Nee, volgens mij kan je BF2 niet windowed draaienVerwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:33:
[...]
Werkt dit ook met BF2 toevallig? Ik heb t al opgezocht maar kon het niet vinden
[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 09-06-2006 16:45 ]
Nee, volgens mij kan je BF2 niet windowed draaienVerwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:33:
[...]
Werkt dit ook met BF2 toevallig? Ik heb t al opgezocht maar kon het niet vinden
[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 09-06-2006 16:45 ]
Dat maakt niet zoveel uit.Game-Freak schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:38:
[...]
Ik dacht al dat die zo duur waren
Is het makkelijker om 2x PCI te nemen of 1x AGP en 1x PCI ?
Qua instellen en werking etc. etc.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Verwijderd
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Hier is al antwoord op gegeven.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:43:
mar: waar ik nou niemand echt over hoor, is mijn probleempje:
Ik heb mijn MCE, met een in de muur ingebouwd touchscreen van 12 inch (800x600). Hiermee bestuur ik de mce, doe previeuw etc. maar ik wil mijn plasma (13nogwat x768) als 2e monitor aansluiten, en gebruiken voor het afspelen. Nou heb ik een FX5700 met Nvieuw software, maar ik kan, wanneer ik kloon, geen verschillende resoluties instellen...
Iemand een idee hoe je dat dan instelt?
Een desktop uitbreiding ervan maken kan ook niet, want ik moet met de 12" touchscreen het geheel bedinen, en wanneer ie dan te ver doorslaat, kan ik hem niet meer terugpakken...
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Verwijderd
Hier is idd al antwoord opgegeven , omdat bij klonen je beeld gewoon dubbel wordt weergegeven om 2 beeldschermen kun je niet 2 verschillende resoluties instellen, omdat het dan alsware geen kloon meer is.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:43:
mar: waar ik nou niemand echt over hoor, is mijn probleempje:
Ik heb mijn MCE, met een in de muur ingebouwd touchscreen van 12 inch (800x600). Hiermee bestuur ik de mce, doe previeuw etc. maar ik wil mijn plasma (13nogwat x768) als 2e monitor aansluiten, en gebruiken voor het afspelen. Nou heb ik een FX5700 met Nvieuw software, maar ik kan, wanneer ik kloon, geen verschillende resoluties instellen...
Iemand een idee hoe je dat dan instelt?
Een desktop uitbreiding ervan maken kan ook niet, want ik moet met de 12" touchscreen het geheel bedinen, en wanneer ie dan te ver doorslaat, kan ik hem niet meer terugpakken...
Wat voor'n tablet heb je?Mud.Starrr schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:53:
Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn Dual monitor setup.
heb het intussen meer dan een jaar zo staan.
1 Nadeel waar ik nog steeds geen oplossing voor heb.
Ik kan mijn tekentablet niet instellen voor 1 monitor.
Ik heb gelezen dat dat met sommige tabletten blijkbaar wel kan, maar mij lukt het niet.
Is hier een progje voor ?
[afbeelding]
Trust. (ja ik weet t......maar A4 formaat waycom is onbetaalbaar).-DG- schreef op zondag 11 juni 2006 @ 00:57:
[...]
Wat voor'n tablet heb je?
Ik dacht dat bij de tablets van Wacom je dit namelijk wel kon doen, en dan met een snelkoppeling van scherm kon veranderen.
[ Voor 7% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-06-2006 10:55 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Brightness iets verlagen?Lefty_38 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:03:
Wat een ruimte! Echt helemaal super. Alleen de monitor die ik erbij heb gekregen is wat nieuwer. En ik krijg de kleur niet precies gelijk van de schermen. Mijn oude scherm is iets minder helder. Ik heb al een heletijd zitten klooien met colorcorrection van de nvidia drivers met ik krijg het maar niet goed. Op het nieuwe scherm is het wit witter, maar zwart is minder diep zwart. Ik weet niet hoe ik dit goed krijg. Iemand tips?
Op de monitor zelf kan je de kleurtemperatuur instellen, meestal iets van 10000k, 9300k, 6550k, 5000k. Deze zorgt ervor dat de witte kleur steeds helderder wordt (bijna blauw soms).Lefty_38 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:03:
Ik heb mijn 2e monitor opgehaald! Na mijn photoshop gepruts van een pagina terug hier een echte foto:
[afbeelding]
Wat een ruimte! Echt helemaal super. Alleen de monitor die ik erbij heb gekregen is wat nieuwer. En ik krijg de kleur niet precies gelijk van de schermen. Mijn oude scherm is iets minder helder. Ik heb al een heletijd zitten klooien met colorcorrection van de nvidia drivers met ik krijg het maar niet goed. Op het nieuwe scherm is het wit witter, maar zwart is minder diep zwart. Ik weet niet hoe ik dit goed krijg. Iemand tips?
En ik zit nog te kijken wat ik nu fijner vind: Dual-view of Horizontal span.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Ok so after seeing the fix for the 1280x1024 LCD res problem this gave me an Idea..
So this is what I did:
Step 1.
There is a command line option on the BF2 shortcut fullscreen 1
Changed that to fullscreen 0 , so now it runs in a window.
Step 2.
In the ATI control panel I disabled the extended desktop second screen , and re-enabled it and set it to stretch horizontally. (Spaning)
Now I have a desktop resolution of 2560x1024
Step 3.
Changed the BF2 Command line option again to :
+szx 2560 +szy 1024
Didnt work boo.
Tried various settings. then bingo 2000 x 1024 worked.. not quite full dual screen but hey. It seems 2000 is about the maximum on my setup (maybe its a limit on my Graphics card X800XTPE as I had a similar problem with HL2)
Then I tried dropping the desktop so that the res is more like 2000 wide to 2048x768.
So now I have very nearly DUAL FULL SCREEN action..
Its amazing having the extra perspective...
All we need now is the guys with 3 screen surround cards to give it a go.
LOL Dat ziet er niet uit man kwa verhoudingen enzoMaTr1x schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:11:
Ik heb gevonden met wat ik bedoelde hoe iemand BF2 dual screen draaide in windowed mode (dat dus wel kan), ziet er wel vet uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Multimonitor is relax :P
Dat is geen SLI dat zijn 2 videokaartenMeIsTwisted schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:22:
Ik zie dat in de TS staat dat dual screen niet kan met SLI. Dit is niet waar. Ik heb zelf een ASUS A8N-SLI met een ASUS ATI EAX700 en een EAX600 en kan hier 4 monitoren aan hangen. Ik moest wel ff zoeken voordat ik juiste combi had, want bijv 2x een EAX700 werkte niet.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja lol die verhoudingen zijn een beetje ver te zoeken, rechter scherm is bijna helemaal gevuld met die radar. Misschien handig voor die n00bs die nou eindelijk eens kunnen zien wanneer ze een gebied inlopen waar juist arti wordt gedroptnero355 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:18:
[...]
LOL Dat ziet er niet uit man kwa verhoudingen enzo
Voor FPS Games moet je gewoon 3 monitoren hebben en dan moet het spel het ook nog ondersteunen dan heb je denk ik de grootste lol
Bedankt voor de tip! Daarmee heb ik het probleem op kunnen lossen.NOVA_TheCrew schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:48:
[...]
Op de monitor zelf kan je de kleurtemperatuur instellen, meestal iets van 10000k, 9300k, 6550k, 5000k. Deze zorgt ervor dat de witte kleur steeds helderder wordt (bijna blauw soms).
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 16:56 . Reden: Oplossing gevonden ]
Kleine zonnepaneleninstallateur
[ Voor 11% gewijzigd door Spekkie99 op 18-06-2006 13:59 ]
Geen overlay gebruiken.Spekkie99 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:58:
Cool topic en ideaal voor mijn vraag![]()
Heb een 6600GT en aan de VGA een breedbeeld TFT en aan de DVI mijn beamer. Beiden doen 1280x720 en ik gebruik de clone modus, wil gewoon op beide schermen hetzelfde zien.
Echter de overlay video in MS player verschijnt maar op 1 monitor?
Wat moet ik doen om op beide de film te kunnen zien of kan dit niet?
gr,
Gerwin
Bedankt voor de tips..-DG- schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:21:
[...]
Geen overlay gebruiken.![]()
Daarvoor kun je VLC nemen en bij uitvoer modules kiezen voor bijv. OpenGL.
Of je moet quicktime gebruiken. Die kan standaard op 2 beeldschermen tegelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 22-06-2006 19:44 ]
Heb je je pc al een keer opnieuw opgestart?TheZeroorez schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:43:
Jullie kunnen mij vast wel helpen.. Van google en GoT search wordt ik ook niet wijzer, maar toch zie ik veel mensen die dit doen..
Ik heb een tweede monitor erbij (een oude die ik nog had staan) en deze heeft een stukken kleiner scherm (15" CRT ipv 17" CRT zoals de andere) Hij is dus ouder, en kan ook niet zo'n grote resolutie aan. Wat ik nu graag wil is dat ik gewoon op scherm 1 kan werken, terwijl op scherm nummer 2 MSN, Foobar2000, en nog wat andere stuff open staat. Ik heb hier Nvidea control panel, maar die kan hem alleen op kloon zetten (zodat ze precies hetzelfde zijn en dat tweede scherm vrolijk meedoet met de eerste, maar je maar 75% kunt zien, en de andere stukken pas ziet zodra je met je muis naar de randen gaat) en op horizontal (Dan maakt 'ie er 2048x768 van...)
Wat ik dus wil is dat ik op monitor 1 gewoon alles draai waarmee ik bezig ben (1280x960) en dat ik op monitor 2 allemaal programmatjes open heb staan die normaal gesproken in m'n tray weggepropt zijn. (960x600 ofzo)
M'n specs staan hier.
Edit:// Als ik nu dat Nvidea progje uit zet kan Ultramon alleen maar m'n huidige scherm zien, als dat aan staat ook. Ik kan dus niet via ultramon dat andere schermpje aanzetten om vervolgens lekker met alle instellingen te kloten..
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Stond al in dit topic.TheZeroorez schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:43:
Jullie kunnen mij vast wel helpen.. Van google en GoT search wordt ik ook niet wijzer, maar toch zie ik veel mensen die dit doen..
Ik heb een tweede monitor erbij (een oude die ik nog had staan) en deze heeft een stukken kleiner scherm (15" CRT ipv 17" CRT zoals de andere) Hij is dus ouder, en kan ook niet zo'n grote resolutie aan. Wat ik nu graag wil is dat ik gewoon op scherm 1 kan werken, terwijl op scherm nummer 2 MSN, Foobar2000, en nog wat andere stuff open staat. Ik heb hier Nvidea control panel, maar die kan hem alleen op kloon zetten (zodat ze precies hetzelfde zijn en dat tweede scherm vrolijk meedoet met de eerste, maar je maar 75% kunt zien, en de andere stukken pas ziet zodra je met je muis naar de randen gaat) en op horizontal (Dan maakt 'ie er 2048x768 van...)
Wat ik dus wil is dat ik op monitor 1 gewoon alles draai waarmee ik bezig ben (1280x960) en dat ik op monitor 2 allemaal programmatjes open heb staan die normaal gesproken in m'n tray weggepropt zijn. (960x600 ofzo)
M'n specs staan hier.
Edit:// Als ik nu dat Nvidea progje uit zet kan Ultramon alleen maar m'n huidige scherm zien, als dat aan staat ook. Ik kan dus niet via ultramon dat andere schermpje aanzetten om vervolgens lekker met alle instellingen te kloten..
[ Voor 94% gewijzigd door TheZeroorez op 22-06-2006 21:42 ]
Verwijderd
Verwissel de kabeltjes eens?Tekn0z schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:12:
Ik word hier helemaal gestoord! Draai al jaren Dual Setup, alleen heb nu wat vaags. Heb een 1900XTX kaart i.c.m. 2 x 940BF monitor. Echter wanneer ik ze Dual aansluit dan pakt hij altijd de rechter monitor als primair. Kan ze omdraaien wat ik wil in Ultramon of Bureaublad eigenschappen, maar hij doet het maar niet normaal.
Dit probleem uitleggen is ook wazig, want er is gewoon nauwelijks uitleg voor. Wil gewoon monitor 1 links, mon 2 rechts, maar hoe je het ook went of keert, mijn pc maakt de startbalk altijd op de rechter monitor aan. Windows probleem? Herinstall? Want heb zo'n beetje al elke driver gebruikt die er maar is
iemand???
Trust me, kabels te vaak verwisseld... geen resultaat. Heb t nu voor elkaar dat monitor 2 links staat en start menu geeft, en monitor 1 rechts en verlengde balk weergeeft. Hopelijk dat dit werkt!Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:21:
[...]
Verwissel de kabeltjes eens?![]()
Deze vraag wordt redelijk vaak gesteld, en dit is de makkelijkste oplossing.
nog maar een keertje dan...prutser001 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:44:
Iemand enig idee waar je leuke bureau/wand/wall-mounts steunen (of hoe die ook heten) kan vinden voor dual (triple) tft setups?
Ik heb al bij "de meer bekende" gezocht Vogel (met puntjes op de o) maar die hadden niet wat ik zocht, toen nog overna gedacht om er zelf een te maken maar dat was ook een heel gedoe en uiteindelijk opgegeven. ( http://www.idt.nl/doc/overigen/vogels.pdf )
Nou weet ik dat dell ze verkoopt ( http://search.euro.dell.c...dhs1&cat=all&k=wall+mount )
maar die zijn best prijzig, en ook niet wat ik zoek.
Ik zag in het ziekenhuis in R'dam (bij de hoofdingang) dat de beveiliging daar wel een mooie wallmount had vrij verstelbaar en voor 2+ schermen geschikt.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
Als je de kabels omwisselt, dan denkt de vidkaart toch dat links rechts is en andersom?Tekn0z schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:52:
[...]
Trust me, kabels te vaak verwisseld... geen resultaat. Heb t nu voor elkaar dat monitor 2 links staat en start menu geeft, en monitor 1 rechts en verlengde balk weergeeft. Hopelijk dat dit werkt!
Om dit te bereiken, eerst alles deinstallen, drivers en ultramon, toen drivers herinstall, en toen ultramon weer!
Hmmm, ik weet niet hoe hij het precies doet, maar bij mij is het zo (nVidia kaart) dat als er een monitor direct op DVI wordt aangesloten en 1 op D-SUB, de DVI monitor als no. 1 gezien wordt. Maar zodra ik er een adaptertje tussenzet om beide op D-SUB aan te sluiten is de monitor die direct op D-SUB zit ineens no.1 en degene met adaptertje is no. 2 geworden.Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:16:
[...]
Als je de kabels omwisselt, dan denkt de vidkaart toch dat links rechts is en andersom?
Verwijderd
MisteRMeesteR schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:55:
Ik heb sinds gisteren ook een DualMonitor setup
2 x Samsung 710N 17"TFT
Werkt tot nu toe erg prettig, natuurlijk is het wennen maar ik weet nu al dat ik geen miskoop heb gedaan. Tóch heb ik enkele vragen:
-Is het mogelijk om een DVD af te spelen op 10:4 formaat? (2560x1024 dus)
Ik heb al geprobeerd om windowed af te spelen en het beeld uit te spreiden over de 2 schermen maar dan krijg ik alsnog alleen maar beeld op 1 monitor. (ik speel af met PowerDVD) Search is ook al gebruikt, en de meeste topics zijn oud, misschien heeft één van jullie dé oplossing.
Weet iemand een Racegame welke je op dual screen kunt spelen?
Dit is ff een vraag die net in me opkomt, nog niets gezocht dus
Hoe zorg ik ervoor dat mijn icoontjes in de taakbalk uiterst rechts komen te staan?
Nu is het zo dat op de linker monitor de start knop staat én de icoontjes naast de klok. Dit wil ik dus (incl. klok) op de rechtse monitor hebben. Ik gebruik Ultramon, dus een 2e taskbar heb ik al wel.
Verwijderd
Je moet de hardware versnelling van de gpu op minimum zetten (rechtsklik bureaublad, eigenschappen, troubleshoot, ...). Dan kun je films (dvd, avi, ... ) bekijken uitgestrekt over je multi-monitors.
Verwijderd
Je moet de hardware versnelling van de gpu op minimum zetten (rechtsklik bureaublad, eigenschappen, troubleshoot, ...). Dan kun je films (dvd, avi, ... ) bekijken uitgestrekt over je multi-monitors.MisteRMeesteR schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:55:
Ik heb sinds gisteren ook een DualMonitor setup
2 x Samsung 710N 17"TFT
Werkt tot nu toe erg prettig, natuurlijk is het wennen maar ik weet nu al dat ik geen miskoop heb gedaan. Tóch heb ik enkele vragen:
-Is het mogelijk om een DVD af te spelen op 10:4 formaat? (2560x1024 dus)
Ik heb al geprobeerd om windowed af te spelen en het beeld uit te spreiden over de 2 schermen maar dan krijg ik alsnog alleen maar beeld op 1 monitor. (ik speel af met PowerDVD) Search is ook al gebruikt, en de meeste topics zijn oud, misschien heeft één van jullie dé oplossing.
Weet iemand een Racegame welke je op dual screen kunt spelen?
Dit is ff een vraag die net in me opkomt, nog niets gezocht dus
Hoe zorg ik ervoor dat mijn icoontjes in de taakbalk uiterst rechts komen te staan?
Nu is het zo dat op de linker monitor de start knop staat én de icoontjes naast de klok. Dit wil ik dus (incl. klok) op de rechtse monitor hebben. Ik gebruik Ultramon, dus een 2e taskbar heb ik al wel.
Verwijderd
Die dingen zijn erg moeilijk te krijgen als consument.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
hoe bedoel je "hij ziet hem niet" ?matsume schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:46:
Ik wou net mijn 2de monitor aansluiten maar hij ziet hem niet.
Ik heb nu als primaire een samsung 205bw(dvi) en wil als secundaire een 17" samsung crt nemen(heeft vga), maar aangezien mij videokaart(6800gt) 2x dvi heeft, heb ik bij de 17" dus een verloopstukje.
Het probleem is dus dat ie hem niet ziet.
Moet ik mijn computer eerst opnieuw starten of is dat niet nodig?
Nu ziet hij ze iig niet.
En als wat soulrider zegt niet helpt, het kan nooit kwaad om te herstarten.matsume schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:46:
Ik wou net mijn 2de monitor aansluiten maar hij ziet hem niet.
Ik heb nu als primaire een samsung 205bw(dvi) en wil als secundaire een 17" samsung crt nemen(heeft vga), maar aangezien mij videokaart(6800gt) 2x dvi heeft, heb ik bij de 17" dus een verloopstukje.
Het probleem is dus dat ie hem niet ziet.
Moet ik mijn computer eerst opnieuw starten of is dat niet nodig?
Nu ziet hij ze iig niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Mud.Starrr op 17-07-2006 02:23 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
spellen in dual screen gaat vrijwel nooit, er zijn maar een handjevol games waarmee het kan.Bamikwal schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:42:
Hey jongens,
Ik zat eigenlijk zelf ook na te denken over een duel screen opstelling.
Ik hoor heel veel positieve reacties over dual screen en lijkt me ook erg
fijn om te hebben. Ik gebruik veel photoshop en daar heb je veel ruimte
voor nodig! en speel ook vaak spellen.
Kan je nou ook elk spel in duel screen spelen? word het beeld compleet
uitgerekt of zie je ook daadwerkelijk veel meer meer en kan je beter om je
heen kijken?Ik hoor namelijk veel mensen praten over duel screens
en dat ze dan op 1 monitor een spel spelen en dan de ander windows laten
draaien? En wat heeft nu meer impact op beide monitors een spel draaien
of op 1 monitor een spel en daar naats 1 monitor windows![]()
Is het dan gewoon niet beter om 1 20-21inch wide screenscherm te nemen
en daarnaasteen 17 inch schermpie? omdat je die toch alleen voor windows
gebruikt dan![]()
nou als iemand t nog een beetje begrijpt en een antwoord kan geven:P
alvast ebdankt
-bami
Als je wat minder budget hebt kun je imo beter voor 1 goede monitor en 1 kleinere/minder dure/slechtere gaan.Terw_Dan schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:56:
[...]
En dualscreensetup is het fijnste met 2 dezelfde monitoren.
Dat vind ik dus echt een hel om mee te werken. Ik heb een tijd met een 20 en een 22" monitor gewerkt maar moet zeggen dat ik me continu zat te ergeren aan het feit dat de resos niet gelijk waren.Technicality schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:18:
[...]
Als je wat minder budget hebt kun je imo beter voor 1 goede monitor en 1 kleinere/minder dure/slechtere gaan.
Mijn setup ook maar eens showen dan:
Leeg:
[afbeelding]
Vol:
[afbeelding]
Zónder imageshack popups
U ziet: 3 schermen, met de reso's: 1024*768 - 1152*864 - 1280*1024
De wallpapers zijn op skins.be te vinden
nou, ik vind het erg vervelend als beide schermen niet op dezelfde reso draaien en zeker als je verschillende schermen gaat gebruiken dat ze er vaak niet hetzelfde uitzien.Bamikwal schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:47:
Waarom is het dan fijner om met 2 dezelfde schermen
te werken is toch een beetje geld verspilling. Als je er 1
altijd gebruikt om spellen te doen en de ander alleen
gebruikt om alleen msn open te laten ena ndere kleinere
programmas lkijkt mij opzich handiger.
Kan iemand alle nadelen daarvan eens opnoemen van
zo'n setup ?![]()
En welke monitor kan je het best zetten naast een 20inch
wide screen17inch of 19inch het moet ong even hoog zijn
zodat het in elkaar over loopt.
-bami
Ik vind het vervelend omdat als je van de ene naar de andere monitor gaat je cursor nooit echt op 1 lijn beweegt. daarbij is het zo dat ook al heb je schermen van dezelfde hoogte je bij de ene monitor meer pixels zult hebben als bij de andere (20" WUXGA heeft er 1050 bijv, tegenover 1024 van een 17" 4:3).Bamikwal schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:19:
Hoezo als de scherm kwa hoogte toch hetzelfde zijn zit er toch weinig verschil in of zie ik da nou weer verkeerdOf heeft verschilende rezos echt veel nadelen?
[ Voor 29% gewijzigd door KraveN op 26-07-2006 10:05 ]
Verwijderd
Voor waar jij het zou gaan gebruiken zou ik voor 1 goede 19" gaan.. Mischien wel een 20 inch widescreen ? Photoshoppen en 3DMax open op 2 schermen is idiaal, maar gamen en op het andere scherm MSN 'in de gaten' houden vind ik persoonlijk onzin..KraveN schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:01:
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe pc, ook zit ik te denken aan een dual screen opstelling. Ik heb op dit moment al een 19 inch tft en ik zit te twijfelen om er nog een 19 inch bij te kopen. Ik zal in dit geval nooit twee gelijke schermen krijgen en dus waarschijnlijk last hebben van kleur verschil en vormgeving. Dus ik vroeg mij af of het verstandig is om een 19 inch erbij te kopen of beter twee 17 inch tft's kan aanschaffen.
Dualscreen lijkt me handig om bijvoorbeeld tijdens games, msn enzo op het andere scherm te kunnen zien wat er gebeurd. Ik gebruikte eerst nog photoshop maar tegenwoordig niet meer.
Ik las net ook ergens dat je toch moest alt tabben om in je andere venster te kunnen werken dus misschien is het ook wel beter om één groot scherm te kopen.
Verwijderd
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Spellen kunnen nu eenmaal niet über-widescreen. Check de TS eens voor een aantal links voor spellen die het wél doen op multi-monitors.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 03:03:
Okay, ik heb ook een dual screen aangeschaft. 2 19 inch widescreen monitors.
Nu heb ik 1 probleem. Als ik een spel opstart, schakelt 1 monitor zichzelf automatisch uit. Hoe kan ik dit verhelpen? Ik heb een geforce 7600 GS.
Als je een Nvidia kaart hebt kan het geloof ik met Nview desktop manager.djgeronimo schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:11:
weet iemand hoe je bv kan instellen dat als je een bepaald programam opent, dat hij het moet weergeven op monitor 1? Anders moet ik nogal veel slepen
Die kun je er toch links en rechts naast zetten, zodat je 3 monitors hebtLoneWolf schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:38:
* LoneWolf verkoopt zijn Dual setup weer ivm aanschaf apple macintosh
Pff.. 't is Speurders niet2x Samsung 193T 19" zit nog bijna jaar fabrieksgarantie (onsite?) op.
( Ook eventueel Shuttle 2.8 HT / 1 GB / Ati X800 PRO 256 MB erbij te koop)
PM me maar als je interesse hebt.
Waar zie jij die dual screen wallpapers staan? Ik ken interface lift alleen van high-res wallpapers namelijk. Zie er ook geen 3360*1050 dingen tussenstaan.M-co schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:44:
En nog wat dual screen wallpapers. Veel en van goede kwaliteit.
http://interfacelift.com/wallpaper/categories.php
Dus, hang die dingen gewoon lekker aan je macje. Ook voor een appel geldt "hoe meer monitoren hoe beter"LoneWolf schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:38:
* LoneWolf verkoopt zijn Dual setup weer ivm aanschaf apple macintosh
[ Voor 34% gewijzigd door LoneWolf op 28-07-2006 14:38 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Hmm dan heb ik pech want ik heb een Ati, 9600 om precies te zijnTheZeroorez schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:41:
[...]
Als je een Nvidia kaart hebt kan het geloof ik met Nview desktop manager.
Verwijderd
Snap ik. Maar het moet toch mogelijk zijn dat mijn spel op 1 monitor afspeelt en dat ik mijn desktop op mijn andere monitor kan zien zonder dat die zich uitschakelt?TheZeroorez schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:41:
[...]
Spellen kunnen nu eenmaal niet über-widescreen. Check de TS eens voor een aantal links voor spellen die het wél doen op multi-monitors.
[
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Je moet even in Ultramon/nView instellen dat je 2 bureaubladen hebt ipv. 1. Dit probleen had ik eerst ook en dit heb ik zo verholpen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:08:
[...]
Snap ik. Maar het moet toch mogelijk zijn dat mijn spel op 1 monitor afspeelt en dat ik mijn desktop op mijn andere monitor kan zien zonder dat die zich uitschakelt?
Iemand tips?
Stop! Meerdere monitoren met SLI kan NIET, dit kan alleen wanneer SLI uitgeschakeld staat in het nVidia control panel. Volgens mij verwar je hier de term SLI met de nforce 4 SLI chipset. Even opletten dusMeIsTwisted schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:22:
Ik zie dat in de TS staat dat dual screen niet kan met SLI. Dit is niet waar. Ik heb zelf een ASUS A8N-SLI met een ASUS ATI EAX700 en een EAX600 en kan hier 4 monitoren aan hangen. Ik moest wel ff zoeken voordat ik juiste combi had, want bijv 2x een EAX700 werkte niet.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Neuh... 4 schermen 19w??? Dat is 1,64m scherm.... dan krijg ik echt last van mijn nek denk ik. OfTheZeroorez schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:17:
Ze passen iig wel mooi naast elkaar
Maar je doelt denk ik op dualscreen? 2x Dualscreen is namelijk 4 schermen breed
Maar waarom zou het niet te doen zijn? Als jij het scherm fijn vindt gaat het prima.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Je kunt toch wel gewoon SLI uitzetten en dan elke kaart een beeldscherm geven?Carel schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:22:
Arhh, ik heb net een aantal pogingen gedaan ommeteen SLI systeem dual screen aan de gang te krijgen. Nu lees ik idd dat het niet kanNaar mijn mening slaat het nergens op, SLI betreft vaak de power users en deze hebben vaak zat een multi monitor setup. Het lijkt mij dat het technisch helemaal geen probleem is, maargoed daar denkt Nvidia anders over.
Ja ok, maar das een hoop gedoe iedere keer-DG- schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:15:
[...]
Je kunt toch wel gewoon SLI uitzetten en dan elke kaart een beeldscherm geven?
Ik heb zelf de samsung 770P in dualscreen setup maar het is het wel waard!!Bamikwal schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:12:
Ik zat zelf ook al te kijken naar 2 monitoren en ik denk dat het toch iets beter is om 2 dezelfde te kopen ja. Ben van egdachten veranderd 2 verschillende resoluties kan behoorlijk irri zijn vooral als je van het eene naar eht andere sleept en het word opeens 2x kleiner.
Maarja ik zoek dus 2 monitoren die erg goed ijn voor photoshop werk. Die tft schermen zijn meteen gruwelijk duur bijv de samsung 770p.... Dat is gewoon neit te betalen. Weet iemand een goede vervangende oplossing de kleurechtheid en de kleurweergaven moeten echt hee goed zijn. En de randen van het scherm niet al te dik.
Verwijderd
2 maal 19 inch widescreen staat op pixmania goedkoop: 200 euro per schermBamikwal schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:12:
Ik zat zelf ook al te kijken naar 2 monitoren en ik denk dat het toch iets beter is om 2 dezelfde te kopen ja. Ben van egdachten veranderd 2 verschillende resoluties kan behoorlijk irri zijn vooral als je van het eene naar eht andere sleept en het word opeens 2x kleiner.
Maarja ik zoek dus 2 monitoren die erg goed ijn voor photoshop werk. Die tft schermen zijn meteen gruwelijk duur bijv de samsung 770p.... Dat is gewoon neit te betalen. Weet iemand een goede vervangende oplossing de kleurechtheid en de kleurweergaven moeten echt hee goed zijn. En de randen van het scherm niet al te dik.
En hoe wil je een wacom aansluiten op dual screen word toch alles uitgerekt? teken je een vierkant word eht een rechthoek....
[ Voor 7% gewijzigd door BarthezZ op 17-08-2006 00:50 ]
Verwijderd
Nee, je kaart heeft maar 2 dacs, dus maar schermen kunnen aangestuurd worden. Zet je je tv aan, moet er een monitor opgeofferd worden.Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:37:
En nog een vraagje.. Als ik mijn tv-out enable krijgt mijn secondary monitor geen signaal meer. Is dit te voorkomen?
bvd!
Ga eens kijken naar Ultramon.superbartt schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 00:49:
Ik heb nu een dual screen setup, met 2 verschillende reso's , maar ik krijg mn wallpaper niet goed,
reso's zijn 1280*1024 & 1024*768,
hoe is het mogelijk dat ik op allebij de schermen een mooie kloppende wallpaper heb (nu vallen er stukken weg op het kleinere scherm) of dat ik per scherm een verschillende wallpaper heb?
(btw:
Dual screen setup ownt echt zwaar met devven, links code, rechts preview ^^ )
mischien nog even handig te vermelden dat mn vga een 7800 GS is
Volgens mij is dit niet geheel juist. Ik heb vroeger op mijn Geforce 2 (of 4, kweet het niet meer) gewoon 2 monitors (1x TFT, 1x CRT) + 1 tv aangesloten in duplicate mode. En het lijkt me niet dat een Geforce uit die tijd 3 dacs aan boord had.Sjah schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:44:
[...]
Nee, je kaart heeft maar 2 ramdacs, dus maar schermen kunnen aangestuurd worden. Zet je je tv aan, moet er een monitor opgeofferd worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 21-08-2006 07:00 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Kite op 22-08-2006 15:21 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
[ Voor 46% gewijzigd door Snippertje op 30-08-2006 23:16 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Heb je wat meer info over het systeem waarop dit draait, vooral type geluidskaart, welke videokaart, etc. maar dit kan echt heel veel oorzaken hebben, en meestal zijn het dingen die je niet 123 zult vinden.Razor.Timo schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:15:
Ik heb nu ook dual screen. Alleen stotter me muziek nu?Weet iemand wat dit kan zijn?
Heb ook al gekeken naar CPU verbruik maar die is bij het stotteren 0~2% Het stotteren is niet regelmatig en minder dan 1sec maar wel zwaar irritant...
[ Voor 7% gewijzigd door defusion op 31-08-2006 00:42 ]
Ik heb eendefusion schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:41:
[...]
Heb je wat meer info over het systeem waarop dit draait, vooral type geluidskaart, welke videokaart, etc. maar dit kan echt heel veel oorzaken hebben, en meestal zijn het dingen die je niet 123 zult vinden.
Owja, en heb je mss iets overgeclocked ofzo? probeer dat dan eens tijdelijk terug te zetten.
Verwijderd
Dit is opgelost. Bleek dat ik per ongeluk ipv voltage cpu mijn pci/agp frequency had verhoogd.Razor.Timo schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:30:
[...]
Ik heb een
Pentium-M 730 met Asus P4P800E-Deluxe
Geforce 6800GT
2x512 GEIL ram
Audio onboard
Maar ik had dit voordat ik het tweede scherm aansloot nog niet... Alles is trouwens wel overgeklokt, maar dat was ook zo voordat ik het tweede scherm aansloot.
To rule the entire world your servants should be loyal .
Verwijderd
Qua aantal pixel heb je met 2x17" meer pixels dan met 2x19". Daar komt bij dat 2x widescreen wel erg "wide" is. Ik zou voor 2x 17" gaanVerwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:43:
Ik zit met het volgende:
Ik wil twee LCD schermen aanschaffen om extended desktop te gaan draaien.
Mijn keuze was zo goed als gemaakt om voor de Samsung Syncmaster 740BF te gaan, twee stuks daarvan dus. Dit is gewoon een erg mooi 17 inch scherm.
Welke ik echter vandaag ook zag bij Saturn in Rotterdam was de Samsung SyncMaster 940BW. Deze is 19 inch, maar breedbeeld. Daardoor is die iets minder hoog als de 740BF, maar wel lekker breed.
De prijs van de 940BW was erg interessant en in de webshop waar ik mijn bestelling al wilde plaatsen is hij zelfs goedkoper als de 740BF.
De vraag is wat het meest verstandige is om te kiezen.
Wat ik met de schermsetup wil doen is voornamelijk audio productie en daarnaast misschien wat videobewerking, grafisch werk en sites bouwen. Ook surf ik dagelijks, maar kijk nooit films op mijn pc.
Wat punten op een rij:
940BW
Voordelen
- Breeeeeeeeeeeed, stoer staat het wel ja
- Een breed scherm is wel handig bij audio productie
Nadelen
- Misschien maken twee schermen het té breed, waardoor je teveel met je hoofd moet draaien
- De breedbeeld resolutie werkt niet altijd in zijn voordeel met grafisch werk, sites bouwen en games.
Bij de 740BF kan ik niet echt voordelen of nadelen opnoemen, dat zouden gewoon schermen zijn waarmee ik kan werken dat weet ik zeker. Punt is dus of twee breedbeeld schermen (2x 19" 16:9 i.p.v. 2x 17" 4:3) voor hetzelfde geld niet een betere optie zijn?
Iemand?Sitethief schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:15:
Even een kort vraagje. Heb hier een laptop die op m'n werk dual screen zit en thuis niet, maar als ik hem dan weer aan sluit op de tweede monitor dan moet ik die weer handmatig instellen, is er een manier dit automatisch te laten verlopen? Of kom ik dan bij hardwareprofielen terech? Ik weet dat het kan maar kan het nergens vinden.
Alvast bedankt.
To rule the entire world your servants should be loyal .
Ik zit met hetzelfde probleem, en ook ik zou een automatische oplossing erg handig vinden. Misschien dat iemand suggesties heeft voor een tooltje?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq