Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Specs:
2x Mirai 19" Widescreen (@ 2x DVI X1900XT)
1x SEG LDC2700 27" LCDTV (@) VGA X1300)
Moest er dus wel een extra videokaart bijzetten voor triple, maargoed, die extra vga kan ik binnenkort mss wel als physix kaart gebruiken voor games.
Ik gebruik zelf UltraMon.
Pics:
DVII + Stroomkabels allemaal netjes weggewerkt
Bovendien de kabels allemaal weggewerkt weggewerkt
[ Voor 8% gewijzigd door Pubbert op 12-02-2007 17:49 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Netjes gedaan ^O^ ziet er goed uit. Ga je die LCD-TV via VGA aansluiten of heb je een PCI kaart die ook DVI ondersteund?Thund3r schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:48:
Sinds gister ook een Dual Screen setup, nouja eigenlijk triple, want ik heb mijn LCD-TV erook aangehangen.
Specs:
2x Mirai 19" Widescreen (@ 2x DVI X1900XT)
1x SEG LDC2700 27" LCDTV (@) VGA X1300)
Moest er dus wel een extra videokaart bijzetten voor triple, maargoed, die extra vga kan ik binnenkort mss wel als physix kaart gebruiken voor games.
Ik gebruik zelf UltraMon.
Pics:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
DVII + Stroomkabels allemaal netjes weggewerkt
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Bovendien de kabels allemaal weggewerkt weggewerkt
Ik heb gisteren MouseJail geprobeerd, dit werkt goed. MouseJail houdt je muis op de primaire monitor. Echter draaien al mijn games ook op mijn primaire monitor. Kan ik nog niet op mijn secundaire monitor komen om andere dingen te doenBillSpaarbank schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:27:
[...]
Ik denk dat er MouseJail wordt bedoeld.
http://www.dr-hoiby.com/MouseJail/
(2) De window waarin ik TV kijk via mijn TV kaart, valt niet te verslepen naar de 2e monitor. Is hier een oplossing voor om deze toch naar de secundaire monitor te krijgen?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Het rechterscherm (secundair scherm) wordt niet meer scherp weergegeven. Ook zit er links (op het rechter scherm dus, dus bijna in het midden) een zwarte balk van 1 cm die bij het weergeven overgeslagen wordt, ik kan er niet met mijn muis doorheen scrollen.
Als ik een printscreen neem zitten de schermen wél tegen elkaar aan (resolutie van 2560x1024, 2 x 17" TFT).
Iemand ervaring hiermee
Kabels zijn al gecontroleerd evanals de beeldscherm eigenschappen. Wat wel eigenaardig is is dat als ik de resolutie instel op 1280x960 de zwarte balk verdwijnt.
www.google.nl
Ah, tijd om weer eens de opticien te bezoeken

De hoeveelheid extra ruimte is gigantisch. De CRT's stonden tegen mijn keyboard aan op zo'n 30 cm van mijn ogen. Hutje mutje. Deze staan lekker ver naar achter (het bureau is 80 cm diep) en ik heb alle ruimte.
Ik heb helaas problemen om de autorotate-functie aan de gang te krijgen wanneer ik een monitor draai (pivot) maar dat door de resolutie van de betreffende monitor op 1200x1600 te zetten krijg je hetzelfde effect. 1 of 2 schermen in pivotstand staat minder mooi maar is wel uitermate praktisch als je aan het surfen bent of documenten moet typen/lezen. Het scheelt onnoemelijk veel scrollwerk. Sites als Nu.nl passen er zonder scrollen op.
Ze draaien op een Sapphire x1950Pro (midden + rechts) en een Radeon 9250 (links), allen op een DVI-uitgang. Ik had de linker aanvankelijk op een VGA-uitgang zitten van een Radeon 7000-kaart maar dat beeld was zo slecht (elke pixel trilde en resoneerde) dat ik die kaart heb vervangen. Of het aan de VGA-aansluiting lag of dat de resolutie gewoon net wat teveel van het goede was weet ik niet. De beelden staan nu als een huis.
Ik gebruik Ultramon voor het schermbeheer. Wel is het jammer dan er praktisch geen 4800x1200-wallpapers te vinden zijn...
Als screensaver heb ik Dream Aquarium. Wat een godsallemachtig mooie screensaver is dat, die beesten bewegen uiterst realistisch. Helaas kan m'n 9250-kaart het niet aan waardoor het alleen op de middelste en rechtermonitor draait. Althans, als ik niks te doen heb dan.
[ Voor 7% gewijzigd door Anders op 21-02-2007 02:30 ]
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Hij ziet er idd zeer realistisch uit jammer dat het niet een groot aquarium isAnders schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 02:25:
Als screensaver heb ik Dream Aquarium. Wat een godsallemachtig mooie screensaver is dat, die beesten bewegen uiterst realistisch. Helaas kan m'n 9250-kaart het niet aan waardoor het alleen op de middelste en rechtermonitor draait. Althans, als ik niks te doen heb dan.

het staat momenteel in een opruim modus
Ik heb (eindelijk) mijn oude tv en 3de monitor omgeruild voor een syncmaster 910mp
Dit had ik ECHT al veel eerder moeten doen, wat nu zeer veel gebruik is de PIP functie
heb je toch je desktop. maar ja kan ook nog mooi tv kijken zonder je pc weer zwaarder te belasten.
To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!
[img][/img]
Wat je hier ziet is een prntscrn van mijn screensaver, waarbij de lijn in het midden de overgang is van de linker naar de rechts monitor..
Zoals je ziet is mijn rechter monitor velen malen minder scherp, dit is niet alleen als de screensaver draait, maar altijd. Het is een dualmon setup van 2 x Samsung 710n. Heeft altijd goed en scherp gedraaid.. en de laatste 2 weken opeens dit
Drivers al opnieuw geinstalleerd, windows beeldscherm doorgespit en uitgeprobeerd.. iemand
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 18-07-2023 14:43 ]
www.google.nl
Het zit namelijk in je videokaart, omdat wij het ook kunnen zien
Waarvoor denk je dat ik een screenshot maakTheZeroorez schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:19:
Heb je al geprobeerd om de schermen op de aansluitingen om te draaien?
Het zit namelijk in je videokaart, omdat wij het ook kunnen zien
www.google.nl
Geloof me, je wilt niet weten hoevaak ik hier in VB zo'n gast tegen komt die 'artifacts heeft' en enkel een foto plaatst. Die snapt dan niet dat prtscn iets anders op levertMisteRMeesteR schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:41:
[...]
Waarvoor denk je dat ik een screenshot maakOm jullie niets te laten zien
?
Maargoed, wat nu als je de aansluitingen om draait?
Verwijderd
Aangezien dit "het grote Dual-/Multiscreen setup topic is, heb ik misschien aanvullende informatie / problemen.
Voor mijn organisatie werken we met veel matrox-kaarten. Deze matrox kaarten worden gebruikt voor Dual screen (klinkt logisch dacht ik)
Afgelopen jaar is daar een extra onderdeel bij gekomen: De organisatie wenst graag een 2e scherm dat gekanteld moet worden. Op die manier kan er precies 1 A4tje overzien worden. Zie een kleine impressie dmv de afbeelding.
Wat heb je hiervoor nodig:
- Matrox kaart (of ander die dual screen ondersteund)
- Pivot Software (maakt het "software matig" mogelijk je scherm te kantelen)
- Een kantelbare monitor
Met het bovenstaande kunnen medewerkers dus werken in de betreffende applicaties en wanneer er een factuur geopend wordt, kunnen zij deze in het rechterscherm in 1 oogopslag zien wie wat waar hoeveel.
Ik vroeg me af, of jullie hiermee al ervaring hebben en zo ja, hebben jullie andere "oplossingen / mogelijkheden" om dit te realiseren. We maken gebruik van HP sff machines.
Zijn er bijvoorbeeld oplossing door middel van USB devices?
Ik weet dat sommige fabrikanten (Matrox niet dus) het kantelen al in de driver hebben zitten. Iemand hier ervaring mee bij dual screen?
Alle informatie is welkom.
Mocht ik jullie kunnen helpen bij het realiseren van "mijn" opstelling, hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Dave
Bron: http://realtimesoft.com/multimon/If you want to use the full Aero user interface with Windows Vista, and you have multiple video cards installed, Vista requires that all video cards use the same driver.
At a minimum, this means that all video cards need to use a chipset from the same manufacturer, for example all cards have either an ATI or Nvidia chipset.
You can still use video cards with chipsets from different manufacturers, but you'll be limited to the basic user interface.
Bron: http://www.microsoft.com/...isplay/multimonVista.mspx
En dit is ook wel interressant over ultramon:
Windows Vista compatibility
Do not install versions earlier than 2.7.1 on Windows Vista: installation of the mirroring feature will fail, and after each reboot Windows will try to install a driver used by the mirroring feature, which will again fail.
Version 2.7.1 will mostly work fine on Windows Vista, with the following limitations:
* the mirroring feature is not available
* when using the Aero theme, the window buttons added by UltraMon aren't visible
* if a monitor is positioned to the left of the primary monitor, the wallpaper won't display correctly
* UltraMon taskbars don't fully match the look of the Windows taskbar
Improved Vista compatibility is planned for the first 3.0 beta release, which should be ready in the first quarter of 2007. Betas will be released publicly.
[ Voor 40% gewijzigd door Lennart_1337 op 09-03-2007 14:01 ]
Samsung heeft monitoren waarbij die driver meegeleverd wordt.Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:24:
Hallo allemaal,
Aangezien dit "het grote Dual-/Multiscreen setup topic is, heb ik misschien aanvullende informatie / problemen.
Voor mijn organisatie werken we met veel matrox-kaarten. Deze matrox kaarten worden gebruikt voor Dual screen (klinkt logisch dacht ik)
Afgelopen jaar is daar een extra onderdeel bij gekomen: De organisatie wenst graag een 2e scherm dat gekanteld moet worden. Op die manier kan er precies 1 A4tje overzien worden. Zie een kleine impressie dmv de afbeelding.[afbeelding]
Wat heb je hiervoor nodig:
- Matrox kaart (of ander die dual screen ondersteund)
- Pivot Software (maakt het "software matig" mogelijk je scherm te kantelen)
- Een kantelbare monitor
Met het bovenstaande kunnen medewerkers dus werken in de betreffende applicaties en wanneer er een factuur geopend wordt, kunnen zij deze in het rechterscherm in 1 oogopslag zien wie wat waar hoeveel.
Ik vroeg me af, of jullie hiermee al ervaring hebben en zo ja, hebben jullie andere "oplossingen / mogelijkheden" om dit te realiseren. We maken gebruik van HP sff machines.
Zijn er bijvoorbeeld oplossing door middel van USB devices?
Ik weet dat sommige fabrikanten (Matrox niet dus) het kantelen al in de driver hebben zitten. Iemand hier ervaring mee bij dual screen?
Mocht ik jullie kunnen helpen bij het realiseren van "mijn" opstelling, hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Dave
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Deze kaart is een monsterkaart, en werkt top
Maar, ik werk al een jaartje of 5 met ultramon, en als ik deze installeer(versie: UltraMon_2.7.1_en_x320) dit is de laatse en nieuwste versie, dan werkt ultramon.
Maar zodra ik me comp opstart, krijg ik een beeld, of ik in veilige modus zit, dus een k*t beeld.
Ik heb de versie UltraMon 2.7.0 ook geprobeerdt, en het zelfde resultaat.
Ik draai met XP pro, en de Videokaart drivers zijn de 97.92_forceware_winxp_international_whql.
Dual monitors zijn 2 viewsonic 930
Zelf denk ik dat het door de NVIDIA software komt, omdat deze ook dual ondersteunt>?!?!
Ik had hiervoor een ASUS Extreme AX850XT Platinum PCI-Express x16, en had geen problemen met ultramon.
Weet iemand wat ik moet doen, om dit werkent te krijgen op een 8800 GTX .
Mijn dank is groot
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Het beeld kantelen kan zowel met ATI's Catalyst drivers als met nVidia's Forceware. Het kan (bij ATI weet ik het zeker, bij nVidia niet) zelfs vanaf het tray-icon.
En anders kan het ook wel met gratis software als iRotate: http://www.entechtaiwan.com/util/irotate.shtm
Moet zeggen dat het wel verdomt klein aanvoelt als ik alleen de 19" gebruik.
Ati en nVidia heeft hij niets aan, want hij zei al dat ze Matrox gebruiken.schaduw schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:37:
@rambodave
Het beeld kantelen kan zowel met ATI's Catalyst drivers als met nVidia's Forceware. Het kan (bij ATI weet ik het zeker, bij nVidia niet) zelfs vanaf het tray-icon.
En anders kan het ook wel met gratis software als iRotate: http://www.entechtaiwan.com/util/irotate.shtm
Eventueel als er nog schermen moeten worden aangeschaft is het een idee er op te letten dat die software meeleveren.
iRotate is zoiezo een goed alternatief.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Rayden schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:53:
Ik draai zelf duel screen met een 19" tft en een 21" crt ernaast, die 21" is zeg maar het dump scherm waar winamp, msn, micro torrent en dergelijke draait.
Doe eens lekker omwisselen : Die 21 inch kan waarschijnlijk 2056x1536 @ 80 Hz ofzo en dat is veel meer bureaublad ruimte vergeleken met 1280x1024 van die TFT waarschijnlijk
* nero355 heeft medelijden met die 21 inch CRT
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik ben het eens met nero355 hierboven. Zelf gebruik ik een 21" Philips Brilliance 201B CRT als primaire monitor, met daarnaast een 17" Philips 170N4 TFT voor de extra ruimte en het weergeven van bepaalde info tijdens het gamen.Rayden schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:53:
Ik draai zelf duel screen met een 19" tft en een 21" crt ernaast, die 21" is zeg maar het dump scherm waar winamp, msn, micro torrent en dergelijke draait.
Op een resolutie van 2048x1536 ondersteunt de 21" monitor niet hoger dan 70Hz, maar hij is nog altijd beter dan de TFT. Mijn desktop wordt doorgaans weergegeven op 1600x1200 bij 85Hz en gamen doe ik op 100, 120 of 160Hz, afhankelijk van de resolutie.
Kortom: ik kan me niet voorstellen dat je liever op die TFT werkt als je er een 21" CRT-monitor naast hebt staan, maar ieder z'n meug.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
3 214t's? geld teveel?Anders schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 02:25:
Sinds enige tijd heb ik mijn twee 17" CRT's verlaten voor een triple screen setup met drie Samsung 214T's:
[afbeelding]
[afbeelding]
De hoeveelheid extra ruimte is gigantisch. De CRT's stonden tegen mijn keyboard aan op zo'n 30 cm van mijn ogen. Hutje mutje. Deze staan lekker ver naar achter (het bureau is 80 cm diep) en ik heb alle ruimte.
Ik heb helaas problemen om de autorotate-functie aan de gang te krijgen wanneer ik een monitor draai (pivot) maar dat door de resolutie van de betreffende monitor op 1200x1600 te zetten krijg je hetzelfde effect. 1 of 2 schermen in pivotstand staat minder mooi maar is wel uitermate praktisch als je aan het surfen bent of documenten moet typen/lezen. Het scheelt onnoemelijk veel scrollwerk. Sites als Nu.nl passen er zonder scrollen op.
Ze draaien op een Sapphire x1950Pro (midden + rechts) en een Radeon 9250 (links), allen op een DVI-uitgang. Ik had de linker aanvankelijk op een VGA-uitgang zitten van een Radeon 7000-kaart maar dat beeld was zo slecht (elke pixel trilde en resoneerde) dat ik die kaart heb vervangen. Of het aan de VGA-aansluiting lag of dat de resolutie gewoon net wat teveel van het goede was weet ik niet. De beelden staan nu als een huis.
Ik gebruik Ultramon voor het schermbeheer. Wel is het jammer dan er praktisch geen 4800x1200-wallpapers te vinden zijn...
wel mooie setup zo
maar had je het 3e scherm niet op de tvout van je gra-ka kunnen aansluiten? zo kun je 3 schermen op 1 kaart aansluiten
draait die screensaver trouwens op alle schermen (behalve die ene die op de 9250 draait) tegelijk?
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 11-03-2007 12:04 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dan is het precies hetzelfde, alleen dan op het linker scherm, schijnt dus de videokaart te zijnTheZeroorez schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:45:
[...]
Maargoed, wat nu als je de aansluitingen om draait?
www.google.nl
http://accessories.euro.d...hs&cs=nldhs1&sku=A0770700
En het liefst wallmount, maar zo 1 is ook goed.
maar dan niet voor die belachelijke prijs
Ook is er een 3 scherm mount :

http://accessories.euro.d...hs&cs=nldhs1&sku=A0770714
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Inderdaad een erg mooie setup.bartgrefte schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:58:
[...]
3 214t's? geld teveel?
wel mooie setup zo
maar had je het 3e scherm niet op de tvout van je gra-ka kunnen aansluiten? zo kun je 3 schermen op 1 kaart aansluiten
draait die screensaver trouwens op alle schermen (behalve die ene die op de 9250 draait) tegelijk?
Maar het 3e scherm kan niet op de tv-out. Ten eerste omdat die videokaarten geen 3 beelschermen aan kunne sturen (tv-out is dan gewoon een clone van 1 van de 2) en ten tweede wil je een 1600x1200 scherm absoluut niet op tv-out hebben staan.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
Ik heb een samsung syncmaster 940BW die draait op een resolutie van 1440*900
Daarnaast heb ik een samsung LE26R51 LCD TV die draait op een resolute van 1360*768
Mijn grafische kaart is een ATI Radeon 9800XL (medion) en heeft 2 VGA-aansluitingen.
Als ik de schermen apart aansluit werkt het prima
Als ik ze beide aansluit en via uitgebreid bureaublad voor elk scherm de juiste resolutie probeer in te stellen gaat het fout.
Ik kan de 940BW (hoofdmonitor) wel op 1440*900 instellen maar als ik de LE26R51 op 1360*768 instel krijg ik allemaal zwart blokjes in beeld.
Ik kan de LE26R51 wel op 1280*1024 instellen, maar dan is het beeld vervormd en valt links en rechts een gedeelte weg.
Ik heb al vanalles geprobeerd (ultramon, powerstrip, hydravision) aansluitingen wisselen, maar niets helpt.
Het is de bedoeling dat de LCD TV in de aansluitende kamer kamer komt te hangen, waardoor films vanaf de PC kunnen worden bekeken, en de PC kan vanaf die kamer niet worden bediend.
Er staat me iets bij dat je een '720p' resolutie kan toevoegen aan je resolutie lijst via de CCC. Dat misschien even proberen en anders met timings gaan knoeien LCD-TV's zijn niet zo 'standaard'.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:30:
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een samsung syncmaster 940BW die draait op een resolutie van 1440*900
Daarnaast heb ik een samsung LE26R51 LCD TV die draait op een resolute van 1360*768
Mijn grafische kaart is een ATI Radeon 9800XL (medion) en heeft 2 VGA-aansluitingen.
Als ik de schermen apart aansluit werkt het prima
Als ik ze beide aansluit en via uitgebreid bureaublad voor elk scherm de juiste resolutie probeer in te stellen gaat het fout.
Ik kan de 940BW (hoofdmonitor) wel op 1440*900 instellen maar als ik de LE26R51 op 1360*768 instel krijg ik allemaal zwart blokjes in beeld.
Ik kan de LE26R51 wel op 1280*1024 instellen, maar dan is het beeld vervormd en valt links en rechts een gedeelte weg.
Ik heb al vanalles geprobeerd (ultramon, powerstrip, hydravision) aansluitingen wisselen, maar niets helpt.
Het is de bedoeling dat de LCD TV in de aansluitende kamer kamer komt te hangen, waardoor films vanaf de PC kunnen worden bekeken, en de PC kan vanaf die kamer niet worden bediend.
Verwijderd
Na even zoeken wat ccc betekend (catalyst control center) heb ik dit geinstalleerd (moest wel eerst ook nog .net framework 2.0 installeren)
zonder enige wijzigingen te hebben aangebracht hebben na rebooten beide schermen de juiste resolutie.
Ik ga nog even kijken of dit ook zo blijft maar vooralsnog wekt het....
Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat enkel en alleen datgene op dat 2e schermpje komt wat ik wil? Dus niet dat ik met mn muis of programma's ineens op dat kleine lcdtje zit te frutten.
Met nView kan ik alleen kiezen voor 'kloon' of uitbreiding, en met Ultramon is de s-video uitgang niet beschikbaar of wordt niet herkend. Iemand een idee? Ik zou dus bv software moeten hebben die een specifieke koppeling maakt tussen 1 programma en de tv-out.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Kosten: 2x €17,99 en een uurtje klussen om alles goed af te meten en op te hangen.
Resultaat:

(2x samsung 940BW)
Best netjes, toch? (oneffeneden in de muur zijn restanten uit het verleden, en hebben nix te maken met mijn kluskunsten, maar wel met de luiheid om ze weg te werken
Voor het geld van deze twee steuntjes kun je het haast niet laten. Het is even wat gepiel om de afstand precies goed te krijgen, maar dan heb je ook wel wat
Nadeel vind ik wel dat de monitoren nu niet gekanteld kunnen worden, maarja, dat konden ze eerder ook niet
en zo is het voorspeld!
Maar die goedkope Ikea-dingen bevallen me na een paar maanden nog prima. Echt een aanrader voor dat geld
Hier nog een fotootje die ik een paar weken geleden gemaakt had..
Heb je er misschien ook foto's van?
Ziet er strak uit zo zonder die poten en geeft toch wat meer ruimte, je moet alleen niet elke week je schermen willen verhangen
De Ikea website is werkelijk een ramp, vooral die Anna kan je het bloed onder de nagels vandaan halen
[ Voor 14% gewijzigd door prutser001 op 13-03-2007 01:00 ]
en dan een vreemd teken op 1 van de klinkers, maar zo moet het wel te vinden zijn
Er is overigens ook een steun voor TV's (crt) die ook zo heet.
[edit] heb even gezocht, maar kan die tft-steun ook niet vinden op de site...... Stond er eerst nog wel op..
Gaat dus om deze: http://www.ikea.com.sg/products/product_display.asp?id=2932 (gevonden met google op een .sg domein..)
[ Voor 43% gewijzigd door Palomar op 13-03-2007 01:36 ]
Kom er alst goed ik woensdag langs dus ga dan wel ff kijken.
Dat ziet wel goed uit, hoe hebben jullie em aan de muur bevestigd? gewoon gaatje boren - plugje erin - ding ervoor - en schroeven maar? lijkt nogal een klein oppervlak.
Bedankt voor de link btw
[ Voor 40% gewijzigd door prutser001 op 13-03-2007 01:39 ]
Zie hier nog wat meer foto's van de bevestiging die ik eens had gemaakt: http://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum?map=6971
Nou jah
Weer wat geleerd op deze vroege morgen
Verwijderd
Wij ontwikkelen software voor document herkenning/extractie/identificering/classificatie (oa voor facturen), en gebruiken gewoon standaard ati kaartjes, met daarop xerox monitoren. Ik heb een 19inch en 17 inch (die ik regelmatig kantel tbv. a4 op scherm). Werkt na wat settings zetten allemaal prima en zonder problemen.Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:24:
Met vriendelijke groet,
Dave
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 01:55 ]
hmz, nooit geweten dat anderen daar niet op kunnen kijken.. dan ontgaat het nut van ene fotoalbum me ook een beetje, maargoed..prutser001 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 01:47:
Nou jahik wist niet eens dat er 'GoT accounts' waren
dus jij hebt een 'full' account
Weer wat geleerd op deze vroege morgen
Zo moet het wel werken:
| Vesa mount Samsungs | ||
Ook de prijs maakt het heel erg intressant heb toen naar Vogel steunen gekeken en die zagen/voelde imo een beetje gammel/slap en waren zo'n 30-50 euro per stuk (meer naam dan kwaliteit) maar hebben uiteraard geen enkele dubbele in het assortiment.
Ik ga ze woensdag gewoon halen, voor dat geld kan het niet tegenvallen
Bedankt dat je ff de moeite genomen hebt om die pics te plaatsen.
Ze heten idd Observatör, en staan ook niet op de site. Ik ben gewoon op goed geluk naar Ikea (Hengelo) gereden, en ze hadden er stapels van liggen, dus ik denk dat ze in barendrecht dan ook wel zijn
en zo is het voorspeld!
(die 20 inch is alweer een tijdje terug naar de winkel, ik ga er nog een 22 inch aan hangen...)
zie trouwens ook Vesa wallmount ervaringen?
[ Voor 8% gewijzigd door schaduw op 13-03-2007 18:12 ]
Verwijderd
Ik wil een dual opstelling aanschaffen voor een budget van ongeveer 700 a 750 euro.
Ik doe geen fotobewerking maar het is voornamelijk voor de sequencer (sporen) van mijn muziekprogramma's en om de nodige plugins kwijt te kunnen, voor office applicaties en zo nu en dan een film.
Ik kwam zelf uit op:
2x 22 Samsung 226BW
Ik kan er een hoop spullen op kwijt ideaal voor films en muziek lijkt me,
maar volgens sommige te breed.
2x 20 Samsung 204B
Heb je niet de voordelen bij het kijken van films.
Tot slot wil ik graag 2 gelijke schermen en valt de Samsung 214T buiten mijn budget.
Wie heeft het winnende antwoord? alvast bedankt
//edit: wellicht een heel raar idee, maar is een 22" breedbeeld met een 19" tft in pivot er naast niet wat? Beetje best of both worlds zeg maar
[ Voor 22% gewijzigd door Res-q op 14-03-2007 11:05 ]
en zo is het voorspeld!
Verwijderd
Ik heb ook aan 2 verschillende geacht maar niks kunnen vinden dat kwa uiterlijk en specs echt bij elkaar past.
Aan de ene kant neig ik naar twee keer 20" vanwege de breedte, maar omdat ik er ook een filmpje op wil kijken heb ik er dan niet veel meer aan dan de monitor die ik nu heb (ook 4:3).
Dat maakt geen **** uit sinds je toch wel balken boven en onder krijgt en IMHO heb je meer ruimte met 2 keer 1600x1200 dan 1680x1050Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:18:
Bedankt voor je reactie.
Ik heb ook aan 2 verschillende geacht maar niks kunnen vinden dat kwa uiterlijk en specs echt bij elkaar past.
Aan de ene kant neig ik naar twee keer 20" vanwege de breedte, maar omdat ik er ook een filmpje op wil kijken heb ik er dan niet veel meer aan dan de monitor die ik nu heb (ook 4:3).
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Ik doe geen foto bewerking wel,
CAD,
Muziek,
Office toepassingen.
af en toe film of tv.
Deze Samsung 204B zou dus de best bang for the buck zijn toch?
tft schermen hoef je niet op een bepaalde frequentie te zetten om comfortabel te werken, dus zet die 75hz maar uit je hoofdGekkeCoen schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:16:
Ik ben van om 2x Samsung SyncMaster 205BW aan te schaffen maar ik wou vragen of de videokaart nVidia GeForce 7300GT met 256 MB geheugen dat aankan. Ik wil de Windows Vista Aero interface makkelijk kunnen draaien op twee beeldschermen met de resolutie van 1680x1050 @ 75 Hz. Verder ben ik niet van plan om te gaan gamen.
mss werkt het wel, maar meestal draaien tft's op 60hz. en als je DVI gebruikt kun je het geloof ik niet eens instellen.
Kheb zelf 2 acer 19" ws schermen in gebruik gehad maar was eerder irritant dan handig, het is 'te' breed kreeg het gewoon in me nek van het heen en weer kijken.
Alleen vroeg ik me af of een 8800GTS 640mb beter presteert dan een 8800GTS 320mb?
Ik weet dat tot 1600x1200 op een enkel scherm een 320mb versie net zo goed presteert, maar hoe zit dit bij dual screen? Heeft het geheugen dan meer invloed?
Waarom vraag ik dit? Ik zit er aan te denken om een Dell D620 te kopen. En als ik er thuis op werk dan wil ik er via een port replicator of een dock expansion station (indien dat nodig is) een dell 20" breedbeeld tft (1680x1050) en een 17" standaard tft (1280x1024) op aansluiten. Ik weet alleen niet of dit kan en op de dell website wordt ik er niet wijs uit.
Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik werk nu nog met een dual screen setup van 15 inch monitors op 1024 X 768 onder Windows XP. Mijn nieuwe setup zou ik graag gaan uitrusten met twee 19 inch monitors op 1600 X 1200 en dan ook nog Windows Vista met de Aero interface. Aan wat voor eisen moet de video kaart dan voldoen als het gaat om geheugen en processor kracht. Gamen is optioneel en hoeft maar op één scherm. Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?GekkeCoen schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:16:
Ik ben van om 2x Samsung SyncMaster 205BW aan te schaffen maar ik wou vragen of de videokaart nVidia GeForce 7300GT met 256 MB geheugen dat aankan. Ik wil de Windows Vista Aero interface makkelijk kunnen draaien op twee beeldschermen met de resolutie van 1680x1050. Verder ben ik niet van plan om te gaan gamen.
Wel vreemd, ik merk bij sommige sites op mn tft nog een irritante flikkerering als het ding op 60hz staat, wat op 75hz ineens verholpen isdefusion schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:20:
[...]
tft schermen hoef je niet op een bepaalde frequentie te zetten om comfortabel te werken, dus zet die 75hz maar uit je hoofd
mss werkt het wel, maar meestal draaien tft's op 60hz. en als je DVI gebruikt kun je het geloof ik niet eens instellen.
Edit: als ik het spel heb opgestart kan ik met mijn muis ook niet meer op het 2e scherm komen.
[ Voor 13% gewijzigd door n0isH op 21-03-2007 22:06 ]
Wat heb je dan voor videokaart en hoe heb je je dual-opstelling precies ingesteld? (dualview, clone, horizontal span, etc.). Heb jouw probleem nog nooit meegemaakt, dus zal wel een verkeerde instelling zijn. Of het moet aan dat spel liggen. Gebeurt het ook bij andere spellen?n0isH schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:02:
Ik heb nu een dual screen opstelling. Nu wil ik het ene scherm gebruiken om een game op te spelen en de ander om muziek en firefox op te zetten. Dit gaat opzich wel aardig. Het enige probleem is dat de maximale resolutie voor mijn spel (wow) opeens maar 1024*768 is ipv 1280*1024. Iemand een idee hoe dit is op te lossen?
Edit: als ik het spel heb opgestart kan ik met mijn muis ook niet meer op het 2e scherm komen.
En over de muis die niet op het tweede scherm komt, dat klopt. Is ook weinig aan te doen, behalve je spel in windowed mode spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 23-03-2007 10:11 ]

Het zijn twee samsung 20" (Syncmaster 203b)
Beide zitten aangesloten op een XFX Geforce 7600
Ja, is een goede keuze. Bedenk ook in welke mate je bepaalde dingen doet en welke schermresolutie daar het beste bij past. Als je, bijvoorbeeld, eens in de 2 weken een filmpje kijkt op je computer, zou ik er niet speciaal een breedbeeld voor aanschaffen (waarmee je alsnog zwarte balken hebt).Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:37:
Ja het lijkt erop te wijzen dat de voordelen van 2x 22 16:9 niet opwegen tegen die van de 2x 20.1
Ik doe geen foto bewerking wel,
CAD,
Muziek,
Office toepassingen.
af en toe film of tv.
Deze Samsung 204B zou dus de best bang for the buck zijn toch?
Als je je muziekprogramma over de 2 beelschemen verspreid, heb je 3200 pixels voor je sequencer, lijkt mij meer dan genoeg en is maar 160 pixels minder dan je breedbeeld oplossing.
Vind je die spleet aan de bovenkant tussen de schermen niet irritant? Verder een mooie setup. Alleen nog wel even UltraMon installerenjosvane schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:24:
Hier mijn opstelling.
[afbeelding]
Het zijn twee samsung 20" (Syncmaster 203b)
Beide zitten aangesloten op een XFX Geforce 7600
[ Voor 20% gewijzigd door rsmits op 25-03-2007 17:29 ]
Ik heb WoW tijdenlang zo gespeeld, gewoon Windowed spelen en dan Fullscreen Windowed (weet niet meer hoe het exact heette)in je options aanklikken, dan speel je op de ene monitor fullscreen WoW en de andere kan je fijn webbrowsen/msn. Ik zelf speelde meestal films af of anime op de andere monitor (ook weer fullscreen) en dat werkte allemaal fijn.n0isH schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:02:
Ik heb nu een dual screen opstelling. Nu wil ik het ene scherm gebruiken om een game op te spelen en de ander om muziek en firefox op te zetten. Dit gaat opzich wel aardig. Het enige probleem is dat de maximale resolutie voor mijn spel (wow) opeens maar 1024*768 is ipv 1280*1024. Iemand een idee hoe dit is op te lossen?
Enige instellingen die ik had was bij Bureaublad -> Properties -> Settings -> 2de monitor aanklikken -> Extend my windows desktop onto this monitor, klaar.
Ik heb een leadtek 6800gts waar ik dit mee deed.
Nee, zo komen de kleuren het beste tot zijn recht.rsmits schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:28:
Vind je die spleet aan de bovenkant tussen de schermen niet irritant? Verder een mooie setup. Alleen nog wel even UltraMon installeren
Ultramon? wat zijn de voordelen. Vista ondersteunt dual-screen voldoende naar mijn zin.
Noem anders eens voordelen?
Ja, dit is precies wat ik wilde =) bedankt voor de tip.Pheace schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:52:
[...]
Ik heb WoW tijdenlang zo gespeeld, gewoon Windowed spelen en dan Fullscreen Windowed (weet niet meer hoe het exact heette)in je options aanklikken, dan speel je op de ene monitor fullscreen WoW en de andere kan je fijn webbrowsen/msn. Ik zelf speelde meestal films af of anime op de andere monitor (ook weer fullscreen) en dat werkte allemaal fijn.
Enige instellingen die ik had was bij Bureaublad -> Properties -> Settings -> 2de monitor aanklikken -> Extend my windows desktop onto this monitor, klaar.
Ik heb een leadtek 6800gts waar ik dit mee deed.
Ik vind het grootste voordeel dat de taakbalk doorloopt op je 2e scherm (en programma's die je op je 2e scherm open hebt staan komen daar op je taakbalk). Daarnaast kan je voor je linker en rechter beeldscherm een aparte wallpaper instellen (of zoals ik heb: dezelfde, maar dan gespiegeld).josvane schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:26:
[...]
Nee, zo komen de kleuren het beste tot zijn recht.
Ultramon? wat zijn de voordelen. Vista ondersteunt dual-screen voldoende naar mijn zin.
Noem anders eens voordelen?
Ik heb zelf niet met vista gewerkt en weet niet in welke mate dit door vista wordt ondersteund; ik zag alleen dat jij die taakbalk niet door getrokken had.
Verwijderd
Zo nu en dan zou ik ook surround willen gamen.
Ik kan nu:
a) Matrox Triplehead 2 Go
b) mindere videokaart
c) dezelfde videokaart
aanschaffen.
Helaas is crossfire niet mogelijk, want dan zou ik geen 3 monitoren kunnen aansluiten.
De Matrox T2G zal wel zwaar zijn voor m'n videokaart en de minste prestaties geven?
Ik vroeg me af hoe belangrijk de 2e videokaart is als je er mee gaat gamen. Ik heb twee monitoren aan m'n X1900 XT hangen, en slechts een monitor aan m'n 2e videokaart, dus zou die dan minder snel hoeven zijn om dezelfde prestaties te leveren? Of kan ik beter gaan voor dezelfde videokaart?
Verwijderd
correctie:kan wel,google maar eens,is een toevoeging in desktop shortcut voor nodigsig69 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:45:
[...]
Nee, volgens mij kan je BF2 niet windowed draaien
(target line)
iemand zei te breed.ik zeg erg gaaf
als het aan mij lag kwam er nog een 3de scherm bij
Verwijderd

Best wel relax dat de pixel size van me laptop excate overkomt met de pixel size van me 19Inch scherm.
Verwijderd
Kan ik een laptop beeldscherm ook gebruiken voor mijn desktop dat ik gewoon het beeldscherm van de laptop ernaast gebruik?
Meestal wel, maar dat kan natuurlijk per laptop verschillen. Simpelst is om het even te proberen met een oude monitor oid...Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:12:
Mischien een beetje domme vraag maar ik stel hem toch,
Kan ik een laptop beeldscherm ook gebruiken voor mijn desktop dat ik gewoon het beeldscherm van de laptop ernaast gebruik?
Verwijderd
het enige wat nu vervelend is dat ik een 6600gt heb met een dvi poort en een vga poort. Één scherm is op de vga aangesloten (niet het werkscherm) met een verlengkabel. Dat ziet er niet uit
Verwijderd
Dat kan, heb zelf ook gedaan.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:12:
Mischien een beetje domme vraag maar ik stel hem toch,
zie foto boven je
Wat te doen,
Sluit een externe monitor aan,
Ga naar buroblad -> rechter muisknop - > eigenschappen.
Klik dan op de tab instellingen -> klik op scherm met een 2 -> Vink "Het buroblad uitbreiden naar deze monitor" aan - > klik op Ok.
Verwijderd
Dus z'n laptop scherm als 2e scherm aan z'n pc.
Dit kan niet hardwarematig, maar wel softwarematig.
zie:
Maxivista
Verwijderd
kan ik dit realiseren door 2 video kaarten te kopen, of zijn daar behalve de maxtor2go andere oplossingen voor?
Wil graag de 3 beelschermen gebruiken voor zowel 1 spel op de 3 schermen als voor aparte programma's op alle 3 de schermen, heb ik dan aan 2 8800 gts van 320 mb genoeg, of volstaan 2 mindere videokaarten ook?
Wanneer ik een opname van mce afspeel met mp11 (dit doe ik omdat de windowed mode van mce nogal klein is) start die standaard op mijn primair scherm, wanneer ik nu de video van mijn primair naar mijn secondair scherm sleep, dan speelt de audio voort, maar de video niet. Sleep ik hem terug, dan krijg ik weer beeld.
Kheb een ati x1950pro en de 7.3 drivers
Verwijderd
Dat hangt er helemaal vanaf wat voor hardware je hebt. Met een redelijke dualcore CPU en genoeg geheugen moet dat denk ik geen probleem zijn. Een langzamere singlecore cpu zal het er wat zwaarder mee hebben. Maar ook dan kun je de priority van het mediacenter-proces wel op high zetten, waardoor deze nauwelijks zal haperen.GekkeCoen schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:12:
Ik wil aan me computer een 42" Plasma scherm aansluiten en deze gebruiken als 2e monitor. Ik weet dat dit kan maar ik zou dan op dit scherm vooral dvd's en tv willen kijken via Vista Media Center. Zou ik dan op mijn anderen monitor nog gewoon andere zware programma's kunnen draaien als Photoshop CS2? Zou iemand misschien even willen kijken hoeveel CPU en Ram geheugen Vista Media Center gebruikt? En wat voor grafische kaart heb ik hier voor nodig?
Ik ga nog een nieuwe computer kopen met de volgende specs: E6420, 2GB Ram, 2x 250 GB HDD en een 8500 GT videokaart.Palomar schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:55:
[...]
Dat hangt er helemaal vanaf wat voor hardware je hebt. Met een redelijke dualcore CPU en genoeg geheugen moet dat denk ik geen probleem zijn. Een langzamere singlecore cpu zal het er wat zwaarder mee hebben. Maar ook dan kun je de priority van het mediacenter-proces wel op high zetten, waardoor deze nauwelijks zal haperen.
Dat moet denk wel voldoende zijn.
"Is het mogelijk om te gamen met 3 schermen? (aangestuurd door 2 8800 gts in windows xp/mce)"
Ik heb namelijk binnenkort deze setup tot mijn beschikking voor een tijdje om te testen, maar wat is er nou leuker dan er op te gamen? juist niets.
Ik begreep dat ultramon er niet echt veel kan maken voor gamen (is het programma niet voor gemaakt enzo) maar zal de nvidia drivers het kunnen realiseren door middel van de span functie?
of zal het neerkomen op ini files edditten bij games om het voor elkaar te krijgen?
iemand ervaring er mee?
(ohja als ik het getest heb zal ik het laten weten
Lijkt mij ook wel.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:53:
Ik heb nu 2x Samsung 206BW en dat bevalt mij prima. 226 ( aantal posts terug ) lijkt mij toch nekkramp geven
[afbeelding]
Je zit vrij dicht op je scherm. Ik heb 2x 24", maar ik zit ruim een meter van mijn beeldschermen af. Zorg ervoor dat je goed zit en maar kleine bewegingen nodig hebt om je volledige setup te kunnen bekijken.
Als je te ver moet draaien kun je je monitor nog wel gebruiken als extra informatie: processen die doorlopen e-mail programma's(heeft maar soms aandacht nodig). Je hoofdproces laat je op je hoofdscherm lopen.
Verder kost het tijd om een beetje wennen en bekijken hoe de opstelling moet staan om idiaal gebruik ervan te maken.
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
Verwijderd
Heb een vraagje...
IK heb zonet een tweede monitor aangeschaft (226bw) bij mijn huidige 17". Wil ze nu beiden gebruiken en heb dus zoals zovelen ultramon gekocht. Nu heb ik dit programma geinstalleerd en het staat inderdaad tussen start > programma's > ultramon, maar als ik er op klik gebeurt er niets....,???? MAW hoe kan ik dit programma opstarten of waar kan ik het programma gebruiken??
Heb ook een nieuwe videokaart gekocht. Vrij basic MSI7100gs omdat ik toch niet game. Geeft mooie heldere beelden maar van zodra ik een dvd'tje of een divx bekijk is deze véél donkerder dan voorheen. Weet iemand aan wat dit ligt, of is dit ook een instelling die ik ergens moet doen?
Alvast dik bedankt!
Cheers
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Verwijderd
Bedankt voor je reactie...!schaduw schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:37:
@rambodave
Maar geldt dit ook voor dualscreen (het draaien vanuit de driver / systemtray)
Het liefst willen wij namelijk niet gebruik maken van 3rd party software. Daarvoor maken we nu al gebruik van Pivot trouwens.
Een installatie van die software neemt namelijk erg veel tijd in beslag (in ons netwerk)
Groeten
-RamboDave-
[ Voor 8% gewijzigd door schaduw op 23-04-2007 15:10 ]
valt reuze mee hoorVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:53:
Ik heb nu 2x Samsung 206BW en dat bevalt mij prima. 226 ( aantal posts terug ) lijkt mij toch nekkramp geven
[afbeelding]
Verwijderd
Anderszijds is de 204Ts niet HDCP compatbiel, maar dat is toch pure oplichting eigenlijk..
Ik heb pas een systeem gebouwd van gebruikte onderdelen,
Windows XP Pro SP2 helemaal up-to-date (zonder tweaks en nieuwe installatie).
-cpu amd 3500+
-mainboard Asrock 939sli32-Esata2
-1gb dual channel geheugen van kingston
-harddisk 200gb maxtor (IDE) en
-gpu Nvidia Geforce 7300GS (Pci-e) (nvidia driver = forceware 82.65 (niet up-to-date)
-CRT Monitor
-Sony Trinitron TV (dmv svhs kabel aangesloten op videokaart)
Het probleem is alsvolgt:
als ik in het nView Display Settings menu ga en nview display mode wil verandere van single view naar dual of clone mode verschijnt dit niet, dit probleem heb ik met alle forceware drivers. ik heb het met de bijgeleverde cdrom forceware 82.65 geïnstalleerd en de nieuwere van de nvidia website en zelfs bij guru3d nog nieuwere drivers uitgetest werkte dit ook niet.
current display is hp analog display en ik kan dan wel de tv zelf kiezen, echter dit werkt alleen als single display en niet dubbel.
dit verbaasd mij heel erg, dit probleem had ik niet op mijn wat oudere pctje met een geforce mx440 wat een aantal jaar ouder is dan een geforce 7300gs.
in windows zelf bij de display properties settings menu word er ook maar 1 display herkent. wat echter niet het geval was bij mijn mx 440.
------ ik heb me rot gezocht op google en op got wat hier de oorzaak/oplossing van zou kunnen zijn echter kom ik er zelf niet op..
force tv detection staat overigens ook aan bij tools onder het kopje troubleshooting..
alvast bedankt,
Maher
--------------------
edit: ik heb nu nieuwe driver geïnstalleerd, forceware 93.71 van de nvidia website gedownload en nog zelfde probleem
[ Voor 4% gewijzigd door mahsalti op 30-04-2007 22:53 ]
Hallo,
wegens de gebrekkige ondersteuning in Vista voor twee videokaarten die van verschillende drivers gebruik maken([Vista] Switchen tussen 2e monitor en tv-out met NVidia), zit ik met een probleempje met het op een snelle manier aan de pruttel krijgen van mijn tv-out. Het probleem:
ik heb een Asus EN7300 videokaart met hierop 2 monitoruitgangen en een tv-out. Uiteraard kan ik hiervan maar 2 uitgangen tegelijk gebruiken. Ik heb een dual monitor setup in Vista, maar het kijken van een film of serie doe ik liever achter de tv. Ik zou dus graag op een makkelijke manier willen switchen tussen mijn tweede monitor en mijn tv. Nu zit dit wel ingebakken in de NVidia drivers. Deze zijn echter pas na een berg keer klikken te bereiken. Het tweede nadeel is dat wanneer ik mijn twee monitoren weer wil gaan gebruiken, mijn oude instellingen vernaggeld zijn(monitor posities en refresh rates). Tevens is het beeld op mijn tweede monitor alles behalve correct: de kleuren en de brightness zijn niet om aan te zien. Slechts een restart verhelp dit.
In Windows XP kon je vroeger in de drivers profielen aanmaken. Dit is niet meer beschikbaar in de Vista versie. Ultraman biedt ook geen uitkomst: je kan niet switchen tussen tv-out en monitor. Ultramon ziet zelfs de hele tv-out niet als ik een profiel aanmaak. Ultramon onthoudt alleen de posities, refresh rates en resoluties, maar niet welke uitgang gebruikt wordt.
TVTool werkt ook niet. Het is niet geschikt voor Vista, en dat blijkt ook uit de uitwerking ervan.
Weet een van jullie een oplossing? Alvast bedankt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Vandaag mijn pc getest met 3 beamers.
Werkt aardig, alleen op 1 ding na, als ik een spel speel op de hoofdbeamer, en die hoofdbeamer is dus verbonden met mijn 2de videokaart dan crasht mijn spel en krijg is een BSOD.
Mijn systeem:
E6600 @ 3,15GHz
2 GB OCZ DDR2-ram
MSI P6N platinum
2x seagate 250gig schijven.
2x 8800 GTS Club3d video kaarten.
850 Watt OCZ game voeding.
Laatste Nvidia drivers en chipset meuk.
Windows MCE + alle updates.
De temps zijn goed. Wat ik vermoed is dat de driver van nvidia het op een of andere manier niet trekt, want het geluid begint wel, maar beeld komt niet en na +/-5 sec slaat hij dus vast en +/- 5sec later krijg ik dus een BSOD met een NV4 melding er in (weet hem niet zo precies meer.)
Iemand dit al eerder tegen gekomen/ opgelost?
Nee sorry, niet iedereen heeft drie beamerscossy nl schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:27:
Iemand dit al eerder tegen gekomen/ opgelost?
Tja andere drivers proberen, maar dat heb je waarschijnlijk al wel geprobeert.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup?
Door in windowsmediaplayer instellingen mbt videooverlay aan te passen.
[ Voor 7% gewijzigd door joh14vers6 op 05-05-2007 23:46 ]
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
heheh ja, ik ga van het weekend de DNA drivers proberen en testen, mischien hebben die er wat meer ondersteuning voor dan Nvidia zelf.cyspoz schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:41:
[...]
Nee sorry, niet iedereen heeft drie beamers
Tja andere drivers proberen, maar dat heb je waarschijnlijk al wel geprobeert.
Verwijderd
met behulp van ultramon en ati catalyst werkt het allemaal perfect!!
heb alleen 1 vraagje, hoe krijgt je het voor elkaar dat bureaublad-achtergronden helemaal doorlopen over de 2 schermen??? heb het al met verschillende (extra brede) plaatjes geprobeerd, maar steeds kopieert hij die achtergrond over de 2 schermen.
Dit topic is gesloten.
![]()