Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 38 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.796 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik weet dat er veel verwacht wordt van Conroe, maar ik wil toch eerst onafhankelijke benchmarks e.d. zien. Van de GF7900 werd ook erg veel verwacht eind vorig jaar ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

hjs schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:51:
En ik kan met niet voorstellen dat je met AM2 vlak voor de deur nog geld uitgeeft aan een S939 mobo ;)
Volwassen en bewezen technologie tov. nieuwe en onbewezen technologie ? Betaalbaar vs. duur ? Leverbaar vs. schaars ? Persoonlijk heb ik iets teveel kinderziektes meegemaakt met dergelijke nieuwigheden dat ik nu wel beter weet. Het is nooit leuk dat je op BIOS revisies moet wachten voor een heel irritante bug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
hjs schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:30:
Ik weet dat er veel verwacht wordt van Conroe, maar ik wil toch eerst onafhankelijke benchmarks e.d. zien. Van de GF7900 werd ook erg veel verwacht eind vorig jaar ;)
O.a. Anand heeft behoorlijk onafhankelijk getest. Persoonlijk denk ik dat dit niet met de GF7900 te vergelijken is en dat Intel dit gewoon waar gaat maken.

Maar je hebt gelijk, altijd eerst reviews en kinderziekten afwachten !

Ben verder benieuwd of ATI ook een chipset voor het Conroe platform gaat maken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 18:17
Astennu schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:55:
[...]

Tja ik zat wel aan het bord te denken maar wou het niet doen omdat AM2 er bijna is. Die Conroe boeit me niets die is er de komende 2-4 maanden nog niet AM2 in 2 weken. Dus ik overweeg een DFI AM2 moederbord.

En daar na een K8L ben totaal geen Intel fan ze hebben al te veel marktaandeel. Maar Ik wil wel het maximale uit me CF setup gaan halen :) anders leg je geen 1000 euro voor vga kaarten neer :)
De Conroe komt eind Juli/Begin Augustus dus dat valt wel mee. Indien deze presteert naar wat nu al getoond is ga ik zeker over. Het AM2 platform van AMD is van wat er tot nu toe gereviewed is erg matig en biedt eigenlijk alleen maar minder tov. socket 939.
Het maakt mij niet uit, Intel, AMD, Nvidia of ATI, indien het maar snel, goedkoop, stabiel is.
Jouw beredenatie van dat Intel te groot is en dat je daarom geen Intel zou willen gaat daarom ook
nergens over, maar goed uiteindelijk pak je alleen jezelf daarmee :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:46
epo schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:26:
[...]

De Conroe komt eind Juli/Begin Augustus dus dat valt wel mee. Indien deze presteert naar wat nu al getoond is ga ik zeker over. Het AM2 platform van AMD is van wat er tot nu toe gereviewed is erg matig en biedt eigenlijk alleen maar minder tov. socket 939.
Het maakt mij niet uit, Intel, AMD, Nvidia of ATI, indien het maar snel, goedkoop, stabiel is.
Jouw beredenatie van dat Intel te groot is en dat je daarom geen Intel zou willen gaat daarom ook
nergens over, maar goed uiteindelijk pak je alleen jezelf daarmee :)
AM2 bied wel degelijk meer dan S939. Met Low latency geheugen is de prestatie 5-10% hoger. + Pasifica ( Visualisatie Technologie ) Niet dat veel mensen daar direct gebruik van maken maar het is een + punt. En de 32 bit prestaties zijn idd veel beter maar de vraag is of dat in 64 Bit nog steeds zo een groot verschil is. We shal see. De K8 is wel wat veroudert ja maar de K8L komt er aan en hopelijk trekt die het gelijk. Ik blijf mooi AMD en ja ik heb me zelf er mee maar dat boeit me niet. Die pc die ik dan heb kan makkelijk 3 jaar mee en zo lang doe ik er echt niet mee. Max een jaar en dat zal al erg lang zijn. Dus tegen die tijd kijk ik wel weer. Hopelijk AMD weer aan de top. Ik heb totaal geen respect voor Intel in de manier hoe hun doen TOV AMD. Zoals kortingen op cpu's geven als je alleen maar Intel koopt. En AMD licenties laten kopen op SSE en SSE2 en 3 en vervolgens zelf te koppig zijn om een licentie op AMD64 en NX Bit te nemen. Neeh ze moesten gewoon zelf met iets op de markt komen wat hetzelfde was om niets te hoeven betalen. Maar ondertussen kan amd niet veel omdat ze zig aan allemaal stomme contrakten moeten houden. Zoals beperkte productie uitbesteden bij 3e. Per verkochte X86 cpu X $ betalen aan licenties. Ik bedoel maar.....

En dat is voor mij een rede om geen intel te kopen en dan neem ik die 10-20% lagere prestaties graag voor lief. :) Je hoeft het er niet mee eens te zijn. En zal nu ook niet meer offtopic gaan maar zo denk ik er gewoon over. En hopelijk krijgen we ooit eerlijke concurentie zoals tussen ATi en Nvidia die bij ongeveer even groot zijn en het zelfde markt aandeel hebben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:53

Pubbert

random gestoord

Al ergens anders X1900GT gespot? Tot nu toe de enige bij Snogard.

Btw, Astennu je ondertitel is nu wel erg outdated.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
nog wel toch? of zit het al in cat 6.4?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35

Gamer

mobile

ik heb hier nu de crossfire setup op een Yonah setupje, en ik moet zeggen dat die dingen stroom zuipen !!!!
een 550Watt SLI voeding kan het gewoon niet trekken...
standaard clocks gaat nog juist, maar overclockt valt dit ding uit...

10K standaard 06 benchmarks..

ivm Intel/AMD, ik kom van een FX-57 setup naar een Yonah T2600 en het verschil is niet alleen merkbaar in games, benchmarks,.... maar ook in het geluid :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Gamer schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:11:
ik heb hier nu de crossfire setup op een Yonah setupje, en ik moet zeggen dat die dingen stroom zuipen !!!!
een 550Watt SLI voeding kan het gewoon niet trekken...
standaard clocks gaat nog juist, maar overclockt valt dit ding uit...

10K standaard 06 benchmarks..

ivm Intel/AMD, ik kom van een FX-57 setup naar een Yonah T2600 en het verschil is niet alleen merkbaar in games, benchmarks,.... maar ook in het geluid :)
Kijk even een paar post terrug daar heb ik tests gepost met verschillende voltages en heb een profile gamaakt die 90 Watt per kaart minder gebruikt in full 3d load. En ook een setting die XTX speeds haald maar dan met 30 watt minder verbruik.

Dit is geen goede vergelijking he. Je gaat van een FX 57 Singel core naar een Yonah Dual core. Dan moet je ook eerst een AMD dual core ervaren hebben. Want ik merkte ook veel verschil in prestatie toen ik van singel naar dual ging. En mijn pc is nu ook lekker stil cooler loopt met dit weer op 1300-1600 RPM @ 2.4 GHz full load 49c. ( Voltage 1.2v en het is geen mobile versie maar scheeld wel een wattje of 25 dus nu heb ik een TPD van 65 Watt of zo )

[Voor 30% gewijzigd door Astennu op 09-05-2006 10:13]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:04
Over het AMD - Intel verhaal maak het toch niet uit welke je kiest als je games speelt op hoge resolutie. Ik ga voor CF icm De 4800 maar de CF is toch de bottleneck op hoge resoluties of heb ik het mis?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Versteegrob schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:08:
Over het AMD - Intel verhaal maak het toch niet uit welke je kiest als je games speelt op hoge resolutie. Ik ga voor CF icm De 4800 maar de CF is toch de bottleneck op hoge resoluties of heb ik het mis?
Met AAA en HQ AF Wel ja. vooral als je Super AA gaat gebruiken. Dus dan zal het wel niet al te veel uitmaken wat voor een cpu je hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
OMG Zie net dat ik niet eens een andere Cooler op me 2e kaart kan hebben door dat ****** Asus bord. Er zit mischien maar een halve CM tussen me X-FI. En me Zalman VF900. Er gaat ook totaal geen lucht door de cooler heen. Erg jammerlijk. Dus nu moet ik wel de stock cooler gebruiken tot ik een ander moederbord gekocht heb.

Heb het getest en me X1900 XTX wordt zo heet dat i artifacs gaan geven in ATi tool en dat deed i met voldoende ruimte rondom de cooler niet. Dus dat wordt met stock cooler werken en low power profiles ( Mits dat teminste werkt )

Hopelijk komt AM2 dan heeeeeeeeel snel want dit is echt 5x niets.

Echt jammer dat die DFi zo duur is die hebben namelijk wel genoeg ruimte tussen de kaarten en het onderste slot doordat het bovenste PCI-E slot iets hoger zit.

[Voor 36% gewijzigd door Astennu op 09-05-2006 17:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Daarom ook dat die coolers op de dual slot coolers lucht horizontaal verplaatsen ipv. verticaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Phuncz schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:45:
Daarom ook dat die coolers op de dual slot coolers lucht horizontaal verplaatsen ipv. verticaal.
Neeh dat was mij ook wel duidelijk. Gelukkig hebben we nog moederbord bouwers zoals DFI die het wel mogelijk maken om 3e party coolers te gebruiken in Crossfire.

Is er al iets bekend over een AM2 chipset van ATi ? die CF590 of zo niets ? Want Nvidia heeft de Nforce 550 en 570 al klaar staan.

[Voor 16% gewijzigd door Astennu op 09-05-2006 19:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coolfris
  • Laatst online: 24-10-2021
Astennu schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:50:
OMG Zie net dat ik niet eens een andere Cooler op me 2e kaart kan hebben door dat ****** Asus bord. .
Tussen de geluidskaart zit idd zeker weinig ruimte. Die accelero is bewust of niet dan ook beter ontworpen dan die zalman. De fan steekt er namelijk mooi tussenuit en pikt zo z'n frisse lucht mee.
Als je je acelero op je XTX zet en je zalman op de CF dan zou het beter moeten zijn, lijkt mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Of voor waterkoeling gaan. Echt uitgebreid setje hoeft niet, belangrijkste is twee SLI/CF blokjes. Een premade oplossing (zoals bv. de AquaGate van CoolerMaster) zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
coolfris schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:11:
[...]

Tussen de geluidskaart zit idd zeker weinig ruimte. Die accelero is bewust of niet dan ook beter ontworpen dan die zalman. De fan steekt er namelijk mooi tussenuit en pikt zo z'n frisse lucht mee.
Als je je acelero op je XTX zet en je zalman op de CF dan zou het beter moeten zijn, lijkt mij.
Jah zat ik ook al aan te denken voor die 16 euro heb je wel een betere cooler dat stock.

• Astennu
Als het goed is heb ik vrijdag me X1900 CF binnen. Hopelijk krijg ik dan niet nog meer tegenslagen en werkt het meteen een beetje redelijk :)

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:14
Astennu schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:03:
[...]

Neeh dat was mij ook wel duidelijk. Gelukkig hebben we nog moederbord bouwers zoals DFI die het wel mogelijk maken om 3e party coolers te gebruiken in Crossfire.

Is er al iets bekend over een AM2 chipset van ATi ? die CF590 of zo niets ? Want Nvidia heeft de Nforce 550 en 570 al klaar staan.
RD580 = Am2 ready, daarom zie je nog niet zoveel mobo's met deze chipset.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Astennu
Althalus schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:48:
[...]

RD580 = Am2 ready, daarom zie je nog niet zoveel mobo's met deze chipset.
Uhmm ben benieuwd of de AM2's ook hogere HTT speeds kunnen. De RD580 was er op gemaakt. Echt kan ik die hoge speeds niet halen. Andere halen wel 4x360 mhz en 3x400. Ik kan maximaal 240x5 halen klopt ook niet helemaal moet ook hoger kunnen lijkt mij.

Maar ben benieuwd hoeveel moederborden er straks bij de AM2 relelease beschikbaar zijn. Hopelijk een DFi of ABiT.

Is er al iets bekend wanneer ATi met nieuwe mobility chips komt ? of moet ik dan naar een laptop zoeken met een X1800 ? Want ik wil wel iets snellers dan een X1600. Hij moet 3 jaar mee kunnen en dan nog wel een beetje games kunnen draaien als i 2/3 jaar oud is.

• Wackmack
coolfris schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:11:
[...]

Dus 2 x accelero op de 1900XT + X-FI op het asus moederbord gaat wel werken? Dit wil ik namelijk kopen.

Anoniem: 107626

Astennu schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:26:
[...]

Is er al iets bekend wanneer ATi met nieuwe mobility chips komt ? of moet ik dan naar een laptop zoeken met een X1800 ? Want ik wil wel iets snellers dan een X1600. Hij moet 3 jaar mee kunnen en dan nog wel een beetje games kunnen draaien als i 2/3 jaar oud is.
Ik denk dat er wel nieuwere modellen komen met 80nm process. Ik gok er wel op dat er een X1700 mobility aan zit te komen. Maar jah vergeleken met je X1900 setup is dat natuurlijk niet veel gaming-power. De X1600 mobility die ik heb draait games van een jaar geleden redelijk tot goed, maar nieuwe games zijn toch lastig. Maar de grootste bottleneck bij een laptop is de 5400RPM schijf die je er standaard bij krijgt, en in mindere mate het geheugen (1GB).

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

De highend ATi Mobilty zijn om de 1 of andere reden nooit populair bij notebookmakers :{ Hoewel de X700 en 9700 mobility's ATi erg veel marktaandeel geleverd hebben (Vooral Asus en Acer) zijn die highends (9800, X800, X1800) nooit populair, en slechts in 1 enkel type notebook te verkrijgen.

Erg vaag, zou graag eens weten waar het aan ligt? Bied ATi ze niet goed genoeg aan? Die Dell met die 6800 is erg populair, dus er is zeker vraag naar highend GPUs in notebooks.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Astennu
Thund3r schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:19:
De highend ATi Mobilty zijn om de 1 of andere reden nooit populair bij notebookmakers :{ Hoewel de X700 en 9700 mobility's ATi erg veel marktaandeel geleverd hebben (Vooral Asus en Acer) zijn die highends (9800, X800, X1800) nooit populair, en slechts in 1 enkel type notebook te verkrijgen.

Erg vaag, zou graag eens weten waar het aan ligt? Bied ATi ze niet goed genoeg aan? Die Dell met die 6800 is erg populair, dus er is zeker vraag naar highend GPUs in notebooks.
Die 7800 Go's zie je idd wel veel.

Maar een X1700 zou voor mij wel goed zijn heb nu een 9700 mobility en die begint nu echt te traag te worden maar echt slecht is het natuurlijk niet. Maar wil wel ff vooruit kunnen. Dat dan samen met een X2 Turion cpu.

Ben benieuwd of dat CF morgen lekker gaat lopen. Kan die CF kaart ook in het onderste slot ? of is het beter om die boven in te doen ? Volgens mij maakt dat niet veel uit maar de meeste hebben de mastercard boven zitten dus vandaar de vraag.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Hij moet volgens mij in de bovenste.

Ik kan het niet zeggen, want mijn X1800GTO setup had geen mastercard nodig :Y)

[Voor 9% gewijzigd door Pubbert op 11-05-2006 15:17]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-04 08:22
Astennu schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:23:
[...]

Ben benieuwd of dat CF morgen lekker gaat lopen. Kan die CF kaart ook in het onderste slot ? of is het beter om die boven in te doen ? Volgens mij maakt dat niet veel uit maar de meeste hebben de mastercard boven zitten dus vandaar de vraag.
staat toch op mobo zelf.. staat ergens PCI-e Master 16x oid.. en meestal is het degene die het dichtst bij de CPU zit..

• Astennu
jimbojansen90 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:41:
[...]

staat toch op mobo zelf.. staat ergens PCI-e Master 16x oid.. en meestal is het degene die het dichtst bij de CPU zit..
Ik heb er nog niet echt naar gekeken moet ik zeggen. Maar anders moet ik de VF900 van me XTX af halen Accelero X2 er op zetten en dan de VF900 weer op de X1900 CF. Dus iets meer werk :)

• coolfris
Versteegrob schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:58:
[...]
Dus 2 x accelero op de 1900XT + X-FI op het asus moederbord gaat wel werken? Dit wil ik namelijk kopen.
Hier werkt het prima.

temps: bij kamertemp. 20C: proc 34/47C, kast 36/48C, graka's 49/82C (stock + CCC fan regeling)
Er zit 1 graadje verschil tussen de XTX en de CF.
Ik weet alleen niet of die X-FI breder is dan de Audigy 2 ZS die ik heb. Deze is evenbreed als de XTX. De accelero steekt er vier centimeter buiten.

*hand in de kast*

http://img276.imageshack.us/img276/4344/dsc002615zn.th.jpg
Astennu schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:41:
[...]

Ik heb er nog niet echt naar gekeken moet ik zeggen. Maar anders moet ik de VF900 van me XTX af halen Accelero X2 er op zetten en dan de VF900 weer op de X1900 CF. Dus iets meer werk :)
De CF is de onderste. Dat word dus iets meer werken ;) .

[Voor 24% gewijzigd door coolfris op 11-05-2006 17:05]

• Astennu
coolfris schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:56:
[...]

Hier werkt het prima.

temps: bij kamertemp. 20C: proc 34/47C, kast 36/48C, graka's 49/82C (stock + CCC fan regeling)
Er zit 1 graadje verschil tussen de XTX en de CF.
Ik weet alleen niet of die X-FI breder is dan de Audigy 2 ZS die ik heb. Deze is evenbreed als de XTX. De accelero steekt er vier centimeter buiten.

*hand in de kast*

[afbeelding]
Ah ke ziet er igg beter uit dan met de VF900. Maar X-Fi is evengroot dus dat moet wel werken. Hoe gaat dat overclocken via CF? of heb je dat nog niet gerprobeert ?

• coolfris
Astennu schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:04:
[...]

Ah ke ziet er igg beter uit dan met de VF900. Maar X-Fi is evengroot dus dat moet wel werken. Hoe gaat dat overclocken via CF? of heb je dat nog niet gerprobeert ?
Heb ik nog niet geprobeert. Doe ik ook bijna nooit. Alleen om af en toe te kijken hoe hoog de boel in 3DMark scoren kan. Zolang ik mijn spellen max 1600x1200 spelen kan ben ik tevreden totdat er een nieuwe kaart uit komt...of tot er plots een 30" TFT voor m'n neus staat.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Astennu schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:41:
[...] anders moet ik de VF900 van me XTX af halen Accelero X2 er op zetten en dan de VF900 weer op de X1900 CF.
Wat koelt er bij jou nu eigenlijk beter Astennu: de VF900 of de Accelero X2?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Astennu
FirefoxAG schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:15:
[...]
Wat koelt er bij jou nu eigenlijk beter Astennu: de VF900 of de Accelero X2?
Maakte niet veel uit qua core temp. PWM temp is met de Accelero X2 wat lager alleen hij maakt veel meer lawaai. Accelero X2 is stiller. Ik zou voor de Accelero X2 kiezen als je kijkt naar prijs en geluid.

Core temp zal 5c lager zijn als bijde op 100% lopen maar pwm 10-15c lager. Zelfde voor het geheugen. Maar qua oc resultaten maakte alleen de core temp veel uit mem presteerde hetzelfde.

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-02 16:18
is het mogelijk om met een x1800gto en een x1800xt(512mb) een crossfire setup te draaien op een dfi xpress 200 moederbord ? (rd480)

[Voor 4% gewijzigd door waterking op 11-05-2006 23:21]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online
waterking schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:16:
is het mogelijk om met een x1800gto en een x1800xt(512mb) een crossfire setup te draaien op een dfi xpress 200 moederbord ? (rd480)
mocht het werken, dan zal de xt zich aanpassen aan de gto waardoor je effectief 2 gto's hebt waarvan de xt op hogere clocks zal lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-02 16:18
dat die xt "mindere" performance krijgt is geen enkel probleem en wat betreft die gto ;p die klok ik wel op die snelheden }) (bedoeld voor benchsessie :P )

[Voor 16% gewijzigd door waterking op 12-05-2006 11:46]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0Henk 'm!
Prijzenslag op komst?

De eerste tekenen van een aankomende prijzenslag zijn er al.... nVidia zou de prijzen verlagen...de 7900GTX naar €399 en de 7900GT naar €249 om meer tegenstand te bieden aan de X1900GT. Verschillende ATi partners zouden hetzelfde aan het doen zijn. De X1900XTX zou ook naar €399 gaan, de X1900CF zou richting €379 gaan, de X1900XT gaat naar €349, terwijl de X1900GT richting €249 zou gaan. Verder dus de 1800GTO voor €199, de X1600XT rond de €139 en de X1600Pro rond de €89.

Zou de RV535 al stiekem de RV530 hebben vervangen waardoor de prijzen van de X1600 serie zo omlaag gaan? Massproduction stond namelijk gepland voor mei. Hetzelfde geld natuurlijk ook voor de RV505 en de X1300-serie. De RV560/570 staan vooralsnog gepland voor massproduction in Juli/Augustus.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
CJ schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:47:
Prijzenslag op komst?

De eerste tekenen van een aankomende prijzenslag zijn er al.... nVidia zou de prijzen verlagen...de 7900GTX naar €399 en de 7900GT naar €249 om meer tegenstand te bieden aan de X1900GT. Verschillende ATi partners zouden hetzelfde aan het doen zijn. De X1900XTX zou ook naar €399 gaan, de X1900CF zou richting €379 gaan, de X1900XT gaat naar €349, terwijl de X1900GT richting €249 zou gaan. Verder dus de 1800GTO voor €199, de X1600XT rond de €139 en de X1600Pro rond de €89.

Zou de RV535 al stiekem de RV530 hebben vervangen waardoor de prijzen van de X1600 serie zo omlaag gaan? Massproduction stond namelijk gepland voor mei. Hetzelfde geld natuurlijk ook voor de RV505 en de X1300-serie. De RV560/570 staan vooralsnog gepland voor massproduction in Juli/Augustus.
Moet zeggen dat het qua nieuws een beetje komkommertijd is momenteel. :'(

Zou graag eens wat horen over of en wanneer er een snellere versie van de R580 komt. Dit zou gezien deze prijsverlagingen moeten kunnen want er zit nu een behoorlijk gat met de "normale prijs" van de High end.

Zeker nu Vista steeds verder uitgesteld lijkt te worden vraag ik me bovendien af wanneer de R600 nou op de markt zou moeten komen. :?

Als ATI mikt op grosso modo gelijktijdige release met Vista kan dat nog een jaar duren. In de tussentijd moet er toch wel wat snellers dan de R580 serie komen. :P

Of zou het voor ATI een welkomme rustpauze zijn zodat ze hun resources wat beter kunnen verdelen over alle aandachtsgebieden (GPU/consoles/Chipsets) :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
leuk om te weten als je net een X1900 CF voor 495 euro hebt gekocht :D dus 100 te veel betaald :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Die prijsverlaging is gunstig :) Weet iemand btw wanneer de Cat 6.5 uitkomt?

btw:
http://www.google.com/tre...e&ctab=0&geo=all&date=all

;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Astennu schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:50:
leuk om te weten als je net een X1900 CF voor 495 euro hebt gekocht :D dus 100 te veel betaald :P
Ja... Idd... :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
Tja wanneer wordt die dan doorgevoerd in Nederland is de vraag?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 23009
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@ Astennu

hoe bevalt je CrossFire X1900 XTX setup?

Het zal wel gortig snel zijn :D

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 12-05-2006 14:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Versteegrob schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:33:
Tja wanneer wordt die dan doorgevoerd in Nederland is de vraag?
Ja idd, hopelijk voor 25 mei

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
Hoezo voor dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:09
Astennu schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:50:
Is een CF nou gewoon een XTX met crossfire mogelijkheden? Als dat zo is is t wel raar dat de CF dan goedkoper wordt dan de XTX?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dan komt m'n vakantiegeld en wil ik een X1900CF erbij kopen :D

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

De X1900CF heeft de clockspeeds van een XT, niet van een XTX ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:30

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

vet man, ATI stelt zijn roadmap af op onze grootste ''3d freak''..
ben benieuwd wat er niet zal gebeuren in de 13e maand... ;)
Thund3r schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:17:
De X1900CF heeft de clockspeeds van een XT, niet van een XTX ;)
zodat deze dus ook zondermeer met een xt gelinkt kunnen worden, anders moest men 2 types mastercards creëeren.

[Voor 57% gewijzigd door SAiN ONeZ op 12-05-2006 15:20]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:51:
@ Astennu

hoe bevalt je CrossFire X1900 XTX setup?

Het zal wel gortig snel zijn :D
Nou heb em nog niet :D Postbode was aan de deur maar was niemand thuis. Grrr. Morgen wordt i opnieuw aangeboden. Dus moet nog even geduld hebben :'( heb ik alleen niet meer :P
Stoffa schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:06:
[...]

Is een CF nou gewoon een XTX met crossfire mogelijkheden? Als dat zo is is t wel raar dat de CF dan goedkoper wordt dan de XTX?
Het is een X1900 XT met CF optie. Hij heeft 625 core en 1450 mem. Waar de XTX 650 1550 heeft. Maar ik ga ze bijde proberen op gelijke clocks te krijgen. Hopelijk kan me CF kaartje ook 800 of meer. En dan lage voltages gebruiken zodat me CF setup net zo veel gebruikt als een X1900 XTX standaard :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die laatste volg ik ff niet helemaal (kan zijn omdat ik nauwelijks meer op m'n benen kan staan van een überlange toneelspeeldag >:) ). Is dit een soort indicatie van wie hoe vaak in het nieuws is geweest?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nee, het is een indicatie van zoek-trends. Blijkbaar is er op Google meer gezocht op de termen "ATi Radeon" dan "nVidia GeForce". :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 149755

Heb vorige week nog een X1600pro aangeschaft, deze had nog gewoon een R530 core.
De kaart koste 87 euro en loopt nu op 700 core/ 1250Mem met 1,55V >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Heb net me CF setup in elkaar zitten. Echter wil CF niet aan. Ik vink het vakje aan dan krijg ik een melding dat de monitor aan de CF kaart moet zitten. Nou dat is zo want ik heb die dongel er tussen. Dan flitst het beeld en staat het vinkje weer uit. Dus hij wil niet aan :\

Drivers maar eens reinstallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fern
  • Laatst online: 25-05 15:40
Pffff, heb net op tijd m'n XTX verkocht voor 400 euri,anders zou ik nog lager moeten gaan. Ben ieder geval benieuwd wat er voor nieuws gaat komen,kan ik dat weer es proberen,bevalt het niet,dan gaat ie weer in de verkoop :7

PowerStation

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Ik heb nu op bijde kaarten de stock cooler gezet. En het valt me op dat de 2e kaart ( de XTX in dit geval ) Pas in windows stiller wordt. Tot dat de drivers geladen zijn blijft i op 100% lopen. Heb een hele reinstall gedaan. Dus ben benieuwd of het zo meteen wel werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 62850
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 149755 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 19:33:
[...]

Heb vorige week nog een X1600pro aangeschaft, deze had nog gewoon een R530 core.
De kaart koste 87 euro en loopt nu op 700 core/ 1250Mem met 1,55V >:)
Heb je daar benchmark scores van? 3dmark 03 ofzo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 149755

10000+

bij 3dM05: 5500

Het is overigens een 128Mb versie, oblivion draait redelijk goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online
Astennu schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:51:
Ik heb nu op bijde kaarten de stock cooler gezet. En het valt me op dat de 2e kaart ( de XTX in dit geval ) Pas in windows stiller wordt. Tot dat de drivers geladen zijn blijft i op 100% lopen. Heb een hele reinstall gedaan. Dus ben benieuwd of het zo meteen wel werkt.
pimpimmers heeft daar ook eens een topic over geopend.
hoort zo.

• Niet online
hmm oke, dus als je de CFE kaart er naast doet moet je gewoon de drivers op nieuw installeren en dan moet alles gereed zijn?, wel gek dat het systeem niet die andere kaart automatisch pakt en installeerd :X

maar goed ik wacht wel voor me CFE kaartje hehe, op de HCC dagen dit jaar maar eentje mee pikken of die nieuwe moet nog zien van hoe en wat, aangezien dat dat PPU gedoe best nog zwaar tegen valt, dan is crossFire idd een betere keuze.

ik had ATi Physics in me hoofd een R600 XTX voor me GFX en me huidige X1900 XTX voor me Physics maar ja aangezien dat die Ageia kaart nog best tegen valt zal dit mischien ook het geval zijn of niet?

toch maar afwachten van hoe of wat, want nu weet ik het niet meer :/ dan maar effe door kachelen met me X1900 XTX tot nog toe :D

[Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 13-05-2006 01:28]

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bever! schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:14:
[...]

pimpimmers heeft daar ook eens een topic over geopend.
hoort zo.
Yep dit topic Crossfire, videokaart in Slot2 blijft full speed draaien
Heb er nu een Accelero X2 op de kaarten en dan hoor je het niet eens meer als die 100% draait.

• Astennu
Pimpimmers20 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 08:05:
[...]

Yep dit topic Crossfire, videokaart in Slot2 blijft full speed draaien
Heb er nu een Accelero X2 op de kaarten en dan hoor je het niet eens meer als die 100% draait.
Dat idee had ik dus ook. Maar goed. Driver reinstall was mischien niet eens nodig. Maar ik had problemen met de stabliliteid van die Asus afgelopen weken. Windows is al 100x gecrached ook met BSOD's dus die hele installatie was gewoon gaar geworden. Kon de drivers ook niet meer verwijderen dus heb een reinstall gedaan. Daar na werkte het meten.

Ik heb ook even met ATi tool gespeeld en het werkt wel. Je moet alleen de 2e kaart handmatig een profiel laten laden. Mischien dat wizzard daar nog iets op vind. De FPS is goed te noemen. Ik had nog speelbare FPS in CSS met CS_militia. Op 1920-1200 alles max 16x HQ AF 12x Supper AAA.

Echter liepen andere net HDR mappen een beetje vaag. FPS was tussen de 80-140 maar hij liep af en toe stroef. Maar de FPS was niet te laag. Dus daar ga ik nog naar kijken. WoW was ook geweldig 1920-1200 alles maxed ook 16x HQ AF en 12x Super AAA 60 fps continu. ( Vsync was aan ).

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 09:17:
[...]

Dat idee had ik dus ook. Maar goed. Driver reinstall was mischien niet eens nodig. Maar ik had problemen met de stabliliteid van die Asus afgelopen weken. Windows is al 100x gecrached ook met BSOD's dus die hele installatie was gewoon gaar geworden. Kon de drivers ook niet meer verwijderen dus heb een reinstall gedaan. Daar na werkte het meten.

Ik heb ook even met ATi tool gespeeld en het werkt wel. Je moet alleen de 2e kaart handmatig een profiel laten laden. Mischien dat wizzard daar nog iets op vind. De FPS is goed te noemen. Ik had nog speelbare FPS in CSS met CS_militia. Op 1920-1200 alles max 16x HQ AF 12x Supper AAA.

Echter liepen andere net HDR mappen een beetje vaag. FPS was tussen de 80-140 maar hij liep af en toe stroef. Maar de FPS was niet te laag. Dus daar ga ik nog naar kijken. WoW was ook geweldig 1920-1200 alles maxed ook 16x HQ AF en 12x Super AAA 60 fps continu. ( Vsync was aan ).
Heb je haperingen? lage min.fps voor je gevoel? Profielen zijn belangrijk, ivm AFR.

Niet op voorraad.

• Astennu
edward2 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 10:40:
[...]

Heb je haperingen? lage min.fps voor je gevoel? Profielen zijn belangrijk, ivm AFR.
Nope het lijkt geen min fps probleem wasnt hij zit niet lager dan 70. Maar heb gister niet heel veel tijd gehad om te testen dus dat ga ik vanmiddag wel even doen. HL2 zal toch wel AFR gebruiken ?

Wat gebruikte sli ook al weer ? ATi kon igg 3 modes gebruiken : AFR , Supertrilling en nog een. Nja ik ga igg nog vel testen.

Edit:

Ben weer even aan het gamen geweest. CS S lijkt wat schokkerig geen idee wat het verooraakt FPS is minimaal 75 geweest. En als ik CF uit zet schokt het ook omdat ik dan onder de 40 kom te zitten. Dus echt 1:1 vergelijken is erg lastig. Bij NFS MW hetzelfde probleem min fps 65 en toch lijkt het soms heel stroef te lopen. Ervaren de andere CF gebruiker hier hetzelfde ? of ben ik de enige ? Renamen van .exe hielp bij NFS MW niet. Heb er ff fear van gemaakt maar peformance was ongeveer gelijk maar het schokkerige bleef.

[Voor 35% gewijzigd door Astennu op 13-05-2006 14:04]

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:43

SG

SG surft naar info hardewaren

Anoniem: 23009 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 01:25:

maar goed ik wacht wel voor me CFE kaartje hehe, op de HCC dagen dit jaar maar eentje mee pikken of die nieuwe moet nog zien van hoe en wat, aangezien dat dat PPU gedoe best nog zwaar tegen valt, dan is crossFire idd een betere keuze.

ik had ATi Physics in me hoofd een R600 XTX voor me GFX en me huidige X1900 XTX voor me Physics maar ja aangezien dat die Ageia kaart nog best tegen valt zal dit mischien ook het geval zijn of niet?

toch maar afwachten van hoe of wat, want nu weet ik het niet meer :/ dan maar effe door kachelen met me X1900 XTX tot nog toe :D
We kunnen nu nog weinig zeggen over PPU en Havok FX. Omdat PPU pas uit is en er dus hard aan de weg wordt getimmerd. GameDevs.En Havok FX wat achterstand heeft.

De eerste PPU ondersteunende dus niet vereisende games zijn er al. GRAW en later Rise of nation's, maar die eerste gebruikt PPU optioneel voor meer eye candy die Physics gerelateerd is en dus Physics power nodig heeft.

Er zijn nog geen Physics games uit die de Physics gameplay features benadrukken zoals die CellFactor demo laat zien.

Moneteel heeft PPU weinig meer waarde voor de massa door
Hoge prijs, één game uit die het ondersteund, maar ook dan nog beperkt.

Havok zou volgens de Havok site mee rgericht zijn op eysecandy Physics. plus ook aardig wat GPU power vergen. Dus de nadelen waarop Graw en PPU wordt aangerekend.

Echte Physics game gericht op Physics gameplay komt misschien met de eerste UE3 engine based games zoals UT2007.
Dat duurt nog even.

Dan waren er performance drop problemen nou die zijn grotendeels opgelost door 'n nieuwe driver.

Dus valt de kaart tegen. nou eerder de gamez die kunnen veel beter zie Cellfactor. Het kip en ei probleem waar we niet omheen kunnen. Cell factor laat de potentie zien. Alelen vereist zo'n game nogal wat bandbreedte plus 'n PPU is dan niet zozeer optioneel amar eerder een eis. En daar is het nog te vroeg voor. tenzij Dev's twee gameplay versies maken.

Ik daarin tegen ben 'n GR aanhanger en speel graag solo GR. Voormij is die PPU wel aantrekkelijk op de prijs na alleen is budged voor mij niet zo'n probleem.

Plus ik wil Graw ook eens in vole glorie zien. :) En die Cellfactor demo ook. :)

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Help!!!!
  • Niet online
^
Are you on crack :?

:>

PC Specs

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

SuperG ? Ja best wel :)

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
...maar het schokkerige bleef.
Vsync probleempje?

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Turn it off and on again.

• Astennu
Die stond uit netzoals altijd. Dus dat is het denk ik niet. Na een reboot was het wel beter en na een tijdje spelen werd het weer slechter. Mischien systeem niet stabiel.

Edit:

Ik denk dat het aan mijn systeem ligt. In het begin loopt alles lekker maar na een tijdje wordt het stroever. En de FPS is gewoon goed. Mja even AM2 af wachten dan een DFI + AM2 setup kopen en dan hopelijk een keer van de problemen af zijn.

[Voor 30% gewijzigd door Astennu op 14-05-2006 00:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:32

Format-C

Rays aan het Tracen

Kan ook aan je processor liggen dat stroeve. Ik ervaar dat ook in een tweetal games op bepaalde momenten met mijn Dual core CPU. ;(

En dat terwijl ik gewoon 70+ FPS heb.

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
RappieRappie schreef op zondag 14 mei 2006 @ 01:38:
Kan ook aan je processor liggen dat stroeve. Ik ervaar dat ook in een tweetal games op bepaalde momenten met mijn Dual core CPU. ;(

Tja heb het voorheen nooit gemerkt. Dus gok dat het weer eens iets met het mobo te maken heeft. Ding is nu zo gaar bezig dat i soms op stock nog vast loopt. Ik ga nu de oude bios maar eens terrug flashen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 57041

Even een vraagje over een x1900xt

ik zit er over te denken zo'n kaart te gaan kopen alleen zal een 3500+ snel genoeg zijn voor die kaart (stap binnen een paar maanden over naar een dual core)

als deze vraag hier niet mag / kan dan mijn excuses.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 10:07
RappieRappie schreef op zondag 14 mei 2006 @ 01:38:

Flink off-topic maar toch uit interesse, welke games? Ik heb namelijk ook het idee dat BF2 daar bij mij last van heeft...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Rays aan het Tracen

Met CoD2 ONLINE en CS:S ONLINE.

Het rare is; met HL2 en CoD2 singleplayer heb ik er geen last van. :|

Ik stel dus bij de eerstgenoemde games als ik ze online speel de affiniteit in op 1 van de cores.
BF2 speel ik niet veel eigenlijk. Ik zal het binnenkort eens proberen.

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 57041 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 09:51:
Even een vraagje over een x1900xt

ik zit er over te denken zo'n kaart te gaan kopen alleen zal een 3500+ snel genoeg zijn voor die kaart (stap binnen een paar maanden over naar een dual core)

als deze vraag hier niet mag / kan dan mijn excuses.
Snel genoeg wel. Maar je CPU is wel de bottelnek niet de vga kaart. Maar ik zou niet om die reden een X1800 kopen. Dus moet gewoon werken.

En over dat gestotter:
Ik heb problemen met CS S ( Lan multiplayer ) En NFS MW singel. Maar bij bijde pas na een tijdje spelen.

[Voor 3% gewijzigd door Astennu op 14-05-2006 10:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Rays aan het Tracen

Astennu schreef op zondag 14 mei 2006 @ 10:30:
[...]
Maar bij bijde pas na een tijdje spelen.
Hier hetzelfde. :?

[Voor 6% gewijzigd door Format-C op 14-05-2006 10:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
@ SuperG

Bedank voor je uitleg :) toch nog best intressant hoor, dan maar hopelijk dat we een demo krijgen dit jaar met ATi Physics dan ben toch benieuwd in nieuwe technologie 8)

vraag me af of dat Microsoft Flight Simulator X /Flight Simulator 2006 PPU ondersteund, zal wel denk ik, HDR + FSAA & AF heeft hij wel dat is al een leuke voordeel, nu PPU nog :9

dan toch bij plan A houden :) X2800 XTX [R600] als Main VGA en X1900 XTX [R580] die ik nu heb als ATi Physics kaart, moet wel lukken.

Thanx again :Y)

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 14-05-2006 12:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
Ik snap niet waarom iedereen zo enthousiast is om naast een dure cpu, een heel dure gpu nog eens een dure ppu te willen kopen... terwijl er in 80% van alle games voor physics geen gameplay verbeteterende toepassing is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
oeLangOetan schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:44:
Ik snap niet waarom iedereen zo enthousiast is om naast een dure cpu, een heel dure gpu nog eens een dure ppu te willen kopen... terwijl er in 80% van alle games voor physics geen gameplay verbeteterende toepassing is
Voorlopig is het hele PPU verhaal nog erg onduidelijk voor mij:
- Hoeveel games ondersteunen het binnen nu en een jaar?
- Hoe zichtbaar/merkbaar is het ingame?
- Komt er een standaard en zo ja welke?
- Kan het evt ook gedaan worden door een (extra) GPU

Daarom zal ik vooralsnog niet snel op de PPU boot stappen.

Als in de toekomst een PPU het mogelijk maakt dat er veel meer zaken ingame destructable zijn en realistisch reageren met je ingame karakter dan is dat voor mij wel gameplay verbeterend omdat het immersive effect sterk toeneemt. Derhalve ben ik het alsdan niet met je stelling eens. :)

[Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 14-05-2006 13:59]

PC Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

oeLangOetan schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:44:
Volgens mij moet je de meningen nogeens peilen.
Ik wacht zelf ook nog even af, maar uit het oog van een hardwaregeek kan ik me het wel voorstellen, maar ik wacht eerst wat meer resultaten af. Mocht bv straks UT2007 enkele interssantie implementaties hebben dan overweeg ik er wel eentje.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
edward2 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:23:
[...]

Volgens mij moet je de meningen nogeens peilen.
Ik wacht zelf ook nog even af, maar uit het oog van een hardwaregeek kan ik me het wel voorstellen, maar ik wacht eerst wat meer resultaten af. Mocht bv straks UT2007 enkele interssantie implementaties hebben dan overweeg ik er wel eentje.
Idd. Als wat top titels erg mooie dingen laten zien als je een PPU hebt denk ik dat veel mensen er wel een willen hebben. Maar het nut moet gewoon eerst bewezen worden net als met de 3D kaarten vroeger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

En ben je nou tevreden over X-fire? Ik heb wel het idee dat het nog steeds aan verbetering onderhevig is ( en voor verbetering vatbaar is ) oa een vwb caching, ATI hapert vaak wat nadat een 3d scene net is geladen (vooral FEAR) en als je dan bv 180 graden draait om een ander gedeelte van een 3d-wereld te bekijken, dan lijkt het wel of de hele scene nog niet goed in geladen is, want de 1e keer hapert het vaak En volgens mij haalt X-fire nog niet z'n maximale potentie in perf.

[Voor 42% gewijzigd door edward2 op 14-05-2006 17:58]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Rays aan het Tracen

Iemand die Cat 6.5 beta drivers al geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
RappieRappie schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:49:
Nope. ;)

Het lijkt me dat 6.5 official incl releasnotes deze week uit komt dus ga ik geen beta proberen waarvan ik niet weet of de chuckpatch er in zit en die mij verder ws niet echt iets oplevert. ;)

PC Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 12:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Ja ik heb ze geprobeerd. Ik kreeg HDR + AA niet aan in Oblivion, daarnaast waren de self shadows en de shadows on gras allemaal gaar en raar. Ik zal wel iets fout gedaan hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jimbojansen
DFI roadmap over ATi's X-fire AM2 platform, normale AM2 platform en Intel Conroe
http://www.techpowerup.com/img/06-05-14/DFI-5.jpg
http://www.techpowerup.com/img/06-05-14/DFI-6.jpg
http://www.techpowerup.com/img/06-05-14/DFI-8.jpg
jmmr dat conroe voor ATi pas in augustus met mass prod. begint.. en SB650 in July ( AM2, Intel Conroe / SB600 in Juni ..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
jimbojansen90 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:44:
DFI roadmap over ATi's X-fire AM2 platform, normale AM2 platform en Intel Conroe
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
jmmr dat conroe voor ATi pas in augustus met mass prod. begint.. en SB650 in July ( AM2, Intel Conroe / SB600 in Juni ..
_/-\o_

Tenzij AMD een grote verassing heeft zijn zij (helaas) een gepasseerd station. Daarom jammer om te zien dat MP CF voor Intel pas in augustus begint.

Misschien heeft bijv. Asus een op ATI gebaseerd mobo eerder op de markt. :?

Ben obv de reviews behoorlijk positief over de ATI RD580 chipset en extrapoleer alvast even naar hun Intel Conroe chipset..... ;)

Anders maar eerst een mobo met Intel chipset en mss later een DFI. Mijn ervaring met DFI is dat ze in het begin toch behoorlijk buggy/picky met memory e.d. zijn. :o
Bovendien, zie review anandtech, moeten ze bij DFI behalve een shitload aan OC features ook eens een "working out of the box" optie in het bios implementeren.... :P

[Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 14-05-2006 18:55]

PC Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Nice :P Die CFX3300 bevalt me wel. Hopelijk is i ook al verkrijgbaar in mei dan schaf ik die meteen aan met een AM2 cpu ben ik eindelijk van dit gezijk met het asus bord af :P

Ik zie ook dat de CFX3300 de SB650 heeft en geen ULi chip. Ben benieuwd naar de peformance van dit ding :)

[Voor 24% gewijzigd door Astennu op 14-05-2006 19:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Waarom 2x x8 sloten ipv 2x x16?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
ja is ook een goede vraag, 2x 16 lijkt me juist stukken sneller, of zal dat niet zoveel schelen? tenzei dat CrossFire Xpress 3200 alleen voor AMD systemen was bedoeld ofdat Conroe dat nog niet ondersteund, maar iig wel raar ja. :/

Vraag me af wanneer PCI-E x32 komt :9 als ik te ver vooruit denkt, zeg het maar hoor hehe :)

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 15-05-2006 02:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
Ging nvidia niet bij de Nforce500 serie de PCIe bus overclocken als er een nvidia kaart inzat?
Ik weet niet of ze ook tot 32x gaan, maar ze zullen vast niet bij 18x ophouden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
SpankmasterC schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:22:
Ging nvidia niet bij de Nforce500 serie de PCIe bus overclocken als er een nvidia kaart inzat?
Ik weet niet of ze ook tot 32x gaan, maar ze zullen vast niet bij 18x ophouden...
Jah ik heb ook zo iets gehoord. Maar dan gaat het aantal X niet omhoog alleen de snelheid. Je hebt dan nog steeds X16 PCIe lanes. Alleen draaien ze dan 120 mhz ipv de standaard 100. ( Of iets in die richting ) Ik heb mijn PCI-E bus ook al eens opgeclockt naar 120 MHz en dat was totaal geen probleem. Ik zal eens gaan testen of je dan ook meer snelheid krijgt. Ik verwacht het zelf niet. Tenzij je Dongel less crossfire hebt die veel data over de PCI-E bus gooit. En aangezien nvidia maar 8 pcie lanes per gpu heeft zou overclocken toch wel erg goed kunnen helpen. Dit zie je ook bij de X1600 CF setups. Op een RD580 mobo gaan die echt veel harder dan op een RD480.

Maar Nvidia had er ook voor kunnen kiezen om ATi kaarten standaard een overgeclockte PCI-E Bus te geven want die kunnen het ook prima aan alleen dat doen ze natuurlijk niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
Ja ok, goed punt...
Overclocken is inderdaad niet hetzelfde als t vermeerderen van t aantal PCIe lanen....
Maar voor zo'n techniek als Dongle-less crossfire kan dit wel handig zijn, zoals je zelf ook al zegt..
Ik weet niet hoe goed kaarten van tegenwoordig tegen hogere busfrequenties kunnen? Ik meen me te herinneren dat er problemen waren met t overclocken van de AGP bus en oude ATi kaarten, volgens mij nog ten tijde van de 8500 ofzo....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
SpankmasterC schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:59:
Ja ok, goed punt...
Overclocken is inderdaad niet hetzelfde als t vermeerderen van t aantal PCIe lanen....
Maar voor zo'n techniek als Dongle-less crossfire kan dit wel handig zijn, zoals je zelf ook al zegt..
Ik weet niet hoe goed kaarten van tegenwoordig tegen hogere busfrequenties kunnen? Ik meen me te herinneren dat er problemen waren met t overclocken van de AGP bus en oude ATi kaarten, volgens mij nog ten tijde van de 8500 ofzo....
Klopt die 8500 deden het volgens mij wel goed maar de Radeon 9700 kaarten niet of andersom. Ik weet het niet meer ik heb er toen wel last van gehad. Boven de 80 MHz wouden die kaarten niet meer. Maar mijn X1900 XTX heeft al 120 MHz gelopen meer heb ik niet geprobeert. Maar ik kan het wel eens gaan testen volgens mij kan 130 ook nog wel en dan heb je 30% ( theoreties ) extra bandbrete.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 51473
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
RappieRappie schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:49:
Ik wil het toch even kwijt. Ik vind persoonlijk dat ATI geen goede driver support heeft. Nu heb ik een x1900XTX met alle drivers geprobeerd.. De 6.4 was voor mij om te janken gezien er echt VEEL problemen mee waren. Ik heb x64 windows geinstalleerd met de 6.5 Beta en alles draaid als een ZONNETJE !! Ik heb met Counter Strike Source dik 20FPS meer dan eerst. Ook krijg ik geen vage foutmeldingen meer en kan ik bij de alle games die ik getest hebt draaien op een resolutie van 2560x1600.. Ik ben DIK tevreden over de 6.5 versie tot nu toe !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 51473 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:17:
[...]

Ik wil het toch even kwijt. Ik vind persoonlijk dat ATI geen goede driver support heeft. Nu heb ik een x1900XTX met alle drivers geprobeerd.. De 6.4 was voor mij om te janken gezien er echt VEEL problemen mee waren. Ik heb x64 windows geinstalleerd met de 6.5 Beta en alles draaid als een ZONNETJE !! Ik heb met Counter Strike Source dik 20FPS meer dan eerst. Ook krijg ik geen vage foutmeldingen meer en kan ik bij de alle games die ik getest hebt draaien op een resolutie van 2560x1600.. Ik ben DIK tevreden over de 6.5 versie tot nu toe !
Uhmm interessant. Ik heb met de 6.4 al totaal geen problemen moet de 6.5 wel helemaal geweldig zijn :P Maar ik wacht denk ik de Final even af ben toch pas net met me CF setup aan het spelen gegaan.

Owh en nog iets:

www.digitique.nl heeft X1900 CF kaarten voor ongeveer 450 euro. Dus al 60 euro minder dan waar ik em voor gekocht heb. Voor nog geen 40 euro meer heb je ook een X1900 XTX.

Leuke prijzen moet ik zeggen. Jammer dat ik dat niet eerder gezien heb.

[Voor 5% gewijzigd door Astennu op 15-05-2006 15:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:20:
Jij ziet wel vaker iets niet. :+ ;)

verkeerde kaart bestellen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoffa
  • Laatst online: 23:09
Astennu schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:20:
[...]

Uhmm interessant. Ik heb met de 6.4 al totaal geen problemen moet de 6.5 wel helemaal geweldig zijn :P Maar ik wacht denk ik de Final even af ben toch pas net met me CF setup aan het spelen gegaan.

Owh en nog iets:

www.digitique.nl heeft X1900 CF kaarten voor ongeveer 450 euro. Dus al 60 euro minder dan waar ik em voor gekocht heb. Voor nog geen 40 euro meer heb je ook een X1900 XTX.

CJ schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:47:
Prijzenslag op komst?

Naar aanleiding van deze post van CJ houd ik dan toch mn geld nog even vast denk ik.

@CJ: waar heb je deze info trouwens vandaan? Hoe zeker ben je ervan dat de X1900XTX echt naar 400 euro gaat? En hoe lang gaat dit ongeveer nog duren?

[Voor 48% gewijzigd door Stoffa op 15-05-2006 16:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!
100% zeker ben ik het nog niet echt over de precieze prijzen. Maar wat ik wel zeker weet is dat er een verlaging aan gaat komen van nVidia en dat ATi hierop gepast gaat reageren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jimbojansen
nou ook maar even van Asus posten..
http://www.techpowerup.com/img/06-05-15/asusam2roadmap.jpg betekent dat HT 2000 MTs dat het nou 2000 MHz dus 2x zo snel als S939??
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee