Radio 1 via internet en de buffer juist instellen.André schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:50:
[...]
Alleen vertellen ze daar het doelpunt al terwijl hij op TV er nog in moet
Oranje niet in breedbeeld? Jammer. Als ze het veld maar breed houden.
X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT
Sterker nog, ook op een goede PAL TV zal je mond openvallen van de enorme kwaliteitsverbetering van een HDTV beeld, mits je HD ontvanger in staat is een goede conversie te doen van HD naar SD.sphere schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:10:
[...]
Wat heb jij een mooi karakter zeg![]()
Jammer dat je zo uit je nek zwetst. Voor HDTV heb je idealiter een HD-ready toestel nodig, maar je kan het ook nog prima bekijken op een PAL TV.
Zelf heb ik weleens een HDTV uitzending weergegeven op mijn PAL CRT televisie via een MediaPC in een resolutie van 1024x576 pixels interlaced, zg. WPAL wat elke breedbeeld PAL TV kan weergeven. Mooiere beeldkwaliteit heb ik op die TV nog nooit gezien.
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Verwijderd
Ik vind het juist goed, beter dan dat ze twee zwarte balken toevoegen waardoor de het beeld nog maar een resolutie heeft van 720 *405
Verwijderd
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Al die mensen die zitten te zeuren over dat HD niks wordt, LCD tv's zijn te duur, er is al iets beters...etc etc. blabla!StanTheMan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 02:42:
mee eens..
Daarbij: je hebt dus een breedbeeld tv gekocht.. ben je er tevreden mee? zo ja, dan heb je toch een prima koop gedaan, ondanks dat de meeste zenders nog op 4:3 uitzenden. Zelfde geldt voor de LCD/Plasma's --> vind je m mooi? tevreden? PRIMA!
Ik vind het zelf prettiger kijken, en DVD's kijken op een 4:3 is natuurlijk zonde.. Verder heb ik zelf genoeg HD materiaal om van te genieten, dat komt gewoon uit Amerika via internet bij mij...
edit: lees net ook dat t op tvhome (digitaal) van @home ook op breedbeeld komt: hulde!
Ik heb zelf net een 82cm LG 32XL2R gekocht en ben er echt heel tevreden mee. Het analoge beeld via de kabel is gewoon hartstikke goed en doet echt niet onder voor een CRT model. Toevallig heeft mijn vader een Sony Wega 82cm CRT beneden en we hebben voor de aardigheid beide tv's naast elkaar gezet. Hij was echt zeer onder de indruk van mijn LG en vond het beeld zelfs veel mooier. Het eerste wat hij zei was meteen: Wow die kleuren spatten er echt af!
Nou dat is dus alleen nog maar de kabel! Ik kan me niet voorstellen hoe mooi straks de eerste HD films op een Blu-ray of HD-DVD speler zijn. De uitzendingen komen langzamerhand wel in HD maar ik neem eerst genoegen met digitale televisie. En we vergeten bijna de good 'old' DVD speler! DVD films zijn op zichzelf al prachtig ondanks hun 'lage' resolutie t.o.v HD. Ik lig ongeveer 2 meter van mijn tv af en ik kan echt de haren in iemand zijn neus zien
Ik ben gewoon blij met mijn huidige scherm en daar verandert niks aan ondanks het gezever van veel mensen hier. Ik denk maar zo: ze zijn gewoon jaloers
Iedereen die mijn kamer binnenloopt is onder de indruk van deze tv en ze zeggen allemaal dat het mooier is dan de huidige 72cm breedbeeld die ze nu thuishebben. De tv was 'slechts' 1130,- euro en dat is gewoon de prijs die de breedbeelds in het begin ook kosten. Die wega van mijn vader koste destijds zelfs 5000,- gulden!
Ga gewoon lekker op je eigen gevoel af en bekijk het beeld van de tv die jij wilt eens bij een expert en niet bij de mediamarkt waar ze een dikke bagger aansluiting hebben of alleen maar HD-content laten zien. Als de tv eenmaal bij je thuis staat ben je maar ooo zo trots
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 14:05 ]
http://www.nu.nl/news/750...oop_op_platte_tv%27s.htmlRoaDHouse schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 00:28:
Fabrikanten hebben magazijnen vol met LCD's die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnenlaat ze eerst maar eens zorgen dat alle zenders BB gaan uitzenden
Verwijderd
KPN zend het ook in breedbeeld uit!!!
Kanaal 25/27. Echt mooi beeld, net naar opening gekeken.
Verwijderd
Analoge kijkers: zap maar eens tijdens een wedstrijd tussen Ned en de BBC of DLD. Dan weet je wat we moeten missen hier. Echt om te huilen.
Nou hier bij casema heeft dat extra WK Ned2 breedbeeld kanaal flink veel meer bandbreedte dan de echte Ned2, echt een duidelijk verschil zichtbaar. Géén blokje te zien i.t.t. de normale Ned2.
Zo hoort digitale tv eigenlijk te zijn.
Welke techniek bedoel je nu eigenlijk, geen LCD, geen plasma, geen HD-CRT, geen SED. Bedoel je misschien OLED, nog niet rijp voor massaproductie in grote formaten en dus ook niet te koop, want je zegt zo stellig dat de opvolger er al is en ook nog eens goedkoper, waar kan ik mijn exemplaar aanschaffen?RoaDHouse schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 02:49:
[...]
Ik vertel helemaal geen nonsens .... voor HDTV moet je een LCD hebben die daar geschikt voor is
(en deze is een stuk duurder) en dan nog maar te zwijgen over de extra kosten die er aan verbonden zijn
Ik heb het niet over SED ... maar een andere techiek.:)
btw.. je kan hier wel een beetje de wijsneus gaan uithangen, maar ik denk dat ik er meer van weet dan jij.
Welke extra kosten zijn er aan verbonden, behalve de aanschaf van een HD-decoder, en de aankomende extra maandelijkse kosten? En zijn deze kosten ook niet van toepassing op de "andere techniek"? Of is die geheimzinnige opvolger out-of-the-box geschikt om HDTV-S of HDTV-C te ontvangen?
offtopic:
Je mag best denken dat je er meer vanaf weet dan ik, held.
Je mag best denken dat je er meer vanaf weet dan ik, held.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
YepDyStiC schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:43:
Nou hier bij casema heeft dat extra WK Ned2 breedbeeld kanaal flink veel meer bandbreedte dan de echte Ned2, echt een duidelijk verschil zichtbaar. Géén blokje te zien i.t.t. de normale Ned2.
Ik kijk nu ook digitaal (32LX2R): Top kwaliteit
Hm ik krijg op ZDF geen breedbeeldpuls hier via de kabel... satelliet wel.... casema doet weer moeilijk
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Bij KPN 4:3 NL2 vallen de pixels gewoon uit het beeld, zulke zware compressie. Bij 16:9 NL2 echt een stuk beter, maar vrij veel alliasing en de scherpte is niet helemaal 100 procent. Maar toch wel wat beter dan analoog, en amanorf 16:9 he.
Analoog via ZDF redelijke 16:9, maar waarom nou gewoon de NOS niet. Al die bierreclames.
Analoog via ZDF redelijke 16:9, maar waarom nou gewoon de NOS niet. Al die bierreclames.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
ZDF via de satelliet geeft een datastream met een bitrate van 7MB/s... da's plezier beeld (bijna 2x zo veel als bij Digitenne
)
tvhome heeft er ook een kanaal bij op de digitale, kanaal 12 ned 2 16:9
tijdens de openening van polen-ecuador bij de opstellingen kon je goed het verschil zien, rechts en links miste een heel stuk van het veld op ned 2
tijdens de openening van polen-ecuador bij de opstellingen kon je goed het verschil zien, rechts en links miste een heel stuk van het veld op ned 2
Ik vond kanaal 12 een beetje storen. Hij leek af en toe te haperen terwijl dit op ned2 niet zo was. Zou natuurlijk ook aan mijndecoder kunnen liggen natuurlijk.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
ik heb een samsung decoder en het beeld was prima bij mij
Had er ook last vanJanoz schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:51:
Ik vond kanaal 12 een beetje storen. Hij leek af en toe te haperen terwijl dit op ned2 niet zo was. Zou natuurlijk ook aan mijndecoder kunnen liggen natuurlijk.
Het signaal tijdelijk verbeteren door de splitter er tussen weg te halen hielp ook niet.
Via tvhome in breedbeeld kijken is geen pretje, het beeld hapert voortdurend door de brakke kwaliteit van het signaal.
De 16:9 uitzending is wel meer live dan de 4:3 uitzending welke een paar seconden achter loopt.
De 16:9 uitzending is wel meer live dan de 4:3 uitzending welke een paar seconden achter loopt.
Hmm jammer om te horen, heb toevallig gister besteld via de actie met eenmalige kosten van 30 euro voor decoder en kaartje ....
Mmm, ik zie hier geen verschil tussen NED2 en BBC .....analoog op lcd tv
Klaag niet...
Caiway sinds 1 juni. was ONS
Klaag niet...
Caiway sinds 1 juni. was ONS
Ik teken nergens meer voor
Ik ben een beetje aan het stoeien met de bekabeling geweest. Wat bleek, als ik de coaxkabel die ik tussen de decoder en de tv heb zitten weghaal dat de kwaliteit van het signaal een stuk beter wordt. Het ging van beneden de 40% naar rond de 80%. Daarnaast heb ik zojuist een hirschmann kabel en connectoren gehaald en nu zit de kwaliteit op 95%. Dus vanavond maar eens kijken of het beter gaat.
Het beeld is nu in ieder geval een veel beter, ik heb nu alleen nog wel af toe haperingen in het onderste helft van het beeld wat toch nog best storend is.
De haperingen die ik om de zoveel seconden zie is het verspringen van een deel van het beeld:
Het beeld is nu in ieder geval een veel beter, ik heb nu alleen nog wel af toe haperingen in het onderste helft van het beeld wat toch nog best storend is.
De haperingen die ik om de zoveel seconden zie is het verspringen van een deel van het beeld:
[ Voor 31% gewijzigd door kwiebus op 10-06-2006 22:23 ]
Ik heb hier in ieder geveel 0 problemen met TVHOME digitaal, het ziet er echt heel mooi uit op breedbeeld!
@Campus UT hebben we het WK in HDTV via IPTV, monitor op 2048 en genieten
Best ziek beeld eigenlijk, je kan werkelijk alle gras sprieten afzonderlijk zien
[ Voor 4% gewijzigd door MidiMaze op 10-06-2006 17:39 ]
blabla
Verwijderd
Behalve het feit dan dat Ned2 4:3 is en de BBC breedbeeld. Je ziet echt meer op DLD en de BBC.Quakie schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:39:
Mmm, ik zie hier geen verschil tussen NED2 en BBC .....analoog op lcd tv
Ik kijk BBC of DLD1 en heb het geluid van Ned2 via de videorecorder op speaker.
Dat is goed te doen, behalve dat Ned een seconde of 4 na-ijlt op DLD1.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 20:41 ]
Ik heb zojuist ook naar het verschil gekeken tussen NED2 en DLD1....serieus je ziet een stuk meer veld, vooral bij kritieke near-goal situaties.
Toen schakelde ik ook even de analoge satteliettuner op m`n kamer aan, meteen breedbeeldpuls en extra kleur/scherpte. Nou ben ik eigenlijk jaloers op m`n ouders beneden, die digitaal hebben... maja bij de echte wedstrijden zit je in de huiskamer
Toen schakelde ik ook even de analoge satteliettuner op m`n kamer aan, meteen breedbeeldpuls en extra kleur/scherpte. Nou ben ik eigenlijk jaloers op m`n ouders beneden, die digitaal hebben... maja bij de echte wedstrijden zit je in de huiskamer
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Zelf kijk ik Ned2 breedbeeld via Casema digitaal, en dat ziet er echt goed uit, heb wel het idee dat ze de bandbreedte opgeschroeft hebben.... vandaag is de signaal sterkte van "alle" zender veel hoger
Ook upc heeft dit volgens mij gedaan.. kwaliteit van digitaal is sinds de start van het WK een stuk beter!
Wat voor actie was dat dan? Wil ook wel zo'n decoder voor 3 tientjes.Punisher007 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:27:
Hmm jammer om te horen, heb toevallig gister besteld via de actie met eenmalige kosten van 30 euro voor decoder en kaartje ....
De kwaliteit lijkt een beetje te fluctueren, net The Rock zitten kijken op BBC, en de kwaliteit was werkelijk on-Casema hoog, prachtig, ik hoop dat het zo blijft. Het lijkt inderdaad op (bijna) alle kanalen verbeterd te zijn.Chimsie78 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:20:
Zelf kijk ik Ned2 breedbeeld via Casema digitaal, en dat ziet er echt goed uit, heb wel het idee dat ze de bandbreedte opgeschroeft hebben.... vandaag is de signaal sterkte van "alle" zender veel hoger
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dan zou je toch verschil in beeld moeten hebben? Of me tv moet het zo mooi upschalen..Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:33:
[...]
Behalve het feit dan dat Ned2 4:3 is en de BBC breedbeeld. Je ziet echt meer op DLD en de BBC.
Ik kijk BBC of DLD1 en heb het geluid van Ned2 via de videorecorder op speaker.
Dat is goed te doen, behalve dat Ned een seconde of 4 na-ijlt op DLD1.
Als ik switch tussen BBC en NED2 is er gewoon weg geen verschil te merken hier....
Zal vanmiddag eens proberen met DLD....
Ik teken nergens meer voor
Als je straks hetzelfde beeld krijgt, geeft jouw kabelaar het signaal waarschijnlijk aangepast door 
Ik zal eens kijken of ik nog leuke 4:3/16:9 caps kan maken een deze dagen.
Ik zal eens kijken of ik nog leuke 4:3/16:9 caps kan maken een deze dagen.
Ik mis wel een scorebordje met klokje bij kanaal 600 bij casema (dat 16:9 kanaal)
Leegte
Ach, 16:9 in standaard PAL zuigt gewoon: veel onscherper omdat je alles ook nog eens uitrekt. Zelfde effect als wanneer je gewoon 4:3 hebt en dan flink inzoomt totdat je balken links/rechts weg zijn. Bovendien hebben heel veel mensen gewoon nog 4:3-tv's, vooral de lagere inkomensklassen die vaker voetbal zullen kijken dan de hogere (nofi
) 
Bij HD heeft het wel zin: dit formaat is gewoon ontworpen voor breedbeeld en geeft veel meer beeldinformatie effectiever door. Ideaal. Alleen jammer dat de NL omroepen nog niet in HD te ontvangen zijn, maarja
Kortom: zo slecht is het nog niet. Volgend WK zal alles HD zijn gok ik
Bij HD heeft het wel zin: dit formaat is gewoon ontworpen voor breedbeeld en geeft veel meer beeldinformatie effectiever door. Ideaal. Alleen jammer dat de NL omroepen nog niet in HD te ontvangen zijn, maarja
Kortom: zo slecht is het nog niet. Volgend WK zal alles HD zijn gok ik
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
over 4 jaar? Lijkt me sterk.. Feit blijft wel dat het digitale breedbeeld signaal (ondanks dat het PAL is) gewoon anamorphic wordt doorgegeven, dus geen verlies van scherpte!
voor de liefhebbers even een paar snapshots gemaakt van de HDTV stroom 
http://midiweb.student.utwente.nl/wk_snaps/
[ Voor 28% gewijzigd door MidiMaze op 11-06-2006 18:57 ]
blabla
thanksMidiMaze schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:57:
Klopt het dat Multikabel niet zo'n breedbeeld kanaal heeft
? Heb alle nummers langs gezapt, en niets tegengekomen... of is dat kanaal er alleen wanneer er een wedstrijd is?
En als ik hem op ARD zet, dan geeft de decoder wel 16:9 aan, maar dan snijdt die links en rechts een gedeelte van het beeld weg, terwijl wanneer ik hem op ZDF zet, hij wel overswitcht naar 16:9
zenden ze het fout uit? of ligt het aan mn decoder, ik gebruik de Panasonic decoder...
Niet dat voetbal me zo boeit, maar wou wel dat kwaliteit verschil zien
, want ik merk het ook sterk wanneer ik een programma op NED1,2 of 3 kijken die dan anamorph uitzend, tegen een ingezoomde letterboxed uitzending op RTL4/5/6/SBS6/Veronica/NET5/Talpa, kan dat ook liggen aan de bitrate? al kan ik me niet voorstellen dat ze bij de Publieke omroepen veel meer bandbreedte geven
En als ik hem op ARD zet, dan geeft de decoder wel 16:9 aan, maar dan snijdt die links en rechts een gedeelte van het beeld weg, terwijl wanneer ik hem op ZDF zet, hij wel overswitcht naar 16:9
Niet dat voetbal me zo boeit, maar wou wel dat kwaliteit verschil zien
Sorry maar dat nep 16:9 op de bbc ziet er gewoon niet uit. Zonder palplus is het gewoon geen verbetering tov 4:3, ook al mis je enige beeldinformatie. Ik zie liever meer beeldscherpte.
Heb een gewone TV (55 CM 4:3) en kon er niet om treuren dat het deze keer gewoon 4:3 werd uitgezonden. Heb via analoge kabel gekeken en vind het wel best, al moet ik zeggen dat die HDTV screenies wel
zijn.
De wijzen komen uit het Oosten!
Ze hebben het wel hoor, maar je moet er extra voor betalen door een abo te nemen op het extra film/sport kanaal.BiG-GuY schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:28:
Klopt het dat Multikabel niet zo'n breedbeeld kanaal heeft? Heb alle nummers langs gezapt, en niets tegengekomen... of is dat kanaal er alleen wanneer er een wedstrijd is?
Echt wel lamzakkerige actie van Multikabel dus.
Multikabel Gebruikersgroep: WK in breedbeeld?
Misschien een instelling in je decoder? het zou toch geen verschil moeten maken natuurlijk..?BiG-GuY schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:28:
En als ik hem op ARD zet, dan geeft de decoder wel 16:9 aan, maar dan snijdt die links en rechts een gedeelte van het beeld weg, terwijl wanneer ik hem op ZDF zet, hij wel overswitcht naar 16:9zenden ze het fout uit? of ligt het aan mn decoder, ik gebruik de Panasonic decoder...
Echt anamorph zal er natuurlijk altijd beter uitzien dan gewoon ingezoomd letterbox.BiG-GuY schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:28:
Niet dat voetbal me zo boeit, maar wou wel dat kwaliteit verschil zien, want ik merk het ook sterk wanneer ik een programma op NED1,2 of 3 kijken die dan anamorph uitzend, tegen een ingezoomde letterboxed uitzending op RTL4/5/6/SBS6/Veronica/NET5/Talpa, kan dat ook liggen aan de bitrate? al kan ik me niet voorstellen dat ze bij de Publieke omroepen veel meer bandbreedte geven
En bitrate bij Multikabel blijft een beetje een mysterie, de laatste keer dat ik heb kunnnen testen met een Humax decoder was de beeldkwaliteit op veel zenders echt om te huilen zo slecht...
De enige kanalen die er echt wel goed uitzagen waren dus de premium sport/film kanalen, daar was blijkbaar wel genoeg bandbreedte voor gereserveerd!!
http://forum.multikabel.nl/viewtopic.php?p=9053#9053
The_Doman kijkt trouwens nog gewoon analoog via Multikabel ....
Ik vind er niks bijzonders aan. Vindt je dit nou om scherp te noemen? Ik heb heerlijk oranje gekeken op een 4:3 TV. Probeer eens tevreden te zijn met wat je (allemaal) hebt.MidiMaze schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:57:
Ik zag zelf wel een groot verschil bij de film Lord Of The Ring, DVD vs. HD.
ligt aan je kabelprovider, op de satelliet is het signaal wel anamorph (beeldvullend) en niet letterboxedsampoo schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:38:
Sorry maar dat nep 16:9 op de bbc ziet er gewoon niet uit. Zonder palplus is het gewoon geen verbetering tov 4:3, ook al mis je enige beeldinformatie. Ik zie liever meer beeldscherpte.
Inderdaad, als je dan toch analoog breedbeeld wil kijken kun je beter afstemmen op de Duitse (ARD/ZDF) zenders. Deze zitten nog (als het goed is) analoog op de kabel en zenden uit in PAL+.sampoo schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:38:
Zelfs op een gewone (niet PAL+) TV geeft dit toch al een beter beeld.
Het verschil in scherpte is duidelijk te zien!
Alleen kloot de kabelboer er weer meeThe_Doman schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:53:
[...]
Inderdaad, als je dan toch analoog breedbeeld wil kijken kun je beter afstemmen op de Duitse (ARD/ZDF) zenders. Deze zitten nog (als het goed is) analoog op de kabel en zenden uit in PAL+.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Als je dat zou doen dan zou alles er uitgerekt uitzien op 4:3-tv's (veel, vooral ouders tv's kunnen dat niet omshapen naar 16:9!)StanTheMan schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:49:
over 4 jaar? Lijkt me sterk.. Feit blijft wel dat het digitale breedbeeld signaal (ondanks dat het PAL is) gewoon anamorphic wordt doorgegeven, dus geen verlies van scherpte!
Bij 16:9 heb je overigens alleen verticaal gezien beter beeld: je krijgt immers rechthoekige pixels.
PAL+ is op normale tv's even goed als gewoon PAL hoor, de extra info wordt opgeslagen in de zwarte balken boven en onder. Het beeld tussen die balken in is even vaag/scherp als een 'normale' 16:9-uitzending.
Oh? Geef es een voorbeeld dan? PAL+ is een volledig analoge standaard. Kwaliteit wordt alleen eventueel minder als ze het intern digitaal doorgeven (artifacts).BackSlash32 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:54:
[...]
Alleen kloot de kabelboer er weer meedus schiet je er nog niks mee op.
-edit-
sorry voor de 2 posts achter elkaar
[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-06-2006 23:01 ]
-ScuL- in "WK niet in 16:9"
sampoo in "WK niet in 16:9"
Oftewel: kabelboeren laten het pal+ gedeelte vervallen.
Goeie marketingzet ook, zo hopen ze natuurlijk gauwer digitaal te verkopen als de analoge signalen gecastreerd worden van pal+ naar pal.
Goeie marketingzet ook, zo hopen ze natuurlijk gauwer digitaal te verkopen als de analoge signalen gecastreerd worden van pal+ naar pal.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Ik kan ook genieten van HD tv via casema.. en ik vind er wel zo'n groot verschil tussen zitten de standaard 4:3 uitzending van ned2. de 16:9 en de 16:9 HD versie. wanneer je HD heb gezien wil je niks anders meer!
Het hangt dus van de kabelmaatschappij af.BackSlash32 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:06:
Sommige kabelboeren geven inderdaad niet het analoge PAL+ signaal door.
Hier (Multikabel Den Helder) worden de duitse zenders ARD/ZDF nog WEL in hoge kwaliteit ANALOOG via SAT opgevangen en inclusief PAL+ doorgegeven.
Alleen is het dus zo dat er maar heel weinig TV's zijn met een echte PAL+ decoder.
...
Verwijderd
ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar kon hem zou gauw niet vinden. Wij hebben vorig jaar zomer een grote breedbeeld gewonnen, een JVC, en hij weergeeft ook 16:9. Betekend dit nou ook meteen dat dit een HDTV is?
Nee.
Weet verder zo geen uitleg, maar het komt er op neer dat HDTV uitzendingen wel altijd in 16:9 worden uitgezonden. Maar omgekeerd geld het niet. Dus 16:9 is geen HDTV
Weet verder zo geen uitleg, maar het komt er op neer dat HDTV uitzendingen wel altijd in 16:9 worden uitgezonden. Maar omgekeerd geld het niet. Dus 16:9 is geen HDTV
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Verwijderd
16:9 is niet altijd HD
HD is altijd 16:9
Jou is PAL (99,99999% zeker)
Zoek maar even op wikipedia naar PAL en HDTV.
HD is altijd 16:9
Jou is PAL (99,99999% zeker)
Zoek maar even op wikipedia naar PAL en HDTV.
Het lijkt me heel erg stug dat kabelboeren het PAL+-gedeelte laten vervallen, daarvoor zou redelijk specialistische apparatuur nodig zijn afaik. Bovendien is het dan een soort concurrentievervalsing en zou een rechter het kunnen verbieden en/of bestraffen.BackSlash32 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:06:
Sterker nog, dat hebben ze jaren terug al laten vallen...
Heb jij in al die tijd nog een PAL-plus testbeeld gezien of van die gekke blauwe lijntjes (palplus info) gezien in de zwarte balken op een 4:3 tv
?!
Heb jij in al die tijd nog een PAL-plus testbeeld gezien of van die gekke blauwe lijntjes (palplus info) gezien in de zwarte balken op een 4:3 tv
De NL publieke zenders hebben het PALplus signaal al een tijd geleden stopgezet!
Alleen de duitse publieke zenders en belgie doen dit nog over ANALOOG.
We hebben in NL nu alleen nog gewoon letterbox (analoog) of anamorph (digitaal)..
Alleen de duitse publieke zenders en belgie doen dit nog over ANALOOG.
We hebben in NL nu alleen nog gewoon letterbox (analoog) of anamorph (digitaal)..
From: Piet van der Vooren
Date: Sat, May 21 2005 11:39 am
Uit nl.media.tv
Enkele weken geleden heb ik hierover contact gehad met Kees Noort van de
NOS, omdat ik merkte dat het PALplus-signaal bij Nederland 1 ontbrak.
Hij liet mij weten dat de apparatuur die het PALplus-signaal genereert
niet meer leverbaar is. Daarnaast worden alle verbindingen tussen studio
en zender gedigitaliseerd, waardoor het ook niet meer mogelijk is om het
(analoge) PALplus-signaal mee te sturen. Omdat PALplus binnenkort toch
al verdwijnt (de analoge zenders worden de komende twee jaar
uitgeschakeld ten behoeve van digitale zenders) heeft men de
PALplus-norm verlaten. Ook Nederland 2 en 3 worden inmiddels niet meer
in PALplus uitgezonden.
Die blauwe lijntjes zie ik inderdaad nog steeds bij de duitse publieke zenders....Michael Knight schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:42:
Heb jij in al die tijd nog een PAL-plus testbeeld gezien of van die gekke blauwe lijntjes (palplus info) gezien in de zwarte balken op een 4:3 tv?!
* megamuch kijkt via upc digital op sport 1 naar alle wedstrijden.
Ben wel tevreden over de kwaliteit. Alleen had ik toch nog liever HDTV gehad. Daar heb je uiteindelijk toch die plasma tv voor.
Ben wel tevreden over de kwaliteit. Alleen had ik toch nog liever HDTV gehad. Daar heb je uiteindelijk toch die plasma tv voor.
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Verwijderd
Gelukkig zijn er mensen die wél van vernieuwing/verbetering houden, anders hadden we nog steeds zwart/wit gehad.Ik heb heerlijk oranje gekeken op een 4:3 TV. Probeer eens tevreden te zijn met wat je (allemaal) hebt.
ah, ok, maar het zijn in ieder geval niet de kabelboeren die het signaal moedwillig strippenMichael Knight schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:42:
Heb jij in al die tijd nog een PAL-plus testbeeld gezien of van die gekke blauwe lijntjes (palplus info) gezien in de zwarte balken op een 4:3 tv?!
Verder: vooruitgang etc. is prima, maar het heeft tuurlijk geen zin om continu te blijven doorzeuren over iets dat in ieder geval dít jaar niet gaat veranderen, helaas
Ik heb de wedstrijd in breedbeeld gekeken via de satelliet op de Duitse RTL. Als je een Philips 37PF9830 LCD TV hebt dan wil je de wedstrijd echt niet in 4:3 formaat zien. Het beeld was op RTL bovendien ook een stuk beter (veel meer detail) dan de wedstrijd op NL. Voor het NL-commentaar heb ik vervolgens de radio aan gehad, alleen liep die een seconde of 4 voor op het beeld, dus wist ik al dat Robben scoorde voordat ik het zag gebeuren.. 
Maar het is gewoon schandalig dat de NOS de wedstrijden anno 2006 nog in 4:3 durft uit te zenden. Enige vorm van visie hebben ze absoluut niet. Gemiste kans, jammer.
Maar het is gewoon schandalig dat de NOS de wedstrijden anno 2006 nog in 4:3 durft uit te zenden. Enige vorm van visie hebben ze absoluut niet. Gemiste kans, jammer.
Dat klopt, maar op zo'n TV kies je voor het gewone Nederland 2 kanaal, en niet voor kanaal 12, WK 16:9.....Sorcerer8472 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:59:
[...]
Als je dat zou doen dan zou alles er uitgerekt uitzien op 4:3-tv's (veel, vooral ouders tv's kunnen dat niet omshapen naar 16:9!)
Bij 16:9 heb je overigens alleen verticaal gezien beter beeld: je krijgt immers rechthoekige pixels.
PAL+ is op normale tv's even goed als gewoon PAL hoor, de extra info wordt opgeslagen in de zwarte balken boven en onder. Het beeld tussen die balken in is even vaag/scherp als een 'normale' 16:9-uitzending.
Dus liever óf veel beeldinfo weglaten óf alles anamorphic (= vervormd op veel 4:3-tv's, nog steeds >50% van alle tv's in NL) uitzenden? Vind dat nou niet echt van visie getuigenJazzySOB schreef op maandag 12 juni 2006 @ 08:26:
Zie je ook als je hem op wk nos hd hebt staan je hd lampje gaan branden?Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:08:
Ik kan ook genieten van HD tv via casema.. en ik vind er wel zo'n groot verschil tussen zitten de standaard 4:3 uitzending van ned2. de 16:9 en de 16:9 HD versie. wanneer je HD heb gezien wil je niks anders meer!
Sorcerer8472 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:59:
[...]
Als je dat zou doen dan zou alles er uitgerekt uitzien op 4:3-tv's (veel, vooral ouders tv's kunnen dat niet omshapen naar 16:9!)
Met de meeste opmerkingen van je ben ik het eens, maar niet met deze, tenminste voor zover het digitale TV betreft. Anamorphic 16: 9 vervormd niet op 4:3 omdat de settopbox voor een 4:3 televisie het beeld verkleint en zwarte balken genereert. Net zo als een DVD speler. Bijna alle DVD's zijn 16:9 en kun je gewoon bekijken op een 4:3 televisie.Sorcerer8472 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:03:
[...]
Dus liever óf veel beeldinfo weglaten óf alles anamorphic (= vervormd op veel 4:3-tv's, nog steeds >50% van alle tv's in NL) uitzenden? Vind dat nou niet echt van visie getuigen
Alleen al zouden ze analoog in echt 16:9 uitzenden, ja dan wordt het op een 4:3 televisie vervormd. Misschien bedoel je dat ook wel, maar ik maakte het er niet uit op
[ Voor 3% gewijzigd door Xenan op 12-06-2006 14:58 ]
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Veel plezier met je zwartwit tv maar ik ga toch liever met de tijd mee. Zie dit niet als een flame, maar je zal eens moeten weten wat je mistToFast schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:51:
[...]
Ik vind er niks bijzonders aan. Vindt je dit nou om scherp te noemen? Ik heb heerlijk oranje gekeken op een 4:3 TV. Probeer eens tevreden te zijn met wat je (allemaal) hebt.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Even een plaatje om te laten zien wat je nou precies mist...de plaatjes hebben een afwijking van 1.6 secs, omdat ik moest switchen van kanaal en nog een plaatje schieten 
Eerst de NOS:

Und jetz vond der zweitte deutsche fernsehen
:

De bal is echt makkelijker te volgen bij breedbeeld. Ook zie je veel beter waar iedereen opgesteld staat bij de kritieke passes... Gister zag ik bij een herhaling op de NOS dat de bal recht op de keeper afging, maar op 4:3 zag je de bal net niet z`n hand raken, terwijl je dit op 16:9 helemaal kon volgen...
Eerst de NOS:

Und jetz vond der zweitte deutsche fernsehen

De bal is echt makkelijker te volgen bij breedbeeld. Ook zie je veel beter waar iedereen opgesteld staat bij de kritieke passes... Gister zag ik bij een herhaling op de NOS dat de bal recht op de keeper afging, maar op 4:3 zag je de bal net niet z`n hand raken, terwijl je dit op 16:9 helemaal kon volgen...
[ Voor 123% gewijzigd door Michael Knight op 12-06-2006 15:51 ]
Inderdaad, juist de herhalingen zijn een ramp. Aangezien die camera's naast het veld de bal of de actie bijna nooit midden in het beeld kunnen houden, mis je bij de NOS vaak wat er nou echt gebeurde.
[ Voor 6% gewijzigd door DriveSand op 12-06-2006 16:27 . Reden: Even de clou herstellen wa :d ]
Verwijderd
Het nut van HDTV staat buiten kijf omdat dit de beeldkwaliteit absoluut ten goede komt. Echter als de discussie gaat over verhoudingen dan is het meegaan met de tijd alleen omdat er andere techniek beschikbaar is een enorm lomp consumentenargument. Ik bezit vooralsnog nog steeds alleen een 4:3 tv en zolang er op de zenders helemaal niets veranderd aan de uitzendnorm ben ik hier ongelooflijk blij mee. Die keer dat ik een DVD'tje kijk wen ik wel aan de zwarte balken. Aangezien ik het meerendeel van de tijd geen DVD maar tv kijk zou ik momenteel wel gek zijn om een breedbeeld te kopen.Denizz schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:15:
[...]
Veel plezier met je zwartwit tv maar ik ga toch liever met de tijd mee. Zie dit niet als een flame, maar je zal eens moeten weten wat je mist. Die screens vind ik niet erg goed nee, maar men zegt: je moet het allemaal in beweging zien
.
Gisteren heb ik overigens bij een vriend het Nederlands elftal op bb zitten kijken en het zag er ongangs lelijk uit. Die Serven leken wel American football spelers zo breed waren ze....
Verwijderd
Typisch een geval van iemand die aspect-ratio-scheel is... Dat is gewoon een kwestie van de verkeerde zoom standen gebruiken van je TV...Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:30:
[...]
Het nut van HDTV staat buiten kijf omdat dit de beeldkwaliteit absoluut ten goede komt. Echter als de discussie gaat over verhoudingen dan is het meegaan met de tijd alleen omdat er andere techniek beschikbaar is een enorm lomp consumentenargument. Ik bezit vooralsnog nog steeds alleen een 4:3 tv en zolang er op de zenders helemaal niets veranderd aan de uitzendnorm ben ik hier ongelooflijk blij mee. Die keer dat ik een DVD'tje kijk wen ik wel aan de zwarte balken. Aangezien ik het meerendeel van de tijd geen DVD maar tv kijk zou ik momenteel wel gek zijn om een breedbeeld te kopen.
Gisteren heb ik overigens bij een vriend het Nederlands elftal op bb zitten kijken en het zag er ongangs lelijk uit. Die Serven leken wel American football spelers zo breed waren ze....
Tsjah, als iedereen zo denkt krijgen de heren in hilversum en omstreken natuurlijk nooit zin om eens wat te ondernemen om breedbeeld/HDTV uitzendingen te gaan maken. We lopen al zo lekker achter op dat gebied....Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:30:
[...]
Het nut van HDTV staat buiten kijf omdat dit de beeldkwaliteit absoluut ten goede komt. Echter als de discussie gaat over verhoudingen dan is het meegaan met de tijd alleen omdat er andere techniek beschikbaar is een enorm lomp consumentenargument. Ik bezit vooralsnog nog steeds alleen een 4:3 tv en zolang er op de zenders helemaal niets veranderd aan de uitzendnorm ben ik hier ongelooflijk blij mee. Die keer dat ik een DVD'tje kijk wen ik wel aan de zwarte balken. Aangezien ik het meerendeel van de tijd geen DVD maar tv kijk zou ik momenteel wel gek zijn om een breedbeeld te kopen.
We hadden het over NL2. Als die de boel anamorphic gaat uitzenden dan ziet het er dus wel vervormd uit (je hebt immers meestal geen settopbox om NL2 te kijken als je via kabel kijkt). Zenden ze het 16:9 uit, dan gaat er relatief veel scherpteinfo verloren.nicetas schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:57:
[...]
[...]
Met de meeste opmerkingen van je ben ik het eens, maar niet met deze, tenminste voor zover het digitale TV betreft. Anamorphic 16: 9 vervormd niet op 4:3 omdat de settopbox voor een 4:3 televisie het beeld verkleint en zwarte balken genereert. Net zo als een DVD speler. Bijna alle DVD's zijn 16:9 en kun je gewoon bekijken op een 4:3 televisie.
Alleen al zouden ze analoog in echt 16:9 uitzenden, ja dan wordt het op een 4:3 televisie vervormd. Misschien bedoel je dat ook wel, maar ik maakte het er niet uit op
Een oplossing: NL2HD. Misschien volgende EK/WK?
Die oplossing is er al toch? NED2 op kanaal 12 in 16:9
Hoe lang zullen ze nog nodig hebben om dat voor elkaar te krijgen? Vandaag nog steeds niet...Kiwiknaapje schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:28:
Ik mis wel een scorebordje met klokje bij kanaal 600 bij casema (dat 16:9 kanaal)
Vanaf vandaag wel een "NOS" en een "2" logo op het breedbeeld-kanaal, alleen vallen ze beide buiten beeld
Mr Magic schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:29:
[...]
Hoe lang zullen ze nog nodig hebben om dat voor elkaar te krijgen? Vandaag nog steeds niet...
Vanaf vandaag wel een "NOS" en een "2" logo op het breedbeeld-kanaal, alleen vallen ze beide buiten beeld
Volgens mij was het vandaag gewoon gerekt, kon geen breedbeeld gevoel krijgen, terwijl dat bij de BBC wel zo was. Gewoon kansloos opgerekt, ja daag. Iemand dat gevoel ook?StanTheMan schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:28:
Die oplossing is er al toch? NED2 op kanaal 12 in 16:9
no comment
Verwijderd
Dat komt door die logo's. Het is nl. wel degelijk breedbeeld.Martinus schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:05:
[...]
[...]
Volgens mij was het vandaag gewoon gerekt, kon geen breedbeeld gevoel krijgen, terwijl dat bij de BBC wel zo was. Gewoon kansloos opgerekt, ja daag. Iemand dat gevoel ook?
die niet volgens mij..Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:13:
Heb je bij upc ook een Breedbeeld versie van Ned2? Ik kan niks vinden
ja ik heb hier bij casema ook het breedbeeld kanaal ned 2 16:9 heet het.
Heb wel digitale tv
edit: upc = casema
Heb wel digitale tv
[ Voor 14% gewijzigd door stefanmarchal op 12-06-2006 21:36 ]
||
Ik ben best wel te spreken over het breedbeeld WK kanaal van KPN digitale tv!
Dat het breedbeeld is, leuk, maar het is zo ontzettend veel scherper in vergelijking met NL2.
En dan te bedenken dat NL2 van de normale zenders nog redelijk goed te kijken valt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de blokjes van Animal Planet.
Dat het breedbeeld is, leuk, maar het is zo ontzettend veel scherper in vergelijking met NL2.
En dan te bedenken dat NL2 van de normale zenders nog redelijk goed te kijken valt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de blokjes van Animal Planet.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
En op welk nummer zit dat net?? Zou wel mooi zijn als ik dat heb.StefanMarchal schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:36:
ja ik heb hier bij casema ook het breedbeeld kanaal ned 2 16:9 heet het.
Heb wel digitale tv
Bij Casema is Ned2 16:9 kanaal 600 en HDTV is kanaal 500.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:54:
[...]
En op welk nummer zit dat net?? Zou wel mooi zijn als ik dat heb.
Hetzelfde geldt in nog sterkere mate voor wedstrijden via het ZDF. De beeldkwaliteit daarvan is echt extreem hoog.Canaria schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:45:
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Verwijderd
Ik vindt van niet we hebbe 2 of 3 jaar perse een 4:3 televisie gehaalt , omdat we het gewoon veel mooier en beter vinden met een 100%flat crt
Breedbeeld wat heb je eraan zie er geen verschil in alleen dat iedereen dikker is
EDIT : Ik moet wel toegeven dat we Canal Digital Abbonement hebben hierbij kun je kiezen tussen 4:3 en 16:.. ( Kabel hebben we niet )
Breedbeeld wat heb je eraan zie er geen verschil in alleen dat iedereen dikker is
EDIT : Ik moet wel toegeven dat we Canal Digital Abbonement hebben hierbij kun je kiezen tussen 4:3 en 16:.. ( Kabel hebben we niet )
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 12:09 ]
Verwijderd
gewoon abbo nemen op Sport 1 en je had het in breedbeeld gekregen, verder heeft @home idd een kanaal 12 ingericht met uitzending breedbeeld.
Verwijderd
Wat je in het eerste gedeelte zegt, snap ik niet..Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:04:
Ik vindt van niet we hebbe 2 of 3 jaar perse een 4:3 televisie gehaalt , omdat we het gewoon veel mooier en beter vinden met een 100%flat crt
Maar wat je aan breedbeeld hebt.
Heb je wel is goed bekeken wat breedbeeld inhoudt...
Kijk nog is voor de grap naar de beginpost van dit topic!
--
Het WK-Kanaal van KPN heet ook niet voor niets HQTV
Met ZDF en WKkanaal blijkt : Met digitale TV van KPN KAN het dus wel zo scherp.
@Pauluz: dit komt omdat er maar een beperkt (legaal) frequentiebereik is waarin KPN mag uitzenden.. Hierbinnen moeten ze wat zenders kwijt en zij bepalen binnen dat bereik dus de kwaliteit per zender. Ze hebben maar'n beperkt aantal megabitten te vergeven.
Als het analoge net helemaal uit gaat (september dacht ik zo?) komen er frequenties vrij en heb je dus meer bandbreedte!
Als het analoge net helemaal uit gaat (september dacht ik zo?) komen er frequenties vrij en heb je dus meer bandbreedte!
De ministerraad heeft vrijdag ingestemd met het voorstel van minister Brinkhorst van Economische Zaken en staatssecretaris Van der Laan van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap om vanaf de nacht van 29 op 30 oktober 2006 te stoppen met de analoge uitzending van Nederland 1, 2 en 3.triet schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:38:
Bron: blikopnieuws.nl
Vergeet een belangrijk detail niet; dat gaat om het analoge signaal via de ether. Verwar het niet met je analoge signaal via de kabel aanbieders.triet schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:38:
@Pauluz: dit komt omdat er maar een beperkt (legaal) frequentiebereik is waarin KPN mag uitzenden.. Hierbinnen moeten ze wat zenders kwijt en zij bepalen binnen dat bereik dus de kwaliteit per zender. Ze hebben maar'n beperkt aantal megabitten te vergeven.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Dat is duidelijktriet schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:38:
Vanaf 30 oktober stopt het analoge net.
Even wat meer info over de nu nog analoge kanalen die dan dus gaan vervallen.
TV-band Frequentie(MHz) Kanalen Kanaalbreedte (MHz)
I(VHF) 47 - 68 2 - 4 7
III(VHF) 174 - 230 5 - 12 7
IV (UHF) 470 - 581 21 - 34 8
V(UHF) 582 - 9601 35 - 81 8
bron: http://www.frequentieland.nl/omroep/index.php?file=tv.htm
Precies, via de ether...
Het analoge signaal via de kabel laten ze nog niet vallen, omdat je dan veel meer tuners per huishouden nodig hebt en tuners met dubbele recievers erin, omdat je anders niet gelijktijdig kunt opnemen en zappen
Het analoge kabelnet vangt dat nu nog op 
BTW; post 1000 van moi
Het analoge signaal via de kabel laten ze nog niet vallen, omdat je dan veel meer tuners per huishouden nodig hebt en tuners met dubbele recievers erin, omdat je anders niet gelijktijdig kunt opnemen en zappen
BTW; post 1000 van moi
Verwijderd
Ik kwam er bij toeval achter dat er een speciaal kanaal was (25 of 27). Hier ook superstrak beeld, beduidend beter dan N2. (Overigens zijn hier vrijwel alle zenders best goed, geen blokjes iig.)Canaria schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:45:
Verwijderd
Exact! Da's precies waarom de bb-kijkers dus zo balen dat het niet bb wordt uitgezonden! (Alternatief = zwarte balken links en rechts)Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:30:
[...]Gisteren heb ik overigens bij een vriend het Nederlands elftal op bb zitten kijken en het zag er ongangs lelijk uit. Die Serven leken wel American football spelers zo breed waren ze....
Verwijderd
En dat komt allemaal door tuig zoals Mig29Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:44:
[...]
Exact! Da's precies waarom de bb-kijkers dus zo balen dat het niet bb wordt uitgezonden! (Alternatief = zwarte balken links en rechts)
Verwijderd
Tsja, wordt toch eens tijd dat je die 4:3 oogkleppen afdoet.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:04:
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 22:08 ]
Bij breedbeeld zie je nu die speler rechtsonder ook, bij het gewone niet (weggeknipt)...
Scheelt idd een stuk.
Maar hoe deden ze dat vroeger toen 16:9 net bestond? Gewoon boven en onder een stuk van het beeld afknippen?
Scheelt idd een stuk.
Maar hoe deden ze dat vroeger toen 16:9 net bestond? Gewoon boven en onder een stuk van het beeld afknippen?
Op onze nieuwe breedbeeld lijkt de bal nu soms net wel een ei
Kijk je via Ned 2 of een echte breedbeeld zender zoals BBC of ZDF?Dersan schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:09:
Op onze nieuwe breedbeeld lijkt de bal nu soms net wel een ei
ALs je naar 4:3 materiaal kijkt moet je gewoon zwarte balken aan de zijkant zetten.
* Janoz hekelt altijd die uitgerekte beelden. Helemaal irritant zijn die 'slimme rondmaak filters. Ik word helemaal gestoord van de vervormende reclameborden wanneer de camera het veld over panned.
Ikzelf heb een 4:3 TV. Deze lcd heb ik een tijd terug gekocht omdat ik breedbeeld nog lang niet door zag breken (terecht blijkt wel weer). Toch kijk ik naar de breedbeeld uitzeinding (@home kanaal 12). Ja, ik heb zwarte balken boven en onder, echter zie ik zoveel meer op het veld dan op ned 2. Vleugelspitsen heb ik al gezien terwijl ze bij 4:3 nog het beeld in moeten komen. Het hele veld is vanuit het camera oogpunt gewoon een stuk breder dan dat het 'hoog' is.
* Janoz hekelt altijd die uitgerekte beelden. Helemaal irritant zijn die 'slimme rondmaak filters. Ik word helemaal gestoord van de vervormende reclameborden wanneer de camera het veld over panned.
Ikzelf heb een 4:3 TV. Deze lcd heb ik een tijd terug gekocht omdat ik breedbeeld nog lang niet door zag breken (terecht blijkt wel weer). Toch kijk ik naar de breedbeeld uitzeinding (@home kanaal 12). Ja, ik heb zwarte balken boven en onder, echter zie ik zoveel meer op het veld dan op ned 2. Vleugelspitsen heb ik al gezien terwijl ze bij 4:3 nog het beeld in moeten komen. Het hele veld is vanuit het camera oogpunt gewoon een stuk breder dan dat het 'hoog' is.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Deze interessante link vond ik elders:
Petitie voor meer breedbeeld-uitzendingen in Nederland!
Als we die allen ondertekenen, misschien gebeurt er nog iets moois...
Petitie voor meer breedbeeld-uitzendingen in Nederland!
Als we die allen ondertekenen, misschien gebeurt er nog iets moois...
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM