[Ervaringen] Dell Inspiron 6400 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 15.731 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/Dell_Inspiron_6400.jpg

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_Left6400.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_keybord6400.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_front6400.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_rightclose6400.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_leftclose6400.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_frontside6400.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_backside6400.jpg
Bron: notebookreview.com

Nog meer goede pics? , Zie onderstaande!!!:
Renzo24:

Op internet heb ik een aantal foto's gevonden van de 6400.
Wellicht handig als je ook interesse hebt in deze laptop.

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Foto 7
Foto 8
Foto 9
Foto 10
Foto 11

Ik heb weer een goede site gevonden met heel veel afbeeldingen van de 6400
Deze keer komen de afbeeldingen (31 stuks) van een Chinese site.

Link:
http://detail.zol.com.cn/picture_index_42/index416026.shtml

(Update) En nog wat CPU-Z, 3D Mark 2001 etc. informatie:

http://detail.zol.com.cn/picture_index_42/index415984.shtml
Met Dank aan: Renzo24

Reviews?:
NoteBookReview.com (Tip!)
PC Pro.co.uk (Tip!)

Taiwanese Review CNET
+
Inspiron 6400 + x1400 + 9 cell accu = 3.16Kg en 6 uur accu tijd!

Bestellen?: Dell Inspiron 6400 NL-site OF Dell Inspiron 6400 BE-site

Verschil tussen: WXGA vs WSXGA+ vs WUXGA

Linux op de 6400?: Klepas.org

Met dank aan: AttiX, Dell Inspiron 6400(E1505)

Andere Quick-Snap-Covers????:
Je kunt de quicksnap covers ook los kopen bij http://www.it-premier.de/. Al een aantal malen wat bij die zaak gekocht. Vlotte afhandeling je moet alleen wat Duits kunnen lezen. Mailen kun je doen in het Engels.

Wederom, met dank aan: AttiX

UPS
AttiX schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:52:
[...]

Al eens eerder gepost, maar nog maar eens. Misschien moet het maar in de startpost:

Op de orderstatuspagina staat ook een digitale pakbon. In die pakbon staat een vrachtbriefnummer.
Dat vrachtbriefnumer moet je hier invoeren: http://www.ups.com/WebTra...c=en_US&WT.svl=SubNav

Maar je kunt ook even wachten, want na een tijdje werkt de directe link vanaf de orderstatuspagina ook.
Dell Product Status
1. Bestelling wordt verwerkt
2. In preproductie
3. In productie
4. Levering wordt voorbereid
5. Verzonden

Bij iedereen is het verschillend wanneer iets gebeurt, d.w.z. wanneer het systeem ook daadwerkelijk in productie gaat.
Dit hangt o.a. af van: Voorraad van Dell, drukte bij Dell .etc .etc
Bij de één duurt het 7 dagen bij de ander ruim een maand, het ligt er dus ook geheel aan wat je besteld hebt.

Batterijen & de laptop!?:
jeroen-v schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:17:

Een halve cyclus word als een halve geteld. Een mooie uitleg staat op de site van apple: http://www.apple.com/nl/batteries/ (Tip)
Topic aangepast 27/04/2006
___________________________________________________________________________________

Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een laptop voor school, nou is mijn oog al een tijdje geleden gevallen op een Dell laptop omdat die qua prijs erg goedkoop zijn.

Hier een vb. van wat ik hoogst waarschijnlijk wil gaan aanschaffen:
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
(dubbel geheugen 1GB, 250 vat off etc etc)

bedrag: 840 (incl. 75eu bezorg kosten)

Nou ken ik vrij weinig mensen die thuis Dell hebben, ik weet dat het vroeger (jaar of 5 terug) erg kut was, niet alleen omdat je aan Dell niets kunt veranderen zonder mensen met verstand erop af te sturen.
Maar ook de service erg slecht was.

Ik wou gewoon is weten hoe jullie Dell ervaringen nu zijn.
Naar mijn mening krijg je veel kwaliteit voor de prijs

offtopic:
ik hoef niet te weten hoe geweldig: Acer, Thosiba, Compaq, IBM wel niet is want daar heb ik al enige ervaringen mee vanwege vrienden/familie/collega's/tweakers

Voor wat het waard is: ik wil de laptop gebruiken voor internet, school werk, linux, veel multimedia en misschien games. Ben verder een advanced gebruiker (met helaas geen groot budget :'( ) en heb niets aan weinig performence.

alvast bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 100% gewijzigd door Underworld op 27-04-2006 16:28 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Euh, ik denk dat je aan een laptop ook weinig WIL veranderen aangezien je dan gelijk je garantie verbreekt.

Ik ben zelf vrij hard afgeknapt op Toshiba en ehb nu via mn stagebedrijf tijdelijk een Dell en moet zeggen dat het een heerlijk ding is. Verder kan ik je zoiezo aanraden om voor 3 jaar garantie inclusief accidfental damage te gaan, dan weet je namelijk ook zeker dat je 3 jaar plezier van je laptop kan beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
ja je bedoelt dit:
Premium: 3-Jaar At Home service, Accidental damage/theft cover & E-Learning course [meerprijs € 285,60 of € 10/maand1]
Vindt het zelf een beetje weg gegooit geld, ik zelf heb namelijk nooit geluk met verzekeringen, je wordt toch niet voor diefstal verzekert als het erop aankomt. En er zitten allerlij onnodige trainingen bij die ik toch niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Diefstal zou ik zelf ook niet doen, maar 3 jaar garantie met Accidental damage cover is voor mij wel een eis bij volgende laptop. Zit nu na krap 2 jaar met basis garantie met een kapotte toshiba waar ik niks meer mee kan. Wil bij volgende laptop goed gedekt zijn. Ken genoeg mensen die hun laptop hebben laten vallen, wat eroverheen gegooid oid en dan van dell een nieuwe of vervangende gekregen.

Verder ben ik ook vrij PRO Dell omdat je makkelijk 2 accu's erbij kan nemen zonder de te hoge meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 15:21

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Ik twijfel tussen deze laptop en de Sony Vaio FE11S, heeft de 6400 eigenlijk een cardreader? nee he, dat vind ik wel erg mooi/handig bij de sony..

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
--haste-- schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:14:
Ik twijfel tussen deze laptop en de Sony Vaio FE11S, heeft de 6400 eigenlijk een cardreader? nee he, dat vind ik wel erg mooi/handig bij de sony..
5-in-1 kaartlezer
Upload en download afbeeldingen, video's, muziek en andere gegevens van en naar uw notebook met de 5-in-1 kaartlezer. De SD-kaart is een van de kleinste, veilige Flash-geheugenkaarten die momenteel verkrijgbaar zijn. Hiermee kunt u gegevens overbrengen van apparaten zoals MP3-spelers, PDA's en digitale camera's. Het woord 'Secure' in Secure Digital verwijst naar het feit dat gegevens in gecodeerde vorm naar de kaart kunnen worden weggeschreven, bijvoorbeeld om auteursrechterlijke redenen (bijv. e-books, muziek en video)

Als je deze lapop wil aanschaffen wacht dan wel op de nieuwe grafische kaarten die binnenkort gekozen kunnen worden in plaats van de intel950. (ati radeon 1300 en 1400) zie www.dell.com http://www1.us.dell.com/c...505?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 07:39
Ik had een tijdje geleden ook al een topic gestart over deze notebook.

Dell Inspiron 6400(E1505)

Deze notebook wordt waarschijnlijk de opvolger van mijn huidige Inspiron 6000 waar ik ook erg tevreden mee ben.

Nog even de specs van de 6400:

Processor :
Intel Core Duo of Solo tot 2Ghz (667FSB 2MB L2)

Grafische kaart :
Intel GMA 950
ATI Mobility Radeon X1300/X1400 (256MB Dedicated (onder voorbehoud)) *
(* nog niet als optie, maar wel aangekondigd in Amerika en in de Dell handleiding)

Beeldscherm :
1280x800 WXGA
1280x800 WXGA Truelife
1680x1050 WSXGA+ Truelife

Geheugen :
Ondersteuning voor DDR2 667

Opslag :
SATA-133 harde schijven van 40, 60, 80 of 100 GB (5400 of 7200rpm)
CDRW/DVD Combo
DVD+/- RW

Communicatie :
Dell Wireless 1390 (802.11 B/G)
Intel ProWireless 3945 (802.11 A/B/G)
Dell TrueMobile 350 Bluetooth module
Broadcom 10/100 LAN
56K V.92 Modem

Overig :
ExpressCard 54
Firewire 1394
4x USB 2.0
Sigmatel Audio Codec (STAC9750 AC'97)
QuickSnap Covers in 4 verschillende kleuren

Meer informatie en configureren: LINK

Review: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2827

[ Voor 6% gewijzigd door AttiX op 23-03-2006 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 19:54
Dit is zeker een mooi notebook. Ik kan overigens niet goed zien wat de kleuren van de behuizing zijn, ik hou namelijk niet van dat speelse ( drie kleuren), maar heb het liefst 1 kleur.

Op dit moment is er op Dell een actie zodat je 250 euri korting krijgt.
Ik heb even een configuratie gemaakt die mij zeer mooi lijkt voor een zeer nette prijs!

Inspiron 6400 (N03646a) € 1164.=*

Processor: Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen: 2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024) AKTIE!
Harde Schijf: 100GB (5,400 rpm) Hard Drive
LCD Scherm: 15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™
Grafische Kaart: Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory
Optical Drives: 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Primaire Batterij: 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery (optional)
Voeding: 65W AC Adapter
Draadloos Netwerk: Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors
Bluetooth: Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate

Standaard Garantie: 1 Jaar Collect & Return service
Korting: 250 euro off inc vat

*, inclusief BTW en de korting is er al af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik kan je echt adviseren om er 3 jaar garantie bij te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
ikbensander schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:28:
Ik kan je echt adviseren om er 3 jaar garantie bij te nemen...
Dat scheelt meer dan € 400,00, vind ik erg veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
FicoF schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:37:
[...]

Dat scheelt meer dan € 400,00, vind ik erg veel...
vindt ik dus ook...
AttiX schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:46:
Ik had een tijdje geleden ook al een topic gestart over deze notebook.

Dell Inspiron 6400(E1505)
@Attix, wat vreemd ik heb gezocht maar kon dus geen één topic vinden van dit type!

Quote uit jouw topic:
AttiX schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:42:
De Inspiron 6400 is vanaf nu ook te configureren. Enkel nog met de Intel integrated videokaart.

Dell gebeld vandaag. Eind april worden de Ati kaartjes beschikbaar voor deze notebook.
Zou die dan niet erg omhoog gaan in prijs?

Edit:
Ben ik de enige die de prijzen van de Dell's in de US belachelijk laag vindt?
of zie ik gewoon spoken 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Underworld op 23-03-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik doel niet op die verzekering met diefstal, maar gewoon 3 jaar garantie + accidental damage covering. Dus als je em een keer uit je poten laat vallen of er een glas cola overheen gooit: nieuwe laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/s2w803.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/s2w85v.jpg

toch echt 404 euro. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:58

TMC

Wow, dit ding is wel erg goedkoop. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
mja...ik heb besloten tot eind april te wachten dan heb ik ook vakantiegeld en neem ik die verz erbij.

Quotes dell site:

Basic: 3-Year At Home service & Multimedia E-Learning [Inbegrepen in prijs]

Standard: 3 Jaar At Home service, Accidental damage cover & E-Learning course [meerprijs € 119,00 of € 4/maand1]
Aanbevolen

Premium: 3-Jaar At Home service, Accidental damage/theft cover & E-Learning course [meerprijs € 285,60 of € 10/maand1]

1 Jaar Collect & Return service [minderprijs € 285,60]

http://configure2.euro.de...s&sbc=nldhsrsinspn_6400_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Dell heeft elke maand wel een paar dagen een "geen verzendkosten-actie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

AttiX schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:54:
Dell heeft elke maand wel een paar dagen een "geen verzendkosten-actie".
Dell heeft altijd wel acties. De huidige actie verloopt op 28 maart. Daarna kan je het beste ff kijken of misschien geen leukere actie is. Maar ja, het wordt wel ff sparen. Wat betreft de prijs: geen merk die voor zo'n prijs deze specs levert. Voor deze prijs krijg je bij de mediamarkt een celeron :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

Wat betreft garantie:

Dit krijg je als opties als je kiest voor 1 jaar garantie en return service

Quote dell site:

Basic: 3-Year At Home service & Multimedia E-Learning [meerprijs € 285,60 of € 11/maand1]

Standard: 3 Jaar At Home service, Accidental damage cover & E-Learning course [meerprijs € 404,60 of € 15/maand1]

Premium: 3-Jaar At Home service, Accidental damage/theft cover & E-Learning course [meerprijs € 571,20 of € 21/maand1]

1 Jaar Collect & Return service [Inbegrepen in prijs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34
zelf kwam ik ook op dell uit toen ik op zoek was na een laptop.
ik dacht eers aan de M70-122 van toshiba vanwege een lange stanby tijd(in theorie)

nu viel mijn ook op de deze dual core met 1 gb aan ram voor 850 euro incl verzend kosten.
dit is nog 50 euro goedkoper als de toshiba met beter specs.

in een revieuw heb ik gelezen icm met de 9 celle batterij(meerprijs van 11 euro ofzo) dat deze het ruim 3 uur vol moet houden.

hebben jullie hier ervaring mee ?

klinkt goed

Battery:

With the smaller option 6 cell battery and a powerful new processor, I didn't have very high hopes for battery life. However, the Dell lasted longer than expected. At maximum brightness, it played a DVD for 2 hours and 30 minutes. Under normal light tasks, with WiFi on and almost maximum brightness, the battery lasted almost three hours. Dimming the screen all the way and shutting wireless off squeezed almost 4 hours of total battery life. I could burn the battery in about 90 minutes or less if I really tried. Gaming would likely burn it this fast.

The optional 9-cell battery, which is the same physical size as the 6-cell, should give about 50% more run time.

The battery charges fast for the first 80%. At nearly 1% per minute, you could get a significant boost on a one hour layover at the airport.
//edit aktie duurt tot morgen ik ga er even heel hard over na denken

[ Voor 53% gewijzigd door wd200 op 27-03-2006 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Het batterijverbruik is vergelijkbaar met de Dell Inspiron 6000. Ik neem aan dat de 6400 nog zuiniger is. Maar wanneer je het scherm helemaal dimt (nog steeds werkbaar) en je zorgt voor energiezuinige maatregelen en een 9 cells batterij, dan kun je meer dan 5, zelfs soms meer dan 6 uren batterij tijd krijgen.

(Mijn oude Inspiron 6000 met GMA 900 heeft zelfs soms meer dan 7 uren batterijtijd gehad)

Standbytijd is leuk, maar je kunt de standbytijd verlengen naar bijna oneindig door hibernate te gebruiken. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door AttiX op 28-03-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ik lees meerdere topics door dat dell toch niet favoriet is met betrekking op levensduur, dat de 3 jaar garantie er eigenlijk bij MOET, terwijl ik die kosten gewoon niet wil uitgeven.
ivm met tosiba garantie uitbreiding is dit nog duur.

laptop heeft voor mij aantal eisen

Centrino
LANGE BATTERIJE DUUR EIS 1
min 512 mb geheugen
60 gb.
wlan

de rest fuck ik, ik speel geen spellen dus video kaart niet nodig.

is het scherm van dell crystall bride want dit kijkt wel veel beter ?

wordt voornamelijk gebruikt voor wlan aan, msn aan, word aan en scherm goed zichtbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door wd200 op 28-03-2006 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Dell levert 3 TFT schermen bij de inspiron 64000.

1280x800
1280x800 Truelife
1680x1050 Truelife

Truelife is vergelijkbaar met Chrystal Bright wat jij noemt.

Kwaliteit is een moeilijk meetbaar iets. Ga er ook vanuit dat Dell nogal een grote hoeveelheid notebooks verkoopt en hierdoor zal de hoeveelheid mensen die een slechte notebook hebben ook groter zijn. Terwijl dit qua percentage dan mee kan vallen.

Ik maak nu gebruik van mijn 2e Dell inspiron 6000 en ben er nog steeds zeer tevreden over. De designs zijn wellicht smaakgevoelig, maar ik heb nog geen problemen mogen ondervinden. Na een jaar zijn de notebooks nog even stevig en netjes. De batterij is bij mij nog evengoed als een jaar geleden. (intensief gebruikt). Ik weet dat de 6000 een andere notebook is dan de 6400, maar om je een algemeen beeld te geven van de kwaliteit.

[ Voor 16% gewijzigd door AttiX op 28-03-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ok .. dan wordt het zeker een Truelife scherm omdat dit gewoon lekker kijkt.
morgen heel hard nadenken en review lezen ivm laaste aktie dag dell.
(of toch de toshiba m70-122 :+)

edit

waarom je 2de 6000 ?

[ Voor 9% gewijzigd door wd200 op 28-03-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
De eerste Inspiron 6000 heb ik direct na het uitkomen gekocht. Toen had ik een GMA 900.
Had toen geen desktop, maar wilde wel weer gaan gamen. Notebook verkocht. Nieuwe 6000 met X300 kaart gekocht waar ik nu nog erg tevreden mee ben. Maar zit wel na te denken over een 6400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
AttiX schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 00:25:
De eerste Inspiron 6000 heb ik direct na het uitkomen gekocht. Toen had ik een GMA 900.
Had toen geen desktop, maar wilde wel weer gaan gamen. Notebook verkocht. Nieuwe 6000 met X300 kaart gekocht waar ik nu nog erg tevreden mee ben. Maar zit wel na te denken over een 6400
jij heb dus meerdere dell's gehad en zo te lezen nooit gezeur mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
De eerste dell heeft wel een reparatie gehad, maar dat kwam dat was wss mijn eigen schuld, had de laptop geopend en wat onnauwkeurig arctic silver toegepast. Laptop is opgehaald en heeft binnen een week een retourtje Ierland gehad en een nieuw moederbord gekregen.

Normale 1 jarige garantie heb ik op beide gehad.

En nu stop ik met slow chatten. Als je wilt, kun je me toevoegen op MSN voor meer info :)

[ Voor 14% gewijzigd door AttiX op 28-03-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
bedankt voor de zeer nuttige informatie voor dit moment, zelf ga ik slapen(ja wat hebben jullie er aan geen flikker :P)

mocht er nog mensen zijn die uit eigen ervaring de batterij duur van de 6400 hebben kunnen testen of mijn kunnen overtuigen dat deze beter is dan de M70-122 laat het horen.
en montiveer het goed.

enige wat ik nu gevonden heb is de Duo core en 1 gb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ik heb hem besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161665

En? Nog extra kortingen kunnen krijgen. Ikzelf zit al tijdje te twijfelen, het is verleidelijk nog even te wachten en te kijken wat de nieuwe aanbiedingen zullen zijn...Maar kan natuurlijk ook paar honderd euro duurder worden...

Lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Als je hem binnen hebt, kun je dan wat foto`s enzo posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
wellicht Offtopic, maar is er eigenlijk nieuws over toekomstige DELL laptops? Ben eigenlijk aant wachten op een nieuwe serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
de 6400 is toch net nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01 23:36
Ik doelde op laptops die nog niet op de site staan (zoek krachtige vervanger voor i9400)

[ Voor 5% gewijzigd door Vinzzz243 op 28-03-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140895

Ook de 9400 is nog maar vrij kort uit, dus je kan nog lang wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:03
Vindt het een geweldige laptop!
Ben op dit moment helaas niet in staat om er 1 te kopen, maar deze Dell is echt helemaal geweldig voor die prijs! :)
En dan nog zelfs een dual-core WOW :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
hmm ja helaas de laatste dag voor deze laptop dat ie zo goedkoop is....
(tenminste met dual geheugen) het zal de volgende keer wel 75 euro bezorgkorting zijn...

maarja 't is idd gene geld, ik trek alleen de veel te dure garantie uitbreiding niet, bijna misdadig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Anoniem: 140895 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:46:
Ook de 9400 is nog maar vrij kort uit, dus je kan nog lang wachten
Mjah nieuwe xps laptop. Kan zijn dat ze via Alienware een nieuwe game laptop uitbrengen we zullen zien.

[ Voor 18% gewijzigd door kamphuis op 28-03-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ik heb op inet nog een code kunnen vinden voor 5% korting. altijd leuk dus totaal ben ik 840 euro kwijt. met truelife scherm en 9 cells batterij.

als die binnen is post ik picca's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
wd200 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:09:
ik heb op inet nog een code kunnen vinden voor 5% korting. altijd leuk dus totaal ben ik 840 euro kwijt. met truelife scherm en 9 cells batterij.

Share'n dus die code? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
spoiler:
invoeren als zijnde waardebon, code ctrl +c en ctrl+v bij waarde bonnen regel

NRF8MZ4?VK?LL8

weet alleen niet tot wanneer die geldig is , dacht ergen in april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:07

Gamer

mobile

Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.

Nu 5% korting op uw order!
Vervalt vrijdag 28 april 2006
die werkt dus niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ik probeer hem hier uit op willekeurige printer en werkt nog gewoon hoor.

zal wel er aan liggen bij welk product je het gebruikt ..

gerbruik google maar eens voor "waardebon dell" of "free coupon dell"

[ Voor 25% gewijzigd door wd200 op 28-03-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
wd200 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:09:

vroeg me altijd al af waar je die codes kon vinden (buiten de krant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Underworld schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:28:
[...]

vroeg me altijd al af waar je die codes kon vinden (buiten de krant)
goed zoeken :) google is je beste vriend

dell geeft aan 7 werkdagen levertijd ? mensen ervaring met de levertijd van dell?

[ Voor 16% gewijzigd door wd200 op 28-03-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 09:24

Ravhin

no <root>...

wd200 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:47:
[...]

goed zoeken :) google is je beste vriend

dell geeft aan 7 werkdagen levertijd ? mensen ervaring met de levertijd van dell?
Ik heb voor mijn n00b-familie drie Dell-PC's aangeschaft (hoef ik ze niet in elkaar te zetten }) ) in drie aparte orders. alle drie kwamen aan vóór de aangegeven leverdatum. Dit allemaal in 2005 en 2006. Best wel goed dus.

Een vriend van mij had in 2004 een PC aangeschaft bij dell en moest 2 maanden wachten... weet niet of dat incidenteel is.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

ook besteld! Configuratie:

Inspiron 6400 Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) TFT Display
512MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x512)
60GB (5,400 rpm) Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software
9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery + extra 9-cell :Y)
Intel Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory
Dell Wireless 1390 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card, for Duo Processors
European - Bluetooth Wireless Network Card
Dutch - Genuine Windows XP Home SP2
Dell Media Experience 3.0 Basic- Inspiron

Ik had oorspronkelijk een 6000 besteld, maar die werden niet meer geleverd. Vervolgens kwam de Customer Support met deze optie aan: alles hetzelfde als wat ik had besteld voor de 6000, echter met een T2400 i.p.v. een M740 :9 Kon ik geen nee tegen zeggen.
Deze laptop wordt voornamelijk gebruikt voor firefox, Office en CS2. Voor de eerste twee een overkill :Y) maar voor CS2 zal de dualcore wel zijn best kunnen doen :9~

Als eerstvolgende upgrade wil ik de 521MB PC4200 vervangen voor 1GB op 667 MHz, maar voorlopig redt-ie het wel...
had dit al in een ander topic gepost, maar dat is niet zo actief... :+

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier ook besteld:
Intel Core Duo T2300
1024MB 533Mhz DDR2 (2x512)
Internal Keyboard (QWERTY)
Intel Media Accelerator 950
60 GB (5400 rpm)
Kensington Pilor WRL Mouse
8x DVD +/ ReWriter
Intel Pro WLAN 3945 (802.11a/b/g)
9-cell 80 Whr battery (optional)
15.4 W Screen XGA TFT (1280 * 800)
1 jaar collect & return service
Verder geen extra software/opties

Prijs, incl verzendkosten en btw:
€ 812,12 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

doe je goed. Ik heb €100 meer, maar wel met extra batterij, +100 Mhz en blauwe tand...

[ Voor 7% gewijzigd door Ravhin op 29-03-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

blijkbaar zijn er nu nieuwe acties ?
met gratis printer, maar geen dubbel geheugen meer.

kan iemand nog vergelijken met zijn bestelde configuratie ?

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Is dit niet de grafische kaart waar sommige op zaten te wachten?

En welk scherm is mooi?
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™ [minderprijs € 89,25]

15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 [minderprijs € 119,00]

15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™ [Inbegrepen in prijs]
zo`n 1680*1050, kijkt dat een beetje lekker, of wordt alles dan erg klein? Het is vooral voor office toepassingen maar ik heb m`n desktop resolutie ook behoorlijk hoog staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Voor office-toepassingen is 1280x800 genoeg, maar als je een beetje budgetruimte hebt zou ik wel voor TrueLife gaan. Die vette videokaart heb je in ieder geval voor Word niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 28-05 20:41

S913

Abusus non tollit usum

FicoF schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:11:
En welk scherm is mooi?

[...]

zo`n 1680*1050, kijkt dat een beetje lekker, of wordt alles dan erg klein? Het is vooral voor office toepassingen maar ik heb m`n desktop resolutie ook behoorlijk hoog staan...
Gewoon doen die 1680x1050! Ik heb die resolutie op mijn 8600 en is echt heerlijk ... Eigenlijk had ik achteraf de 1920x1200 wel willen hebben, maar die werd me iets te duur ;) Maar 1680x1050 is goed werken (office, internet etc etc) met lekker veel ruimte op je scherm.

[offtopic]
-------------
Ravhin schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:13:
Voor office-toepassingen is 1280x800 genoeg, maar als je een beetje budgetruimte hebt zou ik wel voor TrueLife gaan. Die vette videokaart heb je in ieder geval voor Word niet nodig ;)
-------------

Hey neef! :)

[ Voor 28% gewijzigd door S913 op 29-03-2006 13:17 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Inspiron 6400 (N03646a) € 1164.= (tot 28 maart)

Processor: Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen: 2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024
Harde Schijf: 100GB (5,400 rpm) Hard Drive
LCD Scherm: 15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™
Grafische Kaart: Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory
Optical Drives: 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Primaire Batterij: 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery (optional)
Draadloos Netwerk: Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors
Bluetooth: Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate

Korting: 250 euro off inc vat + Dubbel geheugen!

Inspiron 6400 (N04647) € 1135.=

Geheugen: 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Harde Schijf: 80GB (5,400 rpm) Hard Drive LCD Scherm: 15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™
Grafische Kaart: 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Optical Drives:8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Primaire Batterij:
9-cell , 53 WHr Li-Ion primary battery (optional)
Draadloos Netwerk:Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors

Kroting: 200 Euro off inc vat + Dell Colour Printer 725

Vorige week had ik m`n ideale machientje samengesteld. Met de nieuwe aktie svan deze week hetzelfde gedaan, en die van deze week vind ik persoonlijk beter bij mij passen.

Belangrijkste veranderingen zijn de grafische kaart + printer i.p.v. dubbel geheugen.

[ Voor 5% gewijzigd door FicoF op 29-03-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

beter bestellen via Nederlandse vriend, scheelt je 150 Euro (toetsenbord is toch gelijk).

rare mensen die Dell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Gamer schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:32:
beter bestellen via Nederlandse vriend, scheelt je 150 Euro (toetsenbord is toch gelijk).

rare mensen die Dell ;)
Dit is gewoon via de Nederlandse, vriend ;)
www.dell.nl

[ Voor 5% gewijzigd door FicoF op 29-03-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

ehm, ik woon in België :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Die printer is niet erg indrukwekkend. Heb er hier ook nog 1 nieuw in de doos staan. Het is een lexmarkcloon, maar er passen alleen dure Dell Cartridges in. Had ook een vergeijkbare Lexmark, maar de cartridges zijn niet uitwisselbaar.

Maar mooi dat de X1300 en X1400 nu ook in nederland leverbaar zijn bij deze notebook. Kan ik tenminste fatsoenlijk prijzen vergelijken.

[ Voor 23% gewijzigd door AttiX op 29-03-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
klasgenoot heeft ook gister besteld, alleen hij was nog iets goedkoper uit omdat hij via kleine onderneming ipv consumenten heeft besteld, waar je ook kon kiezen indien u geen bedrijf ben vul niks in :S

maar ja verwacht op 7 -4 mail van dell gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

S913 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:13:
[...]
Gewoon doen die 1680x1050! Ik heb die resolutie op mijn 8600 en is echt heerlijk ... Eigenlijk had ik achteraf de 1920x1200 wel willen hebben, maar die werd me iets te duur ;) Maar 1680x1050 is goed werken (office, internet etc etc) met lekker veel ruimte op je scherm.
[offtopic]
Hey neef! :) [/offtopic]
Tja, als budget geen probleem is... Op m'n werk zit ik ook achter een 1600x1200 crt en ik wil ook niets anders.
offtopic:

Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bye.gif waar je elkaar niet tegenkomt!!

[ Voor 4% gewijzigd door Ravhin op 30-03-2006 08:30 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Heeft iemand al ervaring met de kwaliteit van deze schermen?
Want bij andere dell 15.4" laptops zoals de inspiron 9400 zijn de mensen enorm ontevreden over de beeldkwaliteit...
Erg veel light-leakage enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44144

De Inspiron 9400 heeft een 17" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik ben ook benieuwd naar de kwaliteit van het scherm. En heeft iemand de mogelijkheid om wat foto's te plaatsen van de Inspiron 6400, hij ziet er nogal log uit op de meeste foto's...(waarom ze zo'n lelijke zilvere kleur gebruiken is mij ook een raadsel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Anoniem: 125106 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:24:
Heeft iemand al ervaring met de kwaliteit van deze schermen?
Want bij andere dell 15.4" laptops zoals de inspiron 9400 zijn de mensen enorm ontevreden over de beeldkwaliteit...
Erg veel light-leakage enzo.
Bij de 8600 speelde dit in eerste instantie ook voor 1680x1050 schermen (ook ghosting e.d.), maar alleen met de schermen van een bepaalde fabrikant (weet ff niet meer welke). Mijn 15.4" heeft een Samsung-scherm en daar is helemaal niets mis mee. Toendertijd waren er geen problemen met de 1280x800 schermen ... Mag toch hopen dat dat soort 15.4" scherm-opstart-problemen toch wel verholpen zijn?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121863

"Basic: 3 Jaar On-site service & Multimedia E-Learning"
dit is toch gewoon een fancy naam voor 3 jaar garantie, niet?
de Dell-site is er imo namelijk niet zo duidelijk in en ik wil geen paar honderd euro extra betalen om gewoon een beetje lesjes in multimedia te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:09

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb voor een kennis ook gekeken naar de Inspiron 6400, en het viel me op (is overigens met bijna alle Dell-producten zo, heb het een tijdje terug al gemerkt) dat je bij het Small Business-gedeelte van de Dell-site ongeveer 100-150 euro (afhankelijk van de configuratie) minder betaalt voor dezelfde configuratie.

Dit is uiteraard "nepperij" van Dell, want je hebt geen KVK-nummer of ander bewijs nodig dat je een bedrijf runt, als particulier kan je ook gewoon in de Small Business-shop bestellen. De aanbiedingen zijn overigens wel anders als bij particulier, maar de totaalprijs (incl. BTW) is bijna altijd lager.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Laptop in productie :)

kan niet wachten..
inmiddels tas gekocht:P

//edit zie net

4. Levering wordt voorbereid donderdag, maart 30, 2006

:) vrijdag verzonden.. hoop hem dan zeker maandag / dinsdag binnen te hebben

als ze hem nu al klaar maken voor verzending is het echt wel eerder als 7 april.

[ Voor 64% gewijzigd door wd200 op 31-03-2006 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

:( ik heb op dit moment al twee orderbevestigingen binnen van Dell. Zelfde config, andere leverdatum.
Meteen maar even gebeld met Dell en wat blijkt: ook de tweede order is gecanceld. |:( Zo komt-ie nooit binnen! Gelukkig doen ze bij de customer support wel erg hun best om het uit te zoeken, dus vanmiddag weet ik meer. Als je het mij vraagt is er een hardware probleempje; ik heb nergens de bluetooth kaart kunnne vinden die op mijn orderbevestiging staat. We wachten af :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
status verzonden :) 2 -5 werk dagen ik hoop echt dat die iets van dinsdag al binnen is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Mijn bestelling toendertijd zou op een vrijdag afgeleverd worden ... Vrijdag: Niks ... Maandag: Niks en bij Dell konden ze niet achterhalen waar hij nu precies was ... Dinsdag: Niks ... Woensdag: Jaaaaa!!!!

Wat bleek, die gozer van de bezorgdienst had vrijdag mijn laptop in zijn auto gelegd, vrijdag geen tijd meer gehad om hem af te leveren... en was daarna een lang weekend vrij ... Dus mijn laptop heeft van vrijdag t/m woensdag achter in zijn auto gelegen :(

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Wat is nou slimmer om te doen:

A. Basic: 3-Year At Home service & Multimedia E-Learning [meerprijs € 285,60 of € 11/maand1]
B. Standard: 3 Jaar At Home service, Accidental damage cover & E-Learning course [meerprijs € 404,60 of € 15/maand1]
of C. 1 Jaar Collect & Return service [Inbegrepen in prijs]

Kijk voor €404,86 of 285,60 kan je ook een behoorlijke reperatie doen denk ik.
Maar aan de andere kant... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Ik zou het wel weten: 1YCAR
Die dingen kunnen aardig wat hebben & ik gebruik hem niet voor het werk (daar heb je werk-latops voor :Y) ), dus ik zie niet in waarom in €300,- moet dokken voor 2 jaar meer. Bovendien, als er iets inhoudelijk mis is met dat ding komt dat toch in het eerste jaar aan het licht. Als er daarna iets stuk gaat: klik en lees :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Thanx!
Dat wordt iets minder lang sparen dan.
Mijn pa zei ook al dat die garantie meer geschikt is voor als je er mee werkt.
En ik versleep hem niet zo super vaak denk ik. :)

Leest iedereen dit wel goed!?!?!

Toetsenbord
Let Op: Op dit moment worden alle Inspiron 6400 Notebooks standaard geleverd met een Frans Azerty toetsenbord.

Echter, er onder staat QWERTY? :/

[ Voor 40% gewijzigd door Henkie-Jan op 31-03-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Bij mijn bestelling stond dat er iig niet (kan het mij niet herinneren), maar nu zie ik het staan ja.
Op mijn orderbevestiging staat gewoon:
583-11058 US Intl - (QWERTY) - Internal Keyboard 1
Ben erg benieuwd.
Een azerty-toetsenbord zie ik niet zitten.

note:
woensdagochtend (29-03-2006) besteld.
geschatte leverdatum: 10-04-2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Mijn bestellingen (meervoud) hebben allemaal een QWERTY-ramplank in de order staan.

Om 15:00 uur Dell zelf maar even gebeld, want order nummer 3 was binnen.
De vriendelijke dame wist mij te vertellen dat mijn 6400 nu eindelijk in productie is Afbeeldingslocatie: http://sport.fok.nl/i/s/static.gif

Helaas komt-ie wel pas op 10 april binnen in plaats van de eerstbeloofde 5 april Afbeeldingslocatie: http://sport.fok.nl/i/s/nopompom.gif . Door een fout in SAP waar bepaalde onderdelen als niet vooraddig geboekt stonden moet het partnummer met 1 worden opgeteld om het systeem in productie te laten gaan |:( najah als ik hem binnenkort binnen heb :9~

[ Voor 2% gewijzigd door Ravhin op 31-03-2006 15:11 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
status verzonden.. op de dell site

op de site van UPS staat
BILLING INFORMATION RECEIVED

betekend ?
staat op order ook duidelijk qwerty

ik verwacht hem eigenlijk wel eerder als de genoemde 7 april

//edit

ARRIVAL SCAN :) bij ups :D:D

[ Voor 10% gewijzigd door wd200 op 01-04-2006 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121863

vraagje: kan iemand me zeggen of de 9-cell batterij ook een stuk uitsteekt aan de achterkant zoals bij de Lenovo T60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 14-05 19:00

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Anoniem: 121863 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:16:
vraagje: kan iemand me zeggen of de 9-cell batterij ook een stuk uitsteekt aan de achterkant zoals bij de Lenovo T60?
Hij is volgens de afmetingen 10mm groter aan 1 zijde, dus ik vermoed van wel. ;)
Ik heb ook 9cell batterij besteld, zal volgende week wel binnenkomen verwacht ik. Status is nl. verzonden.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89441

Ik ga hem ook bestellen, met als extra.

- 1 x 1024 (voor de upgrade mogelijkheid als Vista uitkomt)
- 15.4" UltraSharp(TM) Wide Screen SXGA+ TFT Display with Truelife(TM): 1680x1050
- 60GB SATA 7200RPM Performance Hard Drive

Dan wel in Australie, omdat ik daar woon, maar ze hebben dezelfde deals hier.

Weet iemand trouwens of Dell iets met een mogelijkheid voor upgrade naar Vista gaat doen? Met een bepaalde korting o.i.d? Ik kan me namelijk herrineren dat ze dit met de overgang naar XP hadden gedaan, maar heel precies weet ik dit niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Anoniem: 89441 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:12:
Ik ga hem ook bestellen, met als extra.

- 1 x 1024 (voor de upgrade mogelijkheid als Vista uitkomt)
- 15.4" UltraSharp(TM) Wide Screen SXGA+ TFT Display with Truelife(TM): 1680x1050
- 60GB SATA 7200RPM Performance Hard Drive

Dan wel in Australie, omdat ik daar woon, maar ze hebben dezelfde deals hier.

Weet iemand trouwens of Dell iets met een mogelijkheid voor upgrade naar Vista gaat doen? Met een bepaalde korting o.i.d? Ik kan me namelijk herrineren dat ze dit met de overgang naar XP hadden gedaan, maar heel precies weet ik dit niet meer...
lijkt me sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Anoniem: 121863 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:16:
De 6 cels en 9 cells batterij Bij de Inspiron 6000 verschillen niet in grootte alleen in gewicht. Aangezien de batterij op dezelfde plek zit als bij de 6400 en ze exact dezefde type batterij gebruiken, kun je er van uit gaan dat de batterij niet uitsteekt.

Als je de afbeelding van de onderkant van de laptop bekijkt, zie je ook dat er geen ruimte is voor de batterij om uit te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold123
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-02 16:21
Voor de mensen die hem (de 6400) gaan bestellen:

kies bij "Bescherm uw nieuwe PC" voor de "Norton Internet Security 2006 90 day trial"

minder prijs van: €42,00 (in vergelijking met geen antivirus abonnement.)

Zit te twijfelen tussen de 6400 & 9400

Verschillen:
(6400:9400)

processor:
Intel core duo T2500, 2 Ghz : T2400, 1.83 Ghz

Geheugen:
2x512MB 533Mhz : 2x512MB 667Mhz

LCD:
15.4" W screen XGA TFT, 1280x800 : 17" Wide Screen WXGA+, 1440x900

Besturingssysteem (nvt, heb prof liggen):
XP Home SP2 : XP Media Center Edition
gratis printer (of ik een keer naar de vuilnisbak moet lopen):
Ja : Nee

prijs: € 1.188,75 : € 1.365,14 (inc btw en verzending)

Zo goed als zelfde:
265 ATI Mobility radeon x1400. 80GB 5.400rpm, 8xdvd+/-Rewriter,
9 cell batterij, Bluetooth.

de vraag is wat is sneller?

Ga hem gebruiken voor een 3d Cad programma

(weet dat het verschil 15,4" / 17" groot is)

[ Voor 7% gewijzigd door Harold123 op 01-04-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Vista mag je toch gewoon gratis testen van MS?
tenminste dat begreep ik eruit toen ze de beta versies het open publiek in gooide om het door de gebruikers te laten testen en die dan alle bugs zouden kunnen vinden....

mja...ik zit best te twijfelen over de verzekering. ik vindt 404 eu best een hoop money...
als je het vergelijkt met de dixons heb je voor 120 eur ook een 3 jarige verzekering tegen val schade enz enz.... en hier betaal je ook nog eens één of andere e-learning courses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 12:10
ja verzekering is wel aan te raden vind ik, maar niet die van dell, je betaalt ook n hoop voor die bullshit van 'learn to protect your pc' en 'get out the maximum of your notebook'

Zelf heb ik mijn laptop verzekerd bij de ABN Ambro, kost 30 euro per jaar, wereldwijde dekking

verzekerd tegen schade en diefstal.

p.s. moet je wel een studentenrekening voor hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Magnolia op 01-04-2006 18:52 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Magnolia schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:51:
ja verzekering is wel aan te raden vind ik, maar niet die van dell, je betaalt ook n hoop voor die bullshit van 'learn to protect your pc' en 'get out the maximum of your notebook'

Zelf heb ik mijn laptop verzekerd bij de ABN Ambro, kost 30 euro per jaar, wereldwijde dekking

en bij de ABN klant zijn ipv postbank?
maakt dat verder niet waar je je laptop koopt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Laatst online: 18:34
@Harold 123:

Denk dat de 6400 (volgens wat jij opgeeft) net iets sneller is, vanwege de T2500 processor.
Ik heb ergens gelezen dat de snelheid van het geheugen, ingeval je moet kiezen tussen 533 MHz en 667 MHz, weinig uitmaakt zodra je kiest voor een aparte grafische kaart. Kies je echter voor integrated graphics, dan zou je beter af zijn met 667 MHz.

Hoe dan ook, het verschil zal minimaal zijn (denk ongeveer 3%). Het verschil tussen Pentium M en Core Duo is minstens 30%.

Zou, als je mobiel wil zijn + goedkoper af iig gaan voor de 6400.
Wil je echter een zo groot mogelijk scherm, dan kan je beter iets meer uitgeven en gaan voor de 9400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold123
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-02 16:21
LievenD schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:33:
@Harold 123:

Denk dat de 6400 (volgens wat jij opgeeft) net iets sneller is, vanwege de T2500 processor.
Ik heb ergens gelezen dat de snelheid van het geheugen, ingeval je moet kiezen tussen 533 MHz en 667 MHz, weinig uitmaakt zodra je kiest voor een aparte grafische kaart. Kies je echter voor integrated graphics, dan zou je beter af zijn met 667 MHz.

Hoe dan ook, het verschil zal minimaal zijn (denk ongeveer 3%). Het verschil tussen Pentium M en Core Duo is minstens 30%.

Zou, als je mobiel wil zijn + goedkoper af iig gaan voor de 6400.
Wil je echter een zo groot mogelijk scherm, dan kan je beter iets meer uitgeven en gaan voor de 9400.
Maandag ga ik nog even langs een computerboer, kijken of ze een aanbieding hebben.

anders ga ik voor de 6400
zelfde als net, maar dan met 100GB (5200rpm) & 15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT 1680x1050 TrueLife™

voor € 1263,78 inc btw & verzending (bestellen als kleine ondernemer)

Vraag me nu alleen af of ik beter voor € 50, 1 strip van 1024MB kan neem.
& of 7200 toeren beter is (hoewel 100 euro is een hoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Magnolia schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:51:

ik heb hier wat over gelezen ik heb een studenten rekening, maar waar is de laptop dan allemaal voor verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
wd200 schreef op zondag 02 april 2006 @ 10:23:
[...]

ik heb hier wat over gelezen ik heb een studenten rekening, maar waar is de laptop dan allemaal voor verzekerd?
Same Question here,....

http://www.abnamro.nl/nl/...erzekering/kenmerken.html
Laptop of desktop
De ABN AMRO PC Verzekering kan zowel voor een laptop als desktop afgesloten worden. Uw laptop is wereldwijd verzekerd tegen diefstal, schade én verlies. Uw desktop is thuis verzekerd tegen diefstal en schade, dus ook als er een kop koffie over het toetsenbord gaat.

Bestemd voor: Thuiswonende student die beschikt over een ABN AMRO Studentenrekening.

Dekkingsgebied
* Desktop, randapparatuur en informatiedragers: uitsluitend op het woonadres in Nederland
* Laptop/handheld: ook bij een verblijf elders (werelddekking). Uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van de laptop/handheld, die onbeheerd achtergelaten wordt in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of in een vaartuig.
Niet verkeert....
lijkt mij een goede verzekering, jammer alleen dat ik dan klant van ABN moet worden ipv. postbank :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Underworld schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:34:
[...]

Same Question here,....

http://www.abnamro.nl/nl/...erzekering/kenmerken.html

[...]

Niet verkeert....
lijkt mij een goede verzekering, jammer alleen dat ik dan klant van ABN moet worden ipv. postbank :S
Al gevonden :) En zojuist afgesloten... Heb wel andere laptop, maar dit is wel stuk goedkoper dan de Dell, Mediamarkt etc verzekeringen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sander op 02-04-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
als ik dat zo lees, voor schade en diefstal klinkt goed.
zit er een eigen risico aan van een bepaald bedraag?

anders als me laptop binnen is ook maar afsluiten

Gegevens verzekering:
Desktop met randapparatuur EUR 700,-
Laptop met randapparatuur EUR 900,-
Basispremie: EUR 39,60
Uw premie per maand jaar: EUR 39,60
Extra voordeel:
EUR
Korting voor afsluiten via Internet (eenmalig) EUR

Poliskosten incl. assurantiebel. (eenmalig) EUR 3,88
Assurantiebelasting 7% per jaar EUR 2,77

voor de laptop en eigen pc.

De waarde zoals vermeld staat op de originele aankoopnota. Bij het aangaan van de verzekering mag de apparatuur niet ouder zijn dan 1 jaa

jammer dat ik me pc al een jaar heb dus die valt af denk ik.

[ Voor 72% gewijzigd door wd200 op 02-04-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Je mag met die verzekering van Dell maar een bepaald aantal keer claimen in ieder geval mag je maximaal 3 keer je laptop laten vallen. 3 keer een buiten garantie reparatie dus. Overigens loopt die verzekering via LONDON verzekeringen, ik zit hier naast hun gebouw in Amsterdam toevallig. Lees even goed door want als hij maar 1 keer gestolen mag worden kan je misschien net zo goed het risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ik verwacht me dell laptop verzonden met UPS, op de track en trace pagina van ups staat "OUT FOR DELIVERY". Hoe groot is de kans dat die straks binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Vrij groot. Dan ligt-ie in de vrachtwagen te wachten tot zijn nieuwe baasje hem een naam gaat geven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Hier de eerste review die ik heb kunnen vinden
Over het algemeen is de beoordeling positief, enkel zijn ze niet zo te spreken over de bouwkwaliteit, en ook het scherm (SXGA+) had beter gekund (light leakage en "sparkles").

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 125106 op 03-04-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

wd200 schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:10:
ik verwacht me dell laptop verzonden met UPS, op de track en trace pagina van ups staat "OUT FOR DELIVERY". Hoe groot is de kans dat die straks binnenkomt?
Groot denk ik, bij een collega van mij was zijn 9400 donderdag verzonden en vrijdag binnnen....

[ Voor 7% gewijzigd door MandaloR op 03-04-2006 12:21 ]

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Anoniem: 125106 schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:04:
Hier de eerste review die ik heb kunnen vinden
Over het algemeen is de beoordeling positief, enkel zijn ze niet zo te spreken over de bouwkwaliteit, en ook het scherm (SXGA+) had beter gekund (light leakage en "sparkles").
Ziet er goed uit. Jammer dat ze gekeken hebben naar een behoorlijk goed uitgeruste versie met een T2500 en SXGA+-scherm. Voor de rest is-ie aardig vergelijkbaar met mijn config. Ik heb ook met een Thinkpad gewerkt en die dingen zijn idd echt verschrikkelijk solide. Echter, een kennis van mij heeft een Vaio en als de stevigheid daarmee vergelijkbaar is, hoor je mij niet klagen. Ik ben benieuwd of mijn T2400 idd zoveel kont schopt als beloofd wordt op alle review sites... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Hij is binnen echt een lekker ding. zal zo foto's posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Mooi, kan ik zo vast plaatjes kijken terwijl ik op UPS zit te wachten :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
de real time picca's

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto110.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto125.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto126.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto127.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto128.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto129.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto130.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto131.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto132.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto133.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto134.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto135.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto136.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto137.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Laatst online: 14:07
Zo nice zeg....

Zeg, kan jij ook zien of je beide geheugen modules kan vervangen (dat niet 1 van de twee modules in de case zelf zeit en niet zomaar te vervangen is...

Het is namelijk nog steeds VEEL aantrekkelijker om 2*256 daar te kopen en dan ergens online 2 kingston pc4200 1GB moduletjes te kopen!

Dit ding staat nu echt bovenaan mijn to-buy lijstje ... dang

EDIT: laat maar ik heb het al gevonden; ze zijn beide accessible en replacable :)

[ Voor 11% gewijzigd door gavro op 03-04-2006 14:18 ]

Whoo-ah.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.