Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Of hebben we het over iets anders?
mijn foutVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:45:
Inspiron 6400 (zoals de meeste laptops) heeft maar 2 slots hoor![]()
Of hebben we het over iets anders?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Er zijn maar twee slots in de notebooks. Wellicht werken ze ook in andere notebooks, maar in de Inspiron 6400 weet ik het zeker!
Grappig detail! Het geheugen is van het merk Nyana of zoiets. Toen ik een search op internet deed blijkt Apple hetzelfde geheugen in zijn nieuwe MacBooks te gebruiken. Maar als je de prijs ziet van dat geheugen bij hen.. pfffieuw.. pure afzetterij!
Verwijderd
Ik heb toen gebruik kunnen maken van de dubbele acties, ook in mijn orderbevestiging klopte gewoon alles.
De laptop ligt nu bij UPS, dus ik hoop hem 1 dezer dagen te ontvangen:P
Verwijderd
Voor 186,- heb je al Corsair VS1GSDS667D2 1024MB 667MHZ CAS CL4Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:01:
Is er iemand geïnteresseerd in 2 x 512 Mb RAM 667 Mhz uit gloednieuwe DELL Inspiron 6400?
Ik vraag er 100 EUR voor.
Reden: ik kan voor 200 EUR 2 x 1 Gb 667 Mhz geheugen op de kop tikken.
Maar hij heeft 2x 1 GB voor 200 euroVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:29:
[...]
Voor 186,- heb je al Corsair VS1GSDS667D2 1024MB 667MHZ CAS CL4
Verwijderd
Per stuk bedoel je? Ik kan 2 Gb voor 200 EUR krijgen (dus 2 x 1 Gb)Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:29:
[...]
Voor 186,- heb je al Corsair VS1GSDS667D2 1024MB 667MHZ CAS CL4
Of laat ik me in de zak zetten?
Als jullie een videootje afspelen, gaat dat allemaal goed bij jullie? Als ik standaard video-overlay gebruik (Xine: XV) dan word het filmpie echt gaar geresized en is gewoon te pixelig voor woorden. Zodra ik opengl als video-output selecteer is het beeld weer wel perfect. Maar das natuurlijk niet de bedoeling, opengl!
Ben ik de enige met deze problemen?
Verwijderd
Iemand? Alsjeblieft?-Daniël- schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:25:
Ik heb en vraagje over het truukje van de E-value code.
Ik kopieer de code NLBSDONL-N05941 (de 9400), (870 euro excl. BTW), dan ga ik naar Consumenten en voer ik 'm daar in. Dan krijg ik ineens 1344 euro bij Consumenten, versus 1129 bij kleine ondernemingen?
Wat is nu de winst?

Waar? En past dat in de 6400?Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:26:
Nee, 2x 1GB inclusief verzendkosten.
Verwijderd
Multiple_IRP_Complete_Request
ik hoop dat iemand weet wat dit is want dan kan ik dell ff bellen als het ernstig is
alvast heel erg bedankt
Verwijderd
Heb vorige week woensdag het volgende systeem besteld:
T2300 1,66
1 GB
60 GB 7.200 RPM
X1400
15,4 inch normaal scherm
En dat alles met gratis dubbel geheugen, geen verzendkosten en een gratis printer
Voor het bedrag van?Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:27:
Petje af voor dell. Werd net gebeld dat ik mijn laptop morgen thuis kan verwachtennu nog hopen dat het dan daadwerkelijk ook zo is
![]()
T2300 1,66
1 GB
60 GB 7.200 RPM
X1400
15,4 inch normaal scherm
En dat alles met gratis dubbel geheugen, geen verzendkosten en een gratis printer
Waar baseer je dat op?Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:03:
Wie nou echt denk dat hij/zij een x1600 weet te regelen moet maar eens goed achter zijn oren krabben. Als ze het niet leveren, dan is er geen enkele kans op een upgrade. Het zou me trouwens niet verbazen als ze binnenkort komen met een duurdere kaartje.
Verwijderd
Heb je mooi geluk gehadVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:27:
Petje af voor dell. Werd net gebeld dat ik mijn laptop morgen thuis kan verwachtennu nog hopen dat het dan daadwerkelijk ook zo is
![]()
T2300 1,66
1 GB
60 GB 7.200 RPM
X1400
15,4 inch normaal scherm
Verwijderd
Kan zelf met de X1300 C&C general en Lord of the rings battle for middle earth 2 speel ik er zonder problemen op. X1400 is overkill.MrDrako schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:27:
Ok dit heb ik bij elkaar gezocht:
intel core duo t2400 (1.83 ghz)
Xp home,
2x512mb ddr2
ati x1400
80gb 7200rpm
9 cell batterij
15.4" ultrasharp sxga 1680x1050 with truelife
dit met 1 jaar next business day exchange garantie
voor: 1371.24
mijn vragen: Is dit systeem zijn geld waard?
(ik zie in dit topic helaas zo weinig ervaringen die even de sterke punten opsommen, games testen, wat benchmarks oid)
Ik heb al gelezen dan het ding redelijk degelijk is, dus krakend/wiebelend plastic is er vrijwel niet?
Het scherm, ik houd wel van een lekker hoge resolutie, dus ik denk dat het het geld wel waard is. dat het spiegelt vind ik jniet erg, maar ergens hadden mensen het over een donkere balk onderin?
Wat ik met het ding wil is onderweg wat films kijken, spellen spelen zoals final fantasy 7/8 (lekker oud dus) en C&C generals, games op de Source engine, en wat overige RTS.
ik hoef niet alles op FSAA en HDR ofzo, maar zijn bovenstaande goed te doen op het ding? of heeft er iemand al spijt dat ie em ooit gekocht heeft..
alvast bedankt iig
Dit kan de volgende oorzaken hebben:
* Er is een onjuiste eValue code ingevuld.
* Het geselecteerde product is verlopen.
* De link naar het gekozen product is tijdelijk niet beschikbaar, dit zal zo snel mogelijk opgelost worden.
EDIT: dit komt waarschijnlijk omdat dat systeem het ook niet meer doet bij kleine ondernemingen! Wellicht dat het dus nog snel wordt aangepast
De dubbele acties staan ook niet op de site. Je krijgt nu gratis leveringskosten ipv gratis dubbel geheugen.
Voor de standaard configuratie met:
T2300
1024 MB 533MHz DDR2 SDRAM
Intel Media Accelerator 950 Graphics
60 GB (5400 rpm)
Bluetooth
9-cells batterij
15,4" Ultrasharp 1680x1050 with TrueLife
zou ik gister €992 betalen, vandaag € 1108 !
Dat wordt dus nog maar even wachten op échte aanbiedingen....
[ Voor 13% gewijzigd door McRubz op 24-05-2006 08:57 ]
Verwijderd
Zoals je al zelf zegt: E-value doet het niet. Goh dat je ook duurder uit bent. Eerst wachten tot het goed bijgewerkt is. Want er gaat sochtends meestal heel veel mis met Dell.McRubz schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:46:
De evalue-truc werkt niet meer voor het goedkoopste systeem:
Dit kan de volgende oorzaken hebben:
* Er is een onjuiste eValue code ingevuld.
* Het geselecteerde product is verlopen.
* De link naar het gekozen product is tijdelijk niet beschikbaar, dit zal zo snel mogelijk opgelost worden.
EDIT: dit komt waarschijnlijk omdat dat systeem het ook niet meer doet bij kleine ondernemingen! Wellicht dat het dus nog snel wordt aangepast
De dubbele acties staan ook niet op de site. Je krijgt nu gratis leveringskosten ipv gratis dubbel geheugen.
Voor de standaard configuratie met:
T2300
1024 MB 533MHz DDR2 SDRAM
Intel Media Accelerator 950 Graphics
60 GB (5400 rpm)
Bluetooth
9-cells batterij
15,4" Ultrasharp 1680x1050 with TrueLife
zou ik gister €992 betalen, vandaag € 1108 !
Dat wordt dus nog maar even wachten op échte aanbiedingen....
Verwijderd
Had het systeem voor 897 euro totaal, incl printer.
Waarschijnlijk gaan de prijzen nu niet veel meer veranderen tot aan / vlak voor de zomervakantie, dan wordt het misschien terug interessanter.
Verwijderd
Veel verandering komt er precies niet in de prijzen, de duurste configuratie (N05643) komt momenteel nog steeds op zo'n 1300€ uit... nog altijd zo'n 150-200€ meer dan even terug toen er écht goede aanbiedingen waren op de site.
Waarschijnlijk gaan de prijzen nu niet veel meer veranderen tot aan / vlak voor de zomervakantie, dan wordt het misschien terug interessanter.[/quot
Is dit de reden?
Winstdaling Dell Computer
Uitgegeven: 19 mei 2006 00:06
Laatst gewijzigd: 19 mei 2006 00:07
SAN FRANCISCO - Dell Computer heeft de winst in het afgelopen kwartaal met 18 procent zien dalen tot 762 miljoen dollar. De omzet groeide met 6 procent naar 14,2 miljard dollar. Dat heeft 's werelds grootste pc-fabrikant donderdag bekendgemaakt.
Dell wijt de winstdaling aan prijsverlagingen. Die werden doorgevoerd om marktaandeel te behouden. De resultaten kwamen overeen met de verwachtingen van analisten.
Dat is mondiaal. Misschien is de werkmaatschappij Europa of Nederland wel erg winstgevend. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de verkopen voornamelijk in Amerika achterblijven.[b][message=25815258,noline]bertholt schreef op woensdag 24 mei 2006 @
Is dit de reden?
Winstdaling Dell Computer
Uitgegeven: 19 mei 2006 00:06
Laatst gewijzigd: 19 mei 2006 00:07
SAN FRANCISCO - Dell Computer heeft de winst in het afgelopen kwartaal met 18 procent zien dalen tot 762 miljoen dollar. De omzet groeide met 6 procent naar 14,2 miljard dollar. Dat heeft 's werelds grootste pc-fabrikant donderdag bekendgemaakt.
Dell wijt de winstdaling aan prijsverlagingen. Die werden doorgevoerd om marktaandeel te behouden. De resultaten kwamen overeen met de verwachtingen van analisten.
iig dat verhaal hoeft niet te betekenen dat de prijzen echt gaan dalen.
Verwijderd
Nee ik bedoel juist dat de prijzen mogelijk niet zullen dalen om de winstmarge te beschermen.Bigg Balls schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:33:
[...]
Dat is mondiaal. Misschien is de werkmaatschappij Europa of Nederland wel erg winstgevend. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de verkopen voornamelijk in Amerika achterblijven.
iig dat verhaal hoeft niet te betekenen dat de prijzen echt gaan dalen.
Verwijderd
Omdat juist de omzet gestegen is, maar de winst gedaald wil dat zeggen dat de strategie geslaagt is. Ze hebben marktaandeel teruggekregen, maar idd tegen de kosten van een lagere winst. Dit is verwacht, dus no problem.De resultaten kwamen overeen met de verwachtingen van analisten.
Ik zou niet meteen allerlei conclusies gaan trekken, omdat de e-value grap even niet werkt
Er komen wel weer nieuwe aanbiedingen en net zoals "Death and Taxes" zeker is in het leven is het ook zeker dat prijzen van computers dalen, of de specs omhoog gaan.
Verkeerd begrepenVerwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:49:
[...]
Nee ik bedoel juist dat de prijzen mogelijk niet zullen dalen om de winstmarge te beschermen.
Verwijderd
Je bent nog steeds met de e-value truukje goedkoper uit dan met de normale manier.
E-value geeft:
X1400 i.p.v een X1300
1680x1050 truelife i.p.v 1280 x 800
Verwijderd
T2500
1 GIG
80 GB
x1400
1680x1050 truelife
9 cell batterij
Prijs: € 1.229,92 (inclusief verzendkosten, btw en waardebon)
Zonder e-value: € 1.636,48
Je bent nog steeds goedkoper uit. Alleen iets minder goedkoper dan vorige week dacht ik.
Bovenstaande configuratie scheelt je: 407 euro

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 11:25 ]
Verwijderd
Stukje duurder geworden blijkbaar.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:31:
Vorige week had ik soortgelijke config incl rugzak voor 1195 ong.
lijkt me dat ie bij 1280*800 stuk minder hoeft te doen....
Verwijderd
Voorlopig: geen oplossing! Intel steekt z'n kop blijkbaar in het zand...
Wie het zelf even wil bekijken - want het is allemaal vrij technisch en beetje boven mijn petje: zoek in google op: DUC Intel Dual core bug
Heb ik nou een gloednieuwe computer...
EDIT:
Computers that are running Windows XP Service Pack 2 and that are equipped with multiple processors that support processor power management features may experience decreased performance
Zie de link van Microsoft: http://support.microsoft.com/?kbid=896256
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 11:52 ]
Verwijderd
Blijkbaar heeft niet iedereen dit probleem. Trouwens die van microsoft is volgens mij voordat de Core Duo gereleased werd. 20 December 2005. Weet niet of dat van toepassing is op de Core Duo (totaal andere architectuur). Het ziet er naar uit dat het aan de chipset ligt. Trouwens de problemen ontstaan volgens mij bij Pro Tools.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:48:
Ik lees op diverse fora dat er dus een bug in de Intel Dual Core zit! Het is onduidelijk of het de chip zelfs is, of de chipset. Blijkbaar worden er problemen gemeld met geluid. Het kwam aan het licht door gebruikers van Pro Tools. Ze merkten latency problemen op die ervoor zorgen dat er hick-ups, crackling noises en ticks in geluid voorkomen... net mijn probleem!!!
Wie het zelf even wil bekijken - want het is allemaal vrij technisch en beetje boven mijn petje: zoek in google op: DUC Intel Dual core bug
EDIT:
Computers that are running Windows XP Service Pack 2 and that are equipped with multiple processors that support processor power management features may experience decreased performance
Verder pure speculatie dat het een bug is in de Core Duo.
Verder heb jij het probleem niet. Dus waarom bang zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 12:08 ]
De link naar microsoft die jij geeft gaat over het batterijprobleem. als je een usb-device aansluit, kan de cpu niet meer in ultra-powersaving mode (of zoiets, ik geloof lager als stand S3). Hierdoor scheelt het bijna een uur van je accuVerwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:48:
Ik lees op diverse fora dat er dus een bug in de Intel Dual Core zit! Het is onduidelijk of het de chip zelfs is, of de chipset. Blijkbaar worden er problemen gemeld met geluid. Het kwam aan het licht door gebruikers van Pro Tools. Ze merkten latency problemen op die ervoor zorgen dat er hick-ups, crackling noises en ticks in geluid voorkomen... net mijn probleem!!!
EDIT:
Truelife schermen zijn er in 1280*800 en 1680*1050 hoor.Hoogie2004 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:41:
Kan die x1400 die resolutie van truelife scherm wel aan in games?
lijkt me dat ie bij 1280*800 stuk minder hoeft te doen....
Verwijderd
Verwijderd
Da's nog iets anders. Wat hier staat is datHoogie2004 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:36:
De link naar microsoft die jij geeft gaat over het batterijprobleem. als je een usb-device aansluit, kan de cpu niet meer in ultra-powersaving mode (of zoiets, ik geloof lager als stand S3). Hierdoor scheelt het bijna een uur van je accu
- de timing op RDTSC bij cpu's met powersaving niet betrouwbaar is (dat was al bekend)
- Windows task scheduling blijkbaar de mist ingaat bij multicore cpu's met powersaving (met variërende performance tot gevolg)
't Zou kunnen dat die USB console problemen geeft (lees: niet helemaal vriendelijk is met de PCI bus e.d.). Die SigmaTel audio steunt redelijk op de cpu neem ik aan.
Heb je hetzelfde probleem ook als je die console eraf haalt EdN? Ook al geprobeerd je USB poorten uit Apparaatbeheer te gooien en opnieuw op te starten? Wil nog wel eens helpen bij dit soort problemen heb ik ondervonden.
Verwijderd
Alle hulp is echt meer dan welkom!!!
Tencoryn, als ik de console eraf haal, en Virtual DJ via de gewone geluidskaart laat lopen, dan heb ik niet direct een probleem geconstateerd. Ik heb zonet de MK1 versie van de console getest en die geeft ook dezelfde problemen! Een tweede, gloednieuwe, MK2 console gaf ook dezelfde problemen.
Euhm... PCI latency, enige tips waar ik dit kan aanpassen?
Om het nog wat ingewikkelder te maken, ik ben aan het kijken naar een Indigo DJ kaart, die op PCMCIA draait. Aangezien dit geen USB is zou dit een oplossing kunnen zijn? Ik was ook aan het kijken naar de Behringer BCD 2000, maar die gebruikt terug USB.
Verwijderd
Die indigo kaart zal je niet kunnen gebruiken. Omdat een 6400 een Express Slot heeft. Dat is de nieuwe generatie kaarten. Tot nu toe zijn er weinig producten die dit formaat ondersteunen.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:31:
Het is allemaal nogal technisch voor mij... maar op het forum van DELL gaf iemand mij de link ivm die problemen die ze ondervonden en zo ben ik beginnen snuisteren in de forums op internet. Ik heb met DELL al gebeld, maar daar vallen ze uit de lucht. Ik denk dat dat weinig gebruikers deze notebook Inspiron 6400 aangeschaft hebben voor muziek doeleinden, daarom dat ze nog geen tot weinig klachten ontvangen hebben bij DELL.
Alle hulp is echt meer dan welkom!!!
Tencoryn, als ik de console eraf haal, en Virtual DJ via de gewone geluidskaart laat lopen, dan heb ik niet direct een probleem geconstateerd. Ik heb zonet de MK1 versie van de console getest en die geeft ook dezelfde problemen! Een tweede, gloednieuwe, MK2 console gaf ook dezelfde problemen.
Euhm... PCI latency, enige tips waar ik dit kan aanpassen?
Om het nog wat ingewikkelder te maken, ik ben aan het kijken naar een Indigo DJ kaart, die op PCMCIA draait. Aangezien dit geen USB is zou dit een oplossing kunnen zijn? Ik was ook aan het kijken naar de Behringer BCD 2000, maar die gebruikt terug USB.
Verwijderd
PCI latency aanpassen is wel érg technisch(*); en wellicht niet echt van toepassing voor een USB geluidskaart (nou ja, je kunt de latency van de USB controller aanpassen, maar that's it).
(*) om een idee te geven: voor het oplossen van dat Via PIII probleem heb ik indertijd een eigen win32 kernel driver moeten schrijven...
Verwijderd
Wat voel ik mij een "noob"
Tegenwoordig moet je een echte techneut zijn om een PC aan te kopen!!
Ik wilde gewoon een krachtige notebook waarmee ik muziek kon mixen met Virtual DJ. Qua specs heb ik mij laten begeleiden door jullie hier (waarvoor nog altijd dank!!!). Ik had nooit verwacht dat ik zo'n problemen zou tegen komen.
Het ergste van alles: als het niet werkt op één of andere manier zit ik met een laptop waar ik niets kan mee aanvangen
Dit is wat een gebruiker op het Dell forum schreef:
Hello!
I have an Inspiron E1505, Core Duo T2300@1.66, 1GB DDR2 RAM, and I have the same problem using the Hercules DJ Console Mk2 with ANY DJ software using ASIO drivers. I have used djDecks, VirtualDJ, and Traktor - all with the same results.
The DJ Console works flawlessly in all ASIO applications on my custom built AMD Sempron 2800+ system, at 48,000 Hz with 2ms (96 samples) latency. When I use the DJ Console on my E1505, I have to increase the latency to 36ms (1536 samples) to eliminate audio hiccups. 36ms (or greater) latency is TOO SLOW for using timecode control vinyl!!! I don't understand why the E1505 with Intel Core duo at 1.66Ghz/667Mhz FSB cores, and DDR2 memory, can't keep up with my dinky old AMD Sempron 2800+ at 1.6 Ghz/200Mhz FSB.
I suspect the problem is related to the Mobile Intel 945 chipset, perhaps in the way the the USB bus is managed or interrupted, or perhaps it has something to do with the DDR2 memory bus. Something is definitely causing audio buffer underruns to occur when using ASIO drivers at low latencies, less than 36ms.
There have been numerous other ASIO audio problems reported with other manufactueres audio interfaces, too. Just search your favorite search engine for "DUC: The Intel Core Duo Bug & Pro Tools".
Kleine randopmering: ik gebruik 'm gewoon in WDM en niet in ASIO. Als ik 'm in ASIO aanklik verspringt hij toch weer automatisch naar WDM. Als ik 'm toch in ASIO krijg hoor ik geen merkbaar verschil. Heb al tien verschillende latency aanpassingen gedaan.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 13:57 ]
Verwijderd
Verwijderd
Interesse? mail robin_hein at hotmail.com
Verwijderd
Hey, ik zat het ook net te denken, maar ik heb het al eens gevraagd: waar mag ik dit doen? Ik ben vrij nieuw op GoT en wil niet zomaar topics beginnen aanmaken waar het misschien niet mag. Moet ik iets speciaals vermelden in de titel of zo?Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:02:
Voor dit soort problemen zou ik een nieuwe topic openen met jouw probleem. Ik denk niet dat er mensen zijn die je kunnen helpen. Met een aparte topic trek je veel meer mensen.
P.S. Sorry als ik hier teveel off-topic ging, maar je snapt dat ik echt wel door het lint aan het gaan ben van dit probleem.
Verwijderd
Veel succes!!
Verwijderd
TPG is pakketje afhalen bij postkantoor, maar UPS weet ik niet. Er is bij mij niemand thuis op de uren dat UPS langs kan komen en heb geen zin om een dag vrij te vragen. Ben ook net verhuist, dus wil eigenlijk ook niet dat ze hem bij de buren droppen.

Ik heb er uiteindelijk wel voor gekozen aangezien ik de hoge resolutie van 1680x1050 erg fijn vind en je dan niet anders kon. Maar het valt me alles mee, natuurlijk kun je als er direct zonlicht op valt niets mee. Maar als je onder normale omstandigheden je scherm gewoon onder een beetje een fatsoenlijke hoek neerzet is het heel erg goed te doen.MarcoC schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:25:
Ik wil de Dell ook nog steeds, maar ik twijfel of ik wel of geen True Life scherm moet nemen. Ik neig naar niet, het spiegel-effect lijkt me erg hinderlijk. Hoe valt dit in de praktijk uit?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb de E-Value code gebruikt en ik kreeg er een All-in-One 924 (of 942 oid.) bij, met ingebouwde scanner. 't Is geen superkwaliteit, maar ik ga hem wel gewoon houden en gebruiken denk ik. Alleen hoop ik dat nieuwe cartridges een beetje betaalbaar en vlot leverbaar zijn.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:51:
Lol, zoek eens voor de grap op Marktplaats op "dell 725", er staan zo'n 40 printerjes op "nieuw in doos". Lachen, iedereen koopt de Pc/Laptop en dumpt vervolgens de printer online.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 16:53 ]
Lamplicht is geen probleemMarcoC schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:17:
Maar als je bijv. een lamp 2 meter achter je hebt, dan reflecteert dat niet meteen heel erg?
Mooi. Dan ga ik denk ik toch voor het True Life-scherm!

EDIT: hij doet het weer
[ Voor 8% gewijzigd door Dubbel Fristie op 25-05-2006 19:03 ]
Verwijderd
Ik moet zeggen dat dat Truelife echt fantastich is. Goed, scherp beeld en vooral helder.
Wat mij tegenviel is het volgende:
Haal hem uit de doos en ik start de laptop op..... TRAAAAAGGGGG

Ik probeer connectie te maken met mijn draadloos netwerk
even.
BSOD !

Denk dat gaat lekker.... dus vervolgens cd van XP gepakt, erin geknalt, alle partities eraf gehaald en schone installatie gedaan... wauw ik heb nog nooit zo snel windows geinstalleerd en zeker niet op een laptop...
Het enige dat ik nog mis is Mediadirect, maar ik schijn dat nog te kunnen downloaden echter ga ik nog proberen wat cds bij Dell los te peuteren aangezien ik hun recovery partitie heb weggehaald.
Ik heb volgens mij al het noodzakelijke geinstalleerd echter heb ik nog 3 onbekende Base system apparaten... Dat moet ik nog uitzoeken wat dat kan zijn.

Ik moet toegeven dat dit echt zijn geld waard is ! Voor degene die nog twijfelen... zoek niet te lang verder want het is echt een geweldig apparaat!
Misschien de bluetooth stack?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Verwijderd
Nu krijg ik net mijn factuur en zie ik dat de printer er apart op staat, en dat je er wel geld voor betaald apart van de laptop. Samen komt het wel weer uit op het bedrag dat op de website stond.
Mijn vraag is; Zou ik kunnen mailen dat ik de printer niet hoef? Scheelt me 50 euro namelijk. En misschien krijg ik mn laptop dan ook wel wat sneller binnen.
Alvast bedankt!
Oja
@dennisfreak
Welke configuratie heb jij?
Moet wel kunnen, maar ik zou bellen, werkt veel beter. Als je mailt krjig je denk ik toch een vaag antwoord terug wat eigenlijk niks met je vraag te maken heeft.Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:55:
Hee mensen, ik heb ook de laptop besteld, met een t2300, 1280x800 truelife, x1300, en een 80 gig 7200 schijf.
Nu krijg ik net mijn factuur en zie ik dat de printer er apart op staat, en dat je er wel geld voor betaald apart van de laptop. Samen komt het wel weer uit op het bedrag dat op de website stond.
Mijn vraag is; Zou ik kunnen mailen dat ik de printer niet hoef? Scheelt me 50 euro namelijk. En misschien krijg ik mn laptop dan ook wel wat sneller binnen.
Alvast bedankt!
Oja
@dennisfreak
Welke configuratie heb jij?
Verwijderd
Die heb ik er niet bij genomen dus dat lijkt me dan sterk toch? Of kan dit wel het probleem zijn.
Zoals je kunt zien staat firewire, audio, modem, lan, wlan etc er allemaal... maar kan het dus wel die bluetooth zijn ondanks dat je de module niet hebt? Ik heb nog niet echt gezocht verder maar als iemand het tijdens een herinstallatie ook heeft meegemaakt houdt ik me aanbevolen.
Mijn config is al volgt:
- Inspiron 6400 Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
- 15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) Display with TrueLife
- 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
- 60GB (5,400 rpm) Hard Drive
- 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery
- Verder alles standaard gelaten, gratis printer genomen en telefonisch via zakelijk (voor me werk) nog even een gratis tas geregeld omdat ik een grote bestelling kon doen waarbij ik het e.e.a. voor elkaar kon krijgen.
Ja ik ga morgen bellen want vandaag zijn ze niet bereikbaar... Hoop dat ik wel iemand heb die daarmee akkoord zal gaan. Echter ze zullen toch wel moeten? Mijn systeem is gecrasht en ik kan hem niet recoveren, heb ook nog garantie haha :-+ ik ga wel een beetje zielig proberen over te komen dat ik het echt niet meer weetTMC schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:07:
Moet wel kunnen, maar ik zou bellen, werkt veel beter. Als je mailt krjig je denk ik toch een vaag antwoord terug wat eigenlijk niks met je vraag te maken heeft.
Thanx voor jullie reacties...
Verwijderd
Zit nu ook een beetje te twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb om 1280 x 800 te nemen. Ik ga de laptop veel gebruiken voor photoshop, flash, after effects, premiere, maya en nog wat ontwerpprogramma's. Dan is het juist goed om 1280 x 800 te hebben? Of is 1680x1050 beter? Ik ben bang dat je daarmee erg dicht op je scherm moet zitten om alles goed te kunnen zien. Wat zijn jullie ervaringen met het 1680x1050 scherm?
Nogmaals heel erg bedankt
Bij programma's als Photoshop vind ik het juist fijn om een hoge resolutie te hebben. Op mijn desktop heb ik dan 1600*1200. Je kunt dan ver inzoomen en toch nog veel zienVerwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:30:
Nou ik heb maar eerst gemaild, kijken wat ze zeggen, anders bel ik morgen nog een keer
Zit nu ook een beetje te twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb om 1280 x 800 te nemen. Ik ga de laptop veel gebruiken voor photoshop, flash, after effects, premiere, maya en nog wat ontwerpprogramma's. Dan is het juist goed om 1280 x 800 te hebben? Of is 1680x1050 beter? Ik ben bang dat je daarmee erg dicht op je scherm moet zitten om alles goed te kunnen zien. Wat zijn jullie ervaringen met het 1680x1050 scherm?
Nogmaals heel erg bedankt
Verwijderd
Verwijderd
Je hebt de chipset driver geïnstalleerd?Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:48:
Ik heb volgens mij al het noodzakelijke geinstalleerd echter heb ik nog 3 onbekende Base system apparaten... Dat moet ik nog uitzoeken wat dat kan zijn.
Verwijderd
OMG -> natuurlijk weer lekker handig. Heb de chipset geinstalleerd, echter de cardreader was het probleem. Diegene had ik nog niet geinstalleerd. Mag ik je bedanken. Had de driver wel gedownload maar ik was vergeten om die te installeren.
Kwam erachter door even te checken welke drivers ik had uitgepakt op me pc en deze mistte dus nog...

Naja thnx iig...
Verwijderd
Wat eerste indrukken:
Ziet er prima uit, heel stevig, alleen wat aan de dikke kant. Hij is een stuk minder diep dan m'n oude Acer Travelmate 800 maar wel flink breder. Alle poorten die ik maar kan wensen zitten erop. Touchpad komt wat speelgoedachtig over maar werkt als een trein. Toetsenbord is een tikje cheap, maar ramt erg lekker ondanks dat ik daar even bang voor was omdat er in mijn ogen niks lekkerder kan typen dan Acer.
De laptop is retesnel, als je tenminste al die troep die Dell erop heeft gepleurd er grondig afgooit. Nog niet een keer een horlogeglas gezien! Ik had er CD's bij besteld, maar Dell heeft de XP-CD vergeten erbij te stoppen.
Helderheid beeldscherm staat op de tweenahoogste stand, de hoogste stand is echt te fel. De scherpte en helderheid zijn geweldig; de kleuren waren in eerste instantie wat uitgewassen, maar in het Catalyst-optiescherm kun je de saturatie wat opkrikken en nu ziet het er een stuk beter uit. Geen dode pixels. Alleen de verlichting is heel vreemd; de onderste twee centimeter is superfel, dan komt er twee centimeter die een stuk donkerder is, en de rest van het scherm is egaal belicht. Het is ook heel erg afhankelijk van de hoek waarmee je ernaar kijkt en valt eigenlijk alleen op bij witte achtergronden. Ik weet nog niet of ik het irritant vind...
Wat een herrie komt er uit die speakers!!! Oorverdovend gewoon, voor laptopspeakers goede bassen en niet te blikkerig. De mediaknopjes voorop zijn erg makkelijk.
Harde schijf hoor je zo goed als niet, en hij slaat ook nauwelijks aan, heerlijk. Alleen maakt de laptop een heel irritant hoogfrequent geluid (zelfde frequentie, wisselend volume) als ie aan de lader hangt. Voeding niet helemaal ok misschien?
Accuduur is ook geweldig, bij gewoon werken valt er 5 uur uit te persen.
Gister was ik even ongelukkig omdat er geen CD bijzat en al die Dell-meuk eraf moest (en die hoge piep was ook niet al te prettig), maar nu ik er wat langer op werk gaat ie me steeds beter bevallen. Toch wel een toplaptoppie!
Heb je de juiste drivers gewoon van Dell gedownload? Ik wil namelijk ook gaan formatteren en opnieuw installeren, maar wil eerst zeker weten dat ik er alles wat ik er weer op werkend heb. Kan je Media-Experience (of hoe heet dat spul) ook bij Dell downloaden?Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:48:
Ik ben inmiddels al een paar dagen in het bezit van deze laptop. Om precies te zijn sinds dinsdag.
Ik moet zeggen dat dat Truelife echt fantastich is. Goed, scherp beeld en vooral helder.
Wat mij tegenviel is het volgende:
Haal hem uit de doos en ik start de laptop op..... TRAAAAAGGGGG![]()
Ik probeer connectie te maken met mijn draadloos netwerkmaar niet werken... Ik denk reboot
even.
BSOD !![]()
Denk dat gaat lekker.... dus vervolgens cd van XP gepakt, erin geknalt, alle partities eraf gehaald en schone installatie gedaan... wauw ik heb nog nooit zo snel windows geinstalleerd en zeker niet op een laptop...
Het enige dat ik nog mis is Mediadirect, maar ik schijn dat nog te kunnen downloaden echter ga ik nog proberen wat cds bij Dell los te peuteren aangezien ik hun recovery partitie heb weggehaald.![]()
Ik heb volgens mij al het noodzakelijke geinstalleerd echter heb ik nog 3 onbekende Base system apparaten... Dat moet ik nog uitzoeken wat dat kan zijn.![]()
[afbeelding]
Ik moet toegeven dat dit echt zijn geld waard is ! Voor degene die nog twijfelen... zoek niet te lang verder want het is echt een geweldig apparaat!
Verwijderd
Ja alles uiteraard weer werkend... Gewoon even via support bij Dell alle dingen downloaden, op cdtje bakken en formateren die zooi.ione schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:18:
Heb je de juiste drivers gewoon van Dell gedownload? Ik wil namelijk ook gaan formatteren en opnieuw installeren, maar wil eerst zeker weten dat ik er alles wat ik er weer op werkend heb. Kan je Media-Experience (of hoe heet dat spul) ook bij Dell downloaden?
Echter hoe dat Media Experience precies zit weet ik niet... In topic is daar wel wat over te vinden. Je moet namelijk een gedeelte van je hdd ongepartitioneert laten ofzo.
Van Dell kan je het niet downloaden maar ik heb ook gelezen dat er een ISO file was die ergens door iemand gehost was.
Morgen ga ik even bellen om te kijken of ik die cds kan regelen...
Zonder al die meuk is echt top en snel.... Staat inmiddels hier al aardig wat software / updates op de laptop en nog blijft hij snel.
http://www.shop-premier.d...ducts_id=30&cPath=1_20_27
Welke volgens mij hetzelfde is als deze;
http://accessories.euro.d...&cs=nlbsdt1&sku=451-10150
Correct me if I am wrong
http://forums.us.dell.com...arddrive&message.id=51866Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:27:
[...]
Ja alles uiteraard weer werkend... Gewoon even via support bij Dell alle dingen downloaden, op cdtje bakken en formateren die zooi.
Echter hoe dat Media Experience precies zit weet ik niet... In topic is daar wel wat over te vinden. Je moet namelijk een gedeelte van je hdd ongepartitioneert laten ofzo.
Van Dell kan je het niet downloaden maar ik heb ook gelezen dat er een ISO file was die ergens door iemand gehost was.
Morgen ga ik even bellen om te kijken of ik die cds kan regelen...
Zonder al die meuk is echt top en snel.... Staat inmiddels hier al aardig wat software / updates op de laptop en nog blijft hij snel.
superB
Dan proberen ze het de dag erop nog een keer. En ik meen dan nog eens. Mocht het niet lukken dan gaat het volgens mij terug naar het dichtstbijzijnde UPS center en kan je het pakket ophalen. Maar UPS kan wel (tegen meerprijs) op zaterdag bezorgen of op andere tijden. Maar dan moet je daar zelf even voor bellen. Die service kunnen we wel bieden als de klant ernaar vraagt.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:14:
Vraagje: Iemand al ervaring met UPS, als ze aan de deur komen en je bent niet thuis?
TPG is pakketje afhalen bij postkantoor, maar UPS weet ik niet. Er is bij mij niemand thuis op de uren dat UPS langs kan komen en heb geen zin om een dag vrij te vragen. Ben ook net verhuist, dus wil eigenlijk ook niet dat ze hem bij de buren droppen.
Net geprobeert maar ze wisten van niks, belt u Dell daar maar over was het devies.Leolinedance schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:28:
[...]
Dan proberen ze het de dag erop nog een keer. En ik meen dan nog eens. Mocht het niet lukken dan gaat het volgens mij terug naar het dichtstbijzijnde UPS center en kan je het pakket ophalen. Maar UPS kan wel (tegen meerprijs) op zaterdag bezorgen of op andere tijden. Maar dan moet je daar zelf even voor bellen. Die service kunnen we wel bieden als de klant ernaar vraagt.
Verwijderd
Nu ben ik altijd al een fan geweest van dell, tot op een gegeven moment AMD de boventoon ging voeren en er geen pc met AMD van dell kwamen, en ben ik overgestapt op zelfbouw pc's.
Nu het voor een laptop toch wel een vereiste is om een Core Duo te hebben tegenwoordig ben ik maar weer bij Dell terecht gekomen.
Ik heb met behulp van een aantal e-value trucjes en kortingsbonnen een aardige laptop samengesteld voor een zacht prijsje
Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Toetsenbord Intern toetsenbord - US Intl (QWERTY)
Grafische Kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 80GB (5,400 rpm) Hard Drive
Overige Opslagmedia Geen Floppy Drive geselecteerd
Modem NL - Modem & Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
Shipping Documents System Documentation
Gedis Bundle Reference 6400 Silver N05642
Microsoft® software Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services 1 Jaar Collect & Return service
Bescherm uw nieuwe PC Geen beveiligings/ anti-virus software
Voeding 65W AC Adapter
Digitale Fotobewerking Duo Pak: Paint Shop® Pro and Photo Album® Demo versie
Order Information Inspiron Order - Netherlands
Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
Draagtassen Targus Campus Notebook Backpack (Black) - Niet geschikt voor 17"+ beeldscherm
Korting 80 Euro off Excl VAT
Dell System Media Kit No Resource CD
Kleur Keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
Dell Media Experience Dell® Media Experience 3.0 Basic
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
Dell Internet Order Dell Internet Order.
Operating System Backup & Recovery Legitieme Windows® XP Home SP2 Backup Media
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
TOTAAL Incl. BTW:¤ 1.086,47
Ik heb hierbij meteen een rugzak/laptoptas geselecteerd omdat me dat wel handig leek in de trein enzo, en een 9cell batterij (hoe langer hij meegaat hoe beter lijkt me).
Zal deze laptop voldoen aan mijn eisen?
En dan in het speciaal, kan je op zo'n x1400 een beetje spelletjes spelen?
Ik heb nu zelf een PC met de volgende Specs, is het een beetje te vergelijken?
AMD Athlon XP 2700+, 768MB DDR, Asus 6800 128MB Videokaart.
De X1400 is net een stapje lager dan een X700
Ik denk wel dat jou 6800 128MB een stuk sneller is.
[ Voor 34% gewijzigd door Dubbel Fristie op 26-05-2006 14:20 ]
Verwijderd
Verwijderd
Heb vandaag dell gebeld, en de printer kon er helaas niet af, dus ik ga er iemand blij mee maken denk ik
Verwachte levertijd is trouw 9 juni
Wat is dat mediadirect trouwens precies? Soort van media center voor windows ofzo?
superB
Als het goed is heb je die driveletters al, anders moet je ze (het zijn er meestal meer dan 1) even een stationsletter toekennen onder 'Schijfbeheer' in 'Computerbeheer'.Rival24 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:14:
Kan iemand vertellen hoe in vredesnaam zo'n cardreader werkt, ik heb de driver geinstalleerd en er een XD kaartje ingestopt maar er gebeurt niets. Ik was in de veronderstelling dat er automatisch een extra drive zou verschijnen, maar dat gebeurt dus niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-05-2006 15:26 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Nee daar had ik ook al gekeken, ik kan daar enkel mijn harde 'Schijf 0' en 'Cd-rom station 0' vinden. Het is toch niet zo dat ik daar MediaDirect voor moet installeren hoop ik?Japie_17 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:25:
[...]
Als het goed is heb je die driveletters al, anders moet je ze (het zijn er meestal meer dan 1) even een stationsletter toekennen onder 'Schijfbeheer' in 'Computerbeheer'.
Geen ervaring met deze specifieke cardreader, maar normaalgesproken is de driver installeren genoeg.Rival24 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:53:
[...]
Nee daar had ik ook al gekeken, ik kan daar enkel mijn harde 'Schijf 0' en 'Cd-rom station 0' vinden. Het is toch niet zo dat ik daar MediaDirect voor moet installeren hoop ik?
Zijn ze wel te vinden in 'Apparaatbeheer' onder 'Schijfstations'?
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Japie_17 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:00:
[...]
Geen ervaring met deze specifieke cardreader, maar normaalgesproken is de driver installeren genoeg.
Zijn ze wel te vinden in 'Apparaatbeheer' onder 'Schijfstations'?

Verwijderd
Euh ik heb alle drivers etc. geinstalleerd maar wanneer ik mijn SD kaart erin prop dan komt er gewoon een drive letter bij net zoals een USB zou reageren...Rival24 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:14:
Kan iemand vertellen hoe in vredesnaam zo'n cardreader werkt, ik heb de driver geinstalleerd en er een XD kaartje ingestopt maar er gebeurt niets. Ik was in de veronderstelling dat er automatisch een extra drive zou verschijnen, maar dat gebeurt dus niet.
Is bij App. beheer alles geinstalleerd en staan er geen onbekende apparaten?
EDIT
Haha lol
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 16:15 ]
Verwijderd
Leuke discussies gehad. Maar uiteindelijk krijg ik van ze:
- Windows XP (had XP Home besteld en krijg Pro opgestuurd)
- PowerDVD
- Sonic
- Drivers + utils
- Dell Media Experience
Naja ik kan iig me laptop schoon en legaal voorzien van de goede software zonder de meuk van Dell !
Thanx Dell
Nogmaals de vraag:
Wat voor geheugen zit er in de laptop? Is dat makkelijk bij te kopen? De euro's die Dell voor een opgrade naar 1024MB vraagt vind ik vrij veel als ik in de pricewatch kijk naar wat een reepje laptopgeheugen van 512MB kost. (Max 80 euro, tov 119 bij Dell?)
Is het dan niet slimmer om er gewoon in een winkel een reepje bij te halen?
[ Voor 75% gewijzigd door McRubz op 26-05-2006 17:29 ]

Laat maar is volgens mij alleen met deze laptops/pc's...
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

mja er staat een plaatje van een 6400... beetje misleidend
[ Voor 50% gewijzigd door Underworld op 26-05-2006 18:50 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Dit topic is gesloten.