Bestanden die je van je eigen disk gewist hebt, blijven nog 2 maanden bij KPN staan. Bron: helpdesk KPN (ik heb dit dus niet zelf getest). Als je dus zelf een fout maakt, dan kun je deze binnen 2 maanden nog herstellen.
Ik heb gisteren mij aangemeld bij Backuponline, waardoor ik de nieuwste versie heb.nheinemans schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:27:
Ik gebruik backup online sinds ca. 1 jaar. Ik heb een NAS (gebaseerd op linux) met daarop alle data. Verder draait op een mini-itx PC windows XP met de backup online client. Met andere woorden, deze client backupped data die op netwerk schijven staat. In tegenstelling tot eerdere berichten in dit topic werkt dat prima.
Waarschijnlijk komt dat omdat ik nog gebruik maak van de 1.1 client. Ik zie dat er ook een 2.0 client is, maar volgens de KPN helpdesk moet ik hiervoor eerst een nieuw account aanvragen. Kan iemand mij hier vertellen of deze 2.0 client ook netwerk schijven kan backuppen? Ik wil deze vraag liever niet aan de helpdesk stellen, en ik kan het ook niet even uitproberen.
Ik kan helaas mijn Netwerkschijven (NovellNetware Server) niet backuppen.
Voor de rest werkt het prima.
Daar was ik dus al bang voor. Heb nog een vraag openstaan bij KPN wat precies de verschillen zijn tussen 1.1 en 2.0, maar aangezien 2.0 bestaat sinds ze ook backup online server aanbieden had ik al een vermoeden dat je met 2.0 geen netwerk drives kunt backuppen...Gdsur5all schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:28:
[...]
Ik heb gisteren mij aangemeld bij Backuponline, waardoor ik de nieuwste versie heb.
Ik kan helaas mijn Netwerkschijven (NovellNetware Server) niet backuppen.
Voor de rest werkt het prima.
* nheinemans gaat op zoek naar een iscsi module voor zijn nas
Dat klopt niet helemaal. Als je je backup thuis hebt staan op een extra harddisk, en je huis brand af dan heb je helemaal niets meer._Apache_ schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:34:
[...]
Het kan net zo goed in die serverruimte gebeuren imho..
[*Staat vrij stijf tegenover backup diensten over internet.*]
Heb je de backup ergens online staan, en die serverruimte brand af dan heb je gewoon je origineel nog thuis. Brand je huis af, dan heb je de backup nog online. Branden beiden af, tja hoe groot is die kans?
Ik heb zelf lange tijd thuis backups gemaakt, maar gebruik nu kpn online backup. Echt ideaal, voel me een stuk geruster en ongelovelijk dat je voor die paar euro per maand zoveel kunt backuppen.
Ik ben inmiddels al een jaar ofzo een tevreden klant (ik zag dat ik op pagina 1 ook al had gereageerd). Backuppen werkt iedere dag feilloos, heb een paar keer wat terug moeten halen, dat werkt ook prima 
Ik merk overigens geen verschil in performance van mijn pc tijdens het backuppen, alleen internet wordt wat trager omdat je upload vol zit, maar ja, dat duurt maar even over het algemeen
Ik merk overigens geen verschil in performance van mijn pc tijdens het backuppen, alleen internet wordt wat trager omdat je upload vol zit, maar ja, dat duurt maar even over het algemeen
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Netwerkshares werken inderdaad niet maar iscsi werkt daar en tegen weer prima 
gebruik het naar alle tevredenheid nu al een half jaar.
gebruik het naar alle tevredenheid nu al een half jaar.
Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced
Ik heb net als particulier kpn backup aangevraagd, is nodig met al mijn data!
Owner of DBIT Consultancy
iSCSI, dat klinkt niet echt als thuis gebruik. Neem aan dat je het dan zakelijk gebruikt.
En de bedrijfsnaam heb je gewoon verzonnen dan ofzo>?dennus2006 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:48:
Ik heb net als particulier kpn backup aangevraagd, is nodig met al mijn data!
Gewoon een "-".Dracula schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:33:
[...]
En de bedrijfsnaam heb je gewoon verzonnen dan ofzo>?
Ik merk vanzelf wel of ze het goed vinden
Edit:
Ze vinden het dus geen probleem, binnen 4 uur bevestigings mail en wachtwoord enzo:D
Edit2:
Ziet er tot nu toe netjes uit, gaat met 200 kb per seconde naar de kpn servers!
[ Voor 28% gewijzigd door DennusB op 10-08-2007 21:05 ]
Bij mij ging het ook goed, heb de gegevens ook ontvangen. Vraag me wel af hoelang het duurt nadat je de data geupload hebt tot je erbij kan. Vanacht data er op gezet en status is in progres. Heb wel mail gehad van KPN dat backup goed ding alleen kan de data dus nog niet zien als ik restore kies.
Ik heb het ook gewoon particulier aangevraagd, ik geloof dat ik bij bedrijfsnaam niks had ingevuld. Was geen probleem.Dracula schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:33:
[...]
En de bedrijfsnaam heb je gewoon verzonnen dan ofzo>?
Backup online is een zakelijke dienst maar gewoon ook voor elke particuliere klant beschikbaar. Je hoeft dus niet een kvk nummertje te lenen van iemand
Om even terug te komen op al die mensen die vinden dat dit soort goedkope dienst is. KPN heeft er altijd al een handje van gehad om eerst een product of dienst gratis of heel goedkoop aan te bieden en dan na een jaar verhogen ze fors de prijs. Zie voicemail, nummerherkenning etc. Niet negatief bedoeld maar hou er rekening mee.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Dan zeg ik het op @ 1 post hierboven.
Tot nu toe werkt het heerlijk, al 7.6 GB aan data weggepompt:)
Tot nu toe werkt het heerlijk, al 7.6 GB aan data weggepompt:)
Voor voicemail betaal je het tarief voor bellen binnen de regio en voor nummerherkenning betaal je 1,10 euro per maand. Zelfs als het ooit gratis was vind ik een verhoging naar dergelijke bedragen nog steeds niet fors, dergelijke bedragen zijn nog steeds een schijntje. Wellicht zijn er betere voorbeelden te verzinnen?LauPro schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:59:
Om even terug te komen op al die mensen die vinden dat dit soort goedkope dienst is. KPN heeft er altijd al een handje van gehad om eerst een product of dienst gratis of heel goedkoop aan te bieden en dan na een jaar verhogen ze fors de prijs. Zie voicemail, nummerherkenning etc. Niet negatief bedoeld maar hou er rekening mee.
Ben het met je eens dat het wel kleine bedragen zijn maar geef maar even aan dat je er op bedacht moet zijn. Zeker in deze situatie, want je bouwt een heel archief op wat je natuurlijk niet kan porteren naar een andere 'provider'. Dus als je straks daar al enige tijd zit en ze verhogen de prijs oid dan zal de keuze om overschakelen bemoeilijkt worden.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Anoniem: 19701
het is toch "alleen maar " een backup bij KPN... naar een nieuwe provider???? op tijd beginnen met het overpompen van je materiaal...... Toch?
Ja dat ligt wel in de lijn der verwachtingen bij mij. Ik ga niet meteen roepen dat ik er dan weg ga, hangt gewoon van de prijs af. Als ze de condities hetzelfde laten zal ik er waarschijnlijk bij blijven aangezien de dienst voor mij met een 100Mbit internet verbinding erg aantrekkelijk is. Ik kan grote hoeveelheden data daar naartoe zetten. Dan mag de prijs voor mij ook wel iets omhoog. Ik vind het veel belangrijker dat de kwaliteit goed blijft (lees bereikbaarheid en betrouwbaarheid). Het zal niet de eerste keer zijn dat een dienst van KPN wegens succes in de problemen komt.LauPro schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:59:
Ik krijg het niet voor elkaar om 2 hele schijven aan 1 client toe te kennen:SMoonenJH schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:22:toon volledige bericht
Tip om "KPN Backup Online PC" te gebruiken voor servers
Ik heb een w2k3 server staan en wilde de data-drive backuppen. De server variant (25GB voor EUR25/mnd) vond ik net te krap/prijzig (en geavanceerde features als System State/VSS backup heb ik niet nodig omdat het vnl. eenvoudige data als foto's en email betreft).
Vereisten backup PC software:
- Geen server OS
- Aleen lokale disks worden ondersteund (geen shares etc.)
Mijn oplossing:
1) Gratis iSCSI server service op server (http://www.iscsicake.com/)
2) Losse WinXP PC (in VMware op de server, kan ook op een fysieke PC)
3) KPN Client software op WinXP geïnstalleerd
4) Installeer "Microsoft iSCSI Software Initiator" op WinXP (zie FAQ van iscsicake)
http://www.microsoft.com/...fd1319f825&displaylang=en
WinXP ziet nu een fysieke drive die perfect met de KPN client kan worden gebackupped!
BTW: Testen met het koppelen van fysieke disks in VMWare waren niet betrouwbaar (host klaagde over corruptie van het filesystem, en het wordt ook afgeraden om fysieke disks te delen tussen Host en guest OS).
Wat doe ik fout?
Het zijn wel gewoon vaste schijven?
Jacyspoz schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:03:
Het zijn wel gewoon vaste schijven?
Het werkt wel mooi hoor. Ik heb intussen 66Gb ge-upload, en het draait als een zonnetje. Al mijn mp3's en foto's en mail van Outlook. Ik moet nog het een en ander aan andere zooi uploaden, maar heb nog geen error gehad dat het teveel was of zo. Top! Met mijn 1Mb verbinding upload duurt het wel enkele dagen voor het er op staat, je krijgt dan enkele dagen een melding dat er geen backup is gemaakt, maar dat komt omdat de backup nog loopt. Als alles er op staat gaat de backup van de data goed, en hij neemt alleen de nieuwe/gewijzigde bestanden mee.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
De mailtjes en foto's kan ik nog inkomen, maar je mp3'tjes, waarom? Is het niet gewoon veel makkelijker dit op een andere manier te doen? ( blu ray / hd- ) DVD ( R-W ).c70070540 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:19:
Het werkt wel mooi hoor. Ik heb intussen 66Gb ge-upload, en het draait als een zonnetje. Al mijn mp3's en foto's en mail van Outlook. Ik moet nog het een en ander aan andere zooi uploaden, maar heb nog geen error gehad dat het teveel was of zo. Top! Met mijn 1Mb verbinding upload duurt het wel enkele dagen voor het er op staat, je krijgt dan enkele dagen een melding dat er geen backup is gemaakt, maar dat komt omdat de backup nog loopt. Als alles er op staat gaat de backup van de data goed, en hij neemt alleen de nieuwe/gewijzigde bestanden mee.
66 GB uploaden met 1Mbit leert mij na een rekensommetje dat het 150 uur duurt (

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 13-08-2007 10:34 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ja en nee, maar nu heb ik een backup op 1 locatie. Geen aparte dingen. Dat is mij heel wat waard._Apache_ schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:32:
[...]
De mailtjes en foto's kan ik nog inkomen, maar je mp3'tjes, waarom? Is het niet gewoon veel makkelijker dit op een andere manier te doen? ( blu ray / hd- ) DVD ( R-W ).
Tja, dat weet je als je veel data gaat backuppen via het Internet. Dat wist ik van te voren, de huidige backup's duren niet langer dan enkele minuten. Dus dat is eenmalig natuurlijk. Dus ik zie het probleem daar niet van in.66 GB uploaden met 1Mbit leert mij na een rekensommetje dat het 150 uur duurt ().. En dan heb ik het nog niet over de incrementele backups, die natuurlijk wel korter duren.. Maar 150 uur vind ik veelste veel, imho.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik hecht niet veel waarde aan mijn mp3'tjes, dus daar maak ik geen kopieen van.c70070540 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:23:
[...]
Ja en nee, maar nu heb ik een backup op 1 locatie. Geen aparte dingen. Dat is mij heel wat waard.
[...]
Tja, dat weet je als je veel data gaat backuppen via het Internet. Dat wist ik van te voren, de huidige backup's duren niet langer dan enkele minuten. Dus dat is eenmalig natuurlijk. Dus ik zie het probleem daar niet van in.
Waar ik dan weer wel kopieen van maak zijn installatiepakketen van bijvoorbeeld drivers..
Hier gebruik ik een set van 3 DVD-RW's, elke vrijdag start mijn nero automatisch het project op en ik hoef alleen maar het schijfje in de drive te leggen en te klikken.. Dit bied voor mij genoeg zekerheid en zie het nut er niet van in om 150 uur je upload lijn bezet te houden. Maargoed, meningen blijven verschillend
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Waarom moet het nut van de service van de KPN toch zo vaak in twijfel worden genomen?_Apache_ schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:27:
[...]
Ik hecht niet veel waarde aan mijn mp3'tjes, dus daar maak ik geen kopieen van.
Waar ik dan weer wel kopieen van maak zijn installatiepakketen van bijvoorbeeld drivers..
Hier gebruik ik een set van 3 DVD-RW's, elke vrijdag start mijn nero automatisch op en ik hoef alleen maar het schijf in de drive te leggen en te klikken.. Dit bied voor mij genoeg zekerheid en zie het nut er niet van in om 150 uur je upload lijn bezet te houden. Maargoed, meningen blijven verschillend
Elk persoon wil andere zekerheden en iedereen heeft verschillende data op z'n pc. Ik heb bv 20 Gb aan zelf gemaakte foto's, die wil ik niet kwijt.
Voor mij part berschermd iemand zijn pron-collectie met deze back-up, so what?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Alsof je upload lijn zo zwaar bezet is als je aan het werk bent of slaapt..._Apache_ schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:27:
[...]
Ik hecht niet veel waarde aan mijn mp3'tjes, dus daar maak ik geen kopieen van.
Hier gebruik ik een set van 3 DVD-RW's, elke vrijdag start mijn nero automatisch het project op en ik hoef alleen maar het schijfje in de drive te leggen en te klikken.. Dit bied voor mij genoeg zekerheid en zie het nut er niet van in om 150 uur je upload lijn bezet te houden. Maargoed, meningen blijven verschillend
Al die MP3's zijn van mijn CD verzameling. Als mijn huis afbrandt, heb ik mijn foto's en muziek tenminste nog...
Ik ben ondertussen overgestapt op http://www.idrive.com. De Pro Personal versie kost maar $50 per jaar voor onbeperkte opslag (reëel 150GB volgens provider), werkt ook gewoon voor Server OS-en en met shares.MoonenJH schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:22:toon volledige bericht
Tip om "KPN Backup Online PC" te gebruiken voor servers
Ik heb een w2k3 server staan en wilde de data-drive backuppen. De server variant (25GB voor EUR25/mnd) vond ik net te krap/prijzig (en geavanceerde features als System State/VSS backup heb ik niet nodig omdat het vnl. eenvoudige data als foto's en email betreft).
Vereisten backup PC software:
- Geen server OS
- Aleen lokale disks worden ondersteund (geen shares etc.)
Mijn oplossing:
1) Gratis iSCSI server service op server (http://www.iscsicake.com/)
2) Losse WinXP PC (in VMware op de server, kan ook op een fysieke PC)
3) KPN Client software op WinXP geïnstalleerd
4) Installeer "Microsoft iSCSI Software Initiator" op WinXP (zie FAQ van iscsicake)
http://www.microsoft.com/...fd1319f825&displaylang=en
WinXP ziet nu een fysieke drive die perfect met de KPN client kan worden gebackupped!
BTW: Testen met het koppelen van fysieke disks in VMWare waren niet betrouwbaar (host klaagde over corruptie van het filesystem, en het wordt ook afgeraden om fysieke disks te delen tussen Host en guest OS).
Wat zou er gebeuren met je data na opzeggen/beeindigen contract/proeftijd?
En imho: Als je, zoals sommigen hier, 200 gig backup hebt staan en de prijs wordt jaar 2 opeens 2x zo hoog, wat doe je dan? Niet erg aantrekkelijk om "ff" te switchen van aanbieder... Een behoorlijke klantenbinding volgens mij
En imho: Als je, zoals sommigen hier, 200 gig backup hebt staan en de prijs wordt jaar 2 opeens 2x zo hoog, wat doe je dan? Niet erg aantrekkelijk om "ff" te switchen van aanbieder... Een behoorlijke klantenbinding volgens mij
Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.
Tja daar heb je wel een goed punt DrDDay. Je zal tijdens je switch een stukje overlap moeten hebben tussen de abbonementen om de tijd te hebben je backup bij de nieuwe provider compleet te hebben staan en ondertussen nog wel je back-up veilig door te zetten bij KPN zolang je nieuwe provider nog niet alle data heeft. Dit kan inderdaad wel een beetje ingewikkeld zijn.
Ik weet ook niet hoe het zit met opzeg termijn in het algemeen en met opzegtermijn bij een prijs stijging.
Ik weet ook niet hoe het zit met opzeg termijn in het algemeen en met opzegtermijn bij een prijs stijging.
Interessant. Hoef je tenminste niet te lopen klooien als je een NASje hebt staan!MoonenJH schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 07:35:
[...]
Ik ben ondertussen overgestapt op http://www.idrive.com. De Pro Personal versie kost maar $50 per jaar voor onbeperkte opslag (reëel 150GB volgens provider), werkt ook gewoon voor Server OS-en en met shares.
Kun je iets zeggen over de snelheid van uploaden? Volgens de site zijn ze ZEER snel, maar ja, dat zou ik ook zeggen
Wat ik ook niet zo kan vinden: kan het als service draaien onder Win2K3 ?????
De prijs vind ik erg aantrekkelijk: $50 is nog geen 40 euro, en dat voor een jaar...
[ Voor 6% gewijzigd door Mars Warrior op 20-08-2007 12:34 ]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Upload is voor mij helaas beperkt tot 1Mbit op mijn ADSL abo, dus hij staat nu al 3 dagen continu te uploaden (haal ca 90kB/s).Mars Warrior schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:31:
[...]
Kun je iets zeggen over de snelheid van uploaden? Volgens de site zijn ze ZEER snel, maar ja, dat zou ik ook zeggen
Wat ik ook niet zo kan vinden: kan het als service draaien onder Win2K3 ?????
Yep, er wordt een service geïnstalleerd. In de GUI stel je de selectie en backuptijd in en de rest gaat vanzelf op de achtergrond. Restoren kan via 1) Web interface, 2) GUI of 3) De IDrive die in Windows Exporer wordt toegevoegd (Drag & Drop)
Heel mooi. Dan denk ik dat ik KPN beperk tot de demo periode en verder ga met deze want dat geklooi om om al die beperkingen (geen server OS, geen mapped drives etc.) heen te werken ben ik eerlijk gezegd een beetje zatMoonenJH schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:39:
[...]
Upload is voor mij helaas beperkt tot 1Mbit op mijn ADSL abo, dus hij staat nu al 3 dagen continu te uploaden (haal ca 90kB/s).
Yep, er wordt een service geïnstalleerd. In de GUI stel je de selectie en backuptijd in en de rest gaat vanzelf op de achtergrond. Restoren kan via 1) Web interface, 2) GUI of 3) De IDrive die in Windows Exporer wordt toegevoegd (Drag & Drop)

Enne, bij mij gaat het om zo'n 50GB, dus met mijn upload van 100-120kb/sec is dat ook een dag of 6 stampen

[ Voor 7% gewijzigd door Mars Warrior op 20-08-2007 23:37 ]
Ik vind dat beetje onzin wat je daar zegt. Om te beginnen ondersteund KPN wel server OS-en. Ik draai het zelf bijvoorbeeld op Microsoft Windows Server 2003 Enterprise Edition. Veritas doet voor mij netjes de back-up van alle belangrijke data naar HD en dan doet KPN Back-up Online het naar hun servers overzetten.Mars Warrior schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:32:
Heel mooi. Dan denk ik dat ik KPN beperk tot de demo periode en verder ga met deze want dat geklooi om om al die beperkingen (geen server OS, geen mapped drives etc.) heen te werken ben ik eerlijk gezegd een beetje zat
Dat jij geen mapped drives kan gebruiken is gewoon logisch om dat het policy is dat je het voor één PC mag gebruiken. Dus je begint hier beetje te bashen over iets waar je niet voor betaald. Neem Back-up Online voor Servers en je kan wel netwerkschijven back-uppen.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb meer vertrouwen in KPN dan in één of andere onbekende third party waarvan je niet weet waar die de gegevens allemaal naartoe sleept of op welk grondgebied ze worden opgeslagen. Wie weet wordt het binnen 24 uur wel door de FBI bekeken. Niet dat ik de data die naar KPN toe gaat onversleuteld laat, maar dat is iets anders
Ik keek ook even naar de prijs/prestatie. Voor de door mij gewenste ruimte zou ik dan 100 euro / maand gaan betalen vanwege het feit dat ze een verschil maken tussen wel/geen server OS en policies aangaande mapped drives (wie heeft er tegenwoordig niet een simpel NASje staan??) die ik niet geheel kan begrijpen, terwijl het domweg om dezelfde data gaatcyspoz schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:51:
[...]
Ik vind dat beetje onzin wat je daar zegt. Om te beginnen ondersteund KPN wel server OS-en. Ik draai het zelf bijvoorbeeld op Microsoft Windows Server 2003 Enterprise Edition. Veritas doet voor mij netjes de back-up van alle belangrijke data naar HD en dan doet KPN Back-up Online het naar hun servers overzetten.
Dat jij geen mapped drives kan gebruiken is gewoon logisch om dat het policy is dat je het voor één PC mag gebruiken. Dus je begint hier beetje te bashen over iets waar je niet voor betaald. Neem Back-up Online voor Servers en je kan wel netwerkschijven back-uppen.

Dat ben ik met je eens, maar aan de andere kant kan ik voor de server variant prijs van KPN wel 10 andere aanbieders nemen en staan mijn gegevens (voornamelijk foto's) op minimaal 10 plekken waarvan het mij een rotzorg zal zijn dat de FBI of KGB deze gaat zitten bekijkenIk weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb meer vertrouwen in KPN dan in één of andere onbekende third party waarvan je niet weet waar die de gegevens allemaal naartoe sleept of op welk grondgebied ze worden opgeslagen. Wie weet wordt het binnen 24 uur wel door de FBI bekeken. Niet dat ik de data die naar KPN toe gaat onversleuteld laat, maar dat is iets anders

Oh ja KGB is er ook nogMars Warrior schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:51:
Dat ben ik met je eens, maar aan de andere kant kan ik voor de server variant prijs van KPN wel 10 andere aanbieders nemen en staan mijn gegevens (voornamelijk foto's) op minimaal 10 plekken waarvan het mij een rotzorg zal zijn dat de FBI of KGB deze gaat zitten bekijken
iDrive en zeker Mozy bieden public/private key versleuteling aan, dus wat dat aangaat kunnen ook hun, itt de KPN, niet bij je gegevens komen.Wat je natuurlijk wel kan doen is zelf je data versleutelen voordat je die back-upped. Alleen is dat wat lastig te combineren met incrementele back-ups.
Alleen Mozy heeft weer dezelfde 'policy' als de KPN als het gaat om het gebruik van een server OS: je betaalt meteen een heel stuk meer ($0.50 / GB / maand) itt een niet server OS voor $4.95 / unlimited / maand...
Kortom: voorlopig is iDrive degene met de minste restricties en met veruit de meeste functies: je kunt met iDrive ook gegevens delen met anderen die ook nog eens gegevens kunnen uploaden. Heel leuk voor een clubje fotografen bijv. om foto's te delen... (oke, hier zijn ook andere mogelijkheden voor als FolderShare, maar dan moet je dus wel weer een eigen server etc. hebben...).
Los van de aanbieder vind ik het overigens een enorme weelde om verzekerd te zijn van een automatische backup + versiebeheer en dat je van welke plek dan ook, zonder zelf een eigen web/ftp server oid te moeten inrichten dat je bij je spullen kunt en dat voor een bedrag waar je nog niet eens een hamburger menu van kan kopen
Dat is inderdaad een terrechte opmerking, dus eigenlijk moet je er ook niet vreemd van opkijken als je straks misschien iets meer moet gaan betalen. Maar dan nog steeds geld dat het voor back-up waarschijnlijk niet duur is.Mars Warrior schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:46:
Los van de aanbieder vind ik het overigens een enorme weelde om verzekerd te zijn van een automatische backup + versiebeheer en dat je van welke plek dan ook, zonder zelf een eigen web/ftp server oid te moeten inrichten dat je bij je spullen kunt en dat voor een bedrag waar je nog niet eens een hamburger menu van kan kopen
Ik zag trouwens deze week ergens op een website een mooie uitspraak die in dit Back-up topic wel thuis past.
In life there are two kinds of people -- those who have lost their data and those who are gonna lose their data.
Dat zou me verbazen, maar ook $15 per maand voor 150GB zou ik er ook nog voor over hebben (mits werkend op Server OS). Storage wordt steeds goedkoper en de concurrentie neemt ook hard toe. Gunstig voor ons!cyspoz schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:09:
[...]
Dat is inderdaad een terrechte opmerking, dus eigenlijk moet je er ook niet vreemd van opkijken als je straks misschien iets meer moet gaan betalen. Maar dan nog steeds geld dat het voor back-up waarschijnlijk niet duur is.
[...]
Het valt me op wat een extreme bedragen je betaalt bij de meeste kleine online backup providers, die ik nog een stuk minder vertrouw. Ik had zelf een tijd geleden een account bij remote-backup.nl (10GB voor EUR10/maand). Op zich beviel dat, maar daar was op een gegeven moment mijn account inclusief alle data zomaar "verdwenen"!
Hoewel een nieuwe speler op dit gebied dient KPN voor dat soort bedrijfjes een pijnlijke klap uit (zelfs voor iaso.nl, waar de software vandaan komt).
De enige feature die ik echt mis in de IDrive software is de ondersteuning voor het detecteren en slechts eenmalig opslaan van identieke bestanden uit de backup set, waardoor dubbele bestanden in verschillende paden toch maar 1x geupload hoeven worden, en het verplaatsen van een hele folder niet inhoudt dat alle bestanden opnieuw hoeven te worden geupload. IMO zou dit voor iedereen gunstiger zijn, zowel voor de storage provider (diskruimte besparing) als klanten (upload tijd).
Voorlopig zie ik geen concurrentie voor IDrive (en als onderdeel van Pro Softnet hebben ze al een hele tijd ervaring op dit gebied). Mijn 30Gb staat er na 4 dagen uploaden op, ik hoop even vooruit te kunnen.
Ik heb twee abonnementen van KPN's Back-up Online op twee verschillende systemen draaien.
Mijn Windows XP systeem gebruikt (nog) Backup-online versie 1 en werkt voorbeeldig.
Mijn Vista Ultimate gebruikt de nieuwere Backup-Online versie 2 en crasht ieder uur.
Reden probeer ik nog te achterhalen (krijg geen duidelijke foutboodschap) maar mogelijk kan het een van de volgende oorzaken zijn:
a) Back-up Online versie 1 slaat grote bestanden (limiet rond de 3Gb) automatisch over en versie 2 probeert ze wel te backuppen en verslikt zich hier in.
b) Vista en Back-up online versie werken nog niet goed samen.
Al verschillende keren Vista en Back-up Online 2 opnieuw geinstalleert, maar het programma blijft crashen na een half uur tot een uur backuppen.
Ga vanavond eens kijken naar Mozy en iDrive. Voor mij is wel een nadeel dat iDrive een limiet heeft van 150Gb.
Gr, Ruud.
Mijn Windows XP systeem gebruikt (nog) Backup-online versie 1 en werkt voorbeeldig.
Mijn Vista Ultimate gebruikt de nieuwere Backup-Online versie 2 en crasht ieder uur.
Reden probeer ik nog te achterhalen (krijg geen duidelijke foutboodschap) maar mogelijk kan het een van de volgende oorzaken zijn:
a) Back-up Online versie 1 slaat grote bestanden (limiet rond de 3Gb) automatisch over en versie 2 probeert ze wel te backuppen en verslikt zich hier in.
b) Vista en Back-up online versie werken nog niet goed samen.
Al verschillende keren Vista en Back-up Online 2 opnieuw geinstalleert, maar het programma blijft crashen na een half uur tot een uur backuppen.
Ga vanavond eens kijken naar Mozy en iDrive. Voor mij is wel een nadeel dat iDrive een limiet heeft van 150Gb.
Gr, Ruud.
De limiet staat duidelijk op de website, dus dat zou geen nieuws moeten zijn:Ynnoz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:18:
Back-up Online heeft geen datalimiet. U kunt zoveel en zovaak back-uppen als u wilt. Er is slechts sprake van een technische limiet. Losse bestanden kunnen niet groter zijn dan 4GB.
Ik ben nog steeds prima tevreden over Online Backup, werkt prima.
Waar ik me wel een beetje aan begin te ergeren is dat McAfee iedere keer een melding geeft als KOB iets doet.
De melding is dat SystemGuards een eenmalige wijziging op de computer hebben toegestaan en gaat dan om het proces COBackup.exe. Ik kan die wijziging dan toestaan, blokkeren of vertrouwen. Probeer iedere keer vertrouwen maar hij wil het niet onthouden...
Iemand anders ditzelfde en misschien wel een oplossing gevonden?
Waar ik me wel een beetje aan begin te ergeren is dat McAfee iedere keer een melding geeft als KOB iets doet.
De melding is dat SystemGuards een eenmalige wijziging op de computer hebben toegestaan en gaat dan om het proces COBackup.exe. Ik kan die wijziging dan toestaan, blokkeren of vertrouwen. Probeer iedere keer vertrouwen maar hij wil het niet onthouden...
Dat klopt, hoewel de limiet specifiek bij Back-up Online versie 1 genoemd wordt volgens mij. Back-up Online versie 1 slaat de bestanden ook netjes over als ze te groot zijn. Daar is niets mis mee.cyspoz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:02:
[...]
De limiet staat duidelijk op de website, dus dat zou geen nieuws moeten zijn:
[...]
Echter, Back-up Online versie 2 begint ze wel te backuppen en breekt daarna het hele backup process af zoals het er nu uitziet. Dat is minder prettig.
Ik voel er weinig voor om al mijn te grote files handmatig te excluden.
Eerste ervaringen met Mozy zijn overigens positief.
Ja mijn ervaringen met McAfee zijn in het verleden erg slecht geweest, mede om dit soort dingen. Daarom gebruik ik nu al heel lang Symantec.Beekforel schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:15:
Ik ben nog steeds prima tevreden over Online Backup, werkt prima.
En zo gaat KPN nou met zijn klanten om.
Kreeg een mailtje dat mijn account verwijderd was :
Op 20-08-07 heeft supportcenter.backup@kpn.com <supportcenter.backup@kpn.com > het volgende geschreven:
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben op uw verzoek het abonnement m.b.t. de dienst "Back-up Online" beëindigd.
Al uw reeds opgeslagen data zal van onze systemen verwijderd worden.
Voor eventuele vragen hierover kunt u contact opnemen met ons supportcenter:
supportcenter.backup@kpn.com
Met vriendelijke groeten,
KPN
Waarna ik het volgende mailtje stuurde :
From:
Sent: maandag 20 augustus 2007 16:25
To: supportcenter.backup@kpn.com
Subject: 148894 // Re: Uw Back-up Online account is verwijderd
Pardon?
Ik heb helemaal geen verzoek hiervoor ingediend !!!!!!
Dus als nu al mijn data weg is wordt ik daar niet vrolijk van.
Gaarne asap uw reactie.
M.vr.g.
XXXXXXXXXXXXXXXX
En dan is dit hun antwoord en zoek het verder maar uit.
Geachte,
Uw data is inderdaad van onze servers verwijderd. U kunt indien u wilt weer een nieuw account aanvragen op www.kpn.com
Sorry voor het ongemak.
met vriendelijke groet,
KPN
Leuk bedrijf dat KPN
Kreeg een mailtje dat mijn account verwijderd was :
Op 20-08-07 heeft supportcenter.backup@kpn.com <supportcenter.backup@kpn.com > het volgende geschreven:
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben op uw verzoek het abonnement m.b.t. de dienst "Back-up Online" beëindigd.
Al uw reeds opgeslagen data zal van onze systemen verwijderd worden.
Voor eventuele vragen hierover kunt u contact opnemen met ons supportcenter:
supportcenter.backup@kpn.com
Met vriendelijke groeten,
KPN
Waarna ik het volgende mailtje stuurde :
From:
Sent: maandag 20 augustus 2007 16:25
To: supportcenter.backup@kpn.com
Subject: 148894 // Re: Uw Back-up Online account is verwijderd
Pardon?
Ik heb helemaal geen verzoek hiervoor ingediend !!!!!!
Dus als nu al mijn data weg is wordt ik daar niet vrolijk van.
Gaarne asap uw reactie.
M.vr.g.
XXXXXXXXXXXXXXXX
En dan is dit hun antwoord en zoek het verder maar uit.
Geachte,
Uw data is inderdaad van onze servers verwijderd. U kunt indien u wilt weer een nieuw account aanvragen op www.kpn.com
Sorry voor het ongemak.
met vriendelijke groet,
KPN
Leuk bedrijf dat KPN

Wat ik nog mis en heel moeilijk info over kan vinden bij KPN zelf.
Is het feit dat je toch ook via website bestanden kan restoren? of in ieder geval bij je bestanden moet kunnen.
Iemand hier al ervaring mee.?
Ik kan alleen maar iroam.backup.kpn.com/iroam vinden.
Maar het inloggen lukt niet.
Is het feit dat je toch ook via website bestanden kan restoren? of in ieder geval bij je bestanden moet kunnen.
Iemand hier al ervaring mee.?
Ik kan alleen maar iroam.backup.kpn.com/iroam vinden.
Maar het inloggen lukt niet.
Auw Dracula, dat vind ik enge berichtgeving. Daar wordt ik niet erg vrolijk van als ik dat soort dingen lees.
Sinds anderhalve dag krijg ik deze melding als ik probeer een backup te maken:
Severe error occurred in application. Rough technical message is:
Functional Process error 21040004: Could not open session.
Nested exception:
Server Operator error 12020003: Error accessing sessions.
Nested exception:
MySQL error 1030: Got error -1 from storage engine
Is dat een probleem bij KPN of bij mij?
Severe error occurred in application. Rough technical message is:
Functional Process error 21040004: Could not open session.
Nested exception:
Server Operator error 12020003: Error accessing sessions.
Nested exception:
MySQL error 1030: Got error -1 from storage engine
Is dat een probleem bij KPN of bij mij?
Ik heb deze melding nog niet voorbij zien komen in de afgelopen 48 uur. Ik draai tussen 05.00 en 07.00 volgens mij de back-up. Ik zie wel regelmatig dit in de logging voorbij komen:
Maar daarna wordt altijd een nieuwe poging gedaan en die gaat dan wel goed.
Update:
KPN heeft trouwens serieuze plannen met deze dienst. Als ik zie hoeveel reclame ze de laatste tijd hiervoor maken. Op mega veel internet websites kom je hun reclame tegen en nu ook op grote Bilboards en de Radio. Als ze maar niet door de eventuele toename in gebruikers kwaliteit gaan inleveren dan vind ik het allemaal goed
code:
1
2
3
4
| 11-9-2007 5:05:07 -------------------------------------------------------------------------------- 11-9-2007 5:05:07 Could not connect: Connection refused. The Data Center was located but it is temporarily busy. (ID: 107) 11-9-2007 5:05:07 Operation completed. 11-9-2007 5:05:07 Done. |
Maar daarna wordt altijd een nieuwe poging gedaan en die gaat dan wel goed.
Update:
KPN heeft trouwens serieuze plannen met deze dienst. Als ik zie hoeveel reclame ze de laatste tijd hiervoor maken. Op mega veel internet websites kom je hun reclame tegen en nu ook op grote Bilboards en de Radio. Als ze maar niet door de eventuele toename in gebruikers kwaliteit gaan inleveren dan vind ik het allemaal goed
[ Voor 23% gewijzigd door cyspoz op 12-09-2007 07:41 . Reden: Update reclame KPN ]
Back-up Online versie 2 (onder Vista) geeft mij niets anders als problemen. Op een andere PC draai ik Back-up Online versie 1 en deze werkt voorbeeldig.
Nu krijg ik met versie 2 een dag de melding:
Sorry, the connection to the server has failed
Please contact your Backup Service Provider
Goed, was een gratis proef account dus weer een nieuw gratis account aangevraagd. Met dit nieuwe account weer dezefde foutmelding.
Een nacht later weer een proef account aangevraagd en nu kreeg ik een andere BSP-code mee:(PBA01 i.p.v. PBA05). Die bleek wel te werken terwijl de aanvraag met PBA05 nog steeds fout loopt.
Mijn conclusie is dat Back-up Online versie 2 nog niet helemaal vlekkeloos werkt.
Nu krijg ik met versie 2 een dag de melding:
Sorry, the connection to the server has failed
Please contact your Backup Service Provider
Goed, was een gratis proef account dus weer een nieuw gratis account aangevraagd. Met dit nieuwe account weer dezefde foutmelding.
Een nacht later weer een proef account aangevraagd en nu kreeg ik een andere BSP-code mee:(PBA01 i.p.v. PBA05). Die bleek wel te werken terwijl de aanvraag met PBA05 nog steeds fout loopt.
Mijn conclusie is dat Back-up Online versie 2 nog niet helemaal vlekkeloos werkt.
Ik heb dezelfde ervaring. Ik zit ook op PBA5. Deze lag gisteravond de hele avond plat, vanochtend vroeg was dit nog steeds het geval. Ik heb nu al enkele malen een afgebroken backup ervaren, en dan kun je weer van voren af aan beginnen. Niet zo fijn met de huidige ADSL upload snelheden. Kortom:
Niet echt netjes voor een product waar zoveel reclame voor gemaakt wordt. Sterker nog: tijdens het tikken van dit berichtje kwam -ie op de radio weer eens langs
In een van de vorige posts is idrive langsgekomen. Ik heb daar nu de free edition (max 2 gb) in gebruik, en ik ben aangenaam verrast door de mogelijkheden, snelheid en prijs (12 maanden ca 50 dollar, met de huidige koers nog geen 35 euro). Geen onbeperkte hoeveelheid storage (fair use 150 gb), maar niets is gratis zullen we maar zeggen. Daarnaast is het ook nog maar afwachten hoe KPN back-up online gepositioneerd gaat worden; bij het aangaan van de 30 dagen testversie staat heel duidelijk dat de 4,95 per maand tot 31/12/2007 geldt.
Niet echt netjes voor een product waar zoveel reclame voor gemaakt wordt. Sterker nog: tijdens het tikken van dit berichtje kwam -ie op de radio weer eens langs

In een van de vorige posts is idrive langsgekomen. Ik heb daar nu de free edition (max 2 gb) in gebruik, en ik ben aangenaam verrast door de mogelijkheden, snelheid en prijs (12 maanden ca 50 dollar, met de huidige koers nog geen 35 euro). Geen onbeperkte hoeveelheid storage (fair use 150 gb), maar niets is gratis zullen we maar zeggen. Daarnaast is het ook nog maar afwachten hoe KPN back-up online gepositioneerd gaat worden; bij het aangaan van de 30 dagen testversie staat heel duidelijk dat de 4,95 per maand tot 31/12/2007 geldt.
Kijk ook eens naar Mozy (www.mozy.com). Ook daar is er een free edition (max 2Gb) en de betaalde versie van $4.95 per maand biedt ongelimiteerde opslag.naarsine schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:08:
In een van de vorige posts is idrive langsgekomen. Ik heb daar nu de free edition (max 2 gb) in gebruik, en ik ben aangenaam verrast door de mogelijkheden, snelheid en prijs (12 maanden ca 50 dollar, met de huidige koers nog geen 35 euro)...
Draait de software van KPN backup niet op Vista?
Ja, men dient alleen de files pagefile.sys en hiberfil.sys te excluden. Huidige probleem op sommige backup servers hebben niets met Vista te maken.dennus2006 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:39:
Draait de software van KPN backup niet op Vista?
[ Voor 13% gewijzigd door Ynnoz op 12-09-2007 16:24 ]
Ik krijg het niet eens geinstaleerd die software!Ynnoz schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:19:
[...]
Ja, men dient alleen de files pagefile.sys en hiberfil.sys te excluden. Huidige probleem op sommige backup servers hebben niets met Vista te maken.
Ik ben - nu enkele weken verder - nog steeds extreem tevreden over idrive (die van EUR 35/jaar). De applicatie draait probleemloos op Server 2003, en ook een af en toe geteste restore werkt prima.naarsine schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:08:
Als ik kijk naar de link van idrive, dan zie ik toch echt geen fair use van 150Gb. Waar heb je dat vandaan?naarsine schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:08:
In een van de vorige posts is idrive langsgekomen. Ik heb daar nu de free edition (max 2 gb) in gebruik, en ik ben aangenaam verrast door de mogelijkheden, snelheid en prijs (12 maanden ca 50 dollar, met de huidige koers nog geen 35 euro). Geen onbeperkte hoeveelheid storage (fair use 150 gb), maar niets is gratis zullen we maar zeggen.
Edit: op de pagina (link)
Ik snap hem al... Verder lezen dan mijn neus lang isA note on the concept of 'unlimited storage' for IDrive-E-Pro
http://www.idrive.com/pricing.htm - In addition, it is important to understand the definition of 'Unlimited' Storage. No storage system can really be unlimited. The concept of 'Unlimited' storage is to facilitate a low one-price plan to backup a PC's critical data that meets the requirement for majority of users for personal use and not to burden users with multiple plans. Any usage of storage and bandwidth that is several multiples of average paid IDrive-E user may be considered as unfair use, this limit from storage point is currently fixed at 150GB and subject to changes. Users exceeding the 150GB limit may choose to upgrade to a business plan; In case of non-action by the users on notification of excess usage, accounts may be cancelled and data removed.

[ Voor 48% gewijzigd door Gé Brander op 15-09-2007 09:06 ]
KPN heeft de laatste dagen veel gesleuteld aan de servers waardoor de installatie er de brui aan gaf nadat je de PBA sleutel had ingevoerd. Volgens KPN zou alles nu weer moeten werken.dennus2006 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:11:
[...]
Ik krijg het niet eens geinstaleerd die software!
Zijn er nog voordelen aan het gebruik van de tweede release?
En: kun je upgraden van de eerste naar de tweede release?
Ik kan hierover in de FAQ op de KPN website niets vinden.
Mijn PC gaat na een half uur automatisch op standby (Windows XP MCE 2005); als hij een opname maakt gaat de PC automatisch weer aan, en MCE houdt het in standby gaan ook tegen. Dit werkt altijd zonder problemen, en is energiezuinig en erg handig.
Als ik een back-up maak echter, probeert de PC wel in standby te gaan, wordt door Online Backup (versie 1) tegengehouden; dit lukt echter niet volledig, waardoor de PC volledig vastloopt. Control-Alt-Delete werkt niet meer, ik moet de PC dan handmatig resetten.
In het logboek staat dan vaak enkele malen:
Het gaat om versie 7.1.5 van het back-uppgrogramma. Wat ik wil is dat óf de PC gewoon op standby gaat en de back-up stopt, óf dat de back-up doorloopt en de PC volledig door blijft draaien zonder vast te lopen.
Zou versie 2 hiervoor mogelijk een oplossing bieden?
Sja, misschien moet ik het aan KPN zelf vragen hoor, maar dat kan nu niet (zondag).
Ik kan hierover in de FAQ op de KPN website niets vinden.
Mijn PC gaat na een half uur automatisch op standby (Windows XP MCE 2005); als hij een opname maakt gaat de PC automatisch weer aan, en MCE houdt het in standby gaan ook tegen. Dit werkt altijd zonder problemen, en is energiezuinig en erg handig.
Als ik een back-up maak echter, probeert de PC wel in standby te gaan, wordt door Online Backup (versie 1) tegengehouden; dit lukt echter niet volledig, waardoor de PC volledig vastloopt. Control-Alt-Delete werkt niet meer, ik moet de PC dan handmatig resetten.
In het logboek staat dan vaak enkele malen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Type gebeurtenis: Waarschuwing Bron van gebeurtenis: Win32k Categorie van gebeurtenis: Geen Gebeurtenis-ID: 240 Datum: 16-9-2007 Tijd: 17:41:52 Gebruiker: n.v.t. Computer: MCE Beschrijving: Een aanvraag om energietoevoer te onderbreken, is geweigerd door COBackup.exe. (...) |
Het gaat om versie 7.1.5 van het back-uppgrogramma. Wat ik wil is dat óf de PC gewoon op standby gaat en de back-up stopt, óf dat de back-up doorloopt en de PC volledig door blijft draaien zonder vast te lopen.
Zou versie 2 hiervoor mogelijk een oplossing bieden?
Sja, misschien moet ik het aan KPN zelf vragen hoor, maar dat kan nu niet (zondag).

[ Voor 14% gewijzigd door pinockio op 16-09-2007 19:53 . Reden: KPN zelf vragen... ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
@ pinockio heb je contact gehad met KPN? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar versie 2 hoewel ik hier las dat die slechter was dan 1?
Kan iemand misschien screen shot posten van versie 2, want volgens mij is die compleet anders dan versie 1.
Ik weet niet of Back-up Online versie 2 de problemen die je hier noemt op gaat lossen. Wel weet ik dat de komende maanden alle gebruikers worden omgezet van versie 1 naar versie 2 (Bron: KPN).pinockio schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:46:
Zijn er nog voordelen aan het gebruik van de tweede release?
Screenshot van je vinden op http://www.kpn.com/kpn/show/id=812214 bij "veelgestelde vragen". Je kan natuurlijk ook zelf een (gratis) 30 dagen trial-out account aanvragen om zelf te kijken naar alle mogelijkheden. Abonnement wordt automatisch na 30 dagen stopgezet.cyspoz schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:36:
Kan iemand misschien screen shot posten van versie 2, want volgens mij is die compleet anders dan versie 1.
Welke verschillende BSP codes zijn er?
In release 1 is er geen sprake van een BSP code.
Dus BSP betreft alleen rease 2.
Is er een verschil tussen de verschillende bsp codes?
[ Voor 55% gewijzigd door two-one op 23-09-2007 12:15 ]
Ik heb reeds als een abbonement Ynnoz. En gebruik versie 1 naar grote tevredenheid. Er zitten wel wat kleine issues in die het niet altijd even gebruiksvriendelijk maken, maar als je die eenmaal door hebt kan je er naar mijn mening erg goed mee werken.
Anoniem: 205556
Ik heb nu een nieuwe online backup provider ondekt.
Je kunt daar voor € 3,99 ex BTW (€4,75 Incl BTW) onbeperkt data opslaan!!
Althans dat staat bij hun op de website.
Ik zie net dat je ook een GRATIS ONLINE BACKUP account kunt bestellen
Iemand ervaring met deze toko?
Ik vind de site een beetje vaag. Kan in ieder geval nergens de technische specs (toegestaan OS etc.) terugvinden, of ben ik kippigAnoniem: 205556 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:29:
Ik heb nu een nieuwe online backup provider ondekt.
Bij de zakelijke variant staat:Mars Warrior schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:15:
[...]
Ik vind de site een beetje vaag. Kan in ieder geval nergens de technische specs (toegestaan OS etc.) terugvinden, of ben ik kippig
Maar ik vind het ook wat vaag allemaal, ik mis ook info over de gebruikte software etc.Multiplatform, één oplossing voor alle besturingssystemen! (Windows, UNIX, Linux, Novell, Solaris, Mac)
En waarom zakelijk een limiet en particulier niet?
Het is maar een gok, maar ik kan me zo voorstellen dat bedrijven veel meer data genereren dan particulieren en dus meer data hebben te back-uppen. Daarnaast is de kans groot dat de upload capaciteit van een zakelijke internet verbinding groter is dan die van een parcticuliere internet verbinding. Dit zouden twee redenen kunnen zijn om daar dus extra beperkingen op te leggen.Beekforel schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:40:
Maar ik vind het ook wat vaag allemaal, ik mis ook info over de gebruikte software etc.
En waarom zakelijk een limiet en particulier niet?
Anoniem: 205556
Ik zie bij "Backup Software" toch de technische specs staan?Mars Warrior schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:15:
[...]
Ik vind de site een beetje vaag. Kan in ieder geval nergens de technische specs (toegestaan OS etc.) terugvinden, of ben ik kippig
Mja, zo kun je het ook zien. Alleen de doorsnee particulier kennende; die gaat zijn gewoon _alle_ data die hij/zij heeft backuppen. En dat gaat vrij hard bij sommigen, meer dan bij een bedrijf wat er aan denkt om deze dienst af te nemen.cyspoz schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:39:
[...]
Het is maar een gok, maar ik kan me zo voorstellen dat bedrijven veel meer data genereren dan particulieren en dus meer data hebben te back-uppen. Daarnaast is de kans groot dat de upload capaciteit van een zakelijke internet verbinding groter is dan die van een parcticuliere internet verbinding. Dit zouden twee redenen kunnen zijn om daar dus extra beperkingen op te leggen.
Persoonlijk had ik het andersom gedaan. Bedrijf betalen ook net wat meer. En die capaciteit van de internetverbinding slaat nergens op natuurlijk, die kun je knijpen aan de server kant.
Ik heb BSP codes 02 en 05 gezien. Kan zijn dat deze gebruik maken van verschillende servers.toineneman schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:11:
Welke verschillende BSP codes zijn er?
Een gemiddelde particulier gebruikt veel meer data dan een bedrijf uit de doelgroep van online backup. (over het algemeen).cyspoz schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:39:
[...]
Het is maar een gok, maar ik kan me zo voorstellen dat bedrijven veel meer data genereren dan particulieren en dus meer data hebben te back-uppen. Daarnaast is de kans groot dat de upload capaciteit van een zakelijke internet verbinding groter is dan die van een parcticuliere internet verbinding. Dit zouden twee redenen kunnen zijn om daar dus extra beperkingen op te leggen.
Denk bij een particulier aan MP3's, onophoudelijke stroom van jpg's en filmpjes.
Bij de meeste bedijven geen sprake van deze byte-vreters.
Ook met zijn 512 Mbit upload, als hij dat al heeft? Ik weet niet of ze alles zouden back-uppen maar misschien heb je wel gelijk.Beekforel schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:44:
Alleen de doorsnee particulier kennende; die gaat zijn gewoon _alle_ data die hij/zij heeft backuppen.
Anoniem: 231307
Dit bedrijf zit gevestigd op exact hetzelfde adres als PerfectBackup. Dit is een gold partner van Ahsay (leverancier van veel backup providers in NL). De goedkope variant is ACB(A Click Backup) die alleen geschikt is voor windows en de zakelijk variant de OBM(online backup manager) van Ashay geschikt voor zo een beetje elk OS waar Java op draait (uit mijn hoofd java versie 1.4 en hoger).Mars Warrior schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:15:
[...]
Naast Ahsay levert IASO en backup agent de meeste online backup software voor ISP's.
IASO levert o.a. KPN
Backup agent wordt o.a gebruikt door argeweb
Ahsay levert rechtstreeks aan 162 nederlandse bedrijven. Een deel daarvan(iig de 4 goldpartners) verkoopt dit weer als OEM door aan andere nederlandse bedrijven.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 231307 op 27-09-2007 17:14 ]
Anoniem: 235452
Ik heb KPN Backup Online nu een paar maanden. Het backuppen gaat prima, maar het terugzetten van een backup (daar doe je het uiteindelijk toch voor) gaat NIET.
Zowel de 'IROAM'-service (alleen maar time-outs), als het herinstalleren van de backup-agent om de backup terug te zetten lukt niet. En de support is uiterst beroerd. Alleen per e-mail (de helpdesk die je kunt bellen typt alleen de e-mail voor je in, ze weten absoluut niks), en de resultaten zijn: of geen antwoord, of een niet terzake doend antwoord. Kortom: een AFRADER.
Heeft iemand anders al het terugzetten van een backup op een andere pc getest, en misschien betere ervaringen?
Zowel de 'IROAM'-service (alleen maar time-outs), als het herinstalleren van de backup-agent om de backup terug te zetten lukt niet. En de support is uiterst beroerd. Alleen per e-mail (de helpdesk die je kunt bellen typt alleen de e-mail voor je in, ze weten absoluut niks), en de resultaten zijn: of geen antwoord, of een niet terzake doend antwoord. Kortom: een AFRADER.
Heeft iemand anders al het terugzetten van een backup op een andere pc getest, en misschien betere ervaringen?
Hmm jammer om te lezen dat jij hier problemen mee ondervind. Welke versie gebruik je? Ik zet zelf wel eens een bestand terug omdat ik dat nodig heb of gewoon als test. Ik heb daarbij nog geen problemen ondervonden en altijd met redelijke snelheden (3 MB/s) bestanden kunnen terughalen.
Dit was dus gewoon altijd met de bestaande installatie, nieuwe heb ik gelukkig nog nooit hoeven proberen.
Dit was dus gewoon altijd met de bestaande installatie, nieuwe heb ik gelukkig nog nooit hoeven proberen.
Strange, ik heb hier ook een keer een volledige backup terug gezet nadat ik m'n pc opnieuw had geinstalleerd (Vista). In eerste instantie kreeg ik allemaal foutmeldingen, maar dat kwam omdat de drive waar ik naar wilde restoren nog niet bestond 
Toen ik die weer had aangemaakt ging het prima met een snelheid van 6Mbit/s.

Toen ik die weer had aangemaakt ging het prima met een snelheid van 6Mbit/s.
Anoniem: 69995
Ik gebruik ook sinds kort backup online van kpn. Alles gaat eigenlijk goed, het backuppen, retrieven. Alleen ik heb nog een paar vragen waar ik geen antwoord op kan vinden. Ik heb op google gezocht, op de site van kpn, ik heb gemaild maar ik krijg geen reactie terug. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik gebruik versie 1 van backup-online.
- Ik heb versie 2 gedownload alleen nu vraagt hij om een BSP code. Wat is dit? Bij versie 1 heb ik daar niets over gezien.
- Hoe kan je de bestanden via het web terughalen? Ik heb iroam geprobeerd, maar daar kan je alleen bestanden stuk-voor-stuk terughalen en geen hele mappen. Ik heb nog een site gevonden:
https://webrestore.backupservice.kpn.com/web-restore/ maar ook hier vraagt hij weer om een bsp code. (die ik dus nooit heb gehad)
Is er een manier om hier nog achter komen of moet ik wachten totdat ik een misschien nog een keer een mailtje terug krijg?
- Ik heb versie 2 gedownload alleen nu vraagt hij om een BSP code. Wat is dit? Bij versie 1 heb ik daar niets over gezien.
- Hoe kan je de bestanden via het web terughalen? Ik heb iroam geprobeerd, maar daar kan je alleen bestanden stuk-voor-stuk terughalen en geen hele mappen. Ik heb nog een site gevonden:
https://webrestore.backupservice.kpn.com/web-restore/ maar ook hier vraagt hij weer om een bsp code. (die ik dus nooit heb gehad)
Is er een manier om hier nog achter komen of moet ik wachten totdat ik een misschien nog een keer een mailtje terug krijg?
Je kan als je versie 1 gebruikt van backup-online, NIET versie 2 gaan gebruiken. Deze twee versies zijn onderling niet uitwisselbaar.Anoniem: 69995 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:37:
Ik gebruik ook sinds kort backup online van kpn. Alles gaat eigenlijk goed, het backuppen, retrieven. Alleen ik heb nog een paar vragen waar ik geen antwoord op kan vinden. Ik heb op google gezocht, op de site van kpn, ik heb gemaild maar ik krijg geen reactie terug. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Blijf dus voorlopig alleen versie 1 gebruiken tot het moment dat KPN besluit iedereen om te zetten naar versie 2.
ASPect backup
http://www.altijdsoftwareparaat.nl/diensten/index.php
weet alleen niet hoeveel het kost.
http://www.altijdsoftwareparaat.nl/diensten/index.php
weet alleen niet hoeveel het kost.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
code:
1
2
3
4
5
6
| 9-10-2007 20:20:14 -------------------------------------------------------------------------------- 9-10-2007 20:20:14 Backup started. 9-10-2007 20:20:14 The scan of the system has completed. This scan began 'Tuesday October 09, 2007 at 08:19:03 PM' and completed 'Tuesday October 09, 2007 at 08:19:20 PM'. 9-10-2007 20:20:15 Message from the Data Center: The requested logon account is not active. Contact support for assistance. 9-10-2007 20:20:15 Backup stopped. 9-10-2007 20:20:16 Done. |
Ik geloof dat we even moeten gaan bellen...
Update:
Na wat moeite de helpdesk weten te bereiken wordt ik morgen terug gebeld door iemand van de betreffende support afdeling.
Update: 10-10-2007 20:00
Vanavond dus niet terug gebeld door KPN. Maar opnieuw contact opgenomen en ze hebben het opnieuw vastgelegd in het systeem. Heb ook maar meteen zelf een e-mail gestuurd.
Ook maar vast langzaam uitzoeken hoe ik een automatische incasso moet blokkeren.
Update: 11-10-2007 20:10
Nog steeds niets gehoord van KPN via welke multi media kanalen dan ook. Had op zijn minst een ontvangstbevestiging verwacht.
Update: 12-10-2007 14:33
Inmiddels terug gebeld door iemand van KPN. Bij nader onderzoek bleek mijn account op on hold te staan. Dit gebeurd volgens de persoon op het moment dat niet aan de betaling voldaan is. Hij was het gelukkig wel met mij eens dat dit bij automatische incasso wel erg knap is

Verder onderzoek was nodig om te achterhalen wat er aan de hand was. Maandag wordt ik hier over terug gebeld.
Hij merkte verder op dat ik Back-up Online onder Windows 2003 draaide, maar gaf wel aan dat er op de website niet staat dat het niet is toegestaan of niet gesupport wordt:
Update: 15-10-2007 13:122. Welke besturingssystemen worden ondersteund?
Back-up Online ondersteunt alle gangbare Windows-versies vanaf Windows 9x. KPN adviseert echter om Back-up Online te gebruiken in combinatie met Windows 2000 of hoger, aangezien Microsoft besturingssystemen van het type Windows 9x en ME niet meer ondersteunt.
Inmiddels terug gebeld door een persoon met kennis van zaken. Mijn account is tijdelijk op on hold gezet omdat ik hun dienst gebruik op Windows Server 2003. Dit is blijkbaar niet de bedoeling, ook al staat dit niet in de voorwaarden. In de voorwaarden van versie 2 zou dit wel staan en wordt dit ook voorkomen door de installer.
Daarnaast zou ik inmiddels 2 TB aan data in gebruik nemen op hun storage netwerk. Ook al is er op dit moment niet echt een duidelijk policy met betrekking tot data verbruik, het is in iedergeval niet de bedoeling dat er dergelijke hoeveelheden worden verbruikt.
Verder wist hij me te informeren dat ze momenteel aan het migreren zijn met hun dienst. De mensen die versie 1 hebben zullen inderdaad binnen niet al te lange tijd (> 2 maanden) om moeten naar versie 2. Dit heeft te maken met de leverancier die er achter zit of zo iets. Verder gaf hij aan dat er op dit moment veel mensen zijn die een account afsluiten en een initiële back-up aan het maken zijn. Daardoor is het dus super druk in de data centers. Als dat straks allemaal achter de hand is wordt ook de snelheid beter. Bij versie 2 zouden ook wat wijzigingen in de policy komen waardoor ik alsnog met mijn huidige gebruik in de problemen zou komen.
Ik kan natuurlijk heel flauw doen en zeggen regels zijn regels en moeilijk gaan liggen doen, maar ik ben redelijk en zie ook wel in dat het wat anders moet en daarom heb ik aangegeven wat wijzigingen te willen doorvoeren om het data verbruik in iedergeval terug te dringen en de dienst voortaan op Windows XP te gaan draaien.
Ik moest hiervoor een nieuwe account gaan aanvragen en dan na verloop van tijd mijn oude opzeggen. Ik ben benieuwd of dit allemaal goed gaat lopen met de betaling en jaar contracten alhoewel hij aangaf dat ze op dit moment niet moeilijk doen over jaar contracten.
[ Voor 93% gewijzigd door cyspoz op 15-10-2007 13:23 . Reden: Update 15-10-2007 13:12 ]
Anoniem: 69995
Ok dan blijf ik bij versie 1Ynnoz schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:55:
[...]
Je kan als je versie 1 gebruikt van backup-online, NIET versie 2 gaan gebruiken. Deze twee versies zijn onderling niet uitwisselbaar.
Blijf dus voorlopig alleen versie 1 gebruiken tot het moment dat KPN besluit iedereen om te zetten naar versie 2.
Volgens mij is iRoam ook bedoeld om slechts een enkel bestand terug te halen. Als je alles wilt terug halen zul je gewoon het back-up programma moeten gebruiken.
Ik gebruik sinds juni dit jaar versie 1 van KPN voor de backup van m'n notebook. Nu heb ik m'n netwerk opnieuw ingericht thuis en besloten om m'n vaste pc te backuppen (daar synchroniseer ik al m'n data van de notebook mee), dus was ik verplicht om de complete backup opnieuw te doen (andere directorystructuur). Maar daarvoor heb ik wel gekozen om naar versie 2 over te gaan, aangezien binnenkort iedereen over moet (las ik ergens). Op zich werkt het programma wel goed, maar ik vind dat de uploadsnelheid niet echt super is. Ik heb thuis maar een 1 mbit upload, maar volgens mij wordt daar niet compleet gebruik van gemaakt. ik upload nu ongeveer 1,8gb per dag. Iemand anders ook ervaringen met deze trage upload?Voor de rest werkt het programma wel goed moet ik zeggen. Als ie klaar is met uploaden zal ik het downloaden eens proberen met versie 2.
Wel 1 heel groot nadeel: om over te gaan naar versie 2 moet je een nieuw contract afsluiten.
Heel apart, maar dat was de methode volgens de helpdesk (die bij mij trouwens wel binnen enkele uren tot max. 1 dag reageerden). Nu heb ik dus tijdelijk even 2 abonnementen en als versie 2 eenmaal alles gebackupped heef dan kan ik het contract van versie 1 kosteloos ontbinden. Wel vreemd, maar op zich werkt het wel...
Wel 1 heel groot nadeel: om over te gaan naar versie 2 moet je een nieuw contract afsluiten.
Heel apart, maar dat was de methode volgens de helpdesk (die bij mij trouwens wel binnen enkele uren tot max. 1 dag reageerden). Nu heb ik dus tijdelijk even 2 abonnementen en als versie 2 eenmaal alles gebackupped heef dan kan ik het contract van versie 1 kosteloos ontbinden. Wel vreemd, maar op zich werkt het wel...
Inderdaad...
Daar wens ik je erg veel succes mee, ben benieuwd of dat goed gaat lukken. Ik snap trouwens niet dat KPN als automatiseerder nog steeds dit soort trieste dingen niet gewoon normaal kan regelen. Dit is toch de zieligheid zelve dat je klanten moet gaan lastig vallen met de administratieve puinzooi die ze er blijkbaar van maken. Als een klant wil overstappen naar versie 2 moet dat toch kunnenRoy schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:40:
dan kan ik het contract van versie 1 kosteloos ontbinden.

Inderdaad, ik begrijp ook niet dat dat overstappen zo moeilijk is.cyspoz schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 07:52:
[...]
Daar wens ik je erg veel succes mee, ben benieuwd of dat goed gaat lukken. Ik snap trouwens niet dat KPN als automatiseerder nog steeds dit soort trieste dingen niet gewoon normaal kan regelen. Dit is toch de zieligheid zelve dat je klanten moet gaan lastig vallen met de administratieve puinzooi die ze er blijkbaar van maken. Als een klant wil overstappen naar versie 2 moet dat toch kunnen
Maar ik heb gelukkig een e-mail met daarin een naam en een direct mailadres, voor het geval het inderdaad een rotzooi wordt...
Inderdaad...
Ik heb ook eens gemailed met de helpdesk van online backup omdat ik vond dat ze die facturen wat netter moesten regelen maar daar heb ik nooit weer wat van gehoord?

Ik heb nu een paar weken iDrive (www.idrive.com), eerst een gratis 2 gig testaccount om te proberen, en nu voor $50 per jaar een unlimited (max 150gig), bevalt me prima moet ik zeggen, de backup software maakt op mij een stabiele indruk (vanaf Vista), en ook het terughalen gaan netjes en overzichtelijk. Backuppen gaat bij mijn continu met de maximum adsl snelheid (900kb/sec).
Ook zaken die KPN onder zakelijk gebruik vindt vallen (Win2003, netwerkschijven backuppen etc), mag bij iDrive gewoon als particulier.
Ook zaken die KPN onder zakelijk gebruik vindt vallen (Win2003, netwerkschijven backuppen etc), mag bij iDrive gewoon als particulier.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Voor iedereen die belangrijke bestanden gebackupt heeft, let op: na 30 dagen schijn je ze niet meer terug te kunnen halen. Misschien dat iemand dat kan testen en bevestigen.
Anoniem: 236540
Heren/Dames,GlowMouse schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:32:
Voor iedereen die belangrijke bestanden gebackupt heeft, let op: na 30 dagen schijn je ze niet meer terug te kunnen halen. Misschien dat iemand dat kan testen en bevestigen.
Geen paniek, als jullie alles goed lezen zit de vork als volgt in de steel.
Deze 30 dagen hebben NIET betrekking op bestanden die opgeslagen zijn EN nog steeds in de backup selectie zitten. Deze 30 dagen hebben dus betrekking op bestanden die niet meer op u pc aanwezig zijn OF bestanden die NIET meer in de backup selectie zitten. KPN vindt dus wel dat deze bestanden nog 30 dagen bewaard moeten blijven, zodat deze toch nog gerestored kunnen worden in geval van calamiteiten binnen deze periode. Dit is de zg retention periode, een bekend begrip in de backup wereld.
M.a.w. uw bestanden blijven gewoon bewaard als aan bovenstaande wordt voldaan.
Er kunnen geen bestanden zomaar verwijderd of verdwenen zijn !!
En op dit moment doet KPN helemaal niet moeilijk met retention, want ik kan bestanden van 4 maanden oud nog steeds terug halen. Alleen de 30 dagen is wat ze minimaal garanderen.
* Tukk is ook i-drive gaan gebruiken. Ik ben de data een beetje aan het verzamelen, zodat de upload vanavond kan beginnen. 50 dollar voor een jaar is niet duur voor 150Gb. (KPN, eat your heart out
)
De software van I-drive werkt prettig, ik heb eerst een halve gig ge-upload om het uit te proberen, werkt vlot en het terug krijgen werkte zonder ook maar 1 regel manual te hebben doorgenomen.
De software van I-drive werkt prettig, ik heb eerst een halve gig ge-upload om het uit te proberen, werkt vlot en het terug krijgen werkte zonder ook maar 1 regel manual te hebben doorgenomen.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Inmiddels test ik KPN Backup Online.
Maar wat mij opvalt is dat het uploaden traag gaat. 5 Gb aan data gebeurt inmiddels voor meer dan 14 uur. Mijn ADSL snelheid up is 1 Mb.
Wat mij opvalt is dat de tool een partij bestanden upload en dan voor ongeveer 30 seconden blijft "hangen". De tijd loopt door (tool reageert wel) maar dan doet de applicatie verder niks. Er is dan geen 100% CPU en geen andere netwerk activiteiten.
Virusscanner uitschakelen heeft niet geholpen.
Iemand die dit ook heeft ondervonden en weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Maar wat mij opvalt is dat het uploaden traag gaat. 5 Gb aan data gebeurt inmiddels voor meer dan 14 uur. Mijn ADSL snelheid up is 1 Mb.
Wat mij opvalt is dat de tool een partij bestanden upload en dan voor ongeveer 30 seconden blijft "hangen". De tijd loopt door (tool reageert wel) maar dan doet de applicatie verder niks. Er is dan geen 100% CPU en geen andere netwerk activiteiten.
Virusscanner uitschakelen heeft niet geholpen.
Iemand die dit ook heeft ondervonden en weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Overbelast netwerk bij KPN omdat er op dit moment heel veel mensen een abbonement afsluiten en allemaal een volledige back-up moeten doen de eerste keer.
Ik vroeg me al af hoe het zat met bepaalde uitzonderingen. Ik bedoel:Anoniem: 236540 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:17: Deze 30 dagen hebben dus betrekking op bestanden die niet meer op u pc aanwezig zijn OF bestanden die NIET meer in de backup selectie zitten. KPN vindt dus wel dat deze bestanden nog 30 dagen bewaard moeten blijven, zodat deze toch nog gerestored kunnen worden in geval van calamiteiten binnen deze periode. Dit is de zg retention periode, een bekend begrip in de backup wereld.
M.a.w. uw bestanden blijven gewoon bewaard als aan bovenstaande wordt voldaan.
Er kunnen geen bestanden zomaar verwijderd of verdwenen zijn !!
wat nou als ik inderdaad op mijn schijf een bestand weghaal uit een map of een map zelf die er bij de vorige backup nog bijstond? Wordt die dan meteen weggehaald van de KPN server bij de volgende backup? Want dat is wel wat ik nu merk als ik bij terughalen kijk na een nieuwe backup. Oftewel het is altijd een precieze backup van je huidige schijf....
En wat nou als ik een van een bestand een oudere versie op de schijf heb staan dan de versie die op de KPN server staat? Ik neem dat oud nieuw overschrijft in dit geval? Ik weet het alleen niet zeker
Zulke dingen kan ik op de site niet echt terugvinden.
En wat betreft die retenion period: ik begrijp dat als een map of bestand 30 dagen lang niet in de selectie zit, KPN die weghaalt van hun server. Wat gebeurt er echter als ik 30 of meer dagen simpelweg geen backup draai? (Dus het programma niet aan heb staan) Dan gebeurt er hoop ik toch niets?
[ Voor 15% gewijzigd door Ali G op 19-10-2007 21:27 ]