[KPN] Online Backup

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 62.273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 11:18
GoVegan schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:51:
zat ook te kijken naar online backup van kpn, 5 euro in niet duur.
maar de data hier staat op een windows 2003 server. en dat wil dus kennelijk niet met het 5 euro abbo.
en 25 voor het server pakket word weer erg duur.

wat voor oplossingen zijn er nog meer voor windows server 2003
Als je je data kopieert naar een USB Harddisk, dan kan het daarna wel via een Desktop pc. Netwerk mapping werkt in ieder geval niet.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:50

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Glashelder schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:37:
..bestanden zijn na een restore vaak corrupt..
Ik ben dit aan het testen geweest en ben er achter gekomen dat er inderdaad bestanden corrupt terug lijken te komen. Ga dit nog even wat verder testen, maar als dat het geval is dan heeft de dienst geen enkele zin. Ik heb het vermoeden dat corruptie vooral voorkomt bij bestanden die incrementele wijzigingen ondergaan.
Zijn er meer mensen die last hebben van corruptie en er ook expliciet op getest hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
mocean schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:54:
[...]

Als je je data kopieert naar een USB Harddisk, dan kan het daarna wel via een Desktop pc. Netwerk mapping werkt in ieder geval niet.
is een oplossing maar wel erg handmatig.
ik gok dat dat hier 3 keer word gedaan en dat het dan vergeten word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 15:26
GoVegan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:49:
[...]

Misschien met een automatische synctoy aktie en dan loopt de rest vanzelf.

[ Voor 0% gewijzigd door Titusvh op 09-01-2009 12:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

GoVegan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:49:
Een backup is niet volledig te automatiseren. Bij backups moet je altijd handmatige acties ondernemen. Blind éénmaal instellen en voor de rest van zijn leven laten draaien levert vaak bedrogen resultaten op. Je moet van tijd tot tijd een controle uitvoeren, een restore test doen of iets dergelijks om de feitelijke werking van de backup te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Ik krijg een bevestigingsmail van een backup maar die mail functioneert slecht/niet. 2x niet gevonden afbeeldingen plus een link naar:

http://iaso-1.local/repor...ch_auth=AAAA-BBBB&lang=en

Waar ze mijn accountnaam en wachtwoord gewoon in de URL pleuren, dat hoort echt niet! Zoiets moet je hashen en in een DB stoppen ipv dagelijks mailen! En de link werkt niet eens! Slecht zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291736

Ik heb op aanraden van een medewerker van de kpn back-up online versie 1 verwijderd om dat ik problemen had met backuppen. Mijn laatste back-up was van augustus 2008 en elke maand maar betalen. Nu wil ik het progje opnieuw installeren maar de link in de welkomstmail werkt niet meer. Kpn kan mijn er ook niet meer aan helpen. Wij heeft dat progje nog voor mij? Ik heb windows server 2003 zodoende ben ik er wel op aangewezen want versie 2 werkt niet op 2003. Alvast bedankt.

• cyspoz

cyspoz

Volgens mij trekken ze uiteindelijk een keer de stekker uit die versie. Ik zou kijken of je niet een andere mogelijkheid hebt of eventueel over stappen op een andere dienst. Er zijn een aantal alternatieve genoemd in dit topic wat betreft prijs en prestatie.

• mocean
Ik krijg nog steeds geen leesbare bevestigingsmails. Wat een gepruts. Maar de backups werken wel. Ik test bijna dagelijks 1 bestand terugzetten (willekeurig) en dat gaat prima.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik heb +- 6 gb aan foto's gebackupped met kpn
Deze foto's stonden op mijn f: partitie, deze heb ik in zn geheel laten backuppen

Daarna heb ik windows opnieuw geïnstalleerd, waardoor de driveletters van mijn partities zijn veranderd (foto's staan nu op e:)
Ik heb kpn backup weer geïnstalleerd maar nu zie ik die f: partitie niet meer staan in online backup.

Ik zie alleen nog wat losse mappen die ik ook aan heb geklikt om te backuppen.

Zijn de foto's nu verdwenen? (en moet ik ze dus opnieuw uploaden?)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:11

The_Worst

Unox

Als het goed is zijn de foto's niet verdwenen. Ik heb hier succesvol Windows opnieuw geïnstalleerd en daarna bestanden kunnen terugzetten (ook van partities die niet meer bestonden).

Je hoeft de foto's sowieso niet meer opnieuw te uploaden. Backup Manager zal herkennen dat de foto's eerder zijn geüpload en zal ze dus niet meer opnieuw versturen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 22-05 22:45
{verhaal verwijderd}

[ Voor 96% gewijzigd door funk-e op 09-03-2009 01:34 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:51

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Tukk schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:39:
Verder backupte Idrive het hele bestand na wijziging, dus ook mijn paar honderd MB grote mailbox als er één mailtje bijkomt. Mozy backupt alleen het block met de wijziging (net als KPN).
Ik zie in mijn logging dat er een verschil wordt gemaakt tussen FULL backup en INCREMENTAL backup. Zeg jij nu dat dit slechts tekst is en dat er altijd een full backup wordt gemaakt door iDrive?

Dan moet ik toch eens even kijken, want ik heb elke dag een hele rits incremental backups. De verschillende versies zie ik, maar ik heb me nooit afgevraagd hoe groot ze zijn 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294950

Heeft iemand ervaring met Jamby Online backup, ik kwam deze via google tegen als een mogelijk alternatief van KPN?
Zag dat ze trials aanbieden voor 30 dagen en dat je 1 account op 5 pc's kan installeren, dat laaste sprak mij wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Grrrr, op m'n werk lukt restoren niet. Na een tijdje kapt 'ie met een lees- of schrijffout naar het geheugen, terwijl het geheugen gewoon OK is.

De melding is dat er in BackupFP.exe een fout is opgetreden en dat het moet worden afgesloten. In een ander venster staat dan een foutmelding
"De instructie op 0x00417ffa verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt."
Dat is dan na 2.5 uur en het terugzetten van ruim 6.5gb aan bestanden.

*zucht*

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 13-03-2009 23:44 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:43:
Grrrr, op m'n werk lukt restoren niet. Na een tijdje kapt 'ie met een lees- of schrijffout naar het geheugen, terwijl het geheugen gewoon OK is.

De melding is dat er in BackupFP.exe een fout is opgetreden en dat het moet worden afgesloten. In een ander venster staat dan een foutmelding
[...]

Dat is dan na 2.5 uur en het terugzetten van ruim 6.5gb aan bestanden.

*zucht*
^^ kickje ^^

Ben ik de enige met problemen bij het restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 11-06 22:51
Even een korte vraag: Wordt de Backup ook gedraaid als er geen gebruiker is ingelogd?
(Windows XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Ik ga het topic weer even tot leven roepen..

ik vroeg me af of ik de enige ben waar die mailtjes die je eens in de X dagen krijgt bij iedereen niet werken.. of alleen bij mij..

Er horen van die metertjes in te staan gok ik zo, maar die doen het bij mij dus niet..
Is dat bij iedereen zo? of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
possamai schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:17:
Ik ga het topic weer even tot leven roepen..

ik vroeg me af of ik de enige ben waar die mailtjes die je eens in de X dagen krijgt bij iedereen niet werken.. of alleen bij mij..

Er horen van die metertjes in te staan gok ik zo, maar die doen het bij mij dus niet..
Is dat bij iedereen zo? of ben ik de enige?
Je was niet de enige. Die images verwezen naar een niet bestaand domein. Maar sinds een tijdje doen ze het hier wel! kijk eens naar de source waarvan ie het plaatje probeert te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 22:17
Ik heb ondertussen na ' gelazer' ook mijn backup online van kpn opgezegd. Ik kreeg al 1,5 maand geen reacties op de mails naar het mailadres van kpn. Het backupprogramma liep telkens op een ' unexpected technical error' (alsof er expected errors zijn?). Ook de helpdesk kwam met slechte standaard mails terug. telefonisch niet te bereiken en uiteindelijk toen ze wel belden had ik een zeer onbeschofte kerel aan de lijn. Uiteidelijk heeft dit er wel toe geleid dat ik zonder opzegtermijn kon uitstappen. En bedankt.

Anyway, ik zoek nu een goede variant die natuurlijk bijna niets mag kosten, met ongelimiteerde opslag en als het even kan de netwerkshare opslag. Bestaat deze wel?

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:50
Jan Smit schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:41:
Anyway, ik zoek nu een goede variant die natuurlijk bijna niets mag kosten, met ongelimiteerde opslag en als het even kan de netwerkshare opslag. Bestaat deze wel?
Waarom koop je geen NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Jan Smit schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:41:
Zijn er zat van, en als ik geen jaarcontract had zou ik ook overstappen..
In de PCM van 3 maanden geleden stond een heel overzicht van tig verschillende online backup aanbieders.
Er zijn er dus genoeg..

Beetje jammer van veel van die aanbieders is dat veel er van per maand lekker goedkoop zijn maar je betaald wel per jaar.... dus ja, dan ben je nog in 1 keer een flink bedrag kwijt...

edit: eh, netwerkshare dinges effe overheen gelezen..
die weet ik niet...

[ Voor 6% gewijzigd door xzenor op 31-05-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 22:17
jongentje schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:27:
[...]

Waarom koop je geen NAS?
Heb ik al in de vorm van WIndows Home Server. Edoch ik wil een veilige buiten-de-deur oplossing.

Net een abbo op carbonite genomen.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Jan Smit schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:42:
[...]

Heb ik al in de vorm van WIndows Home Server. Edoch ik wil een veilige buiten-de-deur oplossing.

Net een abbo op carbonite genomen.
Juist... een NAS vervangt geen off-site backup. Bij brand of waterschade kun je dan alsnog alles kwijt zijn. Wat wel aan te raden is: je logingegevens elders veilig (en vindbaar) opslaan.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 11-06 10:09

Dutch_guy

WYSIWYG

Iemand een idee hoe je data limiet kan verhogen ?

Een klant van mij heeft KPN backup online voor de server. Heeft een limiet van 25GB, moet 25GB bijkomen.

Gemaild naar KPN, maar krijg gewoon geen antwoord, ook niet telefonisch bereikbaar ???

Stap er liever vanaf, maar is voor de klant.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 19:44
Dutch_guy schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:05:
Iemand een idee hoe je data limiet kan verhogen ?

Een klant van mij heeft KPN backup online voor de server. Heeft een limiet van 25GB, moet 25GB bijkomen.

Gemaild naar KPN, maar krijg gewoon geen antwoord, ook niet telefonisch bereikbaar ???

Stap er liever vanaf, maar is voor de klant.
In de bevestigingsmail van de bestelling van Back-up Online staat een link met een wachtwoord. Link volgen->wachtwoord invullen en kiezen voor upgraden. Dan kan je blokken bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Inmiddels heeft na mijn mail, de klant een mail gekregen dat het account geupgrade is. In ieder geval bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Ik ga'm even kicken. Het product bestaat nog dus het kan vast geen kwaad..

Is het iemand opgevallen dat de boel plat ligt? Of ligt het aan mij?
Ik krijg de melding dat de server niet bereikbaar is en natuurlijk is er op die hele kpn website helemaal niets terug te vinden verder.. geen lijst met storingen en ook geen nummer om te bellen als je een probleem met een online dienst hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik kan op dit moment nog prima bij mijn backups komen en kan ook gewoon bestanden terugzetten. :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Wazige shit.... als ik moet mailen duurt dat natuurlijk weer tot na het weekend...
stelletje eikels daar.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 11-06 22:51
- J.W. - schreef op zondag 26 april 2009 @ 12:32:
Even een korte vraag: Wordt de Backup ook gedraaid als er geen gebruiker is ingelogd?
(Windows XP)
Ik zal mezelf even beantwoorden voor degenen die hier in geinteresseerd zijn: JA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

possamai schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:20:
Wazige shit.... als ik moet mailen duurt dat natuurlijk weer tot na het weekend...
stelletje eikels daar.............
Soms helpt het de applicatie opnieuw te installeren, gewoon over de bestaande installatie heen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

hij doet't weer....
er was blijkbaar toch iets met de server mis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Hoe vaak boeken ze het geld af? Ik kan me niet herinneren dat ik tot nu toe een afschrijving van ze heb gezien.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Hier maandelijks... moet ook niet vaker worden ;)

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

hier inderdaad ook maandelijks.. da's meer dan genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309128

Topic even vluchtig doorgelezen, maar helaas niet kunnen vinden.
Vroeg me namelijk af of er gecheckt wordt op OS tijdens het backuppen.

Met vriendelijke groet,

L. Borra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Ja daar wordt naar gekeken, je kan de goedkope versie dus niet installeren op je win2003/ win2008 server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Bij mij crashed de online back-up applicatie telkens wanneer ik open files wil backuppen. Ik gebruik Windows XP 64, VSS staat aan en werkt in andere back-up applicaties wel feilloos. Iemand hier ook last van? Het programma genereert geen error codes of foutmeldingen maar crashed gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo Lagendijk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-01-2010
Ik heb KPN's Backup Manager op twee systemen draaien.
Een Windows 7 systeem waarop alles naar wens verloopt en een Windows Vista systeem waarop de Backup Manager sinds kort niet meer wil starten.
Er worden geen backups meer gemaakt en wanneer ik de applicatie handmatig start dan krijg ik "Fatal" "Could not connect to backup service".
Het process Backup Manager Service Controller draait gewoon. Dus daar lijkt het niet aan te liggen. De backup manager is ook aanwezig in de systeem tray. Alleen de applicatie weigert dus te functioneren.

Iemand enig idee wat er fout gaat?
Kan ik zonder gevaar van gegevens verlies de applicatie herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Je kan de applicatie zonder problemen opnieuw installeren mits je dezelfde encryptiesleutel gebruikt. Installatie zal dan een melding geven van 'Sleutel is al gebruikt. Weet je het zeker?'. Eerste backup duurt wat langer omdat dan alle files weer worden gecontroleerd en daarna is het gewoon weer gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Laatst online: 13-03 13:38
The_Worst schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:08:
Hoe vaak boeken ze het geld af? Ik kan me niet herinneren dat ik tot nu toe een afschrijving van ze heb gezien.
Ik heb het vaker gezien. Als je dan kijkt bij de status van je online diensten (via Mijn KPN) dan zie je dat je nog steeds een proefabonnement hebt. Iets met slapende honden en zo. Maar als je er niet voor betaalt, kun je ook geen eisen stellen natuurlijk....

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_medic
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Theo Lagendijk schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:04:
Er worden geen backups meer gemaakt en wanneer ik de applicatie handmatig start dan krijg ik "Fatal" "Could not connect to backup service".
Het process Backup Manager Service Controller draait gewoon. Dus daar lijkt het niet aan te liggen. De backup manager is ook aanwezig in de systeem tray. Alleen de applicatie weigert dus te functioneren.

Iemand enig idee wat er fout gaat?
Kan ik zonder gevaar van gegevens verlies de applicatie herinstalleren?
hier ook onder vista sinds een week of 2 hetzelfde "backupfp.exe werkt niet meer en is gesloten. Er is een probleem opgetreden waardoor de app niet goed meer werkt. U krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is." Ik heb het gevoel dat het weer eens te maken heeft met een update van mijn dure vista ultimate. Ik wacht het maar een paar weken af, heb ook een windows complete Pc-backup (die me recent gered heeft).

EDIT: OPGELOST, na op de juiste manier mailen met de helpdesk (je moet dan je codes en password meesturen...) snel het advies gekregen de software te verwijderen en met de oude codes opnieuw te installeren, moet je wel je encryptiecode nog weten). Dit heeft geholpen. Oorzaak van e.e.a waarschijnlijk toch firewall/virusscanner .

[ Voor 14% gewijzigd door the_medic op 16-12-2009 12:46 ]

Elga Ace 4kW (11/2021) met Etwist naast Nefit Topline HRC30, radiatoren, 9100 Wp (2500 Z, 6600 O/W), HR++ 0,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackedtooth
  • Laatst online: 30-05-2024
Kan iemand meer vertellen over verschillende upload snelheden?
Dit wil ik wel weten voordat ik ergens abonnement neem.

Heb zelf 100/100Mbit link, in praktijk meestal max 100/30 haalbaar.
(download/uplink) dus 11Mb/sec down en max 2-3Mb/sec upload.

Net idrive gratis getest , daar haal ik nu op zondag 600k en 800k uploads bij speedtest.
(denk wel in wekend juist lokaal lagere speeds ivm particulier gebruik)

Zou ik bij KPN of andere betrouwbare aanbieder hogere snelheden halen?
En zo ja waar en welke?

Hoor het graag van anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackedtooth
  • Laatst online: 30-05-2024
crackedtooth schreef op zondag 22 november 2009 @ 10:51:
Kan iemand meer vertellen over verschillende upload snelheden?
Dit wil ik wel weten voordat ik ergens abonnement neem.

Heb zelf 100/100Mbit link, in praktijk meestal max 100/30 haalbaar.
(download/uplink) dus 11Mb/sec down en max 2-3Mb/sec upload.

Net idrive gratis getest , daar haal ik nu op zondag 600k en 800k uploads bij speedtest.
(denk wel in wekend juist lokaal lagere speeds ivm particulier gebruik)

Zou ik bij KPN of andere betrouwbare aanbieder hogere snelheden halen?
En zo ja waar en welke?

Hoor het graag van anderen
Update..
toch maar KPN backup afgesloten, binnen 2 uur login codes.

59.5gig backup geupload in 6 uur 30 minuten
dus daar tevreden over

terughalen nog niet getest

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Toch even een kleine kick. Want ik ben erg nieuwsgierig wat jullie er op dit moment van vinden.
Ik zit zelf te zoeken naar een betrouwbare online backup en zit dus onder andere te denken aan die van KPN. Ik lees dat er wat negatieve ervaringen mee zijn (o.a. het niet kunnen restoren van backups) en ik vraag mij af of dit de laatste tijd wat positiever is geworden?

[ Voor 5% gewijzigd door Mordeth op 10-12-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Restore en backupsnelheid zijn goed. Verder ook geen problemen gehad met de dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_medic
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Tot nu toe geen problemen met restore e.d. Ook de webrestore werkt. De eerste sessie kan erg lang duren als je erg veel data hebt (24 uur of zo).

Elga Ace 4kW (11/2021) met Etwist naast Nefit Topline HRC30, radiatoren, 9100 Wp (2500 Z, 6600 O/W), HR++ 0,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

the_medic schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:49:
Tot nu toe geen problemen met restore e.d. Ook de webrestore werkt. De eerste sessie kan erg lang duren als je erg veel data hebt (24 uur of zo).
bijzonder dat je kan zeggen dat het 24 uur duurt met veel data..
Als je een halve terabyte te uploaden hebt met een ADSL verbinding kan ik je garanderen dat je wel iets langer bezig bent..

Mijn ervaringen zijn op zich ook best goed met kpn backup..
Het werkt gewoon..
Niet te veel van verwachten, het is een behoorlijk uitgekleed pakket, maar het doet helemaal wat het beloofd.
wat ik zelf wel een groot minpunt vind is dat je dus niet je eigen inlog gegevens kan opgeven.
je 'krijgt' een username en een wachtwoord en daar moet je het maar mee doen..
Op zich geen groot drama qua veiligheid aangezien je de boel wel met een eigen wachtwoord kan encrypten maar het is een drama om te onthouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-06 15:07
Nu maak ik al een tijdje gebruik bij mijn vaste computer van backup online, maar het is toch maar op 1 client in te stellen per licentie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 05-06 13:27
Iemand ervaring met Windows 7 64 bit met de software van KPN backup software? Volgens de website van KPN werkt de software nog niet met Vista en Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik draai windows 7 ultimate 64 bit,, en ik heb geen problemen met kpn backup,, werkt gewoon hoor.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

maniak schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:33:
Iemand ervaring met Windows 7 64 bit met de software van KPN backup software? Volgens de website van KPN werkt de software nog niet met Vista en Windows 7.
Dat soort meldingen betekent meestal "we hebben het niet getest dus we ondersteunen het niet, als het werkt mooi zo" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Heb de vraag ook gesteld aan de helpdesk en kreeg de volgende mail terug:
Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u als volgt informeren:

Foto Back-up ondersteunt de windows versies Windows 2000 en Windows XP. Foto Backup kan nog niet gebruikt worden in combinatie met Windows 7 en Windows Vista

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Bijna een copy-paste van de website trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

W.Bakker schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:39:
Ik draai windows 7 ultimate 64 bit,, en ik heb geen problemen met kpn backup,, werkt gewoon hoor.
Inderdaad hier werkt de software perfect op Windows 7 64bit en 32bit. Automatic backup, handmatige backup, restore etc. het werkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Niet ondersteund betekent meestal dat ze geen plaatjes en informatie hebben om een klant aan de hand te nemen door de instellingen. Triest trouwens dat ze die info nog niet eens voor Vista hebben. Dus als je in staat bent de software zelfstandig te installeren, en de instellingen goed te zetten, dan draait het prima op Vista en 7. Zoveel verschillen de besturingssystemen niet van elkaar.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Wat een gedoe zeg.. Krijg dit in mijn mailbox nadat ik me had aangemeld:
Onlangs heeft u zich aangemeld voor de dienst Foto Back-Up. Helaas is het voor ons niet mogelijk de dienst voor u te activeren.

Wij hebben niet kunnen vaststellen of u over een KPN InternetPlusBellen of Internet abonnement beschikt. Dit wordt gedaan op basis van de gegevens die u heeft ingevoerd. Mogelijk is hiermee iets misgegaan bij uw invoer. Wij verzoeken u uw gegevens te controleren en u opnieuw aan te melden.
Ik heb zelf Glasvezel van KPN en dus Internet van KPN.. Ik heb nummer bellen die in de mail stond.. "Glasvezel? Dan moet u een ander nummer bellen". Bij dat 'andere' nummer wisten ze me te vertellen dat zij de dienst niet leveren en dat ik toch echt bij dat ene nummer moet zijn.. En dat ging dus 6x zo door.. Bij de 5e keer werd ik echt als een hond behandeld.. die vrouw moet echt ontslag krijgen zeg!

Netto komt het erop dus neer dat ik wel Internet heb van KPN maar dat ze geen geld willen verdienen en alleen maar omdat ze intern opgesplitst zijn en weigeren me te helpen (lees: moeite willen doen). :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukeb
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01-2024
@ maniak: raar verhaal. ik heb niks bij kpn (heb glasvezel bij andere provider) maar kon foto backup gewoon afsluiten.

Ik kreeg foto backup alleen niet meer aan de praat nadat ik overgestapt was van Vista (waar het wel werkte) naar Windows 7 64bit. Nu ik lees dat het wel zou moeten werken ga ik het nog eens proberen.

Ik heb ook een klacht ingediend bij kpn hierover. Kreeg een mail dat ik mijn abonnement kon beindigen en dat ik een gedeelte van mijn geld dan terug zou krijgen.

Blijft een slechte service dat ze zelfs Vista geeneens ondersteunen maar goed waar vind je elders onbeperkte backup voor 5 euro per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-06 11:39
roma0803 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:26:
Niet ondersteund betekent meestal dat ze geen plaatjes en informatie hebben om een klant aan de hand te nemen door de instellingen. Triest trouwens dat ze die info nog niet eens voor Vista hebben. Dus als je in staat bent de software zelfstandig te installeren, en de instellingen goed te zetten, dan draait het prima op Vista en 7. Zoveel verschillen de besturingssystemen niet van elkaar.
2 weken geleden gebeld, binnen een maand ondersteunen ze Online Backup icm. Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
@ maniak: raar verhaal. ik heb niks bij kpn (heb glasvezel bij andere provider) maar kon foto backup gewoon afsluiten.
Heb jij in het verleden wel diensten gehad bij KPN dan? Het grootste probleem is waarschijnlijk dat ik niet in hun systeem zit en kunnen daardoor me nergens aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Goed, ik heb een iets ander product gekocht, de bedrijfsvariant. Is alleen 4,95 euro ex btw ipv 4,95 inc btw.

Nu ben ik druk aan het backuppen, zo'n 75GB aan foto's en films (van mijn kids O+ ), alleen duurt het wel even. Ik ben alleen van plan mijn foto's en video's te herindelen in een andere mappenstructuur. Weet iemand of de backupsoftware slim genoeg is om deze bestanden te herkennen zodat ie ze niet weer helemaal upload? Anders zit ik weer tegen bijna 3 dagen backup aan te kijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Hier herkende de software de bestaande bestanden. Omdat alles in nieuwe mappen staat duurt het wel iets langer dan een incrementele backup, omdat de software toch alles langs moet lopen, maar veel korter dan een volledige backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124345

sorry voor eventueel hijacken draadje.
Met v4.x kon je backup online installeren in een admin account en dan draaide de backup ongeacht het ingelogde account daarna, ook al was dit een standaard user zonder admin rechten. (v4.x maakt gebruik van BSP code)
Met de nieuwe v6.x (Zondr BSP code) werkt dit niet meer. Backup online start alleen goed onder het admin account waar het ook geinstalleerd is. Ik wil juist dat de backup loopt ook als bv mijn kids zonder admin rechten bezig zijn.
Heb de backup manager ook al via de scheduler met admin rechten gestart bij opstarten systeem, maakt niets uit.
Btw alles op XP-Pro SP3 + alle updates.
Backup manager via runas tooltje (mastcomputer.de) gestart, lukt ook niet.
Helpdesk gebeld en doorgezaagd, weigeren support."
Iemand nog een idee? Baal als een stekker want werkt op andere machine met v4.x als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Terug naar versie 4? Ik draai 4.8 zonder problemen. Alleen al om de door jou genoemde reden zou ik niet naar v6 gaan. Ik wist trouwens niet dat er een v6 was, sinds wanneer? Ik heb net een weekje geleden een frisse Windows install gedaan en toen was versie 4 alleen beschikbaar voor de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124345

Je hebt geen keuze. als je een abo hebt met BSP code dan is het 4.8 en anders v6.
Inmiddels wel wijzer. in v6 werkt de notificatie niet maar draait de backup wel. Inmiddels is er iemand in gesprongen die wel weet waar hij het over heeft en wordt er gewerkt aan de problemen met v6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136027

Weet iemand of er een aparte 64 bit versie is van de software? Ik heb een nieuwe PC en moet dus de software opnieuw installeren, maar ik heb alleen een oud linkje naar de directe download van een 32bits versie en ik kan echt nergens een pagina vinden met info+downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Laatst online: 28-04 18:22
Weet iemand of het mogelijk is om van de 4.x versie naar de 6.x versie te upgraden?
De 4.x versie is opeens niet meer aan de praat te krijgen op windows 7 terwijl dit in oktober 2009 nog wel lukte.
Ik kan de installer voor versie 6 wel downloaden, maar deze kan je niet installeren...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353528

Ha Golfdiesel, er is op dit moment een storing aan KPN Backup Online. Helaas is KPN hier niet helemaal eerlijk over. Zie Zogenaamd onderhoud KPN Backup Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik heb hier geen problemen met KPN Backup Online. Is er storing met versie 6 of 4? Ik draai hier versie 4 en heb geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
The_Worst schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:37:
Ik heb hier geen problemen met KPN Backup Online. Is er storing met versie 6 of 4? Ik draai hier versie 4 en heb geen problemen.
Ik probeer versie 4 te installeren en dat gaat op het einde steeds fout. Ik draai een 64 bits versie van Windows 7 en in oktober kon ik het zonder problemen installeren en nu na een nieuwe clean install van Windows 7 werkt het niet meer.

Ik wil eigenlijk naar versie 6 maar je kan niet upgraden voor zover ik kan zien.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397660

Hallo allemaal,

Net 1 maand KPN Online Backup actief vanwege een leuke actie (2,95pm)....geïnstalleerd op mijn Windows Home Servertje want sja daar staat alles....netjes draait alles....

Versie 6 automatisch door KPN gepushed op 23 februari 2011. Nu verschijnt de melding ' Licence prohibits operation under this operating system'. Natuurlijk weten we allemaal wat die melding betekend maar blijkbaar bij KPN niet. Vraag is mogen ze dit zomaar wijzigen. Blijkbaar gaat KPN bepalen welke Windows versie ik thuis moet draaien. Dit hadden ze dan toch in het begrin al geregeld moeten hebben, kom op zeg dit is geen nieuw product.

Iemand anders een fix toevallig?

Gr,
Peterpanmanbam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127676

Hier zelfde op windows2003 server, ook geen backup meer.
Heb ook de 4,95 excl. btw business variant.
Kan nog wel backups restoren, maar geen nieuwe backup meer maken.

Bij afsluiten van product, nog specfiek gevraagd.
Werd geen support op geleverd (win2003) maar voor backuppen van alleen bestanden,
"geen probleem meneer"
Ben benieuw, maandag eens even bellen met het altijd lachwekkende 0800-0403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1001
  • Laatst online: 02-09-2019
Ik ben al een week bezig om die klote update van ze aan de praat te krijgen.

Ik heb hem welgeteld 2 keer gezien, dus dat het programma opstartte, maar nu werkt het voor geen meter meer.

Ik heb hem al een paar keer opnieuw geinstalleerd, en tussendoor alles wat met kpn backup te maken heeft weggegooid, maar het werkt gewoon niet.

Echt waardeloos....

Edit: ik heb zelfs de officiele versie van IASO gedownload. Hier is het me al eens eerder mee gelukt, maar nu weet ik de backupbestemming niet meer. Dit moet een URL zijn... backup.kpn.com of iets dergelijks..

Dit blijkt store.kpnbackup.com te zijn.

Edit: Ik heb hem nu weer (het is pas de 20e poging ofzo |:( ) opnieuw geinstalleerd. En nu zie ik in de broncontrole dat hij, ondanks dat ik geen melding of scherm zie, wel bezig is. Hij lijkt iets aan het uploaden te zijn, en hij is van alles en nogwat aan het schrijven naar de schijf.

Dus ik laat hem wel even zijn gang gaan.. zucht |:(

[ Voor 48% gewijzigd door sander1001 op 26-02-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Heb nog steeds versie 4.8SP2 op XP64 hier en krijg geen automatische updates (gelukkig blijkbaar). Software maakt nog steeds braaf een backup en restoren werkt ook nog.

Van die updates zoeken knop blijf ik af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1001
Ik heb even in de logs zitten kijken, en er staat een hele lijst met dit:

Main thread exception caught: Not complete slice in the middle of sequence: "<een of andere code>" Shutting down

|:( Hier ben ik echt lekker mee zeg. Wat een klote software. Ik ga die lui wel eens even bellen...

Edit:

hij blijft maar schrijven naar het bestand: 'C:\ProgramData\IASO\Backup Manager\storage\***\reg\~sd.d". Maar dat bestand wordt maar 33 mb groot, en zodra het 33mb is, gaat ie naar nul, en begint ie weer overnieuw.

[ Voor 27% gewijzigd door sander1001 op 26-02-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdebruijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-06 19:20
Op http://wiki.iasobackup.com/index.php/IASO_Backup_2011_FAQ kun je veel antwoorden op problemen met KPN Online Backup vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1001
Daar heb ik ook al eens doorheen zitten bladeren. Dit vind ik alleen erg dom: http://wiki.iasobackup.co...anagement_Engine_start.3F

Net alsof dat de enige reden kan zijn als het programma niet start... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook het business abb. (Bushmaster) was toen een actie van 2.95 begin deze maand...iemand al aan de praat op een Windows server variant?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 397660 op 28-02-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1001
Wat ik ook zo vaag vind, is dat het volgens mij een dienst is voor alleen zakelijke klanten, maar ik kan toch gewoon klant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Anoniem: 397660 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:48:
Hallo allemaal,

Net 1 maand KPN Online Backup actief vanwege een leuke actie (2,95pm)....geïnstalleerd op mijn Windows Home Servertje want sja daar staat alles....netjes draait alles....

Versie 6 automatisch door KPN gepushed op 23 februari 2011. Nu verschijnt de melding ' Licence prohibits operation under this operating system'. Natuurlijk weten we allemaal wat die melding betekend maar blijkbaar bij KPN niet. Vraag is mogen ze dit zomaar wijzigen. Blijkbaar gaat KPN bepalen welke Windows versie ik thuis moet draaien. Dit hadden ze dan toch in het begrin al geregeld moeten hebben, kom op zeg dit is geen nieuw product.

Iemand anders een fix toevallig?

Gr,
Peterpanmanbam
Ik heb dus precies hetzelfde.. draai het nu al bijna een jaar op een Windows 2008R2 server zonder problemen.. nu krijg ik hetzelfde..

Bel de helpdesk en daar zeggen ze eerst dat de update niet goed was gegaan en dat ik het een keer kaal moest installeren. Natuurlijk is dat het niet het probleem dus ik bel opnieuw. Krijg ik een ander aan de lijn die begon meteen dat de software niet voor een server was.. ja wacht even.. draai al een jaar zonder problemen en ik heb toch echt een BUSINESS abbo.. wat denken ze dat bij bedrijven alle data op XP machines staat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Maniak,

Echt niet normaal dat hun bepalen wat ik thuis draai. Windows Home Server...home=thuis....Bij mij ook zelfde verhaal...eerst eraf dan erop...net of dat de oplossing is...heb je toevallig al iets gehoord van KPN...ik word terug gebeld homeserver kennen ze niet...lol....binnen 2 werkdagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:04
Ik heb het probleem dat mijn installatie niet meer kan verbinden met KPN.
Werkte prima tot de update, en nu lijken er ineens in mijn firewall zaken verkeerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandaag zowaar telefoon van KPN,
bla-die-bla-die-bla
serverbesturingsystemen worden niet ondersteund,
moest maar overstappen op backup-online-server (á €14,95 per/maand per/25GB) *not*

Dat er bij 0800-0304 is verteld, dat het wel zou werken op windows 2003 hadden ze geen boodschap aan. (die kletsen wel meer uit hun nek)

(PS. wordt vervolgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit wordt een lang verhaal...ff lachu...

contact gehad met KPN. Kheb nu een Windows7 PC geïnstalleerd want server werd 'ineens' niet meer ondersteund zoals duidelijk is. Foutmelding bij het maken van een backup over een BLOB file. Ik denk 'kan; is mogelijk want eerst was het een server die ik backup-te en nu een werkstation'. Krijg ik terug te horen dat ik eerst de software had moeten verwijderen van de server...ehm...en als mijn server nu defect was....antwoord: dan had u het toch eerst moeten verwijderen..lachu..als ik weet wanneer een server defect gaat was ik nu rijk geweest..lol...volgende antwoord:dan had u de software op een nieuwe server moeten zetten, dan een backup maken en dan verwijderen....ehm....maar jullie ondersteunen toch geen server versie dus hoe kan ik dan een backup maken??...we maken een ticket aan en u wordt terug gebeld...dikke lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Ik heb het even gelaten voor wat het is.. maar na een paar dagen ben ik tot de conclusie dat ik mijn abbo maar gewoon opzeg. Aangezien dat dit een wijziging is in mijn dienstverlening mag ik mijn abbo opzeggen wat ik dus ook gaan doen schriftelijk aangestuurd.

Jammer KPN, weer een klant die liever geen zaken meer met je doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Ik heb toch KPN nog een belletje gedaan. Ik kreeg iemand aan de lijn die me vertelde dat het een bug was dat de software werkte op servers. Wil ik de software verder gebruiken op een server moet ik 15 euro per maand gaan betalen ipv 5 euro per maand..

Ik ga me bezinnen op mijn opties, opzeggen of anders de boel inrichten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja 15 euro per 25 GB bedoelen ze (eerste jaar) daarna 24,95 per maand voor 25 GB

ik ben aan kijken naar www.cloud2.nl 500GB voor 24,95 per maand,
inclusief SQL en Exchange, op maximaal 2 servers.
(laat je niet lekker maken door "geen data limiet". De FUP reikt niet verder dan 500GB bij cloud2, zal wel een onweerswolk zijn hahaha)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 127676 op 09-03-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admini-strator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 13:01
ALS het draait vind ik het echt super werken.
Maar nu, net als vorig jaar, na een software update weer de pisang.
Wat me meevalt is dat er een echt iemand aan de telefoon komt, al 2 keer, maar jammer genoeg lukt het ze niet om het voor elkaar te krijgen. Ze hebben allebei de pc overgenomen, maar het lukt ze niet om het geinstalleerd te krijgen.
Zo raar vind ik dat, dat het op 2 pc's (ik heb t op 2 pc's draaien) niet werkt.
Hopen maar dat het snel gaat lukken, want de wet van Murphy zal nu wel een disk crash aan het voorbereiden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:21
Ik ben ook aan het tobben naar schijnbaar een update. Opnieuw geinstalleerd, maar nu wordt er om de "user" gevraagd. Welke gebruikersnaam moet je hier invoeren? Wachtwoord had ik wel genoteerd, maar geen gebruikersnaam. Zowel het emailadres als de gebruikersnaam welke in webcare staan, werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

staan in de mail die je gehad hebt van KPN
De volgende gegevens heeft u nodig om uw dienst te gaan gebruiken:
- Back-up Online gebruikersnaam : xXXxxxxXXxX
- Back-up Online wachtwoord : XXxxxXxXxxx
- Back-up Online software : http://www.kpnonlinediens...loads-back-up-online.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Fijn dat ze ondertussen gemaild hebben. Ze hebben hier afgelopen week ongevraagd de software bijgewerkt. Ik vind het nog steeds niet netjes. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-06 15:07
n00b vraag hiero, ik heb de KPN back-up software al geruime tijd draaiend op mijn PC en het bevalt mij prima, al vind ik het wel jammer dat je de applicatie met 1 licentie niet op meerdere pc's mag installeren zoals bijvoorbeeld Dropbox.

Alleen is er toch wel een puntje wat mij zorgen baart, als ik inlog op https://restore.kpnbackup.com wat is dan de code die rechts boveninstaat. Toch niet je encryptie code die KPN niet zou opslaan?? Want dat zou dan best wel een schijn vertoning zijn.

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 20:33

TF

bla bla

Ik had dit ook met veel plezier op mijn server 2008 draaien. Eigen licentie overigens van 2008.MAar ook hier van kastje naar de muur toen het ineens niet meer werkte.

Aanbod gekregen om mijn geld terug te krijgen. Afgewezen hopende op een oplossing. Nu heb ik een Win7 geinstalleerd en mijn backupdisk hieraan gekoppeld (vmware). Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:21
Helaas niet erg druk hier. Sinds een week of zo crasht de client van KPN Backup Online. Herinstalatie helpt niets. Krijg ook geen foutmeldingen te zien. Iemand een idee?

Edit: Foutmelding gevonden:

2011-07-28T16:11:28 Notify: Logging started
2011-07-28T16:11:28 Error: Failed to load stylesheet from 'extraStyle.qss'
2011-07-28T16:12:25 Notify: Plugin loaded: CombinedPlugin
2011-07-28T16:12:25 Exception: TypeError: Result of expression 'ctl' [undefined] is not an object.
2011-07-28T16:12:25 Notify: [W:CombinedPluginForm] No models found to update
2011-07-28T16:12:25 Notify: [W:backupTab] Updating app.logic.model("CombinedPlugin").dataModel("BackupTree")
2011-07-28T16:12:25 Notify: [W:backupTab] Updating app.logic.model("CommonSessions")
2011-07-28T16:12:25 Notify: [W:ProgressStatusForm] No models found to update
2011-07-28T16:12:29 Notify: [W:SettingsForm] Updating app.logic.model("Settings")

[ Voor 68% gewijzigd door pegagus op 28-07-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:45
Op m'n systeem sluit het zichzelf spontaan af, telkens voordat je begint met backuppen. Waarom? Geen mens die het weet, er zit geen foutmelding of wat dan ook bij. Bij m'n mail daarover werd ik doorverwezen naar ICT-support. Awel, dat gaat knaken kosten. Kortom, ze leveren een ondeugdelijk product en je zult én moet betalen om ze hun fouten te laten herstellen.

Opzeggen via e-mail dan maar? Is niet mogelijk, alleen telefonisch. En telefonisch word je van het kastje naar muurtje gestuurd.

Eenmaal begonnen, is het een tumor aan je been. Vermijden dus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Hier doet de software het ook niet mee.
Al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, maar niets.
Windows 7 professional 64 bits.
Heb de meest recente 64 bits versie van de KPN site geplukt, maar niets...

Als je de software start dan zie je geen enkele melding en na een aantal minuten is het proces weer afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Ik ben er vanaf morgen gelukkig vanaf, het deed zijn werk wel de afgelopen maanden maar echt gelukkig werd ik er niet meer van na vele jaren gebruik. Dat gedonder met de client is er een reden van, de grote downtime van eerder de tweede reden.

Ik heb nu Crashplan, stuk flexibeler (realtime backup bijvoorbeeld), is goedkoper, nog nooit gecrashed en een stuk sneller met backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 20:33

TF

bla bla

Bastien schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:08:
Ik ben er vanaf morgen gelukkig vanaf, het deed zijn werk wel de afgelopen maanden maar echt gelukkig werd ik er niet meer van na vele jaren gebruik. Dat gedonder met de client is er een reden van, de grote downtime van eerder de tweede reden.

Ik heb nu Crashplan, stuk flexibeler (realtime backup bijvoorbeeld), is goedkoper, nog nooit gecrashed en een stuk sneller met backuppen.
Ik gebruik het nu nog steeds. Windows 7 op VM die de backups maakt. Het is geen oeps backup want daarvoor heb ik normale scripts draaien. Dit is echt een externe locatie in case of fubar. Daarvoor is de dienst prima. Realtime in mijn geval ook niet nodig. eens per dag is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:27
Gebruik inmiddels ook kpn backup online voor thuis, maar nu wil ik van me andere pc2 documenten backuppen. Hoe kan ik het makkelijkst een map of schijf van pc2 mounten als een vaste schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb Back-up online jaren gebruikt en wilde vandaag eens even kijken wat er nog opstond, ingelogd, nog geen back-ups gemaakt volgens de software. Een medewerker vertelde mij dat ze dan een restore vanaf de oude server moeten doen ofzo? Iemand ervaring mee?

Owner of DBIT Consultancy

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste