[Ervaringen] Dell Inspiron 6400 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 15.738 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 18:53
Als je de service manual er op na leest, kun je zien dat je gewoon bij beide modules kunt komen :)

http://support2.jp.dell.c...en/sm/memory.htm#wp999869

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
ik heb zelf de 9 cells batterij en accu tijd is zeker 4 uur zo uit de doos.
scherm volledig aan installeren van applicaties.
hij is regel matig opnieuw opgestart volgens mij is dit een goede keus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:17

Ravhin

no <root>...

wd200 schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:38:
de real time picca's
[plaatjes]
Ziet er goed uit zeg! Tegenwoordig wordt Firefox standaard aangeleverd door Dell zie ik :+
Ik kan steeds minder geduld opbrengen moet ik zeggen, maar mijn laptop is nog steeds in pre-productiefase :(

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Ravhin schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:41:
[...]

Ziet er goed uit zeg! Tegenwoordig wordt Firefox standaard aangeleverd door Dell zie ik :+
Ik kan steeds minder geduld opbrengen moet ik zeggen, maar mijn laptop is nog steeds in pre-productiefase :(
nee sorry geen firefox die heb ik zelf gelijk geinstaleerd

hier nog een screenshot

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/desktop.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Ik zie al een hoop rommel die er af kan, jammer hoor :P
Jouw 6400 werd geleverd met een interne Bluetooth? Kreeg je daar BlueSoleil bij? Ik persoonlijk vind dat programma erg brak :/ Ik had gehoopt op een betere interface.
offtopic:

je hebt nu wel naam en toenaam op je plaatje staan.. effe weggummen?
;)

[ Voor 2% gewijzigd door Ravhin op 03-04-2006 15:07 . Reden: gegumd! ]

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

Mooie foto's trouwens :Y)

Een vraagje: wat betreft de ABN Amro verzekering. Stel dat je laptop op een gegeven moment het begeeft (scherm kapot, hardeschijf etcetera,....) en je garantie bij Dell is voorbij. Wordt dit vergoed door ABN Amro of is het puur schade door koffie en diefstal? Zo ja, hoeveel is de vergoeding maximaal?
Ik heb namelijk een studentenrekening bij ABN en 2.50 per maand is erg weinig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Ravhin schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:00:
Jouw 6400 werd geleverd met een interne Bluetooth? Kreeg je daar BlueSoleil bij? Ik persoonlijk vind dat programma erg brak :/ Ik had gehoopt op een betere interface.
offtopic:
je hebt nu wel naam en toenaam op je plaatje staan.. effe weggummen? ;)
wat je nu ziet, heb de helft van de software er al uit gesloopt de rest moetnog.
interne bluetooth zou 30 euro kosten ik heb nu voor 10 euro bij de mediamarkt een BT dongle gekocht.

Blue soleil is dus het progje van dat stickje.
moet je eerlijk zeggen wat ik boven gebruik icm msi BT dongle wel makkelijk is maar ik kijk dit ook even aan.

en idd er moet nog meer rommel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Als het aan mij ligt formatteer ik alles en installeer xp pro sp2. Geen home-edition hier. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Anoniem: 157137 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:06:
[...]
Als het aan mij ligt formatteer ik alles en installeer xp pro sp2. Geen home-edition hier. :Y)
xp mce 2005, ik kijk dit even aan en desnoods idd xppro sp2 gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ WD200

Wat is de draagbaarheid van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:34
offtopic:
Je krijgt bij de Dell Wireless 350 module (altijd) een Toshiba stack. Dat is een prima bluetooth stack, maar met enkele kleine aanpassingen kun je ook bijv. een Widcomm stack gebruiken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wd200 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:08:
[...]

xp mce 2005, ik kijk dit even aan en desnoods idd xppro sp2 gaan draaien.
XP MCE 2005 erop gekregen? Is dit standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Anoniem: 157137 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:09:
[...]
XP MCE 2005 erop gekregen? Is dit standaard?
ja toen ik heb onder het kopje consument bestelde was dit standaard
Anoniem: 157137 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:08:
@ WD200

Wat is de draagbaarheid van de laptop?
draagbaar heid hoe bedoel je ?
ik kan hem optillen en van A naar B vervoeren hoor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ja, ik wacht af wat voor nieuwe aanbiedingen er vanaf dinsdag/woensdag op dell.com staan. Ze zijn nu duurder en het nut van een printer zie ik niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10

Knutselsmurf

LED's make things better

Hangt er waarschijnlijk vanaf hoe je hem besteld. Heb hem zelf besteld via de zakelijke ingang, en daar kon alleen gekozen worden tussen WinXP Home en WinXP Pro. Met 1GB ram, X1300 videokaartje en 1680*1050-scherm..... Kan niet wachten tottie binnen is

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wd200 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:16:
[...]

ja toen ik heb onder het kopje consument bestelde was dit standaard

[...]

draagbaar heid hoe bedoel je ?
ik kan hem optillen en van A naar B vervoeren hoor :S
Is het licht of zwaar? Is het draagbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
hij heeft de test ondergaan vanaf kwart voor 11 tot nu nog een half uur stroom dat wordt kwart voor 4.
met scherm een lange tijd vol aangehad heb hem nu wat gedimt

dat is 5 uur met de 9 cells batterij

edit

wel bijna al de tijd muziek aan.

[ Voor 10% gewijzigd door wd200 op 03-04-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Anoniem: 157137 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:18:
[...]
Is het licht of zwaar? Is het draagbaar?
aha op zo manier, echt licht niet maar hij is gewoon goed te dragen hoor.
volgens de website van dell

Afmetingen

Gewicht: vanaf 2,8 (kg)5
Breedte: 356,0 mm
Diepte: 265,5 mm
Hoogte: 36,55 mm

dus ja bijna 3 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wd200 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:19:
hij heeft de test ondergaan vanaf kwart voor 11 tot nu nog een half uur stroom dat wordt kwart voor 4.
met scherm een lange tijd vol aangehad heb hem nu wat gedimt

dat is 5 uur met de 9 cells batterij
5 uur inclusief werken op de laptop of gewoon aan laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Anoniem: 157137 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:22:
[...]
5 uur inclusief werken op de laptop of gewoon aan laten staan?
ik ben er zins kwart voor 11 op aan het werken.

software verwijderen, installeren.
internetten
dvd gekopiert
back up gemaakt
etc
dus gewoon werken
geen wireless aan (heb nog geen wlan router:()
en bijna al de tijd muziek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wd200 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:24:
[...]

ik ben er zins kwart voor 11 op aan het werken.

software verwijderen, installeren.
internetten
dvd gekopiert
back up gemaakt
etc
dus gewoon werken
geen wireless aan (heb nog geen wlan router:()
en bijna al de tijd muziek aan.
Dat is wel flink wat ja. Die 9 cell batterij voor 11 euro is dus een goede keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Anoniem: 157137 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:29:
[...]

Dat is wel flink wat ja. Die 9 cell batterij voor 11 euro is dus een goede keus!
ja iid voor die 11 euro in theorie heeft de 9cells 50% meer capaciteit als de 6 cells.

maar voor 11 euro was de keus makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wd200 schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:31:
[...]

ja iid voor die 11 euro in theorie heeft de 9cells 50% meer capaciteit als de 6 cells.

maar voor 11 euro was de keus makkelijk
Das idd mooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
hmmm nice hier dit alles!!!
Uw wilt graag van wd200 weten wat dat ding is wat uitsteekt bij de laptop?
is dat de BT stick of is het iets anders???

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het trouwens met de ventilatie van de laptop? Hoor je ze draaien of is het een stil ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DELL INSPIRON 6400/ E1505 (VS)

Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/emea/products/insp/6400_pd_250x250.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/emea/products/insp/6400_front_314x314.jpg

De Inspiron 6400 is een veelzijdig systeem. Het systeem biedt mobiliteit zonder verlies van de uitmuntende prestaties en ontspanningsmogelijkheden. Dankzij de combinatie van de nieuwe Intel 945® mobiele chipset en het lage stroomverbruik van de Intel® Pentium® CoreTM Processor gaat het plezier van multimedia- en productiviteitstoepassingen niet ten koste van de levensduur van de batterij, of u nu thuis bent of op kantoor. Het systeem is uitgerust met een legitieme Microsoft® XP-besturingssysteem naar keuze en een draadloze LAN-module die u de mogelijkheid geeft om vrijwel overal te werken.

Het breedbeeldscherm van 15,4-inch van de Inspiron 6400 en de gedeelde graphics-technologie van de gloednieuwe Intel® Media Accelerator 950 zorgen samen voor een geweldige visuele ervaring.

In het opvallende en stijlvolle ontwerp in Artic Silver en Alpine White is een 5-in-1 kaartlezer opgenomen, alsook multimediaknoppen aan de voorzijde waarmee audio-cd's en dvd's eenvoudig kunnen worden bediend. Zelfs het aansluiten van al uw digitale multimedia-apparaten verloopt gemakkelijk met de Inspiron 6400. Het systeem wordt standaard geleverd met een S-Video-poort (TV-Out), IEEE 1394-poort (FireWire) en vier ingebouwde USB 2.0-interfaces.

Standaarduitrusting:

Processor: Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen: 512MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x256 MB)
Hardeschijf: 60GB (5,400 rpm)
Beelscherm: 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
Grafische kaart: Intel® Media Accelerator 950 Graphics onboard
Optische speler: 8X DVD+/-ReWriter
Batterij: 6-cell , 53 WHr Li-Ion
Voeding: 65W AC Adapter
Modem: 56K V.92 Modem en 10/100 Ethernet, Intel®
WLAN: Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps)
Besturingssysteem: Legitieme Windows® XP Home Edition SP2
Service: 1 Jaar Collect & Return service
Dell Media Experience: Dell® Media Experience 3.0 Basic

Beveiliging, poorten en gleufen:
Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/emea/products/insp/6400_back_314x314.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/emea/products/insp/6400_right_314x314.jpg
- Voorziening voor beveiligingskabel biedt beveiliging tegen diefstal indien gebruikt in combinatie met een standaard Kensington-vergrendeling

- IEEE 1394-poort (FireWire)
- 4 x USB 2.0-poorten (2 zijkant, 2 achterkant)
- 5-in-1 kaartlezer (formaat SD)
- Audiopoorten voor hoofdtelefoon en microfoon.
- ExpressCard-sleuf
- 10/100 Ethernet-connector (RJ-45)
- 56k V.92-modempoortconnector (RJ-11)
- S-Video-uitgang (TV-Out)
- Videoconnector
- 65 watt wisselstroomadapter

Voor een echt 3D belevenis kun je hier terecht:

3D-beeld van 6400

Prijzen?

Dit staat vast op € 749 inclusief BTW en exclusief verzendkosten. Gezien Dell elke week andere aanbiedingen heeft kunnen de prijzen en verzendkosten verschillen.

Verzendkosten: € 89

Aanbiedingen tot 4 April 2006:
- Prijs: € 712
- Gratis McAfee SecurityCenter
- Gratis Dell 725 kleuren printer bij bestelling online.

AANPASSINGEN:
Bovenstaande systeem is een standaarduitrusting. Mocht dit niet genoeg zijn dan zijn eventuele aanpassingen (andere processor, meer geheugen, grotere hardeschijf, betere beeldscherm) ook mogelijk. Dit is natuurlijk niet gratis. :Y)

Maximale hardware aanpassingen:

Processor: Intel ® Core™ Duo Processor T2500 (2 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen: 2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Hardeschijf: 100GB (7,200 rpm)
Beelscherm: 15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Beeldschermresolutie: 1680x1050 met TrueLife™
Videokaart: 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 grafische kaart, PCI-Express x16
Batterij: 9-cell , 80 Whr Li-Ion

Aanpassingen Service:

- Basic: 3 - Jaar At Home service & Multimedia E-Learning [meerprijs € 271,32 of € 10/maand1]

- Standard: 3 - Jaar At Home service, Accidental damage cover & E-Learning course [meerprijs € 384,37 of € 14/maand1]

- Premium: 3 - Jaar At Home service, Accidental damage/theft cover & E-Learning course [meerprijs € 542,64 of € 20/maand1]

Aanpassingen besturingssysteem:

Legitieme Windows® XP Professional, SP2 [meerprijs € 56,53 of € 2/maand1]

Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 [meerprijs € 33,92 of € 1/maand1]

Opmerkingen:
En de rest laat ik aan jullie over. Al met al lijkt het erop dat dit mijn volgende laptop wordt. FF doorsparen :9
Misschien handig om de volgende keer dit als startpost mee te nemen. Voor het eerst heb ik een erg grote info post gedaan. Ik moet nog de truukjes onder controle krijgen. Jullie zijn nog niet van me af. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 03-04-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172610

He,

Ik denk erover om deze laptop eind deze week te kopen.
Dit lijkt me een heel goed topic om een idee te krijgen van de pro's en con's.
Alvast bedankt voor dit soort goeie info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

B_O_S_S schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:34:
Ik heb voor een kennis ook gekeken naar de Inspiron 6400, en het viel me op (is overigens met bijna alle Dell-producten zo, heb het een tijdje terug al gemerkt) dat je bij het Small Business-gedeelte van de Dell-site ongeveer 100-150 euro (afhankelijk van de configuratie) minder betaalt voor dezelfde configuratie.

Dit is uiteraard "nepperij" van Dell, want je hebt geen KVK-nummer of ander bewijs nodig dat je een bedrijf runt, als particulier kan je ook gewoon in de Small Business-shop bestellen. De aanbiedingen zijn overigens wel anders als bij particulier, maar de totaalprijs (incl. BTW) is bijna altijd lager.
klopt, helemaal als je z'n business blaadje thuis krijgt, door daar een PC uit te nemen en van toenmalige aanbiedingen (buiten folder om) gebruik te maken was ik 400 euro goedkoper uit dan als ik gewoon via particulier was geklikt (daar maakt de prijs via welke weg je klikt soms ook nog uit.. terwel je de zelfde config koopt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Die verzekering!!!
Je bent echt gek als je er toe in staat bent dat te nemen....het lijkt mij dat er veel goedkopere opties zijn waarbij je niet voor 400 euro extra genaaid wordt! Van dit bedrag kan je nog een laptop bij MediaMarkt erbij kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136078

heb hem vandaag om 13:00 uur ontvangen en vorig week zondig 's avonds besteld. Is precies 8 dagen.

Eerste indruk :

-opstarten kan wel wat sneller met 1 ghz aan ram
-heel veel troep zoals ms works (bagger), corel paint en mcafee securitycenter allemaal trial softare, wanadoo euope, tiscali internet, sonic brandsoftwareetc
-het ergste is: kleur is niet zo goed. heb namelijk een dvd afgespeeld, beeld was niet super tot slecht.(standaard scherm, intel 945gm, 1280x800, max 32 bits te configureren ?). Dacht dat de kleurkwaliteit tot iets van 256 shared was??
-snel foto's bekijken met mediacenter is niet mogelijk.

Had eigenlijk meer verwacht. Voor de rest ziet ie er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 12:16
Anoniem: 136078 schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:03:
heb hem vandaag om 13:00 uur ontvangen en vorig week zondig 's avonds besteld. Is precies 8 dagen.

Eerste indruk :

-opstarten kan wel wat sneller met 1 ghz aan ram
-heel veel troep zoals ms works (bagger), corel paint en mcafee securitycenter allemaal trial softare, wanadoo euope, tiscali internet, sonic brandsoftwareetc
-het ergste is: kleur is niet zo goed. heb namelijk een dvd afgespeeld, beeld was niet super tot slecht.(standaard scherm, intel 945gm, 1280x800, max 32 bits te configureren ?). Dacht dat de kleurkwaliteit tot iets van 256 shared was??
-snel foto's bekijken met mediacenter is niet mogelijk.

Had eigenlijk meer verwacht. Voor de rest ziet ie er wel goed uit.
ahum....

1) Je hebt zeker een 5400rpm harde schijf. Je had zelf ook wel kunnen bedenken dat opstarten / andere schijfbewerkingen aanzienlijk sneller zijn op een 7200rpm schijf.

2) Kleur niet goed? Dan zou het idd wel eens aan de tft kunnen liggen. Verder: 32 bit is gewoon max wat je kan instellen (is ook nog eens eigenlijk maar 24bit); ik zou me god niet weten hoe jij aan 256bit beeld zou kunnen denken.... de integrated intelvideozooi heeft max 224 megabyte videogeheugen (shared ook nog eens)....

3) Traagheid kan ook komen door al dir geinstalleerde troep....

Als ik jou was zou ik alleen nog even die kleurshit verder gaan uitpluizen, das het enige waar je je ongerust over hoeft te maken denk ik... Wat klopt er niet aan de kleur dan? Is het gelig? Is het alleen maar reflectie?

Ik heb zelf dit ding ook maar besteld vandaag.... Toch wel een erg aantrekkelijke aanbieding...Ik durfde niet te wachten tot overmorgen; 150euro + 5% + 5% korting is wel mooi genoeg vond ik :)

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Underworld schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:52:
hmmm nice hier dit alles!!!
Uw wilt graag van wd200 weten wat dat ding is wat uitsteekt bij de laptop?
is dat de BT stick of is het iets anders???
is de ontvanger van me kingston muis, die kreeg ik bij de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136078

gavro_g schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:12:
[...]

ahum....

1) Je hebt zeker een 5400rpm harde schijf. Je had zelf ook wel kunnen bedenken dat opstarten / andere schijfbewerkingen aanzienlijk sneller zijn op een 7200rpm schijf.

2) Kleur niet goed? Dan zou het idd wel eens aan de tft kunnen liggen. Verder: 32 bit is gewoon max wat je kan instellen (is ook nog eens eigenlijk maar 24bit); ik zou me god niet weten hoe jij aan 256bit beeld zou kunnen denken.... de integrated intelvideozooi heeft max 224 megabyte videogeheugen (shared ook nog eens)....

3) Traagheid kan ook komen door al dir geinstalleerde troep....

Als ik jou was zou ik alleen nog even die kleurshit verder gaan uitpluizen, das het enige waar je je ongerust over hoeft te maken denk ik... Wat klopt er niet aan de kleur dan? Is het gelig? Is het alleen maar reflectie?

Ik heb zelf dit ding ook maar besteld vandaag.... Toch wel een erg aantrekkelijke aanbieding...Ik durfde niet te wachten tot overmorgen; 150euro + 5% + 5% korting is wel mooi genoeg vond ik :)
Op de dell site staat: Geïntegreerde grafische oplossing: Intel® Graphics Media Accelerator 950TM met max. 224 MB aan gedeeld systeemgeheugen

Op mijn video settings in device manager lees ik mobile intel 945 GM express chipset family.

Kan iemand nagaan of hij/zij dit ook heeft? Heb ik nou iets anders gekregen?

De kleur was gewoon grauw en niet scherp ( niet op mijn tv en desktop), vandaar mijn zorgen. Wat betekent trouwens max 224 mb aan gedeeld systeemgeheugen?? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Nou vraag ik me nog steeds af of die 9-cell battery nou uitsteekt ofniet..?! Heb hier volgens mij nog geen duidelijk antwoord op gelezen. Dan had ik nog een vraag. Die QuickSnap™ Cover Option ziet dat er een beetje mooi uit ofniet?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Riccardo schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:47:
Nou vraag ik me nog steeds af of die 9-cell battery nou uitsteekt ofniet..?! Heb hier volgens mij nog geen duidelijk antwoord op gelezen. Dan had ik nog een vraag. Die QuickSnap™ Cover Option ziet dat er een beetje mooi uit ofniet?

Alvast bedankt!
Quote mijzelf :)
AttiX schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 15:30:
[...]

De 6 cels en 9 cells batterij Bij de Inspiron 6000 verschillen niet in grootte alleen in gewicht. Aangezien de batterij op dezelfde plek zit als bij de 6400 en ze exact dezefde type batterij gebruiken, kun je er van uit gaan dat de batterij niet uitsteekt.

Als je de afbeelding van de onderkant van de laptop bekijkt, zie je ook dat er geen ruimte is voor de batterij om uit te steken.
Die quicksnaps zijn eigen smaak. Je kunt nu alleen Natural Leather bestellen. Ik zelf heb een blauwe cover op mijn Inspiron 6000. Ziet er wel netjes uit vind ik. Voordeel is dat je de laptop zelf beschermd tegen krassen.
Cherrywood
Carbon Fiber
Mediterranean Blue
Natural Leather

Je kunt de quicksnap covers ook los kopen bij http://www.it-premier.de/. Al een aantal malen wat bij die zaak gekocht. Vlotte afhandeling je moet alleen wat Duits kunnen lezen. Mailen kun je doen in het Engels.

[ Voor 33% gewijzigd door AttiX op 03-04-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Oh ja wd200 had nog een vraagje.... Heb jij de laatste bios op je latop staan (in vergelijking met degene die van de dell site te downloaden is)? Is er in het bios de optie virtualisation aanwezig? Ik vraag me af of ze het eruit hebben gesloopt of niet... Zo niet, wat me eingenlijk nog meer interesseert: is VT beschikbaar?? Is het geimplementeerd en bruikbaar?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
gavro_g schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:34:
Oh ja wd200 had nog een vraagje.... Heb jij de laatste bios op je latop staan (in vergelijking met degene die van de dell site te downloaden is)? Is er in het bios de optie virtualisation aanwezig? Ik vraag me af of ze het eruit hebben gesloopt of niet... Zo niet, wat me eingenlijk nog meer interesseert: is VT beschikbaar?? Is het geimplementeerd en bruikbaar?
nog niet in de bios geweest laptop is nu met defrag bezig omdat ik meer als de helft er uit gesloopt heb en bij geinstaleerd.

ik ga morgen even kijken, mag ik vragen wat je met dat virualisation bedoeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Das iets heel begerenswaardig :P

Het gaat om een techniek (wat al zeker aanwezig is in de cpu zelf...) die ervoor zorgt dat je 2 (of zelfs meer) besturingssystemen naast elkaar kan draaien (niet dualboot, maar tegelijk); de VT technologie speelt dan de 'negotiator' ipv bijvoorbeeld VMware. Op deze manier werken programma's als VMware veel sneller (ik kan me hierinneren dat je hoogstens 5% performance verliest....).

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:37
Damn :P die DELL Inspiron 6400 met --> Intel ® Core™ Duo Processor T2300 1667 Mhz, 1 x 512 MB, 60 GB 5400 rpm, ATi X1400 256 MB, BlueTooth, 9 cells accu, 15,4" TrueLife TFT kost incl. BTW en verzending maar € 1050,00 das pas concurrentie voor b.v de Acer Aspire 5672WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
WiLLoW_TieN schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:24:
Damn :P die DELL Inspiron 6400 met --> Intel ® Core™ Duo Processor T2300 1667 Mhz, 1 x 512 MB, 60 GB 5400 rpm, ATi X1400 256 MB, BlueTooth, 9 cells accu, 15,4" TrueLife TFT kost incl. BTW en verzending maar € 1050,00 das pas concurrentie voor b.v de Acer Aspire 5672WLMi
wacht maar af of er beter actie komen, ik heb de zelfde met 1 gb geheugen en std gedeeld video geheugen voor 840.
tenzij je veel waarde hecht aan een goede kaart maar ik kan er prima mee leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

wd200 schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:30:
[...]
wacht maar af of er beter actie komen, ik heb de zelfde met 1 gb geheugen en std gedeeld video geheugen voor 840.
tenzij je veel waarde hecht aan een goede kaart maar ik kan er prima mee leven
* Ravhin met stupid is... ;)
Die grafische kaart is natuurlijk leuk en mooi enzow, maar vreet ook een hoop batterijen (ook als je gewoon office't?) Voor een mobiel laptoppie waar je lang plezier van kunt hebben zonder varken in de buurt is de 6400 met de 950 chip IMO het beste. Voor gaming is de mobile toch niet zo geschikt, dan kan je beter een dektopvervangende laptop á la Athlon nemen...

[ Voor 14% gewijzigd door Ravhin op 04-04-2006 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Zit die bluetooth module, die je bij kan bestellen wel ingebouwd eigenlijk? of is het zn los ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Riccardo schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 07:35:
Zit die bluetooth module, die je bij kan bestellen wel ingebouwd eigenlijk? of is het zn los ding?
Die zit ingebouwd in een slot achter de batterij:
Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ins6000/en/sm/blue07.jpg
Dit plaatje is van de 6000, maar is exact gelijk aan mijn plaatje in de gedownloade manual ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja morgen weer nieuwe acties. Het is dus ff afwachten. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Ravhin schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 07:41:
[...]

Die zit ingebouwd in een slot achter de batterij:
[afbeelding]
Dit plaatje is van de 6000, maar is exact gelijk aan mijn plaatje in de gedownloade manual ;)
Zou je dit ook los kunnen kopen? Als je na een tijdje toch dit ding er toch wel in wil hebben... Ik kan het op de site niet vinden :/

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

gavro_g schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 08:43:
[...]
Zou je dit ook los kunnen kopen? Als je na een tijdje toch dit ding er toch wel in wil hebben... Ik kan het op de site niet vinden :/
Dell verkoopt deze moduiles voorzover ik weet niet los, net zomin als grafische kaarten voor een laptop los verkocht worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Ravhin schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 08:47:
[...]
Dell verkoopt deze moduiles voorzover ik weet niet los, net zomin als grafische kaarten voor een laptop los verkocht worden...
Hmz, dan maar misschien mn order gaan veranderen, 24 euro extra is niet heel erg veel extra (en toch wel handig om af en toe via bluetooth - mda compact te internetten!)

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Worden inderdaad niet los verkocht, je moet gek zijn om hem er niet bij te nemen. Of je moet natuurlijk echt een afkeer tegen bt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Dat van die grafische kaarten houdt mij toch bezig: is het mogelijk om later een GK extr ain te bouwen, door deze bijvoorbeeld uit een 'oude' I6000 te slopen? :Y)
Ik vind op dit moment die 950 goed genoeg, maar als Vista eindelijk een beetje doorgeworteld is zou het wel fijn zijn om wat meer power in de book te hebben. In de manual van de 6000 kon ik wel vinden dat je de GK á la X300 zonder problemen er uit kan halen, hij zit dus niet gesoldeerd. Waarschijnlijk zit een dergelijke PCI-e 16x dus ook in de 6400. Blijf je alleen met die 'custom' heatpipe zitten, want dat zal niet bij elke laptop gelijk zijn. Iemand ideeën?

[ Voor 3% gewijzigd door Ravhin op 04-04-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
(edit, vorig jaar heb ik heel wat dell medewerkers gesproken. De ene zei van wel, de andere van niet. Uiteindelijk kon ik de modulen niet los bestellen, mooi dat dat nu beter is.)
Ravhin schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:49:
Dat van die grafische kaarten houdt mij toch bezig: is het mogelijk om later een GK extr ain te bouwen, door deze bijvoorbeeld uit een 'oude' I6000 te slopen? :Y)
Ik vind op dit moment die 950 goed genoeg, maar als Vista eindelijk een beetje doorgeworteld is zou het wel fijn zijn om wat meer power in de book te hebben. In de manual van de 6000 kon ik wel vinden dat je de GK á la X300 zonder problemen er uit kan halen, hij zit dus niet gesoldeerd. Waarschijnlijk zit een dergelijke PCI-e 16x dus ook in de 6400. Blijf je alleen met die 'custom' heatpipe zitten, want dat zal niet bij elke laptop gelijk zijn. Iemand ideeën?
Net als bij de I6000 met GMA900 is er een grote kans dat de I6400 met een GMA950 chipset geen PCI-Express aansluiting heeft. Op notebookforums hebben ze in een I9400 met GMA ie wel een aansluiting had een andere videokaart gezet. Dit werkte ook niet.

Als je later wilt upgraden, dan kun je nu beter een dedicated videokaart kiezen. De X1300 bijvoorbeeld. Bestel je laptop dan telefonisch en vraag of je mag bestellen zonder die nutteloze printer. Vaak lukt dit wel en scheelt dit €30,- Als je wel een printer wilt, mag je 1 van mij hebben. Staan nog nieuw in de doos. Er passen alleen 3x zo dure dell cartridges in :(

Heb 2 keer een notebook bij dell besteld, 2 keer gevraagd de printer weg te laten. 2 keer 30,- euro korting gekregen, maar wel 2 printers ontvangen :?

[ Voor 94% gewijzigd door AttiX op 04-04-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
AttiX schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:51:
De site die ik al eerder vermeldde (http://www.it-premier.de/) verkoopt de bluetooth modulen wel los (€44,-). In amerika kun je ze ook los bij Dell bestellen, maar in Europa niet.
Ik heb net Dell gebeld (NL) en je kan ze gewoon los bestellen... Telefonisch dan wel, want op de site zijn ze (nog?) niet te vinden. Kosten: 20 euro ex btw, ex verzendkosten (totaal is 35 euro?).

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Nah, ik krijg er geen printer bij. Zoals ik al zei, ik ga op dit moment vooral voor een lange adem en officegebruik. Ik bouw zelf wel een game-desktopje in elkaar als ik dat echt wil. Moet je, vind ik, niet op een laptop willen. Bizar trouwens van die printers. Ze kunnen ze zeker aan de straatstenen niet kwijt? })
Zodra mijn jaar CAR over is gaat de schroevedraaier in de doos om eens te kijken of de plaatjes kloppen (nee geen lid van de VYW-club ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

gavro_g schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:56:
Ik heb net Dell gebeld (NL) en je kan ze gewoon los bestellen... Telefonisch dan wel, want op de site zijn ze (nog?) niet te vinden. Kosten: 20 euro ex btw, ex verzendkosten (totaal is 35 euro?).
Als je hem dan toch wil zou ik het er meteen bij bestellen. Als je even belt passen ze je order aan. Er komen steeds meer apparaten met BT, zelf vind ik het zeker handig i.c.m. met mijn Treo 650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Ravhin schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:33:
[...]

Als je hem dan toch wil zou ik het er meteen bij bestellen. Als je even belt passen ze je order aan. Er komen steeds meer apparaten met BT, zelf vind ik het zeker handig i.c.m. met mijn Treo 650.
Ik heb em los erbij besteld... Als je hem erbij wil moet je de order opnieuw plaatsen... Laat maar zo zitten, het is 12 euro extra. Heb geen zin om nog langer op mn laptop te gaan wachten...Prima hoor, dan maat een aantal biertjes minder ;)

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
wd200 schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:52:
[...]

nog niet in de bios geweest laptop is nu met defrag bezig omdat ik meer als de helft er uit gesloopt heb en bij geinstaleerd.

ik ga morgen even kijken, mag ik vragen wat je met dat virualisation bedoeld ?
Al kans gezien om even te kijken of VT aanwezig en bruikbaar is op dit beessie?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2938

Weet iemand hoe de kloksnelheid aan te passen is? In het BIOS staat deze momenteel op 1 GHz en
is hier niet aan te passen. Max is 1,83 GHz.

De laptop is trouwens heerlijk stil.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 2938 op 04-04-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Anoniem: 2938 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:22:
Weet iemand hoe de kloksnelheid aan te passen is? In het BIOS staat deze momenteel op 1 GHz en
is hier niet aan te passen. Max is 1,83 GHz.

De laptop is trouwens heerlijk stil.
Dat-ie heerlijk stil verbaast mij niet als het beestje maar op halve kracht loopt. :/
Echt vrolijk wordt je daar ook niet van, maar wat gebeurt er als je je processor belast, bijvoorbeeld door Exact Audio Copy op te starten met een audio CD'tje? Voor hetzelfde geld staat je laptop nu gewoon idle te draaien en doet-ie een stapje terug (speedstep toch? :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2938

Ravhin schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:03:
[...]

Dat-ie heerlijk stil verbaast mij niet als het beestje maar op halve kracht loopt. :/
Echt vrolijk wordt je daar ook niet van, maar wat gebeurt er als je je processor belast, bijvoorbeeld door Exact Audio Copy op te starten met een audio CD'tje? Voor hetzelfde geld staat je laptop nu gewoon idle te draaien en doet-ie een stapje terug (speedstep toch? :X )
Misschien had ik er bij mogen typen "in vergelijking met me vorige laptop" Dell latitude 600. Ook
al had deze niks te doen was het herrie. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Zit echt zwaar te twijfelen over die garantie die je er bij kan nemen. Standaard 1 jaar garantie lijkt me ook wel genoeg, want zn 3 jarige garantie kost handen vol geld..
Aantal weken geleden wilde ik nog een acer aspire 5672 wlmi. Acer staat echter zeer slecht aangeschreven en dell veel beter. Voor mij wordt het dus een dell inspiron 6400!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

die dvd-rw is die eruit te klikken? zodat je bv een 2e hdd in media bay erin kan schuiven net zoals bij mijn dell d610 van mijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Anoniem: 157155 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:17:
die dvd-rw is die eruit te klikken? zodat je bv een 2e hdd in media bay erin kan schuiven net zoals bij mijn dell d610 van mijn werk?
Neej, je kunt de DVD-drive er wel makklijk uit krijgen. Maar er zijn geen adapters voor een 2e harde schijf.
Dell verkoopt het ook als een fixed drive en niet als een Mediabay. Zou wel mooi zijn idd, of een 2e accu erin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

AttiX schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:19:
[...]

Neej, je kunt de DVD-drive er wel makklijk uit krijgen. Maar er zijn geen adapters voor een 2e harde schijf.
Dell verkoopt het ook als een fixed drive en niet als een Mediabay. Zou wel mooi zijn idd, of een 2e accu erin. :)
Jah idd, ik vind het echt ideaal bij mijn Dell D610. Even dvd-rw eruit, hdd erin.... 1 accu is genoeg, 4 uur plezier, tjah op werk, plezier is wat anders. Maar het is wel zeker prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Anoniem: 157155 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:22:
[...]

Jah idd, ik vind het echt ideaal bij mijn Dell D610. Even dvd-rw eruit, hdd erin.... 1 accu is genoeg, 4 uur plezier, tjah op werk, plezier is wat anders. Maar het is wel zeker prettig!
Hm grappig dat kan ook met mijn VAIO van 6 jaar terug, mja toch best interessant hoe technologie kan veranderen in een aantal jaar om die MediaBay te vervangen, opzij te schuiven zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Underworld schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:44:
[...]

Hm grappig dat kan ook met mijn VAIO van 6 jaar terug, mja toch best interessant hoe technologie kan veranderen in een aantal jaar om die MediaBay te vervangen, opzij te schuiven zeg maar.
Mediabay is niet opzij geschoven, media bay is tot ondergeschoven prioriteit gemaakt, in ieder geval in de consumentenmarkt waar 90% van de consumenten nooit zover komt dat ze uberhaupt zichzelf afvragen wat ze verder met zo'n mediabay kunnen. Dus zit het alleen nog in de zakelijke laptops.

Bij mijn HP hebben ze in plaats daarvan een accu gemaakt die je onder je laptop kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik zit nu te twijfelen tussen de Acer Ferrari 4002WLMib ( Turion ML-30 1,6 Ghz ) of de DELL Inspiron 6400 ( DuoCore T2300 1,6 Ghz ). Maar wat is nu wijsheid ? De AMD is 64 bits en evt. zeer toekomst gericht Vista b.v of de Intel met zijn betere accu gebruik en 2 Core's ?? De Intel is volgens mij toch gewoon 32 bits ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Ik heb net ook de knoop doorgehakt en Dell gebeld en een Inspiron 6400 besteld.

Intel Core Duo T2400 (2x1.83Ghz)
1x512MB PC4200 (heb zelf nog 512)
60GB, 5400(om kosten te drukken, kan altijd vervangen worden)
ATI Mobility Radeon X1400
15.4" WSXGA+ (1680x1050)
9Cells batterij

Zonder printer (-35) -150, -5% -5%(dankje WD200) en nog een beetje korting van de Dell mevrouw :>
Totaalprijs van 1100,- inc verzending.

Wederom blijkt dat je gewoon moet bellen en moet onderhandelen.

Hoop dat ik de goede beslissing heb gemaakt door niet tot morgen te wachten })

[ Voor 11% gewijzigd door AttiX op 04-04-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
veel plezier er al vast van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:34
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:40:
Ik zit nu te twijfelen tussen de Acer Ferrari 4002WLMib ( Turion ML-30 1,6 Ghz ) of de DELL Inspiron 6400 ( DuoCore T2300 1,6 Ghz ). Maar wat is nu wijsheid ? De AMD is 64 bits en evt. zeer toekomst gericht Vista b.v of de Intel met zijn betere accu gebruik en 2 Core's ?? De Intel is volgens mij toch gewoon 32 bits ?
Tja, Vista is gewoon ook in 32 bits en daarnaast zie ik geen voordelen van 64 bit. De Core Duo daarentegen is veel zuiniger en sneller. Tevens zorgen de twee cores voor nog meer performance winst. Kortom ik zou et wel weten ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
stomme korte vraag.
me 6400 is bijna leeg 8-) nu heb ik hem in de oplader zitten, kan dit kwaad als die er de hele nacht in blijft tot morgen of moet ik hem er echt na 2 uur uithalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
wd200 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:38:
stomme korte vraag.
me 6400 is bijna leeg 8-) nu heb ik hem in de oplader zitten, kan dit kwaad als die er de hele nacht in blijft tot morgen of moet ik hem er echt na 2 uur uithalen ?
Ik heb op de forums van dell ergens gelezen dat de batterijen icm met de adapters met elkaar 'communiceren' (zo stond het er letterlijk). Wat die user vast bedoelde is dat het een druppellaadsysteem is; zodra de batterij charged is dan gaat de adapter over op druppelladen, wat inhoudt dat er bijna niets naar de batterij gaat, tenzij deze 'leger' wordt en er weer een klein beetje lading naar de batterij gestuurd wordt (net zoals de GP powerbank batterijen en lader).

Heb je nog toevallig gekeken naar die virtualisatie? :)

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
gavro_g schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:49:
[...]

Ik heb op de forums van dell ergens gelezen dat de batterijen icm met de adapters met elkaar 'communiceren' (zo stond het er letterlijk). Wat die user vast bedoelde is dat het een druppellaadsysteem is; zodra de batterij charged is dan gaat de adapter over op druppelladen, wat inhoudt dat er bijna niets naar de batterij gaat, tenzij deze 'leger' wordt en er weer een klein beetje lading naar de batterij gestuurd wordt (net zoals de GP powerbank batterijen en lader).

Heb je nog toevallig gekeken naar die virtualisatie? :)
dankje..

ben in me bios gedoken maar kan niks vinden dat op virtualisatie leek. of kan het ook anders heten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Mja, de vroegere codenaam voor Intel Virtualisation Technology (VT) was geloof ik Vanderpool... Maar dat was dus de codename en zou denk ik niet meer gebruikt worden...

Nah jammer, hopen dat Dell er wel nog een biosupdate voor zal gaan maken... Dit zou ik er toch ERG graag in willen hebben :(

Dank!

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ik snap niet hoe het werk geef je dan bv een toetscombinatie dat die naar het andre OS gaat of wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Nou, het werkt net zoals VMware nu werkt... Je hebt een host besturingssysteem, in jouw geval is dat nu windows xp sp2. Hierop installeer je VMware (server beta of workstation 5.5.1 ondersteunen intel VT). Hiermee kan je of op een virtuele schijf (een aangemaakte file op een van je huidige fat/ntfs partities) of op een andere fysieke schijf een ander besturingsysteem installeren. VMware simuleert een fysieke schijf, een fysieke cpu, geheugen, e.d. zodat het voor het besturingsysteem lijkt alsof het op een echt systeem wordt geinstalleerd... dat terwijl het allemaal bijnnen een venstertje draait.

Nu zorgt Intel VT voor de interactie tussen de guestOS en het hostOS... niet meer erg log via vmware (terwijl nog wel alles via vmware gedraaid moet worden.... Resultaat: performance in guestOS is toch wel minstens 95% van je echt fysieke performance!! (voorheen kon dit echt dramatisch laag zijn in een guestOS

Als het allemaal nog niet duidelijk is, hier vind je een flash uitleg: http://download3.vmware.com/demos/ws/
hier zie je ook hoe het werkt (erg duidelijk!)

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
TB scherm

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.eskens/Laptop/Foto142.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:01

KabalA!

[ No-Life ]

Ik heb na veel wikken, wegen en topics lezen ook de knoop doorgehakt, ik heb ook een inspiron 6400 besteld :*)

Intel Duo T2300, 512 ram, 60Gb (5400rpm), 9-cell accu, mobilty x1300 128mb.

Wel met de printer, want mij werd verteld dat die er niet vanaf kon... opzich niet erg, want de cartridge van m'n all in one is bijna leeg, en nu print ik dus eerst die dell leeg en dan koop ik nieuwe inkt voor die all in one en gaat de dell printer eruit of naar iemand die hem wil hebben :P

Ook gebruik gemaakt van de extra 5% "kortingsbon" van wd200, ook hiervoor mijn dank _/-\o_

Uiteindelijk kwam ik met de verschillende kortingen op een totaal prijs van 845,77 incl verzendkosten en kan niet wachten tot de postbode een deze dagen met een pakket voor de deur staat :7

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Waar kan ik die kortings couponnen eigenlijk vinden..? Heb wel een paar sites gevonden, alleen die couponnen werken niet bij de Nederlandse Dell. Is zeker Amerikaans ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Wat bedoel je met TB scherm???

En is dit een scherm met Truelife?

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
gavro_g schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:29:
[...]

Al kans gezien om even te kijken of VT aanwezig en bruikbaar is op dit beessie?
In het bios staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/56ce2894a9f901147670c015807ee1b3/thumb.jpg
Virtualization lijkt mij dus aanwezig :)

Verder staat er in user manual dat de batterij inderdaad niet "overladen" kan worden.
Ik heb het normale scherm (op mijn order/pakbon etc staat iig niets over truelift oid) en voor mij is deze helder genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik wil het verschil eigenlijk zien tussen normaal en truelife. Welke van de 2 heeft de minste schittering van bv TL verlichting.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
geenstijl schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:19:
[...]
In het bios staat het volgende:
[afbeelding]
Virtualization lijkt mij dus aanwezig :)
[...]
Nice!! Ik kan niet wachten tot dit beessie binnen is zeg! Linux host os, met een windows guest OSje erop... eventueel eens gaan prutsen met OSX. Zonder performance loss !!! (nou ja een paar procent dan). Dit icm met dual core (geen rare haperingen door verschilledne bezig heden in draaiende os-en) moet echt zo lekker werken!

Ik denk dat dit wel de goede keus was...heh

Zodra ik het binnen heb zal ik zeker wat over perfomance vertellen qua VT!

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
gavro_g schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:45:
[...]Nice!! Ik kan niet wachten tot dit beessie binnen is zeg! Linux host os, met een windows guest OSje erop... eventueel eens gaan prutsen met OSX. Zonder performance loss !!! (nou ja een paar procent dan). Dit icm met dual core (geen rare haperingen door verschilledne bezig heden in draaiende os-en) moet echt zo lekker werken!!
Het is inderdaad erg prettig dat tijdens bv het rarren, je nog gewoon kan browsen etc.
De laptop is in mijn "oren" erg stil, alleen na een tijd (ca 15 min) zeer cpu-intensief begint er een licht zoemend geluid hoorbaar te worden.
De behuizing voelt degelijk aan en de laptop ziet er netjes afgewerkt uit.
Enige nadeel is inderdaad de hoop dell-zooi die er op staat.
Ben nu bezig met XP Prof erop aan het zetten (bij mij zat er Media Center 2005 op).
Voor mensen die niet teveel gamen is deze laptop 1 van de beste aankopen die ze kunnen doen.
Prijs/prestatie verhouding is geweldig.
Waar vind je immers voor 812 euro een laptop met een T2300, 1 GB geheugen, 60 GB 5400 rpm harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waaaaaaaaaaaat?

De 6400 is nu standaard 900 euro. Dit is wel inclusief gratis bezorging en gratis geheugen upgrade. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geenstijl schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:55:
[...]

Het is inderdaad erg prettig dat tijdens bv het rarren, je nog gewoon kan browsen etc.
De laptop is in mijn "oren" erg stil, alleen na een tijd (ca 15 min) zeer cpu-intensief begint er een licht zoemend geluid hoorbaar te worden.
De behuizing voelt degelijk aan en de laptop ziet er netjes afgewerkt uit.
Enige nadeel is inderdaad de hoop dell-zooi die er op staat.
Ben nu bezig met XP Prof erop aan het zetten (bij mij zat er Media Center 2005 op).
Voor mensen die niet teveel gamen is deze laptop 1 van de beste aankopen die ze kunnen doen.
Prijs/prestatie verhouding is geweldig.
Waar vind je immers voor 812 euro een laptop met een T2300, 1 GB geheugen, 60 GB 5400 rpm harde schijf?
900 euro :'(
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenzzz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 20:06
Ik heb sinds gisteren ook mn 6400 binnen, geweldig ding. Alleen, hoe kan je hem handmatig op 1.83ghz zetten ipv 1.0ghz? Ik krijg maar het maar neit voor elkaar en bij de quicksets lukt het ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Anoniem: 157137 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:15:
Waaaaaaaaaaaat?

De 6400 is nu standaard 900 euro. Dit is wel inclusief gratis bezorging en gratis geheugen upgrade. :|
Je bent nog steeds ongeveer net zoveel kwijt als gisteren.. 812 euro + 75 verzendkosten is immers bijna hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
evaarties schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:35:
[...]

Je bent nog steeds ongeveer net zoveel kwijt als gisteren.. 812 euro + 75 verzendkosten is immers bijna hetzelfde.
De mijne was 812 incl verzendkosten, maar ik heb hem vorige week woensdag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geenstijl schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:37:
[...]

De mijne was 812 incl verzendkosten, maar ik heb hem vorige week woensdag besteld.
Oh vandaar. Dacht dat je hem vandaag had besteld. ;)

Maar ik las hier ergens dat er 5% korting bonnen zijn? Waar kan je die vinden?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 05-04-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Postte wd200 eerder in dit topic:
invoeren als zijnde waardebon, code ctrl +c en ctrl+v bij waarde bonnen regel

NRF8MZ4?VK?LL8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geenstijl schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:48:
Postte wd200 eerder in dit topic:
invoeren als zijnde waardebon, code ctrl +c en ctrl+v bij waarde bonnen regel

NRF8MZ4?VK?LL8
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 15:21

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Was deze code niet tot 4 of 5 april geldig?
Waar vind je codes die bruikbaar zijn in NL?

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--haste-- schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:54:
Was deze code niet tot 4 of 5 april geldig?
Waar vind je codes die bruikbaar zijn in NL?
Jawel. Hij is geldig net uitgeprobeerd. Het werkt nog steeds! :9

Weet iemand of je geen problemen kunt krijgen als je je voordoet als kleine ondernemer? Hoe controleren zij het eigenlijk?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 05-04-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

evaarties schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:22:
Ik wil het verschil eigenlijk zien tussen normaal en truelife. Welke van de 2 heeft de minste schittering van bv TL verlichting.
TrueLife heeft sterkere spiegeling als nadeel (werken in direct zonlicht of sterke verlichting is uit den boze), maar heeft als voordeel dat de kleuren mooier zijn, en een hoger contrast/helderheid.
Ikzelf heb sinds enkele weken een 630m met een 14.1" UltraSharp TrueLife scherm, en ik vind het prachtig werken.
Die waardebon van hierboven is blijkbaar niet geldig in België trouwens...
Als ik hem invoer krijg ik de melding dat er een probleem is met de geldigheid, en er gaat 0% van mijn prijs af...
Weet iemand een goeie plek om zo'n speciale codes te vinden? (ook voor België) ?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 125106 op 05-04-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold123
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-02 16:21
code werkt alleen bij consument, niet bij kleine ondernemer (is vaak al 5% goedkoper volgens mij)

Heb net via telefoon besteld:

T2500 2 GHz, 2x512 MB, ATI X1400, 15.4" UltraSharp, 100GB (5,000 rpm), Dvd writer, 9 cell batterij, Bluetooth en DE printer.

voor € 1300.- btw/verzending.
verteld dat dit me budget was en echt niet meer kon betalen, na 15 sec muziekje gehoord te hebben was het goed.

(is toch nog € 36,22 meer als ik hem zondagavond besteld had...)

Heb besteld als kleine ondernemer.

Ze controleren niet echt of het een bestaand bedrijf is (wat toevallig nu wel zo is).

ps. iemand printer kopen, € 36,22 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Hoe je het ook went of keert ik kom toch nu zo een € 60,00 duurder uit dan eergisteren.
Of ik nu als kleine ondernemer configureer of als consument met de 5% extra van wd200 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

De prijzen bij Dell zijn even wisselvallig als het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Damn...

is wel heel erg goed geprijst nu!!!!
denk dat ik dit wel ga doen, hoewel de printer wel minder is die heb ik namelijk totaal niet nodig :S

Moet je bij Dell meteen betalen of mag er een paar weken tussen zitten, ik kan dat namelijk nergens terug vinden

ik kom trouwens op deze prijs: € 887,97
(BT chip, 9cell batterij + de extra korting van 46 eurie nog wat dankzij WD200 _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door Underworld op 05-04-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Underworld schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:07:
Damn...

is wel heel erg goed geprijst nu!!!!
denk dat ik dit wel ga doen, hoewel de printer wel minder is die heb ik namelijk totaal niet nodig :S

Moet je bij Dell meteen betalen of mag er een paar weken tussen zitten, ik kan dat namelijk nergens terug vinden

ik kom trouwens op deze prijs: € 887,97
(BT chip, 9cell batterij + de extra korting van 46 eurie nog wat dankzij WD200 _/-\o_
Een beetje zoeken kan geen kwaad:
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

[ Voor 17% gewijzigd door geenstijl op 05-04-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Hmm thnx Alleen met CC bij aflevering + 5 euro extra kosten
of meteen via bankstorting, ik heb voor het laatste gekozen, nou maar hopen dat het pakketje snel arriveert! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Underworld schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:40:
[...]

Hmm thnx Alleen met CC bij aflevering + 5 euro extra kosten
of meteen via bankstorting, ik heb voor het laatste gekozen, nou maar hopen dat het pakketje snel arriveert! ;)
Bij mij:
woensdag besteld (en direct geld overgemaakt), do/vr pre-productie, za productie, zo verzonden, di afgeleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door geenstijl op 05-04-2006 19:48 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.