Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 36.111 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Zijn er al mensen die ervaringen hebben met ultramon3 icm. vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, Ik heb net 2 nieuwe 19" Flexscan L797U monitoren gekocht, maar nu zit ik met een klein probleempje. Toen mijn eizo monitoren onderweg waren is mijn pc kaduuk gegaan. Ik moest een nieuwe kopen, maar daar zit maar een videokaart op met 1 DVI uitgang. Nu was ik op internet aan het zoeken voor een Y Splitcable van 1 DVI poort naar 2 DVI poorten, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zie bijvoorbeeld 59 pins stekkers staan, maar als ik de stekkers in mijn Eizo monitoren tel, dan krijg ik maar totaal 24 pinnetjes, dan 1 horizontale pin en boven en onder die horizontale pin zijn ook nog elk 2 pinnetjes. beetje dit principe:

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/v71002v1d/dvi400.jpg

Weet iemand toevallig welke kabel ik dan nodig heb, en waar ik deze kan kopen?!

Heel erg bedankt voor de moeite alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh *doink*, anders koop je meteen een PC met 2 keer DVI 8)7

Of was de knip leeg na 2x Eizo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjah, 1 woord....Eizo monitors :p ze zijn afschuwelijk duur, maar ook t*ring goed :D

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:29
WoutF schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:40:
Ik heb momenteel een Samsung 225bw, en wil er een 19" 4:3 scherm naast gaan zetten. Volgens mij moet dat qua fysieke hoogte aardig overeen komen, en qua verticale resolutie (1050 en 1024) ook wel.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup?
Heb een dikke maand geleden een goedkope 19" Mirai á €180 gekocht voor naast mijn brakke 19" crt om eens te testen. Is geen topper maar stukken beter dan die CRT. Vandaag naar de Mediamarkt voor de 500 gig Philips externe HD die natuurlijk uitverkocht was maar er lag wel een dikke stapel 22" Samsungs 225BW á €299 dus daarvan maar één maar meegenomen.

Maar om antwoord te geven op je vraag , verschil tussen de beeldhoogte is 5 á 6 mm.

Dit alles draait nu op een oude Radeon 9000 pro . De Mirai op de VGA aansluiting en de Samsung op de DVI aansluiting met de meegeleverde DVI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:40

WoutF

Hoofdredacteur
Zappert schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:05:
[...]

Heb een dikke maand geleden een goedkope 19" Mirai á €180 gekocht voor naast mijn brakke 19" crt om eens te testen. Is geen topper maar stukken beter dan die CRT. Vandaag naar de Mediamarkt voor de 500 gig Philips externe HD die natuurlijk uitverkocht was maar er lag wel een dikke stapel 22" Samsungs 225BW á €299 dus daarvan maar één maar meegenomen.

Maar om antwoord te geven op je vraag , verschil tussen de beeldhoogte is 5 á 6 mm.

Dit alles draait nu op een oude Radeon 9000 pro . De Mirai op de VGA aansluiting en de Samsung op de DVI aansluiting met de meegeleverde DVI kabel.
*Grom* ik heb bijna 450 voor die 225bw betaald ooit ;( :P
Maar 5 a 6mm is heel goed te doen, thanks voor de info d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:29
Ik heb wat minder te grommen, een week of2-3 geleden was die in de aanbieding voor €279 maar hij werd afgebeeld in het krantje met een zwarte rand en dat paste niet bij de Mirai. Bleek achteraf toch een zilveren te zijn.
Maar ja 2 joeten of een dikke 2 mijer is wel een verschil.
Maar zo gaat dat in de computer wereld. Op een zeker moment koop je wat je wilt of anders kan je wachten tot je een ons weegt, dan wel een paar kilo ( wat weegt een geraamte eigenlijk?) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:10:
Jaah, kweet het, mahr ben maar een arme student :p Kan niet én 800 1200 euro aan monitors uitgeven en dan ook nog eens 1200 800 euro aan pc met een dual dvi :p Daarom moet ik dus een oplossing hebben

Heeft iemand toevallig een idee waar ik die Y-Cable kan krijgen?
gast, koop gewoon een goedkoop videokaartje met 2 dvi-uitgangen voor 50 euro oid. Bespaart je een hoop geklooi (als een Y-kabel uberhaupt al werkt; 2 onafhankelijke schermen kun je er iig niet mee aansturen).

En ik heb het idee dat je niet zo super veel weet van PC's. Zit er op je huidige videokaart cq. PC niet gewoon een DVI én een VGA-aansluiting?? Want de meeste monitors kun je ook gewoon op VGA aansluiten (iets mindere kwaliteit, maar dat zul je niet snel zien). Als er op je PC en monitors geen VGA aanwezig is dan blijft een nieuwe videokaart imo de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:53:
[...]
En ik heb het idee dat je niet zo super veel weet van PC's. Zit er op je huidige videokaart cq. PC niet gewoon een DVI én een VGA-aansluiting?? Want de meeste monitors kun je ook gewoon op VGA aansluiten (iets mindere kwaliteit, maar dat zul je niet snel zien). Als er op je PC en monitors geen VGA aanwezig is dan blijft een nieuwe videokaart imo de enige oplossing.
Laat dat idee dat ik niet zoveel van pc's weet maar weg :p Heb mijn CCNA, CCNP, MCSA en MCSE diploma's en ben systeem-engineer bij een Gemeente, dus ik weet wel één en ander van pc's.

En dat idee dat ik 2 aansluitingen op mijn videokaart heb snap ik ook wel, aangezien ik een Geforce 7800 kaart heb met 1 (lees één) DVI aansluiting en voor de rest niks, en er met mijn videokaart echt absoluut niks mis is, heb ik ook geen zin om voor 50 euro een nieuwe videokaart aan te schaffen die nog niet eens kan tippen aan mijn 7800 kaart.

Dus ik vroeg gewoon heel simpel, weet iemand waar ik een simpele 28-pins Y cable kan krijgen voor van 1 DVI poort 2 te maken zodat ik BEIDE monitors op EEN desktop kan gebruiken. Want alle kabels die ik in mijn handen krijg zijn minimaal 59 pins!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max output single-link DVI= 1920x1200, dan vraag ik me af hoe je dat wilt splitten naar 2x 1680x1050.. :>

(Of wil je de 2e als kloon gebruiken?)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Je geeft zelf al bijna het antwoord, Dual-Link kan wel hoger dan 1920x1200. Dus als er een dual-link naar 2 single link connectors zou gaan zou het in principe mogelijk zijn. Geen idee of die dingen bestaan overigens. Als ik jou was zou ik even informeren bij de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:03:
[...]

Laat dat idee dat ik niet zoveel van pc's weet maar weg :p Heb mijn CCNA, CCNP, MCSA en MCSE diploma's en ben systeem-engineer bij een Gemeente, dus ik weet wel één en ander van pc's.

En dat idee dat ik 2 aansluitingen op mijn videokaart heb snap ik ook wel, aangezien ik een Geforce 7800 kaart heb met 1 (lees één) DVI aansluiting en voor de rest niks, en er met mijn videokaart echt absoluut niks mis is, heb ik ook geen zin om voor 50 euro een nieuwe videokaart aan te schaffen die nog niet eens kan tippen aan mijn 7800 kaart.

Dus ik vroeg gewoon heel simpel, weet iemand waar ik een simpele 28-pins Y cable kan krijgen voor van 1 DVI poort 2 te maken zodat ik BEIDE monitors op EEN desktop kan gebruiken. Want alle kabels die ik in mijn handen krijg zijn minimaal 59 pins!!?
Ok, excuses over die veronderstelling ;) Al moet ik zeggen dat het me nog stees niet duidelijk is wat je nou precies wilt. Wil je het beeld klonen met dat kabeltje zodat je op allebei de monitors exact hetzelfde beeld krijgt? Of wil je één desktop die 2 monitors breed is waarop je venstertjes van desktop 1 naar desktop 2 kunt slepen? (extended desktop dus).

Optie 1 lijkt mij erg onwaarschijnlijk (al kun je er misschien best een goede reden voor hebben, bijv. 2 werkplekken). Gewoon een random Y-kabeltje zou dan ws. wel moeten voldoen. Maar optie 2 is voor zover ik weet echt niet mogelijk met slechts 1 uitgang op je videokaart. En daarbij snap ik ook niet echt dat je als system engineer met een hele stapel diploma's een PC koopt zonder van te voren even te inventariseren of je duurbetaalde monitors erop passen. Maar dat terzijde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:15:
Je geeft zelf al bijna het antwoord, Dual-Link kan wel hoger dan 1920x1200. Dus als er een dual-link naar 2 single link connectors zou gaan zou het in principe mogelijk zijn. Geen idee of die dingen bestaan overigens. Als ik jou was zou ik even informeren bij de fabrikant.
7800 en Dual Link? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:14:
[...]

Ok, excuses over die veronderstelling ;) Al moet ik zeggen dat het me nog stees niet duidelijk is wat je nou precies wilt. Wil je het beeld klonen met dat kabeltje zodat je op allebei de monitors exact hetzelfde beeld krijgt? Of wil je één desktop die 2 monitors breed is waarop je venstertjes van desktop 1 naar desktop 2 kunt slepen? (extended desktop dus).

Optie 1 lijkt mij erg onwaarschijnlijk (al kun je er misschien best een goede reden voor hebben, bijv. 2 werkplekken). Gewoon een random Y-kabeltje zou dan ws. wel moeten voldoen. Maar optie 2 is voor zover ik weet echt niet mogelijk met slechts 1 uitgang op je videokaart. En daarbij snap ik ook niet echt dat je als system engineer met een hele stapel diploma's een PC koopt zonder van te voren even te inventariseren of je duurbetaalde monitors erop passen. Maar dat terzijde..
Je hebt gelijk, maar soms als je heel snel een pc nodig hebt dan moet je keuzes afwikkelen :p. Ik denk dat ik waarschijnlijk een oplossing heb. Ik heb mijn videokaart aan mijn broer verkocht, en heb nu een MSI Geforce 7600GS 512MB kaartje met 2 DVI uitgangen gekocht. Dus ik ben toch geholpen.

Bedankt iig voor je hulpzaamheid.

(Ps. het idee was gewoon optie 2 wat je uitlegt) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de eerste versies van de 7800?

Naja, altijd leuk om te weten dat ik met mijn kaart nog 2x 30" kan halen :P (7900GTX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Vraagje,

Ik heb een Radeon 1950XTX 512mb met 2x DVI waar ik op t moment een Samsung 913n middels VGA->DVI heb aangesloten en in mijn mini-bioscoop in een andere kamer heb ik via een DVI->HDMI kabel (bespaar met he commentaar :D) KDL-32V2000 aangesloten om films/series en dergelijke te kijken.

Werkt allemaal erg goed maar ik wil een groter desktop scherm, dus ik dacht aan een 24" maar die vind ik nogal tyfus duur ivm een 22". Dus zat ik te denken aan een soort van panorama desktop van 2x22" schermen. Maar dan heb ik dus een DVI aansluiting te weinig.

Hoe kan ik 2x 22" TFT's aansluiten en daarnaast ook mijn LCD tv zonder een extra videokaart te kopen. Ik heb een ASRock Dual SATA II (PCI-e EN AGP) Videokaart maar daar kan je enkel 1 van de controllers gebruik maken en ik wil liever niet ~100euro aan een degelijke PCI kaart uitgeven en qua drivers/spellen vind ik dit ook gewoon enigszins zonde.

Kan ik dit oplossen met een DVI switch? Of is dit simpelweg niet mogelijk zonder een 2e videokaart.
Ook maak ik me zorgen / vraag ik me af hoe het zit met de resoluties e.d die ik dan waarschijnlijk in beide gevallen constant moet veranderen wanneer ik switch van monitor.

Enig advies is meer dan welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
Met een beetje logisch nadenken ben ik er achtergekomen dat dit gewoon moet werken als ik mijn 2e TFT en mijn TV op de DVI switch zet en via ATI Profiles kan ik het makkelijk beheren. Echter een bevestiging of ervaringen van anderen zou ik enorm waarderen :)

Resteerd enkel de vraag welke 22" schermen volgens jullie all-round het beste zijn. Ik dacht zo tussen de 250 en 300 euro, 22", zwart, zonder speakers het liefst en thats it :)

Iemand suggesties wat het mooiste staat ook (kleine omlijsting), merci alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-01-2023
nudie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:16:
Resteerd enkel de vraag welke 22" schermen volgens jullie all-round het beste zijn. Ik dacht zo tussen de 250 en 300 euro, 22", zwart, zonder speakers het liefst en thats it :)

Iemand suggesties wat het mooiste staat ook (kleine omlijsting), merci alvast _/-\o_
een goeie allround 22" voor 250 tot 300 zijn er wijnig.

goeie zijn de Samsung Syncmaster 226bw
Afbeeldingslocatie: http://it.gizmodo.com/samsung_cx226bw_02.jpg

en de HP w2207

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/w2207_lcd_monitors_190x170.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door yorrik op 09-05-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
Ik ben voor de 225BW gegaan, toch bedankt voor je post :D

Hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/huuuge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrik
jah... leuk...

mijn 226bw komt waarschijnlijk pas volgende week :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mooi. Op mijn tijdelijke CRT monitor past het paatje niet, da's met die widescreen van jou zeker wel beter? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

nudie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:18:
Ik ben voor de 225BW gegaan, toch bedankt voor je post :D

Hier het resultaat:

[afbeelding]
Is dat beeld nou echt of het je het beeld op je monitor gephotoshopt?

* MisteRMeesteR wonders...

Als ik het plaatje vergroot wordt het al duidelijker ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-05-2007 17:29 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Op een 30" moet je het plaatje anders makkelijk kunnen zien zonder heen en weer te scrollen, dus waarom zou je hem dan verkleinen he. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
Op mijn werk zitten wij met een vreemd probleem;
Het gaat om een Dell laptop met een Nvidia FX 5200 en een breedbeeld scherm heeft.

Nu wordt dit beeld veelal gekloond op een beamer voor presentaties, maar dan moet de resolutie uiteraard omlaag van 1900x1280(?) naar 1024x768 aangezien de beamer native op deze laatstgenoemde resolutie draait.
Wanneer dit gedaan wordt, wordt het beeld op de Laptop naar links en rechts uitgerekt, wat logisch is omdat een 4:3 resolutie wordt gedraaid op een 16:10 scherm. Wat wel heel vreemd is, is dat het beeld op de beamer naar boven en beneden wordt opgerekt, terwijl dit een 4:3 beamer is.

De laatste Nvidia drivers zijn installed, maar het probleem blijft.
Iemand tips?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrik
wat ik denk is dat iemand het beeld heeft uitgerekt om te compenseren met je breed beeld (dus op de beamer zelf) en dat als je een 'Normale' resolute draait dat het dan in de hoogte is uitgerekt.

dus het licht denk ik bij de instellingen van de beamer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3 jaar me dual 15" te hebben gehad vond ik het tijd om te upgraden :)
Ik heb gekozen voor 2x 20" widescreen. de LG L204WT, ze waren in de aanbieding bij de mediamarkt dus ik dacht die neem ik mee.

Modbreak:Prachtige schermen inderdaad, maar maak eens thumbnails. Dit soort gigantische plaatjes verdienen ze.

Prachtige schermen.. als je een goed scherm(en) wilt kopen met een goede prijs/kwaliteit verhouding is dit een aanrader

Specs
Maximale resolutie 1680 x 1050
Contrastverhouding 2000:1
Responsetijd 5 ms
Beeldverhouding 16:10
Refreshrate 75 Hz
Aansluitingen Analoog (D-sub), DVI-D
Kijkhoek Horizontaal: 160 gr Verticaal: 160 gr
Helderheid 300 cd/m2

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 10-05-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:34
nice! Ik heb een Samsung Syncmaster 205BW 2de hands voor 180 euro overgenomen en als die goed bevalt (krijg hem na het weekend) zal er weldra een tweede volgen :) Vraag me af of een 3de 17" lcd dan nog nuttig is. Dedicated IRC ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Volgende, en anders die week er na, krijg ik mijn 2 20" Samsung breedbeeldjes opgestuurd, deze komen dan naast mijn 21" normale scherm te staan op mijn werk 8)

heel relaxed :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm we zijn alweer een tijdje over de 500 posts heen.
Daarom ga ik deze sluiten en mag er door iemand die een beetje tijd in een nieuwe TS wil steken een nieuw deel gemaakt worden :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.