Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.305 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Barry|IA schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:03:

Hier ben ik het volkomen mee eens :) Eindversterkers zijn op heden dé componenten die mij verschil duidelijk laten horen. Met voorversterkers en CD-spelers heb ik eigenlijk vrij weinig verschil kunnen ontdekken. Maar ik snap natuurlijk wel dat een Denon receivertje als stereo voorversterker niet kan tippen aan mijn Rotel voorversterker, die speciaal gebouwd is voor 1 doel. Of ik het ga horen betwijfel ik alleen...
Dat dacht ik dus ook altijd, maar ik heb een tijdje terug mijn geïntegreerd versterkertje van 1500 gulden uitgebreid met een eindversterker van 4500 gulden (integrated als pré ingezet) en hoorde te weinig verschil naar mijn mening. Later heb ik de geintegreerde van 1500 gulden vervangen voor een échte voorversterker van hetzelfde bedrag en dat speelde toen een héél stuk beter! Bij mij was de ervaring dus net andersom.....de voortrap van de geintegreerde belemmerde de eindtrap als het ware.

Maar misschien verschilt het ook wel per set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Barry, you're welcome ;)
zimbab schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:00:
[...]

Hij heeft het toch ook over het feit dat je in stereo in gaat leveren op geluidskwalieit? Hij zegt helemaal niet dat het HT geluid er beter van gaat worden. Maar persoonlijk denkt hij (en ik ook, en Exirion ook) dat je beter af bent met wellicht een klein beetje slechter geluid in HT-modus (dit zal echt miniem zijn) en een beter stereogeluid, dan met een nét iets beter HT-geluid en een stuk slechter stereogeluid. Nu moet je dat ook niet overdrijven, maar dat verschil zal een stuk groter zijn dan het verschil dat je bij HT tussen wel of niet de Rotel er tussen.
Volgens mij snap je niet wat ik net gezegd heb.
Ik zeg niet dat die Rotel niet beter (minder vervorming) is dan die Denon als voorversterker.
Maar je moet toch echt snappen (en Exirion ook) dat als je (bijvoorbeeld) een apparaat met 0,02% vervorming nog na een apparaat met 0,05% vervorming aansluit, die vervorming alleen maar erger gaat worden, hoe goed het laatste apparaat ook is.
Ik geloof best dat die Rotel erg goed is als voorversterker, maar tenzij hij het geluid verbetert (wat me sterk lijkt) zal hij op zijn best het signaal dat hij van de Denon krijgt direct doorgeven.
Mijn grootste punt was parallel aansluiten en niet in serie.
Parallel gebruik je de Denon niet meer bij stereo, en in serie wel.
Het genoemde voorbeeld was de Rotel tussen de Denon en eindtrap aansluiten (= in serie en meer vervorming). Ik zou hem hooguit parallel aansluiten (alleen vervorming van óf de Denon in surround óf de Rotel in stereo)
Lees eerst even het bericht goed door voordat je in de verdediging springt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 17:19

sphere

Debian abuser

Volgens mij heeft Mac1987 niet door dat we het hier over een Rotel zonder digitaal hart hebben, dus geen RSP-10xx.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:16:

[...]

Ik zeg niet dat die Rotel niet beter (minder vervorming) is dan die Denon als voorversterker.
Maar je moet toch echt snappen (en Exirion ook) dat als je (bijvoorbeeld) een apparaat met 0,02% vervorming nog na een apparaat met 0,05% vervorming aansluit, die vervorming alleen maar erger gaat worden, hoe goed het laatste apparaat ook is.
Ik geloof best dat die Rotel erg goed is als voorversterker, maar tenzij hij het geluid verbetert (wat me sterk lijkt) zal hij op zijn best het signaal dat hij van de Denon krijgt direct doorgeven.
Mijn grootste punt was parallel aansluiten en niet in serie.
Parallel gebruik je de Denon niet meer bij stereo, en in serie wel.
Het genoemde voorbeeld was de Rotel tussen de Denon en eindtrap aansluiten (= in serie en meer vervorming). Ik zou hem hooguit parallel aansluiten (alleen vervorming van óf de Denon in surround óf de Rotel in stereo)
Ik begrijp het.

Jij stelt voor:
Rotel -> Parasound
Denon -> Parasound

En dan eventueel met een keuzeschakelaar om te wisselen tussen de Rotel en de Denon.

De rest stelt voor:
Rotel -> Denon -> Parasound

Welliswaar via de tape-out van de Denon, maar dan maak je naar mijn idee nog steeds gebruik van DSP e.d.

Afijn, ik ga gewoon eens luisteren wat zo'n Denon in mijn set doet :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Waarom niet een surround rotel pre? Beste van 2 werelden zou je zeggen. Of is dat te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
zimbab schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:12:
[...]

Dat dacht ik dus ook altijd, maar ik heb een tijdje terug mijn geïntegreerd versterkertje van 1500 gulden uitgebreid met een eindversterker van 4500 gulden (integrated als pré ingezet) en hoorde te weinig verschil naar mijn mening. Later heb ik de geintegreerde van 1500 gulden vervangen voor een échte voorversterker van hetzelfde bedrag en dat speelde toen een héél stuk beter! Bij mij was de ervaring dus net andersom.....de voortrap van de geintegreerde belemmerde de eindtrap als het ware.

Maar misschien verschilt het ook wel per set.
Zou het niet zo kunnen zijn dat de intergrated amp een uitgangsweerstand heeft die de eindversterker niet helemaal slikte? Op hoger volume kun je dat goed waarnemen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
lowfi schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:43:
Waarom niet een surround rotel pre? Beste van 2 werelden zou je zeggen. Of is dat te duur?
Ik heb serieus een processor overwogen, echter geen Rotel maar een Accurus. Het grootste nadeel is echter dat ik dan nog een extra eindversterker nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

lowfi schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:43:
Er stond een RSP-1066, voor 500 eypo. Koopje natuurlijk, maar die is al weg.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:47:
Ik heb serieus een processor overwogen, echter geen Rotel maar een Accurus. Het grootste nadeel is echter dat ik dan nog een extra eindversterker nodig heb.
Dat is op te lossen met een betaalbare 4-kanaals Marantz die prima een stel rears en een center kan aansturen O-)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:39
Volgens mij hebben we het allemaal over andere dingen dingen:
Dat geldt alleen voor HT. Voor HT is Barry's oplossing ook prima te doen. Maar het geldt niet voor stereo: De Rotel en de Parasound zitten immers voor de fronts direct op elkaar en de Denon hoeft daarbij in het geheel niet aan te staan, hij zit immers niet in de keten. In stereo zal de combinatie Rotel / Parasound zal beter zijn dan de combinatie Denon / Parasound.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

lowfi schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:59:

Nee dat bedoelt hij helemaal niet lees maar eens goed.
Dat bedoelde ik inderdaad niet. Hoe FatalFelix het gedaan heeft vind ik wel erg mooi, maar niet om in een huiskamer te hebben. Mijn excuses. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge jonge wat komen hier toch ook een mooie hifi/HT sets voorbij zetten.... vond de set aangehaald van my.hifi.nl op pagina 24 ook echt om te kwijlen....

Ik dacht heeej die speakers zijn wel lachen maybe leuk als vervanging alleen $20.000,- per paar... :+ dat ga ik echt niet trekken :(

Wat heb ik het ook slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Alleen jammer dat de Parasound er niet meer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar alsje eerst de Denon 1906 koopt dan kan je eerst goed gaan luisteren voordat je besluit om de Rotel te verkopen. Andersom dus eerst de Rotel verkopen zal ik niet doen, omdat je dan gauw spijt gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
sphere schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:49:
Alleen jammer dat de Parasound er niet meer is ;)
Ik heb alweer een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:49:
Maar alsje eerst de Denon 1906 koopt dan kan je eerst goed gaan luisteren voordat je besluit om de Rotel te verkopen. Andersom dus eerst de Rotel verkopen zal ik niet doen, omdat je dan gauw spijt gaat krijgen.
Ik ben inderdaad van plan om eerst de Denon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:16:

[...]

Ik snapte prima wat jij zei, maar jij begint over de verslechtering in HT modus en Dr. Strangelove had het over een verslechtering in stereo-modus als je pre weg zou doen. Daar zat het hem even in. Maar misschien is die parallelle opstelling van jou ook wel wat.....ik weet niet of dat technische bezwaren of zou kunnen leveren. Ik heb het probleem gelukkig niet! ;)
Barry|IA schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:44:
[...]

Zou het niet zo kunnen zijn dat de intergrated amp een uitgangsweerstand heeft die de eindversterker niet helemaal slikte? Op hoger volume kun je dat goed waarnemen.
Nee, andersom juist. Mijn pre overstuurde de eindtrap juist. Daarom hangen er nu "weerstandjes" tussen. Het was gewoon qua geluidskwaliteit een heel groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verveelde en omdat ik toch net een nieuwe camera heb gekocht besloot ik me biosje maar eens op tape vast te leggen. Aangezien het me aan een goede wide angle lens ontbreekt is het wat lastig om een goed overzichts plaatje te maken dus ook de nodige close-ups van de apparatuur er tussen gestopt. Filmpje is er in verschillende smaken en is te bekijken bij putfile.com (behalve de hd versie)

Me camera skills zijn nog niet geweldig (heb de nodige lectuur in bestelling) en het ontbreekt me ook nog aan een goed statief dus het is een beetje shaky allemaal.

En jah, er ligt een behoorlijke hoeveelheid stof onder me speakers :)

Low-Resolutie versie:
http://media.putfile.com/Home-Theater-Low-res

DVD-Resolutie versie:
http://media.putfile.com/Home-Theater-DVD

HD-Resolutie versie:
http://82.217.86.143/hometheater-hd.wmv
(Staat op me webservertje thuis maar die staat niet altijd aan dus kan zijn dat link het niet altijd doet.
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:36:
Ik verveelde en omdat ik toch net een nieuwe camera heb gekocht besloot ik me biosje maar eens op tape vast te leggen. Aangezien het me aan een goede wide angle lens ontbreekt is het wat lastig om een goed overzichts plaatje te maken dus ook de nodige close-ups van de apparatuur er tussen gestopt. Filmpje is er in verschillende smaken en is te bekijken bij putfile.com (behalve de hd versie)

Me camera skills zijn nog niet geweldig (heb de nodige lectuur in bestelling) en het ontbreekt me ook nog aan een goed statief dus het is een beetje shaky allemaal.

Low-Resolutie versie:

DVD-Resolutie versie:

HD-Resolutie versie:
(Staat op me webservertje thuis maar die staat niet altijd aan dus kan zijn dat link het niet altijd doet.
)
ziet er wreed uit zeg die Rotel componenten met die B&W's 8)

De ts moet trouwens zijn intro iets aanpassen. Post hier je specs, foto's en video's van je home theater :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29

Low-Resolutie versie:

DVD-Resolutie versie:

HD-Resolutie versie:
)
_/-\o_ :D Vette opstelling! Moet nog ff sparen zie ik al wel, maar dat beamer aan het plafond idee moet toch wel binnenkort te realiseren zijn ;) hoopik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede muziek, ik ben benieuwd hoe het heet en of je het op dvd kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakito - Living on video staat nu in de top 40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:25
De tering, wat een set zeg _O_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, hoop dat die droom voor mij later ook uit komt. Naast het hebben van een mooi huis en een Audi. Ik moet me nu nog redden met onkyo+elac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul hoor, des zeker hendig sjiek :).

Alleen zag ik nou dat je zowel een beamer als een crt projector hebt :D?
Wel handig, je surround set op je tv en met een schermpje ervoor op je projector :).

En wat betreft je camera skills...uitzoomen heb je al helemaal onder de knie :X.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Navolging van Tipex, een filmpje van mijn kant. Ik woonde tot voor 5 weken geleden in een studentenhuis en heb daar eigenlijk nooit echt mooie foto's van mijn HT kunnen maken. Maar ik vond dus wel een filmpje die niet helemaal om HT draait maar wel enigzins een idee geeft wat ik heb staan :) Dus vooralsnog geen concurrentie qua setup of filmen, ik ben ook nog maar student...maar evengoed wel leuk :P

Filmpje van mijn HT setup
Ook van muziek voorzien ;)

Wat er te zien is.. ja goed kijken :P

Rechterkant:
Philips 32PW6006 Breedbeeld TV
Sitecom Wireless Media Player
Xbox

Midden:
Mijn agendabord (L)
Laptop + extra 19" scherm

Mijn HT setup:
Viewpia LCD TV 32" HD-Ready (geleend van m'n moeder -normaal hier de Philips :))
Versterker: Sony STRDB 1070QS 6.1
Speakers: B&W 602 S3 (front) - B&W CC3 (center) - B&W AS6 (main subwoofer) -
Sony MB... (rears) - Mivoc 10" (extra sub als soort van butt kicker)

Sony DVD speler
Xbox 360
Topfield Personal Recorder 160 GB icm. DigiTV van KPN :(

Woon nu tijdelijk even bij mijn ouders omdat dit studentenhuis nu gesloten is. En heb daarom geld voor een grotere LCD TV:

Tijdelijke "thuis-woon-setup"
Viewpia 40" HD-Ready LCD + ingebouwde mediaplayer voor mp3/divx en plaatjes. Er zit een USB aansluiting op en ingang voor Compact Flash kaart / SD of Memorystick :) erg handig dus :)
TV is voorzien van Truesurrond XT... niet echt thuisbios dus :P Dus heb mijn oude Subwoofer + satelieten setje van Sony d'r maar aan gehangen. Het is niet anders voor even :(

Afbeeldingslocatie: http://paul.zaanzone.nl/nieuwetv1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://paul.zaanzone.nl/nieuwetv2.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruimtegebrek :+? Maar wel een mooi schermpje hoor :).

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Low-Resolutie versie:

DVD-Resolutie versie:

HD-Resolutie versie:
)
Nice, maar ik snap alleen niet dat je "fronts" gebruikt als rears. Of heb ik nu iets gemist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het fotogehalte hoog te houden :

Sin City 720P
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht/sincitysmall.jpg

20th 720P
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht/20thsmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Nou dan zal ik mijn Ht ook maar eens laten zien

Hij bestaat uit de volgende componenten

Versterker = Denon 3805
Eindversterker = Vincent Sp331 voor de fronts
Eindversterker = Vincent Sp331 Voor de Rears (staan nog niet op de foto;s
SubAmp = Yamaha MX830
DVD = denon 1910
CRT TV = Philips 32inch
FrontSpeakers = Synthese 3
RearSpeakers = Synthese 3
CenterSpeaker = Magnat 10i needle filtermod
Sub = TC Sounds
Buttkickers onder de bank
PJ = Sony 1270,1271
Scherm = Beamax Black 213*130

HTPC = Intel 2,8@3,3
2GB intern
2*80GB in Raid 0,en nog 3*250GB
MiroPCTV kaart
SoundBlaster X-Fi Fatality
Nvidia 7800GS

Plannen voor de aankomende tijd
De denon 3805 en de dvd speler de deur uit
Beide Sony 1270 en 1271 verkopen en een Barco 808 terug of een sony G50,70 mogelijk een 1292
CenterSpeakers vervangen door een nog een extra set Synthese 3
De beamax wil ik nog vervangen door een elektrische taptension scherm
Nu foto's dan

Foto Algemeen van de set,Ja idd ff gephotoshopt
Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/4857/dsc0095310fv.jpg

De Denon 3805,Zit er over te denken deze eruit te doen
Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/4782/dsc005302nb.jpg

De DVD speler, Word nauwelijk gebruikt meeste via de beamer,
Plus de Magnat Center past helaas niet zo goed in de set Maarja
Maar een erg leuke speler voor het geld zit een farajd scaler in via HDMI
Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/5631/dsc005318sg.jpg

De TC Sounds zelfbouw Sub
Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/9241/dsc005290lj.jpg

De frontspeakers Closeup
Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/9703/dsc005288ja.jpg

De Sony 1270QM Met op de achtergrond de 1271
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/33/dsc009673tg.jpg

Fototje van scherm uitgeklapt
Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/9250/dsc009475tz.jpg

Een van de eikenpunten voor crt beamers closeup van aki
Afbeeldingslocatie: http://img474.imageshack.us/img474/9591/dsc009527lu.jpg

Nouja laat maar horen wat jullie ervan vinden

Groetjes Trunks81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een beamer heb je toch ook een dvd speler nodig, dus waarom zou ie weinig gebruikt worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
de dvd speler heb ik jammer genoeg alleen staan voor eventuele films voor op de tv
de beamer stuur ik aan via mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Fimpje in mijn post werkt nu. Youtube wilde niet helemaal meewerken dus heb 't zelf maar gehost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hé! De telefoon van Floating! Die zie je niet veel. Ook niet zo gek vanwege het design (is ook niet mijn ding), maar ze klinken wel erg goed! Ik heb een aantal keer zijn grotere (of oudere?) broer gehoord en het klinkt wel goed. Maar die was ook in het wit en dus niet aan de man te brengen.

Waar wil je je 3805 mee vervangen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:14:
[...]

Nice, maar ik snap alleen niet dat je "fronts" gebruikt als rears. Of heb ik nu iets gemist :?
Niets gemists hoor, maar me fronts komen uit een hogere serie (nautilus) van de me rears, ondanks dat ze kleiner zijn klinken ze gewoon beter ;)

@slindenau: De barco is voor het film kijken de beamer voor het gamen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
zimbab schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:39:
Hé! De telefoon van Floating! Die zie je niet veel. Ook niet zo gek vanwege het design (is ook niet mijn ding), maar ze klinken wel erg goed! Ik heb een aantal keer zijn grotere (of oudere?) broer gehoord en het klinkt wel goed. Maar die was ook in het wit en dus niet aan de man te brengen.

Waar wil je je 3805 mee vervangen trouwens?
Deze zijn idd lastig aan te komen aas al een tijdje op de Synthese 1 grootse model.
Kunnen een van de S3 naar de centers toe
voor de 3805 zat ik te denken aan de pre van vincent zelf de sav c1 maar niemand kan me iets vertellen over deze processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trunks81 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:31:
Nou dan zal ik mijn Ht ook maar eens laten zien

Hij bestaat uit de volgende componenten

Versterker = Denon 3805
Eindversterker = Vincent Sp331 voor de fronts
Eindversterker = Vincent Sp331 Voor de Rears (staan nog niet op de foto;s
SubAmp = Yamaha MX830
DVD = denon 1910
CRT TV = Philips 32inch
FrontSpeakers = Synthese 3
RearSpeakers = Synthese 3
CenterSpeaker = Magnat 10i needle filtermod
Sub = TC Sounds
Buttkickers onder de bank
PJ = Sony 1270,1271
Scherm = Beamax Black 213*130

HTPC = Intel 2,8@3,3
2GB intern
2*80GB in Raid 0,en nog 3*250GB
MiroPCTV kaart
SoundBlaster X-Fi Fatality
Nvidia 7800GS

Plannen voor de aankomende tijd
De denon 3805 en de dvd speler de deur uit
Beide Sony 1270 en 1271 verkopen en een Barco 808 terug of een sony G50,70 mogelijk een 1292
CenterSpeakers vervangen door een nog een extra set Synthese 3
De beamax wil ik nog vervangen door een elektrische taptension scherm
Nu foto's dan

Foto Algemeen van de set,Ja idd ff gephotoshopt
[afbeelding]

De Denon 3805,Zit er over te denken deze eruit te doen
[afbeelding]

De DVD speler, Word nauwelijk gebruikt meeste via de beamer,
Plus de Magnat Center past helaas niet zo goed in de set Maarja
Maar een erg leuke speler voor het geld zit een farajd scaler in via HDMI
[afbeelding]

De TC Sounds zelfbouw Sub
[afbeelding]

De frontspeakers Closeup
[afbeelding]

De Sony 1270QM Met op de achtergrond de 1271
[afbeelding]

Fototje van scherm uitgeklapt
[afbeelding]

Een van de eikenpunten voor crt beamers closeup van aki
[afbeelding]

Nouja laat maar horen wat jullie ervan vinden

Groetjes Trunks81
Erg mooie set! Ik zou persoonlijk alleen het geheel wat netter en beter ingericht opstellen. Waarschijnlijk een lagere meubel voor je tv... de apparatuur van je subwoofer (bruut ding trouwens, kan niet anders zeggen!!) en je kabels iets mooier wegwerken... dat verdient zo'n setup wel!

ps ik zou inderdaad ook voor pre-pro in zo'n set gaan... of de arcam avr-350??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Mooi detail van mijn volume knop:

Afbeeldingslocatie: http://img436.imageshack.us/img436/8029/tncloseup5an.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

swopdark schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:58:
Dit gaat mijn toekomstige set up vormen: (volgende maand ongeveer)

Philips 32PW9551 CRT HD televisie:
[afbeelding]

Yamaha RX-V459 AV reciever:
[afbeelding]

KEF KHT2005.2 speakersetje:
[afbeelding]

De PS3 gaat voor de verdeling van DVD en Blu-ray zorgen, deze wordt via de optische kabel aangesloten op de Yamaha.

Mijn huidige systeempje:
[afbeelding]

Sony trinitron tv 55 cm
Technics EH760 Dolby pro logic stereo set
UPDATE
De eerste stap in de upgrade is afgelopen dinsdag gemaakt:
Philips 32PW9551 CRT HD tv
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/744/sta708346vk.jpg

En een beeld dat beestje geeft met DVD!? echt ongelooflijk goed en scherp!

[ Voor 6% gewijzigd door swopdark op 02-07-2006 21:32 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, interessant joh :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Sarcasme, of.........?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was een poging tot sarcasme ja :).

Kijk als het nu een hele vette stoere knop met ledjes erachter is ofzo...maar dat is het zelfs niet :).

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:45:
Dat was een poging tot sarcasme ja :).

Kijk als het nu een hele vette stoere knop met ledjes erachter is ofzo...maar dat is het zelfs niet :).
:X

Sorry. Ik zal voor jou wel wat ''stoers'' uitzoeken :)

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3700/3790/3796/379649_LB_00_FB.EPS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwoaah, dat is een vette subwoofer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi-Res aub :9~?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik hoop écht weer op sarcasme! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, deze keer niet Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bloos.gif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:47:

Tijdelijke "thuis-woon-setup"
Viewpia 40" HD-Ready LCD + ingebouwde mediaplayer voor mp3/divx en plaatjes. Er zit een USB aansluiting op en ingang voor Compact Flash kaart / SD of Memorystick :) erg handig dus :)
TV is voorzien van Truesurrond XT... niet echt thuisbios dus :P Dus heb mijn oude Subwoofer + satelieten setje van Sony d'r maar aan gehangen. Het is niet anders voor even :(

[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje jammer van de ruimte maar zeer mooie lcd!! Is de kwaliteit ook een beetje strak?? En wat kost dat scherm nou(ben zelf ook aant kijke voor lcd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:26:
[...]

Beetje jammer van de ruimte maar zeer mooie lcd!! Is de kwaliteit ook een beetje strak?? En wat kost dat scherm nou(ben zelf ook aant kijke voor lcd)?
Ja wachten totdat ik weer een eigen huis of kamer heb :) Dit merk doet research voor o.a. LGe/Philips en ze gebruiken zelf dus ook deze schermen. Dus als je tevreden bent over de meeste schermen van LG / Philips en Samsung (geloof ik ook) in de prijsklasse +2000 euro dan zit je goed. Ik ben vooral gevallen voor het strakke design van deze tv en de speaker die eronder hangt kan je er simpel afhalen zodat je dus alleen strakke lijst over houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 15:28
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:57:
[...]

Ja wachten totdat ik weer een eigen huis of kamer heb :) Dit merk doet research voor o.a. LGe/Philips en ze gebruiken zelf dus ook deze schermen. Dus als je tevreden bent over de meeste schermen van LG / Philips en Samsung (geloof ik ook) in de prijsklasse +2000 euro dan zit je goed. Ik ben vooral gevallen voor het strakke design van deze tv en de speaker die eronder hangt kan je er simpel afhalen zodat je dus alleen strakke lijst over houdt :)
Samsung niet, die werkt samen met Sony

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:23:
[...]

UPDATE
De eerste stap in de upgrade is afgelopen dinsdag gemaakt:
Philips 32PW9551 CRT HD tv
[afbeelding]

En een beeld dat beestje geeft met DVD!? echt ongelooflijk goed en scherp!
Ik heb hem ook in bestelling staan.
Hij is schijnbaar moeilijk te leveren.

Kan ook wel, dit scherm geeft super beeld voor als je geen geld (over) hebt voor een LCD van goed kaliber.

Heb je er ook op gegamed?
Ze zeggen namelijk dat gamen op deze tv (met name op de xbox360) echt geweldig moet zijn en zelfs beter dan sommige HD ready lcd schermen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:22

SmidsY

hallo!?.............

Na een lange tijd weer gelurkt te hebben, hier maar weer eens een reactie. Laatste veranderigen VHS de deur uit HDD-Recorder erin en de interlinks vervangen.

Overzicht

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/Overzicht.JPG

Apparatuur van boven naar beneden

Sony DCP-LS785V (DVD)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/DCP-LS785V_F.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/DCP-LS785V_B.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/DCP-LS785V_I.JPG

Sony STR-K840P (Reciever)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/STR-K840P_F.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/STR-K840P_B.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/STR-K840P_I.JPG

Sony RDR-HX725S (HDD)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/RDR-HX725S_F.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/RDR-HX725S_B.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/RDR-HX725S_I.JPG

Sony CDP-CE375 (CD)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/CDP-CE375_I.JPG

Mycom MC3200LT (TV)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/MC3200LT_B.JPG

Remotes

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/Remotes.JPG

Speakers

Eltax Univers 5.0

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/Front.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/Center.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/Rear.JPG

Eltax Atomic 8.2 Subwoofer

DIY Interlinks

Speaker: Vivanco HQ 2x2,5mm2 met Vivanco Speaker Terminals

Audio: Van den Hul The Bay C5 met Neutrik Profi Cinch Connectoren

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/Interlink_A.JPG

Video/Digitaal: Van den Hul Compolink met Profigold Cinch Connectoren

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Thumb/Interlink_V.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smidsy/image/HT/Interlink_C.JPG

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de eltax universe 5.0 surround set? En hoe bevalt deze, want deze wil ik ook graag kopen (is slechs 111euro).

Ik zie dat er allemaal vreemde vormpjes op de conussen zelf zitten, heb je hier geen last van? Is glad niet beter?

En hoe presteren ze op geluidsdruk niveau, dus als je er een 100Watt (per kanaal) versterker op zet en deze op "12 uur" zet? Hoor je snel vervormingen, of presteren ze redelijk?

Zelf heb ik al de Eltax Concept 400 (2 zuilen), en deze presteren zeer goed voor hun prijs (100e samen)!

Ten slotte nog: waar heb jij ze gekocht, en zaten er al speakerkabels bij? En die standaards voor de rear speakers, waar heb je die gekocht en hoe duur waren die?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:24:
Heb je de eltax universe 5.0 surround set? En hoe bevalt deze?
Heb de set nu z'n 1,5 jaar staan en deze bevalt mij zéér goed, prijs kwaliteit verhouding is uitmuntend. De set staat bij mij vrij "krap" opgesteld, maar ja kamer is niet groter. Heb ze wel in de woonkamer van mijn ouders getest en ook grote ruimte redden ze het. Als je van plan ben in HT setup te gebruiken raad ik je aan te vullen met een sub, want bij dvd's mis je dan wat. Echter bij stereo geen problemen
Ik zie dat er allemaal vreemde vormpjes op de conussen zelf zitten, heb je hier geen last van? Is glad niet beter?
Dat klopt, ik heb er geen last van, want het is geen schade o.i.d. dat hoort bij deze set, kennis van mij heeft gelijke set in zwart staan met ook daar die "vormpjes" en ik geloof dat de jupiter set dit ook heeft.
Ten slotte nog: waar heb jij ze gekocht, en zaten er al speakerkabels bij? En die standaards voor de rear speakers, waar heb je die gekocht en hoe duur waren die?
Ik heb ze gekocht via conrad, nadat ik ze heb kunnen beluisteren bij een toemalig collega. Er zat speaker kabel bij, maar geloof mij, die wil je niet gebruiken (is de standaard "gratis" spagetti speakerkabel) Doe jezelf een plezier en schaf beter speakerdraad aan, dit hoeft absoluut niet duur te zijn. Wat betreft de rear stands die zijn van vivanco. Echter op de site staat "mijn" uitvoering met glazen voet niet meer, wel met metaal (maar type nummer is identiek)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://damienjm.beebiesite.nl/final/webspace/files/23076/23076-IMG_0754.JPG

Onze mooi tv en stereo set :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmidsY schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:22:
[...]

Heb de set nu z'n 1,5 jaar staan en deze bevalt mij zéér goed, prijs kwaliteit verhouding is uitmuntend. De set staat bij mij vrij "krap" opgesteld, maar ja kamer is niet groter. Heb ze wel in de woonkamer van mijn ouders getest en ook grote ruimte redden ze het. Als je van plan ben in HT setup te gebruiken raad ik je aan te vullen met een sub, want bij dvd's mis je dan wat. Echter bij stereo geen problemen

[...]

Dat klopt, ik heb er geen last van, want het is geen schade o.i.d. dat hoort bij deze set, kennis van mij heeft gelijke set in zwart staan met ook daar die "vormpjes" en ik geloof dat de jupiter set dit ook heeft.

[...]

Ik heb ze gekocht via conrad, nadat ik ze heb kunnen beluisteren bij een toemalig collega. Er zat speaker kabel bij, maar geloof mij, die wil je niet gebruiken (is de standaard "gratis" spagetti speakerkabel) Doe jezelf een plezier en schaf beter speakerdraad aan, dit hoeft absoluut niet duur te zijn. Wat betreft de rear stands die zijn van vivanco. Echter op de site staat "mijn" uitvoering met glazen voet niet meer, wel met metaal (maar type nummer is identiek)
Mijn ruimte gaat ook vrij krap worden, 5x3 meter ofzo.

En ik wil ze inderdaad ook bij de Conrad gaan kopen, met een aparte 10" actieve (100W RMS) sub.
Maar ik krijg vandaag een mailtje terug van de Conrad dat ze nog maar één eltax set verkopen, terwijl op hun site (met groen stoplicht van aanwezig in magazijn) nog iets van 4 home cinema speakersets en 3 hifi speakersets aanbieden....
/me is confused :?

Ga het gewoon bestellen, en dan zie ik wel :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmidsY schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:22:
[...]

ik vraag me echt af wat voor geluid ik kan verwachten van een complete set voor maar 111,- ! Is echt geen geld. Ik zoek ook nog een set voor op m'n slaapkamer en heb eigenlijk geen zin om daar duizenden euro's in te steken. Waar kun je de subwoofer kopen? Ik zie hem namelijk niet op conrad staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De set zelf:
Home | Audio, SAT, video & DVD | HiFi, DVD & Home Cinema | Home Cinema luidsprekersystemen

Actieve subwoofers:
Home | Audio, SAT, video & DVD | Audio, video & MP3 | Luidsprekers/boxen |
Actieve subwoofers

Ze verkopen idd geen eltax subwoofers bij conrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY

SmidsY

hallo!?.............

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 01:17:
[...]
Ga het gewoon bestellen, en dan zie ik wel :D.
Zal ik zeker doen, want bij conrad wil het nogal wel eens een zooitje zijn. Ook heb ik al meermalen ruzie gehad met ze over afleveren van goederen, met als resultaat dat ik nog maar zéér weinig bij ze bestel. (Korte uitleg, bestel al jaren bij ze, wordt ook al jaren zonder problemen afgeschreven, echter wanneer je iets groots bestel en het afleveradres van thuis naar werk verzet, ben je volgens hun systeem nieuwe klant en niet kredietwaardig met alle frustraties van dien)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 08:55:
[...]
ik vraag me echt af wat voor geluid ik kan verwachten van een complete set voor maar 111,- ! Is echt geen geld. Ik zoek ook nog een set voor op m'n slaapkamer en heb eigenlijk geen zin om daar duizenden euro's in te steken. Waar kun je de subwoofer kopen? Ik zie hem namelijk niet op conrad staan.
Tja, daar was ik in eerste instantie ook sceptisch over, maar eltax heeft hun prijs/kwaliteit verhouding meer dan bewezen. Natuurlijk zijn en speaker(sets) die beter presteren maar de prijs is er dan ook naar. En vooralsnog is het prima om als instap te gebruiken, upgraden kan altijd nog

Wat betreft de sub, die had conrad ook staan, maar wenste niet aan me te leveren (zie bovenstaand verhaal) hierna hem via wehkamp laten afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:03
gisteren de Monitor Audio GS60 binnen gekregen :P
Op naar de volgende update.

Afbeeldingslocatie: http://www.mrwaggel.be/images/upload/171-3-7-2006-23-01-23-GS60%20005.jpg

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje miena dat is nog eens een speaker :P geen vriendin zeker?

[edit]
alweer te vroeg gejuicht want volgens mij staat jullie foto links van die speaker! 8)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
zelfs een maand geleden getrouwd :)

de speakers zijn nu druk aan het inspelen, mooie combi ook met arcam/nordost.

Nu de bron nog vervangen, mogelijk ga ik voor de arcam fmj dv29. Zowel video, maar ook als cd-speler gooit deze dvd-speler zeer hoge ogen.

complete set

[ Voor 12% gewijzigd door Bean77 op 04-07-2006 10:49 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmidsY schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:18:
[...]

Zal ik zeker doen, want bij conrad wil het nogal wel eens een zooitje zijn. Ook heb ik al meermalen ruzie gehad met ze over afleveren van goederen, met als resultaat dat ik nog maar zéér weinig bij ze bestel. (Korte uitleg, bestel al jaren bij ze, wordt ook al jaren zonder problemen afgeschreven, echter wanneer je iets groots bestel en het afleveradres van thuis naar werk verzet, ben je volgens hun systeem nieuwe klant en niet kredietwaardig met alle frustraties van dien)

[...]

Tja, daar was ik in eerste instantie ook sceptisch over, maar eltax heeft hun prijs/kwaliteit verhouding meer dan bewezen. Natuurlijk zijn en speaker(sets) die beter presteren maar de prijs is er dan ook naar. En vooralsnog is het prima om als instap te gebruiken, upgraden kan altijd nog

Wat betreft de sub, die had conrad ook staan, maar wenste niet aan me te leveren (zie bovenstaand verhaal) hierna hem via wehkamp laten afleveren.
Ik heb nog niet echt problemen gehad bij de conrad, maar ik heb dan ook alle grote pakketten (eltax concept 400) gelijk kunnen aannemen.

Vind alleen hun "toeslag voor te lage bestelwaarde" flink gay, maarja...gewoon geen kleine dingen los bestellen :).

En wat je zegt over eltax: helemaal waar! Die concept 400 (2 zuilen, 3 weg bassreflex 200/400W met 2x 200mm woofer :9~ ) was ook maar 100 euro, en hij bevalt me super als stereo set (en ook bij feestjes in mijn studentenhuis _/-\o_ ).

Als sub heb ik deze (ook bij conrad :D) op het oog:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/MivocactivesubwooferSW1100Zwart.jpg
Mivoc :? 10" actieve subwoofer, tot 20 (of 25) Hz, 100W RMS versterker. 129 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bean77 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:47:
zelfs een maand geleden getrouwd :)

de speakers zijn nu druk aan het inspelen, mooie combi ook met arcam/nordost.

Nu de bron nog vervangen, mogelijk ga ik voor de arcam fmj dv29. Zowel video, maar ook als cd-speler gooit deze dvd-speler zeer hoge ogen.

complete set
Gefeliciteerd is dan op zijn plek! :D

[ontopic]
Als je de speakers zo in zijn geheel ziet vallen ze nog wel een beetje mee qua grootte. Ontzettend stoere dingen (vooral die zwarte glans) en een mooie set hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:56:
[...]

Als sub heb ik deze (ook bij conrad :D) op het oog:
[afbeelding]
Mivoc :? 10" actieve subwoofer, tot 20 (of 25) Hz, 100W RMS versterker. 129 euro.
Als je mijn post wat beter had doorgenomen, dan kon je lezen dat ik deze sub ook heb , tenminste het oude model. Er komt voor het geld een verrassend goede bass uit voor film doeleinden. Voor muziek vind ik het een stukken minder en ben daarom ook overgestapt naar andere sub.

Hij gaat niet erg laag, met test dvdtjes ben ik tot de volgende conclusie gekomen. Hij geeft pas met redelijk wat decibellen de bass weer vanaf 32 hz en piekt flink rond de 65 hz waardoor dus je een lelijk bol geluid krijgt bij muziek. Ik vind dat niet mooi maar je als je redelijke zuilen hebt laat je hem geewoon het laa(g)tste beetje doen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 14-09 10:07
Bean77 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:19:
gisteren de Monitor Audio GS60 binnen gekregen :P
_/-\o_ mooie speaker zeg! hoeveel heb je ervoor betaald?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
dank je :D

De grootte van de speakers valt precies goed in de woonkamer, welke ook vrij groot is (35m2). Ze zijn ook redelijk diep.

Via originele dealers kreeg ik niks via de adviesprijs van 3000 euro af. IIk heb hem toen via iemand anders toch met wat korting kunnen krijgen

[ Voor 19% gewijzigd door Bean77 op 04-07-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:25:
[...]

Als je mijn post wat beter had doorgenomen, dan kon je lezen dat ik deze sub ook heb , tenminste het oude model. Er komt voor het geld een verrassend goede bass uit voor film doeleinden. Voor muziek vind ik het een stukken minder en ben daarom ook overgestapt naar andere sub.

Hij gaat niet erg laag, met test dvdtjes ben ik tot de volgende conclusie gekomen. Hij geeft pas met redelijk wat decibellen de bass weer vanaf 32 hz en piekt flink rond de 65 hz waardoor dus je een lelijk bol geluid krijgt bij muziek. Ik vind dat niet mooi maar je als je redelijke zuilen hebt laat je hem geewoon het laa(g)tste beetje doen :P
Sorry hoor, maar jou post staat waarschijnlijk een flink stuk omhoog...zo goed is mijn geheugen niet ;).

En als deze sub voor filmdoeneinden voldoende is (rond 50 Hz door sub, rond 100Hz door zuilen (die theoretisch vanaf 45 hz kunnen, zullen wel rond 100 goed aan kunnen dan)) heb ik daar geen problemen mee...ik was toch niet van plan om daar muziek op te gaan luisteren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bean77 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:37:

Via originele dealers kreeg ik niks via de adviesprijs van 3000 euro af. IIk heb hem toen via iemand anders toch met wat korting kunnen krijgen
Per paar mag ik hopen? Die Monitor Audio speakers zien er altijd wel strak uit, en staan ook hoog op mijn verlanglijstje. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10% is wel gelijk 300 euro...daar kun je nog best wat van kopen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
haha ja per paar gelukkig :+
De afwerking van de speakers is ook super!

kan ik weer bij de volgende update leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:50:
[...]

Sorry hoor, maar jou post staat waarschijnlijk een flink stuk omhoog...zo goed is mijn geheugen niet ;).

En als deze sub voor filmdoeneinden voldoende is (rond 50 Hz door sub, rond 100Hz door zuilen (die theoretisch vanaf 45 hz kunnen, zullen wel rond 100 goed aan kunnen dan)) heb ik daar geen problemen mee...ik was toch niet van plan om daar muziek op te gaan luisteren ;).
Pagina 26.. B)

Voor die doeleinden biedt die sub prima waar voor zijn geld :)
Maar 100 hz door de zuilen is weer erg weinig hoor. Ik heb B&W 602 s3 dus gewoon boekenplank speakers en daar liet ik de Mivoc vanaf 60 hertz het zaakje overnemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik heb die set (eltax universe) zelf nog niet (SmidsY dus wel), dus over het werkelijke spectrum kan ik niks zeggen. Weet alleen dat volgens de product flyer de fronts tot 45 Hz gaan en de center tot 80 Hz.

Misschien dat SmidsY hier meer over kan vertellen?

En pagina 26 zegt me niet zoveel, ik zit nu op pagina 7 :P.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:27:
[...]

die wand is idd mooi gedaan moest zelf gelijk denken aan een set op myhifi. O+ denk dat velen hem ook wel kennen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit ziet er toch gewoon meesterlijk uit! :) :*) :9~

Weet iemand hoe dit is gedaan met die muur en lampen erachter?
En ook hoe dat zit met die lampen achter de tv?
Lijkt me dat dit warmte afgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:14:
[...]

Lijkt me dat dit warmte afgeeft?
De eerste koude lamp moet nog uitgevonden worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook licht opwekken met koude energie, dacht ik. Gewoon een bepaalde reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een reactie is die energie (warmte) uit de omgeving onttrekt wel ja :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk eens wat tijd gevonden om alles te installeren ...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v50/StevenVW/DSC_7218_resize-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v50/StevenVW/DSC_7224_resize-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v50/StevenVW/DSC_7232_resize-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v50/StevenVW/DSC_7236_resize-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v50/StevenVW/DSC_7229_resize-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v50/StevenVW/DSC_7230_resize-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v50/StevenVW/DSC_7234_resize-1.jpg

SPECS (met yuck of yumm - gehalte)

TV: Philips 42PF9966/10 Plasma -> yummmmm
AMP: Marantz SR4000 (zelfde als Philips FR reeks) -> yummm
DVD: Philips DVP630 -> yumm
DVD-R: Philips DVDR610 -> yuck
VCR: een of ander Sony ding. Wordt gebruikt als kastvulling.
HEADPHONE: Philips HD1500 -> yummmm
REMOTE: Philips RC9800i -> yumm en Philips ProntoPro 980 -> yummmm
STREAMING: Streamium SL400i -> beetje yumm
SPEAKERS: Front: Celestion (weet het type niet, enkel voorlopig daar een van de gebruikelijke main speakers kapot is) Rear: B&W CCM626 ceiling mount speakers
SPEAKER CABLE: Van Damme Directional 2x6mm
DVB-C TUNER: Samsung DCB-9401R -> yumm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:41:
REMOTE: Philips RC9800i -> yumm en Philips ProntoPro 980 -> yummmm
STREAMING: Streamium SL400i -> beetje yumm
Hoe bevalt die RC9800i jou nou? Ik lees er echt horror stories over. Vooral in combinatie met UPnP apparaten zoals de SL400i schijnt het allemaal niet zo jovel te zijn. Plus het feit dat je je eigen toetsenindeling niet kan configureren. Of valt 't allemaal wel mee?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:52:
[...]

Hoe bevalt die RC9800i jou nou? Ik lees er echt horror stories over. Vooral in combinatie met UPnP apparaten zoals de SL400i schijnt het allemaal niet zo jovel te zijn. Plus het feit dat je je eigen toetsenindeling niet kan configureren. Of valt 't allemaal wel mee?
Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden. Heb hem wel nog niet zo intensief gebruikt, binnenkort ga ik nog een streamium bij in het netwerk hangen en dan ga ik hem fatsoenlijk beginnen gebruiken. Voor het bedienen van gewone apparaten is hij echt wel goed, als je tenminste van dat activity-based gedoe houd. De EPG vind ik ook super. Wordt dus voorlopig enkel gebruikt als "eenvoudige" remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Vette plasma Steven. Design ervan spreekt mezelf erg aan. de 32pf9966 haal ik zelf, die heeft hogere resolutie, maar vindt deze 42' plasma erg vet en is nu ook niet meer zo duur, rond de 2200 heb je er nu al 1, als je dan ziet dat de 50' al rond de 4000 zit :/

Vette bak :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk eens wat tijd gevonden om alles te installeren ...

[afbeelding]
:) Wat zit er bij jou achter de tv voor verlichting?
TL balkjes? neon? :)
Of gewoon een lampje van de kwantum? :P

En kijk je vaak dan zo tv met die lichten aan of is het een storende factor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:08:

Dat is een Philips feature: Ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:08:
[...]

Ambilight?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ambilight ja, lijkt mij vrij afleidend van het beeld zelf...maarja, ieder zn smaak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:13:
Ambilight ja, lijkt mij vrij afleidend van het beeld zelf...maarja, ieder zn smaak :).
Is het dus niet. Oke, het is wennen, vooral als je het nog nooit eerder gezien hebt, dan verbaas je je meer over de kleurtjes die zo'n ding kan toveren, dan dat je daadwerkelijk bezig bent met het bekijken van een film ofzo. Maar uiteindelijk geeft elke tv licht af, zelfs in de bioscoop kleurt alles lekker me. En dat ie iets wat ambilight nog eens versterkt.

Het is echt geweldig om film mee te kijken in het donker, en heeft nog voordelen ook. je ogen worden minder snel moe (door de consentratie op één lichtpunt te verminderen), het zorgt dus voor relaxed kijken. maar nogmaals, je moet er aan wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proller schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:19:
[...]

Is het dus niet. Oke, het is wennen, vooral als je het nog nooit eerder gezien hebt, dan verbaas je je meer over de kleurtjes die zo'n ding kan toveren, dan dat je daadwerkelijk bezig bent met het bekijken van een film ofzo. Maar uiteindelijk geeft elke tv licht af, zelfs in de bioscoop kleurt alles lekker me. En dat ie iets wat ambilight nog eens versterkt.

Het is echt geweldig om film mee te kijken in het donker, en heeft nog voordelen ook. je ogen worden minder snel moe (door de consentratie op één lichtpunt te verminderen), het zorgt dus voor relaxed kijken. maar nogmaals, je moet er aan wennen :)
Het lijkt mij dat je ogen meer gaan turen en knijpen om het beeld in het midden te zien aangezien je je meer moet concentreren op het beeld omdat er links en rechts ook nog eens 2 lichtbronnen op je ogen afkomen.
Maargoed :) sfeervol is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Moet je toch maar eens zelf gaan kijken :) Het is natuurlijk voor iedereen weer anders, maar serieus, ik vind het echt iets toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, bedoel je dat in de bios alles om je heen licht reflecteerd?

Dit merk ik zelf ook bij mijn beamer, en tot nu toe vind ik dit nog niet fijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:13:
Het is even wennen, maar ik denk niet dat ik nog zonder kan (nu ja ... ). Je moet maar eens een half uurtje naar een film kijken en dan ineens de ambilight afzetten. Da's pas een verschil! Net alsof je naar een gloeilamp zit te kijken en deze dan plots aanzet.

Je kan hem trouwens ook altijd instellen op een vaste kleur (je kan kiezen uit 10000 kleuren ofzo) en je kan die zelfs aanzetten als de TV uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Is dat ambilight niet gauw feller dan het beeld zelf (net als op bovenstaande foto)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:03
Barry|IA schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:22:
Is dat ambilight niet gauw feller dan het beeld zelf (net als op bovenstaande foto)?
Je kunt volgens mij de lichtsterkte instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:29:
[...]

Je kunt volgens mij de lichtsterkte instellen.
inderdaad. Helderheid is te regelen. Maar de belichting op de foto is niet echt schitterend ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

SPEAKERS: Front: Celestion (weet het type niet, enkel voorlopig daar een van de gebruikelijke main
F10 of F20 lijkt me. Als je ze niet moet hebben, mag je ze altijd aan mij van de hand doen, hoor ;)
* TomSwinnen leest Celestion en komt na lange tijd rust op GoT weer. Typisch. :D

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:33:
[...]

F10 of F20 lijkt me. Als je ze niet moet hebben, mag je ze altijd aan mij van de hand doen, hoor ;)
* TomSwinnen leest Celestion en komt na lange tijd rust op GoT weer. Typisch. :D
Het zijn F10's en het waren vroeger mijn rear speakers. Ze komen uiteindelijk in de slaapkamer terecht als ik nieuwe heb voor in de livingroom. jammer he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:25:
[...]

Het zijn F10's en het waren vroeger mijn rear speakers. Ze komen uiteindelijk in de slaapkamer terecht als ik nieuwe heb voor in de livingroom. jammer he ;-)
Jammer. Ik zoek nog wat speakers voor in mijn fitnessroom. En ik heb nog maar 10 Celestion speakers thuis :( :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:15
Zal binnenkort eens een flinke update posten, maar hier is alvast een teasertje ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.phonetech.nl/got/barco801s_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhoneTech schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:20:
Zal binnenkort eens een flinke update posten, maar hier is alvast een teasertje ;)
[afbeelding]
jezus wat een ding, hoe zwaar is ie wel niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Volgens mij heb je daar ook een hele grote huiskamer / muur voor nodig is het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
PhoneTech schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:20:
[afbeelding]
Eeeeh WOW, dat ding is netzo groot als een tafel waar normaal minstens 5 mensen aan kunnen eten :D Ga je een bioscoop beginnen ofzow :o :*)

Edit: Wat vind je vrouw/vriendin hiervan? :P ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ruben [NL] op 05-07-2006 18:37 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.