Augustus dit jaar komt de eerste content beschikbaar voor GTA is op de GDC bekend gemaakt. Ben benieuwd dat het word.
Anoniem: 148415
Officiële GTA IV site heeft een update gekregen:
http://www.rockstargames.com/IV/* Videos of Alderney businessman Phil Bell and the Dilettante hybrid car.
* Downloadable posters of Liberty City's most wanted criminals, straight from the LCPD.
* The Weazel News sidebar-friendly news widget.
* New batch of exclusive screenshots.
* Debut of the Character Series of official wallpapers and more.
Die Phil Bell video is grappig met een verwijzing naar Analyze thisAnoniem: 148415 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:10:
Officiële GTA IV site heeft een update gekregen:
[...]
http://www.rockstargames.com/IV/
Ik kan die weazel widget niet als gadget toevoegen in mijn windows sidebar of wel?
van gamer:
Ik ga alvast wat ruimte opschonenExclusieve DLC voor Xbox 360 versie van GTA IV wordt enorm
Tijdens de Bloggers Breakfast dat Microsoft op de GDC heeft georganiseerd, is meer informatie vrijgekomen betreffende de downloadbare content dat exclusief uit gaat komen voor GTA IV. Zo maakt Microsoft duidelijk dat 'exclusieve content' betekent dat geen ander platform downloadbare content zal krijgen voor deze game.
Bovendien zal de content omvangrijker zijn dan veel mensen denken. Zo kunnen we het beste uitgaan van content dat vergelijkbaar was met games als Vice City en San Andreas, welke (volgens Microsoft) waren te beschouwen als uitbreidingen. We kunnen onze borst dus nat maken.
De prijs die Rockstar zal vragen voor de extra content is nog niet bekend. Het is aan de ontwikkelaar zelf of en hoeveel geld er voor gevraagd wordt. Als de extra content het goed doet, is er de kans dat online distributie de manier zal zijn om uitbreidingen te verspreiden.
Anoniem: 125123
Als het echt zo een grote uitbreding word, dan word het spel het beste op de X360.Exclusieve DLC voor Xbox 360 versie van GTA IV wordt enorm
Tijdens de Bloggers Breakfast dat Microsoft op de GDC heeft georganiseerd, is meer informatie vrijgekomen betreffende de downloadbare content dat exclusief uit gaat komen voor GTA IV. Zo maakt Microsoft duidelijk dat 'exclusieve content' betekent dat geen ander platform downloadbare content zal krijgen voor deze game.
Bovendien zal de content omvangrijker zijn dan veel mensen denken. Zo kunnen we het beste uitgaan van content dat vergelijkbaar was met games als Vice City en San Andreas, welke (volgens Microsoft) waren te beschouwen als uitbreidingen. We kunnen onze borst dus nat maken.
De prijs die Rockstar zal vragen voor de extra content is nog niet bekend. Het is aan de ontwikkelaar zelf of en hoeveel geld er voor gevraagd wordt. Als de extra content het goed doet, is er de kans dat online distributie de manier zal zijn om uitbreidingen te verspreiden.
Maar stiekem komt die content ook wel voor de PS3. Dat kunnen ze anders echt niet missen. (denk ik)
Anoniem: 114616
Ze zeggen wel meer daar. En wat ze ook krijgen. Ook op de ps3 komt vast wel content en het blijft een geweldig spel... ( ga ik vanuit )
Anoniem: 148415
Ik denk dat de DLC voor Xbox meer in de trant zal zijn van de 'Stories' reeks.
Bijvoorbeeld hoe Vice City Stories voortborduurde op Vice City, zelfde setting, alleen dan andere personages, andere missies en nieuwe muziek...
Bijvoorbeeld hoe Vice City Stories voortborduurde op Vice City, zelfde setting, alleen dan andere personages, andere missies en nieuwe muziek...
Ze zullen die DLC wel moeten gaan missen. Microsoft heeft er $50 miljoen voor betaald en analisten denken dat dat al vele malen meer zal zijn dan de eventuele winst die er met de DLC behaald kan worden. De PS3 zal deze DLC dus vrijwel zeker nooit krijgen, maar een eventuele PC versie zou misschien wel deze DLC kunnen krijgen.Anoniem: 125123 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 08:28:
[...]
Als het echt zo een grote uitbreding word, dan word het spel het beste op de X360.
Maar stiekem komt die content ook wel voor de PS3. Dat kunnen ze anders echt niet missen. (denk ik)
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Anoniem: 12316
Aangezien dit topic alweer ver over de 1000 posts is: wie heeft er zin om een nieuw deel (met een nieuwe topic start, er is nu zoveel meer bekend) te openen?
Anoniem: 125123
Klopt, maar Rockstargames heeft bijna niks gezegd over hoe groot de DLC gaat worden.MetroidPrime schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:12:
[...]
Ze zullen die DLC wel moeten gaan missen. Microsoft heeft er $50 miljoen voor betaald en analisten denken dat dat al vele malen meer zal zijn dan de eventuele winst die er met de DLC behaald kan worden. De PS3 zal deze DLC dus vrijwel zeker nooit krijgen, maar een eventuele PC versie zou misschien wel deze DLC kunnen krijgen.
Dat het vergelijkbaar is als vice city en san andreas heeft Microsoft zelf verteld.
MS had ook verteld, Multiplayer X360 only! Paar dagen later werd er gezegd, PS3 ook mutliplayer.
Zo zie je maar.
@ Terr
Ik wil wel meehelpen, maar ik kan niet een hele TS in me eentje doen.
Is het echt zo gek dat de DLC gigantisch gaat worden met een budget van $50 miljoen voor de ontwikkeling? Ter vergelijking, de originele Guitar Hero had een budget van $1 miljoen, America's Army een budget van $7 miljoen en Gears of War had een budget van $10 miljoen. Het lijkt mij dat je met een budget van $25 miljoen per episode toch wel iets ter grootte van Vice City of San Andreas kan maken?Anoniem: 125123 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:40:
[...]
Klopt, maar Rockstargames heeft bijna niks gezegd over hoe groot de DLC gaat worden.
Dat het vergelijkbaar is als vice city en san andreas heeft Microsoft zelf verteld.
Dat berustte op een misverstand, Microsoft heeft nooit beweerd dat alleen de Xbox 360 versie multiplayer zou bevatten. De originele uitspraak was vrij ongelukkig geformuleerd en daardoor leek het alsof er beweerd werd dat alleen de Xbox 360 versie multiplayer zou bevatten. Dit is echter vrijwel direct door Microsoft gecorrigeerd om misverstanden te komen.MS had ook verteld, Multiplayer X360 only! Paar dagen later werd er gezegd, PS3 ook mutliplayer.
Zo zie je maar.
[ Voor 16% gewijzigd door MetroidPrime op 24-02-2008 13:05 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Mischien komt die uitbreiding voor de ps3 gewoon uit op een schijfje.Als het zo`n grote uitbreiding is.
[ Voor 7% gewijzigd door Kimo op 24-02-2008 12:57 ]
Dat is niet erg realistisch aangezien Microsoft er $50 miljoen voor betaald heeft. Microsoft zal echt niet vrijwillig het ontwikkelbudget van een PS3 spel gaan betalen.Kimo schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:57:
Mischien komt die uitbreiding voor de ps3 gewoon uit op een schijfje.Als het zo`n grote uitbreiding is.
[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 24-02-2008 13:07 ]
Zoals iemand al eerder opmerkte is dit onjuist, en ik doe daar nog een schepje bovenop door te zeggen dat gecomprimeerde textures juist goedkoper zijn dan ongecomprimeerde textures. Ze nemen minder geheugen in, dus je hebt ook minder cache misses bij texture fetches (of eigenlijk: in een enkele cache entry kunnen meer pixels als ze gecomprimeerd zijn). Decompressie zelf is verder gratis.Anoniem: 59888 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:13:
[...]
Decompressie is een behoorlijk zware belasting van de hardware, dat kan wel maar zou enorm ten koste van de performance van de game gaan, het is zeker niet "gratis".
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
komt hij niet op de psp?
Er zal vast wel een PSP versie komen, maar dat zijn toch volledige versies. Wel dezelfde persoon en stad, maar ander verhaal en kleiner. Erg leuk om te spelen, dat dan weer wel.koekoek2003nl schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:06:
komt hij niet op de psp?
Dus GTA: New York Stories o.i.d.
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 24-02-2008 20:09 ]
GTA IV is weer gewoon Liberty City hoorPWM schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:09:
[...]
Er zal vast wel een PSP versie komen, maar dat zijn toch volledige versies. Wel dezelfde persoon en stad, maar ander verhaal en kleiner. Erg leuk om te spelen, dat dan weer wel.
Dus GTA: New York Stories o.i.d.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
vast; ze poorten hem gewoon eventjeskoekoek2003nl schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:06:
komt hij niet op de psp?

Mixed Reality dev
kwa graphics doet gta vice city stories niet onder voor vice city
maar idd gta IV lijkt me ook iets te hoog gegrepen. desalniettemin een nieuwe psp game met het verhaal van IV lijkt me zeer interessant
Een nieuwe GTA PSP game is nooit mis maar ja het is duidelijk dat games zoals GTA: VCL is wat je ongeveer kan krijgen. Liberty City is behoorlijk groot!koekoek2003nl schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:31:
[...]
kwa graphics doet gta vice city stories niet onder voor vice city
maar idd gta IV lijkt me ook iets te hoog gegrepen. desalniettemin een nieuwe psp game met het verhaal van IV lijkt me zeer interessant
Zelf heb ik weer GTA III en GTA: VC in mijn PS3 geschoven. Heerlijk! Een GTA game is iets speciaals, een game waar je uren bezig kan zijn met niets en waar leuke dingen zoals "goede burger" bonussen voor het slaan van rennende criminelen een heerlijke dimensie toevoegen.
Hell het ziet ernaar out dat in GTA IV de politie weer een heerlijk corrupt zooitje is, heb je het schild van hun al gezien op de website..lichtjes brutaal! (En in GTA: VCS dan dat als je een baan wou waarbij je klootzakken in elkaar mocht slaan je de politie kon versterken. Oh yes!)
There is no place like ::1
Anoniem: 245611
dalijk komt de pc versie die krijgt de content van x360 en pc en dan nog extras ook (standaard met xbox exclusives (en multiplatform
) )
Anoniem: 26235
Omdat het nogal wat werk is en Terr nog niet heeft gereageerd op de mail van gisteren wil ik hierbij melden dat ik de nieuwe TS voor mijn rekening neem, tenzij er al iemand is maar dat moet ie dan even melden.
Anoniem: 12316
For the record: ik heb hem uiteindelijk wel een mailtje teruggestuurd 
-> [Multiplatform] Grand Theft Auto IV - deel 2
-> [Multiplatform] Grand Theft Auto IV - deel 2
Dit topic is gesloten.