Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.297 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:17

Nebula M31

prutser op microschaal

Specs:

Front Speakers: AR Status S20
Back Speakers: bookself speakers afkomstig van een Denon Microset
Subwoofer: Magnat (type onbekend)
Receiver: JVC RX-5040
DVD-speler: Denon DVD-1920
TV: Panasonic TH42PV60
Digitale Decoder: Samsung

De audiosetup heb ik al een tijdje op mijn studentenkamer maar ik had toen geen budget om er een grote TV bij te regelen dus ik keek altijd op een 55cm tvt'tje. Nu ik ben afgestudeerd en een baan heb, was dat budget er wel. Sinds kort heb ik dus een plasma TV en om een beetje goed beeld te hebben van de DVD's heb ik er een DVD-speler bijgekocht met een HDMI aansluiting. Deze kan het DVD beeld upscalen tot 1080i m.b.v. een Faroudja chip. Dit ziet er bijzonder scherp en strak uit.

Dit is het vooraanzicht vanaf de bank, de kijkafstand is een krappe 2.5 meter. De kast is de standaard stellingkast (Ivar) van de Ikea.
Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e201/Andromedanevel/HTsetupfront.jpg

De speakers staan helaas naast de bank en zijn schuin naar de muur gericht om toch nog enigszins het effect van achterspeakers te geven. Als ik later in een groter huis woon komen ze wel achter de bank.
Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e201/Andromedanevel/HTsetupback.jpg

In de lange-termijn-planning staat nog een Denon receiver (weet nog niet welk type) met Keff Q7 floor-standing speakers. Maar dit zal pas gebeuren als ik groter woon.

Evolutionair Geneticus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie setjes hier allemaal, alleen zie ik veel (piep)kleine 4:3 tv's met enorme speakers eromheen . Geluid, en dan vooral hard geluid vind ik wel een must voor een echt HT gevoel, maar daar past een 50cm 4:3 tv niet echt tussen .
Daar heb je gelijk in, ik doe alles in fasen dus die grotere tv komt er wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Lang heb ik mogen kwijlen bij de specs in dit topic, sinds enkele weken doe ik gezellig mee.

Specs:
Receiver: JVC 5062S
Center: Visonik E Center
Front: Visonik Revo2
Subs: Koda SW10
Surrounds: Oude speakers van JVC dvd-speler/surround ding.
DVD-speler: Yamada DVX-6600
Gaming: XBOX omgebouwd
Gaming: PS2 niet omgebouwd
TV:
Digitale TV: Samsung TV Home
VCR: JVC ....

Het klinkt echt prima, en het leuke is dat ik de Revo's voor 75 euro per stuk ipv 159 euro per stuk. Ook de center-speaker kon ik kopen voor 100 euro ipv 249 euro.
Erg leuk zijn die aanbiedinkjes.
Het geluid is echt geweldig, veel helderder, en het gaat een stuk harder zonder vervorming.
Heb er speakerkabels van Oelbach bij gekocht. 10 meter voor 15,95.
En heb ook een digitale optische en een digitale coax kabel van Oelbach erbij gekocht.
Pics komen eraan.

Het enige waar ik nog mee zit: de subwoofer gaat erg snel op stand-by, je moet het geluid gewoon harder zetten dan je wilt om te zorgen dat ie niet elke keer uitgaat, heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 17% gewijzigd door Murcielago op 29-05-2006 14:07 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Harder zetten? :)
Ik heb hetzelfde met mijn subwoofer, maar nooit met muziek of films. Eigenlijk alleen bij tv-kijken.
Behalve continue aanzetten niet echt een oplossing voor.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
ConZito schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:42:
[...]

Dat is idd Ikea, ik heb hem ook ;)

[afbeelding]
Ah. Vind het een mooi meubeltje, ben wel interested, alleen vraag ik me af wat de hoogte is van het bovenste vakje. Als mijn Yamaha-receiver van 20 centimeter hoog er niet in past, moet ik verstek laten gaan. Kan iemand me vertellen hoe groot dat vakje met dat inklapding is, want op de site van Ikea staat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 16:34

911GT2

en blazen maar!

Haha nou ik kan je dat vertellen tot op de millimeter 15,5 maximaal.
Dan kan de klep niet meer naar achteren geschoven worden...

... ik weet het omdat mijn MCE maar 1 CM speling heeft (de klep kan bij mij dus al niet worden ingeschoven)... en een Onkyo versterker zou ik zonder voetjes heel misschien er in krijgen...

Iets hoger was dus net iets beter geweest. Voor jou ook zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Murcielago schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:01:Het enige waar ik nog mee zit: de subwoofer gaat erg snel op stand-by, je moet het geluid gewoon harder zetten dan je wilt om te zorgen dat ie niet elke keer uitgaat, heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik denk dat het nog wel eens zou kunnen helpen om het volume op de sub zachter te zetten en dan in de receiver (evenveel) harder. Dan krijgt de sub meer signaal. En het zou best eens kunnen dat ie dat signaal meet (voordat het door de volumeregeling is geweest). Ik weet niet of het echt zo is, maar it's worth a shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, <!--ik ben van plan om morgen mijn onkyo integra tx-ds838 receiver in te ruilen (met bijbetaling) voor een Onkyo TX-SR703E. Dit voornamelijk omdat mijn huidige receiver geen DTS ondersteunt en de surround speakers te weinig geluid geven. Dit zijn de specs van Onkyo TX-SR703E:

Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/10216299_5bde9a981b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/10216303_daaee78051.jpg

• 130 Watts per channel minimum into 6 ohms, at 1 kHz, DIN
• VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry) for all channels
• WRAT (Wide Range Amplifier Technology)
• Extended frequency response (10 Hz to 100 kHz)
• Reduced NFB (Negative Feedback)
• Full bandwidth power to all 7 main channels
• Absolute ground plate
• H.C.P.S - massive high current power supply
• Discrete power amplifier circuitry for all channels
• High-current, low-impedance 6 ohm drive for all channels
• Auto-protection circuitry
• High-grade extruded-aluminum heatsink
• Low Frequency Effect (LFE) level control
• Thick bus bars
• THX™ Select2™ Certified
• THX Surround EX, DTS, DTS 96/24, DTS-ES Discrete/Matrix, DTS Neo:6 decoding
• Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx decoding
• 192 kHz/24-bit audio DACs for all channels
• Component video upconversion with TBC (Time Base Corrector)
• Composite to S-Video upconversion
• HDTV-capable (100 MHz) component video switching
• A/V Lip Sync Adjustment (0-250ms)
• Optimum Gain Volume Circuitry
• Digital upsampling
• Non-scaling configuration
• Powered Zone 2 (lineout) with 12 V trigger
• A-form listening mode memory
• Independent crossover adjustment for bass management for F/C/S/SB(40/60/70/80/90/100/120/150/200 Hz)
• Advanced 32-bit processing DSP chip
• 3 component video inputs and 1 output
• 5 S-Video inputs and 3 outputs
• 5 composite video inputs and 3 outputs
• 3 audio inputs and 1 output
• 7 digital inputs (5 optical/2 coaxial) and 1 optical output
• Color-coded 7.1-multichannel inputs and pre outs
• Heavy-duty, color-coded dual banana plug-compatible speaker posts
• Front panel audio, video, S-Video, optical inputs
• Pure audio mode
• Direct mode
• Automatic signal detection
• Dedicated line-level subwoofer pre out
• RS232 port
• Late night mode (high/low/off)
• Phono input
• Tone (bass/ treble) control for L/R channels
• 40 FM/AM random presets
• RDS (RT/PTY/TP)
• Character input (tuner presets, input selector)
• Outstanding selectivity and sensitivity
• Compatible with RI Dock (DS-A1) for the iPod®
• IntelliVolume
• On-screen display control
• 3-mode display dimmer (bright/normal/low)
• Speaker placement calibration through Auto Speaker Set-up with Microphone
• Absolute volume display
• Double bass function
• Battery-free memory backup
• Brushed aluminum front panel
• Headphone jack (standard size)
• Heavy-duty power cord
• Individual input selectors for each source
• IR input terminal
• Blue illuminated volume control
• Separate PC (printed circuit) boards for audio and video sources
• Sleep timer via remote
• Backlit/Preprogrammed RI (Remote Interactive)learning remote control with 3 macros and mode-key LEDs

Vinden jullie dit een goede keuze? Mijn speakers: 2 elac fs82, 1 elac center (type ken ik niet), 2 jbl e80 als surroundspeakers. Als cd speler gebruik ik een denon ar1550.-->

Zoals Exirion en Razorfist terecht en op een vrij nette manier al aangeven: dit is géén "wat moet ik kopen"-topic; zie ook de Topicwaarschuwing en de FAQ van AVH.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaj. op 29-05-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit is GEEN wat-moet-ik-kopen topic.

Lees de topicstart eens door.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Buiten wat Exirion zegt, en waar hij gelijk in heeft ;), zou ik eerst de receiver eens proberen bij je thuis. Je zegt namelijk dat je surround-speakers te weinig geluid geven, maar dit lijkt me persoonlijk eerder aan de instellingen liggen of nog waarschijnlijker, aan de luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh oh, excuses moi hoor! Als je maar openbaar je gelijk kunt halen, doe het dan gelijk, ipv even een pm te sturen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want een post afwijzen, draagt net zo weinig bij aan dit forum als dat van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

PM is niet mogelijk op het forum en je wordt toch niet afgebrand?
Mooie receiver, maar helaas niet het juiste topic. Als die bij je in huis staat kunnen foto's hier wel in het topic.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
911GT2 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:14:
Haha nou ik kan je dat vertellen tot op de millimeter 15,5 maximaal.
Dan kan de klep niet meer naar achteren geschoven worden...

... ik weet het omdat mijn MCE maar 1 CM speling heeft (de klep kan bij mij dus al niet worden ingeschoven)... en een Onkyo versterker zou ik zonder voetjes heel misschien er in krijgen...

Iets hoger was dus net iets beter geweest. Voor jou ook zo te zien
Jup. Verder zoeken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Je kan het er ook altijd nog op zetten ;) Maar ik ben het met je eens, dat klepje is wat klein bemeten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ge-edit

Voor de rest zie je nog:
- DVD Speler - Yamaha DVDS557
- Receiver - Yamaha RXV-457
- Fronts - KEF Q5
- Center - KEF Q6C
- Rears - Paar oude KLH's
- Stands voor rears - Atacama Nexus 7

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel legale DVD's zijn dat?

Verder ziet het er allemaal relaxt uit _/-\o_ .

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 14-09 16:34

911GT2

en blazen maar!

Ziet er goed uit... ik doe juist mijn best om mijn dvd's allemaal zo ver mogelijk weg te stoppen... aan de muur vind ik zo rommelig. Grappig dat daar zo'n verschil in zit. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:24:

- Fronts - KEF Q5
- Center - KEF Q6C
Je hebt dezelfde dvd-speler en receiver dan mij. Bevallen de KEF's erop? Hoe zou je het geluid omschrijven?

Ik heb er namelijk als front 2 Philips speakers (van mijn vorige stereo set), als center een Bose 201 en als rears oude Akai's (waarvan de gescheurde woofer is vervangen door een exemplaar van Visaton) op hangen. Pop, dance, ... doet t zonder problemen, maar ik heb wat problemen met snellere rock en metal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En m'n dvds nog een keer. Niet klagen dat het niet allemaal orginelen zijn. Voor eigen gebruik mag nog altijd en ik verkoop niets.
De foto is zo klein dat ik niet eens zou kunnen zien wat er wel en niet origineel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

Tv in actie. Komt nog digitale tv voor.
img..

Tv van de zijkant en een paar dvdtjes
img..

Shrek 2. Via dvd-speler met component kabel van Oehlbach. (in pauze stand)
img..

En m'n dvds nog een keer. Niet klagen dat het niet allemaal orginelen zijn. Voor eigen gebruik mag nog altijd en ik verkoop niets.
img..

Voor de rest zie je nog:
- Fronts - KEF Q5
- Center - KEF Q6C
oe, is dat de nieuwe sony v2000 (40"?), wat was voor jouw de reden voor de sony te gaan? ik heb nl. nogal moeite met kiezen tussen deze sony en de samsung M71.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat ik me trouwens al een tijdje afvraag, mede naar aanleiding van Sproedie's post: waarom vermelden mensen specifiek dat het getoonde beeld (overwegend veel animatie á la Shrek en Finding Nemo trouwens) HDTV is of met een bepaalde manier/merk van bekabelen is aangesloten, en het vervolgens op een piepklein fotootje zetten? ;)
Dat je vermeldt hoe de de boel bekabeld hebt; prima, nuttig enzo. Dat je er ook even voor zorgt dat er niks ranzigs op het beeld staat op het moment van de foto; perfect.
Maar wat boeit het luidkeels te verkondigen of je de 1080p-versie van Monsters Inc. op je plasma hebt staan, om het vervolgens op 600 pixels weer te geven?

Beetje alsof je een scherpe foto gaat staan faxen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

denk dat dat mede te danken is aan de hoeveelheid shit die je over je heen krijgt als je jpgjes van 1mb of meer gaat zitten posten hier, ineens zit iedereen achter een inbel verbinding en is de forum layout heel belangrijk :?

jammer idd, juist in topics zoals deze hebben grote, hi-res pics een flinke meerwaarde imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
je kan toch thumbnails maken en dan linken naar een groot plaatje... zie probleem niet zo.

potverdikkie ik lijk wel een moderator zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

lange schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:13:
denk dat dat mede te danken is aan de hoeveelheid shit die je over je heen krijgt als je jpgjes van 1mb of meer gaat zitten posten hier, ineens zit iedereen achter een inbel verbinding en is de forum layout heel belangrijk :?
Er is een verschil tussen één jpg van 1MB en 30 jpg's van 1MB. En ja, de layout is ook belangrijk; je snapt mijn punt niet helemaal, geloof ik.
jammer idd, juist in topics zoals deze hebben grote, hi-res pics een flinke meerwaarde imho..
Linkje onder de thumb naar een grotere versie kan ook he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

tuurlijk kan je tumbs maken, maar iemand met verstand van audio/video apparatuur heeft niet altijd de kennis dat te doen (sterker nog, webspace voor een plaatje vinden blijkt vaak al lastig). dan is het veel makelijker een pic te posten met lage reso en is het cirkeltje rond.

maar laten we hier niet teveel woorden aan vuil maken :>

[ Voor 3% gewijzigd door lange op 31-05-2006 12:53 . Reden: lettertjes enzo ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
ConZito schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:02:
Je kan het er ook altijd nog op zetten ;) Maar ik ben het met je eens, dat klepje is wat klein bemeten helaas.
Mja, het gaat mij erom dat mijn spul stofvrij staat! Ik heb een vrij (heel!) stoffig huis, en ik wil een manier om het allemaal stofvrij te houden. Dit meubeltje leek de uitkomst, maar dat gaat dus niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lange schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:47:
tuurlijk kan je tumbs maken, maar iemand met verstand van audio/video apparatuur heeft niet altijd de kennis dat te doen (sterker nog, webspace voor een plaatje vinden blijkt vaak al lastig). dan is het veel makelijker een pic te posten met lage reso en is het cirkeltje rond.

maar laten we hier niet teveel woorden aan vuil maken :>
Imageshack ondersteund foto's tot 1 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:18

Rio

Ik heb al een boek

Ik heb besteld

- HK AVR 335
- Panasonic DMR-EH65
- Infinity TSS-450

Zal wat foto's en ervaringen posten zodra alles geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:45:
[...]

Imageshack ondersteund foto's tot 1 MB.
Maar Imageshack geeft hele lelijk thumbnails en een heeft geen mooie interface. Persoonlijk sla ik imageshack links vaak over, tenzij de foto me echt interessant lijkt :o.

Je moet een beetje mazzel hebben met webspace vinden. Mijn vorige provider, wanadoo, had ik wel genoeg webspace maar met een hele lage traffic limiet. Plaatjes posten op GoT daarmee was altijd feest. Om 19:00 lag ie er dan uit tot 0:00 wanneer de teller weer werd gereset.
Nu mag ik de server van Bigfoot gebruiken, erg relaxed _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Jag schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:20:
[...]

Maar Imageshack geeft hele lelijk thumbnails en een heeft geen mooie interface. Persoonlijk sla ik imageshack links vaak over, tenzij de foto me echt interessant lijkt :o.
Het zit tussen je oren. :+

Maar de thumbnails vallen op zich wel mee toch? Wel een beetje klein, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:20:
[...]

Je moet een beetje mazzel hebben met webspace vinden. Mijn vorige provider, wanadoo, had ik wel genoeg webspace maar met een hele lage traffic limiet. Plaatjes posten op GoT daarmee was altijd feest. Om 19:00 lag ie er dan uit tot 0:00 wanneer de teller weer werd gereset.
Nu mag ik de server van Bigfoot gebruiken, erg relaxed _/-\o_.
Ach, ik heb gewoon een eigen webserver. Met 60 kb/s upstream kan je met enige moeite wel grote fotos oploaden...maar ik heb wel lekker veel ruimte ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tv in actie. Komt nog digitale tv voor.
[afbeelding]

Tv van de zijkant en een paar dvdtjes
[afbeelding]

Shrek 2. Via dvd-speler met component kabel van Oehlbach. (in pauze stand)
[afbeelding]

[afbeelding]

Voor de rest zie je nog:
- Fronts - KEF Q5
- Center - KEF Q6C
Je hebt dezelfde dvd-speler en receiver dan mij. Bevallen de KEF's erop? Hoe zou je het geluid omschrijven?

Ik heb er namelijk als front 2 Philips speakers (van mijn vorige stereo set), als center een Bose 201 en als rears oude Akai's (waarvan de gescheurde woofer is vervangen door een exemplaar van Visaton) op hangen. Pop, dance, ... doet t zonder problemen, maar ik heb wat problemen met snellere rock en metal (vooral op hoger volume). Ik vraag me af of het ligt aan de speakers, de receiver of misschien de combinatie van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister had ik niet zo heel veel tijd en zin om achter elke thumbnail een grotere pic te plakken. Zal dit zo wel ff doen. Mede door de rotzooi - die ik gister na het maken van de foto's meteen heb opgeruimd - heb ik de pics ook wat kleiner gelaten.

Wat betreft het geluid van mijn receiver en dvdspeler. Ik ben er tevreden over. Ben net 20 heb er nu dit setje staan. Filmpjes klinken lekker. Muziek heb ik niets over te klagen. Maar wil ik echt het uiterste uit m'n speakers halen moet je gewoon goede cd-releases luisteren.Het kan natuurlijk altijd mooier en beter. Ga nu paar jaartjes hier van genieten. En kijk langzaam wat ik weer kan gaan verbeteren. Wel wil ik op zeer korte termijn nieuwe rears en nieuwe kabels voor de speakers heb alleen nog geen id welke.
Ook moet de inrichting anders. Woon bij mijn ouders. Beneden verdieping is groot zat maar boven is het allemaal passen en meten. Grote killer in m'n kamer is de kleerkast. Voordeel: Ouders slapen achter en beneden dus om 3 uur 's nachts lotr DTS op een aardig volume is geen probleem.

Waarom ik de tv heb gekocht? Werk nu fulltime dus houd ik geld over en ik zat al tijdje te twijfelen tussen een beamer of een lcd. Maar zoals ik al zei is voor een beamer niet bepaald de ruimte dus een lcd. Kwam via kieskeurig bij deze sony terecht. Goede recenties gelezen. Ben naar de bcc en mm gereden om daar te gaan kijken. Afgelopen vrijdag stond die er nog niet. Bij de een internetwinkel die toevallig hier in de buurt ook een showroom heeft stond die wel. Zaterdag heen geweest. Zag er in vergelijking met de andere lcd's die er stond zeer goed uit. Ik heb hem meegenomen omdat je anders aan het kijken blijft. Bij de één zijn de kleuren wat mooier. De ander heeft een veel mooier design. Weer één heeft beter geluid. etc. etc. Ik dacht als ik weer verder ga zoeken dan blijf ik bezig. DUS geld overgemaakt. TV achter in de auto. Op de terug weg ff langs de mm. Oehlbach component bij de TV achter in de auto. En dan is de terugweg het ergst natuurlijk. Maar ik was thuis instaleren nog ff lcd met component naast de CRT met SCART gezet maar snel weer uitgedaan haha en toen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb de vorige posts met foto ff delled. Dit zijn thumbnails met de orignele foto's erachter. Aan mijn fotografie te zien ben ik niet bepaald Joop van Tellingen en ik weet niet hoe ik de flits van dat apparaat uit krijg hehe.

1. Mijn slaapplekje.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/TV%20klein/Bed1KLEIN.JPG

2. Mijn computerhoekje. 19" BenQ T904 en een samsung SyncMaster 151s. Computertje is niet veel bijzonders. Nodig aan vervanging toe.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/TV%20klein/Comper1KLEIN.JPG

3. LCD van de voorkant.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/TV%20klein/LCD1KLEIN.JPG

4. LCD van de zijkant.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/TV%20klein/LCD2KLEIN.JPG

5. Receiver + DVD-Speler
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/TV%20klein/HIFI1KLEIN.JPG

6. Poster Spiderman en Se7en
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/TV%20klein/POSTERS1KLEIN.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 00:09
Nette kast zeg! Hoeveel heb je ervoor uitgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
Vegnagun939 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:46:
[...]

Nette kast zeg! Hoeveel heb je ervoor uitgegeven?
Hm, nu ik nog eens beter naar die kast kijk. :P

Mooi kastje idd, maar zou je je receiver niet wat meer ruimte geven in het kader van betere ventilatie? Je planken kun je zo te zien gewoon verhangen, en je hebt 3 relatief platte apparaten in de andere vakken staan...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er kwam een lieve man aan de deur met een pakketje voor mij :D

Afbeeldingslocatie: http://upload.georgeownsme.com/image.php/349.jpg
Oe een doosje!
Afbeeldingslocatie: http://upload.georgeownsme.com/image.php/344.jpg
Oe zakskes
Afbeeldingslocatie: http://upload.georgeownsme.com/image.php/342.jpg
Oe, wat zou er in dat zakske zitten :D
Afbeeldingslocatie: http://upload.georgeownsme.com/image.php/346.jpg
Altijd handig die handschoentjes :D
Afbeeldingslocatie: http://upload.georgeownsme.com/image.php/347.jpg

Nu inspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je mono met een sub luisteren joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:37:
Er kwam een lieve man aan de deur met een pakketje voor mij :D

Altijd handig die handschoentjes :D
[afbeelding]

Nu inspelen!
Die handschoenen heb je wel nodig met dat mooie zwart. :) Ik hoop dat je geen stoffig huis hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker wel een duur ding als je er handschoentjes bij krijgt :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 21:39
He die heb ik ook, maar dan in maple :)
Fijne speakertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:58:
250,- p/s bij Hobohifi, stockuitverkoop \ó/. Adviesprijs 350,-.

@Roamor Mjin slaapkamer is een groot stofnest, maar misschien ben ik nu gedwongen er wat aan te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:58:
Die handschoentjes kosten misschien een paar rijstkorrels in China.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:16:
[...]

Die handschoentjes kosten misschien een paar rijstkorrels in China.
Troe, ze zijn gewoon made in China. Dikke care :). Vond het wel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Zijn wel vette speakertjes voor het geld hoor. Zwart is ook de mooiste afwerking als je het mij vraagt. Ik had ooit eens de 11L active studio monitor willen kopen (voor de bovenverdieping) maar dat is niet doorgegaan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:38:
Zijn wel vette speakertjes voor het geld hoor. Zwart is ook de mooiste afwerking als je het mij vraagt. Ik had ooit eens de 11L active studio monitor willen kopen (voor de bovenverdieping) maar dat is niet doorgegaan toen.
Vond ik ook. Maar er is ook een limited edition geweest van de 11L met een apart soort hout....staat in quad L-series foldertje. Die is wel erg apart :). Rosewood is ook wel te diggen trouwens, maar die andere 2 zijn te lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Onlangs deze kabeltjes ontvangen voor de tuner en voor de dvd speler :D

Afbeeldingslocatie: http://www.mrwaggel.be/images/upload/171-30-5-2006-18-19-10-Red%20dawn%201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mrwaggel.be/images/upload/171-30-5-2006-18-19-26-Red%20dawn%202.jpg

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aparte vorm zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:22:
[...]

Vond ik ook. Maar er is ook een limited edition geweest van de 11L met een apart soort hout....staat in quad L-series foldertje. Die is wel erg apart :). Rosewood is ook wel te diggen trouwens, maar die andere 2 zijn te lelijk.
Oh ja...dat klopt. Yew (Taxus) is dat, maar zo bijzonder vind ik die niet eigenlijk. Maat van me heeft de 22L in Rosewood en dat is ook best wel mooi, maar de echte houtfineren met zo'n pianolaklaag vind ik soms een beetje kitscherig.....daarom vind ik de gewone zwarte versie met pianolak een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:43:
Mooie setjes hier allemaal, alleen zie ik veel (piep)kleine 4:3 tv's met enorme speakers eromheen :D. Geluid, en dan vooral hard geluid vind ik wel een must voor een echt HT gevoel, maar daar past een 50cm 4:3 tv niet echt tussen ;).
Dat vind ik ook erg opvallend ja. :)

Heb zelf een 82CM breedbeeld CRT van Sony, maar wil op een gegeven ogenblik ook wel een beamer erbij hebben; dan ga ik ook uitbreiden naar surround. Momenteel nog stereo, wat mij overigens prima bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:56
Ik heb beneden een infinity oreus set staan. Maar er is ook een draai knop op de subwoofer van crossofer. Waar is dat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die crossover knop op je subwoofer kun je de frequentie instellen die je subwoofer maximum mag afspelen. bv: max 120hz ofzo, de hogere frequenties speelt hij dan simpelweg niet. Dat moet dan door de andere speakers afgespeeld worden.

Je moet zelf maar eens uitproberen wat er goed klinkt op jou subwoofer van crossover... hangt veel af van je andere luidsprekers (heb je grote, krachtige moet je subwoofer alleen maar de hele lage weergeven, heb je kleinere, zet je die crossover best hoger...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 04:27:
Met die crossover knop op je subwoofer kun je de frequentie instellen die je subwoofer maximum mag afspelen. bv: max 120hz ofzo, de hogere frequenties speelt hij dan simpelweg niet. Dat moet dan door de andere speakers afgespeeld worden.

Je moet zelf maar eens uitproberen wat er goed klinkt op jou subwoofer van crossover... hangt veel af van je andere luidsprekers (heb je grote, krachtige moet je subwoofer alleen maar de hele lage weergeven, heb je kleinere, zet je die crossover best hoger...)
Bij de oreus zitten best kleine speakers http://www.futurehome.co.uk/ProdImages/oreus-hcs.jpg

Zal ik die hogere bass tonen dan aan de subwoofer overlaten? Of toch aan die andere speakers. Ik heb het al bij verschillende films geprobeert, maar ik hoor niet echt verschil in geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier vond ik volgende specs http://www.db-electronics...ow=product&ProductId=2682

Technische specificaties
Aanbevolen vermogen 25-100 Watt
- Magnetisch afgeschermd
- Kleur zilvergrijs

Luidsprekers:
- 5 x 100 Watt
- frequentiebereik 95-22 kHz
- 2 x 80 mm middentoon luidspreker
- 10 mm tweeter
- Gevoeligheid 85 dB
- Luidsprekerkabeldoorvoer
- Gewicht 2.5 kg
- Afm. HxBxD

Actieve subwoofer:
- 100 Watt
- frequentiebereik sub. 30-95 Hz
- Automatische uitschakeling subwoofer
- Afm. HxBxD 36.7 x 25.1 x 44.5 cm
- Gewicht 15.9 kg
Ik vind het raar dat je crossover kan instellen... Het maximum van je woofer is 95hz, en het laagste van je sateliet speakers is 95hz... Moest je de crossover lager instellen heb je een frequentiebereik die niet gespeeld wordt, of als je hem hoger instellen, gaat je subwoofer ongecontroleerd beginnen blaffen...

afgaande op deze specs zou ik dan maar crossover op 95hz zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt een nieuwe post!

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:22
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:58:
Hier dan ook maar mijn pics van ons setje!

[[url=Afbeeldingslocatie: http://aycu27.webshots.com/image/1626/1159662557764878337_th.jpg]afbeelding[/url]]
Harman Kardon AVR 4000 - UPC media box - Pioneer DVR 530H - Harman Kardon dvd-22
[[url=Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/412/1125281603674339115_th.jpg]afbeelding[/url]]
Samsung plasma PS42P5H
[[url=Afbeeldingslocatie: http://aycu27.webshots.com/image/1586/1262249401970760459_th.jpg]afbeelding[/url]]

[[url=Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/1812/1544543917586281067_th.jpg]afbeelding[/url]]
Meubel is zelfbouw! en ten slotte nog de KEF speakertjes

Greetz Neosto
Delinks naar de plaatjes doen het niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik zie het! zal proberen ff te editten! Krijg nou te takke! ff opnieuw posten. Via Opera lukt het blijkbaar niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de pics van mijn setje dan ook maar!
Afbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/631/1677853114100135689_rs.jpg
Harman Kardon AVR 4000 - Mediabox UPC - Pioneer DVR 530H - Harman Kardon DVD-22
Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/198/1601952953105626641_rs.jpg
Samsung PS42P5H
Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/478/1678336348571521555_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu35.webshots.com/image/594/1296900756261150405_rs.jpg
Hier staan ook de KEF speakertjes op. Meubel is zelfbouw btw.

Greetz Neosto

What the F*ck, weer geen pics! ik doe iets nie goed maar wat?

Ik heb ze even voor je gemaakt. Voor de code; zie openingspost en onderstaande posts :)

[ Voor 15% gewijzigd door DeeD2k2 op 03-06-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^:
Doe eens iets als:
code:
1
[img]http://aycu32.webshots.com/image/631/1677853114100135689_rs.jpg[/img]

Thst should fix it, want ik ben benieuwd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa, moet ff weg. (boodschappen halen met de family)
prober het straks nog een keer. Ik gebruik de knop foto toevoegen als een post maak en copy dan de url van de upload site in dat venster! Zou toch moeten lukken dan?

Laterss Neosto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar die site geeft een ubb output die niet op elk forum gebruikt wordt. En helaas voor jou gebruikt GoT een andere manier van foto's posten, dus moet je alles handmatig aanpassen ;).

Een klikbare foto:
code:
1
[url=http://grootbestand.jpg][img]http://thumbnail.jpg[/img][/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is mijn Home Cinema setje dan :D:D

Beeld en geluid

Yamaha RX-V457
Yamaha DVD S557
Onbekende 55 cm tv
DIY Subwoofer _/-\o_
Pioneer 5.1 Speakers
Computer

Me computer is 5.1 aangesloten op me AV Reciever. En beeld ook.
Alle kabels mooi weggewerkt achter de zelfgemaakte kabelplinten. (werkt egt super)

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groe4210/ht1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groe4210/ht2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groe4210/ht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie surround set ngroenewoud ;). En met die kabelplinten ziet het er inderdaad heel netjes uit.
Bij ons is alles een kabel wir-war, wat ik ook niet echt leuk vind...maarja, nooit echt zin om er iets van te maken. Daarnaast heb ik ook geen vaste ruimte voor mijn 'HT' :( (is allemaal tijdelijk in de huiskamer :)).

Bij mij is het net andersom, ik heb een mooi beeld maar een belabberde surroundset. Heb 'em noodgedwongen aan de stereo hangen, en 2.0 kun je niet echt surround noemen ;).
Maar ik ben er tevreden mee, als ik in de bios zit merk ik ook nooit iets van surround en met mijn all-in-one budget HT setje van JVC merk ik dat surround wel leuk is, maar (nog) geen vereiste voor mij.
Waarom ie noodgewongen aan de stereo hangt? Het geld is een beetje op ;).

Specs:
Philips DVP 520 stand alone dvd speler (vrij budget :D)
BenQ MP610 (momenteel MP620, in bruikleen) beamer
2x70watt Panasonic stereo (bejaard ding, maar er komt lekker geluid uit)

In de vakantie wil ik mijn eigen stereo van mn studentenhuis meenemen, dat is een 2x100 watt versterker met 2x200watt speakers (eltax concept 400). Die geven ook wel een lekker geluid >:).

Hier wat foto's van het beeld dan maar ;). Elke foto is klikbaar voor 1024*768.
Afbeeldingslocatie: http://cp72227-a.tilbu1.nb.home.nl/dvd/beamer/beamer_dvdspeler_kastje_small.jpg
Kastje met dvd speler en beamer.

Afbeeldingslocatie: http://cp72227-a.tilbu1.nb.home.nl/dvd/beamer/saturday_night_fever_small.jpg
Een van de eerste films die we hebben gekeken, dit is nog op de MP610. Saturday Night Fever dus, met een vreemde fout op de dvd (springt opeens omhoog zoals je kunt zien).

Afbeeldingslocatie: http://cp72227-a.tilbu1.nb.home.nl/dvd/beamer/animatrix_toespraak%20robot_flits_small.jpg
Zo ziet het eruit in onze huiskamer, lekker op de muur ja :P. Links en rechts zijn de kleine speakertjes nog te zien, maar mijn eigen eltax zuilen zijn ongeveer 2x zo groot ;). Deze is met flits genomen, zodat de omgeving ook zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://cp72227-a.tilbu1.nb.home.nl/dvd/beamer/animatrix_toespraak%20robot_geenflits_small.jpg
Zelfde foto, geen flits. Dit is overigens een fragment uit de Animatrix.

Afbeeldingslocatie: http://cp72227-a.tilbu1.nb.home.nl/dvd/beamer/animatrix_flits_afmetingen_small.jpg
Hier een foto om de afmetingen duidelijk te maken, met een lineaaltje erbij linksonder. Nog steeds de Animatrix.

Afbeeldingslocatie: http://cp72227-a.tilbu1.nb.home.nl/dvd/beamer/animatrix_geenflits_afmetingen_small.jpg
Zelfde foto, geen flits.

Dit zijn dus vrij veel fotos van enkel het beeld, maarja...op geluids niveau heb ik niet echt iets om te laten zien ;).

Foto's van mijn dvd verzameling staan hier. Verwacht hier niet te veel van, mijn collectie is pas 157 items groot...waarvan ongeveer de helft normale keepcase edities :).
Voor mensen zonder HK access: ik zal ze ook posten in het foto topic op dvd.nl.

Zo, alle thumbs zijn <50kb :). En sorry voor de langzame webhost, het is op mn eigen servertje :+.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige maand was mijn laatste update, van CRT tv naar een LCD tv:

Verwijderd in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

Ik heb afgelopen week ook weer hard gewerkt aan mijn laatste upgrade:
En wel een HTPC!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/dign/overzicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/dign/closeup.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/dign/lade.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/dign/binnenkant.jpg

Specs:

Dign Hv5
AMD64 3500+
MSI Neo 2 Platinum
1 Gb Corsair Pro XMS
9800pro 256mb DDR2@XT
Coolermaster Hyper 6
NEC DVD brander
Maxtor 200 GB sata
SilenX iXtrema Micro Series PSU 320w

Aangesloten via HDMI / Coax SP/DIF

Hier nog een paar oudere foto's van zoals het eerst was

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/7.jpg

Binnekort weer een upgrade:
Een ander meubel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:50:
Binnekort weer een upgrade:
Een ander meubel :+
Doe er meteen een mooie aluminium kabelstrip bij op de muur onder je TV ;) Je setup is mooi maar die kabels zijn een doorn in het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ DeeD2k2

THANX ;) _/-\o_

Greetz Neosto

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Een betere keus overigens: Samsung V120CE 200GB of 250GB. Ik heb zelf al een jaar of twee een 160GB uitvoering in m'n MCE systeem zitten en zelfs in een muisstille kamer zijn ze onhoorbaar. Die gangbaardere schijven zijn enorm luidruchtig daarmee vergeleken. Ik zou het eens overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kabels wegwerken doe ik als ik een ander meubel heb
dan weet ik hoe lang die moet worden

die hdd is wel een optie
deze gaat dan naar mijn andere pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:50:
Aangesloten via HDMI / Coax SP/DIF
Hoe heb je dit via HDMI dan aangesloten? Die 9800Pro heeft toch geen hdmi-output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:26

Sharky

Skamn Dippy!

Kneep schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:01:
[...]

Hoe heb je dit via HDMI dan aangesloten? Die 9800Pro heeft toch geen hdmi-output?
je kunt toch ook gewoon DVI daar voor gebruiken?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Sharky schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:04:
[...]

je kunt toch ook gewoon DVI daar voor gebruiken?
Oh natuurlijk, via een dvi - hdmi connector. Binnenkort komen dr ook moederborden uit die zelf al een hdmi uitgang hebben...dacht misschien heeft ie dat al B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat heeft dit moederbord nog niet..
ik heb alleen wel 1 probleempje...

ik heb de nieuwste catalyst driver voor mijn kaart met forced hdmi output
als ik hem daar op zet dan valt er een stuk buiten beeld..

op 1280x768 kan ik alles netjes bekijken (beetje uitgerekt, dat wel)

het scherm zelf is 1366 x 768 pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RSCosworth

Erg mooie setup :D. Ik had alleen nog ff een paar vraagjes over je bed/bank, zit dat nou fijn, en stoot je je hoofd niet aan de balk ? En dan nog 1 die beetje erg offtopic is, is die bed/bank in 2 delen uit elkaar halen ?

/me wil namelijk ook een bed bank, maar toen ik een tijd terug probeerde een bank naar boven te slepen kwam ik vast te zitten in het trapgat, en via het raam lukt ook al niet :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
@ R3CoN:

Heb laatst ook zo'n slaapbank gekocht bij de Ikea, en deze wordt in meerdere delen geleverd. Heel makkelijk met transport, ook door een krap trapgat past dat wel. Vind het ideaal om met vrienden relax filmpje te kijken en 's nachts klap je m uit en heb je een lekker ruim bed :-)

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:55:
@RSCosworth

Erg mooie setup :D. Ik had alleen nog ff een paar vraagjes over je bed/bank, zit dat nou fijn, en stoot je je hoofd niet aan de balk ?
...
Heb zelf ook jaren geslapen op een bed met op +- 50 cm een zware houten balk...na 2 of 3x je hoofd stoten in het begin pas je wel op ;). Je raakt er ook aan gewend natuurlijk, om niet naar boven maar naar opzij op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha nee ik stoot mijn hoofd nooit, gewoon iets naar voren schuiven

die bank die ik heb is niet in 2 delen. Hij moest ook via het platte dak van de keuken en vervolgens door de balkondeur naar binnen...

maar het is echt ideaal zo'n bankje, alleen een echt bed slaapt net iets lekkerder..
(niet dat hier niet op te liggen is, maar je voelt wel de overgang tussen de kussens enzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat foto's van mijn nieuwste aanwinst: een Mordaunt-Short 909W subwoofer.
Bevalt tot nu toe prima, maar moest wel even inspelen.
Ouders keken een beetje bedenkelijk toen ik met de doos aan kwam zetten :)

Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/152868094.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/152868082.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/152868065.jpg

De hele set:

Denon AVR-1905
Pioneer DV-360
Marantz CD5400
Dali Blue 3003 voor
Dali Blue 2002 achter
Dali Concept Center
Mordaunt-Short 909W subwoofer

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind die ienemiene pootje best apart staan bij zo een reus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Je sub is groter dan je tv :> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, ik geef je ouders geen ongelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
LOL kijk maar uit straks loopt je sub weg :+
Het lijkt me wel een brute sub, 12" moet je voor de grap de Pod race van SW gaan kijken dan heeft ie wat te doen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zo'n sub begrijp ik je ouders ook wel ja. Hoeveel watt kan ie continue aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij kan 300 watt continue aan en 600 piek volgens mij. Klasse D versterker dus iets van 90-95% efficient. Ik denk dat ik inderdaad die Pod race maar eens ga kijken, eens zien of de buren dan wel bellen (misschien heb ik ze alleen nog niet gehoord, zou ook kunnen ;) )
En ja, die tv moet ook hoognodig eens vervangen worden, maar had wel een kleine tv, maar helemaal geen sub, dus dat kon niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, daar zal aardig wat aan laag uitkomen ja :). Maar hoeveel kan die versterker van je leveren per kanaal?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel een vraag voor je: heb je tattoo's of piercings?

(hint hint feyenoord dekbed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 "kleine" upgrades sinds de laatste post die ik hier gedaan heb in Februari:

De SVS sub:

Afbeeldingslocatie: http://tk.files.storage.msn.com/x1pboCV5IJ3MFkypmN-_1g66T3hdfCT4XaBCwiGcupMzCVjDwj-VcvhyC4V-BqGTCMdOdpzEQCeJVL0sy9CX5Vx3JO8Bp51mQ6UCNhKI-qNaEhpLybFUyeWdlmF4BFOQSAegQ03nuxbPtA

Een kleine vergelijking met de Monitor audio's:

Afbeeldingslocatie: http://tk.files.storage.msn.com/x1pboCV5IJ3MFkypmN-_1g66SJdihaNgGOQ9mBKIz7emol1e4FfuBiFpbqtbcXpf3FMo_kQ0jeCtXWOlhoeEjS2hNoEQHoL3TD1j0rzbctUQBns1HMXKgrS0OCaZy9N9e-BPYSftH7ty4k

En nog een foto:

Afbeeldingslocatie: http://tk.files.storage.msn.com/x1pboCV5IJ3MFkypmN-_1g66YnqT3AQeLnvWxRP-6Jc0YMv0kvkCNWRHSzY9nb6mJN9fILEV8B_u2RS2hI-Q6apm2Pgu8JsHhRqf_WUcw8yUKdqTJfO1VZTThPWcEm6IwSwcZ4F_bBxUnc

Ook zijn inmiddels de rear's binnengekomen, zelfde monitor audio's die als fronts worden gebruikt.
De center is in de verkoop gegaan, mede doordat hij na urenlang luisteren niet bij de MA's pastte. Als center staat nu een Mirage FRX-one, hiervoor komt nog een MA in de plaats.

Over 3 weken verhuis ik naar een groter appartement, waar de HT-set in de woonkamer wordt geplaatst. Foto's volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:10:
Hier nog wat foto's van mijn nieuwste aanwinst: een Mordaunt-Short 909W subwoofer.
Bevalt tot nu toe prima, maar moest wel even inspelen.
Ouders keken een beetje bedenkelijk toen ik met de doos aan kwam zetten :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De hele set:

Denon AVR-1905
Pioneer DV-360
Marantz CD5400
Dali Blue 3003 voor
Dali Blue 2002 achter
Dali Concept Center
Mordaunt-Short 909W subwoofer
Sodeju, buren zullen blij met je zijn :7

Mooie sub! vooral die spikes passen er goed bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
Uh, zou je je sub niet beter omdraaien zodat de aansluitingen aan de achterkant zitten ... ? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op maandag 05 juni 2006 @ 01:01:
[...]

Uh, zou je je sub niet beter omdraaien zodat de aansluitingen aan de achterkant zitten ... ? :P
Neeh.. spreek uit ervaring, das niet handig als je hem nog wat wilt finetunen oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de anti-feyenoord mensen hier: ik studeer Economie & Recht aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en heb een hekel aan tattoos en piercings en dergelijken. Ook is HiFi nu niet echt de standaard hobby van Feyenoord hooligans ;) :Y)

Die versterker levert volgens Denon 2*80 watt in stereo (ja geven altijd in stereo op bij Denon, heel sneaky ;)). Getest levert de opvolger AVR-1906 2*120 watt in stereo en 5*70 in surround bij 8 Ohm.
Deze zal er wel net iets onder zitten, maar voor mijn kamer (4,5 bij 4,5) heeft hij genoeg vermogen.
Natuurlijk helpt die nieuwe sub ook wel mee ;)

riesjdabietsj : Hoe bevalt die SVS sub trouwens? Schijnt wel goed te klinken, maar ik kreeg zo'n ghetto-blaster idee bij dat uiterlijk (ik weet het, volkomen subjectief en irrationeel om uiterlijk aan kwaliteit te koppelen ;))
Mooie dts reclame btw :9

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DTS reclame? Ik zie alleen een DD plaatje ;).
Edit: hmmm, beter kijken misschien...nu zie ik ook het blauwe DTS plaatje ja...ziet er leuk uit :).

En met 70 watt op een speaker die 300 watt aankan haal je er natuurlijk niet het maximum qua volume uit, maar uit eigen ervaring weet ik wel dat 70 idd genoeg is. Zeker als de kamer niet al te groot is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:29
dan heb je blijkbaar toch niet zo heel veel ervaring, want het is een actieve sub, die dus een eigen versterker aan boord heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 01:27:
[...]

Neeh.. spreek uit ervaring, das niet handig als je hem nog wat wilt finetunen oid :P
Haha, true true.... Heb de sub op veel plaatsen neergezet om te kijken waar hij het minst opviel, en ben idd nog aan het spelen met het instellen van de SVS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 01:51:

riesjdabietsj : Hoe bevalt die SVS sub trouwens? Schijnt wel goed te klinken, maar ik kreeg zo'n ghetto-blaster idee bij dat uiterlijk (ik weet het, volkomen subjectief en irrationeel om uiterlijk aan kwaliteit te koppelen ;))
Mooie dts reclame btw :9
In eerste instantie had ik dat idee ook. De SVS deed zelfs denken aan het "heuts"-bassrolletje die je in de kofferbak van je golf of kadett installeerd. De sub zelf gaat diep, echt diep! Voor films is hij uber! _/-\o_ En ik altijd maar denken dat een sub overbodig was :X
Voor muziek is hij minder geschikt, tenminste op dit moment. Hij klinkt dan te aanwezig, maar muziek luister ik toch alleen op source direct, alleen de fronts dus. WIl ik echt even knallen >:) dan wil ik hem wel eens van die source direct afhalen en allemachtig, dan gaat dat ding tekeer als een beest! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

107mb schreef op maandag 05 juni 2006 @ 09:00:
dan heb je blijkbaar toch niet zo heel veel ervaring, want het is een actieve sub, die dus een eigen versterker aan boord heeft. :)
Busted :+.

Op het gebied van surround audio heb ik inderdaad niet echt veel ervaring. Wist ook niet precies wat het schil was tussen een actieve en passieve sub...nu dus wel, bedankt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Zo hier alvast een voorproefje op mijn slaapkamer set.
De speakers zijn nog in aanbouw, mogelijk bouw ik er nog 3 (kleinere) bij, maar stereo gaat ook al lekker.

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=37965.0;attach=29512;image

Setje:

De rest van de set, hitachi plasma 4200.
Onkyo DV SP 500

Rega Cursa Voorversterker
Rega Radio 3 Radio
Rega Exon (2x) mono eindversterkers.

Eerst de speakers af maken, dan de dvd speler vervangen door een betere of aanvullen met een goede CD speler (rega appollo, of misschien toch een (paar) stapjes hoger). Dan wil ik me bezig gaan houden met wat andere versterkers beluisteren, en wat met de bekabeling rommelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFF schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:31:
De speakers zijn nog in aanbouw, mogelijk bouw ik er nog 3 (kleinere) bij, maar stereo gaat ook al lekker.

[afbeelding]

Setje:

Onkyo DV SP 500

Rega Radio 3 Radio

Eerst de speakers af maken, dan de dvd speler vervangen door een betere of aanvullen met een goede CD speler (rega appollo, of misschien toch een (paar) stapjes hoger). Dan wil ik me bezig gaan houden met wat andere versterkers beluisteren, en wat met de bekabeling rommelen denk ik.
:o Mooie speakers! 8)

Hangt de plasma op een prettige hoogte? Zo op de foto lijkt hij erg hoog te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

FFF schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:31:

[afbeelding]

Setje:

Onkyo DV SP 500

Rega Radio 3 Radio

Te gek man! Is dat de Soup of een eigen interpretatie van de Opus Ceramique? Ik wil ooit een keer de Soup gaan maken (laten maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat zelf bouwen van speakers nu zoveel voordeliger dan ze kant en klaar kopen :P?
En krijg je dan wel dezelfde kwaliteit geluid?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.