Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 2. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.214 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:50:
offtopic
Pakketje staat al sinds gisterenmorgen op OUT FOR DELIVERY
wil normaal zeggen dat het die dag wordt afgeleverd??

Gisteren is ie niet geleverd.. Vandaag mischien?

Heb zo'n vermoeden dat er weer iets mis aan het lopen is.

Wachten duurt lang.
Die "out for delivery" is heel bedrieglijk! Dat wil gewoon zeggen dat het klaar staat, maar nog niet bij de chauffeur zit. Bij mij heeft het van vrijdags tot dinsdag geduurd voor ik het pakket had en het stond de hele tijd op "out for delivery" .

Hopelijk toch beetje hoopvol mijn antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarentegen had ik mijn laptop dezelfde dag nog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:00:
[...]

Die "out for delivery" is heel bedrieglijk! Dat wil gewoon zeggen dat het klaar staat, maar nog niet bij de chauffeur zit. Bij mij heeft het van vrijdags tot dinsdag geduurd voor ik het pakket had en het stond de hele tijd op "out for delivery" .

Hopelijk toch beetje hoopvol mijn antwoord :)
Ja afwachten maar.

Is wel vervelend dat je niets kan plannen zoals zorgen dat er iemand thuis is om pakket te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet begrijp is dat het 90 EUR kost voor de verzending. Als ik zelf pakjes verzend betaal ik meestal 15 tot 20 EUR. Voor een express zending (dat het zeker de volgende dag er is) betaal ik tot 45 EUR. Vreemd dat het zoveel kost bij DELL. Nu, ik heb gratis verzending gekregen, dus geen probleem! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:53:
Wat ik niet begrijp is dat het 90 EUR kost voor de verzending. Als ik zelf pakjes verzend betaal ik meestal 15 tot 20 EUR. Voor een express zending (dat het zeker de volgende dag er is) betaal ik tot 45 EUR. Vreemd dat het zoveel kost bij DELL. Nu, ik heb gratis verzending gekregen, dus geen probleem! :Y)
Wanneer heb je hem besteld dan? Voor woensdag neem ik aan? Die 90 euro is nou een beetje wat mij tegenhoud om er een te kopen. Het moet namelijk goedkoper kunnen dan nu het geval is volgens mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is dus wel degelijk ALWEER een probleem.

Heb net naar UPS gebeld het pakket staat sinds gisteren wel op OUT FOR DELIVERY maar het is niet ingescand door de chauffeur.
Volgens de medewerker wil OUT FOR DELIVERY zeggen dat het dezelfde dag moet geleverd worden.
Nu moest ik van hem naar Dell bellen, dit begreep ik niet het pakket ligt toch bij UPS, maar moest volgens UPS-medewerker toch naar Dell bellen zodat er een onderzoek naar het pakket kan gestart worden.

Heb ik dus gedaan; probleem uitgelegd daarna (10 minuten muziek luisteren "onaangekondigd")
er is volgens dell een probleem maar ze weten niet welk, ik moest maandag OF dinsdag maar eens terugbellen dan weten ze of er een probleem is en welk probleem .

Ze weten dus van niets...

Als ik mijn traceerrapport vergelijk met dat van bertholt eerder gepost in dit topic dan ontbreeekt er bij mij de IMPORT en de ORIGIN SCAN

bertholds' rapport:
UTRECHT, NL 05/05/2006 5:35 A.M. OUT FOR DELIVERY
05/05/2006 5:34 A.M. IMPORT SCAN
BRUSSELS, BE 05/04/2006 10:26 P.M. ORIGIN SCAN
LIMERICK, IE 05/02/2006 2:06 P.M. ORIGIN SCAN
IE 05/03/2006 8:57 A.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

Mijn rapport:
BRUSSELS, BE 18/05/2006 6:42 's morgens OUT FOR DELIVERY
18/05/2006 6:00 's morgens OUT FOR DELIVERY
LIMERICK, IE 16/05/2006 2:12 's morgens ORIGIN SCAN
IE 16/05/2006 11:06 's morgens BILLING INFORMATION RECEIVED

Dit is nu al mijn 2de pechverhaal bij mijn Dell-bestelling
maar hoepen dat het hierbij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
Ik weet het, ik vroeg net ook half wat over een levering, maar is het niet slimmer daar een appart topic voor te openen? Veel posts op de laatste pagina's gaan alleen maar over de levering, en dat heeft toch weinig met het product Dell Inspiron 6400 zelf te maken. Er zijn heel veel Dell producten en de levering van deze laptop zal echt niet anders verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McRubz schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:17:
Ik weet het, ik vroeg net ook half wat over een levering, maar is het niet slimmer daar een appart topic voor te openen? Veel posts op de laatste pagina's gaan alleen maar over de levering, en dat heeft toch weinig met het product Dell Inspiron 6400 zelf te maken. Er zijn heel veel Dell producten en de levering van deze laptop zal echt niet anders verlopen.
DIt is een algemene topic. Hier kan je je verhaal kwijt. Dat eeuwige gezeur om een nieuwe topic moet maar afgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tik in: "sax2 -r -m 0=fglrx". Sax2 wordt gestart. Je kan de voorgestelde config accepteren, bij mij kreeg ik het perfect terug! 1680x1050 @ 60 hertz...
Wanneer ik dat doe krijg ik een access to your display is denied melding.
Hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:41:
[...]

DIt is een algemene topic. Hier kan je je verhaal kwijt.
Dat eeuwige gezeur om een nieuwe topic moet maar afgelopen zijn.
Mwah ik vond 't 'm redelijk beleefd vragen en hij heeft toch wel 'n punt

Is ook vaak in mobiele telefoon topics over:
-bij welk abbo is hij 't goedkoopst
-bij welke winkel is hij 't goedkoopst
-hoelang moet ik 'n abbo nemen enzo

Dat is toch wel heel irritant aan 't worden hoor al moet je de hele tijd die statussen enzo door te spitten

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippie, hijs eindelijk in de pre-productie, de leverdatum is 29-05-06.
Het is nu de 19de, toen ik hem besteld had was t de 15de --> duurt toch best lang voordat hij geleverd wordt.

Verder heb ik een vraag vwb. de vervoerder: iedereen heeft t over UPS, bij mij op de offerte staat Walsh International. Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transporteurs... het zijn me kerels hoor!

Vandaag kreeg ik een pakje toe met Fedex, die leveren op 1 dag. Het pakje komt uit Frankrijk. Was ik even 5 minuten bij de buurvrouw omdat ze mij dringend nodig had en de chauffeur was al aan de deur geweest. Geen probleem, is mijn fout, ik moet maar thuis blijven!

Telefoon naar Fedex Brussel waar men mij gewillig uitlegt dat ik het pakketje eventueel deze avond in Melsbroek (hoofdkantoor van Fedex Belgie) kan ophalen, net voor 20u. Aangezien ik het pakketje superdringend nodig heb, stem ik toe om dit te doen (is wel eventjes een uurtje rijden, maar ik heb het er voor over).

De hoorn ligt nog niet goed op de telefoon of ik krijg een andere binnen: "goeiedag Fedex Gent, wanneer kunnen we je pakket afleveren?". Ik gans verhaal gedaan dat ik het vanavond zou oppikken in Melsbroek als de man doodleuk zegt: "nou, je moet je niets aantrekken van die in Brussel, dat zijn allemaal studenten, kom jij dat maar in Gent ophalen deze avond".

Okay zeg ik, maar dan moet je mij verzekeren dat het pakketje niet in Melsbroek ligt. Want twee mensen geven in het systeem twee verschillende zaken in! Ik zou niet graag hebben dat de chauffeur het op den duur ook niet meer weet en met het pakketje toch doorgaat naar Melsbroek. "geen probleem, ik regel alles" zegt de man van Fedex Gent.

Twee minuten later, telefoon van Melsbroek "euhm, ik heb een fout gemaakt..., je kan je pakketje toch ophalen in Gent".

Waarmee ik even wil aantonen dat er soms wat verwarring kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:58
Ik heb er gisteravond ook een besteld.
ik heb gekozen voor de uitvoering met 1.66 GHz processor, 1024 MB geheugen, 60 GB harddisk en een 9-cells accu. Ik heb er geen TrueLife beeldscherm bij genomen omdat ik hier zelf de meerwaarde niet van in zie.

De verwachte leverdatum is 31/5/2006.
Ik heb er 1 jaar collect en return garantie bij genomen. Hebben jullie dit trouwens nog uitgebreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Modbreak:Probeer het hier vooral over de laptop zelf te hebben. De leveringsstatussen zijn niet interessant om een topic mee te vervuilen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ McRubz: Je bent gehoort door God _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
't wordt idd wel om de gemiddelde 5 post gemeld,...
apart topic of mee stoppen...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Underworld schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:22:
't wordt idd wel om de gemiddelde 5 post gemeld,...
apart topic of mee stoppen...
Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged;
de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Kunnen ze hierbij dan toch ook doen? Naja ik houd erover op, vind alles wel best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:09
Ik probeerde vandaag xp pro opnieuw te installeren...

Heb eerst een cd gemaakt mbv nLite. Het een en ander gestript en aangepast en zo.
Moest eerst even in de bios aanzetten dat ie van cd moest booten, maar het leek toen goed te gaan.

Totdat ik bij de windows product key kwam!
Roept dat ding dat m'n code ongeldig is! :? :(
Uiteraard 3x gecontroleerd op een typfout, maar voor zover ik weet ben ik nog steeds niet blind.

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

Zal dell maar bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben er erg over aan het nadenken zoeentje in de toekomst te gaan kopen. Ik heb alleen nog 1 vraag, hoe zit het met de bouw van de laptop, is die stevig genoeg gebouwd? Heb namelijk al veel laptops bekeken die aan mijn eisen voldoen, maar een aantal daarvan zien er nogal fragiel uit...
Misschien dat jullie paar plus- (en eventuele minpunten) van de stevigheid van dit notebook kunnen toelichten?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IntToStr schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:04:

Heb eerst een cd gemaakt mbv nLite. Het een en ander gestript en aangepast en zo.
Moest eerst even in de bios aanzetten dat ie van cd moest booten, maar het leek toen goed te gaan.

Uiteraard 3x gecontroleerd op een typfout, maar voor zover ik weet ben ik nog steeds niet blind.

Zal dell maar bellen...
Heb je wel de originele cd daarvan gebruikt? Heb ik nog nooit gehoord dat dat fout is gegaan.
Kan me zo voorstellen dat je misschien een Home licentie hebt en Pro installeerd ofzo maar anders is het inderdaad vreemd... :?

@Hoogie2004: Ik heb hier en daar wel gelezen dat het materiaal van die 6400 wat goedkoop zou zijn. Ik kan het je volgende week melden wat mijn persoonlijke ervaring zal zijn :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de notebook gewoon bij één hoek vastnemen en oppakken (als je dat zou willen, lijkt me niet zo leuk voor je pols gezien het gewicht). De behuizing kraakt/tikt daarbij amper tot niet, al blijft het plastic natuurlijk. Het scherm is een cm dik of zo, dus daar zit ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39
IntToStr schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:04:

Zal dell maar bellen...
Yep, dat heb ik eens meegemaakt.

Ik had alleen maar retail CD's liggen, maar de product key zat onderop de laptop geplakt. Dit is een OEM- sticker en daar hoort een OEMCD bij. Nou kun je je CD ombouwen van retail naar OEM, door een bestandje op de CD aan te passen.

Aah er heeft een topic over gelopen: [rml][ XP-CD] legale key, maar wat voor key is het?[/rml]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb en vraagje over het truukje van de E-value code.

Ik kopieer de code NLBSDONL-N05941 (de 9400), (870 euro excl. BTW), dan ga ik naar Consumenten en voer ik 'm daar in. Dan krijg ik ineens 1344 euro bij Consumenten, versus 1129 bij kleine ondernemingen?

Wat is nu de winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje over de microfoon
als ik hem aansluit en dan praat hoor ik niks maar het volume van de mic staat op maximaal en er staat ook zo'n groen vinkje. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt niet. Weet iemand hoe ik de mic aan de gang krijg ??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kreeg een pop-up toen je je microfoon aansloot? Daar moet je nl. kiezen tussen line-in of mic. voor de 3.5mm jack ingang.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 20:52 . Reden: zie quote hieronder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:46:
Je kreeg een pop-up toen je je microfoon aansloot? Daar moet je nl. kiezen tussen line-in of mic. voor de 3.5mm jack ingang.
daar klik ik altijd op mic maar dat helpt niet
maar als ik hardware testen doe en ik praat in de mic dan gaat het balkje wel omhoog alleeen ik hoor dan niks

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je een vinkje 'dempen' bij volumeregeling of 'selecteren' bij opnameregeling. De microfoonversterking geactiveerd bij opnameregeling->geavanceerd?

Hoor je iets als je opneemt en daarna afspeelt (zodat het geluid dat je opneemt de weergave niet overstemt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat een vinkje bij selecteren en als ik eerst opneem en dan afspeel hoor ik wel wat ik heb ingesproken, maar ik wil dat je het rechtstreeks hoort dus hij is niet kapot ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij nader inzien staat er ook geen volumebalk voor line-in of mic bij de volumeregeling. Dus mogelijk kan de ingang niet automatisch in het geluid gemixt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mail dell well ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:26

Nakebod

Nope.

Ik heb even een algemeen Dell vraagje,
Dell Media Experience, op iedere laptop waar ze standaard MCE meeleveren aanwezig, of je het nu wel of niet neemt, het is 0 euro.
Maar.. wat is het? Nouwja, wat het is, dat heb ik wel gevonden, soort Media Center idee, alleen dan anders.
Maar waarom kan ik het niet gewoon NIET kiezen? Tenzei ik XP MCE kies, anders heb je het dubbel.
Net zoals MS Works, en Paint Shop® Pro and Photo Album® Demo. Helemaal geen behoefte aan :Y)

Heb op het moment wel een leuk laptopje samengesteld op basis van de 6400.
En dat voor € 1260,- maar met zeer aardige specs

Ik las wel eens dat het bellen om te bestellen nog wel eens wat kan schelen in de prijs, toch eens uitzoeken :P
Misschien dat ik dan wel die nutteloze cd's weg kan laten _/-\o_

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:49:
Ik heb even een algemeen Dell vraagje,
Dell Media Experience, op iedere laptop waar ze standaard MCE meeleveren aanwezig, of je het nu wel of niet neemt, het is 0 euro.
Maar.. wat is het? Nouwja, wat het is, dat heb ik wel gevonden, soort Media Center idee, alleen dan anders.
Maar waarom kan ik het niet gewoon NIET kiezen? Tenzei ik XP MCE kies, anders heb je het dubbel.
Net zoals MS Works, en Paint Shop® Pro and Photo Album® Demo. Helemaal geen behoefte aan :Y)

Heb op het moment wel een leuk laptopje samengesteld op basis van de 6400.
En dat voor € 1260,- maar met zeer aardige specs

Ik las wel eens dat het bellen om te bestellen nog wel eens wat kan schelen in de prijs, toch eens uitzoeken :P
Misschien dat ik dan wel die nutteloze cd's weg kan laten _/-\o_
er zitten standaard geen cds bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de orderbevestiging gekregen maar als ik op de website de status van mijn order wil opvragen en ik voer mijn order + klantnummer in dan krijg ik het volgende bericht "Uw order is gevonden maar een status kan niet gegeven worden. Neem s.v.p. contact op met Customer Care volgens onderstaande instructies en Dell zal contact met u opnemen."

Heeft iemand anders dit toevallig ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:58:
[...]

er zitten standaard geen cds bij
Geen windows en support cd's ja, maar zover ik kan zien op de website wel MS Works en Paintshop pro.
Windows cd had ik al in mijn boodschappenlijstje gezet, dat is dus iets wat ik wel wil :P Maar de rest hoef van mij niet qua cd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:35:
Ik heb nu de orderbevestiging gekregen maar als ik op de website de status van mijn order wil opvragen en ik voer mijn order + klantnummer in dan krijg ik het volgende bericht "Uw order is gevonden maar een status kan niet gegeven worden. Neem s.v.p. contact op met Customer Care volgens onderstaande instructies en Dell zal contact met u opnemen."

Heeft iemand anders dit toevallig ook gehad?
Probeer het eens na 24 uur dat had ik zelf namelijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:09
Japie_17 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:05:
[...]
Yep, dat heb ik eens meegemaakt.

Ik had alleen maar retail CD's liggen, maar de product key zat onderop de laptop geplakt. Dit is een OEM- sticker en daar hoort een OEMCD bij. Nou kun je je CD ombouwen van retail naar OEM, door een bestandje op de CD aan te passen.

Aah er heeft een topic over gelopen: [rml][ XP-CD] legale key, maar wat voor key is het?[/rml]
Bedankt!

Ik heb het nog niet getest, maar het ziet er naar uit dat dit wel gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik dj software Virtual DJ en heb speciaal deze notebook ervoor gekocht. Nu heb ik continu kleine "tikken" in het geluid. Ik heb me al gek gezocht, maar ik vind het probleem niet. Ik heb ook op de forums van VDJ alle aanpassingen gedaan die ik maar kon hebben, maar niets hielp...

Zonet schrok even heel hard... ik kreeg volgende foutmelding:
*** HARDWARE MALFUNCTION
Call your hardware vendor for support
NMI: Parity check / Memory parity error
*** The system has halted ***

Kan het zijn dat de tikken in het geluid voortkomen van slecht geheugen? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
ik zit ook heel serieus naar dit notebook te kijken.
wilde volgende week gaan bestellen. maar ik lees dat intel de core duo prijzen eind mei gaat verlagen. hoe lang duurt het, voordat je dit ziet in prijs verlaging in laptop?
als ik hem over een paar weken voor minder kan kopen, dan wacht ik wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Ja ben ook wel benieuwd wanneer en of je de prijs verlaging van de intel processors bij dell terug gaat zien...? Daarnaast las ik ook dat in Augustus de nieuwe processors van intel komen met 64-bits ondersteuning.. Zou het de moeite zijn om hierop te wachten?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:00:
Ik gebruik dj software Virtual DJ en heb speciaal deze notebook ervoor gekocht. Nu heb ik continu kleine "tikken" in het geluid. Ik heb me al gek gezocht, maar ik vind het probleem niet. Ik heb ook op de forums van VDJ alle aanpassingen gedaan die ik maar kon hebben, maar niets hielp...

Zonet schrok even heel hard... ik kreeg volgende foutmelding:
*** HARDWARE MALFUNCTION
Call your hardware vendor for support
NMI: Parity check / Memory parity error
*** The system has halted ***

Kan het zijn dat de tikken in het geluid voortkomen van slecht geheugen? :O
Kans is idd heel groot dat het je geheugen is. Wij hadden dat bij de MP3 pc voor drive-in show ook. Nieuwe reepjes er in en klaar! Doe even memtestje met de alom bekende programma's en je weet het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:45:
[...]

Kans is idd heel groot dat het je geheugen is. Wij hadden dat bij de MP3 pc voor drive-in show ook. Nieuwe reepjes er in en klaar! Doe even memtestje met de alom bekende programma's en je weet het!
Of ff de trial Downloaden, misschien dat het aan je versie ligt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe notebook nodig vooral voor buitenshuis.

Op mijn huidige IBM-laptop zie ik buiten bijna niks meer, zelfs in de schaduw heb ik met maximum lichtsterkte een slecht leesbaar beeld.

Ik overweeg de aanschaf van een 6400, maar ik twijfel tussen wel of geen TrueLife scherm.

Aan die ene kant geeft TrueLife extra briljantie en contrast - dat lijkt me heel prettig, vooral voor buiten.

Maar aan de andere kant spiegelt zo'n TrueLife scherm soms behoorlijk. Is dat buiten erg hinderlijk?

Kunnen gebruikers/bezitters van een 6400 met TrueLife scherm svp laten weten wat hun ervaringen op dit gebied zijn, en wat ze adviseren?

Dank alvast, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ruggenberg ==> Als je het topic wat verder leest: geen truelife!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Remco, kan je dan wat concrete posts aangeven die zeggen geen truelife te nemen? Aangezien ik ook aardig aan het rondkijken ben, en als ik voor een Dell ga ook voor die keuze kom te staan :)

Ik heb even gezocht in dit topic en het voorgaande deel, maar niet echt iets kunnen vinden.
Wel een reactie enkrypt: van [rml]enkrypt in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 6400"[/rml]
En een foto: [rml]Renzo24 in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 6400"[/rml]
En hier nog iets: [rml]Underworld in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 6400"[/rml]
[rml]Renzo24 in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 6400"[/rml]

Maar dat zijn voornamelijk meningen, dus het blijft lastig. En de rest, zijn eigenlijk allemaal posts met specs :P
Feit blijft wel dat ze veel meer spiegelen, en daardoor het buiten werken vrijwel onmogelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Ja, ik denk eigenlijk dat je het gewoon eerst zelf moet uit testen, gewoon wat ik al eerder zij, naar een (bijvoorbeeld) Dixons gaan en vragen of je samen met hem (als beveiliging dat je niet heel hard weg loopt) buitenmag staan om te kijken hoe het reflexteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ruggenberg:

Met Truelife zie je buiten veel reflecties, maar de tekst op je scherm blijft wel gewoon leesbaar als je goed focust op je scherm (de reflecties worden dan onscherp en vallen minder op). Zonder truelife wordt je scherm gewoon 1 flets vlak waar je niks meer op ziet, zoals je al met je IBM hebt.

Ik overweeg zelf ook een 6400, alleen staat die x1400 me heel erg tegen. Voor €1400 heb je een toshiba A100-253 met T2300, x1600, 60 GB 7200 rmp. Grote nadeel van die Toshiba is weer dat ze alleen 6-cell accu's leveren, en dat lijkt me wel erg mager.

Heeft iemand enig idee hoe de buildquality van die Toshiba is, vergeleken met deze Dell? Kan weinig goede reviews vinden van de Tosh..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als het formaat van het ding je niet boeit (en je niet van die bright crap hoeft) kun je atm bij dell de 9400 configgen voor net onder de 1400,- (met gebruik van die -5% code) met T2400, 2gb 667, 60gb (okee, 5400rpm), Go 7800GS 256MB, bluetooth, 9cell + extra 9cell. Ik bestel hem iig morgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het formaat boeit me wel jammergenoeg. Heb net even naar de maten zitten kijken, en het scheelt "maar" 4cm aan de langste kant, maar vooral dat het ding 3.6 KG is met een 6-cell accu is een probleem.

Heb ook nog naar 14 inch modellen zitten kijken, maar die zijn meteen een stuk duurder dan 15.4 modellen met verder dezelfde specs.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25
Nou, ik denk dat ik me ook maar over ga geven aan deze prijswaanzin, gelukkig heb ik al een koper voor m'n oude PC...

-------------
Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Grafische Kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 60GB (5,400 rpm) Hard Drive
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services 1 Jaar Collect & Return service
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate
Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
Korting 80 Euro off Excl VAT
Kleur Keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
--------------------------------------------------------------------------------
Dell Colour Printer 725 Aantal 1
Imaging Promotion - FREE Dell Colour Printer 725 + Gratis 1 jaar anti-virus Prijs per eenheid Incl. BTW € 0,00
TOTAAL Incl. BTW:€ 891,31
--------------------------------------------------------------------------------
Nu 5% korting op uw order! -€ 44,57

Totaal excl. BTW BTW-tarief Totaal incl. BTW
Subtotaal € 711,55 19,00 % € 846,74
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % € 89,25
Totaalprijs € 786,55 19,00 % € 935,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh stel ik mooi een Dell 6400 samen vrijdag en merk ik nu plots dat mijn configuratie niet meer geldig is. Hij kost alweer 100 euro meer voor exact hetzelfde? 8)7

Raden jullie mij aan om nog even te wachten (als ik hem medio juni heb dan is het goed) op een betere actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik doen ja. Als ik de nieuwsberichten moet geloven dan gaat Intel binnekort de prijzen verlagen. Misschien dat de prijzen ook omlaag gaan bij dell. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nog een vraag over die Ati X1400. Met welke desktop GPU is deze kaart te vergelijken? Ik heb nu bijvoorbeeld een radeon 9500 pro (overgeclockt, dat wel). Is die X1400 veel sneller dan mijn huidige kaart? Scheelt het niet veel, of is hij zelfs langzamer?

Kan wel benchmarks vinden van die X1400 met een dualcore proc., maar om het te kunnen vergelijken heb ik daar weinig aan omdat ik zelf een veel tragere cpu etc. heb :)

[ Voor 26% gewijzigd door Gizz op 21-05-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gizz schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:10:
Nog een vraag over die Ati X1400. Met welke desktop GPU is deze kaart te vergelijken? Ik heb nu bijvoorbeeld een radeon 9500 pro (overgeclockt, dat wel). Is die X1400 veel sneller dan mijn huidige kaart? Scheelt het niet veel, of is hij zelfs langzamer?

Kan wel benchmarks vinden van die X1400 met een dualcore proc., maar om het te kunnen vergelijken heb ik daar weinig aan omdat ik zelf een veel tragere cpu etc. heb :)
Volgens mij is een x1400 iets trager als een X700, en sneller als de 9700. Als je de X1400 in het notebook beetje overclockt (heb gehoord dat er nog wel wat ruimte in de clocks zit) dan haalt ie de X700 wel net bij hij is dus sneller als je huidige kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... memtest + diagnostics...

Ik heb een memtest gedaan + Dell diagnostics en alles geeft "passed". Niets van merkbare problemen. Ik vind het raar dat ik dus één keer die foutmelding kreeg van het geheugen en nu niets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:12:
[...]

Volgens mij is een x1400 iets trager als een X700, en sneller als de 9700. Als je de X1400 in het notebook beetje overclockt (heb gehoord dat er nog wel wat ruimte in de clocks zit) dan haalt ie de X700 wel net bij hij is dus sneller als je huidige kaart
Verschil tussen de x1400 en x700 is maar 50 punten in 3dmark05, vergeet niet dat de x1400 wel vertex shader 3 ondersteund + HDR.
Vandaar dat voor mij de X1400 gewoon beter is dan de oude x700.

Met game kan ik trouwens 2:30 uur spelen low brightnes, wifi en bittorent op de achtergrond. Zo ver ik weet kan je die echt vergeten met de laptops waar een x700 inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:53:
[...]

Verschil tussen de x1400 en x700 is maar 50 punten in 3dmark05, vergeet niet dat de x1400 wel vertex shader 3 ondersteund + HDR.
Vandaar dat voor mij de X1400 gewoon beter is dan de oude x700.

Met game kan ik trouwens 2:30 uur spelen low brightnes, wifi en bittorent op de achtergrond. Zo ver ik weet kan je die echt vergeten met de laptops waar een x700 inzit.
oke dan, ik wist niet eens dat het maar 50 puntjes was (das nog bijna binnen de meetonzekerheid.)
naja, ik moet eerst wachten wat de reparatie van me laptop gaat kosten, voor ik kan beslissen of ik dat maar laat en een 6400 haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
Bye the way de Dell Inspiron 9400 is nu met nVidia Geforce Go 7800GS 256mb maar € 1080,00 incl. BTW en Porto ( Met 5 % kortingsbon... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... problems with sound! ...

Zoals ik al geschreven had heb ik last van "crackling noises" of ook wel "ticks" genaamd in Virtual DJ. De helpdesk van VDJ zit met de handen in het haar, want ze weten ook niet waar het aan ligt. Dus downloadde ik eens een ander software pakket, namelijk DJ Decks. En ja hoor... de vervelende crackling noises zijn er ook hoorbaar!

Ik heb alles al geprobeerd om uit en aan te zetten, maar niets helpt. Ik vermoed dat het probleem toch met het geheugen of zo te maken heeft? Het vreemde is dat de crackling noises niet continue zijn.

Ik begin echt ten einde raad te geraken over dit probleem :/

EDIT:
Ik heb zonet een opname gedaan van het geluid via de ingebouwde opnamefunctie van Virtual DJ. Op deze opnames is niets te horen van de crackling noises. Ik word er zowaar gek van van dit probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

WiLLoW_TieN schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:05:
Bye the way de Dell Inspiron 9400 is nu met nVidia Geforce Go 7800GS 256mb maar € 1080,00 incl. BTW en Porto ( Met 5 % kortingsbon... )
Toch 'n reden voor mij om geen 9400 te halen: 17 inch en dus groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ff aan het kijken naar windows vista, en mijn inspiron 6400 is daar geschikt voor. alleen ik vroeg me af wat een upgrade van windows xp naar windows vista ongeveer zal gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:14:
... problems with sound! ...

Zoals ik al geschreven had heb ik last van "crackling noises" of ook wel "ticks" genaamd in Virtual DJ. De helpdesk van VDJ zit met de handen in het haar, want ze weten ook niet waar het aan ligt. Dus downloadde ik eens een ander software pakket, namelijk DJ Decks. En ja hoor... de vervelende crackling noises zijn er ook hoorbaar!

Ik heb alles al geprobeerd om uit en aan te zetten, maar niets helpt. Ik vermoed dat het probleem toch met het geheugen of zo te maken heeft? Het vreemde is dat de crackling noises niet continue zijn.

Ik begin echt ten einde raad te geraken over dit probleem :/

EDIT:
Ik heb zonet een opname gedaan van het geluid via de ingebouwde opnamefunctie van Virtual DJ. Op deze opnames is niets te horen van de crackling noises. Ik word er zowaar gek van van dit probleem.
Misschien handig om er een topic over te openen? Dan zijn er wat meer mensen die een antwoord kunnen hebben.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bereid je maar voor op reacties als : "Wie koopt nou een dell?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Ohjee, ik heb er net een aangeschaft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar mag ik dit topic openen dan? Gewoon onder "complete systemen & laptops"?

Ik heb een opname gedaan van het gekraak van de muziek... wie het eens wil beluisteren of er mij mee kan helpen: PLEASE! :'(

http://users.pandora.be/salvator/test.mp3

Ik heb de helpdesk van DELL gebeld en ze sturen mij een CD met "resources" op. Na de herinstallatie van WinXP bleek ik die CD wel besteld te hebben, maar de resource CD niet. Daarop staat een soort van Diagnostics tool op die 2 uur je notebook/pc aan testen onderwerpt. Ik moet zeggen, vriendelijke man aan de telefoon van DELL, maar hij moest wel heeeeeel veel vragen aan zijn collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even de trial van Virtual DJ gedownload (3.4) en heb er even Salva Mea ingegooid om het helemaal af te maken, maar ik heb nergens last van :?

Heb je het enkel in Virtual DJ? Niet in wmplayer of winamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem in Virtual DJ en in DJ Decks, twee dj-software pakketten.
Weet je wat nog vreemder is? Ik ben bezig met allerlei testen te doen... als ik de resolutie van 1280x800 aanhoud met de normale skin van 1024x768 (die er dus standaard bij zit) hoor ik crackling noises. Ik download de skin van 1280x800 (JVN of zoiets), ook crackling noises. Tijdens het testen zette ik per ongeluk mijn resolutie op 1024x768 en startte VDJ op met de skin van 1280x800. Toen ik op "full screen" klikte, verminderde de crackling noises tot bijna (niet helemaal) onhoorbaar.

Volgens mij kan het maar twee problemen zijn: geheugen of de video kaart. Ik heb al talloze diagnostics gedraaid (memtest, win diagnostics,...) maar nergens krijg ik een foutmelding en alles zegt "working ok".

Om op je vraag te antwoorden: in Media Player heb ik bij het afspelen van de MP3's geen last van die crackling noises. Ik zal Winamp ook eens downloaden om te luisteren.

EDIT: kan het met de USB poorten te maken hebben? Op den duur denk ik aan alles wat er maar kan foutgaan.. het is namelijk zo dat ik Virtual DJ gebruik in combinatie met de dj Hercules Console. Die console wordt via de USB poort aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er gevraagd was het topic niet meer te vervuilen met dit soort post.
Maar ik kan het niet laten...
Eerst vonden ze men betaling niet en nu zijn ze de laptop kwijt.

Insp 6400 zou geleverd worden vorige week donderdag maar ...
UPS is hem kwijt, wordt een van kastje naar de muur verhaal ben benieuwd hoeveel maanden dit gaat duren.

Kan ik mijn geld terugvragen??
Heeft iemand dit ooit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:30:
Ik heb het probleem in Virtual DJ en in DJ Decks, twee dj-software pakketten.
Weet je wat nog vreemder is? Ik ben bezig met allerlei testen te doen... als ik de resolutie van 1280x800 aanhoud met de normale skin van 1024x768 (die er dus standaard bij zit) hoor ik crackling noises. Ik download de skin van 1280x800 (JVN of zoiets), ook crackling noises. Tijdens het testen zette ik per ongeluk mijn resolutie op 1024x768 en startte VDJ op met de skin van 1280x800. Toen ik op "full screen" klikte, verminderde de crackling noises tot bijna (niet helemaal) onhoorbaar.

Volgens mij kan het maar twee problemen zijn: geheugen of de video kaart. Ik heb al talloze diagnostics gedraaid (memtest, win diagnostics,...) maar nergens krijg ik een foutmelding en alles zegt "working ok".

Om op je vraag te antwoorden: in Media Player heb ik bij het afspelen van de MP3's geen last van die crackling noises. Ik zal Winamp ook eens downloaden om te luisteren.

EDIT: kan het met de USB poorten te maken hebben? Op den duur denk ik aan alles wat er maar kan foutgaan.. het is namelijk zo dat ik Virtual DJ gebruik in combinatie met de dj Hercules Console. Die console wordt via de USB poort aangesloten.
Aangezien je bij MediaPlayer geen last hebt zal het denk ik niet direct iets te maken hebben met de geluidskaart. Kan het zijn dat de USB-poort niet op full-speed werkt en dus niet genoeg gegevens kan verwerken? Kun je niet op een of andere manier proberen de bitrate te verlagen waarmee je werkt? Dit om te testen of de verbinding dan wat minder belast wordt.

EDIT: [rml]Adion in "[ advies] Hercules DJ Console of Mixman D..."[/rml]
Hierin meer omtrent Hercules DJ Console en haperen

[ Voor 5% gewijzigd door McRubz op 22-05-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Memphis.
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 13:35
WiLLoW_TieN schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:05:
Huh de 7800 is toch stukken beter dan een x1400, en toch worden deze 2 tegen dezelfde prijs aangeboden bij de 9400?

Ik vind het echt enorm triest dat er voor de i6400 nog steeds geen betere 3d kaart verkrijgbaar is, zo'n fantastische specs voor zo'n prijs en dan moe je het stellen met zo'n x1400 :'( .

Volg de website van dell nu al enkele maanden en zit te wachten op een verbetering hiervan maar blijkbaar zal het er niet meer van komen; de 9400 krijgt ondertussen opnieuw een update (met de nvida 7900 ) maar bij de 6400 blijft alles bij het oude.
Volgens mij een serieuze gemiste kans van dell, er zijn wel meer mensen op zoek naar betaalbare draagbare 3d power zonder direct te moeten overstappen naar zo'n gigantisch 17" exemplaar dacht ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Eigenlijk gaat mijn vraag niet specifiek over de 6400 want ik heb het ook op een desktop van Dell gezien, dus heeft het ws. te maken met de Dell-install, maar vooruit, ik heb zo'n 6400 dus dan maar even hier:

Hebben andere mensen er ook last van dat de theme na een reboot soms de neiging heeft weer terug te springen naar de XP-GUI wanneer je hem toch echt op Windows Classic hebt gezet? Een clean install zal natuurlijk dit probleem verhelpen (zeiden ze bij Dell ook) maar het moet toch eenvoudiger kunnen? Heb echt geen tijd alles weer overnieuw te installeren, is nogal wat in mijn geval en ik gebruik em voor werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het probleem is dat de 7900GS veel meer koeling nodig heeft en meer vermogen (zo 20wat). Terwijl de x1400 onder de 10watt zit.

"The Go7900GS is more powerful than the Go7800 by a fair amount . . you can overclock the Go7800 and get around 5,500 points in 3DMark05. The Go7900GS is about 12% slower than the Go7800GTX, so expect around 6,400-6,500 points in 3DMark05. that's a fairly large difference."

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit eraan gedacht dat het niet verstandig is? Zon 7800/7900 genereert veel meer wartme en heeft ook meer vermogen nodig.Dit is nogal lastig bij de 6400.. Gezien een 9400 erg groot is, kan ik het me voorstellen dat daar de warmteafvoer geen problemen geeft. Bij de 9400 wordt ook een grotere adapter met meer vermogen geleverd om het te voeden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar er zijn zat 15.4" laptops met bijvoorbeeld een x1600, dus dat de 6400 maximaal een x1400 heeft is wel erg mager. De x1600 kost misschien €100? meer en is 50% sneller dan de X1400 in verschillende benchmarks.

* Gizz twijfelt nog steeds. een Asus/Toshiba met x1600 of een beter uitziende Dell met maar een x1400...

[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 22-05-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:22:
Maar er zijn zat 15.4" laptops met bijvoorbeeld een x1600, dus dat de 6400 maximaal een x1400 heeft is wel erg mager. De x1600 kost misschien €100? meer en is 50% sneller dan de X1400 in verschillende benchmarks.

* Gizz twijfelt nog steeds. een Asus/Toshiba met x1600 of een beter uitziende Dell met maar een x1400...
Zon 7800/7900 is veel sneller dan een x1600. Vandaar dat een x1600 nog mogelijk is. Een x 1600 moet je vergelijken met een 7600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
.Memphis. schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:19:
[...]

Huh de 7800 is toch stukken beter dan een x1400, en toch worden deze 2 tegen dezelfde prijs aangeboden bij de 9400?

Ik vind het echt enorm triest dat er voor de i6400 nog steeds geen betere 3d kaart verkrijgbaar is, zo'n fantastische specs voor zo'n prijs en dan moe je het stellen met zo'n x1400 :'( .

Volg de website van dell nu al enkele maanden en zit te wachten op een verbetering hiervan maar blijkbaar zal het er niet meer van komen; de 9400 krijgt ondertussen opnieuw een update (met de nvida 7900 ) maar bij de 6400 blijft alles bij het oude.
Volgens mij een serieuze gemiste kans van dell, er zijn wel meer mensen op zoek naar betaalbare draagbare 3d power zonder direct te moeten overstappen naar zo'n gigantisch 17" exemplaar dacht ik toch.
Youre the man! Precies mijn ideen. 9400 te groot en zwaar, daarom zoek ik dus een 15.4, maar waarom hebben wij zo'n brakke videokaart? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:49:
[...]
Zon 7800/7900 is veel sneller dan een x1600. Vandaar dat een x1600 nog mogelijk is. Een x 1600 moet je vergelijken met een 7600.
Dat begrijp ik. Maar ik begrijp niet dat je in een 6400 geen x1600 kunt krijgen terwijl dat technisch wel mogelijk is. Een x1400 is gewoon te traag, een x1600 is goed en een 7800 is nog sneller. Doe mij dan maar de 6400 met x1600.

Maar dat vertikken ze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:55:
[...]

Dat begrijp ik. Maar ik begrijp niet dat je in een 6400 geen x1600 kunt krijgen terwijl dat technisch wel mogelijk is. Een x1400 is gewoon te traag, een x1600 is goed en een 7800 is nog sneller. Doe mij dan maar de 6400 met x1600.

Zou je niet gwoon kunnen bellen en vragen om een x1600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:55:
[...]

Jij snapt het ook niet? He tis niet een kwestie van kaartje erin prikken. Dat zal vast lukken. Maar het is ook een kwestie van je laptop koel laten blijven. Een 7800 wordt veel warmer dan een x1600. Voor e en 7800 heb je ook meer ruimte nodig. En dat is ideaal bij een 9400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:12:
[...]
Jij snapt het ook niet? He tis niet een kwestie van kaartje erin prikken. Dat zal vast lukken. Maar het is ook een kwestie van je laptop koel laten blijven. Een 7800 wordt veel warmer dan een x1600. Voor e en 7800 heb je ook meer ruimte nodig. En dat is ideaal bij een 9400.
Lees mijn posts nou eens, ik heb nooit iets gezegd over dat ik een 7800 wil in de inspiron 6400 :P
Ik klaag over het feit dat bijvoorbeeld asus en toshiba gewoon 15.4" laptops hebben met een x1600, en dat dell max een x1400 kan leveren.
Dat vind ik dus gewoon erg mager vergeleken met de concurrentie. Dat een 7800 te warm wordt snap ik, maar ik wil helemaal geen 7800 qua prijs/energieverbruik, ook al zou het wel kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 22-05-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:15:
[...]

Lees mijn posts nou eens, ik heb nooit iets gezegd over dat ik een 7800 wil in de inspiron 6400 :P
Ik klaag over het feit dat bijvoorbeeld asus en toshiba gewoon 15.4" laptops hebben met een x1600, en dat dell max een x1400 kan leveren.
Dat vind ik dus gewoon erg mager vergeleken met de concurrentie. Dat een 7800 te warm wordt snap ik, maar ik wil helemaal geen 7800 qua prijs/energieverbruik, ook al zou het wel kunnen.
0 Waarom zou dit magertjes zijn? Er zijn maar weinig laptops die een x1600 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:05:
[...]
0 Waarom zou dit magertjes zijn? Er zijn maar weinig laptops die een x1600 hebben.
Het is mager omdat een x1400 niet echt een topmodel is, en dit het snelste is wat je kunt kiezen bij Dell. Dell is (volgens mij) de grootste computerboer ter wereld, en dan bieden ze geen 15.4" laptops aan met een kaart die iets sneller is dan het mainstreamsegment. Dat vind ik een mager assortiment.

Kijken we naar de concurrentie, dan hebben Asus en Toshiba bijvoorbeeld laptops met de X1600, en Acer laptops met de GF7600 die in hetzelfde segment zit als de X1600.

De x1600 is niet heel veel duurder dan de x1400, maar levert 50% betere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Mee eens, iemand die er al heeft over gebeld? Ik wil ook x1600 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie nou echt denk dat hij/zij een x1600 weet te regelen moet maar eens goed achter zijn oren krabben. Als ze het niet leveren, dan is er geen enkele kans op een upgrade. Het zou me trouwens niet verbazen als ze binnenkort komen met een duurdere kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ach, het valt te proberen natuurlijk, al bel je alleen maar om te vragen wanneer er wel iets beters komt dan die X1400.
Officieel leveren ze ook geen 667 Mhz geheugen (ook zoiets vaags), maar als je er om vraagt krijg je het meteen.

[ Voor 22% gewijzigd door Gizz op 22-05-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?
Waneer ik een Inspiron 6400 met x1400 ga vegelijking met een asus laptop met x1600 (veder de zelfde specs) dan is die toch stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

JC Ken: dat is niet zo gek, want die Dell's worden op dit moment voor dump prijzen aangeboden. Kijk je naar een Asus/Acer met X1400 en verder dezelfde specificaties als een 6400 model, dan zijn de Asus en Acer ook al duurder.

Maar vergelijk je de prijzen onderling bij 1 merk, dan zie je dat een videokaart uit het X1600 segment niet zo heel veel duurder is. Een Acer met x1400 is bijvoorbeeld maar iets van €100 goedkoper dan eenzelfde Acer met een GF 7600 (vergelijkbaar met de x1600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Dell levert gewoon waar er veel van is, ze leveren 533Mhz omdat daar blijkbaar een overschot aan is. Ze leveren blijkbaar X1400's omdat die productielijn ook hard loopt. Heeft alles met capaciteit te maken want als Dell dat opeens aanbiedt kan het best zijn dat ATI opeens te weinig productiecapaciteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XElD schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:41:
Dell levert gewoon waar er veel van is, ze leveren 533Mhz omdat daar blijkbaar een overschot aan is. Ze leveren blijkbaar X1400's omdat die productielijn ook hard loopt. Heeft alles met capaciteit te maken want als Dell dat opeens aanbiedt kan het best zijn dat ATI opeens te weinig productiecapaciteit heeft.
Dell levert op inkoopprijs, misschien een beetje verkeerd geformuleerd, maar zodra er ergens massa's van worden gemaakt, daalt de inkoopprijs. Tevens zodra je er veel inkoopt, krijg je daar ook weer korting over. Dus Dell levert wat voor hun het goedkoopste is. Ze kijken helaas niet naar performance van de machine. Ik heb het hier natuurlijk over de GPU bij de standaard modellen. Zodra je bij de wat duurdere modellen, XPS ed gaat kijken, loopt het weer anders, maar daar betaal je dan ook hard voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Ok dit heb ik bij elkaar gezocht:
intel core duo t2400 (1.83 ghz)
Xp home,
2x512mb ddr2
ati x1400
80gb 7200rpm
9 cell batterij
15.4" ultrasharp sxga 1680x1050 with truelife
dit met 1 jaar next business day exchange garantie
voor: 1371.24

mijn vragen: Is dit systeem zijn geld waard?
(ik zie in dit topic helaas zo weinig ervaringen die even de sterke punten opsommen, games testen, wat benchmarks oid)
Ik heb al gelezen dan het ding redelijk degelijk is, dus krakend/wiebelend plastic is er vrijwel niet?
Het scherm, ik houd wel van een lekker hoge resolutie, dus ik denk dat het het geld wel waard is. dat het spiegelt vind ik jniet erg, maar ergens hadden mensen het over een donkere balk onderin?

Wat ik met het ding wil is onderweg wat films kijken, spellen spelen zoals final fantasy 7/8 (lekker oud dus :P) en C&C generals, games op de Source engine, en wat overige RTS.

ik hoef niet alles op FSAA en HDR ofzo, maar zijn bovenstaande goed te doen op het ding? of heeft er iemand al spijt dat ie em ooit gekocht heeft..
alvast bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDrako schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:27:
Ok dit heb ik bij elkaar gezocht:
intel core duo t2400 (1.83 ghz)
Xp home,
2x512mb ddr2
ati x1400
80gb 7200rpm
9 cell batterij
15.4" ultrasharp sxga 1680x1050 with truelife
dit met 1 jaar next business day exchange garantie
voor: 1371.24

mijn vragen: Is dit systeem zijn geld waard?
(ik zie in dit topic helaas zo weinig ervaringen die even de sterke punten opsommen, games testen, wat benchmarks oid)
Ik heb al gelezen dan het ding redelijk degelijk is, dus krakend/wiebelend plastic is er vrijwel niet?
Het scherm, ik houd wel van een lekker hoge resolutie, dus ik denk dat het het geld wel waard is. dat het spiegelt vind ik jniet erg, maar ergens hadden mensen het over een donkere balk onderin?

Wat ik met het ding wil is onderweg wat films kijken, spellen spelen zoals final fantasy 7/8 (lekker oud dus :P) en C&C generals, games op de Source engine, en wat overige RTS.

ik hoef niet alles op FSAA en HDR ofzo, maar zijn bovenstaande goed te doen op het ding? of heeft er iemand al spijt dat ie em ooit gekocht heeft..
alvast bedankt iig
Goede keuze om voor de 7200 RPM hdd te gaan, je had eventueel gewoon de 5400 RPM kunnen nemen aangezien je er qua performance niet zo veel % op voorruit gaat. De videokaart die erin zit draait de games welke jij zegt wel. Niet op high en hoge resolutie maar wel op een lagere resolutie en op medium settings. De case kraakt een beetje, maar is duidelijk verbeterd tot de vorige modellen! 8)

Voor benchmarks staan er in dit topic als het goed is een aantal, maar op google zul je er genoeg vinden!

Je zegt zelf al dat je mobiel wil zijn dus onderweg wat dingen doen, daarvoor is de 9cell accu zeker aangeraden! Je zou eventueel voor de 9400 kunnen gaan met een wat beter videokaart, maar dan word je minder mobiel.

Het is zeker geen foute keuze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

die 9400 is idd leuk, maar zoals je zegt, minder mobiel. Ik denk dat ik zo maar eens met dell ga bellen voor een leuk prijsje met 667 mhz ddr2, mogelijk over de telefoon nog een leuke korting (geen verzendkosten ofzo? :P) los praten.

iig bedankt, ik zal de 6400 op google nog eens wat verder onderzoeken, maar daar hebben ze vaak een goedkopere configuratie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had geen zin meer om te wachten, heb er net een besteld. Mooie laptop voor 945 euro.

Misschien iets voor anderen om rekening te houden:
- Printer korting die ik kon krijgen was 20 euro max. Heb dus niet gedaan, gooi hem liever door het raam, heb ik er meer plezier van dan die 10 extra biertjes die ik ws toch niet had moeten nemen. ;)

- Upgrade van 533 naar 667 geheugen kost 11 euro. "Het staat al in het bestelsysteem, maar nog niet op de site." Dus misschien komt dat er nog op, toch stom dat het bij de 9400 gratis is.

Ben niet voor de Truelife gegaan, heb hier op werk een Dell XPS en Alienware laptop staan, beide met truelife/crystal clear en ondanks het betere contrast, ervaar ik de weerspiegeling toch als hinderlijk. Ik vond de overgang van CRT Trinitron naar TFT heerlijk omdat ik geen weerspiegeling meer had als er wat buitenlicht op je monitor valt. Met truelife komt dat weer terug en dat vind ik niet lekker. De schermpjes van die XPS en AW maken we bijna dagelijks schoon, omdat je elke vinger of stofje extra duidelijk ziet. Blijft persoonlijk, maar dit is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

On May 28, the day when the Intel 65nm Celeron D CPU lineup is set to be launched and the chip giant’s expected price cuts for Core Duo processors takes place, Intel will add the Celeron M 410 to augment its current low-end 65nm Celeron M CPU offerings, according to sources at motherboard makers

dus..over 5 dagen zouden de prijzen zakken, maar wanneer gaan wij dit merken in de prijzen bij dell?
ik wilde em vandaag gaan bestellen, maar als het over een week 50 euro scheelt ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je de prijsverschillen niet onmiddellijk zal voelen hoor... stock enzovoorts... Als er vandaag een prijsdaling komt bij Intel voel je dat meestal maar één maand later in de winkel (en soms zelfs nog veel later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Niet online
Is er iemand die afgelopen woensdagochtend een laptop besteld heeft en het voor elkaar gekregen heeft om én dubbel geheugen én de oude actie met gratis verzending te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet, ik had net de dag ervoor besteld zodat ik nog de gratis verzendkosten had. Er was die ochtend wel een tijdje dat je beide aanbiedingen kreeg terwijl dat niet de bedoeling was... maar of je dat ook nog zou hebben na de orderbevestiging..dat is de vraag :). Als dat zo is dan kan je het beste elke woensdagochtend bestellen om van beide aanbiedingen te profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand geïnteresseerd in 2 x 512 Mb RAM 667 Mhz uit gloednieuwe DELL Inspiron 6400?
Ik vraag er 100 EUR voor.

Reden: ik kan voor 200 EUR 2 x 1 Gb 667 Mhz geheugen op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Nee bedankt, ik upgrade over een jaar wel naar 2 gig (er moet nog wat te upgraden blijven he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XElD schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:20:
Nee bedankt, ik upgrade over een jaar wel naar 2 gig (er moet nog wat te upgraden blijven he).
Ehm, hij bied 2*512 te koop aan hoor, niet 2*1 GB... :z
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.