Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 2. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.148 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176325

Appie beste makkor,

hoezo trots op 3 uur bij een 6 cell batterij?
ik snap dat een laptop veel batterijen nodig heeft maar 3 uur voor een 6 cell is best kort, vind je niet?
hoe lang doe je dan met een 9 cell batterij? als ik hiermee t dubbele doe dus 6 uur dan is t weld e moeite waard maar ze zijn erg prijzig, toch?

conclusie is dat ik bij mijn offerte een 9 cell ipv een 6 cell had moeten nemen, toch? nu los is een 9 cell 140 euro, das best duur.

zijn er 12 cells batterijen te krijgen?waarmee je dus 9 uur doet?

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Je maakt een grote reken fout, 3 uur keer 9/6 = 4,5 uur en dat klopt ook wel. 6 uur gaat je echt nooit lukken tenzij je het scherm en de hardeschijf uitzet.

In iedergeval voor je weer post, g eerst even rekenen door neme voor beginners. En ga eerst zelf wat onderzoeken voor wat je vraag.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 07-06-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18

TMC

3 uur voor een 6-cell batterij bij een mid-/high-end laptop is boven gemiddeld. Gemiddelde is iets van 2,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:25
Trouwens, kan iemand even een foto van z'n Dell maken met wat vergelijkingsmateriaal eromheen? Op die manier kan ik een beetje een idee van de grootte maken. Bijv. naast een toetsenbord ofzo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173431

Heb net gemerkt dat als ik op deze site met de Touchpad naar beneden scroll er allemaal witte strepen verschijnen in de grijze balken tussen de berichten.

Heb een T2500 met X1400

Heeft nog iemand dit opgemerkt, hoe komt dit? Is de grafische kaart niet goed genoeg hiervoor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Voor de ongelovigen : Hah!!!!!!! Ik weet heus wel waar ik over praat... We hebben 5 keer gebeld, en de beste offerte eruit gehaald.

Ik heb er ten eerste twee besteld... Ten tweede :
Ik heb de config van:
T2500
1.5gig aan werkgeheugen (snelle 667mhz)
100gig @ 7200
extra accu van 9 cell
x1400 grafische kaart
1680x1050 scherm
Rugtasje erbij
Dit alles voor €1080...
Maargoed nu weer ontopic...

En ik heb btw niet geflamed, was gewoon een reactie op die meneer die zo irritant was. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 07-06-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Zeer netjes. Doe eens een mini-cursus goedkope laptops bestellen via Dell posten a.u.b. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TMC schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:11:
Zeer netjes. Doe eens een mini-cursus goedkope laptops bestellen via Dell posten a.u.b. :P
Kerel, je moet gewoon hámeren op het feit dat jij het goedkoepr wilt! Ze kúnnen het mákkelijk!! Marge is heel ruim... Lui laten jou betalen voor assemblage kosten... Nou dan moet ik er toch wat anders uit halen... Kan wel zo zijn dat die lui cheaper zijn, maargoed da's voor mij geen reden om niet te pingelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hmm, ik ga hem tegelijk met TMC bestellen, en misschien nog met een 3e persoon. 2 of 3 van die dingen tegelijk moet toch genoeg reden zijn om wel een redelijk korting te krijgen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

en CLB meldt zich ook weer in dit topic.
Moet zeggen dat ik m'n geld eerst aan vakantie ga besteden!
En daarna zeker 'n Dell laptopje ga kopen!

Iets rond de 1300 euro lijkt me zeer goed!

Ook hoop ik dat er de 6400 nog wordt geupgrade met 'n beter gra-ka.
Als dit niet 't geval is dan maar 'n X1400 of misschien komt Dell wel
met 'n ander leuk alternatief!

@ Homer: 1080 is best leuk zeg maar :9~

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorne16
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 22:16
bij mij doet die 5% waardebon het niet meer hebben daar meer mensen last van? Ik bestel voor een kleine onderneming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Anoniem: 110299 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:15:
[...]

Kerel, je moet gewoon hámeren op het feit dat jij het goedkoepr wilt! Ze kúnnen het mákkelijk!! Marge is heel ruim... Lui laten jou betalen voor assemblage kosten... Nou dan moet ik er toch wat anders uit halen... Kan wel zo zijn dat die lui cheaper zijn, maargoed da's voor mij geen reden om niet te pingelen.
Maar hoezo heb je vijf keer gebeld dan? (8> Ben wel benieuwd. Ik wil deze setup:
T2300
X1400
2x 512 mb
60 gb 7200 rpm
TrueLife 1280*800
9-cell accu
Bluetooth
1 jaar garantie

Ben benieuwd of ik dat voor onder de €1000,- incl. verzendkosten voor elkaar kan krijgen. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Memphis.
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-04 18:07
Anoniem: 110299 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:05:
...Ik heb er ten eerste twee besteld...
Dat is volgens mij toch wel het belangrijkste om te onthouden van je post ;) ; uiteraard ga je makkelijker en sneller korting krijgen als het over een bedrag van +2000€ gaat; als je leest over bestellingen van 9400's en XPS'en die 1600€ - 2500€ kosten, dan hoor je dat er daar ook veel sneller en makkelijker een aanzienlijke korting gegeven wordt.

Een 6400 is al het goedkoopste van het goedkoopste, als je belt om er 1tje te bestellen moet je je echt niet verwachten aan spectaculaire kortingen, maar proberen kan nooit kwaad uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Heb de laptop vandaag ontvangen. Had hem besteld met een 80 gig harde schijf, 7200 rpm. Maar wanneer ik op het C station klik op eigenschappen geeft ie aan dat er maar 70 gig in zit...? Iemand enig idee hoe dit komt. Zit er nog ergens 10 gig verstopt of zit er gewoon de verkeerde hardeschijf in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46702

Er zit een restore partitie op wat waarschijnlijk die 10 GB bevat. Ook Dell Media Experience staat op een andere partitie.

Als je een clean install gaat doen zal je dat ook zien, echter wanneer je alle partities weghaalt zal je contact moeten zoeken met Dell om de cd's erbij te krijgen. Hebben er meerdere (waaronder ikzelf) al gedaan. je hebt er immers recht op!

De coupon 5% zou tot eind juli lopen maar die doet het niet meer... erg jammer natuurlijk, maar misschien als je belt zou je wel wat voor elkaar kunnen krijgen. Wil je ook geen printer? Dan kan je nog wel 30 euro afdingen maar dit soort dingen zijn al meer dan genoeg besproken in dit topic!

@Maximus26, wat betreft je batterij mag je echt in je handjes klappen dat je 3 uur volhoudt, dat je geen 12 euro wilt uitgeven bij je bestelling aan een 9 cell zul je voor lief moeten nemen en anders koop je een 9cell voor 140 euro. In dit topic is er al heel wat over besproken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:27

Thandor

SilverStreak

OM FAQ - Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?
Wellicht heb je daar iets aan :)

En inderdaad, een restore partitie is waarschijnlijk ook aan de orde ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 07-06-2006 22:13 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoC schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:32:
Trouwens, kan iemand even een foto van z'n Dell maken met wat vergelijkingsmateriaal eromheen? Op die manier kan ik een beetje een idee van de grootte maken. Bijv. naast een toetsenbord ofzo ;).
Afbeeldingslocatie: http://img435.imageshack.us/img435/8764/dsc018710sh.jpg
Mijn Inspiron 6400 met toetsenbord voor MarcoC

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/7445/dsc018732mx.jpg
Mijn Dell Latitude D505 met toetsenbord

Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/1377/dsc018752vd.jpg
Nogmaals Inspiron 6400 zonder toetsenbord

Is het niet tijd voor openen van een nieuw topic? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 46702 op 07-06-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

Anoniem: 110299 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:05:
Voor de ongelovigen : Hah!!!!!!! Ik weet heus wel waar ik over praat... We hebben 5 keer gebeld, en de beste offerte eruit gehaald.

Ik heb er ten eerste twee besteld... Ten tweede :
Ik heb de config van:
T2500
1.5gig aan werkgeheugen (snelle 667mhz)
100gig @ 7200
extra accu van 9 cell
x1400 grafische kaart
1680x1050 scherm
Rugtasje erbij
Dit alles voor €1080...
Maargoed nu weer ontopic...

En ik heb btw niet geflamed, was gewoon een reactie op die meneer die zo irritant was. :)
Je hebt idd erg veel uitgehaald. :*)
100 euro korting + 100 GB 7200 (i.p.v 80 gb 5400) + rugtas + 512 extra 667 geheugen.

HEb je dit geregeld via een bedrijf of gewoon particulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178590

En ook nog een extra accu begrijp ik....
Dan kom ik ergens boven de €2000.- uit. Dat betekent dus bijna de helft marge.

Doe eens wat tips... :P
Moet je juist meer componenten erbij vragen tegen dezelfde prijs of moet je van je oorspronkelijke config proberen te 'pingelen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 178590 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:58:
En ook nog een extra accu begrijp ik....
Dan kom ik ergens boven de €2000.- uit. Dat betekent dus bijna de helft marge.

Doe eens wat tips... :P
Moet je juist meer componenten erbij vragen tegen dezelfde prijs of moet je van je oorspronkelijke config proberen te 'pingelen'?
Denk je dat die gasten bij Dell gek zijn? Die hebben dit topic echt al wel gevonden hoor ;)

Probeer gewoon, en als t lukt heb je mazzel, zoniet, dan heb je pech of probeer je het nog eens. Maar om nou hier uitgebreid de juiste tactiek te gaan bespreken lijkt me niet slim :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Achjah het vergt wat ervaring. Maar het is basicly gewoon een doel stellen in je hoofd, en zo hard lullen en blaten en weetikveel wat dat je je zin krijgt... Neem maar van mij aan, Dell ligt er heus niet wakker van als ze op één sale iets minder winst maken.

En inXs, sorry voor mijn uitval. Was idd niet voor jou bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 46702 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:35:
[...]

[afbeelding]
Mijn Inspiron 6400 met toetsenbord voor MarcoC

[afbeelding]
Mijn Dell Latitude D505 met toetsenbord

[afbeelding]
Nogmaals Inspiron 6400 zonder toetsenbord

Is het niet tijd voor openen van een nieuw topic? :+
TOF! Gigantisch bedankt _/-\o_ ! Qua grootte valt hij me reuze mee. Mag wel in de nieuwe OP (Underworld, jij regelt dat toch ;)? )!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Anoniem: 46702 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:11:
Er zit een restore partitie op wat waarschijnlijk die 10 GB bevat. Ook Dell Media Experience staat op een andere partitie.

Als je een clean install gaat doen zal je dat ook zien, echter wanneer je alle partities weghaalt zal je contact moeten zoeken met Dell om de cd's erbij te krijgen. Hebben er meerdere (waaronder ikzelf) al gedaan. je hebt er immers recht op!
Wat moet ik met die CD's van Dell? Als ik een clean install doe wil ik juist van al die reut van Dell af! Als ik m'n eigen Windows XP cdrom erin doe en die installeer (partities wijzig) dan ben ik toch klaar? Voor de her installatie lees ik in iedergeval niets over CD's van Dell
Wat staat er dus op die CD's van Dell, drivers?

[ Voor 7% gewijzigd door Timo002 op 08-06-2006 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onder andere drivers, brandsoftware (wat je waarschijnlijk niet gebruikt), media experience, powerdvd

Waar het mij om gaat is dat je bij je systeem gewoon Windows behoort te krijgen. Je kan uiteraard je eigen XP cdtje erin knallen die je hebt getuned met Nlite, en de drivers downloaden vanaf de dell site.

Maar hoe ga jij aan PowerDVD komen die je wel bij je systeem hebt gekregen, en om van Media Experience niet te spreken? Je kan uiteraard wel ergens op het internet gaan zoeken maar ik vindt dat het bij je systeem hoort en na een telefoontje met de tech support zullen ze je die ook moeten toesturen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Anoniem: 46702 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:12:
Onder andere drivers, brandsoftware (wat je waarschijnlijk niet gebruikt), media experience, powerdvd

Waar het mij om gaat is dat je bij je systeem gewoon Windows behoort te krijgen. Je kan uiteraard je eigen XP cdtje erin knallen die je hebt getuned met Nlite, en de drivers downloaden vanaf de dell site.

Maar hoe ga jij aan PowerDVD komen die je wel bij je systeem hebt gekregen, en om van Media Experience niet te spreken? Je kan uiteraard wel ergens op het internet gaan zoeken maar ik vindt dat het bij je systeem hoort en na een telefoontje met de tech support zullen ze je die ook moeten toesturen. 8)
Ik begrijp wat je bedoelt, maar al die reut hoef ik niet. PowerDVD heb ik trouwens al, Media Experience is wel te downloaden (staat een link aan't begin van dit topic) en DVD's brand ik met Nero (eerder eens bij een DVD brander gekregen). Ik ben juist blij als al die troep er af is. Wat heb ik nou aan een programma dat laat zien hoe hard ik op m'n touchpad druk...dikke onzin. Het wordt voor mij dus een clean install met enkel erop wat ik wil. Het wordt alleen interessant als Dell een cd van Windows XP opstuurd... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even tussendoor;

Draait een van jullie toevallig AutoCad op een 6400? Of heeft een van jullie hier ervaring mee?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ja ik, maar dat draait al van af een pentium 3 perfect (laten maar niet overschool hebben waar ze pentium 2's gebruiken voor autocad :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus een T2300 met 1024MB, X1400, 60GB@7200 is genoeg voor Autocad?

(p.s. welke school trouwens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

Precies dus deze op slot en verder in Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 3.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.