Beetje elektrische problemen met mn 156
Laatst reed ik met een gangetje van 50km/u, toen ineens mn dashboardverlichting, kilometerteller, toerenteller etc, radio en achterlichten uitvielen. M'n Parrot bluetooth carkit bleef het doen, evenals koplampen, richtingaanwijzers en remlichten. Ik heb hierop de wegenwacht gebeld, waarna de beste man 1,5 uur aan t meten en klooien is geweest, maar hij kon de oorzaak zo 1,2,3 niet vinden. Zekeringen zijn uiteraard allemaal heel (die in het zekeringenkastje althans). Het lampje van m'n airco werkt bijvoorbeeld nog wel (die in de drukknop), en ook het klokje loopt vrolijk door.

Heel apart dus!
Inmiddels geconcludeerd dat sowieso de kolomschakelaar naar zn grootje is, en misschien nog wel iets anders ook. Ik had het even tijdelijk verholpen door simpelweg een draadje even (gezekerd!) door te verbinden, toen werkte alles weer.. Totdat een week later die zekering eruit vloog.. Nieuwe erin en het werkte weer.. Tot gisteren!
Nu knalt ie er meteen uit zodra ik er een nieuwe in stop. Met de lichtschakelaar op 0 blijft ie keurig heel, maar zodra ik m'n licht aanzet knalt ie er onmiddelijk uit..
Nu is het zo dat mn radio over mn verlichtingsschakelaar is geschakeld (geen licht = geen muziek), dus daar ga ik + collega/monteur maandag eerst eens verandering in brengen. Dan meteen even een nieuwe kolomschakelaar monteren en kijken of het dan beter gaat..
Wel heel apart dat het probleem gister zo erg is geworden.. Je zou haast denken dat er ergens water in staat wat sluiting veroorzaakt oid
Zekering aan t vervangen op de HK auto/fotomeet
[
Voor 6% gewijzigd door
Timmert op 27-05-2006 21:43
]