Ik speel voornamelijk RTSG spellen op mijn 6400 met x1300 gaat prima C&C Generals Lord of the rings battle for middle earth 2 etc. Allemaal mooi strak.CLB schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:16:
[...]
Ja idd dat begrijp ik wat betreffende FEAR en dat hoor je ook overal 'ja zal waarschijnlijk niet lukken of moeilijk gaan' maar hier zijn nu heus wel wat 6400-bezitters die ook weleens 'n game hebben geprobeert neem ik aan... Geef is wat recensies over wat games ofzo...
@ Appie: Heb jij eigenlijk 'n 6400'je?
Is 't misschien mogelijk om in de TS, de verschillende 6400 bezitters neer te zetten!
En als je op hun naam drukt, zie je de config van hun laptop?
Nu wil ik bv. van Bertholt weten wat hij voor config heeft, mja om dit allemaal zo in 't topic te vragen...
Kan uiteraard wel, maar dan wordt 't steeds meer 'n rommeltje! Lijkt mij wel netjes zo'n idee..?
Nu wil ik bv. van Bertholt weten wat hij voor config heeft, mja om dit allemaal zo in 't topic te vragen...
Kan uiteraard wel, maar dan wordt 't steeds meer 'n rommeltje! Lijkt mij wel netjes zo'n idee..?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hoe werkt dat? Moet je dan ook e-value-code en de waardebon opgeven?CLB schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:20:
[...]
Als je de printer niet wilt, kun je eventueel ook nog met Dell bellen om 'm te bestellen!
Je zal dan ongeveer 30 euro korting krijgen, als je de printer niet neemt... it's your choice!
Inspiron 6400 (N05641) Aantal 1En geef hieronder is aan wat je nu besteld hebt voor 777 euro qua specs...:
Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) , (centrino of geen centrino??)
Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 Prijs per eenheid Incl. BTW € 724,71
Catalogusnummer: 2121
Module Beschrijving Details bekijken
Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Toetsenbord Intern toetsenbord - US Intl (QWERTY)
Grafische Kaart Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory
Harde Schijf 60GB (5,400 rpm) Hard Drive
Overige Opslagmedia Geen Floppy Drive geselecteerd
Modem NL - Modem & Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
Shipping Documents System Documentation
Gedis Bundle Reference 6400 Bronze N05641
Microsoft® software Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services 1 Jaar Collect & Return service
Bescherm uw nieuwe PC Geen beveiligings/ anti-virus software
Voeding 65W AC Adapter
Digitale Fotobewerking Combo: Paint Shop® Pro and Photo Album® Trial
Order Information Inspiron Order - Netherlands
Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
Draagtassen Geen Draagtas
Korting 80 Euro off Excl VAT
Dell System Media Kit No Resource CD
Kleur Keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
Microsoft OS Labels Genuine Windows® XP Logo Label
Dell Media Experience Dell® Media Experience 3.0 Basic
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
Dell Internet Order Dell Internet Order.
Operating System Backup & Recovery PC Restore recovery system by Symantec
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
Dell Colour Printer 725 Aantal 1
Imaging Promotion - FREE Dell Colour Printer 725 Prijs per eenheid Incl. BTW € 0,00
Catalogusnummer: 2121
Module Beschrijving Details bekijken
Imaging Promotion - FREE Dell Colour Printer 725
Printer Kabels Geen printer kabel geselecteerd
Standard Warranty 1-Yr Next Business Day Exchange
Printer Inktpatronen Geen extra printer inktpatroon geselecteerd
Documentation NL - Dell Colour Printer 725 order info
Printer Driver Dell 725 FI Printer Driver - Inspiron
TOTAAL Incl. BTW:€ 724,71
Extra kortingen en waardebonnen
Nu 5% korting op uw order! -€ 36,24
Vervalt vrijdag 28 juli 2006 Details bekijken Waardebon verwijderen
Totaal excl. BTW BTW-tarief Totaal incl. BTW
Subtotaal € 578,55 19,00 % € 688,47
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % € 89,25
Totaalprijs € 653,55 19,00 % € 777,72
Voor slechts € 777,72/Maand
Verwijderd
ikheb eenCLB schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:28:
Is 't misschien mogelijk om in de TS, de verschillende 6400 bezitters neer te zetten!
T2300 1.66 GH met 2x 512mb ram
5400 60gb hd Radion X 1300 BT Standaard scherm met TL
Hoe 't precies gaat met Dell aan de telefoon weet ik niet!
Ik neem aan dat je gewoon de configuratie moet geven die jij wilt
en dat hun met de prijs komen... ben eigenlijk wel benieuwd hoe
telefonisch bestellen in z'n werk gaat!
Tenslotte gebruik je de e-value code van 'kleine ondernemingen'
en bestel je als consument, wat toch niet helemaal clean is...
Toch zou ik bellen, in ieder geval om gratis 667 MHz geheugen te fixen!
Mooie config voor 'n mooie prijs zeg!
Ik neem aan dat je gewoon de configuratie moet geven die jij wilt
en dat hun met de prijs komen... ben eigenlijk wel benieuwd hoe
telefonisch bestellen in z'n werk gaat!
Tenslotte gebruik je de e-value code van 'kleine ondernemingen'
en bestel je als consument, wat toch niet helemaal clean is...
Toch zou ik bellen, in ieder geval om gratis 667 MHz geheugen te fixen!
Mooie config voor 'n mooie prijs zeg!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Bij nader inzien: ik mis een 10/100 Mbit netwerk
Verwijderd
Centrino is het platform!!!! De single core processoren in dit platforum hadden de naam Pentium M. Maar Intel is afgestapt van de naam pentium en is overgegaan op de benaming Core. Core Duo is gewoon dubbele Pentium M.RemcoDelft schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:19:
[...]
Tnx! Nu kom ik op € 777,72 inclusief printer...
*Edit*: Nu staat er dit:
[...]
Er staat niet meer dat het een centrino is... T2300E was een Centrino, heb ik nu een kacheltje te pakken?
Verwijderd
RemcoDelft schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:51:
Bij nader inzien: ik mis een 10/100 Mbit netwerk
Ik bedoel dat-ie alleen wireless heeft... Ik ben nog ouderwets aan de kabeltjes!
Verwijderd
Zit er gewoon op hoorRemcoDelft schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:56:
[...]
Ik bedoel dat-ie alleen wireless heeft... Ik ben nog ouderwets aan de kabeltjes!
Verwijderd
Zit er ook gewoon op.RemcoDelft schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:56:
[...]
offtopic:
@ Appie: Volgens mij weet jij heel veel van laptops (en computers) Heb jij eventueel nog andere laptops in je hoofd als ik zeg dat ik minimaal deze config wil: T2400 / 1 GB ram/ goede gra-ka om redelijk op te kunnen gamen/ 80 gb 7200 rpm schijfje..
M'n email staat in m'n profiel
@ Appie: Volgens mij weet jij heel veel van laptops (en computers) Heb jij eventueel nog andere laptops in je hoofd als ik zeg dat ik minimaal deze config wil: T2400 / 1 GB ram/ goede gra-ka om redelijk op te kunnen gamen/ 80 gb 7200 rpm schijfje..
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 17-05-2006 15:59 ]
Verwijderd
Maar iemand al gebeld met Dell over die printer, met e-value code van 'kleine consumenten'??
Hoef die printer namelijk ook niet
Verwijderd
K heb gebeld. particuliere afdeling ---> geen gratis printer meerVerwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:14:
Maar iemand al gebeld met Dell over die printer, met e-value code van 'kleine consumenten'??

Verwijderd
Ik moet zeggen dat qua prestatie/prijs Dell het beste is. Zou je eventueel ook een x700 willen? Je zou eventueel voor een AMD Turion kunnen gaan. Die zijn op gamegebied beter dan een intel. Alleen geen Dual Core. Voor Dual Core AMD moet je nog wachten. De Turion X2 zijn pas vandaag geintroduceerd.CLB schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:58:
offtopic:
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 16:27 ]
Verwijderd
Ik kan je mail niet vinden CLB, maar wat vind je hiervan
T2500
1 GB (uitbreidbaar tot 4GB)
100 GB (5400 rpm) (7200 nauwelijks te vinden voor een redelijk prijsje)
x1600 mobile (En dit ding is denk ik wel genoeg voor jouw gaming behoeftes)
http://www.azerty.nl/prod...ba-satelite-a100-159.html
JE moet wel flink meer neerleggen: 1554 euro
Info: http://nl.computers.toshi...CT_ID=114020&DISC_MODEL=0
T2500
1 GB (uitbreidbaar tot 4GB)
100 GB (5400 rpm) (7200 nauwelijks te vinden voor een redelijk prijsje)
x1600 mobile (En dit ding is denk ik wel genoeg voor jouw gaming behoeftes)
http://www.azerty.nl/prod...ba-satelite-a100-159.html
JE moet wel flink meer neerleggen: 1554 euro
Info: http://nl.computers.toshi...CT_ID=114020&DISC_MODEL=0
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 16:38 ]
Ik heb ook niet gebeld, wel aan het zoeken geweest naar videokaart-info, maar het is weinig hoopgevend om deze fatsoenlijk onder Linux te kunnen gebruiken....
Verwijderd
Trouwens CLB: Je zou ook kunnen gaan voor een Dell Inspiron 9400. Het verschil is dat deze laptop standaard een 17 inch scherm heeft en je ook kunt kiezen voor een Nvidia 7800 GO.
Verwijderd
T2400
2 GB
80 GB (5400 rpm)
256MB Nvidia GeForce 7800 Go
17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
9 Cell batterij.
+ waardebon en alle truukjes en inclusief verzendkosten
€ 1.422,11
Dit lijkt me de laptop voor jou. Tenzij je iets draagbaarders wil. Dan moet je niet voor deze laptop gaan.
Voordelen:
Goeie videokaart
2 GB geheugen!
Goeie processor
Nadelen:
Hij is groot
En nogal prijzig.
2 GB
80 GB (5400 rpm)
256MB Nvidia GeForce 7800 Go
17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
9 Cell batterij.
+ waardebon en alle truukjes en inclusief verzendkosten
€ 1.422,11
Dit lijkt me de laptop voor jou. Tenzij je iets draagbaarders wil. Dan moet je niet voor deze laptop gaan.
Voordelen:
Goeie videokaart
2 GB geheugen!
Goeie processor
Nadelen:
Hij is groot
En nogal prijzig.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 16:47 ]
@ Appie: Colin [dot] baak [apenstaart] gmail [dot] com
Zelf nog de Toshiba Satellite A100-253 gevonden voor 1260 euro
T2300 / 1 gb werkgeheugen/ 100 gb 5400 rpm/ ATI Mobility Radeon X1600
mja dan zit ik toch tegen de schijf aan te hikken.. liever 80 gb 7200 rpm denk ik
(dit was trouwens bij 4launch en daar staat wel iets van zelf geheugen en schijf aanpassen,
maar dat moet ik nog even uitzoeken. Kijken of ik daar 'n 60/ 80 gb 7200 rpm schijf en 2 gb in kan gooien)
Dan heb ik ook 'maar' een T2300 processor, dus ja dit is eigenlijk ook niet helemaal top
De 1544 euro laptop is idd wel erg nice, maarja 1 gb werkgeheugen/ 100 gb 5400 schijf en erg duur!
Dell Inspiron 9400 heb ik ook naar gekeken, maar 17" is way too big, hoogstens 15,4" dus das ook weer 'n minpuntje. O o o wat 'n moeilijkheid allemaal zeg. Ik wil uiteraard wel 't beste wat er te krijgen is met m'n budget.. Maarja ik laat 't wel 'n paar dagen rusten en ga dan verder met m'n queste!
[b]Volgens mij verkijk k me gewoon op de X1400 die nog best leuk 'n game'pje kan draaien...??
Zelf nog de Toshiba Satellite A100-253 gevonden voor 1260 euro
T2300 / 1 gb werkgeheugen/ 100 gb 5400 rpm/ ATI Mobility Radeon X1600
mja dan zit ik toch tegen de schijf aan te hikken.. liever 80 gb 7200 rpm denk ik
(dit was trouwens bij 4launch en daar staat wel iets van zelf geheugen en schijf aanpassen,
maar dat moet ik nog even uitzoeken. Kijken of ik daar 'n 60/ 80 gb 7200 rpm schijf en 2 gb in kan gooien)
Dan heb ik ook 'maar' een T2300 processor, dus ja dit is eigenlijk ook niet helemaal top
De 1544 euro laptop is idd wel erg nice, maarja 1 gb werkgeheugen/ 100 gb 5400 schijf en erg duur!
Dell Inspiron 9400 heb ik ook naar gekeken, maar 17" is way too big, hoogstens 15,4" dus das ook weer 'n minpuntje. O o o wat 'n moeilijkheid allemaal zeg. Ik wil uiteraard wel 't beste wat er te krijgen is met m'n budget.. Maarja ik laat 't wel 'n paar dagen rusten en ga dan verder met m'n queste!
[b]Volgens mij verkijk k me gewoon op de X1400 die nog best leuk 'n game'pje kan draaien...??
[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 17-05-2006 17:19 ]
Je kan gewoon telefonisch de E-value code van kleine ondernemingen als consument (particulier)gebruiken. Gewoon zeggen dat je die code door hebt gekregen van iemand ofzo (is mij ook gelukt destijds).
En vorige week woensdagochtend stonden de vorige (oude) aanbiedingen er ook nog. In de middag was alles bijgewerkt. In die ochtend kon je dus nog de ouden E-value code gebruiken met de de nieuwe aanbiedingen.
Lijkt dus elke woensdagochtend te zijn.......
En vorige week woensdagochtend stonden de vorige (oude) aanbiedingen er ook nog. In de middag was alles bijgewerkt. In die ochtend kon je dus nog de ouden E-value code gebruiken met de de nieuwe aanbiedingen.
Lijkt dus elke woensdagochtend te zijn.......
Maar die videokaart zit ook in de nieuwe MacBooks, en die gebruiken MacOS X wat toch ook weer gebaseerd is op Unix (net zoals Linux)RemcoDelft schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:40:
Ik heb ook niet gebeld, wel aan het zoeken geweest naar videokaart-info, maar het is weinig hoopgevend om deze fatsoenlijk onder Linux te kunnen gebruiken....
vondt ik zelf ook wel een idee, maarja iedereen moet dat dan wel vrijwillig gaan doen natuurlijk, ik zal is kijken of ik vanmezelf alvast zoiets in de TS kan zetten (met het riscio dat ik weer van die malafide "expert" berichten krijgCLB schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:28:
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Mac kan prima "gesloten" drivers hebben, die de fabrikant maakt... Dat zegt niets over beschikbaarheid voor Linux. En wat ik wel kon vinden was zacht gezegd "lastig", en als ik niet zeker ben of ik de juiste resolutie ga kunnen draaien...MarcoC schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:46:
[...]
Maar die videokaart zit ook in de nieuwe MacBooks, en die gebruiken MacOS X wat toch ook weer gebaseerd is op Unix (net zoals Linux)? Dan zou het moeten werken toch.
Wat is Dell toch bagger! 2 maanden geleden had ik de laptop voor 1004 euro (zonder 5%) met gratis verzendkosten. Nu 1124 zonder gratis verzendkosten (ook zonder 5%).
WAAR IS DELL MEE BEZIG?
Nog even en het is zomervakantie en zit ik weer zonder laptop
WAAR IS DELL MEE BEZIG?
Nog even en het is zomervakantie en zit ik weer zonder laptop
Wat bedoel je precies?
Dat de prijzen omhoog zijn gegaan of wat?
Had 'm dan besteld toen die 1000 euro kostte..?
Dat de prijzen omhoog zijn gegaan of wat?
Had 'm dan besteld toen die 1000 euro kostte..?
ik zou een ieder aanraden om tot volgende week woensdag te wachten. Vooral diegenen die gebruik maken van de E-value code. Als je nu namelijk de code D-N05643 invoert profiteer je niet van de aanbieding dubbel geheugen maar betaal je wel de verzendkosten wat gister niet was. Volgende week woensdag is de actie dubbel geheugen weer afgelopen, en komt er gegarandeerd een aktie die dus meer voordeel oplevert. (Hoop zelf weer op gratis verzendkosten:P).
Ik heb nu een xpsje, maar weet iemand hoe die interne speaker uitgaat? Al het geluid is uit, maar dat ding geeft af en toe nog een irritante bleep bij een wlan verbinding bijvoorbeeld.
superB
Verwijderd
voor diegene die wat over game specs willen weten.
ik heb alleen half life 2 en sin episodes kunnen spelen voor mijn dell het begaf maar die spellen had ik op super max ingesteld 16x ansitropic filtering alles op high 4x aa en res 1280x800 en het liep nog als een trein! en MOOI!!
mijn systeem is core duo 2400.
en ati x1400 1024 533mhz
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben
greetz
--==DIEKALE==--
ik heb alleen half life 2 en sin episodes kunnen spelen voor mijn dell het begaf maar die spellen had ik op super max ingesteld 16x ansitropic filtering alles op high 4x aa en res 1280x800 en het liep nog als een trein! en MOOI!!
mijn systeem is core duo 2400.
en ati x1400 1024 533mhz
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben
greetz
--==DIEKALE==--
Verwijderd
FWIW, ik heb even Max Payne (1) gespeeld (nou ja, van begin tot eindeCLB schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:12:
En toch ben ik nog steeds benieuwd naar X1300 en X1400 game-ervaringen...
-Max Payne
(of wat nieuwere spellen)
Verwijderd
Wat voor ene geluid heeft de Dell Inspiron 6400?
Komt er goed geluid uit de boxen? Heb ik een soundsystem 5.1 nodig?
THANX!
Komt er goed geluid uit de boxen? Heb ik een soundsystem 5.1 nodig?
THANX!
Verwijderd
geluid is goed naar mijn mening ook de lage tonen zijn redelijk (voor een notebook dan)
kan ook lekker hard allemaal.
er zit ook spdif op dus je kan em op een 5.1 aansluiten voor surround
Verwijderd
Ja, via zo'n fijn verloopkabeltje wat je er niet bijkrijgt zeker?Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:00:
geluid is goed naar mijn mening ook de lage tonen zijn redelijk (voor een notebook dan)
Nee, de T2700Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:25:
Merom komt eraan. Misschien dat ze goedkoper worden.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 22:33 ]
Verwijderd
@DIE KALE,
Makkor, ik heb de volgedne vraag:
Met het oog op het WK wil ik en mn maten voetbal op TV kijken.
Mijn vriendin wil op de laptop haar programmas kijken. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Wat moet ik hiervoor doen?
Makkor, ik heb de volgedne vraag:
Met het oog op het WK wil ik en mn maten voetbal op TV kijken.
Mijn vriendin wil op de laptop haar programmas kijken. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Wat moet ik hiervoor doen?
Wat begaf het, en waarom? als je enig idee hebt (en hoe is de service bij de reparatie?)Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:42:
voor diegene die wat over game specs willen weten.
ik heb alleen half life 2 en sin episodes kunnen spelen voor mijn dell het begaf --==DIEKALE==--
Verwijderd
wat is een usb tunertje?
wat kost die?
wat moet ik ermee doen?
kun je je uitdrukken in normaal nederlands en geen computertaal?
thanx makkor!
wat kost die?
wat moet ik ermee doen?
thanx makkor!
Maximus,
Ik volg dit topic nu al een paar weken en meestal staat er erg nuttige en interessante info. Maar jouw 'bijdrage' is erg irritant. Je vraagt steeds hetzelfde en blijft maar doorzaniken en vragen over hetzelfde.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je je vragen serieus bedoelt. Als dat wel zo is lijkt het me beter als je op het forum van Computeridee of een ander blad voor beginners je vragen gaat stellen.
Dus hierbij het verzoek: voor je een vraag stelt doe eerst zelf eens wat onderzoek en als je dan toch een vraag stelt die je zelf niet kunt beantwoorden, dan is het niet nodig elke dag meerdere keren je vragen te herhalen.
Zo dat moest ik even kwijt.
On topic: na lang twijfelen tussen de asus aj 6a en de Dell wordt het nu toch de Dell. Morgen ga ik bellen met mijn accountmanager om mijn bestelling definitief te maken.
Ik volg dit topic nu al een paar weken en meestal staat er erg nuttige en interessante info. Maar jouw 'bijdrage' is erg irritant. Je vraagt steeds hetzelfde en blijft maar doorzaniken en vragen over hetzelfde.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je je vragen serieus bedoelt. Als dat wel zo is lijkt het me beter als je op het forum van Computeridee of een ander blad voor beginners je vragen gaat stellen.
Dus hierbij het verzoek: voor je een vraag stelt doe eerst zelf eens wat onderzoek en als je dan toch een vraag stelt die je zelf niet kunt beantwoorden, dan is het niet nodig elke dag meerdere keren je vragen te herhalen.
Zo dat moest ik even kwijt.
On topic: na lang twijfelen tussen de asus aj 6a en de Dell wordt het nu toch de Dell. Morgen ga ik bellen met mijn accountmanager om mijn bestelling definitief te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door arene op 17-05-2006 23:41 ]
Er zijn nu al een aantal replies gekomen op je vraag. Maar je blijft het vragen.Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:28:
wat is een usb tunertje?
wat kost die?
wat moet ik ermee doen?
thanx makkor!
Een USB TV Tuner is een apparaatje wat je aansluit op een USB poort van je notebook. Het apparaatje heeft een aansluiting waarop je je TV kabel (van chello of casema
Nadat je de USB TV tuner hebt aangesloten op je notebook en de software hebt geïnstalleerd die bij de tuner hoort , kun je TV kijken op je notebook.
Voor een overzicht van USB TV tuners in de pricewatch, kun je hier klikken.
Voor vragen over USB TV tuners kun je zoeken hier op GoT.
Verwijderd
thanx voor de duidleijke informatie kerel.
@arene: ik ben een leet zoals vele anderen, een forum is er om vragen te beantwoorden en elkaar te helpen. als je het irritant vind dan ga je toch buiten spelen of iets anders doen? je reactie is totaal overbodig en draagt niks bij aan het forum vwb. de dell inspiron 6400.
je post wat om te posten, niet meer en niet minder!
@arene: ik ben een leet zoals vele anderen, een forum is er om vragen te beantwoorden en elkaar te helpen. als je het irritant vind dan ga je toch buiten spelen of iets anders doen? je reactie is totaal overbodig en draagt niks bij aan het forum vwb. de dell inspiron 6400.
Verwijderd
Vecht dit even buiten dit topic uit ajb...! Geen zin in discussies hierover. Ook op mijn post graag geen reactie!Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:54:
als je het irritant vind dan ga je toch buiten spelen of iets anders doen? je reactie is totaal overbodig en draagt niks bij aan het forum vwb. de dell inspiron 6400.
Is er niet iemand binnen GoT die een contactpersoontje heeft bij Dell die weet of er nog leuke acties komen?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 23:58 ]
Omdat ik al meerdere malen heb besteld, heb ik inmiddels een eigen accountmanager, met een direct nummer. Dan kun je wat makkelijker korting bedingen. Voor jullie heeft het weinig nut natuurlijk. Maar mocht je weer eens wat willen bestellen. Neem dan contact op met de accountmanager die je vorige bestelling heeft afgehandeld. Nummer staat op je offerte. De verkoopmedewerkers krijgen provisie op verkoop, dus ze willen je wel wat korting geven als je wat vaker koopt.
Daarbij had ik een lieve jonge meid aan de lijn en tijdens een lang leuk gesprek heb ik toen dikke korting weten te bedingen
Lang leve de charmes. Maar heb inmiddels vaker bij haar besteld, dus ze zal het wel ok vinden.
Ik heb gehoord dat Dell medewerkers zelf niet krijgen te horen wat de acties voor de week erna worden. Misschien kan Pixal dit bevestigen.
Daarbij had ik een lieve jonge meid aan de lijn en tijdens een lang leuk gesprek heb ik toen dikke korting weten te bedingen
Ik heb gehoord dat Dell medewerkers zelf niet krijgen te horen wat de acties voor de week erna worden. Misschien kan Pixal dit bevestigen.
[ Voor 10% gewijzigd door AttiX op 18-05-2006 00:03 ]
elk woensdag zijn er nieuwe acties. De marketingafdeling bedenkt deze a.d.v. targets en resultaten van de afgelopen week. Woensdagochtend worden ze ook pas bekend gemaakt aan de telefonische accountmanagers om misbruik op voorhand van die info te voorkomen.
Dus je zou die marketing managers moeten kennen en dan nog vragen om de plannen bekend te maken. Hoe jammer ook, ik denk dat die kans heel klein is.
Dus je zou die marketing managers moeten kennen en dan nog vragen om de plannen bekend te maken. Hoe jammer ook, ik denk dat die kans heel klein is.
offtopic:
@ Attix: Goed voor jou dat er nog geen beeldtelefonie bestaat dan
(neehoor just kiddin')
@ Attix: Goed voor jou dat er nog geen beeldtelefonie bestaat dan
Verwijderd
Heeft er iemand nog geprobeerd om de beste configuratie te krijgen maar dan zonder dat 1680x1050 scherm, want dat lijkt mij echt totaal niet aangenaam op zo'n 15.4" scherm.
Ik ben al meer dan een maand de promoties op de dell webite + dit forum aan het volgen en telkens als je voor het scherm met mindere resolutie gaat kom je aan een configuratie die net zo duur/duurder is dan de topconfiguratie maar je zit wel steeds met een zwakkere processor en een 'minder' scherm
dat is toch niet normaal, of proberen ze zoveel mogelijk van die hoge resolutie schermen aan te smeren omdat ze die toch niet verkocht krijgen?
Dus vraag ik mij af als je eventueel via telefoon het scherm kan laten veranderen, ik ben nl. van plan om na mijn examens te bestellen en dit is toch wel het struikelpunt waarom ik nog twijfel aan de aankoop van deze Dell laptop.
en Maximus, ik wil niet moeilijk doen maar ik wil toch ook even laten weten dat uw 'bijdrage' op de laatste paar pagina's enorm irritant is, je stelt constant dezelfde vragen, je leest de antwoorden van hulpvaardige mensen niet en je doet ook geen enkele moeite om de vorige pagina's te lezen waar een hele hoop antwoorden al lang gepost zijn.
Dit forum is er inderdaad om mensen te helpen, maar als je wil geholpen worden moet je ook rekening houden met anderen, en dat doe je niet aangezien je maar blijft doorratelen zonder op de rest te letten.
Ik ben al meer dan een maand de promoties op de dell webite + dit forum aan het volgen en telkens als je voor het scherm met mindere resolutie gaat kom je aan een configuratie die net zo duur/duurder is dan de topconfiguratie maar je zit wel steeds met een zwakkere processor en een 'minder' scherm

Dus vraag ik mij af als je eventueel via telefoon het scherm kan laten veranderen, ik ben nl. van plan om na mijn examens te bestellen en dit is toch wel het struikelpunt waarom ik nog twijfel aan de aankoop van deze Dell laptop.
en Maximus, ik wil niet moeilijk doen maar ik wil toch ook even laten weten dat uw 'bijdrage' op de laatste paar pagina's enorm irritant is, je stelt constant dezelfde vragen, je leest de antwoorden van hulpvaardige mensen niet en je doet ook geen enkele moeite om de vorige pagina's te lezen waar een hele hoop antwoorden al lang gepost zijn.
Dit forum is er inderdaad om mensen te helpen, maar als je wil geholpen worden moet je ook rekening houden met anderen, en dat doe je niet aangezien je maar blijft doorratelen zonder op de rest te letten.
Wat dat scherm betreft. 1680x1050 is echt ideaal. Ik vind het super. Maar ik kan mij goed voorstellen dat een ander de resolutie te hoog vind. Helaas zijn er weinig laptops met zo'n scherm. Dan zou je eens in de mediamarkt kunnen kijken of je het wat vindt.
Vergelijkingsmateriaal:
Als je voldoende hebt aan 1024x768 op een 15" scherm, dan moet je 1280x800 nemen. Als je liever 1600x1200 hebt op een 19" bijvoorbeeld, dan moet je 1680x1050 nemen.
Links 1280x800, rechts 1680x1050

Vergelijkingsmateriaal:
Als je voldoende hebt aan 1024x768 op een 15" scherm, dan moet je 1280x800 nemen. Als je liever 1600x1200 hebt op een 19" bijvoorbeeld, dan moet je 1680x1050 nemen.
Links 1280x800, rechts 1680x1050
En er achter komen dat het een lelijk mormel was?CLB schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:10:
offtopic:
@ Attix: Goed voor jou dat er nog geen beeldtelefonie bestaat dan(neehoor just kiddin')
Verwijderd
De resolutie van de rechter foto toch net wat te klein worden, zodra ik een beetje achteruit zou leunen in mijn luxe stoel, en dat beestje staat op tafel, word het beeld toch al snel minder "leesbaar". Verder is het wel enorm fijn, de extra bureaublad ruimte
Verwijderd
Bij de mijne staat sinds vanmorgen OUT OF DELIVERY, hoop hem vandaag te ontvangen.
Ik zou zoals vele anderen op dit forum een clean install van windowsXP willen doen,
maar heb enkele vragen, (zijn niet echt Insp 6400 vragen maar toch)
Is het beter partities te maken met FDisk dan met PartitionMagic?
En ik twijfel nog over een antivrusprogramma er zijn er zoveel, ik kan kiezen tussen F-Secure,
AVG of MacAffee(MacAffee zit ook bij de 6400 als trialversie geloof ik)
Ik zou zoals vele anderen op dit forum een clean install van windowsXP willen doen,
maar heb enkele vragen, (zijn niet echt Insp 6400 vragen maar toch)
Is het beter partities te maken met FDisk dan met PartitionMagic?
En ik twijfel nog over een antivrusprogramma er zijn er zoveel, ik kan kiezen tussen F-Secure,
AVG of MacAffee(MacAffee zit ook bij de 6400 als trialversie geloof ik)
Dinsdag besteld, woensdag betaling binnen, daarna was hij meteen in productie gegaan en ook al verzonden. Het gaat allemaal sneller dan ik had gedacht. Ik ben benieuwd wanneer ik hem hier kan verwachten
Verwijderd
Ik heb hem dinsdag avond besteld (nog net met gratis verzending) en ik heb vandaag het geld overgemaakt. (ik kreeg btw een mail waarin stond dat je met iDeal kon betalen en dat je 'hier' moest klikken maar er was helemaal geen link)
Ik ben benieuwt wanneer ik hem binnen krijg, zal nog wel even duren.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 11:18 ]
Die link zal dan wel vernaggeld zijn geweest ofzo, hier werkte het perfect, dat was tevens mijn eerste ervaring met iDeal. Gaat zo wel lekker snel in plaats van met de trage postbank geld overmaken. Maar als jij hem 's avonds hebt besteld dan heb je het 533MHz geheugen niet meer laten vervangen door 667MHz?Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:17:
Ik heb hem dinsdag avond besteld (nog net met gratis verzending) en ik heb vandaag het geld overgemaakt. (ik kreeg btw een mail waarin stond dat je met iDeal kon betalen en dat je 'hier' moest klikken maar er was helemaal geen link)
Wat is precies het voordeel van een clean-install van windows xp op de 6400 tov het gewoon verwijderen van onnodige programma's die dell erop zet.
Verwijderd
Er blijft altijd rommel in de registery etc achter. Dit maakt je computer trager dan hij daadwerkelijk kan leveren. Vandaar de clean install.Riccardo schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:41:
Wat is precies het voordeel van een clean-install van windows xp op de 6400 tov het gewoon verwijderen van onnodige programma's die dell erop zet.
En met zo'n clean install wordt 'n nieuwe install van Windows bedoelt?Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:43:
[...]
Er blijft altijd rommel in de registery etc achter. Dit maakt je computer trager dan hij daadwerkelijk kan leveren. Vandaar de clean install.
Is dit te doen voor 'n n00b zoals mij qua software-shit? (anders vraag ik 't wel aan 'n vriend maar toch)
Verwijderd
Idd kale windows. Daarnaast moet je natuurlijk je drivers updaten. ALle drivers staan op de dell site. Dit is zeker te doen voor een "leek".CLB schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:48:
[...]
En met zo'n clean install wordt 'n nieuwe install van Windows bedoelt?
Is dit te doen voor 'n n00b zoals mij qua software-shit? (anders vraag ik 't wel aan 'n vriend maar toch)
Nou heb ik mijn 6400 al een paar weken, maar ik heb de aansluiting voor de SPDIF niet gevonden... Hoe (en waarmee) sluit je hem dan aan? Ik begreep al dat het bewuste kabeltje niet bijgeleverd was (duh!Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:00:
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Verwijderd
raven,
hoe is het geluid wat uit jouw dell 6400 komt? het doel van deze vraag is om allerlei ervaringen meningen van anderen te horen. de mijne is besteld en verheug me er al op. omdat ik muziekfreak ben wil ik weten of het goed geluid is of dat ik een 5.1 moet aansluiten?
2 mensen op dit forum zeggen dat het geluid slecht is, 1 iemand zegt dat het goed geluid is dus ik ben benieuwd naar jouw mening.
hoe is het geluid wat uit jouw dell 6400 komt? het doel van deze vraag is om allerlei ervaringen meningen van anderen te horen. de mijne is besteld en verheug me er al op. omdat ik muziekfreak ben wil ik weten of het goed geluid is of dat ik een 5.1 moet aansluiten?
2 mensen op dit forum zeggen dat het geluid slecht is, 1 iemand zegt dat het goed geluid is dus ik ben benieuwd naar jouw mening.
Dit komt rechtstreeks van de Dell site, ik kan er geen SPDIF op ontdekkenRavhin schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:50:
[...]
Nou heb ik mijn 6400 al een paar weken, maar ik heb de aansluiting voor de SPDIF niet gevonden... Hoe (en waarmee) sluit je hem dan aan? Ik begreep al dat het bewuste kabeltje niet bijgeleverd was (duh!) maar ik neem aan dat je die kan bestellen bij Dell? of Mycom? of...
voor alle hulp!
IEEE 1394
4-USB 2.0 (Universal Serial Bus) compliant 4-pin connectors
Flash Memory Slot - Secure Digital (SD) and SD/IO compliant 5-in-1 Combo Card connector - reads MS, MS Pro, SD/SDIO, MMC, xD CD type I/II, & IBM Microdrive through ExpressCard adapter
Video: 15-pin monitor connector
S-Video: 7-pin mini-DIN connector
Audio jacks: Stereo headphones/speakers mini-connector (same as line-out), microphone mini-connector
Klopt het dat er geen infrarood op zit? Ik zag het niet tussen de specs staan iig.
Mn moeder heeft namelijk een nieuwe laptop nodig en ze telebankiert altijd met haar mobiel via de infrarood verbinding van haar gsm.
Misschien dat het ook mogelijk is via bluetooth maar dat weet ik niet zeker.
Mn moeder heeft namelijk een nieuwe laptop nodig en ze telebankiert altijd met haar mobiel via de infrarood verbinding van haar gsm.
Misschien dat het ook mogelijk is via bluetooth maar dat weet ik niet zeker.
Heeft iemand al eens op de Duitse site van Dell gekeken? Voor de volgende configuratie betaal je in Duitsland € 1016 INCL. verzendkosten, terwijl je daar in Nederland € 1536 voor moet neertellen EXCL verzendkosten! Dat scheelt 50%!
Prozessor Intel ® Core™ Duo Prozessor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Betriebssystem Original Windows® XP Media Center Edition 2005
Operating System Backup & Recovery PC Restore - Wiederherstellungssoftware von Symantec
Dell System Media Kit Ohne Resource CD
Service 1 Jahr Abhol und Reparatur Service
Dell Media Experience Kein Dell Media Experience
Sparvorteil 70 € Sparvorteil
Arbeitsspeicher 2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Festplatte 60GB IDE Festplatte (5,400 U./Min.)
Display 15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™
Grafikkarte 128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 graphics card, PCI-Express x16
Optisches Laufwerk 8 X DVD+/-RW Laufwerk (intern)
Diskettenlaufwerk und Speichermedien ohne
Akku Lithium Ionen Akku mit 80 WHr (9 Cell)
Zweiter Akku None
Microsoft Anwendungssoftware Microsoft® Works 7.0
Netzteil 65W AC Adapter
Tastatur Internal Keyboard - German (QWERTZ)
Farbauswahl Ohne
Modem Internes 56.6k V.92 Modem
Wireless Netzwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) für Duo Prozessor
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate
Gedis Bundle Reference Inspiron 6400 *Superior* (N05646)
Order Information Inspiron™ Order - Germany
Systemdokumentation System Documentation
Adobe Acrobat Reader German - Adobe Reader 6.0
Media Centre Enhancements None
Standard Warranty 1 Jahr Abhol und Reparatur Service
Microsoft OS Labels(Tied Module) Genuine Windows® XP Logo Label
Notebooktasche Deluxe Nylontasche
Digital Photography Combo: Paint Shop® Pro und Photo Album® Trial Edition (60-tägige Testversion)
Prozessor Intel ® Core™ Duo Prozessor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Operating System Backup & Recovery PC Restore - Wiederherstellungssoftware von Symantec
Display 15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™
Zweiter Akku None
Netzteil 65W AC Adapter
Farbauswahl Ohne
Wireless Netzwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) für Duo Prozessor
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate
Digital Photography Combo: Paint Shop® Pro und Photo Album® Trial Edition (60-tägige Testversion)
@maximus:
Geluid is heel behoorlijk, laag nogal vlak (logisch), redelijk uitgebalanceerd en met een aardige stevige output. Opvallend is dat er twee x twee roosters op de 6400 zitten om het geluid uit de doos te krijgen, ik heb het idee dat diegene naast het toetsenbord het meeste hoog weggeven. Goed stereo-effect als je er achter zit. De échte muziek-phreak kén echter niet zonder SPDIF (hoewel ik absolute gehoren met een korreltje zout neem
). Ík ben er heel tevreden mee, maar ben dan ook niet iemand met de beste oren.
@rival24:
Geluid is heel behoorlijk, laag nogal vlak (logisch), redelijk uitgebalanceerd en met een aardige stevige output. Opvallend is dat er twee x twee roosters op de 6400 zitten om het geluid uit de doos te krijgen, ik heb het idee dat diegene naast het toetsenbord het meeste hoog weggeven. Goed stereo-effect als je er achter zit. De échte muziek-phreak kén echter niet zonder SPDIF (hoewel ik absolute gehoren met een korreltje zout neem
@rival24:
vandaar dus mijn vraag. Ik heb hem ook niet gevonden, dus ik was errug benieuwd...quote: DieKalegeluid is goed naar mijn mening ook de lage tonen zijn redelijk (voor een notebook dan)
[ Voor 2% gewijzigd door Ravhin op 18-05-2006 12:34 . Reden: typo's ]
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
@Maximus26
Om nog mijn reactie als TS van de vorige pagina te geven:
Neem dit advies ajb in overweging, want ook ik vindt dit behoorlijk vervelend worden, en ik wil geen slot op dit topic!
Ik heb dit topic onder meer geopend om er voor te zorgen dat iedereen tot de juiste prijs vor zijn laptop zou komen en door ervaringen van andere m.b.t. Processor/TVkaart/mogelijkheden enz. van de laptop.
Wat jij hier allemaal vraagt zijn beginnersvragen en horen niet thuis op GOT ---> FAQ.
Het is gewoon een kleine tip als ik zeg dat je misschien ff de FAQ's kan door lezen op GOT, (ik heb daar zelf heel veel aan gehad, toen ik begon op dit forum, 'er staat heel veel waardevolle info in + uitleg over bijv. keuze van laptops, TV-kaarten/usb opties'.
Ook de (oude) ervaringen van anderen d.m.v. de "Search" knop heeft bij mij (en ik denk iedereen wel) veel geholpen.
Het is niet zo dat ik je weg jaag ofzo maar, probeer eerst inderdaad te zoeken voordat je een vraag steld, de meeste antwoorden zijn namelijk zo op te vinden door te zoeken in dit topic of in andere op GOT.
Succes.
Om nog mijn reactie als TS van de vorige pagina te geven:
Neem dit advies ajb in overweging, want ook ik vindt dit behoorlijk vervelend worden, en ik wil geen slot op dit topic!
Ik heb dit topic onder meer geopend om er voor te zorgen dat iedereen tot de juiste prijs vor zijn laptop zou komen en door ervaringen van andere m.b.t. Processor/TVkaart/mogelijkheden enz. van de laptop.
Wat jij hier allemaal vraagt zijn beginnersvragen en horen niet thuis op GOT ---> FAQ.
Het is gewoon een kleine tip als ik zeg dat je misschien ff de FAQ's kan door lezen op GOT, (ik heb daar zelf heel veel aan gehad, toen ik begon op dit forum, 'er staat heel veel waardevolle info in + uitleg over bijv. keuze van laptops, TV-kaarten/usb opties'.
Ook de (oude) ervaringen van anderen d.m.v. de "Search" knop heeft bij mij (en ik denk iedereen wel) veel geholpen.
Het is niet zo dat ik je weg jaag ofzo maar, probeer eerst inderdaad te zoeken voordat je een vraag steld, de meeste antwoorden zijn namelijk zo op te vinden door te zoeken in dit topic of in andere op GOT.
Succes.
[ Voor 3% gewijzigd door Underworld op 18-05-2006 13:03 ]
Let wel op dat dit dus een QWERTZ toetsenbord is...McRubz schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:22:
Heeft iemand al eens op de Duitse site van Dell gekeken? Voor de volgende configuratie betaal je in Duitsland € 1016 INCL. verzendkosten, terwijl je daar in Nederland € 1536 voor moet neertellen EXCL verzendkosten! Dat scheelt 50%!
Zweiter Akku None
Netzteil 65W AC Adapter
Farbauswahl Ohne
Verwijderd
Ik weet zeker dat ik het gezien heb: een plaatje waarbij stond hoe je een SPDIF signaal uit de S-Video connector kon halen. Ik heb gezocht in dit deel en het eerste deel, maar kon het zo snel niet vinden. Ben ik nu echt kippig/fantaserend of hebben meer mensen dat gezien?
Verwijderd
Jazeker die staat in deel 1 van de inspiron 6400 kun he een tv out connector voor gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:01:
Ik weet zeker dat ik het gezien heb: een plaatje waarbij stond hoe je een SPDIF signaal uit de S-Video connector kon halen. Ik heb gezocht in dit deel en het eerste deel, maar kon het zo snel niet vinden. Ben ik nu echt kippig/fantaserend of hebben meer mensen dat gezien?
Verwijderd
Voot in de TS.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:01:
De Inspiron 6400 heeft ook Digitaal audio out (spdif). De spif gaat via de TV-out, er wordt alleen standaard geen kabel bijgeleverd voor de spif.
Wie zelf een kabeltje wilt maken,
Pin 7 is de spif out en pin 1 is de ground.
Undervoltage,
Met dit tooltje kan je cpu onder voltten, de mijne loopt nu bij maximale snelheid op 0,95V in de plaats van 1,263V wat zo 10°C scheelt waneer die stressed is (uiteindelijk scheelt de temp niet zoveel doordat de fan langzamer gaat draaien, al gaat op deze manier je accu wel langer mee). Op deze manier kijg je ook veel meer overcloke ruimte voor je video kaart.
Hopelijk wordt het later nog mogelijk om de cpu te overclokken door de fsb te verhogen.
Is het dit dat je bedoelt was gepost door JC Ken in deel 1
oei heb de foto niet meegekopieerd
Idd dat wou ik net zeggen, dat plaatje, ik was al van plan hem toe tevoegen maar heb er helemaal niet meer aangedacht!Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:08:
[...]
Voot in de TS.
De Inspiron 6400 heeft ook Digitaal audio out (spdif). De spif gaat via de TV-out, er wordt alleen standaard geen kabel bijgeleverd voor de spif.
Wie zelf een kabeltje wilt maken,
Pin 7 is de spif out en pin 1 is de ground.
Undervoltage,
Met dit tooltje kan je cpu onder voltten, de mijne loopt nu bij maximale snelheid op 0,95V in de plaats van 1,263V wat zo 10°C scheelt waneer die stressed is (uiteindelijk scheelt de temp niet zoveel doordat de fan langzamer gaat draaien, al gaat op deze manier je accu wel langer mee). Op deze manier kijg je ook veel meer overcloke ruimte voor je video kaart.
Hopelijk wordt het later nog mogelijk om de cpu te overclokken door de fsb te verhogen.
Is het dit dat je bedoelt was gepost door JC Ken in deel 1
oei heb de foto niet meegekopieerd
Ok. ik heb het toegevoegt aan de TS SP bedoelde ik natuurlijk!!
[ Voor 4% gewijzigd door Underworld op 18-05-2006 15:01 ]
Verwijderd
Twee daagjes gelukkige gebruiker van de nieuwe Dell... okay, hier komt het dan...
Zeer tevreden over de prestaties en het scherm. Het is wel lichter qua kleur dan m'n andere twee notebooks, maar dat is wellicht wat wennen. Robuuste keys behalve de touchpad, de drukknoppen zijn echt slecht. Je voelt ze zelfs bijna niet klikken.
Buiten de knopjes stoort mij maar één ding, dat is die witte rand... vind ik echt niet mooi. Maar, het zijn de prestaties die 'm doen voor mij! Ik heb namelijk wat extraatjes gekocht zoals een 7.200 RPM schijf, 667MHz geheugen.
Ik zie iedereen hier over prijzen klagen, maar ik heb echt wel een superprijs gehad hoor. Nog geen 1.000 EUR voor dubbel geheugen, gratis levering en alles wat ik wou. Je moet een beetje creatief zijn denk ik met de configuraties. En bellen naar Dell loont! Het kost je misschien even wat tijd, maar als je er munt wil uitslaan is het de enige manier.
Over die clean install... win ik echt nóg meer prestaties door al die software eraf te gooien? Ik heb die Corel toestanden en die Telefoon-rinkel-ding (ben de naam vergeten) echt niet nodig. Ook Dell Media Center kon mij niet bekoren. Ik heb een beetje schrik om een clean install te doen, alhoewel ik de CD's erbij gehad heb. Meer bepaald over drivers... het is toch niet zo dat bij een clean install ik het moeilijk zal hebben om deze te installeren? Ik bedoel maar... wat met de driver van het scherm: zal het scherm niet goed werken als ik de driver niet installeer?
Zeer tevreden over de prestaties en het scherm. Het is wel lichter qua kleur dan m'n andere twee notebooks, maar dat is wellicht wat wennen. Robuuste keys behalve de touchpad, de drukknoppen zijn echt slecht. Je voelt ze zelfs bijna niet klikken.
Buiten de knopjes stoort mij maar één ding, dat is die witte rand... vind ik echt niet mooi. Maar, het zijn de prestaties die 'm doen voor mij! Ik heb namelijk wat extraatjes gekocht zoals een 7.200 RPM schijf, 667MHz geheugen.
Ik zie iedereen hier over prijzen klagen, maar ik heb echt wel een superprijs gehad hoor. Nog geen 1.000 EUR voor dubbel geheugen, gratis levering en alles wat ik wou. Je moet een beetje creatief zijn denk ik met de configuraties. En bellen naar Dell loont! Het kost je misschien even wat tijd, maar als je er munt wil uitslaan is het de enige manier.
Over die clean install... win ik echt nóg meer prestaties door al die software eraf te gooien? Ik heb die Corel toestanden en die Telefoon-rinkel-ding (ben de naam vergeten) echt niet nodig. Ook Dell Media Center kon mij niet bekoren. Ik heb een beetje schrik om een clean install te doen, alhoewel ik de CD's erbij gehad heb. Meer bepaald over drivers... het is toch niet zo dat bij een clean install ik het moeilijk zal hebben om deze te installeren? Ik bedoel maar... wat met de driver van het scherm: zal het scherm niet goed werken als ik de driver niet installeer?
Verwijderd
De s-video/spdiff aansluiting kan je vinden op www.ebay.de als je zoekt op 'dell s-video'
voor 12,50 euro. De kabel heet '70tvd' als je hem ergens anders wilt zoeken.
voor 12,50 euro. De kabel heet '70tvd' als je hem ergens anders wilt zoeken.
Verwijderd
JE wint zeker performance door een clean install te doen. Installeer naast de clean install de nieuwste drivers en je hebt een zeer lekker beestje. Je registry is leeg en er word niet veel geladen tijdens de boot van Windows. Al dus performance winst!Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:55:
Twee daagjes gelukkige gebruiker van de nieuwe Dell... okay, hier komt het dan...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen één resource CD van dell gebruikt heb, (op de PowerDVD + Sonic dvd brand software na.)Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:55:
Als je gewoon alle drivers van de Dell site download dan kun je zonder enig probleem een fresh install doen, na afloop van de install gewoon de drivers installeren, en alles werkt als een zonnetje (als we het hierbij over een WinXP-Proff/Home/MCE'05-SP2 editie hebben).
Ik merkte een behoorlijk snelheids winst, met name met opstarten was alles veel sneller.
Verwijderd
Alleen jammer dat die snelheid in de loop van de tijd weer over gaat als je meer software gaat instaleren.Underworld schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:59:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen één resource CD van dell gebruikt heb, (op de PowerDVD + Sonic dvd brand software na.)
Als je gewoon alle drivers van de Dell site download dan kun je zonder enig probleem een fresh install doen, na afloop van de install gewoon de drivers installeren, en alles werkt als een zonnetje (als we het hierbij over een WinXP-Proff/Home/MCE'05-SP2 editie hebben).
Ik merkte een behoorlijk snelheids winst, met name met opstarten was alles veel sneller.
Achja dat is ook zo met desktops!Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:31:
[...]
Alleen jammer dat die snelheid in de loop van de tijd weer over gaat als je meer software gaat instaleren.
Ik wil m'n laptop echt gaan gebruiken voor surfen/ internetten!
Af en toe eens 'n word/ excel bestandje openen/ bewerken.
En voor de rest muziek afspelen en films kijken.
Ik hoef niet te gaan Autocadden/ photoshoppen op m'n laptop --> software-installatie
Verwijderd
Klopt spelen etc doen dat ook ga kijkken voor een grote externe HD en dan een Ghost draaien van desktop en laptop dan ben je van het gezeur verlost gewoon image terug zetten bij sloom systeem.CLB schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:41:
[...]
Achja dat is ook zo met desktops!
Ik wil m'n laptop echt gaan gebruiken voor surfen/ internetten!
Af en toe eens 'n word/ excel bestandje openen/ bewerken.
En voor de rest muziek afspelen en films kijken.
Ik hoef niet te gaan Autocadden/ photoshoppen op m'n laptop --> software-installatie
Alleen achter de roosters aan de voorkant van de notebook zitten speakers. Naast het toetsenbord zitten geen speakers. Dit weet ik van de opengewerkte tekening op de dell site en omdat ik al meermalen een Inspiron 6000 open heb gehad. En ook eens een 6400.Ravhin schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:33:
@maximus:
Geluid is heel behoorlijk, laag nogal vlak (logisch), redelijk uitgebalanceerd en met een aardige stevige output. Opvallend is dat er twee x twee roosters op de 6400 zitten om het geluid uit de doos te krijgen, ik heb het idee dat diegene naast het toetsenbord het meeste hoog weggeven. Goed stereo-effect als je er achter zit. De échte muziek-phreak kén echter niet zonder SPDIF (hoewel ik absolute gehoren met een korreltje zout neem). Ík ben er heel tevreden mee, maar ben dan ook niet iemand met de beste oren.
Ikzelf gebruik de speaker van de notebook eigenlijk nooit. Heb altijd een koptelefoon op
zou iemand even het volgende voor mij kunnen nakijken? Bij de instellingen van het scherm (rechtermuis op bureaublad --> eigenschappen --> laatste tabje --> knop geavanceerd en dan op het tabje monitor.) Daar staat dan het type. Bij mij staat er een lijstje met 4x standaardbeeldscherm. Staat dit ook zo bij jullie?
Ik heb 12080 x 800 TrueLife.
Bij mij staat er:
-Default monitor
-Plug and Play Monitor
-Generic Television
-Default Monitor
In die volgorde. Ik heb een 1680x1050 scherm. Maar wat is je probleem? Werkt er iets niet?
-Default monitor
-Plug and Play Monitor
-Generic Television
-Default Monitor
In die volgorde. Ik heb een 1680x1050 scherm. Maar wat is je probleem? Werkt er iets niet?
Ik weet niet of ione een probleem heeft, maar ik weet wel wat ie bedoeld.
Ook als je in apparaat beheer kijkt, staat er 4x Standaardbeeldscherm bij.
Dat heb ik op het werk ook, ook toevallig met een Dell (Of juist niet toevallig?) alleen dat is een Latitude.
Gok dat hij verder geen problemen heeft, maar afvraagt waarom er 4x hetzelfde staat. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Dat heb ik op het werk ook, ook toevallig met een Dell (Of juist niet toevallig?) alleen dat is een Latitude.
Gok dat hij verder geen problemen heeft, maar afvraagt waarom er 4x hetzelfde staat. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Ik heb de notebook gekocht om enkel en alleen 1 programma te runnen, namelijk een muziek programma. Dus alle rotzooi mag er van mij af ;-)))
Ik ga het proberen deze avond, want ik heb de CD's erbij gehad. Ik moet een clean install doen niet met de resource CD als ik het goed begrijp? Want er zitten twee CD's bij die resources bevatten.
(sorry voor de domme vragen, maar ik ben beetje leek in zo'n dingen).
Ik ga het proberen deze avond, want ik heb de CD's erbij gehad. Ik moet een clean install doen niet met de resource CD als ik het goed begrijp? Want er zitten twee CD's bij die resources bevatten.
(sorry voor de domme vragen, maar ik ben beetje leek in zo'n dingen).
Wat een losers! Verkopen ze zelf servers krijg ik dit:
Server is too busy
Verwijderd
Lol,
maar ik kan gewoon op hun site en het is behoorlijk snel ook. Tevens kan ik gewoon een systeem samenstellen en configureren zonder problemen....
maar ik kan gewoon op hun site en het is behoorlijk snel ook. Tevens kan ik gewoon een systeem samenstellen en configureren zonder problemen....

Verwijderd
Ja, dat is normaal bij ati drivers, als je goed kijk dan zien je ook dat maar 1 / 2 van de schermen zijn aangeslotenione schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:48:
zou iemand even het volgende voor mij kunnen nakijken? Bij de instellingen van het scherm (rechtermuis op bureaublad --> eigenschappen --> laatste tabje --> knop geavanceerd en dan op het tabje monitor.) Daar staat dan het type. Bij mij staat er een lijstje met 4x standaardbeeldscherm. Staat dit ook zo bij jullie?
Verwijderd
Doe je toch iets fout, ik heb ongeveer de zelfde configratie, alleen wel 512MB, standaard scherm geen bluetooth, wel X1400 en snapon cover voor maar 850,- inclusief btw en verzendkosten.McRubz schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:22:
Zweiter Akku None
Netzteil 65W AC Adapter
Farbauswahl Ohne
Ik moet trouwens maar weer eens contact gaan opneme met dell, het probleem is dat me beelscherm scharnieren te licht geen, waneer ik me scherm veder dan 135° naar achteren klapt dan zakt die vanzelf helemaal omlaag en bij 45° klapt die dus helemaal dicht.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 21:10 ]
Ik heb de 6400 T2500 nu bijna een maand, en ik ben er (nog steeds) erg tevreden over. Ik merk dat ik mijn desktop (XP 2500+) zelfs bijna niet meer aanraak. Zelfs de hoge resolutie van 1680x1024 bevalt me heel erg goed. Mijn Samsung flatscreen heb ik al verder van me afgezet met zijn 1280x1024
En die naast het toetsenbord? Of is dat echt alleen voor de koeling?AttiX schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:04:
[...]
Alleen achter de roosters aan de voorkant van de notebook zitten speakers. Naast het toetsenbord zitten geen speakers. Dit weet ik van de opengewerkte tekening op de dell site en omdat ik al meermalen een Inspiron 6000 open heb gehad. En ook eens een 6400.
Ikzelf gebruik de speaker van de notebook eigenlijk nooit. Heb altijd een koptelefoon opEen fijne sennheiser. Voor het kijken van films voldoen de speakers prima, je hebt alleen weinig lage tonen.
Ik denk dat ik binnenkort die bluetooth motorola headset ga aanschaffen, het geluid daarvan is geweldig
lange standbye tijd, stereo, wireless etc!
Wanneer verwachten jullie weer aanbiedingen van Dell?
Ik denk zelf volgende week of die week daarop zelf denk ik nog steeds dat veel bedrijven zich richten op "vakantiegeld" wat deze weken wordt gestort daar leeft gelijk de hele economie weer van opRobbertz schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:13:
Wanneer verwachten jullie weer aanbiedingen van Dell?
Verwijderd
Okay, lastige vraag dit keer!
Ik heb de originele Windows CD die meegeleverd was geïnstalleerd, en alle drivers manueel geupdate. Nu zie ik dat bij de installatie gewoon alles overschreven werd. De oorspronkelijke subdirectory zoals McAfee en Sonic staan er nog in, met hun bestandjes.
Moet ik niet eerst formatteren? Want nu heb ik eigenlijk gewoon alles overschreven. Het werkt wel sneller heb ik de indruk, de notebook is nog sneller.
Als ik eerst moet formatteren... hoe ga ik in z'n werk? Want dit lijkt mij tamelijk gevaarlijk.
Ik heb de originele Windows CD die meegeleverd was geïnstalleerd, en alle drivers manueel geupdate. Nu zie ik dat bij de installatie gewoon alles overschreven werd. De oorspronkelijke subdirectory zoals McAfee en Sonic staan er nog in, met hun bestandjes.
Moet ik niet eerst formatteren? Want nu heb ik eigenlijk gewoon alles overschreven. Het werkt wel sneller heb ik de indruk, de notebook is nog sneller.
Als ik eerst moet formatteren... hoe ga ik in z'n werk? Want dit lijkt mij tamelijk gevaarlijk.
Nee heb absoluut geen probleem met m'n 6400 :-)Nakebod schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:55:
Ik weet niet of ione een probleem heeft, maar ik weet wel wat ie bedoeld.
Ik vond het alleen een beetje raar dat er 4x hetzelfde stond. En dat er ook nog standaardscherm staat i.p.v. een fabrikant ofzo. maar uit de reacties heb ik begrepen dat het zo hoort.
Verwijderd
Sinds 16 mei stond de levering op preproductie.... nu ik vanmorgen keek was dat allemaal afgerond en staat er het volgende...

Ook sinds de 16e dus....
Gepland is hij voor de 26e (of eerder), maar was dit bij jullie ook zo dat deze datum hetzelfde was aan de preproductie datum?
Tevens vraag ik me af of UPS volgende week donderdag / vrijdag wel levert ivm Hemelvaart?

Ook sinds de 16e dus....
Gepland is hij voor de 26e (of eerder), maar was dit bij jullie ook zo dat deze datum hetzelfde was aan de preproductie datum?
Tevens vraag ik me af of UPS volgende week donderdag / vrijdag wel levert ivm Hemelvaart?
Verwijderd
UPS Vakantierooster 2006Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:17:
Sinds 16 mei stond de levering op preproductie.... nu ik vanmorgen keek was dat allemaal afgerond en staat er het volgende...
[afbeelding]
Ook sinds de 16e dus....
In Nederland houdt UPS in 2006 de volgende feestdagen aan:
Nieuwjaarsdag - 1 januari 2006
Pasen - 16 april 2006
Paasmaandag - 17 april 2006
Koninginnedag - 30 april 2006
Hemelvaartsdag - 25 mei 2006
Pinksteren - 4 juni 2006
Pinkstermaandag - 5 juni 2006
Kerstdag - 25 december 2006
Tweede Kerstdag - 26 december 2006
Formateren is totaal niet gevaarlijk, het is volgens menigte zelfs goed om het om het half jaar te doen.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:28:
Okay, lastige vraag dit keer!
Gewoon eerst via het bootmenu (dus opstarten met de winxp cd) en dan kiezen voor formateren van de HD. En zo kun je dan ook gewoon daarna WinXP erop zetten, het werkt allemaal staps gewijs als je het via deze manier doet. Dus niet als de PC al aan is dan de WinXP cd erin doen, want dan overschrijft ie alleen maar.
Verwijderd
Formateren is totaal niet gevaarlijk, het is volgens menigte zelfs goed om het om het half jaar te doen.
Gewoon eerst via het bootmenu (dus opstarten met de winxp cd) en dan kiezen voor formateren van de HD. En zo kun je dan ook gewoon daarna WinXP erop zetten, het werkt allemaal staps gewijs als je het via deze manier doet. Dus niet als de PC al aan is dan de WinXP cd erin doen, want dan overschrijft ie alleen maar.[/quote]
Dat heb ik dus gedaan
Ik ga het deze avond proberen met jouw methode.
Wat me ook opviel was dat ik moest registreren en activeren van mijn Windows. Als ik nu weer opnieuw installeer ga ik dit terug moeten doen? Ik denk dat hier ook wel beperkingen op zitten? Kan me voorstellen als ik tien keer formateer op één of twee dagen ze bij Microsoft ook gaan denken van "tiens, dit klopt niet".
Gewoon eerst via het bootmenu (dus opstarten met de winxp cd) en dan kiezen voor formateren van de HD. En zo kun je dan ook gewoon daarna WinXP erop zetten, het werkt allemaal staps gewijs als je het via deze manier doet. Dus niet als de PC al aan is dan de WinXP cd erin doen, want dan overschrijft ie alleen maar.[/quote]
Dat heb ik dus gedaan
Wat me ook opviel was dat ik moest registreren en activeren van mijn Windows. Als ik nu weer opnieuw installeer ga ik dit terug moeten doen? Ik denk dat hier ook wel beperkingen op zitten? Kan me voorstellen als ik tien keer formateer op één of twee dagen ze bij Microsoft ook gaan denken van "tiens, dit klopt niet".
Verwijderd
Naar mijn weten word er gekeken naar je Hardware ID. Deze word opgesteld aan je inhoud van je computer. Mocht deze hetzelfde zijn, geeft hij geen problemen. Als je daarintegen hardware wijzigd, en daarna opnieuw installeerd ( moederbord ofzo ), dan kan je een melding krijgen. Door even te bellen met microsoft, kunnen ze even je timer op 0 zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:24:
Formateren is totaal niet gevaarlijk, het is volgens menigte zelfs goed om het om het half jaar te doen.
Gewoon eerst via het bootmenu (dus opstarten met de winxp cd) en dan kiezen voor formateren van de HD. En zo kun je dan ook gewoon daarna WinXP erop zetten, het werkt allemaal staps gewijs als je het via deze manier doet. Dus niet als de PC al aan is dan de WinXP cd erin doen, want dan overschrijft ie alleen maar.
Dat heb ik dus gedaan![]()
Naar mijn weten word er gekeken naar je Hardware ID. Deze word opgesteld aan je inhoud van je computer. Mocht deze hetzelfde zijn, geeft hij geen problemen. Als je daarintegen hardware wijzigd, en daarna opnieuw installeerd ( moederbord ofzo ), dan kan je een melding krijgen. Door even te bellen met microsoft, kunnen ze even je timer op 0 zetten.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 10:29 ]
Verwijderd
offtopic
Pakketje staat al sinds gisterenmorgen op OUT FOR DELIVERY
wil normaal zeggen dat het die dag wordt afgeleverd??
Gisteren is ie niet geleverd.. Vandaag mischien?
Heb zo'n vermoeden dat er weer iets mis aan het lopen is.
Wachten duurt lang.
Pakketje staat al sinds gisterenmorgen op OUT FOR DELIVERY
wil normaal zeggen dat het die dag wordt afgeleverd??
Gisteren is ie niet geleverd.. Vandaag mischien?
Heb zo'n vermoeden dat er weer iets mis aan het lopen is.
Wachten duurt lang.
Dit topic is gesloten.