Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.302 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45
Lol, nog nooit een crt projector gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

proller schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:32:
Volgens mij heb je daar ook een hele grote huiskamer / muur voor nodig is het niet :P
Dat valt allemaal wel goed mee. De bak is groot, maar dat is gewoon voor de technologie te kunnen 'huisvesten', eigenlijk. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:15
Het scherm gaat ongeveer 230 x 130 worden, en heb het even in sketchup gezet wat het plan gaat worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.phonetech.nl/got/impressie_beamer_resize.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phonetech.nl/got/impressie_scherm_resize.jpg

Ik hoop dat ik het scherm (2de hands) dit weekend nog kan hangen, en de beamer aan het plafond vast maak. Deze moet ongeveer 50 cm naar beneden. Ding weegt 70 kilo, dus het moet wel muurvast zitten. Je wilt tenslotte dat ding niet op je hoofd krijgen ;) Dit alles wordt met een HTPC bestuurd, alleen heb ik nog geen idee wat voor config daar in moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
G-SuPRuuB schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:36:
[...]

Eeeeh WOW, dat ding is netzo groot als een tafel waar normaal minstens 5 mensen aan kunnen eten :D Ga je een bioscoop beginnen ofzow :o :*)

Edit: Wat vind je vrouw/vriendin hiervan? :P ;)
Haha...de befaamde WAF. Heb ik geen last van. Hoop dat ik een vriendin kan vinden die ook wel into dit soort dingen is. Mensen zijn best makkelijk over te halen als je eenmaal een demonstratie hebt gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:21

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

hmm, misschien binnenkort ook mijn set gaan posten.
heb een costumbuilt barcodata 808s :D

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

PhoneTech schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:45:
[...]

Haha...de befaamde WAF. Heb ik geen last van. Hoop dat ik een vriendin kan vinden die ook wel into dit soort dingen is. Mensen zijn best makkelijk over te halen als je eenmaal een demonstratie hebt gegeven...
Maar vrouwen niet. Maar als je dat ding al hebt hangen voordat de WAF in het zicht komt heb je een grotere kans dat je hem langer kan laten hangen als de WAF daadwerkelijk om de hoek komt kijken.
Persoonlijk zou ik zo'n apparaat niet in mijn woonkamer willen hebben, net als een dikke 5.1 set ofzo. Dus wat dat betreft heb ik geen last van de WAF en de WAF niet van mij. ;)
Ik zou er een aparte kamer voor willen als ik er überhaupt al aan zou beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die speakers die jij in sketchup tekent, zijn dat toevallig elac 207.2's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:39:
Die speakers die jij in sketchup tekent, zijn dat toevallig elac 207.2's ?
Nope, dat zijn 108.2's. Wil je het model daarvan hebben? drop me a mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PhoneTech, hangt je scherm nou zo hoog? Onderkant scherm lijkt op iets van 1,50 te beginnen of zie ik dat helemaal verkeerd? Persoonlijk zou ik hem liever wat lager hangen dat kijkt veel relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 17:37

911GT2

en blazen maar!

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v50/StevenVW/DSC_7230_resize-1.jpg
Vette AB!

Ik heb hier nog weinig ervaringen over gehoord.

Kun je misschien eens zeggen wat jouw ervaringen zijn. Of je ergens problemen mee gehad hebt.

Wat goeie en slechte punten zijn. Ik zit er nl aan te denken om er 1 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

911GT2 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:06:
http://www.remotecentral....board/rc-rc9800i/list.cgi

Daar had ik je al eens op gewezen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:59:
[...]

Maar vrouwen niet. Maar als je dat ding al hebt hangen voordat de WAF in het zicht komt heb je een grotere kans dat je hem langer kan laten hangen als de WAF daadwerkelijk om de hoek komt kijken.
Persoonlijk zou ik zo'n apparaat niet in mijn woonkamer willen hebben, net als een dikke 5.1 set ofzo. Dus wat dat betreft heb ik geen last van de WAF en de WAF niet van mij. ;)
Ik zou er een aparte kamer voor willen als ik er überhaupt al aan zou beginnen.
Een aparte kamer lijkt mij inderdaad ook beter, zo'n CRT projector is geen pretje als je em niet gebruikt ;).

En is 3 meter niet wat weinig voor 2.3 bij 1.3 meter? Zelf heb ik een DLP beamer, welke een beeld van 2.4 bij 1.3 meter produceert...maar deze staat wel op 4~4.5 meter afstand.
En dat alles in een aparte kamer natuurlijk, waar binnenkort nog al mn dvd's naar toe gaan. Wordt een mooie custom filmkamer, maar voorlopig zonder scherm. Zo op de muur vind ik voorlopig best :P.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 07:41:
@PhoneTech, hangt je scherm nou zo hoog? Onderkant scherm lijkt op iets van 1,50 te beginnen of zie ik dat helemaal verkeerd? Persoonlijk zou ik hem liever wat lager hangen dat kijkt veel relaxter.
Het scherm hangt ongeveer 1.38, van de grond af. Hij kan idd nog wel een stukje naar beneden; maar dan moet de beamer ook naar beneden.

Volgens LENS moet de beamer 20 cm onder de bovenkant van het scherm hangen. dus hoe lager het scherm, hoe lager de beamer.

Ik wil nog wel gewoon mijn tv er onder kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:06:
[afbeelding]
Vette AB!

Kun je misschien eens zeggen wat jouw ervaringen zijn. Of je ergens problemen mee gehad hebt.

Wat goeie en slechte punten zijn. Ik zit er nl aan te denken om er 1 aan te schaffen.
Over dewelke?

De RC9800i of de SBC RU980 ?

Van beide ben ik uitermate tevreden. Ze hebben beide een apart werkingsprincipe (activity-based voor de rc9800 en het x in 1 principe voor de 980) en daarom gebruik ik ze ook naast elkaar. Leuke bijkomstigheid is dat je de 9800 aan je amp kan hangen en zo mp3's kan afspelen van een uPnP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18
PhoneTech schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:43:
Het scherm gaat ongeveer 230 x 130 worden, en heb het even in sketchup gezet wat het plan gaat worden.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik hoop dat ik het scherm (2de hands) dit weekend nog kan hangen, en de beamer aan het plafond vast maak. Deze moet ongeveer 50 cm naar beneden. Ding weegt 70 kilo, dus het moet wel muurvast zitten. Je wilt tenslotte dat ding niet op je hoofd krijgen ;) Dit alles wordt met een HTPC bestuurd, alleen heb ik nog geen idee wat voor config daar in moet zitten.
waarmee teken je dit soort tekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij staat er sketchup in de zin die je quote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PhoneTech schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:43:

[afbeelding]
[afbeelding]

Hou je d'r even rekening mee dat dat ding behoorlijk wat warmte produceert en dat je dat dus ook af moet voeren? Ik zou er dus wat ventilatiegaatjes bij tekenen ;)

@ hierboven: Dat zegt ie net, Sektchup :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/dv2850s.jpg

Gratis regiovrij gemaakt door de verkopende instantie, dus met behoud van garantie :).
Deel 1 van 4 van mn HT :).

En een 2.5 meter "High Quality" RCA-RCA stekker voor digitale audio (DTS straks _/-\o_ )

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/th_IMG_0955.jpgAfbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/th_IMG_0952.jpg
Klik voor 1024*768

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 17:37

911GT2

en blazen maar!

Klopt, maar daar staan vooral negatieve ervaringen op, en meer problemen met onderdelen die niet werken. Ik zou ook zo graag eens iemand horen die iets positiefs heeft (of issie gewoon zo slecht :? )
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:27:
[...]

Over dewelke?

De RC9800i of de SBC RU980 ?

Van beide ben ik uitermate tevreden. Ze hebben beide een apart werkingsprincipe (activity-based voor de rc9800 en het x in 1 principe voor de 980) en daarom gebruik ik ze ook naast elkaar. Leuke bijkomstigheid is dat je de 9800 aan je amp kan hangen en zo mp3's kan afspelen van een uPnP server.
De RC9800i dus.
Ik ben idd op de hoogte van de mogelijkheden van de 9800i, vandaar ook dat ik er zo veel interesse in heb, maar in NL issie nog onbekend, en dus nog onbemind misschien.
(ok misshien ook wel deels omdat hij niet goedkoop is)

[ Voor 47% gewijzigd door 911GT2 op 06-07-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
The_Eagle schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:48:
[...]

Hou je d'r even rekening mee dat dat ding behoorlijk wat warmte produceert en dat je dat dus ook af moet voeren? Ik zou er dus wat ventilatiegaatjes bij tekenen ;)

@ hierboven: Dat zegt ie net, Sektchup :)
Er komt zo metalen een ventilatie rooster in. Als je goed kijkt, kun je deze ook zien boven de aanduiding 50cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:06:
Vandaag gekocht:

Gratis regiovrij gemaakt door de verkopende instantie, dus met behoud van garantie :).
Deel 1 van 4 van mn HT :).

En een 2.5 meter "High Quality" RCA-RCA stekker voor digitale audio (DTS straks _/-\o_ )

Klik voor 1024*768
Leuk ding maar heeft geen hdmi en dat is wat ik graag wil. De Pioneer 696 is meer geschikt voor mij :) Op wat voor tv sluit je hem aan en gebruik je scart of component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil em via svideo (of component > dsub) aan een 800*600 of 1024*768 DLP beamer aansluiten. Dus HDMI is voor mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n idee had ik al. Prima speler dus voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:42
Die kabel die je noemt: component naar d-sub, werkt dat ook naar een tft monitor?
Dus dat je zo bijvoorbeeld je receiver of dvd speler op je tft kunt aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
El Gravedigger schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:15:
[...]

Helemaal mee eens. Hoor het zelf ook van mensen... tis maar net waar je het aan wil uitgeven. De 1 drinkt zich de halve week vol met bier, de ander geeft het liever uit aan zoiets.

Mooie opstelling Atmoz, vooral die 'muur' waar je je plasma in hebt gezet en natuurlijk die verlichting, ziet er super uit! Die led spotjes, kan je die zo ergens kopen of heb je die zelf inelkaar geknutseld? Zoek zelf ook nog zoiets.
Ik kwam dit tegen bij de Ikea. Ik ben er niet zeker van maar ik denk dat dit net zoiets is!!
http://www.ikea.com/webap...chosenPartNumber=20095691

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/53212_PE153427_S4.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Robbie T op 06-07-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37
Robbie T schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:36:
[...]

Ik kwam dit tegen bij de Ikea. Ik ben er niet zeker van maar ik denk dat dit net zoiets is!!
http://www.ikea.com/webap...chosenPartNumber=20095691

[afbeelding]
Die zou ik niet gebruiken, ze geven te radiaal licht. Je kunt beter deze gebruiken:

http://www.ikea.com/webap...chosenPartNumber=00098172

Kan uit ervaring vertellen dat het er héél netjes uitziet. Makkelijk te monteren want dubbelzijdig plakband wordt meegeleverd, en ze worden niet heet en je kunt ze dus direct op de achterzijde van je TV monteren. In meerdere kleuren te koop trouwens. Persoonlijk vind ik 6500k toch wel het mooist (wit).

[ Voor 17% gewijzigd door Roet op 06-07-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Roet schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:04:
[...]

Die zou ik niet gebruiken, ze geven te radiaal licht. Je kunt beter deze gebruiken:

http://www.ikea.com/webap...chosenPartNumber=00098172

Kan uit ervaring vertellen dat het er héél netjes uitziet. Makkelijk te monteren want dubbelzijdig plakband wordt meegeleverd, en ze worden niet heet en je kunt ze dus direct op de achterzijde van je TV monteren. In meerdere kleuren te koop trouwens. Persoonlijk vind ik 6500k toch wel het mooist (wit).
Wat bedoel je met radiaal licht :o.
En het is ook niet bedoeld voor achter de televisie. Maar in eerste instantie voor in de vloer of voor evt. onder mijn bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:51:
Die kabel die je noemt: component naar d-sub, werkt dat ook naar een tft monitor?
Dus dat je zo bijvoorbeeld je receiver of dvd speler op je tft kunt aansluiten?
Nouja, ik heb niet eens een flauw idee waar ik zon kabel kan kopen ;). Ik heb component uit op mn dvd speler in component in via dsub op mijn beamer...dus het is een optie, maar in eerste instantie ga ik voor svideo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:32:
[...]

Nouja, ik heb niet eens een flauw idee waar ik zon kabel kan kopen ;). Ik heb component uit op mn dvd speler in component in via dsub op mijn beamer...dus het is een optie, maar in eerste instantie ga ik voor svideo :).
Een component -> dsub (vga?) kabel zul je niet snel vinden vrees ik... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(.
In de handleiding vam mn beamer staat: component in via dsub (vga idd) :?

Maar ik dacht al zoiets, bestaat dat wel :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Robbie T schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:08:
[...]

Wat bedoel je met radiaal licht :o.
En het is ook niet bedoeld voor achter de televisie. Maar in eerste instantie voor in de vloer of voor evt. onder mijn bed.
Dat het te rond licht is, waardoor je 4 cirkels achter je tv krijgt in plaats van 4 balken :).
Xander schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:36:
[...]

Een component -> dsub (vga?) kabel zul je niet snel vinden vrees ik... :P
Een component <~> VGA kabel bestaat, of heb ik het mis?
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:siMOB9G8MjRcjM:www.kabel-stecker-adapter.de/go/bilder/76/51/7651611.JPG
Dit is overigens een Oehlbach kabel, die ik ook meteen aanraad ;).

[ Voor 24% gewijzigd door Roet op 07-07-2006 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Maar werkt dat dus ook op een tft monitor, of werkt het alleen naar een beamer? Bedoel zal de tft monitor het signaal herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe duur is die nou, zon Oehlbach Component < > VGA? In welke lengten is deze leverbaar?

En zal die beter beeld geven dan een svideo aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ok, ik zie net dat mn beamer ook via component in de instellingsmode "Film/Bioscoop" aankan...daar was ik even niet zeker van ;).

Dus nu alleen die prijs nog :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:55:
Hmm ok, ik zie net dat mn beamer ook via component in de instellingsmode "Film/Bioscoop" aankan...daar was ik even niet zeker van ;).

Dus nu alleen die prijs nog :D.
Nu vergaat het lachen je: 3 meter voor 68€ en 5 meter voor 76€. Ik moet er wel bij zeggen dat het echt goede kwaliteit is, heb hier zelf een 3m Oehlbach VGA kabel liggen en het geeft zéér strak beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53
Roet schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 07:08:
[...]

Een component <~> VGA kabel bestaat, of heb ik het mis?
[afbeelding]
Dit is overigens een Oehlbach kabel, die ik ook meteen aanraad ;).
Hm, het was te laat geloof ik. :X Ik las composite > Vga 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:27:
[...]

Nu vergaat het lachen je: 3 meter voor 68€ en 5 meter voor 76€. Ik moet er wel bij zeggen dat het echt goede kwaliteit is, heb hier zelf een 3m Oehlbach VGA kabel liggen en het geeft zéér strak beeld.
Right, dat dacht ik al wel. Misschien ga ik eerst voor een wat goedkopere bij mijn lokale Hifi zaak :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik hoorde dat je component naar vga niet op elk tft kunt gebruiken, maar zou het op die van kunnen?
Samsung 710t? Dit staat in de manual:
Ingang signaal, afgebroken:
RGB analoog 0,7 vpp, positief bij 75 ohm
Gescheiden H/V synchronisatie, composite, sync-on-green
TTl-niveau positief of negatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Even een vraagje, misschien kan iemand me helpen. Ik had m'n oog laten vallen op een paar JBL LX600 luidsprekers maar in de advertentie stond natuurlijk weer prijs overeen te komen. Daarom, iemand een idee wat de LX600 nog waard zijn? Of eventueel wat de nieuwprijs was? Googl'en helpt me niet direct verder.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:49:
[...]

Right, dat dacht ik al wel. Misschien ga ik eerst voor een wat goedkopere bij mijn lokale Hifi zaak :P.
Okè, mn lokale Hifi zaak had helemaal geen component <> vga kabel :(.

Iemand een linkje naar een webshop die deze kabel heeft? En als het even kan niet van Oehlbach voor bijna 100 euro ja :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:27:
[...]

Okè, mn lokale Hifi zaak had helemaal geen component <> vga kabel :(.

Iemand een linkje naar een webshop die deze kabel heeft? En als het even kan niet van Oehlbach voor bijna 100 euro ja :P.
Zeg er dan op zijn minst bij hoeveel meter je nodig hebt. Via ebay (zoek zelf maar, leer je meer van...) heb je 10 meter voor 60€ (incl. verzend), goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een meter of 6-7 toch echt wel helaas :(. Zal eens op ebay kijken ja :).

En ik wil niet zelf zoeken, heb ook al voor 600 euro een geheel 5.1 set + receiver en dvd speler bij elkaar moeten zoeken :P.

edit:
Heb nu deze besteld op ebay:
Afbeeldingslocatie: http://i13.ebayimg.com/02/i/05/36/4c/70_1.JPG
25 ft. (7.5 meter) Monster Cable. 30 euro.
Nu maar hopen dat dit wel de juiste is :).
* 25 Foot GOLD HDTV component video cable
* 3 gold RCA plugs (Red, Green, and Blue) connect to the DVD or HDTV receiver
* Standard VGA plug connects to the projector, monitor or TV
* Rated for Ultra high resolution
* Fully supports (Y-Pb-Pr), (Y-Cb-Cr) and RGB high resolution standards

* Molded ends with strain relief for the longest reliable life
* Professionally manufactured
* 75 Ohm nominal impedance to prevent picture distortion or ghosting
* Full EMI/RFI pr
En gelijk verzonden :). Ergens volgende week heb em, en dan kan ik em ook gelijk testen.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffff gister de EFW 6225 van vogels opgehaald. Deze in combinatie met m'n Sony KDL32V200. hele avond gister bezig geweest en vandaag de hele dag wat een gedoe. Moest ook een nieuw meubel trouwens. Heb de EFA 6875 als hulpmiddel maar begin er toch een beetje tegen op te zien.

De beugel zelf hangt waterpas maar de tv niet. Er zit iets speling in de arm geloof ik. Maar ik kan geen schroef of iets vinden om hem vast of strakker te draaien.

Ook zit het hulpmiddel over de plek waar je scart, component etc. indrukt dus bepaalde kabels kun je gewoon niet aansluitn of dat moet van te voren wat ik erg onhandig vind. Iemand nog tips of trucs of die bekend is met deze beugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 08-09 05:46
Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/33/dsc016529av.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/2344/dsc016537sy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/6757/dsc016542oa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img107.imageshack.us/img107/1268/dsc016556lb.jpg

Mijn home stereo apparaat dat als home cinema moet gaan dienen als ik op mezelf woon.

Marantz sr4600
Marantz dv4610
B&W dm601s3 * 2

Erg lang kan ik er in elk geval niet naar luisteren zo, moet nog een net meubel vinden zodat de reciever z'n hitte kwijt kan.

[ Voor 15% gewijzigd door PHiXioN op 08-07-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:03

Daklem

Audio Nerd

PHiXioN schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:18:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn home stereo apparaat dat als home cinema moet gaan dienen als ik op mezelf woon.

Marantz sr4600
Marantz dv4610
B&W dm601s3 * 2

Erg lang kan ik er in elk geval niet naar luisteren zo, moet nog een net meubel vinden zodat de reciever z'n hitte kwijt kan.
Dat zal wel een prima combinatie zijn, en zal prima klinken!

:D Nice.

Wat voor bekabeling gebruik je overgens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
PHiXioN schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:18:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Marantz sr4600
Marantz dv4610
B&W dm601s3 * 2

Hoe bevalt de combinatie? Ik heb een vergelijkbare amp (sr-5500) en wil miss ook die B&W speakers gaan kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
Wat een karwei zeg, om zo een Barco aan het plafond te hangen! Je wilt tenslotte niet een beamer van 70 kilo op je kanes krijgen als je een film aan het kijken bent.

Om de beamer op de juiste hoogte te hangen, heb ik gebruik gemaakt van 1m lange draadeinden die in het beton verankerd zijn middels een chemische anker. Na een paar uur uitharden kan hij beugel mijn volle gewicht aan, en ik denk dat er wel twee mensen aan kunnen hangen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.phonetech.nl/got/chemisch_anker.jpg

Ze zitten een klein beetje shuin, maar met de beugel er op merk je daar nix meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

TomSwinnen schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:07:
Even een vraagje, misschien kan iemand me helpen. Ik had m'n oog laten vallen op een paar JBL LX600 luidsprekers maar in de advertentie stond natuurlijk weer prijs overeen te komen. Daarom, iemand een idee wat de LX600 nog waard zijn? Of eventueel wat de nieuwprijs was? Googl'en helpt me niet direct verder.
Laat al maar, heb een paar JBL LX14 gekocht. Die waren wat meer in m'n prijsklasse voor de moment. Binnenkort pics. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Daklem schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:33:
[...]

Dat zal wel een prima combinatie zijn, en zal prima klinken!

:D Nice.

Wat voor bekabeling gebruik je overgens?
Kabels tussen speler en reciever zijn de standaard schoenveters die je erbij krijgt. Ik was van plan ze te vervangen, maar eigenlijk vind ik het zo al goed klinken, ik hoor geen bijgeluiden. Speakerkabels zijn 2 * 7,5m Supra Classic 2.5 van 2.5 sqmm dikte. Zelf weet ik niet wat goed is, maar deze werd me aangeraden in de winkel waar de speakers vandaan komen. Daar vertrouw ik wel op, want het was geen mediamarkt type winkel.

Ik vroeg me trouwens af of een digitale optische connectie voor het spelen van cd's zin heeft? Of gaat dat alleen werken met DTS films (die ik voorlopig hiermee nog niet ga kijken).
Metal schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:02:
[...]

Hoe bevalt de combinatie? Ik heb een vergelijkbare amp (sr-5500) en wil miss ook die B&W speakers gaan kopen. :)
Bevalt erg goed, zelfs nu de speakers nog moeten inspelen.. Ik merk wel dat bij veel van de mindere opnames (ik luister nogal wat minder bekende hiphop waar dit veel voorkomt) het gebrek aan kwaliteit opvalt. De dreun uit de beat is ook niet erg krachtig, maar je hoort de vocals erg scherp / helder, mn oude stereo overspoelde vaak al het andere geluid met de dreun en klonk het voor geen meter omdat de deur ging meetrillen. Nu is de kamer goed gevuld met GEWENST geluid en hebben anderen er minder last van.

Het best vind ik ze nog klinken met rock / soul / (bombastische) klassieke muziek. The mars volta en System of a down klinken geweldig, katie melua ook evenals de LOTR soundtrack. Ik had ook een bejaarde thunderdome cd op gezet, maar als dat je muzieksmaak is kan je beter andere speakers kopen. Met films kan ik ze helaas niet uittesten, maar ik neem aan dat het wel goed zit.

Ik had de B&W dm601's ook vergeleken met dali concept 2's, maar die klonken verre van warm en erg puur, daarbij hoorde je echt elk kraakje in de (slecht gemasterde) opname. Deze speakers zijn warmer qua sound en vullen de ruimte beter. Niet perse betere speakers, maar wel meer waar ik naar zocht.

[ Voor 48% gewijzigd door PHiXioN op 09-07-2006 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 13:50
Mijn aanwinst, gisteren na lang luisteren bij Hanze Hifi flink over m'n budget heen gegaan en besloten een set Sonics Anima te nemen. Een weinig bekend merk van duitse afkomst (http://www.sonicsonline.de), maar wat een geluid komt er uit deze mini-monsters! Ze gaan verbluffend laag voor hun grootte en wat een spreiding en plaatsing. Erg "snel" en gedefinieerd en een duidelijk midden.
Voor zover ik het weet zijn de gebruikte drivers afkomstig van SEAS
Onderstaand model heb ik op zicht, uiteindelijk kan het nog een andere houtsoort worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.zolar.nl/got/sonics/IMG_5554.jpg

Close-ups:

Afbeeldingslocatie: http://www.zolar.nl/got/sonics/IMG_5550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zolar.nl/got/sonics/IMG_5551.jpg

Amp: NAD c320BEE
CD-speler: NAD c542
Phonotrap: NAD pp-1 (tweedehands)
Speakerstands: Dynaudio Stand 1 (ook op zicht i.v.m. WAF :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi hoor, vooral dat punterige dingetje in het midden van de driver...maar waar is dat precies goed voor? Bij mindere speakers is dat veel 'ronder', heeft dit invloed op de kwaliteit van het geluid (of frequentiegebied), of alleen op de plaatsing van het geluid?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze 1.5 maand geleden ook beluisterd bij Hanze Hifi.. Wat een geweldige speakers zijn dat!

*jaloers* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Dat is een fase-plug... Hoe het precies werkt, geen idee, dat kunnen anderen wellicht goed uitleggen. Naast het fase gedeelte zorgt de plug ook voor afvoer van warmte vanuit de speaker.
De fase-plug beweegt niet mee met het membraan trouwens, hij zit vast op de magneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:02:
Mooi hoor, vooral dat punterige dingetje in het midden van de driver...maar waar is dat precies goed voor? Bij mindere speakers is dat veel 'ronder', heeft dit invloed op de kwaliteit van het geluid (of frequentiegebied), of alleen op de plaatsing van het geluid?
Volgens mij absorbeert het ongewenste tonen.... maar ik durf er geen vergif op in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorgt dat niet voor betere spreiding van de tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:02:
dat heeft niets met "mindere" speakers te maken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Amai Marcel, erg sexy luidsprekers zijn dat. Doe je goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002

Daklem

Audio Nerd

PHiXioN schreef op zondag 09 juli 2006 @ 01:52:
[...]

Kabels tussen speler en reciever zijn de standaard schoenveters die je erbij krijgt. Ik was van plan ze te vervangen, maar eigenlijk vind ik het zo al goed klinken, ik hoor geen bijgeluiden. Speakerkabels zijn 2 * 7,5m Supra Classic 2.5 van 2.5 sqmm dikte. Zelf weet ik niet wat goed is, maar deze werd me aangeraden in de winkel waar de speakers vandaan komen. Daar vertrouw ik wel op, want het was geen mediamarkt type winkel.

Ik vroeg me trouwens af of een digitale optische connectie voor het spelen van cd's zin heeft? Of gaat dat alleen werken met DTS films (die ik voorlopig hiermee nog niet ga kijken).
Supra classic kabels zijn prima! Via een rview op hifi.nl zijn ze enorm tevreden over de kwaliteit van de Supra kabels. De dropveters vervangen voor wat beters is altijd aan te raden. Het hoeft immers nog niet eens zoveel geld te kosten. Een paar fatsoenlijke kabels heb je al van een 40 euro ongeveer.

Ik zou hem wél via digitaal aansluiten. bij een dvd speler concentreren ze zich vaak op het digitaal gedeelte van de speler, en minder op de analoge prestaties. Ook al gebruik je hier geen DD of DTS, zul je wel degelijk voordeel halen hieruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:25:
[...]

dat heeft niets met "mindere" speakers te maken hoor ;)
Vertel :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:44:
Zorgt dat niet voor betere spreiding van de tonen?
Dit vind ik persoonlijk wel een goede uitleg:
http://www.preference-audio.com/phaseplug.htm

Klinkt in ieder geval aanneembaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, helemaal duidelijk ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies wat ik zeg, een speaker zonder phaseplug is niet per definitie ondergeschikt aan een speaker met phaseplug. Een phaseplug zal ook nadelen met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daklem schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:47:
[...]

Supra classic kabels zijn prima! Via een rview op hifi.nl zijn ze enorm tevreden over de kwaliteit van de Supra kabels. De dropveters vervangen voor wat beters is altijd aan te raden.
Daar ben ik het niet mee eens. ga eerst maar eens zelf luisteren of je verschil hoort, voordat je daar tientallen euro's tegenaan gooit.
Ik zou hem wél via digitaal aansluiten. bij een dvd speler concentreren ze zich vaak op het digitaal gedeelte van de speler, en minder op de analoge prestaties.
Dan maakt het al helemaal niet uit wat voor kabel je gebruikt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:41:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. ga eerst maar eens zelf luisteren of je verschil hoort, voordat je daar tientallen euro's tegenaan gooit.
[...]
Dan maakt het al helemaal niet uit wat voor kabel je gebruikt.
Ik vind dat vrij grote statements die je daar maakt. Waarom zou het niet uitmaken wat voor kabel je voor een digitale connectie gebruikt? Heb jij het weleens beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Statement 1 lijkt me niet "groot" (zelf luisteren of je uberhaupt iets hoort). Het is maar 1 statement en ja, ik ben al een jaar of tien bezig met hifi en ik heb het zelfs anderhalf jaar lang verkocht in een hifi speciaalzaak (en toen dacht ik ook verschil te horen). En om te voorkomen dat het hier weer een kabeldiscussie wordt: Ga maar een los topic zoeken met mijn posts erin over bekabeling.

Zie ook de topicwaarschuwing.
(en flauwe: "Jij bent begonnen" berichtjes verwijderd).

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 09-07-2006 18:18 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Marcel schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:00:
Mijn aanwinst, gisteren na lang luisteren bij Hanze Hifi flink over m'n budget heen gegaan en besloten een set Sonics Anima te nemen. Een weinig bekend merk van duitse afkomst (http://www.sonicsonline.de), maar wat een geluid komt er uit deze mini-monsters! Ze gaan verbluffend laag voor hun grootte en wat een spreiding en plaatsing. Erg "snel" en gedefinieerd en een duidelijk midden.
Onderstaand model heb ik op zicht, uiteindelijk kan het nog een andere houtsoort worden.

[afbeelding]

Close-ups:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi speakertje! Mooie afwerking ook. Ebony macassar. Zie je tegenwoordig wel wat meer dan eerst, maar nog steeds erg exclusief. Ik moet zeggen dat ik dit merk helemaal niet ken hoewel ik de buitenlandse tijdschriften best veel lees.

Ik zie trouwens dat het speakers zijn van de ontwerper Joachim Gerhard. Dat is de oprichter en hoofd ontwerper van Audio Physic. Een absoluut top merk (heb ik ook speakers van gehad :P ), dus met de kwaliteit zal het wel goed zitten ja!

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 09-07-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

JvS schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:50:
Statement 1 lijkt me niet "groot" (zelf luisteren of je uberhaupt iets hoort). Het is maar 1 statement en ja, ik ben al een jaar of tien bezig met hifi en ik heb het zelfs anderhalf jaar lang verkocht in een hifi speciaalzaak (en toen dacht ik ook verschil te horen). En om te voorkomen dat het hier weer een kabeldiscussie wordt: Ga maar een los topic zoeken met mijn posts erin over bekabeling.

Anyway, ik ben het ermee eens dat we het er niet weer over gaan hebben. Maar ik wil wel onder de aandacht brengen dat we in oktober weer een VAD hebben waar uiteraard ook weer kabel worden gedemostreerd. Ik stel voor dat we daar met z'n allen heen gaan en daar onze conclusies gaan trekken. :Y)

Hier een link voor meer informatie: http://www.vad-show.nl/

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begint er weer eentje over kabels :+.

Dan plaats ik wel even wat plaatjes van mijn eerste aanwinst voor mijn HT:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/th_dv2850s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/th_IMG_0956.jpgAfbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/th_IMG_0959.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/th_IMG_0957.jpgAfbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/th_IMG_0958.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/th_dv2850srear.jpg

Klik voor grotere afbeelding.

Mooi dingetje hoor, op HD materiaal na slikt & poep ie alles (uit) :D.
Hij is regiovrij gemaakt, dus hij slikt alle DVD's, en volgens de beschrijving ook R(W)'s.
Daarnaast kan ie WMA en MP3 bestanden aan, en DIVX tot 5.x.

Als uitgangen heeft ie werkelijk alles op HDMI na dus... L+R audio via Cinch. Digitale audio uit via Cinch. Video uit via composite, component en s-video. En beide ook nog eens over scart :).

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
zimbab schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:18:
[...]

Mooi speakertje! Mooie afwerking ook. Ebony macassar. Zie je tegenwoordig wel wat meer dan eerst, maar nog steeds erg exclusief. Ik moet zeggen dat ik dit merk helemaal niet ken hoewel ik de buitenlandse tijdschriften best veel lees.
Helaas gaat deze afwerking hem vanwege de WAF niet worden :'( Te donker is het oordeel, en er zit een kern van waarheid in: in real life kunnen ze onder omstandigheden bijna zwart overkomen. Terug naar de winkel om wat staaltjes te bekijken. Gelukkig hebben ze een erg uitgebreide keuze van houtsoorten.
Ik kende het merk overigens ook niet, als duits bedrijf timmeren ze vooral in duitsland aan de weg.
Hanze Hifi is de importeur, dus het is vrij logisch dat ze deze speakers aan de man proberen te brengen. En dat is ze zonder problemen gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
JvS schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:50:

offtopic:
Geen discussie, maar een vraag:

De zgn 'peak' indicator licht bij de meeste van m'n cd's op zonder dat ik een afwijking hoor. Zal een overstap naar coax digitaal dit indicatortje de mond snoeren zonder het signaal te hoeven dempen?

In zowel de dvd speler als de reciever zit een 192khz/24bit DAC. Zal dit veel effect hebben op de geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Marcel schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:00:

[afbeelding]

Close-ups:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeergoed moedel met Seas speakers.
Zijn echt 2 hele mooie woofers kna ik je vertellen, klein vraagje wat kost zoiets in de winkel nu (niet zelfbouw dus)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
B_FORCE schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:51:
[...]

Zeergoed moedel met Seas speakers.
Zijn echt 2 hele mooie woofers kna ik je vertellen, klein vraagje wat kost zoiets in de winkel nu (niet zelfbouw dus)
Jazeker:
Basismodel waarbij gekozen kan worden tussen enkele standaard houtsoorten: 995 per stuk.
Premium houtsoorten: 1045 per stuk
Exotic houtsoorten zoals van mijn foto: 1095 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:29
Marcel schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:09:
[...]

Helaas gaat deze afwerking hem vanwege de WAF niet worden :'( Te donker is het oordeel
Ze vergist zich! Wat ze eigenlijk wil zeggen is dat je die zilveren dynaudio stands moet omruilen voor een stel zwarte, zodat het meer een geheel vormt. :+

Te donkere speakers tssss, het moet niet gekker worden ;)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:30:
[...]

Jazeker:
Basismodel waarbij gekozen kan worden tussen enkele standaard houtsoorten: 995 per stuk.
Echt prachtige speakers, maar of dat alles zegt over het geluid? ;) Ik vind de kleur echt super, maar zou er bij thuis ook niet inkomen vrees ik. Ik heb tot nu toe alleen een extreem goede review van de sonics argenta in de Video gelezen (1200 euro en zo goed als de dynaudio contour 1.4, die 2500 kost!), heb je die nog toevallig beluisterd??

De woofer wordt volgens mij wel bij meer merken gebruikt trouwens, alr jordan classic serie bijvoorbeeld (erg mooie speakers trouwens als je van laid-back geluidje houdt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 19:58:
[...]

Echt prachtige speakers, maar of dat alles zegt over het geluid? ;) Ik vind de kleur echt super, maar zou er bij thuis ook niet inkomen vrees ik. Ik heb tot nu toe alleen een extreem goede review van de sonics argenta in de Video gelezen (1200 euro en zo goed als de dynaudio contour 1.4, die 2500 kost!), heb je die nog toevallig beluisterd??
Geluid zal wel goed zitten denk ik. Hoewel dit ook niet alles zegt is het toch zo dat het door één van de top speaker ontwerpers van de wereld is ontworpen. Nogmaals......dit zegt niet alles, maar geeft toch wel de impressie aan de goede kant te zitten.
De woofer wordt volgens mij wel bij meer merken gebruikt trouwens, alr jordan classic serie bijvoorbeeld (erg mooie speakers trouwens als je van laid-back geluidje houdt!)
Nee, dat is een ALR Jordan driver. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
[...]

Ach ja, houtkeuzes genoeg. Daar vinden we wel wat op :)
De argenta heb ik ook beluisterd, een erg fijne speaker maar op punten "minder" dan de Anima. Het laag loopt wat verder door maar kwam op mij minder strak over. De plaatsing en precisie was ook minder. Bij het omschakelen van de Argenta naar de Anima had ik echt een "Wow" gevoel (ondanks het lagere rendement van de Anima's). Na een paar keer omschakelen wist ik het zeker.
Overigens vind ik de Argenta's niet bepaald het toonbeeld van schoonheid met hun jaren 70/80 look, maar smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
Laat ik dan ook eens de specs van m'n stereo plaatsen. De plaatjes heb ik van internet geplukt, heb er zelf geen foto's van.
Sony MCH EX50, 2x 100 watt. Goede set, maar wel een paar jaartjes oud.
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/9489/sonymhcex508zb.th.jpg

2x Jamo Studio 180, erg tevreden over, mooi strak geluid.
Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/475/jamostudio1802ng.jpg

Ik heb dus nu nog geen pics van m'n eigen set, deze zijn van internet geripped. Maar aangezien ik dit ga vervangen is het niet zo erg lijkt mij.

Ik ga deze week of volgende week een home-cinema kopen, waarbij ik zit te twijfelen tussen de Onkyo TX-SR503E of de Denon AVR-1706, beiden met bijpassende DVD speler.

Daarnaast zit ik nog te twijfelen over de speakers. Ik zit te denken aan de set van JBL, de SCS 200.5. Deze heb ik afgelopen weekend beluisterd samen met de Onkyo en ik moet zeggen dat dat in ieder geval goed klinkt.
Ik kom nog een leuke set tegen, ergens in de aanbieding, Magnat Needle 9000. Iemand ervaring met deze speakers? 2x Tower Front, 1 Center, 2 Satelliet luidsprekers
Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.de/dbimages/img_158901_Detail_Modell_col_0_pv300.jpg

Helaas heeft de Onkyo maar 1 digitale coax ingang en eigenlijk zou ik er twee willen. In ieder geval 1 om m'n pc aan te sluiten en eigenlijk ook 1 voor de dvdspeler. Die kan natuurlijk ook via de optische, maar ik hou graag de opties open ;)

[ Voor 11% gewijzigd door born2tweak op 12-07-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Het geluid zit wel snor, echt sublieme speaker, maar ehm ik ben het met je eens over de prijs ervan. 995 euro is whaaaaaaay to mutch (no offence).

Als je ze zelf bouwt, ben je rond de 250 euro kwijt gok ik zo (weet niet precies wat fineren kost). Maargoed niet iedereen is daar even goed in :P

eentje die er ijna helemaal op lijkt http://www.zaphaudio.com/audio-speaker17.html
:)

(en trek je niks aan op die piek @ 27000 Hz, dat hoor je echt niet. (ik heb zelf die tweeters ook)

[ Voor 10% gewijzigd door B_FORCE op 12-07-2006 09:04 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:36:
Nee, dat is een ALR Jordan driver. ;)
Ik weet niet hoe ik je knipoog moet interpreteren, maar een speakerfabrikant gaat natuurlijk niet z'n eigen units ontwerpen en produceren. Tenzij het een dergelijke achtergrond heeft (Focal, KEF, Dynaudio, etc.). Ze zullen op z'n hoogst licht getweakte units laten produceren door gespecialiseerde unit-merken en er hun eigen merkje op laten zetten :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:37:
[...]

Ik weet niet hoe ik je knipoog moet interpreteren, maar een speakerfabrikant gaat natuurlijk niet z'n eigen units ontwerpen en produceren. Tenzij het een dergelijke achtergrond heeft (Focal, KEF, Dynaudio, etc.). Ze zullen op z'n hoogst licht getweakte units laten produceren door gespecialiseerde unit-merken en er hun eigen merkje op laten zetten :)
De meesten niet nee, sommigen wel zoals je zelf ook al zegt. Nu vind het zelf wel een verschil als fabrikanten een grotendeels OEM-driver van een fabrikant nemen en die op kleine punten aanpassen zodat die beter bij hun fltertopologie past en de drivers die op specificatie echt speciaal voor een klant worden gemaakt door een OEM-fabrikant. Ik bedoel dat je soms drivers hebt die je zelf ook kan kopen, maar die voor sommige afnemers op punten worden aangepast (andere T/S-parameters) en je hebt die drivers die welliswaar door Seas ofzo worden gemaakt die helemaal niet los te verkrijgen zijn omdat ze speciaal voor een bepaalde fabrikant worden gemaakt. In dat geval vind ik eigenlijk ook dat er meer van een [insert merk]-driver gesproken kan worden dan een Seas speaker. Bij die Jordan weet ik het niet zeker, maar volgens mij kan je ze niet los kopen in die vorm en het is in ieder geval niet dezelfde als in de speaker van de foto, want dat is gewoon een OEM Seas (grotendeels in ieder geval...hoe het met de T/S zit weet ik niet). Maar ik dacht eens gelezen te hebben dat het gewoon ALR Jordan units zijn, maar dat kan ik verkeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie set-ups allemaal. Wordt eens tijd dat ik ook mijn opstelling post.

Pioneer PDP-436XDE

Denon AVR-3803
Denon DVD-2200
Pioneer DVR-720H
Samsung DCB 9401R
Dit alles geplaatst in/op een Atacama Equinox meubel

B&W 705 links en rechts op Dynaudio stands dmv bi-wire aangesloten op de receiver
B&W HTM7 center op een Monitoraudio stands dmv bi-wire aangesloten op de receiver.
B&W 602S3 voor het surround sound.
Rel Stampede subwoofer.

De speaker stands heb ik gevuld met parkietzand om het laag wat beter tot z’n recht te laten komen. En het werkt ook nog, naar mijn mening!

Ik wil de 705’s nog gaan vervangen voor full-range vloerstaanders, blijft waarschijnlijk wel B&W. Ik ben hier zeer tevreden over, behalve dan het laag frequent van de 705’s. Dat zou wat steviger kunnen. Maar dat wordt nog een tijdje sparen, ik heb net die plasma gekocht. Echt een heel gaaf scherm! :P
Op korte termijn nog op zoek naar goede HTPC configuratie. Bestaat er eigenlijk al een video-kaart met HDMI interface?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/martijnjonker/index_files/image002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/martijnjonker/index_files/image004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/martijnjonker/index_files/image006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:31:

Op korte termijn nog op zoek naar goede HTPC configuratie. Bestaat er eigenlijk al een video-kaart met HDMI interface?
WOW wat een mega scherm is dat haast niet te groot en/of hangt ie niet te hoog?

voor jouw vraag antwoord: JA
http://tweakers.net/nieuw...kaarten-zijn-Radeons.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gakkethijs schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:36:
[...]

Ja Gaaf he! Je bent niet de eerste die dat opmerkt dat ie mogelijk wat hoog hangt maar voor mij hant ie precies goed. Bedankt voor de URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie set-ups allemaal. Wordt eens tijd dat ik ook mijn opstelling post.

Pioneer PDP-436XDE

Denon AVR-3803
Denon DVD-2200
Pioneer DVR-720H
Samsung DCB 9401R
Dit alles geplaatst in/op een Atacama Equinox meubel

B&W 705 links en rechts op Dynaudio stands dmv bi-wire aangesloten op de receiver
B&W HTM7 center op een Monitoraudio stands dmv bi-wire aangesloten op de receiver.
Rel Stampede subwoofer.

De speaker stands heb ik gevuld met parkietzand om het laag wat beter tot z’n recht te laten komen. En het werkt ook nog, naar mijn mening!

Ik wil de 705’s nog gaan vervangen voor full-range vloerstaanders, blijft waarschijnlijk wel B&W. Ik ben hier zeer tevreden over, behalve dan het laag frequent van de 705’s. Dat zou wat steviger kunnen. Maar dat wordt nog een tijdje sparen, ik heb net die plasma gekocht. Echt een heel gaaf scherm! :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die B&W's blijven mooi. En ook een erg mooi scherm!! Alleen vind ik je audio meubel niet zo mooi }:O . Past niet bij de rest en lijkt wel volgepropt O+ Maar dat is mijn mening he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gakkethijs schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:36:
[...]

Mega scherm 8)7.

Ik denk dat die term meer van toepassing is op een 2.3 bij 1.3 meter projectiescherm (zo groot projecteer ik zelf ook, maar dan op de muur) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:03:
[...]

Die B&W's blijven mooi. En ook een erg mooi scherm!! Alleen vind ik je audio meubel niet zo mooi }:O . Past niet bij de rest en lijkt wel volgepropt O+ Maar dat is mijn mening he :+
Meubel valt inderdaad een beetje uit de toon en vol is ie zeker, maar zeker niet lelijk. Aangezien er in de vere toekomst wel wat bij zal komen (HTPC, Blueray player, HDTV tuner) komt er vanzelf wel wat anders............................misschien. Of een ombouw zodat de bekabeling uit het zicht wordt ontrokken, dat vergt nog wat creatief inzicht. Komt vanzelf denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:08:
[...]

Mega scherm 8)7.

Ik denk dat die term meer van toepassing is op een 2.3 bij 1.3 meter projectiescherm (zo groot projecteer ik zelf ook, maar dan op de muur) ;).
Show us! En wat voor projector heb je? Kijk je daar nou dagelijk naar of alleen voor de films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:19:
[...]

Meubel valt inderdaad een beetje uit de toon en vol is ie zeker, maar zeker niet lelijk. Aangezien er in de vere toekomst wel wat bij zal komen (HTPC, Blueray player, HDTV tuner) komt er vanzelf wel wat anders............................misschien. Of een ombouw zodat de bekabeling uit het zicht wordt ontrokken, dat vergt nog wat creatief inzicht. Komt vanzelf denk ik zo.
Atacama Equinox is dat toch? Best een mooi meubel vind ik, maar in het zwart is ie mooier dan in het grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:25:
[...]

Atacama Equinox is dat toch? Best een mooi meubel vind ik, maar in het zwart is ie mooier dan in het grijs.
Over smaak valt niet te twisten :). Die plasma zit keurig aan de muur zonder dat ik kabels zie, toch wel tof gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

oee mjonker, mooie setup. (ik herhaal mn voorgangers ook maar even :P)
jouw kabeloplossing van je tv is mooier dan zo'n dikke 'standaard' kabelgoot van bijv. vogel.
Alleen zou je niet willen dat je je tv ook naar voren kon trekken en haar links/rechts kan draaien. Dat zou bij mij in ieder geval een vereiste zijn als ik hem zou ophangen. (ben vaak heen en weer aan het lopen als ik films kijk, dus vandaar)
en je tv hangt naar mijn gevoel ook te hoog als je op je bank zit, maargoed voor jou is het goed zei je net zelf al en dat is belangrijk.

Mijn oom heeft trouwens de B&M's die je volgens mij wilt, hij heeft de 702. Maar ik heb geen verstand ervan om er iets wijs over te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN

Rel Stampede subwoofer.
Super mooie set-up, vooral die speakers. Ik heb net zelf 601's aangeschaft en ik vind die al prachtig klinken, hoe verhoud die 7 zich met de 6 serie? Hoor je veel verschil of niet? In een verre toekomst zal ik nog meer speakers aanschaffen, maar of dat prijsverschil het me waard zou zijn moet ik nog ondervinden!

[ Voor 16% gewijzigd door PHiXioN op 13-07-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:22:
[...]

Show us! En wat voor projector heb je? Kijk je daar nou dagelijk naar of alleen voor de films?
Nog even geduld, ik ga wat nieuw spul aanschaffen...tegen die tijd komen er ook foto's ;).

En het is geen speciaal ding ofzo, gewoon een multi-use beamertje :+. Maar het beeld vind ik zeer goed.

En zo'n ding is te duur om dagelijks naar te kijken ;). We hebben er wel het WK (iig de wedstrijden van NL) op gekeken, en verder alleen films idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie tv inderdaad maar wat ik mij nou afvraag aangezien ik zie dat hij nogal weerspiegeld, heb je daar tijdens film kijken geen last van?
Zelf heb ik een gewone breedbeeld van 72 centimeter van samsung
leuk ook dat je voor elk apparaat een afstandsbediening hebt :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
pokeran schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:46:
oee mjonker, mooie setup. (ik herhaal mn voorgangers ook maar even :P)
jouw kabeloplossing van je tv is mooier dan zo'n dikke 'standaard' kabelgoot van bijv. vogel.
Alleen zou je niet willen dat je je tv ook naar voren kon trekken en haar links/rechts kan draaien. Dat zou bij mij in ieder geval een vereiste zijn als ik hem zou ophangen. (ben vaak heen en weer aan het lopen als ik films kijk, dus vandaar)
en je tv hangt naar mijn gevoel ook te hoog als je op je bank zit, maargoed voor jou is het goed zei je net zelf al en dat is belangrijk.

Mijn oom heeft trouwens de B&M's die je volgens mij wilt, hij heeft de 702. Maar ik heb geen verstand ervan om er iets wijs over te zeggen
Als ik het goed zie lopen er maar twee kabels naar de TV, 220 en system cable. Ik zie namelijk in het audio rack een externe tuner van pioneer.

Erg lekker scherm, helaas erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:30:
[...]

Jazeker:
wow wat een prijzen ja, 1 zon speaker is bijna net zo duur als mijn complete set :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07
Super mooie set-up, vooral die speakers. Ik heb net zelf 601's aangeschaft en ik vind die al prachtig klinken, hoe verhoud die 7 zich met de 6 serie? Hoor je veel verschil of niet? In een verre toekomst zal ik nog meer speakers aanschaffen, maar of dat prijsverschil het me waard zou zijn moet ik nog ondervinden!
Het verschil is gigantisch, die series zijn niet met elkaar te vergelijken. De 7 serie is wel duurder, maar de klankkleur is dermate anders dat dat niet noodzakelijk beter betekent. Hij is veel analytischer, helderder en minder warm dan de 6 serie, die vrij wollig is en veel bas heeft. Ik heb zelf de CDM7NT, voorganger van de 704, en mijn vader heeft de 705. Beiden zijn erg eerlijk, maar wij hebben beiden ook al een lichte, snelle subwoofer erbij gekocht om net iets meer punch in het laag te krijgen. Nadeel van de 6 serie vind ik dat ze vrij dof klinken, maar wel warm, en anderen vinden dat misschien weer mooier.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Enige stomme uit de 700 serie is dat bv de center helemaal niet goed bij de 703 past omdat deze een andere midrange driver heeft. Dus de 703 moet je een beetje los van de rest uit de 700 serie zien... ;)

Ik heb zelf ook de 705's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:12:
[...]

wow wat een prijzen ja, 1 zon speaker is bijna net zo duur als mijn complete set :'(
Ach, dat moet je relatief zien ;)
Als ik zie wat sommigen hier hebben, stelt dit echt niks voor hoor. Bovendien doe ik alleen aan stereo, dat scheelt ook een boel geld.

Overigens zijn de speakers weer terug naar de winkel, dit weekend maar eens een houtsoort uitzoeken die ook m'n vriendin kan bekoren. Betekent wel dat ik waarschijnlijk 6 weken moet wachten voordat ik de speakers echt heb :'(
De maker kan de vraag namelijk niet helemaal aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zijn dat soort speakers alleen interessant voor de audiofielen die menen enig verschil te horen ;). Voor een doorsnee HT genieter is 1000e/speaker echt te veel hoor...
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.