Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 2. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:52
inXs schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:13:
Ik zou zo'n tas er niet bij nemen om eerlijk te zijn, het valt gelijk zo op dat je met een laptop rondzeult en dat wil je ook niet elk moment kenbaar maken toch? Je kan bij de mac winkel (vast wel in de buurt :P ) van die mooie laptop "condooms" kopen, daar schuif je zo je laptop in en dan kan je je lappie veilig in elke willekeurige tas droppen zeg maar.
Google maar eens op NCLE2 MediaMarkt heeft hem voor € 19,99.
Mijn 15,4" TFT laptop gaat er makkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ook al eens alleen de windows partitie geformateerd (dus niet de herstel en media direct partitie) ?? ik vroeg me af of de pc ook een stuk sneller wordt als je de hesrtel en media direct partitie laat staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:41:
heeft iemand ook al eens alleen de windows partitie geformateerd (dus niet de herstel en media direct partitie) ?? ik vroeg me af of de pc ook een stuk sneller wordt als je de hesrtel en media direct partitie laat staan
Een kale installatie zou je computer inderdaad sneller moeten maken. Het is echter niet 100% zeker of media direct partitie dan nog zal werken, aangezien je je partitie zeg maar verwijderd en weer aanmaakt in de installatie. Weet niet hoe media direct hoe zal reageren. Het is echter wel het proberen waard!

Mocht het niet werken, maak je het allemaal toch opnieuw aan.

Kale installatie = weg troep :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, dat ik het zeg maar wat heb je nou aan die dell media center ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
Underworld schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:48:
Wat is dit voor aanbieding?

[afbeelding]

Laat maar is volgens mij alleen met deze laptops/pc's...
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
:/

mja er staat een plaatje van een 6400... beetje misleidend ;)
Dit geldt ook wel voor de Inspiron 6400 hoor. Daarvoor moet je dan alleen op notebooks klikken ipv op desktops, nadat je de link gevolgd hebt. Veel heb je er volgens mij echter niet aan, want de EUR 100 korting en de gratis verzendig zaten volgens mij de afgelopen dagen ook al op de 6400. En de gratis tv-tuner is niet voor de 6400 maar voor de desktops, dus daar heb je ook niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:39:
Sorry, dat ik het zeg maar wat heb je nou aan die dell media center ?
Ja vraag ik me ook strek af, wat ik er van zie: (http://www.winsupersite.c...dell_media_experience.asp) is het niet meer dan een aftreksel van Windows Media Center, maar dan zonder alle TV features, opnemen, time laps enz.

Daar heb ik mijn mooie Xbox Media Center al voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23

Hoogie2004

Whohooooo

Werkt dat trucje met de e-value ook via de telefoon, wil namelijk het duurste zakelijke model (kleine onderneming) maar dan met dat snelle geheugen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Gregoor schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:48:
[...]
Dit geldt ook wel voor de Inspiron 6400 hoor. Daarvoor moet je dan alleen op notebooks klikken ipv op desktops, nadat je de link gevolgd hebt. Veel heb je er volgens mij echter niet aan, want de EUR 100 korting en de gratis verzendig zaten volgens mij de afgelopen dagen ook al op de 6400. En de gratis tv-tuner is niet voor de 6400 maar voor de desktops, dus daar heb je ook niets aan.
Ahhh ik zie het al inderdaad, wel erg misleidend dan, met gratis tv tuner :(

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Hoogie2004 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:26:
Werkt dat trucje met de e-value ook via de telefoon, wil namelijk het duurste zakelijke model (kleine onderneming) maar dan met dat snelle geheugen.
Je kunt via de telefoon gewoon een evalue code doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Jongens er staat nu in mijn winkelmandje bij de evalue-code:
Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
Alleen hij telt de 5% er niet af. Iemand die dit weet? Want als ik de waardebon open, kan ik niks invoeren ofzo, er staat alleen maar:
Nu 5% korting op uw order!
Help ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Robbertz236 op 27-05-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vragen:

* Wie heeft tips/adviezen voor een geschikte draagtas vooir de Dell Inspiron 6400, 15.4 beeldscherm?
(zo goedkoop en zo goed mogelijk)
* Kan men op de Dell 6400 draadloos internet bestellen? wie heeft ervaring hiermee?

DANKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:34:
2 vragen:

* Wie heeft tips/adviezen voor een geschikte draagtas vooir de Dell Inspiron 6400, 15.4 beeldscherm?
* Kan men op de Dell 6400 draadloos internet bestellen? wie heeft ervaring hiermee?

DANKU
Kijkshop zit mijn 15,4" laptop ook in ;) Is perfect met apart vak voor de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:43:
[...]

Kijkshop zit mijn 15,4" laptop ook in ;) Is perfect met apart vak voor de laptop.
Zit de laptop in die tas van de grond af? dus dat de laptop geen stoot krijgt wanneer je hem neer zet? Kans op slijtage lijkt me groter met een cheapo tas. Ik zelf betaal liever wat meer, maar heb dan ook qualiteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoe lang ben je ongeveer bezig met het opnieuw installeren van de 6400?

Ik iwl het namelijk gaan proberen. Wil alleen wel de Media Experience er weer op hebben (heb er alleen geen cd voor; zag wel een iso ergens). Is er een verschil tussen Media Experience en media Direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

bedankt kerel voor de snelle reactie!
25 euro, is dat duur voor een tas? Die tas wat jij hebt van de kijkshop ziet er billig uit maar wel handig dat je hem op de rug kan nemen. Verder moet je uiteraard zelf bepalen welke je wil, als je slordig bent en niet voorzichtig met je laptop is een duurdere tas wel verstandiger.
Zijn er nog andere mogelijkheden voor een dell 6400 15.4 beeldscherm? Ik vind de originele Dell suitcase veel te duur voor een tas.

kus M@xi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, het volgende;

Ik krijg mijn dell Inspiron 6400 maandag, kan iemand mij vertellen wat het voordeel is om hem helemeel leeg te maken/te formatteren? Ik ben een leek vwb. notebooks en wil dan ook weten waarom ik mijn notebook moet leegmaken?

Kan ik als leek dit beter niet doen? Wat zijn voordelen / nadelen?

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vragen:

DANKU
Zegt een Wireless kaart je iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeroen,

dus ik moet gewoon een wireless kaart kopen bij @home en in mijn notebook pluggen,
dan kan ikd us draadloos internetten?

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is je nog niet opgevallen dat deze standaard in de 6400 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:55:
@jeroen,

dus ik moet gewoon een wireless kaart kopen bij @home en in mijn notebook pluggen,

thanx
Alleen binnen het bereik van je router natuurlijk. Deze moet dus ook draadloos zijn, euhm, of moet ik ook nog gaan uitleggen wat een router is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:33
dzjeeez,

Ik ben blij dat maximus26 mijn vader, dubbelspelpartner, buurman, collega, tweelingbroer, danspartner, privechauffeur, psychiater, luizenmoeder, vriend(in), krantenbezorger of oppasmoeder niet is.

Je zou toch helemaal gestoord raken van al die vragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arene schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:19:
dzjeeez,

Ik ben blij dat maximus26 mijn vader, dubbelspelpartner, buurman, collega, tweelingbroer, danspartner, privechauffeur, psychiater, luizenmoeder, vriend(in), krantenbezorger of oppasmoeder niet is.

Je zou toch helemaal gestoord raken van al die vragen 8)7
Niet iedereen is even slim qua computer gebied dan meer dan 97% hier op tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
2 vragen:

DANKU
Kijk voor tassen naar info op de site van Dell over hun eigen tassen zou ik zeggen. Wil je het iets jonger en minder gelijkend op een laptoptas, kijk dan bijvoorbeeld eens op http://www.crumpler.nl.

In de inspiron 6400 zit al een draadloze netwerkkaart. Dus die hoef je zelf niet meer los aan te schaffen. Enige wat je dan nodig hebt is een router die het draadloze signaal de lucht in stuurt. Maar het kan best zijn dat je die al hebt via @Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danku voor jullie hulp jeroen en gregoor, jullie zijn toffe peren.

verder wil ik opmerken dat dit een openbaar democratisch forum echter is het niet de beodleing iemand persoonlijk aan te vallen arene. niet iedereen is een pc nerd als jij, je kunt beter je acne gaan wegpoetsen ipv. anderen wat belachelijk liggen te maken. Ik als leek wil graag geholpen worden door goeie pc experts die hier op t forum zitten, was daar mis mee.

liefs maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:46:
danku voor jullie hulp jeroen en gregoor, jullie zijn toffe peren.

verder wil ik opmerken dat dit een openbaar democratisch forum echter is het niet de beodleing iemand persoonlijk aan te vallen arene. niet iedereen is een pc nerd als jij, je kunt beter je acne gaan wegpoetsen ipv. anderen wat belachelijk liggen te maken. Ik als leek wil graag geholpen worden door goeie pc experts die hier op t forum zitten, was daar mis mee.

liefs maxi
Hij/zij bedoelt het niet verkeerd Maxi, maar een beetje initiatief kan geen kwaad. Dat bedoelen ze te zeggen. Je weet toch wel wat er voor hardware in je eigen laptop zit. No harm done, maar je bent nu goed geholpen, laten we allemaal on topic blijven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Ach kom op, hoe groot is de moeite om te zeggen dat de Dell uit de doos al geschikt is voor draadloos internet. Klein zinnetje, iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff offtopic:
Moet je wel je AP zo aanpassen dat je nieuwe laptop met zijn mac-adres toegang heeft tot je netwerk.... 8)7 :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:49:
Hallo,

bedankt kerel voor de snelle reactie!
25 euro, is dat duur voor een tas? Die tas wat jij hebt van de kijkshop ziet er billig uit maar wel handig dat je hem op de rug kan nemen. Verder moet je uiteraard zelf bepalen welke je wil, als je slordig bent en niet voorzichtig met je laptop is een duurdere tas wel verstandiger.
Zijn er nog andere mogelijkheden voor een dell 6400 15.4 beeldscherm? Ik vind de originele Dell suitcase veel te duur voor een tas.

kus M@xi
Is gewoon een nette tas voor dat geld. Anders ga je hem eens bekijken in een filiaal van de Kijkshop.
Als je het even vraagt pakken ze hem wel uit de vitrine. Hij heeft een apart vak voor de laptop met bovenaan zo een klitteband sluiting/borging. Voor € 24,99 vind je in ieder geval geen knappere rugzak. En idd het valt minder op dat je met een laptop rondloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 12-09 14:33
Het idee van deze fora is dat iemand met minder verstand van zaken in het forum een vraag stelt in de hoop dat er anderen zijn die er meer verstand van hebben. Prima en ik maak er ook gebruik van maar maximus26 heeft de neiging brainstormenderwijs vragen te stellen.

Hieronder nog een aantal goede intelligente vragen van Maximus die volgens mij nog niet beantwoord zijn. Dat ga ik dan maar even doen als hulpvaardige puber met acne. (hoewel ik al 39 ben).

Een paar voorbeelden:

- Kan men op de Dell 6400 draadloos internet bestellen?
Ja, dat kan. mits je ofwel een telefoonverbinding via je je laptop hebt geregeld of d.m.v. het sturen van een mail of het aanvragen van informatie via de homepage van een aanbieder.

- dus ik moet gewoon een wireless kaart kopen bij @home en in mijn notebook pluggen,

Nee, er zit al een draadloze verbinding in je laptop. Je het alleen een abbonnement en een router nodig. Dit is een kastje die de verbinding met internet regelt.

- kan iemand mij vertellen wat het voordeel is om hem helemeel leeg te maken/te formatteren? Kan ik als leek dit beter niet doen? Wat zijn voordelen / nadelen?
Ik zou er in jouw geval niet aan beginnen. Het nadeel is namelijk dat je moet weten wat je doet. Het voordeel is dat je veel ongewenste programma's kwijt bent en de laptop sneller wordt.

- 25 euro, is dat duur voor een tas?
Is nogal een persoonlijke vraag eerlijk gezegd. Ik vind het niet duur maar wellicht dat jij duur anders definieert.

- vraag vwb. de vervoerder: iedereen heeft t over UPS, bij mij op de offerte staat Walsh International. Wat is het verschil?
Om hier antwoord op te kunnen geven moet je eigenlijk bij beide bedrijven hebben gewerkt en dan wordt het waarschijnlijk een enorme lijst met verschillen. De overeenkomst lijkt me belangrijker. Ze brengen laptops bij de bestellers van Dell thuis.

- hoe is het geluid wat uit jouw dell 6400 komt? het doel van deze vraag is om allerlei ervaringen meningen van anderen te horen. de mijne is besteld en verheug me er al op. omdat ik muziekfreak ben wil ik weten of het goed geluid is of dat ik een 5.1 moet aansluiten?
Als je echt een muziekfreak bent zul je niet tevreden zijn met de boxen van de laptop maar ook geen 5.1 setje willen. Koop een goede in-ear koptelefoon zoals de Shure is mijn advies.

- Komt er goed geluid uit de boxen?
Het lijkt me niet als je muziekfreak bent. Maar oordeel maandag zelf. Jij bent de enige die de kwaliteit kunt beoordelen.

- Waar komt het geluid vandaan als je geen boxen hebt of soundsystem?
zie het plaatje van je laptop voor de roosters. Daarachter zitten kleine boxen.

- Je hebt toch boxen aan boord,niet?
ja, inderdaad

- Kun je er goed mp3s mee afspelen en beluisteren?
ja dat kan goed als je weet hoe dat moet.

- wat moet ik allemaal installeren als ik hem voor de eerste keer heb opgestart?
Dit is helemaal afhankelijk van wat je met je laptop wilt doen

- je lijkt me n kenner, ik wil graag jou hulp gebruiken! kan dat / mag dat?
dat doe je al toch door dit forum te gebruiken.

- wat is een usb tunertje?
daarmee kun je tv kijken op je laptop

- wat kost die?
loop een winkel binnen en vraag het. Of zoek op internet. Tip: www.google.nl of tweakers.net.
Er zijn veel kwaliteiten.

- wat moet ik ermee doen?
tv kijken op je laptop

- Op de dell 6400 zit toch een Tv kaart?
nee

- En hoe moet ik mijn notebook / tv instellen?
Kijk in de gebruiksaanwijzing van de tuner (als je die koopt)

- Mijn vriendin wil op de laptop haar programmas kijken. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Kijk in de gebruiksaanwijzing van de tuner (als je die koopt). En je moet het je vriendin wel vragen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Ik ben van plan om binnenkort een Inspiron 6400 te kopen als vervanging voor mijn Inspiron 5160.

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de harde schijf?
Ik ben namelijk van plan om een standaard 5400rpm HD te bestellen bij dell en apart een 7200 rpm hd te halen bij de computerwinkel met een USB-bracket.
Ik zou dan de schijf van dell (5400rpm) als externe USB schijf gebruiken en de 7200rpm in de laptop plaatsen.
Op de site van dell vind ik handleidingen over hoe ik het moet uitvoeren maar ik vind weinig ervaringen van mensen die het gedaan hebben.

Zijn er mensen die extra geheugen dat niet van dell komt hebben bijgeplaatst?
Zoja zijn er zaken waar je op moet letten voor betere compatibiliteit? (buiten SO-DIMM DDR2 en de snelheid)

Kan je de laptop kaal laten leveren zonder software geinstalleerd?
Ik heb nog licenties van WindowsXP en Office dus ik zou de licenties dubbel kopen via dell (Home Edition via Dell en dan Professionel via ma3d)

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lmao,

Thanx Arene, zo kan het ook! Zo zie je maar weer dat iemand anders helpen helemaal geen kwaad kan. Ook is gebleken dat je helemaal geen demagoog bent zoals wel eerder gesuggereerd werd. Je sociale en communicatieve kerncompetenties zijn dan ook relevant voor een aristocratisch forum waar jij je dagelijks op bevindt.

Misschien nog een ironische vraag: Heb jij geen vrouw waar je je op zondagmorgen es lekker kan uitleven ipv. het forum liggen vol te spammen ;) hahaha

Liefs Maxi en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:22:
lmao,

Thanx Arene, zo kan het ook! Zo zie je maar weer dat iemand anders helpen helemaal geen kwaad kan. Ook is gebleken dat je helemaal geen demagoog bent zoals wel eerder gesuggereerd werd. Je sociale en communicatieve kerncompetenties zijn dan ook relevant voor een aristocratisch forum waar jij je dagelijks op bevindt.

Misschien nog een ironische vraag: Heb jij geen vrouw waar je je op zondagmorgen es lekker kan uitleven ipv. het forum liggen vol te spammen ;) hahaha

Liefs Maxi en bedankt.
Soms lig ik in bed met mijn macbook op schoot, wireless, en slaapt mijn vriendin nog. Denk dan zal maar niet uit bed stappen anders word ze misschien wakker ;)

Maar aangezien ik er doordeweeks ook vroeg uit moet is het in het weekend hetzelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Dell vrienden,

Ik heb nog 1 vraag voor jullie als Pc-Noobie:
Ik heb momenteel het volgende internet:

@Home
Regelmatig 2000
Snelheid
Download: 2000 kbit/s
Upload: 400 kbit/s

Wat moet ik doen / inkopen voor een draadloze internetverbinding? Ik krijg maandag mijn Dell Inspiron 6400. Kan iemand mij helpen? Heeft @Home dit of moet ik overstappen of iemand anders?

danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb hem besteld... Nu nog 7-10 werkdagen wachten, das wel minder...

Maar ik had nog een paar kleine vraagjes,
op sommige foto's zie ik wel een DVI poort op deachterkant van de laptop, en op andere alleen een d-sub aansluiting. Heeft dit te maken met de videokaart die erin zit? En heeft mijn bestelde laptop nu wel of geen DVI? (ik heb een paar posts hierboven de hele specs gepost, maar het gaat iig om een x1400 videochip)

En is de dvd brander een Dual-layer of een Single layer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:55:
Wat moet ik doen / inkopen voor een draadloze internetverbinding? Ik krijg maandag mijn Dell Inspiron 6400. Kan iemand mij helpen? Heeft @Home dit of moet ik overstappen of iemand anders?
Een router met Wifi is voldoende. zie pricewatch. Mijn advies is wel om natuurlijk een 54mbit routertje te kopen aangezien je nooit de maximale snelheid zult benutten.

Zoals andere mensen al hebben aangegeven is een klein beetje zelfstudie wel wenselijk, er zitten hier lui in dit topic die dit soort simpele vragen al tig keer voorbij hebben zien komen. Er zit niet voor niets een search functie op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:00:
Zo, ik heb hem besteld... Nu nog 7-10 werkdagen wachten, das wel minder...

Maar ik had nog een paar kleine vraagjes,
op sommige foto's zie ik wel een DVI poort op deachterkant van de laptop, en op andere alleen een d-sub aansluiting. Heeft dit te maken met de videokaart die erin zit? En heeft mijn bestelde laptop nu wel of geen DVI? (ik heb een paar posts hierboven de hele specs gepost, maar het gaat iig om een x1400 videochip)

En is de dvd brander een Dual-layer of een Single layer?
Ik kan je vertellen dat er geen DVI aansluiting op zit als je een X1400 hebt. Overigens had ik mijn laptop betaald met iDeal en had hem 6 dagen later al in huis (dinsdag besteld, maandag in huis). Dus dat kan de levertijd misschien wat verkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:55:
Hallo Dell vrienden,

Ik heb nog 1 vraag voor jullie als Pc-Noobie:
Ik heb momenteel het volgende internet:

@Home
Regelmatig 2000
Snelheid
Download: 2000 kbit/s
Upload: 400 kbit/s

danku
http://www.home.nl/abonnee/extra/shop/

Je moet een draadloos router of wifi accespoint aanschaffen. Je zou bijvoorbeeld de bovenste router kunnen aanschaffen. Maar er zijn nog wel goedkopere te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ione schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:47:
Hoe lang ben je ongeveer bezig met het opnieuw installeren van de 6400?

Ik iwl het namelijk gaan proberen. Wil alleen wel de Media Experience er weer op hebben (heb er alleen geen cd voor; zag wel een iso ergens). Is er een verschil tussen Media Experience en media Direct?
Media experiance in een soort van windows media voor windows XP zonder media edition en media direcht maakt het mogelijk om zonder windows op te starten media files dus DVD foto's en muziek te luisteren en zien. Dit laatste start je door als de laptop uit staat op de media Dirct knop links naast de aan/uit knop te drukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx jeroen, jeroen is de beste pc expert van nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:09:
[...]

Media experiance in een soort van windows media voor windows XP zonder media edition en media direcht maakt het mogelijk om zonder windows op te starten media files dus DVD foto's en muziek te luisteren en zien. Dit laatste start je door als de laptop uit staat op de media Dirct knop links naast de aan/uit knop te drukken. :)
Aha, duidelijk. Ik dacht eerst dat het om twee verschillende programma's ging. En om die knop te kunnen gebruiken na het formatteren moet ik dus de aanwijzingen volgen die eerder waren gepost (meerdere partities, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
Iemand hier z'n 6400 al geundervolt?

http://www.notebookforums...thread.php?t=70943&page=2

(schijnt dat de Core Duo's hierin gelimiteerd zijn terwijl je strikt genomen toch niet je CPU ermee kan beschadigen...)

[ Voor 39% gewijzigd door XElD op 28-05-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijkje in de TS nemen :?

c/p van TS:

Undervoltage,
Met dit tooltje kan je cpu onder voltten, de mijne loopt nu bij maximale snelheid op 0,95V in de plaats van 1,263V wat zo 10°C scheelt waneer die stressed is (uiteindelijk scheelt de temp niet zoveel doordat de fan langzamer gaat draaien, al gaat op deze manier je accu wel langer mee). Op deze manier kijg je ook veel meer overclock ruimte voor je video kaart.
Hopelijk wordt het later nog mogelijk om de cpu te overclokken door de fsb te verhogen.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
maar als je je cpu undervoltaged is hij dan niet ook minder krachtig?
Wat is eigenlijk de beste manier om het scherm van de inspiron (true life) schoon te maken zodat je geen strepen krijgt? Ik zag bij de mycom van die spuitbusjes, is dat wat? Of kan je het beste gewoon een doekje en water gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

ik gebruik altijd een "Screen cleaning spray" voor tft schermen

enkele keren op het scherm spuiten en er dan met een doekje over gaan.

Water en schermen heb ik nooit een goede combinatie gevonden (tenzij er een degelijk glas/plexi plaat voorzit als bescherming

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:24:
thanx jeroen, jeroen is de beste pc expert van nederland!
:X )(&($#@$#

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
@Maximus26
Het is nu klaar! Je hebt nu leuk genoeg je acts opgevoerd.
Houd op met het steeds complimenteren van members die ook alleen maar google antwoorden geven en die je dus zelf ook gewoon kan vinden.

ik wil je nog even wijzen op de de GOT faq:
Algemeen beleid / Terms of Use

Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.

Forumgedrag / Huisregels

* Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, manuals en gezond verstand zijn goeie hulpmiddelen).
* Gebruik de search en lees de sub-forum Policy-/FAQ's voordat je een topic opent.
* Plaats je topic in het juiste sub-forum.
* Gebruik een duidelijke topictitel, en geef duidelijk aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of wil gaan proberen.
* Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.
* Plaats geen onzinnige replies.
* Wees te allen tijde behulpzaam en toon respect naar anderen en het forum.

Veel plezier op Gathering of Tweakers,

Registratievoorwaarden en faq

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

Ach lekker boeiend. Niet iedereen kan alles weten. Niet iedereen hoeft wat mij betreft aan het Tweaker-plaatje te voldoen om op GoT te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja okay het is wel irritant. Maar buiten bepaalde opmerking had het net zo goed me pa kunnen zijn. Als het hem al lukt hier te komen en zich te registreren.
Hmm.. Hij is al helemaal hier gekomen en heeft zich weten te registreren.. Dan kan google en een search engine toch ook niet zo moeilijk zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Vraagje mbt tv-out en de Intel® Media Accelerator 950: op pagina 1 van deze topic ( samenvatting ) staat dat de 6400 standaard uitgerust is met een tv-out. Als ik kijk bij de specificaties van de Intel® Media Accelerator 950 op de site van Dell staat bij tv-out: geen. Weet iemand hoe dit zit? De 6400 wil ik oa aansluiten op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

op de site van dell vind ik het volgende:
Grafische kaart: Geïntegreerde grafische oplossing: Intel® Graphics Media Accelerator 950TM met max. 224 MB aan gedeeld systeemgeheugen
<knip>
Poorten:
Met de S-Video-uitgang (TV-Out) kunt u uw computer aansluiten op uw tv zodat u dvd-films kunt bekijken of presentaties op een scherm of breedbeeld-tv kunt projecteren of weergeven.
dus er zou wel een tv-out aanwezig zijn bij de 6400

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:32:
Kijkje in de TS nemen :?

c/p van TS:

Undervoltage,
Met dit tooltje kan je cpu onder voltten, de mijne loopt nu bij maximale snelheid op 0,95V in de plaats van 1,263V wat zo 10°C scheelt waneer die stressed is (uiteindelijk scheelt de temp niet zoveel doordat de fan langzamer gaat draaien, al gaat op deze manier je accu wel langer mee). Op deze manier kijg je ook veel meer overclock ruimte voor je video kaart.
Hopelijk wordt het later nog mogelijk om de cpu te overclokken door de fsb te verhogen.
Eh, zitten er geen nadelen aan undervolten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
moser schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:38:
op de site van dell vind ik het volgende:

[...]

dus er zou wel een tv-out aanwezig zijn bij de 6400
Raar, want als je klikt bij productdetails op het vraagtekentje en je bekijkt de specificaties staat er bij tv-out nee. Anyway: fijn dat er toch standaard een tv-out op zit. Leek mij al raar bij zo´n machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

als je bij productdetails klikt op productoverzicht en dan op het achteraanzicht dan staat S-video wel vermeld en bij technische specificaties staat er:
TV-uitgang (S-video-uitgang): 7-pins mini-DIN-connector (optionele adapterkabel voor S-video naar compositietvideo)
of zou er op de nederlandse site een andere versie worden aangeboden

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Memphis.
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 13:35
moser schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:00:
als je bij productdetails klikt op productoverzicht en dan op het achteraanzicht dan staat S-video wel vermeld en bij technische specificaties staat er:
[...]
of zou er op de nederlandse site een andere versie worden aangeboden
Ik dacht hier wel al gelezen te hebben dat het geen 'normale' uitgang is, een standaard kabel uit de winkel zou er dus niet op passen.
Zou weer typisch dell zijn, de uitgang vereist een specifieke kabel om er gebruik van te maken, maar die kabel is nergens te vinden om als optie bij de laptop te bestellen.

Maar ik ben dit dus niet 100% zeker, zoek anders nog even naar vorige posts over dit onderwerp (is al aan bod gekomen in dit deel of het vorige) en als mijn vermoedens kloppen kan je misschien best telefonisch bestellen en direct vragen als ze er zo'n kabel kunnen bij leveren.

Moest ik dit compleet verkeerd begrepen hebben en dus enkel onnodig verwarring zaaien met deze post, bij voorbaat mijn excuses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
TMC schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:08:
Ach lekker boeiend. Niet iedereen kan alles weten. Niet iedereen hoeft wat mij betreft aan het Tweaker-plaatje te voldoen om op GoT te posten.
Hoezo? Val jij er anders buiten? >:)

Hehe, die vond ik grappig van mezelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Laatst online: 12:13
.Memphis. schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:57:
[...]

Ik dacht hier wel al gelezen te hebben dat het geen 'normale' uitgang is, een standaard kabel uit de winkel zou er dus niet op passen.
Zou weer typisch dell zijn, de uitgang vereist een specifieke kabel om er gebruik van te maken, maar die kabel is nergens te vinden om als optie bij de laptop te bestellen.

Maar ik ben dit dus niet 100% zeker, zoek anders nog even naar vorige posts over dit onderwerp (is al aan bod gekomen in dit deel of het vorige) en als mijn vermoedens kloppen kan je misschien best telefonisch bestellen en direct vragen als ze er zo'n kabel kunnen bij leveren.

Moest ik dit compleet verkeerd begrepen hebben en dus enkel onnodig verwarring zaaien met deze post, bij voorbaat mijn excuses ;)
Een "S-video naar zo'n gele tulp"-kabeltje wat ik had gekregen bij een ATI videokaart werkte perfect. Het verschil zit hyem bij de DELL S-video poort is dat er een paar extra pinnen zijn voor SPDIF-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:26
Eindelijk, ik heb hem binnen! Ik heb hem donderdag 18/5 besteld via internet. Ik heb hem met 1,66 GHz CPU, 1024 MB memory en 60 GB HDD. Als videokaart heb ik voor de Intel Media Accelerator 950 gekozen, ik heb geen TrueLife beedscherm.
Het is een mooie laptop, voelt degelijk aan en is naar mijn idee compact genoeg.
Het beeldscherm vind ik goed leesbaar zonder TrueLife scherm. Wat ik echt het allermooiste vind is dat ik met de 9-cells accu 6 uur kan werken.

Het is alleen jammer dat Dell Windows aflevert met bout software zoals de mcaffee virusscanner en MS works. Ik wil er zelf nog Windows XP professional op installeren, ik ben alleen bang dat ik geen drivers kan vinden waardoor dingen zoals stepping niet meer werken. Heeft iemand ervaring met het opnieuw installeren van zijn laptop?
.Memphis. schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:57:
[...]

Er zit een normale s-video uitgang op, echter met een verloopkabeltje kun je het omzetten naar composiet. In de handleiding en op het losse blad met de beschrijving van de uitgangen staat er niets vermeld over een speciaal kabeltje. Ik heb het nog niet uitgeprobeert dus pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Erikjebaldie schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:24:
Het is alleen jammer dat Dell Windows aflevert met bout software zoals de mcaffee virusscanner en MS works. Ik wil er zelf nog Windows XP professional op installeren, ik ben alleen bang dat ik geen drivers kan vinden waardoor dingen zoals stepping niet meer werken. Heeft iemand ervaring met het opnieuw installeren van zijn laptop?
Ja, staan verschillende reacties in dit topic. Alle drivers zijn gewoon op de Dell site te vinden dus dan zou het wel moeten lukken. Vergeet overigens niet .net te installeren voordat je de ATI drivers installeert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

Waar staan die drivers? Download ik ze vast voor als ik hem heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

TMC schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:41:
Waar staan die drivers? Download ik ze vast voor als ik hem heb. :+
www.dell.nl zoals ik hierboven al zei. Onder het kopje 'online technische ondersteuning'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Laatst online: 12:13
Of leer support.euro.dell.com uit je hoofd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig om een cd met alle drivers te maken alleen op die support site staan bij display devices heel veel namen en nu weet ik niet welke ik moet kiezen
want ik wil ook windows opnieuw gaan installeren.

ik vroeg me ook af of deze kabel ( http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=64127&productType=1) geschikt is om de laptop op de tv aan te sluiten, want ik wil graag dvd's kijken op de tv

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 07:41:
Ik ben ook bezig om een cd met alle drivers te maken alleen op die support site staan bij display devices heel veel namen en nu weet ik niet welke ik moet kiezen

ik vroeg me ook af of deze kabel ( http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=64127&productType=1) geschikt is om de laptop op de tv aan te sluiten, want ik wil graag dvd's kijken op de tv
Volgens mij heb je er zo 1 nodig:

http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=99856&productType=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nieuw hier op het forum en ik zou jullie graag wat willen vragen...

ik heb een 6400 besteld en ik zou graag willen weten wanneer ik deze ongeveer thuis kan verwachten, want dan zorg ik dat er iemand thuis is...

dit staat op de site van UPS:

Location Date Local Time Activity
LIMERICK, IE 05/26/2006 3:48 P.M. ORIGIN SCAN
IE 05/26/2006 3:35 A.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

Tracking results provided by UPS: 05/29/2006 4:07 A.M. Eastern Time (USA)

en dit staat bovenaan:

Status: In Transit

Shipped to: MEERKERK, NL
Shipped or Billed on: 05/26/2006

hier snap ik de ballen niet van, vandaar mijn vraag.... ciaoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

er staat de de laptop is verzonden 26 mei 2006 vanuit limerick, Ierland met UPS

uit ervaring kan ik zeggen dat de kans zeer groot is dat je je laptop deze bezorgd krijgt (ik zou zelfs gokken op begin deze week)

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moser schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:31:
er staat de de laptop is verzonden 26 mei 2006 vanuit limerick, Ierland met UPS

uit ervaring kan ik zeggen dat de kans zeer groot is dat je je laptop deze bezorgd krijgt (ik zou zelfs gokken op begin deze week)
uhm je bedoelt ...je je laptop deze week bezorgd krijgt... of bedoel je (hopelijk) deze dag ? iig tof dat je zo snel reageert ! is er mogelijkheid dat die vandaag arriveerd? vandaag ben ik namelijk thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ierland -> brussel duurt meestal een dag, en dan is er een kansje dat hij diezelfde dag er is, maar meestal is het 2 (werk-)dagen vanaf verzending uit ierland. Mijne is donderdag verscheept, zaterdag in Brussel ingeboekt en staat per heden morgen op out for delivery. Hopen dat hij er is voor ik de deur uit moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:38:
Ierland -> brussel duurt meestal een dag, en dan is er een kansje dat hij diezelfde dag er is, maar meestal is het 2 (werk-)dagen vanaf verzending uit ierland. Mijne is donderdag verscheept, zaterdag in Brussel ingeboekt en staat per heden morgen op out for delivery. Hopen dat hij er is voor ik de deur uit moet ;)
hmm die van mij is nog geen eens in brussel of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nee, dus dat duurt wss een dag. Je hebt doorgaans 2 regels in Ierland (IE), dan 1x brussel, dan 1 bij je in de buurt.
[edit]Mits UPS tracking goed werkt (doet hij op het moment), krijg je hem pas als er "Out for Delivery" staat in het gedetaileerde overzicht. Het is geen Express Plus zending ofzo die dezelfde dag nog vanuit Ierland geleverd wordt.

[ Voor 50% gewijzigd door Kippenijzer op 29-05-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Jongens, ik hou ook de hele tijd de status van m'n bestelling bij (een kinderlijk enthousiasme komt opborrelen) en ik kan er ook wel over gaan lopen emmeren dat m'n paketje op "out for delivery staat" en ik het raam in de gaten hou, maar volgens mij hadden we toch afgesproken dat we dit topic niet zouden vervuilen met zaken over verzendingen, of dat er anders maar een groot dell-verzendingen topic moest komen.

[ Voor 4% gewijzigd door XElD op 29-05-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XElD schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:56:
Jongens, ik hou ook de hele tijd de status van m'n bestelling bij (een kinderlijk enthousiasme komt opborrelen) en ik kan er ook wel over gaan lopen emmeren dat m'n paketje op "out for delivery staat" en ik het raam in de gaten hou, maar volgens mij hadden we toch afgesproken dat we dit topic niet zouden vervuilen met zaken over verzendingen, of dat er anders maar een groot dell-verzendingen topic moest komen.
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

ik ben het er mee eens dat we niet constant de status van een bestelling moeten posten.

Maar als iemand een vraag heeft over de informatie van UPS en vraagt hoelang UPS erover doet om een pakketje van ierland naar belgië/nederland te brengen vind ik dat dat zeker in dit topic past.

en nu terug on-topic

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:33:
[...]

uhm je bedoelt ...je je laptop deze week bezorgd krijgt... of bedoel je (hopelijk) deze dag ? iig tof dat je zo snel reageert ! is er mogelijkheid dat die vandaag arriveerd? vandaag ben ik namelijk thuis
Ik denk dat mijn antwoord wel héél erg voor de hand ligt....:
Bel UPS eventjes op en vraag het..

Beetje maf dat je aanmedetweakerts gaat vragen wanneer je pakje wordt afgeleverd.. Vind je zelf ook niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt vrij weinig gepost mbt de verschillen tussen de laptop specs. Interessant zou bijvoorbeeld kunnen zijn:

- Performance verschil T2300, T2400 en T2500
- 3dMark scores Intel Integrated vs. X1300 vs. X1400 (Of ingame FPS)
- Memory benches 533 vs 667
- HD benches, verschil tussen 5400 en 7200 disks.
- etc etc

Info die je kan helpen bij het selecteren van de componenten. Als iedereen eens 3dMark(03,05,06) scores gaat posten en daarbij hun systeemspecs geeft. Kleine moeite en daar kun je al vrij veel info uit halen.

Mijn 6400 komt deze week, zodra ik hem heb post ik mijn info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
-Performance verschil tussen de verschillende processor schijnt nog wel aardig te zijn, alleen als je even op de pricewatch kijkt zie je dat intel net haar prijzen gedumpt heeft en dat de bedragen die Dell nu voor een snellere processor vraagt echt niet meer te rechtvaardigen zijn. (Ikzelf koop over een jaar, als de garantie verlopen is ofzo, wel een T2800 of T3000).
-Geheugen schijnt erg weinig uit te halen aangezien de cas-latency van het 667Mhz geheugen van Dell slechter is. (Dus wederom, ik koop over een jaar wel 2x1gig superieur geheugen).
-3D mark 05 schijnt de X1400 van 1700nogwat tot 2000 (nieuwste drivers) te scoren in een T2300 config.
-HD benches niet zo heel veel bekend over, maar er is eerder in dit topic gezegd dat het erg weinig uitmaakt, wat echter daarna weer tegengesproken werd.

Kheb trouwens extra geen high-res genomen omdat dat idd. alleen maar extra zwaar is, alleen op de 9400 zou in 1900*1200 genomen hebben (HDTV 1080i kijken :) , maar op 1280*800 kan je gelukkig 720p zien)

Goede site: www.notebookforums.com --> Benchmarks --> Dell

X1400 in de e1505, eerder al naar gezocht want als het goed is komt mijn exemplaartje met een X1400 erin vandaag aan.
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=144325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Hij is er hij is er, m'n paketje is er!!! Great joy, wheeeeei! :P

-Edit-

Hij ziet er beter uit dan ik had verwacht, vooral de zijkant kan ik erg waarderen met die witte randjes. Ziet er gaaf uit! Even wat plasticjes eraf en ding start meteen. Nu nog even de standaard meegeleverde installatie eraf. Ding is trouwens wel fors als je gisteren nog op een X1 aan het typen bent geweest :P

[ Voor 72% gewijzigd door XElD op 29-05-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig om een cd met alle drivers te maken alleen op die support site staan bij display devices heel veel namen en nu weet ik niet welke ik moet kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:41:
Ik ben bezig om een cd met alle drivers te maken alleen op die support site staan bij display devices heel veel namen en nu weet ik niet welke ik moet kiezen
je moet er geen kiezen

deze zijn voor als je een extern tft scherm van dell aansluit

als je van een product niet weet wat het is, vul het nummer in in het zoakvak bovenaan het scherm en kijk welk product ermee overeenkomt

[ Voor 15% gewijzigd door moser op 29-05-2006 17:49 ]

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moser schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:48:
[...]

je moet er geen kiezen

deze zijn voor als je een extern tft scherm van dell aansluit

als je van een product niet weet wat het is, vul het nummer in in het zoakvak bovenaan het scherm en kijk welk product ermee overeenkomt
oke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:48

Tys

Bah, zie ik deze thread veel te laat, met name die waardebon etc :(
Grmbl, en dan ook nog dat E-Value code truukje, flink bedrag misgelopen zie ik alweer.

Afgelopen vrijdag deze besteld:

Inspiron 6400 (N05645
Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
60GB (5,400 rpm) Hard Drive
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 graphics card, PCI-Express x16
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive
9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
Windows® XP Professional, SP2
Dell® Media Experience 3.0 Basic
1 Jaar Collect & Return service

Totaal prijs: € 1.060,80

Naast dat waardebon ding heb ik achteraf toch spijt dat ik niet voor de 60 GB, 7200 rpm schijf ben gegaan en een sneller variant processor, maargoed kost toch allemaal veel te veel :p

[ Voor 14% gewijzigd door Tys op 29-05-2006 18:31 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Robbertz schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:25:
Jongens er staat nu in mijn winkelmandje bij de evalue-code:

[...]

Alleen hij telt de 5% er niet af. Iemand die dit weet? Want als ik de waardebon open, kan ik niks invoeren ofzo, er staat alleen maar:

[...]

Help ;(
Laat ik mezelf eens quoten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Je hebt gelijk: de waardebon werkt niet (meer) ;( Toch te lang gewacht met bestellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

iglodavinci schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:26:
Je hebt gelijk: de waardebon werkt niet (meer) ;( Toch te lang gewacht met bestellen 8)7
Bij mij werkt ie nog gewoon, maar heb hem toegevoegd aan mijn account (geen idee of dat wat uitmaakt)

#Edit:
hmm, ze hebben de waardebon verwijderd?
Krijg hem idd niet meer aan de gang... (fuck, gaat me dat woensdag dik 75 euro scheelen ;( )

[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-05-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De waardebon werkt inderdaad niet meer... :'( Kunnen ze dat maken...? Die waardebon zou tot 28 juli 2006 geldig zijn! Dat gaat me 72 euro kosten... :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:34:
De waardebon werkt inderdaad niet meer... :'( Kunnen ze dat maken...? Die waardebon zou tot 28 juli 2006 geldig zijn! Dat gaat me 72 euro kosten... :(
Idd, me too.
Ik ga hopen dat de aanbiedingen woensdag beter zijn (die gratis verzendkosten werken niet met duurste Kleine Ondernemingen model ;( ) en dan via telefoon proberen. dan geef ik de evaluecode van kleine ondernemingen en die 5% code ook gewoon op, en als ie niet meer geld, jammer dan. (en als de e-value niet werkt via telefoon, dan bestel ik wel online, wil eigenlijk het snelle geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Balen, scheelt me 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Memphis.
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 13:35
Damn das spijtig, zat daar eigenlijk ook wel op te rekenen aangezien die bon nog een heel eind geldig was normaalgezien.

Maar ergens is het niet vreemd natuurlijk, doordat die hier gepost staat zullen er wel verdacht veel mensen ervan gebruik maken + ook nog es langs alle kanten doorgeven... het zal hun bij Dell ook opgevallen zijn en dan wordt ie maar afgeschaft om verdere verliezen te beperken, spijtig genoeg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat mijn antwoord wel héél erg voor de hand ligt....:
Bel UPS eventjes op en vraag het..

Beetje maf dat je aanmedetweakerts gaat vragen wanneer je pakje wordt afgeleverd.. Vind je zelf ook niet ?
jochieeee er zijn toch 10000 andere mensen hiero op het forum die de laptop besteld hebben en al thuis hebben staan, zij weten dan dus hoelang het dan nog duurt, zij kunnen een juiste indicatie geven.. anders denk je even na

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net windows opnieuw geinstalleer, hij is echt veel sneller geworden.
Alleen ik vondt het fijn dat er bij afsluiten apart slaapstand bij stond maar nu moet ik eerst op shift drukken, kan ik dit veranderen?? dat het net zo wordt als op het begin dus dat je vier dingen hebt bij afsluiten

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thiaz schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:30:
Bah, zie ik deze thread veel te laat, met name die waardebon etc :(
Grmbl, en dan ook nog dat E-Value code truukje, flink bedrag misgelopen zie ik alweer.

Afgelopen vrijdag deze besteld:

Inspiron 6400 (N05645
Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
60GB (5,400 rpm) Hard Drive
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 graphics card, PCI-Express x16
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive
9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
Windows® XP Professional, SP2
Dell® Media Experience 3.0 Basic
1 Jaar Collect & Return service

Totaal prijs: € 1.060,80

Naast dat waardebon ding heb ik achteraf toch spijt dat ik niet voor de 60 GB, 7200 rpm schijf ben gegaan en een sneller variant processor, maargoed kost toch allemaal veel te veel :p
Ben precies hetzelfde kwijt en heb ongeveer hetzelfde als jou, alleen truelife en een 80 gig 7200 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe zit het nou bij het opnieuw installeren, moet je de drivers slipstreamen? En welke drivers precies, ik neem aan de chipset driver? En bij welke manier werkt dat Media Direct nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

media direct werkt alleen nog als je de partitie van media direct niet verwijderd
en dan moet je het herstel programma ff downloaden (support.dell.com) en daar kan je ook de drivers downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:25:
media direct werkt alleen nog als je de partitie van media direct niet verwijderd
en dan moet je het herstel programma ff downloaden (support.dell.com) en daar kan je ook de drivers downloaden
Er zijn drie partities. 1 grote (m'n C-schijf), een van 3 Gb (waarschijnlijk restore) en een kleine partitie. Is de kleine die van MediaDirect?

Dus als ik windows opnieuw wil installeren moet ik alleen de partitie van C laten formatteren (en eventueel die restore-partitie)?
Die andere laat ik met rust? Als Windows er dan weer op staat en de drivers zijn geinstalleerd hoef ik alleen die repair-utility te draaien? EN dan heb ik weer dat ik met de extra knop Media Experience kan opstarten? Hoef ik dan niet het programma zelf nog te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

media direct kan dan wel maar voor media experience met je ff mailen of bellen naar dell voor de cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:52:
Alleen ik vondt het fijn dat er bij afsluiten apart slaapstand bij stond maar nu moet ik eerst op shift drukken, kan ik dit veranderen?? dat het net zo wordt als op het begin dus dat je vier dingen hebt bij afsluiten
Wat dacht je van FN+F1 :?

Maar het kan wel:

[rml][ XP] shut down windows dialog staat hibernate niet bij*[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Hmmm, ik heb m met dezelfde config maar dan een X1400 ipv X1300 en XP home ipv Prof voor 935 (incl. verzending...) maakt toch wel erg veel uit waneer je besteld...

Kheb trouwens geen truelife maar desalniettemin ben ik behoorlijk onder de indruk van het scherm, wat een helderheid, dat was ik niet gewend :P

[ Voor 31% gewijzigd door XElD op 30-05-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je hulp dat fn+f1 wist ik al maar het ging me meer om dat onderste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een shit zooi, heb ik windows opnieuw geinstalleerd krijg ik de ene na de andere fout. Denk ik "ik heb de herstel partitie laten staan". Ik de pc opnieuw opstarten en druk op ctrl+f11 en dan kom ik erachter dat dat ook niet meer werkt.
heeft iemand het zelfde probleem? of een oplossing want ik wil hem toch weer terug hebben naar de fabrieks instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Wat voor foutmeldingen en wanneer treden ze op? Krijg je meerdere foutmeldingen van hetzelfde of zijn det verschillende foutmeldingen? Treedt het pas op nadat je wat hebt geinstalleerd? Kortom wat meer info is wel wenselijk om je verder te helpen.

Het enige probleem dat ik tegen was gekomen is dat ik de readme van de ati drivers van Dell niet had gelezen waar in stond dat ik het .NET framework (ms update bv) moest installeren voordat ik de ati drivers installeerde aangezien de driver daar gebruik van maakt.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.