Het grote TweakDSL topic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 12.095 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Nou ik heb dus alle gegevens die jij me net gegeven hebt uitgeprobeert. Ik zocht naar dat 1483. Nu zeiden ze in de documentatie dat als je Routed 1483 wilde, dat je IP over ATM moest gebruiken. Helaas moet je daar dus een IP enz. invullen, wat ik hier dus niet heb.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
 ADSL Port
MAC Address     00:14:6C:63:BA:71
IP Address  ---
Network Type    DHCP Client
IP Subnet Mask  ---
Gateway IP Address  ---
Domain Name Server  ---

LAN Port
MAC Address     00:14:6C:63:BA:70
IP Address  192.168.0.1
DHCP    On
IP Subnet Mask  255.255.255.0

Modem
ADSL Firmware Version   A2pB018e.d16f
Modem Status    Connected
DownStream Connection Speed     1120 kbps
UpStream Connection Speed   288 kbps
VPI     0
VCI     34

Dit krijg ik met alles ingesteld, er komt geen IP bij het DHCP gebeuren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Internet IP Address {hier staat bij dat als ik Routed RFC1483 wil hebben, ik IPOA moet aanzetten. Maar dan moet ik daar een ip invullen en dat heb ik niet} 
Get Dynamically From ISP
Use Static IP Address
IP Address  ...
IP Subnet Mask  ...
Gateway IP Address  ...  
Use IP Over ATM (IPoA)
IP Address  
...
IP Subnet Mask  ...
Gateway IP Address  ...

Domain Name Server (DNS) Address
Get Automatically From ISP
Use These DNS Servers
Primary DNS     ...
Secondary DNS   ...

NAT (Network Address Translation)
    Enable   Disable

Router MAC Address
Use Default Address
Use Computer MAC Address
Use This MAC Address
Hier vind ik ook niets wat ik kan instellen? :? Omdat ik dat niet weet. En het is zondag dus de helpdesk is dicht. :'(
Modem is heel recent, firmware is van 6 januari. Dus dat moet wel goed zijn.\
Hij maakt op een of andere manier wel verbinding, maar geeft geen IP.

[ Voor 10% gewijzigd door Timo op 14-05-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Routed RFC1483 is een ander protocol en werkt inderdaad alleen met een vast ingesteld IP en gaat niet werken dus. Heb je hem wel op LLC staan en niet op VC of MUX?

Misschien is dit weer zo'n router die niet overweg kan met het 1483Bridged-IP in combinatie met NAT & dhcp (EnetEncapsulated).
fooker schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:26:
Hier vind ik ook niets wat ik kan instellen?
Het is IP en DNS via DHCP verkrijgen gewoon. Alleen krijg je dat alleen als de juiste instellingen zijn gemaakt natuurlijk.
Omdat ik dat niet weet. En het is zondag dus de helpdesk is dicht. :'(
Je zal de Netgear helpdesk denk ik moeten gaan bellen. Kan mij goed voorstellen dat TweakDSL dit apparaat ook niet kent.
Modem is heel recent, firmware is van 6 januari. Dus dat moet wel goed zijn.
Zag ik net inderdaad, is een splinternieuw apparaat dit.
Hij maakt op een of andere manier wel verbinding, maar geeft geen IP.
Ergens zijn instellingen toch niet juist bij je DSL/Internet/Wan.

[ Voor 88% gewijzigd door bjck op 14-05-2006 16:42 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:48

Tijntje

Hello?!

Even een vraagje dan maar.
Ik kan sinds vandaag gebruik maken van mijn TweakDSL. Ik heb alleen het probleem dat als ik naar tweakers.net ga dat ik op de activatie pagina kom van tiscali en dan geeft hij de volgende melding:
Not Found
The requested URL /doityourself.cgi was not found on this server.

Apache/1.3.34 Server at tweakers.net Port 80
Het rare is dat dit alleen in Firefox is. In IE gaat het allemaal goed. De rest van de pagina's zijn allemaal in orde.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:37
Hebben meer mensen het probleem dat ze geen grote attachments mee kunnen sturen via de mail? Bij een attachment van 1.9 MB krijg ik al problemen.

Ik mail via Thunderbird, en krijg de volgende foutmelding. (na heel lang proberen te versturen):

"Connection to smtp server mail.tweakdsl.nl failed. The server may be unavailable or is not accepting smtp connections. Please verify that your smtp settings are correct".

Text mailtjes werken prima. Iemand enig idee wat er fout kan zijn? Misschien heb ik iets verkeerd ingesteld in thunderbird? (lijkt me sterk aangezien het 'vroegâh' altijd prima werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tijntje schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:32:
Even een vraagje dan maar.
Ik kan sinds vandaag gebruik maken van mijn TweakDSL. Ik heb alleen het probleem dat als ik naar tweakers.net ga dat ik op de activatie pagina kom van tiscali en dan geeft hij de volgende melding:

[...]

Het rare is dat dit alleen in Firefox is. In IE gaat het allemaal goed. De rest van de pagina's zijn allemaal in orde.
Ergens is een stukje DNS gecached. Waarschijnlijk toen je ging activeren heb je tweakers.net opgevraagd in firefox en ben je op die activatie pagina gekomen. Druk eens +F5 in FF in als je die pagina opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:48

Tijntje

Hello?!

OOH wat voel ik me stom.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-10 15:15
Hey Burne, of iemand anders...

Ik zit inmiddels al bijna een week zonder internet (kan gelukkig ook met UMTS inbellen op werk :) ). Ik had mijn ADSL1 abo om laten zetten naar ADSL2 10Mbit. Vandaf dat moment doet internet het niet meer.

Ik ben al vanaf woensdag dagelijks met de helpdesk aan bellen, maar veel verder kom ik daar ook niet. Ze doen wel hun best, maar zeggen dat ze dit ook nog nooit hebben meegemaakt. Ik heb vrijdag mijn copperjet geflashed met de firmware van ftp.tweakdsl.nl. Nog steeds niets.

Probleem zit 'm in het feit dat ik geen IP krijg. Tweaknet ziet mijn modem wel, en ze zien ook dat er een IP uitgedeeld wordt. Deze IP wordt echter niet op mijn modem ingesteld.

Hieronder volgt een copy paste van mijn modem. Wat me opvalt is dat er "DSL: 1 ADSL1 over PSTN (ATM-based)" staat. Moet dat niet ADSL2 zijn?

Mijn user account is CB05031197.

copy/paste:
Welcome!
This page shows the status of your connection.
--------------------------------------------------------------------------------
Status
Local IP Address: 172.19.3.1 LAN Settings...
--------------------------------------------------------------------------------
Advanced Diagnostics
Connection Authentication: None Login Settings...
Port Connection Status
Port Type Connected Line State
DSL atm Showtime
Ethernet ethernet Up
WAN Status
IP Address Type: Static IP Address Settings...
WAN Subnet Mask: None
Default Gateway: None
Primary DNS: None DNS Client Settings...
LAN Status
LAN Subnet Mask: 255.255.0.0
Act as Local DHCP Server: No DHCP Server Settings...
MAC Address: 00:01:71:0C:7A:E6
Hardware Status
Up-Time: 00:05:29s
Version: CopperJet 816-2P Router VoATM 6.02 RC1
Vendor: Allied Data Technologies
Defined Interfaces
RFC1483: Show Statistics... Port:dsl VPI/VCI: 0/35
Ethernet: Show Statistics...
Routing Table
Destination Netmask Gateway Interface
172.19.0.0 255.255.0.0 0.0.0.0 ethernet-0
127.0.0.0 255.0.0.0 0.0.0.0 loopback
Webserver Status
HTTP Port: 80
Auxillary HTTP Port: 8008
Copyright (c) 2005 Allied Data Technologies Terms and conditions
Device Information
Product: CopperJet 816-2P Router VoATM
Vendor: Allied Data Technologies
MAC address: 00:01:71:0C:7A:E6
Serial number: 41556148
Hardware revision: R6 - 816-2P (Argon 330 / Turbo)
Software version: 6.02 RC1
DSL: 1 ADSL1 over PSTN (ATM-based)
Ethernet: 1 10/100Mbit/s
Voice: 2 POTS (VoATM)
LAN connection: ethernet-0
This page allows you to change the IP address for the default LAN port.
The name of the IP interface is ethernet-0.
Advanced Configuration...
Default LAN IP Interface: ethernet-0
Primary IP Address
IP Address:
Subnet Mask:
Secondary IP Address
The Secondary IP Address must be in the same subnet as the Primary IP Address.
IP Address:
Existing Virtual IP Interfaces on ethernet-0
Virtual IP Iface IP Address Subnet Mask
No virtual IP interfaces
Create new Virtual IP Interface...
Edit Service
-------------------------------------------------------------------------------
Options
Name Value
Creator:
Description:
ATM Protocol: None PPPoA PPPoE RFC1483-Routed RFC1483-Bridged IPoA
Ether Protocol: None PPPoE Ethernet
VoDSL
Status: Current TSM: elcp (started, established)
VoDSL Configuration
ATM Settings
VPI:
VCI:
PCR: cells/s
CDVT: cells
Coder Settings
Coder law: ALAW µLAW
VoDSL Signalling
None
CopperCom
Paradyne/Jetstream
BLES CAS ELCP
Profile: ITU - 1 ITU - 2 ATM Forum - 7 ATM Forum - 8 ATM Forum - 9 ATM Forum - 10 ATM Forum - 11 ATM Forum - 12
Proprietary test mode
Edit Scan PVC
Options
Name Value
Enabled: false true
Percent Complete: 0
Showtime Polls: 0
Max PVCs: 23
Found PVCs: 0
Scan State: idle
Version: 1.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 22:04

GekkeR

key = key

Als je de 816 niet op een specifieke manier flashed (van adsl1 naar adsl2) kan je er een boel problemen mee hebben iig.

-edit

Ok eerst deze flashen :
Klik voor 816-2P Adsl1 600sr2 AnnexA

Daarna reset to vendor defaults.

Dan deze flashen :
Klik voor 816-2P Adsl2 602er19 AnnexA

En weer reset to vendor defaults.

Daarna zou je iig een "goede" 816-2P voor adsl2+ moeten hebben.

[ Voor 73% gewijzigd door GekkeR op 15-05-2006 01:31 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
bjck schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:23:
[...]

Je zou opzich je VoDSL naar een telefoniecentrale kunnen loodsen en daar weer met VoIP naar verbinden met een toestel of ATA. Maar dan ga je hele gekke dingen doen voor alleen maar 1 of 2 telefoon nummers.....

VoDSL komt via een apart PVC op je DSL verbinding. Dus naast de 0/35 voor internet krijg je er nog 1-tje bij voor telefonie. VoIP werkt heel anders, het zijn gewoon IP pakketjes die over je internet verbinding gaan gewoon.

Dus als je VoDSL hebt of wilt gebruiken is de ZyXEL compleet waardeloos en foutief gekozen.
Ik las dat de Allied Data 1616-2P zowel VoDSL als VOIP aan kan. Betekent dat dat VoDSL en VOIP tegelijkertijd kan werken? En dat je bijvoorbeeld in de ene telefoonaansluiting je VoDSL laat zitten om gebeld te worden (je houdt dus je normale telefoonnummer) en dat je de andere telefoonaansluiting kunt gebruiken voor een VOIP toestel, zodat je b.v. via Voipbuster kunt bellen (gratis in NL voor 10 euro per 120 dagen, voor zolang het duurt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'k Heb het kastje zelf nooit in m'n handen gehad en durf het niet te zeggen. Vind dit een vraag die je zo letterlijk naar AlliedData kan mailen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Crest schreef op maandag 15 mei 2006 @ 00:14:
[...]

Ik las dat de Allied Data 1616-2P zowel VoDSL als VOIP aan kan. Betekent dat dat VoDSL en VOIP tegelijkertijd kan werken? En dat je bijvoorbeeld in de ene telefoonaansluiting je VoDSL laat zitten om gebeld te worden (je houdt dus je normale telefoonnummer) en dat je de andere telefoonaansluiting kunt gebruiken voor een VOIP toestel, zodat je b.v. via Voipbuster kunt bellen (gratis in NL voor 10 euro per 120 dagen, voor zolang het duurt)?
Nee dit kan niet met de 1616-2P, het is letterlijk kiezen of delen, of je zet de VoDSL firmware erop. Of je kiest voor de VOIP firmware. Het is daardoor niet mogelijk om te switchen. Je kan wel het nummer laten porteren, zodat je gebruik blijft maken van het oude nummer.

[ Voor 20% gewijzigd door Sleejuhr op 15-05-2006 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Afgelopen vrijdag is m'n TweakDSLT6 PSTN volgens planning gemigreerd vanaf Versatel, en op ruim 1 km afstand van de centrale trek ik snel 5,2mb van de 6mb uit de binaries. HULDE! _/-\o_

Zit alleen met 't "gratis" Asus Annex A/G1 modem. Aansluiten op de switch zorgt dat beide pc's een WAN-adres krijgen (zit geen modemdocumentatie bij, en op tweakdsl staat hier niets over).

Kan op de Asussite nog geeneens manual terugvinden, dus hoop ik dat anderen dit modem kennen of gebruiken... Specs op doos geven aan dat 1483 bridging of routing mogelijk is, en begreep dat Tweakdsl het modem vooringesteld heeft... Iemand? :?

Connections
Enabled
Line Speed 6Mb/1Mb_bandwidth
LineType PSTN
DSL Type
VPI 0
VCI 0
Handover Point nag9.asd-inx.nl
Current IP
IP MAC
Voice

[ Voor 32% gewijzigd door tweaktubbie op 15-05-2006 09:58 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Het ding zal wel als bridge ingesteld staan blijkbaar. Dan is de vraag hoe je 'm in routermodus krijgt. Alternatief is een router tussen modem en switch plaatsen, dan heb je zelf qua beheer ook wat meer mogelijkheden, aangezien ik hier las dat die Asus nogal beperkt is.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
_/-\o_ Dit zijn dan weer van die dingen die je maar 1 keer gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download 516/546 Upgrade R6.1.0.5 voor Windows

IS er al iemand met ervaringen met de nieuwe fw voor de 546 ?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:35:
Download 516/546 Upgrade R6.1.0.5 voor Windows

IS er al iemand met ervaringen met de nieuwe fw voor de 546 ?

:)
Ik heb versie 6.1.0.5 in een speedtouch 585 gezet (wel de 585 versie :+ ) en met de originele 5.3 die er in zat haalde ik rond de 400 kb/s en met versie 6.1 nu 820 kb/s (wel op een Demon/BBNed aansluiting)

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 15-05-2006 14:22 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Is er iemand die meer wat van planningen voor ADSL2 door Tiscali. Ik ben vooral geinteresseerd in central ztm-mzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10 17:07

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb nu sinds enkele weken het 10 mbit abo. Alles lijkt goed te gaan, alleen elke paar uur wordt de verbinding verbroken. Ik heb de splitter van KPN(kpn adsl) laten zitten, en mijn speedtouch 716 omgeconfigureert naar BBned. Kan het daar ergens in zitten? De splitter zit in de alarmkast, daar kan ik moeilijk bij

snelheid is prima:
Uptime: 0 days, 0:02:20
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 10.239
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 16,00 / 36,00

[ Voor 23% gewijzigd door sander817 op 15-05-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-10 17:45

BHQ

Routertje kopen, want het modem staat bridged en is niet veranderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 14:58
sander815 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:36:
ik heb nu sinds enkele weken het 10 mbit abo. Alles lijkt goed te gaan, alleen elke paar uur wordt de verbinding verbroken. Ik heb de splitter van KPN(kpn adsl) laten zitten, en mijn speedtouch 716 omgeconfigureert naar BBned. Kan het daar ergens in zitten? De splitter zit in de alarmkast, daar kan ik moeilijk bij

snelheid is prima:
Uptime: 0 days, 0:02:20
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 10.239
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 16,00 / 36,00
Dit zijn oude problemen, ik heb er ook last van (al sinds dec 2005), zowel Tweakdsl als Speedtouch hebben er geen oplossing voor. De disconnects zijn vooral tussen 17:00 en 01:00 uur.

Ik heb mijn modem maar vervangen voor een Copperjet 1616, die is een heel stuk stabieler.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:09
tweaktubbie schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:56:
Afgelopen vrijdag is m'n TweakDSLT6 PSTN volgens planning gemigreerd vanaf Versatel, en op ruim 1 km afstand van de centrale trek ik snel 5,2mb van de 6mb uit de binaries. HULDE! _/-\o_

Zit alleen met 't "gratis" Asus Annex A/G1 modem. Aansluiten op de switch zorgt dat beide pc's een WAN-adres krijgen (zit geen modemdocumentatie bij, en op tweakdsl staat hier niets over).

Kan op de Asussite nog geeneens manual terugvinden, dus hoop ik dat anderen dit modem kennen of gebruiken... Specs op doos geven aan dat 1483 bridging of routing mogelijk is, en begreep dat Tweakdsl het modem vooringesteld heeft... Iemand? :?
Dit asus modem heeft een webinterface, en kan voor zover ik weet ook in routermode werken.

- IP van je pc vastzetten in de reeks van het modem. Bijvoorbeeld 192.168.1.2.
- Browsen naar het IP van je modem, en inloggen:

login: Ca!SbM5
pass: $4HkcA59

Dan zou je als het goed is de routermode moeten kunnen activeren. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 15-05-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
FireAge schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:27:
Je hebt mail, ik hoop werkelijk dat ze je kunnen helpen.
Mijn tactiek was om niet te vaak te bellen en zo vriendelijk en begripvol mogelijk over te komen.
Bovendien was mijn vriendin laten bellen volgens mij een goede zet, want welke jongen is nu niet eerder geneigd een vrouw uit de nood te helpen ;)
Bedankt nog, alles werkt nu eindelijk weer. Ik heb de helpdesk elke dag wel gebeld, maar ik blijf altijd vriendelijk probleem was dat ze niet luisterde en alleen maar tickets verstuurde zonder eerst eens bij hun na te gaan of er wat verkeerd stond (nadat ik mijn modem+instellingen gecheckt had).
Jan20 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:38:
6killer neem anders even contact op met Burne van het forum. Hij is een ex medewerker van Tweakdsl en werkt nu bij BBned hij kan je zeker helpen.
Helaas te laat gelezen, bedankt in ieder geval.

@ R Kuipers

Lees even dit topic door en volg alle punten hieronder en je moet een stuk verder komen.

- firmware moet je flashen zoals gekker zegt, die volgorde en eventueel ipv de er19 versie de gewone 6.02 SR1 (die er19 deed mijn lampjes gek doen).
- check de wan connectie instellingen.
- check of de lijn gewoon intraint/verbinding maakt.
- check of je in de status van de lan verbinding bij ondersteuning ongeldig ip melding krijgt (direct op de modem aangesloten met een automatisch ip)

mocht dat zo zijn, dan moet je tweakdsl bellen en vragen of ze de techinsche instellingen aan hun kant willen doorlopen, dan is de kans groot dat de fout daar zit. Nou ja fout je bent de derde waarvan ik weet die met deze problemen kampt, dan is het geen fout meer maar een dronken gast geweest die het zaakje omgezet heeft denk ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
schiffeb schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:33:
Is er iemand die meer wat van planningen voor ADSL2 door Tiscali. Ik ben vooral geinteresseerd in central ztm-mzt.
Nog geen exacte datum bekend, maar de laatste centrales gaan allemaal nog dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
6killer schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:15:
@ R Kuipers
- firmware moet je flashen zoals gekker zegt, die volgorde en eventueel ipv de er19 versie de gewone 6.02 SR1 (die er19 deed mijn lampjes gek doen).
- check de wan connectie instellingen.
- check of de lijn gewoon intraint/verbinding maakt.
- check of je in de status van de lan verbinding bij ondersteuning ongeldig ip melding krijgt (direct op de modem aangesloten met een automatisch ip)
6killer, ik hoop dat ik niet te veel vraag (het zal wel ergens in deze topic staan), maar kun je toch antwoord geven op deze vragen:
- heb je een voorbeeld van hoe de wan instellingen ingesteld moeten zijn?
- hoe weet ik dat de lijn "intraint"?
- met dat laatste; ik test met mijn laptop op dhcp rechtreeks op de modem Dat is toch goed he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Laatst online: 18:03
R Kuipers schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:06:
[...]

6killer, ik hoop dat ik niet te veel vraag (het zal wel ergens in deze topic staan), maar kun je toch antwoord geven op deze vragen:
- heb je een voorbeeld van hoe de wan instellingen ingesteld moeten zijn?
- hoe weet ik dat de lijn "intraint"?
- met dat laatste; ik test met mijn laptop op dhcp rechtreeks op de modem Dat is toch goed he?
in principe zou je met quick start -> BBned configuration, next, store de juiste instellingen moeten hebben, anders is het rfc1483-bridged

je heb 2 oranje leds, een bij ethernet das je crosscable naar pc, en de ander dsl die moet gaan knipperen asl je de modem aanzet en dan constant branden vervolgens kan je onder configuration -> ports -> dsl bij de tx/rx bit rates getalletjes zien (vb 10 000 000 = 10 mbit)

ja dat dhcp heb ik niet gebruikt, maar t gaat erom dat een router anders je pc wel een ip geeft, maar dat is het lan ip, de router krijgt dan nog een ip zelf van Tweakdsl en als die die niet krijgt kan je dat in de router zien en mits direct op de pc krijg je een ongeldig ip melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
bjck schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:24:
[...]

Nog geen exacte datum bekend, maar de laatste centrales gaan allemaal nog dit jaar.
Afwachten dan maar 8Mbit is ook leuk :*) thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Xandrios schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:24:
[...]
Dit asus modem heeft een webinterface, en kan voor zover ik weet ook in routermode werken.
login: Ca!SbM5 pass: $4HkcA59
Dan zou je als het goed is de routermode moeten kunnen activeren. :)
Thnx, de console krijg ik nu te zien. Vreemd genoeg werkt m'n oude VMC-modem direct na aanpassing van VPI/VCI in 1483 routed modus. De Asus staat standaard op MoA bridged, en krijg als ik op 't lan dhcp server of dhcp relay gebruik wel een lokaal IP-adres op de PC, maar geen internet doordat bridged standaard geen DNS meegeeft (disabled) :? Reset van modem naar defaultsettings levert zelfde issue op, dus als iemand zijn werkende config kan posten of mailen...

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Zijn er nu nog mensen die op CambriumA3 zitten en problemen hebben met de verbinding (snelheid)?
Ik heb nog steeds mijn snelheid van eind feb niet terug. Hoewel de snelheid heel soms schommelt(!) tussen de 370 en 390, heb ik meestal tussen de 320 en 360.... (ochtend, middag, avond het maakt niet uit) En ik weet dat het goed kan zijn...(=390 strak was het nl tot eind feb).

Even extra info: ik heb adsl1 4mb abo (isdn) BBned

Is het bij mij dus wel de A3 die problemen geeft of is het toch iets anders begin ik mij af te vragen?
Ik weet dat TeWerve in Den Haag een grote dus drukke centrale is. Zou het aan de overboeking kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou me god niet weten op welke ik zit..

1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.3.1
2 102 ms 95 ms 81 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 89 ms 75 ms 74 ms extreme-vlan210.tc1.cambrium.n [217.19.16.33]
4 115 ms 113 ms 102 ms core3-eth1.tc1.cambrium.net [217.19.16.3]
5 97 ms 90 ms 76 ms carrier1.nikhef.nl-ix.net [193.239.116.49]
6 99 ms 113 ms 121 ms g02-00.amn-bbr-01.carrier1.net [212.4.211.197]
7 8 ms 12 ms 9 ms 212.4.194.70
8 122 ms 127 ms 130 ms ge-1-3-0.schiphol-rijk.concepts-ict.net [213.197
.27.62]
9 89 ms 141 ms 147 ms concepts-ict.easynet-ams.proxio.net [213.197.27.
6]
10 105 ms 112 ms 118 ms deep.ip.space.proxio.net [195.238.74.160]

Trace complete.

ik zou denken core 3?? maar misschien kun je zelf zien hieruit op welke ik zit,

verbinding is hier redelijk stabiel op problemen met mijn eigen lijn na.... ~950-1020 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Je kunt in het customer menu van TweakDSL zien op welk handoverpoint je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Even een update wat betreft het nieuwe firmware voor de zyxel 2602hw. Die is er dus nog niet. Zyxel nl heeft in ieder geval nog geen nieuw firmware ontvangen. Zodra zij hem hebben en dus ik ook, horen jullie meer.

Ik denk ik meld het even omdat zyxel eerst gemeld had dat het nieuwe firmware vorige week zou uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik deel even mijn ervaring met tweakDSL

Maandag 1 mei: Ik zit zonder internet. Ik zat bij Demon en had een 8MBIT ADSL1 lijn en ik ging naar een TweakDSL 16-24mbit lijn.

Dinsdag 2 mei: Ik bel TweakDSL op en ze zeiden dat ik overgezet was. Alleen had ik nog geen modem van hun gehad en daar waren ze nog mee bezig. Maar aangezien ik bij Demon zat ook op BBNed moet ik alleen mijn huidige modem resetten naar default en dan zou het ook op het TweakDSL moeten werken. Dus niet.

Donderdag 4 mei: Ik krijg de modem binnen en sluit hem direct aan. Nog steeds geen internet. Ik weer bellen naar TweakDSL en ze konden me melden dat ik in de migratieproces zit van ADSL1 naar ADSL2.

Maandag 8 mei: Nog steeds geen internet en ik bel TweakDSL op met de vraag hoe lang het nog duurd. Ze zeiden dat ik al opgeleverd was en dat het gewoon moest werken. Helaas maar het werkte dus niet ik kreeg geen ip adress van de modem/provider (Waar meerdere mensen hier op het forum last van hebben). Wel kon hij me melden dat ze de modem hadden ingetraint op 18mbit. Verder gaf TweakDSL dit door aan BBNed zodat zij een monteur konden langs laten komen.

Dinsdag 9 mei: Ik heb weer internet:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
Voor mij dan ook een update: ik heb nog altijd geen internet. Ik heb de helpdeks iedere dag gebeld. Op zich allemaal welwillende mensen, maar ik wordt er nu toch wel moe van. Iedere keer dezelfde vragen (hoe lang is het kabeltje naar de modem, wat is je mac adres. Mensen, noteer dat dan in de ticket. Is wel zo klant vriendelijk. Wat me ook tegen valt is het na komen van beloftes. Afgelopen vrijdag, maandag en vandaag is mij allemaal toegezegd dat is door hen terug gebeld zal worden. Niet gebeurd. . Ik heb deze irritatie vandaag ook kenbaar gemaakt, en de jongen die me vandaag geholpen heeft, heeft beterschap beloofd. Ik ben benieuwd.

Wat betreft het flashen; het flashen naar "816-2P Adsl1 600sr2 AnnexA" werkt niet, ik krijg dan de foutmelding:
00:28:27 ht_update:This firmware does not contain Flash ID information
00:28:27 ht_update:Update completed with status: failed
flashen naar "816-2P Adsl2 602er19 AnnexA" lukt wel. Bij device info zie ik nu ook ADSL2 staan. De leds van mijn modem branden. Bij tx/rx bit rates zie ik de waardens die ik verwacht. (1 mb up 10 down).

Ik hoop morgen duidelijkheid te krijgen. Als het npg altijd niet duidelijk is, hoop ik dat er een monteur langs komt. Misschien doe ik iets fout, misschien tweakdsl. Het maakt me eigenlijk niet uit, als het maar weer werkt. Behalve internet (auw voor mij) doet telefonie het nu ook niet (auw voor mijn vriendin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:48:
Je kunt in het customer menu van TweakDSL zien op welk handoverpoint je zit.
ohw mijn lijn info doet het niet in dat menu ze weten niet dat ik klant ben oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:53:
[...]

ohw mijn lijn info doet het niet in dat menu ze weten niet dat ik klant ben oid :P
Zolang jij het maar weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 28-10 19:48

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:53:
[...]

Tsja, hier hetzelfde, al verschillende keren gemeld, maar zonder resultaat. Ook al aangegeven dat ik nog geen factuur heb gekregen (tot 3 keer toe gemeld!), maar tot op heden nog geen factuur... Ik vind het best, heb mijn best gedaan... :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het kastje naar de muur na portering telefoonnummer....

Op 15 mei is het VoDSL telefoonnummer van mijn zus geporteerd naar de KPN. Het eerste probleem dat ik tegenkwam was dat je wel nummers kon bellen maar niet gebeld worden. Het tweede probleem was dat het ADSL lampje op de Copperjet niet ging branden, ook niet toen de modem direct op de muuraansluiting werd aangesloten. 's Avonds de KPN gebeld en op dinsdag zou er een monteur gaan kijken tussen 12:00 en 14:00 uur.

Op 16 mei (vandaag) in de middag deed de telefoon het weer, alleen nog steeds geen brandend ADSL lampje. Direct de KPN gebelt en een medewerker heeft bij de storingsdienst het een en ander uit laten zoeken en wat bleek er was geen ADSL verbinding verhuist, alleen het telefoonnummer was teruggekomen naar de KPN.

Gelijk Tweakdsl gebelt en het verhaal verteld van het telefoonnummer dat terug ging van BBNed naar de KPN en dat de ADSL verbinding verdwenen was. De Tweakdsl medewerker zou dit doorspelen naar de 2e-lijns helpdesk. Deze medewerker belde later vandaag weer terug dat er geen ADSL verbinding meer was. Direct weer de KPN gebelt en weer het verhaal verteld en gezegt dat het waarschijnlijk toch een fout van de KPN moest zijn, aangezien het probleem na de portering van het telefoonnummer is ontstaan. Deze verwees me weer terug naar Tweakdsl....

Nu weet ik dat ik niet direct BBNed kan bellen omdat mijn zus daar geen directe klant is, maar Tweakdsl en de KPN bellen heeft ook geen zin omdat beide zeggen dat ze niet een fout gemaakt hebben.

Zijn er toevallig Tweakdsllers die iets soortgelijks mee hebben gemaakt?
en wat zouden jullie in deze situatie doen?
Kan namelijk wel blijven bellen maar als ze elkaar de schuld gaan geven schiet m'n zus daar niets mee op. Zelf denk ik eraan om morgen naar de Primafoon te gaan en niet eerder weg te gaan totdat ze een oplossing hebben verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En je nieuwe telefoonnummer/lijn van KPN zit toevallig zeker op dezelfde aansluiting (aderpaar) als waar je DSL zat eerst?

Dan heeft KPN inderdaad een 'foutje' gemaakt, maar niet door de monteur. Eerder bij je aanvraag voor telefonie al is dezelfde koperlijn geselecteerd die door BBned in gebruik is (gehuurd door BBned van KPN). De DSL verbinding was dedicated (ATL, kaal-koper, geef het een naam) en daar wordt (en kan geen) linesharing van gemaakt. De DSL lijn via TweakDSL/BBned had dus op die koperlijn moeten blijven zitten en KPN had de telefonie aanleg voor je nummer op een aperte/tweede aderpaar moeten aanleggen.

Je zal een storing moeten melden bij TweakDSL die het doorspeelt naar BBned met dit verhaal. Deze situatie kent elke telco en ze kloppen hiermee bij KPN aan met de melding dat de door hun gehuurde/ingebruik zijnde koperlijn een verstoring heeft. Je melden bij KPN heeft geen zin, de dienst die je daar afneemt werkt nu immers prima. Dat er op de dienst van TweakDSL/BBned toevallig bij die oplevering een verstoring is opgetreden staat daar los van...

Dit zijn storingen die vaak niet binnen een paar dagen zijn opgelost omdat er bij KPN ook nog administratief wat 'scheef' staat nu natuurlijk...

Je bent vast niet de eerste/enige die dit overkomt....

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 16-05-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:26:
En je nieuwe telefoonnummer/lijn van KPN zit toevallig zeker op dezelfde aansluiting (aderpaar) als waar je DSL zat eerst?
Klopt...
Dan heeft KPN inderdaad een 'foutje' gemaakt, maar niet door de monteur. Eerder bij je aanvraag voor telefonie al is dezelfde koperlijn geselecteerd die door BBned in gebruik is (gehuurd door BBned van KPN). De DSL verbinding was dedicated (ATL, kaal-koper, geef het een naam) en daar wordt (en kan geen) linesharing van gemaakt. De DSL lijn via TweakDSL/BBned had dus op die koperlijn moeten blijven zitten en KPN had de telefonie aanleg voor je nummer op een aperte/tweede aderpaar moeten aanleggen.

Je zal een storing moeten melden bij TweakDSL die het doorspeelt naar BBned met dit verhaal. Deze situatie kent elke telco en ze kloppen hiermee bij KPN aan met de melding dat de door hun gehuurde/ingebruik zijnde koperlijn een verstoring heeft. Je melden bij KPN heeft geen zin, de dienst die je daar afneemt werkt nu immers prima. Dat er op de dienst van TweakDSL/BBned toevallig bij die oplevering een verstoring is opgetreden staat daar los van...

Dit zijn storingen die vaak niet binnen een paar dagen zijn opgelost omdat er bij KPN ook nog administratief wat 'scheef' staat nu natuurlijk...
Ze heeft het nummer weer terug laten zetten omdat ze graag naar Wanadoo wil en dit duurt ongeveer een week of 3 om een aansluiting te krijgen. Als het langer dan een week gaat duren, dan heeft het denk ik weinig zin om hier een storingsticket voor aan te maken. Ik zal morgen voor de zekerheid nog even Tweak bellen om te vragen wat zij nog kunnen doen en hoe snel ze dit voor elkaar kunnen krijgen.

Tevens zal ik een klachtenbrief naar de KPN sturen met daarin het verhaal. Ook zal ik daarin zetten dat m'n zus nu door de KPN wel kosten heeft van het internetabonnement en hoe zij dit (al gaat het om een klein bedrag) netjes op gaan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:52:
[...]

Klopt...

[...]

Ze heeft het nummer weer terug laten zetten omdat ze graag naar Wanadoo wil en dit duurt ongeveer een week of 3 om een aansluiting te krijgen. Als het langer dan een week gaat duren, dan heeft het denk ik weinig zin om hier een storingsticket voor aan te maken. Ik zal morgen voor de zekerheid nog even Tweak bellen om te vragen wat zij nog kunnen doen en hoe snel ze dit voor elkaar kunnen krijgen.
Uhm, administratief staat dat aderpaar nu dubbel 'gereserveerd' waarschijnlijk. Een aanvraag bij Wanadoo op dat nummer (die telefoonlijn) wordt waarschijnlijk afgewezen omdat er al DSL op zit (administratief dan) misschien.
Tevens zal ik een klachtenbrief naar de KPN sturen met daarin het verhaal. Ook zal ik daarin zetten dat m'n zus nu door de KPN wel kosten heeft van het internetabonnement en hoe zij dit (al gaat het om een klein bedrag) netjes op gaan lossen.
De 'fout' ligt bij KPN, die is de veroorzaker hier. Maar de discussie over de fout is tussen BBned en KPN over de verstoring van de dienstverlening. Een brief schrijven en je beklag doen kan altijd, zeker als je meldt dat na hun oplevering je een probleem hebt en ze het afwuiven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:45:
[...]
Uhm, administratief staat dat aderpaar nu dubbel 'gereserveerd' waarschijnlijk. Een aanvraag bij Wanadoo op dat nummer (die telefoonlijn) wordt waarschijnlijk afgewezen omdat er al DSL op zit (administratief dan) misschien.
Goed punt, dit probleem zal ik ook gelijk voorleggen aan Tweakdsl.
Bedankt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 23:20

Smarron

The bend

Gisteren TweakDSL aangevraagd en vandaag al een mailtje dat de verbinding hoogstwaarschijnlijk op 24 mei al werkend is! _/-\o_ Supersnel dit en de verbinding als het goed is ook, ik heb voor TweakDSL T16WO (2-24Mb/1Mb) gekozen. Ik ben zeer benieuwd naar de snelheid! Ik zit geloof ik 200 meter van de centrale af.

Nu nog een goede modem/router voor draadloos internet zoeken. Ik heb de verbinding zonder modem gekozen. Ik zal waarschijnlijk de keuze maken tussen Netgear Modem/Router WLAN 108Mbit, 4P Switch, ADSL2+ A en de U.S. Robotics Modem/Router 9108 WLAN 125Mbit, ADSL2+ Analoog, PS.

Iemand advies of ervaringen? (Ben erg druk met klussen in het nieuwe huis, heb amper tijd om te internetten of uit te zoeken welke modem goed is, excuses.)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Ik zit te denken om ook over te stappen van @Home naar TweakDSL
Is het easy om de boel zelf aan te sluiten? Heb geen zin om 70 of 150 piek neer te tellen voor een monteur

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 27-10 08:19

Distortion

Bottle to Throttle

Cthulhu schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:43:
Ik zit te denken om ook over te stappen van @Home naar TweakDSL
Is het easy om de boel zelf aan te sluiten? Heb geen zin om 70 of 150 piek neer te tellen voor een monteur
Ik heb sinds een week ook tweakdsl, en ben bij @home weg. Ik heb thuis een dubbele wandcontactdoos, en was simpel aan te sluiten. Het hangt allemaal van het type doos (ISRA) af wat je thuis hebt, en of je ISDN of een gewone lijn hebt. Belangrijkste is dat je de ADSL lijn als eerste aansluit na je ISRA punt, dan pas telefonie.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Als tweaker is toch alles makkelijk aan te sluiten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Laatst online: 16:06
Ik ben nu al een aantal dagen bezig met de helpdesk van TweakDSL om een static IP te krijgen.

Ik heb een linksys modem/router (WAG54G):
http://www1.linksys.com/i...duct.asp?coid=28&ipid=667

Als ik inlog in de linksys en ik kijk welk MAC address hij heeft dan staat er: 00-13-10-4B-6B-xx (laatste 2 post ik niet)

TweakDSL ziet het volgende MAC address naar buiten komen: 00:0e:50:7d:5b:xx (laatste 2 post ik niet)

Niet hetzelfde MAC Address dus...

TweakDSL heeft voor mij toen een static ip gezet op het MAC address dat hun naar buiten zien komen, me linksys maar eens gereset, maar uiteraard geen static ip.

Toen heb ik via de mail gevraagd of ze het MAC address dat ik uit mijn linksys heb gehaald eens in wilde vullen.
Dit was gedaan, linksys gereset, weer geen static IP... 8)7

M'n linksys heb ik uiteraard op "Obtain an IP Address Automatically" staan.

Ik heb toen de MAC addressen opgeschreven van alle pc's die in mijn netwerk staan, maar geen van allen komt overeen met het MAC address dat TweakDSL naar buiten ziet komen.

Zoals je begrijpt snap ik er niks meer van, wie heeft er een idee? :?
.

[ Voor 3% gewijzigd door Game-Freak op 18-05-2006 00:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 10:22

SteveV

Schtiefv Meister

Wat zit er tussen de linksys en het isra punt nog aangesloten ?

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smarron schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:43:
Gisteren TweakDSL aangevraagd en vandaag al een mailtje dat de verbinding hoogstwaarschijnlijk op 24 mei al werkend is! _/-\o_ Supersnel dit en de verbinding als het goed is ook, ik heb voor TweakDSL T16WO (2-24Mb/1Mb) gekozen. Ik ben zeer benieuwd naar de snelheid! Ik zit geloof ik 200 meter van de centrale af.

Nu nog een goede modem/router voor draadloos internet zoeken. Ik heb de verbinding zonder modem gekozen. Ik zal waarschijnlijk de keuze maken tussen Netgear Modem/Router WLAN 108Mbit, 4P Switch, ADSL2+ A en de U.S. Robotics Modem/Router 9108 WLAN 125Mbit, ADSL2+ Analoog, PS.

Iemand advies of ervaringen? (Ben erg druk met klussen in het nieuwe huis, heb amper tijd om te internetten of uit te zoeken welke modem goed is, excuses.)
Ik ken ze beide niet en geen idee hoe ze performen op het Tiscali DSL netwerk. En instellen van beide apparaten kan ook nog eens een behoorlijk feest worden ;)

Was een stukje terug ook iemand met zo'n zelfde Netgear en heb nog geen 'hoera' post gezien na de vragen in dit topic. Waarom bestel je niet gewoon bij TweakDSL een ZyXEL2602HW? Gezien Tiscali die zelf ook levert weet je daar bijna zeker dat het dus redelijk goed moet werken sowieso.
Game-Freak schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:25:

Als ik inlog in de linksys en ik kijk welk MAC address hij heeft dan staat er: 00-13-10-4B-6B-xx (laatste 2 post ik niet)

TweakDSL ziet het volgende MAC address naar buiten komen: 00:0e:50:7d:5b:xx (laatste 2 post ik niet)
Kan je gewoon posten opzich, is niets schokkends aan een mac-adres. De eerste is van Cisco/Linksys inderdaad, de tweede van Thomson (Speedtouch).

Nergens een Speedtouch in huis te vinden?

[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 18-05-2006 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
SteveV schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 06:44:
Wat zit er tussen de linksys en het isra punt nog aangesloten ?
Dat is dus ook iets waar ik mee zit, wij hebben thuis ISDN (klein bedrijfje) en dat hadden we volgens mij al voordat ik geboren was, en is dus al vrij oud.
Mettertijd zijn er door KPN wel eens een paar kastjes bijgeplaatst, want dat 'moest'.
Als ik mijn modem reset, dan duurt het soms wel een uur voordat ik weer een 'line' heb, wat dus normaal gesproken maximaal een paar minuten mag duren.
Daarnaast heb ik een 10Mbit lijn, maar mijn linksys trained het volgende:
- Downstream Rate: 6368 Kbps
- Upstream Rate: 672 Kbps
- Downstream Margin: 5 db
- Upstream Margin: 7 db
- Downstream Line Attenuation: 42
- Upstream Line Attenuation: 28

Ik weet dat ik nooit 10000 Kbps zal zien, maar ik vind 6368 Kbps toch wel wat aan de lage kant.

(De NT1 is een S1, ik heb al een andere gekocht (S6), deze had vorige week al aan moeten komen, maar nog steeds niet gekregen, dan kan ik eens een S6 proberen.)

Hetvolgende:

Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/1386/isdn9hd.th.jpg

Daarom heb ik ook het idee dat het door al die ISDN kastjes komen want volgens mij heb je tegenwoordig niet meer zoveel kastjes nodig.
Misschien dat er hier een ISDN monteur is die mij kan vertellen hoe ik dit zooitje op moet lossen? :)
bjck schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:43:
Nergens een Speedtouch in huis te vinden?
Ik heb nog nooit een Speedtouch gehad, dus daarom is het ook zo raar dat TweakDSL een Speedtouch MAC address naar buiten ziet komen...

[ Voor 6% gewijzigd door Game-Freak op 18-05-2006 19:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik ken ze beide niet en geen idee hoe ze performen op het Tiscali DSL netwerk. En instellen van beide apparaten kan ook nog eens een behoorlijk feest worden ;)

Was een stukje terug ook iemand met zo'n zelfde Netgear en heb nog geen 'hoera' post gezien na de vragen in dit topic. Waarom bestel je niet gewoon bij TweakDSL een ZyXEL2602HW? Gezien Tiscali die zelf ook levert weet je daar bijna zeker dat het dus redelijk goed moet werken sowieso.
Ik was van plan om ook de PC en laptop te voorzien van draadloos, maar wil de hoofd-PC bij nader inzien toch op een kabel hebben. Het was in mijn huis erg moeilijk om dit voor elkaar te krijgen, maar we hebben er al een oplossing voor. Nu hoeft alleen mijn laptop nog draadloos en daarbij is 54mbit meer dan genoeg. Op het vaste netwerk had ik toch liever de betrouwbare 100mbit en dat gaat nu lukken.

Die opties die ik had, hadden ook bijpassende PCI- en PCMCIA-kaarten. Alleen als internet niet lekker werkt, heb ik er toch niks aan. Ik bel Tweakdsl nog even om te kijken of ik die Zyxel nog kan nabestellen. Er zit goede support op, dan vermijd ik problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Game-Freak schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:07:
[...]

Dat is dus ook iets waar ik mee zit, wij hebben thuis ISDN (klein bedrijfje) en dat hadden we volgens mij al voordat ik geboren was, en is dus al vrij oud.
Mettertijd zijn er door KPN wel eens een paar kastjes bijgeplaatst, want dat 'moest'.
Als ik mijn modem reset, dan duurt het soms wel een uur voordat ik weer een 'line' heb, wat dus normaal gesproken maximaal een paar minuten mag duren.
Daarnaast heb ik een 10Mbit lijn, maar mijn linksys trained het volgende:
- Downstream Rate: 6368 Kbps
- Upstream Rate: 672 Kbps
- Downstream Margin: 5 db
- Upstream Margin: 7 db
- Downstream Line Attenuation: 42
- Upstream Line Attenuation: 28

Ik weet dat ik nooit 10000 Kbps zal zien, maar ik vind 6368 Kbps toch wel wat aan de lage kant.

(De NT1 is een S1, ik heb al een andere gekocht (S6), deze had vorige week al aan moeten komen, maar nog steeds niet gekregen, dan kan ik eens een S6 proberen.)

Hetvolgende:

[afbeelding]

Daarom heb ik ook het idee dat het door al die ISDN kastjes komen want volgens mij heb je tegenwoordig niet meer zoveel kastjes nodig.
Misschien dat er hier een ISDN monteur is die mij kan vertellen hoe ik dit zooitje op moet lossen? :)

[...]

Ik heb nog nooit een Speedtouch gehad, dus daarom is het ook zo raar dat TweakDSL een Speedtouch MAC address naar buiten ziet komen...
.
Zou je het niet eens een keer opruimen hier? En wat doet die Speedtouch daar dan of heb je twee ADSL lijnen?

De binnen komende telefoonlijn die in je NT1 gaat moet vanaf een ADSL splitter komen, die ontbreekt hier gewoon compleet. Als je en een oude NT1 hebt en ook geen splitter aangesloten mag je blij zijn dat je na een uur nog een 6000kbps DSL lijn hebt zelfs...

Sluit het gewoon eens netjes aan. Zoek eerst de kabel die vanaf buiten komt met daarop het DSL + ISDN signaal. Die gaat een ISDN-adsl-splitter in en van daaruit naar de NT1 (S6) en je modem (Linksys).

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 18-05-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Laatst online: 17:04

Boedha

Niks

Aangezien ik binnenkort ga opstappen van @home naar TweakDSL loop ik toch nog wel met een vraag.

Welk modem!!

Bij tweaktest wordt alleen de Copperjet 1616 aangeboden. Bij de "gewone" aansluitingen is keuze uit meerdere waar onder de Zyxel P-2602 (al dan niet de draadloze versie). Welk modem is nu zeg maar het beste. Ik lees namelijk over beide modem eigenlijk best wel positief.

Draadloos is niet de reden om perse voor de Zyxel te gaan, het zou een leuke optie zijn maar niet nodig. Aangezien alles bedraad is.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10 07:52
Game-Freak schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:07:
[...]

.
Die grote zwarte waarop staat KPN Telecom lijkt mij anders wel een Speedtouch te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 17:02

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Vatt schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:07:
[...]

Die grote zwarte waarop staat KPN Telecom lijkt mij anders wel een Speedtouch te zijn....
das een quattrovox, oid. Ik mis overigens wel een lampje line ok op die pic, maar das een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
bjck schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:28:
[...]

Zou je het niet eens een keer opruimen hier? En wat doet die Speedtouch daar dan of heb je twee ADSL lijnen?

De binnen komende telefoonlijn die in je NT1 gaat moet vanaf een ADSL splitter komen, die ontbreekt hier gewoon compleet. Als je en een oude NT1 hebt en ook geen splitter aangesloten mag je blij zijn dat je na een uur nog een 6000kbps DSL lijn hebt zelfs...

Sluit het gewoon eens netjes aan. Zoek eerst de kabel die vanaf buiten komt met daarop het DSL + ISDN signaal. Die gaat een ISDN-adsl-splitter in en van daaruit naar de NT1 (S6) en je modem (Linksys).
Sorry hoor, maar een beetje opruimen? 'netjes' aansluiten?
KPN heeft al die apparaten aangesloten, wat wil je dat ik doe? Een paar kastjes ertussenuit halen??
Het liefst heb ik ook alles weg en dan alleen hetgene dat echt nodig is te houden.

En de splitter is niet op de foto te zien, maar die zit wel degelijk aangesloten, want zonder splitter heb je volgens mij helemaal geen internet...

Sowiezo wil ik alles helemaal opnieuw gaan aansluiten enzo, zodat ik zeker weet dat het helemaal goed zit, maar daarvoor moet ik wel weten welke 'extra' kastjes ik moet houden.
En ik moet weten welke kabels waarnaartoe moeten, ik ben geen telefonie monteur.

Maar ehhh, waar zie jij dan een SpeedTouch? :?
Vatt schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:07:
[...]

Dat is (zoals _Mystikal_ al zei) een Quattrovox.
_Mystikal_ schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:15:
[...]

das een quattrovox, oid. Ik mis overigens wel een lampje line ok op die pic, maar das een ander verhaal.
Line OK die brand wel, maar het lampje zit diep in het apparaat, daarom zie je hem op de foto niet zo fel branden...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Game-Freak schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:04:
[...]

Sorry hoor, maar een beetje opruimen? 'netjes' aansluiten?
KPN heeft al die apparaten aangesloten, wat wil je dat ik doe? Een paar kastjes ertussenuit halen??
Het liefst heb ik ook alles weg en dan alleen hetgene dat echt nodig is te houden.

En de splitter is niet op de foto te zien, maar die zit wel degelijk aangesloten, want zonder splitter heb je volgens mij helemaal geen internet...

Sowiezo wil ik alles helemaal opnieuw gaan aansluiten enzo, zodat ik zeker weet dat het helemaal goed zit, maar daarvoor moet ik wel weten welke 'extra' kastjes ik moet houden.
En ik moet weten welke kabels waarnaartoe moeten, ik ben geen telefonie monteur.

Maar ehhh, waar zie jij dan een SpeedTouch? :?

[...]

Dat is (zoals _Mystikal_ al zei) een Quattrovox.
Ah, sorry. Daar verkeek ik mij op ;)

Opzich kan je dit allemaal laten zitten zoals het zit. Zijn allemaal aansluit/doorlus doosjes per lijn zodat ze op de Quattrovox aangesloten kunnen worden.

Waar het om gaat is de lijn die binnen komt, naar je splitter gaat. En vanaf je splitter naar de NT1 en een andere naar je modem. Dat stuk zou je optimaal moeten maken/hebben.

ISRA --> splitter --> modem
             |
             | -> NT1

De bovenste keten moet je zo kort en optimaal mogelijk maken. Zorg dat er geen overbodige verlengingen zijn, verbindingen netjes/optimaal (geen kroonsteentjes etc), geen verdeel/verleng/doorlus doosjes maar 1 stuk kabel overal. Goede kabel als je persé een langer stuk dan een meter nodig hebt ergens.

Goede NT1 (S4 of nieuwer) en een goede splitter gebruiken.

Alles na je NT1 is niet van toepassing op je DSL signaal. De kabel van de splitter naar de NT1 wil je eignelijk ook niet te lang maken. Dus alles in de tekening kan je 'optimaliseren'.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 18-05-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al nieuwe firmware voor de zyxel 2602R? I dacht hier te lezen dat +- 8 mei op de site van zyxel nieuw formware zou worden geplaatst. Helaas nog niets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Voor de 2602R-61 is de laatste dacht ik AJI1b2 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
bjck schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:17:

ISRA --> splitter --> modem
             |
             | -> NT1

De bovenste keten moet je zo kort en optimaal mogelijk maken. Zorg dat er geen overbodige verlengingen zijn, verbindingen netjes/optimaal (geen kroonsteentjes etc), geen verdeel/verleng/doorlus doosjes maar 1 stuk kabel overal. Goede kabel als je persé een langer stuk dan een meter nodig hebt ergens.

Goede NT1 (S4 of nieuwer) en een goede splitter gebruiken.

Alles na je NT1 is niet van toepassing op je DSL signaal. De kabel van de splitter naar de NT1 wil je eignelijk ook niet te lang maken. Dus alles in de tekening kan je 'optimaliseren'.
Thnx! Aan het tekeningetje heb ik wat, zo ga ik het dan binnenkort aansluiten...

De huidige ISRA situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/2255/isra8fc.th.jpg

De ISRA-kabel gaat in een doos, die moet ik dus weghalen, RJ11 eraan knippen en in m'n splitter stoppen...?

[ Voor 7% gewijzigd door Game-Freak op 18-05-2006 19:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Makkelijker is nog het doosje openschroeven, aftakking eruit, plug erin, splitter eraan, RJ11 aan dat dat aftakkinkje knijpen en aan je telefooningang van de splitter aansluiten. Correct me if i'm wong.

[ Voor 6% gewijzigd door BHQ op 18-05-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:43:
Voor de 2602R-61 is de laatste dacht ik AJI1b2 momenteel.
Deze werkt bij mij tot nog toe zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Game-Freak schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:42:
[...]

Thnx! Aan het tekeningetje heb ik wat, zo ga ik het dan binnenkort aansluiten...

De huidige ISRA situatie is als volgt:

[afbeelding]

De ISRA-kabel gaat in een doos, die moet ik dus weghalen, RJ11 eraan knippen en in m'n splitter stoppen...?
Yapser schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:43:
Makkelijker is nog het doosje openschroeven, aftakking eruit, plug erin, splitter eraan, RJ11 aan dat dat aftakkinkje knijpen en aan je telefooningang van de splitter aansluiten. Correct me if i'm wong.
Mooiste is zelfs als je zo'n nieuwe splitter hebt waar je van die harde koperdraadjes in de klemmetjes kan steken. Dan heb je er weer een contactdoosje + stekker tussenuit gehaald en kan je het bestaande draadje wat nu in dat doosje zit er gewoon in steken.

Maar het doosje laten zitten kan natuurlijk ook met een stekker gewoon.

Paar tips:

• Die (las)dop moet blijven zitten, daar niet aankomen dat is KPN domein en mag je niet openen.
• Schroef of steek nooit van dat platte noer ergens onder. Plat snoer is alleen bedoeld voor RJ11 stekkertjes.
• Als je verlengd of een stuk kabel ergens onder moet vastschroeven gebruik liefst kabel met een massieve kern (dat als je het buigt dat het blijft staan).
• Gebruik bij verlenen of waar je geen RJ11 stekkertjes hebt maar andere verbinding(en) twisted kabel. Van binnen zijn dan de twee aders om elkaar heen gedraaid constant.

Dan zit je echt zo optimaal mogelijk.

Wat je ook kan doen is even het extra kabeltje losmaken dat nu naar je splitter gaat en je modem hier inprikken om te kijken of dat snelheids winst geeft. Geeft dat het niet heeft het nu ook geen voordelen natuurlijk om het te verbeteren. Zegt nog niet dat het in de toekomst ook zo blijft als het nu zo is.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 18-05-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Goed, de DNS is weer eens brak :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zo, je advies opgevolgd en de Zyxel nabesteld. Daar is in ieder geval goede support op en ADSL2+ zou hiermee ook goede ondersteuning hebben.

Ik heb ook al een netwerkkabel op de goede plek weten te krijgen, dus draadloos is alleen handig voor de laptop op het terras. De rest maakt gebruik van het oude vertrouwde draadje. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 11:19
Ik ga vanavond ffe iemand met zijn tweak verbinding helpen.
Hij krijgt het namelijk niet werkend.
Het gaat om de 10Mbit bbned verbinding.

Klopt het dat dit de goede firmware is voor de copperjet 816-2p
Analoge lijn

CJT816_2P v6.02SR1 ADSL2+ Annex A

mvg

Nos

[ Voor 4% gewijzigd door Nosfera7u op 19-05-2006 15:05 ]

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Laatst online: 10-12-2023
bjck schreef op maandag 15 mei 2006 @ 06:14:
'k Heb het kastje zelf nooit in m'n handen gehad en durf het niet te zeggen. Vind dit een vraag die je zo letterlijk naar AlliedData kan mailen eigenlijk.
Dat heb ik gedaan. Het antwoord was:
Het is niet mogelijk om naast VoDSL ook VOIP met Voipbuster te gebruiken, of alleen VoDSL of alleen VoIP.

Met vriendelijke groet,
Allied Data Technologies Support Team

Helaas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 11:53
Nosfera7u schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:04:
Ik ga vanavond ffe iemand met zijn tweak verbinding helpen.
Hij krijgt het namelijk niet werkend.
Het gaat om de 10Mbit bbned verbinding.

Klopt het dat dit de goede firmware is voor de copperjet 816-2p
Analoge lijn

CJT816_2P v6.02SR1 ADSL2+ Annex A

mvg

Nos
Upgrade of nieuwe aansluiting?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Crest schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:54:
[...]

Dat heb ik gedaan. Het antwoord was:
Het is niet mogelijk om naast VoDSL ook VOIP met Voipbuster te gebruiken, of alleen VoDSL of alleen VoIP.

Met vriendelijke groet,
Allied Data Technologies Support Team

Helaas dus.
Túúrlijk kun je wel gebruik maken van VoIP providers zoals Voipbuster als je VoDSL hebt. Wat een onzin lopen ze daar te verkondigen zeg. Tenzij je nummerportering wilt, maar als je VoDSL hebt, gaan ze echt niet poort 5060 bij je blokkeren ofzo.

edit: niet vanuit hetzelfde modem nee, dat klopt. Maar je bent natuurlijk vrij om een ATA aan je modem te hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 20-05-2006 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Kan iemand mij vertellen wat voor afdekplaatje ik voor dit aansluit punt nodig heb ?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/dell_xps/Isra.jpg

Ik heb vandaag de sleutels gekregen van mijn nieuwe woning en heb de vertakking van de telefoon lijn al weg gesloopt toen ik deze pot achter het behang vond.
Weet trouwens ook niet of de draden goed zijn aangesloten maar daar kom ik vanzelf achter.

[ Voor 8% gewijzigd door SteveV op 20-05-2006 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Helaas is de upgrade (bbned-1 naar bbned-2) bij mij mislukt.. Rond 9.30 gisterochtend had ik geen linesync meer (gezien dat ik toen van IRC af viel), en bij navraag bleek het dat me poortje niet geprovisioneerd was/is. Hoop dat bbned het vandaag alsnog kan doen, zodat ik geen dure telefoonrekeningen heb :+

Tweede is dat ik me modem nog niet binnen heb, terwijl TweakDSL wel wist dat ik de 19de geupgrade zou worden :/

Edit: om 10.30 stond de postbode met een pakje van TweakDSL; ik kom dus terug van mijn 2de punt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sjowhan op 20-05-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik mijn nummerherkenning van mijn KPN lijn weer zichtbaar krijg op mijn telefoon in combinatie met mijn 10mb Tweak/bbned lijn en mijn copperjet 816?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
ik heb tisdsl2+. Wide open adsl van de summer actie zeg maar.. Ik heb altijd met 2000k van de newsserver kunnen downloaden. Nu is me download steady 800k/sec. Het lijkt erop dat ze de snelheid toch weer op 800k gezet hebben. Daar baal ik nogal van omdat ik nu weer kan betalen voor me eweka accountje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
E-jey schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:43:
ik heb tisdsl2+. Wide open adsl van de summer actie zeg maar.. Ik heb altijd met 2000k van de newsserver kunnen downloaden. Nu is me download steady 800k/sec. Het lijkt erop dat ze de snelheid toch weer op 800k gezet hebben. Daar baal ik nogal van omdat ik nu weer kan betalen voor me eweka accountje :X
Ooit had tweakdsl gezegd dat het 10Mbit aan zou bieden, en als je sneller wilde dat je een extra abb erbij moest nemen.. Ik vermoed eigenlijk alleen zelf dat er bij jou wat verkeerd staat, aangezien niet meer mensen over klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
Zijn er nog mensen met news problemen?

Of heb ik verkeerde permissies op mijn NINAN directory :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
E-jey, misschien gewoon meer threads openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik zie net een link op het australische forum van speedtouch dat er een geweldige tool is om je gegevens te checken van diverse modems.

http://dmt.mhilfe.de/DMT.gif <-- zo ziet het eruit en is verkrijgbaar voor een hele hoop modems.

http://dmt.mhilfe.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Het blijkt toch erg moeilijk voor tweak om een heel jaar goede service te leveren. Ik zit nu alweer een week met 672 upload. Reset helpt nu ook niet meer terwijl mijn noise waarden niet veranderd zijn.

DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 672 / 3392

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 22.5 / 28.5
Noise Margin (dB) up/down = 7.0 / 28.0

Maja ik maak me er niet meer druk om, over max 2 maanden ben ik geen abonnee meer. En van dat hele jaar waren er welgeteld 5 met de service zoals volgens de specs... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Nog steeds geen goede linesync, lastige is dat ik zelfs op het standaard profiel geen ipadres krijg, zodat ik dus terugmoet naar de telefoonlijn zoals eerder aangegeven...

Ik zal morgen tweakdsl bellen met wat enige boosheid, leuk dat ze zoiets inplannen voor het weekend, want je zal zien dat het niet werkt en dat je dus het weekend zonder dsl zit... Pas nu begin je te beseffen hoeveel internet je eigenlijke leven beheerst als 't er niet is ;)

edit: wat waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Tx Bit Rate 512000  
Rx Bit Rate 512000  
Operational Mode G.Dmt  
State Showtime  
Local SNR Margin 33.0 dB  
Local Line Attn 5.0 dB   
Raw Attn 0.0 dB   
Local Tx Power 11.1 dB   
Remote Line Attn 8.0 dB   
Remote SNR Margin 26 dB

[ Voor 25% gewijzigd door Sjowhan op 21-05-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
bjck schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:58:
E-jey, misschien gewoon meer threads openen?
kan ik er meer dan 16 dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
E-jey schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:11:
[...]

kan ik er meer dan 16 dan? :P
Lijkt me niet nee ;)

Met zoveel threads moet het makkelijk kunnen. Maar gezien niemand hetzelfde rapporteert zou ik het toch bij mijzelf gaan zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 22-05-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

SteveV schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:17:
Ik zie net een link op het australische forum van speedtouch dat er een geweldige tool is om je gegevens te checken van diverse modems.

http://dmt.mhilfe.de/DMT.gif <-- zo ziet het eruit en is verkrijgbaar voor een hele hoop modems.

http://dmt.mhilfe.de/
Inderdaad een erg mooie tool. Dank voor het melden ervan _/-\o_ .

Zo kwam ik erachter dat mijn verbinding intrainde op een ADSL2+ profiel. Na omschakeling naar een ADSL profiel, zijn mijn CRC errors zo goed als weg en werkt mijn FTP upload ook weer normaal.

[ Voor 19% gewijzigd door MegaTronics op 22-05-2006 10:54 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

Hoe lang duurt de gemiddelde TweakPhone aanvraag tegenwoordig? Op 7 april ingediend, het is nu anderhalve maand later en nog geen enkele officiële reactie gehad... (enkel per e-mail op 10 mei, op mijn navraag, dat de aanvraag wel aan was gekomen en dat er nog wat zaken geregeld moesten worden... maar dat is alweer twee weken geleden)

Erg slecht vind ik dat het zo lang duurt, zelfs zonder enige officiële reactie naar de klant vanuit TweakDSL zelf... enkel dat mailtje dat men bezig is met mijn aanvraag, maar dat was dus op mijn eigen navraag.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:05
Wildfire schreef op maandag 22 mei 2006 @ 09:28:
Hoe lang duurt de gemiddelde TweakPhone aanvraag tegenwoordig? Op 7 april ingediend, het is nu anderhalve maand later en nog geen enkele officiële reactie gehad... (enkel per e-mail op 10 mei, op mijn navraag, dat de aanvraag wel aan was gekomen en dat er nog wat zaken geregeld moesten worden... maar dat is alweer twee weken geleden)

Erg slecht vind ik dat het zo lang duurt, zelfs zonder enige officiële reactie naar de klant vanuit TweakDSL zelf... enkel dat mailtje dat men bezig is met mijn aanvraag, maar dat was dus op mijn eigen navraag.
18 mei heb ik Tdsl nog gebeld, ze zouden net de telefoonnummerblokken hebben ontvangen en
eind van deze week zouden ze waarschijnlijk in staat zijn om de eerste brieven de deur uit te doen.
Mijn eigenlijke vraag of men eindelijk kon bevestigen of mijn aanvraag al volledig in hun bezit was kon men niet bevestigen, daar dit niet in de database stond waar degene die ik aan te telefoon had bij kon.
Op 8 april had ik een T6 aanvraag en tweakphone aanvraag gefaxed, waarop Tdsl telefonisch contact heeft genomen dat het een en ander niet goed was binnen gekomen.
Toen uiteindelijk bleek dat mijn tweakphone aanvraag in het geheel niet in behandeling was genomen ben ik op nieuwe begonnen op 25 april zie mijn vraag elders in deze thread.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 11:19
Dimmu schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:41:
[...]

Upgrade of nieuwe aansluiting?
Het gaat hier omeen nieuwe aansluiting.

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Er is een nieuwe beta firmware voor de Prestige 2602HW-61C.

Momenteel zit ik op werk en kan hem niet online zetten,maar emailtje aan zyxel krijg je hem zo opgestuurd!

Zyxel meld dat er veel problemen mee opgelost zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Domba schreef op maandag 22 mei 2006 @ 09:54:
[...]

18 mei heb ik Tdsl nog gebeld, ze zouden net de telefoonnummerblokken hebben ontvangen en
eind van deze week zouden ze waarschijnlijk in staat zijn om de eerste brieven de deur uit te doen.
Mijn eigenlijke vraag of men eindelijk kon bevestigen of mijn aanvraag al volledig in hun bezit was kon men niet bevestigen, daar dit niet in de database stond waar degene die ik aan te telefoon had bij kon.
Op 8 april had ik een T6 aanvraag en tweakphone aanvraag gefaxed, waarop Tdsl telefonisch contact heeft genomen dat het een en ander niet goed was binnen gekomen.
Toen uiteindelijk bleek dat mijn tweakphone aanvraag in het geheel niet in behandeling was genomen ben ik op nieuwe begonnen op 25 april zie mijn vraag elders in deze thread.
Ik kreeg net een mailtje terug... nu beginnen ze opeens over een 2e aderpaar... excuse me? Een 2e aderpaar voor een VoIP aanvraag?

De situatie is toch echt niet moeilijk...

Ik = inwonend bij ouders

Ik = TweakDSL abbo

Vader = wil abbo nemen op TweakDSL VoIP, mijn modem heeft SIP dus dat kan perfect

Vader = dient aanvraag in

TweakPhone = na bijna een maand enkel een niet-officiëel teken van leven via IRC (bevestiging dat de aanvraag idd is binnengekomen)

TweakPhone = na een mailtje van mij melding dat men bezig is en dat er nog wat zaken geregeld moeten worden

Ik = Twee weken verder, nog geen teken van leven. Maar weer een mailtje gestuurd

TweakPhone = mailtje terug over een 2e aderpaar

Tsja. Dit schiet niet op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Zyxel Prestige 2602HW-61, 2602HW-61C, 2602HW-63 en de 2602HW-63C ?

En hebben jullie hier goede ervaring mee? Is het dus een aanrader? Ik zit er namelijk over te denken om er een aan te schaffen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:05
@Wildfire

Voor VOIP heb je een breedband verbinding nodig die sneller is dan 384kb/s down up?
VOIP is niet gekoppeld aan 1 bepaalde ADSLlijn en zou je overal kunnen gebruiken, was het niet zo dat de OPTA dit niet toestaat met regionummers.
Van Tdsl krijg je een loginnaam, een password en een pincode, nadat alle papieren binnen zijn en betaling is geschied, de pincode is alleen voor speciale diensten nodig.

Ik heb ook al aanmoeten horen dat ik een Asus6000 (T6 aanvraag) heb laten komen, waarmee geen VOIP mogelijk is (klopt, zonder aanvullende hardware), ik heb proberen te laten aantekenen, daar schijnen ze nog geen vakje voor te hebben) dat ik wel VOIP geschikte aparatuur heb en dat ik hun daarmee juist belde, waarmee mijn eigelijke vraag probeerde te ontlopen of dat mijn aanvraag nu al volledig binnen was gekomen bij T-dsl.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Domba schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:19:
@Wildfire

Voor VOIP heb je een breedband verbinding nodig die sneller is dan 384kb/s down up?
Ik heb een TweakDSL TisDSL2+ lijntje, 20mbit met een upstream van ongeveer 1150kbps :)
VOIP is niet gekoppeld aan 1 bepaalde ADSLlijn en zou je overal kunnen gebruiken, was het niet zo dat de OPTA dit niet toestaat met regionummers.
Weet ik. Het VoIP nummer gaat gewoon gebruikt worden hier in huis via mijn TisDSL2+ lijntje.
Van Tdsl krijg je een loginnaam, een password en een pincode, nadat alle papieren binnen zijn en betaling is geschied, de pincode is alleen voor speciale diensten nodig.
Tsja. Ik zit dus nog te wachten op alle info, maar na anderhalve maand word je het wachten op een gegeven moment wel moe.

Ik heb hier nu ook al bijna anderhalve maand een Linksys SPA3000 liggen, die heb ik meteen gekocht toen ik de aanvraag had gedaan. Jammer dat 'ie nu nog steeds ligt te verstoffen.

Moet een VoIP aanvraag echt zo lang duren? Indien zo, dan zou het toch wel de normaalste zaak van de wereld moeten zijn om even een brief ofzo te sturen met het hoe & wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Mja, ik zou bij mijn nieuwe abbo voip krijgen. Staat zelfs in het contract.

Helaas we zijn nu 2 maand verder nog steeds nix van tweak gehoord. Alle belletjes (en bijbehorende kosten) zijn voor niets geweest. Want ze hebben het gewoon nog steeds niet.
Belachelijk gewoon dat ze bij het tekenen van je contract iets aanbieden en dan als alles rond is gewoon melden van sorry het is niet stabiel genoeg voor productie, volgende week. En dat hoor ik dus al weken lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
bwiep schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:15:
Er is een nieuwe beta firmware voor de Prestige 2602HW-61C.

Momenteel zit ik op werk en kan hem niet online zetten,maar emailtje aan zyxel krijg je hem zo opgestuurd!

Zyxel meld dat er veel problemen mee opgelost zouden worden.
Zou je deze firmware online willen zetten, wanneer je thuis bent? Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Chutney schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:26:
[...]

Zou je deze firmware online willen zetten, wanneer je thuis bent? Hartelijk dank!
Ze hebbne hem ook aan mij gestuurd op m'n werk, maar helaas heeft het spamfilter de attrachments opgegeten. hopen dat ze hem zo nog even naar m'n andere adres doorturen, en anders, als iemand hem alvast op yousendit wil plaatsen, graag.

Edit, inmiddels is het bijna 18.00, ik zal dus waarschijnlijk vandaag niks meer ontvangen van zyxel. Als niemand het firmware voor morgne nog gepost heeft doe ik het morgen wel als ik hem krijg, maar ik hoop eigenlijk dat ik er vanavond nog even mee kan spelen, dus bwiep, uploaden die hap.

[ Voor 30% gewijzigd door milenko79 op 22-05-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dit topic lijkt mij hier horen, maar als het niet zo is mijn excuses

Wij hebben hier ADSL2+ van tweakdsl (TISDSL). Modem/router is een zyxel 2602. Alles ging goed totdat zaterdag het internet traag was. En traag was dan rond de 56kbit. Modem maar gerestart en alles werkte weer goed. Voor 15 minuten. Volgende stap was firmware update + factory defaults. Zelfde verhaal, hij doet het even goed en dan is het weer voorbij. Ondertussen paar restarts alweer gehad maar hetzelfde verhaal. Helpdesk heeft het probleem doorgestuurd, maar ik heb niet echt veel vertrouwen in de snelheid vandaar dit topic (56k is echt traag).

De logfile van modem/router staat redelijk vol met max TCP's en out of order TCP meldingen. Na een restart doet hij het 15 minuten of iets langer op volle snelheid, en daan weer terug naar 56k. Hij staat nog wel gesynced op zijn normale snelheid.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? en vooral of het probleem bij onze kant of bij de provider ligt. (en als aan onze kant want valt er aan te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 25-10 12:25

n00bs

Het is weer Zomer!

Je mag wel wat meer info geven...

Wat is de line sync en de rest van de statistieken, heeft het ooit wel normaal gewerkt zoja wanneer en wat waren de resultaten toen.

Welk besturingssysteem gebruik je en hoe is alles aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Veel meer info inderdaad nodig ,
Welk tweak abbo T6/T12/T16+ ?
Welke 2602 zyxel R61/R63/HW61/HW63 ?

Op welke waarden trained je modem in (kijk bij je 2602's webinterface onder maintenance - system status - show statistics).

Welke firmware heb je ? (maintenance - system status - ZyNOS : XX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
13mbit/1.1mbit (T20) synced hij

zoals er al stond voor zaterdag werkte alles probleemloos

ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006

Welke andere statistieken? CPU router paar procent.

windows XP (4 comps totaal)

adsl komt erin ---- modem/router (zyxel) ------ switch/ap

aldi/lidl pcs kunnen niet draadloos met zyxel verbinden, daarom is draadloze functionaliteit uitgeschakeld en zit er een draadloze router achter die als accespoint werkt.

het is een zyxel 2602HW 61c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Wat zegt helpdesk?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
samengevat: We hebben geen flauw idee.

Ze sturen het probleem door naar een volgend niveau van de helpdesk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Je hebt een wireless router achter je zyxel hangen ?

Al geprobeerd de modem in bridge te zetten en de router het router werk te laten doen ?
Zoiezo al gekeken of je pc direct op de modem het wel doet (router en bridge mode) ?

En voor de HW is vandaag een nieuwe firmware uitgekomen (check het tweakdsl topic).
Niemand heeft hem nog online geplaatst , maar dat zal morgen/overmorgen wel gebeuren.

Hier nog een oude , maar wel nieuwer dan degene die jij er nu in hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
bridged al geprobeerd met helpdesk. Heb ook hun instellingen gebruikt, hij zegt dat internet goed is, maar ik kom niet op het internet. Ook wanneer ik de zyxel laat pingen naar google lukt het niet:
Resolving ping www.google.nl ... 0.0.0.0
Reolving Host Fail

Nieuwe firmware zal ik morgen dan wel uitproberen :)
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.