Bij mij keurig wel/niet 12V
Volgens mij verschilt de jouwe niet zóveel van de mijne ..
Je kunt de vertelling bij mij er gewoon afschroeven en rechtstreeks op de accu houden en dan schiet er een pennetje in/uit

Vanaf bepaalde combinaties van toerentallen en belastingen wordt deze versteld.
agree, maar wanneer is dat bij een 145?
Je moet toegeven dat je bij 4000+ rpm een forse duw in de rug krijgt die er daarvoor nog niet was.
De verstelling vindt plaats door een elektromagnetisch ventiel ..
hence 12 V

.. te openen die op zijn beurt oliedruk op de nokkenasversteller zet en zodoende verstelt. Wanneer de nokkenasverstelling actief is, worden er weer andere kenvelden gebruikt voor inspuiting en ontsteking.
Klopt, en op LPG zal dat ook gebeuren, maar hij gaat in mijn huidige situatie niet meer LPG 'inspuiten', hij moet het hebben puur van het hardere zuigen in de inlaat, omdat de LPG computer nu niets meten kan.
Bij carburateurs is dat niet zo'n punt, die zijn ervoor ontworpen om bij een bepaalde volumestroom lucht een bepaalde hoeveelheid brandstof bij te mengen door de venturiwerking. Bij hogere toerentallen is de werking ook dusdanig dat hij evenredig harder gaat zuigen.
De inlaat van een injectie is hier verder niet voor ontworpen, die moet gewoon een volumtestroom lucht doorlaten en that's it, hij spuit er dan zelf wel wat benzine bij en dan komt het wel goed. Omdat je bij mij geen LPG injectie hebt, moet hij het voornamelijk hebben van de venturiwerking van die LPG-verdeelring die meteen na het luchtfilter geplaatst zit. Misschien voldoet hij keurig bij hogere toerentallen en andere nokkenasstanden, maar dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat mijn koppakking het de vorige keer nog geen 10.000km uitgehouden heeft
^ gewoon een algemeen verhaaltje voor alle lurkers hierzo
/me kijkt naar Chevy454
[
Voor 12% gewijzigd door
Alfa Novanta op 20-05-2006 14:27
]