“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Zoals ik al zei:Underworld schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:53:
Hmm netjes...
Ik zie dus dat de actie eerst was 812 + 89,25 eu bezorg kosten = 901,25
Opzich is de actie nu beter, niet alleen omdat er 46,73 vanaf gaat dankzij wd200, maar ook omdat je ook nog is een gratis printer er bij krijgt (wtf moet ik er eigenlijk mee ik heb een goede Canon...)
offtopic:
Iemand die misschien weet waar je goedkoop dell inkt kan kopen buiten inkclub / dell site??
bij mij was de actie goedkoper.
812 euro was incl. bezorgkosten
was die 812 ook incl kortingsbon?
[ Voor 23% gewijzigd door Underworld op 05-04-2006 21:25 ]
Jup.Underworld schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:21:
Ja idd heb het net ff nagerekend met een afdruk die ik eerder had gemaakt, en dat is idd een betere actie, ook omdat er MCE2005 bij zat... mja f*ckit...
was die 812 ook incl kortingsbon?
de prijs is nu wel een stuk hoger met mijn gekozen configuratie vergeleken met 2 weken geleden.
Ik ga voor de:
Intel ® Core™ Duo Processor T2500 (2 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x1024)
Harde Schijf 100GB (5,400 rpm) Hard Drive edit
LCD Scherm 15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™
Grafische Kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Primaire Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery (optional)
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate
en 3 jaar garantie, 1 jaar is echt te kort.
Kleine ondernemingen: € 1.478,00 ex btw (ga hem via vaders bedrijf kopen)
die 256mb videogeheugen, is dat 128mb eigen geheugen en 128 shared?
Jezus, scheelt wel erg veel met consumenten prijs, dezelfde configuratie kost € 1.874,46 ex btw
[ Voor 7% gewijzigd door Tennie op 05-04-2006 22:02 ]
Ga eens wat vaker op kraamvisite!
btw. uitleg over de DUO Core: http://www.hardware.info/..._Radeon_X1600_256_MB)/628
http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=2663&p=2 (+bechmark)
Kun je een T2300 vergelijken met een normale 2,4 Ghz (in die richting dan)?
En een T2500 met een 3,2 Ghz...
Ik vindt het namelijk zo'n rare vergelijking wat ik op een hoop sites zie staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Underworld op 05-04-2006 22:39 . Reden: verduidelijking ]
Zelfde geld voor garantie. De meerprijd die dell vraagt voor een geheugenmodule is vaak het dubbele van wat je er in de winkel voor betaald. "Maar deze modulen zijn getest", krijg je dan als antwoord. Zolang je wat bij de grote merken blijft, werkt het wel. Een tijdje geleden heb ik een lijstje geposted met de modules die ik in mijn Inspiron 6000 heb getest.
Ah, gevonden:
512MB Transcend PC4200 DDR2 533Mhz So-Dimm
512MB Corsair Valueselect PC 4200 DDR2 533Mhz So-Dimm
512MB Samsung PC4200 DDR2 533Mhz So-Dimm
512MB Micron PC3200 DDR2 400Mhz So-Dimm
[ Voor 14% gewijzigd door AttiX op 05-04-2006 23:05 ]
- 2 Ghz proc.
- Win XP SP2
- 2048 MB geheugen (nu gratis verdubbeling van 1024 MB
- 15,4" screen 1280x800 with TrueLife (hoewel ik twijfel over de TrueLife omdat dit nogal schijnt te glanzen)
- 256MB ATi® Mobility™ Radeon® X1400
- 9 cell batterij
Ik wil 'm o.a. gaan gebruiken om Cubase en wat VST instruments te draaien.
Is deze laptop hiervoor geschikt? Hopelijk kan iemand me hierover advies geven.
Verwijderd
Er zijn voor zover ik weet nog geen Expresscard geluidskaarten, dus je zit vast aan een USB of firewire kaartje dan, lijkt mij.
De kwaliteit van de onboard codec is niet echt denderend.
(*) Samples op meerdere sporen op een juiste volgorde zetten waardoor je muziek maakt. Weet niet of dat tracken heet, maar volgens mij wel. Wordt oud
[ Voor 7% gewijzigd door AttiX op 05-04-2006 23:15 ]
Maar dit gaat dus zeker werken?
ik dacht dat het vaak incompatibiliteits problemen gaf als je meerdere merken geheugen gaat toevoegen (hoewel ik nu ook een laptop met 2 verschillende geheugen modulen merken heb).
Ik heb de startpost ff aangepast, is misschien wat mooier zo?, suggesties welkom
Waarom zou een notebook heel anders werken dan een desktop qua geheugen. Tuurlijk er zullen merken zijn die incompatible zijn, maar das bij een desktop soms ook het geval. Dell levert ook niet standaard 1 merk geheugen. Heb al Infineon, Micron en Samsung voorbij zien komen.Underworld schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:16:
@AttiX
Maar dit gaat dus zeker werken?
ik dacht dat het vaak incompatibiliteits problemen gaf als je meerdere merken geheugen gaat toevoegen (hoewel ik nu ook een laptop met 2 verschillende geheugen modulen merken heb).
offtopic:
Ik heb de startpost ff aangepast, is misschien wat mooier zo?, suggesties welkom
De meeste consumenten zullen toch wel bij Dell het geheugen bestellen. Dus het lijkt mij niet winstgevend voor Dell om speciaal geheugen te ontwikkelen om die laatste mensen te dwingen Dell geheugen te kopen.
Naja, als je twijfeld:Vaak mag je het geheugen in een winkel ook wel even testen als je je notebook meeneemt.
Woei, een vermelding in een SP
In dat geval is praktisch elke moderne PC geschikt voor die taken.bart_x schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:18:
tnx AttiX, vergeten te vermelden: dat wordt inderdaad waarschijnlijk een USB geluidskaart.
[ Voor 12% gewijzigd door AttiX op 05-04-2006 23:24 ]
Het is wel gelijk 100 euro meer, is het dit waard? zal ik de snelheidswinst duidelijk merken?wd200 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:56:
als je toch al 1400 voor een laptop uitgeeft doe er dan wat meer bij voor 7200rpm schijf.
Ik zag ook voorbij komen dat een 7200 nauwelijks meer energie vreet dan een 5400 model, klopt dit ook?
Oke Thnx helemaal duidelijk!!!AttiX schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:22:
[...]
Waarom zou een notebook heel anders werken dan een desktop qua geheugen. Tuurlijk er zullen merken zijn die incompatible zijn, maar das bij een desktop soms ook het geval. Dell levert ook niet standaard 1 merk geheugen. Heb al Infineon, Micron en Samsung voorbij zien komen.
De meeste consumenten zullen toch wel bij Dell het geheugen bestellen. Dus het lijkt mij niet winstgevend voor Dell om speciaal geheugen te ontwikkelen om die laatste mensen te dwingen Dell geheugen te kopen.
Naja, als je twijfeld:Vaak mag je het geheugen in een winkel ook wel even testen als je je notebook meeneemt.
Woei, een vermelding in een SPZiet er net uit!
[...]
In dat geval is praktisch elke moderne PC geschikt voor die taken.
Ik dacht dat het echt heel moeilijk was om Dell producten te vervangen voor normale merken
Ja Joe! wat dacht jij dan, uiteindelijk omdat ik een fout maak en niet goed gezocht had en daardoor een nieuw topic begin behoor jij wel in de SP!
Mja lijkt me ook opzich logisch omdat hij meer toeren kan maken kost dit ook meer power/geheugen.--haste-- schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:25:
[...]
Het is wel gelijk 100 euro meer, is het dit waard? zal ik de snelheidswinst duidelijk merken?
Ik zag ook voorbij komen dat een 7200 nauwelijks meer energie vreet dan een 5400 model, klopt dit ook?
Ik zelf heb laatst een externe seagate schijf gekocht 5400rpm (2,5) (bevalt goed overigens, fluisterstil) en die is idd iets trager dan m'n Western 7200 (3,5) schijf, een bestand van 4 GB deed m'n western van de ene naar de andere partititie ongveer 3 minuten over en de seagate ik dacht weet het niet precies meer zeker 4 minuut nog wat
[ Voor 27% gewijzigd door Underworld op 05-04-2006 23:35 ]
Verwijderd
Maar nog is de harde schijf bij bijna alle handelingen de vertragende factor. Dus ook het verschil 5400 rpm vs. 7200 rpm is zeer goed merkbaar!Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:56:
Volgens benchmarks is de snelheidswinst tussen 4200rpm -> 5400rpm groter dan bij 5400rpm -> 7200rpm.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Wat voor gevolgen heeft dit? Dvd's afspelen schijnt geen probleem te zijn e.d.
Maar muziek luisteren, en video bewerken met programma's als pinnacle, gaat dit gewoon mogelijk kunnen zijn zonder hinder?
Valt wel mee volgens mij, hij moet ook geschikt zijn voor multimedia mogelijkheden,Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 06:59:
Ik las net dat er geen ( goede ) geluidskaart in deze laptop zit.
Wat voor gevolgen heeft dit? Dvd's afspelen schijnt geen probleem te zijn e.d.
Maar muziek luisteren, en video bewerken met programma's als pinnacle, gaat dit gewoon mogelijk kunnen zijn zonder hinder?
Dell site
Bullet SoundBlaster® -compatibele geluidskaart voor spraak en muziek
Bullet Audiocontroller: Sigmatel STAC9750 AC'97
Bullet 24-bits stereo, digitaal-naar-analoog
Bullet 14-bits stereo, analoog-naar-digitaal
3.5" is we erg groot
en jah... idd 3,5mm!Audio -aansluitingen: stereo-line-out (externe luidsprekers/hoofdtelefoon) en ingang voor externe microfoon (mono)
Verwijderd
Wat is jullie mening erover? (Ik kan nog weinig lezen op het net)
Is dit op dit moment een goede keus voor een desktop vervanger, licht spel gebruik?
En stel dat je wat zwaardere spellen wil spelen a la Halflife 2, kan die 256 videokaart (vetste versie) dat aan?
En zijn er wat ervaringen met het TrueLife scherm? Als ik de foto in dit topic bekijk dan lijkt het net een spiegel, is daar wel goed mee te werken?
I’m not superstitious, but I am a little stitious.
Daar moet je de cores kunnen toewijzen geloof ik.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Loop eens een Dixons binnen en kijk naar de vele Acer laptops die er staan, ik vindt het niets dat spiegel glas, het is wel mooi omdat alles erg helder is mja, wat hier al meer wordt neer gezet als de zon schijnt is het behoorlijk k*t (ervaringen van mij en een klasgenoot)rmr1 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:59:
Het "standaard" beeldscherm, dus zonder TrueLife is dat een Mat scherm of glanst dat ook nog?
En zijn er wat ervaringen met het TrueLife scherm? Als ik de foto in dit topic bekijk dan lijkt het net een spiegel, is daar wel goed mee te werken?
En vorige week zat ik achter een 17inch A617M,
Ben de naam kwijt die Sony gebruikt voor de technologie die Dell Truelife noemt, maar de Sony's hebben een paarse gloed op het scherm, net een spiegel. ze spiegelen wel heel erg maar er echt last van hebben? nee, en werk scherm geeft het beeld wel duidelijk weer als de zon erin schijnt?
Wanneer de sony uit staat en nog wel open geklapt, zie ik hier de tl lampen wel goed, maar als de sony aan staat, dan zie ik hier niets van.
Ik ga zeker voor een truelife scherm.
HTT-Thalan in "Het grote DELL Inspiron 9300 topic !"HTT-Thalan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:07:
[...]
Het is met afstand het allermooiste scherm dat ik ooit heb gezien!
En dat is niet alleen omdat ik hem nu nog maar net heb. Het scherm heeft een harde coating tegen beschadiging, en true, die zorgt voor wat spiegeleffect (als ie uit staat kun je er serieus je haar in kammen) maar als hij aan staat is het scherm een genot om naar te kijken. Het is glashelder, geen last van omgevingslicht, en ik heb de beeldscherm of brightness instelling zoals ze standaard kwamen niet 1 keer aan hoeven te raken.
En: Wat ik ook heel mooi vond: Wanneer je film kijkt, is het zwart, ook werkelijk zwart. En dat was echt vet. Diepzwart, en geen halfgrauwgrijspogingtotzwart.
Het toetsenbord heeft een zeer prettige aanslag, trouwens
het is het niet dat ik het hier niet mee eens ben, want het is ook erg mooi, mja het spiegelt behoorlijk kut in de zon, met m'n normale oude laptop heb ik daar veel minder last van
screenshot komt later ok.Henkie-Jan schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:59:
Kan iemand ook eens eens een screenshot maken van taakbeheer -> processen?
Daar moet je de cores kunnen toewijzen geloof ik.
maar idd bij processen rechtermuis knop onderster optie en dan kan je cpu 0 en cpu 1 selecteren.
standaard staan deze allebij aan.
Verwijderd
Dell richt zich met de 6400 waarschijnlijk op een andere markt. Vandaar geen 667 geheugen. Misschien later. Maar je kunt het ook zelf kopen. Wel een goed merk kiezen natuurlijk. En dan zal dat ook gewoon op 667 draaien.Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:22:
Paar vraagjes, waarom kan je bij de 9400 wel 677MHz geheugen kiezen en bij de 6400 niet? Verder werdt er eerst toch bij de 6400 een 7800 go geleverd?
En er is nooit een 7800go geleverd bij een 6400. Zou wel mooi zijn
80GB HDD ipv 60
ATI videokaart met eigen geheugen ipv shared
Dell Foto All in One 924 printer ipv Dell Colour Printer 725
Als je dit systeem neemt: http://configure2.euro.de...d&sbc=nlbsdrsinspn_6400_2
Het andere zakelijke 6400 systeem is kariger uitgerust.
In vergelijking met dit particuliere systeem: http://configure2.euro.de...s&sbc=nldhsrsinspn_6400_3
Uiteraard als je beide systemen standaard neemt met de standaard garantie van 1 jaar.
Zelf heb ik vergeleken met een 9 cell batterij op beide systemen en verder alles standaard.
Schrijft u allen in bij den Kamer van Koophandel
[ Voor 20% gewijzigd door Henkie-Jan op 07-04-2006 11:14 ]
Verwijderd
Ik heb de x1400 256 kaart genomen, 1024 RAM, 1.66ghz processor, 60GB 7400x HDD en het meest luxe scherm. Moet voldoende zijn om een beetje te kunnen fotoshoppen, videobewerken en lichte spellen toch?
uhm welke hoofdlink gebruik je dan?Henkie-Jan schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:09:
Ik weet niet of hier mensen zijn die ingeschreven staan bij de KVK, maar voor een paar euro meer (denk iets in de trant van €5,-)incl. BTW krijg je daar veel meer zoals:
80GB HDD ipv 60
Als je dit systeem neemt: http://configure2.euro.de...d&sbc=nlbsdrsinspn_6400_2
Het andere zakelijke 6400 systeem is kariger uitgerust.
In vergelijking met dit particuliere systeem: http://configure2.euro.de...s&sbc=nldhsrsinspn_6400_3
Uiteraard als je beide systemen standaard neemt met de standaard garantie van 1 jaar.
Zelf heb ik vergeleken met een 9 cell batterij op beide systemen en verder alles standaard.
Schrijft u allen in bij den Kamer van Koophandel![]()
edit: via www.dell.nl en dan kleine consumenten iig geen 80 gb voor 5 euro.. maar nu wel 5% korting.. systeem van gister rond 750 euro excl btw is nu slechts 640 excl btw.... die prijzen schommelen echt veel
[ Voor 106% gewijzigd door evaarties op 07-04-2006 12:16 ]
Voor het zakelijke systeem wat ongeveer €5,- duurder is maar in mijn vorige berichtje geposte voordelen:
Kleine ondernemingen -> Notebooks -> Standaard oplossingen -> Inspirion 6400 -> Systeem van €759,-
Voordelen voor €5,- meer:
80GB HDD ipv 60
[ Voor 24% gewijzigd door Henkie-Jan op 07-04-2006 12:24 ]
Verwijderd
Ben nieuwsgierig naar het scherm. Heb een truelife gekozen.
Maar als iemand meer info heeft over het geheugen dan ben ik nu al heel blij.
Alvast bedankt
Verwijderd
Zou jij zodra je hem binnen hebt wat ervaringen willen posten wat snelheid en prestaties betreft..? Vooral over de x1400 kaart..
alvast bedankt!
Verwijderd
Gister besteld dus verwacht m volgende week
Is niet nodig, een KVK-nummer is optioneel bij bestellingen bij kleine ondernemingen. Je kan als particulier daar dus gewoon bestellen.Henkie-Jan schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:09:
Ik weet niet of hier mensen zijn die ingeschreven staan bij de KVK, maar voor een paar euro meer (denk iets in de trant van €5,-)incl. BTW krijg je daar veel meer zoals:
...
Schrijft u allen in bij den Kamer van Koophandel![]()
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Kvk inschrijven kost dacht ik ook geld dus tja van mij hoeft het niet per se
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Verwijderd
BTW, me kortingsbon wilt het maar niet doen.
"Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
Nu 5% korting op uw order! Vervalt vrijdag 28 april 2006"
Als ik op details klink dan krijg ik niet te zien waarom deze bon niet geldig is.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 13:29 ]
Bij kleine ondernemingen krijg je sowieso al 5% korting op je aankoop. Je kunt er dan geen extra kortingsbon bij doen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:51:
Weet iemand wat de snelheid verschil tussen de x1300 en x1400 is ? Van de x1400 kan ik kan van de x1400 maar geen goeie reviews vinden.
BTW, me kortingsbon wilt het maar niet doen.
"Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
Nu 5% korting op uw order! Vervalt vrijdag 28 april 2006"
Als ik op details klink dan krijg ik niet te zien waarom deze bon niet geldig is.
Weet iemand wat de snelheid verschil tussen de x1300 en x1400 is ? Van de x1400 kan ik kan van de x1400 maar geen goeie reviews vinden.
quote]
http://www.laptoplogic.co...?id=112&part=full&page=10
wat raden jullie me aan ?
1. € 1.125,37
Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Grafische Kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 60GB (7,200 rpm) Hard Drive
Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
2. € 1.152,98
Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Harde Schijf 60GB (5,400 rpm) Hard Drive
Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
pardon dubbel
[ Voor 33% gewijzigd door kamphuis op 08-04-2006 16:52 ]
Hier nog eentje: http://notebook.cz/__/,cl...y-Radeon-X1400,index.htmlVerwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:51:
quote]
http://www.laptoplogic.co...?id=112&part=full&page=10
Rond de 7300Go en X600 achtige prestaties zo ongeveer.
[ Voor 6% gewijzigd door dirkjesdirk op 08-04-2006 17:15 ]
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Verwijderd
Als je een lange accu duur wilt hebben zal ik ook voor keuze 2 gaan, voor snelheid keuze 1.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 17:14 ]
Verwijderd
Een T2400 is zuiniger dan een T2300?Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:12:
THnx, als ik het goed heb begrepen is de 1400 ongeveer 2 keer zo snel als de 1300.
Als je een lange accu duur wilt hebben zal ik ook voor keuze 2 gaan, voor snelheid keuze 1.
Edit: ik zie het al. Keuze 1 heeft een 7200 rpm hardeschijf en keuze 2 een 5400 rpm.
Als ik de reviews moet geloven dan is er weinig verschil in performance tussen 5400 en 7200. De 5400 worden kwalitatief steeds beter. Ik zou voor keuze 2 gaan.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 17:25 ]
Is het vershil t2300 vs t2400 groter dan hd 5200rpm vs 7200?--haste-- schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:08:
Lijkt me niet zo moeilijk kiezen. optie 2 dus.
Upgrade hd is natuurlijk stuk goedkoper.
Verwijderd
Ik zou eerder gaan voor een upgrade van de cpu. Er is weinig verschil in performance tussen een 5400 en 7200. Dit is wel bij de desktopmodellen, maar de 5400 rpm notebookvarianten zijn veel krachtiger dan de 5400 rpm desktopvarianten. Er is wel een verschil in perfomance tussen 5400 rpm desktophd's en 7200 rpm desktophd's, maar weinig tussen 5400 rpm notebookhd's en 7200 rpm notebookhd's. Terwijl denk ik een t2400 redelijk sneller is dan een t2300. Keuze 2 dus.kamphuis schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:20:
[...]
Is het vershil t2300 vs t2400 groter dan hd 5200rpm vs 7200?
Upgrade hd is natuurlijk stuk goedkoper.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 17:35 ]
Ik ben nog hard aan het sparen voor een laptop, maar deze zou het best kunnen worden.
Ik heb de snap-on cover van mijn vorige notebook bewaard. Een Blauwe. De notebook wordt er wat stugger en krasbestendiger van.
Ik heb die Url aan de SP toegevoegt met een gedeelte van je verhaal erbij, heb je naam er weer bij gezet, als ik dat niet meer moet doen moet je het zeggen, mja ik dacht uiteindelijk komt die info wel van jouw vandaan...AttiX schreef op zondag 09 april 2006 @ 02:37:
Ik heb al 2 maal de link genoemd van een duiste webwinkel.Deze verkoopt de snap-on covers ook los. Ik zal de link niet nog eens posten. Straks krijg ik nog te horen dat ik aan het spammen ben
Ik heb de snap-on cover van mijn vorige notebook bewaard. Een Blauwe. De notebook wordt er wat stugger en krasbestendiger van.
Verwijderd
€ 880,66 (geen verzend kosten 5% korting en een dell printer
- Centrino Duo Core T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
- Geheugen 512MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x256)
- ATI® MOBILITY X1400 256MB graphics card, PCI-Express x16
- Harde Schijf 60GB (5,400 rpm) Hard Drive
- Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
- LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
De laptop gaat voornamelijk het meest worden gebruikt voor op school en in de trein waardoor die 4 uur batterij tijd best wel belangrijk is. Natuurlijk ga ik wel zo studente verzekering afsluiten bij ABN amro bank.
Veder heb ik bregepen dat die Centrino dou sneller is dan de Athlon XP 3200+ cpu (of wel sneller dan me game computer qwa cpu snelheid).
Nadeel is wel dat de laptop erg groot is, met geluk past die in me huidige laptop tas. Maar gelukig is die niet zo zwaar, met de 9 cell accu zal ik wel op zo 3Kg uitkomen.
Wat ik mis...
-Seriele poort
-Spdif digitaal uit op de geluids kaart.
De volgende opties horen standaard bij uw bestelling.
- Dell Internet Order.
- Adobe Reader 6.0 - Engels
- 1 Jaar Collect & Return service
- 6400 Bronze N04641
- System Documentation
- Inspiron Order - Netherlands
*Somige acties lopen tot dinsdag 11 april.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 12:23 ]
Vergeet je niet wat:Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:13:
Ik zal mijn samengestelde config even posten voordat ik hem maandag aanschaf.*
€ 880,66 (geen verzend kosten 5% korting en een dell printer)*
GRATIS van 512MB naar 1024MB - bij bestelling online.
Aanbieding geldig op geselecteerde Dimension desktops en geselecteerde Inspiron notebooks. Geldig t/m 11-4-2006
Tenzij je kickt op de cijfers "512" MB natuurlijk...
damnz...dit weekend hebben ze ook deze actie:
3 GEKKE DAGEN: Dit weekend met GRATIS Dell A525 2:1 luidspreker systeem!
[ Voor 8% gewijzigd door Underworld op 09-04-2006 14:38 ]
Verwijderd
De leukspreker setkrijg ik niet aangezien ik via de zakelijk kant hem bestel, maarja wat moet ik nou meer met zo luidspreker setje

Is die 6400 Bronze N04641 niet gewoon je laptopVerwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:13:
Ik zal mijn samengestelde config even posten voordat ik hem maandag aanschaf.*
€ 880,66 (geen verzend kosten 5% korting en een dell printer)*
Ik heb gekozen voor deLCD scherm zonder treulife omdat het in lichte omgevings veel refelrtie geeft tot zover de matte lcd schermen. De x1400 omdat de snelheid van games het meest afhankelijk is van de grafische kaart. Ok de x1400 is geen snelheid monster maar waar mij het omgaat is dat je teminste wel een beetje kan game.
De laptop gaat voornamelijk het meest worden gebruikt voor op school en in de trein waardoor die 4 uur batterij tijd best wel belangrijk is. Natuurlijk ga ik wel zo studente verzekering afsluiten bij ABN amro bank.
Veder heb ik bregepen dat die Centrino dou sneller is dan de Athlon XP 3200+ cpu (of wel sneller dan me game computer qwa cpu snelheid).
Nadeel is wel dat de laptop erg groot is, met geluk past die in me huidige laptop tas. Maar gelukig is die niet zo zwaar, met de 9 cell accu zal ik wel op zo 3Kg uitkomen.
Wat ik mis...
-Seriele poort
-Spdif digitaal uit op de geluids kaart.
De volgende opties horen standaard bij uw bestelling.Wat houdt de "6400 Bronze N04641" in ?
- Dell Internet Order.
- Adobe Reader 6.0 - Engels
- 1 Jaar Collect & Return service
- 6400 Bronze N04641
- System Documentation
- Inspiron Order - Netherlands
Dit is mischien voor sommige een puntje om even bij stil te staan.
Zie anders verscheidene online reviews.
[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-04-2006 15:50 ]
Verwijderd
Dus je moet 24 uur je laptop ergens vast aan hebben wil je gedekt zijn ?HoppyF schreef op zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:04:
Ik heb toevallig vandaag mijn laptop opgehaald, en de verzekering apart geregeld, via de Rabobank bij de verzekeraar Mahe.
Deze verzekering dekt ook diefstal in school mits er sporen zijn van braak en de computer met een daarvoor bestemde kabel is vastgemaakt.
Als de kabel bv doorgeknipt is valt dit ook onder de dekking.
Kortom: geen slechte deal lijkt me.
Of is een speciaale laptop tas met slot ook genoeg ?
(het gaat BWT om de ABN Amro verzekering.
Voor de PC verzekering gelden de productvoorwaarden Kostbaarhedenverzekering. De gemeenschappelijke voorwaarden verzekeringen, het Clausuleblad Terrorisme en de Advieswijzer Schade, Zorg en Inkomen zijn te downloaden in een handzaam pdf-formaat.Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:06:
Even uit een andere topic, mocht het hier werken.
[...]
Dus je moet 24 uur je laptop ergens vast aan hebben wil je gedekt zijn ?
Of is een speciaale laptop tas met slot ook genoeg ?
(het gaat BWT om de ABN Amro verzekering.
bron klik
[ Voor 6% gewijzigd door kamphuis op 09-04-2006 16:47 ]
Verwijderd
Uit adverteer pagina,
laptop wereldwijd verzekerd tegen schade, diefstal én verlies
Dekkingsgebied Laptop/handheld: ook bij een verblijf elders (werelddekking). Uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van de laptop/handheld, die onbeheerd achtergelaten wordt in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of in een vaartuig.
Artikel 2
2A Vergoeding van schade aan verlies van verzekerde voorwepen door onverschillige welke gebeurtenis
.......
Ten aanzien van personal computers en daaraan verwante apparatuur geldt, dat deze alleen verzekerd zijn op het woonadres van de verzekeringnemer alsmede het vervoer naar en van reparateur.
wereldwijd verzekerd heeft bij mij een hele andere betekenis na dat ik artikel 2 heb gelezen
Dus niet verzeker op school, andere gebouwen, tijdens vervoer van thuis naar school ect. Laptop is dus alleen thuis verzekerd en waneer die richting Dell gaat voor een reperatie.
Nee, ze maken onderscheid tussen een gewone computer (PC) en een laptop/handheld (draagbare computer). Daarom is de premie voor de eerste ook lagerVerwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:05:
Ik heb het al doorgelezen maar kom er niet echt uit, daarom heb ik besloten dat ik dinsdag wel bij zo ABN Amro kantoor langs ga.
Uit adverteer pagina,
laptop wereldwijd verzekerd tegen schade, diefstal én verlies
Dekkingsgebied Laptop/handheld: ook bij een verblijf elders (werelddekking). Uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van de laptop/handheld, die onbeheerd achtergelaten wordt in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of in een vaartuig.
Artikel 2
2A Vergoeding van schade aan verlies van verzekerde voorwepen door onverschillige welke gebeurtenis
.......
Ten aanzien van personal computers en daaraan verwante apparatuur geldt, dat deze alleen verzekerd zijn op het woonadres van de verzekeringnemer alsmede het vervoer naar en van reparateur.
wereldwijd verzekerd heeft bij mij een hele andere betekenis na dat ik artikel 2 heb gelezen
Dus niet verzeker op school, andere gebouwen, tijdens vervoer van thuis naar school ect. Laptop is dus alleen thuis verzekerd en waneer die richting Dell gaat voor een reperatie.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Dan zal er toch moeten zijn indien de personeel computer appratuur een laptop is dan ......
Overigens vraag ik me af of iets wat spontaan kapot gaat wel als 'schade' gezien kan worden. Zoiets zei mijn vader in ieder geval. Zou ik ook even naar vragen.
Ik zou de klantenservice bellen die erover gaat, in dit geval die van de verzekeringen, ABN Amro balie is erg algemeen, ik vindt zelf de meeste klantenservice-balies niet betrouwbaar meer qua gedetailleerde informatie over onderwerpen zoals dit.TMC schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:38:
'k Zou het idd even aan de bank zelf vragen.
Overigens vraag ik me af of iets wat spontaan kapot gaat wel als 'schade' gezien kan worden. Zoiets zei mijn vader in ieder geval. Zou ik ook even naar vragen.
Ik krijg altijd een ander antwoord (wat klopt) via de telefoon die over de desbetrevende afdeling gaat.
Just a Thought
voor echt 2.02 per maand.
hier viel ook diefstal onder in afgesloten ruimte dacht ik.
maar krijg de voorwaarden per post thuis gestuurd.
Diefstal in afgesloten ruimte mits politerapport en bij eigen schade ook even een inspecteur lkangs de deur...wd200 schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:39:
ik heb de mijne ook verzekerd bij de ABN
voor echt 2.02 per maand.
hier viel ook diefstal onder in afgesloten ruimte dacht ik.
maar krijg de voorwaarden per post thuis gestuurd.
en die telt dus niet mee... Auto is uitgesloten. Volkomen terecht ook, wie is er nou zo dom om z'n laptop in de auto te laten liggen...wd200 schreef op zondag 09 april 2006 @ 23:03:
me auto is ook afgesloten.. echt waar alle deuren op slot ..
Verwijderd
Mocht je die binne hebben zou je dan even je bevindingen kunne posten of de verzekering ook geld op school / en tijdens vervoer er na ?
Ik heb even gebeld met ABN Amor verzekeringen die me wist te vertellen dat een laptop niet onder "personal computers en daaraan verwante apparatuur" valt. Het vertelde hij dat de laptop verzekering valt onder voorwaarden kostbarehedenverzekering.
Artikel 2A
Alinea 4
Als de woning waarin de personal computers en daaraan verwante apparatuur aanwezig is ook bij derden in gebruik, is schade door diefstal en/of vandalisme alleen verzekerd na braak aan het bij de verzekeringnemer in gebruik zijnde woongedeelte uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van mobiele computer apparatuur, die onbeheerd is achtergelaten in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of vaartuig.
Btw. Dat laatse onbewoond is wel erg dubbel op als in het allinea boven staat dat die alleen verzekerd is op het woonadres.
Kenmerken van verzkering
"Laptop/handheld: ook bij een verblijf elders (werelddekking). Uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van de laptop/handheld, die onbeheerd achtergelaten wordt in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of in een vaartuig."
He, dus onder alinea 4 valt de laptop niet en onder alinea 5 wel ?
Als ik teveel offtopic ga dan moeten jullie het zeggen want dan open ik wel even een nieuwe.
Vandaag gaat me broer die wat meer van laptops weet of me samengestelde config wat is, zo ja dan ga ik hem vandaag bestellen aangezien somige acties morgen niet meer geldig zijn.
Specificaties Asus Z92Va-Q064H
Intel Pentium M 740 1,7 GHz, 2 MB cache, FSB 533 MHz
1 GB DDR2-533 SDRAM
15,4 inch Wide Color Shine
1280x800
80 GB 4200 rpm hard disk ATA100
DVD Super Multi (Double Layer) drive
ATI Mobility Radeon X700 128 MB
Nu wil ik graag op de laptop nog wel redelijk moderen games spelen en gebruik ik verder de laptop voor studie, website ontwikkeling en andere grafische werkzaamheden.
Mijn budget is maximaal 1200 euro.
Hiervoor had ik de Inspiron 6400 samengesteld met de volgende specificaties:
Intel Duo Core 1,66Ghz
1024mb ddr geheugen
60gb 5400 rpm hdd
Ati x1400 256mb ddr videokaart
Wat raden jullie mij aan om aan te schaffen, de Asus of de Dell?
Verwijderd
x700 is sneller, maar wel een stroom vreter.
Dell,
x1400 zit tussen de x600 en x700 in maar is wel zuiniger door de 90mm technologie.
Cetrino Duo core, zuiniger en sneller.
5400 (4.200 rpm hardisk zijn sterk af te raden).
Accu gaat meer dan 4 uur mee.
Ik zou zelf voor de dell laptop gaan, tenzij game erg belangrijk voor je is en geen computer heb naast je laptop.
Mocht je die binne hebben zou je dan even je bevindingen kunne posten of de verzekering ook geld op school / en tijdens vervoer er na ?
Ik heb even gebeld met ABN Amor verzekeringen die me wist te vertellen dat een laptop niet onder "personal computers en daaraan verwante apparatuur" valt. Het vertelde hij dat de laptop verzekering valt onder voorwaarden kostbarehedenverzekering.
Artikel 2A
Alinea 4
Als de woning waarin de personal computers en daaraan verwante apparatuur aanwezig is ook bij derden in gebruik, is schade door diefstal en/of vandalisme alleen verzekerd na braak aan het bij de verzekeringnemer in gebruik zijnde woongedeelte uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van mobiele computer apparatuur, die onbeheerd is achtergelaten in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of vaartuig.
Btw. Dat laatse onbewoond is wel erg dubbel op als in het allinea boven staat dat die alleen verzekerd is op het woonadres.
Kenmerken van verzkering
"Laptop/handheld: ook bij een verblijf elders (werelddekking). Uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van de laptop/handheld, die onbeheerd achtergelaten wordt in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of in een vaartuig."
He, dus onder alinea 4 valt de laptop niet en onder alinea 5 wel ?
Als ik teveel offtopic ga dan moeten jullie het zeggen want dan open ik wel even een nieuwe.
Zoiezo wel ff idee ome en laptopverzekeringentopicje te openen... WIe heeft er tijd/zin om dat te doen?
Verwijderd
Ik doe het wel, heb toch al een hoop opgezocht en ik hoop uiteindelijk een laptop verzekering te kunne vinden die wel voldoet.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 12:57 ]
Thnx een goed initiatief!Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:56:
offtopic:
Ik doe het wel, heb toch al een hoop opgezocht en ik hoop uiteindelijk een laptop verzekering te kunne vinden die wel voldoet.
wou het net al voorstellen, maar toen als ik jullie posts al...
btw je hebt meer dan 2850 post moet je het dan laten beoordelen door iemand anders of je deze laptop wilt aan schaffen?
Ik neem aan dat je zelf ook veel (wat) weet over computers? een laptop kan je hierbij gewoon vergelijken, je eigen inzien is altijd het beste
Ps. Het offtopic hoeft van mij niet hoor, het gaat tenslotte over de 6400 en de daarbij behorende verzekering hoort er dan ook gewoon bij, mja daar wordt dus al een topic over gestart
Verwijderd
4-4-06: 's avonds bestelt en betaald
7-4-06: dell laptop verzonden
10-10-06: dell laptop ontvangen!
Moet zeggen dat het beeldscherm met Truelife mij erg goed bevalt! een erg helder en scherp beeld!
Ik heb de volgende config besteld:
T2300 CPU
15,4" Truelife scherm
512 MB 533 mhz sdram (1x 512)
60 gb 5400 hd
9 cell accu
128MB Ati X1300 VGA kaart
Bluetooth optie
1 jaar C&R
Wat mij alleen opviel was bij systeem dat de cpu snelheid op 998 mhz staat. Is dat nog een instelling die verandert moet worden? Is hier een topic of link met instellingen die je kunt aanpassen voor optimaal gebruik?
Verwijderd
Nog even afwachten of ik het via het werk doe of zelf bestel.
Als je in elk geval via kleine ondernemer besteld is de laptop goedkoper omdat je dan niet te maken hebt met een zogenaamde aanbieding, waarbij je dubbel geheugen en een speakerset krijgt.. scheelt zomaar 100 euro als je niet van de aanbieding gebruik maakt en via gewoon via de kleine ondernemer besteld.
Nu las ik hier dat je ook als particulier via dit deel kunt bestellen en dan gewoon het vak "bedrijf" leeg kunt laten.
Hoe lang is de levertijd ongeveer?
Dit is btw mijn gewenste config:
Inspriron 6400
Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
512MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x256)
60GB (5,400 rpm) Hard Drive
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps)
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps)
1 Jaar Collect & Return service
Wat vinden jullie?
Ik hoorde dat het Truelife scherm wat tegenviel en ik zit vaak bij licht of zonlicht, dus gewoon het standaard scherm gekozen.
- Geen extra verzekeringen of garanties (voor die prijs kan ik hem zelf denk ik wel laten fixen of elders verzekeren)
- Wel of niet met OS, ligt eraan hoe ik hem besteld krijg.
nice pic,
zal hopelijk wel aan de specs liggen???
dat Mhz verhaal staat ook ergens in dit topic dacht ik...
[ Voor 5% gewijzigd door Underworld op 10-04-2006 14:17 ]
Nou, die aanbiedingen kan je niet uitzetten hoor.. er zit gewoon altijd een verschil in prijs afhankelijk van wat je kiest op de site.Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:15:
Als je in elk geval via kleine ondernemer besteld is de laptop goedkoper omdat je dan niet te maken hebt met een zogenaamde aanbieding, waarbij je dubbel geheugen en een speakerset krijgt.. scheelt zomaar 100 euro als je niet van de aanbieding gebruik maakt en via gewoon via de kleine ondernemer besteld.
Verwijderd
Heb wel paar nadelen bij de laptop.
-De X1400 heeft hyper memory waardoor die van het werk geheugen afsnoept (hopelijk kan je dit uit ztten).
-Geen seriele poort, wordt zo USB dingetje kopen.
-Geen Spdif out, een USB / PCMIA geluidskaart kopen.
Verzekering, tja tot nu toe ben ik bang dat geen een verzekering een goeie dekking heeft tot zover diefstal
Verwijderd
Ik heb google flink doorgespit maar de bonnen zijn niet meer geldig helaas.
Ik heb precies dezelfde ook 4 april besteld en betaald, maar heb nog steeds geen bevestiging gehad dat alles betaald is. Uiteraard al met de klantenservice gebeld en alles en er wordt aan gewerkt. In de VS zijn die apparaten er in 36 uur (waarom kan dat nou niet hier?)...Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:11:
Ook ik heb mijn laptop binnen van dell!
4-4-06: 's avonds bestelt en betaald
7-4-06: dell laptop verzonden
10-10-06: dell laptop ontvangen!
Moet zeggen dat het beeldscherm met Truelife mij erg goed bevalt! een erg helder en scherp beeld!
Ik heb de volgende config besteld:
T2300 CPU
15,4" Truelife scherm
512 MB 533 mhz sdram (1x 512)
60 gb 5400 hd
9 cell accu
128MB Ati X1300 VGA kaart
Bluetooth optie
1 jaar C&R
Wat mij alleen opviel was bij systeem dat de cpu snelheid op 998 mhz staat. Is dat nog een instelling die verandert moet worden? Is hier een topic of link met instellingen die je kunt aanpassen voor optimaal gebruik?
bon van wd200Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:18:
Iemand nog op de hoogte van DELL waardebonnen/coupons?
Ik heb google flink doorgespit maar de bonnen zijn niet meer geldig helaas.
NRF8MZ4?VK?LL8
Verwijderd
veder kies ik voor de Works Suite in de plaats van works vanwege word 2002 wat nogal handig is voor op school.
Specs:
Inspriron 6400
Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
1680x1050 WSXGA+ Truelife
ATI Mobility Radeon X1400 256MB Dedicated
! GB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
60GB (5,400 rpm) Hard Drive
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps)
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps)
1 Jaar Collect & Return service
Totaal incl BTW en bezorging: € 1.238,30. Erg mooi prijsje. Daar heb je geen vergelijkbare Acer voor (en al helemaal geen Asus of Sony).
[ Voor 3% gewijzigd door dirkjesdirk op 10-04-2006 15:27 ]
Klopt niet hoor. Het is geen hypermemory maar Dedicated ram (zie mijn post hierboven). De geintegreerde kaart van Intel snoept wel van je systeemgeheugen.Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:25:
Dat is balen maar 384MB, op dit moment vindt ik 1GB wat te duur. Dan maar over een jaar het geheugen upgraden.
Klopt het dat alle acties over een bepaalde periode weer herhaald worden? Dus dat deze actie over een maand weer wordt ingevoerd bij Dell?
[ Voor 21% gewijzigd door radem205 op 10-04-2006 15:39 ]
Verwijderd
Ik loopt trouwens vast bij de bestelling.
"Vult u alstublieft uw bedrijfsnaam in.
Naam bedrijf (Voor thuisgebruik niet invullen)"
Waneer ik maar niets invul dan blijft die maar zeuren dat ik wat moet invullen, of moet ik het leterlijk neme en "niet" er in zetten.
Dit topic is gesloten.