[Flash] Meizu Mini Player / Meizu M6

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.506 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
-DG- schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:34:
Ik vind hem toch niet super veel op de iphone lijken hoor.
Vind dit ding trouwens ook veel mooier. :P
Deze http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=3296 lijkt er wel erg veel op :P, maar dat Meizu een telefoon gaat maken :X

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/01/meizu_m8.jpg

Posted by a senior discussion-forum jockey on the Meizu site, the M8 is now said to measure in at a scant 57x105x11.5-mm and packs both a GSM and Chinese TD-SCDMA 3G radio, a 3.3-inch 720x480 pixel display, Bluetooth, a 3 megapixel camera, and an ARM11 CPU capable of recording video at 30fps at the device's full 720 x 480 resolution.

[ Voor 34% gewijzigd door Davitos op 30-01-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Die lijkt er inderdaad erg op, maar ik dacht dat dit hem was?: Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/miniplayer2_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/miniplayer2_5.jpg

Van deze pagina:
http://www.dapreview.net/news.php?extend.3723

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Davitos schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:43:
[...]

Deze http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=3296 lijkt er wel erg veel op :P, maar dat Meizu een telefoon gaat maken :X

[afbeelding]

Posted by a senior discussion-forum jockey on the Meizu site, the M8 is now said to measure in at a scant 57x105x11.5-mm and packs both a GSM and Chinese TD-SCDMA 3G radio, a 3.3-inch 720x480 pixel display, Bluetooth, a 3 megapixel camera, and an ARM11 CPU capable of recording video at 30fps at the device's full 720 x 480 resolution.
Geloof nooit dat meizu een telefoon gaat maken. Denk dat dat plaatje van die iPhone Look-a-like fake is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
-DG- schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:06:
Die lijkt er inderdaad erg op, maar ik dacht dat dit hem was?: [afbeelding]
[afbeelding]

Van deze pagina:
http://www.dapreview.net/news.php?extend.3723
Nee dat was hem niet.
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:00:
[...]

Geloof nooit dat meizu een telefoon gaat maken. Denk dat dat plaatje van die iPhone Look-a-like fake is.
Dat zou ik ook denken... Maar T.net heeft er zelfs nu al een nieuwsbericht over, alsof het geen gerucht meer is. Dit wordt of een erg goede grap, of waarheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:00:
[...]

Die foto zou wel eens fake kunnen zijn, maar de geruchten dat meizu aan een telefoon werkt zijn er al langer. Bv: deze post van 28 augustes 2006 >> http://www.anythingbutipod.com/archives/2006/08/meizu-m8-in-the-works.php

Denk dat deze telefoon voor ons tweakers een veel beter alternatief zal zijn omdat Apple heeft aangekondigd dat alleen door apple goed gekeurde software gebruikt kan en mag worden op de Apple. Daar komen ook nog het betere scherm en hopelijk een betere prijs bij. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En waarschijnlijk betere codecsupport en wellicht de mogelijkheid om video op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Card Nox schreef op maandag 29 januari 2007 @ 04:35:
@ GdUP, welke versie heb je, de TP of de SP? Welke firmware draai je?
Vindt je de vele spelfouten in de Nederlandse taal niet storend? Ook veel fouten moeten eruit gehaald worden via firmware. Geluid in filmpje kan bv niet geregeld worden met omhoog omlaag via touchpad.

Hoe dan ook, antwoord op je vraag; in VirtualDub kun je een delay invullen. Stel deze zo in dat het geluid weer synchroon loopt met het beeld. Succes
Ja tnx heb idd het geluid synchroon gekregen met gebruik te maken van een delay. Ik heb de SP versie, met de laatste firmware update. De taal heb ik gewoon op Engels staan, wist niet eens dat het op Nederlands kon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:53
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:56:
[...]

Ja tnx heb idd het geluid synchroon gekregen met gebruik te maken van een delay. Ik heb de SP versie, met de laatste firmware update. De taal heb ik gewoon op Engels staan, wist niet eens dat het op Nederlands kon :D
Kun je een aantal instellingen geven in virtualdub over de meizu? Ik probeer het ook al een hele tijd maar het lukt mij niet om daarmee videos te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SOEDARKMASTER schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:09:
[...]

Kun je een aantal instellingen geven in virtualdub over de meizu? Ik probeer het ook al een hele tijd maar het lukt mij niet om daarmee videos te converteren.
Handig linkje voor je: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:09
Card Nox schreef op maandag 29 januari 2007 @ 04:35:
@ GdUP, welke versie heb je, de TP of de SP? Welke firmware draai je?
Vindt je de vele spelfouten in de Nederlandse taal niet storend? Ook veel fouten moeten eruit gehaald worden via firmware. Geluid in filmpje kan bv niet geregeld worden met omhoog omlaag via touchpad.

Hoe dan ook, antwoord op je vraag; in VirtualDub kun je een delay invullen. Stel deze zo in dat het geluid weer synchroon loopt met het beeld. Succes
Ik heb nu de Dane-Elec M6 (zonder radio). Als ik de laatste firmware van de meizu (s1.010) site erop zet ben ik natuurlijk mijn garatie kwijt maar kan ik dan wel de Nederlandse taal installen (als default)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 14-09 20:44

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Waarom zou je je garantie kwijt raken als je er een officiele meizu update er op zou zetten? Gewoon doen, geloof er niks van dat je dan je garantie kwijt bent.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 26-08 20:06
Ik heb de mijne bij MMport besteld en ook gevraagd hoe het zit met de garantie als je de firmware van meizu zelf er op zet. Ik kreeg het antwoord terug dat de garantie gewoon bleef behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Is er ondertussen al iets aan de firmware gedaan zodat het geluid wel gelijk met het beeld loopt?
En komt er ook nog een versie uit met wat meer geheugen? (8GB oid.)

Zit te twijfelen om deze te kopen maar kom er niet echt uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Viasco schreef op zondag 04 februari 2007 @ 01:45:
Is er ondertussen al iets aan de firmware gedaan zodat het geluid wel gelijk met het beeld loopt?
En komt er ook nog een versie uit met wat meer geheugen? (8GB oid.)

Zit te twijfelen om deze te kopen maar kom er niet echt uit :/
Wellicht dat je met goed hercoderen van de video wat aan de audio sync kunt doen. De speler ondersteunt niet gewoon netjes 25fps wat de meeste spelers wel doen. Als je dan een filmpje hebt wat 25fps heeft, maar de speler maakt er 18fps van lijkt me dat de audio out of sync gaat lopen. Dus, zodra er een fatsoenlijke fps ondersteund gaat worden zullen de out of sync problemen ook wel verholpen zijn. Maar sowieso kun je met hercoderen al een eind komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

weet iemand waar ik buiten ebay deze meizu kan bestellen?

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Tha schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:00:
weet iemand waar ik buiten ebay deze meizu kan bestellen?
Mailen naar info@goedkoop.com.
3 dagen levertijd.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ondersteund de M6 nou FLAC of niet? De c't en her en der wordt beweert van wel, maar dit topic en de officiële Meizu site meldt van niet.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
CyberSnooP schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:48:
Ondersteund de M6 nou FLAC of niet? De c't en her en der wordt beweert van wel, maar dit topic en de officiële Meizu site meldt van niet.
FLAC ondersteunt de speler prima, alleen het laden duurt iets langer dan MP3 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Termi schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:53:
FLAC ondersteunt de speler prima, alleen het laden duurt iets langer dan MP3 :).
Hij speelt het dus ook niet gapless?

Niet dat het nog veel kan schelen, maar want het is toch al /me CyberSnooP O+ Meizu

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39
Gapless spelen lijkt me nogal essentieel, eigenlijk. Weet iemand hoe dat zit; kan 'ie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Wat maakt de Meizu M6 interessanter dan de IAudio D2? Alleen de prijs?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mooooody schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:50:
Wat maakt de Meizu M6 interessanter dan de IAudio D2? Alleen de prijs?
Ja. Althans, dat vind ik wel. Hou er wel rekening mee dat de D2 later uit is gekomen dan de Meizu, dus een eerlijke vergelijking is het niet echt. Meizu komt wel weer met wat nieuws (zie ook het eea in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op MeizuMe.com is een nieuwe firmware opgedoken; v2.000.1

Changelog:
1. Display of moving EQ.
2. Video broadcast up to three hours now supported.
3. Support for both MTP and MSC.
4. MP3 decoder optimized to save power. Battery time increase.
5. Album art.
6. Main interface modified.
7. Support for lossless WMA added.

Dit is waarschijnlijk de beta firmware, er zitten nog flink wat bugs in. Album art werkt alleen als de jpg dezelfde naam heeft als je mp3/flac whatever (behalve .jpg natuurlijk).
Ook kan je geen bestanden afspelen die in submappen zitten, niet erg handig.
Grootte van de afbeelding maakt niet uit (plaatje van ong. 1600x1400 werd netjes geresized) bij album art.
De animatie van de EQ ziet er wel geinig uit, je moet er 3x voor op enter drukken als je een nummer beluisterd.

Je speler wordt geformateerd als je deze firmware erop zet!

Al met al vind ik deze firmware nog niet bruikbaar maar het is leuk om even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De changelog is wel super! UMS, langere batterijduur, album art d:)b Dat zijn veranderingen die er toe doen :) Als het wat beter uitgewerkt wordt dan lijkt het me een super firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
RoD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:32:
De changelog is wel super! UMS, langere batterijduur, album art d:)b Dat zijn veranderingen die er toe doen :) Als het wat beter uitgewerkt wordt dan lijkt het me een super firmware update.
Ok... waar zie jij UMS staan dan? Dat betekent toch dat ik een digicam op m'n Meizu kan aansluiten en dan gegevens kan overpompen?

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 11-02-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

fRiEtJeSaTe schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:45:
[...]

Ok... waar zie jij UMS staan dan? Dat betekent toch dat ik een digicam op m'n Meizu kan aansluiten en dan gegevens kan overpompen?
MSC = mass storage compliant = universal mass storage :) Een digicam op je Meizu aansluiten doe je met een USB Host, dat heeft niks met MSC/UMS te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
RoD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:46:
[...]

MSC = mass storage compliant = universal mass storage :) Een digicam op je Meizu aansluiten doe je met een USB Host, dat heeft niks met MSC/UMS te maken.
En dat zit natuurlijk weer niet in die nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

fRiEtJeSaTe schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:48:
[...]

En dat zit natuurlijk weer niet in die nieuwe firmware.
Een USB Host moet ook hardwarematig op de speler zitten. Ik denk niet dat je dat met firmware toe kunt voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Heeft iemand deze nieuwe filmware al geprobeert? Ik zou namelijk wel 'n beetje vernieuwende menu's willen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem al geprobeerd ja maar je merkt er niet zo heel veel van in het menu. Dat redesign van de interface merk ik ook niet echt, maar dat kan ook zijn omdat het heeel lang geleden is dat ik de originele skin gezien heb (skins zijn cool).

EDIT

Van de admin van meizume over albumart:

How to:
1. Get the Album picture to a relatively small size (I used 200x200, JPEG). It is best to use 80x80.
2. Create a new folder inside the player's root directory called "Albums" (No CAPS).
3. Rename the Album picture into "#ALBUM##ARTIST#.jpg" where "#ALBUM#" is the name of the album written in the ID-tags and #ARTIST# is the artist. Note that there is no space between the two phrases.
4. Copy the picture into your newly created "Albums" directory.
5. Disconnect the player and "Update Music Library".
6. Voila, experience a whole new level of enjoyment with Album Art!

Example:
Let's say I have an album from the Red Hot Chilipeppers called Stadium Arcadium. The file I need to place inside my "Albums" folder would be called "Stadium ArcadiumRed Hot Chilipeppers.jpg".

Note: You can make the files/folder hidden if wanted to make the player less cluttered.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Doordat het persé op deze manier moet is het dus ook niet mogelijk om automatisch album arts toe te voegen met bijvoorbeeld Mediamonkey, toch? Kan iemand dat eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
RoD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:50:
[...]

Een USB Host moet ook hardwarematig op de speler zitten. Ik denk niet dat je dat met firmware toe kunt voegen.
De USB Host zit hardwarematig op de Meizu. Zo niet, dan zit hij op het battery pack.
http://www.store.miniplayer.info/proddetail.asp?prod=EBP1

Wat mij een beetje stoort is het feit dat Meizu wel adverteert met Usb OTG, maar het vervolgens niet in de firmware verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Huh? Er zit helemaal geen USB Host op de battery pack. Die werkt gewoon via de gewone USB poort afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
RoD schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:02:
Huh? Er zit helemaal geen USB Host op de battery pack. Die werkt gewoon via de gewone USB poort afaik.
Features:
# 2.4 inch 260,000 color QVGA 320x240 TFT-LCD screen.
# Supports SRS, WOW, TruBass, 3D Surround sound effects , Various EQ modes
Including: Normal, Rock, Jazz, Classic, POP, Bass, Disco, User1, User2, User3
# Unique design and Super Mini Aluminum alloy body
# High speed USB2.0 interface. High capacity USB flash storage for mobile disk.
# Clock setting. Screen Saver Settings
# Supports OTG (On The Go) Function

Geplukt van http://www.miniplayer.nl/
Heb het overigens op meerdere sites zien staan. Dit is 1 van de hoofdredenen dat ik de speler heb gekocht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er staat niet bij dat het hier ook een USB Host betreft. Ik denk dat ze zoiets bedoelen dat je playlists on the go kunt maken. On the go =! USB Host. Je hebt het dus gewoon niet goed begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Meizu M6 eigenlijk ook een TV-out heeft? En kan hij ook divx afspelen of alleen xvid?
Ik kan er nergens iets over vinden in de specificaties..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lijkt me wel. Divx is zo goed als hetzelfde als Xvid, dus volgens mij kan dat wel. Ik vind het wel vreemd dat de specs alleen Xvid vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 8gb versie lijkt er ook aan te komen... nog even geduld, ik schaf hem zeker aan als er een 8gb versie is! Hij is zo machtig mooi! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
RoD schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:08:
Er staat niet bij dat het hier ook een USB Host betreft. Ik denk dat ze zoiets bedoelen dat je playlists on the go kunt maken. On the go =! USB Host. Je hebt het dus gewoon niet goed begrepen :)
Of jij hebt het niet goed begrepen 8)
Als ze playlist on the go bedoelden hadden ze het wel Playlist OTG genoemd.
http://www.everythingusb.com/usbonthego/

[ Voor 9% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 12-02-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:34:
Weet iemand of de Meizu M6 eigenlijk ook een TV-out heeft? En kan hij ook divx afspelen of alleen xvid?
Ik kan er nergens iets over vinden in de specificaties..
Nope geen tv-out, dat moet je weer via pc of divx player doen. Dit komt omdat, omdat er dan weer een apart 'dure' chip nodig voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update

Changelog from V2.001.1:

1. Fixed of Spectrum visualistaion (Moving EQ)
2. Fixed DRM and MTP functions
3. Shortened power off time

http://meizu.com/MeizuMp3...i/2_0_0_1/M6_S2.001.1.rar

http://meizu.com/MeizuMp3...i/2_0_0_1/M6_t2.001.1.rar

Wel even zeker zijn dat je de goede firmware download!
Subfolders worden nu weer ondersteunt.

Album art in deze versie is weer wat eenvoudiger; maak in de root een 'Albums' (alleen de A een hoofdletter!) folder en plaats daar de jpg's in, de album naam (die ook in de ID3 tag staat) is voldoende als filename.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

fRiEtJeSaTe schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:55:
[...]

Of jij hebt het niet goed begrepen 8)
Als ze playlist on the go bedoelden hadden ze het wel Playlist OTG genoemd.
http://www.everythingusb.com/usbonthego/
Ja, maar er staat dus geen USB on the go, maar gewoon simpelweg "on the go". Dat is wat ik bedoel. De Meizu heeft namelijk helemaal geen USB Host, naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
RoD schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:58:
[...]

Ja, maar er staat dus geen USB on the go, maar gewoon simpelweg "on the go". Dat is wat ik bedoel. De Meizu heeft namelijk helemaal geen USB Host, naar mijn weten.
Kan me bijna niet voorstellen dat het iets anders is. Op meerdere forums wordt gesproken over deze functie. Maar goed, we wachten het maar af. Ik heb het external battery pack al in ieder geval.

"The regular USB port on the battery pack is for the future functionality of the M6/battery pack USB HOST functionality. There are probably two reasons the battery pack are necessary. One is because as a USB host it is convenient to have a full-sized port, and the other is that, as a HOST, the Meizu will have to provide power, so instead of draining the M6's battery, it will use the battery packs power. The full-size USB port on the battery pack has nothing to do with charging the batteries inside of it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Oh dus er zit wél een USB poort op de battery pack :? Nog nooit van gehoord. Waarschijnlijk bedoelen ze dus dat je de USB on the go functie toe kunt voegen dmv die battery pack. Dan moet het inderdaad ondersteund worden in de firmware. Op de speler zelf zit het dus niet.
Opzich is het een leuk idee btw. Maakt het wel geschikt als image tank. Nu alleen nog meer opslagcapaciteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Kan iemand me vertellen wat eigenlijk het verschil is tussen de TP en SP versie? Geloof dat het wel ergens staat, een is Toshiba Screen (dikker scherm) en TP = ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Volgens mij heeft de SP (nieuwe) een iets helderder maar ook fractioneel dikker scherm. Verder heeft de SP volgens mij ook een andere geluidschip die wat minder ruist, maar volgens mij ook iets minder vermogen heeft.

Maar ping me er niet op vast ;)

De TP is trouwens toch niet meer verkrijgbaar vermoed ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij had de SP juist een kwalitatief minder goed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
RoD schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 00:38:
Ik heb de TP maar gedaan en het is gelukt, altijd een avontuur op zich dat flashen van die meizu :+. Maar ik ga weer is de albums proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

RoD schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 00:38:
Toen ik het kocht had ik de TP en SP naast elkaar gelegd en zelfde filmpje afgespeeld op default waardes. De TP zag er scherper en helderder uit.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Barry|IA
Wat een klote ding.. Ik heb de speler nu al ruim 3 maanden maar ik krijg er met geen mogelijkheid meer een film op. Hij start de film, en gaat vervolgens weer terug naar het menu scherm :?

Vaag, ik gebruik de orginele software e.d.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• RoD
  • Niet online

RoD

Steeds dezelfde film? Of bij alle video? Firmware opnieuw ingeladen?

• Barry|IA
Met alle films die langer duren dan 5 minuten. Firmware al tig keer ge-her-installeerd.

• german8
Ik gebruik Iriverter en werkt prima, hele DVD omgezet.

18fps, 400k video, 96k mp3, pan scan en NL ondertitels in het beeld 'gebrand'

Zie ook dit topic op het Meizu forum;
http://www.meizume.com/showthread.php?t=4
Je moet wel even het profiel dat ze in dat topic aanbieden beetje aanpassen

p.s. Je kan op de achterkant van je Meizu zien welke versie he hebt SP of TP.

[ Voor 12% gewijzigd door german8 op 15-02-2007 11:53 . Reden: p.s. erbij ]

Verwijderd

ik heb een groot probleem: heb net men meizu geupdate naar de nieuwste softwzre, de S versie, juiste versie, gekeken op achterkant, maar als ik nu men speler opstarrt, geeft hij een groen scherm :s wat moet ik doen?

• Termi
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:27:
ik heb een groot probleem: heb net men meizu geupdate naar de nieuwste softwzre, de S versie, juiste versie, gekeken op achterkant, maar als ik nu men speler opstarrt, geeft hij een groen scherm :s wat moet ik doen?
Had ik ook :), zat er zelf ook van te kijken. Je zet hem aan, zet de firmware er weer op in de root. Daarna ontkoppelen, en uitzetten. Daarna wordt de firmware er pas opgezet.
Dit is volgens mij de eerste firmware die zich zelf ook wist :').

Vandaag trouwens eindelijk Album Art gehad :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik heb in firmware SP1.010.3 de Nederlandse taal verbeterd en mooiere skin erin gezet.

-Inclusief FM-tuner
-Volume kan naar 40 i.p.v. 33
-Taalfoutjes eruit
-Mooiere skin

Zie mijn post in dit topic op het meizu forum:
http://www.meizume.com/showthread.php?t=761

[ Voor 19% gewijzigd door german8 op 21-02-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
KlaasHof schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:40:
Ik heb in firmware SP1.010 de Engelse taal vervangen door de Nederlandse.

-Inclusief FM-tuner
-Volume kan naar 40 i.p.v. 33
-Taalfoutjes eruit
-Mooiere skin

Heb hem in dit topic op het meizu forum geplaatst:
http://www.meizume.com/showthread.php?t=430
Waarmee wijzig je die firmware dan? Is dat dan geschreven in een of andere code, of is het puur C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Op het meizu forum staat een programma om het resource file the bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké thx termi, werkte dan terug normaal, maar nu heb ik een nieuw probleem (toch niet zo'n kwaliteit? :s ) soms wil men miniplayer gewoon niets meer doen en niet opstarten, na enkele uren wil hij wel weer is hier ook iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:23:
oké thx termi, werkte dan terug normaal, maar nu heb ik een nieuw probleem (toch niet zo'n kwaliteit? :s ) soms wil men miniplayer gewoon niets meer doen en niet opstarten, na enkele uren wil hij wel weer is hier ook iets tegen te doen?
Is het de SP of TP versie? Straks heb je de verkeerde firmware op je speler? Die van mij draait uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:23:
Euuhhhh :+, nu weet ik het echt niet meer? Alles goed ingesteld, die van mij doet het wel goed. Anders gewoon weer terug gaan naar de oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Ik ga me mezelf er ook een aanschaffen.
De zwarte welliswaar :)

4Gig en ik koop hem bij mijn pa, mazzel dat een leverancier van hem de speler kan leveren!
scheelt me een hoop ellende bij een defect!

ben benieuwd! meteen alle afleveringen van DBZ converteren :9

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 15:10
------------------------------------

UPDATE:
Ik heb de oplossing gevonden, je kan niet terug in het menu voordat je de Voice Record op STOP hebt gezet.
Je kan de Voice Record op stop zetten door 3 seconden "enter" in te houden.

------------------------------------

Gebruiken jullie de voice recorder?

Als ik de voice recorder gebruik, kan ik na het opnemen op geen enkele manier TERUG naar het hoofdmenu :S
Hij kan ook niet meer uit!

Dus na een voice record moet ik het aan laten staan totdat de batterij leeg gaat of het op een PC aansluit.

Tot die tijd kan ik mijn Meizu (T1.010) niet gebruiken, behalve het verder opnemen van geluid...

Iemand ook dit probleem en wellicht een oplossing?

[ Voor 24% gewijzigd door Akuma2000 op 20-02-2007 19:20 ]

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
  • Laatst online: 29-08-2020
Ik heb zelf een iPod nano 2 gb op dit moment maar ik denk dat ik deze ga verkopen en voor de Meizu ga 8) Zijn er nog dingen waar ik op moet letten oid ? of komt er binnekort misschien een prijsverlaging aan dus ik nog beter even kan wachten met aanschaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er komt wel een 8GB versie van de M6 uit. Maar of dat een prijsverlaging oplevert van de huidige M6? En waar je op moet letten? Tsja.. dat is wat te algemeen om te beantwoorden. Als je specifieke vragen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
Ik heb wat reviews bekeken en volgens mij is het een geweldig apparaat.

Een paar vraagjes

* Is de video kwaliteit gelijk of beter dan de iPod video ?
* hetzelfde geld voor de geluidskwaliteit

* Klopt het dat ik voor 160 Dollar bij miniplayer.info een Meizu M6 4 gb heb ? (is dit ook te vertrouwen)

Mini Player - White 4GB $175.00 $175.00
Sub Total: $175.00 Delete
Discounts Apply ! $30.00
Shipping Estimate: $15.00
Country: Netherlands
Grand Total: $160.00

Dan is het namelijk wel een heel leuke prijs :P

(Edit, ik bedoel dan vooral de verzendkosten. Deze zijn namelijk altijd 15 Dollar of het nou in het land zelf blijft of helemaal naar Australie moet. Normaal zijn die kosten toch veel hoger ?)

[ Voor 15% gewijzigd door X-GAMER-X op 28-02-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk niet dat de videokwaliteit beter is dan de iPod. De Meizu doet maar 18fps, en dat is niet echt tof, imo.
Als je trouwens buiten Europa bestelt kan de douane je pakketje onderscheppen en dan moet je invoerrechten en btw betalen, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
Ow ? maar 18 fps :/ Dat is een tegenvaller om te horen.. ik wil namelijk een spelertje met een aardig scherm (rond de 2.5'') waar ik wel lekker een filmpje op kan kijken.. Is dan de Creative Zen vision M een beter idee ? of nog andere spelertjes ? het liefst rond de € 150,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

X-GAMER-X schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:37:
Ow ? maar 18 fps :/ Dat is een tegenvaller om te horen.. ik wil namelijk een spelertje met een aardig scherm (rond de 2.5'') waar ik wel lekker een filmpje op kan kijken.. Is dan de Creative Zen vision M een beter idee ? of nog andere spelertjes ? het liefst rond de € 150,-
IAudio D2 misschien?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
Ik zat er net naar te kijken :P Wel prijzig... maar ik denk er eens goed over na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
X-GAMER-X schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:57:
Ik zat er net naar te kijken :P Wel prijzig... maar ik denk er eens goed over na ;)
Als je het bijna alleen maar voor de film doet zou ik voor de archos gmini 40gb gaan. Nu is hij 200 euro bij de dixons. Het apparaat heeft ook nog eens een 4 inch breedbeeld kleurendisplay :9~ Eigenlijk zou ik die nu wel willen kopen, maarja ik heb net 3/4 maanden de meizum6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Ik vraag me af of in de nieuwste filmware de optie om de bassen rond 31hz hoger te zetten zit. Vanaf dag 1 dat ik deze meizu heb erger ik me er namelijk aan dat ik niet van die mooie lage dreune kan horen in sommige liedjes die daarvoor bedoelt zijn. Ik heb natuurlijk allang niet meer de standaart meizu oordopjes :P Maar de sennheiser cx300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:44:
Ik vraag me af of in de nieuwste filmware de optie om de bassen rond 31hz hoger te zetten zit. Vanaf dag 1 dat ik deze meizu heb erger ik me er namelijk aan dat ik niet van die mooie lage dreune kan horen in sommige liedjes die daarvoor bedoelt zijn. Ik heb natuurlijk allang niet meer de standaart meizu oordopjes :P Maar de sennheiser cx300.
Daar durf ik niks over te zeggen, wel als ik mijn 8gig binnekort binnen heb... 8)
Hoe is de combinatie Meizu M6 + Sennheiser cx300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:58:
[...]

Daar durf ik niks over te zeggen, wel als ik mijn 8gig binnekort binnen heb... 8)
Hoe is de combinatie Meizu M6 + Sennheiser cx300?
Het is een hele goede combinatie. Vooral de optie phase corrected equalizer moet je aanzetten (tot iets van 5, anders word het weer iets te helder). Ik vind het wel hinderlijk dat bij een aantal liedjes, vooral de wat oudere popliedjes zoals that's just the way it is van bruce hornsby, een slisserige s tevoorschijn komt. Dan moet ik de treble naar beneden halen, de phase corrected equalizer uitzetten, en dan pas klinkt het niet zo schel meer. Het rotte hiervan is dat dit liedje dan klinkt alsof het 64kbits is, terwijl het toch echt een variabele bitrate heeft.

Misschien heeft iemand hier een oplossing voor? Met de hedendaagse cd's van bijvoorbeeld ne-yo en t-pain is het slisserige compleet verdwenen.

Voor de rest is het een top apparaat, behalve dan het slisserige bij sommige liedjes (kan ook door de oordoppen komen) en dat de optie er niet in zit om de bassen rond 31hz te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Vandaag is er ook nieuwe firmware voor de Meizu uitgekomen:
http://en.meizu.com/firmware.asp

1. The frequency spectrum display is added.
2. Increasing the duration of videos broadcast
3. MTP and DRM functions are added
4. Increasing broadcasting time of MP3
5. Album-art function is assed
6. Change long press "PLAY" to switch on the machine to short press.
7. Supports wma and lossless
8. Revising the problem of freezing when trying to listen to songs in browser mode
9. Revising the abormal broadcasting speed of the recording files with high quality
10. Change the theme picture, including the title, choosing bar and progressing bar
11. Revising the problem that appears the white lines on the right of the screen
12. Revise other bugs
13. It's suggested to format the Miniplayer after upgrading, otherwise it may appear mistakes for corresponding files

De speler formatteerd zich we dus wel backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Davitos schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:43:
Vandaag is er ook nieuwe firmware voor de Meizu uitgekomen:
http://en.meizu.com/firmware.asp

5. Album-art function is assed
corresponding files
Meizu is wel vooruitstrevend met een assed album art :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta ook op het punt deze mp3 speler te kopen, erg mooi dingetje en vergeleken met de rest vind ik hem erg vet. Nou is hij op mp3shop.nl te koop voor 170 euro, toen keek ik op marktplaats en stond er een advertentie voor 150 euro. Toen kwam ik erachter dat er 2 verschillende versies zijn, de TP en SP. De adverteerder op marktplaats bied de SP versie aan, hij zegt hier het volgende bij:
Deze spelers zijn de originele Meizu M6 Miniplayer MET radio en GEEN kunstmatige volume begrenzing. Het gaat hier niet om de beperkte uitvoering zonder radio welke veelal in Nederland verkocht wordt.
De spelers zijn de nieuwe SP uitvoering met een helderder scherm dan de oude TP uitvoering en zijn voorzien van de nieuwste firmware 2.00.2 met een verbeterde batterijduur van 36 uur!
Nou heb ik dit topic al doorgezocht op de verschillen tussen de versies, hier wordt echter gezegd dat de TP een helderder beeldscherm heeft. Is het echter waar dat de TP geen radio heeft en de SP wel? En hoe zit dat met de volumebegrenzing? Iemand die mij zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

De TP heeft ook een radio. Volumebegrenzing heb je met de normale Meizu firmware geen last van. Volgens mij waren de Dane-Elec spelers met een firmware uitgerust die de tuner uitschakelde (waarschijnlijk goedkoper invoeren) en het geluid begrensde (wettelijke eisen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, weet je zeker dat de TP radio heeft als ik namelijk bij de info op m3shop kijk:
http://www.mp3shop.nl/pro...iniplayer-4-gb-black.html
Staat er dat de Minipayer geen radio heeft.
En wat houdt het Dane-Elec precies in?

Edit: Op mmport staat het volgende:
De radio is te activeren door de engelse firmware te downloaden van http://en.meizu.com
Het ligt dus aan de firmware?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 26-08 20:06
Ja, het ligt idd aan de firmware. Als je de officiële firmware van meizu erop zet, dan heb je radio en kan je volume ook tot 40. Ik heb mmport er ooit over gemaild hoe het zit met de garantie. En de garantie blijft volgens hun gewoon behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dus uiteindelijk is het wel beter om de TP versie te kopen (die ze dus volgens mij bij Mp3shop en dergelijke aanbieden) ipv de goedkopere SP versie.

Tot hoever gaat het volume dan met de orginele firmware?

Ik las ook in dit topic dat je nederlandse menu's hebt maar dat is dan geen officiele firmware?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:38:
Ok, dus uiteindelijk is het wel beter om de TP versie te kopen (die ze dus volgens mij bij Mp3shop en dergelijke aanbieden) ipv de goedkopere SP versie.
Het verschil is minimaal. De SP versie is gekomen na de TP versie en verschilt alleen in de fabrikant (en de helderheid) van het scherm. De SP versie heeft dus een helderder scherm mara is <1mm dikker dan de TP versie en verder merk je het verschil niet.
34, maar das natuurlijk een beetje een abstract getal. In mijn oren is dat sowieso al te hard, maar werkelijk niks weerhoud je er van de nieuwste firmware te gebruiken.

Overigens sprong mijn speler wel in het Chinees na de firmware upgrade (2.002.2, die nog niet op de Engelstalige meizu.com website stond) en dan is het even puzzelen voordat je hem in het Engels gezet krijgt.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberSnooP schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:25:
[...]

Het verschil is minimaal. De SP versie is gekomen na de TP versie en verschilt alleen in de fabrikant (en de helderheid) van het scherm. De SP versie heeft dus een helderder scherm mara is <1mm dikker dan de TP versie en verder merk je het verschil niet.

[...]

34, maar das natuurlijk een beetje een abstract getal. In mijn oren is dat sowieso al te hard, maar werkelijk niks weerhoud je er van de nieuwste firmware te gebruiken.

Overigens sprong mijn speler wel in het Chinees na de firmware upgrade (2.002.2, die nog niet op de Engelstalige meizu.com website stond) en dan is het even puzzelen voordat je hem in het Engels gezet krijgt.
Ok, hartstikke bedankt, het verschil is dus niet zo ernstig als de adverteerder op marktplaats doet voorkomen.

Ik lees ook hier en daar dat het beeldscherm van de miniplayer niet super is omdat het maar 18 fps is, moet je films of tv shows dan eerst converteren om op je miniplayer te zetten (weet niet wat daar de gemiddelde fps van is). Hapert het dan vaak? Wat is dan bijv het aantal fps op een Ipod Video?

Edit: Ik zie dat het bij de ipod zo'n 30 fps is, ik denk dat dat bij de Creative Video M ook wel zo is. Enige nadeel dus aan dit dingetje. Ben je lang bezig met zo'n film converten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Erg jammer vind ik dat de nieuwe filmware nog steeds geen 31hz slider ondersteunt. Verder zie ik ook net echt verandering in de menu's enzo. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees ook hier en daar dat het beeldscherm van de miniplayer niet super is omdat het maar 18 fps is, moet je films of tv shows dan eerst converteren om op je miniplayer te zetten (weet niet wat daar de gemiddelde fps van is). Hapert het dan vaak? Wat is dan bijv het aantal fps op een Ipod Video?

Edit: Ik zie dat het bij de ipod zo'n 30 fps is, ik denk dat dat bij de Creative Video M ook wel zo is. Enige nadeel dus aan dit dingetje. Ben je lang bezig met zo'n film converten?
Waarschijnlijk heb jij contact met dezelfde als ik, hij verwacht eind volgende week het nieuw model de 8gb binnen te hebben dus zou ik daarvoor gaan, hij hoopt op een prijs van +/- 175euro.

Maar even to the point het schijnt dat de nieuwe 8gb versie met ook de laatste firmware (neem ik aan) 20fps filmpjes afspeelt, volgens mij ga je van eventuele "missende stukjes" of haperingen alleen wat merken bij hevige actie films ofzo.
En de duur van het converteren ligt aan je bestandsgroote maar je ken het vast testen want het programma is te downloaden, moet je maar ff dit topic afzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er een aantal mensen zijn hier die over wat verkeerde informatie beschikken betreffende de meizu Miniplayer
Eerst even betreffende het verschil tussen de TP en SP versie.
Voor de TP versie werden veel onderdelen geleverd door Toshiba. De SP versie onderdelen komen van Samsung. De SP versie heeft een iets helderder scherm(dus niet de TP zoals hierboven beschreven).
De TP versie wordt NIET meer gemaakt. Alle nieuwe spelers zijn SP versies. Deze heeft Meizu goedkoper kunnen produceren omdat zij van Samsung een lagere prijs voor het display hebben gekregen en de productiekosten dus lager zijn. Afgezien van wat hardware onderdelen zijn de oude TP en de SP versies exact gelijk.
Met de zelfde opties, zelfde kwaliteit , zelfde geluid,etc.

Het feit dat op de Nederlandse spelers de radio ontbreekt en er een volume begrenzing is heeft te maken met Europese wetgeving. De EU stelt een Max aan het volume om gehoorbeschadiging te voorkomen. Ook gelden er extra belastingen/kosten voor producten met FM optie. Om deze kosten te ontlopen en te voldoen aan de wetgeving heeft Dane Elec(de distributeur van Meizu in Europa en Amerika) een eigen firmware op de spelers gezet.
Het is inderdaad zo dat de radio geactiveerd kan worden en de volume beperking verwijderd kan worden door het installeren van de originele Meizu firmware. Let wel dat dit de garantie van Dane Elec laat vervallen! (overigens geven verschillende bronnen hier verschillende berichten over)

De speler heeft een framerate van 20Fps.(De oude firmware versies hadden 18Fps) Uiteraard is het een persoonlijke mening maar voor mij geeft dit vloeiend beeld.
Videos moeten iid omgezet worden om op de speler gespeeld te worden. Dit is echter zeer eenvoudig met de bijgeleverde software. Alle files die je wilt omzetten in de convertor slepen en op start klikken. De output-files zijn direct speelbaar. De conversie duur is afhankelijk van de snelheid van je computer uiteraard. Een 30 minuten Tv serie kost op mijn dichtgeslibde 1Ghz pentium III(ja...oude bak ;)) ongeveer 10 minuten.

Regelmatig komen er nieuwe firmwares uit bij Meizu. Let wel dat de firmwares welke de afgelopen dagen gereleased zijn nog geen final versies zijn. Als je geen zin hebt in experimenteren kun je dus beter wachten op de final versie van firmware 2. De huidige laatste stabile "beta"is 2.00.3.
De 2.xx versie van de firmware verlengt de batterijduur voor mp3 afspelen tot 36 uur en video tot 6 uur. Verder is er album-art en een visual equaliser bijgekomen en kan de speler nu overweg met DRM files. Als kleine details zijn de afsluit en opstarttijd wat verkort en de filetransfer wat versneld maar dit is nagenoeg niet merkbaar.
Het mooie is dat ongeacht hoe erg je er een rotzooi van maakt met het installeren van firmwares het altijd te reparen valt dmv een set tools die de firmware herladen.

De 8GB Miniplayer heeft wat vertraging opgelopen omdat meizu de vraag niet helemaal aankan. De speler zou officieel 1 maart uitgekomen zijn maar wordt volgende week eindelijk in de winkel verwacht. De prijs is nog niet niet officieel uitgebracht.
De prijs van de 4Gb en 2GB spelers is al gedaald. De 1GB speler gaat uit de collectie en zal niet meer geproduceerd worden.

Mocht iemand meer willen weten vraag maar raak ;)

ps: om verwarring te verkomen: de originele Meizu en de Dane Elec meizu zijn qua hardware exact gelijk. Dane Elec is niet een producent van de Miniplayers maar slechts de distributeur. Alle Miniplayers, Meizu of Dane Elec worden door meizu gemaakt. De versies van Dane Elec hebben echter naast de Meizu naam ook de Dane Elec naam op de doos omdat Meizu en Dane Elec partners zijn. Ook alle firmwares zijn dus gewoon bruikbaar op zowel de Meizu origineel als de Dane Elec Meizu

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zoo, ik ook maar de nieuwe firmware erop gezet :)

De equalizer valt helaas niet te zien met mijn normale gave achtergrond :P

Albumart is toch leuk, ik heb een scriptje geschreven die automagisch de covers van AmaroK naar m'n meizu kopieert op de juiste manier. En omdat AmaroK de covers automagisch van Amazon download gaat het bijna helemaal vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eamelink schreef op maandag 12 maart 2007 @ 02:03:
Zoo, ik ook maar de nieuwe firmware erop gezet :)

De equalizer valt helaas niet te zien met mijn normale gave achtergrond :P

Albumart is toch leuk, ik heb een scriptje geschreven die automagisch de covers van AmaroK naar m'n meizu kopieert op de juiste manier. En omdat AmaroK de covers automagisch van Amazon download gaat het bijna helemaal vanzelf ;)
Super!
Ik heb zeker interesse in het scriptje voor Amarok, erg handig als alle album art vanzelf goed komt!
Zou je het willen posten wellicht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:38:

Ik las ook in dit topic dat je nederlandse menu's hebt maar dat is dan geen officiele firmware?
Ik ga er vanuit dat deze winkels de TP versie niet meer aanbieden. Als dit wel zo is hebben ze oude voorraad aangezien de TP al enkele maanden geleden uit productie is gegaan.
De Sp speler is net eventjes beter(door het iets betere scherm van Samsung) en goedkoper..

Zie mijn post hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
#!/usr/bin/env python
# This script copies album art from the original music folder to the Meizu Miniplayer
# On Meizu, dirs must look like MUSICROOT/Artist/Album/

# Root of meizu player when mounted, and music folder
MEIZUROOT = "/media/meizu/"
MEIZUMUSIC = MEIZUROOT + 'MUSIC/'
# Username and password for Amarok MySQL user
AMAROK_USER = 'amarok'
AMAROK_PASS = 'amarok'
# Amaroks database
AMAROK_DB = 'amarok'
# Cover file
COVER_FILE = "cover.png"
# New size
ART_SIZE = "80x80"

import os.path
import MySQLdb

mysqlcom = MySQLdb.Connect(host="127.0.0.1", unix_socket='/var/lib/mysql/mysql.sock', user=AMAROK_USER, passwd=AMAROK_PASS, db=AMAROK_DB)
cursor = mysqlcom.cursor()

def run():
    list = os.path.walk(MEIZUMUSIC, walkartist, [])
    print "Completed!"

def walkartist(arg, dirname, artists):
    for i in range(0, len(artists)):
        artistname = artists.pop(0)

os.path.walk(dirname + '/' + artistname, grabalbum, artistname)

def grabalbum(arg, dirname, albums):
    for i in range(0, len(albums)):
        albumname = albums.pop(0)
        copyAlbumArt(dirname + '/' + albumname, arg, albumname)
    del(albums)

def copyAlbumArt(dirname, artist, album):

sql = "SELECT album.name as album, artist.name as artist, concat(devices.lastmountpoint, '/', tags.dir) as dir FROM tags \
        LEFT JOIN album ON album.id = tags.album \
        LEFT JOIN artist ON artist.id = tags.artist \
        LEFT JOIN devices ON devices.id = tags.deviceid \
        WHERE artist.name = %s \
        AND album.name = %s \
        LIMIT 1"

cursor = globals()['cursor']
    cursor.execute(sql, (artist, album))
    result = cursor.fetchone()
    if result == None:
        print "Could not find database match for " + artist + " - " + album
    else :
        dir = result[2]
        artfile = dir + "/" + COVER_FILE
        if os.path.exists(artfile):
            outputfile = MEIZUROOT + 'Albums/' + album + artist + '.jpg'
            os.system('convert "' + artfile + '" -resize ' + ART_SIZE + ' "' + outputfile + '"')

else :
            print "Art not found for " + artist + ' - ' + album

run()

Werking is als volgt; hij zoekt in de map MEIZU_MUSIC naar mappen, dat worden de artiesten. Daarin zoekt hij weer naar mappen, dat worden de Albums. Vervolgens zoekt hij in de Amarok database (Mysql) naar de locatie van deze albums op de pc. Üit die locatie wordt het bestand cover.png gegrepen. En vervolgens wordt die cover.png geresized en gekopieerd naar MEIZU_ROOT/Albums/$ALBUM$$ARTIST$.jpg, zodat de Meizu het snapt.

In plaats van cover.png kan je natuurlijk ook iets anders gebruiken, als je dat gewend bent (folder.jpg is ook gebruikelijk).

Als je het standaard amarok CopyCover script gebruikt, dan worden de covers die je met de CoverManager van Amazon etcetera haalt naar de directory gekopieerd onder de naam cover.png (te configgen); heel handig dus ;)

Als het niet werkt; geef maar een gil :P

Ohja, je hebt imagemagick nodig, want daar zit het programma 'convert' in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kick ass... thanks!

eens kijken of ik het kan laten werken...zo niet...hoor je van me ;)

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 02:12:
[...]

Ik ga er vanuit dat deze winkels de TP versie niet meer aanbieden. Als dit wel zo is hebben ze oude voorraad aangezien de TP al enkele maanden geleden uit productie is gegaan.
De Sp speler is net eventjes beter(door het iets betere scherm van Samsung) en goedkoper..

Zie mijn post hierboven
Hartstikke bedankt, je hebt een hoop opgehelderd voor me. Ik ga even contact opnemen met mp3shop om te kijken welke versie zij verkopen.
De speler heeft een framerate van 20Fps.(De oude firmware versies hadden 18Fps) Uiteraard is het een persoonlijke mening maar voor mij geeft dit vloeiend beeld.
Hier heb je het dus over de SP versie?

@RClipse
8 GB klinkt goed in m'n oren, ik vond 4 gig toch nog net wat aan de lage kant. Ik zal ook wel even contact opnemen met de adverteerder, als hij hem daadwerkelijk voor 175 heeft koop ik die waarschijnlijk. Als hij duurder uitvalt koop ik misschien de 4 gig versie ook bij hem aangezien hij hem voor 150 aanbied ipv 170 zoals de internetwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:54
Ik zag op Internet dat Azerty hem nu ook aanbied voor 150 euro. Zie http://www.azerty.nl/prod...-meizu-4096-mb-zwart.html

En nee, ik werk niet bij Azerty ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook de verwachte verkoopprijs voor de 8gb versie?

@RClipse
Jij al wat gehoord van die verkoper? Ik had het over iemand uit Enschede onder de naam Miniplayer Europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:49:

@RClipse
Jij al wat gehoord van die verkoper? Ik had het over iemand uit Enschede onder de naam Miniplayer Europe.
Dan hebben we het over dezelfde, hij verwachte een prijs van =/- 175euro en daarvoor koop ik hem maar al te graag!
Hij is te koop op Ebay voor een 180US dollars zonder verzendkosten...
Ik kan echt niet wachten tot het eind van de week, dan verwacht hij hem binne te hebben... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:14:
[...]

Dan hebben we het over dezelfde, hij verwachte een prijs van =/- 175euro en daarvoor koop ik hem maar al te graag!
Hij is te koop op Ebay voor een 180US dollars zonder verzendkosten...
Ik kan echt niet wachten tot het eind van de week, dan verwacht hij hem binne te hebben... 8)
Hmm ik had hem een mailtje gestuurd maar hij heeft nog niet geantwoord. Voor 175 koop ik hem ook zeker, verzendkosten er nog bij is toch nog nette prijs. Ik denk ook wel dat hij betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij reageert meestal in de avond, en volgens mij zit hij ook op het www.meizume.com forum onder de naam Job, zo ondertekend hij ook zijn mail. Aan de antwoorden daar gezien (lang en duidelijk) heb ik het vermoeden dat hij dat is.
Je weet het nooit zeker maar ik geloof 100% dat ik die meizu ontvang als ik hem betaal, ik zou voor verzekerde verzending kiezen, rembours is wel erg duur tegenwoordig...

Laat maar weten als hij nog nieuws heeft te melden. (bijv. bij eerdere of latere verwachting van de speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:49:
Bij House Of DAP kost de 8GB versie $195.
Ik had er bijna één besteld, maar ik kan denk ik toch niet aan de touchpad besturing kan wennen en ik vind de flashspelers met rom (snes) en SD ondersteuning toch wat leuker xD

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zal hier dus waarschijnlijk rond de 200 euro liggen. Op die site is hij echter niet op voorraad, ik hoop dat we hier ook niet dat probleem krijgen want ik heb geen zien om een maand te moeten wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:27:
[...]

Hartstikke bedankt, je hebt een hoop opgehelderd voor me. Ik ga even contact opnemen met mp3shop om te kijken welke versie zij verkopen.

[...]

Hier heb je het dus over de SP versie?
De 20fps is afhankelijk van de firmware. De nieuwe firmware is zowel voor de oude TP als de nieuwe
SP versie beschikbaar. Het maakt dus niet uit of je een TP of SP hebt zolang ja maar de nieuwe firmware hebt. Aangezien TP versies niet meergemaakt worden zul je bij een nieuwe aankoop automatisch een SP met 20 Fps ontvangen

Ps: let op met Ebay verkopers die de 8Gb nu al aanbieden. De 8GB is nog NIET beschikbaar.
Verkopers die claimen hem al te hebben zijn dan ook niet direct betrouwbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 09:19 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.