Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 44.947 views sinds 30-01-2008

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Neoflip schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:27:
Ik heb zojuist 2 Wharfedale Diamond 8.4 speakers besteld.

Dit model is al wel een aantal jaartjes oud (2002 geloof ik), maarja voor 129 per stuk laat ik ze niet aan me voorbij gaan. Heb ze ooit in een audiowinkel gehoord en ze klonken erg goed (naar mijn mening dus). Jammer genoeg alleen nog in het zwart leverbaar aangezien het model eruit gaat.

Ben erg benieuwd, hopelijk hebben ze wat meer power dan mijn huidige Tannoy M3's.
Best aardige luidsprekers. Vriend van mij had/heeft dezelfde (weet niet meer zeker of hij ondertussen al nieuwe heeft).Wharfedale gaat er iig de juiste richting weer mee op, na rommel zoals de Valdus ed.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Even een vraagje, hier iemand ervaringen met de Mordaunt Short 912? Zitten mooi in de prijsklasse van de bookshelfs die ik zie te kopen en zeker nadat mijn favoriete hifidealer (eigenlijk eerder een vriend, maar kom) er een prijsje kon van maken, liquidatiestukken e.d.

Als die een beetje ok zijn, wordt het afwegen tussen de Studio Lab en de Mordaunt Short. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 15:15
Van de Valdus serie las ik veel negatieve dingen. Tweeters die snel kapot gaan enz. Van de Diamond serie echter (bijna) alleen maar positieve dingen gelezen. Deze Diamond 8.4 heeft ook wat Hifi Awards gekregen, dus ze zullen sowieso wel goed zijn. Ben benieuwd. Hopelijk komen ze vrijdag nog binnen.

editje: ze komen aan een Yamaha RX-V 650RDS. Geen idee of die krachtig genoeg is. De 6 of 7x100 watt wat op de doos stond zal die wel niet halen.

[Voor 20% gewijzigd door Neofloppy op 18-07-2006 18:40]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Neoflip schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:37:
editje: ze komen aan een Yamaha RX-V 650RDS. Geen idee of die krachtig genoeg is. De 6 of 7x100 watt wat op de doos stond zal die wel niet halen.
Zal wel loslopen. Het zijn geen veeleisende speakers.

Enfin, als je het geluid van Wharfedale in de gloriedagen eens wilt meemaken moet je ofwel tweedehands ofwel bij het merk Castle Acoustics zijn ;)

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 16:34
TomSwinnen schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:37:
Even een vraagje, hier iemand ervaringen met de Mordaunt Short 912? Zitten mooi in de prijsklasse van de bookshelfs die ik zie te kopen en zeker nadat mijn favoriete hifidealer (eigenlijk eerder een vriend, maar kom) er een prijsje kon van maken, liquidatiestukken e.d.

Als die een beetje ok zijn, wordt het afwegen tussen de Studio Lab en de Mordaunt Short. :)
Ik heb wel ervaring met de MS 902i, dit zijn voor het geld erg leuke luidsprekers.
De 912 is het zwaardere broetje (grotere woofer) van de 902. Ik heb wel begrepen dat de stap van de 902 naar de 902i een flinke vooruitgang was. Het kan dus goed zijn dat de 912 onder doet voor de nieuwe 902i.

Kortom... gewoon gaan luisteren ;) en voor je je keuze maakt misschien de 902i ook nog ergens beluisteren!

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ewoutb schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:29:
[...]
Kortom... gewoon gaan luisteren ;) en voor je je keuze maakt misschien de 902i ook nog ergens beluisteren!
Hij heeft ze binnekort allebei, zowel de 912 als de 912i. Mag ze uitvoerig (ev. thuis) beluisteren voor ik een keuze maak. :)

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 16:34
TomSwinnen schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:56:
[...]

Hij heeft ze binnekort allebei, zowel de 912 als de 912i. Mag ze uitvoerig (ev. thuis) beluisteren voor ik een keuze maak. :)
Klinkt goed! Zeker weer even een test verslagje neerzetten! ;)
Die 912i lijkt me een leuke slaapkamer speaker.
Is hij trouwens al op de markt? Heb hem nog nergens gezien.

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ewoutb schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:13:
[...]
Klinkt goed! Zeker weer even een test verslagje neerzetten! ;)
Die 912i lijkt me een leuke slaapkamer speaker.
Is hij trouwens al op de markt? Heb hem nog nergens gezien.
Ja, hij had 'em al. Het was de 912 die hij nog moest bestellen. Zag er erg mooi uit, stond ook te spelen op de achtergrond, klonk al zeker niet slecht. Was wel achtergrondvolume :)

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Hallo mensen,

Het is misschien ff een vreemde vraag tussendoor.

Ik heb zelf speakers van Harman Kardon de HKTS 7.
Nu heeft alternate de floor stands tekoop voor 99euro per paar.
Uit hun info kan ik niet duidelijk halen of mijn speakers er nou wel op passen of niet.
Er zijn hier vast wel een paar mensen met de zelfde speakers :)

Alvast bedankt!!

Gr,
TLM

Stand Alone Agent (GITS SAC)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
TLM schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:01:
Hallo mensen,

Het is misschien ff een vreemde vraag tussendoor.

Ik heb zelf speakers van Harman Kardon de HKTS 7.
Nu heeft alternate de floor stands tekoop voor 99euro per paar.
Misschien handig om even een linkje te plaatsen? Dan krijg je vast meer respons dan wanneer je iedereen zelf ernaar moet laten zoeken. :)

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:03
Roamor schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:18:
[...]

Misschien handig om even een linkje te plaatsen? Dan krijg je vast meer respons dan wanneer je iedereen zelf ernaar moet laten zoeken. :)
linkje naar alternate: alternate

Heb je de specs op de H/K site al bekeken? die van alternate loopt niet over van details :)
Ze zien er wel mooi uit, maar of ze ook goed klinken, dat zou je zelf even moeten proberen. Voor 99 euro zijn ze niet duur in ieder geval.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:02
Het zijn stands heh, waar de speakers die je al hebt dus op moeten.

• TLM

TLM

The Laughing Man

Na even de Harman Kardon site te hebben herzien.

Heb ik zo waar me antwoord toch gevonden.

'Compatible with satellite speakers from HKTS 7 and HKTS 14 systems; also compatible with HKS 3 and HKS 4 speakers.''

Omdat ik lekker ongeduldig ben, had ik ondertussen ook al een mail naar alternate gestuurd...
Die claimen weer dat het niet gaat passen en dat ik maar op de HK site moet kijken voor wel passende.

Maar toch luister ik naar de HK site. Dat MOET gewoon wel goed zijn :D

Maar even goed bedankt voor de moeite.

Greetings

Anoniem: 170013

Gisteren een heeeeeeeeeeele belangrijke mini-upgrade gedaan... de beruchte 3,5mm jack -> 2 x cinch... Muziek op de Lacie al heel lang niet meer kunnen luisteren

Om de kabel een beetje fatsoenlijk te leggen moest ik ook nog 1 5mtr hebben

Ondertussen nog wat nieuwe foto's geschoten:

http://tkfiles.storage.msn.com/x1pboCV5IJ3MFkypmN-_1g66QFmtDGkxiGPGqrlWQ1lH2LLUojHellVfBkGyGKmiek4pZLKX-WPkt35aBQImEho8mid6Ss9tB1ziLKZq7x3vAPUoK_UOP5CaRy7e88pz0wS2b7z6qZRIus

Het ikea meubeltje met de marantz versterker, de denon cd speler (die, wanneer ik een fatsoenlijke langere kabel heb terug het tv-meubel ingaat om de marantz wat af te koelen), de DVD-speler (die dringend aan vervanging toe is) en de 2 vincent monoblokken.
Let niet op de kabelzooi; dit is de beruchte hoek van de kamer waar alle kabels netjes in weggewerkt gaan worden samen met de stekkerdozen..

http://tkfiles.storage.msn.com/x1pboCV5IJ3MFkypmN-_1g66ZQZ-KoKJn9zU3wQpH9iLszUpzFLd7o3AA1wbOSXA5fS9BvlCViR9KSgiV6MWoFd778fFMJB_-wQzDNyNIw_13s4qq25RZh3YPVsMhuH108KxJgnm6E30uU

Nog een overzichtsfoto, nog steeds dat schildje nergens fatsoenlijk kunnen plaatsen, dus hij staat nog op de grond :

http://tkfiles.storage.msn.com/x1pboCV5IJ3MFkypmN-_1g66Rb1qlpfAGmLW1-bLUKhsJovwyv_jCj6vDToQg_uWak4gZ0MYMtlvTA8b6FfbhsWnxmFr5V6HYx-8vWi9dEJbbhdkG9GKQnw2lIt9fQ4e9HELG2cDqN_8X0

De sweetspot met de 2 rears en op de achtergrond de SVS pci 20-39. Het fouilar (hoe je het ook mag schrijven ) vind ik persoonlijk foeilelijk, en komt een nieuwe voor... De achterkamer lijkt een beetje leegjes, en dat is deze ook... Samen met de dame eens kijken wat we met die leegte gaan doen: of het bankstel wat naar voren en een smal dressoir plaatsen, of alles laten staan en een mooie lijst ophangen. Heb ongelooflijk veel moeten schuiven met de rears, maar nu klinken ze ook perfect!

http://tkfiles.storage.msn.com/x1pboCV5IJ3MFkypmN-_1g66TxYuZ0wY4Yeo8IjvL8wZiroN5hK8BnqvoB9usqxXgl1wy5s626xBQ5AkVJqksaghtp2ydzQ11RRH0RuPbyxAMXkLFa7Q8ZCbD1JUvan1Fuwp12tnQoOINA

Macro van de tweeter van de MA6:

http://tkfiles.storage.msn.com/x1pboCV5IJ3MFkypmN-_1g66cyQdwt-aopZvZ5yqu0nD_CEuVNAH0Y4Lwe6AlbvsFkX82q8yqU7q3Sk-ij_46qNeNapYd_PHc33SnrZ-auqSIB8aAKlJZpODp7XIhmDGePq
En nog een snelle foto van de MA6

Nu verder met lamellen wassen Iemand niets te doen met dit weer?

• TomSwinnen

TomSwinnen

Marantz, Vincent & Monitor Audio. Meneer heeft smaak ;)

TomSwinnen schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 00:11:
Marantz, Vincent & Monitor Audio. Meneer heeft smaak ;)
:*)

Ik begin steeds meer gecharmeerd te raken van Vincent. Ubergeil spul om te zien O+ Ik weet dat de monoblokken goed gebouwd zijn, maar ik vraag me af van welke kwaliteit hun Stereo-versterkers en AV-receivers zijn?

De Marantz kan er nog wel mee door voor een tijdje, maar wil toch eens langzaamaan gaan kijken voor een stapje hoger/beter...

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-03-2022
Ziet er goed uit Ries, ikea meubels ook leuk gedaan, goeie oplossing om toch je versterker goed kwijt te kunnen. Heb zelf ook dat meubel in gedachte met die tvmeubel, alleen zit ik steeds te twijfelen welke kleur te nemen... :/

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 00:26

Defspace

Administrator

Anoniem: 170013 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 00:26:
[...]

:*)

Ik begin steeds meer gecharmeerd te raken van Vincent. Ubergeil spul om te zien O+ Ik weet dat de monoblokken goed gebouwd zijn, maar ik vraag me af van welke kwaliteit hun Stereo-versterkers en AV-receivers zijn?

De Marantz kan er nog wel mee door voor een tijdje, maar wil toch eens langzaamaan gaan kijken voor een stapje hoger/beter...
Als je voor een stapje hoger/beter gaat dan zou ik in ieder geval niet voor Vincent kiezen. (Als je gaat voor een ubergeil uiterlijk dan wel.) Vincent ziet er mooi uit maar is technisch lang niet zo goed als een degelijke Marantz.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Defspace schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:56:
[...]

Als je voor een stapje hoger/beter gaat dan zou ik in ieder geval niet voor Vincent kiezen. (Als je gaat voor een ubergeil uiterlijk dan wel.) Vincent ziet er mooi uit maar is technisch lang niet zo goed als een degelijke Marantz.
Onzin. Vincent maakt ook hele mooie spullen. Persoonlijk vind ik het uiterlijk wat minder (in het zwart het mooist sowieso), maar technisch steken die dingen echt wel goed in elkaar. En de monoblokjes die hij heeft zijn als ik het goed zo ongeveer de onderkant van de lijn van Vincent.

zimbab schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:47:
[...]

Onzin. Vincent maakt ook hele mooie spullen. Persoonlijk vind ik het uiterlijk wat minder (in het zwart het mooist sowieso), maar technisch steken die dingen echt wel goed in elkaar. En de monoblokjes die hij heeft zijn als ik het goed zo ongeveer de onderkant van de lijn van Vincent.
Met welke Marantz AV receiver zou ik een AV-instapmodel van Vincent kunnen vergelijken?

• PHiXioN
  • Laatst online: 13:26
Ookal is Vincent een technisch goed merk zou ik het niet aanschaffen, als je al ziet dat de website alleen maar in het Frans is, is het dus duidelijk voor Franse chauvinisten. Er zijn genoeg alternatieve merken die zich niet te goed voelen voor de rest van de wereld en even goed spul leveren.

PHiXioN schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:02:
Ookal is Vincent een technisch goed merk zou ik het niet aanschaffen, als je al ziet dat de website alleen maar in het Frans is, is het dus duidelijk voor Franse chauvinisten. Er zijn genoeg alternatieve merken die zich niet te goed voelen voor de rest van de wereld en even goed spul leveren.
Ik ben een maastrichtenaar, dus ook een chauvinist, wat dat betreft zit het wel snor ;)

• DoubleD666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 23:41
TLM schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:28:
Na even de Harman Kardon site te hebben herzien.

Heb ik zo waar me antwoord toch gevonden.

'Compatible with satellite speakers from HKTS 7 and HKTS 14 systems; also compatible with HKS 3 and HKS 4 speakers.''

Omdat ik lekker ongeduldig ben, had ik ondertussen ook al een mail naar alternate gestuurd...
Die claimen weer dat het niet gaat passen en dat ik maar op de HK site moet kijken voor wel passende.

Maar toch luister ik naar de HK site. Dat MOET gewoon wel goed zijn :D

Maar even goed bedankt voor de moeite.

Greetings
Ik heb de HKTS 7 en de HTFS 2. De HKTS 7 boxen passen er gewoon op hoor. Geen probleem.
Maak je geen zorgen.

Kijk even hier http://www.pick2pay.nl
Ben je vier euro goedkoper uit ;) Kan je weer een biertje kopen.

[Voor 11% gewijzigd door DoubleD666 op 20-07-2006 14:11]

Anoniem: 175053

El Gravedigger schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:09:
Ziet er goed uit Ries, ikea meubels ook leuk gedaan, goeie oplossing om toch je versterker goed kwijt te kunnen. Heb zelf ook dat meubel in gedachte met die tvmeubel, alleen zit ik steeds te twijfelen welke kleur te nemen... :/
Meubels? wat moet je daar nou mee?

http://www.brickshelf.com/gallery/Bakfiets/kamer/dsc01018.jpg

:D

-edit-
Sorry voor het grote plaatje, ik heb hier op me stage niks waarmee ik een afbeelding kan bewerken, en ook niet om te uploaden. (deze afbeelding stond al online)

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 175053 op 20-07-2006 14:46]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 175053 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:43:
[...]

Meubels? wat moet je daar nou mee?

[afbeelding]

:D

-edit-
Sorry voor het grote plaatje, ik heb hier op me stage niks waarmee ik een afbeelding kan bewerken, en ook niet om te uploaden. (deze afbeelding stond al online)
Ach, wat een schattig kinderkamertje toch. Hoe oud ben je, 12? >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• PHiXioN
Ik geloof best dat het hard kan, maar ik vind het er zo niet uit zien. Ik hoop trouwens dat je speakers magnetisch afgeschermd zijn :P .

Zo'n lelijk geel monster hoort thuis in een festivaltent. :D

[Voor 20% gewijzigd door PHiXioN op 20-07-2006 14:51]

Anoniem: 175053

Exirion schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:48:
[...]

Ach, wat een schattig kinderkamertje toch. Hoe oud ben je, 12? >:)
Lief he, soms mag ik van mamma wel eens vriendjes meenemen, dan kunnen we samen winx club kijken

Anoniem: 30670

Anoniem: 175053 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:54:
[...]

Lief he, soms mag ik van mamma wel eens vriendjes meenemen, dan kunnen we samen winx club kijken
:D _/-\o_ :D :+

Anoniem: 123813

Anoniem: 175053 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:54:
[...]

HAHAHAHA..wat is dat dan voor geel ding? My First Sony ofzo???? 8)7

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 123813 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:36:
[...]

HAHAHAHA..wat is dat dan voor geel ding? My First Sony ofzo???? 8)7
hk
My first neigbour-agonizer :P
/hk
Leuk ding idd, PA woofertje. Maar kan me idd voorstellen dat je TV + je ouder + je buren er niet zo blij mee zullen zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TLM

TLM

The Laughing Man

DoubleD666 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:00:
[...]

Ik heb de HKTS 7 en de HTFS 2. De HKTS 7 boxen passen er gewoon op hoor. Geen probleem.
Maak je geen zorgen.

Kijk even hier http://www.pick2pay.nl
Ben je vier euro goedkoper uit ;) Kan je weer een biertje kopen.
Heeey das mooi, scheelt me toch weer een paar euro's
Alternate probeerde me via de mail meteen al een paar aantesmeren. 8)7
THNX voor de tip DoubleD666

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 170013 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:51:
[...]

Met welke Marantz AV receiver zou ik een AV-instapmodel van Vincent kunnen vergelijken?
Pfff....dat moet je zelf even luisteren.
PHiXioN schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:02:
Lekker handige argumenten om dingen niet te kopen. 8)7
Maar de websites van Vincent zijn niet zo handig nee, maar desalniettemin zijn ze sowieso ook in het Duits, Castellaans (Spaans), Engels (http://www.vincent-tac.de/) en Italiaans (http://www.vincent-tac.it/). En ze zullen vast in nog meer talen op het net te vinden zijn. Chinees sowieso lijkt me, want het is een Chinees merk, dus dat Chauvinistische Franse gaat sowieso niet op. :P

[Voor 3% gewijzigd door zimbab op 20-07-2006 18:08]

Anoniem: 12167

Zo, al weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest en inmiddels ben ik het huis uit, zodat mijn HT
nu echt tot zijn recht komt, inmiddels zijn er ook wat componenten Vervangen en toegevoegd !

Setup momenteel

Receiver : Marantz SR 9600
Speakers: Mordaunt-Short Declaration 500 THX-select + 2 extra ms-506 Dipole's voor 7.1 ipv 5.1
Dvd speler: komt binnenkort, Marantz DV 9600, momenteel nog even Toshiba SD-510E
Breedbeeld tv voor het standaard kijkwerk, Panasonic 82 cm pf10f 100 hz.

Projector, Hitachi-PJ-TX 200 HD-ready
Scherm, Projecta pro-cinema 117x200 High-Contrast-S white

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 12167 op 21-07-2006 12:48]

• PHiXioN
[b][message=26169361,noline]
Dvd speler: komt binnenkort, Marantz DV 9600
Vind je het niet zonde om zoveel in een dvd speler te investeren nu HD al om de hoek komt kijken?

• Abbadon
  • Laatst online: 17:48
PHiXioN schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 01:49:
[...]

Vind je het niet zonde om zoveel in een dvd speler te investeren nu HD al om de hoek komt kijken?
Waarom zou dat zonde zijn? Misschien heeft hij wel stapels DVD's, die dingen verdienen gerust een goede DVD speler. Het is niet zo dat DVD straks geschiedenis is.

Daarenboven staat HD al twee jaar om de hoek maar durft het nog steeds niet daadwerkelijk om de hoek te komen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Ik volg dit topic zo af en toe en zie heel wat mooi spul staan. En dacht laat ik mijn set-up ook even zien.

Front
http://www.xs4all.nl/~nieuwent/tweakers/front-audio2.jpg

2x B&W DM604 s2 als front speakers. 1x Kef 100c als center speaker.
Yamaha DSP A-2 als AV Receiver en een Onky integra 7911 cd-speler.
In de kast staat nog een sony video recorder en een simpele sony DVD speler (type ns 590p) omdat mijn sony 7700 reference speler er mee opgehouden is.

Rear
http://www.xs4all.nl/~nieuwent/tweakers/rear-audio.jpg

Achter staan 2 B&W DM603 S2 speakers. Eentje staat achter het gordijn kon niet anders, maar die hoor je nog goed.
Heb geen subwoofer meer. Had vroeger een AS6 van B&W maar in mijn vorige huisje kon ik die niet goed kwijt. En de 604's doen het kwa bas nog best goed.

Topview
http://www.xs4all.nl/~nieuwent/tweakers/top-audio.jpg

Omdat ik in een split level huis woon, heb ik een hoge huiskamer (zo'n 4 meter).
Dit geeft wel een open en ruim geluid, maar het galmt gelukkig niet.
Ten opzichte van mijn vorige woning, waar ik dezelfde set-up had, een hele verbetering.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Anoniem: 33810
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
PHiXioN schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 01:49:
[...]

Voordat HD net zo ingeburgerd is als DVD zijn we iets van 5 jaar verder. En ik ga zeker nog geen HD materiaal aanschaffen zolang mijn beamer/tv dat niet aan kan ;).

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-05 17:24
DarkSide schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:35:
Ik volg dit topic zo af en toe en zie heel wat mooi spul staan. En dacht laat ik mijn set-up ook even zien.

Front
[afbeelding]

2x B&W DM604 s2 als front speakers. 1x Kef 100c als center speaker.
Yamaha DSP A-2 als AV Receiver en een Onky integra 7911 cd-speler.
In de kast staat nog een sony video recorder en een simpele sony DVD speler (type ns 590p) omdat mijn sony 7700 reference speler er mee opgehouden is.

Rear
[afbeelding]

Achter staan 2 B&W DM603 S2 speakers. Eentje staat achter het gordijn kon niet anders, maar die hoor je nog goed.
Heb geen subwoofer meer. Had vroeger een AS6 van B&W maar in mijn vorige huisje kon ik die niet goed kwijt. En de 604's doen het kwa bas nog best goed.

Topview
[afbeelding]

Omdat ik in een split lever huis woon, heb ik een hoge huiskamer (zo'n 4 meter).
Dit geeft wel een open en ruim geluid, maar het galmt gelukkig niet.
Ten opzichte van mijn vorige woning, waar ik dezelfde set-up had, een hele verbetering.
Ziet er erg mooi uit. Maar wat moet ik me voorstellen van een split lever huis?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Oof schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:41:
[...]

Ziet er erg mooi uit. Maar wat moet ik me voorstellen van een split lever huis?
Split level huis. Is reeds aangepast.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 12167 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:11:
Zo, al weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest en inmiddels ben ik het huis uit, zodat mijn HT
nu echt tot zijn recht komt, inmiddels zijn er ook wat componenten Vervangen en toegevoegd !

Setup momenteel

Receiver : Marantz SR 9600
Speakers: Mordaunt-Short Declaration 500 THX-select + 2 extra ms-506 Dipole's voor 7.1 ipv 5.1
Dvd speler: komt binnenkort, Marantz DV 9600, momenteel nog even Toshiba SD-510E
Breedbeeld tv voor het standaard kijkwerk, Panasonic 82 cm pf10f 100 hz.

Projector, Hitachi-PJ-TX 200 HD-ready
Scherm, Projecta pro-cinema 117x200 High-Contrast-S white

[afbeelding]
Je link is dood...en als ik hem copy/paste moet ik inloggen :? :(
Kun je dat even aanpassen? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Anoniem: 12167

ik zal er straks even naar kijken :)

De kenners zullen weten dat de DV 9600 alles kan opschalen naar 1080p !! Je dvd's komen er dus beter uit te zien, bovendien ga ik de dvd speler ook gebruiken om cd's mee af te spelen dus ik moet een audiofiele dvd speler hebben. Mijn projector is ook HD -ready en net wat abbaddon zegt.. ik wil dat allemaal wel eerst ff zien met HD.. De eerste dvd spelers waren ook ruk, ik ben altijd pionier geweest op het gebied van nieuwe technologien, maar het HD gebeuren is zelfs mij nog te vaag kwa standaarden en wat het nu uiteindelijk moet gaan worden, dus ik wacht daar lekker op. Tegen de tijd dat het algemeen goed is zijn we ook al wel weer een paar jaar verder denk ik zo.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 12167 op 21-07-2006 12:49]

Anoniem: 111211

Deel 22 al weer :| wat je al niet mist als je een paar maandjes niet kijkt.
Nou ja, ik zal mijn setje ook maar weer eens posten :)
Er zijn namelijk een paar dingetjes veranderd.
Een medion 8383 die nu ook (tijdelijk) dienst doet als htpc. ik "bestuur" hem via een microsoft mce ab waarvan de ontvanger naast de tv staat. de videokaart heeft een scart (RGB) uitgang waar ik dankbaar gebruik van maak :)
http://img86.imageshack.us/img86/377/medionLarge.jpg

Een oppli A/V meubel van de Ikea 8)
http://img86.imageshack.us/img86/9554/set3Large.jpg
http://img86.imageshack.us/img86/6540/set2Large.jpg

Het hart van mijn ht'tje, marantz sr5400
http://img47.imageshack.us/img47/8370/marantz1largexk3.jpg

om een beetje een idee van de setup te krijgen;
http://img86.imageshack.us/img86/7013/links1Large.jpg
http://img86.imageshack.us/img86/981/rechtsLarge.jpg

Zoals op de vorige foto ook al te zien is; de onderdelen van mijn DIY subje die momenteel dus uit elkaar ligt. Of zeg maar gerust dat ie er niet is omdat z'n vorige behuizing een beetje te groot was (50x50x50cm) en bij het grofvuil is gezet... oftewel; binnenkort komt er een nieuw kastje voor :)
http://img86.imageshack.us/img86/3812/shivaLarge.jpg
Ik moet trouwens ook vermelden dat de amp (hypex hs200) de geest heeft gegeven om een misterieuze reden, en van de week dus ter reparatie wordt opgestuurd... :'(

Tot slot mijn gemodde Xbox en dat lelijke ding eronder is een lamabox :P
http://img86.imageshack.us/img86/5435/boxenLarge.jpg

En hoe wordt dit alles aangestuurd?
http://img86.imageshack.us/img86/4369/remotesLarge.jpg

De tv moet nog een keer geupgrade worden, ookal is het beeld wat ie produceert zeker niet slecht. Maar een nieuwe mooie beeldbuis kost tegenwoordig ook zo veel niet meer, dus tja..
De beamer die te zien is op de foto's ga ik het niet eens over hebben, want dat stelt niet zoveel voor :) maar ik ben stiekum aan het kijken voor een Barco, dus wie weet binnenkort weer een update ;)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 21-07-2006 17:14]

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:45
Anoniem: 111211 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:48:
En hoe wordt dit alles aangestuurd?
tijd voor een universal remote :P. Heb zelf ook die ir-ontvanger die naast je tv staat en gebruik die in combinatie met een Logitech Harmony 525. Kan gewoon als MCE remote worden ingesteld.

Aansturen van je tv, pc, receiver, dvd, decoder and what not allemaal in 1 magische plastice reep :) .

P.S. Binnenkort ook even mijn setup showen. Heb eindelijk een digitale camera.
Nu nog de kamer opruimen zodat de hardware er een beetje mooi bij staat.

[Voor 10% gewijzigd door Erik070 op 21-07-2006 19:53. Reden: iets niets duidelijk geschreven]

Erik070 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:50:
[...]

tijd voor een universal remote :P. Heb zelf ook die ir-ontvanger die naast je tv staat en gebruik die in combinatie met een Logitech Harmony 525. Kan gewoon als MCE remote worden ingesteld.

Aansturen van je tv, pc, receiver, dvd, decoder and what not allemaal in 1 magische plastice reep :) .

P.S. Binnenkort ook even mijn setup showen. Heb eindelijk een digitale camera.
Nu nog de kamer opruimen zodat de hardware er een beetje mooi bij staat.
Tja, ik moet je vertellen dat ik al twee van die universele dingen heb versleten :P maar dat waren van die goedkope dingen waarvan de knoppen na drie keer indrukken kraken..
Maar ik gebruik eigenlijk toch nooit meer dan 2 remote's tegelijk, dus het valt mee :)

Anoniem: 170903

Anoniem: 111211 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:48:
[afbeelding]

Tot slot mijn gemodde Xbox en dat lelijke ding eronder is een lamabox :P
Ik vraag mij af... wat is een lamabox?

Anoniem: 170903 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:14:
[...]

Ik vraag mij af... wat is een lamabox?
Eerste hit bij google ;) http://www.lamabox.nl/

offtopic:
Al moet ik zeggen dat je niet veel mist als je dit apparaat niet in huis hebt hoor.

• Niet online
Omg, gaat een tweaker zoiets nu echt aanschaffen? Dat kan je toch best zelf met een pc + tv aansluiting en eventueel een illegale ( :o dat mag niet hoor ) MediaCenter editie van windows :D.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 22-07-2006 00:24]

Anoniem: 33810 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:23:
Omg, gaat een tweaker zoiets nu echt aanschaffen? Dat kan je toch best zelf met een pc + tv aansluiting en eventueel een illegale ( :o dat mag niet hoor ) MediaCenter editie van windows :D.
Man man, rustig maar :o
Ik heb hem zelf ook niet gekocht, maar op het werk van m'n vader stond dat ding werkeloos te zijn dus die kon hem praktisch voor niks mee nemen. oftewel ik had er een nieuw speeltje bij :P
En ja, ik ben een tweaker en er is al het een en het ander aan gemod :9 maar de processor van dat ding is eigenlijk te licht om er echt iets moois mee te kunnen.. zo ben ik er inmiddels achter dat windows mce er niet echt lekker op wil draaien.
maar dat gaat een beetje off topic denk ik :)

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 22-07-2006 00:35]

• Niet online
Ja, sorry daarvoor. Maar ik dacht je er echt een voor de volle prijs had gekocht :D.

Om maar weer ontopic te gaan, heb het volgende zojuist besteld. Verwacht het vanaf komende woensdag binnen:

http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/PioneerVSX-416.jpg
Pioneer VSX-416, 229 euro

http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/EltaxSurroundSetUniverse.jpg
Eltax Universe, 111 euro
Heb deze liever in het zwart, maar die maken ze niet :(.

http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/MivocactivesubwooferSW1100Zwart.jpg
Mivoc 10" 100W actieve subwoofer, 129 euro

http://www1.nl2.conrad.com/xl/6000_6999/6300/6310/6312/631208_RB_00_FB.EPS.jpg
8-VDG STEKKERDOOS TITANIUM 3MM (3 meter draad), 8,95 euro

En deze twee had ik al eerder aangeschaft om het geheel af te maken:
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/dv2850s.jpg
http://www.golem.de/0510/41037-benq_mp610-1.jpg

http://images.fok.nl/s/static.gif.
Waarom hebben wij niet die coole FOK! smilies hier??

[Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 22-07-2006 01:01]

Welke beamer is dat?
En die Mivoc subs zijn wel goede dingen voor het geld geloof ik. Ik heb een keer het vorige model gehoord en dat viel zeker niet tegen.

[Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 22-07-2006 01:09]

• Niet online
Dat is de MP610, heb momenteel de 620 trouwens (zelfde specs, maar 1024 ipv 800 native).
Is een multifunctionele (niet speciefiek voor films), maar dit is mn eerste HT dus ik zoek het zo goedkoop mogenlijk (en nieuw ;)).

En dat over die subs van Mivoc zeggen wel meer mensen, zolang je geen stereo muziek in 5.1 probeert te draaien doen ze het aardig voor hun prijs :).

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 22-07-2006 01:24]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Mooi, maar ik vind je verhouding een beetje "off". Ik had zelf wat meer geld in de luidsprekers gestoken. Dit is nu niet bepaald het beste dat Eltax te bieden heeft. :)

• Niet online
Dat kan later altijd nog ;). Ik heb trouwens het volste vertrouwen in Eltax. En ik hoef ik ook niet gelijk een hoge kwaliteit, ben alleen matige sattelites + kut sub van JVC (all-in-one voor 150 euro) gewend als 5.1 ;).
Heb nu een redelijk goede versterker uitgekozen (middenklasse neem ik aan), en speakers kunnen over een jaartje of 1 - 2 altijd nog een upgrade krijgen.

En mn budget was op ;) :'( .

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 22-07-2006 02:11]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Heb je gelijk in. Trouwens, ben zelf grote fan van Eltax. Goede kwaliteit tegen een hilarisch lage prijs, doe het ze maar eens na.

Of in mijn geval (Eltax Camargue) hi-end kwaliteit tegen een normale prijs. 8)

• Niet online
Hmm, een normale prijs...krijg je daarvoor bij andere merken dan niet even goede kwaliteit maar meer 'status' ;)?
Ik heb nu voor stereo de Concept 400, die bevallen me prima :).

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 33810 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 02:55:
Hmm, een normale prijs...krijg je daarvoor bij andere merken dan niet even goede kwaliteit maar meer 'status' ;)?
Mnee, de Eltax Camargue is echt een prachtspeaker. Dezelfde kwaliteit krijg je nog niet voor het dubbel van de prijs bij andere merken. De Camargue was Eltax paradepaardje. De big boss zei: "Maak nu maar eens een speaker hoe jullie het willen. Kijk niet naar het prijskaartje, gebruik gewoon je favoriete design, drivers, etc ..."

(Of het waar is, weet ik niet, maar het klinkt cool :D )

• El Gravedigger
Anoniem: 33810 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:53:

[afbeelding]
Eltax Universe, 111 euro
Heb deze liever in het zwart, maar die maken ze niet :(.
http://www.widetv.ru/product_images/eltax-universe-system.jpg Eltax Universe in het zwart :Y)

• JvS
  • Laatst online: 20:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

* JvS is onvrijwillig verhuisd (huis waar mijn vorige kamer in zat werd verkocht, geen huurbescherming nog :o). Maar ik ben wel happy met m'n nieuwe kamer. Set staat er echt lekker zo bij en ik heb weer een enorme relaxte bank van Marktplaats gescoord (nieuwprijs 900 euro, ziet er als nieuw uit, heb er 200 voor betaald! *D).

Donker overzichtje van gisteravond (met telefooncamera-stitch :P)

De set:

Het is een Sony TA-VA8 ES prologic versterker met een SPD-EP90 dolby digital decoder. Een denon TU425 tuner en daaronder mijn mediacenter PC (die uit m'n sig, maar dan inmiddels met 620GB schijfruimte, twee MCE TV kaarten en een mediacenter toetsenbord en AB).

Ranzige close-up van de set (met binnenlicht heb je niets aan een camera in je telefoon, hij kan best goeie foto's maken, maar niet binnen :P)

Luidsprekers zijn B&W DM604 front en DM303 rear, een Chario Syntar Dialogue center en een Mirage BPS100i subwoofer.

De TV is een 100Hz 32" Philips 100Hz CRT scherm.

De ultra relaxte bank met daarachter de werkplek :).

Heb nu weer een superrelaxed filmkijk/bierzuip/chill/lees hoekje gemaakt met die bank. Voor een studentenkamer is dit wel vrij relaxed (iets van 22m2 oid).

[Voor 8% gewijzigd door JvS op 22-07-2006 10:39]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Niet online
Hmja, ze maken ze dus blijbkaar wel...maar dit kon ik niet vinden op de site van eltax. En bij de conrad verkopen ze em iig niet in het zwart :(.

@JvS: als mijn studentenkamer zo was kwam ik er niet meer vanaf :o !

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 22-07-2006 12:02]

Anoniem: 143689

Na lang rondkijken op dit forum eindelijk wat foto's van mijn bescheiden HT.

http://www.home.versatel.nl/marcel.damhuis/DSCN0534.JPG

http://www.home.versatel.nl/marcel.damhuis/DSCN0542.JPG

http://www.home.versatel.nl/marcel.damhuis/DSCN0535.JPG
  • NAD T 753 Surround Receiver 6 x 70 Watt
  • NAD T 514 DVD/CD/MP3 speler
  • Pioneer CT-W505R Dubbel casettedeck
  • Supertech 63 cm CRT
  • Acer AL922 19" TFT
  • Sennheiser EH2200 hoofdtelefoon
http://www.home.versatel.nl/marcel.damhuis/DSCN0541.JPG

http://www.home.versatel.nl/marcel.damhuis/DSCN0538.JPG
  • Front + Surround: Jamo 68 - 80 Watt
http://www.home.versatel.nl/marcel.damhuis/DSCN0539.JPG
  • Center + Rear - Jamo A 310 - 40 Watt
Sinds een weekje heb ik nieuwe receiver met dvd speler, ik moet zeggen dat dit een flinke verbetering is, de buren denken hier alleen iets anders over ben ik bang.........

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 143689 op 23-07-2006 17:52]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 00:25
Wat is dat toch altijd met de buren als men het over speakers heeft? :/

• Anoniem: 51473
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
baquelappe schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:10:
80% van de buren ruzies gaan over geluidsoverlast..

• Niet online
baquelappe schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:10:
Dat snap je vast wel als je zelf buren krijgt met een dikke sub ;).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee nee, dat heeft niets met dik of goed te maken. Juist een slecht klinkende, bonkende, resonerende set levert overlast op, denk aan kleine subjes die je bij een wat dikker PC-speakersetje krijgt, die beuken flink door (gecombineerd met het soort mens: puber, dat die dingen heeft :P). Ik snap ook nooit dat mensen hun goeie set profileren met "nu de buren nog waarschuwen".

Met muziek is het wel makkelijk te bepalen of de buren er last van hebben of niet, met films daarintegen is het verschil in geluidssterkte tussen stemmen en zware explosies soms wel érg groot.

Gelukkig kan ik nu bij Dolby Digital signalen de dynamiek beperken, erg handig!

Anoniem: 110716

Anoniem: 143689 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:03:
Met muziek is het wel makkelijk te bepalen of de buren er last van hebben of niet, met films daarintegen is het verschil in geluidssterkte tussen stemmen en zware explosies soms wel érg groot.

Gelukkig kan ik nu bij Dolby Digital signalen de dynamiek beperken, erg handig!
Maar het is ook niet zo dat je de hele film explosies heb. En je buren gaan niet zeuren als je fftjes heel hard geluid heb. (en als ze daar over zeuren, moet je gewoon schijt aan ze hebben)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 17:28:
Nee nee, dat heeft niets met dik of goed te maken. Juist een slecht klinkende, bonkende, resonerende set levert overlast op, denk aan kleine subjes die je bij een wat dikker PC-speakersetje krijgt, die beuken flink door (gecombineerd met het soort mens: puber, dat die dingen heeft :P). Ik snap ook nooit dat mensen hun goeie set profileren met "nu de buren nog waarschuwen".
Amen. Dat soort berichten hebben IMO toch wel een beetje Sjonnie-gehalte :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:22:
[...]

Amen. Dat soort berichten hebben IMO toch wel een beetje Sjonnie-gehalte :P
Tenzij je met een Rel Studio III stereo setup eens lekker aan het draaien bent :P Maar dan klinkt het nog steeds een beetje sjappie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

104831

Nou ik dan ook maar met mijn setup hier. Niet zulke hele dure spullen als ik hier soms voorbij zie komen maar meer dan goed genoeg voor mij.

http://www.xs4all.nl/~lecramd/forums/hometheatre01.jpg
Vanaf het plekkie waar ik zit (staand gemaakt)

http://www.xs4all.nl/~lecramd/forums/hometheatre02.jpg
Overzicht foto

http://www.xs4all.nl/~lecramd/forums/hometheatre03.jpg
de HTPC

http://www.xs4all.nl/~lecramd/forums/hometheatre04.jpg
Technisat multitenne

http://www.xs4all.nl/~lecramd/forums/hometheatre05.jpg
Dynamite cardprogrammer

SPECS:

TV: Viewpia 32" LCD 1366x786, Aangesloten op HTPC via VGA, met DVI krijg ik maar geen goed beeld. Maar door de klok instellingen op de TV te tweaken toch een retestrak beeld.

Hometheatreset: Speler JVC TH-S8, Speakers SP-THS8 JVC 5.1, niks aparts.

HTPC:
Kast: Artic Cooling T2 Silentium
Processor: P4 2.4GHz
Memory: 1Gb PC2700
Harddisk: totaal 350Gb opslag (bijna vol)
Videokaart: ATI Readon 9800Pro
Soundkaart: HDA X-Mystique 7.1, met realtime DD5.1 encoding (aangesloten op JVC via glasvezel)
Analoog TV: Hauppauge PVR150 PCI kaart
Digitaal TV: Skystar2 DVB-s PCI kaart
Cardprogrammer: Dynamite gebruikt in Phoenix mode
Schotel: Technisat Multitenne (ontvangt 4 satellieten, Hotbird (13 ° oost), Astra 1 (19,2° oost), Astra 3 (23,5 °oost) en Eurobird (28,5° oost). totaal 4000 kanalen incl enkele HDTV (demo) kanalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 17-05 12:53
Anoniem: 170013 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:03:
[...]

Ja, er zitten [even tellen] een stuk of 15 leds in, geeft een mooi egale verlichting:

[afbeelding]
Heejz, effe klein beejte offtopic, waar haal je zo'n verlichting vandaan, die vind ik echt geniaal :).
(heb het gevonden, heb er duidelijk overheen gelezen, helaas is die actie voorbij,,,)

Zal binnen kort mijn setje ook eens posten, is redelijk wat veranderd sinds afgelopen keer.

[Voor 8% gewijzigd door m00n op 23-07-2006 14:45]

Xbox Live: m00n22 | Game setup: LG OLED55C8 - Denon AVR-X2300W - JBL SCS200 7.1 - DreamScreen 4K - HDFury Vertex & GoBlue - Xbox Series X 1TB - Astro A40 Gaming Headset

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 168972

Lol, lees terug in dit topic en je zult zien dat dezelfde vraag al 10 keer eerder gesteld is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PHiXioN
Dat klopt, maar toch blijft het een feit dat de buren schrikken als ze jou een subwoofer van 500W naar binnen zien sjouwen.

Ik merk zelf wel dat mijn 2 x B&W dm601's van max 100W een stuk minder overlast geven dan de 2 x 50W speakers van mijn oude Philips stereotorentje. Daarmee ging heel mijn deur dansen en hoorde je overal in huis de dreun, nu hoor je buiten de deur wel wat, maar geen doordringende boem. Dat terwijl ze de kamer met evenveel of meer geluid vullen.

Als mn ouders dat destijds hadden geweten hadden ze wel bijbetaald voor iets beters dan die stereo destijds. 8)7

[Voor 7% gewijzigd door PHiXioN op 23-07-2006 14:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Even snel twee plaatjes van mijn Component > VGA kabel (7.5 mtr)
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/th_IMG_1776.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/th_IMG_1775.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 110233

Zien er leuk uit, maar volgens mij wil je niet zien hoe het er van binnen uitziet, of wat voor units hiervoor zijn gebruikt... voor nu waarschijnlijk prima inderdaad :)
Anoniem: 143689 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:38:
Na lang rondkijken op dit forum eindelijk wat foto's van mijn bescheiden HT.

Sinds een weekje heb ik nieuwe receiver met dvd speler, ik moet zeggen dat dit een flinke verbetering is, de buren denken hier alleen iets anders over ben ik bang.........
Mooie receiver en dvd-speler, wat wordt je volgende upgrade, speakers..??
Neem maar eens een goede svs of velodyne subwoofer, die strakheid zorgt voor zeer weinig overlast, alleen bij enorme explosies wellicht iets, maar het zijn die bonkbassen die in auto's en in de horeca worden gebruikt die pas voor overlast zorgen. Helaas beperkt zich dit niet alleen tot pubers, onze achterburen (echt amsterdammers nog if you know what i mean...) hebben ook van die enorme blazers... ach ja, dan kan ik tenminste af en toe terugknallen zonder gezeur :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
@kippekop: ik oordeel nu met mijn zwarte eltax Concept 400 enkel op het geluid inderdaad, ik hoef ook helemaal niet te weten wat voor bagger drivers erin zitten ;). Zolang ik tevreden ben met het geluid, en dat ben ik, vind ik alles best ;).

En zoals je zelf al aangeeft, voor een beginner op HT gebied met een beperkt budget (600e voor speakers+receiver) is dit voldoende.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 23-07-2006 16:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 110233 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:10:
[...]
Mooie receiver en dvd-speler, wat wordt je volgende upgrade, speakers..??
In de Jamo 68's heb ik onlangs de bipolaire condesators vervangen voor MKT's dit geeft echt een flinke verbetereng, onbegrijpelijk dat die er niet standaard inzitten.

Ik ga binnekort een andere Center kopen, daar is de A310 duidelijk niet voor gemaakt.

Als HD-media hier in de winkels ligt wil ik wel een nieuwe tv / hd-speler kopen, maar dat zal nog wel even duren.

@ slindenau: had je niet beter op de achtergrond kunnen focussen bij het onderste plaatje ;)

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 143689 op 23-07-2006 17:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 151481

104831 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:51:
Nou ik dan ook maar met mijn setup hier. Niet zulke hele dure spullen als ik hier soms voorbij zie komen maar meer dan goed genoeg voor mij.

[afbeelding]
Dynamite cardprogrammer

Cardprogrammer: Dynamite gebruikt in Phoenix mode
Waar dient die cardprogrammer voor ? Is dat om "goedkoop" Canal Digitaal te ontvangen ;)
Zo ja kun je me daar iets meer over vertellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Anoniem: 143689 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:10:
[...]

In de Jamo 68's heb ik onlangs de bipolaire condesators vervangen voor MKT's dit geeft echt een flinke verbetereng, onbegrijpelijk dat die er niet standaard inzitten.

Ik ga binnekort een andere Center kopen, daar is de A310 duidelijk niet voor gemaakt.

Als HD-media hier in de winkels ligt wil ik wel een nieuwe tv / hd-speler kopen, maar dat zal nog wel even duren.

@ slindenau: had je niet beter op de achtergrond kunnen focussen bij het onderste plaatje ;)
Hehe, nu ziet ik het ook :+. Zal mn ma niet zo blij mee zijn ;). Even editten.
(en jullie ook niet, want zo jong is ze niet meer ;))

Maar je zou toch moeten weten dat je in macro mode niet zo ver kan focussen :D.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 23-07-2006 18:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02-2021
Modbreak:Dit is geen "wat moet ik kopen" topic

[Voor 154% gewijzigd door JvS op 23-07-2006 22:19]

1337

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 70203

Hierbij zal ik mijn set ook nog een keer posten aangezien het al weer een tijdje geleden is en het een en ander is veranderd.
Hieronder nog een foto van de oude setup.

http://home.tiscali.nl/leendech/htphotos/Afbeelding002.jpg

De subwoofer die ik eerst had van sony heb ik nu weg gelaten, deze voegde eigenlijk niets toe aan het geluid, De normale CRT tv is vervangen voor een Samsung lcd tv, en het meubel is aangepast omdat de center speakers niet meer boven op de tv kon staan.

Hier nog even een overzicht van de apparatuur.

De surround reciever die ik gebruik is de Sony STR-DB780 QS
De dvd speler is een Sony DVP-400s
Het LCD scherm is een 32" Samsung LE-32R72B
Dit scherm heb ik nu ongeveer 2 weken en bevalt prima.

De luidsprekers:

2x Front Dynaudio Audience 72
2x Achter/Surround Dynaudio Audience 42
1x Center Dynaudio Audience 122c

Hier een paar foto's van de zijkant genomen en ook één vanaf de bank waar ik de films en dergelijke bekijk

http://home.tiscali.nl/leendech/htphotos/pic1.jpg

http://home.tiscali.nl/leendech/htphotos/pic2.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

104831

Anoniem: 151481 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:39:
[...]

Waar dient die cardprogrammer voor ? Is dat om "goedkoop" Canal Digitaal te ontvangen ;)
Zo ja kun je me daar iets meer over vertellen.
De Skystar2 kaart heeft zelf geen CI module, Om toch CanalDigitaal te kunnen onvangen gebruik ik die cardprogrammer die in samenwerking met software een CI module emuleert. Ik betaal de normale prijs voor het abbonement, niks illegaals dus. (daarvoor heb ik andere software ;) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El Gravedigger
Anoniem: 110233 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:10:
[...]

Zien er leuk uit, maar volgens mij wil je niet zien hoe het er van binnen uitziet, of wat voor units hiervoor zijn gebruikt... voor nu waarschijnlijk prima inderdaad :)
Tging me niet om het geluid, maar er werd gezegt dat die speakers alleen in hout kleur te krijgen waren en niet in het zwart, maar dat is helemaal niet zo, daarom poste ik even een plaatje van die speakers in het zwart ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
TomSwinnen schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:40:
[...]

Ach, 7.1 is overrated, zeker bij die sub-satsetjes.
Ik heb gelezen dat bij alles boven de 5.1 de plaatsing van de speakers zeer precies moet zijn, en dat wanneer je daar 5.1 geluid op probeert te spelen je allemaal moeite moet doen om dat er fatsoenlijk uit te krijgen?

Maar dat is een hele mooie kijk-plek hoor _Equazor_, alleen vreemd dat je vindt dat een sub niks toevoegd. Hoeveel Hz kunnen je fronts in het lage gebied aan (en wat is de grootste driver daarin)?

Want als ik jou oude sony sub zo zie...het is op het oog geen 'monster' waar je echt lekker laag uit verwacht (dat is mijn mening als leek maar :+). Misschien dat een grotere (niet persè driver, maar grotere kast) beter presteert?

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 23-07-2006 19:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 33810 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:52:
Hoeveel Hz kunnen je fronts aan (en wat is de grootste driver daarin)?
De grootte van de driver zegt niet direct iets over hoe laag luidsprekers kunnen komen. Dat hangt ook van het systeem af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Exirion schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:55:
[...]

De grootte van de driver zegt niet direct iets over hoe laag luidsprekers kunnen komen. Dat hangt ook van het systeem af.
Niet direct nee, maar hoe laag een driver kan gaan (acceptabel & efficient laag iig) hangt voornamelijk van de diameter af. Mits deze goed is verwerkt inderdaad, een losse driver doet niet zoveel :+.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 23-07-2006 20:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Dit wordt de ruimte waar mijn toekomstige slaapkamer aka ht room. In het echt is het groter (klote dc)
http://img78.imageshack.us/img78/5065/pict0864ej3.jpg
http://img111.imageshack.us/img111/2217/pict0865kx2.jpg
idd lelijke radiatior buizen.. maar het kon kennerlijk niet anders :'(

Duurt denk nog zo'n 2 maanden voordat ik verhuis. Tot dan heb ik de tijd om een beamer uit te zoeken.

Heb nu op het oog:
Benq MP620 en de Infocus SP5000.
Over de benq kan ik niks goeds vinden en over de infocus alleen niet al te possitieve.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 110716 op 23-07-2006 20:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik heb de MP620 momenteel in mijn bezit, maar omdat dit mijn eerste beamer is kan nu ook niet echt gaan vertellen of deze wel of niet goed is ;). En ik projecteer op een muur die niet 100% glad is, en daar zullen de echte liefhebbers ook wel commentaar op hebben ;).

Wel kan ik zeggen dat je niet voor eentje met een lagere resolutie moet gaan als je van plan bent om echt groot te projecteren. Ik heb de MP610 ook, en daarbij zie je de pixels in de ondertitels wanneer je op 4-5 meter afstand projecteerd :+.

Het enige nadeel van de MP620 is het regenboogeffect, maar dit hangt blijkbaar van de persoon af hoeveel je hiervan merkt. Vooral bij snelle bewegingen met je ogen (niet in het beeld zelf!) (lezen ondertitels bijvoorbeeld) heb ik hier last van, daarom kijk ik tegenwoordig zo veel mogenlijk zonder subs.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 23-07-2006 20:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 33810 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:09:
Ik heb de MP620 momenteel in mijn bezit, maar omdat dit mijn eerste beamer is kan nu ook niet echt gaan vertellen of deze wel of niet goed is ;). En ik projecteer op een muur die niet 100% glad is, en daar zullen de echte liefhebbers ook wel commentaar op hebben ;).

Wel kan ik zeggen dat je niet voor eentje met een lagere resolutie moet gaan als je van plan bent om echt groot te projecteren. Ik heb de MP610 ook, en daarbij zie je de pixels in de ondertitels wanneer je op 4-5 meter afstand projecteerd :+.

Het enige nadeel van de MP620 is het regenboogeffect, maar dit hangt blijkbaar van de persoon af hoeveel je hiervan merkt. Vooral bij snelle bewegingen (lezen ondertitels bijvoorbeeld) heb ik hier last van, daarom kijk ik tegenwoordig zo veel mogenlijk zonder subs.
De MP610 is toch ook echt low-low-budget. Ik wil minimaal een 1024x... Kan je mssn een pic posten van het beeld (met ondertitel) van de MP620? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 85217

Zo als trouwe abbonnee van @home heeft een maat van mij een aanbod gekregen om voor € 30,- een kastje + kaartje voor digitale televisie opgestuurd te krijgen. Echter ik als trouwe abbonnee heb dit aanbod niet gekregen maar na veel mailen het toch voor elkaar gekregen om de pruttel opgestuurd te krijgen. Dus ik hoop dat ik deze week digitale televisie heb. Heb nu mooi 3 weken vrij dus dat wordt genieten.

Donderdag komt m'n zus terug uit Egypte met de opslagkaartjes voor de dc dus dan kan ik ook weer pics maken van m'n lcd die aan de muur hangt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Mijn speakers trouwens.. ff bij elkaar:
Het zijn de Dali Concept 1, 6 en SUB. Jammer van de kleur verschillen, maar ze zijn niet vaak naakt:
http://img155.imageshack.us/img155/6862/pict0870ta0.jpg
naakt:
http://img102.imageshack.us/img102/4713/pict08722uf9.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:34

sphere

Debian abuser

Anoniem: 33810 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:57:
Niet direct nee, maar hoe laag een driver kan gaan (acceptabel & efficient laag iig) hangt voornamelijk van de diameter af. Mits deze goed is verwerkt inderdaad, een losse driver doet niet zoveel :+.
Ach, maak kennis met de Adire Parthenon, 24" plaat aan een motor geeft 121 db at 20 Hz })

http://forum.audiogon.com/i/ces04/f/1073665782.jpg

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
sphere schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:47:
[...]

Ach, maak kennis met de Adire Parthenon, 24" plaat aan een motor geeft 121 db at 20 Hz })

[afbeelding]
Hihi, dat is nog eens een stoer ding. Alleen design-technisch niet verantwoord ;).
Anoniem: 110716 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:12:
[...]

De MP610 is toch ook echt low-low-budget. Ik wil minimaal een 1024x... Kan je mssn een pic posten van het beeld (met ondertitel) van de MP620? :+
Klopt, die is heeeel low budget http://images.fok.nl/s/push.gif. Maar die gebruik ik dan ook enkel met een projectieafstand van maximaal 3 meter...dan is 800*600 nog wel te doen.

En foto's van het beeld kan ik best nemen, zelfs van beide beamers als je dat zou willen...maar echt goed lukken die nooit bij mij ;). Misschien dat ik het morgen middag/avond even probeer (moet eerst werken...en vandaag vrij vroeg slapen (ochtenddienst hè)).

[Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 23-07-2006 21:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 33810 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:02:
blaat

Klopt, die is heeeel low budget [afbeelding]. Maar die gebruik ik dan ook enkel met een projectieafstand van maximaal 3 meter...dan is 800*600 nog wel te doen.

En foto's van het beeld kan ik best nemen, zelfs van beide beamers als je dat zou willen...maar echt goed lukken die nooit bij mij ;). Misschien dat ik het morgen middag/avond even probeer (moet eerst werken...en vandaag vrij vroeg slapen (ochtenddienst hè)).
Als je zou willen proberen een goede foto te maken, dan ben ik heel blij! O+ . Hoeft alleen van de MP620, want de MP610 valt zoizo al af bij mij. Ik zie hem ooit wel verschijnen, alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Anoniem: 110716 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:21:
[...]

Als je zou willen proberen een goede foto te maken, dan ben ik heel blij! O+ . Hoeft alleen van de MP620, want de MP610 valt zoizo al af bij mij. Ik zie hem ooit wel verschijnen, alvast bedankt.
Zal finding nemo er eens induwen, en dan de camera ergens vast neerzetten...moet goed gaan. Anders laat ik wat omgevingslicht toe ;).

De foto's zullen wel in deel 23 verschijnen denk ik :D.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 14:36
Tekenfilm is nou niet echt een goed voorbeeld natuurlijk. Sws geven fotos van geprojecteerde beelden geen goede impressie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:11:
Sws geven fotos van geprojecteerde beelden geen goede inpressie.
Dat geldt voor foto's van displaybeelden in het algemeen. Het is echt compleet doelloos om een foto te maken om te laten zien hoe mooi het beeld wel niet is. Als je weet wat een camera allemaal met het beeld doet dan snap je waarom ;) Van een flets kleurloos/contrastarm/onscherp beeld kun je de mooiste foto's maken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 114270
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 33810 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:45:
[...]

Hehe, nu ziet ik het ook :+. Zal mn ma niet zo blij mee zijn ;). Even editten.
(en jullie ook niet, want zo jong is ze niet meer ;))

Maar je zou toch moeten weten dat je in macro mode niet zo ver kan focussen :D.
anders spam je niet zo in dit topic, van de 1000 posts zal het me niet verbazen als 500 er van jou zijn :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jongens,dit is niet een "is dit wat?" of "wat moet ik kopen" topic,geldt voor luidsprekers en ook voor projectoren enzo, als het niet in het AV forum mag, is het ook niet de bedoeling het 'ff' hier te vragen. Het is binnenkort overigens weer tijd voor een nieuw deeltje. Mensen behoefte om een topicstart in elkaar te flansen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:57

momania

iPhone 30! Bam!

Bij gebrek aan een meubel, nu nog even de opstelling zo gedaan:

1 x Philips 32" lcd
1 x Pioneer vsx-1015-s
1 x Pioneer dv-969av-s
5 x Final 80i speakers
1 x Final s100 sub

Speakers en tv moeten uiteindelijk tegen de muur aan komen, aan een plaat, zodat alle kabels mooi achter de plaat komen te vallen. Onder aan die plaat komt dan een soort dikke vensterbank, met een groter uitstekend stuk in het midden, zodat daar de versterker op kan komen te staan. De dvd speler wil ik dan weer op een glazen plaatje boven de versterker laten hangen.

Nog genoeg te doen iig :+

Je wordt wel helemaal gek van het aantal stopcontacten dat je nodig hebt trouwens 8)7

[Voor 6% gewijzigd door momania op 24-07-2006 12:24]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TomSwinnen

TomSwinnen

Klinkt dat nou ergens naar die kleine Finals? Ik vond de grote al redelijk zwak, eerlijk gezegd. Goed voor klassieke muziek of rustige jazz maar daar hield het wat mij betreft zo wat op.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee