Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 2. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.208 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Iemand nog enig idée hoe ik aan zo’n waardebon kan komen…? Bij een bestelling van 2 laptops tikt 5% nog wel lekker aan. :*) Bij het opmaken van de “rekening” kan ik nog wel steeds een waardebon invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:01:
wat een shit zooi, heb ik windows opnieuw geinstalleerd krijg ik de ene na de andere fout. Denk ik "ik heb de herstel partitie laten staan". Ik de pc opnieuw opstarten en druk op ctrl+f11 en dan kom ik erachter dat dat ook niet meer werkt.
heeft iemand het zelfde probleem? of een oplossing want ik wil hem toch weer terug hebben naar de fabrieks instellingen
Bellen naar Dell, dan kan je alles van ze krijgen... Geef even aan wat voor foutmeldingen je krijgt wellicht kunnen we je helpen.

Ik zou zowieso achter die cd's aan gaan zodat je hem weer in originele staat kan brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
By the way, hoe kun je eigenlijk aan zo'n waardebon code komen...?

EDIT
Als je op google zoekt naar “Dell coupons” wordt je echt helemaal doodgegooid met coupons voor aanbiedingen van Dell. Helaas werken die niet in NL omdat het allemaal voor Amerika is. Ik heb me even als “Amerikaan” geregistreerd bij Dell en al deze coupons werken gewoon.

Zoiets moet toch ook voor Nederland bestaan…?

[ Voor 79% gewijzigd door Timo002 op 30-05-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
Mwah, zonet 3dmark 06 gedraaid op mijn T2300 met X1400 en 1 gig 533Mhz

-Standaard meegeleverde dell drivers: 461
-Nieuwste Omega drivers: 949

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XElD schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:10:

Heeft iemand dit ook van de X1300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online

Is dat goed...? Heb namelijk dezelfde configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
In 3Dmark 05 1604, maar da's dan wel in de pro versie met 1280x800 ipv 1024*768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Net gebeld met Dell: gevraagd om offerte voor een 6400 en gewoon uitgelegd dat ik een waardebon had die sinds gisteren niet meer werkte via internet. Deed hij niet moeilijk over: kreeg zo al 5% korting. Ook gevraagd om een cd van XP. Kon ook zonder bijbetaling. Dit alles is dus in een offerte gezet die tot morgenmiddag geldig is. 8) Eens kijken of de aanbiedingen van morgen beter zijn, anders ga ik akkoord met het systeem in de offerte :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

3Dmark 2003: 3622
3Dmark 2006: 861

Dit met een X1400 en een T2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:49:
[...]

Bellen naar Dell, dan kan je alles van ze krijgen... Geef even aan wat voor foutmeldingen je krijgt wellicht kunnen we je helpen.

Ik zou zowieso achter die cd's aan gaan zodat je hem weer in originele staat kan brengen!
Ik heb dus gisteren ook gebeld naar Dell (technical support) om de cd's te vragen. Maar kreeg daar meteen een fel antwoord dat discussie niet mogelijk was en dat ik gewoon pech had dat de herstelpartitie weg was. Ik moest maar op een andere manier aan de software zien te komen. Heb er een boos mailtje richting Dell over gestuurd. Waarschijnlijk dacht die knakker dat het een smoes was om de cd's te krijgen. Maar zo ga je niet met je klanten om. Ik had beter op de site moeten lezen, want daar stond dat er geen cd's meegeleverd werden zei ie. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online

Ik ben niet zo thuis in dat 3dmark gebeuren. Wat zeggen deze getallen me...? Op een schaal van 1 tot 10 kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar dit zegt me niets. En als ik het goed begrijp werkt de laptap met de nieuwste Omega drivers een stuk beter dan met de standaard dell drivers...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Omega is wel beter ja, en geeft je ook meer opties, en ja blijkbaar zijn ze beter dan de Dell drivers.

(P.S. Ik de drivers van dell waren de drivers die met de laptop meekwamen, maar volgens mij heeft Dell haar zaken wel zodanig goed op orde dat er dan de laatste drivers op staan.)

Als het je niet zo veel zegt; San Andreas draait er netjes op met 1280*800 met de hoogste settings (geen AA that is).

[ Voor 18% gewijzigd door XElD op 30-05-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dan, nog een random benchmark...

Doom 3 timedemo met T2500/1GB/X1400

Medium (640x480): 40fps
High (800x600): 29fps
High (1024x768): 21fps

Ik had gedacht in widescreen te spelen, maar de laagste 16:10 res die ik op mijn 1680x1050 krijg is 1280x800, dat is net iets te hoog. Wellicht kan je met powerstrip iets als 960x600 maken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Hee, handig z'on 1280x800 scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
WiLLoW_TieN schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:06:
[...]

Is gewoon een nette tas voor dat geld. Anders ga je hem eens bekijken in een filiaal van de Kijkshop.
Als je het even vraagt pakken ze hem wel uit de vitrine. Hij heeft een apart vak voor de laptop met bovenaan zo een klitteband sluiting/borging. Voor € 24,99 vind je in ieder geval geen knappere rugzak. En idd het valt minder op dat je met een laptop rondloopt.
Volgens mij heb ik dezelfde tas maar dan via de neckermann. Op de plaatje op internet leek de tas zart met bruin en grijs te zijn, maar helaas is het grijs toch van dat mooie glimmende zilver :r. Willow is dat bij jouw tas ook zo? Anders kan ik hem nog wel ruilen en haal ik hem even bij de kijkshop. Bij de neckermann is hij wel iets goedkoper 15 euro en met verzendkosten 20 euro. Eigenlijk mag ik ook helemaal niet klagen voor dat geld en moet ik blij zijn dat hij uberhaupt ritsen en hengsels heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
XElD schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:11:
Hee, handig z'on 1280x800 scherm :)
ik denk inderdaad dat alle echte gamers beter het lage resolutiescherm kunnen nemen. Maar alle anderen raad ik echt het hoge resolutiescherm aan. Ik speel af en toe een game HL2 en die draait perfect zelfs op de native 1680x1050. Bij de lost coast demo word het alleen een beetje schokkerig af en toe en kan je hem beter op een lagere resolutie zetten. Dan word het beeld wel een beeldje waziger maar ik vind het niet zo`n ramp. Eigenlijk game ik vooral thuis achter mijn buro en daar heb ik nog een 22 inch crt staan waar ik mijn laptop op aansluit wat zowiezo wat lekkerder gamed en dan maakt de resolutie helemaal niet meer uit.

Dus mijn advies als je een laptop koopt om voornamelijk op te gamen en gebruik je geen secundair scherm: neem 1280x800

Alle anderen mensen wiens budget het toelaat: neem 1680x1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55
LLEEDD schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:06:
[...]

Volgens mij heb ik dezelfde tas maar dan via de neckermann. Op de plaatje op internet leek de tas zart met bruin en grijs te zijn, maar helaas is het grijs toch van dat mooie glimmende zilver :r. Willow is dat bij jouw tas ook zo? Anders kan ik hem nog wel ruilen en haal ik hem even bij de kijkshop. Bij de neckermann is hij wel iets goedkoper 15 euro en met verzendkosten 20 euro. Eigenlijk mag ik ook helemaal niet klagen voor dat geld en moet ik blij zijn dat hij uberhaupt ritsen en hengsels heeft.
Mijn tas is zwart met grijs en donkergrijs. Er zit geen bruin of zilver aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
ik denk eigenlijk dat er voor de echte gamers nog wel beter laptops zijn aangezien dual core voor games (tot nu toe altans) niet van belang is en er wel beter videokaarten zijn dan de x1400. Zag bv bij de mycom laatst een asus laptop met coreduo2300 en een x1600 videokaart voor iets van 1300 euro. Hij had een 1280x800 scherm een beetje een trage harddisk 4200rpm. Ik tot nu toe meer dan tevreden met mijn inspiron. duo2500, 7200rpm harddisk, x1400 en 1680x1050 scherm.

Ik was aan het begin ook wel een beetje sceptisch over het truelife gebeuren van het scherm maar nu moet ik zeggen als ik de kleuren vergelijk met de kleuren van mijn crt dat deze er stukken mooier uitzien en dat het contrast veel beter is dan bij mijn crt. Wel is de inkijkhoek best klein vooral verticaal maar dat zal bij alle laptopschermen wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:17:
[...]

Mijn tas is zwart met grijs en donkergrijs. Er zit geen bruin of zilver aan.
Heb je wel deze tas dan of een compleet ander model?
http://www.kijkshop.nl/in...pID=0&intProductgroepID=0

Want het model is wel ok alleen de kleuren zijn best lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dell net gebeld en ze zeggen dat er 4 partities horen te zijn en ik heb er maar 3 en ik heb er geen verwijderd zou iemand die zn inspiron in de fabrieks instellingen heeft kunnen kijken bij schijfbeheer hoeveel partitie er zijn?

heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
XElD schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:05:
Omega is wel beter ja, en geeft je ook meer opties, en ja blijkbaar zijn ze beter dan de Dell drivers.

(P.S. Ik de drivers van dell waren de drivers die met de laptop meekwamen, maar volgens mij heeft Dell haar zaken wel zodanig goed op orde dat er dan de laatste drivers op staan.)

Als het je niet zo veel zegt; San Andreas draait er netjes op met 1280*800 met de hoogste settings (geen AA that is).
Dat doet San Andreas al redelijk op mijn Inspiron 8600 met Ati M10 128MB, zelfde resolutie, en een Celeron-M 1.3Ghz CPU (niet origineel). Native resolutie (1920x1200) niet, maar Vice City weer wel :)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:09
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:48:
ik heb dell net gebeld en ze zeggen dat er 4 partities horen te zijn en ik heb er maar 3 en ik heb er geen verwijderd zou iemand die zn inspiron in de fabrieks instellingen heeft kunnen kijken bij schijfbeheer hoeveel partitie er zijn?

heel erg bedankt
Ik heb zelf het hele zootje opnieuw geformatteerd en geinstalleerd en er waren 3 partities aanwezig bij mij. 1 kleine van zo'n 100mb dacht ik, 1 van zo'n 3 of 4 gig en de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IntToStr schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:09:
[...]

Ik heb zelf het hele zootje opnieuw geformatteerd en geinstalleerd en er waren 3 partities aanwezig bij mij. 1 kleine van zo'n 100mb dacht ik, 1 van zo'n 3 of 4 gig en de rest.
dat zei ik ook al, maar zij zei van niet. morgen maar weer eens bellen. oja jij hebt hem ook opnieuw geinstalleerd zie jij nog zo'n blauwe balk met www.dell.com (bij het opstarten) ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Heb zojuist eindelijk mijn 6400 besteld omdat ik deze offerte wel moest gebruiken vanmezelf! De volgende configuraties besteld voor de prijs van 939 euro exl. btw, incl verzendkosten
T2400
1280*800 met truelife
2048 mb werkgeheugen
80 gig. 5400 rpm harde schijf
9-cell batterij
X1400

[ Voor 42% gewijzigd door Riccardo op 30-05-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog ff rond gekeken en nu blijkt dat er in de map c:\dell\utilities\DSR iets zit wat met pc restore te maken heeft kan iemand die map mailen (als hij niet te groot is) email is joost_bokern@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 17:52
Riccardo schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:19:[knip]
toen de accountmanager hoorde via welk bedrijf ik belde stuurde deze mij meteen een offerte op waarbij gratis 1024 mb extra werkgeheugen, een leren tas, en een memorystick zat. Dit bovenop de aanbiedingen van gratis verzendkosten en 80 Euro off.
[/knip]
Aan wat voor bedrijf moeten wij denken , dit best een redelijke leuke deal

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:14:
nog zo'n blauwe balk met www.dell.com (bij het opstarten) ??
Ja, want die zit in de bios, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:47:
[...]

Ja, want die zit in de bios, voor zover ik weet.
heb jij de fabieks install erop staan ? als jij windows ook vanaf de cd hebt geistalleerd en nog steeds die blauwe balk ziet dan is er iets mis met mijn inspiron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:14:
[...]

dat zei ik ook al, maar zij zei van niet. morgen maar weer eens bellen. oja jij hebt hem ook opnieuw geinstalleerd zie jij nog zo'n blauwe balk met www.dell.com (bij het opstarten) ??
Ja, de bios is niet verwijderd :)
Je kunt trouwens een nieuwere versie voor je bios downloaden van de support site, al weet ik niet of het veel uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een kale install vanaf een geslipstreamde cd. 't Zou natuurlijk kunnen dat die balk in de MBR zit, of mogelijk verder dat het in de bios zit, maar vanaf de MBR aangeroepen wordt. Als bij de installatie van XP een nieuwe MBR geschreven wordt, dan is die balk weg natuurlijk...

Trouwens, voor zover ik weet werkt het restore systeem als volgt:

- kleine partitie met diagnostics
- systeempartitie
- restorepartitie (met ghost image en restore programma).

Met de originele MBR is er een sneltoets voor de diagnostics (F2) en voor de restore (ctrl-F11). Bij een install over de systeempartitie zonder herpartitioneren, verdwijnt je originele MBR en dus ook je sneltoetsen.

Wat de originele MBR doet, is niet meer dan doorbooten naar één van die drie partities. Dus als je originele MBR weg is, volstaat het om één van de andere partities actief te maken om de diagnostics of restore te starten ipv. je nieuwe Windows install.

Echter, het restore programma checkt daarbij ook nog of de systeempartitie nog wel 'gezond' is voor de ghost image (buiten het eigenlijke ghosten om). Dit houdt o.a. in dat type (FAT32 dacht ik) en grootte nog intact moeten zijn.

Hoe het zit met DirectMediaMediaDirect weet ik niet, schijnbaar moet daarvoor nog 1GB+ ongepartitioneerde ruimte zijn?? Mogelijk wordt die opgegeten als je een nieuwe install doet op de systeempartitie :?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
LLEEDD schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:28:
[...]

Heb je wel deze tas dan of een compleet ander model?
http://www.kijkshop.nl/in...pID=0&intProductgroepID=0

Want het model is wel ok alleen de kleuren zijn best lelijk.
Ja die heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar is er dan nog een manier om die norton ghost opgestart te krijgen??

oja en wat is MBR

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Joto schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:46:
[...]

Aan wat voor bedrijf moeten wij denken , dit best een redelijke leuke deal
Een heel normaal bedrijf, die vaker zaken met dell heeft gedaan en waarbij de accountmanager verwacht dat hij bij een goede prijs in de toekomst waarschijnlijk meer zou kunnen verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
ok tnx dan ga ik morgenochtend even bij de kijkshop kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yesss het is me gelukt. Ik dacht ik ga media direct repair gedoetje ff doen dus ik brand de cd en start hem op en dan moet je wat intypen en toen deed media direct het weer toen starte ik de pc gewoon op en opeens zag ik het blauwe balkje weer en drukte op ctrl + f11 en toen begon het met herstellen

:) :) :) 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Zo beestje is geundervolt, draait nu vrolijk @1,63 Ghz op 0,95 en veel koeler (nouja, als je je hand erop legt, en de fan draait minder hard).

Straks maar ff NHC ipv RMClock erop als ik genoeg getest heb met prime95 op stabiliteit, want dan kan ik ook de videokaart klok laten bijregelen en dan wordt ie als het goed is nog minder warm en gebruikt ie nog minder stroom...

Damn wat is dit gaaf...

As a matter of fact de fan staat zelfs niet de hele tijd aan op deze kloksnelheid :P

[ Voor 23% gewijzigd door XElD op 30-05-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XElD schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:47:
Zo beestje is geundervolt, draait nu vrolijk @1,63 Ghz op 0,95 en veel koeler (nouja, als je je hand erop legt, en de fan draait minder hard).

Straks maar ff NHC ipv RMClock erop als ik genoeg getest heb met prime95 op stabiliteit, want dan kan ik ook de videokaart klok laten bijregelen en dan wordt ie als het goed is nog minder warm en gebruikt ie nog minder stroom...

Damn wat is dit gaaf...

As a matter of fact de fan staat zelfs niet de hele tijd aan op deze kloksnelheid :P
ik lees veel over undervolten maar kan dit eigenlijk kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Nee, want je zoekt juist niet de extremen op (CPU) wordt minder heet. Bovendien is het in software, dus als je het nog aan het testen bent dan laat je het progje gewoon niet mee opstarten met windows. Als je systeem dan onstabiel wordt dan kan je het met een reboot verhelpen. Bovendien zul je dergelijk instabiliteit al merkten voordat het kritiek is als je een stabiliteitstest op de achtergrond draait zoals prime95.

Vergelijk het met een beek, als er teveel water doorloopt (defacto overvolten) stroomt ie over en heb je een probleem als je er naast woont. Bij undervolten kan de beek uitdrogen, maar dan heb je als je ernaast woont (en niet van drinkwater ervan afhankelijk bent :P) heb je geen probleem.

Undervolten kan trouwens omdat Intel er rekening mee moet houden dat een laptop bijv. in de Sahara gebruikt wordt, dan moet je wel een stabiliteitsmarge inbouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door XElD op 30-05-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
maar lever je ook snelheid in? Lijkt wel aannemelijk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 20:36
Voor undervolten gebruik ik RMClock. NHC werkt niet erg netjes. Ik kon wel undervolten. Maar zodra ik de proc dan belastte, ging deze weer op de laagste multiplier draaien. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:32
Ik ga er misschien ook 1tje over een aantal weken aanschaffen als ik zeker weet dat ik geslaad ben en Dell een goeie deal voor mij heeft :)

Verlies je eigenlijk je garantie met het undervolten ? Omdat je tog buiten je specs gaat draaien :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha. Dit is pas grappig. De laptops zijn vandaag ongeloofelijk veel duurder geworden. Dit is echt schandalig. Voor de duurste configuratie ben je nu ongeveer 160 euro extra kwijt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Laatst online: 13-06 13:04
De prijzen zijn nu zo:

Duurste 1249
Middelste 1049
Goedkoopste 799 = gelijk

Er zijn nu 2 nieuwe acties:

GRATIS Dell 725 en 810 kleuren printers!
GRATIS van 512MB naar 1024MB - bij bestelling online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Undervolten doe je strikt genomen niet buiten de specs, en het is softwarematig.

NHC voerde bij mij trouwens ook geen ene kont uit dus draai nu weer lekker NHC, die ATI settings stellen trouwens geen zak voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de service van Dell buiten de garantie periode? Jullie schroeven nu allemaal wel heel grappig die garantie terug naar 1 jaar om zo wat centjes te besparen, maar is dell streng daarin?
Apple naar horen wel, maar hoe zit het met Dell? Gaan ze zeiken als je na 1.5 bij hen aan komt zetten met een doorgefikt iets wat eigenlijk onder de garantie valt (als het binnen die 1 jaar is ofcourse). Wat gebruikerservaringen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik hem toch gister moeten bestellen :(

Ik had een heel simpele systeem samengesteld:
-1,66 Ghz
-Intergrated Graphics 950
-60gb (5,400) hdd
-1 x 512mb ddr2 sdram (kon ik er makkelijk 1 van ± €50,- bijkopen)
-8x DVD+/`ReWriters
-9 cell batterij
-15,4" TrueLife schermpje (1280 x 800)

Voor 784,22....
Nu kost hetzelfde (maar dan al met dubbel geheugen, dus 2 x 512) €932,96
:( Dat scheelt gewoon meer dan €150,- :|
Dan maar wachten tot er weer een goede actie komt >:)

Denken jullie trouwens dat dit een configuratie is waar ik redelijk mee uit de voeten kan..
Ik doe vooral word/msn/internet en photoshop op amateur/hobby niveau en dan af en toen een spelletje (de wat oudere zoals: GTA:VC, SOF II, maar ook DTM 3). Zelf denk ik dat dit makkelijk genoeg zou zijn want dit doe ik nu ook allemaal op een P4 1500 --> 1650, ATI 9200SE, 256MB SDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23

Hoogie2004

Whohooooo

erg vervelend dat ze nu duurder zijn geworden. Ik weet niet of ik nog moet wachten.... Het kutte is dat het e-value trucje ook niet echt meer wat oplevert ;(
Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen Truelife 1280*800 of gewoon 1280*800 (deze upgrade kost maar 11,90)
Videokaart van X1300 naar X1400 kost ook maar 30 euro (damn, dat soort dingen gaan omlaag, en de totaalprijs omhoog)
die hoge resolutie werkt toch niet om te gamen

[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-05-2006 11:22 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem dan eindelijk ontvangen gisteren, na lang verhaal, eerst overboeking kwijt toen diefstal bij UPS hebben ze vorige week een herbestelling gedaan zie vorige posts.

Eerste indruk is goed. Ziet er uiterlijk mooi uit.
Het scherm 1680*1050 truelife vind ik fijn om op te werken de breedte is echt een pluspunt
zeker bij gebruik van programma's als bv borland c++ waar je opzij je treeview en object inspector hebt staan die ken je nu fijn breder zetten en toch nog je volledig codevenster zien.
Van spiegeling heb ik eigenlijk geen last, als het scherm zwart is natuurlijk wel dan zie ik gewoon mijn lelijke kop erin B)

De knoppen bij het touchpad vind ik wel een beetje slecht geplaatst, heb op het werk een Field PG van siemens daar staan ze opzij is fijner om te werken, men zegt hier wel eens dat ze goedkoop aanvoelen... mischien omdat je ze niet hoort klikken bij het indrukken.

Qua snelheid ben ik ook best tevreden (zeker als ik hem vergelijk met mijn desktop maar dat is eigenlijk appelen met peren vergelijken t's namelijk een P2 333mhz)

Ben van plan van hem later te formatteren en XP pro op te installeren omdat hj dan sneller zou zijn?
Wil wel de Restore partitie behouden.

Ik vraag me wel af of het eigenlijk nodig is om de XP partitie volledig te formatteren kan men niet hetzelfde resultaat bekomen door alle overbodige software eraf te gooien dmv
Configuraitescherm -> Software .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

volgens mij is de snelheid van home en pro hetzelfde, je mist bij home gewoon wat netwerk functionaliteit..

maar is dat hoge resolutie scherm onmogelijk te gebruiken bij gamen :/?
ik wil em niet uitsluitend voor het gamen gebruiken, maar toch zeker wel eens een spelletje op spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Hmmmm, zonet ff een progje uitgeprobeerd. Ati tool (let op, niet Ati Tray Tools). Stond bij dat het op een X1300 werkt dus ik dacht probeer het op m'n 1400. Niet doen, werkt nog niet (scherm blackout en ik schrok me dood!, maar een reboot loste het op). Op zich heeft het wel een interessante optie, n.l. om een 3D applicatie te detecteren en een profiel met kloksettings te laden.

Op zich erg interessant, want dan kan je dus je GPU bij 2D gebruik langzaam laten lopen wat erg veel stroom moet schelen (PowerPlay van ATI zelf doet dit alleen als je je PC een tijdje niet gebruikt dus daar heb je niks aan).

Wacht iig. met smart op een goed werkende versie voor de X1400 :P

http://www.techpowerup.com/atitool/

[ Voor 6% gewijzigd door XElD op 31-05-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook! Maar wat een bagger staat er op zeg, wil echt zo snel mogelijk win xp pro erop zetten. Kan ik die gewoon op de partitie doen waar windows nu op staat? werkt media direct dan nog wel?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDrako schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:42:
volgens mij is de snelheid van home en pro hetzelfde, je mist bij home gewoon wat netwerk functionaliteit..

maar is dat hoge resolutie scherm onmogelijk te gebruiken bij gamen :/?
ik wil em niet uitsluitend voor het gamen gebruiken, maar toch zeker wel eens een spelletje op spelen.
ik heb een truelife 1650*1050 beeldscherm en een ati x1400 en ik moet zeggen dat ik daar met het gamen geen last van heb de resolutie wordt gewoon aangepast en het beeld blijft super scherp.
ik heb er dus totaal geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Ja, gewoon op die partitie instaleren, dan blijft mediadirect behouden, en daarna even de repair uitil (dell website) draaien en klaar is kees. Heb ik ook gedaan.

Vers geinstalleerde XP is veel sneller, tip, gebruik nLite en gooi overbodige drivers e.d. eruit en update m al vast. Daar wordt ie nog sneller van.

Opstarten van XP duurt bij mu (T2300, 1 gig, standaard HD) nu exact 30 seconden.

[ Voor 12% gewijzigd door XElD op 31-05-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na praktisch alle posts over deze laptop te hebben gelezen, heb ik vorige week deze laptop besteld.
Ik heb de laptop besteld in de configuratie:

T2400, 1024 MB 667 MHz geheugen, 80 GB HD (5400 rpm), truelife 1280*800 en X1400. Dit alles voor de prettige prijs van € 1080,- inclusief btw en verzending.

Sinds gisteren heb ik de laptop en Ik moet zeggen, dat ik er absoluut geen spijt van heb.
Uiteraard alle Dell meuk eraf, want dat is nogal veel. Ik ga binnenkort wel een verse installatie doen.

Ik heb nog wel een vraag welke in nog niet in dit topic heb gezien. Standaard draait de core duo processor op 1GHz en schakelt pas bij als dit benodigt is. In de bios kan ik deze standaard "lage" waarde niet omhoog zetten. Waar kan dat wel ? Waar kan ik tevens extra geheugen aan de 128 MB X1400 toekennen ? In de bios kan dit nl. ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Waarom zou je die standaard waarde omhoog willen zetten? Hij schakelt razendsnel bij als het nodig is, dus lijkt mij dat totaal overbodig. Daarnaast is het videogeheugen ook dynamisch, dus als de videokaart het nodig heeft, bijv. tijdens gamen, zal die wat extra geheugen inpikken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Als je dat zou willen kan je dat met RMClock, maar dat wil je niet want dan gaat de accu sneller leeg en wordt ie warmer. Maar RMClock heeft als voordeel dat je PC dan nog sneller bijschakelt omdat dit progje een beter algoritme draait dan Speedstep als het door het OS geregeld wordt.

Verder kan ik eigenlijk iedereen aanraden je dual core te undervolten, gisteren verscheidene uren getest op 0,95@Max en niks geen stabiliteitsproblemen in prime95. Wel een laptop die veel koeler is.

Verder kan je met RM clock trouwens ook de "throthle momenten" aanpassen waardoor ie bijvoorbeeld eerder opschakelt.

[ Voor 12% gewijzigd door XElD op 31-05-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen benchmarks gedraaid, maar ik heb toch het gevoel dat mijn AMD Athlon 2400 sommige niet belangrijke taken sneller opstart (Firefox, Word). Misschien een gevoelskwestie.

Photoshop en dergelijke starten bijna de helft sneller op dan mijn desktop. Ook een dvd opnieuw coden gaat aanmerkelijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:02:
Ik heb nog geen benchmarks gedraaid, maar ik heb toch het gevoel dat mijn AMD Athlon 2400 sommige niet belangrijke taken sneller opstart (Firefox, Word). Misschien een gevoelskwestie.

Photoshop en dergelijke starten bijna de helft sneller op dan mijn desktop. Ook een dvd opnieuw coden gaat aanmerkelijk sneller.
Je hebt dan waarschijnlijk niet gekozen voor een 7200 rpm harde schijf, juist het opstarten van progjes en windows leunt voornamelijk op de harde schijf.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McRubz schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:27:
Nou maar hopen dat je serial het doet met de XP Pro cd-rom....

Nogmaals de vraag:
Wat voor geheugen zit er in de laptop? Is dat makkelijk bij te kopen? De euro's die Dell voor een opgrade naar 1024MB vraagt vind ik vrij veel als ik in de pricewatch kijk naar wat een reepje laptopgeheugen van 512MB kost. (Max 80 euro, tov 119 bij Dell?)

Is het dan niet slimmer om er gewoon in een winkel een reepje bij te halen?
Ik ben op dit moment ook aan het uitzoeken of het mogelijk is om er een 512mb geheugenbankje bij te steken. Ik vroeg me daarom ook af of je inmiddels al meer informatie had verzameld en mogelijk al een 512mb bankje hebt aangekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Leute,

Ik heb hem vandaag ontvangen en net Office 2003 geinstalleerd met updates.
Mijn conclusie of eerste bevindingen is dat mijn Dell 6400 een prachtexemplaar is, het beeld is perfect, minder tevreden ben ik over het geluid, het geluid is verstaanbaar maar de lage tonen zijn niet optimaal. Wat kan ik hieraan doen? Verder wil ik weten wat voor resolutie jullie de dell 6400 zetten?

3de vraag is hoe ik de notebook sneller kan maken en dan vooral bij het opstarten? Kortom: wat kan ik als leek het beste eraf gooien wat Dell standaard erop had gezet?

Tenslotte vwb. media experience: is het een groot verschil als je bij opstarten dmx start kiest of normal? ik durf hem niet om te zetten omdat er anders iets gebeurt. Heeft iemand ervaring?

Thanx, en veel plezier.

Ps. ik heb 20 gig. aan muziek op mijn vaste desktop staan en bestanden voor mn werk.
Hoe krijg ik dus deze bestanden het beste en gemakkelijkste op mijn notebook gezet?
Ik heb geen netwerkkabel en geen dvdbrander op mijn vaste desktop, anders had ik het gebrand.
Welke netwerkkabel heb ik nodig?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:55:
[...]

Ik ben op dit moment ook aan het uitzoeken of het mogelijk is om er een 512mb geheugenbankje bij te steken. Ik vroeg me daarom ook af of je inmiddels al meer informatie had verzameld en mogelijk al een 512mb bankje hebt aangekocht?
Dit vroeg ik mij dus ook af en heb gebeld met Norrod of zij hier ervaring mee hadden. Volgens Norrod kon dit zonder problemen. Heb gister ook 8) een 6400 besteld met 1 x 512 intern. Mocht ik willen uitbreiden steek ik er zelf wel wat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iglodavinci schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:03:
[...]

Dit vroeg ik mij dus ook af en heb gebeld met Norrod of zij hier ervaring mee hadden. Volgens Norrod kon dit zonder problemen. Heb gister ook 8) een 6400 besteld met 1 x 512 intern. Mocht ik willen uitbreiden steek ik er zelf wel wat bij.
Om welk geheugen ging het dan? Want je moet er ook nog rekening mee houden dat de twee bankjes dual channel moeten gaan lopen (heb ook 1 x 512mb besteld gister, vandaar :) )

Op Salland Automatisering kan je met de Memory Configurator (geheugen --> configurator) geheugenbankjes bestellen voor Dell 6400, maar heb geen idee of het hier ook gaat om de geheugenbankjes (Kingston) die in de Dell 6400 zitten, waardoor ze zeker goed lopen in dual channel of dat ze van verschillende merken zijn (en dan moet je maar afwachten of dual channel gaat werken :| )

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:44:
[...]

ik heb een truelife 1650*1050 beeldscherm en een ati x1400 en ik moet zeggen dat ik daar met het gamen geen last van heb de resolutie wordt gewoon aangepast en het beeld blijft super scherp.
ik heb er dus totaal geen problemen mee
Op een 1680x1050 scherm kun je tenminste nog scherp gamen op 840x525. Op een 1280x800 scherm kom je dan op 640x400, wat wel heel laag is. Doe maar het 1680x1050 scherm maar.

Roep maar als je niet snapt waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn laptop nu bijna een week en hij bevalt mij uitstekend.

Ik had de volgende config: T2500, X1400, 1gig, 1680x1050 truelife scherm

1680x1050 bevalt mij erg goed. Ik was een beetje bang dat het te klein zou zijn maar dat valt reuze mee. Je krijg er veel meer ruimte mee op je scherm en het ziet er echt enorm scherp uit. Truelife bevalt ook prima. De schittering valt best mee (iets erger dan een CRT maar ik heb er weinig last van) en daarvoor krijg je een erg mooi scherm voor terug met mooie kleuren en een goed contrast. Foto's zien er stukken beter uit dan op mijn Samsung 710t LCD scherm.

Hij is ook lekker snel met een schone installatie.

Games draaien er goed op (niet de allernieuwste maar bijv. HL2 + Civ4 draaien redelijk tot goed).

Dat media experience verhaal vond ik maar niks en heb ik er ook niet meer op.

Geluid bevalt ook goed voor een laptop.

Na een format en een installatie van WinXP Prof kreeg ik bij opstarten de keuze uit WinXP Home en WinXp Prof, terwijl ik toch echt alle partities had verwijderd.. raar. Ik heb maar ingesteld dat hij er niet meer om vraagt.

Al met al ben ik erg tevreden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Op www.norrod.nl staat een Crucial memory selector. Volgens Norrod zit er in de 6400 hetzelfde geheugen als de 6000 serie. Moet je wel opletten hoeveel mhz geheugen je hebt! Zelf heb ik de standaar 533mhz gekozen ipv de 667mhz. Deze zit bij Norrod op 54 Euro per reepje. Voor mijn 6400 moet ik dus DDR2 SODIMM PC 4200 533 mhz hebben. Als ik het goed heb is DDR2 SDRAM een andere naam voor DDR2 SODIMM geheugen, correct me if I'm wrong.. In mijn oude Dimension 8100 zit trouwens geheugen van Kingston, misschien zit dit merk geheugen ook wel in de 6400.
In de pricewatch staat 512 Kingston te koop voor 47,52 euro link: http://www.pcone.nl/redir...p=1&d_word=KVR533D2S4/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
iglodavinci schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:22:
Op www.norrod.nl staat een Crucial memory selector. Volgens Norrod zit er in de 6400 hetzelfde geheugen als de 6000 serie. Moet je wel opletten hoeveel mhz geheugen je hebt! Zelf heb ik de standaar 533mhz gekozen ipv de 667mhz. Deze zit bij Norrod op 54 Euro per reepje. Voor mijn 6400 moet ik dus DDR2 SODIMM PC 4200 533 mhz hebben. Als ik het goed heb is DDR2 SDRAM een andere naam voor DDR2 SODIMM geheugen, correct me if I'm wrong.. In mijn oude Dimension 8100 zit trouwens geheugen van Kingston, misschien zit dit merk geheugen ook wel in de 6400.
In de pricewatch staat 512 Kingston te koop voor 47,52 euro link: http://www.pcone.nl/redir...p=1&d_word=KVR533D2S4/512
Als je dus bijvoorbeeld 2048Mb wilt kun je beter zelf 2x 1024 kopen en die 512 die er in zit proberen te verkopen? Dan heb je namelijk het geld van die 512 als 'winst'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Zo, ff getest, Elderscrols oblivion draait gewoon op 1280*800 met textures op large. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
*iemand die weet hoe je erachter komt of het wifi gedeelte PRISM 2 chipset is? of is dit standaard gewoon met een intel wifi component?
http://www.linux-wlan.org/docs/wlan_adapters.html.gz
staat volgens mij ook niet indeze lijst...
Intel® Pro/Wireless 3945 (802.11a/b/g)

Ik wil niet teveel offtopic gaan maar ik wil d.m.v. deze tuturial how to crack WEP.
Kijken hoe sterk mijn eigen WEP encryptie in mijn netwerk is en of het niet beter is om toch voor een wat hogere encryptie te gaan.
Mja volgens mij kan ik ook gewoon (een gedeelte) van de tut volgen van Gavro_g.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 20:36
iglodavinci schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:22:
Er zit inderdaad hetzelfde geheugen in een 6400 als in een 6000. Gewoon DDR2 SO-DIMM. Alleen de snelheid is verschillend. Hoewel zelfs een 400Mhz module prima werkt in een 6400. (had geen andere module meer thuis liggen :))

DDR2 SDRAM is niet een andere naam voor DDR2 SO-DIMM. DDR2 is de geheugengroep en deze is onderverdeeld in DIMM en SO-DIMM. Ze plaatsen de term SDRAM ook achter SO-DIMM geheugen en ook achter geheugen voor dektop PC's.

Het merk geheugen maakt niet echt veel uit. Als het maar DDR2 So-DIMM is. Ik heb al eens een keer een overzichtje gemaakt in het vorige topic welke gheugenmodules ik allemaal heb geprobeerd.

-512MB, 400Mhz Micron
-512MB, 533Mhz Corsair
-512MB, 533Mhz Samsung

En nog 2, maar die ben ik vergeten. Ik zal die opsomming van mijzelf nog eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Heb hem ook nog eens geconfigureerd voor mezelf.

T2400 ( 1,83 Ghz ), 2x 512 MB 667 Mhz, X1400 256 MB, 60 GB 7200rpm, Bluetooth, Snap on Cover Carbon Fibre, 9 cell batterij. Dan komt hij op € 1409,56 incl. BTW en Porto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie paar pagina's terug: ik heb een probleem met gekraak van het geluid via een externe USB controller. Ik heb in HARDWARE hier een topic geopend, maar niemand kan blijkbaar helpen.

Dus heb ik terug met Dell contact opgenomen... hmmm, ben ik echt niet tevreden over. Het initiële probleem is gemeld op 22/05/2006. De medewerker zei dat hij een Diagnostics CD ging opsturen die ik de volgende dag zou krijgen. Pas 1 week later heb ik die ontvangen. Ondertussen had ik de Diagnostics Tool al van de website gehaald en laten draaien: niets van problemen volgens deze tool.

Dan maar een e-mail naar de Technical Support, met vermelding van alle gegevens (service tag, service call nummer) op vrijdag 26/05/2006. Geen reactie... gisteren heb ik een fax gestuurd met nogmaals een ganse beschrijving van het probleem. Nog altijd geen reactie.

Nu, ik wil weten wat mijn effectieve garantie is. Er is namelijk iets vreemds mee aan de hand. In mijn initiële offerte van de Account Manager had ik 1 jaar gewone garantie gevraagd (om de kost te drukken). In mijn Orderbevestiging staat ook "base warranty". In mijn effectieve GEDIS ORDER en mijn factuur staat duidelijk:
680-10296 Base warranty
680-10295 1 Year collect & return
680-10334 - Upgr to 2 year NBD international (next business day on-site)

Volgens mij een foutje die ze gemaakt hebben, maar in mijn voordeel.
Als ik nu op de website van Dell kijk zie ik volgende staan:

Beschrijving Leverancier Begindatum Einddatum Aantal resterende dagen

CAR DELL 11/05/2006 10/05/2007 343
Initial Next Business Day DELL 11/05/2006 10/05/2008 709

Heb ik nou next business day garantie of niet? Zo ja, dan ga ik toch even van mijn neus maken over het feit dat ik niet vlug geholpen wordt. Foutje of niet, als het op mijn factuur staat zit het erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 08:36:
[...]

Het merk geheugen maakt niet echt veel uit. Als het maar DDR2 So-DIMM is. Ik heb al eens een keer een overzichtje gemaakt in het vorige topic welke gheugenmodules ik allemaal heb geprobeerd.

-512MB, 400Mhz Micron
-512MB, 533Mhz Corsair
-512MB, 533Mhz Samsung

En nog 2, maar die ben ik vergeten. Ik zal die opsomming van mijzelf nog eens opzoeken.
Gaat het om dit overzichtje?
AttiX schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:27:
[...]

Het is inderdaad gewoon marketing. Ik heb mijn vorige laptop, een Inspiron 6000 gekocht met 512MB Micron 400Mhz DDR2 So-Dimm van Dell.

Later heb ik 1 module toegevoegd. 512MB Transcend 533Mhz So-Dimm. Werkte prima. Maar werkte toen wel op 400Mhz ivm andere module.

Nog later heb ik de 400Mhz module vevangen door een Corsair ValueSelect(512MB, 533Mhz.) Geheugen werkte toen wel op 533Mhz. Dus Transcend en Corsair Valueselect werken in ieder geval. Zolang je maar een A-merk aanhoud denk ik.
Maar heb je een enkel bankje bij het geheugenbankje van Dell geplaatst of heb je meteen twee geheugenbankjes van een ander merk in je Inspirion geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:34:
Zie paar pagina's terug: ik heb een probleem met gekraak van het geluid via een externe USB controller. Ik heb in HARDWARE hier een topic geopend, maar niemand kan blijkbaar helpen.

Dus heb ik terug met Dell contact opgenomen... hmmm, ben ik echt niet tevreden over. Het initiële probleem is gemeld op 22/05/2006. De medewerker zei dat hij een Diagnostics CD ging opsturen die ik de volgende dag zou krijgen. Pas 1 week later heb ik die ontvangen. Ondertussen had ik de Diagnostics Tool al van de website gehaald en laten draaien: niets van problemen volgens deze tool.

Dan maar een e-mail naar de Technical Support, met vermelding van alle gegevens (service tag, service call nummer) op vrijdag 26/05/2006. Geen reactie... gisteren heb ik een fax gestuurd met nogmaals een ganse beschrijving van het probleem. Nog altijd geen reactie.

Nu, ik wil weten wat mijn effectieve garantie is. Er is namelijk iets vreemds mee aan de hand. In mijn initiële offerte van de Account Manager had ik 1 jaar gewone garantie gevraagd (om de kost te drukken). In mijn Orderbevestiging staat ook "base warranty". In mijn effectieve GEDIS ORDER en mijn factuur staat duidelijk:
680-10296 Base warranty
680-10295 1 Year collect & return
680-10334 - Upgr to 2 year NBD international (next business day on-site)

Volgens mij een foutje die ze gemaakt hebben, maar in mijn voordeel.
Als ik nu op de website van Dell kijk zie ik volgende staan:

Heb ik nou next business day garantie of niet? Zo ja, dan ga ik toch even van mijn neus maken over het feit dat ik niet vlug geholpen wordt. Foutje of niet, als het op mijn factuur staat zit het erin.
Volgens mij heb je wel degelijk bussenis day garantie voor zeker te zijn kan je eens kijken op de support site van DELL daar kan je de service tag van je laptop ingeven en dan vertelt hij je welke garantie je hebt.

Je kunt er ook de orginele configuratie zien van je inspiron en met zelfs de actuele configuratie dan gaat hij waarschijnlijk je systeem scannan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een 1680x1050 scherm kun je tenminste nog scherp gamen op 840x525. Op een 1280x800 scherm kom je dan op 640x400, wat wel heel laag is. Doe maar het 1680x1050 scherm maar.

Roep maar als je niet snapt waarom.
Waarom zou je op een 1280x800 scherm niet op 1280x800 'scherp' kunnen gamen?

IMHO is een laptop van 1000 euro toch geen echte game machine. Leuk dat je wat games kan spelen, maar het zal nooit de performance van een XPS of Alienware l'top benaderen. Koop dan een 6400 en leg daarnaast 1500 euro neer voor een gamePc, dan heb je meer performance en ben je nog goedkoper uit dan 1 Alienware :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08
Ik ben van plan om deze laptop vóór 6-6-2006 te bestellen aangezien je dan gratis dubbel geheugen hebt.

Ik ben uitgegaan van het 649,- systeem, waar dus standaard een "Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory" in zit.
Nu ga ik deze laptop voor m'n werk en thuis gebruiken, ik ga hier géén spellen op doen, maar wel veel Adobe Photoshop, Adobe GoLive en Macromedia Flash.

Daarom zou ik graag zo snel mogelijk willen weten of ik écht die 128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 nodig heb...
Of dat ik gewoon aan die onboard voldoende heb.

P.S. De waardebon is niet meer geldig :(

[ Voor 6% gewijzigd door Game-Freak op 01-06-2006 11:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:36:
[...]

Volgens mij heb je wel degelijk bussenis day garantie voor zeker te zijn kan je eens kijken op de support site van DELL daar kan je de service tag van je laptop ingeven en dan vertelt hij je welke garantie je hebt.
Dit is wat er staat:

Raar hé..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Edn
Heb jij even geluk enkele honderden Euros uitgespaard alleen al de prijs van het garantiepakket, laats staan als je later stukken hebt die niet hoeft te betalen.

Ik ben bezig geweest om alle drivers te downloaden en op een cd te branden, bij de netwerkdrivers stuit ik echter op een probleem er staan er zoveel.

Van 2 weet ik zeker dat ik ze nodig heb nl ;

- De Braodcom 440x Controller
- Intel PRO/Wireless 3945BGA Network connection

deze 2 vind ik namelijk ook terug in de hardwareconfiguratie.

In de hardwareconfiguratie staat echter ook nog een 1394 netwerk kaart welke driver heb ik hiervoor nodig en wat doet deze kaart eigenlijk..

Kan iemand hierbij helpen AUB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
Game-Freak schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:47:
Ik ben van plan om deze laptop vóór 6-6-2006 te bestellen aangezien je dan gratis dubbel geheugen hebt.

Ik ben uitgegaan van het 649,- systeem, waar dus standaard een "Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory" in zit.
Nu ga ik deze laptop voor m'n werk en thuis gebruiken, ik ga hier géén spellen op doen, maar wel veel Adobe Photoshop, Adobe GoLive en Macromedia Flash.

Daarom zou ik graag zo snel mogelijk willen weten of ik écht die 128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 nodig heb...
Of dat ik gewoon aan die onboard voldoende heb.

P.S. De waardebon is niet meer geldig :(
onboard is meer dan genoeg. Als je spellen gaat doen is de x1300 merkbaar sneller.
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:04:
@ Edn
Heb jij even geluk enkele honderden Euros uitgespaard alleen al de prijs van het garantiepakket, laats staan als je later stukken hebt die niet hoeft te betalen.

Ik ben bezig geweest om alle drivers te downloaden en op een cd te branden, bij de netwerkdrivers stuit ik echter op een probleem er staan er zoveel.

Van 2 weet ik zeker dat ik ze nodig heb nl ;

- De Braodcom 440x Controller
- Intel PRO/Wireless 3945BGA Network connection

deze 2 vind ik namelijk ook terug in de hardwareconfiguratie.

In de hardwareconfiguratie staat echter ook nog een 1394 netwerk kaart welke driver heb ik hiervoor nodig en wat doet deze kaart eigenlijk..

Kan iemand hierbij helpen AUB?
Welke driver weet ik niet. Maar 1394 is firewire, retesnel, o.a. bedoeld voor DVcamera's, maar je kunt er ook een netwerk mee aanleggen.

[ Voor 39% gewijzigd door PASware op 01-06-2006 12:16 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het kunnen dat de Drivers voor de 1394 netwerkkaart met WinXP meegeleverd worden
en dat ze daarom niet op de Dell Support site staan.
bij stuurprogramma gegevens staat namelijk Fabrikant: microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:50:
Zou het kunnen dat de Drivers voor de 1394 netwerkkaart met WinXP meegeleverd worden
en dat ze daarom niet op de Dell Support site staan.
bij stuurprogramma gegevens staat namelijk Fabrikant: microsoft.
Volgens mij tijdens de herinstallatie vindt XP hem zelf al, geen extra drivers nessesery

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de herinstallatie werd er niet om drivers voor de harde schijf gevraagd. Heb ik dan wel een sata schijf? Hoe zou je dit kunnen zien? Ik heb namelijk een 80 gig 7200rpm.

Oja toen ik de laptop opstartte na de install kon ik opeens kiezen tussen professional (die ik had geinstalleerd) en mijn oude home installatie van Dell. Hoe kan dat, want ik heb de schijf volledig geformatteerd.
Nog een laatste ding :P Ik heb de iso gedownload die in de OP staat, hij laat wel een scherm zien maar doet het dan niet ofzo? Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een Inspiron 6400 met T2300 te bestellen. Moet alleen nog beslissen of daar een videokaart X1300 op moet of dat de onboard GMA950 voldoende is. Ik doe geen spelletjes, wel internet en fotobewerking en bij gelegenheid ook een filmpje uit " Uitzending Gemist". Die laatste komen op mijn pc met AMD 1800+ en 3D Prophet II GTS 64Mb videokaart en adsl verbinding vaak nogal hakkelend over. Wil iemand mij hierover goede raad geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:09:
Ik ben van plan een Inspiron 6400 met T2300 te bestellen. Moet alleen nog beslissen of daar een videokaart X1300 op moet of dat de onboard GMA950 voldoende is. Ik doe geen spelletjes, wel internet en fotobewerking en bij gelegenheid ook een filmpje uit " Uitzending Gemist". Die laatste komen op mijn pc met AMD 1800+ en 3D Prophet II GTS 64Mb videokaart en adsl verbinding vaak nogal hakkelend over. Wil iemand mij hierover goede raad geven?
Uitzending gemist is gewoon een redelijke brakke site met te weinig bandwith, dat heeft niet zoveel met je computer te maken. Die is daar snel genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Weet iemand al wat meer over de SPDIF uitgang van de inspiron? Wat voor kabel heb je hiervoor nodig? Kan je deze gewoon in de line in van je versterker doen? Of heb je hier een speciale digitale ingang voor nodig? Ik heb hem nu met een kabel via de headphones uitgang aangesloten op mijn versterker. Dit is alleen best irritant aangezien dit plugje aan de zijkant zit. Binnenkort ga ik zo`n laptopstandaard kopen (na veel zoeken ben ik op de fellowes laptopstandaard uitgekomen https://www.informatique....n/iqshop.cgi?M=I&A=460368 voor 23 euro alle anderen waren allemaal boven de 50 euro |:( ) en komt mijn laptop een stuk hoger op dezelfde hoogte als de bovenkant van mijn 22" inch crt te staan en dan zit dit plugje in het beeld. Wat nog gaver zou zijn is natuurlijk een draadloze audio verbinding mijn mijn versterker. En wat nog gaver dan dat zou zijn zou natuurlijk een draadloze audio en video verbinding zijn met mijn tv stereo en crt :9~ maar helaas denk ik niet dat dat bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk bestaat het, maar of het betaalbaar is, dat is een andere vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al 1 dag trotse bezitter van de Dell 6400.
Ik vind t een prachtding, de Dell Media Experience vind ik persoonlijk een gelikt programma,
mooi vormgegeven en ook gebruiksvriendelijk. Echter is mijn notebook met opstarten traag, hij laadt veel programmas, heeft iemand tips adviezen hoe ik hem kan versnellen met opstarten?

Verder heb ik een nadeel/probleem ondervonden, de 6 cell batterij die ik heb gaat n dikke 3 uur mee, voor je het weet is de batterij leeg. Kan iemand mij vertellen welke batterij ik bij dien te bestellen?
6 cell gaat 3 uur mee?
7 cell gaat 4 uur mee en etc????

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:25:
Al 1 dag trotse bezitter van de Dell 6400.
Ik vind t een prachtding, de Dell Media Experience vind ik persoonlijk een gelikt programma,
mooi vormgegeven en ook gebruiksvriendelijk. Echter is mijn notebook met opstarten traag, hij laadt veel programmas, heeft iemand tips adviezen hoe ik hem kan versnellen met opstarten?
Wat dacht je van die programma's die laden uninstallen?
Verder heb ik een nadeel/probleem ondervonden, de 6 cell batterij die ik heb gaat n dikke 3 uur mee, voor je het weet is de batterij leeg. Kan iemand mij vertellen welke batterij ik bij dien te bestellen?
6 cell gaat 3 uur mee?
7 cell gaat 4 uur mee en etc????

thanx
Je hebt de keuze tussen 6 en 9 cellen, de 9 cellen gaat obviously ongeveer 50% langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003

Tys

Heb mijn 6400 net binnen, en alles werkt perfect, zelfs een ding extra ...

De 128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 is een 256MB versie ^^
Wel gewoon een X1300, maar DXDiag geeft 256MB aan, iemand hetzelfde?

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik kan zien hoe snel mijn harde schijf is? Want ik zit echt wel te twijfelen of dit 7200rpm is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook 256mb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:55:
Weet iemand waar ik kan zien hoe snel mijn harde schijf is? Want ik zit echt wel te twijfelen of dit 7200rpm is :(
download een diagnostic tool zoals SIW, everest,...

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thiaz schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:45:
Heb mijn 6400 net binnen, en alles werkt perfect, zelfs een ding extra ...

De 128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 is een 256MB versie ^^
Wel gewoon een X1300, maar DXDiag geeft 256MB aan, iemand hetzelfde?
128 mb eigen geheugen en 128 shared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moser schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:18:
[...]

download een diagnostic tool zoals SIW, everest,...
Ja ik had al gekeken met sisoft sandra, maar daar kan ik het niet vinden, zal het wel met 1 van jou progs proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

het kan zijn dat je inderdaad niet direct de rotatie-snelheid kan aflezen maar met het model en type kan je op de site van de fabrikant snel zien welke toertjes je schijf kan draaien

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
moser schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:44:
het kan zijn dat je inderdaad niet direct de rotatie-snelheid kan aflezen maar met het model en type kan je op de site van de fabrikant snel zien welke toertjes je schijf kan draaien
Met HDtune ( van HDtune.com ) kun je dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Googlen op he typenummer lijkt me niet zo heel erg moeilijk? Dat typenummer kun je met zo'n beetje elke diag tool wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help help help

Ik heb internet van @home, alles goed ingesteld en geconfigureerd.
internet doet t prima, alleen als ik de internet kabel van mijn desktop in de laptop plug dan werkt het nog steeds prima. Als ik de internetkabel echter uit de laptop haal om bv de laptop te verplaatsen en dan weer inplug zegt hij dat hij geen verbinding kan maken en de webpagina niet kan laden.
Ik dien dan de laptop opnieuw op te starten voordat ik weer fatsoenlijk kan internetteen.

Hoe kan dit en heeft iemand een oplossing? ik moet toch de kabel in en uit kunnen pluggen wanneer ik dat wil om te internetten zonder de laptop opnieuw op te starten? Meer mensen met dit probleem?

thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:18

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, da's apart.

Ik internette ook wel es via een kabel, maar die kwam dan vanaf m'n hoofdpc die via athome online was. In en uit pluggen was geen probleem daarbij iig.

Rechtsteeks heb ik het nog niet geprobeerd eigenlijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je netwerkkabel eruit haalt, en de laptop werkt op de accu, dan is de standaardinstelling dat je netwerkkaart uitgeschakeld wordt. Schakelt dan ook niet terug in als je de kabel er opnieuw instopt. (wat wel werkt is de adapter eraan hangen of in QuickSet die optie afzetten). Dat zou het eventueel ook kunnen zijn dus, vooraleer je gaat zoeken naar een probleem met je internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heej tencoryn, heb je MSN? je bent ook weer n goede expert!
je advies/tip verklaart blijkbaar mijn probleem: ik ahd de rest van de dag met adapter geinternet, alleen net pas savonds toen ik alleen op de accu deed internetten deed het probleem zich voor.
Blijkbaar heeft het dus te maken dat je met accu internet of met adapter.

Hoe moet ik het en waar moet ik het instellen dat ik altijd kan in en uitpluggen zonder opnieuw te hoeven opstarten? Of vind je dat het net goed is dat je opnieuw moet opstarten?

Thanx 4 help m8!
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.