Ik had het laatst weer met een vriend over GTA4...
Dingen die erin
moeten komen:
•
Ragdolls. Heel veel spellen hebben tegenwoordig ragdolls, dus bij GTA mag het er inmiddels ook wel eens in komen. Ik wil dat als ik een ventje aanrijdt, dat 'ie over m'n motorkap heen rolt en vervolgens tegen de voorruit aan knalt. Het ziet er zo triest uit als je in San Andreas en ventje aan rijdt en dat dat ventje vervolgens de ruimte in wordt gelanceerd of gelijk een straatpannekoek wordt.
•
Betere AI. De AI in de huidige 3D GTA's in ronduit triest te noemen. Het is frustrerend dat als je een auto inhaalt, je 9 van de 10 keer keihard in je zijkant gebeukt wordt door degene die je inhaalt. Dit gebeurt ook vaak bij het afslaan bij kruispunten en zo. Ook moeten ze er eens voor zorgen dat auto's van de AI ook af kunnen remmen en dat ze niet allemaal even hard gaan. Het ziet er zo lomp uit dat alle auto's even hard gaan en dat ze ook allemaal even hard de bocht om gaan.
De politie is helemaal lomp. in San Andreas ben je even immortal als je een auto in stapt en de agentjes stoppen ook met schieten als je instapt. Bij GTA2 werd je tenminste gelijk je auto uitgetrokken als je dat probeerde. Bij San Andreas kan je zonder problemen wegrijden.
•
Schademodellen voor voertuigen. Carmageddon en Destruction Derby hadden al goeie schademodellen en die spellen zijn al behoorlijk oud. Waarom niet in GTA? Wat ze nu hebben kan je nauwelijks een schademodel noemen. En hoe tof zou het zijn als je je auto om een boom heen kan vouwen?
En het zou natuurlijk ook wel tof zijn als het shootergedeelte beter uitgewerkt wordt, net als het rijgedrag van de auto's. Het zit er nu allemaal wel in, maar het is het allemaal net niet.
Ik zou eigenlijk wel een heel boek vol kunnen schrijven over wat ik allemaal in GTA4 zou willen zien...
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]