Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.296 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Een trailer kun je waarschijnlijk gewoon op de site vinden van de films.
De HD-films zijn op eenzelfde manier te verkrijgen als andere films op minder legale wijze.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand op dit forum elac 207.2's staan? Ik ben aan het overwegen om mijn jbl e80 speakers te vervangen, ze geven namelijk weinig detail. Mijn configuratie wordt dan:

2 * Elac 207.2
1* Elac CM 80
2* Elac CL 82
Onkyo tx ds838 integra versterker
Denon dcd1550ar
Kiss dp558 200 gb hdrecorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Shiver23 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:59:
Een trailer kun je waarschijnlijk gewoon op de site vinden van de films.
De HD-films zijn op eenzelfde manier te verkrijgen als andere films op minder legale wijze.
Ik snap eigenlijk niet waarom het hier zo`n taboe is, op HTforum praten ze er gewoon openlijk over.
Althans waar het vandaan komt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:39

sf2

[off topic]
misschien heeft hij slecht newsprovider daardoor nooit in aanraking komt met leechen'
zal ik maar een link plaatsen dan.
*knip*
hoop dat ik niet in probleem komt. :X
[off topic]
Modbreak:Mag ik je dan even wijzen op "Als het niet mag, haal het dan maar weg" en het feit dat je het dan gewoon even had kunnen vragen aan één van de crewleden?

[ Voor 58% gewijzigd door Kaj. op 23-05-2006 12:25 ]

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Nice .. tnx voor de nieuwe bookmark :) Nu nog even snel een betaalbare blueray/hddvd om die zooi op te slaan.

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Dat die HD dingen uit newsgroepen zijn te downloaden dat zullen de meeste mensen hier wel begrijpen. Dat het illegaal is en dat we daarom hier niet gaan uitleggen hoe dat allemaal in z'n werk gaat lijkt me ook een duidelijk verhaal.

Intrigerend: Waar komen de HD versies überhaupt oorspronkelijk vandaan? Hoe komen uploaders (waar dan ook ter wereld) aan die HD versies? De filmmaatschappijen brengen ze toch helemaal niet uit op op HD media? In elk geval niet zolang er nog geen HDDVD en BR te koop zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat de gemiddelde uploader de originele bioscoop spoelen heeft (laat staan de apparatuur om die te digitaliseren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Er zijn nogal wat HD-uitzendingen buiten NL waar dit oa vandaan komt. En in bioscopen hebben ze tegenwoordig ook digitale projecties in HD. Deze bestanden zouden ze ook nog wel eens te pakken kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 09:20
Bijna alle HD films die waar dan ook gepost worden komen uit amerika waar al meerdere zenders gewoon hd materiaal uitzenden. Dat wordt vervolgens door thuisgebruikers met redelijk dure maar wel gewoon verkrijgbare apparatuur opgenomen en eventueel verspreid.
Verder zijn bijna alle films (dus ook oudere zoals seven years in tibet ed) opgenomen op films die veel meer beeldlijnen bevatten dan er aanvankelijk van gebruikt worden. Daar zijn er dus hopen van die opnieuw met nieuwe apparatuurd (door of in opdracht van die amerikaanse tv zenders?) worden gelezen en gedigitaliseerd en vervolgens uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Meeste films worden op 'echte' film opgenomen. Zeker de oudere films. Deze kun je op zeer hoge resolutie inscannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
911GT2 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:16:
[afbeelding]
Sneak preview

Tis nog niet helemaal af maar ik ben al blij met het nieuwe meubel. (zoals een echte tweaker betaamd is het meubel ook getweakt, namelijk het syandaard handvat vervangen voor een mooi chromen handvat. Er komt nog een steun om de klep open te houden, die kan door de hoogte van het MCE nl niet meer naar binnen schuiven.)
Welk meubel is dat? Ikeaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Trasos schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 00:34:
[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom het hier zo`n taboe is, op HTforum praten ze er gewoon openlijk over.
Althans waar het vandaan komt enzo.
Maar wij zijn HTforum niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Steveedge schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:23:
[...]

Welk meubel is dat? Ikeaatje?
Dat is idd Ikea, ik heb hem ook ;)

Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/9503/huis0016pi.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ConZito op 23-05-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke woonkamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Zeker een mooi kamertje! Alleen lijken de speakers me iets te groot daarvoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:42:
[...]

Dat is idd Ikea, ik heb hem ook ;)

[afbeelding]
Staan er nu ook nog twee kleine (h/k?) satelliet speakertjes? Welke speakers zijn die groten uberhaupt eigenlijk? Ziet er mooi uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

zimbab schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:11:
Zeker een mooi kamertje! Alleen lijken de speakers me iets te groot daarvoor......
Valt mee denk ik. Ik heb deze ook gehad (Infinity Delta, type 60) en op een vergelijkbare kamer deden ze het prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ja, ja, m`n nieuwste upgrade is binnen: het felbegeerde (althans door mij dan) meubel :*)

De pics: (clickable)

Het oude overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/DSC00035.jpg

Het nieuwe overzicht. Ziet er een stuk beter uit al zeg ik het zelf. :)
Ja, linksachter kan ik de kabels nog wat beter wegwerken en de speakers staan niet waterpas.
Ik ga de planken ook een stapje lager zetten, wat beter voor de ventilatie lijkt me.
Die 360 is al een heethoofdje dusse...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/IMG_1485_sml.JPG

Apparatuur van dichterbij, na de pics komen de specs.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/IMG_1502_sml.JPG

De (nog kleine) muziek collectie met links de "echte" muziek en in het midden dance en rechts een paar krijgertjes en kopietjes. Cd-rek is ook nieuw btw, alleen jammer dat cd`s met een hoesje er omheen er niet in passen :'(
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/IMG_1503_sml.JPG

De film collectie. 99,9% origineel, die overige 0,1% wordt of vervangen of is niet leuk genoeg en zal vanzelf het veld moeten ruimen. Zo als te zien is zit het rek aardig vol, tijd voor een nieuwe dus.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/IMG_1506_sml.JPG

Dit is het oude rek, wat dus nu te koop staat voor een lousy €40,-. ;) © Beau van Ervendorens
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/IMG_1510_sml.JPG

De specs:

Receiver: Marantz SR-5000-OSE
Cd-speler: Marantz CD-38 gemodificeerd tot AH! Tjoeb `99 _/-\o_
Dvd-speler: Marantz DV-6200
Console: Xbox360 Premium :*)
TV: JVC 28X5BU
Speakers: Mordaunt-Short 902s
Stands: Alphason Aragon AG-60
Luidspreker kabel: MIT Terminator 3
Interlinks: Profigold
Stroomvoorziening: Furutech stekkers aan een Läpp kabel op een Supra stekkerblok
Last but not least,
Meubel: Trendhopper ;)

Ik weet dat bijvoorbeeld de LS-kabel overkill is voor mijn set, maar het kwam op mijn pad terecht en de set zal nog genoeg veranderen. Al kan dat nog best ff gaan duren... :/

Nou, kom maar op met dat commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wat aan de draden doen man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:27:
Je moet wat aan de draden doen man!
Voorspelbaar +3 :/

Ik zet voortaan wel niks meer in de post, just pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Razorfist schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:44:
[...]

Valt mee denk ik. Ik heb deze ook gehad (Infinity Delta, type 60) en op een vergelijkbare kamer deden ze het prima hoor :)
De kamer is ook niet zo klein, maar ze staan wel in de breedte opgesteld en er is meteen een vlakke muur achter de bank. In mijn ervaringen is dat niet zo fijn, maar ja.....ik heb het daar niet gehoord. ;)

Edit: ik ga morgen trouwens mijn ultra dure weerstandjes ophalen......ik hoop dat het beter wordt! Technische man van Duson gesproken en die denkt dat dat wel eens de oplossing kan zijn. Ik had het op het hififorum ook gevraagd, maar daar begon iemand over dingen waar ik niet helemaal van begreep wat ie nu bedoelde (of hij begrijpt mij niet....of allebei :D ). Ik ga het maar even proberen buiten zijn advies om dus. :P

[ Voor 33% gewijzigd door zimbab op 23-05-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
zimbab schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:30:
[...]

De kamer is ook niet zo klein, maar ze staan wel in de breedte opgesteld en er is meteen een vlakke muur achter de bank. In mijn ervaringen is dat niet zo fijn, maar ja.....ik heb het daar niet gehoord. ;)

Edit: ik ga morgen trouwens mijn ultra dure weerstandjes ophalen......ik hoop dat het beter wordt! Technische man van Duson gesproken en die denkt dat dat wel eens de oplossing kan zijn. Ik had het op het hififorum ook gevraagd, maar daar begon iemand over dingen waar ik niet helemaal van begreep wat ie nu bedoelde (of hij begrijpt mij niet....of allebei :D ). Ik ga het maar even proberen buiten zijn advies om dus. :P
Klopt!
Ik was daar in de eerste instantie ook angstig voor, een andere opstelling krijg ik in de ruimte vrijwel niet voor elkaar. Ruimte is 4 meter breed en 10 meter lang met aan beide zijden ramen. Dus je zit al snel vast aan de lange muren. Maar door de speakers een redelijk eind van de achterste muur te zetten en op natuurstenen platen te hebben gezet viel het al aardig mee. Daarbij heb ik een stoffen bank die aardig groot is en een wollen kleed en in mindere mate zal het glasvezelbehang nog wel meespelen ;) Maar ik vind het ten opzich van mijn oude ruimte (kamer 4x2) en enorme verbetering en ik zoek opzich ook niet meer, ik ben hier tevreden mee.

De set bestaat voor de nieuwsgierige uit een:
NAD C370 Geintergreerde versterker
NAD C270 Eindversterker
NAD C512BEE CD-Speler
NAD C422 Tuner

Dit stuurt bi-wired de Infinity Delta 70 aan, de grotere broer van de Delta 60. In de ruimte staat ook nog een simpele Marantz Hollywood in a Box home theatre setje, puur en alleen voor TV en films.
Dat zijn die grijze gevallen idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Hier mijn "setup" weer 's. Eigenlijk vrij kansloos als je 't met sommigen hier vergelijkt, maar I'm happy with it.

Met de lamp aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/002.jpg

In the dark:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/001.jpg

Gear:
* Loewe 32" TV (Aconda met HDrec)
* XBox 360
* Sony Cineza projector
* Laptop
* Pioneer DV-454 dvd-speler
* Pioneer VSX-D511 versterker
* Celestion 5.1 boxenset

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Maakt die projector naast je hoofd geen herrie?
Lijkt me best irritant dat gezoem bij stille scènes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos,
je hebt dezelfde als ik zie ik. Heb jij ook last van een vlek die tevoorschijn komt bij een stilstaand beeld? Als ik Oblivion aan het spelen ben heb ik dat bijvoorbeeld heel vaak in het menu.

Ook nog even mijn setup erbij doen
Afbeeldingslocatie: http://img388.imageshack.us/img388/8527/hpim05483ib.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandbox
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 01:23
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:37:
Trasos,
je hebt dezelfde als ik zie ik. Heb jij ook last van een vlek die tevoorschijn komt bij een stilstaand beeld? Als ik Oblivion aan het spelen ben heb ik dat bijvoorbeeld heel vaak in het menu.

[afbeelding]
Wat je zegt over het Oblivion menu (en andere al dan niet stilstaande beelden met rare vlekken) is erg herkenbaar voor mij. Ik heb dat zelf ook gehad met een Philips TV. Ik heb oa. hier op het forum gelezen dat het kan (kan, dus niet altijd) aan een te hoge contrast waarde.

Ik had zelf gele/groene/paarse vlekken horizontaal naast elkaar, maar met het naar beneden halen (en weer iets naar smaak naar boven stellen) van het contrast heb ik het niet meer terug gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 14-09 16:34

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:58:
Ja wel geinig, totdat je een échte versterker koopt, die past er niet tussen :D
Da's dus het probleem waar ik nu tegenaan loop... heb net een nieuwe ikea kast gekocht... paste gelukkig net mijn MCE case in... Nou ben ik op jacht naar een 'nieuwe' versterker maar die dingen zijn allemaal 17 cm hoog minimaal (ik zoek naar Onkyo of Herman Kardon). Daar moet ik dus nog een oplossing voor vinden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

911GT2 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:30:
[...]
Da's dus het probleem waar ik nu tegenaan loop... heb net een nieuwe ikea kast gekocht... paste gelukkig net mijn MCE case in... Nou ben ik op jacht naar een 'nieuwe' versterker maar die dingen zijn allemaal 17 cm hoog minimaal (ik zoek naar Onkyo of Herman Kardon). Daar moet ik dus nog een oplossing voor vinden B)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Valt nog mee dat het geen Herman Karton is geworden :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Trasos schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:29:
[...]

Voorspelbaar +3 :/

Ik zet voortaan wel niks meer in de post, just pics.
Dan nog zie je overal kabels vandaan springen en zou je het commentaar gehad hebben...Koop anders kabelgoten. Teringwerk om de kabels er goed in te krijgen maar o zo strak als het allemaal weg is :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Sorry was idd een kleine typo... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:37:
Trasos,

[afbeelding]
Ik zie dat jij die JVC 28X5BU hebt, bevalt die tv een beetje?
Ik was eerst op zoek naar een lcdtv voor rond de 600 euro maar, dat is gewoon erg moeilijk om daar wat voor te vinden. Dus nu ben ik weer op zoek naar een crt tv :P .
Of heeft iemand nog andere suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subz schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:09:
[...]

Ik zie dat jij die JVC 28X5BU hebt, bevalt die tv een beetje?
Ik was eerst op zoek naar een lcdtv voor rond de 600 euro maar, dat is gewoon erg moeilijk om daar wat voor te vinden. Dus nu ben ik weer op zoek naar een crt tv :P .
Of heeft iemand nog andere suggesties.
Hij bevalt me prima, leuke tv voor die prijs. Hij koste me nog geen 500 euro ivm combinatie korting met een nieuwe wasdroger :D. (Nu staat ie voor 400 hier bij de Block maarja) Liever had ik ook een LCD maar had het geld er niet voor en had met spoed een nieuwe tv nodig.
Instellen in het begin was ff een hell, maar het resultaat is er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:27:
[...]

Hij bevalt me prima, leuke tv voor die prijs. Hij koste me nog geen 500 euro ivm combinatie korting met een nieuwe wasdroger :D. (Nu staat ie voor 400 hier bij de Block maarja) Liever had ik ook een LCD maar had het geld er niet voor en had met spoed een nieuwe tv nodig.
Instellen in het begin was ff een hell, maar het resultaat is er
Waar kan je de tv voor 400 euro kopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subz schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:28:
[...]

Waar kan je de tv voor 400 euro kopen dan?
Hier in Katwijk bij de Block zag ik em paar weken geleden, toen dacht ik nog shit had ik maar ff gewacht. Dat het precies 400 was weet ik niet, wel ergens daarin iig, en de 32" versie was 550 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Ik kom hier verbazingwekkend veel tv's tegen. IMO is een home cinema per definitie voorzien van een projector en niet van een tv. Ik krijg van een tv geen bioscoopgevoel namelijk.

De meeste sets hier zijn gewoon "tv's met goed geluid erbij". Als je die definitie gaat hanteren is een set met 5 boxjes en een sub van 100 euro en een oude tv ook een thuisbioscoop. :P

[ Voor 36% gewijzigd door FaceDown op 24-05-2006 13:14 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

FaceDown schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:12:
Ik kom hier verbazingwekkend veel tv's tegen. IMO is een home cinema per definitie voorzien van een projector en niet van een tv. Ik krijg van een tv geen bioscoopgevoel namelijk.

De meeste sets hier zijn gewoon "tv's met goed geluid erbij". Als je die definitie gaat hanteren is een set met 5 boxjes en een sub van 100 euro en een oude tv ook een thuisbioscoop. :P
Goh....jij kijkt ook voor het eerst hier zeker?

Waar jij geen bioscoopgevoel van krijgt kunnen andere mensen wel een bioscoopgevoel van krijgen. Maar afgezien van dat staat dit topic al jaren bekend als "post hier foto's en specs van alles wat met audio en video te maken heeft."

Topictitel is nostalgie. :P

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 24-05-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Aha oke. Ik heb hier trouwens een tijd terug mn eigen HT nog gepost.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 09:41

Ik krijg van een goede TV met een mooie audioset meer een bioscoopgevoel dan een crappy beamer van 500 euro met een lichtopbrengst van een 75W peertje. Sterker nog, een hoop bioscopen in mijn stad (Utrecht) slagen er niet in me een betere filmervaring te leveren dan ik thuis verzorg.

Maar plaats gerust een link naar je post me je eigen set zodat we jouw HT kunnen evalueren ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-05-2006 14:26 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou zeggen: post je set hier nog maar eens en overtuig ons ervan dat jouw set een geweldige experience bezorgt die onze setups doet vergeten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik vind de reacties op de tekst van Facedown een klein beetje overdreven. De naam van dit topic doet menig persoon denken aan echte home cinema's, en niet iedereen is vaak genoeg op het forum aanwezig om te weten dat de topicnaam al sterk verouderd is. Mijn mening is ook dat meer dan de helft van de zogenaamde home cinema's de naam ''home cinema'' niet verdienen. Het motto is vaak; prak zoveel mogelijk speakers in de hoeken en voila: home cinema!'' Meer zorg en aandacht besteden aan een home cinema kan leuke uitwerkingen hebben en dat hoeft écht geen bak met geld te kosten :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah... Ik vind de filmervaring bij mij thuis toch echt een stuk beter dan in de bios... Zit me daar namelijk mateloos te irriteren aan het butt-geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeyMan schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:34:
Mjah... Ik vind de filmervaring bij mij thuis toch echt een stuk beter dan in de bios... Zit me daar namelijk mateloos te irriteren aan het butt-geluid...
Nou, de gemiddelde DVD+TV combo geeft ook al beter beeld dan wat je in de bios voorgeschoteld krijgt. Tel daar nog het bellende/pratende/ketende tienervolk in die bioscopen bij op en je hebt er meteen geen zin meer in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Welk gedeelte van Home-Cinema begrijp je niet?
Als jij met home-cinema een digitale beamer en een volledig THX gecertificeerd geluidssysteem bedoeld, dan vraag ik me af wat je van een proffessionele bioscoop verwacht
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Exirion schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:51:
[...]

Nou, de gemiddelde DVD+TV combo geeft ook al beter beeld dan wat je in de bios voorgeschoteld krijgt. Tel daar nog het bellende/pratende/ketende tienervolk in die bioscopen bij op en je hebt er meteen geen zin meer in ;)
Dan vraag ik me af naar wat voor baggerbios je gaat. Een huidige bioscoopprojector heeft wel effe een paar beeldlijntjes meer dan de gemiddelde tv.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

FaceDown schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:29:
[...]

Dan vraag ik me af naar wat voor baggerbios je gaat. Een huidige bioscoopprojector heeft wel effe een paar beeldlijntjes meer dan de gemiddelde tv.
Digitale projectie is 1920x1080
Analoge projectie heeft geen beeldlijnen want dat zijn gewoon 'foto's'.
En het beeld van een projector in een bioscoop is alles behalve ideaal. Zeker met analoge projectie. Het gaat overal heen. Snel last van stof of beschadiging van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

FaceDown schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:29:
Ik ga gewoon naar de modernste Pathe bios'en in R'dam, A'dam en Eindhoven. Maar de 'experience' zit denk ik ook tussen je oren, want als je een beetje lekker wil zitten in de bios dan zit je zover bij het scherm vandaan dat een grote TV in de woonkamer effectief een even groot beeld geeft. Afgezien daarvan is de beeldkwaliteit van een TV nog altijd beter dan de projectie in de bios. Contrast en kleuren in de bios zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven.

Tel daar het geluid bij op en een bios is niet echt geweldig. Neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon leuk is om af en toe met een groepje naar de bios te gaan, maar da's een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Exirion schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:44:
[...]

Ik ga gewoon naar de modernste Pathe bios'en in R'dam, A'dam en Eindhoven. Maar de 'experience' zit denk ik ook tussen je oren, want als je een beetje lekker wil zitten in de bios dan zit je zover bij het scherm vandaan dat een grote TV in de woonkamer effectief een even groot beeld geeft. Afgezien daarvan is de beeldkwaliteit van een TV nog altijd beter dan de projectie in de bios. Contrast en kleuren in de bios zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven.

Tel daar het geluid bij op en een bios is niet echt geweldig. Neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon leuk is om af en toe met een groepje naar de bios te gaan, maar da's een ander verhaal :)
Afgelopen weekend weer naar metropolis geweest in antwerpen, maar zo druk dat je eigenlijk rotplaatsen hebt, je kan nog steeds net niet je voeten kwijt en effe op pauze drukken is er niet bij...
Thuis is alles beter... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Totdat je getrouwd bent... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he nielsb 14

heb je die elac cl82 al eens als front geprobeerd???
en de jbl e80 als surround.
Denk namenlijk dat de cl82 een stuk beter zullen klinken!!!!
Zeker als je eens goed stereo gaat vergelijken tussen die speakers.

Hb zelf ook een paar cl82`staan en ze vergeleken met mn jbl L3 2-weg zuilen.
en ze presteren echt geweldig.ze gaan bijna net zo laag als de zuilen. _/-\o_

denk dat die elac 207.2 nog een stuk beter klinken dan de cl82,maar dan weet je vast waar elac speakes tot instaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat heb ik gisteren gedaan, ze klinken inderdaad veel beter, veel meer detail. Wel shit dat ik die e80 speakers 4 weken geleden gekocht heb, als ik ze nu inruil op die 207.2's heb ik denk ik 100 euro afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had je trouwens al gezien dat de 207.2 bij hobo in de aanbieding zijn voor 549 per stuk inplaats van de 770 euro die je er normaal voor betaald. het gaat dan wel om de piano zwarte versie Afbeeldingslocatie: http://www.acousticsounddesign.com/images/products/fs207_2_sw_u.jpg
de hout fineer versie kost wel gewoon 770 euro maar aangezien piano zwart eigenlijk wel in elk interieur past is die 220 euro extra, de hout fineer versie niet waard, vind ik zelf dan. Hij ziet er trouwens wel erg mooi uit als hij in je interieur past en die 220 euro's extra je niet zoveel uitmaken Afbeeldingslocatie: http://fineaudio.co.kr/install_images/050524_1.jpg
de 208.2 is trouwens ook een mooie optie, deze kost wel iets meer maar heeft wel grotere woofers waardoor je net wat dieper kan gaan

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf die Elac's beluisterd, ze klinken erg goed... de bas is wel redelijk sterk voor kleinere ruimtes. Ik ben zelf toch meer fan van monitors met een subwoofer. Monitors hebben een mooiere afstraling, geen/veel minder problemen met kastresonantie. Subwoofer heb je toch wel nodig, en doet het mooier dan vrijwel alle staanders... bespaart je wel iets aan gel (niet heel veel aangezien die stands altijd zo duur zijn, maar toch kun je wel de elac 204.2's in cherry kopen... erg mooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:50:
Subwoofer heb je toch wel nodig, en doet het mooier dan vrijwel alle staanders...
Vind jij.

Laten we deze discussie maar niet weer aanwakkeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Kleine mededeling van mij: ik heb vandaag de Rothwells opgehaald en mijn setje doet het nu prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop ze volgende maand denk ik, of ik moet deze maand een financieel masseltje hebben :D Hoeveel zouden de e80's nog opleveren? Ze zijn 4 weken oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
Ik had iemand hier ooit nog foto's belooft van mijn speakers zónder houten voet maar mét spikes. Weet alleen niet meer wie, dus post ze maar even in het topic... (mijn set heeft steeds van die utlrakleine veranderingen geloof ik... 8)7 )

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/adb932a37153d39e78d45e41025c0696/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2650fd91ffa754dcb5951e3d329bca42/full.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5af1a8e5a2c60665710a0ea9133031dd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4dca6a2f6150f047ff4c30fe11229c6c/full.jpg
(hm, beetje stoffig)

Vind het er toch weer een stukje beter uitzien zonder die gekke uitdijing. Die voeten waren trouwens zwaarder dan ik verwachtte, het scheelt 2kg op het gewicht van 1 speaker. Hoor verder geen verschil overigens. :P

En ik wil toch weer eens een keer een wat grotere update doen! :( Stereo-versterker en een andere cd-speler staan nogsteeds op de wish-list, maar ik heb de laatste jaren niet echt veel geld meer beschikbaar voor dit soort dingen... :P

(Voor degene die mijn set niet kennen... Kan ik me alleen nauwelijks voorstellen met de frequentie waarin ik pics spam. :P)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
WIlt u even meelachen?

Na vijf (!!!) pagina's ben ik eruit, mijn HT gaat op de schop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Prijzen:
Basic: 200 euro
Silver: 360 euro
Gold: 900 euro
Gold Special: 900 euro
Platinum: 1650 euro
Voor dat geld wil ik ook wel iets verzinnen wat het geluid "verbeterd". :|

@Grandmasteryu
Nopes, ik heb geen problemen met vlekken. Komt het niet door verkeerde instellingen oid, want je schreef ook dat je er flink aan hebt lopen instellen om het goed te krijgen. Ik heb er niks aan gedaan. Ik wel hem eigenlijk wel laten calibreren, want ik heb het gevoel dat er meer uit te halen is.

@Subz
Ik vind het een heerlijke TV, zeker nu zo hij goedkoop verkrijgbaar is. Als je nog geen concrete HD-plannen hebt zou ik het voorlopig gewoon bij een CRT-TV houden. HD-software is er ook nog niet in overvloed. DVD blijft voorlopig wel een gangbaar formaat.

Maar niemand meer commentaar op m`n setje behalve "werk de kabels weg" :?
Ik had nog wel zo`n moeite gedaan op de post :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Mooie set. Zeker een goede verbetering. Sommige mensen zweren bij audiomeubels. Maar dit ziet er echt stukken beter uit.

En over die kelkjes. Pff slecht afgewerkte kuipjes die je voor 10 euro maakt en voor het 100-voudige verkopen. Daar kunnen ze bij Rolex nog een puntje aan zuigen!
Blijkbaar zijn er nog mensen die hier hun geld aan uit geven ook. Ik krijg een heel erg amazing discoveries gevoel van deze dingen. "Wow Mike, het werkt echt!"

[ Voor 62% gewijzigd door Shiver23 op 25-05-2006 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niels

je kan er natuurlijk ook een paar cl82 bij kopen,als deze goed genoeg klinken.
spaart weer wat geld uit.
of een paar 103.2 als surround speakers ,en die cl82 als fronts gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
" We draaien nu de kelkjes allebei tegen de klok in totdat een vleugel nagenoeg recht naar voren steekt. Het resultaat is niet te ontkennen. De gereflecteerde geluid uit de glazen uitbouw lijkt verdwenen."
Ik zou ze zo graag een blinde test laten doen, dan vallen ze zoooo door de mand!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bent schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:25:
" We draaien nu de kelkjes allebei tegen de klok in totdat een vleugel nagenoeg recht naar voren steekt. Het resultaat is niet te ontkennen. De gereflecteerde geluid uit de glazen uitbouw lijkt verdwenen."
Ik zou ze zo graag een blinde test laten doen, dan vallen ze zoooo door de mand!!
Ik raad iedereen deze site aan:
http://www.breem.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
idd een goeie:

"Buizen "klinken" alleen anders dan transistoren als je ze stuk gooit."
"Als HighEnder hoor je altijd gebreken in je spullen, en zul je iedere investering als een enorme verbetering ervaren, op voorwaarde dat een andere High-Ender (met duurdere spullen, of schrijvend in een "vakblad") zegt dat het een verbetering is."

Dat klopt idd wel geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Trasos schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:48:
[...]
Maar niemand meer commentaar op m`n setje behalve "werk de kabels weg" :?
Ik had nog wel zo`n moeite gedaan op de post :'(
Ik vind dat het met het meubel er veel beter uitziet. En die MS speakertjes zijn mooie dingen voor het geld, heb ze zelf ook tijdelijk gehad :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
JT schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:45:
[...]

Ik vind dat het met het meubel er veel beter uitziet. En die MS speakertjes zijn mooie dingen voor het geld, heb ze zelf ook tijdelijk gehad :P
Ja, het zijn fijne dingen voor het geld. 100 euro per paar!
Ik zag zojuist op de hobo site dat ze een magazijn opruiming hebben, het begint weer aardig te kriebelen. Maar ik zal me moeten inhouden anders kan ik niet op vakantie dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Ik volg dit topic al een tijdje,

toch leuk om allerlei meubeltjes terug te zien van mijn werkgever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

RSD1982 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 20:29:
toch leuk om allerlei meubeltjes terug te zien van mijn werkgever ;)
Je bent carriere aan het maken bij Leen Bakker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Of Ikea :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Trasos schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:42:
[...]

Ja, het zijn fijne dingen voor het geld. 100 euro per paar!
Ik zag zojuist op de hobo site dat ze een magazijn opruiming hebben, het begint weer aardig te kriebelen. Maar ik zal me moeten inhouden anders kan ik niet op vakantie dit jaar...
Mag ik vragen waar je die dan gehaald hebt? Voor 100 Euro/paar?
Ik vind alleen maar 100 Euro/stuk. :/ Anders zijn het hele mooie speakers voor die prijs.
Design is ook mooi. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

momania

iPhone 30! Bam!

waarom post je het plaatje uit de TS header :?

[ Voor 4% gewijzigd door momania op 25-05-2006 22:15 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
En hoe maak je een foto met een iPod :?

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn jbl e80's verkopen aan me ouders :) , dus binnenkort koop ik zeer waarschijnlijk twee stuks Elac 207.2, ben nog wel aan het twijfelen of ik er geen nieuwe versterker bij moet kopen, want mijn huidige onkyo ds838 integra ondersteunt geen dts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:15
Toch maar een keer een terug-vind-plaatje :P

Afbeeldingslocatie: http://www.audiofuhrer.de/images/zit1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Drawer schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:07:
[...]
Mag ik vragen waar je die dan gehaald hebt? Voor 100 Euro/paar?
Ik vind alleen maar 100 Euro/stuk. :/ Anders zijn het hele mooie speakers voor die prijs.
Design is ook mooi. :9
Ik had ze bijna twee jaar geleden gekocht bij Correct voor toen 100 euro per paar.
Design vind ik ook erg mooi. De bouwkwaliteit is ook erg goed, erg stevig en goed afgewerkt.

Hier nog een recensie van de 902
Ja, van die site met die acoustische kelkjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39
Hier dan maar wat plaatjes van mijn huide Home-Cinema.
Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/7519/img2502small5wj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/9592/img2508small1jz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/1882/img2499small4qq.jpg

Specs:

TV: JVC 82cm breedbeeld (type ff niet bij de hand)
Receiver: Sony V555 ES
DVD speler: Sony DVP-NS930 QS
HD Recorder: Sony RDR-HX510
Front speakers: B&W DM602
Rear speakers: B&W V202
Center: JBL LX2000
Meubel: Eigen fabrikaat :)
MediaCenter: Asus Pundit barebone, Windows MCE

Center moet nodig worden geupdate echter blijkt de gewenste B&W 6-series center niet in mijn meubel te passen :(

[ Voor 8% gewijzigd door Jagermyster op 26-05-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat problemen om je foto's te bekijken.
Ziet er netjes uit. Mooi je DVD-tjes om de klok heen :)
En je zelfgemaakte meubel uiteraard.

Je hebt nog geen behoefte aan een sub?

[ Voor 74% gewijzigd door Shiver23 op 26-05-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
Shiver23 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:58:
Wat problemen om je foto's te bekijken.
Gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jagermyster schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:53:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Specs:

TV: JVC 82cm breedbeeld (type ff niet bij de hand)
Receiver: Sony V555 ES
DVD speler: Sony DVP-NS930 QS
HD Recorder: Sony RDR-HX510
Front speakers: B&W DM602
Rear speakers: B&W V202
Center: JBL LX2000
MediaCenter: Asus Pundit barebone, Windows MCE

Center moet nodig worden geupdate echter blijkt de gewenste B&W 6-series center niet in mijn meubel te passen :(
Hoe bevallen die 602's als fronts? Ze zijn krachtig genoeg neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sjoewe schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:23:
Toch maar een keer een terug-vind-plaatje :P
Laten we daarvoor nou het fenomeen Bookmarks hebben geïmplementeerd in dit forum...

Ziet er leuk uit, maar vind je die loze ruimte tussen de drie vakken niet zonde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
De 602's zijn voor mij inderdaad krachtig genoeg, ik woon in een flat, staande zuilen zijn voor mij geen optie helaas. Nu moet ik zeggen dat de buren aardig tollerant zijn, een filmpje kijken op een aardig volume heeft tot op heden nog geen boze buren opgeleverd. (of ik hoor de deurbel misschien niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
Kaj. schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:17:
[...]
Laten we daarvoor nou het fenomeen Bookmarks hebben geïmplementeerd in dit forum...

[...]
Ziet er leuk uit, maar vind je die loze ruimte tussen de drie vakken niet zonde?
De opzet van dit meubel was in eerste instantie het wegwerken van alle kabels. Ook wilde ik een ruimte creëren voor mijn CD's en DVD's echter door de snel groeiende collectie is dat doel niet relevant meer :) Gezien het formaat van het meubel (ruim 3 meter lang) heb ik gekozen voor drie vakken zodat het geheel niet te kolossaal lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
Shiver23 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:58:
Je hebt nog geen behoefte aan een sub?
Een sub is voor mij geen optie denk ik, ik woon op een flat :) De buren zullen het niet kunnen waarderen ben ik bang.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:15
Kaj. schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:17:
[...]
Sarkasme, humor, grapjes :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Jagermyster schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:25:
Een sub is voor mij geen optie denk ik, ik woon op een flat :) De buren zullen het niet kunnen waarderen ben ik bang.....
Er is maar 1 manier om er achter te komen ;) Ik snap je hele argument niet. In een rijtjeshuis hebben je buren net zoveel last van je geluid. En als het om je onderburen gaat: spikes en tegels. Ik woon zelf ook in een appartement en draai het zaakje af en toe toch wel lekker open :P

Naar mijn mening is een resonerende TV of een resonerend crap audiosetje veel irritanter voor je buren dan een set die hard speelt maar wel gewoon goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tja een goede sub doet met name verplaatsing van lucht en niet van de rest van je kamer :)
Ik heb zelf ook een tijdje zonder gedraaid, maar gezien de hoeveelheid dvd's die je hebt is het zeker het overwegen waard :D
Ik wil je niet op kosten jagen verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
Exirion schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:32:
[...]

Er is maar 1 manier om er achter te komen ;) Ik snap je hele argument niet. In een rijtjeshuis hebben je buren net zoveel last van je geluid. En als het om je onderburen gaat: spikes en tegels. Ik woon zelf ook in een appartement en draai het zaakje af en toe toch wel lekker open :P

Naar mijn mening is een resonerende TV of een resonerend crap audiosetje veel irritanter voor je buren dan een set die hard speelt maar wel gewoon goed klinkt.
Je hebt helemaal gelijk, er zijn echter nog wat meer redenen voor mij om geen sub te nemen,

- De DM602's kunnen de boel al aardig laten schudden, ik mis een sub eigenlijk niet.
Ik heb vergelijkbare opstelling geluisterd mét sub, en vond het niet spectaculair veel beter klinken.
- Als ik al een sub zou willen dan het liefst bijpassend en een B&W sub is mij te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
XanderH schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:22:
Ik had iemand hier ooit nog foto's belooft van mijn speakers zónder houten voet maar mét spikes. Weet alleen niet meer wie, dus post ze maar even in het topic... (mijn set heeft steeds van die utlrakleine veranderingen geloof ik... 8)7 )

Oud:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]

[afbeelding]
(hm, beetje stoffig)

Vind het er toch weer een stukje beter uitzien zonder die gekke uitdijing. Die voeten waren trouwens zwaarder dan ik verwachtte, het scheelt 2kg op het gewicht van 1 speaker. Hoor verder geen verschil overigens. :P

En ik wil toch weer eens een keer een wat grotere update doen! :( Stereo-versterker en een andere cd-speler staan nogsteeds op de wish-list, maar ik heb de laatste jaren niet echt veel geld meer beschikbaar voor dit soort dingen... :P

(Voor degene die mijn set niet kennen... Kan ik me alleen nauwelijks voorstellen met de frequentie waarin ik pics spam. :P)
Dat was ik denk ik :-) Ik heb nl dezelfde speakers maar indd ook zonder de voeten en gewoon op spikes. Persoonlijk oogt dat veel beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 23:26
Exirion schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:32:
[...]

mijn ervaring is dat een goed afgestelde sub juist niet te horen is bij de buren als je betonnen muren hebt. de geluidsgolvens zijn veel te traag om door de muren heen te komen. ik acht de kans groter dat je met kleine bonk, bonk bas speakers eerder last met je buren krijgt... klopt dus wat je zegt.. :*)

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:48:
@Grandmasteryu
Nopes, ik heb geen problemen met vlekken. Komt het niet door verkeerde instellingen oid, want je schreef ook dat je er flink aan hebt lopen instellen om het goed te krijgen. Ik heb er niks aan gedaan. Ik wel hem eigenlijk wel laten calibreren, want ik heb het gevoel dat er meer uit te halen is.
Ja de tv is met standaard instellingen echt _heel_ erg rood. Kleur wat omlaag en de temperatuur op koud helpt het rood wat weg te werken. Daarnaast heeft ie ook nog een hele zooi functies om het beeld te verbeteren, dat duurde ook even met instellen voor je het beste resultaat hebt.
Alles op stock instellingen lost het vlekken probleem ook niet op, dus daar kan het niet aan liggen. Misschien staan mijn speakers iets te dicht op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb je al geprobeerd om zonder center te draaien? Wellicht dat een 'ghost-center' beter klinkt als een 'verkeerde'.
En als ik zo naar je opstelling kijk, kan de B&W center niet op een plankje boven je tv komen te hangen? Bij je cd's ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:48:
[...]
Misschien staan mijn speakers iets te dicht op de tv.
Zijn je speakers niet magnetisch afgeschermd dan? Ze staan er bij jou idd wel dichtbij de TV, het zou idd zo maar kunnen dat het door de speaker komt. Ff testen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo weer zeer mooie update gedaan van m'n setje. Heb een Sony KDL32V2000 aangeschaft.Vanmiddag gehaald ben er tot nu toe zeer tevreden over. Alleen mijn gewone coax was al slecht maar die wordt er alleen maar slechter op. Dus maandag nog ff op pad voor digitale televisie.

Zal morgen wat foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razorfist schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:05:
[...]

Heb je al geprobeerd om zonder center te draaien? Wellicht dat een 'ghost-center' beter klinkt als een 'verkeerde'.
En als ik zo naar je opstelling kijk, kan de B&W center niet op een plankje boven je tv komen te hangen? Bij je cd's ongeveer.
Ghost-center zou ik niet doen. Heb ik zelf ook een paar weken mee gewerkt maar dat is echt 3 keer niks. Heb toen een center gebruikt die ook absoluut niet bij de rest past. Maar alles beter dan ghost center. imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:37:
Ghost-center zou ik niet doen. Heb ik zelf ook een paar weken mee gewerkt maar dat is echt 3 keer niks. Heb toen een center gebruikt die ook absoluut niet bij de rest past. Maar alles beter dan ghost center. imho.
Totaal mee oneens :X Niet is zo erg als een niet matchende center speaker die je hele setup verpest. Echt beter ghost center dan een niet matchende center! Ik draai vooral uit praktische overwegingen zonder center omdat ik het lomp vind om bij een LCD TV een center te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 09:41
Niet-matchende center is idd meestal slechter dan een ghost center; de meeste speakers kunnen een prima stereobeeld neerzetten om dat te compenseren. Alleen als je vaak mensen links of rechts van de centrale luisterpositie hebt zitten is het aan te raden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:47:
Niet-matchende center is idd meestal slechter dan een ghost center; de meeste speakers kunnen een prima stereobeeld neerzetten om dat te compenseren. Alleen als je vaak mensen links of rechts van de centrale luisterpositie hebt zitten is het aan te raden.
Ik erger me nogal gauw aan geluid dat overwegend van links of rechts komt. En wanneer ik niet PRECIES in het midden zit dan erger ik me dood dat het geluid iets meer van links iets harder dan van rechts is of andersom. Vandaar dat ik een ghost center echt ruk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:57:
Ik erger me nogal gauw aan geluid dat overwegend van links of rechts komt. En wanneer ik niet PRECIES in het midden zit dan erger ik me dood dat het geluid iets meer van links iets harder dan van rechts is of andersom.
Neurootje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je speakers hebt die een goede centerfocus kunnen neerzetten dan is dit vaak een betere oplossing dan een niet matchende center. Een center geeft wat mij betreft wel vaak wat meer dynamiek in drukke scenes (mits redelijk gematched).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie setjes hier allemaal, alleen zie ik veel (piep)kleine 4:3 tv's met enorme speakers eromheen :D. Geluid, en dan vooral hard geluid vind ik wel een must voor een echt HT gevoel, maar daar past een 50cm 4:3 tv niet echt tussen ;).

Sinds gisteren heb ik een beamer tot mijn beschikking, en zodra de nieuwe digicam binnen is zal ik ook eens wat fotos maken van de huidige opstelling. Je moet er niet al te veel van verwachten, het is aangesloten op de stereo van mn pa...dus helaas geen surround geluid, maar dat maakt het beeld (1.6*0.7m @ 2:35:1) wel goed ;). Ook mn dvd collectie gaat vastgelegd worden, maar die komt in een ander topic ;).

In de vakantie ga ik een aparte kamer tijdelijk omtoveren tot HT ruimte, dan gaat het beeld nog groter worden en neem ik ook iets krachtigere, maar helaas nog steeds 2.0, speakers mee vanuit mn studentenhuis.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.