Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 38 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.806 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinda
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
jimbojansen90 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:26:
betekent dat HT 2000 MTs dat het nou 2000 MHz dus 2x zo snel als S939??
BalusC schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 08:01:
[...]
"2000MHz" is marketinggeblaat voor de HT snelheid, die in feite natuurlijk 1GHz bi-directioneel is :z
Tis dus ook al zo bij S939 :P

[Voor 32% gewijzigd door Pinda op 15-05-2006 17:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 13:42
jimbojansen90 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:26:
nou ook maar even van Asus posten..
[afbeelding] betekent dat HT 2000 MTs dat het nou 2000 MHz dus 2x zo snel als S939??
Bah Asus :P De DFi krijgt de Dure SB650 en de low buget DFi krijgt dezelfde SB600 als de dure asus :| Beetje jammer.
Anoniem: 38733 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:16:
[...]

Jij ziet wel vaker iets niet. :+ ;)

verkeerde kaart bestellen :)
Lol Toen ik mijn CF kaart kocht waren ze gewoon zo duur. Zijn ineens 50 euro omlaag gegaan. En van die XTX tja dat was vaag. Wist toch bijna zeker dat ik een CF had besteld ik was ook helemaal verbaast. Maar goed dat is inmiddels opgelost.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-01-2019
De x1900GT zijn eindelijk te koop. Woensdag zijn ze binnen bij komplett.nl ( maar 20 stuks)

Ik heb er één besteld. Zodra deze binnen is zal ik mijn bevindingen posten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:12
Zijn er misschien ook nog mensen die een X1800GTO hebben weten te unlocken?
Ik heb op dit forum zitten zoeken maar kan niks vinden, terwijl op sommige buitenlands forum er wel wat over te vinden zijn.
Zit eigenlijk ook nog te twijfelen tussen een x1800GTO (kwa prijs) en een x1900GT

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Coolmaster schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:39:
Zijn er misschien ook nog mensen die een X1800GTO hebben weten te unlocken?
Ik heb op dit forum zitten zoeken maar kan niks vinden, terwijl op sommige buitenlands forum er wel wat over te vinden zijn.
Zit eigenlijk ook nog te twijfelen tussen een x1800GTO (kwa prijs) en een x1900GT
Ik zou voor de X1900 GT gaan. Die extra shaders werken toch erg goed. Zie ook X1300 VS X1600 en de X1800 vs X1900. En dat is nog niet eens met de nieuwe generatie games die super veel shaders gaan gebruiken dus het kan alleen maar beter worden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robin4
Alleen de vraag is of de x1900 GT wel een r580 core krijgt. Als die een r570 krijgt valt er niks te unlocken wat ik wel jammer vind. Ik hou nogal van dit soort kaartjes als de x800 GTO 2, 6800 ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-01-2019
De x1900GT heeft gewoon een r580 core ...alleen een beetje uitgedund. Zie de diverse reviews op internet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Coolmaster schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:47:
Alleen de vraag is of de x1900 GT wel een r580 core krijgt. Als die een r570 krijgt valt er niks te unlocken wat ik wel jammer vind. Ik hou nogal van dit soort kaartjes als de x800 GTO 2, 6800 ...
Idd wat ook al gezegt werd de GT heeft een R580 core. Maar je kunt em denk ik niet op full speed draaien aangezien niet alle power chips aanwezig zijn ( Er ontbreekt er weer een net als bij de X1800 XL kaarten )

Maar de RV570 heeft straks het voordeel dat hij veel hoger kan clocken en minder stroom verbruikt. Maar heeft idd maar 12 pipes en geen 16 zoals de R580.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 107626

g7142h01 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:22:
De x1900GT zijn eindelijk te koop. Woensdag zijn ze binnen bij komplett.nl ( maar 20 stuks)

Ik heb er één besteld. Zodra deze binnen is zal ik mijn bevindingen posten
Voor 289 vind ik m wel enorm laag geprijsd. Wat een koopje zeg. Ik zit er zelf ook over te denken om er eentje te kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 12:32
Ik wil niet vervelend zijn, maar de directe competitie is goedkoper (7900GT). Maar aan de andere kant is de kaart natuurlijk net geintroduceert en de prijzen zullen nog dalen (hopelijk). En uiteraard heeft de concurrentie geen HDR+AA (om jullie maar even voor te zijn :P )

Acties:
  • 0Henk 'm!

Brainless-NL schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:31:
Ik wil niet vervelend zijn, maar de directe competitie is goedkoper (7900GT). Maar aan de andere kant is de kaart natuurlijk net geintroduceert en de prijzen zullen nog dalen (hopelijk). En uiteraard heeft de concurrentie geen HDR+AA (om jullie maar even voor te zijn :P )
Deze prijs komt bij komplett.nl vandaan, en deze heeft niet de laagste prijzen. Je meet dus met 2 maten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de laatste paar dagen problemen met mijn X1900XT CF en XTX kaart ik krijg groene spikkels dit komt waarschijnlijk omdat die te warm wordt rond de 99 graden en misschien wel warmer :( ik ik heb de boel niet eens overgeklokt en ook nooit gedaan. Waarschijnlijk komt het omdat het iets warmer in de kamer is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:35

Pubbert

random gestoord

Je kast open en een tafelfan erop?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Pimpimmers20 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 09:41:
Ik heb de laatste paar dagen problemen met mijn X1900XT CF en XTX kaart ik krijg groene spikkels dit komt waarschijnlijk omdat die te warm wordt rond de 99 graden en misschien wel warmer :( ik ik heb de boel niet eens overgeklokt en ook nooit gedaan. Waarschijnlijk komt het omdat het iets warmer in de kamer is.
idd probeer eens met een open kast te draaien. Anders kun je mijn voltage tweaks proberen :)

Mijn kaartjes worden max 65c @ low power van staat op de laagste stand heerlijk stil. Ben nu ook meer profiles aan het maken. dus heb ik straks de stappen.

-475-725 - 1,0v-1,785v
-550-750 - 1.1v-1,856c
-650-775 - 1,2xxv-xxxx

Laatste ben ik nog aan het testen. Die ga ik denk ik pas gebruiken als ik de zalman coolers kan gaan gebruiken op een DFi CFX-3300. Omdat die fans dan wel harder gaan lopen en de temp dan toch aardig oploopt.

Ik heb trouwens ook de dynamic fan control iets aanpgepast. Dat i iets eerder gaat versnellen. Heb alles een stapje opgeschoven. Dus bij 65 graden gaat i naar 30% ipv 70 eerst.

Maar in eigenlijk zou het stock goed moeten werken. Ik neem aan dat je wel goede air flow in de kast hebt ? En maken de coolers veel geluid ? Mijn CF kaart maakt trouwens een ander geluid dan de XTX veel minder hoog en minder iritant. Maar goed als dit probleem blijft moet je mischien de kaart RMA sturen want het hoort te werken. mischien moet je wel even testen welke kaart het is. Dus de XTX of de CF kaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik merk met mijn XTX regelmatige framedrops op in de latere levels van FEAR.
@1920x1200 2xAA 8xAF (dus niet eens max) droppen de frames op bepaalde stukken soms naar 16~17 fps (getest met FRAPS) en dit levert een merkbare ingame vertraging op. Met 4xAA en 16xAF dropt 'ie nog verder... Met m'n XT had ik hier trouwens ook alst van.
In de FEAR performancetester heb ik wel een representatieve score.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden, of moet ik naar m'n setup kijken?
Ik draai Catalyst 6.4 momenteel trouwens, met mijn X2 @2.6Ghz en 2x1GB Ram @260mhz.

[Voor 12% gewijzigd door Cheetah op 16-05-2006 11:39]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-12-2018
FirefoxAG schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:35:
@1920x1200 2xAA 8xAF (dus niet eens max) droppen de frames op bepaalde stukken soms naar 16~17 fps (getest met FRAPS) en dit levert een merkbare ingame vertraging op. Met 4xAA en 16xAF dropt 'ie nog verder... Met m'n XT had ik hier trouwens ook alst van.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden, of moet ik naar m'n setup kijken?
Ik draai Catalyst 6.4 momenteel trouwens, met mijn X2 @2.6Ghz en 2x1GB Ram @260mhz.
Probeer de Catalysts 6.3 eens. Ik heb veel problemen gehad met 6.4, dus het is best mogelijk dat dat ook de oorzaak is bij jou.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Met de 6.4 tot nu toe nog geen last van (X1800GTO) met een mindere videokaart, maar 1400x900 en 4xAA met 16xAF, ben volgens mij ergens in het midden van FEAR, en zit met deze settings hele tijd rond de 30-50fps. Ik heb ook maar 1GB Ram en een 2.7Ghz SanDiego, maar volgens mij leunt FEAR meer op de gfx.

Maargoed, weet niet niet wat je bedoeld met de late levels, ik gok dat ik er nu zo'n 6 uurtjes gameplay op heb zitten, hoe lang is de singleplayer ongeveer?

[Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 16-05-2006 12:05]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 51473
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Pimpimmers20 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 09:41:
Ik had dit ook met v6.4 Catalyst.. Dit is weg met de 6.5 drivers.. Hoeft niet perse aan de warmte te liggen dus.. Ik had het zelfs ook in Windows zelf.. Mapjes waarbij echte fel groene pixels in zaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Zeker vlak voordat je bv een nieuwd ruimte ingaat?

[Voor 4% gewijzigd door edward2 op 16-05-2006 13:33]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

thabazzman schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:40:
Probeer de Catalysts 6.3 eens. Ik heb veel problemen gehad met 6.4, dus het is best mogelijk dat dat ook de oorzaak is bij jou.
Will do, het zou inderdaad best kunnen dat het erger is geworden bij 6.4... in 6.3 moest ik op gegeven moment wel 4xAA terug schroeven naar 2x maar daar was het idd niet zo erg met 2xAA.
Thund3r schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:04:
Maargoed, weet niet niet wat je bedoeld met de late levels, ik gok dat ik er nu zo'n 6 uurtjes gameplay op heb zitten, hoe lang is de singleplayer ongeveer?
Ben de levelnamen even kwijt, maar ik had veel "problemen" op een stuk waarbij ik in een garage achter een knappe dame die per auto vluchtte aan moet (en door enige massa's bad guy's die in de weg stonden heen moest :P)... en op enkele punten in het level daarop (waarin je bent neergestort met een heli).
edward2 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:30:
Zeker vlak voordat je bv een nieuwd ruimte ingaat?
Het is dan vaak het ergst ja, maar later zeker niet weg. Vooral in grote open ruimten met veel belichting zijn drops merkbaar :/

[Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 16-05-2006 18:13]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-06 13:37
Anoniem: 51473 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:48:
[...]

Ik had dit ook met v6.4 Catalyst.. Dit is weg met de 6.5 drivers.. Hoeft niet perse aan de warmte te liggen dus.. Ik had het zelfs ook in Windows zelf.. Mapjes waarbij echte fel groene pixels in zaten.
Ik heb een x850xt ( Power Color ) en heb ook last van die groene spikkels en vakjes die in eens verschijnen op je scherm als je aan het gamen bent ( Cat v6.4 ). Heb er vaak maar een paar sec last van en dan gaan ze weer weg. Heb deze kaart samen met een nieuwe voeding gehaald ( Zalman ). Mijn kaart heeft een temp van tussen de 60/75 gr als ik flink aan het gamen ben. Heb verders niks over geclockt..

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gerucht: Intel wil Ati opkopen.

http://theinquirer.net/?article=31730

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 9449

Ik denk dat de kans zeker aanwezig is dat ATi overgenomen wordt met hun huidige marktcap van 4 mrd $ (= 3,1 mrd euro). Dit is m.i. weinig voor hun sterke naam en de goede produkten die ze leveren, hetgeen zich in theorie zou moeten vertalen in goede winsten. Alleen zie ik Intel geen strijd voeren met nVidia om de snelste GPU. Het laatste beetje snelheid uit een GPU of geheugen persen past niet in het plaatje van het betrouwbare en stabiele Intel.

Iets anders: in de cat 6.5 drivers zit waarschijnlijk ook weer het CP! Zie:

meuktracker: ATi Catalyst 6.5 beta

Acties:
  • 0Henk 'm!

Een samenwerking zou ik wel zien zitten. Intels 65nm kicks butt _/-\o_ TSMC had trouwens de laatste tijd ook positief nieuws te melden over hun 65nm procedé, misschien was dat een voorbode.

By the way, zoals iedereen weet is de (ASUS/BFG) Ageia Physx eindelijk for sale. Hopelijk komt er hierdoor een beetje gang in physics for games. Fuad was er laatst lyrisch over. Persoonlijk zou ik t mooi vinden als t ook voor academische doeleinden gebruikt zou kunnen worden. Laatst een EM simulatie gedraaid van 30 uur B) 8)7.Hoezo studievertraging :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:50
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:43:
[...]

Ik denk dat de kans zeker aanwezig is dat ATi overgenomen wordt met hun huidige marktcap van 4 mrd $ (= 3,1 mrd euro). Dit is m.i. weinig voor hun sterke naam en de goede produkten die ze leveren, hetgeen zich in theorie zou moeten vertalen in goede winsten. Alleen zie ik Intel geen strijd voeren met nVidia om de snelste GPU. Het laatste beetje snelheid uit een GPU of geheugen persen past niet in het plaatje van het betrouwbare en stabiele Intel.
Hoewel dit gerucht elk jaar weer naar boven komt en theinq nochtans nooit echt betrouwbaar is gebleken kan er toch een kern van waarheid in zitten. Check:

Intel to get back into gaming graphics
THE MOST INTERESTING thing about E3 so far is the news from Intel. No, not officially, they don't open for a bit yet, but the birds singing outside my bedroom window carried the news.

Said birds said that Intel is about to get back into the gaming GPU market. No word on specs yet, and it is early in the program, but I would think by this time next year you should see official progress. µ
http://www.theinquirer.net/?article=31618

P.s. Intel's nieuwe IGP's zijn verdomd veel sterker geworden, de nieuwste gaan zelfs komen met hardware T&L.

edit: @ ACA. ik heb in het verleden ook al betoogd tegen Fuad. Het is een hypocriete liegende zak imho, gesteund door veel geld van grote bedrijven als jaja, asus en nvidia

[Voor 9% gewijzigd door Zeus op 16-05-2006 23:38]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Geruchten over de overname van ATi door Intel (of AMD of Broadcom of Texas Instruments) steken inderdaad elk jaar weer de kop op. Zie bv:

http://www.google.nl/sear...=ati+intel+takeover&meta=

Ik zou er dus niet al te veel waarde aan hechten, ook al had The Inq dat gerucht over de comeback van Intel in GPU markt... Een tijdje terug voorspelden ze ook dat de laatste IGP van Intel 'snel' zou zijn en een comeback zou betekenen. En we weten inmiddels allemaal wat daar waar van was.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Astennu
CJ schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:55:
Geruchten over de overname van ATi door Intel (of AMD of Broadcom of Texas Instruments) steken inderdaad elk jaar weer de kop op. Zie bv:

http://www.google.nl/sear...=ati+intel+takeover&meta=

Ik zou er dus niet al te veel waarde aan hechten, ook al had The Inq dat gerucht over de comeback van Intel in GPU markt... Een tijdje terug voorspelden ze ook dat de laatste IGP van Intel 'snel' zou zijn en een comeback zou betekenen. En we weten inmiddels allemaal wat daar waar van was.
True. Ik hoop alleen dat het niet waar is want als er iets is wat ik haat is het Intel. En waarom zou ATi over genomen moeten worden ? ATi doet het goed maakt winst dus waarom zou je je bedrijf dan over laten nemen ? Want ATi is ook niet klein dus zou het slecht gaan kunnen ze makkelijk jaren overleven.

Hopelijk komt ook de Cat 6.5 final in een van deze dagen. Dan ga ik die eens testen. Tot nu toe heb ik niet echt problemen met de Cat 6.4 drivers. Dus ben benieuwd wat de 6.5's brengen.

[Voor 6% gewijzigd door Astennu op 17-05-2006 09:17]

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37

Gamer

mobile

eventjes was gas gegeven met die crossfire :

http://service.futuremark.com/compare?2k1=8975268
50K in 3D01 en first page.

Zippy 700watt was wel nodig hiervoor :p

[Voor 5% gewijzigd door Gamer op 17-05-2006 09:47]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Althalus schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:36:
[...]

P.s. Intel's nieuwe IGP's zijn verdomd veel sterker geworden, de nieuwste gaan zelfs komen met hardware T&L.
Wow! Hardware T&L! 7 jaar na de GeForce256! _o_

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Astennu
Gamer schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:47:

Ghehe. Ik kom niet verder dan 30K omdat me cpu gewoon te traag is. Er zijn trouwens ook al 50k scores in 2003. Maar die heeft een super snelle vga kaart nodig en heeft niet perse een snelle cpu nodig. Bij 3Dmark 2005 is het juist andersom. Me singel XTX haald in 05 11k5 en me CF setup maar 12k8. Zal nog eens gaan testen met cpu OC op 2.6 maar het verschil tussen stock en underclocked cf was maar 600 puntjes en dat scheeld toch bijna 200 mhz op de core en 50 MHz op het geheugen.
Thund3r schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:00:
[...]

Wow! Hardware T&L! 7 jaar na de GeForce256! _o_
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik dit las.

• pimpimmers
  • Niet online
Anoniem: 51473 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:48:
[...]

Yep klopt ik had het net ook nog even heel raar en het is ook zo weer weg.
Kaart ik nu ook maar 65 graden met het gamen maar soms wordt die echt warm als ik mijn klepje aan de voorkant dicht heb van mijn kast waar een 120mm fan zit. Deze hoort eigenlijk ook dicht hij moet lucht aan de zijkant krijgen. Maar pc is ook nog niet helemaal in elkaar dus als die echt helemaal klaar en dicht is zou ik weer even kijken.

Astennu hoe maak jij een profiel in ATITOOL in snap er namelijk geen hol van. Ik zie wel 2 devices de ene op bus4 en de andere op 5. Kleine uitleg graag :)

• Astennu
Pimpimmers20 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:53:
[...]

Yep klopt ik had het net ook nog even heel raar en het is ook zo weer weg.
Kaart ik nu ook maar 65 graden met het gamen maar soms wordt die echt warm als ik mijn klepje aan de voorkant dicht heb van mijn kast waar een 120mm fan zit. Deze hoort eigenlijk ook dicht hij moet lucht aan de zijkant krijgen. Maar pc is ook nog niet helemaal in elkaar dus als die echt helemaal klaar en dicht is zou ik weer even kijken.

Astennu hoe maak jij een profiel in ATITOOL in snap er namelijk geen hol van. Ik zie wel 2 devices de ene op bus4 en de andere op 5. Kleine uitleg graag :)
Klopt dat zijn je kaarten. Ik heb er zelfs 3 een daar van is de RD580 chip waarom die er tussen staat weet ik ook niet.

Maar wat ik doe. Ik pak een kaart daar stel ik eerst stock volts in. Dan de gewenste clock speeds. Dan druk ik op new profile dan save ik die. Ga ik naar de voltages. En stel ik de gewenste voltages in. Dan moet je daar onderin naar save gaan. Dan selecteer je het profiel waar je de voltage instellingen aan wilt koppelen. Dan die ik hetzelfde met de fan settings. En als je dat gedaan hebt heb je een profiel. Op een van de kaarten kun je em standaard bij startup laten laden. De 2e zal nog handmatig moeten. Ik ben aan het proberen de maker van ATi tool te berijken. En hem te vragen of het mogelijk is iets te maken zodat je 1 profile op 2 divices kan laden.

Nog even een ander vraagje. Zijn je temps lager geworden met die nieuwe drivers ? Omdat je het eerst over 90+c had en nu over 65c ?

[Voor 5% gewijzigd door Astennu op 17-05-2006 12:14]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Gamer schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:47:

Wat is die Yona voor CPU, een "voorloper" van de Conroe? (heb even geen zin meer om te googelen)
Waarmee OC jeje X-fire en mbv exotische koeling?

Niet op voorraad.

• Astennu
edward2 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:35:
[...]

Wat is die Yona voor CPU, een "voorloper" van de Conroe? (heb even geen zin meer om te googelen)
Waarmee OC jeje X-fire en mbv exotische koeling?
Yonah is de dual core Pentium M alleen daar zijn ook desktop borden voor gemaakt en convertors. Dus het is een laptop cpu op een desktop bord. Dus ja de voorloper van de Conroe. Ik heb me vanmiddag helemaal zitten verdiepen in die opbouw van die chip. En het is me wel duidelijk waarom die sneller wordt in games. Echter heeft AMD dat ook door hebben hebben ze veel "zwakheden" ( zijn het niet echt want K8 was erg goed maar gewoon outdated vergelijken met de Conroe ) Aangepakt dus de K8L die begin volgend jaar komt zou ongeveer dezelfde prestaties kunnen leveren.

Een van de grote voordelen van de Pentium M en Conroe is het benaderen van de cache. Die kunnen dingen in de cache laden die nog bewerkt gaan worden. AMD wacht eerst de bewerking af om coruptie te voorkomen. Maar heeft daardoor niet altijd de juiste data klaar staan en onstaat er vertraging. Dit is denk ik het grootste probleem met games. Die maken daar veel gebruik van en daarom zijn juist de nieuwe intel cpu's zo goed in games.

X-fire en coolen = of WC of van die mooie Dry Ice Containers. Maar gezien de clocks zou ik zeggen WC. De Dry Ice coolingen laten de X1900 cores op 850+ MHz lopen. Maar de 7900 GTX kaarten zijn de 900 MHz al voorbij gegaan met dat soort coolingen.

[Voor 40% gewijzigd door Astennu op 17-05-2006 12:55]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Yonah is de Core Duo.

Edit:

* Pubbert trekt Astennu's post naar beneden.

[Voor 55% gewijzigd door Pubbert op 17-05-2006 12:52]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:51:
[...]

Yonah is de dual core Pentium M alleen daar zijn ook desktop borden voor gemaakt en convertors. Dus het is een laptop cpu op een desktop bord. Dus ja de voorloper van de Conroe. Ik heb me vanmiddag helemaal zitten verdiepen in die opbouw van die chip. En het is me wel duidelijk waarom die sneller wordt in games. Echter heeft AMD dat ook door hebben hebben ze veel "zwakheden" ( zijn het niet echt want K8 was erg goed maar gewoon outdated vergelijken met de Conroe ) Aangepakt dus de K8L die begin volgend jaar komt zou ongeveer dezelfde prestaties kunnen leveren.

Een van de grote voordelen van de Pentium M en Conroe is het benaderen van de cache. Die kunnen dingen in de cache laden die nog bewerkt gaan worden. AMD wacht eerst de bewerking af om coruptie te voorkomen. Maar heeft daardoor niet altijd de juiste data klaar staan en onstaat er vertraging. Dit is denk ik het grootste probleem met games. Die maken daar veel gebruik van en daarom zijn juist de nieuwe intel cpu's zo goed in games.
Ja ik vond hem al erg goed presteren. Ik zit te dubben, vandaag een X1900CF bestellen of het geld gebruiken om een maand eerder een VW Corrado Vr6 te halen :D

Niet op voorraad.

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

edward2 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:06:
[...]

Ja ik vond hem al erg goed presteren. Ik zit te dubben, vandaag een X1900CF bestellen of het geld gebruiken om een maand eerder een VW Corrado Vr6 te halen :D
offtopic:
Altijd leuk dat soort vraagstukken :*)

• Niet online
Waarom niet de beta versie installeren van 6.5 gezien deze zo goed al af zijn ? Wacht alleen nog op WHQL voor zover dat ik begrepen heb.. Deze drivers zijn 10x beter dan de buggy 6.4.. En of ze nou goed gekeurt zijn door MS of niet maakt dan toch niet uit ?

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022
[...]

offtopic: persoonlijk zou ik voor de Corrado gaan :D O+

TnI 4 Life

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Corrado? Ik zou een mooie Samba halen :P

• PassieWassie
  • Laatst online: 19-12-2018
hjs schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:41:
WTF is een samba :+ Zoiets als een Samson ?

[Voor 7% gewijzigd door PassieWassie op 17-05-2006 14:54]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Pinda
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
offtopic:
Samba is die ouwe VW bus volgensmij :P

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hjs schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:41:
offtopic:
jij weet toch altijd weer op het juiste moment got binnen te vallen met je busjes he, maar je wet het, ieder z'n trik en de mijne heet Corrado ;)
Nee een 2-zitter is voldoende voor mij, helaas moet ik nog wat maandjes wachten, daarom is CF zo'n leuk vakantie kado'tje om de tijd te doden, wat een luxeprobleem.
Het is dus idd een VWbus.

[Voor 6% gewijzigd door edward2 op 17-05-2006 15:11]

Niet op voorraad.

ATI launches Radeon X1100 chipset for AMD's mobile CPUs
Epic battery life – The Radeon Xpress 1100 series eliminates the need for outlet hounds to hunt down power at airports and cafés, and ensures productive trips for the entire length of long flights, whether it’s from New York to Los Angeles or London to Moscow.
Met het beeldscherm zeker uit :P

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Bij een VW Bus denk ik altijd aan die oude hippy-van's :+

Ontopic.

Die X1100 is wel positief, laptopaccu-tijd zit nog steeds rond max. 4/5 uur, uit die dingen kunnen ze vaak niet langer persen, en dan moet je zorgen dat de onderdelen minder verbruiken.

Icm met een Turion64 X2 en X1700 lijkt me dat wel een leuke notebook :) Maargoed, krijg deze week een Dell D600 van de zaak, ook niet verkeerd.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Astennu
[...]

Die G60 kan nog wel even wachten ik zou CF dan nemen. Digitique heeft ze al voor 454 euro een koopje vind ik zelf :P

De Auto kan de rest van het jaar ook nog rijden maar dan heb je geen geld voor de CF kaart 8)

• Anoniem: 63032
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:06:
[...]

idd probeer eens met een open kast te draaien. Anders kun je mijn voltage tweaks proberen :)

Mijn kaartjes worden max 65c @ low power van staat op de laagste stand heerlijk stil. Ben nu ook meer profiles aan het maken. dus heb ik straks de stappen.

-475-725 - 1,0v-1,785v
-550-750 - 1.1v-1,856c
-650-775 - 1,2xxv-xxxx

Laatste ben ik nog aan het testen. Die ga ik denk ik pas gebruiken als ik de zalman coolers kan gaan gebruiken op een DFi CFX-3300. Omdat die fans dan wel harder gaan lopen en de temp dan toch aardig oploopt.

Ik heb trouwens ook de dynamic fan control iets aanpgepast. Dat i iets eerder gaat versnellen. Heb alles een stapje opgeschoven. Dus bij 65 graden gaat i naar 30% ipv 70 eerst.

Maar in eigenlijk zou het stock goed moeten werken. Ik neem aan dat je wel goede air flow in de kast hebt ? En maken de coolers veel geluid ? Mijn CF kaart maakt trouwens een ander geluid dan de XTX veel minder hoog en minder iritant. Maar goed als dit probleem blijft moet je mischien de kaart RMA sturen want het hoort te werken. mischien moet je wel even testen welke kaart het is. Dus de XTX of de CF kaart.
Waar kan ik die profielen van je terug vinden...? Heb op je website gekeken, maar daar vond ik helaas niks over terug.

Ik ben zelf in het bezit van een Asus X1900XTX, maar deze bereikt de 90 graden tijdens een lang potje intensief gamen. Vandaar dat ik die low-voltage profielen voor 2D / 3D van jou graag zou willen gebruiken, mits het geen probleem is uiteraard.

Ik neem aan dat je ATI Tool hiervoor gebruikt? :)

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 10:08
@x1800/x1900 users.
Koop verdomme aan artic x2 cooler, ik wist zelf niet hoe snel ik de stock cooler moest vervangen kreeg gewoon letterljk oorpijn ervan. De x2 is echt veel stiller en me x1900xt @650/760 wordt niet heter dan 67 graden na uren lang oblivion gespeelt te hebben (toen het heet was paar weken geleden werd die 75 maar toen was het ook wel snikheet in me kamer).

is maar 25 euro ofzo! red je oren!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:42:
[...]

Die G60 kan nog wel even wachten ik zou CF dan nemen. Digitique heeft ze al voor 454 euro een koopje vind ik zelf :P

De Auto kan de rest van het jaar ook nog rijden maar dan heb je geen geld voor de CF kaart 8)
offtopic:
Ik wil een Vr6 dit keer. Heb eeb G60 gehad, maar die moeten vaak in de revisie. Het is zowieso al een hele klus om een goede te vinden

Ik neem voor de zekerheid maar een CF van hetzelfde merk (club3d) als m'n slave kaart, ook al zou het niet persé moeten. Ik heb het idee dat er mischien wat verschillen in de biossen zitten tussen de merken onderling wat misschien latency verhogend werkt?

Niet op voorraad.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Astennu schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:42:
[...]

leuk dat je herkend dat de g60 beter te chiptunen valt, en de vr6 gewoon een snelle 6 cilinder is.. damn jij clockt ook alles over.. ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• Anoniem: 23009
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
evilpin0 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:42:
@x1800/x1900 users.
Koop verdomme aan artic x2 cooler, ik wist zelf niet hoe snel ik de stock cooler moest vervangen kreeg gewoon letterljk oorpijn ervan. De x2 is echt veel stiller en me x1900xt @650/760 wordt niet heter dan 67 graden na uren lang oblivion gespeelt te hebben (toen het heet was paar weken geleden werd die 75 maar toen was het ook wel snikheet in me kamer).

is maar 25 euro ofzo! red je oren!
je kan wel overdrijven hoor zo veel herrie maakt ie ook weer niet lol.

ik heb nu ook nog de stock cooler en de meine komt niet hoger dan 78 graden, case cooling moet ook wel voldoende zijn natuurlijk, oke kan zijn dat me PC op de grond staat dat ik hem niet hoort, maar herrie maakt hij eht niet hoor valt wel mee moet ik toegeven lol :O :+

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Mijn X1800GTO coolert komt er ook alleen met booten over de rest van mn systeem heen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Anoniem: 38246

nou daat jullie het toch over auto's hebben :P
ik zat 1ste ook te twijfelen om x1900xt te halen maar heb ik toch niet gedaan :'( .
Maarjah ik heb nu wel een mooi VW golf 2 GTI 1.8 16V met pas 2 jaar geleden een motor blok reversie gehad gekocht 8)
en ik heb er geen spijt van :9

Dus edward2 ga voor die corrado :P zeer mooie wagens _/-\o_

Maarjah ik w8 maar even tot december met aanschaffen van een videokaart omdat ik nu toch de komende tijd blutter dan blut ben :(

• pimpimmers
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:13:
[...]

Klopt dat zijn je kaarten. Ik heb er zelfs 3 een daar van is de RD580 chip waarom die er tussen staat weet ik ook niet.

Maar wat ik doe. Ik pak een kaart daar stel ik eerst stock volts in. Dan de gewenste clock speeds. Dan druk ik op new profile dan save ik die. Ga ik naar de voltages. En stel ik de gewenste voltages in. Dan moet je daar onderin naar save gaan. Dan selecteer je het profiel waar je de voltage instellingen aan wilt koppelen. Dan die ik hetzelfde met de fan settings. En als je dat gedaan hebt heb je een profiel. Op een van de kaarten kun je em standaard bij startup laten laden. De 2e zal nog handmatig moeten. Ik ben aan het proberen de maker van ATi tool te berijken. En hem te vragen of het mogelijk is iets te maken zodat je 1 profile op 2 divices kan laden.

Nog even een ander vraagje. Zijn je temps lager geworden met die nieuwe drivers ? Omdat je het eerst over 90+c had en nu over 65c ?
OK bedankt ik ga eens proberen.
Ik heb er ook 3 staan de eerst staat 0x5852: 5952,bus:0,Dev:0

En nee ik heb geen nieuwe drivers erop maar ik had de fan speed 100% eerst staan maar ik heb net weer veranderd ik heb er een Accelero X2 op bij 100% hoor je hem niet maar ik heb net weer even getest ook omdat ik net mijn nieuwe 30 TFT heb. Ik speelde net UT2004 op 2560x1600 alles in UT op het hoogste ingestelde en in CCC AA op 14x AF op HQ 16x dus gewoon alles op de hoogste stand. ik heb mijn fan in ATITOOL op 0g-26%, 70g-50%, 75g-75% en boven80 graden 100% en wat is het resultaat het scherm ging naar een paar minuten uit en dit stond als laatste in het log file 2006-05-17 20:43:05 Temperature: GPU: 119.3°C GPU environment: 95.0°C :( :( :(
Dit was de temp van de XTX.

Maar ik denk dat ik maar weer de standaard cooler op de XTX zet omdat er heel weinig lucht bij de kaart kan komen en de warme lucht niet weg kan omdat ik ook de 2 PCI sloten gebruik als ik de standaard cooling gebruik kan mooi de warme lucht direct de kast uit.

Wel kut allemaal hoor dat de videokaarten zo warm worden ik had beide zijkanten er af en de boven kant was er ook af ik had mijn klepje open aan de voor kant waar een 120mm fan zit en even daarna komt nog een 80mm fan(zit waar normaal de HD’s zitten) die die lucht extra tegen de videokaarten aan blaast.

Maar ik ga nu eerst even een andere cooler er voor plaatsen ik heb namelijk speciaal een 92mm fan er voor besteld omdat die iets stiller is als een 80mm en ik heb net mijn swiftech MCX159 chipset cooler binnen voor men A8R32 daarna even weer testen en misschien dat ik dan nog de stock cooling op de XTX zet.

• Astennu
Anoniem: 63032 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:43:
[...]

Waar kan ik die profielen van je terug vinden...? Heb op je website gekeken, maar daar vond ik helaas niks over terug.

Ik ben zelf in het bezit van een Asus X1900XTX, maar deze bereikt de 90 graden tijdens een lang potje intensief gamen. Vandaar dat ik die low-voltage profielen voor 2D / 3D van jou graag zou willen gebruiken, mits het geen probleem is uiteraard.

Ik neem aan dat je ATI Tool hiervoor gebruikt? :)
Die site is oud staat niets meer op. Ik quote mezelf even:

[quote]
[quote]

@ Pimpimmers20

Wordt de kaart 115c als de Accelero X2 op 100% staat ? want dat moet je idd wel doen. Zou gewoon een profile maken dat i standaard naar 100% gaat. Ik merk trouwens dat een kaart 75 wordt de 2e 56 vaag verschil. Jammer genoeg weet ik nog niet welke het is zie alleen maar def 3 en def 4. Hopelijk komt die DFI CFX 3300 snel uit dan kan ik die zalman coolers gaan gebruiken.

VR-Zone heeft 2 reviews online staan. 1 van de X1900GT en eentje van de X1800GTO. De X1800GTO van His hebben ze weten te unlocken, maar de kaart kon daardoor minder ver worden overgeklokt (730/730 vs 563/600).
Still, the card at stock is a winner over the Geforce 7600GT from NVIDIA, and with it priced at USD$273 (SGD$437), it does fill the gap between the 7600GT and 7900GT, both in terms of price and in terms of performance. If you have exactly USD$270 to spend, which is $50 short of buying a 7900GT and $40 in excess of a 7600GT, this card is defintely a great choice. The IceQ3 cooling on the card performs as good as it looks and this is one of the only cards around you would not need a change in cooler even after some manipulative increase in voltages.
X1800GTO: http://www.vr-zone.com/?i=3624

De X1900GT kon van 575/500 naar 705/900 worden overgeklokt! Unlocken lukte nog niet echt aangezien er geen bios was van een 256MB X1900XT.
With this card priced head to head with the 7900GT from NVIDIA, we can tell that performance is equally competitive with it's direct competitor. The 2 cards perform within a few frame rate from each other and each has a few games which it excels at, with the exception of Quake 4 of course. Going for around USD$330 (SGD$550), and in healthy quantity, you can seriously consider this card if your budget falls in this range, especially if you're into playing Call Of Duty 2 and Oblivion.
X1900GT: http://www.vr-zone.com/?i=3646&s=1

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• pimpimmers
  • Niet online
[quote]Astennu schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:08:
[...]

[quote]
@ Pimpimmers20

Wordt de kaart 115c als de Accelero X2 op 100% staat ? want dat moet je idd wel doen. Zou gewoon een profile maken dat i standaard naar 100% gaat. Ik merk trouwens dat een kaart 75 wordt de 2e 56 vaag verschil. Jammer genoeg weet ik nog niet welke het is zie alleen maar def 3 en def 4. Hopelijk komt die DFI CFX 3300 snel uit dan kan ik die zalman coolers gaan gebruiken.
Ik zal eens een profiel aan maken kijken wat die doet.
Jij gebruikt toch ATITOOL 0.25 beta14?

En nog een vraag ik heb dus Asus kaarten deze geven in 3DMark aan Graphics Chipset ATI RADEON X1900 Driver Name Radeon X1900 Series dus niet ATI RADEON X1900 CrossFire Edition en in device manager staat het ook niet er staat namelijk 2x Radeon X1900 Series en 2x Radeon X1900 Series Secondary ik vind dit maar raar hebben jullie dit ook (mensen met een Asus kaart)
En ja ik heb CF aan staan en het werkt natuurlijk ook.

• Astennu
[quote]Pimpimmers20 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:30:
[quote]Astennu schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:08:
[...]

[...]

Ik zal eens een profiel aan maken kijken wat die doet.
Jij gebruikt toch ATITOOL 0.25 beta14?

En nog een vraag ik heb dus Asus kaarten deze geven in 3DMark aan Graphics Chipset ATI RADEON X1900 Driver Name Radeon X1900 Series dus niet ATI RADEON X1900 CrossFire Edition en in device manager staat het ook niet er staat namelijk 2x Radeon X1900 Series en 2x Radeon X1900 Series Secondary ik vind dit maar raar hebben jullie dit ook (mensen met een Asus kaart)
En ja ik heb CF aan staan en het werkt natuurlijk ook.
Ik gebruik idd 0.25 Beta 14. En Ik zie 2x Radeon X1900 series en 2x Radeon X1900 Crossfire Edition.

• pimpimmers
  • Niet online
Klok jij beide kaarten even ver over?
En je voltage, verander jij alle voltages of alleen de eerst 2 boven aan VGPU en MVDDC

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 10:08
Pimpimmers20 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:15:
[...]

OK bedankt ik ga eens proberen.
Ik heb er ook 3 staan de eerst staat 0x5852: 5952,bus:0,Dev:0

En nee ik heb geen nieuwe drivers erop maar ik had de fan speed 100% eerst staan maar ik heb net weer veranderd ik heb er een Accelero X2 op bij 100% hoor je hem niet maar ik heb net weer even getest ook omdat ik net mijn nieuwe 30 TFT heb. Ik speelde net UT2004 op 2560x1600 alles in UT op het hoogste ingestelde en in CCC AA op 14x AF op HQ 16x dus gewoon alles op de hoogste stand. ik heb mijn fan in ATITOOL op 0g-26%, 70g-50%, 75g-75% en boven80 graden 100% en wat is het resultaat het scherm ging naar een paar minuten uit en dit stond als laatste in het log file 2006-05-17 20:43:05 Temperature: GPU: 119.3°C GPU environment: 95.0°C :( :( :(
Dit was de temp van de XTX.

Maar ik ga nu eerst even een andere cooler er voor plaatsen ik heb namelijk speciaal een 92mm fan er voor besteld omdat die iets stiller is als een 80mm en ik heb net mijn swiftech MCX159 chipset cooler binnen voor men A8R32 daarna even weer testen en misschien dat ik dan nog de stock cooling op de XTX zet.
beter monteren (koalpasta, koelblokjes op ram?) en zorg voor beter airflow

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Niet online
vandaag Heros Of Might & Magic V gedaan op me X1900 XTX op reso 1152 x 864 x32 max settings FSAA x4 AF x8 en sommige plekken het gewoon zwaar hebben vooral als je helemaal uit gaat zoemen en de map gaat verkennen met map scroll :X

Ik weet niet als dat normaal in met Hero Of Might & Magic V dat alles zo zwaar gaat, hier me config:
AMD Athlon64 X2 4400+ Toledo
ASUS A8R32 MVP Deluxe
Sapphire ATi Radeon X1900 XTX
2x 1GB PC3200 Cas2 PC3200 Corsair XMS Platinum
SB Audigy2 Platinum

Omega Cat 6.3
WinXP Pro+ SP2 UK
DirectX 9.0c

Zijn er ook anderen die het zelfde mee maken dat het soms zwaar loopt enzo?

[Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 18-05-2006 04:15]

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:17

Ed_L

Crew Council
heb bijna dezelfde config als jij (m.u.v. de A8R32) en verwacht de game dit weekend, ben benieuwd.

• Astennu
Pimpimmers20 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:59:
Klok jij beide kaarten even ver over?
En je voltage, verander jij alle voltages of alleen de eerst 2 boven aan VGPU en MVDDC
Ik verander bijde instellingen voor het geheugen behalve de VDDIC ( mem controller ) Als ik die verlaag gebruikt de kaart mischien een half tot 1 wat minder. Bij het geheugen is het 5 watt per kaart dus ook niet echt de moeite waarrd. Vooral op de core is er winst te behalen. En ik laat bijde kaarten even hard draaien ja. Ik heb het idee dat een kaart ook harder wil dan de andere weet alleen niet welke dat presies is.

[Voor 13% gewijzigd door Astennu op 18-05-2006 08:32]

Anoniem: 123686

Anoniem: 23009 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 04:08:
vandaag Heros Of Might & Magic V gedaan op me X1900 XTX op reso 1152 x 864 x32 max settings FSAA x4 AF x8 en sommige plekken het gewoon zwaar hebben vooral als je helemaal uit gaat zoemen en de map gaat verkennen met map scroll :X

Ik weet niet als dat normaal in met Hero Of Might & Magic V dat alles zo zwaar gaat, hier me config:
AMD Athlon64 X2 4400+ Toledo
ASUS A8R32 MVP Deluxe
Sapphire ATi Radeon X1900 XTX
2x 1GB PC3200 Cas2 PC3200 Corsair XMS Platinum
SB Audigy2 Platinum

Omega Cat 6.3
WinXP Pro+ SP2 UK
DirectX 9.0c

Zijn er ook anderen die het zelfde mee maken dat het soms zwaar loopt enzo?
Heb hetzelfde mobo maar 'mindere' CPU (AMD Athlon64 3800+)
Merk niet van 'zwaar verloop' van het spel, gaat hier best spoel.
Misschien komt het omdat ik X1800XT in crossfire draai??

• Astennu
Anoniem: 123686 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:38:
[...]

Heb hetzelfde mobo maar 'mindere' CPU (AMD Athlon64 3800+)
Merk niet van 'zwaar verloop' van het spel, gaat hier best spoel.
Misschien komt het omdat ik X1800XT in crossfire draai??
Zou kunnen X1800 XT in CF is een stuk sneller dan een losse X1900 XTX. Maar ik ken het spel niet. Is het grafiesch zo zwaar ? Want zelfs oblivion kon ik hoger draaien dan dat op een enkele kaart.

[Voor 18% gewijzigd door Astennu op 18-05-2006 10:15]

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb de swiftech MCX195 (die van helemaal koper + fan) gemonteerd op de 3200 chipset en hij werkt perfect echt een super cooler mag ook wel voor 40,- echt een aanrader vooral omdat die vaak ook weer op je volgende moederbord past.

Maar ik heb dus vannacht de hele nacht gegamed ik heb een tijdje een temp gehad van dik in de 100 soms 108 en de environment was toen 89 graden maar kon zonder probleem door gamen de volt regulator zit alleen wel altijd dik in de 115 graden. Naar dat ik de coolers wat harder liet draaien in de pc zakte de GPU naar 92 graden enenvironment 73 graden.

Maar het is ook niet normaal wat van warme lucht uit de pc komt.
Maar mijn probleem is gewoon de airflow ik heb genoeg coolers er in alleen te weinig die naar binnen blazen zodat er koude lucht in komt.
Ik heb dus deze kast http://www.silverstonetek.com/products-tj03.htm zoals je ziet 3x80mm naar buiten 1x 120mm naar binnen maar let op er zit een deurtje voor met een stoffilter er komt dus vrij weinig koude lucht door waar de HD's normaal komen zit nog een 92mm fan die op die videokaart gericht staat, verder heb ik een 120mm in de voeding zitten blaast dus ook naar buiten en 2x een Accelero op de videokaarten. en een swiftech op het chipset en ik heb 4 HD's in de 5.25 zitten in een Silentmaxx HDD-silencer Rev. 2.0 en daar voor past nog net een 120mm fan voor die dus net achter de klepjes zit en staat op de laagste stand te draaien.

Nu was mijn hele PC erg warm tijdens het gamen wat ik net al zei de videokaarten maar CPU zat op 65 graden temp2 (wat het is weet ik niet) was ook in de 60 en de HD's 50 of 55 graden. En ik heb nog een censor op het moederbord precies waar in het wit staat Asus A8R32-MVP dus waar de warme lucht van de Accelero er uit komt en daar was het in de 70 graden.

Dus ik denk dat ik vandaag toch maar de standaard cooler op de XTX idergeval zet zodat de warmte in de kast een beetje weg gaat. Ik vind dat ook het enige nadeel van de Accelero verder prima cooler maar de warme lucht kan beter de kast uit. En de XT CF kaart laat ik zo ook omdat die minder warm wordt en omdat ik nu er een com poort heb zitten (heb een speciaal plaat op mijn XT CF kaart gemaakt) zodat hij geen 2 sloten bezet houd en ik de com poort nodig ben. Maar ik moetmaar eens op zoek naar een USB naar com poort kan kunnen beide standaard coolers er weer op. Wel zonder van mijn geld maar ze zijn gelukkig niet zo duur als die van zalman.
Oooja mijn geheugen niet van de videokaart maar gewoon op het moederbord OCZ PC4000 Platium worden ook heet ik kan eigenlijk net niet de headspeader aan raken zo warm.
Niet echt goed lijkt me.

En nu als ik aan het typen ben is alles normaal CPU44 HD46 GPU62 Voltregulators 62 Temp2: 34

• Niet online
Ga vandaag die Tide Water Plus van Thermaltake maar eens bestellen... Ook al gebruik ik slechts één GPU koelblok, mijn prestaties qua koeling zullen wel toenemen en het geluid afnemen dunkt me.

http://www.thermaltake.co...One/cl-w0086/cl-w0086.asp

• pimpimmers
  • Niet online
Anoniem: 63032 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:10:
Ga vandaag die Tide Water Plus van Thermaltake maar eens bestellen... Ook al gebruik ik slechts één GPU koelblok, mijn prestaties qua koeling zullen wel toenemen en het geluid afnemen dunkt me.

http://www.thermaltake.co...One/cl-w0086/cl-w0086.asp
Dat is wel een gaaf ding ja ik heb er ook naar zitten kijken maar kan hem helaas niet in mijn kast kwijt omdat ik nu al alle brackets in beslag heb :( of dan zou ik een gat in mijn kast moeten maken en dan precies naast de kaarten plaatsen maar dan is het weer moeilijk om en een kaart uit te halen omdat dat ding dan in de weg zit.

• Niet online
Pimpimmers20 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:35:
[...]
Dat is wel een gaaf ding ja ik heb er ook naar zitten kijken maar kan hem helaas niet in mijn kast kwijt omdat ik nu al alle brackets in beslag heb :( of dan zou ik een gat in mijn kast moeten maken en dan precies naast de kaarten plaatsen maar dan is het weer moeilijk om en een kaart uit te halen omdat dat ding dan in de weg zit.
Qua brackets heb ik wel de ruimte... Althans zo te zien. :P
Ben alleen erg benieuwd naar de koelprestaties, wanneer je één GPU blok gebruikt. :)

We zullen zien. Denk dat die zaterdag / maandag afgeleverd wordt. Zal daarna mijn bevindingen hier plaatsen.

/edit

Ben nu alleen op zoek naar een replacement koeler voor mijn nforce 4 chipset, DFI mobo.
Weet iemand toevallig waar ik de volgende koeler vandaan kan halen in NL / B? Evercool VC-RE

Mijn dank zou groot zijn.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 63032 op 18-05-2006 11:51]

CJ schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:14:

De X1900GT kon van 575/500 naar 705/900 worden overgeklokt! Unlocken lukte nog niet echt aangezien er geen bios was van een 256MB X1900XT.

[...]

X1900GT: http://www.vr-zone.com/?i=3646&s=1
Nette overclock. Bij LH halen ze maar een overclock van 625/750, terwijl ze bij OCW op de 620/720 zitten. OCW denkt ook dat t geheugen harder kan, terwijl ze wel aangeven dat t 1.4ns Mem tot ongeveer 714MHz kan :? Maar wat betreft de prijs: je kan beter een X1800XT halen.

• Astennu
Dat warmte probeel bij jou lijkt op een te kort aan air flow. Dan maakt het niet uit wat voor een 3e party cooler je koopt het probleem houd je. Want de VF900 gooit de warme lucht ook de kast in.

Jammer dat ze die Silencer coolers niet voor de X1K serie hebben kunnen maken. HiS heeft ze geloof ik wel. Ik vraag me alleen bij die cooler af hoe warm die PWM blokjes wel niet worden.

Ik heb nu ook die stock coolers er op zitten maar die maken wel veel lawaai als ik niet de low power settings gebruik. Ook kan ik de temp van me X1900 XTX niet uitlezen. Die waardes kloppen gewoon niet. Hij is 15c cooler dan de X1900 CF kaart. Ik vind dat toch een beetje raar. Ik denk niet dat AS5 tussen de core en het blok zo goed werkt :)

• pimpimmers
  • Niet online
Waar heb je hem besteld eigenlijk en wat kost die?

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Ik heb een vraagje wat misschien wel voor alle videokaarten opgaat, maar aangezien het over een ATi kaart gaat en het geen eigen topic waard is denk ik dat ik hem hier wel kan stellen :)

Ik wil graag een X1900XT kopen en ik vraag me af waar de prijsverschillen vandaan komen tussen de verschillende X1900XT's en de verschillende fabrikanten.

Zijn er alleen verschillen in wat er allemaal qua spellen of kabeltjes bij zit? Of zijn er ook echt verschillen in snelheden van de GPU of geheugen?

Het scheelt vaak meer dan een paar tientjes dus waarom zou ik niet bv een Club3D kopen ipv Asus?
Is het echt alleen de naam die de kaart duurder maakt t.o.v. van een andere fabrikant? :?

• Astennu
vosss schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:31:
Ik heb een vraagje wat misschien wel voor alle videokaarten opgaat, maar aangezien het over een ATi kaart gaat en het geen eigen topic waard is denk ik dat ik hem hier wel kan stellen :)

Ik wil graag een X1900XT kopen en ik vraag me af waar de prijsverschillen vandaan komen tussen de verschillende X1900XT's en de verschillende fabrikanten.

Zijn er alleen verschillen in wat er allemaal qua spellen of kabeltjes bij zit? Of zijn er ook echt verschillen in snelheden van de GPU of geheugen?

Het scheelt vaak meer dan een paar tientjes dus waarom zou ik niet bv een Club3D kopen ipv Asus?
Is het echt alleen de naam die de kaart duurder maakt t.o.v. van een andere fabrikant? :?
Dit is ook al vaker verteld:

Alle kaarten worden door sapphire gemaakt. Dus zijn allemaal hetzelfde. Het verschil zit em dus in de doos eventueel cooler ( zijn meestal gewoon hetzelfde maar er zijn een paar uitzonderingen zoals de Blizzard ) en de software.

Dus zonde om een Asus te kopen die duurder is aangezien hij door sapphire gemaakt is. Alleen door de Asus sticker is i dan duurder geworden.

[Voor 7% gewijzigd door Astennu op 18-05-2006 14:13]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Even opletten Astennu, Asus maakt zelf wel! kaarten, Sapphire maakt de kaarten voor Powercolor, his, Connect3d, Club3d en Peak.

Asus en MSI maken iig een deel van hun kaarten zelf, misschien niet allemaal, maar dat weet ik niet precies.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:43
Nou net mn X1900XTX geinstalleerd. Bij het eruit halen van mn X1800XL trok ik echter dat plastic dingetje van het moederbord af was rechts van het pci expres slot zit. Het lijkt me niet zo'n boeiend iets en de kaart doet t ook prima. Is dit echt zo?

* Stoffa heeft even een geruststelling nodig...

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Een pic ter verduidelijking? Volgens mij bedoel je dat stukje dat je PCIe kaart stabiel in het slot houd? Dat kan niet veel kwaad, als je PC maar stil blijft staan.

[Voor 72% gewijzigd door Pubbert op 18-05-2006 15:19]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Niet online
Stoffa schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:05:
Nou net mn X1900XTX geinstalleerd. Bij het eruit halen van mn X1800XL trok ik echter dat plastic dingetje van het moederbord af was rechts van het pci expres slot zit. Het lijkt me niet zo'n boeiend iets en de kaart doet t ook prima. Is dit echt zo?

* Stoffa heeft even een geruststelling nodig...
Kan geen kwaad... Heb de mijne toen ook afgebroken.. Als je hem niet goed indrukt/wegtrekt breekt het wel heel erg snel..

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 51473 op 18-05-2006 15:21. Reden: Typo's]

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:43
Juist die bedoel ik, thx guys. Hele opluchting!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24

Apoca

Array Technology Industry

Iemand enig idee wanneer de 6.5 drivers op de ATi site te vinden zijn? Ik ben erg toe aan een nieuwe windows versie, maar wil ff wachten op die drivers.

Asus C6E / Ryzen 7 5700X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 16GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Meestal een week na de beta.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Zo Xfire kaartje (X1900) is besteld :) Ik ben teveel verwend geraakt met 1600x1200x16 AF met 6xAA en in een aantal games heb je dan echt XF nodig om een beetje fatsoenlijke framerate te halen.

[Voor 17% gewijzigd door edward2 op 18-05-2006 16:49]

Niet op voorraad.

• Niet online
Ed_L schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 05:18:
heb bijna dezelfde config als jij (m.u.v. de A8R32) en verwacht de game dit weekend, ben benieuwd.
dit is Heros Of Might & Magic V
http://g.jubii.dk/400y/Heroes-of-Might-and-Magic-V/86815.jpg

erg mooi moet ik zeggen en verslavend , elke dag om hhhm een uur of 04:00 AM naar me nest hahah me ma heeft me ook een paar keer betrapt, ze zo van vind je dit normaal?? ik van eum jazekers haha X1900 XTX is leuk speelgoed met Heros Of Might & Magic V :9~

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 18-05-2006 17:43]

• Niet online
Uit de meuktracker :

Normaliter zet ATi binnen anderhalve week van een nieuwe maand de officiële stuurprogramma's online en is het lekken van een bètaversie een voorbode dat de finalversie eraan zit te komen, maar Catalyst 6.5 is op dit moment nog niet uitgebracht terwijl de maand mei al meer dan twee weken oud is.

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24

Apoca

Array Technology Industry

Misschien zijn ze nog een beetje aan het rotzooien der aan :)

Asus C6E / Ryzen 7 5700X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 16GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• Astennu
Mischien is het een super release ? :P Dus een die extra peformance geeft :9~

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Anoniem: 51473 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:14:
[...]

Uit de meuktracker :

Normaliter zet ATi binnen anderhalve week van een nieuwe maand de officiële stuurprogramma's online en is het lekken van een bètaversie een voorbode dat de finalversie eraan zit te komen, maar Catalyst 6.5 is op dit moment nog niet uitgebracht terwijl de maand mei al meer dan twee weken oud is.
Ik had hem idd ook al gisteren verwacht. :P

Helaas hoor je erg wisselende berichten over 6.4 en heeft die de chuckpatch niet. Derhalve hoop ik op een stabiele 6.5 incl. de chuckpatch. Weet iemand of 6.5beta de chuckpatch/AA+HDR in oblivion heeft?

Verder lees ik op the inquirer dat nVidia de 7950 gaat launchen ultimo mei. Gaat ATI hier iets tegenover zetten??

Persoonlijk ben ik erg tevreden over mijn X1900XT@XTX en wacht waarschijnlijk gewoon netjes op de R600. :P

[Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 18-05-2006 19:09]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Robin4
Heeft iemand al een x1900GT besteld. Ze zijn nou op voorraad bij komplett.nl
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=320722&cks=NWP

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 12:45
Astennu schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:09:
[...]

Dit is ook al vaker verteld:

Alle kaarten worden door sapphire gemaakt. Dus zijn allemaal hetzelfde. Het verschil zit em dus in de doos eventueel cooler ( zijn meestal gewoon hetzelfde maar er zijn een paar uitzonderingen zoals de Blizzard ) en de software.

Dus zonde om een Asus te kopen die duurder is aangezien hij door sapphire gemaakt is. Alleen door de Asus sticker is i dan duurder geworden.
Dan is er al vaker onzin gepost.
Enkel de high end kaarten van ATI wordt afgeleverd als finished products waar een sticketje de koeler wordt geplakt. Maar dit enkel in de begin periode om een goede time to the market the hebben. Na een tijd worden de chips vrijgegeven en kunnen de fabrikanten ze zelf produceren.

Voor de midrange en low-end sku's worden de vpu's gewoon los verkocht. In het begin wordt het reference design gebruikt weer voor de time to market, daarna komen er goedkopere eigen designs op de markt. Voor ATI zijn het voornamelijk Shappire, MSI en Asus dus de grote jongens die zelf produceren, de rest zijn kleine bedrijven die het door andere laten produceren.

Anoniem: 102844

Coolmaster schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:51:
Heeft iemand al een x1900GT besteld. Ze zijn nou op voorraad bij komplett.nl
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=320722&cks=NWP
ik vind hem nog aan de prijzige kant tbh, had hem rond de 250 euro verwacht :Y)

• Astennu
The Source schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:54:
[...]

Dan is er al vaker onzin gepost.
Enkel de high end kaarten van ATI wordt afgeleverd als finished products waar een sticketje de koeler wordt geplakt. Maar dit enkel in de begin periode om een goede time to the market the hebben. Na een tijd worden de chips vrijgegeven en kunnen de fabrikanten ze zelf produceren.

Voor de midrange en low-end sku's worden de vpu's gewoon los verkocht. In het begin wordt het reference design gebruikt weer voor de time to market, daarna komen er goedkopere eigen designs op de markt. Voor ATI zijn het voornamelijk Shappire, MSI en Asus dus de grote jongens die zelf produceren, de rest zijn kleine bedrijven die het door andere laten produceren.
Ik bedoelde eigenlijk ook alleen de X1900 XTX/XTX/CF en X1800 XL/XT kaarten. Maar dat heb ik ook maar van andere gehoord en vaker dan een keer. Van de Mid en low end wist ik wel dat fabricanten als asus en zo eigen kaarten maakte. Maar er werd ook gevraagt hoe het met de X1900 XTX kaarten zat. En daarvan dacht ik dus dat die alleen door sapphire gemaakt werden. Dat was het gene wat best vaak gemeld was in de vorige delen.

[Voor 4% gewijzigd door Astennu op 18-05-2006 20:29]

• pimpimmers
  • Niet online
hey Astennu jij zei dit:

-475-725 - 1,0v-1,785v
-550-750 - 1.1v-1,856c
-650-775 - 1,2xxv-xxxx

Hoe bedoel je dit eigenlijk een XTX draait standaard 650/750 en de XT CF op 625/725 jij hebt dus alleen je XT CF 25MHz overgeklokt en je geheugen van beide kaarten iets omhoog. Maar je voltage heb je toch niet lager ? Mijn kaarten zijn beide standaard VGPU 1.175 / MVDDC 2.086 / MVDDQ 2.086 en VDDCI is 1.486 zoals jij het er hebt staan heb je dus bij de de 3de 650-775 je XTX GPU standaar draaien maar met meer voltage en je XT CF draai 25MHz sneller en je geheugen voor de XTX is 25MHz sneller en voor je XT CF is dat 50MHz sneller. Of zie ik het fout? 475-725 is zelfst slomer als de kaart standaard kan.

Volgens mij zie ik het fout hoor maar hoe bedoel je het?

• Krizzie
  • Laatst online: 10-06 13:24

Krizzie

Progressive Music \o/

-475-725 - 1,0v-1,785v
-550-750 - 1.1v-1,856c
-650-775 - 1,2xxv-xxxx
Je ziet toch dat hij 1.2V draait terwijl het standaard 1.4V is? :?

En die andere prowfiles maken de kaart alleen maar zuiniger en koeler, net of je 500mhz core nodig hebt in Windows. :p

Geluidswolk

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu, je kan dus geen overdrive meer gebruiken met 2 kaarten alleen om te overklokken?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Krizzie schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:17:
[...]

Je ziet toch dat hij 1.2V draait terwijl het standaard 1.4V is? :?

En die andere prowfiles maken de kaart alleen maar zuiniger en koeler, net of je 500mhz core nodig hebt in Windows. :p
Ik dacht dat je bij VGPU moest kijken is dat niet zo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:59:
Dat warmte probeel bij jou lijkt op een te kort aan air flow. Dan maakt het niet uit wat voor een 3e party cooler je koopt het probleem houd je. Want de VF900 gooit de warme lucht ook de kast in.

Jammer dat ze die Silencer coolers niet voor de X1K serie hebben kunnen maken. HiS heeft ze geloof ik wel. Ik vraag me alleen bij die cooler af hoe warm die PWM blokjes wel niet worden.

Ik heb nu ook die stock coolers er op zitten maar die maken wel veel lawaai als ik niet de low power settings gebruik. Ook kan ik de temp van me X1900 XTX niet uitlezen. Die waardes kloppen gewoon niet. Hij is 15c cooler dan de X1900 CF kaart. Ik vind dat toch een beetje raar. Ik denk niet dat AS5 tussen de core en het blok zo goed werkt :)
Haha nou daar kom ik nu pas achter ik snap er de hele tijd geen hol van. Ik nam aan de de warmste kaart de XTX is maar dat is dus niet zo ik had namelijk mijn (ik dacht) XTX iets overgeklokt ik druk op scan for artifacts en alles werd geel ik denk dit klopt niet dus ik probeer de andere ja hoor WERKEN :)
Maar zou jij je voltages een allemaal door kunnen geven + speed dan wil ik dat ook eens proberen en kijken of die is cooler wordt omdat anders kan ik toch beter de standaard cooling erop zetten omdat ik nu veel lawaai heb van mijn andere coolers die de warmte naar buiten moeten krijgen. Plus dat nu alles inde kast heet wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
edward2 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:29:
Astennu, je kan dus geen overdrive meer gebruiken met 2 kaarten alleen om te overklokken?
Jawel kan wel. Alleen dan gebruik je dus 1.4v op de gpu en dat vind ik te veel. Nu gebruikt me setup maar iets van 100 watt voor 2 kaarten en stock ga je de 200 watt over. Ik lever dan wel iets snelheid in maar tot nu toe is de fps hoger dan 60 gebleven. Als ik zware games ga spelen zet ik em op het hoogste standje is het voltage nog steeds lager en zit ik 60 watt onder stock maar ik heb dezelfde peformance.
Pimpimmers20 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 01:24:
[...]

Haha nou daar kom ik nu pas achter ik snap er de hele tijd geen hol van. Ik nam aan de de warmste kaart de XTX is maar dat is dus niet zo ik had namelijk mijn (ik dacht) XTX iets overgeklokt ik druk op scan for artifacts en alles werd geel ik denk dit klopt niet dus ik probeer de andere ja hoor WERKEN :)
Maar zou jij je voltages een allemaal door kunnen geven + speed dan wil ik dat ook eens proberen en kijken of die is cooler wordt omdat anders kan ik toch beter de standaard cooling erop zetten omdat ik nu veel lawaai heb van mijn andere coolers die de warmte naar buiten moeten krijgen. Plus dat nu alles inde kast heet wordt.
Stock voltages zijn: 1.4v-2.053-2.053-1.456

Ik gebruik voor 475-725 : 1.0v-1.786-1.786-1.456
Voor 550-750: 1.1v-1.856-1.856-1.456
Voor 650-750 ben ik nog aan het testen. De CF kaart is bij mij duidelijk zwakker.

Let op als i gaat hangen wil de driver CF nog wel eens uit zetten. Dus dat je daar even op let als i vast loopt. Verder zou ik de Accelero gewoon Fixed op 100% zetten. En als de de stock cooler gebruikt het volgende doen:

0c = 27%
65c = 32%
70c = 36%
75c = 50%
88c = 55%
91C = 59%
94c = 68%
100c = 100%

Met deze instellingen gaat hij 5c eerder versnellen. En op die manier heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Ik zal die 650-750 of 650-775 ( Mits me CF kaart dat wil ) Vanmiddag ff posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:20:
[...]

Jawel kan wel. Alleen dan gebruik je dus 1.4v op de gpu en dat vind ik te veel. Nu gebruikt me setup maar iets van 100 watt voor 2 kaarten en stock ga je de 200 watt over. Ik lever dan wel iets snelheid in maar tot nu toe is de fps hoger dan 60 gebleven. Als ik zware games ga spelen zet ik em op het hoogste standje is het voltage nog steeds lager en zit ik 60 watt onder stock maar ik heb dezelfde peformance.

[...]

Stock voltages zijn: 1.4v-2.053-2.053-1.456

Ik gebruik voor 475-725 : 1.0v-1.786-1.786-1.456
Voor 550-750: 1.1v-1.856-1.856-1.456
Voor 650-750 ben ik nog aan het testen. De CF kaart is bij mij duidelijk zwakker.

Let op als i gaat hangen wil de driver CF nog wel eens uit zetten. Dus dat je daar even op let als i vast loopt. Verder zou ik de Accelero gewoon Fixed op 100% zetten. En als de de stock cooler gebruikt het volgende doen:

0c = 27%
65c = 32%
70c = 36%
75c = 50%
88c = 55%
91C = 59%
94c = 68%
100c = 100%

Met deze instellingen gaat hij 5c eerder versnellen. En op die manier heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Ik zal die 650-750 of 650-775 ( Mits me CF kaart dat wil ) Vanmiddag ff posten.
Ok THX wel raar hoor mijn stock voltage geeft aan 1.175 - 2.086 - 2.086 -1.486 dus anders tov jou kaart. Ik zou ook eens wat dingen nog gaan proberen maar wat nu zo raar is gister had ik 115 graden en nu heb ik weer gegamed niets anders gedaan en wordt die niet warmer dan 80 graden het meeste van de tijd zat die op 70-75 graden dus ik twijvel nu of mijn fan gister wel 100% draaide.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
Pimpimmers20 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:40:
[...]

Ok THX wel raar hoor mijn stock voltage geeft aan 1.175 - 2.086 - 2.086 -1.486 dus anders tov jou kaart. Ik zou ook eens wat dingen nog gaan proberen maar wat nu zo raar is gister had ik 115 graden en nu heb ik weer gegamed niets anders gedaan en wordt die niet warmer dan 80 graden het meeste van de tijd zat die op 70-75 graden dus ik twijvel nu of mijn fan gister wel 100% draaide.
Nou kijk het voltaqge dat jij daar ziet is het 2e voltage. Zodra je 3d in gaat verhoogt overdrive het voltage naar 1.4 en de clock speeds naar 650-775. Normaal in 2e heb je ook maar 500-600 geloof ik.

En daarom zie jij 1.175 staan en geen 1.4 want dat doet i alleen als 3d actief is.

Even wat anders. Ik heb het idee dat CF nog lang niet optimaal benut wordt want mijn XTX kaart wordt totaal niet warm. Ook blijft de fan altijd op 27% en er komt nouwelijk warme lucht uit de kaart. De CF kaart daar in tegen zit soms over de 50% en er komt ook warmere lucht uit. Dus ik krijg het idee dat die kaart 80-90% van het werk staat te doen :\. Echter is er wel een grote verbetering in FPS maar ik snap niet dat die 2e kaart zo koud blijft. ATi tool kan em niet goed uitlezen maar als je gewoon al achter de kaart voelt merk je al een groot verschil. Hebben meer mensen dit ?

ATi tool kan denk ik maar een kaart goed uitlezen of zo want de CF kaart heeft wel de juiste temps. Alleen Bij de XTX zie ik ook geen verwschil tussen 3d load en idle.

[Voor 33% gewijzigd door Astennu op 19-05-2006 10:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krizzie
  • Laatst online: 10-06 13:24

Krizzie

Progressive Music \o/

Misschien wordt de XTX genekt door de cpu en geeft hij alleen dat beetje wat nog wel extra kan? :)

Geluidswolk

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee