Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 44.947 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 168972

Exactly, koop gewoon een Elac speaker met Jet3-tweeter en je zit goed.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:26
Dr. Strangelove schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 17:20:
[...]

Het verschil is gigantisch, die series zijn niet met elkaar te vergelijken. De 7 serie is wel duurder, maar de klankkleur is dermate anders dat dat niet noodzakelijk beter betekent. Hij is veel analytischer, helderder en minder warm dan de 6 serie, die vrij wollig is en veel bas heeft. Ik heb zelf de CDM7NT, voorganger van de 704, en mijn vader heeft de 705. Beiden zijn erg eerlijk, maar wij hebben beiden ook al een lichte, snelle subwoofer erbij gekocht om net iets meer punch in het laag te krijgen. Nadeel van de 6 serie vind ik dat ze vrij dof klinken, maar wel warm, en anderen vinden dat misschien weer mooier.
Als ik jouw beschrijving zo lees dan heb ik denk ik wel een voorkeur voor de 6 serie. Ik had mijn speakers echt vele malen vergeleken met de Dali concept 2, die ook preciezer - helderder - gerichter klonk. Die vond ik zelf helemaal niet zo goed klinken, ik vind juist het warme mooi. Het geluid van de B&W straalt echt 120 graden om de speaker heen, terwijl de klank van de dali alleen recht voor de speaker strak klonk.
Anoniem: 33810 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:04:
Misschien zijn dat soort speakers alleen interessant voor de audiofielen die menen enig verschil te horen ;). Voor een doorsnee HT genieter is 1000e/speaker echt te veel hoor...
Dat weet ik wel zeker, voor dat marginale verschil betaal je zoveel meer dat je wel heel kritisch moet zijn om dat geld er voor over te hebben.

[Voor 17% gewijzigd door PHiXioN op 13-07-2006 20:29]

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 33810 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:04:
Misschien zijn dat soort speakers alleen interessant voor de audiofielen die menen enig verschil te horen ;). Voor een doorsnee HT genieter is 1000e/speaker echt te veel hoor...
PHiXioN schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:26:
Dat weet ik wel zeker, voor dat marginale verschil betaal je zoveel meer dat je wel heel kritisch moet zijn om dat geld er voor over te hebben.
Anoniem: 168972 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:25:
Exactly, koop gewoon een Elac speaker met Jet3-tweeter en je zit goed.
Verschillen tussen speakers zijn best groot hoor en 1000 euro per speaker is echt nog niet top of the bill hoor. Commerciële speakers zijn gewoon prijzig vanwege de kastconstructie enzo en 2000 voor een setje is nog niet dusdanig hoog dat de verschillen heel erg klein zijn. Op gegeven moment kom je inderdaad wel in de regionen dat je heel veel extra gaat betale omdat de kast heel complex is ofzo, maar dan praat je toch al weer over ettelijke malen meer geld.

En morgen misschien een update van mij. Vandaag wilde ik al gaan luisteren, maar toen ik aan kwam gelopen liep de meneer van de winkel net weg. Blijkbaar geen koopavond bij hun. :|

[Voor 8% gewijzigd door zimbab op 13-07-2006 20:38]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik ga ook eens gaan luisteren in de week voor wat leuke bookshelfs. Is een nieuwe kamer bijgekomen (fitness-room) en een kamer zonder luidsprekers is in dit huis als een wagen zonder banden: waardeloos. 8)

Versterker wordt gewoon mijn "ouwe", trouwe Marantz PM-57.

[Voor 4% gewijzigd door TomSwinnen op 13-07-2006 21:39]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

TomSwinnen schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:38:
Ik ga ook eens gaan luisteren in de week voor wat leuke bookshelfs. Is een nieuwe kamer bijgekomen (fitness-room) en een kamer zonder luidsprekers is in dit huis als een wagen zonder banden: waardeloos. 8)

Versterker wordt gewoon mijn "ouwe", trouwe Marantz PM-57.
Ik zag vandaag bij de RAF Dali Ikon 1 speakertjes en die vond ik heel erg mooi. Mooie dikke en stevige kast en chique walnoot fineer. Prima dingetjes!

• TomSwinnen

TomSwinnen

zimbab schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:58:
[...]

Ik zag vandaag bij de RAF Dali Ikon 1 speakertjes en die vond ik heel erg mooi. Mooie dikke en stevige kast en chique walnoot fineer. Prima dingetjes!
Ik ga ze eens bekijken, maar ik denk niet dat het geluid naar mijn smaak zal zijn. Ik heb de Dali Ikon 5 gereviewed en die vond ik niet echt fijn klinken, veel te neutraal naar mijn smaak en helemaal niet sterk in de lage tonen.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:37
zimbab schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:37:

Verschillen tussen speakers zijn best groot hoor en 1000 euro per speaker is echt nog niet top of the bill hoor. Commerciële speakers zijn gewoon prijzig vanwege de kastconstructie enzo en 2000 voor een setje is nog niet dusdanig hoog dat de verschillen heel erg klein zijn. Op gegeven moment kom je inderdaad wel in de regionen dat je heel veel extra gaat betale omdat de kast heel complex is ofzo, maar dan praat je toch al weer over ettelijke malen meer geld.
Kan niet anders dan het ernstig met je eens zijn. 1000 euro lijkt veel en dat is het voor velen waarschijnlijk ook. Een dergelijk bedrag valt toch echt in het niet bij "echt" audiofiele systemen. Dit is gewoon leuke middenklasse wat mij betreft :) De verschillen tussen speakers rond dit prijsniveau zijn voor mij, als relatieve leek maar fanatieke muziekliefhebber, erg goed waarneembaar. Zodra iemand mij audiofiel noemt omdat ik onzinnig begin te zwetsen over het verschil in ruimtelijkheid tussen 2 tulpkabels, eh interlinks, van 500 euro of meer, wordt het tijd om professionele hulp in te roepen ;) NOFI overigens.

En nogmaals, ik gebruik geen multichannel apparatuur met minimaal 5 speakers en een leuke muzikale sub. Voor een dergelijke set die ook nog eens goed in stereo presteert, moet je doorgaans flink in de buidel tasten en dan ben je zeer waarschijnlijk meer geld kwijt dan wat ik nu betaald heb.

De eerdere vergelijking met zelfbouw vind ik overigens tamelijk krom, aangezien je dan enkel de materiaalkosten rekent. Het ontwerp en de manuren voor de bouw zelf moeten toch ook ergens van betaald worden... Maar goed daar zijn al heel wat discussies over gevoerd.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Marcel schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 00:03:
[...]

En nogmaals, ik gebruik geen multichannel apparatuur met minimaal 5 speakers en een leuke muzikale sub. Voor een dergelijke set die ook nog eens goed in stereo presteert, moet je doorgaans flink in de buidel tasten en dan ben je zeer waarschijnlijk meer geld kwijt dan wat ik nu betaald heb.
Makkelijkste oplossing die nog aardig prijsbewust is om beide werelden te combineren is monoblokken en goede frontspeakers. Dan heb je eigenlijk buiten de voorversterker alles van een goede stereoset. :)

(Zo heb ik het ook, trouwens :) )

• PHiXioN
Marcel schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 00:03:
[...]

Kan niet anders dan het ernstig met je eens zijn. 1000 euro lijkt veel en dat is het voor velen waarschijnlijk ook. Een dergelijk bedrag valt toch echt in het niet bij "echt" audiofiele systemen. Dit is gewoon leuke middenklasse wat mij betreft :) De verschillen tussen speakers rond dit prijsniveau zijn voor mij, als relatieve leek maar fanatieke muziekliefhebber, erg goed waarneembaar. Zodra iemand mij audiofiel noemt omdat ik onzinnig begin te zwetsen over het verschil in ruimtelijkheid tussen 2 tulpkabels, eh interlinks, van 500 euro of meer, wordt het tijd om professionele hulp in te roepen ;) NOFI overigens.
Maar zelfs al investeer je duizenden euro's in goede speakers, klinkt je muziek dan wel goed? Ik weet niet hoe jouw cd-collectie is opgebouwd, maar bij de helft van mijn cd's hoor ik nu al met speakers van 200e. per stuk dat ze slecht zijn gemasterd. Ik luister wel wat minder bekend spul over het algemeen, dus dat zal een oorzaak zijn, maar toch, met duurdere speakers gaat het denk ik nog minder goed klinken ténzij je perfecte opnames hebt. Met langspeelplaten al helemaal, dan hoor je elk krasje 3x zo hard.

Misschien dat die speakers wél het geld waard zijn als SACD je ding is, maar de keuze daarvan is zo enorm beperkt...

[Voor 9% gewijzigd door PHiXioN op 14-07-2006 02:11]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Beetje zwak argument, hoor, Phixion, imo. Nu weet ik niet wat voor muziek jij luistert maar bij vele metalcd's (nu ook niet echt een genre waarvan de mastering vaak als referentie wordt genomen) zijn de producties tegenwoordig erg goed. CD's van Meneer Arjen Lucassen (Ayreon) neem ik bijvoorbeeld vaak mee als referentieCD. En dat zegt wel wat. Op de +200 cd's (uit zowat alle genres) die ik in mijn bezit heb, zijn er waarschijnlijk een tiental (hoogstens) waarvan ik kan zeggen dat ze slecht gemastered zijn.

En ik kan heus wel vergelijken op het gebied van speakers, heb luidsprekers van 100/paar tot 1500/stuk hier thuis staan (of gehad) en heb op die laatstgenoemde nooit het gevoel gehad dat een CD opeens nog slechter klonk als op mijn goedkopere luidsprekers, hoor. Het gaat mij dan ook om de muziek, niet om te letten op hoe goed de hele meuk gemastered is. :)

[Voor 5% gewijzigd door TomSwinnen op 14-07-2006 02:28]

Anoniem: 181851

misschien moet ik maar eens naar een zaak waar van dat dure spul verkocht wordt en wat speakers van dat geld beluisteren
ben wel beniewd hoe dat dan moet klinken ik vind mijn setje van 1100 euro al leuk klinken :)
ik denk niet dat ik al zoveel geld ga uitgeven voor zoiets ik wil namelijk meestal van alles en nog wat en niet in een ding heel veel geld pompen ;)

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
Jeetje, waar zijn de fotos ?
Men kan beter de titel maar eens gaan veranderen naar een discusie topic.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:34

sphere

Debian abuser

TomSwinnen schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 02:23:
Op de +200 cd's (uit zowat alle genres) die ik in mijn bezit heb, zijn er waarschijnlijk een tiental (hoogstens) waarvan ik kan zeggen dat ze slecht gemastered zijn.
Wat, heb je geen U2 in je collectie ofzo? ;)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• TomSwinnen

TomSwinnen

sphere schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:06:
[...]
Wat, heb je geen U2 in je collectie ofzo? ;)
Geen enkele CD van die zageventen :P

Ja, waar blijven de foto's dat is toch de bedoeling van dit topic foto's bekijken van de sets van anderen en erover praten ;)
hier dan een foto van mijn setje die ik op mijn slaapkamer heb staan :)
http://home.tiscali.nl/patrickharder/100_1091.jpg

http://home.tiscali.nl/patrickharder/100_10921.jpg

http://home.tiscali.nl/patrickharder/100_10941.jpg

Dit setje bestaat uit een Yamaha AV-Recorder-Pack-405
Deze pack bevat:

Digital Home Cinema Receiver RX-V457
DVD-Recorder DRX-2MKII
Luidsprekerset NS-P110 waarbij ik de subwoofer(SW-p130 heb vervangen voor een Panasonic SB-WA110)

Daarbij heb ik nog 2 Jamo frontspeakers toegevoegd die nog dat beetje extra toevoegen >:)

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 181851 op 14-07-2006 18:16]

• Anoniem: 33810
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vandaag binnen, een toevoegingen voor mijn toekomstige HT (beetje vreemd, maar wel leuk ;)).
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/1020A1.jpg

Moet er alleen nog een europese stekker op zetten :+.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

JC Ken schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:21:
Jeetje, waar zijn de fotos ?
Men kan beter de titel maar eens gaan veranderen naar een discusie topic.
Nou nou nou....dan lees je dat toch gewoon niet? De foto's die we nu hebben zijn van de vervangingsaankopen grotendeels en dat zijn er gewoon niet zoveel. Bovendien vind ik het ook wel leuk een beetje er over te praten in plaats van alleen maar foto's plaatsen.

Maar goed.....maar even twee foto's van mijn nieuwe aanwinst dan maar:

Anoniem: 33810 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:51:
Vandaag binnen, een toevoegingen voor mijn toekomstige HT (beetje vreemd, maar wel leuk ;)).
[afbeelding]

Vreemd of niet ik vind het mooi ;)
Waar haal je zoiets weg?

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-05 11:23
Modbreak:Dit is geen wat moet ik kopen topic

[Voor 95% gewijzigd door JvS op 16-07-2006 10:35]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Anoniem: 181851 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:55:
[...]

Waar haal je zoiets weg?
Hier kan je ze kopen met verschillende ophang/staande mogelijkheden en met normale 220V stekker.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Anoniem: 157535

[afbeelding]

vet ding. Heb je die via die led nogwattes powerpuy van het ht forum gehaald ?

• TomSwinnen

TomSwinnen

[afbeelding]

Heb ik ook! :*)
http://my.hifi.nl/userimages/uid986_f78367c08c5a5032211671f46be330fe.jpg ;)

• Niet online
Anoniem: 157535 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:09:
[...]

vet ding. Heb je die via die led nogwattes powerpuy van het ht forum gehaald ?
Nope, mijnes is een iets goedkopere versie. HT forum powerbuy kost 55e/stuk, mijnes heb ik van ebay voor 25 euro via deze verkoper (hij heeft echt 500+ van die dingen): http://search.ebay.nl/_W0...ppZ25QQsassZ5thofnovember

Let er wel op dat hij 30 dollar aan verzendkosten rekent, maar meestal heeft niemand interesse in die dingen dus betaal je het startbedrag van 1 dollarcent 8)7 .
Anoniem: 181851 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:55:
[...]

Waar haal je zoiets weg?
Met vreemd doelde ik meer op het feit dat ik iets heb ontvangen voor mijn HT, maar de HT hardware zelf (versteker en 5.1 speakers, dvd speler heb ik vorige week gekocht) pas eind volgende week ga bestellen ;).

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 14-07-2006 17:32]

• Niet online
Vandaag ontvangen voor de koppeling tussen DVD speler en Beamer:
http://i13.ebayimg.com/02/i/05/36/4c/70_1.JPG
7.5 meter, vrij dikke kabel. Kwaliteit ziet er goed uit, voor zover een leek dat kan zien ;). Er zit ook zo'n cylindervormig filterblokje op, dus het is geen bagger kabel :). En hij was maar 30 euro :).

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 15-07-2006 12:55]

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 12:25
Hier ook weer ff een update van mij.

Nieuw is de dreambox 500s(cool ding!)daaronder een oude compaq voor hdd recording via die box, goede schotel moet ik nog halen, en 3 lnb's
Had zin om vandaag eens een plaatje te draaien..Hmm dat ging dus niet op mn HK avr130?(en had geen zin boekje op te zoeken/lezen)

Dan maar even op zolder de boel overhoop halen, en kijk een oude technics SA 5060
Klinkt ook nog steeds goed.

Dit is wat ik op internet zag, veel meer niet.
http://www-tech.mit.edu/a.../TECH_V096_S0244_P002.pdf

Hier de rest van mn setup, had ik al eens gepost..

http://web.inter.nl.net/users/rogerishere/stereo.htm

http://web.inter.nl.net/users/rogerishere/dreambox%20500%20klein.jpg

http://web.inter.nl.net/users/rogerishere/technics%20sa-5060%20klein.jpg

http://web.inter.nl.net/users/rogerishere/totaal%20met%20platenspeler%20klein.jpg

O ja was nog de platenspeler vergeten.. dat is een Technics SL-D3 met pitch >:)

Shit zie nu net dat ik wel ff die dreambox in de gaten moet houden ding gaat richting de 400 graden (8>

[Voor 9% gewijzigd door roger is here op 15-07-2006 22:46]

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Modbreak:Hier is dit topic niet voor

[Voor 91% gewijzigd door JvS op 16-07-2006 10:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Zoals eerder gezegd ben ik vandaag wezen luisteren naar wat luidsprekers voor in de fitnessruimte thuis. Beetje samenvatting van wat ik heb gehoord:

1. Art Sound AS 300 (115/paar): Kleine luidspreker, klein geluid. Net een satteliet. Goedkoop maar dat hoor je dan ook. Weinig waard, deze. Voor een houten luidspreker ook een erg blikken geluid.

2. Jamo E 410 (160/paar): Argh! Wat een hel. Totaal geen dynamiek, geluid zit gewoon vast in die kast en blijft er ook maar best. Deze heb ik rap afgezet, hoor. De reviews op Kieskeurig snap ik dan ook totaal niet. Dan moeten we maar een prijsklasse hoger...

3. Audio Pro Focus SA-5 (500/paar, nu solden: 250/paar): Dit is al beter, de enige vloerstaander die ik heb getest (wegens prijsverschil, natuurlijk) maar toch nog geen toppertje. Veel te scherp, hard en dat gemengd met erg weinig bass voor een vloerstaander. Voorlopig de beste maar toch nog niet overtuigend genoeg om te kopen.

4. Mission M31i (300/paar): Vorig keer kocht ik de Mission M70 in deze winkel, nu ook Mission? Wel, ook hier blijkt de Mission weer de beste van de geteste luidsprekers tot nu toe. Lekker warm, mooi muzikaal. Blijft beetje klein, is dan ook een bookshelf maar toch te braaf voor een fitnessruimte. En wel 100 euro over budget, eigenlijk.

En toen kwam de revelatie.
http://www.mrgooddeal.com/partage/images/normale/016502801576M871_N.jpg
5. Studio Lab SLB 102.2 (in solden 200/paar): Wat - een - luidsprekers! Wat - een - geluid! Meer, en betere, bas dan de AudioPro, en dat voor een bookshelf! Een heerlijk dynamisch geluid zonder te scherp te klinken. Iets minder warm dan de Mission maar dat was op zich dus niet erg. En die prijs! Heb ze maar direct opzij laten zetten en ga ze waarschijnlijk volgende week al halen. Niet slecht voor een merk waar ik persoonlijk nog nooit van had gehoord. Top!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 181891

TomSwinnen schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:10:
Zoals eerder gezegd ben ik vandaag wezen luisteren naar wat luidsprekers voor in de fitnessruimte thuis. Beetje samenvatting van wat ik heb gehoord:
Mocht je toch nog een in de gelegenheid komen moet je de B&W 602S3 zeker eens proberen. Ik ben misschien wat bevooroordeeld wat B&W aangaat maar voor +/- 250 per stuk een zeer goede speaker. Gebruik ze zelf als surround speaker maar in 5ch stereo merk ik dat er heel wat laag en dynamiek in zit voor een boekenplankmodel. Ga je je speaker trouwens ophangen aan de muur of zet je ze op een speakersstand? Laatste heeft zeker de voorkeur als de speaker (geld niet alleen voor de B&W) goed tot z'n recht wilt laten komen. Als ik je nog een tip mag geven; vraag aan de dealer of je de speakers mag uitproberen in je eigen ruimte met je eigen hifi.

http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/DM602_S3/DM_602main%5B1%5D.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Je kan je natuurlijk best gaan verbazen over het weinig laag dat uit boekenplank speakers komt, maar lage tonen zijn nu eenmaal verbonden aan de diamter van de conus. Dus veel laag kan je daar ook niet uit verwachten, als er 10cm drivers in zitten ;).
Er zijn natuurlijk modellen met een poort, waardoor je alle energie zo goed mogenlijk benut, maar dat is ook alles :P.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 16-07-2006 10:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 181851 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:06:
Mooie tv inderdaad maar wat ik mij nou afvraag aangezien ik zie dat hij nogal weerspiegeld, heb je daar tijdens film kijken geen last van?
Zelf heb ik een gewone breedbeeld van 72 centimeter van samsung
leuk ook dat je voor elk apparaat een afstandsbediening hebt :P
Met het huidige weer 8) moet ik overdag wel de gordijnen sluiten. Als je kijkhoek groter is dan 60 graden heb je inderdaad last van spiegeling. Maar in het donker komt elke beeld-type beter tot z'n recht.

Wat die afstandsbedieningen betreft; gelukkig heb ik een Logitech Harmonie 880 om al deze te vervangen. Wat de basis functies betreft althans. De ergenomie is niet optimaal van deze remote ; krijg een beetje een sm duim door de nummerieke toetsen onder het midden liggen. (effe zelf testen dus voordat je hem koopt) Met een knop, bijvoorbeeld DVDtje kijken, en alles wordt ingesteld; van TV tot subwoofer :*)

http://www.logitech.com//lang/images/0/12262.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 33810 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:53:
Je kan je natuurlijk best gaan verbazen over het weinig laag dat uit boekenplank speakers komt, maar lage tonen zijn nu eenmaal verbonden aan de diamter van de conus. Dus veel laag kan je daar ook niet uit verwachten, als er 10cm drivers in zitten ;).
Er zijn natuurlijk modellen met een poort, waardoor je alle energie zo goed mogenlijk benut, maar dat is ook alles :P.
Natuurlijk. Lees mijn sig er eens op na. Speakers achter mijn pc hebben ook "maar" 13cm drivers en gaan voldoende laag, hoor. Het hangt enorm af van bookshelf tot bookshelf. Zelfs mijn duurste luidsprekers die ik heb hebben maar 13cm drivers. Je theorie is vrees ik een beetje oud.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 181891 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:11:
[...]

Mocht je toch nog een in de gelegenheid komen moet je de B&W 602S3 zeker eens proberen. Ik ben misschien wat bevooroordeeld wat B&W aangaat maar voor +/- 250 per stuk een zeer goede speaker. Gebruik ze zelf als surround speaker maar in 5ch stereo merk ik dat er heel wat laag en dynamiek in zit voor een boekenplankmodel. Ga je je speaker trouwens ophangen aan de muur of zet je ze op een speakersstand? Laatste heeft zeker de voorkeur als de speaker (geld niet alleen voor de B&W) goed tot z'n recht wilt laten komen. Als ik je nog een tip mag geven; vraag aan de dealer of je de speakers mag uitproberen in je eigen ruimte met je eigen hifi.
Bedankt voor de leuke tips maar dat weet ik allemaal al, hoor. Ik weet ook dat ik geen B&W fan ben. En dat ik zéker geen 250/stuk ga geven voor B&W's als ik voor 200/paar luidsprekers heb die konden vergeleken worden met luidsprekers van dubbel die prijs in de winkel. Ze hadden geen B&W maar naar wat ik al heb gehoord van B&W, zullen ze zeker ook B&W kunnen verslaan.

Ik sta nu eenmaal bekend voor (relatief) onbekende luidsprekers te vinden aan superprijzen met een supergeluidje. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
TomSwinnen schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:52:
[...]

Natuurlijk. Lees mijn sig er eens op na. Speakers achter mijn pc hebben ook "maar" 13cm drivers en gaan voldoende laag, hoor. Het hangt enorm af van bookshelf tot bookshelf. Zelfs mijn duurste luidsprekers die ik heb hebben maar 13cm drivers. Je theorie is vrees ik een beetje oud.
Het is gewoon een feit dat de diameter de laagste frequentie bepaald, dus dan kan 13cm nog wel mooi laag geven...maar geen sub-laag ;). Dus de tonen rond 20 Hz krijg je daar echt niet uit hoor, volgens mij dan ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 33810 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:12:
[...]

Het is gewoon een feit dat de diameter de laagste frequentie bepaald, dus dan kan 13cm nog wel mooi laag geven...maar geen sub-laag ;). Dus de tonen rond 20 Hz krijg je daar echt niet uit hoor, volgens mij dan ;).
20 hz, men jongen. Dat krijg je al erg moeilijk (proper) uit een vloerstaander, laat staan een bookshelf. Waarom bestaan er subwoofers, denk je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn subwoofer (Mirage BPS-100i) heeft 2 13cm woofers en daar willen toch echt wel sub-lage tonen uit komen hoor :). Misschien niet 20Hz, maar dat is een laagweergave die alleen in orgelmuziek voorkomt. Het echt merkbare sublaag zit tussen de 30 en 50hz en in dat gebied geeft-ie volledig en goed weer.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Maar...maar, waarom zijn er dan ook (dure, hoge kwaliteits) subs met 10", 12" of zelfs nog grotere woofers als volgens jou 13 cm al voldoende is :)?

En ik was inderdaad even vergeten dat uit de fronts/centers/rears geen (sub)laag hoeft te komen, ben een beetje nieuw in het 7/6/5.1 gebeuren ;).

[Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 16-07-2006 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Grote woofers kunnen meer lucht verplaatsen en dus met een kleinere slag een gelijk volume halen en kunnen dus meer geluidsdruk creeeren. Ze kunnen dus niet per defenitie dieper, maar kunnen harder, of met minder slag evenhard. Ik gebruik mijn sub gewoon thuis en daar voldoet-ie prima voor lekker sublaag bij films geven :). Of andersom, het is niet zo dat kleine woofers geen lage tonen weer kunnen geven, grote woofers kunnen het alleen makkelijker.

Mijn fronts hebben overigens gewoon netjes 2 7" woofers voor het laag (B&W DM604, vind ze zelf wel relaxed ;)) en de sub doet eigenlijk alleen met films echt mee.

[Voor 35% gewijzigd door JvS op 16-07-2006 13:38]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 16:37

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

heb hier een 200 liter 30cm gesloten sub staan voor het werk onder de 30 hz, en ik kan je vertellen dat vooral bij rock de baskick veel echter is, niet alleen een tik maar ook het geluid van het vlies is te horen. ook zijn nu de (sub)basgitaren veel duidelijker te horen. er gebeurt bij veel muziek een hop onder de 30 hz hoor!

[Voor 22% gewijzigd door powerflux op 16-07-2006 14:01]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Anoniem: 33810 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:54:
Vandaag ontvangen voor de koppeling tussen DVD speler en Beamer:
[afbeelding]
7.5 meter, vrij dikke kabel. Kwaliteit ziet er goed uit, voor zover een leek dat kan zien ;). Er zit ook zo'n cylindervormig filterblokje op, dus het is geen bagger kabel :). En hij was maar 30 euro :).
Die logica ontgaat me een beetje; zo'n cylindervormig filterblokje is een (snap on) ferrietkern; kost een kwartje ofzo. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Kaj. schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:37:
[...]

Die logica ontgaat me een beetje; zo'n cylindervormig filterblokje is een (snap on) ferrietkern; kost een kwartje ofzo. ;)
Het staat wel cool, zo een cylindervormig blokje met een kabouter in. :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Kaj. schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:37:
[...]

Och, wist ik veel :P. Het ziet er netjes uit, en de kabel voelt ook robuust aan...dus het zal allemaal wel goed zitten hoop ik :+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 17:53
Heb eindelijk het scherm opgehangen maar heb helaas de beamer weer van de beugel moeten halen omdat deze op de verkeerde hoogte hing. LENS gaf aan dat is circa 20 cm onder de bovenkant van het scherm moet hangen. Nou...dat klopt dus helemaal niet, want de bovenkant van het raster raakte nog amper de bovenkant van het vilt (20cm verschil ofzo). Om zo een optimaal mogelijk gebruik te maken van het fosfor moet ie dus nog zo een 40a50 cm omhoog.

Any way, hier een plaatje van het scherm
http://img220.imageshack.us/img220/9665/schermwg9.jpg

Hij hangt zo een 110 van de grond af. eigenlijk zal ie lager moeten, maar dan zou ik mijn tv er niet meer kwijt kunnen. de center verdwijnt nog in een nog te maken audio meubel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 168972

Phonetech, wat zijn de specs van je setup?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhoneTech
Anoniem: 168972 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:34:
Phonetech, wat zijn de specs van je setup?
Niet zo speciaal hoor.

TV : Sony 28FQ86
Receiver: Pioneer VSX908-RDS (THX Ultra maar dat zegt niet zo veel)
DVD: Pioneer ding wat ook DivX en xvid kan afspelen.
Speakers: ELAC FS108.2 voor en een bijpassende Center
Doek: DIY Thommy doek
Projector: Barco 801s

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 110233

JvS schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:30:
Grote woofers kunnen meer lucht verplaatsen en dus met een kleinere slag een gelijk volume halen en kunnen dus meer geluidsdruk creeeren. Ze kunnen dus niet per defenitie dieper, maar kunnen harder, of met minder slag evenhard. Ik gebruik mijn sub gewoon thuis en daar voldoet-ie prima voor lekker sublaag bij films geven :). Of andersom, het is niet zo dat kleine woofers geen lage tonen weer kunnen geven, grote woofers kunnen het alleen makkelijker.

Mijn fronts hebben overigens gewoon netjes 2 7" woofers voor het laag (B&W DM604, vind ze zelf wel relaxed ;)) en de sub doet eigenlijk alleen met films echt mee.
Het draait voornamelijk om de units die gebruikt worden. Een 6,5 inch goede woofer kan een betere druk, snelheid en diepte hebben dan een 8 inch goedkope woofer. De vraag is alleen of mensen het allemaal zo natuurgetrouw mogelijk willen hebben, de meeste mensen genieten veel meer van een warme, redelijk ééntonige bonkbas... en ik kan dat wel begrijpen, ik mis het ook af en toe nog bij mijn speakers, totdat een heel mooi stukje muziek je weer in vervoering brengt.. het blijven keuzes.

Ik ben overigens van 500 naar 900 naar 2500 euro per paar speakers gegaan in 2 jaar tijd, en de verschillen per sprong zijn echt gigantisch... die van 500 naar 900 relatief gezien echter uiteraard het grootste. Het neemt met de prijs steeds minder toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
PhoneTech schreef op zondag 16 juli 2006 @ 15:30:
Heb eindelijk het scherm opgehangen maar heb helaas de beamer weer van de beugel moeten halen omdat deze op de verkeerde hoogte hing. LENS gaf aan dat is circa 20 cm onder de bovenkant van het scherm moet hangen. Nou...dat klopt dus helemaal niet, want de bovenkant van het raster raakte nog amper de bovenkant van het vilt (20cm verschil ofzo). Om zo een optimaal mogelijk gebruik te maken van het fosfor moet ie dus nog zo een 40a50 cm omhoog.

[afbeelding]

Hij hangt zo een 110 van de grond af. eigenlijk zal ie lager moeten, maar dan zou ik mijn tv er niet meer kwijt kunnen. de center verdwijnt nog in een nog te maken audio meubel.
Staan die frontspeakers niet veels te dicht bij elkaar als je een film kijkt met je projector? Of is dat allemaal nog niet aangesloten, en komt dat later :)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

TomSwinnen schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:56:
[...]

Bedankt voor de leuke tips maar dat weet ik allemaal al, hoor. Ik weet ook dat ik geen B&W fan ben. En dat ik zéker geen 250/stuk ga geven voor B&W's als ik voor 200/paar luidsprekers heb die konden vergeleken worden met luidsprekers van dubbel die prijs in de winkel. Ze hadden geen B&W maar naar wat ik al heb gehoord van B&W, zullen ze zeker ook B&W kunnen verslaan.

Ik sta nu eenmaal bekend voor (relatief) onbekende luidsprekers te vinden aan superprijzen met een supergeluidje. :)
Mooi dat je het allemaal al weet. Ga je de speakers ophangen of op stands? Ben namenlijk opzoek naar iemand die ervaring heeft met beugels van Vogels; VLB 200. Mijn 602 "verhuizen" in de toekomst naar de backsurround postitie.

http://vogels.ma.informationstore.net/informationstore/z/z0000783.jpg

Toch appart dat je de Studio labs beter vindt dan de Missions. Maar het blijft ook een persoonlijke keuze/voorkeur en ik ga als ik de kans krijg eens luisteren naar die 102.2tjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhoneTech
Anoniem: 33810 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:16:
[...]

Staan die frontspeakers niet veels te dicht bij elkaar als je een film kijkt met je projector? Of is dat allemaal nog niet aangesloten, en komt dat later :)?
Yeps, komt allemaal nog. Eerst het audio meubel afmaken en dan verplaatsen de fronts zich naar de zijkanten van het scherm

Acties:
  • 0Henk 'm!

PhoneTech schreef op zondag 16 juli 2006 @ 15:30:

[afbeelding]

Ik heb me ooit eens later vertellen dat een hoek van 60 graden met de (primaire) luisterpostitie het mooiste resultaat oplevert.
Maar is dat plafond; is dat nou zo hoog of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhoneTech
Anoniem: 181891 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:46:
[...]

Ik heb me ooit eens later vertellen dat een hoek van 60 graden met de (primaire) luisterpostitie het mooiste resultaat oplevert.
Maar is dat plafond; is dat nou zo hoog of lijkt dat maar zo?
320cm :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Dat is wel lekker hoog ja. In mijn HT kamer is het niet zo hoog, maximaal 2.5 meter denk ik. Maar onze huiskamer haalt de 3 meter ook wel ja :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Dat is hoog. Ik heb maar 242. :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 181891 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:35:
[...]

Mooi dat je het allemaal al weet. Ga je de speakers ophangen of op stands? Ben namenlijk opzoek naar iemand die ervaring heeft met beugels van Vogels; VLB 200. Mijn 602 "verhuizen" in de toekomst naar de backsurround postitie.

[afbeelding]

Toch appart dat je de Studio labs beter vindt dan de Missions. Maar het blijft ook een persoonlijke keuze/voorkeur en ik ga als ik de kans krijg eens luisteren naar die 102.2tjes
Ga nog wel zien wat ik er mee doe. Wellicht maak ik zelf iets origineels, qua stands of dergelijks.

En ja, die Studio Lab hebben mij ook wel weggeblazen. En ik ben fan van Mission, dus daar zal het dan heus wel niet aan gelegen hebben. Als iets beter is is het beter :)

[Voor 19% gewijzigd door TomSwinnen op 16-07-2006 19:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 101556

Hoi

Zo dat is lang geleden dat ik hier gepost hebt zal gelijk maar eens flink met de deur binnen vallen .

Mag ik ff voorstellen de Advance Acoustic MAP 407 :*) :*)

http://img234.imageshack.us/img234/3006/map407fronthub7.jpg

Real life pictures worden binnen kort geplaats ivm kapotte digi cam.

Mvag Lord E

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 101556 op 16-07-2006 19:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-04 14:25
Hey grappig, ik heb onlang het kleinere broertje bestelt, de MAP 305! Moet hem alleen nog binnenkrijgen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 30670

Toch mooi om frans aparture hier te zien :) :+ O+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Wat is dat precies voor monster :D? Een stereo versterker, monoblok...of heel iets anders :+?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Stereo blok, 2x mono circuit. Frans design, frans ontworpen en frans hand-picked onderdelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 20:40
En met de franse slag in elkaar geknoeid :+

De losse voorversterker en eindbak werden heel goed getest in de duitse "Audio"
(mpp 205 en maa 405)

[Voor 13% gewijzigd door ToniBraxton op 16-07-2006 23:04]

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11-2019

DriveSand

Transform and roll out!

Anoniem: 30670 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:56:
Stereo blok, 2x mono circuit. Frans design, frans ontworpen en frans hand-picked onderdelen.
En nu de pluspunten... ;)

Anoniem: 170013

Zoo, inmiddels verhuist, dus ook nieuwe foto's:

Vooraanzicht:

http://tkfiles.storage.msn.com/x1pboCV5IJ3MFkypmN-_1g66Y_wUAwBqsTI6IIinscl3G23R83jESSAEKrBC9vXjQ7kyQbh4TInWI-ed4N2eYT5GvRjal6tk6E_4CVxMOikqydRWBQkgQm6A52K6YPEGj8a2LXJeKlQEzs

De hoek rechts wordt nog opgesierd met een mooie grote kamerplant, om o/a modem en stopcontacten weg te werken. Kabels worden ook netjes weggewerkt achter die "hoek". Centerspeaker wordt nog vervangen door een monitor audio center, op de planning staat ook een zelfde rear-center. Lamellen worden nog gewassen dus die zijn nog niet opgehangen!

Achteraanzicht:

http://tkfiles.storage.msn.com/x1pboCV5IJ3MFkypmN-_1g66Q2VWY6fnjgY8-M2P1nFvRI25LqwRBDJ8eGr9WNcYf7JXn2QpE4llGbhA8s1uFzjqMzbORBi-Xu5OM63shKQOclJxMzIA4sRvYzIEnDjS__0AjZp_3gMGHY
De sub staat niet meer op die plek, hij is verplaats naar de hoek helemaal linksachterin (als je op de sweetspot zit (op deze foto dus rechtsachterin) , daar klonk hij het beste!
Het is nog even passen en schuiven met de ächterkamer". Heel mss komt er nog een smal dressoir.

Nu nog een kwestie van de boel warm aankleden, t geheel klinkt nog niet helemaal zoals ik het zou willen...

Wie zegt dat ik het over pluspunten heb ;) :P

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
SVS-Subwoofer, altijd subtiel in aanzicht :D

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 30670 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:43:
Toch mooi om frans aparture hier te zien :) :+ O+
Putain, krijg nou wat, Studio Lab blijkt ook Frans te zijn. :P

Anoniem: 159816 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 01:03:
SVS-Subwoofer, altijd subtiel in aanzicht :D
:9 Persoonlijk? Absoluut niet erg... O+ Ik woon nog niet eens samen, en heb wel al met WAF te maken haha..

Anoniem: 170013 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:47:

Vooraanzicht:

[afbeelding]

De hoek rechts wordt nog opgesierd met een mooie grote kamerplant, om o/a modem en stopcontacten weg te werken. Kabels worden ook netjes weggewerkt achter die "hoek". Centerspeaker wordt nog vervangen door een monitor audio center, op de planning staat ook een zelfde rear-center. Lamellen worden nog gewassen dus die zijn nog niet opgehangen!

Achteraanzicht:

[afbeelding]
De sub staat niet meer op die plek, hij is verplaats naar de hoek helemaal linksachterin (als je op de sweetspot zit (op deze foto dus rechtsachterin) , daar klonk hij het beste!
Het is nog even passen en schuiven met de ächterkamer". Heel mss komt er nog een smal dressoir.

Nu nog een kwestie van de boel warm aankleden, t geheel klinkt nog niet helemaal zoals ik het zou willen...
mooie foto´s hoor
wel vet dat je ook zon dts lichtding hebt ik heb er net een besteld:P

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 181851 op 17-07-2006 09:14]

Anoniem: 123813

Anoniem: 170013 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:47:

Vooraanzicht:

[afbeelding]

Achteraanzicht:

[afbeelding]

Zie ik het nu goed dat jij gewoon in een flatje woont? 8)7

Anoniem: 123813 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:13:
[...]

zullen de buren blij mee zijn soms zitten ze bij mij al te zeuren :X

• Niet online
Hehe, ik heb nu alleen mijn stereoset (2x100W) een paar keer flink open gezet (HT moet nog besteld worden komende week)...en zelfs de overburen begonnen te zeuren (maarja, die wonen ook maar op 4-5 meter van ons af ;)). Rijtjeshuis trouwens.

En leuk zon DTS Plaque ja, maar heb jij er nu DTS EX/ES op staan? Je hebt toch 'gewoon' DTS met 5.1 speakers :P?
Iig, ik heb ook zon uithangbord :D :
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/dtsplaque.jpg
Beetje brakke camera ja, maar er staat dus: "Digital DTS® Surround"

Ik zie dat jij ook de DD hebt, die had ik ook wel gewild als het allemaal niet zo prijzig was :D. En zo'n "Now Playing" standaard staat ook leuk natuurlijk ;).

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 17-07-2006 09:47]

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:03
Het is zover, ik heb m'n nieuwe set gehaald :D

MM in Arnhem was zo vriendelijk mij een leuke aanbieding te doen.
Uiteindelijk is het de Marantz set geworden, SR4600 samen met de DV4610 en Mordaunt-Short Avant Premiere 5.1 set.

De SR4600:

Genoeg aansluitingen:

De dv4610:

De speakerset (in zilver):

Ik moet zeggen: super geluid bij films _/-\o_ _/-\o_
Bij stereo moet ik nog even kijken wat de beste instelling is. Ik vind de sub wat te duidelijk aanwezig bij normaal muziek geluid. Dat mag wel iets minder, maar volgens mij is per input te selecteren welke speakersetup je wilt. Je kunt in ieder geval instellen welke dolby/stereo instelling je wilt en het lijkt mij ook dat je dan de bass bijvoorbeeld iets kunt terugdraaien.

Is er nog iemand die een vergelijkbare receiver heeft en mij iets kan vertellen over de warmteontwikkeling van deze set? Ik vind namelijk dat de receiver vrij warm wordt als ik de DVD-speler er bovenop laat staan. Mijn vorige homecinema dvdspeler van sony is waarschijnlijk vanwege dit probleem overleden... Dit wil ik graag met deze set voorkomen :Y)

Nog een leuk detail: m'n ab deed het direct ook op m'n tv. Ik heb dus maar 1 ab nodig voor tv, receiver en dvdspeler! Erg handig, alleen m'n vrouw moet er nog ff mee overweg kunnen :D

[Voor 9% gewijzigd door born2tweak op 17-07-2006 10:11]

• Niet online
Mooie versterker en dvd speler...maar waarom heb je er niet gelijk een 'volwassen' 5.1 set bij gekocht? Daarmee bedoel ik dus echte zuilen als fronts. Nu lijkt het net alsof je voor ook rearspeakers hebt staan :D.

• born2tweak
Daar heb ik zeker naar gekeken. Helaas is atm m'n budget niet toerijkend om direct zuilen erbij te kopen. Ik wil nog proberen m'n oude speakers aan te sluiten, Jamo Studio 180's. Als dit leuk klinkt dan ga ik die als fronts gebruiken en dan gaan de MS fronts als 7.1 dienen.

Mocht het niet klinken, dan laat ik het voorlopig zo en spaar ik door voor deze jongens:

http://www.mordauntshort.com/assets/page_pictures/20051214_120950_906i.jpg
Helaas stonden ze voor 300,= te koop bij MM, wat "iets" boven m'n huidige budget is.
Ik ga in oktober verhuizen en m'n huis verbouwen, dus een groot budget voor homecinema zat er nu even niet in. Wellicht volgend jaar, als de verbouwing achter de rug is.

Anoniem: 123813 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:13:
[...]

ja :>

Kwestie van integreren, praatje maken met de buren, uitnodigen, laten zien waar je mee bezig bent :D

Anoniem: 181851 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:07:
[...]

mooie foto´s hoor
wel vet dat je ook zon dts lichtding hebt ik heb er net een besteld:P
Die ledplaatjes hebben idd iets leuks... over een maandje komt de XBOX 360, laat ik nu net op het HTforum een mooie xbox plaat gezien hebben :9

Anoniem: 33810 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:44:
Hehe, ik heb nu alleen mijn stereoset (2x100W) een paar keer flink open gezet (HT moet nog besteld worden komende week)...en zelfs de overburen begonnen te zeuren (maarja, die wonen ook maar op 4-5 meter van ons af ;)). Rijtjeshuis trouwens.

En leuk zon DTS Plaque ja, maar heb jij er nu DTS EX/ES op staan? Je hebt toch 'gewoon' DTS met 5.1 speakers :P?
Iig, ik heb ook zon uithangbord :D :
[afbeelding]
Beetje brakke camera ja, maar er staat dus: "Digital DTS® Surround"

Ik zie dat jij ook de DD hebt, die had ik ook wel gewild als het allemaal niet zo prijzig was :D. En zo'n "Now Playing" standaard staat ook leuk natuurlijk ;).
Het is een Marantz sr4300, dus DTS EX/ES haha, alleen de EX/ES moeten er in speakervorm nog komen... door een verhuizing (en bijkomende kosten) is dat even op de lange baan geschoven...

• Niet online
Heb jij er LED's in zitten ja? Geeft dat een beetje mooi verdeeld licht, of krijg je meer een "spot" effect?

In mijnes zit een kleine TL-buis, dus het licht is helemaal homogeen verdeeld over de plaat :*).

• born2tweak
Anoniem: 170013 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:47:
Kwestie van integreren, praatje maken met de buren, uitnodigen, laten zien waar je mee bezig bent :D
Kijk: dit is mij SVS-subwoofer. Het kan zijn dat jullie deze af en toe horen, maar veel zal het niet zijn. (wijzend op 1.5 meter huge impressive subje) :+

• Niet online
"Sub? Nee joh, das mijn sta-tafel!" :+

Anoniem: 33810 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:50:
Heb jij er LED's in zitten ja? Geeft dat een beetje mooi verdeeld licht, of krijg je meer een "spot" effect?

In mijnes zit een kleine TL-buis, dus het licht is helemaal homogeen verdeeld over de plaat :*).
Ja, er zitten [even tellen] een stuk of 15 leds in, geeft een mooi egale verlichting:

http://tk.files.storage.msn.com/x1pboCV5IJ3MFkypmN-_1g66QMmmVMoqsWnJpkJ9xfImdg8fsgz3EED1ytuoHqHqfDyOhXaXSKFYKQAFxJOCH9fMehjNkOyjLGSekZf17w-Szabfttv23PcugulIMyQIn_qSV76ZN4c-N4

• Niet online
Hmja, dat ziet er inderdaad mooi homogeen uit. Maar je ziet wel al die leds bovenin zitten...of kan je dat afdekken?

born2tweak schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:51:
[...]

Kijk: dit is mij SVS-subwoofer. Het kan zijn dat jullie deze af en toe horen, maar veel zal het niet zijn. (wijzend op 1.5 meter huge impressive subje) :+
Hij staat nu achter in de woonkamer, zeg maar achter de deur als je de woonkamer inkomt, dus je ziet hem in eerste instantie niet.. wel grappig die reacties als ze binnenkomen:

WTF IS DAT! 8)7 |:(

Daarna de standaard reactie:

Heuts? :'(

Na demo:

:7 :9~

Zo gaat het verhaaltje in het algemeen :)

Anoniem: 33810 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:04:
Hmja, dat ziet er inderdaad mooi homogeen uit. Maar je ziet wel al die leds bovenin zitten...of kan je dat afdekken?
Dat zou je kunnen afdekken idd (zit nl nog die metalen strip aan de bovenkant van het kunstof), alleen heb ik daar nog geen zin in gehad hahaha, eerst eens een mooi plekje voor het dingetje zoeken, ergens waar hij niet opvalt...

• Niet online
Waarom zou je em weg willen stoppen, zoiets is toch juist om mee te pronken :)? Je moet em natuurlijk niet aan zetten tijdens het kijken van je film, dat stoort alleen maar :).

Anoniem: 33810 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:14:
Waarom zou je em weg willen stoppen, zoiets is toch juist om mee te pronken :)? Je moet em natuurlijk niet aan zetten tijdens het kijken van je film, dat stoort alleen maar :).
Ik vertypte me een beetje.. haha

Ik bedoelde meer: ik wil hem ergens hangen waar hij niet spontaan in het zicht hangt, maar waar hij meer in het geheel wegvalt, ook als hij wel aanstaat... maar ik bn nog aan het schuiven met alle meubels dus het lijkt me slimmer op hem nog nergens definitief op te hangen haha...

Anoniem: 170013 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:47:
[...]

ja :>

OMG ik wil dus echt niet naast/onder jou wonen haha! Wij wonen vrijstaand en m'n pa heeft een set B&W 600 speakers + een dikke sub van B&W, als je dat opendraait kan de halve straat meegenieten!! Mijn buurkwam kwam zelfs een keer aan de deur op een zaterdagnacht om 3 uur omdat ik een beetje te hard zat te spelen :9 zit 10 meter tussen de huizen! 8)7

Ik wil niet eens weten hoe hard dat van jou kan !!

Anoniem: 77615

heb laatst toch maar mn speakers dichter langs het dressoir gezet en dat klinkt 100X beter. Achter de rechter speaker zit de deur naar het balkon vandaar de keuze om ze eerst tegen de muur aan te zetten........stom dus blijkt achteraf.... zo kan je er ook prima door.

Met wat licht.....
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht/lichtklein.JPG

Stofkapjes erop en in het donker valt alles weg tegen de donkere gordijnen en blijft alleen het beeld over, ik ga alleen die balk die onder aan het scherm hangt nog zwart maken met van die velourstape
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht/actieklein.JPG

Alles is een beetje in de kamer gedumpt en het is echt niet zoals ik het wil.
Binnenkort een verbouwing en daarna komt er een grote update, wordt alles echt mooi weggewerkt en als het meezit eind dit jaar een epson TW600 die mooi opgehangen wordt.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:40
Echt mooie setup! Wat gebruik je allemaal om dit moois allemaal aan te sturen?
Monitor Audio speakers zijn echt mooi, mooie afwerking ook altijd.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Apothor
  • Laatst online: 02-02 20:51
zimbab schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:53:
[...]

Nou nou nou....dan lees je dat toch gewoon niet? De foto's die we nu hebben zijn van de vervangingsaankopen grotendeels en dat zijn er gewoon niet zoveel. Bovendien vind ik het ook wel leuk een beetje er over te praten in plaats van alleen maar foto's plaatsen.

Maar goed.....maar even twee foto's van mijn nieuwe aanwinst dan maar:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vroeg me af welk merk dit is?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Rainesh schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:23:
[...]

Echt mooie setup! Wat gebruik je allemaal om dit moois allemaal aan te sturen?
Monitor Audio speakers zijn echt mooi, mooie afwerking ook altijd.
Dankjewel :)

Ja, qua afwerking vond ik de Silver- en Gold-serie mooier, alleen het budget he... ;) Daarnaast vond ik persoonlijk de Bronze serie iets warmer klinken dan de Silver serie.
Ga nog eens kijken voor wat mooiere spike's, dat maakt de afwerking iets beter...

Ik gebruik een Marantz sr4300 icm met 2 monoblokken van Vincent (sp991) die de SR een beetje ontlasten. Ik merk dat wanneer ik de SR al het werk laat doen, de speakers niet laten horen wat ze kunnen....
In de toekomst wil ik wel nog kijken voor een mooie krachtige Marantz stereoversterker, en een nieuwere surroundversterker...

Chupa Chup schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:38:
[...]

Ik vroeg me af welk merk dit is?
Looks like Arcam to me? :9

Anoniem: 123813 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:22:
[...]

OMG ik wil dus echt niet naast/onder jou wonen haha! Wij wonen vrijstaand en m'n pa heeft een set B&W 600 speakers + een dikke sub van B&W, als je dat opendraait kan de halve straat meegenieten!! Mijn buurkwam kwam zelfs een keer aan de deur op een zaterdagnacht om 3 uur omdat ik een beetje te hard zat te spelen :9 zit 10 meter tussen de huizen! 8)7

Hahaha, dat fenoneem ken ik... Had hetzelfde probleem vroeger toen ik nog thuis woonde, en de set van mn pa wel eens harder wilde zetten dan dat de buurt accepteerde ;)
Alleen was dat in een rijtjeshuis, niet vrijstaand...
De overlast is beperkt, ik ben niet zo heel veel thuis, en als ik hem openschroef (en het gaat hard :P)is het tijdelijk... bij een lekkere filmscene bv, of een muziekdvd waar bas een must is... En natuurljik op tijden dat het ook kan, niet na 22.00u savonds natuurlijk...

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 123813 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:22:
[...]

Een hele tien meter zelfs! :D Dat is echt peanuts hoor.....vooral als je 's nachts draait, want dan hoor je alles.
Correct.
Misschien staat er morgen weer een update klaar overigens.

• TomSwinnen

TomSwinnen

born2tweak schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:06:
Is er nog iemand die een vergelijkbare receiver heeft en mij iets kan vertellen over de warmteontwikkeling van deze set? Ik vind namelijk dat de receiver vrij warm wordt als ik de DVD-speler er bovenop laat staan. Mijn vorige homecinema dvdspeler van sony is waarschijnlijk vanwege dit probleem overleden... Dit wil ik graag met deze set voorkomen :Y)
Ik heb de SR-4300 staan en die werd vroeger (toen ik er nog geen monoblokken aan had hangen) ook zo gek warm. Maar echt snik-heet. Hij doet het nog, dus zo een ramp zal het niet geweest zijn maar het was wel zeer erg warm. :)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:40
Anoniem: 170013 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:03:
[...]

Ja, er zitten [even tellen] een stuk of 15 leds in, geeft een mooi egale verlichting:

[afbeelding]
Waar heb je zo een DTS logo vandaan? Lijkt me wel cool om zoiets te hebben

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Anoniem: 106149
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:39:
[...]

Even rondkijken op Ebay :)

Rainesh schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:39:
[...]

Houd deze topic in de gaten!

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=73.0

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 15:15
Ik heb zojuist 2 Wharfedale Diamond 8.4 speakers besteld.

Dit model is al wel een aantal jaartjes oud (2002 geloof ik), maarja voor 129 per stuk laat ik ze niet aan me voorbij gaan. Heb ze ooit in een audiowinkel gehoord en ze klonken erg goed (naar mijn mening dus). Jammer genoeg alleen nog in het zwart leverbaar aangezien het model eruit gaat.

Ben erg benieuwd, hopelijk hebben ze wat meer power dan mijn huidige Tannoy M3's.

• PHiXioN
[b][message=26146382,noline]

Nog een leuk detail: m'n ab deed het direct ook op m'n tv. Ik heb dus maar 1 ab nodig voor tv, receiver en dvdspeler! Erg handig, alleen m'n vrouw moet er nog ff mee overweg kunnen :D
Ja, ik heb een vergelijkbare set, namelijk ene sr4600 icm een dv4610. :D Hij werd met dvdspeler erop inderdaad erg heet, dus nu staat ie onder een tafeltje. In de handleiding staat ook dat er aan weerskanten en boven het ding min. 20 cm ruimte moet zijn. Zelf zonder iets erop wordt ie nog erg warm aan de bovenkant. Minstens 60 graden. Je hoeft de verwarming niet eens meer aan te zetten in de winter... hoe bedoel je efficiënt met energie omgaan?

[Voor 7% gewijzigd door PHiXioN op 18-07-2006 00:58]

zimbab schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:52:
[...]

Een hele tien meter zelfs! :D Dat is echt peanuts hoor.....vooral als je 's nachts draait, want dan hoor je alles.
heb het nog ff nageteld maar het is wel 15 meter!! :9

Neoflip schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:27:
Ik heb zojuist 2 Wharfedale Diamond 8.4 speakers besteld.

Dit model is al wel een aantal jaartjes oud (2002 geloof ik), maarja voor 129 per stuk laat ik ze niet aan me voorbij gaan. Heb ze ooit in een audiowinkel gehoord en ze klonken erg goed (naar mijn mening dus). Jammer genoeg alleen nog in het zwart leverbaar aangezien het model eruit gaat.

Ben erg benieuwd, hopelijk hebben ze wat meer power dan mijn huidige Tannoy M3's.
Grappig. Toevallig deze speakers afgelopen vrijdag bij de Mediamarkt beluisterd en ik kan je vertellen dat ze erg goed klinken. Nu is dat natuurlijk wat afhankelijk van de versterker of receiver die je eraan hangt. Ik heb ze beluisterd in combinatie met een onkyo en harman kardon receiver, prachtig geluid. Speakers klinken krachtig en hebben aardig wat bas. Vol en warm kan ik ze omschrijven.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee