Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 36.115 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Een Mac laptop kopen ;)

Heb je Ultramon dat al meerdere malen genoemd is al geprobeert?
Daarin kun je Presets aanmaken met vaste instellingen.
Mischien kun je daar voor zowel enkel als dual monitor een Preset maken.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:05:
[...]
Qua aantal pixel heb je met 2x17" meer pixels dan met 2x19". Daar komt bij dat 2x widescreen wel erg "wide" is. Ik zou voor 2x 17" gaan :) . Trouwens is 17" 5:4 en niet 4:3.
Thanks.
Ik ga idd maar voor de 2 x 17".

Leuk schermpje trouwens toch die samsung 740BF? Heeft wel een beetje last van backlight bleeding geloof ik hier te lezen? Kan iemand misschien nog wat ervaringen over dit scherm delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitethief
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-07 15:05

Sitethief

Silence..........

Mud.Starrr schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:30:
[...]

Een Mac laptop kopen ;)

Oe dat gaan we proberen, :D .

To rule the entire world your servants should be loyal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
hoi,

mijn vader heeft een winkel en daar heeft hij achter 1 computer staan en daarop aangesloten 2 monitoren. Dit gaat nu nog via zo'n schakelkastje, maar die is aardig brak geworden ondertussen.
Daarom hebben we geprobeerd om het gewoon als dual monitor setup te draaien. Als clone.
Maar nu is de afstand naar de 2e monitor wel ongeveer 7 meter.

Als we dus de 2e monitor op de DVI aansluiten, herkent hij nog steeds maar 1 monitor. Hoe ik het ook probeer, ik krijg die 2e niet aan de praat. Ik dacht dus, is er geen programma dat de 2e uitgang op de videokaart forced?

Zou geweldig zijn als het werkt!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
k0ewl schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:58:
hoi,

mijn vader heeft een winkel en daar heeft hij achter 1 computer staan en daarop aangesloten 2 monitoren. Dit gaat nu nog via zo'n schakelkastje, maar die is aardig brak geworden ondertussen.
Daarom hebben we geprobeerd om het gewoon als dual monitor setup te draaien. Als clone.
Maar nu is de afstand naar de 2e monitor wel ongeveer 7 meter.

Als we dus de 2e monitor op de DVI aansluiten, herkent hij nog steeds maar 1 monitor. Hoe ik het ook probeer, ik krijg die 2e niet aan de praat. Ik dacht dus, is er geen programma dat de 2e uitgang op de videokaart forced?

Zou geweldig zijn als het werkt!
Heb je de pc opgestart met alletwee beeldschermen aangesloten (dus niet pas aangesloten nadat windows opgestart is)?
Wordt die ook niet herkend bij desktop>rechtermuisknop>properties>setting?
Kijk anders nog even bij je videokaart instellingen. Daar staat soms een force 2e monitor knop ergens. dacht ik teminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
yup, allemaal gedaan.

Als ik de 2e monitor ernaast zet, dan werkt het wel gewoon. Hij ziet hem meteen en stelt alles automatisch in. Dus de afstand is gewoon te groot. Daarom wilde ik hem ook forceren.
Als hij eenmaal herkent is en ik plaats die andere kabel er weer tussen werkt het perfect.

Ik heb alle instellingen van windows zelf doorgenomen en ook die van het Ati Control Center, maar nergens staat iets over forceren.

Ook al een beetje gezocht op tooltjes, maar kan nog niets vinden.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
k0ewl schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:26:
yup, allemaal gedaan.

Als ik de 2e monitor ernaast zet, dan werkt het wel gewoon. Hij ziet hem meteen en stelt alles automatisch in. Dus de afstand is gewoon te groot. Daarom wilde ik hem ook forceren.
Als hij eenmaal herkent is en ik plaats die andere kabel er weer tussen werkt het perfect.

Ik heb alle instellingen van windows zelf doorgenomen en ook die van het Ati Control Center, maar nergens staat iets over forceren.

Ook al een beetje gezocht op tooltjes, maar kan nog niets vinden.
Ik denk dat er dan niks aan te doen is als het gewoon komt doordat de afstand te groot is. Misschien helpt een betere kwaliteit kabel of anders zou je een extra pctje aan dat andere beeldscherm moeten gooien en dan met Maxivista of met Multiplicity werken. Kan zelfs evt. met VNC als je alleen maar een clone wilt hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ik heb een versterker gevonden van belkin waarmee het mogelijk is om zelfs tot 75 meter van je pc een monitor neer te zetten. Denk dat dat wel wat is.

Eens bellenmailen naar die mensen van Belkin.

[ Voor 3% gewijzigd door k0ewl op 19-09-2006 16:30 ]

• Sitethief
  • Laatst online: 18-07 15:05

Sitethief

Silence..........

Mud.Starrr schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:30:
[...]

Een Mac laptop kopen ;)

Jammer dat het een trial is, is voor hier op het bedrijf.

To rule the entire world your servants should be loyal .

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Ben van plan om multiscreen setup te maken met drie 17 of 19" schermen om mee te gamen (met name racesim).
maar het liefst met schermen die een zo dun mogelijk buitenrand hebben.
Wie weet welke schermen daar aan voldoen.
Uiteraard met tripple2go.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik heb twee Samsung SyncMaster 740BF 17" tft schermen besteld.
Nu zag ik gisteren echter in een winkel dat de Samsung SyncMaster 930BF 19", daar niet veel duurder was dan de 17".

Ik weet dat de 930 twee ms minder heeft qua snelheid, maar ik denk dat je dat nauwelijks merkt.
Ik weet ook dat ze dezelfde resolutie hebben, dus daarbij ga je niet vooruit met een 19".
Maarrrr.... zijn zulke grotere schermen toch niet wat relaxter om af te lezen?
Ik zal er ongeveer 65 cm vandaan zitten.

Wat is wijsheid? De bestelling door laten gaan, of toch voor de twee grotere schermen gaan.

Verwijderd

groter = beter
maarja ik draai hier op een 24" en 20"

Verwijderd

Sorry, maar dat vind ik wel erg kort door de bocht.

Wat dacht je van deze twee punten?

- Bij dezelfde resolutie geld: kleiner = scherper

&

- Te groot in combinatie met de afstand = slecht voor de oogjes

• -DG-
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:35:
[...]
Sorry, maar dat vind ik wel erg kort door de bocht.

Wat dacht je van deze twee punten?

- Bij dezelfde resolutie geld: kleiner = scherper

&

- Te groot in combinatie met de afstand = slecht voor de oogjes
19" is op 65cm niet te groot lijkt mij zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:35:
[...]19" is op 65cm niet te groot lijkt mij zo. ;)
Ai ai ai, nu toch maar mijn bestelling gewijzigd in twee 19" monitoren, vind mijn portemonnee leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
-whodini- schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 10:02:
Ben van plan om multiscreen setup te maken met drie 17 of 19" schermen om mee te gamen (met name racesim).
maar het liefst met schermen die een zo dun mogelijk buitenrand hebben.
Wie weet welke schermen daar aan voldoen.
Uiteraard met tripple2go.
Ik zit ondertussen ook te zoeken naar 2 17" TFT voor een dual setup.
Tot nu toe de dunste rand: Eizo S1701SH–BK FlexScan SlimEdge Zwart (PDF), 25 mm rand dus 5 cm in totaal tussen 2 schermen.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luminous
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 14:00
NOVA_TheCrew schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:03:
[...]

Ik zit ondertussen ook te zoeken naar 2 17" TFT voor een dual setup.
Tot nu toe de dunste rand: Eizo S1701SH–BK FlexScan SlimEdge Zwart (PDF), 25 mm rand dus 5 cm in totaal tussen 2 schermen.
Ik heb de Samsung 770P in dualscreen setup maar heb ff zitten meten.... deze heeft een rand van 20 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 14:23
de Acer AL1711 heeft afaik een rand van 1 á 2 cm.. ook leuk, alleen is de resolutie niet érg hoog te krijgen..

kan ik btw Nview standalone downloaden..? de link die hier in het topic staat, wil niet werken op mn pc. heb een 6800XT

wat ik dus wil bereiken, is dat ik WoW op mn main scherm heb, en mn taakbalk en gekkigheid op mn 2e scherm..

[ Voor 19% gewijzigd door BootVluchteling op 26-09-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:58:
[...]
Ai ai ai, nu toch maar mijn bestelling gewijzigd in twee 19" monitoren, vind mijn portemonnee leuk ;)
Sorry :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Sitethief schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:00:
[...]
Jammer dat het een trial is, is voor hier op het bedrijf.
huh? ik kan mij herrinneren dat je het gewoon helemaal kon gebruiken.
Ben ik nou in de war, of hebben ze het verranderd.
(Gebruik momenteel alleen een mac)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Bij de rand moet je opletten dat je kijkt naar het verschil tussen het zichtbare gedeelte en de dimensies van het scherm. Ik was echter vergeten dit te delen door 2 (beide kanten) hetgeen resulteerd in een rand van 12,5 mm voor de Eizo S1701SH–BK FlexScan SlimEdge Zwart.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-04-2008
Hey,

Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen en zit nog met enkele vraagjes wat multimonitor betreft.

Ik ben van plan om deze setup aan te schaffen:
linkse monitor: Samsung Syncmaster 204B (1600x1200)
Middelste monitor: Samsung Syncmaster 244T (1920x1200)

Nu heb ik tot mijn grote spijt al kunnen vaststellen dat ik multimonitor niet in SLI-mode kan gebruiken. Maar ik vroeg me af of het toch nog mogelijk was om SLI te hebben op één scherm, door een GeForce7950 aan te sluiten op het middelste scherm en voor de andere twee schermen bijvoorbeeld een GeForce7900 te gebruiken. Of sluit de SLI van de 7950 zowiezo multimonitor uit, ook met een tweede beeldkaart?

Ik zou namelijk tijdens het gamen nog TV willen zien op de linker monitor terwijl op de rechter monitor MSN en internet gebruikt kunnen worden.

Ik heb ook al eens zeer snel gekeken naar de Matrox TripleHead2Go maar die kan maar resoluties aan tot 3840 x 1024 terwijl mijn setup 5120 x 1200 zou aankunnen. En ik weet ook niet of deze overweg kan met verschillende schermresoluties.

Heeft iemand ervaring met dergelijke setup of weet iemand wat ik het beste kan doen voor de aanschaf van mijn GPU's?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

TokkieII schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:48:
Ik zou namelijk tijdens het gamen nog TV willen zien op de linker monitor terwijl op de rechter monitor MSN en internet gebruikt kunnen worden.
ik denk niet dat video overlay op een ander scherm werkt als je in 3D modus zit op je hoofdscherm.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mud.Starrr schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:32:
[...]

huh? ik kan mij herrinneren dat je het gewoon helemaal kon gebruiken.
Ben ik nou in de war, of hebben ze het verranderd.
(Gebruik momenteel alleen een mac)
gebruik het nu zelf een aantal dagen, en op de site staat dat je het maximum 30 dagen kan gebruiken voor je het moet registreren. Ergens volgende maand zal ik te weten komen hoe het nu juist zit :p.

Met ultramon is het wel zo dat mijn tweede scherm zijn kleurinstellingen niet meer wil bewaren bij het herstarten van de computer. Iedere keer als hij herstart moet ik het catalyst center openen vooraleer hij de gamma-instellingen terug juist zet. Op men primair scherm staat alles direct juist.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Ja ik heb ongeveer eenzelfde vraag als die van tokkiel, ik denk erover een quadro sli te kopen >:) en nou vraag ik me dus ook af of ik met n 3e videokaart een 2e beeldscherm kan laten werken, en toch mn sli behouden voor scherm 1. Ik heb meestal op mn hoofdscherm een 3d app aanstaan en op mn andere scherm photoshop en andere programma's die ik on the side gebruik.

[ Voor 29% gewijzigd door blacknoise op 02-10-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm heb nu ook 2x 19 inch tft en kijk er vaak video op.

Maar ehm die randen zijn wel irritant.. heb al beetje een tft opengemaakt.. en zit maar half cm zwart of zo als je hem openmaakt op het werkelijke tft scherm dan. Misschien is het een goed idee als je er in gaat zagen.. ik neem wel aan dat je garantie vervald dan ^^. maar ja 1 cm balk tussen 2 schermen is daarintegen wel erg fijn..

of gewoon allbei de bezeld verwijderen zo tegen alkaar zetten beetje schuin dan.. iemand suggesties wat een beetje kan werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TokkieII schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:48:
Hey,

Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen en zit nog met enkele vraagjes wat multimonitor betreft.

Ik ben van plan om deze setup aan te schaffen:
linkse monitor: Samsung Syncmaster 204B (1600x1200)
Heb nu sinds een paar dagen een 244T in gebruik, en ik kan je alleen maar complimenteren met je keuze. :) 204B lijkt me ook een prima scherm. Overigens knap dat je een middelste monitor hebt in een dual monitor opstelling. :)
Nu heb ik tot mijn grote spijt al kunnen vaststellen dat ik multimonitor niet in SLI-mode kan gebruiken. Maar ik vroeg me af of het toch nog mogelijk was om SLI te hebben op één scherm, door een GeForce7950 aan te sluiten op het middelste scherm en voor de andere twee schermen bijvoorbeeld een GeForce7900 te gebruiken. Of sluit de SLI van de 7950 zowiezo multimonitor uit, ook met een tweede beeldkaart?

SLI met meerdere monitoren is onhandig. Ik heb vaak gehad dat na het gamen in SLI op 1 monitor, de andere niet automatisch aanspringt als ik SLI uitzet. Rebooten dus. Je moet ook iedere keer diep het Nvidia menu in om het aan/uit te zetten. Nvidia blaat al maanden dat ze dual monitor support in de drivers gaan integreren, maar tot nu niets. Je stelt voor ieder scherm op een aparte kaart aan te sluiten, dit werkt echter niet. De Nvidia drivers zorgen ervoor dat alle monitoren worden uitgezet. Zelfs al zou je er een derde PCI Nvidia kaart instoppen die niets met SLI te maken heeft. Een derde ATI kaart echter, kun je eventueel wel gebruiken om SLI + dual monitor support te realiseren, maar de driver conflicten en verschillende bugs zorgen ervoor dat dit ook geen aantrekkelijke optie is.

SLI heeft uberhaupt al een slechte prijs/prestatie verhouding, maar de extra ergernis van monitoren die niet aanspringen maakt het helemaal onaantrekkelijk. Ik zou me orienteren op 1 kaart (b.v. xt1950xtx of 7950GX2).
Ik heb ook al eens zeer snel gekeken naar de Matrox TripleHead2Go maar die kan maar resoluties aan tot 3840 x 1024 terwijl mijn setup 5120 x 1200 zou aankunnen. En ik weet ook niet of deze overweg kan met verschillende schermresoluties.
Matrox TH2G is voor 3 monitoren (ze hebben ook een variant voor 2 monitoren genaamd de DualHead2Go, die ongetwijfeld interessanter is aangezien je maar 2 monitoren wenst te gebruiken). Het probleem met deze apparaten is echter dat ze een maximale resolutie ondersteunen van 1280*1024 per scherm. Dit wordt ook doorgegeven via VGA ipv DVI. Voor gamen is dit geen enkel probleem (als je monitor goed kan scalen en je het niet erg vindt op in niet native resolutie te spelen), maar als je veel leest/surft/code/etc, dan gaat het slechte signaal je irriteren. Onduidelijke tekst enzo. Niet echt handig als je steeds moet switchen.
Heeft iemand ervaring met dergelijke setup of weet iemand wat ik het beste kan doen voor de aanschaf van mijn GPU's?

Alvast bedankt!
Misschien dat CrossFire een optie is, maar ik betwijfel het. Tenzij je de 2 extra DVI outputs nodig hebt, zou ik gewoon voor een high end single card oplossing kiezen. Succes met je luxeprobleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
X-post:

Sorry, maar ik heb een probleempje met mijn vaders multi monitor setup.
Het gaat over de command prompt. Als ik deze open in een normaal venster krijg ik een mooi gecloned beeld. Maar als ik het in fullscreen start, krijg ik maar op één beeld fullscreen command prompt.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Dit is namelijk zijn order inboekingsprogramma en dat is meestal nogal belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 01:54:
hmm heb nu ook 2x 19 inch tft en kijk er vaak video op.

Maar ehm die randen zijn wel irritant.. heb al beetje een tft opengemaakt.. en zit maar half cm zwart of zo als je hem openmaakt op het werkelijke tft scherm dan. Misschien is het een goed idee als je er in gaat zagen.. ik neem wel aan dat je garantie vervald dan ^^. maar ja 1 cm balk tussen 2 schermen is daarintegen wel erg fijn..

of gewoon allbei de bezeld verwijderen zo tegen alkaar zetten beetje schuin dan.. iemand suggesties wat een beetje kan werken ?
Wat ik doe met 2 keer 19 inch is de ene monitor achter de ander zetten zodat je nog maar een rand heb, zo heb je al een rand minder en het diepte verschil valt wel mee.

Misschien een idee.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieII
@Pinsky: thx voor je uitgebreide reply! ik zie echter dat ik vergeten ben te specifieren dat ik eveneens een rechtermonitor ga gebruiken die identiek is aan de linkermonitor.

De uiteindelijke opstelling zal er dus als volgt gaan uitzien:

Linkse monitor: Samsung Syncmaster 204B (1600x1200)
Rechtse monitor: Samsung Syncmaster 204B (1600x1200)

Linker en rechtermonitor zijn er al, middelste is besteld :*)

Ik denk dat ik best wacht met de aanschaf van een GPU tot de GE80 uitkomt, aangezien dat niet lang meer zal duren en die directX 10 zal ondersteunen. Alleen gaan twee van die monsters vreselijk veel geld kosten :(

Maar als ik dan m'n 24" op één GE80 aansluit en de zijmonitoren op een andere, zal ik wel in staat zijn om alle spellen op de 24" te spelen in native resolution waarschijnlijk?! En vista zal dan ook wel geen probleem zijn zeker :P

Ik hoop da die setup goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
TokkieII schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 02:44:
@Pinsky: thx voor je uitgebreide reply! ik zie echter dat ik vergeten ben te specifieren dat ik eveneens een rechtermonitor ga gebruiken die identiek is aan de linkermonitor.

De uiteindelijke opstelling zal er dus als volgt gaan uitzien:

Linkse monitor: Samsung Syncmaster 204B (1600x1200)
Rechtse monitor: Samsung Syncmaster 204B (1600x1200)

Linker en rechtermonitor zijn er al, middelste is besteld :*)

Ik denk dat ik best wacht met de aanschaf van een GPU tot de GE80 uitkomt, aangezien dat niet lang meer zal duren en die directX 10 zal ondersteunen. Alleen gaan twee van die monsters vreselijk veel geld kosten :(

Maar als ik dan m'n 24" op één GE80 aansluit en de zijmonitoren op een andere, zal ik wel in staat zijn om alle spellen op de 24" te spelen in native resolution waarschijnlijk?! En vista zal dan ook wel geen probleem zijn zeker :P

Ik hoop da die setup goed is...
Zolang je straks maar plaatjes hier post. _/-\o_ wat een setup. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sindskort ook een dual-monitorsetup, nl. een 20" Samsung 203B en een 17" 720N. Twee verschillende schermen dus, maar ik heb wel bewust voor 2 Samsungs gekozen, omdat die hetzelfde design hebben. Qua beeldkleur verschilden ze wel wat van elkaar, maar na wat finetunen in het menu (bij colortone de 'blue' wat lager gezet op de 17") zijn ze vrijwel hetzelfde qua kleur.
De dual-setup bevalt me prima en ik kan al haast niet meer zonder (singlescreen geeft een claustrofobisch effect ;)). Ik maak ook praktisch altijd wel gebruik van de 2 schermen (wat ik me vóór aanschaf nog afvroeg, omdat ik dacht dat mn tweede scherm misschien 90% van de tijd uit zou staan). Dat is dus niet zo; tijdens het internetten heb ik op mn 2de scherm altijd wel iets van winamp of een filmpje openstaan (heb ook een tv-kaart die prima op 2de scherm kan) of mn mailprogramma. En bij webdesign etc. kun je geen werkruimte teveel hebben, dus dan staat ook alles vol.

Tot zover in het kort mn ervaringen. Ik had nog een vraag over een 'VESA wallmount' (muurbevestigingsbeugel). Het lijkt me erg mooi om mn schermen gewoon aan de muur te hebben. Maar de beugels die ik tegenkom zijn ten eerste erg duur (>100 euro per stuk) en hebben vaak geen optimale verstelmogelijkheden. Op mn werk heb ik ook 2 schermen en die kan ik volledig free-style omhoog, omlaag, kantelen, draaien, van je af, naar je toe etc. doen. Beugels met een al redelijke forse prijs die ik heb gevonden bij mediamarkt en wat online-shops kunnen alleen maar kantelen of naar je toe/van je af bewegen. Maar niet bijv. in hoogte etc.
Heeft iemand nog tips voor dergelijke beugels/VESA mounts? HEt liefst een exemplaar dat dualscreen geschikt is, maar 2 afzondelrijek beugels moet natuurlijk ook kunnen. En het liefst zo goedkoop mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:19
In de startpost staat dat Subcommand met dualscreen kan werken, toevallig had ik dit spel nog liggen en even geprobeerd. Maar ik kan het spel alleen op 1 scherm is dit de bedoeling of is er ook mogelijkheid om het daadwerkelijk dual screen te spelen?

Foto in het donker, 2x Samsung Syncmaster 920n

foto verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Evos op 06-03-2007 13:55 . Reden: style ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik heb een vraagje, maar weet niet of ik beter een nieuw topic kan openen. Toch de vraag maar even.

Ik heb een Geforce 6600 LE. Met 3 uitgangen. Een gewone monitor uitgang, een DVI(?) uitgang en een s-video uitgang. Nu heb ik ook een LCD scherm van JVC. Nu dacht ik laat eens dit scherm ook op mijn video kaart aansluiten. Dus zo gedaan. S-video kabel ertussen.
Het probleem is nu dat ik geen beeld krijg. Alle opties bij 'beeldscherm' doorgespit en ook bij de nvidia instellingen maar ik vind geen oplossing. Iemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ccc schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:47:
Ik heb een vraagje, maar weet niet of ik beter een nieuw topic kan openen. Toch de vraag maar even.

Ik heb een Geforce 6600 LE. Met 3 uitgangen. Een gewone monitor uitgang, een DVI(?) uitgang en een s-video uitgang. Nu heb ik ook een LCD scherm van JVC. Nu dacht ik laat eens dit scherm ook op mijn video kaart aansluiten. Dus zo gedaan. S-video kabel ertussen.
Het probleem is nu dat ik geen beeld krijg. Alle opties bij 'beeldscherm' doorgespit en ook bij de nvidia instellingen maar ik vind geen oplossing. Iemand die mij verder kan helpen?
De grote tv-out FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 23:20
Als de DVI uitgang nog vrij is, zou ik daarop je TV aansluiten.
Beter beeld dan met s-video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Aha dat wist ik niet.
Nu heb ik toevallig ook een soort koppelstuk erbij zitten. Dus nu heb ik dat aangesloten op de videokaart met een monitor kabel en hij doet het. Bedankt voor de tip.

Mijn volgende vraag is:
Ik heb op scherm 1 een spel gestart en op scherm 2 iets anders. Hoe kan ik nu op scherm 2 werken. Staat dat in dit topic beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nee, dat kan niet en zal daar dus ook niet beschreven staan. Of je moet het spel in windowed mode gaan draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 17-10-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Laatst online: 14-09 11:19
Palomar schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:21:
Nee, dat kan niet en zal daar dus ook niet beschreven staan. Of je moet het spel in windowed mode gaan draaien.
Ik neem aan dat je mijn vraag over sub command bedoeld?

Het staat zeker beschreven in de post van de topicstarter!
Vandaar dat ik het even vraag, heb zelf naast dat je wel mooi kan aangeven op welke monitor je wil spelen verder geen optie's gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Over het algemeen zijn reacties waar geen quote bij staat bedoeld voor de laatste post. Die van Ccc dus ;) Met 'sub command' oid heb ik gene ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Van de week heb ik dan eindelijk mijn nieuwe servertje in elkaar kunnen steken en na wat klooien loopt het als een zonnetje. Als videokaart heb ik een club3d 6200 LE geinstalleerd en tijdens het opbouwen van de pc kwam ik erachter dat er twee monitoraansluitingen opzaten.
Aangezien ik nog een oud tft scherm van een overheadprojector had liggen bedacht ik me dat dat wel een leuk idee was voor een casemod in de zijkant van mijn stacker; kan die video`s/animaties afdraaien >:) .
Maar als ik de monitoren aansluit krijg ik op 1 v/d 2 telkens geen beeld. Nu heb ik dat wel eens vaker gehad met die Nvidia drivers maar ik begin nu wel te twijfelen of het uberhoubt wel moglijk is om dualmonitor te draaien op deze kaart. Buiten het unlocken om van pixelpipelines kan ik de benodigde info niet vinden, wie weet mij meer te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een probleempje met mijn dual view setup. ik gebruik het voor produceren met cubase en reason (van muziek) maar ik heb een resolutie probleem:

ik heb een geforce 6200 kaart. Ik heb vandaag 2 acer al2017 beelschermpjes binnen gekregen. Maar ik kan 1 monitor (die via de vga output gaat) op maximale resolutie zetten: 1400x1024, maar de andere monitor die via dvi gaat kan ik niet op die resolutie zetten wel op 1280x1024, 1360x768, 1600x900, maar niet de tussenliggende stand 1400x1024 ken det?

(heb net de nieuwste driver van nvdia erop gezet. maar maakt niets uit. Het gekke is ook dat nvidia control panel 1 beeldscherm ziet als acer al2017 maar die andere als analog display)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieII
-DG- schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:59:
[...]

Zolang je straks maar plaatjes hier post. _/-\o_ wat een setup. :9~
Hier even 2 picjes om jullie een idee te geven van hoe de setup eruit zal zien:

Pic1
Afbeeldingslocatie: http://www.ccvj.be/gif_jpg/TokkieIIhosting/TokkieIITrippleScreen1.jpg

Pic2
Afbeeldingslocatie: http://www.ccvj.be/gif_jpg/TokkieIIhosting/TokkieIITrippleScreen2.jpg

Ze zijn nog niet aangesloten aangezien ik van plan ben om te wachten tot de nieuwe GeForce 8800's verkrijgbaar zijn.

Ik wacht ook nog op een MoBo met nForce 680i chipset (waarschijnlijk asus) en denk eraan om dan meteen ook een intel Quadcore cpu in m'n systeem te knallen.

Op de vraag of het niet frustrerend is om te wachten tot ik al dat schermgeweld eindelijk kan gebruiken kan ik enkel volmondig JA antwoorden :'(

Maar als ie eenmaal draait zal het een killer-bakkie zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15

Yucko

One clown to rule them all !

WTF :o

ik mist het potje zonnebrandcreme op je bureau

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 16:06

ripperke

w00t!

ik heb hier niet heel het topic gelezen, maar mss iets voor in topic start : http://www.mediachance.com/free/multimon.htm freeware multitaskbar, ultramon is niet echt geld waard, zulke tools horen gewoon freeware te zijn (ja ik weet het ultramon kan meer, maar ik heb enkel nood aan een 2e taskbar & switchbuttons)

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
@Tokkiell:
Dat ziet er zeeeeer nice uit. O+
Wou je er ook mee gaan gamen? :9 (Flight Simulator bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieII
Ja, hopelijk kan ik er ook mee gamen, maar ik weet niet of ik er tijd voor zal kunnen vrijmaken. Tot nu toe had ik vrij zelden tijd om te gamen op de computer, en m'n huidige computer liet het ook niet echt toe. ALS ik zou gaan gamen zou ik games als WoW, Oblivion, racegames, enz eens proberen. Maar ik hoop dan wel dat ik surround kan gamen, of toch op zijn minst de zijmonitoren kan gebruiken voor surf- en chatvensters en om TV te kijken.

Hopelijk komt nVidia snel uit met drivers die surround gaming ondersteunen! Bij voorkeur ook nog met SLI enabled :9~

De voornaamste redenen van de multimonitor setup zijn:
  • De mogelijkheid om TV te kijken zonder m'n hoofd al te ver te moeten draaien
  • Webdevelopment en php coding een beetje aangenamer en gemakkelijker maken
  • Multitasking vergemakkelijken
  • Beter/gemakkelijker met meerdere of grote ducumenten kunnen werken
Waarom dan DRIE monitoren?
  • Ik zag bij veel mensen met een dual-monitor setup dat foutboodschappen en allerhande pop-up berichtjes steeds in het midden van beide schermen tevoorschijn kwamen en ze dat telkens moesten verslepen naar één van beide monitoren om het te kunnen lezen. Hoewel dat kan opgelost worden m.b.v. software heb je dat probleem zowiezo niet met tripple-monitor ;)
  • Ik wou een groter scherm dan een 19" om op te programmeren en om films te zien. Toen kwam ik op de 24" van Samsung terecht die leek mij ideaal en ik kan er ook nog eens mijn playstation op aansluiten. Maar één 24" en één 19" zou zo assymetrisch zijn. En ik heb alles graag netjes en symmetrisch. Vandaar de keuze om één groot (24") center display te gebruiken met daarnaast 2 identieke zijmonitoren. Puur voor de symmetrie 8)7
  • En om alles netjes overeen te laten komen, kwa hoogte en resoltie was er niet veel keuze buiten de 20.1" displays van samsung. Die komen min of meer overeen in hoogte (in werkelijkheid minder dan ik gedacht had, maar dat zal wel meevallen) wat natuurlijk een mooier geheel geeft als je ze allemaal naast elkaar zet. En die hebben een vertikale resulutie van 1200pixels, net zoals de 24" monitor. Dit zal de multimonitor-setup aanzienlijk vergemakkelijken en het geheel er beter laten uitzien dan wanneer er verschillende resoluties gebruikt worden.
  • Ik ben ook uitgegaan van m'n huidige setup. Ik heb nu één desktop, waar ik de minder zware taken op doe zoals surfen, chatten, website testing, enz omdat deze al meer dan 5 jaar oud is. Een beetje verder staat een TV die vaak opstaat als ik aan het werken ben. Dan moet ik niet helemaal stoppen met werken als ik eens iets wil zien op TV. En dan nog wat verder staat een Acer Aspire 1700 serie met 17" crt. Een redelijk zware laptop waar ik dan ook de zwaardere taken op doe als DVD's schrijven, fotobewerking, webdev, programmeren, ... Maar alles staat nu zo ver van elkaar dat ik me fysiek moet verzetten/verdraaien om op een ander scherm te kunnen zien. Om dit alles te vergemakkelijken heb ik gekozen voor 3 monitoren. Eigenlijk evenveel als nu, maar dan mooier, beter en dichter bij elkaar :*)
Het is de bedoeling om een TV-kaart te gaan gebruiken zodat ik de functionaliteit heb van een TV en digitale videorecorder voor de prijs van slechts een TV kaart. Als je de monitor erbij rekent kom je nog goedkoper uit dan een normale LCD TV. Met als voordeel dat mijn "TV" naadloos integreert met m'n andere schermen en dat ik het scherm fysiek te verzetten, tv kan kijken waar ik maar wil, link, rechts of in het midden. En daark komt dan nog bij dat ik die derde monitor niet voor TV-doeleinden MOET gebruiken. Als ik geen tv aan het kijken ben, heb ik gewoon een extra monitor ter beschikking voor multitasking doeleinden. Wat niet het geval zou zijn bij een gewone TV (hoewel je die natuurlijk ook op je pc kan aansluiten, maar toch...)

Is dit allemaal wel gerechtvaardigd?
Bwa, ik was toe aan een nieuwe computer. En waarom dan niet ineens een goed systeem aanschaffen dat aansluit aan je huidige behoeften en toch nog ruimte laat voor de toekomstige behoeften?! Plus ik heb het geld ervoor. Ik heb altijd goed gespaard en nooit veel uitgegeven. Die ene keer zal het verschil niet maken. Plus, als je dagelijks gemiddeld 8 uur achter je computer zit, is een goed syteem geen overbodige luxe.

Hopelijk zijn hiermee een aantal vragen beantwoord. Op het eerste zicht lijkt het misschien wat decadent, maar ik denk dat het niet al te overdreven zal zijn en dat ik rap gewend zal zijn om alle monitoren tegelijk te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 12:43
TokkieII schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:23:
[...]

Hier even 2 picjes om jullie een idee te geven van hoe de setup eruit zal zien:

Pic1
[afbeelding]

Pic2
[afbeelding]

Ze zijn nog niet aangesloten aangezien ik van plan ben om te wachten tot de nieuwe GeForce 8800's verkrijgbaar zijn.

Ik wacht ook nog op een MoBo met nForce 680i chipset (waarschijnlijk asus) en denk eraan om dan meteen ook een intel Quadcore cpu in m'n systeem te knallen.

Op de vraag of het niet frustrerend is om te wachten tot ik al dat schermgeweld eindelijk kan gebruiken kan ik enkel volmondig JA antwoorden :'(

Maar als ie eenmaal draait zal het een killer-bakkie zijn >:)
Jij hebt het dan toch aangesloten met zo'n verloopstekkertje? (ofzoiets) Volgens mij kost dat apparaat 300 euro. Anders leek het mij ook wel grappig. :P Nu doe ik het nog met 2 schermen. In een heleboel spellen is hier ondersteuning voor. (2560x1024) Maar in shooters is het vooral irritant dat de corsair precies in het midden zit :/ Hierdoor wordt het schieten onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 03:48:
[...]

Jij hebt het dan toch aangesloten met zo'n verloopstekkertje? (ofzoiets) Volgens mij kost dat apparaat 300 euro. Anders leek het mij ook wel grappig. :P Nu doe ik het nog met 2 schermen. In een heleboel spellen is hier ondersteuning voor. (2560x1024) Maar in shooters is het vooral irritant dat de corsair precies in het midden zit :/ Hierdoor wordt het schieten onmogelijk.
Dat apparaatje wat je bedoeld is een tripleheadtogo van matrox maar die ondersteunt maar een resolutie van 1280x1024 per scherm, ik denk niet dat je dat wilt met 2 20 inch en 1 24 inch scherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
-DG- schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:59:
[...]

Dat apparaatje wat je bedoeld is een tripleheadtogo van matrox maar die ondersteunt maar een resolutie van 1280x1024 per scherm, ik denk niet dat je dat wilt met 2 20 inch en 1 24 inch scherm. ;)
Nee. ;) Maar ik heb nu 2 schermen staat in horizontale uitbreiding. Nu vind ik het erg rot dat bij spellen als call of duty2 de corsair precies in het midden zit. Kan ik het met een tooltje iets meer naar rechts of links verschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik speel met het idee om vier identieke TFT schermen te combineren tot 1 groot scherm. Bijvoorbeeld de Acer AL1716As heeft een vrij dunne rand langs het scherm, en je zou ze 2 bij 2 aan de muur kunnen hangen. Zulke setups worden op beursen enzo wel vaker gebruikt, maar is het als thuisgebruiker ook mogelijk? Ik heb er al naar gegoogled, maar ik weet niet echt de jusite zoektermen. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? wat heb je hiervoor nodig? Krijg je bijvoorbeeld problemen met het gelijk aansturen van de schermen als er 2 verschillende videokaarten worden gebruikt?

Het leek me in ieder geval wel een interessant projekt, en voor 4*170 euro een 34" TFT is natuurlijk ook niet verkeerd.

Zoiets zeg maar, maar dan DIY:
Afbeeldingslocatie: http://images.shopping.msn.com/img/10/3041/94/61446999.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Byte_Me op 25-10-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Byte_Me schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:51:
Ik speel met het idee om vier identieke TFT schermen te combineren tot 1 groot scherm. Bijvoorbeeld de Acer AL1716As heeft een vrij dunne rand langs het scherm, en je zou ze 2 bij 2 aan de muur kunnen hangen. Zulke setups worden op beursen enzo wel vaker gebruikt, maar is het als thuisgebruiker ook mogelijk? Ik heb er al naar gegoogled, maar ik weet niet echt de jusite zoektermen. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? wat heb je hiervoor nodig? Krijg je bijvoorbeeld problemen met het gelijk aansturen van de schermen als er 2 verschillende videokaarten worden gebruikt?

Het leek me in ieder geval wel een interessant projekt, en voor 4*170 euro een 34" TFT is natuurlijk ook niet verkeerd.

[afbeelding]
2 verschillende videokaarten gaat geen probleem geven hoor. Probeer dan wel een SLI board te vinden met 2x pci-e16 sloten (dus niet dat hij er 8 van maakt als je er 2 op aansluit). Als je je videokaarten dan niet in SLI zet kun je gewoon 4 beeldschermen erop aansluiten. :)
Wat je dus nodig hebt is 2 videokaarten en een SLI moederbord met 2x pci-e 16 sloten.

Verder zou ik naar een tft zoeken die geen TN scherm heeft aangezien die meestal een hele slechte kijkhoek van boven en onder hebben.
Welke ik denk die goed in aanmerking komen zijn 17" Eizo schermen aangezien die geen TN scherm hebben, dunne randen hebben en een rand hebben die aan alle kanten even dun is.
De prijs van die eizo's ligt welliswaar iets hoger, maar misschien kun je proberen om ze van een bedrijf ofzo over te kopen die er een aantal over heeft?

edit: Zelf zou ik liever voor 3 x 20" 1600x1200 gaan. Dan heb je meer pixels, het kost ongeveer even veel en dan heb je een veel makkelijker te gebruiken oppervlakte. ;) Dat andere lijkt me namelijk te hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 25-10-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 01:13
Byte_Me schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:51:

[afbeelding]
De reden waarom beurshandelaren 4, 6, 8 en soms nog meer schermen gebruiken is omdat er verschrikkelijk veel informatie direct beschikbaar moet zijn. De bovenste schermen worden daar veel voor gebruikt, alleen om informatie te tonen. Om echt op te werken is zo'n setup niet echt lekker kan ik je vertellen.

Edit: zoals -DG- zegt, 3x 20" is om te werken een stuk lekkerder, en waarschijnlijk al overkill. 2x 20" werkt al heerlijk, en dan heb je al bijna 75% van het aantal pixels dat 4x 17" oplevert. En het scheelt je een extra videokaart.

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 25-10-2006 13:52 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:26:
[...]

Nee. ;) Maar ik heb nu 2 schermen staat in horizontale uitbreiding. Nu vind ik het erg rot dat bij spellen als call of duty2 de corsair precies in het midden zit. Kan ik het met een tooltje iets meer naar rechts of links verschuiven?
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Wat snap je niet? Z'n vraag is toch heel duidelijk? De corsair zit precies in het midden dus met twee dezelfde schermen zit die op de rand van elk scherm en zijn vraag is of je het beeld iets naar links of rechts kunt draaien zodat je die corsair beter kunt zien. ;)
Meestal zijn dit soort dingen mogelijk door een .ini bestand aan te passen van het spel.
Misschien staat hier iets tussen: http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Master_Games_List_-_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
-DG- schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:40:
[...]

Wat snap je niet? Z'n vraag is toch heel duidelijk? De corsair zit precies in het midden dus met twee dezelfde schermen zit die op de rand van elk scherm en zijn vraag is of je het beeld iets naar links of rechts kunt draaien zodat je die corsair beter kunt zien. ;)
Meestal zijn dit soort dingen mogelijk door een .ini bestand aan te passen van het spel.
Misschien staat hier iets tussen: http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Master_Games_List_-_A
Ik bedoelde die vraagtekens omdat ik wilde dat er iemand reageerde :P Ik was allebei de berichten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:02:
[...]

Ik bedoelde die vraagtekens omdat ik wilde dat er iemand reageerde :P Ik was allebei de berichten. >:)
Haha oeps. :P Kicken binnen 24 uur mag niet he. >:)
Maareh, kijk eens op die site die ik gaf. ;) Daar staat hoe je dus dingen veranderd in die .ini of .cfg bestandjes, misschien is daar iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
-DG- schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:42:
[...]

Haha oeps. :P Kicken binnen 24 uur mag niet he. >:)
Maareh, kijk eens op die site die ik gaf. ;) Daar staat hoe je dus dingen veranderd in die .ini of .cfg bestandjes, misschien is daar iets mee te doen.
Oke, ga ik nu proberen.

EDIT: Ik snap er niet veel van. Ik kijk bv bij call of duty 2. Nergens staat waar ik dit kan veranderen. (crossair niet meer in het midden) Zie jij op die pagina meer dan ik?

[ Voor 20% gewijzigd door JSTPS op 25-10-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:09:
[...]

Oke, ga ik nu proberen.

EDIT: Ik snap er niet veel van. Ik kijk bv bij call of duty 2. Nergens staat waar ik dit kan veranderen. (crossair niet meer in het midden) Zie jij op die pagina meer dan ik?
?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik denk zelf dat niet mogelijk is om de plaats van de cursor te veranderen. Want dan zou je in het ook op een andere positie staan :) Want wel kan is het beeld zo schuiven dat je aim iets meer naar links/rechts is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
niels88 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 02:59:
[...]

Ik denk zelf dat niet mogelijk is om de plaats van de cursor te veranderen. Want dan zou je in het ook op een andere positie staan :) Want wel kan is het beeld zo schuiven dat je aim iets meer naar links/rechts is
Hoe doe je dat? je scherm schuiven zodat die aim iets meer naar rechts is.

Volgens mij ben je of heel moe, of je kan niet goed typen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 03:03:
[...]

Hoe doe je dat? je scherm schuiven zodat die aim iets meer naar rechts is.

Volgens mij ben je of heel moe, of je kan niet goed typen. :P
Simpelste optie: Open het spel in een window ;)

offtopic:
*Niels pakt nog even een Golden Power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
niels88 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 03:09:
[...]

Simpelste optie: Open het spel in een window ;)

offtopic:
*Niels pakt nog even een Golden Power
Dan is dus de crossair niet meer in het midden? Ik ga t over 6 uur proberen. Slaapse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 03:11:
[...]

Dan is dus de crossair niet meer in het midden? Ik ga t over 6 uur proberen. Slaapse :P
LOL, de cursor is dan wel in het midden, maar niet in het midden van je beeldscherm :P Je hebt dan rechts een balk zwart, en rechts valt er dan een stuk weg. Je hebt dan je cursor in het linkerbeeldscherm :+

* niels88 zegt: Zal ik gaan slapen, nee niels hou vol ;)

[ Voor 7% gewijzigd door niels88 op 26-10-2006 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
niels88 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 03:15:
[...]

LOL, de cursor is dan wel in het midden, maar niet in het midden van je beeldscherm :P Je hebt dan rechts een balk zwart, en rechts valt er dan een stuk weg. Je hebt dan je cursor in het linkerbeeldscherm :+

* niels88 zegt: Zal ik gaan slapen, nee niels hou vol ;)
Weet jij misschien hoe ik dit doe?

Offtopic: Hahahahah, die tekst! geweldig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:58
Ik heb een paar reply`s gelezen en ik las dat er iemand COD2 speelde op 2 monitors. Ik zou dit graag willen doen mat race games zoals gp4. Alleen vraag ik me af hoe je dit kunt doen:S?? Ik heb ook al gelezen dat je het programma hydravision van ATI daar voor kan gerbuiken alleen zie ik nergens een optie staan om zoiets in te stellen of ik zie iets boven het hoofd.

Mijn setup = 2x 21inchschermen en bijde op 1600x1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Killertjuh schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:12:
Ik heb een paar reply`s gelezen en ik las dat er iemand COD2 speelde op 2 monitors. Ik zou dit graag willen doen mat race games zoals gp4. Alleen vraag ik me af hoe je dit kunt doen:S?? Ik heb ook al gelezen dat je het programma hydravision van ATI daar voor kan gerbuiken alleen zie ik nergens een optie staan om zoiets in te stellen of ik zie iets boven het hoofd.

Mijn setup = 2x 21inchschermen en bijde op 1600x1200
Ik heb gewoon 2 schermen met een reso van 1280x1024 aangesloten. De 1 analoog, de ander digitaal :P Dan heb je horizontale uitbreiding. Ik kom nu dus uit op 2560x1024. In het nvidia drivers scherm is dit aan te passen. Ik weet niet hoe het bij ATI zit. Het kan ook vast wel met een ander programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen en wil hierbij een dual monitor setup.

Nu heb ik de volgende vragen waar ik nog niet een duidelijk antwoord op heb kunnen vinden:
- Op dit moment heb ik een slechts 1 jaar oude CRT 19" monitor (1600x1200). Kan ik hierbij zonder problemen een 19" TFT monitor naast plaatsen met een resolutie van 1280 x 1024 ... of eventueel een breedbeeld 19" ?

- Ik heb ergens gelezen dat een videokaart van 256 MB niet genoeg zou zijn voor de aansturing van bovengenoemde resoluties. Klopt dat?

- Als ik 2 monitoren van 1600x1200 zou gebruiken red ik dat dan nog steeds met 256 MB?

n.b. ik ben geen hardcore gamer en een Geforce 7600 GS of evt. GT heeft mijn voorkeur.

Groeten,

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:07:
Ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen en wil hierbij een dual monitor setup.

Nu heb ik de volgende vragen waar ik nog niet een duidelijk antwoord op heb kunnen vinden:
- Op dit moment heb ik een slechts 1 jaar oude CRT 19" monitor (1600x1200). Kan ik hierbij zonder problemen een 19" TFT monitor naast plaatsen met een resolutie van 1280 x 1024 ... of eventueel een breedbeeld 19" ?

- Ik heb ergens gelezen dat een videokaart van 256 MB niet genoeg zou zijn voor de aansturing van bovengenoemde resoluties. Klopt dat?

- Als ik 2 monitoren van 1600x1200 zou gebruiken red ik dat dan nog steeds met 256 MB?

n.b. ik ben geen hardcore gamer en een Geforce 7600 GS of evt. GT heeft mijn voorkeur.

Groeten,

Michel
Ja.. of dat het fijn is iets iets anders

256 hoeft geen probleem te zijn, ik het ruim minder maar draai soepel met 2x 19" breedbeeld.

Ja

En we doen elkaar hier geen groeten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Modbreak:Doe ff normaal ofzo :?

[ Voor 112% gewijzigd door Pollewob op 26-10-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Dat was een grapje man, niet serieus bedoelt :P

Svp niet hierover in het topic te reageren, als je vragen/opmerkingen hebt stuur dan ff een mailtje.

[ Voor 91% gewijzigd door Pollewob op 26-10-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Laatst online: 16-09 07:58
SOEDARKMASTER schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:16:
[...]

Ik heb gewoon 2 schermen met een reso van 1280x1024 aangesloten. De 1 analoog, de ander digitaal :P Dan heb je horizontale uitbreiding. Ik kom nu dus uit op 2560x1024. In het nvidia drivers scherm is dit aan te passen. Ik weet niet hoe het bij ATI zit. Het kan ook vast wel met een ander programma.
ik gebruik nu 2x VGA aansluitingen ze hebben geen DVI aansluiting. Daarnaast gebruik ik als drivers Omega de laaste nieuwe en ik heb een ATI 9800 pro. Of moet ik nu orginale drivers gebruiken van ATI met CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Modbreak:Check je mail

[ Voor 93% gewijzigd door Ultraman op 26-10-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

J-P

Syntax erro....

Ik heb sinds kort een dual screen setup (19" op 1280*1024 en 20" op 1400*1050)

Ik werk ook veel met remote desktop, ik krijg het echter niet voor elkaar om die op het secundaire scherm (De 19") op te laten starten. Hierdoor neemt remote desktop de resolutie van het primaire scherm aan en kan ik m niet volledige op het secundaire scherm laten starten.

Heb het al geprobeerd met ultramon maar die laat alleen het eerste venstertje op de 19" verschijnen en vervolgens komt Remote Desktop toch weer op de 20"
Ook kan ik nadat het programma is opgestart niet de resoltie aan passen in remote desktop.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen????

Tanx

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Weet iemand nu hoe ik dit verhelp? De crossair moet namelijk een cm in het linker of rechter scherm zitten. Hoe kan ik dit verschuiven? Als ik bv cod2 speel, en ik schiet op iemand, zie ik het heel onduidelijk, omdat die man dan voor de helft in het linker scherm zit, en de andere helft in het rechter scherm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:59:
Weet iemand nu hoe ik dit verhelp? De crossair moet namelijk een cm in het linker of rechter scherm zitten. Hoe kan ik dit verschuiven? Als ik bv cod2 speel, en ik schiet op iemand, zie ik het heel onduidelijk, omdat die man dan voor de helft in het linker scherm zit, en de andere helft in het rechter scherm. :P
Je kunt instellen dat het spel opent in een venster ipv full screen.
(rechtermuis op Icoon van het spel, en dan even zoeken, desnoods erbij Ultramon gebruiken).
Als je dan het venster ietsje naar links of rechts verschuift zoals je dat bij ieder windows venster kunt dan heb je wat je wilt.
succes

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 14-09 15:46
Ik heb al aantal jaar een dual screen opstelling

Een Neovo S17 als 1st monitor en een Philips Briliance 151AX als 2e.

Die Philips stamt uit 1998 ding doet het nog prima, Echter jammer dat het een 15" is.

Ben van plan om 2x een 19" te kopen of een 23" breed beeld.. en de 15 er bij houden. we zullen zien

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Mud.Starrr schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:44:
[...]

Je kunt instellen dat het spel opent in een venster ipv full screen.
(rechtermuis op Icoon van het spel, en dan even zoeken, desnoods erbij Ultramon gebruiken).
Als je dan het venster ietsje naar links of rechts verschuift zoals je dat bij ieder windows venster kunt dan heb je wat je wilt.
succes
Sorry, maar ik word hier echt helemaal gek van. Ik ben al de hele tijd bij de snelkoppeling van cod2 aan het zoeken waar het staat. Ook bij ultramon. Ik kan het gewoon niet vinden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:40:
[...]

Sorry, maar ik word hier echt helemaal gek van. Ik ben al de hele tijd bij de snelkoppeling van cod2 aan het zoeken waar het staat. Ook bij ultramon. Ik kan het gewoon niet vinden. |:(
Weet echt niemand dit? Ik dit nu namelijk al serieus 2 uur te klooien met die console in cod2 en in het icoontje. Ik word echt gek. Ik zit dit al bijna de hele avond te proberen. |:(

Modbreak:Check zometeen weer je mail.... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Pollewob op 27-10-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens mij is er pas een uur verstreken, geen 2 uur. Laat staan 24 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:47:
[...]
Weet echt niemand dit? Ik dit nu namelijk al serieus 2 uur te klooien met die console in cod2 en in het icoontje. Ik word echt gek. Ik zit dit al bijna de hele avond te proberen. |:(
Je moet jezelf niet de hele tijd quoten.
Gewoon een beetje geduld tot iemand antwoord, en zelf een beetje op internet zoeken.

Ik kan je niet een mooie printscreen laten zien waar je dat instelt, want ik heb nu even geen windows bij de hand.
Google eens (of zoek binnen GOT) naar Windowed

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Mud.Starrr schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:00:
[...]

Je moet jezelf niet de hele tijd quoten.
Gewoon een beetje geduld tot iemand antwoord, en zelf een beetje op internet zoeken.

Ik kan je niet een mooie printscreen laten zien waar je dat instelt, want ik heb nu even geen windows bij de hand.
Google eens (of zoek binnen GOT) naar Windowed
Ik heb al overal gezocht naar windowed enz. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:12:
[...]

Ik heb al overal gezocht naar windowed enz. :P
Nou dan moet je het ook al lang hebben gevonden. :) Die eerste link op google legt het al goed genoeg uit. http://compsimgames.about.com/cs/firsttimehere/ht/gamewindowed.htm Die dus, mocht je niet weten hoe je dingen bij google aanklikt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
-DG- schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:14:
[...]

Nou dan moet je het ook al lang hebben gevonden. :) Die eerste link op google legt het al goed genoeg uit. http://compsimgames.about.com/cs/firsttimehere/ht/gamewindowed.htm Die dus, mocht je niet weten hoe je dingen bij google aanklikt. :>
Die heb ik allang gelezen en geprobeert. :| Die methode lukt OOK niet. pffff Wat een rot spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:50:
[...]
Die heb ik allang gelezen en geprobeert. :| Die methode lukt OOK niet. pffff Wat een rot spel.
Werkt wel, en ook bij CoD2.
Doet het bij mij ook prima.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 14-09 15:46
Mud.Starrr schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:59:
[...]

Werkt wel, en ook bij CoD2.
Doet het bij mij ook prima.
LoL speel zo al aantal jaar CoD en CoD2
En een nieuwe link aanmaken is ook niet zo erg moeilijk..

"D:\Program Files\Activision\Call of Duty 2\cod2mp_s.exe" waar D de letter is van de drive waar deze is geinstaleerd

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
To_Tall schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:41:
[...]

LoL speel zo al aantal jaar CoD en CoD2
En een nieuwe link aanmaken is ook niet zo erg moeilijk..

"D:\Program Files\Activision\Call of Duty 2\cod2mp_s.exe" waar D de letter is van de drive waar deze is geinstaleerd
Jammer, hij werkt nog niet.

[ Voor 33% gewijzigd door JSTPS op 28-10-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:43:
[...]
Volgens mij hebben jullie echt een speciale patch ofzo 8)7 Ik zit dit nu al zoooo lang te proberen ;( echt gewoon ALLES wat ik probeer is fout. Kan niemand gewoon zijn doel posten bij cod2? Ik snap hier echt helemaal geen ene reet van :|

( Hij doet het dus NOG niet he, dat jullie het weten 8)7 )
Offtopic:

Heb je de FAQ al eens gelezen?

Vooral dit stukje:

Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.

En dit:

Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Ik ben momenteel al iets verder gekomen met dit probleem :) :http://gathering.tweakers...message/26734511#26734511

Je kan via uitvoeren de opdrachtregel aanpassen mstsc /w:1280 /h:1024 v/:[IP adres]:[poort nummer]
En je kan het via het tabblad display de gewenste resolutie kiezen.

Ik krijg het echter nog niet voor elkaar om het hoofdvenster op de secundaire monitor op te laten starten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Bogey Dope schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:07:
Ik ben momenteel al iets verder gekomen met dit probleem :) :http://gathering.tweakers...message/26734511#26734511

Je kan via uitvoeren de opdrachtregel aanpassen mstsc /w:1280 /h:1024 v/:[IP adres]:[poort nummer]
En je kan het via het tabblad display de gewenste resolutie kiezen.

Ik krijg het echter nog niet voor elkaar om het hoofdvenster op de secundaire monitor op te laten starten. |:(
Is het een probleem om de 19" primair te maken?
Want in principe kun je dat doen zonder daar de startbalk e.d. in te hebben (dit als je het op de juiste volgorde doet, wat volgens mij een soort bug van windows is).
Nadeel is dat alle pop-up vensters en grafische programma's (games en dingen zoals remote desktop) op die monitor starten.

Het primaire scherm wordt dus gebruikt voor alle grafische programma's, dat is de reden waarom hij daar start.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Mud.Starrr schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:11:
[...]

Is het een probleem om de 19" primair te maken?
Want in principe kun je dat doen zonder daar de startbalk e.d. in te hebben (dit als je het op de juiste volgorde doet, wat volgens mij een soort bug van windows is).
Nadeel is dat alle pop-up vensters en grafische programma's (games en dingen zoals remote desktop) op die monitor starten.

Het primaire scherm wordt dus gebruikt voor alle grafische programma's, dat is de reden waarom hij daar start.
Nou primair maken zou wel lukken, kan gewoon met ultramon, maar ik wil graag mijn 20" primair houden en remote standaard op het secundaire scherm laten opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Bogey Dope schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:15:
[...]
Nou primair maken zou wel lukken, kan gewoon met ultramon, maar ik wil graag mijn 20" primair houden en remote standaard op het secundaire scherm laten opstarten
Dat probeerde ik te vragen, of je het niet erg zou vinden als je 20" niet primair zou zijn.
Maar aangezien je dat wel zo wilt (moet) houden denk ik dat het niet gaat lukken.
Windows start gewoon alles met bepaalde grafische eisen in het primaire scherm.
Als je met ultramon dat niet anders ingesteld krijgt, zoals je aangaf, geef ik je weinig hoop.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Hey ik heb een vraagje, alweer :P

Ik ben bezig om het beeld van één van mijn monitoren te klonen op mijn TV, op zich is dat wel gelukt echter kan ik voor deze handeling geen shortcut aanmaken in het (advanced) displays menu van ATI. Wat inhoud dat ik iedere keer als ik het beeld wil klonen al deze handelingen één voor één moet doen. Dus beeld klonen en resolutie aanpassen. Terwijl dit voordat ik dualscreen had geen probleem was.

Via ultramon en google kom ik ook niet verder

Weet iemand waar dit aan ligt? :?

Tanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zelfs mogelijk om te zeggen welke applicatie op welk scherm opent.
Hoe heb je dat precies voor elkaar gekregen? Ik ben zelf ook een beetje aan 't expirimenteren geslagen met dual monitor setup en in windows loopt alles prima. Maar zodra ik een spel opstart wordt dat over beide monitors uitgesmeerd. Ik had graag dat ik COD in monitor 1 kan spelen op een normale resolutie (1280x 1024) en in monitor 2 MSN, Winamp etc kan draaien? Kan iemand mij idiot-proof uitleggen hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:52:
[...]

Hoe heb je dat precies voor elkaar gekregen? Ik ben zelf ook een beetje aan 't expirimenteren geslagen met dual monitor setup en in windows loopt alles prima. Maar zodra ik een spel opstart wordt dat over beide monitors uitgesmeerd. Ik had graag dat ik COD in monitor 1 kan spelen op een normale resolutie (1280x 1024) en in monitor 2 MSN, Winamp etc kan draaien? Kan iemand mij idiot-proof uitleggen hoe dat moet?
Je hebt waarschijnlijk een nvidia kaart en het beeld op horizontal span staan? Zet hem eens op dual view.
Het verschil is dat die bij horizontal span het ziet als 1 beeldscherm van 2560x1024 en bij dual view als 2 beeldschermen van 1280x1024.

Met een programma als ultramon kun je instellen dat het ene programma start op beeldscherm 2 en de andere op beeldscherm 2.
Met games kun je niet msn, winamp enz. op beeldscherm 2 krijgen en de game op beeldscherm 1. De game komt op beeldscherm 1 en beeldscherm 2 gaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap