[KPN] Online Backup

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 62.243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:53

Wildfire

Joy to the world!

*zucht*

Eergisteren KPN Online Backup geïnstalleerd, werkt het niet. Ik zag 's ochtends een mailtje dat er geen backup was ontvangen. OK, Klik ik eens op "Start backup". En dan begint het ding te zeuren dat ik een server licentie moet hebben.

WTF? Ja, het draait op een Windows Server OS, maar dat betekent niet automatisch dat ik ook SQL enzo wil backuppen. De enige reden dat het op een Server OS draait is dat de bestanden die gebackupped moeten worden op een Linux fileserver staan. Ik dacht dus, ik kopiëer gewoon elke avond via een scriptje de nieuwe en gewijzigde bestanden naar de Windows Server (enige andere PC die altijd aanstaat) en dan kan Backup Online aan de slag.

OK. Ik heb hier nog een Windows PC reserve liggen, die maar eens opnieuw installeren en dan inrichten voor KPN Online Backup.... pffft.

(jammer dat me dit vantevoren niet duidelijk was geworden bij KPN, maar ja)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
* Morgoth is niet zo slim geweest

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd. In principe had ik even alle belangrijke bestanden op een andere schijf gezet, maar ik dacht, als ik iets vergeet heb ik het ook allemaal nog via online backup. Natuurlijk iets vergeten namelijk m'n outlook .pst bestand waarin al m'n mailtjes staan. Nu dacht ik, dat kan ik mooi via backup online terugzetten. Nu vroeg het programma tijdens de installatie echter om een DSP-code, maar die staat natuurlijk in een mailtje van KPN die in m'n outlook .pst bestand staan waar ik dus niet bij kan omdat die alleen in m'n backup bij KPN zit.

Nu heb ik kpn hierover al gemaild, maar nog steeds geen reactie. Is dat mailadres van hun de enige manier om achter je DSP code te komen? Of hebben ze ook een telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 07:39

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Je kan het zakelijke support nummer bellen, maar daarmee kom je nog steeds niet bij de mensen die de werkelijke support leveren. Zij doen niets anders dan kijken of je klacht reeds is ingevoerd in hun systeem en wat de status er van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Lekker is dat, ze hebben ook nog steeds niet gereageerd op de email. Zit nu al een hele tijd zonder m'n mail :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

QuestionMarc schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:19:
[...]

Kan iemand een antwoord geven op de 2e vraag? Dat je dus alles opnieuw moet backuppen?

Dat zuigt namelijk nogal, want van 50GB backuppen via ADSL word ik echt niet blij!
voor bijna 6 euro per maand heb je binnen 2 jaar een externe USB schijf van 500 GB terugverdiend.
En die leg je in de la op je werk of ergens anders separaat... of je zet hem in de ftp directory lijst bij iemand die je vertrouwt en regelmatig on-line is met zijn pc....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 18-04-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Anoniem: 19701 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:47:
[...]
voor bijna 6 euro per maand heb je binnen 2 jaar een externe USB schijf van 500 GB terugverdiend.
En die leg je in de la op je werk of ergens anders separaat... of je zet hem in de ftp directory lijst bij iemand die je vertrouwt en regelmatig on-line is met zijn pc....
Het voordeel van online-backup (ik gebruik nu i-drive al bijna 1 jaar) maar het is vooral in het 's nachts ongemerkt een backup maken.

Een harddisk aansluiten, opdracht geven om de kopieeren, los koppelen, meenemen en opbergen wordt op den duur niet meer gedaan omdat het te veel werk is. In de nacht lekker een backupje trekken waar je niets van merkt is dan gewoon lekker...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

das theorie...? (voor velen, niet voor jou?)
nu de praktijk: de problemen waar ik over lees zijn niet mis.... En ik heb tientallen GB's foto's en videos van vakanties en mail-archief. De docs en pdf;s als archief vallen in het niet daarbij, heb geen mp3 of speelfilm archief.
Voor mij is die moeite om het even.... beiden moet je wel....doen. Maar misschien is het persoonlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

Het kan ook anders. Ik draai nu ongeveer een half jaar met KPN Online Backup zonder noemenswaardige problemen. Ik heb 2x een mail gehad dat er geen backup is gedraaid. Hierbij moest ik om volledig onduidelijke reden de software opnieuw installeren om het programma weer werkend te krijgen. Gewoon over de oude heen met behoud van instellingen.
Ik backup bijna 10.000 foto's en de bestanden in de users directory van Vista. Ook restoren is tot nu toe probleemloos gegaan. Niet vaak nodig gehad, maar het werkte.

Ik gebruik het voornamelijk om zeker te zijn dat de digitale foto's veiliggesteld zijn. De rest van de bestanden is mooi megenomen. Uiteraard bewaar ik mijn licentiegegevens ook ergens anders dan op de pc. Ik heb er anders niks aan als de pc crashed en ik wil restoren....

Al met al een tamelijk probleemloze ervaring die mij behoorlijk gerust stelt.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Anoniem: 19701 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:33:
das theorie...? (voor velen, niet voor jou?)

nu de praktijk: de problemen waar ik over lees zijn niet mis.... En ik heb tientallen GB's foto's en videos van vakanties en mail-archief. De docs en pdf;s als archief vallen in het niet daarbij, heb geen mp3 of speelfilm archief.
Voor mij is die moeite om het even.... beiden moet je wel....doen. Maar misschien is het persoonlijk?
Voor mij is het praktijk, maar alleen mijn foto/doc archief (geen mp3 of movie). Bij elkaar ongeveer 8 GB. En het werkt voor mij perfect. Alleen wel via Idrive ivm dat ik een server os draai. Maar het werkt voor mij nu al lang probleemloos. (en gratis :P )

En knap als je het vol houd om dagelijks (of zelfs wekelijks) netjes met je HD een backup te maken... Mijn ervaring is dat het meestal minder goed gaat naar verloop van tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 19-04-2008 07:57 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Wordt er nu wel beetje moe van, heb nu twee mailtjes gestuurd naar de support afdeling, maar nog steeds geen reactie gehad. Hoe lang moesten jullie meestal wachten op een antwoord? Ik vind dit service van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Misschien bellen met KPN Software Online Servicedesk: 0800-0200989

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Heb nu eindelijk een mailtje gekregen met de benodigde gegevens. Nu heb ik echter iets anders geks. Ik heb nu de backup manager weer geinstalleerd en nu wilde ik m'n outlook .pst bestand terugzetten vanaf de backup naar een specifieke locatie op m'n harde schijf. Maar dan krijg ik de mededeling "Het is niet mogelijk om alle bestanden terug te zetten. Neem s.v.p. ontact op met uw Backup Service Provider." Sommige andere bestanden kan ik wel terug zetten, maar deze niet.

Ik ging vervolgens kijken of ik andere bestanden wel kon backuppen, maar ik kan eigenlijk alleen backuppen van de schijf die sinds de herinstallatie dezelfde drive letter heeft. Ik heb mijn partities wat gewijzigd na de herinstallatie. Windows stond eerst op E en nu op F en wat nu E is was eerst H. Alleen C is hetzelfde gebleven, en ook daar alleen kan ik vanaf dingen terug zetten.

Zou dat daar mee te maken hebben? En is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:10

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Ik heb net SP3 van Windows XP geïnstalleerd, sindsdien start de Backup Manager niet meer op. Ben ik de eerste met Backup Online en SP3 die dit probleem tegenkomt?

On a clear day you can C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-05 23:22

JBX

Naar zeg, Vurabes. Al geprobeerd opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes

Vurabes

Ik heb het er al wel afgegooid maar de downloadlink in het welkomstmailtje werkt niet meer dus ik heb geen setup, dat moet ik dus eerst even regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes

Vurabes

Bedankt Morgoth, ik had hem vlak voordat je de links plaatste ook al gevonden maar toch bedankt.

Helaas diende het volgende probleem zich meteen aan want het setup scherm is leeg en zwart, ik kan wel door de wizzard heenlopen maar ik weet niet wat er allemaal gevraagd wordt en of ik ergens wat moet invullen.

Afbeeldingslocatie: http://www.koenhumblet.nl/static/got/setup.jpg

Ik heb al geprobeerd om een andere taal te kiezen bij de installatie en de schermkleuren aan te passen zodat de tekst bijvoorbeeld rood wordt maar dat helpt niet, volgens mij staat er gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Das gek, ik heb hem net ook even opnieuw moeten installeren. Maar bij mij doet hij het prima? Heb je net 2.0 framework e.d. geinstalleerd? Volgens mij moeten die daarvoor geinstalleerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes

Vurabes

Ik heb alle versies van het .NET framework geïnstalleerd, dus dat zou in orde moeten zijn, maar op de wiki van IASO backup las ik dit:
Dependencies

The IASO software does not depend on any supporting middle layer, such as JAVA or .NET and is therefore easy to install and not vulnerable to security leaks in these frameworks. The speed of the backup and restore is also unparalleled, because the software communicates directly with the OS at the lowest possible level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Hm, dan zou ik het helaas ook niet weten... vervelend dat die KPN support desk alleen te mailen is en vrij traag is in reageren :(.

Ik kan nog steeds niet een aantal specifieke files niet terughalen :(, zie ook: Morgoth in "[KPN] Online Backup". Niemand daar ooit problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes

Vurabes

Ondanks het zwarte installatiescherm is het me gelukt om Backup Manager opnieuw te installeren, met de handleiding ernaast kon ik afkijken waar ieder veld moest zitten.

Backups restoren gaat nu prima, maar als ik backups probeer te maken dan zegt hij dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.koenhumblet.nl/static/got/backupfout.jpg

Een melding waar ik niet zo veel mee kan, eigenlijk niets. In de logfiles is ook niks terug te vinden helaas.
Morgoth schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:01:
Hm, dan zou ik het helaas ook niet weten... vervelend dat die KPN support desk alleen te mailen is en vrij traag is in reageren :(.
Pssst... 0800-0200989 en dan optie 2 in het menu...
Toen ik belde vertelde een medewerker dat er onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden en dat ze niet weten hoe lang dat nog gaat duren. Maar het duurt nu al meer dan 24 uur, ik vind het wel een beetje vreemd.
Morgoth schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:01:Ik kan nog steeds niet een aantal specifieke files niet terughalen :(, zie ook: Morgoth in "[KPN] Online Backup". Niemand daar ooit problemen mee gehad?
Nee, gelukkig nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Ah, relaxt dank je :). Maar ik heb dit probleem al nu zo'n 2 weken, das al wel iets meer dan 24 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215713

Ik heb het zelfde probleem al bijna 4 weken. Elke keer zegt kpn backup mislukt maar zonder foutmelding. Ik heb ook gebeld en gemaild en je wordt dus gewoon niet verder geholpen. Ja 2 weken terug kreeg ik een mailtje dat er server problemen waren. Daarna niks meer vernomen zelfs geen antwoord op mailtjes !!

Gewoon een klote service dus !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
ik heb de dienst een tijdje gebruikt.. tot ik ineens een e-mail kreeg dat de opzegging ontvangen is, en de dienst derhalve beeindigd zou worden..

ik heb ze gelijk die middag gebeld, om te vragen of ze mij die opzegging konden laten zien omdat we daar helemaal GEEN opdracht toe hadden gegeven, we hebben helemaal geen opzegging in gang gezet, we waren tevreden over de dienst..

de opzegging konden ze me niet tonen, er was totaal niets van terug te vinden.. maar wat erger was, de opzegging was wel gelijk in behandeling genomen en ons account was gedelete en uitgezet, alle data weg! maar een nieuwe factuur sturen bleek geen probleem voor kpn.. :p
nu hadden we in dit geval geen probleem qua data, maar stel dat dat wel zo was geweest, wat dan?

de enige manier waarop ik weer gebruik kon maken van de dienst backup online, was een nieuw contract aanvragen en de dienst opnieuw te activeren :|

de factuur is overigens netjes gecrediteerd, nieuwe facturen zijn uitgebleven.. maar dat is ook de enige medewerking die ik heb gehad van kpn, geen excuses tijdens de vele telefoongesprekken die plaats hebben gehad

de dienst leek veelbelovend, backup zonder er naar om te kijken, met een handig overzicht in de email, voor een goeie prijs. echter, gezien deze eerdere ervaring ben ik eigenlijk nog steeds op zoek naar een goed alternatief.. terug naar KPN ga ik in ieder geval niet ;)

zoals ze nu dus in de reclame vertellen: "je bestanden altijd veilig opgeslagen", is niet helemaal "altijd"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Had jij toevallig een oude versie van de dienst dsmeef? Ik zie KPN er namelijk wel voor aan om gewoon de oude dienst op die manier uit te faseren en mensen over te zetten naar de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
  • Laatst online: 08-06-2024
cyspoz schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 07:53:
Had jij toevallig een oude versie van de dienst dsmeef? Ik zie KPN er namelijk wel voor aan om gewoon de oude dienst op die manier uit te faseren en mensen over te zetten naar de nieuwe versie.
Nee, ik had juist de nieuwe interface, ik had het contract ook pas een maand of 6~7 lopen geloof ik. Ik gok dat ik dan dus niet tot de oude groep toebehoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Nee daar hoor je dan inderdaad niet bij. Het is trouwens wel ergelijk dat KPN in alle gevallen accounts onherroepelijk lijkt te verwijderen. Dat ze namelijk een foutje maken kan natuurlijk iedereen gebeuren, alleen als je hem vervolgens niet kan herstellen dan is dat wel erg kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Zijn er meer mensen die de laatste tijd problemen hebben met KPN's Backup Online? Ik krijg op mijn 2 accounts regelmatig nu de melding dat de server niet te benaderen is. Voor mijn 1e account had ik daar het afgelopen jaar eigenlijk geen last van, hooguit een incident. De laatste 2 weken is het af en aan mis voor één van de accounts (wisselend).
Ik heb daarover een mail gestuurd naar ze. Ik heb als antwoord gekregen dat de recente storing (waarover e.e.a. in de media stond) de oorzaak was van het niet kunnen bereiken van de servers, maar dat zou opgelost moeten zijn. Nu heeft mijn 2e account ineens weer geen connectie sinds 2 dagen. Hebben meer deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Gisteravond werkte het allemaal gewoon goed. Welke versie heb je, ik gebruik versie 2 van Back-up Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Versie 2. Had vanochtend maar weer een mail gestuurd naar support en vanmiddag was het ineens weer in orde. Gelukkig zijn mijn backups er ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Nou, ik heb eindelijk antwoord van KPN over mijn probleem dat ik bepaalde bestanden niet kon terugzetten:
"Volgens onze technische afdeling is de pst het laatst gebackupt op 06-04.
Deze wordt doordat de driveletters gewijzigd zijn gemarkeerd als verwijderd sinds 24-4
Dit daar de driveletter gewijzigd is naar h.
U zult de sessie wel nog kunnen zien, maar waarschijnlijk niet meer restoren.
Indien u het probleem wat eerder had gemeld hadden we nog kunnen helpen. "

Lekker stom, als je je driveletters dus veranderd na bijvoorbeeld een herinstallatie dan wist hij de bestanden van de schijven waarvan de driveletter is gewijzigd. Die kunnen er dus nog wel verschijnen, maar zijn niet terug te halen. Dat hadden ze me wel eens mogen vertellen.

Die laatste zin is trouwens behoorlijk bot |:(. Ga maar eens een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Misschien is het dan een gebruikerstip om de schijven die je wilt back-uppen ook nog eens als folder te mounten op de C schijf aangezien die altijd aanwezig is. Dan kun je het altijd terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215713

Ik heb de oplossing gevonden en goedkoper ook aangezien de dollar erg gunstig staat. En deze service is per maand op te zeggen. En kost 4,95 $. onbeperkte opslag. Kijk maar op www.mozy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:25
Vind de foto backup van KPN een goed idee voor mijn grote foto collectie. Ik heb alle foto's op een NAS staan die in mijn netwerk hangt. Kan ik nu de KPN software op mijn pc installeren en vervolgens de inhoud van mijn NAS backuppen? Of moeten de foto's fysiek op een schijf in de pc staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:40

The_Worst

Unox

Ik dacht dat de particuliere software niet kon werken met netwerkshares.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Correct. Gaat helaas niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
roma0803 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:05:
Correct. Gaat helaas niet lukken.
En als ik nu een externe HD neem en die direct aan mijn pc knoop via USB? Kan dat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes

Vurabes

Ja dat kan wel, doe ik ook.

Ik heb er wel wat problemen mee sinds ik Windows Vista heb. Als ik de externe HD namelijk per ongeluk uit heb staan of losgekoppeld heb op het moment dat de backup plaatsvindt, en ik voer later een backup uit op het moment dat de HD weer aangekoppeld is, dan moet hij ALLE data opnieuw versturen, ookal is er geen data veranderd en is de schijfletter dezelfde. Dat kan dus maanden duren eer je alles weer opnieuw verzonden hebt. Ik heb al diverse malen de helpdesk gebeld hierover maar ze geloven me gewoon niet, ze zeggen dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Vurabes schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:42:

Ik heb er wel wat problemen mee sinds ik Windows Vista heb. Als ik de externe HD namelijk per ongeluk uit heb staan of losgekoppeld heb op het moment dat de backup plaatsvindt, en ik voer later een backup uit op het moment dat de HD weer aangekoppeld is, dan moet hij ALLE data opnieuw versturen, ookal is er geen data veranderd en is de schijfletter dezelfde. Dat kan dus maanden duren eer je alles weer opnieuw verzonden hebt. Ik heb al diverse malen de helpdesk gebeld hierover maar ze geloven me gewoon niet, ze zeggen dat het niet mogelijk is.
Hmm.....een USB drive krijgt toch ook een standaard share toegewezen. Mijn huidige NAS heeft ook een standaard share. Zou het dan toch niet mogelijk zijn om die te backuppen? Wat is nu eigenlijk de beperking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

bvsteyn, check even de FAQ van KPN, daar staat het precies in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Your contract has expired. Please contact your backup provider.
Is dit een storing of heeft de KPN weer bijzondere acties uitgehaald.

Update 21-06-2008:
Na bellen heb ik niets meer van KPN gehoord maar inmiddels lijkt het probleem verholpen te zijn en werkt mijn account weer. Mogelijk een storing geweest of iets anders vaags... Al mijn data staat er gelukkig nog want ik wilde juist een restore gaan doen van een bestand toen ik hier achter kwam.

[ Voor 52% gewijzigd door cyspoz op 21-06-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

MySQL klinkt aan hun kant want volgens mij kan de software geen MySQL servers back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

bvsteyn schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:21:
[...]

Hmm.....een USB drive krijgt toch ook een standaard share toegewezen. Mijn huidige NAS heeft ook een standaard share. Zou het dan toch niet mogelijk zijn om die te backuppen? Wat is nu eigenlijk de beperking?
De IASO backup applicatie werkt met contract ID's. Een contract ID is ofwel een Workstation contract of een Server contract. Een werkstation contract staat het niet toe om SMB (windows-filesharing) locaties te backuppen..

Een USB drive is een fysieke schijf. Een share is gewoon een share met een schijfletter, de software maakt daar onderscheid in.
Vurabes schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:42:

Ik heb er wel wat problemen mee sinds ik Windows Vista heb. [..]
Das een intressante, dat zal ik is gaan testen van de week en anders doorgeven aan Rusland.

Wij werken op de zaak ook met IASO servers.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267570

Anoniem: 191531 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:40:
KPN Backup Online is zeer aan te raden. Ik heb er op alle fronten goede ervaringen mee. Zowel met backuppen als met opnieuw installeren nadat c-schijf is geformatteerd. Zonder dollen, uitstekende dienstverlening.

Eén puntje: het contract is voor een jaar gelijk. Zodra je je aanmeldt, zit je eraan vast, maar de eerste 3 maanden is gratis en daarna 4,95 euro per maand. Dat is niet slecht, want je kunt zoveel backuppen als je wilt, desnoods je hele schijf inclusief windows. Vergeleken met andere providers is dat uitstekend, veel meer dan denkbaar.

Een zeer tevreden klant, uitgerekend dit weekend moest ik mijn c-schijf formatteren en alles opnieuw installeren.
8)
kan je mij uitleggen hoe je opnieuw installeert. Ik heb het geprobeerd maar de toegestuurde bspcode werkt niet meer. Ik moet helaas opnieuw beginnen omdat ik de encryptiecode verkeerd had genoteerd (wanneer heb je die eigenlijk echt nodig?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Anoniem: 267570 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:57:
[...]

(wanneer heb je die eigenlijk echt nodig?).
Volgens mij alleen als je het programma installeert. ;)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Ik krijg al twee dagen achter elkaar de volgende melding bij het opstarten van de applicatie:
The application is not ready to work. Please contact your backup service provider.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Probleem doet zich inmiddels niet meer voor, zal wel een tijdelijke storing zijn geweest bij KPN.

[ Voor 25% gewijzigd door cyspoz op 23-11-2008 09:38 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281651

Wie kan mijn vertellen hoe je de dienst foto back-up opzegt? Wij zijn er al vijf maanden mee bezig maar niemand bij KPN weet waar ik dit op kan zeggen en wordt continue van het kastje naar de muur gestuurd of er wordt gewoon neergelegd. En zo betalen we iedere maand weer opnieuw voor iets wat te niet willen. Alvast bedankt voor een reactie. Ik word er verschrikkelijk moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Misschien een keer of 3 de automatische machtiging herroepen bij je bank. Ik neem aan dat er vanzelf een bericht vanuit KPN komt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98228

Ik overweeg KPN Online Backup aan te schaffen.
Wat zijn jullie ervaringen met de eerste backup?
Ik moet zo'n 25GB backuppen. Hoe lang gaat dit duren?
(ik heb zelf een supersnelle internetverbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Het is KPN, maar de dienst zelf werkt wel goed. Ik gebruik het nu bijna een jaar. In het begin waren er wat opstart problemen met de dienst zelf, maar inmiddels draait het zeer volwassen en heb ik er geen last meer van.
Je moet gewoon opletten dat KPN niet in eens je dienst opzegt en je goed de sleutels en wachtwoorden ergens bewaard.
Bij je internet verbinding ben je vooral afhankelijk van de upload snelheid, die is meestal beperkend. Je moet er rekening mee houden dat het daardoor de eerste keer misschien wel een week kan duren. Daarna hoeft alleen de data verstuurd te worden die is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Ik zit al een tijdje te kijken naar online back-up oplossingen. Wat mij alleen verbaast is dat alle providers hun eigen tool aanbieden. Of nouja, dát begrijp ik nog wel. Maar ik heb gewoon mijn eigen back-up tool die ik zou willen gebruiken.
Zijn er überhaupt (betrouwbare :p) online back-up mogelijkheden die een eigen tool ondersteunen? Ik keek naar Extra harde schijf online (van die namen krijg ik nog steeds de rillingen) maar dit is 'maar' 50 GB. Het voordeel is dat dit via een Windows-schijf werkt maar ik zoek eigenlijk iets met FTP-mogelijkheden. Ik ben bang dat KPN dit ook niet aan kan bieden.

Het liefste zou ik gewoon 's nachts vanaf mijn NAS backuppen naar een online locatie maar dit zal wel niet kunnen met de hapklare oplossingen.

De enige oplossing zou zijn handmatig back-uppen met de tool van KPN maar ik las ook dat netwerklocaties weer niet gebackupped konden worden. Ik vraag me af of dit dan ook geldt voor gekoppelde schijven (ipv UNC-paths).

Verder las ik ergens dat je bestanden maar 2 dagen opgeslagen worden? Klinkt me erg raar.. Duik ik nog wel in.

[ Voor 28% gewijzigd door Eagle Creek op 03-12-2008 22:35 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:16
Een voordeel van de KPN oplossing boven FTP lijkt mij wel dat KPN meerdere versies van bestanden bewaart. Ik meen tot 5 of 7 versies terug. Met ftp overschrijf je natuurlijk vrolijk je oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

KPN bewaart een maand aan backups, dus je kunt eigenlijk altijd terugvallen op een "oude" backup. Volgens mij kun je geen gekoppelde schijven backuppen, maar dat weet ik niet heel zeker. De backup verloopt in ieder geval wel automatisch op de door jou ingestelde tijd. Nadeel is dat dit vanuit de backup software ingesteld moet worden en niet vanuit Windows eigen taakbeheer. Staat je pc op backuptijd niet aan, dan draait ie niet als de pc later alsnog aangezet wordt. Wil je die dag nog een backup maken, dan moet het handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 16:56
Eigen tools zijn doorgaans wat minder gericht op besparen van bandbreedte.

Veel reguliere tools zullen een bestand van 100MB helemaal opnieuw backuppen als je 1 bitje veranderd. Dit is veel voorkomend met mensen die hun mail lang bewaren (grote PST of DBX bestanden).
Ook wel logisch, want als je op tape opslaat wil je het bestand er in één keer afhalen.

De SLIMME online backupdiensten (waaronder bijvoorbeeld KPN en Mozy), die hakken een groot bestand in stukjes en backuppen alleen het segment waarin wat gewijzigd is.

Bij de backupprovider staan dan ook niet simpelweg kopieën van je bestand. Er staat de initiële kopie, en vervolgens een hele serie "delta's".
Een bepaalde versie (een exemplaar van het bestand zoals die op datum X was) moet dan ook eerst gereconstrueerd worden.
Nadeel: dit kost tijd.
Voordeel: je hebt binnen relatief weinig ruimte toch versiebeheer.

Versiebeheer kan handig zijn als je erachterkomt dat voor je laatste backup er al iets gecorrumpeerd is geraakt. Dan ben je blij dat je een paar versies terug kan.

Dit reconstructieverhaal geeft ook wel aan dat dit alleen goed (snel) gaat als je op harddisks opslaat. Met een tape of losse cd's zou dat geen doen zijn. En laat nou veel 'eigen' backupprogramma's juist nog tape/cd/dvd-georiënteerd zijn.

Overigens vind ik onlinebackup providers vaak erg duur. Ik backup 55 GB (veel foto's) en dat kost soms wel tot 80 euro per maand.
Er zijn een paar die geen harde grens hebben (FUP) en toch goedkoop zijn.
Da's bijvoorbeeld KPN of Mozy.

Opslagduur 2 dagen? Vreemd verhaal. Maar dat hangt van de propvider af. Er zijn er ook die nooit iets deleten, tot je het zelf expliciet aangeeft.

Toen KPN naar Online Backup v2 ging (ik vond v1 bijna perfect en v2 vond ik niks) moest ik alles opnieuw backuppen. Ikzelf heb toen enkele providers getest (snelheid, prijs, 'slimheid') en ben op Mozy uitgekomen. $5 permaand, dus meestal onder de 4 euro!
Eagle Creek schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:18:
Ik zit al een tijdje te kijken naar online back-up oplossingen. Wat mij alleen verbaast is dat alle providers hun eigen tool aanbieden. Of nouja, dát begrijp ik nog wel. Maar ik heb gewoon mijn eigen back-up tool die ik zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

jopie schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:19:
Een voordeel van de KPN oplossing boven FTP lijkt mij wel dat KPN meerdere versies van bestanden bewaart. Ik meen tot 5 of 7 versies terug. Met ftp overschrijf je natuurlijk vrolijk je oude versie.
Ligt eraan hoe je uploadt. Upload je 1-op-1 wel (zonder allerlei naamchanges) maar gebruik je een programm dan kun je vak e.e.a. instellen.

In ieder geval weer bedankt voor de uitgebreide reacties! Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit omdat ik het liefste 's nachts zou back-uppen maar dan moet dus mijn PC aanstaan. Alternatief is met FTP ophalen maar er is denk ik geen enkele dienst die dat kan aanbieden.

Mozy ga ik dus zeker eens bekijken als ik toch concessies moet gaan doen. Had er gisteren al rondgeneusd in ieder geval.
Toch blijf ik me erover verbazen dat er vrijwel geen enkel bedrijf lijkt te zijn wat én de secure voordelen biedt én een eigen tool toestaat. Misschien dat dat wel met elkaar verweven is..

[ Voor 12% gewijzigd door Eagle Creek op 05-12-2008 13:56 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Ik moet hier eigenlijk toch nog iets aan toe voegen. Geen vraag, maar een ervaring van mij die misschien wel interessant is voor ander.

KPN zoekt actief door de bestandsnamen van de in back-up zijnde bestanden.
Ik heb dit ervaren een aantal weken terug. Toen werd ik plots opgebeld door een man van KPN en om een lang verhaal kort te maken: hij beschuldige mij ervan illegale bestanden te hebben gebackuped. Hij kon dit niet bewijzen, maar 'ze' hadden door mijn bestandsstructuur zitten bladeren en daaruit was het sterke vermoeden voortgekomen dat de bestanden illegaal waren. Ik probeerde dit te weerleggen, maar hoewel hij mijn verhaal aanhoorde bleef hij bij zijn twee opties:
1) Mijn contract werd per direct ontbonden en mocht het zelf verder uitzoeken.
2) Mijn huidige contract ging naar /dev/nul/ en ik mocht van voor af aan opnieuw beginnen met een nieuw account.

Verder was er niets mogelijk, want de bestandsnamen duide toch heel sterk op illegaal gebruik. Basta.

Toch wel enigszins gebonden, omdat ik in de tussentijd (2jr ofzo) al m'n andere back-up faciliteiten had opgedoekt ben ik maar voor optie 2 gegaan... 2 weken uploaden en dus feitelijk zonder effectieve back-up gezeten, want mijn huidige account ging praktisch direct de prullenbak in.

Mijn conclusies hieruit zijn dan ook dat KPN niet de betrouwbaarheid bied ik van een back-up provider verwacht. Ze zijn heel zakelijk, inflexibel en handelen met onvoldoende discretie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 23:31
Apart dat ze je bestanden scannen, aangezien het encrypted is.

Is het trouwens mogelijk om de éénvoudige versie van Backup online te installeren op een Windows 2000 servertje? Ik heb een Windows 2000 server met ongeveer 5 a 10 Gb aan data, waar geen Exchange, etc. op draait. 5 euro per maand is nog leuk te betalen, maar 25 euro voor de server versie is wat duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

De software draait niet onder een Microsoft Server OS. Je kan het wel installeren, maar het zal vervolgens
aan je melden dat je niet het juiste abbonement hebt voor dat OS.
pcmadman schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:28:
Ik moet hier eigenlijk toch nog iets aan toe voegen. Geen vraag, maar een ervaring van mij die misschien wel interessant is voor ander.
...
Mijn conclusies hieruit zijn dan ook dat KPN niet de betrouwbaarheid bied ik van een back-up provider verwacht. Ze zijn heel zakelijk, inflexibel en handelen met onvoldoende discretie.
Dat is niet zomaar een ervaring, ik vind dat nogal een bijzonder voorval. Volgens mij kom je dan ook op het raakvlak van Privacy regels. Ik vraag me vooral af hoeveel data je had gebackupped en wat voor illegale data het was? Muziek, Films, Software?

[ Voor 71% gewijzigd door cyspoz op 08-12-2008 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

pcmadman schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:28:

KPN zoekt actief door de bestandsnamen van de in back-up zijnde bestanden.
Ik heb dit ervaren een aantal weken terug. Toen werd ik plots opgebeld door een man van KPN en om een lang verhaal kort te maken: hij beschuldige mij ervan illegale bestanden te hebben gebackuped. Hij kon dit niet bewijzen, maar 'ze' hadden door mijn bestandsstructuur zitten bladeren en daaruit was het sterke vermoeden voortgekomen dat de bestanden illegaal waren. Ik probeerde dit te weerleggen, maar hoewel hij mijn verhaal aanhoorde bleef hij bij zijn twee opties:
1) Mijn contract werd per direct ontbonden en mocht het zelf verder uitzoeken.
2) Mijn huidige contract ging naar /dev/nul/ en ik mocht van voor af aan opnieuw beginnen met een nieuw account.

Verder was er niets mogelijk, want de bestandsnamen duide toch heel sterk op illegaal gebruik. Basta.

Toch wel enigszins gebonden, omdat ik in de tussentijd (2jr ofzo) al m'n andere back-up faciliteiten had opgedoekt ben ik maar voor optie 2 gegaan... 2 weken uploaden en dus feitelijk zonder effectieve back-up gezeten, want mijn huidige account ging praktisch direct de prullenbak in.

Vreemd verhaal, en je hebt het over de Online Backup dienst van KPN? Niet die andere, Harde Schijf Online o.i.d.?
Ik vindt het buitengewoon vreemd dat KPN door ge-encrypte bestanden kan bladeren en conclusies verbindt aan bestandsnamen. Daarbij zou het hun een rotzorg moeten zijn dat je bestanden backupt die in hun beleving illegaal zijn. Waaraan meten ze af dat je ze via illegale wijze hebt verkregen en niet een backup zijn van bestanden die je in bezit hebt? Het zou wat anders kunnen zijn als het om k-porno gaat, maar daarvan is hier geen sprake. En het is ook niet zo dat je die zg. illegale bestanden aan het delen bent, dus waarom zou KPN hierin (ongevraagd) verder gaan dan de gemiddelde internet provider. Die leveren ook nauwelijks medewerking aan een stichting BREINloos bijvoorbeeld.
Heb je hierover ook mailcontact gehad? In dat geval zou ik het eens aan een rechtsbijstandverzekeraar of rechtswinkel voorleggen.

Erg vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235452

Niet alleen vind ik KPN Backup Online nogal instabiel, ook heb ik 2 extra fouten ontdekt, waarvan één reden is de dienst op te zeggen.

1. Bestanden in 'Mijn Documenten' kunnen niet met Web Restore worden teruggezet.
Web Restore is via de browser inloggen en dan bestanden terughalen. Erg praktisch, ware het niet dat directory's met meer dan een spatie niet worden gezien.

Bijvoorbeeld dus de directory 'Documents and Settings'!
Waarin dus 'My Documents'!
Ik heb in die directory mijn belangrijkste documenten staan, en al mijn (vakantie)foto's.

Maar goed, met de gewone 'Restore'-faciliteit van de Backup-Manager kan deze directory wel worden teruggezet.

2. NIET dus: bestanden blijken na Restore gecorrumpeerd.
Excel spreadsheets en JPG-bestanden bleek ik na een test met terugzetten op een andere pc niet te openen. Word-documenten zijn wel goed.

Kortom: het is maar goed dat ik dit eens helemaal doortest! Mijn pc gaf gisteren kuren, maar aan het eind van de dag wou hij toch weer opstarten - reden om eens te kijken of ik dan inderdaad op een andere pc kan doorwerken.

Ik heb dus een al bijna 2 jaar KPN betaald voor de k** z'n k**?
Het lijkt er wel op :(

Opzeggen, en terug naar de externe harddisk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, wat is hun reactie hierop...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Anoniem: 235452 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:29:

Opzeggen, en terug naar de externe harddisk!
Het alternatief voor een externe-HDD (ipv kpn) is hier ook al eens genoemd, http://www.idrive.com/
Ik gebruik dit nu al betalende klant voor meer dan een jaar en en tevreden, je kan het gratis uitproberen (tot 2 Gb).

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Tukk schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:04:
[...]

Het alternatief voor een externe-HDD (ipv kpn) is hier ook al eens genoemd, http://www.idrive.com/
Ik gebruik dit nu al betalende klant voor meer dan een jaar en en tevreden, je kan het gratis uitproberen (tot 2 Gb).
Er zijn zoveel alternatieven.
www.mozy.com
www.carbonite.com

Een aantal (Nederlandse) internetproviders biedt de dienst ook.

Echter de meeste opties vind ik erg duur. Idrive, Mozy, KPN zijn heel erg goedkoop.

Zelf heb ik KPN eruit gegooid bij de overgang naar v2. Toen moest ik alles opnieuw backuppen (twee weken hele etmalen) en dat was voor mij reden de keuze te heroverwegen. Ik heb toen enkele providers geprobeerd en voor mij bleek Mozy de beste.
Idrive was voor mij een goede tweede.

Voordeel van Idrive was: iets goedkoper; continue backup (kleine bestanden worden meteen gebackupt).
Nadeel vond ik dat verplaatste bestanden niet herkend werden en dus opnieuw gebackupt werden. Handig als je 50 GB aan foto's herordend hebt...
Verder backupte Idrive het hele bestand na wijziging, dus ook mijn paar honderd MB grote mailbox als er één mailtje bijkomt. Mozy backupt alleen het block met de wijziging (net als KPN).

Mozy heeft een mooie explorerintegratie, ook digibeten kunnen ermee uit de voeten. Het maakt je systeem wel stronttraag, maar gelukkig kan je het ook uitzetten.
Tevens heeft Mozy webrestore, dus ook bestanden opvragen als je niet thuis bent of je op een tijdelijke pc werkt.
De klantenservice is niet wat je anno 2008 gewend bent, in positieve zin. Je krijgt snel antwoord en vaak ben je ook ineens klaar. Dat maak ik niet vaak mee.

Wat KPN niet had en Idrive en Mozy wel: bandwidth throttling: KPN trok mijn hele upstream vol waardoor internet nagenoeg onbruikbaar werd voor andere doeleinden.

Dit vergelijk is al enige tijd geleden gedaan, dus wellicht is Idrive verbeterd.
Verder als je googlet (schrijf je dat zo?) op online backup idrive mozy dan wordt Mozy doorgaans hoger gewaardeerd.

Bij Mozy kan je ook 2GB gratis backuppen. En als je anderen via je referral link aanmeldt krijg je beiden 256 MB extra ruimte.
(Dus geïnteresseerden: als je bij Mozy aanmeldt via deze link dan krijg jij en mijn vrouw beiden extra gratis ruimte).

Zeker toen ik het verhaal hierboven las dat KPN je bestanden bekijkt en opzegt als ze denken dat je illegale zaken backupt, was ik blij te zijn overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Laatst online: 26-05 15:33
Zelf gebruik ik sinds een paar maanden Jungledisk, welke gebruik maakt van Amazon. In principe hebben ze een oplossing voor alle problemen die hier boven genoemd worden (partial file backup, network throttling, meerdere versies van bestanden, gebruik van eigen programma's indien je dat wilt, strong encryption).

Daarnaast is het in verhouding met andere providers heel erg goedkoop door de kostenstructuur van Amazon. Ik betaal zo'n US$ 16,50 per maand voor een dagelijkse (incremental) backup van 75GB vanaf meerdere machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 11:18
Ik heb sinds vandaag Backup Online van KPN. Eerste keer duurt het wel even zeg, +/- 65 Gig. Vind dat verhaal hierboven wel vreemd voor wat betreft die illegale bestanden en dat dan je account wordt opgezegd! Met encryptie verwacht ik dat alles ook geencrypt wordt, ook bestandsnamen.

Goed, nog 32u te gaan! Wel een mooie oplossing, en niet duur!

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maar wel buitengewoon brak. Ik zou er echt geen cent voor betalen..hoe vaak wij bestanden niet terug kunnen halen.. ongelofelijk. Laatst weer een of ander vaag probleem met Exchange. Enig oplossing was om Exchange opnieuw te installeren.

Zelf kreeg ik bij een restore opeens bestanden terug die niet van mij waren..bestanden zijn na een restore vaak corrupt.. In twee jaar tijd is het ook amper verbeterd.

Als je bestanden je lief zijn zou ik ver, ver weg blijven van iASO (en dus ook KPN).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Dat is dus even te laat nu... Ik ga wel goed in de garen houden of de backups werken.

Iemand weet of je de eerste backup kan onderbreken? Hij is nu sinds gister bezig maar ik moet straks weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Titusvh schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:57:
[...]

Voordeel van Idrive was: iets goedkoper; continue backup (kleine bestanden worden meteen gebackupt).

Nadeel vond ik dat verplaatste bestanden niet herkend werden en dus opnieuw gebackupt werden. Handig als je 50 GB aan foto's herordend hebt...
Dat probleem bestaat nog steeds, die was wel lastig toen ik er achter kwam.
Verder backupte Idrive het hele bestand na wijziging, dus ook mijn paar honderd MB grote mailbox als er één mailtje bijkomt.
Klopt ook, idrive is erg KISS (keep it simple and stupid), soms handig, soms niet.
Tevens heeft Mozy webrestore, dus ook bestanden opvragen als je niet thuis bent of je op een tijdelijke pc werkt.
Dat heeft idrive tegenwoordig ook, http://www.idrive.com/online-backup-web-client.htm

De grootste doorslag gaf de prijs (45 dollar per jaar voor 150 Gb) in combinatie met het feit dat ze niet mijn files zeggen te bekijken en simpel weg doen wat ze moeten doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Tukk op 02-01-2009 12:43 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

mocean schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:17:
Iemand weet of je de eerste backup kan onderbreken? Hij is nu sinds gister bezig maar ik moet straks weg!
Ja dat kan, hij gaat dan verder waar hij was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
cyspoz schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:48:
[...]

Ja dat kan, hij gaat dan verder waar hij was gebleven.
Hij lijkt weer opnieuw te beginnen :(. Misschien omdat het de eerste keer is. Ik ben zeker 2x per week op pad met mn laptop, lekker handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Hij analyzeert opnieuw, hij stuurt als het goed is niet al die data opnieuw over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199920

Ik hoop niet of-topic. Maar ik kan sinds gisteren geen backups meer maken. Zijn er hier meer mensen die last hebben van een "storing"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Bij mij werkte het vanmorgen in iedergeval ok. Kan een tijdelijke storing zijn op één van hun servers waar jij mee verbind. Meestal lossen die problemen zich vanzelf op.

[ Voor 0% gewijzigd door cyspoz op 04-01-2009 12:33 . Reden: Typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199920

Probleem heeft zich ongeveer 2 dagen voor gedaan, opd it moment doet hij het weer, alhoewel erg traag. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Laatst online: 21-03 16:01
zat ook te kijken naar online backup van kpn, 5 euro in niet duur.
maar de data hier staat op een windows 2003 server. en dat wil dus kennelijk niet met het 5 euro abbo.
en 25 voor het server pakket word weer erg duur.

wat voor oplossingen zijn er nog meer voor windows server 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
GoVegan schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:51:
zat ook te kijken naar online backup van kpn, 5 euro in niet duur.
maar de data hier staat op een windows 2003 server. en dat wil dus kennelijk niet met het 5 euro abbo.
en 25 voor het server pakket word weer erg duur.

wat voor oplossingen zijn er nog meer voor windows server 2003
Als je je data kopieert naar een USB Harddisk, dan kan het daarna wel via een Desktop pc. Netwerk mapping werkt in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Glashelder schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:37:
..bestanden zijn na een restore vaak corrupt..
Ik ben dit aan het testen geweest en ben er achter gekomen dat er inderdaad bestanden corrupt terug lijken te komen. Ga dit nog even wat verder testen, maar als dat het geval is dan heeft de dienst geen enkele zin. Ik heb het vermoeden dat corruptie vooral voorkomt bij bestanden die incrementele wijzigingen ondergaan.
Zijn er meer mensen die last hebben van corruptie en er ook expliciet op getest hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Laatst online: 21-03 16:01
mocean schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:54:
[...]

Als je je data kopieert naar een USB Harddisk, dan kan het daarna wel via een Desktop pc. Netwerk mapping werkt in ieder geval niet.
is een oplossing maar wel erg handmatig.
ik gok dat dat hier 3 keer word gedaan en dat het dan vergeten word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
GoVegan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:49:
[...]

Misschien met een automatische synctoy aktie en dan loopt de rest vanzelf.

[ Voor 0% gewijzigd door Titusvh op 09-01-2009 12:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

GoVegan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:49:
Een backup is niet volledig te automatiseren. Bij backups moet je altijd handmatige acties ondernemen. Blind éénmaal instellen en voor de rest van zijn leven laten draaien levert vaak bedrogen resultaten op. Je moet van tijd tot tijd een controle uitvoeren, een restore test doen of iets dergelijks om de feitelijke werking van de backup te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Ik krijg een bevestigingsmail van een backup maar die mail functioneert slecht/niet. 2x niet gevonden afbeeldingen plus een link naar:

http://iaso-1.local/repor...ch_auth=AAAA-BBBB&lang=en

Waar ze mijn accountnaam en wachtwoord gewoon in de URL pleuren, dat hoort echt niet! Zoiets moet je hashen en in een DB stoppen ipv dagelijks mailen! En de link werkt niet eens! Slecht zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291736

Ik heb op aanraden van een medewerker van de kpn back-up online versie 1 verwijderd om dat ik problemen had met backuppen. Mijn laatste back-up was van augustus 2008 en elke maand maar betalen. Nu wil ik het progje opnieuw installeren maar de link in de welkomstmail werkt niet meer. Kpn kan mijn er ook niet meer aan helpen. Wij heeft dat progje nog voor mij? Ik heb windows server 2003 zodoende ben ik er wel op aangewezen want versie 2 werkt niet op 2003. Alvast bedankt.

• cyspoz

cyspoz

Volgens mij trekken ze uiteindelijk een keer de stekker uit die versie. Ik zou kijken of je niet een andere mogelijkheid hebt of eventueel over stappen op een andere dienst. Er zijn een aantal alternatieve genoemd in dit topic wat betreft prijs en prestatie.

• mocean
Ik krijg nog steeds geen leesbare bevestigingsmails. Wat een gepruts. Maar de backups werken wel. Ik test bijna dagelijks 1 bestand terugzetten (willekeurig) en dat gaat prima.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik heb +- 6 gb aan foto's gebackupped met kpn
Deze foto's stonden op mijn f: partitie, deze heb ik in zn geheel laten backuppen

Daarna heb ik windows opnieuw geïnstalleerd, waardoor de driveletters van mijn partities zijn veranderd (foto's staan nu op e:)
Ik heb kpn backup weer geïnstalleerd maar nu zie ik die f: partitie niet meer staan in online backup.

Ik zie alleen nog wat losse mappen die ik ook aan heb geklikt om te backuppen.

Zijn de foto's nu verdwenen? (en moet ik ze dus opnieuw uploaden?)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Als het goed is zijn de foto's niet verdwenen. Ik heb hier succesvol Windows opnieuw geïnstalleerd en daarna bestanden kunnen terugzetten (ook van partities die niet meer bestonden).

Je hoeft de foto's sowieso niet meer opnieuw te uploaden. Backup Manager zal herkennen dat de foto's eerder zijn geüpload en zal ze dus niet meer opnieuw versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 22-05 22:45
{verhaal verwijderd}

[ Voor 96% gewijzigd door funk-e op 09-03-2009 01:34 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:22

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Tukk schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:39:
Verder backupte Idrive het hele bestand na wijziging, dus ook mijn paar honderd MB grote mailbox als er één mailtje bijkomt. Mozy backupt alleen het block met de wijziging (net als KPN).
Ik zie in mijn logging dat er een verschil wordt gemaakt tussen FULL backup en INCREMENTAL backup. Zeg jij nu dat dit slechts tekst is en dat er altijd een full backup wordt gemaakt door iDrive?

Dan moet ik toch eens even kijken, want ik heb elke dag een hele rits incremental backups. De verschillende versies zie ik, maar ik heb me nooit afgevraagd hoe groot ze zijn 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294950

Heeft iemand ervaring met Jamby Online backup, ik kwam deze via google tegen als een mogelijk alternatief van KPN?
Zag dat ze trials aanbieden voor 30 dagen en dat je 1 account op 5 pc's kan installeren, dat laaste sprak mij wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Grrrr, op m'n werk lukt restoren niet. Na een tijdje kapt 'ie met een lees- of schrijffout naar het geheugen, terwijl het geheugen gewoon OK is.

De melding is dat er in BackupFP.exe een fout is opgetreden en dat het moet worden afgesloten. In een ander venster staat dan een foutmelding
"De instructie op 0x00417ffa verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt."
Dat is dan na 2.5 uur en het terugzetten van ruim 6.5gb aan bestanden.

*zucht*

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 13-03-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:43:
Grrrr, op m'n werk lukt restoren niet. Na een tijdje kapt 'ie met een lees- of schrijffout naar het geheugen, terwijl het geheugen gewoon OK is.

De melding is dat er in BackupFP.exe een fout is opgetreden en dat het moet worden afgesloten. In een ander venster staat dan een foutmelding
[...]

Dat is dan na 2.5 uur en het terugzetten van ruim 6.5gb aan bestanden.

*zucht*
^^ kickje ^^

Ben ik de enige met problemen bij het restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 17:58
Even een korte vraag: Wordt de Backup ook gedraaid als er geen gebruiker is ingelogd?
(Windows XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Ik ga het topic weer even tot leven roepen..

ik vroeg me af of ik de enige ben waar die mailtjes die je eens in de X dagen krijgt bij iedereen niet werken.. of alleen bij mij..

Er horen van die metertjes in te staan gok ik zo, maar die doen het bij mij dus niet..
Is dat bij iedereen zo? of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
possamai schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:17:
Ik ga het topic weer even tot leven roepen..

ik vroeg me af of ik de enige ben waar die mailtjes die je eens in de X dagen krijgt bij iedereen niet werken.. of alleen bij mij..

Er horen van die metertjes in te staan gok ik zo, maar die doen het bij mij dus niet..
Is dat bij iedereen zo? of ben ik de enige?
Je was niet de enige. Die images verwezen naar een niet bestaand domein. Maar sinds een tijdje doen ze het hier wel! kijk eens naar de source waarvan ie het plaatje probeert te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:41
Ik heb ondertussen na ' gelazer' ook mijn backup online van kpn opgezegd. Ik kreeg al 1,5 maand geen reacties op de mails naar het mailadres van kpn. Het backupprogramma liep telkens op een ' unexpected technical error' (alsof er expected errors zijn?). Ook de helpdesk kwam met slechte standaard mails terug. telefonisch niet te bereiken en uiteindelijk toen ze wel belden had ik een zeer onbeschofte kerel aan de lijn. Uiteidelijk heeft dit er wel toe geleid dat ik zonder opzegtermijn kon uitstappen. En bedankt.

Anyway, ik zoek nu een goede variant die natuurlijk bijna niets mag kosten, met ongelimiteerde opslag en als het even kan de netwerkshare opslag. Bestaat deze wel?

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Jan Smit schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:41:
Anyway, ik zoek nu een goede variant die natuurlijk bijna niets mag kosten, met ongelimiteerde opslag en als het even kan de netwerkshare opslag. Bestaat deze wel?
Waarom koop je geen NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Jan Smit schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:41:
Zijn er zat van, en als ik geen jaarcontract had zou ik ook overstappen..
In de PCM van 3 maanden geleden stond een heel overzicht van tig verschillende online backup aanbieders.
Er zijn er dus genoeg..

Beetje jammer van veel van die aanbieders is dat veel er van per maand lekker goedkoop zijn maar je betaald wel per jaar.... dus ja, dan ben je nog in 1 keer een flink bedrag kwijt...

edit: eh, netwerkshare dinges effe overheen gelezen..
die weet ik niet...

[ Voor 6% gewijzigd door xzenor op 31-05-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:41
jongentje schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:27:
[...]

Waarom koop je geen NAS?
Heb ik al in de vorm van WIndows Home Server. Edoch ik wil een veilige buiten-de-deur oplossing.

Net een abbo op carbonite genomen.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Jan Smit schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:42:
[...]

Heb ik al in de vorm van WIndows Home Server. Edoch ik wil een veilige buiten-de-deur oplossing.

Net een abbo op carbonite genomen.
Juist... een NAS vervangt geen off-site backup. Bij brand of waterschade kun je dan alsnog alles kwijt zijn. Wat wel aan te raden is: je logingegevens elders veilig (en vindbaar) opslaan.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 26-05 12:45

Dutch_guy

WYSIWYG

Iemand een idee hoe je data limiet kan verhogen ?

Een klant van mij heeft KPN backup online voor de server. Heeft een limiet van 25GB, moet 25GB bijkomen.

Gemaild naar KPN, maar krijg gewoon geen antwoord, ook niet telefonisch bereikbaar ???

Stap er liever vanaf, maar is voor de klant.

Pay peanuts get monkeys !

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste