Zoals ik al vaker gezegt hebt: Als ze zo graag willen dat het op die meuk troep leuk klinkt, dan zorgen ze maar dat ze die compresoors en limiters in die meuktroep inbouwen. Kost een paar IC's die er zowiso al wel in zitten, of een beetje DSP power die ze best nog wel over hebben.multipasser schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:31:
Buiten dat feit is het niet iedereens smaak van masteren, maar de tendens is toch duidelijk.
Mensen luisteren muziek op GSM's en Ipod's, dus moeten die liedjes zo hard mogelijk klikken. Dat is gewoon de evolutie, je moet opvallen als ze jou lied laten horen tussen 4 andere ringtones op tv, enzo...
Bovendien is die RHCP plaat nog van voor de mp3 en GSM hype, net als vele andere van dergelijke platen.
Punt is: wij willen niet eens zo'n master afleveren! Met smaak heeft het niks te maken. Het is gewoon bagger: klaar. Je mag natuurlijk het eindresultaat wel mooi vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat de master goed is. Ik heb nog steeds geen argument gehoort van je waarom het goed zou zijn. Erg jammer maar weer.Dat is opzich allemaal $$, maar om hier echt liggen te roepen dat het slecht gemasterd is, dat is iets persoonlijks! Ik wil jullie wel eens zo'n master zien afleveren aan die levels. Dat is ook een kunst. Ik vind dat er nog veel overblijft van de muziek als je de waveform bekijkt. (spreek hier enkel over Dani)
LolbroekDat een ongemasterde mooier klinkt voor jullie dat is persoonlijk, je moet je stereo wel 3x harder zetten en dan gaat die weer vervormen. Zo blijven we bezig

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?