te kopen en te wachten tot de HD LCD's betaalbaar zijn, want de oude 72cm TV doet het nog prima.)

Eerlijkheidshalve, moet ik wel zeggen dat ook mijn voorkeur naar breedbeeld uitgaat. Mijn breedbeeld TV is een 16:10 formaat, en kan HD TV afspelen in 1920x1080. (niet 'slechts' HD-ready) en ik acht mezelf dan ook klaar voor de , hopleijk nabije, toekomst (heb er alleen wel veel geld voor betaald). Maar zoals gisteren heb ik terwijl mijn vriendin naar desperate housewives keek (ze is dr zelf ook een, anders kijk je er niet naar ;) ) noodgedwogen naar stipjes op een 37cm tv zitten kijken en ik was blij dat dit niet breedbeeld was.

[ Voor 42% gewijzigd door sjolmers op 14-06-2006 09:45 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je moet dan ook gewoon EN 4:3 EN 16:9 in huis hebben imho =>

16:9 TV :

- Voetbal
- Films
- Games spelen op je console

4:3 TV :

- Dagelijks naar TV staren naar al de overige meuk.

En gewoon een beeldbuis/CRT a.u.b. !! Al dat LCD/Plasma/HDTV geneuzel is zwaar overhyped imho :z

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Kunnen jullie in Nederland niet naar de belgische VT4 of KanaalTwee kijken? Die zenden het wel uit in 16:9, en mét nederlandse commentaar. (die wel niet altijd even goed is btw)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:07
Nadeel van het WK kanaal: De andere zenders zijn minder scherp opeens?
1, 2, 3 SBS 6, Veronica en Talpa zijn opeens veeeel minder van kwaliteit zie gewoon ranzige artifacten om de zenderlogo's heen :?
Heb Casema.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die artefacten waren er altijd al enigszins aanwezig.
Ik gok dat je er nu pas op bent gaan letten :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

rulus schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:06:
Kunnen jullie in Nederland niet naar de belgische VT4 of KanaalTwee kijken? Die zenden het wel uit in 16:9, en mét nederlandse commentaar. (die wel niet altijd even goed is btw)
De NOS geeft wel breedbeeld signaal door aan de kabelaars, maar in mijn geval, bij UPC knijpen ze het ergens naar 4:3 of zie ik dat verkeerd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Dennahz
  • Laatst online: 21:00

Dennahz

Life feels like hell should.

Wij hebben beneden digitale TV op een 4:3 tvtje, en ik heb boven analoog op m'n breedbeeld (UPC kan / wil nog geen 2 mediaboxen leveren per adres :( ).

Als ik op een Duitse zender voetbal kijk, is het dan breedbeeld? Of zend UPC ook het 4:3 signaal uit dan... (Zit nu in Belgie, dus kan het ff niet checken). De TV schakelde volgens mij wel automatisch over op volledige weergave, dus het zal wel breedbeeld zijn dan?

Twitter

• 911GT2
Gunner schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:45:
[...]

De NOS geeft wel breedbeeld signaal door aan de kabelaars, maar in mijn geval, bij UPC knijpen ze het ergens naar 4:3 of zie ik dat verkeerd?
Bij casema is het ook duidelijk 4:3 (ik heb geen digitaal)

[ Voor 3% gewijzigd door 911GT2 op 14-06-2006 11:50 ]

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 13:32
Gisteren via de Duitser naar 16x9 gekeken en op de achtergrond Radio1. Prima combinatie. :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Digitale klanten van Casema hebben wel gratis 16:9 uitzending i.t.t de klanten van UPC
appies schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:54:
Gisteren via de Duitser naar 16x9 gekeken en op de achtergrond Radio1. Prima combinatie. :)
Welke kabelaar heb je en heb je Digitale TV of niet?

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 14-06-2006 11:55 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik vind het belachelijk dat er door de kabelboeren niet gewoon een analoog kanaal wordt ingeruimd, om ook een breedbeeld analoog signaal aan te bieden, naast het standaard 4:3 signaal.
Desnoods gebruiken ze daarvoor (tijdelijk) een ander kanaal, bijvoorbeeld een kabelkrant of een minder goed bekeken zender. Dit zou zonder meer te rechtvaardigen zijn, gezien het grote aantal kijkers wat op het voetbal afstemt.

De reden dat dit niet gedaan wordt, is natuurlijk vrij duidelijk: Het neemt voor veel mensen de prikkel weg om naar een (veelal duurder) digitaal abonnement over te stappen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

appies schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:54:
Ik heb op radio 1 geen commentaar hoor... :|

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33
En ook ik heb zowel een 16:9 als een 4:3 TV thuis. De 4:3 TV uiteraard op de slaapkamer, en de 16:9 in de huiskamer. Overigens zijn beide TV's CRT bakken. Verder heb ik KPN Digitale TV, zodat ik met kanaal 25 mooi van anamorphic widescreen uitzending van het WK op m'n breedbeeld TV kan genieten ! :)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
Zouden ze bij tvhome wat aan de signaalkwaliteit gedaan, want de kwaliteit van het signaal is nu 100% en het regelmatig verspringen van het beeld in de onderste helft is nu verdwenen?

Het beeld is nu dus gewoon goed. :)

• Uberprutser
  • Laatst online: 19:07
BackSlash32 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:49:
Die artefacten waren er altijd al enigszins aanwezig.
Ik gok dat je er nu pas op bent gaan letten :)
Als er iemand elke dag met ze smoel bovenop de TV zit ben ik het wel ;)
Het is ieg erger dan dat het was eerst was het nagenoeg niet zichtbaar (vooral bij Talpa was er niks te zien).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik mis alleen nogsteeds het scorebordje en klokje bij kanaal 600 van casema...

Leegte

Verwijderd

sjolmers schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:45:

Mijn oma van 82 heeft een grotere breedbeeld tv dan wij hier hebben staan :Y)

• Martinus
  • Laatst online: 19-02 15:21
Kiwiknaapje schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:42:
Ik mis alleen nogsteeds het scorebordje en klokje bij kanaal 600 van casema...
@home heeft het al wel....

no comment

• 911GT2
net even op de bbc gekeken... idd veel goter beeldvlak. Maar lijkt minder scherp...

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
Het klokje bij @home is alleen wel pietepeuterig klein op mijn 28'' breedbeeld tv.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Snap niet dat die mensen in 4:3 zo kunnen kijken naar het WK op NL2.

Toenet bij die herhaling ook dan mis je gewoon compleet het hele gebeuren omdat dat stuk er gewoon af word gesneden.

Gelukkig kan ik het boven wel gewoon in 16:9 volgen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Michael Knight
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dennahz schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:49:
Wij hebben beneden digitale TV op een 4:3 tvtje, en ik heb boven analoog op m'n breedbeeld (UPC kan / wil nog geen 2 mediaboxen leveren per adres :( ).

Als ik op een Duitse zender voetbal kijk, is het dan breedbeeld? Of zend UPC ook het 4:3 signaal uit dan... (Zit nu in Belgie, dus kan het ff niet checken). De TV schakelde volgens mij wel automatisch over op volledige weergave, dus het zal wel breedbeeld zijn dan?
Het is wel in breedbeeldverhouding, dus volledig 16:9, echter geeft UPC géén PALplus signaal door.
DIe krijg ik wel op de analoge satteliet door op duitsland (te zien aan blauwe lijntjes in de zwarte balkes en mijn tv switch ook binnen 1 seconde op zo`n speciale mode)

Hoe kun je trouwens zien of je tv een echte palplus tuner heeft?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:07

defiant

Moderator General Chat
911GT2 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:41:
net even op de bbc gekeken... idd veel goter beeldvlak. Maar lijkt minder scherp...
Ik kijk ook meestal de BBC (commentaar is gewoon beter dan in Nederland ;) ), maar ik vind de BBC wel aardig wat scherper dan het 16:9 beeld wat @home doorgeeft. Je ziet het vooral bij de klok die sinds kort zichtbaar is bij ned2 16:9, die is veel onscherper dan bij de BBC (hij is ook iets kleiner, wat natuurlijk bijdraagt aan de zichtbaarheid).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 15:50

André

Analytics dude

Zo, vanaf 1 januari gaan de RTL's allemaal over op breedbeeld _o_

De discussie over het omslagpunt is ook klaar dus: rond januari heeft 50% een breedbeeld.
En het zou me niets verbazen als de andere zenders heel snel volgen.

[ Voor 19% gewijzigd door André op 23-06-2006 15:51 ]

Verwijderd

Betekent dit dan ook dat er een breedbeeld signaal wordt meegestuurd zodat de meeste tv's hierdoor keurig omschakelen ?

Lijkt mij wel zo fijn :P

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:57:
Betekent dit dan ook dat er een breedbeeld signaal wordt meegestuurd zodat de meeste tv's hierdoor keurig omschakelen ?

Lijkt mij wel zo fijn :P
"RTL stuurt met haar programma’s een signaal mee, waardoor het beeldscherm automatisch de juiste stand aanneemt. "

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vrees dus dat het gewoon palplus is...

• The_Doman
  • Laatst online: 21:55
MikeyMan schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:20:
Vrees dus dat het gewoon palplus is...
Weer over dat PALPlus! :X

PALplus werkt alleen met een ANALOGE uitzending!

De NL publieke zenders hebben het PALplus signaal al een tijd geleden stopgezet!
Alleen de duitse publieke zenders en belgie doen dit nog over ANALOOG.
We hebben in NL nu alleen nog gewoon letterbox (analoog) of anamorph (digitaal)..

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The_Doman schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:42:
[...]
Weer over dat PALPlus! :X

PALplus werkt alleen met een ANALOGE uitzending!

De NL publieke zenders hebben het PALplus signaal al een tijd geleden stopgezet!
Alleen de duitse publieke zenders en belgie doen dit nog over ANALOOG.
We hebben in NL nu alleen nog gewoon letterbox (analoog) of anamorph (digitaal)..
Ja, en waar kijkt 80% van nederland zijn uitzendingen mee...? Juist; met analoog signaal... En misschien mis ik wat, maar er staat nergens dat het alleen over digitaal signaal gaat...

Daarnaast is het echt onzin dat palplus niet meer wordt gebruikt, kom nog vaak genoeg palplus uitzendingen tegen op de nederlandse tv...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:26
Ik heb zelf een breedbeeld tv maar vind de uitzending van het voetbal van BBC erg slecht, allemaal kartelrandjes enzo erg jammer. Daarnaast is het ook nog eens zo dat een 16:9 uitzending op een 4:3 tv alles nog kleiner is dan het al was, zo ook de bal, dan kan je dus helemaal niets onderscheiden :P

Nee ik ben blij dat Ned2 alles in 4:3 uitzend zolang ik nog geen HDTV heb ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• The_Doman
  • Laatst online: 21:55
MikeyMan schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:53:
Ja, en waar kijkt 80% van nederland zijn uitzendingen mee...? Juist; met analoog signaal... En misschien mis ik wat, maar er staat nergens dat het alleen over digitaal signaal gaat...

Daarnaast is het echt onzin dat palplus niet meer wordt gebruikt, kom nog vaak genoeg palplus uitzendingen tegen op de nederlandse tv...
Benieuwd welke Nederlandse zenders dit dan zijn he... ;)
Geloof me nou maar, PALplus wordt NIET meer gebruikt op de Nederlandse zenders!
(de commercieelen hebben het nooit gebruikt, kan ook niet via digitaal SAT)
From: Piet van der Vooren
Date: Sat, May 21 2005 11:39 am
Uit nl.media.tv

Enkele weken geleden heb ik hierover contact gehad met Kees Noort van de
NOS, omdat ik merkte dat het PALplus-signaal bij Nederland 1 ontbrak.
Hij liet mij weten dat de apparatuur die het PALplus-signaal genereert
niet meer leverbaar is. Daarnaast worden alle verbindingen tussen studio
en zender gedigitaliseerd, waardoor het ook niet meer mogelijk is om het
(analoge) PALplus-signaal mee te sturen. Omdat PALplus binnenkort toch
al verdwijnt (de analoge zenders worden de komende twee jaar
uitgeschakeld ten behoeve van digitale zenders) heeft men de
PALplus-norm verlaten. Ook Nederland 2 en 3 worden inmiddels niet meer
in PALplus uitgezonden.

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In breedbeeld is het een stuk mooier. Via @home digitaal, verder is het beeld digitaal een stuk strakker.

Je hebt een stuk beter overzicht als op de vergrote 4:3 op nederland 2.

• Martinus
  • Laatst online: 19-02 15:21
kwiebus schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:43:
Het klokje bij @home is alleen wel pietepeuterig klein op mijn 28'' breedbeeld tv.
Zelfs op 42" ist niet best. Maar goed, gaat om het voetbal ;)

no comment

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Ik wist dat dit topic al een tijdje liep, en misschien is het een beetje off-topic, maar ik hoorde vandaag dat RTL in 16:9 gaat uitzenden. Nu begin ik me wel af te vragen hoe lang het gaat duren voordat zenders in HD gaan uitzenden, aangezien RTL pas de eerste is in nederland die in 16:9 gaat uitzenden.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:47
Huig schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:20:
Ik wist dat dit topic al een tijdje liep, en misschien is het een beetje off-topic, maar ik hoorde vandaag dat RTL in 16:9 gaat uitzenden. Nu begin ik me wel af te vragen hoe lang het gaat duren voordat zenders in HD gaan uitzenden, aangezien RTL pas de eerste is in nederland die in 16:9 gaat uitzenden.
Ongeveer 10 jaar na het begin van het formaat dus, ik schat zo rond 2016. :D

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Pagina: 1 2 3 4 Laatste