Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van een Alfa [Deel 22] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.632 views sinds 30-01-2008

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06:59
quote:
kRiZzZiZ schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:01:
wat voor olie raden julie aan om bij te gooien in mijn 147? Ik heb nog niet eerder de olie bijgevuld dus dat moest nu maar eens gebeuren. heb alleen geen idee wat er dus nu al inzit. Zal nog wel het fabrieks voorgeschreven spul zijn....
Gewoon de olie dat in het boekje staat :Y)

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Idd :) Merk maakt dan niet eens zoveel uit.. Shell/Total/BP is allemaal goed.. Alfa gebruikt zelf Selenia, maar ook Castrol en Mobil is erg goed.

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:34
hehe... wel mooi dat wanneer ik vraag het eerste antwoord altijd is...kijk even in het boekje 8)

Maar ik heb geen boekje dus daarom vraag ik het hier O-)

Welk merk dat zijn altijd persoonlijke voorkeuren maar welke gradatie van olie is ff de vraag...

ehhhh..HOI

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bel ff een dealer op, die kunnen het je zo vertellen :)

Is het trouwens een benzine of diesel?

[Voor 28% gewijzigd door Timmert op 18-05-2006 11:49]

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 05-04 10:52

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
kRiZzZiZ schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:01:
wat voor olie raden julie aan om bij te gooien in mijn 147? Ik heb nog niet eerder de olie bijgevuld dus dat moest nu maar eens gebeuren. heb alleen geen idee wat er dus nu al inzit. Zal nog wel het fabrieks voorgeschreven spul zijn....
Bij de 155club wordt voor de 16V Twinsparks 10w40 half synthetisch aangeraden.

• ephymerous
quote:
Specht schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:09:
[...]

Bij de 155club wordt voor de 16V Twinsparks 10w40 half synthetisch aangeraden.
Ik dacht juist voor de 16v's volsyntheten, en bij de 8v's half syntheten ;)

• Alfisti
  • Registratie: september 2002
  • Nu online

Alfisti

CaffeineJunkieXL

quote:
ephymerous schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:18:
[...]

Ik dacht juist voor de 16v's volsyntheten, en bij de 8v's half syntheten ;)
Zodra je half-syntheet hebt gebruikt mag je geen vol syntheet meer gebruiken vanweg de reinigende werking ( en alle problemen van dien, kijk maar eens naar de V6 van Ilja............)

¯\_(ツ)_/¯

• ephymerous
quote:
Alfisti schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:26:
[...]

Zodra je half-syntheet hebt gebruikt mag je geen vol syntheet meer gebruiken vanweg de reinigende werking ( en alle problemen van dien, kijk maar eens naar de V6 van Ilja............)
I know, maar buiten dat klopt het toch wat ik zeg? :P

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

CaffeineJunkieXL

quote:
ephymerous schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:27:
[...]

Ik heb tot nu toe altijd een half-syntheet advies gehad, ik durf het dus niet met zekerheid te zeggen :X

¯\_(ツ)_/¯

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
ephymerous schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:27:
[...]

Klopt niet, in mijn boekje staat ook 10w40. :)
Kortom als je het niet weet wat erin zit, dan gooi je er gewoon vanaf dat moment altijd 10w40 Half synt. in.

• Dupje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-03 08:18
http://arcy79.altervista.org/_ALTERVISTA_HT/149_post.jpg

-1 voorspelbaar, maar wat een kontje :9

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

CaffeineJunkieXL

quote:
Alfisti schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:29:
[...]

* Alfisti meldt :)

Met de 55'er club uiteraard :)
correctie: ga niet meer mee :P

Hoorde vanmiddag dat ik een paar dagen mee kan naar Griekenland om een stand te bouwen :D

¯\_(ツ)_/¯

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

nog even over soulfly's trekhaak... spuit je die fietsendrager ding nog wel een keer zwart ofzo want zo :x
verder is die brera cabrio best een mooi wagentje hoewel ik niet z'n fan ben van de brera!
en wacht met smart op de 75 pics!

• Christoph
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik gooi er 10w60 in @ de GT.

• Harry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-04 21:40

Harry

Jaimy & Kaylynn

quote:
GoldenSample schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:58:
nog even over soulfly's trekhaak... spuit je die fietsendrager ding nog wel een keer zwart ofzo want zo :x
verder is die brera cabrio best een mooi wagentje hoewel ik niet z'n fan ben van de brera!
en wacht met smart op de 75 pics!
Euh.... mjah, dat zou ik wel eens kunnen doen i.d.d.

Zo vaak zie ik de kont van m'n wagen niet (al hoewel... hij staat altijd achteruit naar 't huis geparkeerd, m.a.w. ik let er dus nooit op).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:55

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
^ met niesostom :P

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 25-03 11:57

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

exodus is alleeen maar aan het rijden. Geef hem zn tijd. Je doet net of je dat niet begrijpt dat je gewoon moet rijden! ;) :p

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ephymerous
quote:
AkroBatik schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:20:
exodus is alleeen maar aan het rijden. Geef hem zn tijd. Je doet net of je dat niet begrijpt dat je gewoon moet rijden! ;) :p
Hoe staat het eigenlijk met jou plannen? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Eerst een hoop werken en dan na de vakantie ga ik wat kopen ;) Maar of het een alfa wordt hangt eigenlijk sterk af van wat voor werkt ik ga doen na de vakantie. Ik moet namelijk wel genoeg geld hebben om een alfa te onder houden als hij verdient

[Voor 60% gewijzigd door AkroBatik op 19-05-2006 12:13]

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dupje
http://img187.imageshack.us/img187/6742/alfabreragtaw4gt.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
Is dat een getunede brera of is dat de brera gta?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ephymerous
quote:
Specht schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:39:
[...]

Is dat een getunede brera of is dat de brera gta?
Getunede... achterkant is 'te' met 6 uitlaat pijpen... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dupje
Jep, is getunede

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

quote:
En bedankt voor de reactie's op de foto's... we zullen nog eens een preview plaatsen van een hele avond foto's schieten.
:( :( :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Goed, vandaag bij Stephan/Squadra geweest!

We zouden even kijken in hoeverre de software van mijn JTD nog standaard was..
Helemaal niet dus! Ze hebben behoorlijk in de software lopen rommelen, op een manier waarop alleen een amateur dat doet.
Stephan heeft het me keurignetjes uitgelegd, alleen was het zóveel info dat ik het niet allemaal heb kunnen onthouden.. Kort samengevat komt het erop neer dat ie gewoon veel te veel diesel ingespoten krijgt, waardoor ie gaat roeten. Een heel klein mogelijk lekje in de aanzuigslang kan dit verergeren. Dat moet ik morgen nog even checken.. Ook heeft de 'tuner' de gaspedaalreactie aangepast, waardoor ie nu in 70% van de slag al zn vermogen levert. Resultaat is een nerveuze auto bij lagere toeren.. Meteen even berekend wat het huidige vermogen/koppel zou moeten zijn.. Komt neer op 128pk en 310nm bij 2000rpm. Best veel :o

In ieder geval hulde voor Stephan, die meteen foutcodes gewist heeft, en de werking van m'n thermostaat heeft gecheckt! Ik ga nog naar hem terug als ik genoeg centjes heb voor een Massimo kuurtje want dit is natuurlijk ook niet alles.. Al win ik daar weinig vermogen mee, dus ik ga het eerst ff proberen heb ik met 'm afgesproken :)

Nouja, in ieder geval duidelijkheid! :)

[Voor 14% gewijzigd door Timmert op 19-05-2006 22:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
Soulfly schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:38:
[...]

En bedankt voor de reactie's op de foto's... we zullen nog eens een preview plaatsen van een hele avond foto's schieten.
:( :( :(
maar woorden zijn toch overbodig bij zulk iets schoons !? ;)

hij's mooi, heus !! Heb het IRL ook wel gezegd .. helaas pas 1x mogen bewonderen, maar dat komt vast nog wel goed :P

en doe nou niet of het je verbaast ... met 22 delen moet je dat onderhand bekend voorkomen

[Voor 15% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 19-05-2006 22:35]

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
Timmert schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:24:
Goed, vandaag bij Stephan/Squadra geweest!

We zouden even kijken in hoeverre de software van mijn JTD nog standaard was..
Helemaal niet dus! Ze hebben behoorlijk in de software lopen rommelen, op een manier waarop alleen een amateur dat doet.
Stephan heeft het me keurignetjes uitgelegd, alleen was het zóveel info dat ik het niet allemaal heb kunnen onthouden.. Kort samengevat komt het erop neer dat ie gewoon veel te veel diesel ingespoten krijgt, waardoor ie gaat roeten. Een heel klein mogelijk lekje in de aanzuigslang kan dit verergeren. Dat moet ik morgen nog even checken.. Ook heeft de 'tuner' de gaspedaalreactie aangepast, waardoor ie nu in 70% van de slag al zn vermogen levert. Resultaat is een nerveuze auto bij lagere toeren.. Meteen even berekend wat het huidige vermogen/koppel zou moeten zijn.. Komt neer op 128pk en 310nm bij 2000rpm. Best veel :o

In ieder geval hulde voor Stephan, die meteen foutcodes gewist heeft, en de werking van m'n thermostaat heeft gecheckt! Ik ga nog naar hem terug als ik genoeg centjes heb voor een Massimo kuurtje want dit is natuurlijk ook niet alles.. Al win ik daar weinig vermogen mee, dus ik ga het eerst ff proberen heb ik met 'm afgesproken :)

Nouja, in ieder geval duidelijkheid! :)
jah maar euh ... is er nog wat aangepast verder!? :P

[Voor 161% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 19-05-2006 23:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vandaag niet nee, daar ga ik eerst ff voor sparen ;) JTD Massimo chipje kost 600 euro, dan heb je daar bovenop ook nog de mogelijkheid voor een boostcontroller. Dan ga je naar 145pk :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

* inmiddels ook weer enige mailtjes gewisseld heeft met Stephan

Punt is, ik heb nu dus een lambdasonde in mijn uitlaat en dan zou ik weer teug naar de LPG boer waar die de LPG regelklep weer in originele staat herstellen zou, en de restrictie stelschroef er weer tussenuit halen zou, om hem vervolgens weer keurig in te leren :)

Nou, dat liep dus ff anders ..

Volgens de LPG boer was de lambdasonde kapot en kon de LPG computer dus niets regelen .. en hebben we de boel weer teruggezet. Weer die restrictie schroef en afstellen stationair en bij 3000 rpm.

En juist DAAR zit hem de kneep volgens mij ........... ik had dus onlangs een kapotte koppakking, een geintje van 400 euro .. en dat was eigenlijk bij dezelfde werkwijze! Wat zou er dan toch aan de hand kunnen zijn geweest, blijf ik mij dan afvragen!!? :?

Misschien weet ik het nu, 't is namelijk zo, dat je bij 3000 rpm in onbelaste toestand nog geen nokkenasverstelling krijgt .. die komt pas om de hoek kijken bij belasting! Als hij de auto moet gaan versnellen. Lijkt me 1+1 dat het mengsel dan ook anders wordt .. misschien wel erg arm alstie dan niet meer brandstof krijgt!? (hij gaat wel harder zuigen natuurlijk)

Anyway, daarover heb ik nu een mailwisseling met Stephan en ik probeer boven water te halen in hoeverre hij mij zou kunnen helpen met afstellen (tunen) ...

:)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ah dat was jij dus! Ik zag al een mailtje met als onderwerp 90 TS in z'n mailbox staan :o

Maarre.. Dat kun je gerust aan hem overlaten! Die gozer is echt goed _/-\o_

• -Sander-
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:04

-Sander-

///M Powerrrrrr

quote:
ing._Buttje schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:12:
Misschien weet ik het nu, 't is namelijk zo, dat je bij 3000 rpm in onbelaste toestand nog geen nokkenasverstelling krijgt .. die komt pas om de hoek kijken bij belasting! Als hij de auto moet gaan versnellen. Lijkt me 1+1 dat het mengsel dan ook anders wordt .. misschien wel erg arm alstie dan niet meer brandstof krijgt!? (hij gaat wel harder zuigen natuurlijk)
Hij gaat idd op een bepaald toerental 30c verspringen zie:
quote:
Sinds jaar en dag kent Alfa Romeo de nokkenasversteller op de inlaat nokkenas. Deze slaat eigenlijk twee vliegen in een klap. Stationair staat de versteller in de ruststand, men krijgt daardoor een rustig lopende motor. Zodra er een bepaalde belasting wordt gevraagd vanaf een bepaald toerental versteld de nokkenas 30 hoekgraden vooruit.
Bron: http://www.squadra-tuning.com/wat_is_koppel_en_vermogen.htm

[Voor 5% gewijzigd door -Sander- op 20-05-2006 10:58]

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Jup, maar bij een 145-generatie Alfa begint ie volgens mij pas vanaf 4000-5000rpm te verdraaien, daar waar hij bij de mijne al meteen bij stationair toerental erbij komt als je gast geeft, dus bij iedere keer gasgeven werkt ie al.

Maargoed, het is wel te testen denkik, doe jouw kap maar eens omhoog en sluit een multimeter aan op de contacten van de nokkenas versteller en laat iemand wat gasgeven of doe het zelf door het verdraaien van de gasklep. Je ziet vanzelf 12V verschijnen alstie schakelt. Desnoods leid je de draden naar binnen en ga je er een stukje mee rijden, dan zie je snel genoeg wanneer hij verdraaid. Kunnen we dat mysterie ook eindelijk eens de wereld uit helpen! :)

Punt is, als ie bij de 145 pas bij 5000 rpm gaat werken, zou je met deze statische manier van afstellen tot 5000rpm safe zitten. Pas daar aangekomen verdraait ie en zal ie mogelijkerwijs vanaf dat moment een foutief mengsel krijgen. Bij mijn TS kan het al foute boel zijn als ik de garage uit rij bij wijze van :'(
quote:
Hoi Buttje.

Een Motronic ML4.1 kent geen noodloop. Dat is gewoon lekker makkelijk ouderwets. Een lambda sonde heeft een verwarming. Daar staat 12 volt op. Meestal is de weerstand van de verwarming 8 Ohm dacht ik. De afgegeve spanning varieert van 100 tot 900 mV. Als ie regelt gaat dat steeds heen en weer. Als ie niet regelt hangt het van het mengsel af wat de spanning is.

Ik weet eigenlijk niet waarom ze de LPG op 3000 RPM ONBELAST afstelen. Dat slaat eigenlijk nergens op. Maar misschien hebben ze er een hele goede reden voor. Ik zou afstellen op vollast. Maarja dat is in de praktijk wat lastiger natuurlijk.

Gegroet.
Stephan Lenior
Keywords voor mijn TS hier zijn:
Lambdasonde geregeld, variabele nokkenstand, computer regelt bij :z

Ongeregeld, statische afstelling 3000rpm, variabele nokkenstand over hele toerenbereik -> er wordt niets bijgeregeld! Is het extra aanzuigen bij verstelde nokkenas voldoende om ook een evenredig LPG-mengsel aan te zuigen?

Maargoed, ik wacht nog op een 2e reactie :)

[Voor 24% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 20-05-2006 12:27]

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ben benieuwd of je wel 12V ziet.. denk eerder aan Ω dat je zal meten.

Vanaf bepaalde combinaties van toerentallen en belastingen wordt deze versteld. De verstelling vindt plaats door een elektromagnetisch ventiel te openen die op zijn beurt oliedruk op de nokkenasversteller zet en zodoende verstelt. Wanneer de nokkenasverstelling actief is, worden er weer andere kenvelden gebruikt voor inspuiting en ontsteking.

• Dupje
Je kunt nooit een weerstand meten als er spanning over staat, gaat multimeter gek van doen namelijk.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote:
Dupje schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:40:
Je kunt nooit een weerstand meten als er spanning over staat, gaat multimeter gek van doen namelijk.
dan loopt alles over je multimeter :P

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
Alfa_145 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:37:
Ben benieuwd of je wel 12V ziet.. denk eerder aan Ω dat je zal meten.
Bij mij keurig wel/niet 12V :)

Volgens mij verschilt de jouwe niet zóveel van de mijne ..
Je kunt de vertelling bij mij er gewoon afschroeven en rechtstreeks op de accu houden en dan schiet er een pennetje in/uit :)
quote:
Vanaf bepaalde combinaties van toerentallen en belastingen wordt deze versteld.
agree, maar wanneer is dat bij een 145? :P

Je moet toegeven dat je bij 4000+ rpm een forse duw in de rug krijgt die er daarvoor nog niet was.
quote:
De verstelling vindt plaats door een elektromagnetisch ventiel ..
hence 12 V ;)
quote:
.. te openen die op zijn beurt oliedruk op de nokkenasversteller zet en zodoende verstelt. Wanneer de nokkenasverstelling actief is, worden er weer andere kenvelden gebruikt voor inspuiting en ontsteking.
Klopt, en op LPG zal dat ook gebeuren, maar hij gaat in mijn huidige situatie niet meer LPG 'inspuiten', hij moet het hebben puur van het hardere zuigen in de inlaat, omdat de LPG computer nu niets meten kan.

Bij carburateurs is dat niet zo'n punt, die zijn ervoor ontworpen om bij een bepaalde volumestroom lucht een bepaalde hoeveelheid brandstof bij te mengen door de venturiwerking. Bij hogere toerentallen is de werking ook dusdanig dat hij evenredig harder gaat zuigen.

De inlaat van een injectie is hier verder niet voor ontworpen, die moet gewoon een volumtestroom lucht doorlaten en that's it, hij spuit er dan zelf wel wat benzine bij en dan komt het wel goed. Omdat je bij mij geen LPG injectie hebt, moet hij het voornamelijk hebben van de venturiwerking van die LPG-verdeelring die meteen na het luchtfilter geplaatst zit. Misschien voldoet hij keurig bij hogere toerentallen en andere nokkenasstanden, maar dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat mijn koppakking het de vorige keer nog geen 10.000km uitgehouden heeft B)

^ gewoon een algemeen verhaaltje voor alle lurkers hierzo :P

* kijkt naar Chevy454 :+

[Voor 12% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 20-05-2006 14:27]

• Silent Thunder
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 05-04 14:58
Misschien dat mijn vraag beter hier thuishoort ;)
Ik ben toe aan een autootje en vind de Alfa Romeo 146 (lichting 1995-1999) wel zeer nice

- niet te groot, maar toch 4-deurs
- mooi design en interieur voor zijn tijd
- betaalbaar (max. 4000 à 5000)

Maar hoe staat deze wagen bekend en wat zijn jullie ervaringen? Is het in die prijsklasse en voor die jaargang een oké-auto?
1 van de daaropvolgende reacties + daaronder mijn vraag:
quote:
johnnyv.nl schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:31:
Betaalbaar slaat alleen op de aankoopprijs, let daar wel even op. Krijg nu mogelijk een kanonnade aan alfaliefhebbers over me heen, maar het onderhoud is nou niet echt goedkoop.
Wat is precies de definitie van onderhoud? Halfjaarlijks een paar onderdeeltjes vervangen?
En wat is duurder? 10% duurder dan normaal, 20?

• ephymerous
Persoonlijke ervaring is dat mijn alfa goedkoper in onderhoud is dan de Bmw's van vrienden van me. En die zijn absoluut netjes en goed onderhouden, maar alles wat daar aan stuk gaat is 2x zo duur als voor mij :)

En mijn vader die altijd hetzelfde beweerde over onderhoud ed zegt tegen mijn broertje en mij: 'Ik wou dat ik met de Ford Mondeo zo goedkoop uit was'. Bij de wat nieuwere Alfa's zal het allemaal wel veel duurder zijn, maar over een al goed onderhouden 146 zou ik me geen zorgen maken :)

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

Buttje: Mijn LPG installatie heb ik ook opnieuw ingeleerd met stationair (1.000rpm zegmaar) en onbelast @ 3.000 rpm (in de garage is 3.000rpm belast wat lastig), maar kom niet dezelfde problemen tegen als jij hebt...

Toch hebben wij een identiek blok.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
Silent Thunder schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:57:

Wat is precies de definitie van onderhoud? Halfjaarlijks een paar onderdeeltjes vervangen?
Hangt ook af van wat voor auto je koopt, ga je bijv. naar een handelaar waar je voor weinig geld een alfa kunt halen maar zonder duidelijke onderhouds historie, dan loop je natuurlijk meer risico op toekomstig onderhoud, omdat je niet weet wat er wel en niet vervangen is.
Dat geld overigens voor alle merken.

Dus ga meerdere 146's bekijken, en laat je goed informeren door mensen die ervaring hebben met de 146 (146forum dus). :P

• Silent Thunder
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 05-04 14:58
Ik wil wel naar de merkdealer gaan, met Bovag enzo :)

• Yoda
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 14-06-2018

Yoda

Can you feel it?

@SoulFly -> super mooie foto's! :) Bij die eerste lijkt het net een model auto ofzo :)
@SoulFly -> had jij nog iets doorgekregen / nagevraagd mbt die cijfertjes?

Mijn nieuws van vandaag: mijn vriendin heeft haar rijbewijs in één keer gehaald!

http://www.youtube.com/watch?v=KXwEhcMz9nI

Met z'n vijven in de 146, Annemieke (vriendin) achter het stuur, ik er naast en op de achter bank Jaap (broertje vriendin), Fieke (vriendin broertje vriendin) en Frank (broer vriendin) = de cameraman en voorziet alles van commentaar :)

[Voor 3% gewijzigd door Yoda op 21-05-2006 12:49]

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
Soulfly schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:13:
Buttje: Mijn LPG installatie heb ik ook opnieuw ingeleerd met stationair (1.000rpm zegmaar) en onbelast @ 3.000 rpm (in de garage is 3.000rpm belast wat lastig), maar kom niet dezelfde problemen tegen als jij hebt...

Toch hebben wij een identiek blok.
niet opgelet hé :P

de jouwe is ingeleerd MET lambdasonde en LPG sturing/regelklep intact! De computer + regelklep moeten samen wel in staat zijn nokkenasverdraaiingen bij te regelen .. maar die luxe mis ik dus momenteel.

of ik moet me vergissen en rij jij ook lambdasondeloos

Anyway, vanmiddag bij Richard-AlfaNord geweest en mijn 90 TS naast een 75 TS gezet en dingen vergeleken. Het lijkt er nu toch op dat de lambdasonde kaput ist, want wat ik eerder als vreemd gedrag bespeurde, deed de 75 ook, dus dan zal dat wel normaal zijn en is de sonde stuk :P

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
Silent Thunder schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:57:

[...]

1 van de daaropvolgende reacties + daaronder mijn vraag:

[...]

duurder kan ook verklaard worden door het feit dat Alfisti doorgaans grote autoliefhebbers zijn die graag de puntjes op de "i" zetten en bij ieder rammeltje slapeloze nachten krijgen en niet eerder weer lekker slapen dan wanneer de boel gefixed is. :P

Doorgaans rijdt men net zolang met een auto tot ie van ellende echt niet meer anders kan dan naar een garage voor onderhoud en dan liefst nog het minimale want het is allemaal zo duur! De Alfist duikt dan liever nog wat dieper in zijn zak en neemt merkspul, of doet dat ene klusje nog wel meenemen .. ! O+

• William
  • Laatst online: 05-04 18:35
quote:
Yoda schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:40:
@SoulFly -> super mooie foto's! :) Bij die eerste lijkt het net een model auto ofzo :)

Mijn nieuws van vandaag: mijn vriendin heeft haar rijbewijs in één keer gehaald!

Met z'n vijfen in de 146, Annemieke (vriendin) achter het stuur, ik er naast en op de achter bank Jaap (broertje vriendin), Fieke (vriendin broertje vriendin) en Frank (broer vriendin) = de cameraman en voorziet alles van commentaar :)
Nog netjes met de handjes op 10-voor-2. :)

[Voor 6% gewijzigd door William op 20-05-2006 21:08]

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

quote:
ing._Buttje schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:41:
de jouwe is ingeleerd MET lambdasonde en LPG sturing/regelklep intact! De computer + regelklep moeten samen wel in staat zijn nokkenasverdraaiingen bij te regelen .. maar die luxe mis ik dus momenteel.

of ik moet me vergissen en rij jij ook lambdasondeloos
De 164 staat op noodloop, de waardes van de lambda worden niet gebruikt. (Enig nadeel, maar 460km op 67 liter).

Maargoed, moet bij mij ook nogsteeds eens onder de kap duiken. Waar jij last hebt van koppakkingen ben ik in ieder geval 1x in de maand bezig met m'n inlaatspruitstuk terug te schroeven op plek (thanx to APK station dat m'n motor had afgesteld i.v.m. co-gehalte). Noodloop = rijkere inspuiting = voorkomen van een aantal problemen totdat ik er echt de tijd voor heb

• Stefano
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:40

Stefano

Ondertitel Not Found

quote:
Yoda schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:40:

Met z'n vijfen in de 146, Annemieke (vriendin) achter het stuur, ik er naast en op de achter bank Jaap (broertje vriendin), Fieke (vriendin broertje vriendin) en Frank (broer vriendin) = de cameraman en voorziet alles van commentaar :)
Boefjes O-)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:02

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

morgen als het goed is branatorit van de scarb rijden... met vriendin... als dat maar goed gaat ;)

Vitality Discoshow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Vorige keer op zandvoort zag ik een 206 staan met deze velgen en die vond ik toch wel errug gaaf!

Wat vinden we hiervan ? , het gaat om maatje 17" (even klikken voor groter)
http://members.home.nl/kandezenog/velgen.jpg

[Voor 13% gewijzigd door -Sander- op 21-05-2006 12:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Mooie velgen, maar zoals jij ze geshopped hebt? Lijkt me dat de verhouding toch niet helemaal klopt. Lijkt eerder 19" onder je 145 nu :D

Ze lijken overigens wel een beetje op de Ti velgen die ook onder de 156 Ti liggen, toch?

[Voor 27% gewijzigd door Yoda op 21-05-2006 12:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Staat goed :) Misschien is deze maat onder een 145 wel iets te groot, of je photoshop skillz zijn wat optimistisch?

Lijken wel op mijn velgen, MAK Spirit :) Wel een ramp om schoon te maken met al die hoekjes en randjes trouwens :p

http://www.adrieroos.speedxs.nl/dai/zijkant.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mooooody
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-03-2018
Ok...heb ff nagedacht over de 147 en mijn eisen iets "bijgesteld".

- veloce uitvoering
- zwart (liefst metallic)
- wielen maatje groter, 17" velgen (wil geen patserbak, maar dit staat de 147 erg goed)
- bouwjaar liefst 2002
- liefst 5 deurs
- max. 90.000 km.
- max. 12.000/13.000 euro

Als iemand zo'n model tegenkomt (aub wel bij een dealer), dan hoor ik dat graag!

Ik twijfel alleen nog of ik beige of zwarte bekleding wil. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
- Komen er snel slijtplekken op beige bekleding?
- Is het vuil er goed uit te halen?

Beige bekleding staat wat luxer en sportiever, maar als dit veel exta werk en zorgen oplevert (altijd opletten of je niet met je zandpoten op de bekleding stapt etc.) dan ga ik voor het 'rustieke' zwart :)

My Image, Young Image, Imagewear patronen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dupje
Zwart exterieur met zwart interieur is wel wat heel zwart niet? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mooooody
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-03-2018
Tja, maar toch zie je erg veel zwarte modelen met zwart interieur :)

Het is inderdaad wel erg donker.....

My Image, Young Image, Imagewear patronen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

quote:
Yoda schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:48:
Mooie velgen, maar zoals jij ze geshopped hebt? Lijkt me dat de verhouding toch niet helemaal klopt. Lijkt eerder 19" onder je 145 nu :D

Ze lijken overigens wel een beetje op de Ti velgen die ook onder de 156 Ti liggen, toch?
quote:
Sick Nick schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:56:
Staat goed :) Misschien is deze maat onder een 145 wel iets te groot, of je photoshop skillz zijn wat optimistisch?

Lijken wel op mijn velgen, MAK Spirit :) Wel een ramp om schoon te maken met al die hoekjes en randjes trouwens :p

[afbeelding]
Ben niet zo goed in het schatten van 17".. dus heb ze een beetje te groot gemaakt :P
Lijkt idd wel erg aanwezig zo.. maar 17" staat iig heel erg mooi qua maat. Wel aanwezig maar wel goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 14:02

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

bah :(

http://roel.vitality-show.nl/alfa/bah1.jpg

http://roel.vitality-show.nl/alfa/bah2.jpg

Vitality Discoshow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Geeft niks, je velgen staan er erg gaaf onder! 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote:
kijk nou zo ziet de auto van ons er ook uit als m'n pa over een bouwterein heeft gecrost ;)

mooie auto nogsteeds kerstmanneke, bijzondere kleur en leuke velgen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

quote:
Mooooody schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:30:
Ik twijfel alleen nog of ik beige of zwarte bekleding wil. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
- Komen er snel slijtplekken op beige bekleding?
- Is het vuil er goed uit te halen?

Beige bekleding staat wat luxer en sportiever, maar als dit veel exta werk en zorgen oplevert (altijd opletten of je niet met je zandpoten op de bekleding stapt etc.) dan ga ik voor het 'rustieke' zwart :)
Euh... ik denk ik :D aangezien de 164 beige bekleding heeft.

Geen haar op mijn hoofd die er over heeft zitten twijfelen of ik voor beige of zwart moest gaan.
Zwart is (in een donkere wagen) voor mij nooit een optie geweest.

Qua slijtageplekken is het eigenlijk heel eenvoudig, onderhoud je je leer goed (met enige regelmaat dus behandelen) dan is er niets aan de hand. Maar dit geld eigenlijk voor alle kleuren leder. Onderhoud je het niet dan gaat het barsten met alle gevolgen van dien. Je moet leer nu eenmaal soepel houden wil je het in goede staat behouden.

En ik weet niet hoe jij in auto's zit, maar doorgaans heb ik m'n voeten/schoenen/zandpoten niet op m'n stoelen staan, maar op de matten / pedalen. :)

Beige-leder in verhouding met een zwarte wagen staat daarnaast zeer netjes. Beter dan een zwart-leder interieur naar mijn smaak. De uitstraling is beter, in de 164 is het niet per definitie sportiever, maar dat was ook niet de insteek.

Overigens, als iemand trek heeft in een 1993 Alfa Romeo 164 2.0TS 8v op LPG (80 liter tank), bijna 195.000km op de teller en als het goed is na morgen weer pico-bello lopend op zowel gas als benzine (i'm working on that part), creme leder interieur, electrisch verstelbaar, stoelen + achterbank verwarmd, alarm in combi met cv op ab en op de voorbumper na (daar is geen aankomen aan) full zender body-kit (is bescheiden overigens... het maakt 'm wat sportiever zonder aso te zijn). Als extratje, 15" LM velgen (staan wel op de foto linkje is onderin wel te vinden), op dit moment staat hij op z'n originele 15" stalen velgen met wieldopjes.

[Voor 13% gewijzigd door Harry op 21-05-2006 23:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ephymerous
Waarom geen grotere velgen onder de 164? :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

Nog niet aan toegekomen ...
En soms heb je wel eens wat liggen he :)

Heb een velg of 10 op reserve liggen (inclusief band)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ephymerous
hehe doe je goed. Ik had hier 6 velgen op reserve liggen, waren pa en ma _niet_ blij mee ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dupje
Alfa 166 power :+

http://users.pandora.be/administrator/GoT/166/IM007138%20(Medium).JPG

http://users.pandora.be/administrator/GoT/166/IM007139%20(Medium).JPG

http://users.pandora.be/administrator/GoT/166/IM007141%20(Medium).JPG

http://users.pandora.be/administrator/GoT/166/IM007147%20(Medium).JPG

http://users.pandora.be/administrator/GoT/166/IM007149%20(Medium).JPG

[Voor 31% gewijzigd door Dupje op 22-05-2006 17:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

Dat gaat niet goed (linkjes)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dupje
quote:
Fixed :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ephymerous
Damn :9~ O+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Zo vandaag nieuwe remschijven van Sandtler besteld, type RS, dus met gaten en groeven.
En verder komende week even een afspraak maken voor grote beurt, nee niet bij jorinde de snol dus, maar bij de alfa specialist. :P
Komt oa nieuwe olie in + nieuw oliefilter, nieuw benzinefilter, nieuwe bougiekabels en bobine, en verder versnellingsbak laten checken en draagarm/aandrijfassen etc laten controleren.

En dan is mijn bella weer klaar voor de zomer... en voor circuitdagen @ zandvoort. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dupje, op de eenofandere manier krijg ik toch het gevoel dat de foto's een andere 'hoofdzaak' hebben dan die 166 :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ephymerous
quote:
Specht schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:08:
Zo vandaag nieuwe remschijven van Sandtler besteld, type RS, dus met gaten en groeven.
En verder komende week even een afspraak maken voor grote beurt, nee niet bij jorinde de snol dus, maar bij de alfa specialist. :P
Komt oa nieuwe olie in + nieuw oliefilter, nieuw benzinefilter, nieuwe bougiekabels en bobine, en verder versnellingsbak laten checken en draagarm/aandrijfassen etc laten controleren.

En dan is mijn bella weer klaar voor de zomer... en voor circuitdagen @ zandvoort. ;)
Van de week ook nieuwe olie en brandstoffilters hier. Bougies zijn 5000km oud dus die kunnen nog wel even. Dragarm bestuurders kant moet ik nog vervangen, heb ik wel liggen, ding begint nu lawaai te maken... mss zaterdag als het mooi weer is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

hmmm, het verwarmingselement in een lambdasonde heeft kennelijk meer invloed/noodzaak dan ik aanvankelijk dacht. Er zit nu al een stuk meer leven in, al jo-jo'd me de waarde nu nog teveel bij gelijkblijvend toerental. Hij schommelt nu van 150mV tot 650mV ongeveer .. beetje gek, maar aan de andere kant, de computer weet misschien gewoon niet wat hem overkomt :P

Morgen maar weer eens kijken na een flinke rit en de lamdasonde weer een beetje schoongebrand is en de computer een paar maal van de spanning is geweest :)

Kan misschien die 2e afspraak bij de LPG boer toch nog doorgaan :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

Ben benieuwd ;)

Nog interesse in een leuke dagelijkse 164 Buttje? :) (aangezien je destijds zelf ook wel oren had naar de 164 :D )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Super only hé ;)

http://www.digest.net/alfa/FAQ/164/164super.jpg

8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

quote:
Soulfly schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:00:
Ben benieuwd ;)

Nog interesse in een leuke dagelijkse 164 Buttje? :) (aangezien je destijds zelf ook wel oren had naar de 164 :D )
ga je hem alweer verkopen soulfly? heb ik wat gemist? wat komt er in de plaats?

ik heb nog wel geregeerd op je mooie foto's trouwens :) heb jij nog iets van getalletjes voor mij? waar we een tijdje geleden over mailden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Helaas wat minder weer.. maar moest even langs de dealer rijden gisteren om wat pics te schieten van de 159 8)

http://members.home.nl/kandezenog/159/1.jpg

http://members.home.nl/kandezenog/159/2.jpg

http://members.home.nl/kandezenog/159/3.jpg

http://members.home.nl/kandezenog/159/4.jpg

http://members.home.nl/kandezenog/159/5.jpg

http://members.home.nl/kandezenog/159/6.jpg

http://members.home.nl/kandezenog/159/7.jpg

http://members.home.nl/kandezenog/159/8.jpg

http://members.home.nl/kandezenog/159/9.jpg

http://members.home.nl/kandezenog/159/10.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

@Yoda: Neuh, opzich heb je weinig gemist. Voor het dagelijks ga ik waarschijnlijk iets handigers rijden, op diesel en 5 deurs. (onlangs weer eens de wagen van m'n vader moeten lenen omdat ik 't qua lengte niet in mijn wagen kreeg, die rijd ook op gas, maar heeft tenminste een 5-deurs).

Gisteren even wezen neuzen bij een andere wagen, uit 1998, 2.1TD automaat, airco, cruisecontroll, elec. ramen rondom en dus die handige 5e deur :). Het moge duidelijk zijn, als dagelijks vervoer komt er naar alle waarschijnlijkheid iets anders dan een Alfa Romeo. Soms gaat het praktisch nut even boven het hart. Weegt d'r wel weer aardig in (boven de 1400kg), maar vooruit...

Ik heb er geen haast mee, zolang we nog niet een vakantie in de planning hebben kan 't prima met de 164, maar met de kleine d'r bij en een 80 liter tank achterin is 't praktisch nut van de 164 zeer snel bekeken. 80% van de tijd rijd ik er in m'n eentje en, maarjah, die andere paar procenten moet hij wel dat kunnen wat ik er van verwacht. En als we met de hele handel een dagje uitgaan, ben ik heel snel vol met het onderstel & reiswieg in de kofferbak. Met de achterbank is dan ook nog maar weinig eer te behalen. De ene helft wordt door Jaimy in beslag genomen. De andere helft door de hond. Dan houd je nog maar een verdomd klein stukje tussen de bank en voorstoelen over om nog wat andere prut neer te stouwen.

Nu zou ik wel AR getrouw kunnen blijven en bijvoorbeeld een 146/147 of 156 sportswagen gaan rijden, maar van de 156 sportswagen is de ruimte in de kofferbak (breedte) me toch eigenlijk altijd best tegengevallen. Het zal ongetwijveld passen, daar niet van (BalusC lukt het ook immers met 2 kids) maar ik ben nogal koppig wat dat aangaat. Als ik voor ruimte ga, wil ik ook echt ruimte (zonder gelijk bij een MPV ofzo uit te komen).

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm... 2.1TD Automaat.. Dat zijn er niet veel! Citroën XM ofzo :? Of een Peug 605?

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
Timmert schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:36:
Hmm... 2.1TD Automaat.. Dat zijn er niet veel! Citroën XM ofzo :? Of een Peug 605?
Of een Peugeot 406 Break 2.1 ? :?

Ben iig blij dat ik nog lang geen auto hoef te kopen vanwege praktisch nut.
Wat dat betreft is mijn auto eigenlijk al veelste groot voor mij, mijn volgende alfa wordt dan ook een maatje kleiner. :P

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

Btw, helemaal vergeten... Nice pictures Sander ... was vrij die dag, had wel even mee gekunt.
quote:
Timmert schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:36:
Hahaha.... Dat zijn er inderdaad niet veel. Er ligt in Renault & Jeep ook nog een 2.1 TD blok, maar die hebben qua bevestiging van de startmotor (het is een Renault blok in dat geval) nogal eens wil afbreken.

Maar w.s. ga ik voorlopig rond toeren in een XM inderdaad. Houd ik 't toch zuid europees en het aardige aan o.a. de XM vind ik het veer systeem (Hydroactive II) dat de auto ook in bochten niet laat overhellen.

• Dupje
quote:
Soulfly schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:30:

Maar w.s. ga ik voorlopig rond toeren in een XM inderdaad.
:o

• ephymerous
quote:
Soulfly schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:30:
Maar w.s. ga ik voorlopig rond toeren in een XM inderdaad
:/ :X :? 8)7

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

Tsjah, 't ziet er niet uit, maar rijd wel bijzonder goed... (kan je ook bizar goed mee bochten om hoeken... dankzij die hydroactive II vering (houd de wagen ten alle tijden recht), met comfort en sport stand).

• Dupje
Maar wat zijn dan de redenen om die te verkiezen boven een 164 Super 2.5 TD?

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

quote:
Soulfly schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:46:
[..]

Als ik voor ruimte ga, wil ik ook echt ruimte (zonder gelijk bij een MPV ofzo uit te komen).
is dit niks?

http://foto.spullenbank.nl/common/img/00/00/00/93/_T9395.jpg

[Voor 75% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 24-05-2006 12:13]

• ephymerous
quote:
Soulfly schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:27:
Tsjah, 't ziet er niet uit, maar rijd wel bijzonder goed... (kan je ook bizar goed mee bochten om hoeken... dankzij die hydroactive II vering (houd de wagen ten alle tijden recht), met comfort en sport stand).
Ik geloof best dat het fijn rijd. Maar persoonlijk zou ik _nooit_ een Citroën gaan rijden, de andere Franse merken kunnen mij trouwens ook niet bekoren :P
quote:
Dupje schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:28:
Ruimte? ;)

[Voor 18% gewijzigd door ephymerous op 24-05-2006 12:12]

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

z'n ouweheer is citrofiel :7

[Voor 66% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 24-05-2006 12:14]

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mn pa heeft een xantia (een kleinere en mooie xm ;)) Maar ik rijdt daar toch altijd met veel plezier in. Hij is best snel (135 pk) en het comfort vind ik echt heerlijk op de grote weg. Verder is het gewoon een auto die nauwelijkst sportieve aspiraties heeft. Behalve dat je gewoon veel grip hebt. MAar ik dacht niet dat de xm hyderactive II had. Volgens mij is dat pas toegepast in de latere xantia's

.

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

quote:
Dupje schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:28:
Staat wel in één van m'n eerdere teksten ... 5 deurs

& Buttje, ik ga niet direct in een buttjesbus rijden...

@ AkroBatik: Die ouwe heer van me rijd nu in z'n 2e Xantia (eerst een eerste type, nu 2e type) en daarvoor een aantal andere BX-en met bijzondere motoren (1.7TRD & 1.6TRI).

Hydroactive II is in 1998 in de XM gekomen (vanaf productie 03-1997, modeljaar 1998).

[Voor 32% gewijzigd door Harry op 24-05-2006 12:45]

• Dupje
quote:
Multipla ftw :P

• Rico
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:48

Rico

Wie dit leest is gek....

Soulfly in een Franse bak :D
Tja ik heb ook een Megane Grand Tour en bevalt zeer goed een station.
En voor de fun heb ik mijn Fiat Barchetta.

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

Mjah, Frans, Duits, Japans ... Zolang het geen VW of Opel is vind ik 't allemaal wel prima

• ephymerous
En toch val je nu een beetje door de mand :+ ;)

Alhoewel een dikke Audi of Mercedes mij ook wel zou passen hoor ;)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

quote:
Soulfly schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:37:
[...]

Staat wel in één van m'n eerdere teksten ... 5 deurs

& Buttje, ik ga niet direct in een buttjesbus rijden...

@ AkroBatik: Die ouwe heer van me rijd nu in z'n 2e Xantia (eerst een eerste type, nu 2e type) en daarvoor een aantal andere BX-en met bijzondere motoren (1.7TRD & 1.6TRI).

Hydroactive II is in 1998 in de XM gekomen (vanaf productie 03-1997, modeljaar 1998).
Onze xant is dus precies net zonder hydroactive II. Die heeft dus ook geen knopje voor sportstand.

.

• Dupje
http://img.photobucket.com/albums/v158/alfafiel/AUTOHOF_SW0034.jpg

:9~

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

* Timmert is misschien binnenkort in het bezit van een knalrode Alfa :o

Meer verklap ik (nog) niet!

• HyperioN
  • Laatst online: 17-03 14:17
Whahaa m'n ouders hebben gisteren een tweedehands Alfa 145 gekocht, bouwjaar 1997.. Meer weet ik nog niet.
Waarom ik dat grappig vind? Omdat m'n ouders dus echt totaal níks om auto's geven. (Ik ook niet bijzonder veel, maar wel iets meer dan hun).
Ze reden al 10 jaar in een brakke Volvo 440 uit 1990 (really: 2 wieldoppen missend, bijrijdersraam kon niet open, linkerachterlicht-unit viel er letterlijk uit als je de achterklep te hard dichtgooide, handmatige choke, radioantenne afgebroken..) onder 't motto "zolang 'ie rijdt is 't goed". Maar nu moest die bak naar de APK-keuring en daar bleken er van allerlei dingen niet meer OK te zijn en de reparatiekosten het niet waard zouden zijn..

En nu is de buurman toevallig Alfa-dealer (of iets in die richting) en die had dus nog een leuk 145'je staan.. dus nu hebben ze die gekocht :P
Ga vanavond naar m'n ouders toe, ben benieuwd :-)

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

http://img516.imageshack.us/img516/4515/1470as.jpg

Deze kwam ik vandaag tegen tijdens werken, een 147 2.0 tspark met andere velgjes, verlaagd en 2 uitlaatstukken onder de bumper. Er zit ook een TI stickertje op maar volgens mij bestaat er helemaal gen 147 2.0 TI? Ernaast stond een gewone 2.0 tspark met standaard dempertje eronder. Staat dit toch wel een stuk beter trouwens.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

147 Ti bestaat wel hoor :)

en dat zijn de standaard 147 Ti velgen

http://www.alfa147ti.jp/images/myti/color_147_130.jpg

er is ook een 156 Ti
http://www.alfa156ti.jp/images/myti/color_156_130.jpg

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op de Deense Alfaclub website kwam ik deze 146 V6 tegen!

Een 145 V6 heb ik al wel eens eerder gezien, maar een 146 niet.

Ziet er erg goed uit, ook die velgen vind ik nice!!
Kheb ze van deze site: http://www.cuoresportivo....re&func=showimages&fid=91

http://www.alfa146.nl/forum/images/146-v6-1.jpg

http://www.alfa146.nl/forum/images/146-v6-2.jpg

http://www.alfa146.nl/forum/images/146-v6-3.jpg

http://www.alfa146.nl/forum/images/146-v6-4.jpg

http://www.alfa146.nl/forum/images/146-v6-5.jpg

http://www.alfa146.nl/forum/images/146-v6-6.jpg

http://www.alfa146.nl/forum/images/146-v6-7.jpg

http://www.alfa146.nl/forum/images/146-v6-8.jpg

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
HyperioN. schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:26:
Whahaa m'n ouders hebben gisteren een tweedehands Alfa 145 gekocht, bouwjaar 1997.. Meer weet ik nog niet.
[knip]
Ga vanavond naar m'n ouders toe, ben benieuwd :-)
Gefeli.... maare zorg er voor dat je ouwelui die alfa netjes onderhouden, want geloof mij maar een alfa die "behandeld" wordt als een volvo 440 die gaat het A: niet lang redden en B: daar wordt ik als liefhebber niet vrolijk van. :P
Ik ken namelijk wel meer mensen die ook niks om auto's geven, en geen verstand van auto's hebben, en nooit geen onderhoud (laten) uitvoeren, en alles zo goedkoop mogelijk willen, maar ondertussen op de feestjes tijdens welbekende borrelpraat lekker staan te #$@# op autogarage's omdat hun auto aan gort ligt en ze vervolgens dure reparaties hebben. :X
quote:
Sick Nick schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:44:
[afbeelding]

Deze kwam ik vandaag tegen tijdens werken, een 147 2.0 tspark met andere velgjes, verlaagd en 2 uitlaatstukken onder de bumper. Er zit ook een TI stickertje op maar volgens mij bestaat er helemaal gen 147 2.0 TI? Ernaast stond een gewone 2.0 tspark met standaard dempertje eronder. Staat dit toch wel een stuk beter trouwens.
Ziet er goed uit zo met dubbele uitlaat... wagentje staat pas 20 dagen op kenteken zie ik. :P

• Alfa90_Buttje

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Hmmm ... we komen verder! B)

Vanmorgen wederom met de 90 naar de LPG boer geweest en naar hun zeggen werkt de lambdasonde nu, nu ik hem rechtstreeks aan de 12V gehangen heb (dat zal het dan wel geweest zijn ..), maar nu bleek het signaal van de LPG computer niet bij de LPG regelklep aan te komen op de verdamper. Iets in de trant van een kabelbreuk o.i.d. (slecht contact in stekkers kan ook). Maar eens even wat gaan doormeten dus.

Op benzine zou hij nu iig 100% moeten zijn!

* 12V draadjes naar de accu eens achter het contact plaatsen gaat opdat ik de accu niet leegstook met die lambda O-)

offtopic:
* achter laptopje van't werk zit, eigenhandig geïnstalleerd met Fedora Core 5 met wireless internet met WEP sleutel en MAC adresfiltering actief. Jup, deze job bevalt me wel :*)

[Voor 18% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 24-05-2006 21:20]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True