[Vista] Switchen tussen 2e monitor en tv-out met NVidia

Pagina: 1
Acties:
  • 930 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo,

wegens de gebrekkige ondersteuning in Vista voor twee videokaarten die van verschillende drivers gebruik maken([Vista] Onboard videokaart werkt niet met NVidia kaart), zit ik met een probleempje met het op een snelle manier aan de pruttel krijgen van mijn tv-out. Het probleem:
ik heb een Asus EN7300 videokaart met hierop 2 monitoruitgangen en een tv-out. Uiteraard kan ik hiervan maar 2 uitgangen tegelijk gebruiken. Ik heb een dual monitor setup in Vista, maar het kijken van een film of serie doe ik liever achter de tv. Ik zou dus graag op een makkelijke manier willen switchen tussen mijn tweede monitor en mijn tv. Nu zit dit wel ingebakken in de NVidia drivers. Deze zijn echter pas na een berg keer klikken te bereiken. Het tweede nadeel is dat wanneer ik mijn twee monitoren weer wil gaan gebruiken, mijn oude instellingen vernaggeld zijn(monitor posities en refresh rates). Tevens is het beeld op mijn tweede monitor alles behalve correct: de kleuren en de brightness zijn niet om aan te zien. Slechts een restart verhelp dit.
In Windows XP kon je vroeger in de drivers profielen aanmaken. Dit is niet meer beschikbaar in de Vista versie. Ultraman biedt ook geen uitkomst: je kan niet switchen tussen tv-out en monitor. Ultramon ziet zelfs de hele tv-out niet als ik een profiel aanmaak. Ultramon onthoudt alleen de posities, refresh rates en resoluties, maar niet welke uitgang gebruikt wordt.
TVTool werkt ook niet. Het is niet geschikt voor Vista, en dat blijkt ook uit de uitwerking ervan.

Weet een van jullie een oplossing? Alvast bedankt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.