Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 36.114 views sinds 30-01-2008

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ind e taakbalk rechtermuisknop en dan 'move'. Vervolgens niks bewegen, de linker muisknop indrukken en het scherm weer naar je zichtbare gebied slepen.

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 16:25

Impry

Rallymedia.nl

Palomar schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:15:
Ind e taakbalk rechtermuisknop en dan 'move'. Vervolgens niks bewegen, de linker muisknop indrukken en het scherm weer naar je zichtbare gebied slepen.
Geniaal hoe simpel het kan zijn :P Dankje!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:38:
Maar, nou komt mijn vraag, is het mogelijk om bijvoorbeeld een 7950GX2 & een 7800GT in 1 systeem te plaatsen voor het aansturen van alle monitoren? Ik snap dat het dan niet mogelijk is om SLI te draaien maar dat zou ik dan niet meer nodig hebben.

Owja ik heb de volgende borden te beschikking:
Asus a8n-SLI premium
DFI Lanparty UT nF4 UltraD
nog voorkeur?
Dat is mogelijk, je moet alleen wel zorgen dat je een voldoende krachtige voeding in je systeem hebt. Ook zou ik de A8N-SLI premium aanraden (in dual graphics mode, maar zonder SLI aan te zetten in de videokaartdrivers, zodat beide kaarten wel 8 PCIe lanes tot hun beschikking hebben). In principe kan het ook op die DFI, maar die heeft afaik 1x x16 en 1x x4 lanes; ik weet niet wat je met die 7800GT wil gaan doen naast die 7950GX2, maar als het geen gamen is is dat ook voldoende.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Palomar
  • Niet online
Ik was een tijdje geleden al op zoek naar een nette manier om mn schermen aan de muur te bevestigen, voor niet al te veel geld (veel vesa mounts zijn al gauw >50 euro per stuk, wat me te duur werd voor 2 stuks). In een ander topic wees iemand mij op vesa mounts van Ikea voor 17 euro per stuk. Alhoewel ik een beetje twijfelde aan de verstelmogelijkheden (en om mn schermen goed naast elkaar te kunnen krijgen) heb ik ze toch maar gekocht, omdat je voor dat geld nog wel een gokje kunt wagen ;) Alhier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2637e819f6ff6fbe19fa72121a10d976/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e9018362e4cf417fbee4d212fc62dab0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5baaf7126330b361d535fabdd958ae8f/thumb.jpg

Ik ben er iig wel tevreden over, vooral voor zo'n prijs. Dingen waren ook nog voldoende af te stellen, want ik heb ze gemonteerd zonder nauwkeurig af te meten en nu hangen ze precies uitgelijnd naast elkaar (op die foto nog niet helemaal). Het bespaart ook heel wat ruimte omdat er nu niet meer 2 van die lompe 'voeten' op mn bureau staan ;) (foto is genomen pas nadat ik ze had gemonteerd, nu ligt er allemaal troep onder de schermen ;)).

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:37
Cool topic. Ik heb al een wallpaper uitgekozen. Ik heb sinds vandaag ook een Dual-Monitor, maar ik kan nu nog niet gebruiken omdat ik pas maandag of dinsdag mijn nieuwe computer komt met duo-DVI. Dan komt er nog eentje full action, met videobewerking.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lveraart/DSC00438_2.jpg

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Palomar schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:03:
Ik was een tijdje geleden al op zoek naar een nette manier om mn schermen aan de muur te bevestigen, voor niet al te veel geld (veel vesa mounts zijn al gauw >50 euro per stuk, wat me te duur werd voor 2 stuks). In een ander topic wees iemand mij op vesa mounts van Ikea voor 17 euro per stuk. Alhoewel ik een beetje twijfelde aan de verstelmogelijkheden (en om mn schermen goed naast elkaar te kunnen krijgen) heb ik ze toch maar gekocht, omdat je voor dat geld nog wel een gokje kunt wagen ;) Alhier het resultaat:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Ik ben er iig wel tevreden over, vooral voor zo'n prijs. Dingen waren ook nog voldoende af te stellen, want ik heb ze gemonteerd zonder nauwkeurig af te meten en nu hangen ze precies uitgelijnd naast elkaar (op die foto nog niet helemaal). Het bespaart ook heel wat ruimte omdat er nu niet meer 2 van die lompe 'voeten' op mn bureau staan ;) (foto is genomen pas nadat ik ze had gemonteerd, nu ligt er allemaal troep onder de schermen ;)).
Kun je met die mounts ook pivotteren? Dus 90 graden rond draaien.

• Palomar
  • Niet online
Ik krijg ze tot ong. 80 graden gedraaid. Dan zit er een nokje die hem tegenhoudt. Pivot is dus niet mogelijk (of ik moet iets verkeerd doen), het is ws. alleen om bij te stellen. Al moet het volgens mij wel lukken als je die nokjes die het nu tegenhouden wegvijlt ;)

• -DG-
Oja, ik zie het. Dan is het voor die prijs inderdaad wel een mooi ding. :)

Hoe groot zijn die beeldschermen trouwens per stuk?

[ Voor 27% gewijzigd door -DG- op 16-11-2006 23:37 ]

• Palomar
  • Niet online
20" en 17" (samsung 203B en 720N)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

@TGEN

Ja hoor dat moet kunnen heb zelf 6 schermen aan mijn beestje hangen.
De 2 hoofd monitoren op een 7900gt 520 en 2 "bij" schermen op een goedkoop maar effectieve 6200tc
1 op mijn G15 en nog een 128x240 lcd'tje op de para poort. >:)
werkt allemaal perfect

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/desktopk.jpg
(klik)

(rode gloed achter de schermen is het begin van een moodlicht die ik aant maken ben)

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

J-P

Syntax erro....

tering man, dat je nog kunt werken met zoveel junk om je computer heen, ikzelf ben meer van een opgeruimt bureaublad (op m'n comp en op mn bureautafel).

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bogey/IMG_0805%20(Medium).JPG

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

haha zo ziet mijn bureautafel er max 1 week uit :s

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik wil ook een 2e monitor gaan aanschaffen, maar ik zit nog met 3 vragen:

1.
Heeft de videokaart nu ook 2 keer zoveel werk met 2 monitoren? Ik bedoel hiermee, als ik aan het gamen ben op het ene scherm en op het andere scherm staat gewoon op het bureaublad, worden games dan langzamer omdat hij nu berekeningen moet maken voor 2 schermen?

2.
Kun je beide monitoren op verschillende resoluties zetten? dus scherm 1 op bijvoorbeeld 1280x1024 en scherm 2 op 1600x1200

3. Combinatie TFT en CRT op 1 pc is dat mogelijk?

alvast bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:33:
Hoi,

ik wil ook een 2e monitor gaan aanschaffen, maar ik zit nog met 3 vragen:

1.
Heeft de videokaart nu ook 2 keer zoveel werk met 2 monitoren? Ik bedoel hiermee, als ik aan het gamen ben op het ene scherm en op het andere scherm staat gewoon op het bureaublad, worden games dan langzamer omdat hij nu berekeningen moet maken voor 2 schermen?

2.
Kun je beide monitoren op verschillende resoluties zetten? dus scherm 1 op bijvoorbeeld 1280x1024 en scherm 2 op 1600x1200

3. Combinatie TFT en CRT op 1 pc is dat mogelijk?

alvast bedankt voor de antwoorden
1. Standaard zal tijdens het gamen je secundaire monitor uitgaan. Daardoor heeft die ook niet 2 keer zoveel werk.
2. Dat kan prima, elk scherm heeft zijn eigen resolutie en refreshrate. :)
3. Wederom, dat kan prima. Let er trouwens wel op dat je 2 aansluitingen op je videokaart hebt (wat vrijwel alle videokaarten tegenwoordig hebben.
TFT via DVI en CRT via VGA gaat allemaal prima tegelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:48:
[...]

1. Standaard zal tijdens het gamen je secundaire monitor uitgaan. Daardoor heeft die ook niet 2 keer zoveel werk.
3. Wederom, dat kan prima. Let er trouwens wel op dat je 2 aansluitingen op je videokaart hebt (wat vrijwel alle videokaarten tegenwoordig hebben.
Helemaal geweldig. Dit wou ik horen :-) Had trouwens ook even op de site van Ultramon gekeken en daar werden ook al wat antwoorden gegeven.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dat is inderdaad geen enkel probleem. Ik heb hier een Philips Brilliance 201B 21" CRT-monitor en een Philips 170N4 17" TFT-monitor op een X800XT aangesloten. Zal binnenkort ook wat foto's maken. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00n schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:57:
Dat is inderdaad geen enkel probleem. Ik heb hier een Philips Brilliance 201B 21" CRT-monitor en een Philips 170N4 17" TFT-monitor op een X800XT aangesloten. Zal binnenkort ook wat foto's maken. :)
te gek, dan heb ik alvast een idee hoe dat er bij mij uitgaat zien

• BurnerT
  • Laatst online: 15-09 15:06
dit ziet er ook wel leuk uit ^^

http://www.l-computer.com/monitors/athens/features/index.htm

en onbetaalbaar trouwens :)

• -DG-
Ja en dan ook die resolutie.. 3840x2400 per beeldscherm. :9~

• Palomar
  • Niet online
Ziet er wel gaaf uit jah, maar is dit echt of zijn het gewoon wat renders? Volgens mij zijn er nog helemaal geen TFT's met zo'n dunne rand, om te beginnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 23-11-2006 10:58 ]

Verwijderd

Palomar schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:57:
Ziet er wel gaaf uit jah, maar is dit echt of zijn het gewoon wat renders?
Ja, het zijn inderdaad fakes. Voordat ik mijn huidige multi-screen setup besloot op te zetten heb ik in het verleden getracht om van "L" wat zaken aan te schaffen. Na een berg vage responses die ik van ze kreeg vertrouwde ik het zaakje niet meer en heb ik eerst onderzocht of het bedrijf wel betrouwbaar was. Nou, niet dus.

"L" is de zoveelste incarnatie van Liebermann Computing (ook wel bekend als Go-L) en het enige waar het bedrijf goed in is; het neerzetten van een mooie website met fake producten met even zo fake prijzen. De claims die gemaakt worden zijn ook helemaal bizar (een dual CPU laptop met 24 uur battery en dan nog versleepbaar? ja, sure). Reviews van hun producten zijn nergens te vinden, dat was de hint die mij aan het zoeken bracht. De showroom in LA die Liebermann al jaren belooft is er nooit gekomen. Het bedrijf is wel echt... maar hoe ze hun geld verdienen, in ieder geval niet met de verkoop van de producten die ze pretenderen te verkopen want die blijken achteraf dus niet te bestaan.

Stefan.

• Palomar
  • Niet online
OMG :P Ik dacht even dat dat de luchtverkeersleiding was van Schiphol totdat ik nog even verder scrollde en zag dat je dit gewoon huis hebt staan :P Wat doe je daar wel allemaal niet mee als ik vragen mag? :P

• Killertjuh
  • Laatst online: 16-09 07:58
-DG- schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:48:
[...]

terug komen op antwoord 1

waar zie jij die optie ? om de 2e monitor automatish uit te zetten tijdens gamen (ATI 9800 pro)

niet dat ik het wil maar volgens mij is dit niet standaart voor ATI maar je merkt geen verschil als hij aan of uit staat (teminste ik niet :P)

Verwijderd

Palomar schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:53:
Wat doe je daar wel allemaal niet mee als ik vragen mag? :P
Naast het dimmen van het licht in een hele stad op het moment dat alles aangezet wordt? :)

Ik maak gebruik van een flink aantal virtual machines en die kunnen snel uit de hand lopen met de hoeveelheid opslag die nodig is, en ook CPU power om meerdere VM's goed te kunnen draaien op een enkel systeem. Een aantal van die VM's draaien vanaf de server die als 'virtueel rack' dienst doet, de andere VM's moet ik vaak direct interactie mee kunnen hebben, vandaar ook de reeks van TFT's. Daarnaast is de centrale server tevens een compleet team system waar een aantal anderen via VPN's op aangesloten zijn. Daarnaast gebruik ik vrij veel scherm ruimte op het moment dat ik bepaalde dingen zit te debuggen waarbij ik apps, loggers, en status monitoring tools gebruik en om het overzichtelijk te houden had ik al 4 schermen nodig. Voor je het weet loopt het dus snel uit de hand en emuleer je inderdaad de luchtverkeersleiding.

Stefan.

• -DG-
Killertjuh schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:11:
[...]

terug komen op antwoord 1

waar zie jij die optie ? om de 2e monitor automatish uit te zetten tijdens gamen (ATI 9800 pro)

niet dat ik het wil maar volgens mij is dit niet standaart voor ATI maar je merkt geen verschil als hij aan of uit staat (teminste ik niet :P)
Naja uitgaan, ik bedoel dat het beeld gewoon zwart wordt. Dat is bij een nvidia zo.

• ADT_Phantom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-08 18:22
Ik heb een vraag.

Ik heb een 20" 16:10 (1680x1050) monitor via DVI en een 17" 5:4 (1280x1024) via d-sub op een 7900gt en nu wil ik 1 bureaublad instellen. (dus een resolutie van 2960x1024). Dan krijg ik wel 2 kleine balkjes van 13 pixels boven en onderlangs op mijn breedbeeld, maar dat maakt me niet uit. Als ik het nu instel via nView (of een ander programma) krijg ik op mijn breedbeeld een resolutie van 1480x1024 en ook op mijn 17". Dus op mijn breedbeeld heb ik te weinig pixels en op mijn 5:4 teveel waardoor hij gaat pannen. Hij verdeelt dus het signaal over beide monitoren.

Mijn vraag is nu: Kan ik op een monitor de resolutie van 1680x1024 draaien en de andere op 1280x1024? maar toch 1 bureaublad hebben, zodat ik ook mooi op kan gamen op deze widescreen opstelling?

Ik zal vanavond nog wat pics erbij zetten om het wat duidelijker te maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door ADT_Phantom op 23-11-2006 17:26 . Reden: wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na aanleiding van dit topic toch ook voor dezelfde schermen gegaan!

en dit is het resultaat;

Het zijn 3 Samsung syncmasters 204B @ 1600x1200
Afbeeldingslocatie: http://www.islief.net/bas/bas/Junk/bureau/bureau.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.islief.net/bas/bas/Junk/bureau/bureau1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-07 21:36
Guys, hoe stel je in dat je de wallpaper en programmas op 2 aan gesloten beeldschermen kan draaien?
Ik heb een ATi 1900XT en 2 beeldschermen op 1280X1024, maar ik krijg ook al maak ik zelf een wallpaper deze op bij de schermen identiek, en dus niet gepaard zoals ik dat graag zou zien.

Ik heb niet de volledige ATI CATALYST maar enkel de driver zelf
Kan iemand mij ff een helpende hand bieden.

Heb het al gevonden bij onze grote vriend TOM ( www.tonshardware.com )
ATI ondersteund dit niet, de driver zorgt ervoor dat de 2 videouitgangen gezien worden als 2 losse videokaarten. Volgens TOM.

Echter heb ik in het verleden al eens gezien dat het wel degelijk mogelijk is.
Terug koppeling zal ik doen zodra ik het gevonden heb.
In de tussen tijd, post a.u.b. je oplosisnge voor dit probleem

[ Voor 34% gewijzigd door cyctech op 27-11-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
cyctech schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:07:
Guys, hoe stel je in dat je de wallpaper en programmas op 2 aan gesloten beeldschermen kan draaien?
Ik heb een ATi 1900XT en 2 beeldschermen op 1280X1024, maar ik krijg ook al maak ik zelf een wallpaper deze op bij de schermen identiek, en dus niet gepaard zoals ik dat graag zou zien.

Kan iemand mij ff een heldende hand bieden.
Het Catalyst Control Center installeren zou al een goed begin zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem, maak, of scale een wallpaper naar 2560x1024 en selecteer voor position in de desktop properties TILE (ipv. center of stretch). Klaar. Werkt zonder problemen op kaarten die dual screens als twee afzonderlijke schermen ziet.

-- Stefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-

Kan iemand mij ff een helpende hand bieden.

Heb het al gevonden bij onze grote vriend TOM ( www.tonshardware.com )
ATI ondersteund dit niet, de driver zorgt ervoor dat de 2 videouitgangen gezien worden als 2 losse videokaarten. Volgens TOM.

Echter heb ik in het verleden al eens gezien dat het wel degelijk mogelijk is.
Terug koppeling zal ik doen zodra ik het gevonden heb.
Kijk eens naar Ultramon. Daar kan je bij elk beeldscherm een andere achtergrond instellen. Ik neem aan dat dat is wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik vind die oplossing van STD hierboven eigenlijk wel een goede. Was ik nog niet opgekomen. Hoef je ook niet Ultramon daarvoor aan te schaffen.

Overigens kun je hetgeen wat cyctech wil wel degelijk doen met Ati kaarten. In Ati Control Center kun je onder 'Displays' rechtermuisknop doen op het tweede scherm en dan kiezen voor 'Stretch desktop' (dat is dus wat anders dan 'Extend desktop'). Op deze manier krijg je 1 grote desktop. Nadeel vind ik alleen dat je maximized programma's nu ook over 2 schermen worden uitgerekt, waardoor de rand van je monitors er midden in zit... Maar dat is met nvidia volgens mij ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

The_Scarabial

MTB for life!

ziet er gaaf uit die dual screens, lijkt me wel handig voor mijn tekenwerk, zijn er hier ook mensen die het vooral voor Autocad enzo gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19
Yup gebruik het voor Pro Engineer

Ene scherm Pro/E foundation en de andere mechanism. Dit alles met een stukje intralink van pro/E en je kan op 1 model 2 extensies van het programma draaien.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Vraagje over het gebruik van drie schermen op twee (nvidia) videokaarten:
Twee 20" monitoren op de eerste kaart aansluiten en op de tweede kaart een 30" aansluiten. Kan je vervolgens de 30" als middelste monitor instellen?

Ik ga er vanuit dat het kan, maar ik zou het een beetje zonde vinden als het niet kan en ik kom er pas achter als ik alle hardware al gekocht heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Cergorach schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:33:
Vraagje over het gebruik van drie schermen op twee (nvidia) videokaarten:
Twee 20" monitoren op de eerste kaart aansluiten en op de tweede kaart een 30" aansluiten. Kan je vervolgens de 30" als middelste monitor instellen?

Ik ga er vanuit dat het kan, maar ik zou het een beetje zonde vinden als het niet kan en ik kom er pas achter als ik alle hardware al gekocht heb...
Ja dat kan.
Wil je ze op zo'n manier neerzetten?
Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/photos/2006/2/dell-3007wfp-04.jpgjammergenoeg is het niet mijn setup. :P

Let dan wel op dat je gewone 20" 2007fp modellen koopt (van 1600x1200) en niet de 2007wfp breedbeeld (1680x1050) versie.
Dit omdat de gewone 4:3 versies precies even breed zijn als de 3007wfp hoog.
En let erop dat je voor die 3000wfp een video kaart met dual link dvi hebt.
Maareh, mooie setup. :9

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 29-11-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Yup, precies zo een setup, maar dan met Samsung monitoren. Heb al 2x 204B, volgend jaar een 305T...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Cergorach schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:42:
Yup, precies zo een setup, maar dan met Samsung monitoren. Heb al 2x 204B, volgend jaar een 305T...
Oke, wist niet dat samsung al een 30" beeldscherm had. Vandaar dacht ik meteen aan Dell. ;)
Maar het werkt allemaal hetzelfde, en die 204B's zijn inderdaad goed om daarnaast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 20:15

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:22:
[...]

Ja, het zijn inderdaad fakes. Voordat ik mijn huidige multi-screen setup besloot op te zetten ...
:o

Voor hoeveel sponsor jij je energieleverancier elk jaar ? 8)7

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaJoah schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:49:
Voor hoeveel sponsor jij je energieleverancier elk jaar ? 8)7
Voor een gemiddeld bedrag ergens in het midden van "wow" en "auw" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind deze opzet met die bovenstaande dells een beetje onzinnig je kan bijna niets kwijt op de 20" links en rechts...beetje weinig meerwaarde tegenover het geld.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik heb ook een DVI splitter cable bij Ebay gekocht. Als ik deze kabel over een paar dagen binnen heb zal ik je laten weten hoe het werkt.

http://cgi.ebay.nl/DVI-Sp...41999QQrdZ1QQcmdZViewItem
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:54:
Ik heb ook een simpele DVI splitterkabel gevonden, echter weet ik hierbij niets van de kwaliteit van de kabel.

[ Voor 12% gewijzigd door tHe_BiNk op 29-11-2006 17:54 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:44:
Vind deze opzet met die bovenstaande dells een beetje onzinnig je kan bijna niets kwijt op de 20" links en rechts...beetje weinig meerwaarde tegenover het geld.
Ze lijken misschien klein, dat zijn ze niet hoor.. ;)

Maargoed, dit vind ik mooier dan twee van die grote schermen, dan heb je namelijk een naad in het midden, en kun je ze niet mooi rond zetten. Dit is echt super. Jammer alleen dat het logo van dat rechter scherm niet rechs kan.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:44:
Heb je wel eens een 20" in pivot mode gezien? Vast niet want daar kan echt veel op hoor. ;)

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Er kan inderdaad veel info op die 20", heb zelf nu 2x Dell 2007FP 1200x1600 (90 graden gedraaid) en dat is echt perfect. Je kan niet veel meer scherm krijgen voor dat geld, was twee keer 420 euro kwijt, daar koop je zelfs geen goed 24" IPS scherm voor :-).

[ Voor 4% gewijzigd door tHe_BiNk op 30-11-2006 00:04 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• -DG-
tHe_BiNk schreef op donderdag 30 november 2006 @ 00:04:
Er kan inderdaad veel info op die 20", heb zelf nu 2x Dell 2007FP 1200x1600 (90 graden gedraaid) en dat is echt perfect. Je kan niet veel meer scherm krijgen voor dat geld, was twee keer 420 euro kwijt, daar koop je zelfs geen goed 24" IPS scherm voor :-).
Foto's? :P

• PTBoy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 12:22
Waarschijnlijke een enorme noob-vraag, maar ik stel 'm toch maar ;)

Ik zit er over te denken om een videokaart te kopen om twee 21" monitoren (1600x1200) aan te kunnen sturen. Bijvoorbeeld een 7600GT met 2x DVI uitgang. Ik lees echter dat de maximale resolutie van die kaart 2560x1600 is, is dit dan per monitor?

Als dat zo is moet ik toch voor 2 videokaarten gaan, neem ik aan...

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hopelijk weet iemand het antwoord op mijn vraag. Mijn laptop heeft een GeForce Go 6800 256MB en een 19'' scherm met 1920x1200 pixels. Daarnaast zit er nog een DVI-out en vga-out op.

Wat ik wil is een externe monitor aansluiten, die in dual screen setup via DVI (shared desktop hoeft niet eens) mijn beeld vergroot. Wat is dan de maximale resolutie die ik kan sturen naar die externe monitor?
De specs op http://www.nvidia.com/object/geforce6_techspecs.html zeggen eigenlijk niets over een 2e monitor. Het zou mooi zijn als ik 1920x1200 op beide monitors kan krijgen, hoger is nog beter 8)

• -DG-
PietM schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:57:
Waarschijnlijke een enorme noob-vraag, maar ik stel 'm toch maar ;)

Ik zit er over te denken om een videokaart te kopen om twee 21" monitoren (1600x1200) aan te kunnen sturen. Bijvoorbeeld een 7600GT met 2x DVI uitgang. Ik lees echter dat de maximale resolutie van die kaart 2560x1600 is, is dit dan per monitor?

Als dat zo is moet ik toch voor 2 videokaarten gaan, neem ik aan...
Per monitor. ;)
Op een 7600GT kunnen makkelijk 2 1600x1200 monitoren.
Wolly schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:43:
Hopelijk weet iemand het antwoord op mijn vraag. Mijn laptop heeft een GeForce Go 6800 256MB en een 19'' scherm met 1920x1200 pixels. Daarnaast zit er nog een DVI-out en vga-out op.

Wat ik wil is een externe monitor aansluiten, die in dual screen setup via DVI (shared desktop hoeft niet eens) mijn beeld vergroot. Wat is dan de maximale resolutie die ik kan sturen naar die externe monitor?
De specs op http://www.nvidia.com/object/geforce6_techspecs.html zeggen eigenlijk niets over een 2e monitor. Het zou mooi zijn als ik 1920x1200 op beide monitors kan krijgen, hoger is nog beter 8)
Waarschijnlijk is het maximaal 1920x1200 met DVI. Tenzij je kaart een "dual link" dvi uitgang heeft (waarmee je hogere resoluties kunt ondersteunen).
Om welke laptop gaat het precies?
Houd er trouwens wel rekening mee dat beeldschermen boven de 1920x1200 nog redelijk wat kosten. ;) Onder de 1500 euro vind je ze niet.

edit: heb nog even gezocht en een gewone 6800 heeft geen dual link dvi dus van een laptop versie verwacht ik dat al helemaal niet.

Verder zal een beeldscherm van 1920x1200 al een stuk groter zijn dan die van je laptop. (meestal 24")

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 30-11-2006 19:16 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
-DG- schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:10:
[...]

Per monitor. ;)
Op een 7600GT kunnen makkelijk 2 1600x1200 monitoren.

[...]

Waarschijnlijk is het maximaal 1920x1200 met DVI. Tenzij je kaart een "dual link" dvi uitgang heeft (waarmee je hogere resoluties kunt ondersteunen).
Om welke laptop gaat het precies?
Houd er trouwens wel rekening mee dat beeldschermen boven de 1920x1200 nog redelijk wat kosten. ;) Onder de 1500 euro vind je ze niet.

edit: heb nog even gezocht en een gewone 6800 heeft geen dual link dvi dus van een laptop versie verwacht ik dat al helemaal niet.

Verder zal een beeldscherm van 1920x1200 al een stuk groter zijn dan die van je laptop. (meestal 24")
Het is een Dell Inspiron 9300 en de DVI is volgens mij helaas single link.
Hogere resoluties kosten veel geld, dat weet ik maar een monitor koop je gauw voor >7 jaar dus dan mag het wel iets kosten. Ik zat te twijfelen tussen de Dell 2407 of de 3007 monitor, de 1e kan 1920x1200 aan, de 2e 2560x1600 - DVI-Dual Link vereist.

• Sluuz
  • Laatst online: 15:34
Klein vraagje. Ik heb nu een setup van 2 17'' Philips LCD's maar mijn huidige computer is aan vervanging toe. Door die extra rekenkracht van die nieuwe computer wil ik ook graag grotere monitor(en). Mijn vraag is nu (met in mijn hoofd die nieuwe breedbeeldschermen): wat kan ik beter doen, een setup met 2 monitoren of 1 breedbeeldmonitor. Ik weet dat de hoogte in pixels van een breedbeeld meestal wat kleiner is, maar toch, wat geniet jullie voorkeur?

PSN: Sluuz

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:15
Hangt ervan af wat je ermee wilt doen. Wil je gamen, dan is widescreen meestal beter. Voor kantoorwerk en andere applicaties is dualscreen meestal beter.

• -DG-
Wolly schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:25:
[...]

Het is een Dell Inspiron 9300 en de DVI is volgens mij helaas single link.
Hogere resoluties kosten veel geld, dat weet ik maar een monitor koop je gauw voor >7 jaar dus dan mag het wel iets kosten. Ik zat te twijfelen tussen de Dell 2407 of de 3007 monitor, de 1e kan 1920x1200 aan, de 2e 2560x1600 - DVI-Dual Link vereist.
Maar die 3007 kan dus helaas niet op je laptop. Dat een monitor langer meegaat heb je natuurlijk gelijk in. ;)
Sluuz schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:14:
Klein vraagje. Ik heb nu een setup van 2 17'' Philips LCD's maar mijn huidige computer is aan vervanging toe. Door die extra rekenkracht van die nieuwe computer wil ik ook graag grotere monitor(en). Mijn vraag is nu (met in mijn hoofd die nieuwe breedbeeldschermen): wat kan ik beter doen, een setup met 2 monitoren of 1 breedbeeldmonitor. Ik weet dat de hoogte in pixels van een breedbeeld meestal wat kleiner is, maar toch, wat geniet jullie voorkeur?
Kunnen je beeldschermen in pivot stand? Of misschien via een Vesa mount?
Dan zou je bijvoorbeeld voor 1x24" (of 4:3 20") kunnen gaan en aan elke kant een philips in pivot ernaast. :9 Moet je nog wel een klein videokaartje erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Kan iemand mij helpen aub ik heb nu een Philips 32PF9731D/10 gekocht. Ik heb deze aangesloten met een DVI -> HDMI kabel en nu wil ik een kloon van me desktop hebben op me tv. Het probleem is dat ik in de nview opties van mijn videokaart EN7950GX2 alleen de keus single display zie staan!? Ik kan deze niet veranderen naar dual. Dit lukt alleen door multi-GPU-modus naar multi-beeldschermmodus te zetten is dit de enige optie of heeft iemand een andere/betere oplossing?

[ Voor 22% gewijzigd door UgotHeinzzd op 02-12-2006 01:01 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 15:34
-DG- schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:39:

[...]

Kunnen je beeldschermen in pivot stand? Of misschien via een Vesa mount?
Dan zou je bijvoorbeeld voor 1x24" (of 4:3 20") kunnen gaan en aan elke kant een philips in pivot ernaast. :9 Moet je nog wel een klein videokaartje erbij kopen.
Ik gebruik het vooral voor school/werk en dus niet erg veel voor games (af en toe). De philips die ik nu heb kunnen niet in pivotstand helaas...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-04-2008
Cergorach schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:42:
Lijkt me een mooie setup. Maar ben je al nagegaan of de hoogte van de 305T exact gelijk is aan de breedte van de 204B?

Ik heb dezelfde fout gemaakt bij mijn multimonitor setup. Ik heb twee 204B's met daartussen een 244T. En hoewel de vertikale resolutie van de drie schermen 1200 pixels is, zijn ze toch niet gelijk kwa hoogte. Dus de drie monitoren sluiten niet netjes op elkaar aan. Niet iets waar ik van wakker lig, maar als je 1.600€ uitgeeft aan schermen is het op zijn minst gezegd wel jammer dat de hele boel niet netjes uitgelijnd is 8)7

edit: screenshots van m'n setup staan op pagina 9 van dit topic

[ Voor 5% gewijzigd door TokkieII op 03-12-2006 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
UgotHeinzzd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:41:
Kan iemand mij helpen aub ik heb nu een Philips 32PF9731D/10 gekocht. Ik heb deze aangesloten met een DVI -> HDMI kabel en nu wil ik een kloon van me desktop hebben op me tv. Het probleem is dat ik in de nview opties van mijn videokaart EN7950GX2 alleen de keus single display zie staan!? Ik kan deze niet veranderen naar dual. Dit lukt alleen door multi-GPU-modus naar multi-beeldschermmodus te zetten is dit de enige optie of heeft iemand een andere/betere oplossing?
7950GX2 is eigenlijk twee GPUs die in SLI draaien, SLI ondersteund momenteel geen meerdere monitoren setup. Ik gok dat je videokaart in SLI modus staat, als je deze van SLI modus afhaalt dan zou het waarschijnlijk wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
TokkieII schreef op zondag 03 december 2006 @ 01:05:
[...]

Lijkt me een mooie setup. Maar ben je al nagegaan of de hoogte van de 305T exact gelijk is aan de breedte van de 204B?

Ik heb dezelfde fout gemaakt bij mijn multimonitor setup. Ik heb twee 204B's met daartussen een 244T. En hoewel de vertikale resolutie van de drie schermen 1200 pixels is, zijn ze toch niet gelijk kwa hoogte. Dus de drie monitoren sluiten niet netjes op elkaar aan. Niet iets waar ik van wakker lig, maar als je 1.600€ uitgeeft aan schermen is het op zijn minst gezegd wel jammer dat de hele boel niet netjes uitgelijnd is 8)7

edit: screenshots van m'n setup staan op pagina 9 van dit topic
Samsung 204B:
Display area: 432 mm (H) x 324 mm (V)

Samsung 305T:
Display area: 641.28 mm (H) x 400.8 mm (V)

Bovenstaande is wat ik uit de handleidingen heb gehaald. Een verschil in hoogte van ruim 3cm (waar opzich mee te leven valt). Wat ik vreemd vind is dat de opgegeven afmetingen van de 204B voor een beeld diagonaal zorgen van 21,3" ipv. 20,1", ik meet niu zelf iets van 408mm bij m'n 204B...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramonkey
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07-2022
Ben volledig nieuw in dit topic, dus ik steek maar meteen van wal met mijn vraag.

Ik ben nu in het bezit van een 19" samsung 940b en een AGP video kaart met 1 vga aansluiting.
Nu krijg ik binnenkort een 2e tft 17" Dell scherm. Wat is de beste oplossing om deze 2 schermen als dual screens te installeren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ramonkey schreef op zondag 03 december 2006 @ 10:28:
Ben volledig nieuw in dit topic, dus ik steek maar meteen van wal met mijn vraag.

Ik ben nu in het bezit van een 19" samsung 940b en een AGP video kaart met 1 vga aansluiting.
Nu krijg ik binnenkort een 2e tft 17" Dell scherm. Wat is de beste oplossing om deze 2 schermen als dual screens te installeren???
Een videokaart kopen met 2 uitgangen.
Wat voor videokaart heb je nu precies?

Houdt er verder rekening mee dat een 19" een even grote resolutie heeft als 17". De 19" is echter wel groter, waardoor je niet echt lekker dual screen kunt werken (vind ik). Als je een venster verschuift wordt die groter op de 19"
Ik zelf heb liever 2x 17" of 2x 19", en dan nog het liefst hetzelfde type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramonkey
  • Laatst online: 06-07-2022
-DG- schreef op zondag 03 december 2006 @ 10:51:
[...]

Een videokaart kopen met 2 uitgangen.
Wat voor videokaart heb je nu precies?

Houdt er verder rekening mee dat een 19" een even grote resolutie heeft als 17". De 19" is echter wel groter, waardoor je niet echt lekker dual screen kunt werken (vind ik). Als je een venster verschuift wordt die groter op de 19"
Ik zelf heb liever 2x 17" of 2x 19", en dan nog het liefst hetzelfde type.
een Geforce FX5500

[ Voor 4% gewijzigd door Ramonkey op 03-12-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Voor iets minder dan 40 euro heb je een kaartje als deze, die 2 video uitgangen heeft. Ik neem namelijk aan dat je een agp kaart moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Cergorach schreef op zondag 03 december 2006 @ 09:17:
[...]

7950GX2 is eigenlijk twee GPUs die in SLI draaien, SLI ondersteund momenteel geen meerdere monitoren setup. Ik gok dat je videokaart in SLI modus staat, als je deze van SLI modus afhaalt dan zou het waarschijnlijk wel moeten werken.
Klopt wat je zegt ik had alleen gehoopt dat er ook nog andere manieren waren,maar niet dus.
Bedankt voor je comment :)

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiveblades
  • Laatst online: 26-08 16:08

fiveblades

The pain behind your eyes.

Ik heb 3 monitors en wil ze alledrie draaiend hebben op een pc.
Nu kan ik maar twee monitors aansluiten op de NVIDIA GeForce 6700XL GDDR3 128MB PCI-e (met TV Out)
Enfin, ik shoppen en haal me daar een GeForce 7600 GS.
Vandaag de tijd gehad om mijn kast open te pulken, en wat schetst mijn verbazing ;( ... 1x PCI-e socket, die al bezet is door die 6700XL.

Stom.. 8)7

Nu wil ik nog steeds die 3e monitor het leven geven, en moet een oplossing hebben met behulp van een PCI video kaartje.
Er namelijk nog maar 1 PCI slot open

Nu is mijn vraag: Is het belangrijk om een NVIDIA kaartje te nemen om de ondersteuning te krijgen voor de horizontale uitbreiding.
En wat voor een kaartje zal dit moeten worden ?

Thnx's in advance.

Een super specialist: iemand die alles weet, over helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiveblades
  • Laatst online: 26-08 16:08

fiveblades

The pain behind your eyes.

niemand ? :'(

Een super specialist: iemand die alles weet, over helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Maakt niet uit welk merk kaart je haalt, gewoon een budget kaarjte (of tweedehands) halen. Bij de oudere kaarten is het misschien beter om voor matrox of ati te kijken aangezien nvidia slechte 2d-filters had/heeft.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 09:03
Na een half jaar kwijlend gedacht te hebben aan een dual tft opstelling met een resolutie waarmee je echt lekker kan werken (lees: 1600x1200), heb ik dan sinds donderdag jongstleden eindelijk een opstelling met 2 Samsung 204b's.

Voor de liefhebber wat foto's.
Afbeeldingslocatie: http://redfish-web.nl/got/IMG_0553tmb.jpg

Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://redfish-web.nl/got/IMG_0551tmb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redfish-web.nl/got/IMG_0552tmb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
rsmits schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:57:
Na een half jaar kwijlend gedacht te hebben aan een dual tft opstelling met een resolutie waarmee je echt lekker kan werken (lees: 1600x1200), heb ik dan sinds donderdag jongstleden eindelijk een opstelling met 2 Samsung 204b's.

Voor de liefhebber wat foto's.
[afbeelding]

Overzicht
[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit, lekker veel pixels. :9

Dat programma heb ik ook gezien op tv... geen idee meer wat het was.
En dat toetsenbord heb ik trouwens ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
-DG- schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:26:
[...]

Ziet er goed uit, lekker veel pixels. :9

Dat programma heb ik ook gezien op tv... geen idee meer wat het was.
En dat toetsenbord heb ik trouwens ook. :)
mwa... kheb maar 6,606 miljoen pixels werkend (2x 1600x1200, 1x 1400x1050 en 1x 1440x900). Is wel fijn dat je storende programma's zoals msn en een venster met tweakers, naar je 2e beeldscherm kan verplaatsen... lijdt net iets minder af.

Welk programma et was weet ik niet... tv staat wel vaker aan zonder dat ik er echt naar kijk. Donderdagavond, rond 22.00... Prison Break?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
rsmits schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:54:
[...]

mwa... kheb maar 6,606 miljoen pixels werkend (2x 1600x1200, 1x 1400x1050 en 1x 1440x900). Is wel fijn dat je storende programma's zoals msn en een venster met tweakers, naar je 2e beeldscherm kan verplaatsen... lijdt net iets minder af.

Welk programma et was weet ik niet... tv staat wel vaker aan zonder dat ik er echt naar kijk. Donderdagavond, rond 22.00... Prison Break?
Die laptop en dat andere beeldscherm kun je ook nog via een programma als maxivista of multiplicity op je hoofdpc als extra schermen gebruiken. Dan heb je quad-screen. :>

edit: ik was sidewindow voor je pocket pc nog vergeten. ;) Heb je weer wat pixels erbij.

[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 24-12-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
...Maar dat zijn geen aparte schermen, dus dat is niet hanig. Alleen met 'n playlist oid, maar meer niet..

Verder heb je je bureau mooi vergroot :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
Het nadeel van de genoemde programma's is dat er nog een extra pc aan moet staan voor de monitor.

Maxivista is wel een uitbreiding van je bureaublad, maar multiplicity komt op mij meer over als zijnde een remote desktop.

Sidewindow ziet er grappig uit, maar ik zou er geen nuttige toepassing voor kunnen verzinnen. Ik kan moeilijk gaan developpen op zo'n klein scherm :P

Binnenkort zal de ruimte op mijn burea nog groter worden; achter de linker monitor hangt al een muurbevestigingsbeugel en daar moet binnenkort een 2e bij komen, zodat ik beide schermen op kan hangen. Scheelt weer een voet met een diameter van 20cm op mn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ohja, nu je het zegt... Dacht dat multiplicity ongeveer hetzelfde als maxivista was, maar is het inderdaad niet. Sidewindows is inderdaad niet echt geweldig te gebruiken, maar grappig is het wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
ik zit met een vraag wat beterft dual monitor setups, ik heb hier voormij op 2 monitoren staan, een samsung 20 inch 205BW TFT en een Fujitsu 17 inch (weet het type niet).

ik gebruik die 2de monitor vooral als ik bezig ben met bijvoorbeeld photoshop, unreal map editor e.d. heel handig als ik op mijn mijn monitor het programma heb draaien en op de andere tutorials, help files en andere programma's en dit werkt allemaal prima, maar als ik nu een FPS oid ga spelen (America's Army bijvoorbeeld) dan kan ik nog wel zien wat er op mijn 2de monitor draait, maar kan ik niet met een snel toets mijn muis naar het andere scherm hevelen, dan minimaliseert AA e.d. gewoon en heb ik 2 lege desktops. nu is mijn vraag is er ook een manier op een full screen game/app te draaien en met een sneltoets oid mijn muis te wisselen naar mijn 2de monitor terwijl mijn full screen applicatie ook gemaximaliseerd blijft.

met WoW kan ik gwoon zeggen dat hij windowed moet draaien en de titelbalk moet verbergen, maar met een FPS kan dit niet want als ik dan windowed draai dan "valt" mijn muis uit het spel en bestuur ik dus de desktop en niet meer het spel.

ik maakt gebruik van ultramon, en heb mijn monitoren aangesloten op en Asus Geforce 6800Ultra allebei op de dezelfde kaart. (is het mischien een id om een pci kaartje erbij te plaatsen en mijn CRT hier op aantesluiten? of maakt dat niet uit?)

bijvoorbaat dank voor reacties

iggie

EDIT:

@Rsmits

Ziet mijn oog daar een Iyama Visionmaster onder je tafeltje staan?
gouden monitoren vind ik dat _/-\o_ ik had zelf een vision master pro 410 maar die heeft mijn zus ingepikt, daarom zit ik nu met die Fujitsu en een bolle beeldbuis :X

[ Voor 8% gewijzigd door !GN!T!ON op 26-12-2006 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
!GN!T!ON schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 03:51:
@Rsmits

Ziet mijn oog daar een Iyama Visionmaster onder je tafeltje staan?
gouden monitoren vind ik dat _/-\o_ ik had zelf een vision master pro 410 maar die heeft mijn zus ingepikt, daarom zit ik nu met die Fujitsu en een bolle beeldbuis :X
Klopt; een Visionmaster 452. Heb ik ook altijd met volle tevredenheid op gewerkt. Stond al op V&A maar is nu helemaal overcompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Laatst online: 06-06 12:55
Is het ook mogelijk om horizontal spanning te doen over 3 monitoren die aangestuurd worden door 2 verschillende grafische kaarten in een moederbord met maal PCI-E16, waarbij de SLI uitgeschakeld is?

EDIT: ik blijk een MSI K9N Platinum bord te hebben met een PCI-E lite naast een PCI-E 16, daarmee kan ik toch nog een andere graka (een Gainward BLISS 7900GS 512 MB zoals ik al eentje heb, dezelfde maar zodat in de toekomst WEL SLI kan met een ander moederbord) PCI-E16 erin zetten, en weliswaar geen SLI (hoeft ook niet) maar wel extra monitoren aansturen??!!! Past een PCI-E 16 kaart in zo'n lite slot, dwz werkt dat?

[ Voor 55% gewijzigd door flopdoc op 27-12-2006 12:41 . Reden: extra info gelezen ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12-2024
een vraagje waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden:
Als je een normale 17" TFT hebt en als tweede scherm een Touchscreen, kan je dan wel als je op het "normale" scherm een spel doet, niet in windowed mode, gewoon nog dingen aanklikken enz. op de touchscreen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Nee dat kan niet, zodra je iets gaat doen op je 2de scherm dan verliest de game zijn focus (net alsof je een alt+tab doet).

Ik ben na jaren van veel plezier afgestapt van dualmonitor, ik werk nu met een 24" breedbeeld. Het splitsen van het scherm gaat eenvoudiger dan ik dacht. En nu wordt mijn bureau ook niet zo vol.

Ik zou eerst gaan voor een 1707fp+ 2007wfp (17" 4:3 tft + 20,1" wide tft) maar ik ben toch gegaan voor de grotere broer en heb daar tot nog toe geen spijt van gehad.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

tHe_BiNk schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:51:
Ik heb ook een DVI splitter cable bij Ebay gekocht. Als ik deze kabel over een paar dagen binnen heb zal ik je laten weten hoe het werkt.

http://cgi.ebay.nl/DVI-Sp...41999QQrdZ1QQcmdZViewItem
Heb je twee verschillende schermen/projectoren/etc aan een splitter hangen dan kan je maar de resolutie van de laagste gebruiken. Als ik mijn tweede Dell 2007 (1600x1200) en mijn projector Hitachi TX100 (1280x720) beide op de splitter aansluit, kan ik maar maximaal een resolutie van 1280x1024 weergeven. Pas na loskoppelen van de kabel naar de projector heb ik weer de mogelijkheid om 1600x1200 weer te geven op mijn Dell.

[ Voor 7% gewijzigd door tHe_BiNk op 08-01-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
kiddyl schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:26:
...

Een spel Supreme Commander ondersteund multimonitor met verschillende functies. Kijk daar maar eens in het topic voor een filmpje. Wel heb je hiervoor een nVidia kaart nodig. Ati ondersteund uit zichzelf zowiezo geen multimonitor gaming zonder extra hardware.
Een vriend van mij draait Supreme Commander in dual monitor met een Ati 9700Pro. Beide schermen (21" CRT en 19" TFT) worden apart aangestuurd en hebben ieder hun eigen resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijne
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:57
Ik werk zelf hier met 3 x 21 inch (verschillende merken, met een sun workstation monitor als hoofdscherm), ik gebruik dit het meest om overzicht te houden als ik bezig ben met php, de laatste tijd echter ook wat gaming.

Het valt me tegen wat betreft het aantal spellen wat ook gebruikt maakt van multi monitor setups, sterker nog, tot nu toe heb ik alleen problemen opgemerkt in mijn setup ermee, die wel op te lossen zijn natuurlijk..

Het out of focus gaan van een game omdat ie zich in fullscreen niet aan de boundaries houd van de primaire monitor los je makkelijk op met jailmouse.

mijn vraag nu, welke meer recentere game titels zijn geschikt voor multi mon setups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
frankgpeters schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:13:
Ik werk zelf hier met 3 x 21 inch (verschillende merken, met een sun workstation monitor als hoofdscherm), ik gebruik dit het meest om overzicht te houden als ik bezig ben met php, de laatste tijd echter ook wat gaming.

Het valt me tegen wat betreft het aantal spellen wat ook gebruikt maakt van multi monitor setups, sterker nog, tot nu toe heb ik alleen problemen opgemerkt in mijn setup ermee, die wel op te lossen zijn natuurlijk..

Het out of focus gaan van een game omdat ie zich in fullscreen niet aan de boundaries houd van de primaire monitor los je makkelijk op met jailmouse.

mijn vraag nu, welke meer recentere game titels zijn geschikt voor multi mon setups?
Kijk eens op deze pagina.
En kijk ook eens op Widescreengamingforum.com. :) Vaak zijn de resoluties in games te forcen dmv. een .ini bestandje veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Ik werk zelf hier met 3 x 21 inch (verschillende merken, met een sun workstation monitor als hoofdscherm),
3x? hoe doe je dat?

Maar nu mijn eigenlijke vraag:
Ik werk nu met een 2x17" CRT setup en ben van plan uit te breiden. (over een half jaar, maar dan heb ik nog tijd om me voor te bereiden)

Mijn eerste reactie was 2x22"Ws, maar na wat denken leek dat me wat veel van het goede. Andere opties zijn 2x20" (4:3) en 1x22"Ws.
Kosten zijn ongeveer:

1x22" 320e
2x20" 440e
2x22" 640e

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
2x20" voor 440e? Welke had je op het oog?

2x22" Lijkt me persoonlijk erg breed, veel heen en weer kijken van links naar rechts. Mij ervaring met breedbeeld is dat ik de vertikale ruimte te klein vind en te veel moet scrollen. 2x20" 4:3 werkt daarintegen heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[het is niet erg technisch en ik hoop niet dat het al genoemd is (heb nog niet alle 16 pagina's gelezen, haar het lijkt me de moeite waard om even te noemen:]

Ik heb voor 2 TFT's een plankje gebouwd van 2 boekensteunen (roestvrijstaal met afgeronde hoeken, ikea) met daarop een plank (ook ikea) en rijen viltjes onder de steunen. Soort hele breede slee (80cm breed, 30 cm diep).

Alle snoeren (muis, keyboard) passen er mooi onder en ook mijn toetsenbord ligt er half onder. Kan het iedereen aanraden, scheelt veel ruimte en je kan bovendien beide monitoren makkelijk in een hoek van je bureau schuiven (dwars op het eind ofzo). Als er behoefte voor is wil ik wel fotootje maken. Aan de achterkant heb ik een ring gemaakt waaraan alle snoeren vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

rsmits schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:08:
2x20" voor 440e? Welke had je op het oog?
De mirai (een vriend van me heeft een mirai 19" wide
pricewatch: Mirai DML-520N100 (20", 8ms, D-sub/DVI-D, Speakers, Zwart/Zilver)
of de videoseven (merk zegt me niks)
pricewatch: Videoseven S20PD (20", 8ms, D-Sub, Zilver)

Voor 500 zou ik ook nog denken aan een samsung 203B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Kul schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:53:
[...]

3x? hoe doe je dat?

Maar nu mijn eigenlijke vraag:
Ik werk nu met een 2x17" CRT setup en ben van plan uit te breiden. (over een half jaar, maar dan heb ik nog tijd om me voor te bereiden)

Mijn eerste reactie was 2x22"Ws, maar na wat denken leek dat me wat veel van het goede. Andere opties zijn 2x20" (4:3) en 1x22"Ws.
Kosten zijn ongeveer:

1x22" 320e
2x20" 440e
2x22" 640e

Wat zijn jullie ervaringen?
3x kan door gewoon 2 videokaarten te gebruiken. ;)

Ik zou sowieso niet 2 breedbeeld schermen naast elkaar willen hebben.
Ik zou kiezen tussen 22" wide + 20" 4:3 of 2x 20" 4:3, een beetje afhankelijk wat je ermee wilt.
Als je ook veel video's kijkt is 22 + 20 leuker, namelijk veel pixels voor desktop werk op de 20" en veel oppervlakte en breedbeeld voor de video's op de 22" wide. ;)
Als je echter bijv. veel wil photoshoppen erop lijkt het mij fijner om 2x 20" te nemen, omdat je dan dezelfde kleuren hebt en ook dezelfde grootte.

Ik zelf zou voor 2x 20" 4:3 gaan, omdat ik meer photoshop ed. doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Ik zit zelf nog steeds te twijfelen over deze opstelling:

1x 22inch wide
1x 19inch 4:3

Langs elkaar, waarom die juist? Omdat ik soms wel eens een film/serie oid op mijn computer kijk en dan het wide gebeuren wel erg leuk is.

Alleen ik ben bang dat het er niet uit gaat zien, iemand een ervaring mee? En dan met uitzien bedoel ik de opstelling + misschien net iets andere kleuren kwa tft display.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

Strider schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 07:43:

1x 22inch wide
Dat is inderdaad ook no geen optie.

Helaas brengt men vooral nog wide schermen uit. Samsung nu weer met de 206BW en de 226BW -O- Ik heb juist besloten voor 2x20" te gaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Mijn dualscreen setup ligt nu helemaal door de war.
Zorgt zelfs voor een BSOD!

Ik sloot vanmiddag mijn 2 beeldschermen (Samsung 172x) weer aan (had ze even los gehad van me PC). Bij het inlogscherm zag ik dat ik ze verkeerd om had aangeloten.
Ik sluit ze anders om aan en het beeld blijft op zwart, beeld springt niet meer aan.
Ik druk op reset en start weer op... en krijg een BSOD met code 0x0000007E.

Heb videokaart (Gefore 6800) al verwijdert in veilige modus.
Maar krijgt hem niet meer aan de praat!

- 3 andere AGP kaarten getest
- 1 PCI kaarten getest
- Veilige modus werkt niet

Iemand tips?

TIP: Koppel nooit je DVI monitor los in Windows, dat vindt windows niet zo leuk.
Ik hoop dat ik vandaag toch weer kan werken achter me PC.

[ Voor 5% gewijzigd door KillerDream op 19-01-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb er gister een video kaart(pci) en scerm bij gekregen(had al twee schermen twee video kaarten)
wilde ik hem installeren, maar nee hoor windows kan geen twee pci kaarten aan laat hem links liggen wat moet ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
pardon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 15-09 16:25

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:36:
hoi ik heb er gister een video kaart(pci) en scerm bij gekregen(had al twee schermen twee video kaarten)
wilde ik hem installeren, maar nee hoor windows kan geen twee pci kaarten aan laat hem links liggen wat moet ik doen.
Wat voor scherm is het? En doet de PCI-kaart het wel in een andere computer?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de monitor is een crt sony triniton multiscan 200es(doet het wel op andere video kaarten.)
windows ziet de derde video kaart wel maar zegt dat hij onklaar is en niet gebruikt kan worden.
als ik mijn andere pci eruit haal doet hij het wel ge woon.
het lijk alsof windows geen twee pci videokaarten aan kan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 01:13
Sommige pci kaarten kunnen niet als secundaire kaart werken, probeer 'm in je bios eens als primair in te stellen

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal het proberen bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neej, ik heb mijn hele bios afgezocht maar niks gevonden waar ik het kon veranderen.

maar bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
Ik wil graag full screen kunnen gamen op mijn primaire monitor, en tegelijkertijd andere dingen kunnen doen op de secundaire monitor. Uit bovenstaande begrijp ik dat dat kan met Jailmouse, maar hier kan ik verder niks over terugvinden op het internet?

Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08

WoutF

Hoofdredacteur
Strider schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 07:43:

1x 22inch wide

Langs elkaar, waarom die juist? Omdat ik soms wel eens een film/serie oid op mijn computer kijk en dan het wide gebeuren wel erg leuk is.

Alleen ik ben bang dat het er niet uit gaat zien, iemand een ervaring mee? En dan met uitzien bedoel ik de opstelling + misschien net iets andere kleuren kwa tft display.
Ik zit hier ook aan te denken. Momenteel heb ik alleen de 22" wide die draai op 1680x1050. Ik wil nog een 4:3 scherm er naast dat 1280x1024 doet. Dan zit ik qua verticale resolutie bijna gelijk.

Heb alleen geen idee wat het dimensie verschil is tussen 17" en 19". Mijn Samsung 225BW is 30cm hoog, het 4:3 scherm zou dat dus ook moeten zijn.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.