Oh, bij mij spelen de schijfjes ook wel goed af die met Nero gebrand zijn hoor. Geen enkel brand-foutje. Echter de manier waarop Nero het doet is anders dan EAC of Imgburn. Er is in ieder geval verschil in de geluidskwaliteit te horen. En ik bedoel dan geen klikjes of plopjes, maar een minder open en transparant geluid.joopv schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:26:
Merkwaardig. Ik brand heel wat DTS cd's via Nero (vanuit wav + cue files) en die spelen goed af.
Misschien moet je de instellingen van Nero eens nalopen.
Ik dacht altijd dat dergelijke verschillen fabeltjes moesten zijn. Een 1 is toch een 1 en een 0 een 0? Maar op een of andere manier zit er toch echt verschil in, dat op sommige (meestal de duurdere) apparatuur goed waarneembaar is...
Overigens zit er tussen een EAC en een orginele cd ook nog wel een hoorbaar verschil. Hoewel sommige beweren dat dit verschil met een goede cdr (zoals eoa cold-plated audio-cdr of een bepaalde black-cdr) niet meer aanwezig zou zijn. Maar zelf heb ik alleen nog maar op de normale cdr's geprobeerd. Momenteel gebruik ik verbatim.
Echter wanneer ik met EAC wav-bestanden maak van enkele cd's. Deze vervolgens als DVD-Audio ISO bestand weg te schrijven, middels dvda-tools. En deze ISO met ImgBurn te branden (niet met Nero want ook daar zit weer hoorbaar verschil in) Dan hoor ik geen verschil tussen een orginele cd en de dvda-kopie...
Overigens heb ik een poosje terug ook wat DTS-cd's gemaakt. Op mijn oude receiver klonk dat aanmerkelijk beter dan een normale cd. Ook al las ik elder op audio-fora dat PCM toch een beter geluid zou moeten geven dan de gecomprimeerde DTS bestanden... Echter mijn receiver dacht daar anders over en ik maakte dus enkele dts cd's en had ook een paar retail 5.1 dts cd's gedownload... En dat klonk toch allemaal best wel prettig... Stuk betrer dan een cd'tje...
Echter met mijn huidige set is ineens dat cd'stje toch weer een duidelijk hoorbaar stukje beter dan DTS. Terwijl die DTS cd's aanmerkelijk beter klinken dan op die oude receiver... Dus zo nu en dan luister ik ook nog wel een een dts-cd. Maar het meerendeel mijn gewone cd's, die klinken toch nog een stukje beter...
[ Voor 21% gewijzigd door Ejorne op 02-04-2007 00:44 ]
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...