[KPN] Online Backup

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 62.280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236540

Ali G schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:20:
[...]
iedere keer als er een backup gestart wordt zullen alleen de wijzigingen opnieuw verstuurd worden.
d.w.z dat als een bestand gewijzigd wordt op de pc,deze wijziging toegevoegd wordt aan het reeds opgeslagen bestand. Hierdoor zal de laatste versie van uw bestand altijd aanwezig zijn bij KPN.
Verder is het zo dat er bij KPN een aantal versies bewaard blijven, d.w.z dat u ook een restore kunt doen van dit bestand van voor de laatste wijzigingen. Mocht u dus behoefte hebben aan een oudere versie van een bepaald bestand kunt u dit (tot 30 versies) restoren.

Maakt u geen backup meer dan blijven de bestanden gewoon staan bij KPN.!!

Deze retention periode heeft dus alleen betrekking op bestanden die uit uw selectie zijn verdwenen of bestanden die verwijderd zijn van u pc en dus niet meer te backuppen zijn. Bij het maken van een backup zal de software deze herkennen en de zg retention periode zal van start gaan.

Ik vroeg me al af hoe het zat met bepaalde uitzonderingen. Ik bedoel:

wat nou als ik inderdaad op mijn schijf een bestand weghaal uit een map of een map zelf die er bij de vorige backup nog bijstond? Wordt die dan meteen weggehaald van de KPN server bij de volgende backup? Want dat is wel wat ik nu merk als ik bij terughalen kijk na een nieuwe backup. Oftewel het is altijd een precieze backup van je huidige schijf....

En wat nou als ik een van een bestand een oudere versie op de schijf heb staan dan de versie die op de KPN server staat? Ik neem dat oud nieuw overschrijft in dit geval? Ik weet het alleen niet zeker :)
Zulke dingen kan ik op de site niet echt terugvinden.

En wat betreft die retenion period: ik begrijp dat als een map of bestand 30 dagen lang niet in de selectie zit, KPN die weghaalt van hun server. Wat gebeurt er echter als ik 30 of meer dagen simpelweg geen backup draai? (Dus het programma niet aan heb staan) Dan gebeurt er hoop ik toch niets? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Nou ja prima, dank je voor je antwoord :)

Ik heb inmiddels een abonnement na een proefperiode waar ik tevreden over ben. Het enige waar ik last van heb is mijn 'trage' upload, maar daar kan KPN niets aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 15:50

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ik ben inmiddels geswitched na al de commotie van eerder. Ik moet alleen wel zeggen dat de snelheid van de nieuwe versie bedroefd is. Ik haal bij deze maar < 500 KB/s gemiddeld terwijl ik bij versie 1 < 5 MB/s haalde. Dat is gewoon een factor 10 verschil!
De applicatie zelf ziet er wel stabieler uit in de zin van gebruikersvriendelijkheid, functionaliteit en stabiliteit. Ben benieuwd of het allemaal goed gaat werken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 00:35
ik gebruik momenteel backup online. Ik wil graag op mijn c partitie windows opnieuw installeren. Gaandeweg de tijd staat ondertussen de hele d schijf gesynced met backup online. Hoe zit na de de herinstall met detectie van reeds gebackupte data? (of wel de d schijf waar niks aan veranderd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-06 08:25

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

ik werk met 2gb gratis backup opslag
https://www.idrive.com/

werkt super!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Tijs_a schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:32:
ik gebruik momenteel backup online. Ik wil graag op mijn c partitie windows opnieuw installeren. Gaandeweg de tijd staat ondertussen de hele d schijf gesynced met backup online. Hoe zit na de de herinstall met detectie van reeds gebackupte data? (of wel de d schijf waar niks aan veranderd.)
Bij versie 1 is het in iedergeval zo dat de back-up selectie niet op de server van KPN staat. Dus je moet zelf opnieuw selecteren wat je wilt back-uppen. Als je vervolgens dezelfde mappen selecteerd weer dan denk ik dat het automatisch goed gaat. Maar ik durf daar geen zekerheid over te geven.

Update:
Een back-up van afgelopen nacht ging met een snelheid van 396 KB/s gemiddeld gemeten uitgaande van de totale grote en tijdsduur. Viel niet heel erg tegen, maar wel bedroefd tenopzichte van eerdere snelheden met versie 1. Maar goed, als mijn data zo weer veilig opgeslagen ligt dan vind ik het allemaal goed.

Update
Ik heb inmiddels bijna al mijn data met de nieuwe versie bij KPN staan. De snelheid lijkt iets beter te zijn geworden, maar laat zich nog steeds niet meten met de vorige versie. Op dat kleine puntje na ben ik er wel erg tevreden over.
Als het nog een weekje allemaal zonder problemen loopt dan zeg ik mijn versie 1 account op en ga ik verder met de nieuwe.

[ Voor 34% gewijzigd door cyspoz op 29-10-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Is er al iemand die een test heeft gedaan met de webrestore?
Ik ben er mee bezig op dit moment en moet zeggen dat het bladeren wel netjes werkt. Je ziet precies de structuur van je machine terug. Ik krijg alleen echter geen bestanden gedownload. Volgens KPN kun je tot maximaal 750 MB selecteren om dat vervolgens in één zip file te downloaden. Je ziet tijdens het selecteren nergens of je te veel selecteerd dus dat is wel jammer. Echter krijg ik helemaal niks gedownload, ik eindig steeds met een blanke pagina. Ook als ik slechts één klein bestand selecteer loop ik tegen dat probleem aan.
Zijn er meer mensen die hier al mee hebben lopen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Heb me gisteren een proefabo op online backup genomen. Backup draait nu al ruim 9 uur om 6 GB aan (kleine) bestanden weg te zetten. Lijkt me niet helemaal goed....

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Afhankelijk van de snelheid van je internet verbinding kan dit wel kloppen hoor. Sommige mensen zijn er wel langer als een dag mee bezig. Maar als je eenmaal de eerste keer alles daar hebt staan dan hoef je daarnaa alleen nog maar de gewijzigde data te verzenden. En afhankelijk van je geslecteerde data en werkzaamheden is dat een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelgroen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb een vraag voor jullie!
Ik zit met het volgende, wij willen met 2 verschillende bedrijven toegang krijgen tot 1 schijf voor een registratie programma.
Wat we willen is dat we zodra de computer opstart er of een script draait om de externe schijf te koppelen in de verkenner, of dat je hem direct een netwerk drive me kan waar je ook automatisch mee inlogt.
Zijn hier mogelijkheden voor zover jullie weten?
Het is een tijdelijke situatie dus de kosten mogen niet te hoog oplopen dus mijn idee was om dit te doen met een backup drive die je doormiddel van wat programma`s toegankelijk kan maken als een netwerk station.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

cyspoz schreef op donderdag 08 november 2007 @ 07:37:
Afhankelijk van de snelheid van je internet verbinding kan dit wel kloppen hoor. Sommige mensen zijn er wel langer als een dag mee bezig. Maar als je eenmaal de eerste keer alles daar hebt staan dan hoef je daarnaa alleen nog maar de gewijzigde data te verzenden. En afhankelijk van je geslecteerde data en werkzaamheden is dat een stuk minder.
Ok cyspoz, bedankt voor de bevestiging. Hij is er ondertussen mee klaar, dus ik zal es kijken hoe lang hij doet over de incremental backup.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

michelgroen schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:33:
Ik heb een vraag voor jullie!
Ik zit met het volgende, wij willen met 2 verschillende bedrijven toegang krijgen tot 1 schijf voor een registratie programma.
Wat we willen is dat we zodra de computer opstart er of een script draait om de externe schijf te koppelen in de verkenner, of dat je hem direct een netwerk drive me kan waar je ook automatisch mee inlogt.
Zijn hier mogelijkheden voor zover jullie weten?
Het is een tijdelijke situatie dus de kosten mogen niet te hoog oplopen dus mijn idee was om dit te doen met een backup drive die je doormiddel van wat programma`s toegankelijk kan maken als een netwerk station.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Het kan zijn dat ik het mis heb, maar dit heeft volgens mij niets met KPN Online Back-up te maken. Wat je het beste kan doen is daarom een appart topic te openen voor je vraag. Dan krijg je er namelijk veel sneller een goed antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joco25
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-05 09:54
Ik heb onder vista niks anders als problemen met versie 1. (versie 2 heb ik nog niet, en ook nog niet aangevraagd).

de problemen onder vista:
- de backup doet het maar met 1 user-account.
- de schedulled backup doet het niet, dus elke keer moet ik handmatig backuppen.
- soms doet het programma alleen een backup van de c-schijf en de volgende keer moet dan opeens mijn hele computer weer gebackupped worden (100 giegjes ofzo).

algemene problemen:
- de server ligt altijd plat.
- er wordt niet of slecht gereageerd op emails (standaard antwoord lijkt te zijn; die klacht hebben we nog niet eerder gehoord, u lijkt dan ook de enige te zijn met die klacht / problemen. Indien we meer klachten krijgen gaan we er iets aan doen.)

dus ik ben de laatste tijd verre van tevreden. Ik heb deze dienst nu een jaar en sinds 3 maanden onder vista.

Overigens heb ik het zowel privé als zakelijk aangevraagd (2 accounts dus). Beide heb ik onder xp overigens ook al een paar keer opnieuw moeten installeren omdat het hele programma niet meer reageerde.
En is het zakelijke account ook al een keer op onverklaarbare wijze afgesloten. Ik had zogenaamd niet betaald? terwijl het hier om een automatische incasso gaat!

[ Voor 17% gewijzigd door Joco25 op 13-11-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Versie 1 is ook niet compatible met Vista, staat ergens op de website. Als je onder Vista succesvol wilt back-uppen zul je moeten overstappen op versie 2. Dat kan alleen maar door een nieuw abbonement te nemen en de oude op te zeggen. Dat betekend dat je dus wel een volledige back-up eerst zal moeten doen. Is een beetje lastig, maar het is niet anders. Uiteindelijk zal versie 1 toch een keer verdwijnen.
Zie de website voor meer informatie...

Beetje jammer dat ze daar zulke waardeloze e-mails over sturen. Maar ja, dat is gewoon typisch weer zo'n grote telecom h**r. Die lijken daar allemaal last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Op dit moment heb ik problemen met het opstarten van mijn Back-up Online applicatie en lijkt het er sterk op dat de servers van KPN offline zijn of in iedergeval niet meer via mijn internet verbinding bereikbaar zijn. Is de eerste keer dat ik het mee maak bij versie 2.

[ Voor 2% gewijzigd door cyspoz op 19-11-2007 21:49 . Reden: Versie toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Die van mij heeft de backup wel gewoon gedraaid tussen 21:30 en 22:00 uur. Kan het aan je eigen internetverbinding liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Tja ik had wel gewoon internet maar kan natuurlijk altijd iets ergens in de routering niet lekker hebben gezeten. Ik heb in iedergeval later de back-up nog wel kunnen draaien. Kan ook zijn dat je account aan een server is gekoppeld en dat je daarvan afhankelijk bent. Het kan zijn dat mijn server het niet meer deed op dat moment en die van jou wel.

[ Voor 33% gewijzigd door cyspoz op 21-11-2007 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joco25
bij mij licht ook al de hele avond server nummer PBA05 eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91629

Zelfde verhaal hier... Kan sinds een week al niet meer backuppen. Krijg steeds de melding dat de server niet bereikbaar is. Inmiddels heb ik al meerdere malen gemaild naar KPN maar helaas nog geen reactie. Erg jammer van deze service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je het over de duivel hebt...
Ma, 3 december, 2007 10:23
Geachte heer/mevrouw,

door een technische storing was het niet mogelijk om verbinding met onze
server te maken. Dit zou nu hersteld moeten zijn.

Onze excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel leuk mailtje... Maar het werkt dus nog steeds niet he :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joco25
Inmiddels lijken hun servers (na een week downtime) weer te werken. erg handig voor een backup :(

[ Voor 3% gewijzigd door Joco25 op 04-12-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242095

Dat is grappig, wij maken gebruik van xxx. Deze biedt een soortgelijke dienst, maar deze is iets goedkoper...

Dus ondanks dat ze een hele grote partij zijn, wil het niet zeggen dat ze de laagste prijzen hateren...
Ben verder erg tevreden over de gebruikte software. Deze werkt heel gebruiksvriendelijk.

Modbreak:Dit riekt wel heel erg naar spam. Link verwijderd.

[ Voor 29% gewijzigd door Xandrios op 30-12-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Nou, goedkoper....? Dat lijkt me niet. Bij KPN kun je bijvoorbeeld 50 GB backuppen tegen hetzelfde tarief (5,00 excl. BTW) als 1 GB, en dat kost bij Backupgarantie alweer het TIENvoudige (middel, 1 workstation, eenjarig abonnement, ruim 50 euro).

[ Voor 15% gewijzigd door pinockio op 08-12-2007 11:45 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205556

Backupgarantie?? De website van dit bedrijf werkt niet eens... :) Dat geeft vertrouwen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdsur5all
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-06 14:09
cyspoz schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:10:
Is er al iemand die een test heeft gedaan met de webrestore?
Ik ben er mee bezig op dit moment en moet zeggen dat het bladeren wel netjes werkt. Je ziet precies de structuur van je machine terug. Ik krijg alleen echter geen bestanden gedownload. Volgens KPN kun je tot maximaal 750 MB selecteren om dat vervolgens in één zip file te downloaden. Je ziet tijdens het selecteren nergens of je te veel selecteerd dus dat is wel jammer. Echter krijg ik helemaal niks gedownload, ik eindig steeds met een blanke pagina. Ook als ik slechts één klein bestand selecteer loop ik tegen dat probleem aan.
Zijn er meer mensen die hier al mee hebben lopen spelen?
Ik heb hetzelfde probleem hiermee.
ik krijg geen enkel bestand gedownload via de webrestore pagina.
Niet met Firefox, IE7, Opera, ...
Ik ga een email sturen met de vraag hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 13-06 14:34

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

En komt net als jij uit R'dam.
Mogelijk je eigen bedrijfje?

[ Voor 49% gewijzigd door Tukk op 28-12-2007 13:43 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joco25
niemand last van weigerende servers aan de kant van kpn? ik zit op pba05 en die ligt er nu weer al 2 dagen uit.
webrestore werkt ook niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195663

bij mij de laatste goede backup is van 02-01-08.
Het rare is dat er nergens wat over gezegd word op de kpn site en op het 0800 nr weten ze van niets.
Gaat lekker daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Geen enkel probleem hier. Back up draait keurig iedere dag om 21:30 uur, zonder uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekoen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10-2010
pcmadman schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:22:
Ik zit het ook sterk te overwegen om een abonnement te nemen op deze dienst en er zijn toch nog een aantal vragen onbeantwoord, vandaar dat ik dit topic weer kick.

- Is er al iemand tegen FUP-limiet aangelopen? Hoe hoog ligt deze?
- KPN slaat de encryptie sleutel centraal op i.v.m. vergeetachtige mensen. Kan dit ook anders? Ik vertrouw KPN niet echt, maar zelfs als ik KPN vertrouw dan zou het hypothetisch kunnen dat KPN de sleutel moet opgeven onder dwang van een gerechtelijk bevel.
- Zijn er nog meer nieuwe punten aan het licht gekomen? Positief of negatief? Zijn er dingen die verbeterd zijn?
Ik ben mijn encryptiekey kwijt en heb kpn hierom gevraagd maar zij zeggen dat ik die alleen weet en nu ik hem niet meer weet ben ik alles kwijt, maar nu lees ik hier weer dat de key opgeslagen wordt??

HELP!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekoen
Gdsur5all schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:35:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem hiermee.
ik krijg geen enkel bestand gedownload via de webrestore pagina.
Niet met Firefox, IE7, Opera, ...
Ik ga een email sturen met de vraag hierover.
Is hier een reactie op gekomen???, ik heb namelijk hetzelde probleem!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en toen in eens deed hij het weer.
we zullen de backup van vannacht afwachten om echt te zeggen of alles weer werkt.

update mooi niet dus, geen backup en geen melding van dat hij gefaild is.
Gaat lekker zo bij KPN.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 195663 op 08-01-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

dekoen schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:12:
Ik ben mijn encryptiekey kwijt en heb kpn hierom gevraagd maar zij zeggen dat ik die alleen weet en nu ik hem niet meer weet ben ik alles kwijt, maar nu lees ik hier weer dat de key opgeslagen wordt??

HELP!!!!!!!!!!
Het hangt volgens mij er van af welke versie je gebruikt. Bij versie 1 wist KPN nog wel de encryptie key, bij versie 2 niet meer. Als je deze sleutel bij versie 2 kwijt bent dan kun je inderdaad niet meer bij je gegevens. Het is aan te raden om de encryptie sleutel ergens te bewaren waar hij veilig is. Veel banken bieden vaak de mogelijkheid aan om bij hun paket bepaalde zaken zoals belangrijke document nummers op te slaan. Dit is bijvoorbeeld een mooie plek om ook de encryptie key van Back-up Online te bewaren. Zelfs als je huis afbrand heb je er dan nog toegang toe.
dekoen schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:58:
Nee, dit probleem is volgens mij ook door nog niemand hier gemeld. Dus als iemand zin heeft om een e-mail te sturen richting de support desk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdsur5all
dekoen schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:58:
[...]

`Dit is de reactie van KPN:
"Geachte heer/mevrouw,

De witte pagina die u te zien krijgt duidt erop dat u een foutieve encryptionkey heeft opgegeven tijdens het inloggen. Hierdoor kunt u geen bestanden benaderen.

Met vriendelijke groet,
KPN"

Ik heb hem ook al verteld dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft en dat ik wel de bestanden kan selecteren maar dat bij de knop restore er een witte pagina komt.

even afwachten weer op zijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Hoe krijgen ze het verzonnen, een blanke pagina betekend dat je een verkeerde encryptie key hebt ingevoerd. Sinds wanneer doen we geen mooie foutmeldingen meer geven. Ze laten het ook klinken alsof het logisch is en dat je een domme vraag hebt gesteld.
Dit soort dingen vind ik altijd jammer dat bij (voornamelijk grote) bedrijven zo wordt gereageerd op bepaalde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekoen
cyspoz schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:51:
Hoe krijgen ze het verzonnen, een blanke pagina betekend dat je een verkeerde encryptie key hebt ingevoerd. Sinds wanneer doen we geen mooie foutmeldingen meer geven. Ze laten het ook klinken alsof het logisch is en dat je een domme vraag hebt gesteld.
Dit soort dingen vind ik altijd jammer dat bij (voornamelijk grote) bedrijven zo wordt gereageerd op bepaalde zaken.
ik kan het je nog sterker vertellen: in het programma van KPN geven ze wel een foutmelding: namelijk: dat je harde schijf vol is (ook al is die dat niet)

dat is kpn geheim taal voor de encryptie key klopt niet...
dat heeft ze ongeveer 3 weken gekost voor dat ze met dat antwoord kwamen
vind je het gek dat ik geen vertrouwen in deze dienst heb??
maar ik wil mijn bestanden terug....

gr. Neok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deze mail gehad van KPN

Geachte heer/mevrouw,

door een technische storing is het momenteel niet mogelijk om verbinding met onze server te maken. Dit zou voor het einde van de week hersteld moeten zijn.

Onze excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdsur5all
Ik heb het alsnog meerdere keren geprobeerd om die webrestore te testen.
-Gewoon een fictieve encyptionkey invoeren >> je komt er gewoon in en ziet inderdaad een witte pagina
-Nogmaals mijn encryption key ingevoerd met plakken en knippen en toch maar de dubbele punt er bij gezet die ik dacht dat er niet bijhoorde :)>> hey het werkt nu wel ik kan een bestand downloaden.

KPN webrestore werkt bij mij dus wel.
En KPN had gelijk wat betreft dat het de foute encryption key was.

gegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Is de storing al opgelost? Ik hoorde vanmorgen nog van iemand die niet kon backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zover ik weet is de storing niet opgelost. Het is nog even afwachten of ik een mail krijg met een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Ik heb wat problemen met de installatie van de Backup voor Servers software.
Ding moet op een SBS2000 machine draaien, maar installeert daar niet,
krijg alleen voortgang te zien over de VC++ runtimes, en daarna stop de installatie.
Na wat testen blijkt het op verschillende machines niet te installeren en op andere
weer wel?
(.Net 2.0 runtimes zijn geinstalleerd)

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

[edit]
(had deze vraag perongeluk in eerst in verkeerd topic gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ook ik ondervind nu voor het eerst een probleem met online backup.
Er word geen verbinding gemaakt, dit staat er in mijn log:
12-01-2008 09:04:55 --------------------------------------------------------------------------------
12-01-2008 09:04:55 Backup started.
12-01-2008 09:04:55 Message from the Data Center: The maximum number of accounts connected to the Data Center has been exceeded.
12-01-2008 09:05:05 Trying secondary Data Center...

Dit is nu al 3 dagen op rij.
Kent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

precies het zelfde probleem heb ik.
Al meer dan een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mijn laatste succesvolle backup was 28-12-2007. Vanaf dat moment is het niet meer gelukt :(
Erg jammer, ik was hier juist zo enthousiast over.
Zoveelste project dat KPN weer eens niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeker zeer teleurstellend. zal nog eens bellen naar KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:05:
Ik heb wat problemen met de installatie van de Backup voor Servers software.
Ding moet op een SBS2000 machine draaien, maar installeert daar niet,
krijg alleen voortgang te zien over de VC++ runtimes, en daarna stop de installatie.
Na wat testen blijkt het op verschillende machines niet te installeren en op andere
weer wel?
(.Net 2.0 runtimes zijn geinstalleerd)

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

[edit]
(had deze vraag perongeluk in eerst in verkeerd topic gezet)
Dit probleem komt voor bij machines, waarbij de windows software niet up to date is.
Vaak dus bij copieen van het o.s. systeem.
Na de automatische update zal alles wel verholpen zijn.

Gr. supportcenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jopie schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:12:
12-01-2008 09:04:55 --------------------------------------------------------------------------------
12-01-2008 09:04:55 Message from the Data Center: The maximum number of accounts connected to the Data Center has been exceeded.

Kent iemand dit?
Deze melding komt voor bij de Versie 1 software en dus niet bij de gangbare software.
De versie 1 software wordt binnen 1 maand dan ook uitgefaseerd. Iedereen met deze software wordt binnenkort dan ook benaderd. Het beste ku je zo snel mogelijk de nieuwe(versie2) software gaan gebruiken.

Gr. supportcenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 15:26
Anoniem: 236540 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:12:
[...]

Deze melding komt voor bij de Versie 1 software en dus niet bij de gangbare software.
De versie 1 software wordt binnen 1 maand dan ook uitgefaseerd. Iedereen met deze software wordt binnenkort dan ook benaderd. Het beste ku je zo snel mogelijk de nieuwe(versie2) software gaan gebruiken.

Gr. supportcenter
Hmm, da's erg jammer.
Ik zit op de versie 1. Eén van de redenen om niet naar Vista te gaan was dat versie1 daarmee niet compatible was (wel weer jammer dat ik daar door toeval - mislukte restore want bestanden kwamen corrupt over - achter kwam).

Die versie 2 is volgens mij dezelfde als die ik voor ze getest heb als SERVER backup online.
Veel minder prettig, schreeuwerig, kleuter uiterlijk, nietszeggende/onnodige gauges. Bah!

Ook een pc tijdschrift vroeg zich al af waarom ze dit deden, omdat juist versie 1 jubelende recenties kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Versie 1 is toch een stuk minder degelijk dan versie 2. Versie 1 zit vol met bugs in zowel de UI als de onderliggende lagen. Versie 2 is stukken sneller en kleuter lay-our of niet ik vind hem ergens wel snel en doeltreffend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

16-1-2008 2:39:02 --------------------------------------------------------------------------------
16-1-2008 2:39:02 Backup started.
16-1-2008 2:39:02 Message from the Data Center: The maximum number of accounts connected to the Data Center has been exceeded.
16-1-2008 2:39:12 Trying secondary Data Center...
16-1-2008 2:39:12 Message from the Data Center: The maximum number of accounts connected to the Data Center has been exceeded.
16-1-2008 2:44:23 Backup retry beginning.
16-1-2008 2:44:23 Message from the Data Center: The maximum number of accounts connected to the Data Center has been exceeded.
etc. etc. etc.
Laatste dagen wel vaak mis zeg...

Oh ik had ook wel even kunnen lezen zie ik. B) O-)
Zal volgende week eens kijken of ik over kan naar versie 2...

[ Voor 8% gewijzigd door Beekforel op 16-01-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Pas na dat ik dit probleem meldde zeiden ze dat versie 1 in enkele weken uitgefaseerd wordt. Lekker dan, het kost me een week om uberhaupt mijn full backup in v2 te maken (want helaas moet je helemaal opnieuw beginnen met backuppen).

Los daarvan krijg ik de v2 client niet eens geïnstalleerd. Dus maar eens kijken naar Idrive of Mozy.
Mozy vond ik wat langzaam, zelfs mijn magere 512kb uplinkje krijgt hij niet volgetrokken.
Niet zo gek als de data de oceaan over moet hoor.

Maar als ik ooit een hele backup moet terughalen vrees ik voor lange restore tijden. Wat dat betreft ging zowel up- als download bij KPN als een speer.

Ook het shutdown-na-backup vond ik erg handig bij KPN.

Iemand concrete ervaringen met Idrive qua snelheid?
En backupt Idrive ook stukjes bestand (zodat je niet bij één nieuw mailtje in je inbox het hele postbestand overpompt?
En is Idrive zo slim om mij een verplaatsing van bestanden dit te herkennen (met een checksum ofzo) zodat hij niet wéér het hele bestand backupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Om v2 geïnstalleerd te krijgen moet je je firewall even uitzetten. Hij zoekt direct contact met het internet om de benodigde bestanden te downloaden. Je firewall blokkeert dat waardoor de installer meteen afsluit, nog voordat je firewall een melding heeft gegeven dat er een programma toegang zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227490

Ik wil de bckup installeren en kreeg aan het eind van de wizard de melding: "Helaas was het niet mogelijk de backup manager te installeren. Neem contact op met de leverancier".

Ik heb vervolgens de firawall uitgezet, maar nog steeds werkt het niet. Ik heb een "gewone computer"met XP. Iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Je hebt wel Administrator rechten? Een virusscan die mogelijk op de aachtergrond iets blokkeert? Andere software die dwars ligt? Probeer eens zoveel mogelijk uit te zetten en kijk eens in de Event log of je daar meer aanvullende informatie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik wil dus overstappen op v2 maar bij de installatie moet ik een BSP code invoeren ofzo? Hoe kom ik daaraan? Dat supportcenter heb ik al gemaild maar daar heb ik bij de vorige mail ook al geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Als je wilt overstappen moet je een nieuwe account afsluiten. Je oude laten opheffen. Na het aanvragen van de nieuwe account krijg je ook een BSP code. Het is niet mogelijk om te migreren van versie 1 naar versie 2. Reden is dat het een compleet ander systeem is wat door een geheel andere partij wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Beekforel schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:43:
Ik wil dus overstappen op v2 maar bij de installatie moet ik een BSP code invoeren ofzo? Hoe kom ik daaraan? Dat supportcenter heb ik al gemaild maar daar heb ik bij de vorige mail ook al geen reactie op gehad.
Bij het aanmelden van V2 kreeg ik een mail met BSP code, loginnaam en password.

Niet dat installeren daarna lukt, maar je kan niet alles hebben >:)

Maar omdat het V1 contract zonder opzegtermijn ontbonden mag worden kan ik mooi overstappen naar Idrive. Kost me weer elf etmalen nonstop uploaden voor de eerste backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Nou dan wacht ik wel op mail van het supportcenter want ik snap er niks van... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Beekforel schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:56:
Nou dan wacht ik wel op mail van het supportcenter want ik snap er niks van... :P
Tja, als je het van het supportcenter moet hebben...

Ik stuur een mail dat V2 niet installeert. Krijg ik de (standaard) mail terug dat ik over moet stappen naar V2 (duh) met daarbij een hele waslijst met argumenten waarom v2 zo geweldig is. Tja...

Maar even voor de goede orde: in de eerste mail na het aanmelden zou die code dus moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sxc
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:57

sxc

Bij de backup instellingen in versie 2 is er een tabblad “backup actions” waarop pre-backup en post-backup commando’s ingevuld kunnen worden. Nu is het zo dat wij graag de backup willen plannen op een bepaalde tijd, en de computer willen laten afsluiten zodra de backup afgerond is. Echter in de handleiding staat dit tabblad niet genoemd en dus is de vraag wat voor commando’s hier ingevuld kunnen worden? We hebben enkele pogingen gedaan die er slechts toe geleid hebben dat de backup vastloopt zodra deze klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246954

Kent iemand dit?
Ja dit had ik afgelopen vrijdag. Inmiddels lukt het weer.

HL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Titusvh schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 07:59:
[...]

Bij het aanmelden van V2 kreeg ik een mail met BSP code, loginnaam en password.

Niet dat installeren daarna lukt, maar je kan niet alles hebben >:)

Maar omdat het V1 contract zonder opzegtermijn ontbonden mag worden kan ik mooi overstappen naar Idrive. Kost me weer elf etmalen nonstop uploaden voor de eerste backup.
Kreeg jij ook een wazige foutmelding bij je installatiepogingen? Iets van 'De software kon niet worden geïnstalleerd'.

Heb ze 2 dagen geleden een mailtje gezonden. Echt vlot zijn ze daar niet.

HL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roma0803 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:30:
Om v2 geïnstalleerd te krijgen moet je je firewall even uitzetten. Hij zoekt direct contact met het internet om de benodigde bestanden te downloaden. Je firewall blokkeert dat waardoor de installer meteen afsluit, nog voordat je firewall een melding heeft gegeven dat er een programma toegang zoekt.
Ik gebruik ZoneAlarm. Dat meldt toch elke verbinding naar buiten? Desondanks krijg ik de software ook niet geïnstalleerd (release 2). Vage foutmelding aan het einde.

HL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227490 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:31:
Ik wil de bckup installeren en kreeg aan het eind van de wizard de melding: "Helaas was het niet mogelijk de backup manager te installeren. Neem contact op met de leverancier".

Ik heb vervolgens de firawall uitgezet, maar nog steeds werkt het niet. Ik heb een "gewone computer"met XP. Iemand de oplossing?
Helaas niet. Schijnt dus echt een probleem bij velen te zijn. Heb ook XP SP 2. ZoneAlarm.

Mail gezonden naar Support, wacht op antwoord...

Zal dat hier posten indien het zinvol is.

HL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb een en ander gevonden mbt tot die V2 software,
(zover ik kan zien is de versie hetzelfde voor Standaard Backup en Backup voor Servers)
heb vanmiddag 3x de telefoon bij die rukprut support van kpn er op gegooid.
Volgende zaken (aantal moet ik nog bij de klant uitproberen, zal resultaat vanavond posten).

- De installer haalt de software op over port 80 (directe verbinding noodzakelijk)
- Backup loopt over poort 5315 (direct verbinding noodzakelijk)
- proxy's worden dus niet ondersteund
- software wordt opgehaald op volgende adres:
http://upddate1.iasobackup.com/downloads/Updater.php
- BSP Code wordt gevalideert op volgende adres:
http://updaete1.iasobackup.com/downloads/CheckBSP.php

voor meerdere problemen zou ik hier ff kijken:
http://wiki.iasobackup.com/index.php/FAQ:BackupManager

KPN heeft een en ander dus gewoon ingekocht blijkbaar.
(zie http://wiki.iasobackup.co..._Windows_V4.6_User_Manual)

Zou het op prijs stellen als die rukprut support voortaan fatsoenlijke antwoorden kan geven op mijn vragen.als: wordt de software ook over poort 5315 opgehaald. "ja meneer", NOT dus.

misschien dat support center hier een en ander normaal kan neerzetten.
zoals deze:
To get a connection to the backup server the client uses port 5315 TCP. For reporting it uses TCP port 80.
betekend dit dat poort 80 inbound opengezet moet worden ?
(5315 heb ik al in/outbound openstaan)

en welke ipnr's domeinen moet ik excluden voor de proxy?

ps. Ik probeer die shitingekochte software dus te installen op een SBS 2000 server met ISA server (firewall+proxy).

[edit]
Zo, troep is dus zo goed als niet aan de praat te krijgen achter een proxy, dus einde verhaal. Dit soort zaken mag KPN wel wat duidelijker op hun site zetten.

Iemand tips voor een fatsoenlijk betrouwbaar alternatief ?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 24-01-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:29:
heb een en ander gevonden mbt tot die V2 software,
(zover ik kan zien is de versie hetzelfde voor Standaard Backup en Backup voor Servers)
heb vanmiddag 3x de telefoon bij die rukprut support van kpn er op gegooid.
Volgende zaken (aantal moet ik nog bij de klant uitproberen, zal resultaat vanavond posten).

- De installer haalt de software op over port 80 (directe verbinding noodzakelijk)
- Backup loopt over poort 5315 (direct verbinding noodzakelijk)
- proxy's worden dus niet ondersteund
- software wordt opgehaald op volgende adres:
http://upddate1.iasobackup.com/downloads/Updater.php
- BSP Code wordt gevalideert op volgende adres:
http://updaete1.iasobackup.com/downloads/CheckBSP.php

voor meerdere problemen zou ik hier ff kijken:
http://wiki.iasobackup.com/index.php/FAQ:BackupManager

KPN heeft een en ander dus gewoon ingekocht blijkbaar.
(zie http://wiki.iasobackup.co..._Windows_V4.6_User_Manual)

Zou het op prijs stellen als die rukprut support voortaan fatsoenlijke antwoorden kan geven op mijn vragen.als: wordt de software ook over poort 5315 opgehaald. "ja meneer", NOT dus.

misschien dat support center hier een en ander normaal kan neerzetten.
zoals deze:

[...]

betekend dit dat poort 80 inbound opengezet moet worden ?
(5315 heb ik al in/outbound openstaan)

en welke ipnr's domeinen moet ik excluden voor de proxy?

ps. Ik probeer die shitingekochte software dus te installen op een SBS 2000 server met ISA server (firewall+proxy).

[edit]
Zo, troep is dus zo goed als niet aan de praat te krijgen achter een proxy, dus einde verhaal. Dit soort zaken mag KPN wel wat duidelijker op hun site zetten.

Iemand tips voor een fatsoenlijk betrouwbaar alternatief ?
De huidige software heeft geen proxy support.
Dit houdt in dat voor een goede werking er buiten de proxy om gerouteerd dient te worden.
Omdat de backup's werken via port 5315 zal een http(s) proxy hier niets mee kunnen.
Hiervoor zal de routering via de default gateway een uitkomst kunnen bieden.

Tijdens de installatie dient port 80 en 5315 outbound open te staan, zodat de installatie goed verloopt.

note: veel firewall software laat zich niet goed de-installeren en/of uitschakelen waardoor genoemde problemen zich voordoen. Belangrijk is dus goede software te gebruiken t.b.v. pc beveiliging.

Gr. Supportcenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236540 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:58:
[...]
De huidige software heeft geen proxy support.
Dit houdt in dat voor een goede werking er buiten de proxy om gerouteerd dient te worden.
Omdat de backup's werken via port 5315 zal een http(s) proxy hier niets mee kunnen.
Hiervoor zal de routering via de default gateway een uitkomst kunnen bieden.

Tijdens de installatie dient port 80 en 5315 outbound open te staan, zodat de installatie goed verloopt.

note: veel firewall software laat zich niet goed de-installeren en/of uitschakelen waardoor genoemde problemen zich voordoen. Belangrijk is dus goede software te gebruiken t.b.v. pc beveiliging.

Gr. Supportcenter
In het kort een LVT stukje software .,...
Ik ga echt niet die hele SBS met ISA omgooien vanwege zo'n stukje software.
Ik ga op zoek naar een andere oplossing (lees backup provider)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 24-01-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klant belt me net, heeft nieuwe versie van backup voor servers gevraagd, krijgt nieuwe emailtje met linkje en een nieuwe code. Setup draait nu ineens wel, echter geen contact met de backup servers.

wordt (toch) nog vervolgd .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246954 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:27:
[...]

Helaas niet. Schijnt dus echt een probleem bij velen te zijn. Heb ook XP SP 2. ZoneAlarm.

Mail gezonden naar Support, wacht op antwoord...

Zal dat hier posten indien het zinvol is.

HL
Zo, het is inmiddels gelukt. Ik kreeg vandaag bericht dat er technische problemen bij KPN waren geweest. Zo boden hun excuses aan en stelden dat het nu zou lukken.

En inderdaad ik kon Release 2 installeren. Vannacht wordt het grootste deel van m'n systeem gebackpt (via glasvezel). Ben benieuwd op hoeveel procent de teller morgen staat.

KPN, bedankt!

HL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nabrander: Ben trouwens benieuwd of:

- Ik nu wel via webaccess toegang krijg tot m'n bestanden, vanaf een andere computer (lukte bij Release 1 niet meer, de laatste weken).

- Of ik op m'n macbook een of andere tool kan installeren waardoor ik m'n backup bij KPN kan aansluiten als externe schijf op de mac (niet voor schrijven, alleen voor lezen). Zal wel niet bestaan ;-).

HL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246954 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:33:
[...]

Zo, het is inmiddels gelukt. Ik kreeg vandaag bericht dat er technische problemen bij KPN waren geweest. Zo boden hun excuses aan en stelden dat het nu zou lukken.

En inderdaad ik kon Release 2 installeren. Vannacht wordt het grootste deel van m'n systeem gebackpt (via glasvezel). Ben benieuwd op hoeveel procent de teller morgen staat.

KPN, bedankt!

HL
zeiden ze ook oa wat voor problemen, een en ander kan verklaren dat mijn klant vanmiddag wel ineens kon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben een aantal bestanden kwijt geraakt door een diskcrash :(
Nu dacht ik alles ff terug te zetten met KPN backup online. Niet dus!!

Als ik wil restoren krijg ik de volgende melding:
Het is niet mogelijk om alle bestanden terug te zetten. Het is mogelijk dat de doelschijf vol is. Controleer de vrije schijfruimte en probeer het dan opnieuw.

Uiteraard is er meer dan genoeg ruimte vrij.
Ik heb geprobeerd om een enkel bestand terug te zetten, op een andere drive, op een andere computer. Allemaal met hetzelfde resultaat.
Het lukt ook niet om een oudere backup terug te zetten.

In web restore zie ik de bestanden ook netjes staan. Maar als ik dan een restore doe krijg ik een blanke pagina. 8)7

Iemand nog een idee. KPN support doet er ook niets aan en ik begin het nu toch wel warm te krijgen. Waren belangrijke bestanden (daarom werden ze ook gebackupt)

edit:
Never mind. Overstapt naar Idrive.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Welke versie gebruik je, 1 of 2? Ik zou proberen in contact te komen met hun en minimaal iedere dag een e-mail sturen naar het support adres zodat ze een keer contact met je opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Anoniem: 246954 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:33:
[...]

KPN, bedankt!

HL
Toen ik meldde dat ik de v2 niet geïnstalleerd kreeg, kreeg ik in eerste instantie een mail dat ik V2 moest installeren. Niet snugger, LEZEN.
Deze reactie kwam van een persoonlijk @kpn.nl adres.

Toen ik vroeg of ze mijn mail een keer goed willen lezen (gestuurd naar die persoon met cc naar supportdesk) kreeg ik van beide ene reactie.
De persoon zei dat er een storing was.
De servicedesk kwam met een lijstje standaard oplossingen, die toch niet zouden helpen omdat het probleem bij hen lag.

Erg slecht dat ze van voren niet weten dat ze van achteren dood zijn. C o m m u n i c a t i e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 00:35
Binnen welke periode moet je van versie 1 wisselen naar versie 2?
Daarnaast heb ik een vraag over versie 2. Hoe zit het met een verse installatie. Moet je dan alles weer opnieuw backuppen of kan je zelf terugplaatsen en verdergaan waar je was gebleven?

[ Voor 52% gewijzigd door Tijs_a op 28-01-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Versie 1 en 2 zijn twee compleet verschillende ingekochte software services van KPN. Die hebben totaal niets met elkaar te maken. Versie 2 is gewoon een ander paket waar ze naartoe willen gaan. Maar er is geen sprake van migratie en overstappen kun je het ook niet noemen. Je moet namelijk weer helemaal opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe, hij draait nu.
vandaag is er weer eens gebeld met KPN, na het weer goed zetten van instellingen aan mijn kant (wat niet meer goed stond vanwege het vele proberen) draait een en ander nu.
kan ik v/d week op het gemak alles goed instellen (oa sql & exchange backup).

er is dus zeker te weten iets niet goed gegaan aan de kpn kant, want alles staat nu zoals ik het initieel had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 13-06 14:34

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Een duidelijk overzicht van Amerikaanse Backup-boeren is te vinden op http://www.tomshardware.c...torage_online/page10.html

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdsur5all
Mr. Jinx schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:48:
Ik ben een aantal bestanden kwijt geraakt door een diskcrash :(
Nu dacht ik alles ff terug te zetten met KPN backup online. Niet dus!!

Als ik wil restoren krijg ik de volgende melding:
Het is niet mogelijk om alle bestanden terug te zetten. Het is mogelijk dat de doelschijf vol is. Controleer de vrije schijfruimte en probeer het dan opnieuw.

Uiteraard is er meer dan genoeg ruimte vrij.
Ik heb geprobeerd om een enkel bestand terug te zetten, op een andere drive, op een andere computer. Allemaal met hetzelfde resultaat.
Het lukt ook niet om een oudere backup terug te zetten.

In web restore zie ik de bestanden ook netjes staan. Maar als ik dan een restore doe krijg ik een blanke pagina. 8)7

Iemand nog een idee. KPN support doet er ook niets aan en ik begin het nu toch wel warm te krijgen. Waren belangrijke bestanden (daarom werden ze ook gebackupt)

edit:
Never mind. Overstapt naar Idrive.com
Hoi Dat je een blanke pagina ziet verschijnen bij webrestore is te wijten aan een verkeerd ingevulde encryption key.
Ik heb dit ook gehad, check goed je key. Dan werkt het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
KPN zegt je niet aan je jaarcontract te houden, omdat je verplicht moet overstappen. Ben benieuwd of dat ook geldt als je niet meer bij hun gaat backuppen... (Oftewel ze pas contract opzeggen als ze gecontroleerd hebben dat je een V2 acocunt hebt aangevraagd.
Zelfs als ze dat niet doen vrees ik dat het een drama wordt voor de automatische incasso's stoppen...

Heb ook proefgedraaid met Mozy en Idrive.

Groot nadeel van Idrive vind ik dat als je een bestand hernoemd, Idrive dit als nieuw bestand ziet en de hele upload dunnetjes overdoet. Ik meen me te herinneren dat als je een bestand verplaatst (en naam en datum hetzelfde blijft) het wel goed gaat. Maar navraag bij Idrive over het hernoem gebeuren leerde dat het volgend hen bij verplaatsen ook een volledige nieuwe backup van het bestand gedaan wordt.

Mozy heeft dit wel door. (KPN v1 ook)

En omdat al mijn foto's op de nominatie staan hernoemd te worden, zou bij Idrive ik mijn PC vele etmalen extra aan moeten laten staan.

Weet iemand reviews van backupproviders die zo diep gaan dat ook details als het detecteren van hernoemingen, verplaatsingen getest zijn?

De restore snelheden van Mozy en Idrive vielen me wat tegen, een ruime 100KB/s op een 3Mbit lijntje. Upload gaat goed (maar da's maar een 512 Kbit lijntje), voor mijn gevoel doet Mozy het wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Wat zijn voor jullie (voor thuisgebruikers dan) redenen om een andere aanbieder dan KPN te nemen? Voor nog geen 6 euro unlimited ruimte is toch niet te verbeteren?

Voor servers is het (misschien) een andere zaak. Ik ben vanwege de hoge kosten hiervan - bij hoge datavolumes - nog op zoek naar software die niet zo duur is als andere aanbieders om back-ups zelf op een server op een andere locatie te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 12:27
Hier is eens wat vergelijkingswerk grdaan en het jammere van deze online diensten is dat iedereen ze kan starten. De verschillen zitten hem in de kwaliteit van de uiteindelijke dienstverlening.
Voor bedrijven is KPN geen geschikte aanbieder naar mijn mening. Ze bieden geen échte support, welke je juist graag hebt in tijden van nood.

Ben wel benieuwd welke techniek er achter hun v2 onlinebackup schuilt, iemand een idee?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Titusvh schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:44:
KPN zegt je niet aan je jaarcontract te houden, omdat je verplicht moet overstappen. Ben benieuwd of dat ook geldt als je niet meer bij hun gaat backuppen... (Oftewel ze pas contract opzeggen als ze gecontroleerd hebben dat je een V2 acocunt hebt aangevraagd.
Zelfs als ze dat niet doen vrees ik dat het een drama wordt voor de automatische incasso's stoppen...
Ik heb de switch gemaakt van versie 1 naar versie 2 en tot mijn verbazing ging het goed. Ze doen er niet moeilijk over om op dat moment het abbonement te anuleren. Ik zou wel altijd even proberen een e-mail te organiseren waarin ze toezeggen dat je het contract direct mag opzeggen.
Titusvh schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:44:
Groot nadeel van Idrive vind ik dat als je een bestand hernoemd, Idrive dit als nieuw bestand ziet en de hele upload dunnetjes overdoet. Ik meen me te herinneren dat als je een bestand verplaatst (en naam en datum hetzelfde blijft) het wel goed gaat. Maar navraag bij Idrive over het hernoem gebeuren leerde dat het volgend hen bij verplaatsen ook een volledige nieuwe backup van het bestand gedaan wordt.
Het verschil is waarschijnlijk dat Idrive op file niveau werkt terwijl de KPN ingekochte software op cluster niveau kijkt volgens mij. Daardoor kan het makkelijk differential back-ups maken die zich niet laten verstoren door het verplaatsen van bestanden van locatie of het hernoemen. Programma's die dus zeggen dat ze op cluster niveau werken zouden dus in princiepe tegen hernoem acties kunnen.
pinockio schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:15:
Wat zijn voor jullie (voor thuisgebruikers dan) redenen om een andere aanbieder dan KPN te nemen? Voor nog geen 6 euro unlimited ruimte is toch niet te verbeteren?
Mee eens, daar kun je zelf bijna geen externe HD voor kopen en die ergens veilig opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
pinockio schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:15:
Wat zijn voor jullie (voor thuisgebruikers dan) redenen om een andere aanbieder dan KPN te nemen? Voor nog geen 6 euro unlimited ruimte is toch niet te verbeteren?\
Idrive doet het voor de helft van het geld. Mede dankzij de lage dollar.
Mozy is ietsie duurder dan Idrive en dus nog steeds bijna de helft goedkoper.

Dus ja, er is nog wel wat "te verbeteren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
cyspoz schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:40:
Het verschil is waarschijnlijk dat Idrive op file niveau werkt terwijl de KPN ingekochte software op cluster niveau kijkt volgens mij. Daardoor kan het makkelijk differential back-ups maken die zich niet laten verstoren door het verplaatsen van bestanden van locatie of het hernoemen. Programma's die dus zeggen dat ze op cluster niveau werken zouden dus in princiepe tegen hernoem acties kunnen.
Zo werkt het niet. Als naam en aanmaakdatum (en pad ook volgens idrive) gelijk zijn, pas dan wordt er op blockniveau gekeken en incrementeel gebackupt.

Bij KPN, in elk geval V1, wordt een checksum van een bestand gemaakt en als die al voorkomt betreft het "dus" hetzelfde bestand.

Het ligt dus aan het mechanisme waarop bepaald wordt of een bestand gewijzigd is of hetzelfde is. Datum en naam is snel, maar dus niet betrouwbaar. Van elk bestand een checksum maken is veel meer werk, maar vind ik dus wel een dikke pré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkHelmet schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:27:
Hier is eens wat vergelijkingswerk grdaan en het jammere van deze online diensten is dat iedereen ze kan starten. De verschillen zitten hem in de kwaliteit van de uiteindelijke dienstverlening.
Voor bedrijven is KPN geen geschikte aanbieder naar mijn mening. Ze bieden geen échte support, welke je juist graag hebt in tijden van nood.

Ben wel benieuwd welke techniek er achter hun v2 onlinebackup schuilt, iemand een idee?
lees het topic door en dan kom je erachter dat kpn het ook gewoon heeft ingekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Titusvh schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:25:
[...]

Idrive doet het voor de helft van het geld. Mede dankzij de lage dollar.
Mozy is ietsie duurder dan KPN en dus nog steeds bijna d ehelft goedkoper.

Dus ja, er is nog wel wat "te verbeteren".
Niet helemaal waar. Bovendien neem ik aan dat je bedoelt dat Mozy iets duurder is dan iDrive.

Wat biedt iDrive aan?

"50 GB backup
$49.50/year for Personal use,
$99.50/year for Business."

Men gaat er schijnbaar van uit dat de gemiddelde gebruiker zo'n 50 GB gebruikt, of zelfs 150 GB, als ik naar de definitie van "unlimited" kijk.

iDrive:

The concept of 'Unlimited' storage is to facilitate a low one-price plan to backup a PC's critical data that meets the requirement for majority of users for personal use and not to burden users with multiple plans.

Any usage of storage and bandwidth that is several multiples of average paid IDrive user may be considered as unfair use, this limit from storage point is currently fixed at 150GB and subject to changes. Users exceeding the 150GB limit may choose to upgrade to a business plan; In case of non-action by the users on notification of excess usage, accounts may be cancelled and data removed.

Als ik nu 500 GB heb, is dat bij KPN nog steeds € 5,89 per maand. Bij iDrive zou ik dan een account erbij moeten nemen.

KPN backup:
De Fair Use Policy wil zeggen dat het niet de bedoeling is om met één account data van meerdere PC's te back-uppen. Bij Back-up Online mag alleen data worden geback-upped van één PC.

Maar goed, in de praktijk is er misschien geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 12:05
Heeft iemand dit ook werkend met Apple OSX 10.4 (Tiger) of OSX 10.5 (Leopard)? Ik ben vooral benieuwd of het op 10.5 werkt - op KPN.com staat dat het alleen met 10.4 zou werken (only Intel Based)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 12:59
Wij gaan over op een andere aanbieder. Ben nu al een maand bezig met kpn om een paar bestanden te restoren. Hij maakte elke dag mooie backup's, ook wel eens getest. Nu gooit een collega wat weg en dat moet ik restoren.

Dacht het niet dus he, laatste backup van 24-12-07 is te vinden en als ik die selecteer krijg ik geen directory overzicht met bestanden. Via webrestore kan ik een zipfile downlaoden die leeg is. Support van KPN reageert niet op je mailtjes, ze zouden via remote de server config bekijken, hier krijg ik ook al geen reactie op. En wij maar geld uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 18:40
Tijs_a schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:24:
Binnen welke periode moet je van versie 1 wisselen naar versie 2?
Daarnaast heb ik een vraag over versie 2. Hoe zit het met een verse installatie. Moet je dan alles weer opnieuw backuppen of kan je zelf terugplaatsen en verdergaan waar je was gebleven?
Kan iemand een antwoord geven op de 2e vraag? Dat je dus alles opnieuw moet backuppen?

Dat zuigt namelijk nogal, want van 50GB backuppen via ADSL word ik echt niet blij!

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

QuestionMarc schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:19:
[...]

Kan iemand een antwoord geven op de 2e vraag? Dat je dus alles opnieuw moet backuppen?

Dat zuigt namelijk nogal, want van 50GB backuppen via ADSL word ik echt niet blij!
Het klopt wel. En bij mij ging het ook nog eens tergend langzaam toen. Computer is hier net geen werkweek bezig geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 18:40
Beekforel schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:29:
[...]

Het klopt wel. En bij mij ging het ook nog eens tergend langzaam toen. Computer is hier net geen werkweek bezig geweest....
Lekker is dat dan... hij doet het nu, maar de eerste backup gaat echt weer oneindig lang duren zie ik.

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:17

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik krijg nu al een tijdje een mail dat er de laatste 48 uur geen backup ontvangen is. Maar ik kan niet goed ontdekken hoe ik dit moet troubleshooten.

Volgens mij kan ik ook niet handmatig opdracht geven om een backup uit te voeren.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Handmatig wel gelukt? Dan zou het daarna weer automatisch moeten kunnen. Toevallig iets opnieuw geïnstalleerd? Kun je er iets over terugvinden in de reports?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Ook iets raars. Ik heb een e-mail gekregen dat ik vóór de 20e moet overstappen op de nieuwe versie.

OK, denk ik, dat doe ik nog wel. Word ik vorige week gebeld.... met een paar vragen zoals: gebruik ik het zakelijk of privé, wat is mijn adres (etc.), wat is mijn e-mailadres, en "mogen we dit gesprek opnemen". Dat was voor het verlengen van het abonnement. OK, zal wel goed zijn. (Duurt totaal 10 minuten.) Aan het eind zegt ze dat ik nog een e-mail krijg met een link voor het downloaden van de nieuwe versie (etc.).

Tot nu toe heb ik nog geen e-mail gekregen. Ik zou ook niet weten hoe ik moet overstappen want ik heb begrepen dat de codes die ik voor versie 1 heb gekregen alleen op versie 1 werken...

Inmiddels de link gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ik gebruik al een tijdje versie 2 van KPN Online Back-up maar wat mij opvalt is dat ik de laatste twee weken geen automatische e-mails meer krijg met de back-up status daarin. Iemand anders hier ook tegen aan gelopen?
De back-up is de laatste tijd ook super langzaam. Misschien omdat ze allemaal mensen aan het over zetten zijn die daardoor een volledige nieuwe back-up moeten doen...

[ Voor 27% gewijzigd door cyspoz op 17-03-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

Ik merkte dat het versturen van het dashboard in de instellingen was uitgeschakeld. Instellingen -> Verstuur Dashboard.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Sjonge wat een slecht stuk software is die versie 2 ook.

Als ik de back-up wil onderbreken (als de PC uit moet, of ik even wél snel wil internetten) en ik de back-up weer start krijg ik de melding "Backup has been failed" - iets wat slecht Engels is - zou moeten zijn "Backup has failed" - dat krijg je met die outsourcing naar India, maar bovendien niet klopt. "Backup has been interrupted / stopped / postponed" of nog iets anders was beter geweest.

Verder krijg ik dan een melding die op mijn tweede scherm komt waar ik normaal TV op kijk (dual monitor setup) wat ik nog nooit meegemaakt heb bij software. Ik moet dan dus dat scherm aanzetten en met mijn muis ernaartoe om die melding weg te klikken.

Vervolgens kan ik de backup niet opnieuw starten, maar moet eerst de PC herstarten!

Als het eenmaal zover is, blijft de back-up bij 0 kB staan (de upload is dus 0, waarschijnlijk vanwege de massale migratie).

Ik was liever bij versie 1 gebleven al was het maar vanwege het opnieuw uploaden, en het gedoe wat er altijd bij komt kijken. Het enige voordeel van versie 2 tot nu toe is dat de PC wel gewoon standby gaat als ik dat wil en niet volledig vastloopt als dit zou moeten gebeuren zoals bij versie 1.

[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 19-03-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ik kon het Dashboard niet meer inschakelijn. Dus heb ik een e-mail naar KPN Support gestuurd. Antwoord van hun:
Geachte heer,

dit probleem is gemakkelijk te verhelpen. Ga naar "about" en klik op "check for updates".
Nadat de update voltooid is kunt u de instelling wijzigen van "send dashboard".

Met vriendelijke groet,

KPN
Hopelijk is dit niet een standaard update maar de echte reden. Maar even voorzichtig updaten.

Update 26-03-08:
Heb inmiddels de update gedaan en alles lijkt nog goed te werken. Tevens lijkt het de oplossing te zijn om het dashboard weer aan de praat te krijgen, die kan ik nu namelijk in iedergeval weer selecteren. Heb echter nog niks ontvangen...

[ Voor 22% gewijzigd door cyspoz op 26-03-2008 07:08 . Reden: Update 26-03-08 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste