Zogenaamd onderhoud KPN Backup Online

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353528

Topicstarter
Op dinsdag 30-3-2010 ontdekte ik dat backup online niet werkte. De user interface opende niet meer en dat terwijl er absoluut niets gewijzigd was aan mijn Windows7 PC sinds de laatst keer dat ik de backup had gecontroleerd (ergens in het weekend van 27-3-2010).
Toch voor de zekerheid de KPN software maar ge-deinstalleerd, reboot en opnieuw geinstalleerd. Geen resultaat. Ingelogd op webrestore. Geen van mijn backups verschenen daar. Scary!!!

Uiteindelijk maar een klacht gemeld bij KPN via het webformulier. Op woendag (31-3) ontving ik een doorzichtig mailtje van de Directeur Zakelijke Markt, Ron de Mos, dat er "onderhoud werd gepleegd" en dat daarom de service tot nader bericht onbeschikbaar was. Op geen enkele manier werd gerefereerd aan mijn klacht. Op 1-4-2010 volgt een mailtje van Ron de Mos dat het "onderhoud" aardig opschiet maar nog niet geheel gereed is. dat is pas op vrijdag 2-4 het geval:

"Gisteren heb ik u geïnformeerd over het onderhoud dat momenteel wordt uitgevoerd op Back-up Online. Dit onderhoud is met succes afgerond. Dit houdt in dat u deze dienst weer volledig kunt gebruiken zoals u dat gewend bent
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ron de Mos
Directeur Zakelijke Markt
"

Echter, op dit moment (3-3-2010) werkt de backup nog steeds niet. Ook niet na her-install. GUI komt niet op, ook niet als admin, geen foutmelding. De KPN backup service en bijbehorende processen zijn gestart. De webrestore site (https://restore.kpnbackup.com/) is verdwenen :(

Ik vraag me af of:
- er meer KPN backuponline gebruikers zijn die de drie emails van KPN hebben ontvangen (of alleen de gebruikers die een storing hebben gemeld),
- er gebruikers zijn die afgelopen weel dezelfde storingverschijnselen hebben ervaren (GUI komt niet op, zelfs niet als admin),
- er KPN backup Online gebruikers zijn die op dit moment (3-3-2010) net als ik nog steeds problemen hebben. Geen GUI, geen webrestore.

Tnx,

Jon

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 353528 op 03-04-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353550

Hier idem. Backup werkt al ruim een week niet meer. Zelfde symptoon. Gisteren contact gehad met KPN. Dat verliep nogal stroef. Inmiddels ook het bericht gehad dat het weer zou werken. Niet dus. Zelfde waarneming gedaan. Opnieuw contact met KPN. Nu wel goed geholpen. Echter het komt er op neer dat er nog steeds onderhoud gaande is. Kan wel aanloggen op de restore site. Zie daar geen data staan. Zou er een fiks probleem op het SAN zijn in het KPN datacenter? Download van de software zelf is tot nader bericht ook niet meer mogelijk. Nu maar hopen dat er niet teveel klanten in de problemen geraken. Ben na allerlei omzwervingen uiteindelijk bij KPN uitgekomen. Backup Online service was tot nu toe voor mij perfect. Lekker transparant en weinig resources nodig tijdens gebruik. Dacht nu een 'set' en 'forget' te hebben. Afwachten maar en hopen op goed bericht. Anders staat er weer een forse upload te wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb geen mailtjes ontvangen mbt onderhoud. Wel elke dag een mail dat er een backup gemaakt is maar wat ik nu zo snel zie is dat de laatste keer 28-3 was en er vannacht weer wat gemaakt is (2-4). Tussenliggende data zie ik niet.

En restore werkt voor zover ik zie nu ook niet. Bestand wordt gemeld als teruggezet zonder dat ie ook maar 1 byte verzonden heeft.

Software werkt verder wel hier, web heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik dan eerst de logingegevens op moet zoeken :+

Ik was toch al aan het kijken naar een simpele VPS om het zelf te regelen, dat gaat er binnenkort dus wel van komen. Onderhoud prima, maar geen week lang en zeker niet zonder de klanten daarover te informeren. Het is bepaald geen gratis dienst dus directe communicatie is wel het minste wat ik mag verwachten.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank jullie! Ik heb het zojuist nog weer even geprobeerd, nog steeds geen GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:53

The Wizard

Moderator Mobile
Hier idem dito, de mailtjes ontvangen, maar nog steeds niet opstarten.... Duurt wel erg lang zo :(

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353662

Hier ook problemen met backup online. Heb de dienst een week geleden aangeschaft op aanraden van een collega. Welgeteld 2 backups kunnen maken. Daarna wilde ik mijn backupset uitbreiden, echter werd mijn harde schijf niet eens meer getoond in de applicatie (wanneer ik op het minteken klikte bij de schijf klapt de applicatie eruit).

Eerst maar eens de pc herstart en daarna de applicatie opnieuw opgestart. Exact dezelfde symptonen als dadimple64 beschrijf. Applicatie start niet, maar in de task manager zie je dat hij wel gestart is om na ongeveer 30 seconder ook uit de taskmanager te verdwijnen. Herinstallatie van de applicatie biedt geen oplossing. Zelfs een complete herinstallatie van de pc heeft bij mij niet geholpen (en wel enorm veel tijd gevraagd). Nergens een foutmelding te vinden, zowel in de event viewer niet als bijvoorbeeld in een logbestand van KPN zelf. Ik draai Windows 7 en heb daarom ook geprobeerd in compatible modi te werken zoals XP SP2 of 3 maar ook daar is geen verbetering mee te krijgen.

Ondertussen ook een mail gestuurd naar KPN. Ook ik krijg de reactie dat er algemene problemen zijn waar mijn probleem ook onder valt. Vervolgens wordt mijn ticket gesloten. Inmiddels zijn de werkzaamheden afgerond (hier heb ik ook een mail van ontvangen) maar de applicatie weigert nog steeds alle dienst. Sterker nog, ik heb de applicatie pas opnieuw geinstalleerd (en gedownload) nadat ik de afmelding van KPN had ontvangen. Dit alles gebeurde op een vers geinstalleerde pc waar dus nog nooit BackupOnline op had gedraaid (die herinstallatie weet je wel!)

Ik heb weer een call aangemaakt, ik wacht op reactie. Weet wel dat als dit niet binnen 1 week gaat werken ik direct mijn contract intrek en iedere afschrijving die KPN gaat pogen zal storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wow! Wat jvrenken schrijft bevestigt mijn vermoeden dat er op dit moment heel veel Nederlanders, net als jij en ik, uren spenderen aan het oplossen van hun backup probleem. Dit had kunnen worden voorkomen als KPN eerlijk en open had gecommuniceerd. Natuurlijk kunnen er, hoe vervelend ook, technische problemen ontstaan. Maar geef dat eerlijk toe en zorg voor een vergoeding, bijvoorbeeld door een financiële compensatie. De dienst is immers niet gratis.

KPN was vast bang voor imago schade en heeft zodoende besloten de storing beter onder "onderhoud" weg te moffelen. Helaas nogal doorzichtig waarmee het tegenovergestelde is bereikt. Ook ik heb mijn mening over KPN Backup Online negatief bijgesteld en zal dat vanaf nu actief uitdragen. Het product (IASO backup) is goed, alleen KPN doet het op dit moment erg slecht waarmee ik geen vertrouwen meer in de dienst heb.

Het gaat in mijn geval om zakelijke gegevens maar feitelijk geldt dit ook voor privé gegevens. Je moet ervan op aan kunnen dat je gegevens bij KPN veilig en beschikbaar zijn. Gelukkig is mijn PC niet gestolen of gecrashed. Maar er zijn in de afgelopen week ongetwijfeld gebruikers geweest waarbij dit wel het geval is en die door het niet beschikbaar zijn van restore in de problemen zitten of zelfs schade hebben geleden.

Bedankt voor jullie input! Ik zal met deze kennis in de hand een brief schrijven aan de directeur zakelijke markt van KPN (Ron de Mos). Ik raad iedereen met vergelijkbare problemen hetzelfde te doen. De helpdesk contacten heeft namelijk totaal geen zin.

Fijne paas!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 353528 op 04-04-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik onderschrijf volledig de mening van @dadimple64. Ook ik ben tijden bezig geweest met probleem oplossen aan mijn kant. Het gedrag van de software doet ook voorkomen dat het een locaal probleem rond een corrupte installatie of zelfs een blocking firewall is. Ook ik heb toen een herinstallatie gedaan. Werd in de eerste instantie door de helpdesk als dom uitgemaakt; de software mocht je nooit zo maar herinstalleren. Nu ben ik zelf al tientallen jaren in IT werkzaam dus moest wel even lachen. Niet eerlijk van KPN om op deze manier om de keutel heen te draaien. Denk zelf dat er een vette fout in het SAN is ontstaan, door een hardware probleem of een wijziging in de besturingssoftware. SAN raakt corrupt en moet dan rebuild worden. En ja, daar kan een tijd overheen gaan. Voor KPN te hopen dat ze dit uiteindelijk voor elkaar krijgen. Een compensatie naar de gebruikers zou in dit geval wel gepast zijn. Zag in de media dat ze ook zeer onlangs een nieuw datacenter in de flevopolder hebben opgestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50
Anoniem: 353528 schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:17:
Het gaat in mijn geval om zakelijke gegevens maar feitelijk geldt dit ook voor privé gegevens. Je moet ervan op aan kunnen dat je gegevens bij KPN veilig en beschikbaar zijn. Gelukkig is mijn PC niet gestolen of gecrashed. Maar er zijn in de afgelopen week ongetwijfeld gebruikers geweest waarbij dit wel het geval is en die door het niet beschikbaar zijn van restore in de problemen zitten of zelfs schade hebben geleden.
Heb je dan naast de algemene voorwaarden en aanvullende voorwaarden nog een aparte SLA met KPN wat betreft backup online?

Volgens voorwaarden waar ze voor backup online naar verwijzen hoef je er namelijk volgens mij helemaal niet ervan op aan te kunnen dat je gegevens bij KPN veilig en beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

Wildfire

Joy to the world!

kwiebus schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:49:
[...]

Heb je dan naast de algemene voorwaarden en aanvullende voorwaarden nog een aparte SLA met KPN wat betreft backup online?

Volgens voorwaarden waar ze voor backup online naar verwijzen hoef je er namelijk volgens mij helemaal niet ervan op aan te kunnen dat je gegevens bij KPN veilig en beschikbaar zijn.
Wat is dan de waarde nog van de dienst als je er niet eens van mag uitgaan dat je gegevens wel veilig en beschikbaar zijn? Da's nou juist het hele principe van een on-line back-up.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 18:22
Dat is dus de reden waarom de installatie ook niet wil werken...
Even afwachten nog, gelukkig is dit niet m'n enige backup, op dit soort online services kan je nooit 100% vertrouwen, maar eerlijkheid vanuit KPN kan geen kwaad...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:43

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

golfdiesel schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:26:
maar eerlijkheid vanuit KPN kan geen kwaad...
Maar gebrek eraan wel, slechte reclame.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kwiebus heeft natuurlijk gelijk. KPN dient zich voor het leveren van de dienst alleen te houden aan hetgeen in de Algemene voorwaarden is beschreven. Aanvullende voorwaarden heb ik nooit kunnen vinden, alleen voor CRM online. Een SLA met KPI’s bestaat al helemaal niet.
Echter, Algemene Voorwaarden, Aanvullende Voorwaarden en SLA’s hebben naar mijn idee voornamelijk waarde bij het uitvechten van een geschil over de geleverde dienst, waarbij KPN zal moeten kunnen duidelijk maken waartoe zij conform de voorwaarden minimaal verplicht is. In het geval van een geschil over Online contract zoals KPN Software Online kan je KPN dmv brieven proberen je gelijk te halen. Maar als KPN niet inschikkelijk blijkt, blijft al heel snel alleen de rechter over. Natuurlijk begint niemand daaraan bij een dienst als Backup Online.

Kortom, leuk die voorwaarden maar waar het ons consumenten om gaat is de claim die KPN heel duidelijk en groot op haar site maakt.

Raak nooit meer gegevens kwijt door calamiteiten als PC-crashes, brand of waterschade op locatie’. “ Voorts in de dienstbeschrijving "Nooit meer uw bestanden kwijt"

Volgens mij mogen we KPN daar best aan houden, dat is waar we voor betalen. Dat wat in de voorwaarden staat is leuk voor juristen maar daar die gaan we toch nooit inschakelen. En om dat laatste definitief te voorkomen heeft KPN ook nog eens waardeloze algemene voorwaarden. Goed te weten dat alle Software Online klanten, dus ook CRM, Online Boekhoudenm etc, mbt beschikbaarheid eigenlijk nergens recht op hebben. Een paar quotes uit de Algemene Voorwaarden van Software Online.

7.1 KPN behoudt zich het recht voor de Dienst tijdelijk buiten gebruik te stellen ten behoeve van
onderhoud, aanpassing of verbetering van de computersystemen van KPN. KPN zal een dergelijke
buitengebruikstelling zo veel mogelijk buiten kantooruren om laten plaatsvinden en de
Contractant tijdig van tevoren op de hoogte stellen van de geplande buitengebruikstelling. KPN
zal wegens zodanige buitengebruikstelling van de Dienst nimmer tot enige schadevergoeding
jegens de Contractant gehouden zijn.

7.2 KPN zal zich inspannen om de overeengekomen Dienst steeds naar behoren te doen
functioneren en streeft naar een zo hoog mogelijke beschikbaarheid, kwaliteit en beveiliging van
de Dienst. KPN geeft echter, anders dan zoals eventueel opgenomen in de Overeenkomst en/of
Aanvullende Voorwaarden en/of Dienstbeschrijving, geen enkele garantie terzake.

Zoals je in 7.1 leest hebben we geen poot om op te staan. Je ziet ook meteen waarom KPN deze megastoring tot Onderhoud omtovert. De echte enige fout die KPN heeft gemaakt is dat we niet vooraf zijn geïnformeerd (omdat dat natuurlijk niet gaat in het geval van een storing ;) ), met alle ten onrechte gemaakte troubleshooting uren tot gevolg.

7.2 is nog fraaier. Inspanningverplichting is een fraaie wijze om aan te geven dat KPN nergens toe gehouden kan worden. De klant zal moeten aantonen dat KPN zich niet voldoende heeft ingespannen, en daar begint niemand aan….

Wat ik ga doen? Bij de eerste gelegenheid WEGWEZEN bij KPN. Slecht, slecht en nog eens slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag maar weer even gebeld met de KPN. Blijkt dat er een storing is (tsjonge!) en dat er ongeveer 2000 klanten last van hebben. Ik werd netjes te woord gestaan en de helpdeskmedewerker had gelukkig ook wel door dat hij met iemand sprak die verstand had van ICT (ik werd dus niet met een kluitje het riet in gestuurd). Volgens hun systeem waren op dit moment mensen van IASO bezig het probleem te herstellen. De verwachting was dat vanavond rond 19:00 uur een update van de software zou vrijkomen die dan te downloaden was via de GUI. Dan moet deze wel werken natuurlijk. Ik wacht nog heel even af wat er gebeurt. Ik wil KPN in ieder geval de kans geven e.e.a. te herstellen. Heb overigens wel medegedeeld dat ik de informatieverstrekking rondom grote problemen allerminst belabberd vind. Ben je geen ICT'er en ken je je weg niet op internet, dan denk je al gauw dat het probleem bij jou ligt. Immers een niet startende GUI duid in eerste instantie op een lokaal probleem. KPN geeft echter aan dat de GUI in eerste instantie verbinding wil leggen met KPN. Lukt dat niet dan klapt deze er dus idd uit.

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen. Op dit moment werkt de GUI nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354163

bij werkt het ook niet meer...vage melding in logfile over sequence error (c:\program data\kpn\kpn back-up online\logs\backupfp). Voor wie het ook niet werkt, wat hebben jullie daar dan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou dan is er nog hoop. Hier op dit moment echter nog geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jonathaan:

Bij mij staat (nog steeds) in de logging:
2010-Apr-07 20:38:57.673828] [E] CodeBaseException thrown: CBUtil::MakeSureIndexOpen (-70)

Zojuist bleek de software weer gedownload te kunnen worden vanaf kpnonlinediensten.nl
Dat zou volgens de helpdesk het teken zijn dat de service dan weer toegankelijk was.

De service leek inderdaad normaal op te starten en ik kreeg zowaar de GUI te zien.
Toen ik echter op de tab 'herstel' klikte, om te zien of de data nog zichtbaar was, crashde het programma en liet zich daarna (wederom) weer niet opstarten. Ook niet na het verwijderen van de twee bestaande processen.

Bedankt KPN voor deze geweldige actie. Nog niets opgeschoten. We zien over een paar dagen wel weer. Sinds 26 maart / 27 maart ligt deze service er al volledig uit. Berichtgeving naar de gebruikers toe is door en door triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127676

pffff gelukkig, dacht al dat ik gek werd.
Hier zelfde symptomen, ook al week geen backup, en vage mailtjes van meneer de directeur.

Ook melding gemaakt bij KPN maar weinig resultaat, via "web restore" kan ik inmiddels wel mijn ge-backupte bestanden weer zien.
download via http://www.kpnonlinediens...loads-back-up-online.html is nog steeds de brakke niet werkende versie 6.XXXXXX (12,5MB)

herstel: web restore doet het nu weer niet

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 127676 op 07-04-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
inmiddels ook op de frontpage van tweakers geplaatst, het lijkt erop dat de redactie van tweakers.net wel een net antwoord kon krijgen waar het probleem zich ongeveer bevind. welk overeenkomt met wat jvrenken zegt. ik ben benieuwd of 2000 gebruikers niet ontzettend is gedownplayed tho.

[ Voor 16% gewijzigd door Teckna op 08-04-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Dit is wat ik net heb gehoord van KPN:
Ik kom hierbij graag even terug op je vraag over de back-up online storing. We betreuren het dat een deel van onze klanten momenteel hinder ondervindt van de back-up online storing. Momenteel kunnen ongeveer 650 van onze back-up online klanten hinder ondervinden bij het gebruik van de service. Over het algemeen uit dit zich in foutmeldingen over inlogproblemen. Ongeveer 70 klanten zich bij onze helpdesk hebben gemeld. Wij werken momenteel hard aan de oplossing en hopen dat ongeveer de helft van de 650 back-up online klanten vanaf morgen weer gebruik kunnen maken van onze service en dat de andere helft dmv een uitvoerige software upgrade vanaf medio volgende week weer toegang heeft tot onze back-up online service. Deze software upgrade heeft tot doel om er zeker van te zijn dat de data van de klant volledig en betrouwbaar op ons platform is opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 17:04
Ben dit echt zat heeft iemand al lopen zoeken naar een vervanger voor KPN backup online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 15:40
Ik heb zelf geen Backup Online van KPN, of ook maar een dergelijke service omdat ik ik een mogelijkheid heb om de backup bij iemand anders te stallen. Ik doe dat middels rdiff-backup, waardoor ik ook revisiebeheer heb en de backup snel is afgerond. Maar ik kan mij voorstellen dat dit soort DIY niet voor iedereen is weggelegd of ook maar een optie is.
Je zou ook kunnen denken aan Dropbox. Ik gebruik het zelf voor synchronisatiedoeleinden en het werkt bijzonder netjes. Qua prijs is het ook goed te doen, alleen moet je misschien eens met de mensen van Dropbox gaan spreken als het om meer dan 100GB aan data gaat. Het grote voordeel van een oplossing als Dropbox is dat het een continue backup is. Zodra je een bestand opslaat komt deze automatisch op de server van Dropbox (en eventueel ingestelde andere computers) neergezet. :)
Het nadeel is dat alleen op file niveau bestanden kunnen worden teruggehaald. Overschrijf je de file dan heb je een probleem! Voor mij zou dit niet echt een probleem zijn aangezien ik zelf met versienummers werk. Doe je dit niet dan zou je eventueel een backupprogramma moeten pakken die dit voor je regelt. In dat geval kun je zeggen dat zo'n programma één keer per dag de files oppakt en in de Dropbox zet. Vervolgens gaat Dropbox aan de gang om de zaak veilig te stellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Dadona op 08-04-2010 18:06 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-06 16:41
Dadona schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:27:
Ik heb zelf geen Backup Online van KPN, of ook maar een dergelijke service omdat ik ik een mogelijkheid heb om de backup bij iemand anders te stallen. Ik doe dat middels rdiff-backup, waardoor ik ook revisiebeheer heb en de backup snel is afgerond. Maar ik kan mij voorstellen dat dit soort DIY niet voor iedereen is weggelegd of ook maar een optie is.
Je zou ook kunnen denken aan Dropbox. Ik gebruik het zelf voor synchronisatiedoeleinden en het werkt bijzonder netjes. Qua prijs is het ook goed te doen, alleen moet je misschien eens met de mensen van Dropbox gaan spreken als het om meer dan 100GB aan data gaat. Het grote voordeel van een oplossing als Dropbox is dat het een continue backup is. Zodra je een bestand opslaat komt deze automatisch op de server van Dropbox (en eventueel ingestelde andere computers) neergezet. :)
Tot in hoeverre is dit dan nog een back-up te noemen?
Wat nou als jij een fout maakt in je word bestandje.

CTRL+A CTRL+D CTRL+S

De wijzijgingen worden direct doorgevoerd in je back-up dus je dan kunt op geen enkele manier terug?
Ongedaan maken even buiten beschouwing gehouden, puur als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 15:40
Je hebt gelijk, ik heb ook meteen mijn post aangepast. Ik was in de veronderstelling dat zoiets goedging, maar bij een test blijkt dat ik het versie verhaal van Dropbox verkeerd heb begrepen. Ze stellen:
Dropbox saves a history of all deleted and previous versions of files for 30 days for all Dropbox accounts by default. If you have the Pack-Rat add-on, Dropbox saves those files for as long as you have the Pack-Rat add-on. With Pack-Rat, you never have to worry about losing an old version of a file.
Een versie zien zij dus echt als file.doc en file2.doc, in plaats van file.doc op t=1 en t=2. Wat mij betreft zouden dus niets moeten zeggen over previous versions, alleen deleted. (Dat zou inhouden dat je file.doc kunt terughalen, als deze is verwijderd.)
Excuses!

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
even terug naar het topic.. werkt KPN Backup Online bij jullie weer? Hier nog steeds niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier ook nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 16:30
Voxyn schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:16:
Ben dit echt zat heeft iemand al lopen zoeken naar een vervanger voor KPN backup online?
Solcon biedt een vergelijkbare dienst, voor een goede prijs. Ik heb het bij een klein bedrijfje geinstalleerd en in de afgelopen jaren tot nu toe 1 dag gehad dat de backup niet draaide door een storing, verder heb ik nooit problemen gehad. Je krijgt netjes elke dag een mailtje met een backuprapport en ook bijvoorbeeld als je er eentje gemist hebt omdat je computer uit stond. Ik heb verder erg goede ervaringen met de helpdesk van Solcon en kan me niet voorstellen dat de situatie die nu bij KPN ontstaat bij hun ook voor zou kunnen komen. Een aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels meerdere meldingen lopen bij KPN. (ja ik weet dat één melding maken meer dan voldoende is, maar aangezien KPN zelf zo lekker communiceert, volg ik graag het "goede" voorbeeld).

reacties wisselen nogal vanuit de zijde van KPN,
- er is geen probleem (installeer de PC eens opnieuw, duhhh zonder backup zeker?)
- probleem wordt in twee werkdagen opgelost
- probleem wordt binnen 8 werkdagen opgelost
- probleem is doorgespeeld naar softwareleverancier, geen oplosdatum bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324594

De verwachting is dat in de loop van de komende week, na een software-update, backup weer stabiel zal draaien.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 324594 op 11-04-2010 15:50 . Reden: Typevout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 09:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Lekkere problemen bij de KPN. Ik heb net een klant geholpen die een gecrashte laptop had. Ik kon er vrij veel van recoveren en uiteindelijk zelfs de hele installatie weer werkend gekregen. Na de eerste diagnose dat een backup wel eens nodig zou kunnen zijn kregen we van KPN te horen dat we de harde schijf maar moesten opsturen en dan zouden zij wel kijken wat ze er nog af konden halen. Op zich erg klantvriendelijke reactie, maar wel heel opmerkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

superduper schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:05:
kregen we van KPN te horen dat we de harde schijf maar moesten opsturen
hmmmm ik denk, als je de schijf in de noordzee zou gooien, de kans groter is dat je 'm ooit terug krijgt :-)

factuursysteem werk nog wel bij KPN, vandaag de factuur ontvangen van een niet werkende backuponline.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 127676 op 12-04-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens de KPN site http://www.kpnonlinediens...gstoringbackuponline.html zou alles weer moeten werken. dat is bij echter niet het geval.... :( Nog steeds geen GUI..

Hoe is dat bij anderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag een mail ontvangen met de melding dat de factuur van maart klaar ligt. Ja dag! die gaan we (zeker als nieuwe klant) dus niet betalen. Dit gemaild naar 1 email adres en weer zo'n leuk webformuliertje ingevuld waar je helemaal geen terugkoppeling van krijgt in je email box. Je kunt zelf dus gvd niet eens bijhouden wat je hebt gemeld, maar ikke ben nie dom dus hou zelf wel een logboek bij.

Daarnet gebeld na op internetsite berichtgeving te hebben gelezen dat e.e.a. weer zou moeten werken. Ja je kan nog een foutmelding krijgen (#202) "gewoon" ff doorklikken en een paar keer proberen. Ja Dag! Ik heb 10x geklikt, helemaal niets dus. De heer aan de helpdesk voelde zich niet verantwoordelijk voor de bericht geving (nee dat hebben "anderen" erop gezet). Ook lekkah collegiale boel daaro, jij werkt toch ook bij KPN of ben ik nu gek, net zoals die collega die het erop heeft gezet.

Storing blijkt nog steeds actueel dus voor plusminus 2000 klanten (ja het waren er ietsje meer dan in eerste instantie toegegeven zo vertelde hij me). "Gewoon" de software opnieuw downloaden en opnieuw installeren. Niet dus! Tja dan weten ze het bij KPN ook niet. Er komt voor de klanten geen nieuwe software, de software die is geupdate is intern op de servers bij KPN gebeurd. Deze werkzaamheden zouden vanochtend om 11:45 uur zijn afgerond.

Nu ga ik dus lekker even naar de ABN site om e.e.a. te laten storneren. We zullen ze eens laten voelen wat klantgerichtheid is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier ook de foutmelding 202, opnieuw proberen heeft geen zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandaag wederom mail van KPN, 3 stuks nog wel:

Dinsdag 13 april 2010, 11:59
Geachte heer/mevrouw,
Recentelijk heeft u een klacht bij ons ingediend naar aanleiding van het gebrekkig functioneren van uw Back-up Online abonnement. Het Back-up Online performance-probleem van vorige week is inmiddels nagenoeg opgelost. Er wordt hard gewerkt om ook de laatste werkzaamheden af te ronden. U kunt de laatste stand van zaken bekijken op ons service-portaal: www.kpn.com/softwareonline.
KPN biedt zijn excuses aan voor het ongemak en de onzekerheid die dit met zich mee heeft meegebracht.

Dinsdag 13 april 2010, 15:08
Geachte heer XXXXXXXXXXXX,

U kunt zich het beste melden bij het gratis nummer 0800-0403 optie 3 optie 2, dat is de technische dienst van de online diensten.
Hopende u voldoende geinformeerd te hebben
Met vriendelijke groet

Marie......<verwijderd>
Software Online Diensten

Email: Factuuremailonline@kpn.com
KvK Den Haag 27124701
BTW-nr NL009292056B01
Dit is de reactie, n.a.v. klacht over de factuur voor de nietwerkende dienst, factuurklacht melden bij technische dienst?????

Dinsdag 13 april 2010, 16:21
Er is op dit moment een storing bij Back up on line. Dit houd in dat er geen back up gemaakt kan worden en ook niet geïnstalleerd kan worden. KPN is hier mee aan de gang en de verwachting is dat het probleem rond vrijdag 16 april verholpen zal zijn. Via de onderstaande link is de voortgang van de storing te volgen: http://kpnonlinediensten....gstoringbackuponline.html

Peter ........<verwijderd>
KPN storingsdienst zakelijk internet
Telnr 0800-0403 optie 3 storingen, optie 2 internet storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dezelfde reactie's ontvangen van KPN als Bushmaster. Ik ga gewoon een nieuw ticket openen vandaag. Lekker sarren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag opnieuw calletje aangemaakt. Ik kan nu wel backup online installeren (zonder de #202 foutmelding) echter krijg ik er een ander voor terug! Deze heb ik in een printscreen naar KPN gestuurd, echter heb ik de tekst even niet meer voorhanden nu.

Het programma startte niet op en ik kreeg rechts onder in de taakbalk de melding dat "de verbinding met server was verbroken". Vervolgens klapte het programma eruit. Hele handel dus maar weer verwijdert en pc opnieuw opgestart. 2e keer geprobeerd, exact hetzelfde probleem. Weer verwijdert en pc opnieuw opgestart.

Daarna geprobeerd te installeren in compatible mode XP SP3 (ik draai Windows 7) als administrator. Waarempel een GUI naar 3x opnieuw opgestart te moeten hebben!!! Dat ziet er goed uit, echter na het selecteren van al mijn bestanden en gedrukt te hebben op de button "start backup" klapt de applicatie er weer uit! :-( Wanneer ik nu de applicatie wil starten heb ik weer dezelfde problemen als in het begin. Ik krijg geen GUI, de taak zie je in de task manager staan om na 30 sec zonder enige vorm van foutmelding ermee op te houden.

Wanneer ik nu herinstalleer zie ik de foutmelding zoals genoemd in alinea 1 niet meer, echter als het pakket mij vraagt aan te geven hoe vaak ik een melding in mijn mailbox wil klapt hij er spontaan uit (zonder dat ik iets ingeklikt of getypt heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag reactie van KPN in mijn inbox:"Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u nog steeds geen gebruik kunt maken van het Back-up Online pakket.

Ik vind het heel vervelend dat u geen duidelijk antwoord op uw vragen heeft gekregen.

Vraag doorgestuurd
Om te zorgen dat dat wel gebeurd heb ik uw vraag voor verdere afhandeling doorgestuurd naar de afdeling Software Online. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen op telefoonnummer xxx.

Ik reken erop dat u samen met één van mijn collga's tot een passende oplossing voor het probleem komt.

Informatie ook op kpn.com
Voor vragen en antwoorden kunt u ook altijd terecht op kpn.com, zoekterm ‘zakelijke service’.

Met vriendelijke groet,
"

Nu vind ik dat natuurlijk heel leuk, dat ik wordt gebeld, maar dat is me gvd al 3x beloofd en al 3x ben ik dus niet teruggebeld. Ben dus erg sceptisch over dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bijna vrijdag 16 april, maar doet nog nix hier,
wel weer nogmaals het verzoek van KPN om de klacht over de onterechte factuur, bij de technische dienst te melden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Berichtje gestuurd naar de redactie van Tweakers of zij, naar aanleiding van het nieuwsbericht dat zij plaatsten op 8 april, nog verder actie namens ons als gebruikers gaan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 11:51
Anoniem: 353662 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:34:
Berichtje gestuurd naar de redactie van Tweakers of zij, naar aanleiding van het nieuwsbericht dat zij plaatsten op 8 april, nog verder actie namens ons als gebruikers gaan ondernemen.
edit misschien ff je 06nr weg.. of wil je dat ze jouw ook bellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scherp! Thanks, had ik nog niet eens door!
DJSmiley schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:50:
[...]

edit misschien ff je 06nr weg.. of wil je dat ze jouw ook bellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

basproffesional schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:40:
[...]

Tot in hoeverre is dit dan nog een back-up te noemen?
Wat nou als jij een fout maakt in je word bestandje.

CTRL+A CTRL+D CTRL+S

De wijzijgingen worden direct doorgevoerd in je back-up dus je dan kunt op geen enkele manier terug?
Ongedaan maken even buiten beschouwing gehouden, puur als voorbeeld.
Je kan gewoon terug gaan in je history van backups bij dropbox hoor :)
Online Backup

Dropbox backs up your files online without you having to think about it.

* Automatic backup of your files.
* Undelete files and folders.
* Restore previous versions of your files.
* 30 days of undo history, with unlimited undo available as a paid option

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354717

Hier ook nog steeds niets, applicatie klapt er uit zonder dat de gui zelf even "up" komt Hij staat een seconde of 20 in taakbeheer om vervolgens weer te verdwijnen. Klacht ingediend bij KPN, maar ja dan krijg je dit mailtje he..

Geachte heer/mevrouw, Den Haag, 15-04-2010
Recentelijk heeft u een klacht bij ons ingediend naar aanleiding van het gebrekkig functioneren van uw Back-up Online abonnement. Het Back-up Online performance-probleem van vorige week is inmiddels nagenoeg opgelost. Er wordt hard gewerkt om ook de laatste werkzaamheden af te ronden. U kunt de laatste stand van zaken bekijken op ons service-portaal: www.kpn.com/softwareonline.
KPN biedt zijn excuses aan voor het ongemak en de onzekerheid die dit met zich mee heeft meegebracht.
Met vriendelijke groet,
Ron de Mos
Directeur Zakelijk Markt

Dusss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update vrijdag 16 april 2010

De laatste werkzaamheden ten aanzien van het performance-probleem zijn uitgevoerd. We hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze diensten en doen er uiteraard alles aan om performance-problemen in de toekomst te voorkomen. Mocht u onverhoopt toch nog problemen ondervinden, kunt u dat op deze site aangeven bij ‘stel uw vraag’ aan de linkerkant van het scherm.
Moeten we het hier mee doen????????? bij mij functioneerd nog nix.
Wederom maar weer een melding gemaakt

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 127676 op 16-04-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het wordt met de dag gekker:
Beste klant,

Op dit moment wordt er onderhoud uitgevoerd op de webrestore van Back-up Online. U kunt daardoor tijdelijk geen gebruik maken van de webrestore. Heeft u hier vragen over, kunt u contact opnemen met onze helpdesk middel de ‘stel een vraag’-button aan de linkerkant van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354717 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:51:
Hier ook nog steeds niets, applicatie klapt er uit zonder dat de gui zelf even "up" komt Hij staat een seconde of 20 in taakbeheer om vervolgens weer te verdwijnen. Klacht ingediend bij KPN, maar ja dan krijg je dit mailtje he..

Geachte heer/mevrouw, Den Haag, 15-04-2010
Met vriendelijke groet,
Ron de Mos
Directeur Zakelijk Markt

Dusss
Anoniem: 127676 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:01:
[...]

Moeten we het hier mee doen????????? bij mij functioneerd nog nix.
Wederom maar weer een melding gemaakt
Waarom gaan we niet met zijn allen de afgeschreven bedragen storneren? Ik heb dit zojuist gedaan en dat is dus gelukt. Het gaat dan wel om maar 5,89 euro in de maand (in mijn geval) maar ik weet zeker dat de kpn nu iets richting mij gaat doen omdat ze natuurlijk die kloterige rotcenten willen hebben. En die krijgen ze dus niet zolang het niet funcioneert (met t, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tijd voor een update. Op de KPN website is een nieuwe versie van de client software te downloaden (14MB ipv 12MB). Maar helaas...., exact dezelfde verschijnselen; na installatie werkt de GUI heel kort en crashed dan. Daarna opnieuw opstarten heeft geen effect. In taskmanager is KPN backup kort te zien maar verdwijnt dan na zo'n 30 seconden weer.
Mijn hoop was een beetje gevestigd op de beloofde nieuwe software. Onterecht zo blijkt nu.

Verder werd ik maandag gebeld dat ik teruggebeld zou worden.... (daar heb je wat an). dat gebeurde vandaag, alleen was ik juist op dat moment in een meeting. Afwachten maar wanneer KPN weer eens belt...

Ben benieuwd of de nieuwe client software bij jullie effect heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb sinds halverwege maart last van bovenstaande problemen. Diverse mails zijn over en weer gegaan, die dan weer werden afgedaan met de standaard mailtjes die jullie hierboven ook al noemde. Maar vandaag leek er even een lichtpuntje: ik werd gebeld door iemand van de tweedelijns helpdesk. Een heel aardige man trouwens. Weer eens wat anders dan die mailtje van 'good old' Ron de Mos.

Wat blijkt: bij bepaalde klanten werkt het Back-Up online account niet meer en KPN krijgt het ook niet gefixt. Enige optie: verwijderen van het account en aanmaken van een nieuw. En jullie raden het al: je back-up wordt gelijk mee verwijderd met het opheffen van je account.

Ik heb van de helpdesk een korte instructie per mail gekregen voor het verwijderen van de software (je moet handmatig bepaalde mappen verwijden die de installer niet verwijderd), de bevestiging van de opzegging van mijn oude account en mijn nieuwe accountgegevens ontvangen. So far so good.

Meteen de laatste versie van de software gedownload, gaan installeren en.....helaas, foutmelding #101 bij het verifiëren van de nieuwe accountgegevens. Ook na 20x klikken en opnieuw proberen :-( Die melding kende ik nog niet.

Morgen belt de helpdesk terug. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ha pman, bedankt voor de info.. Ik voel al aankomen dat ik mn account ook kan gaan verwijderen:( Had die aardige meneer soms een Brabants accent?

Kan je die mail met te deleten mappen hier posten. Kan ik dat eens proberen alvorens ik de helpdesk maar weer eens ga bellen.
Overigens had ik het 101 probleem vanmiddag ook. Een moment later lukte het alsnog. Wie weet moet je toch nog wat langer proberen. Hij blijft overigens waaaardeloos natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
@dadimple64

Ja had wel iets Brabants, bekende?
Ik ben al de hele avond aan het proberen, maar die #101-melding blijft. Het lijkt wel of de aanmeldserver te druk bezet is waardoor mijn credentials geweigerd worden. Maar goed ik ben niet voor één gat te vangen, dus probeer vrolijk verder ;)

Na het deïnstalleren van de software moet je nog het volgende doen:
"Kies vervolgens uitvoeren en type hierin %allusersprofile% en vervolgens op de enter toets.
In het scherm wat er nu verschijnt, is de map KPN zichtbaar. (Is deze niet zichtbaar kies dan voor “extra-optie-weergave” en zet een vinkje bij verborgen bestanden en mappen weergeven) Deze dient u te verwijderen."

Doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe software is ook hier geen succes.
zelfde euvel, andere melding dacht ik.
[2010-Apr-22 23:05:28.268887] [E] LocalStorageException thrown: Reading File (-70) for table sl
[2010-Apr-22 23:05:51.624365] [L] Minidump "1271970328-10077-LocalStorageException thrown.dmp" uploaded to the remote location.
[2010-Apr-22 23:05:51.967566] [W] [CommunicationServiceImpl] EnumerateFilters failed with Exception: Reading File (-70) for table sl
[2010-Apr-22 23:05:52.404366] [W] `anonymous-namespace'::AsyncRpcServer::AsyncRpcChannel::OnReceived failed: De externe host heeft een verbinding verbroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastmarky
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Via google bij dit topic terecht gekomen. Tot dusverre heb ik op mijn eigen PC thuis geen enkel probleem, een klant van mij heeft echter hetzelfde probleem als hier beschreven met Backup Online. Werkt ineens niet meer.
Zie in de logging dat KPN de software heeft geupdate, maar bij opstarten van programma verschijnt het proces wel in de taskmanager, maar is na een 30 seconden weer verdwenen. Wordt geen GUI opgestart.
Heb nog geen melding gemaakt bij KPN, maar gezien de reacties hier, heeft dat niet veel zin, anders dan de KPN duidelijk maken dat er nog steeds problemen zijn met hun programmatuur. Dus ga er toch maar melding van maken. Ik hoop dat velen met mij dit ook doen, zodat de ernst van de situatie bij KPN duidelijk wordt. Ik blijf het topic volgen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier is het ook nog steeds niet werkende. Wordt er moe van. Heeft iemand al gekeken wat er juridisch mee gedaan kan worden? Dit lijkt steeds meer op een wanprestatie, lijkt me reden genoeg om het contract te laten ontbinden, al zal dat weer moeilijk gaan bij KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik snap er helemaal niets meer van. nu weer een mail:
Allereerst mijn oprechte excuses voor de hinder die u ondervindt met de storing van Backup Online.

Hierbij deel ik u tevens mede dat de door u gemelde storing aan uw Backup Online het volgende ticketnummer heeft gekregen: 6.........

Via 0800-0403 optie 3 – 2 kunt u eventueel navraag doen over de status van uw ticket.
Verder deel ik u mede dat u onderdeel bent van de algemene storing met Backup Online.
Hieraan wordt hard gewerkt om dit op te lossen en zullen wij trachten u op de hoogte te houden.

Vriendelijk verzoeken wij u dan ook om nog enige geduld te betrachten en ons de storing op te laten lossen.
De leverancier van de software is hard bezig om momenteel alle problemen op te lossen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Bij mij werkt het weer! Vandaag werd ik zomaar gebeld door KPN. Ik moest de software en daarna de KPN folder in het all users profiel verwijderen. Vervolgens is mijn bestaande account verwijderd en heeft KPN een nieuw account aangemaakt. Nadat dit was gebeurd software geïnstalleerd en tada... het werkt. Alleen jammer dat ik nu mn backups van voor af aan moet opbouwen. Dat wordt een behoorlijke upload. En niet alleen van mij waarschijnlijk.

@ The wizzard. Ik had eerder al iets over de juridische kant geschreven. Zie Anoniem: 353528 in "Zogenaamd onderhoud KPN Backup Online"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
Update:

Na de terugkerende #101- foutmelding van gisteren, lijkt die nu met de noorderzon vertrokken. Mijn nieuwe account werkt (op dit moment...;)). Hopen dat het nu blijft werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dadimple64
@pman78
deze "oplossing" houd in dat je niet meer bij de "oude" backup kan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt! De aardige meneer wist mij te vertellen dat ik door het aanmaken van een nieuw account tevens op een "nieuw platform" kwam. Kennelijk is een deel van de centrale oplossing zodanig in de soep gelopen / geholpen dat het nu op de scrapheap ligt :)

Maar al met al; gelukkig hoefde ik niets te recoveren van mijn oude data! Toch blijft deze wanprestatie voor mij een reden om na het einde van deze contractperiode naar een ander backup provider om te zien. De slechte algemene voorwaarden die voornamelijk voor KPN gunstig zijn, 24 dagen uitval van de dienst en het verlies van eerder gemaakte backups geven geen vertrouwen in de toekomst. Dan maar wat meer betalen en voortaan beter de voorwaarden lezen.

Het hebben van goede backups kan in slechte tijden een "life saver" zijn. Omgekeerd kost het niet hebben van backups in zo'n situatie meestal geld! Op backups mag je dus nooit besparen. Dat is vrij gangbaar concept in de ICT wereld. Ik dacht alleen dat ik wel goed zou zitten bij KPN, ook al is het de goedkoopste aanbieder. Maar dit vertrouwen in KPN is onterecht gebleken.

Helaas, en weer een les wijzer!

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 353528 op 24-04-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
@Bushmaster

Inderdaad. De back-up van je oude account ben je kwijt. Je dan zo weer een aantal dagen zoet met het maken van een volledige nieuwe back-up (afhankelijk van de hoeveelheid data uiteraard, die je naar KPN stuurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
@ The wizzard. Ik had eerder al iets over de juridische kant geschreven. Zie Anoniem: 353528 in "Zogenaamd onderhoud KPN Backup Online"
Ja, maar de Algemene voorwaarden moeten wel in redelijkheid zijn, een dienst al 4 weken aan 1 stuk niet kunnen leveren is, in mijn ogen, een goede basis om juridische stappen te ondernemen om het contract te ontbinden.

Het is onbegrijpelijk dat het zo lang moet duren, ik zal KPN Backup Online ook zeker niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modbreak:Fijn dat je die rant even met ons deelt, maar het hoeft niet zo nodig hoor.

Laat het dus maar gewoon even achterwege.

[ Voor 92% gewijzigd door IEF op 28-04-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:59
offtopic:
Moet zeggen dat ik dat niet echt een staaltje vind van nette communicatie. Begrijp dat je geïrriteerd bent, maar iets netter taalgebruik had ook wel gekund ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastmarky
Voor mijn klant nog minder info. Kreeg vandaag dit antwoord nadat ik vrijdag de storing had doorgegeven:

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft nog steeds geen gebruik te kunnen maken van Back-up Online.

Vraag doorgestuurd
Uw vraag heb ik voor verdere afhandeling doorgestuurd naar de afdeling Software Online. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen op telefoonnummer xxxxxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastmarky
Net een telefoontje gehad :)

"heeft u het programma opnieuw geïnstalleerd?" JA
"heeft u de virusscanner uit gezet?" JA
"en het werkt nu nog steeds niet?" NEE
"dat is vreemd, aan onze kant werkt het wel.....Ik zet uw call door naar de 2e lijn, prettige dag verder"

Einde gesprek...nu maar weer wachten tot het volgende telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag werd ik dan eindelijk gebeld door KPN. Het is niet te geleuven :-). Werd in eerste instantie goed geholpen, kan niet anders zeggen. Er is een nieuw account aangemaakt en daarna heb ik samen met de KPN de software opnieuw geinstalleerd. Het programma werkte, klapte er niet meer uit en ik kon zowaar bestanden selecteren!!! Toen ik 2 bestanden had geselecteerd en op "start back-up" drukte gebeurde er zowaar iets, mijn pc verzond de backup. So far so good zou je denken maar........

Ik heb meerdere bestanden die ik wil backuppen. Dus nadat de backup klaar was (35 minuten later) heb ik de rest van mijn bestanden aangevinkt en opnieuw op de button "start backup" gedrukt. Wat denk je, helemaal niets. "Het systeem wacht op een volgende opdracht" hoe vaak ik ook klik en wat ik ook selecteer. Had de backup aangezet zodat deze om 19:30 uur zou starten. Ook die automatische start doet dus helemaal niets.

Maar weer opnieuw gebeld. Kom niet verder dan "hebt u de firewall aan of uitstaan". Duhhhhhhhh! Ik zet de melding voor u door, u wordt teruggebeld.

Houdt dit dan nooit op !!!

Ennuh het stadium van nette communicatie zit ik inmiddels weer in, maar af en toe (en het werkt dus blijkbaar wel) moet je zo bot zijn dat KPN ook echt denkt, oei hier moeten we wat mee.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Niet online
Vandaag weer door de KPN gebeld (2de lijns helpdesk), zoals afgesproken i.v.m. de #101 foutmelding. Die krijg je waarschijnlijk als je nieuwe account nog niet geactiveerd is. Hoe dan ook, mijn nieuwe account werkt sinds zaterdag en werkt nog steeds ;)

Die aardige man van de KPN wist ook nog te melden dat:
- bepaalde functionaliteit (zoals het ontvangen van een back-up verslag per e-mail) nu nog niet werkt. Is toekomstmuziek
- KPN een lijst heeft gemaakt van gebruikers op het 'oude platform' die te maken hebben gehad met de storing. Volgens de KPN-meneer zijn de 'commerciële bazen' van de Back-Up Online dienst een soort van genoegdoening aan het voorbereiden voor gedupeerde klanten. Restitutie, o.i.d. Ik ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastmarky
SunBeech schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:09:

Die aardige man van de KPN wist ook nog te melden dat:
- bepaalde functionaliteit (zoals het ontvangen van een back-up verslag per e-mail) nu nog niet werkt. Is toekomstmuziek
Waarom krijg ik op mijn eigen pc dan wel elke dag een mailtje met een dashboard erin:
Startdatum: 00:00:01 @ 27-04
Duur van de backup: 4:12:30 Aantal bestanden: 35346
Totale omvang van de bestanden: 80,42 GB
Aantal verzonden bestanden: 24
Omvang van de verzonden bestanden: 2,86 GB
Werkelijk verzonden aantal bytes: 1,11 GB(1,38%)
Aantal foutmeldingen: 4

Foutmeldingen kan ik op klikken en kan ik exact zien om welke bestanden het gaat.
Lijkt me toch dat het wel werkt dan toch en dat je weer bent voorgelogen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had vandaag weer een mail van Ron de Mos,
performance problemen?????? hoezo?
Geachte heer/mevrouw,
We hebben uw reactie naar aanleiding van onze e-mail over de performance-problemen ontvangen en in behandeling genomen. Wij nemen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk donderdag 29 april telefonisch contact met u op om uw probleem met Back up Online op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Ron de Mos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 13:39

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Zo. Na het lezen van dit topic is het duidelijk dat ik niet de enige ben met problemen. Ik krijg niks gebackupt, en de restoresite werkt ook niet erg mee:
Beste klant,

Op dit moment wordt er onderhoud uitgevoerd op de webrestore van Back-up Online. U kunt daardoor tijdelijk geen gebruik maken van de webrestore. Heeft u hier vragen over, kunt u contact opnemen met onze helpdesk middel de ‘stel een vraag’-button aan de linkerkant van het scherm.
Het is nu al een paar weken ge-eikel en die standaard mailtjes. What to do?

Ik heb nog never nooit mail ontvangen van backups die zijn gemaakt, dus die functionaliteit lijkt ook nog niet echt geimplementeerd. Daarnaast kan ik nergens zien op welke files er een foutmelding is opgetreden...

Nu net backup weer gestart. Morgenochtend maar weer even kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Spacecowboy op 27-04-2010 22:28 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HET WERKT!!!

Eigenlijk werkte het gisteren dus ook al zo blijkt nu, nadat ik keurig netjes ben teruggebeld door dezelfde persoon die mij gisteren ook hielp. Hij had de call van mij zien staan en wilde er het zijne van weten, waarom het gisteren samen met hem wél werkte en direct daarna niet meer.

Wat blijkt nu, als je (zoals in mijn geval) 9 Gb aan data selecteert en je drukt op de knop "maak backup" gaat het systeem eerst rekenen hoeveel omvang de selectie is. Tijdens dit rekenen zal het systeem aan je laten zien dat "het systeem wacht op een volgende opdracht". Is de omvang eenmaal duidelijk dan begint de backup wel degelijk en laat deze ook keurig netjes een voortgangsbalk zien.

Remedi in mijn geval is dus geweest, oude software verwijderen via control panel, daarna de map KPN weghalen in Program Files (als die nog bestaat) en de map KPN verwijderen uit %allusersprofile%. Vervolgens nieuwste software downloaden en deze installeren pas nádat je een nieuw account van KPN hebt gekregen (je ruimt je oude account dus op). En voila, werken maar. Enige nadeel is natuurlijk wel dat je je oude backup dus kwijt bent, maar ja als je nú start heb je je "oude" backup morgen weer terug staan bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205556

HET WERKT? OPGELOST?

Er is helemaal niks opgelost, je bent gewoon alle data kwijt... Lekker betrouwbaar allemaal. Ik snap niet dat een bedrijf als de KPN zijn zaken niet op orde heeft. Het aanbieden van een dergelijke dienst is blijkbaar toch ingewikkelder dan ze dachten. Volgens mij kun je voor 5 euro per maand ook niet echt veel verwachten maar dat terzijde. Er zal op deze manier wel geld bij moeten ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier werkt het ook eindelijk weer, mbv de helpdesk. Ook bij mij is er een nieuw account aangemaakt. Momenteel ben ik de backup weer aan het uploaden (100 GB), scheelt dat ik glas heb, rond de 75 Mbit/s ligt de upload nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag zowaar gebeld door KPN.
Aangezien ik mijn ge-backupte bestanden nodig heb, is "nieuw account methode" geen optie.

Software verwijderd, apps-dir geschoond van KPN directory, nieuwe installatie,
deze klapt er uit na check van accountgegevens.
In services wordt geen KPN-backup-service geinstalleerd.
Na nogmaals verwoede pogingen om te instaleren,
even een andere "check" dan maar uit de KPN-hoed,
telnet sessie opzetten naar: ==> 127.0.0.1 5314
(tja dit gaat nooit lukken volgens mij als de KPN backup services niet draait, maarja wie ben ik?)

En inderdaad, geen succes, conclusie KPN ==> uw firewall blokkeerd de handel en u moet de poorten open zetten. Hmmmmm volgens mij gaat een loopback adres (127.0.0.1) niet via de firewall, maarja wie ben ik?

Inmiddels 16:00uur, ik heb zin in een koninginne-dag-biertje, maandag wederom een nieuwe poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

OK. Heren. Bij mij blijft ' ie hangen in het volgende stadium:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NJM0iK8EumGm7OoIc6nvpysB/thumb.png

Wie bij KPN kan ik z'n nek omdraaien voor dit totaal waardeloze product?

Ik heb net bij KPN even gezocht naar een nummer of een mailadres, maar het enige nummer wat ik kan vinden is het volgende: 0800-0403. Klopt het dat je hier ook terecht kan voor backup online? Ik zoek eigenlijk een mail adres om een hete klacht naar toe te sturen, maar dat is er blijkbaar niet...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jawel, meerdere,

beheer-backup@kpn.com
bsdsmestoringeninternet@kpn.com
software-online@kpn.com

Verantwoordelijk persoon: Ron de Mos (Directeur ondeugelijke producten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Anoniem: 127676 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:31:
jawel, meerdere,

beheer-backup@kpn.com
bsdsmestoringeninternet@kpn.com
software-online@kpn.com

Verantwoordelijk persoon: Ron de Mos (Directeur ondeugelijke producten)
Lol.
Net even gebeld. Wel 10 minuten in de wacht gestaan, maar behoorlijk figuur aan de lijn gehad die wist waar hij het over had. Probleem uitgelegd en hij erkende dat bovenstaand een van de problemen waren. Het feit dat ik van de week en geheel nieuwe backup moest uploaden bleef 'ie een beetje vaag over doen (volgens mij zijn ze alle data gewoon kwijt).

Wel heb ik 'm er op gewezen dat ik niet wens gefactureerd te worden voor een dienst die niet functioneert. Hij heeft mij daarbij beloofd dat ik gecrediteerd wordt zodra het produt werkt naar behoren.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastmarky
Inmiddels is de statusmelding van het probleem bij KPN weer ge-update en is er een stappenplan beschikbaar: http://www.kpnonlinediens...gstoringbackuponline.html

Heb inmiddels weer gebeld naar KPN en wordt me nu aangeraden om bij mijn klant te de-installeren en opnieuw te installeren, dan zou het weer moeten werken. Volgende week meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben inmiddels twee keer gebeld, eerste keer namen ze (met toestemming) scherm over.
- Software deinstalleren, "map verwijderen" en herinstalleren.
- herinstalleren, met "oude" gebruikersnaam
- resultaat 0 (nul)

- Software deinstalleren, "map verwijderen" en herinstalleren.
- herinstalleren, met "nieuwe" gebruikersnaam heb ik geweigerd, aangezien ik mijn "oude" backup nodig heb
- resultaat 0 (nul)

Enkele dagen later wederom door KPN gebeld,
ze wilden zelfde handelingen nogmaals uitvoeren.
Op mijn vraag, waarom ze dachten dat, wat op vrijdag niet lukt, op maandag ineens wel zou gaan werken, kreeg ik geen antwoord.

Status op dit moment, oude backup niet benaderbaar, nieuwe backups worden niet gemaakt, 4,95 excl. storneer ik zo gauw ik deze tegenkom in telebankieren.
uitermate betrouwbaar product, kan niet anders zeggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan nu...... de financiele afhandeling

Ik heb dus vorige week een aanmaning gehad van KPN dat ik niet betaald heb. En dat klopt zowaar want de automatische afschrijving heb ik later storneren. Bellen dus maar weer, want een webformulier invullen dat ik het oneens ben met de afschrijving en dat e.e.a. gecrediteerd moet worden wordt wederom niet op gereageerd. Na 2x opnieuw bellen met andere telefoonnummers (wij kunnen u niet helpen, daarvoor moet u een andere afdeling op een ander nummer hebben) kom ik terecht bij facturatieservice. Daar vertelt een mevrouw me dat alles gecrediteerd zal gaan worden over de maand april, op welke termijn is echter onbekend. Ik moet bellen met een ander nummer waar ik kan aangeven dat aanmaningen tegengehouden moeten worden totdat ik de creditering heb ontvangen. Maar dáár werkt het dus weer anders vertelt een meneer me (eenduidigheid is ook een vak). Na lang zoeken (en over en weer bellen tussen afdeling A&B, waarbij ik wel moet zeggen dat de laatste meneer in kwestie die ik spreek zelf doorbelt en mij als klant niet van het kastje naar de muur stuurt waardoor ik maar 1x mijn verhaal hoef te vertellen ipv 10x) blijkt dat er eerst een officiele klacht moet worden aangemaakt (dat kan telefonisch) waarna de herinneringen stoppen. Ik wordt hierover teruggebeld (hoop ik, maar ik heb natuurlijk wel alle namen genoteerd van diegene die ik heb gesproken/ mij gaat terugbellen).

ehmmmmmm, niet teruggebeld vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikibobo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-05 09:47
Wat een ellende allemaal!

Ik heb bij KPN gewerkt, nabij backup online en weet wat een kluwe met IT systemen die gasten moeten gebruiken om inzicht te krijgen of velden te muteren, kansloos!

Ik ben een poos geleden overgestapt naar Nomadesk (www.nomadesk.com), en veel beter.
  • Backup,
  • Ook delen van bestanden (teamserver, file- of folderlink)
  • Synchronisatie van je bestanden over al je machines (PC, Mac, iphone)
  • Bestanden ook offline benaderbaar
  • Schijnbaar een zware encryptie van de data,
  • mogelijkheid om gestolen laptops terug te vinden (via google maps) en remote data te shredden (mits de dief internet gebruikt natuurlijk)
  • Meteen een mens aan de telefoon als je belt, heerlijk! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was dus nog niet teruggebeld over de financiele afhandeling. Dus maar weer zelf gebeld. Het scheelt als je namen en telefoonnummers opschrijft want ik had direct de juiste persoon aan de lijn. De mevrouw (uit Limburg) wist me te vertellen dat er bij mijn klantnummer inmiddels een notitie stond dat de factuur over de maand april gecrediteerd moest worden. Wanneer kon ze niet vertellen, maar dat het zou gebeuren was volgens haar zeker. Ik wacht dus maar weer rustig af totdat ik de credit binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhm het werkt dus weer niet! Wederom klapt de service eruit na ongeveer 10 sec. Ik ga nu eerst maar weer eens een herinstallatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 353662 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:50:
uhm het werkt dus weer niet! Wederom klapt de service eruit na ongeveer 10 sec. Ik ga nu eerst maar weer eens een herinstallatie doen.
Na de ellende van de afgelopen tijd zou ik eerst de laatste betaling storneren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhm, herinstallatie werkt niet. Ik heb de dienst bij deze schriftelijk via een webformulier opgezegd. Tevens had ik april al gestorneerd, daar krijg ik een credit voor, mei heb ik wel betaald (toen werkte het) vanaf nu betaal ik dus geen cent meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 353662 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:23:
uhm, herinstallatie werkt niet. Ik heb de dienst bij deze schriftelijk via een webformulier opgezegd. Tevens had ik april al gestorneerd, daar krijg ik een credit voor, mei heb ik wel betaald (toen werkte het)
Het is nog steeds mei hoor.
vanaf nu betaal ik dus geen cent meer.
Ik kan je geen ongelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier werk het ook nog steeds niet.
KPN schriftelijk/aangetekend laten weten dat ze de hele handel in hun.... euuuh je weet wel kunnen steken

Inmiddels nieuwe online backup gevonden
http://www.jamby.com/Home.mvc
goedkoper dan KPN, functioneerd prima, standaard tot 5 verschillende pc's backuppen, geen limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schriftelijke bevestiging ontvangen van opzegging, echter nog wel herinnering ontvangen van de rekening van april (die ik dus niet ga betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eindelijk
Geachte heer xxxxxxxxx,

U heeft aangegeven een Software Online abonnement te willen beeindigen. Met dit e-mailbericht bevestigen wij uw opzegging van Back-up Online

Uw dienstgegevens
- Back-up Online gebruikersnaam : xxxxxxxxxxx
- Datum van beeindiging : 01-07-2010

Wat gebeurt er met uw gegevens?
Uw dienst wordt opgeheven en uw persoonlijke data wordt per 01-07-2010 verwijderd.

Vragen?
Voor vragen en ondersteuning kunt u terecht op onze website http://www.kpn.com/softwareonline of u kunt contact opnemen met de Business Servicedesk via telefoonnummer 0800-0403 (gratis).

Wij hopen u in de toekomst weer te mogen verwelkomen als klant van Back-up Online.

Met vriendelijke groet

Ron de Mos

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 127676 op 17-06-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 20:59

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Toen dit allemaal speelde heb ik de overlast maar geaccepteerd en gewacht tot er weer een backup gemaakt werd. Maar bij de laatste update van de software moest ik opnieuw een full backup doen, bij meer dan 100 GB over een 1 Mbit lijntje betekent dit dat ik bijna drie weken geen normale backup kan maken.

Voor mij reden om op te zeggen. Ben benieuwd of dat een beetje soepel verloopt.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149146

Jazzy schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 20:52:
Voor mij reden om op te zeggen. Ben benieuwd of dat een beetje soepel verloopt.
Mijn ervaring: Absoluut niet. Vele brieven gestuurd en meerdere malen opgezegd, maar steeds geen gehoor, wisten ze niet wat die dienst was, meerdere keren zouden ze het meteen per telefoon hebben opgezegd, terwijl een paar rekeningen later ik te horen kreeg dat dit toch per post moest en dat de opzegtermijn net was versteken..

Nu een half jaar geleden is mn abo eindelijk helemaal opgezegd na ruim een jaar betalen zonder gebruik te hebben gemaakt door 3maanden opzegtermijn, echter blijf ik dagelijks nog de melding "Backup waarschuwing: Geen backup ontvangen in de afgelopen 48 uur, neemt u a.u.b. contact op met uw systeembeheerder." per mail ontvangen.
Aangezien ik geen rekening meer ontvang laat ik het er maar bij.

Nu is dit wel al aan jaar geleden dat dit speelde, maartoch. Heeft me toen erg veel moeite gekost de boel op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik wil dit niet mijn persoonlijk klaagtopic maken, maar de eerste update zal ik gelijk geven. :) Ik heb om op te zeggen gemaild naar het mailadres wat in de welkomstmail stond:
Geachte heer/mevrouw,

Deze mailbox is per 1-1-2010 gesloten.
U kunt gratis bellen met 0800-0403 optie 3 dan optie 2 om uw melding kenbaar te maken.

Met vriendelijke groet,

KPN Helpdesk Software Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:08

The_Worst

Unox

KPN heeft de afgelopen dagen ergens ongevraagd de software bijgewerkt. Alle data kan nu dus weer opnieuw worden geüpload. :( 15GB met een krappe 1Mbit lijn, dus ik ben nog wel even bezig. Horen ze zulke wijzigingen niet door te geven?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Nou ja zeg, net als je rekent op een drama... Ik heb vandaag gebeld naar dat zakelijke nummer om de dienst op te zeggen. De persoon aan de lijn vroeg waarom en ik heb uitgelegd dat de eerdere downtime en de recente upgrade voor mij betekenen dat ik steeds dagen zonder bruikbare backup zit. Daardoor voldoet de dienst simpelweg niet aan mijn eisen.

Omdat dit de reden was hebben ze het abonnement per direct opgezegd en het teveel betaalde voor deze maand wordt teurggestort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Jazzy schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:15:
Nou ja zeg, net als je rekent op een drama... Ik heb vandaag gebeld naar dat zakelijke nummer om de dienst op te zeggen. De persoon aan de lijn vroeg waarom en ik heb uitgelegd dat de eerdere downtime en de recente upgrade voor mij betekenen dat ik steeds dagen zonder bruikbare backup zit. Daardoor voldoet de dienst simpelweg niet aan mijn eisen.

Omdat dit de reden was hebben ze het abonnement per direct opgezegd
Voor het eerst dat ze fatsoenlijk reageren (volgens mij).
en het teveel betaalde voor deze maand wordt teurggestort. :)
Wacht maar even met uitgeven totdat het werkelijk op je rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik zou er dan nog mee kunnen leven als ik een deel van die €4,95 niet meer teurg zie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tsk... dat had ik ook als excuus vorige week maar nee, moet gewoon doorbetalen. Mijn backup van 43 GB is ook nog steeds opnieuw onderweg. Naja, maar op zoek naar een nieuwe dienst die wel normaal de boel weet in te richten en in de lucht te houden.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Laatst online: 13-03 13:38
Hier ook zoiets:

Mijn collega krijgt elke dag een melding dat de back-up succesvol is verlopen met 0 errors.

De laatste daarvan is op 6 juni uitgevoerd.

Toevallig crasht zijn harde schijf (bestanden corrupt, Windows start niet etc.), ik zet een image terug en probeer de laatste bestanden op te halen.

En... wat wil het geval? De laatste succesvolle back-up is op 24 mei uitgevoerd!!!
Dit is wel heel ernstig. Ik moet hierover nog contact met ze opnemen, maar ik heb de mails als bewijs...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
En hoe is dit afgelopen? Ik verwacht dat KPN er niet zoveel mee kan.
Pagina: 1