Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Maar uiteindelijk bepaal ik natuurlijk zelf wel of de auto geschikt is ja of nee.
Ik heb er nog een bekeken, een 300D met airco en automaat, antracietgrijs, zwart/grijze bekleding. Deze was echter van 8/1986 en dus niet wegenbelasting vrij. Ook had deze geen NL kenteken, en was weggezet in een hoekje, zat dus ook onder het stof. Daarbij was het zo'n typisch fout bedrijf, ik had contact gehad met zijn maat, maar die geeft me telkens net niet het goede huisnummer, heel vreemd...
In eerste instantie liep ik dus wat bleek niet het goede huisnummer (was ook een auto bedrijf, maar dan wel een "net" bedrijf), zegt die kerel, begin deze week was er ook al iemand die voor de Mercedessen kwam, maar dat is een ander nummer... Heel typisch.
Maar uiteindelijk bepaal ik zelf wel of het een geschikte auto is ja of nee, waar deze vandaan komt maakt me verder weinig uit. Ik denk dat veel mensen héél snel weg waren gelopen.
Voor € 2500 - € 3500 zit er wel wat bij hoor, het zullen niet de mooiste zijn, maar het ziet er wel allemaal "stevig" uit.
Ik denk zelf dat het een hele grote handel is. Want als je op Markplaats kijkt, komen al die Mercedessen uit Duitsland/Zwitserland/Polen. Waarom is dat?
Toch denk ik, hoe gaar zo'n Mercedes W124 er ook uit ziet, je hebt toch het gevoel dat zo'n ding het voor eeuwig blijft doen.
[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 07-07-2010 09:02 ]

En dan wil IK al helemaal niet weten hoeveel die + nog is...
[ Voor 141% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 08-07-2010 07:31 ]
Ik heb tot nu toe europeesche verzekeringen waar ik hem voor een redelijk bedrag kan verzekeren. Dat is zo ongeveer de enige waar een normaal bedrag uit komt of niet zit te zeuren over mijn leeftijd.
Voor een 27 jaar oud gebakje, 12 bar toch netjes zat
Eentje was er wel wat minder (9, prolly versleten klepzetel gezien het gelijk bleef met wat olie in de cilinder) en de andere twee zaten op 11.
Boeit verder niet zo, het motortje loopt nog als een zonnetje en trekt er ook nog prima aan, en als er nog eens LPG in komt moet de kop toch een kleine revisie krijgen bij zo'n kilometerstand, dus dan komt dat vanzelf weer goed
[edit] Is er eigenlijk nog een beetje aan 2.3-16v koppen (zelfde blok, uit de 190 serie) te komen? Dat zou wel een leuke upgrade zijn
Misschien draaf ik wat door...
[ Voor 22% gewijzigd door johnwoo op 09-07-2010 11:46 ]
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
en ik sta bij de supermarkt waar m'n vriendin werkt en je gelooft het gewoon niet, van het huismerk voor 3 euro... een ruitenwisser voor de W210! Dus het complete ding, halve minuut werk om te wisselen en voila! Geen strepen meer met het ruitenwissen!
Voor de geintresseerde, maar helaas niet in NL: bij de Kaufland! Van K-Classic maat 25
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Damn dat is idd goedkoop helaas geen Kaufland hier in de buurt.teh_twisted schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:34:
Ik kon nooit ergens ruitenwissers vinden voor m'n W210... niet bij tankstations... niet bij autowinkels.... alleen dus orgineel (28euro)
en ik sta bij de supermarkt waar m'n vriendin werkt en je gelooft het gewoon niet, van het huismerk voor 3 euro... een ruitenwisser voor de W210! Dus het complete ding, halve minuut werk om te wisselen en voila! Geen strepen meer met het ruitenwissen!![]()
Voor de geintresseerde, maar helaas niet in NL: bij de Kaufland! Van K-Classic maat 25
Kun jij er niet een aantal hamsteren voor ONS W210 rijders
[ Voor 15% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 12-07-2010 12:49 ]
Wedden dat je binnenkort voor een pre 1987 190D ( W201 ) gaat met nagenoeg dezelfe optiesHari-Bo schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:10:
[...]
Op Marktplaats staan er genoeg, ben de laatste weken 20tal gezien van deze bakken. Op de foto is alles schitterend, kom je eraan krasjes/deukjes en natuurlijk roest op de standaard plekken, en dan nog niet over het interieur klagen. En ik heb een 250D met airco + automaat + electrische raam met zilveren lak, en 106k op de teller gekocht, maar no-way dat je die voor 5k op de kop ergens kan tikken tegenwoordig.

[ Voor 12% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 12-07-2010 13:12 ]

edit: @johnwoo: kijk even of je een cilinderlektest kan doen, of zet even druk op die cilinder die 9 bar geeft en luister of je hem hoort bij de uit- of inlaat. Bij de olievuldop zal je wel niets horen gezien je olie-in-de-cilinder test
[ Voor 62% gewijzigd door teacher op 12-07-2010 23:22 ]
Wise enough to play the fool
HeheWiLLoW_TieN schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:40:
[...]
Wedden dat je binnenkort voor een pre 1987 190D ( W201 ) gaat met nagenoeg dezelfe opties![]()
Kwam btw nog een Zilveren 250D tegen wel minder km als de mijne, rond de 75k kilometers maar daar vragen ze zelfs 13,5k voor!
[ Voor 14% gewijzigd door Hari-Bo op 13-07-2010 08:23 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Sinds 3 jaar rij ik in een W123 300D van 1982.
Het grappige is dat ik ooit via een verkooptopic van Hari-Bo op Fok mijn serieuze interesse voor de W123 heb gekregen.
Hari-Bo verkocht toen een zwarte W123 300D en ik was verliefd, alleen destijds nog geen geld om deze nette wagen aan te schaffen.
Goed een plaatje van mijn Benz:

Oerbrood!
Heb je al eens gekeken op de w123club.nl ? en mercedesforum.nl ?
Het is een eindje rijden voor mij, vanaf Wageningen, maar voor een minimale contributie heb ik daar beschikking over een brug, veel gereedschap en een schat aan kennis van diverse sleutelaars.
Mercedesforum.nl ken ik ook wel maar vind ik iets minder interessant omdat het een meer algemeen forum is, wel leuk om af en toe plaatjes te kijken.
Oerbrood!
En op het FOK! forum ben ik al jaren niet meer actief, niet echt mijn doelgroep meer zeg maar.
[ Voor 17% gewijzigd door Hari-Bo op 13-07-2010 10:24 ]
Mooie auto in een mooie omgevingMarkao2000 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:17:
Sjemig de pemig, loop ik al bijna 10 jaar op Tweakers rond, niet heel fanatiek overigens, en dan kom ik nu pas dit topic tegen.....
Sinds 3 jaar rij ik in een W123 300D van 1982.
Het grappige is dat ik ooit via een verkooptopic van Hari-Bo op Fok mijn serieuze interesse voor de W123 heb gekregen.
Hari-Bo verkocht toen een zwarte W123 300D en ik was verliefd, alleen destijds nog geen geld om deze nette wagen aan te schaffen.
Goed een plaatje van mijn Benz:
[afbeelding]
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
De foto is in Zweden genomen naast het melkveebedrijf van een vriend van me.
De Benz kijkt uit over de eeuwige graanvelden
Oerbrood!
Ik reed al Mercedes voordat ik jou ooit had ontmoet hetzij IRL of op het grote WWWHari-Bo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:23:
Leuk om te horen dan ik bij verscheidene mensen het Mercedes virus heb verspreid.
Dat klopt idd bij Klaas Den Helder, die is tegenwoordig naar Duitsland verkast?WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:09:
[...]
Ik reed al Mercedes voordat ik jou ooit had ontmoet hetzij IRL of op het grote WWW
Correct ben er al 2x geweestHari-Bo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:13:
[...]
Dat klopt idd bij Klaas Den Helder, die is tegenwoordig naar Duitsland verkast?
Maar we gaan nu aardig off-topic...PB me ander op het MB forum.
[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 13-07-2010 12:18 ]
He Lachen!Markao2000 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:08:
Ja ik ben lid van de w123club en ook van de vereniging (website: w123club.eu beetje verwarrend) tevens ben ik lid van de sleutelclub in Belsdijke nabij Steenwijk.
Ben ook lid van beide fora (das idd nogal een ingewikkeld verhaal, wil ik wel een keer over uitweiden) en de bollensleutelclub
[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 13-07-2010 12:17 ]
En ik heb wel eens bij hem thuis wat opgehaald aan MB spul. Hij heeft tegenwoordig een soort van eigen sleutelclubje in Waarland met Jaap. En Jaap ken ik ook persoonlijk. Jaap is net als Wiebren vrij actief op het w123club.nl Jaap heet daar JaapW114 en je raad het al hij rijdt een W114 ( diesel ).
[ Voor 48% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 13-07-2010 12:38 ]
Dat zal ik doen, wellicht dat ik er deze week nog kom.teacher schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:16:
[...]
He Lachen!
Ben ook lid van beide fora (das idd nogal een ingewikkeld verhaal, wil ik wel een keer over uitweiden) en de bollensleutelclub... Als je weer eens in blesdijke bent, doe je de groeten aan mark? En wiebren als je hem ziet?
De historie van beide w123club fora die ken ik hoor, met de "bijzondere" totstandkoming erbij.
Het wordt nog meer lachen als je ook daadwerkelijk een "teacher" bent, ik geef namelijk wiskunde aan een MHV-school.......
Wat is je naam op de w123 fora?
Oerbrood!
Ik kan wel even kijken wat een pakketje sturen kost naar NL met een paar van die dingen erin als mensen interresse hebben! Denk dat het goedkoopst dan is dat ik er een zooi naar 1 persoon stuur en die ze weer rond stuurt daar ofzo?WiLLoW_TieN schreef op maandag 12 juli 2010 @ 07:09:
[...]
Damn dat is idd goedkoop helaas geen Kaufland hier in de buurt.
Kun jij er niet een aantal hamsteren voor ONS W210 rijders
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Natuurlijk heeft wiebren je kleppen gesteldWiLLoW_TieN schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:19:
Die ken ik ook persoonlijk Wiebren ut Snits. Heeft de kleppen van mijn toenmalige W123 200D gesteld.
En ik heb wel eens bij hem thuis wat opgehaald aan MB spul. Hij heeft tegenwoordig een soort van eigen sleutelclubje in Waarland met Jaap. En Jaap ken ik ook persoonlijk. Jaap is net als Wiebren vrij actief op het w123club.nl Jaap heet daar JaapW114 en je raad het al hij rijdt een W114 ( diesel ).

chevalric!Markao2000 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:51:
[...]
Het wordt nog meer lachen als je ook daadwerkelijk een "teacher" bent, ik geef namelijk wiskunde aan een MHV-school.......
Wat is je naam op de w123 fora?
teacher = leon
ben idd "teacher", ik geef engels op een brede middelbare school. 12 tot 18, vmbo tot gymnasium. Zit van nature veel in het vmbo though...
[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 13-07-2010 23:59 ]
Jij bent ook een druk beestje op het internet zeg als je op 3 fora mod bent!
Ik ben ook nog 2x bij Arie geweest bij de eerste opzet van de sleutelclub.
Volgens mij heeft Arie er nu ontzettend veel meer plezier in met de prettig gestoorde Bollenclub.
Morgen waarschijnlijk even naar Blesdijke, klepjes stellen, kleine stuurspeling proberen op te heffen en remmerij checken.
Als Wiebren er is dan doe ik hem de groeten
Oerbrood!
Je krijgt de groeten terug en Mark vroeg met een vette knipoog hoe het zat met z'n carburateur.
Zelf heb ik de klepjes gesteld van de 300D, er stonden er 4 niet goed dus dat vier mee.
Tevens de remmen gechecked, achter vervangen, voor alleen gangbaar gemaakt en een laagje kopervet geplaatst aan de achterzijde.
De stuurspeling ben ik niet aan toe gekomen vanwege een hoog slap-lul-gehalte, dat komt de volgende keer en dan vervang ik ook de remledingen en de remvloeistof.
Oerbrood!
oh ja.. die moet nog het ultrasoonbad in en dan bouw ik hem weer op. Maar ik zit met wat "vervelende familieomstandigheden", dus het komt er ff niet van...Markao2000 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:42:
Je krijgt de groeten terug en Mark vroeg met een vette knipoog hoe het zat met z'n carburateur.
1 Maar; sinds 1 dag is de koppaking kapot.
Gulfstream G650
Kan prima, ik geloof dat auto's tot 1992/1993 op dit moment al compleet BPM afgeschreven zijn. Dan betaal je inderdaad alleen maar keuringskosten, en dat is +- 150 euroSalimRMAF schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:57:
Hij zei dat ie geen BPM betaalde? En dat het importeren maar 150 euro kostte, inc kenteken etc.. Dat is erg goedkoop, nietwaar?
bedoelen of een W201 190D 2.5
[ Voor 16% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-07-2010 12:38 ]
Ik denk idd dat het om een W201 (de voorloper van de c klasse) gaat. Die had ook de 5 cilinder diesel, later mét turbo.SalimRMAF schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:57:
En ikke maar denken dat de C190-250 ubersterke wagens waren.
Klopt, maar het eerste modeljaar zal nu ondertussen wel volledig BPM afgeschreven zijn.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:37:
Een C250 ( C-klasse / W202 ) wordt nooit wegenbelastingvrij. Hij zal wel een W124 250D
bedoelen of een W201 190D 2.5
Het gaat volgens mij om dit stekkerblok

Hier linksboven in een overzichtsfoto

Weet iemand van jullie hoe dit heet zodat ik daar op kan zoeken?
Edit: Het schijnt een CS1000 connector te zijn. Heb ik in ieder geval een naam op naar te vragen en te zoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door reuzekind op 24-08-2010 14:48 ]
Mag ik jullie voorstellen aan Fritz:

Het poetsen heeft nog best aardig uitgepakt, lak is nog in prima staat:

Fritz is een Mercedes C280 Sport, uit eind 1995, voorzien van de volgende opties:
- 2.8 liter lijn 6 met 193pk
- Automaat (Damn, wat is dat weer chill rijden zeg)
- Elektrische ramen rondom
- Leren sportinterieur, waarvan de bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar en beide voorstoelen verwarmbaar
- Climate Control
- Origineel glazen kiep/kanteldak
- 2x originele sleutel met AB en comfortsluiting
- Volledige dealeronderhouden
- Ik ben de 3e eigenaar
- Standaard meukee zoals ABS, stuurbekrachtiging, elektrische spiegels, elektrische antenne, CV, getinte ramen, etc.
En natuurlijk de maagdelijke kilometerstand van 280.000 km!
ToDo:
- Becker scoren met navigatie
- Leuk setje 17".
- Paar lampjes fiksen (dashverlichting ergens lampje stuk, en het panel van de CC moet een nieuw lampje)
Ben er weer erg happy mee.
Aannames zijn fataal.
Aannames zijn fataal.
Hmmz, ik zou eerst een paar andere dealers proberen... Mijn ervaring is dat de ene dealer de andere niet is.reuzekind schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:50:
Ik zoek al een tijdje iemand die mijn Mercedes uit kan lezen. Ik heb net een type voor een OBD stekker, en daar kan niemand mij mee helpen. Ja Mercedes zelf, maar die willen niet resetten, en willen de uitleesresultaten ook niet meegeven. Daar heb ik dus ook niet voor betaald.
Het gaat volgens mij om dit stekkerblok
[afbeelding]
Hier linksboven in een overzichtsfoto
[afbeelding]
Weet iemand van jullie hoe dit heet zodat ik daar op kan zoeken?
Edit: Het schijnt een CS1000 connector te zijn. Heb ik in ieder geval een naam op naar te vragen en te zoeken.
@GaMeOvEr: Erg mooie C!
NOSIG
Aannames zijn fataal.
Er komt koelvloeistof uit de uitlaat... dus heb de handdoek maar in de ring gegooid en stop ermee. Ik ga hem per onderdeeltje verkopen en hopen dat dat nog een beetje de pijn verzacht...
Een filmpje voor de (sadistische) mensen die het nog even willen zien (moet zeggen, ziet er opzich komisch uit)
YouTube: MB E320 Coolingwater problem...
*snik snik*

Maaruh... Ik heb een lijn6 hoor.
Valt er voor die E320 niet voor acceptabel geld een blok te regelen? (Geen idee wat de rest van de staat van de auto is)
Aannames zijn fataal.
Nope... m'n garage had gelijk een vriend opgebeld waar die vroeger mee samenwerkte met het bericht: wat ik nu zie...Sick Nick schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:25:
Ik denk, er komt wat veel damp uit ofzo maar gewoon een halve liter koelvloeistof die ie eruit spuit. Da's niet goed neeScheuren in het blok bij de koel-banen waarschijnlijk
Nou het enige buiten het interieur wat dus nog echt _goed_ was was dus het motorblok. Exterieur is redelijk wat roest, kan allemaal wel weg maar als dat er nog is bijkomt BOVENOP het motorblok...GaMeOvEr schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:07:
Valt er voor die E320 niet voor acceptabel geld een blok te regelen? (Geen idee wat de rest van de staat van de auto is)
Nee de volgende wordt gewoon een gebruikte bij Mercedes zelf vandaan. Kost me wat meer maar tenminste een jaar garantie bij hun zelf... ben het een beetje zat al het reparatuur achteraf
Ah sorryGaMeOvEr schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:07:
Jeuj, ik sta in de TS!
Maaruh... Ik heb een lijn6 hoor.
Kun je aub de 2de foto wisselen voor onderstaande

Collega van me had precies zo'n model, in hartje Amsterdam. Soms stapten er bij een stoplicht gewoon mensen in: 'Naar Centraal alsjeblieft!'
Oh! ik had het al op mercedesforum gelezen, maar me niet gerealiseerd dat het jouw auto was. Dat is... pijnlijk om te zien...teh_twisted schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:25:
Nou... die van mij is overleden
Er komt koelvloeistof uit de uitlaat... dus heb de handdoek maar in de ring gegooid en stop ermee. Ik ga hem per onderdeeltje verkopen en hopen dat dat nog een beetje de pijn verzacht...
Een filmpje voor de (sadistische) mensen die het nog even willen zien (moet zeggen, ziet er opzich komisch uit)
YouTube: MB E320 Coolingwater problem...
*snik snik*
Maarreh.. wat voor radio zit er in je auto? Heb je nog iets leuks wat ik op mijn S202 kan schroeven?

[ Voor 40% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 19-09-2010 15:54 ]
[ Voor 91% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 19-09-2010 15:54 ]
Dus een Merc C180 uit 1987 gaat je 100x meer belasting kosten dan een SEC560 uit 1986.
Wa denken jullie, en welke auto zouden jullie dan gaan kopen op dit moment (MRB-vrij) ?

Gulfstream G650
W124 250D of 300DSalimRMAF schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:01:
Zozo, de overheid weet waar het voor bedoeld is: Geld innen. maar de laatste jaren komen er steeds meer belastingvrije (MRB) auto's op de NL-wegen,w aardoor ik heb gehoord dat ze alle autos vanaf 01-01-1987 niet meer zullen accepteren als belastingvrij?![]()
Dus een Merc C180 uit 1987 gaat je 100x meer belasting kosten dan een SEC560 uit 1986.![]()
Wa denken jullie, en welke auto zouden jullie dan gaan kopen op dit moment (MRB-vrij) ?

[ Voor 10% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 19-09-2010 17:13 ]
De standaard radio met cassette deck. Wel met CAN-BUS.teacher schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:29:
Maarreh.. wat voor radio zit er in je auto? Heb je nog iets leuks wat ik op mijn S202 kan schroeven?
Zo eentje:

Heel pijnlijk omdat die nu uitstaat...teacher schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:29:
Oh! ik had het al op mercedesforum gelezen, maar me niet gerealiseerd dat het jouw auto was. Dat is... pijnlijk om te zien...
maar meest pijnlijke komt nog

Nouja hij's tenminste goed onderhouden en nieuwe keuring...
Wel leuk autotje voor m'n vriendin als ik volgend jaar weer een andere Benz koop! Blijft wel het idee natuurlijk
Daarom rijd je ook altijd met de portieren op slotGluten Parody schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 02:06:
Strakke bak!
Collega van me had precies zo'n model, in hartje Amsterdam. Soms stapten er bij een stoplicht gewoon mensen in: 'Naar Centraal alsjeblieft!'
PhD i.o.
Dat is al een tijdje bekend. Auto's t/m bouwjaar 31-12-1986 worden nog wegenbelastingvrij, nieuwere auto's niet meer.SalimRMAF schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:01:
Zozo, de overheid weet waar het voor bedoeld is: Geld innen. maar de laatste jaren komen er steeds meer belastingvrije (MRB) auto's op de NL-wegen,w aardoor ik heb gehoord dat ze alle autos vanaf 01-01-1987 niet meer zullen accepteren als belastingvrij?
100x meer?Dus een Merc C180 uit 1987 gaat je 100x meer belasting kosten dan een SEC560 uit 1986.
En daarom wordt het gedaan. Vroeger was een auto van 25 jaar oud een unicum. Mocht je veel geld uitgeven om zoiets rijdbaar te houden en was je er heel erg zuinig op.Wa denken jullie, en welke auto zouden jullie dan gaan kopen op dit moment (MRB-vrij) ?
Tegenwoordig rijdt elke auto nog na 25 jaar en kun je ze ook makkelijk als dagelijkse auto gebruiken.. En omdat het nooit de bedoeling was om auto's van 25 jaar oud die dagelijks gebruikt worden belastingvrij te laten zijn is de regeling veranderd.
Signatures zijn voor boomers.
Paar kleine plekjes hier en daar maar van binnen zag hij er echt nog niet uit!
Morgen in elk geval een proefritje maken en dan beslissen.

Er zit een km-stand van 214.487 km op en hij komt uit 92. Iemand enig sinds nog tips waar ik echt op moet letten?
Wie weet wie me los maakt... Het is zo moeilijk en lastig... zoveel plezier gehad van de auto en dan toch... maarja helaas!
http://auto-onderdelen.ma...0-station-onderdelen.html voor de geinterreseerde
*update*
sjonge jonge... typisch marktplaats... kreeg een serieus bod van een whopping €350 voor de hele auto
[ Voor 15% gewijzigd door teh_twisted op 26-09-2010 22:43 ]
Volgens mij heeft de Mercedes Benz dealer op het forepark er momenteel 1 staan.reuzekind schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:17:
Vandaag in Duitsland een McLaren SLR Stirling Moss met een SLS AMG zien sporten. Wat zijn dat onwijs mooie auto's! Geweldig om in het echt te zien
Aan de snelweg kant in die "kuil" op de verdieping.
edit: Op de W123 club hebben ze hem zo te zien ook al gespot:
klik incl foto's.
[ Voor 18% gewijzigd door MewBie op 25-09-2010 22:23 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Altijd fijn bedrijven die op hun site hebben staan dat ze 99% van de onderdelen hebben en ze dan net niet het onderdeel dat je nodig hebt heeft

Valt best mee dus zo te zien. Alleen de afdekplaat van de slinger is een onbekend artikelnummer, maar die heb je nu denk ik nog. Dit is compleet met de benodigde schroeven en moeren.
Bedankt voor de info, had er al 1 van de sloop gehaald voor 30 euro, van schaar tot slinger. De dealer zei dat het 672 ex btw zou kostenreuzekind schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:57:
[afbeelding]
[afbeelding]
Valt best mee dus zo te zien. Alleen de afdekplaat van de slinger is een onbekend artikelnummer, maar die heb je nu denk ik nog. Dit is compleet met de benodigde schroeven en moeren.
Wil je dan gelijk die van mijn weghalenreuzekind schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:53:
Echt een hele nette CZal ik hem toevoegen aan de TS?
De ML is al ruim 10 maanden geleden verkocht
Dat is echt belachelijk. Oplichterspraktijken, misschien leuk om eens langs te gaan en ze te vertellen wat het echt kostNapo schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:13:
[...]
Bedankt voor de info, had er al 1 van de sloop gehaald voor 30 euro, van schaar tot slinger. De dealer zei dat het 672 ex btw zou kosten

Is goed, zal ik doen.seninha schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:16:
[...]
Wil je dan gelijk die van mijn weghalen![]()
De ML is al ruim 10 maanden geleden verkocht
met 225.000 erop en mooie wagen met nette velgen !
( Ik heb er geen binding mee wil je gewoon een tip geven )
Alleen voor het kenteken zou ik hem al bijna kopenteh_twisted schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:32:
Zo, maar even m'n auto oook op Marktplaats gezet...
Wie weet wie me los maakt... Het is zo moeilijk en lastig... zoveel plezier gehad van de auto en dan toch... maarja helaas!
http://auto-onderdelen.ma...0-station-onderdelen.html voor de geinterreseerde
Eentje in Duitsland kopen lijkt me makkelijker dan in Italië natuurlijk, en dan moet je ook nog natuurlijk wel een stuk rijden en inspecties uitvoeren.
Maar als ik bijvoorbeeld een SLK met minder dan 125.000 op de teller in Italië voor onder de 6000euro is er natuurlijk ook nog een kans dat je hier hem hier voor dezelfde prijs hier 2 jaar later kan verkopen (SLK is nog vrij prijzig in nl)
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx?id=vsv1efbjgy2s is dan een snel voorbeeld.
Iemand die ooit een auto geïmporteerd heeft?
Check, check en checkMinaaj schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:18:
Heeft iemand ervaring met een Mercedes in het buitenland kopen?
(ik zoek een leuke SLK 230, oudere type) qua prijs, natuurlijk komt er nog BPM bij maar die is met de bouwjaar dat ik in zoek nog wel te overzien.
Eentje in Duitsland kopen lijkt me makkelijker dan in Italië natuurlijk, en dan moet je ook nog natuurlijk wel een stuk rijden en inspecties uitvoeren.
Iemand die ooit een auto geïmporteerd heeft?
Het daadwerkelijk invoeren heb ik laten doen door een garage waar ik ook m'n Clio RS in kon ruilen tegen een zeer gunstige prijs. Het grootste nadeel van invoeren is het feit dat de auto voor de deur staat maar je nog niet mag rijden omdat het ongeveer een week duurt voor je kenteken klaar is na het bezoek aan de RDW
Wat is eigenlijk dan het verschil met linken naar een advertentie op marktplaats of mobile.de? Omdat het m'n eigen advertentie is zeker?teh_twisted schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:31:
[mbr]*knip*[/]
[modbreak]Dit valt onder de noemer spam en dat is niet toegestaan volgens de richtlijnen.[/]
Nouja voor de geinterreseerde, je kan me nog een DM erover sturen
Ben trouwens vandaag begonnen met de rest uit elkaar te halen, radiator is er bijna volledig uit, morgen proberen de injectors eruit...
* kuch *WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:22:
@ reuzekind er staan 2 foto's van mijn Benz in de TS.
Kun je aub de 2de foto wisselen voor onderstaande![]()
[afbeelding]
Done
Dank u, dank u. Voor de oplettende kijker andere buitenspiegels met geintregeerde knipperlichten.
En nu heldere ( W211/XENON-look ) koplampen
Zilvergrijs, 19" veeelspaaks velgen, volleder zwart interieur en notenhout met geborsteld alu afwerking.
Echt ALLES electrisch, je kan het zo gek niet bedenken. Stoelen in alle richtingen, zelfs achterbank had nog enkele verstelmogelijkheden, zonneschermen langs zijruiten achter en achterruit, radar-afstandsmeter en adaptive cruisecontrol, night vision, achteruitrijcamera, enz enz enz.
Leuke niet-standaard optie was een achter een klepje weggewerkt paneeltje met paar knopjes... voor de stroboscopen in de voor en achterlichten. Voor in de grootlichtunits en achter in de achteruitrijlichten. Oranje stroobs. In dashkastje een door Rijkswaterstaat ondertekende vrijstelling voor een flink aantal verkeersregels
Heb me wel vermaakt met die wagen
Ehhh sorry, geen pics
Nothings to see here, de w126 had dat zelfs alKnightwolf schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:04:
zelfs achterbank had nog enkele verstelmogelijkheden
Het blijven leuke auto's van oude tot nieuwe S-klasse mercedesen
Verwijderd
Dan vraag ik me toch af, wat voor werk hij doet? Als je vrijstelling krijgt voor een aantal verkeersregels ?Knightwolf schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:04:
Heb vandaag op m'n werk een heeeele leuke dikke 2010 S-klasse 320 CDI V6 moeten poetsen. Damn echt wat een bak![]()
Zilvergrijs, 19" veeelspaaks velgen, volleder zwart interieur en notenhout met geborsteld alu afwerking.
Echt ALLES electrisch, je kan het zo gek niet bedenken. Stoelen in alle richtingen, zelfs achterbank had nog enkele verstelmogelijkheden, zonneschermen langs zijruiten achter en achterruit, radar-afstandsmeter en adaptive cruisecontrol, night vision, achteruitrijcamera, enz enz enz.
Leuke niet-standaard optie was een achter een klepje weggewerkt paneeltje met paar knopjes... voor de stroboscopen in de voor en achterlichten. Voor in de grootlichtunits en achter in de achteruitrijlichten. Oranje stroobs. In dashkastje een door Rijkswaterstaat ondertekende vrijstelling voor een flink aantal verkeersregelsIk ken die kerel en is nodig voor z'n werk.
Heb me wel vermaakt met die wagen
Ehhh sorry, geen pics
Z'n vrouw rijdt in een H2
[ Voor 34% gewijzigd door Knightwolf op 01-11-2010 20:03 ]
NOSIG

Zo'n interieur dus. Niet beige maar zwart, rest klopt wel

lol, inderdaad. En dan heb je het over auto's die al 30 jaar oud kunnen zijnNapo schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:24:
[...]
Nothings to see here, de w126 had dat zelfs al
[ Voor 73% gewijzigd door reuzekind op 04-11-2010 07:56 ]
Op verzoek vanuit de HK: Pluisje89 in "Show je auto - Deel 102"
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Daarnaast moet je software hebben om het uittelezen en die kan ook flink aantikken. Dus als je het wilt doen om goedkoper uittezijn zal je flink veel zelf moeten doen aan je auto om dat rendabel te maken lijkt mij!
ps: mocht iemand een systeem kennen dat goedkoper is... ik hoor 't graag

Ag, toch leuk, eerst 20 cm sneeuw eraf schrapen en 30 cm sneeuw er omheen wegscheppen voor hij pas de wasbox in kan

ik kon het niet laten...
Jij kan nog geen gebakken ei koken...
NVM, eigenlijk zeker niet venlo

[ Voor 55% gewijzigd door Napo op 12-01-2011 20:38 ]
Ik dacht ik vraag het maar is hier... Zoals jullie weten is mijn E320 al een tijdje stuk
Alleen wat me steeds meer bezighoudt zijn de eventuele alternatieven voor de E-klasse. Heb bv. gekeken naar de R-klasse welke me opzich aanspreekt (veeeeel ruimte).
De G-klasse spreekt me toch eigenlijk het meest aan, dit ook omdat m'n volgende auto als minimum eis 4x4 moet zijn wegens het weer de laatste paar jaar (wat komende paar jaar niet zal veranderen).
Alleen de G-klasse is echt belachelijk duur (basis nieuwprijs t.o.v. e-klasse is 2x zo hoog), maar je hebt ook de M, GL, GLK.. Alleen dan heb ik zoiets van de G-klasse is wel een auto waarmee je de bosjes inkan en de andere zien er alleen uit dat ze het kunnen.
Als ik voor 2e hands ga wordt het een Jonge Ster bij Mercedes zelf zodat er gewoon 2 jaar garantie aanzit.
Ik heb ook zitten kijken naar _nieuw_ omdat ik in het verleden gewoon zeer veel schijt heb gehad met auto's. Voornamelijk naar lease omdat uitgerekend het vrijwel net zo duur is als afbetalen (als je daar voor kiest), wat zijn hier de ervaringen daarmee?
Mischien zijn hier nog wat andere klasses die me aangeraden kunnen worden, hieronder wat eisen:
- grote kofferruim, ik heb een Dobermann en moet er met gemak inkunnen. De E-klasse station was hier perfect mee.
- Comfort is zeeeer belangrijk voor mij sinds ik (niet vaak) maar met enige regelmaat vanuit Berlijn naar Amsterdam cruise. Ook wil ik graag met de auto naar Rome en Barcelona rijden. Ik had een orthopedische stoel maar iets vergelijkbaars is ook mooi
- 4x4
- Moet stabiel zijn met hoge snelheden, heb gelezen dat de R-klasse hier niet zo'n held in is en beetje zwabberd.
De meeste opties zijn zover ik weet altijd beschikbaar in alles hoger dan de E-klasse. Maar weet niet of de M/GL/GLK worden beschouwd als hoger dan de E-klasse.
C-klasse is in mijn opinie te klein en qua prijsverschil (maar 10k nieuw) te klein om te zeggen: maar je bespaard genoeg... Want 2e hands is dat prijsverschil eigenlijk weg.
Als ik ga leasen zal het maximum bedrag rond de €600 per maand sinds ik groot deel van de belasting kan aftrekken. 2e hands is het het maximum rond de €12000 wat ik minimaal wil uitgeven en maximaal €25000 (vanuitgaand dat het geld beschikbaar komt dat ik verwacht...). Ik ga er vanuit dat tussen deze bedragen een hele mooie E-klasse gekocht kan worden maar eigenlijk... wordt ik helemaal happy van hoe de G-klasse eruit ziet... Alleen die zijn niet binnen dat budget te krijgen met garantie
Zo enorm verhaal, ik hoop dat mensen hier wat dingetjes kunnen adviseren. Sowieso heb ik pas rond maart/april echt pas geld beschikbaar om dit weer te gaan overwegen maar wil me dus goed informeren
Inprincipe wel, ik heb ook even gekeken naar Audi. Volkswagen vind ik de vering van niet fijn t.o.v. de MB.Knightwolf schreef op zondag 16 januari 2011 @ 05:44:
Dan heb ik als eerste de vraag, moet het perse een Mercedes zijn?
BMW gaat er hier niet in...
Andere merken auto's waar ik naar keek zijn soms waanzinnig goedkoop maar als je de opties neemt dat je in de buurt komt van een basis Mercedes zijn ze weer bijna net zo duur...
Da's dus ook het dubioSick Nick schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:54:
Iets heel stoms misschien maar als alles aan de E bevalt waarom dan niet gewoon weer een E?Als je wat minder gedoe in sneeuw enzo wilt hebben kan je de 4matic versie nemen natuurlijk. Het is dan geen auto om mee door de bosjes te rijden maar zeg nou zelf, hoe vaak ga je dat echt doen?
Daarom dacht ik, ik vraag hier eventjes wat mensen hun ervaringen zijn met andere modellen.
Ik zal natuurlijk als de tijd daar is en bij de MB dealer staan wel een paar proefritten maken in verschillende modellen... Alleen jezelf inlezen over mogelijkheden is wel handig lijkt me
Niet om het een of ander, maar bekijk deze eens:
http://www.mercedesforum....iewtopic.php?f=80&t=39323
Die neem wel wel mee onder de 2K.
teacher schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:45:
[...]
Niet om het een of ander, maar bekijk deze eens:
http://www.mercedesforum....iewtopic.php?f=80&t=39323
Die neem wel wel mee onder de 2K.
Wat bedoel je met: "Die neem wel wel mee onder de 2K." ?
Mja ik heb m'n lesje wel geleerd
Volgende wordt gewoon max 150k gelopen (liefst zelfs minder), MB Jonge Sterren zijn max 100k trouwens en garantie...
Probleem is gewoon of je de persoon nou kent of de auto kent... ze gaan allemaal ooit wel is stuk (en dat is logisch) en daarom gewoon liever garantie erop voor een tijdje
Opzich spreekt daarom lease me ook wel zeer aan. Nadeel is dat ik er wel echt leder in wil en wat andere opties en dan schiet de prijs omhoog...
Deze valt sowieso om bepaalde redenen af: dit is het model VOOR de knipperlichten in de spiegels (kan je zien op de foto) en dat betekend MAXIMAAL euro3 en dan kan ik er hier de binnenstad niet mee in (hooray voor de onzinzone) en is handgeschakeld. Tja ik ga geen Benz rijden en dan met de hand schakelen...
Nog 1 laatste edit... pff
Ik stond laatst is naast eentje in de straat. Waanzinnig groot ding. Zie ze ook wel is rondrijden. Lelijk, nee dat niet, groot dat wel! Wel over de _nieuwe_ de oude vind ik maar... raar iddKnightwolf schreef op maandag 17 januari 2011 @ 03:35:
R-klasse vind ik echt een lelijk gedrochtsorry
[ Voor 15% gewijzigd door teh_twisted op 17-01-2011 05:41 ]
Dit topic is gesloten.