Gok op een pre-facelift W204 met Comand? Dit topic is dan wel interessant: http://www.mercedesforum....iewtopic.php?f=46&t=79585Eric-B schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:31:
Heeft iemand hier wel eens de harde schijf in een W204 vervangen?
Ik heb namelijk op dit moment een 30GB en wil er graag een 40GB of groter in zetten.
Klopt pre-facelift W204 met Comand.S_Chief schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:33:
[...]
Gok op een pre-facelift W204 met Comand? Dit topic is dan wel interessant: http://www.mercedesforum....iewtopic.php?f=46&t=79585
Zeker een interessant topic, ik had het al gelezen. Voornamelijk ivm het wachtwoord wat er op de HDD zit is het een handig topic.
Ik ben van plan om een hitachi endurastar harde schijf te monteren, omdat deze geschikt zijn voor automotive doeleinden en een ssd helaas niet kan worden aangesloten.
Ik begrijp dat ik eerst een image van de originele disk moet maken, deze op de nieuwe schijf moet zetten, Vervolgens misschien nog wat grotes van partities aan moet passen en dan zal ik de navigatie moeten kunnen updaten.
Het had wel handig geweest als hier iemand was met ervaring, zodat hij ik eventueel nog wat tips kon krijgen.
Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB
Sinds vandaag weer eindelijk een Mercedes dit keer de C160 Estate

Ik ben nog wel opzoek naar een telefoonhouder voor een smartphone, mijn standaard houder past niet in de ventilator lamellen. Iemand suggesties?

Ik ben nog wel opzoek naar een telefoonhouder voor een smartphone, mijn standaard houder past niet in de ventilator lamellen. Iemand suggesties?
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Je hebt een hele bijzondere C-klasse.Hari-Bo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:26:
Sinds vandaag weer eindelijk een Mercedes dit keer de C160 Estate
[afbeelding]
Zowel een grote ster in de gril als een kleine ster op de kap.
Meestal is het een van de 2.
De C160 leveren ze alleen handmatig toch?
Klopt maar ik moest en zou een ster op de motorkap anders is het geen Mercedes.kx22 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:07:
[...]
Je hebt een hele bijzondere C-klasse.
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Na heel lang wachten rij ik nu eindelijk sinds een tijdje in dit monstertje. Wat een genot.
.
Prachtige kleur dat blauw. Stuk beter dan het gebruikelijke zwart/wit

[ Voor 11% gewijzigd door Lootbox op 30-06-2017 06:03 ]
Ik vind het ook een mooie kleur en zag hem pasgeleden op een CLA. Zeer mooie combinatie, al moet ik zeggen dat ik hem zo nooit zou bestellen. Het maakt de auto minder speels en wat te 'oud' en het tegenovergestelde waardeer ik juist aan de CC van MB. Mooi, jong en sportief en dan zijn nu eenmaal zwart en wit de gebruikelijke opties inderdaad.Lootbox schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 06:01:
Na heel lang wachten rij ik nu eindelijk sinds een tijdje in dit monstertje. Wat een genot..
[afbeelding]
I don't have dreams, I have goals!!
Zeer apart ja, haha. Nog niet eerder gezien.Hari-Bo schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:14:
[...]
Klopt maar ik moest en zou een ster op de motorkap anders is het geen Mercedes.
Ik vind de ster op de motorkap ook nog steeds het mooist, zeker bij een E-klasse en hoger.
Sinds een aantal weken geeft de buitentemperatuursensor van mijn w246 vreemde waarden aan. Vaak een graad of 10 te warm maar gek genoeg lijkt het enkel voor te komen bij langere ritten.
De garage vindt niets geks en meestal geeft hij ook de correcte waarde aan dus volgens mij zoeken ze ook niet ver.
De garage vindt niets geks en meestal geeft hij ook de correcte waarde aan dus volgens mij zoeken ze ook niet ver.
die grilleLootbox schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 06:01:
Na heel lang wachten rij ik nu eindelijk sinds een tijdje in dit monstertje. Wat een genot..
[afbeelding]
Mijn oom heeft nu een W211, na wat opstart problemen met de airmatic is hij super blij met deze E320 (diesel).
Ergens in de niet zo verre toekomst is het misschien weer mogelijk om bezine te gaan rijden voor hem.
hij kijkt al af en toe even stiekem rond naar een E55 of bijvoorbeeld een S500 (W211 en W221). met dan tussen de 150k en 2 ton gelopen.
Nu zeggen heel veel mensen "Dat moet je niet doen, daar loop je op leeg", nu is mijn vraag ja maar waarom?
- Ik snap dat wegenbelasting/verzekering iets duurder zal zijn, maar dat is tientjes werk per maand
- ik snap dat verbruik op ongeveer 1op5 zal liggen
- ik snap dat qua onderhoud je 8 cilinders hebt, dus van sommige dingen moet je er 8 vervangen ipv nu 6 etc.
Maar verder is het blok van zowel een E55 of een S500 toch super degelijk? En een E55 heeft ook airmatic (en ook een SBC pomp wat problemen zou kunnen geven) maar dat zijn problemen die los staan van het vermogen.
Mocht hij overigens toch te veel blijven rijden voor benzine, dan kijkt hij naar een S350 (w221) wat ook een 8 cilinder is dus dan blijft de vraag een beetje hetzelfde.
Ergens in de niet zo verre toekomst is het misschien weer mogelijk om bezine te gaan rijden voor hem.
hij kijkt al af en toe even stiekem rond naar een E55 of bijvoorbeeld een S500 (W211 en W221). met dan tussen de 150k en 2 ton gelopen.
Nu zeggen heel veel mensen "Dat moet je niet doen, daar loop je op leeg", nu is mijn vraag ja maar waarom?
- Ik snap dat wegenbelasting/verzekering iets duurder zal zijn, maar dat is tientjes werk per maand
- ik snap dat verbruik op ongeveer 1op5 zal liggen
- ik snap dat qua onderhoud je 8 cilinders hebt, dus van sommige dingen moet je er 8 vervangen ipv nu 6 etc.
Maar verder is het blok van zowel een E55 of een S500 toch super degelijk? En een E55 heeft ook airmatic (en ook een SBC pomp wat problemen zou kunnen geven) maar dat zijn problemen die los staan van het vermogen.
Mocht hij overigens toch te veel blijven rijden voor benzine, dan kijkt hij naar een S350 (w221) wat ook een 8 cilinder is dus dan blijft de vraag een beetje hetzelfde.
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Als ze eens opschieten op kantoor kan de bestelling van de B-klasse Business Solutions AMG er eens uit.... (helaas geen echte AMG
)
B180, benzine, 7traps automaat, Business Solution AMG, Apple Carplay/Android car, metallic zwart.
B180, benzine, 7traps automaat, Business Solution AMG, Apple Carplay/Android car, metallic zwart.
Dikke bak maar waren en nou niet nog een paar dubbeltjes over voor een mooie gasveer?Lootbox schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 06:01:
[afbeelding]
Ik zit in de configurator te kijken bij de GLA. Gaaf wagentje lijkt me dat.
Begrijp ik het goed dat je voor handsfree bellen de "Command Online" en de "Smartphone-integratiepakket" opties nodig hebt?
Begrijp ik het goed dat je voor handsfree bellen de "Command Online" en de "Smartphone-integratiepakket" opties nodig hebt?
Avantgarde en dan de platte ster verwisseld voor een rechtopstaande. Bij de Exclusive is die standaard (omdat er dan geen rechtopstaande ster in de grille zit).kx22 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:07:
[...]
Je hebt een hele bijzondere C-klasse.
Dat is idd iets dat mij ook bij de A en B opvalt. De rest heeft gewoon twee gasveren.Brilsmurfffje schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:56:
[...]
Dikke bak maar waren en nou niet nog een paar dubbeltjes over voor een mooie gasveer?
Nee, Audio 20 moet dit ook kunnen. Zie: http://www.mercedes-benz....multimedianavigation.htmlnokiaan958GB schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:05:
Nee de audio 20 is voldoende, de smartphone integratie is voor Carplay en Android auto. Comand online is voor internet etc..nokiaan958GB schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:05:
Thanks, dat is mooi. Die bijna twee mille extra had ik eigenlijk niet voor de wagen willen betalen want dan komt de c-klasse kwa budget al in beeld.
Ondertussen twee jaar verder en het is een complete restauratie geworden. Maar ze is eindelijk af en ze rijd fantastischBoely schreef op zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:47:
Mag me vanaf vandaag ook eigenaar noemen van een Mercedes Benz. En wel de 220 w115 uit 1972. Van origine een......
Nu de 1e foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Natuurlijk some pics:

Welk?
Ik ben bijna overstag om een nieuwe C63 AMG S Combi aan te schaffen. Aan de auto zelf ligt het niet, maar iets houdt me tegen. Is het wel verstandig om nu een V8 aan te schaffen met de sterke opkomst van electrische auto's? Of juist een kans omdat de volgende AMG weer meer gedownsized zal worden?

[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 11-08-2017 10:33 ]
Gewoon doen.MaZo schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:29:
Ik ben bijna overstag om een nieuwe C63 AMG S Combi aan te schaffen. Aan de auto zelf ligt het niet, maar iets houdt me tegen. Is het wel verstandig om nu een V8 aan te schaffen met de sterke opkomst van electrische auto's?
[afbeelding]
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ik rij nu een BMW 335 xDrive uit 2013, en op papier lijkt die zelfs nog iets meer te drinken. Dus om de benzine hoef ik het in ieder geval niet te laten.GermanPivo schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:34:
[...]
Gewoon doen.Het gaat nog wel even duren voordat de benzineprijs om die reden de pan uit rijst..
Het gaat me meer om met het zicht op mogelijke veranderingen in CO2-relevante zaken (belastingen en andere beperkende regels).
[ Voor 14% gewijzigd door MaZo op 11-08-2017 10:37 ]
Gewoon doen! En anders even wachten en voor een 53AMG gaan, die zijn deze week aangekondigd (niet officieel). Deze zullen het nieuwe +- 430pk 6 in lijn blok hebben aangevuld met wat elektra power. Deze gaat een stuk goedkoper worden dan een 63AMG (BPM obv uitstoot) en in de praktijk niet veel minder snel.MaZo schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:29:
Ik ben bijna overstag om een nieuwe C63 AMG S Combi aan te schaffen. Aan de auto zelf ligt het niet, maar iets houdt me tegen. Is het wel verstandig om nu een V8 aan te schaffen met de sterke opkomst van electrische auto's? Of juist een kans omdat de volgende AMG weer meer gedownsized zal worden?
[afbeelding]
Natuurlijk zal je dan wel het rauwe randje van de 63AMG missen maar wellicht kan je nog een mooi uitlaatsysteem op een 53AMG monteren en een chippie erop gooien.
Misschien kan je ook nog een mooi akkoordje maken met een Mercedes dealer over een tweedehands 63AMG die je weer inruilt zodra de 53 arriveert.
Was zelf trouwens ook flink aan de beurt met mijn CLS500. Eerst een lekkend kleppen deksel (schijnt een kwaaltje te zijn van de 500) en deze week ineens een afgebroken draagarm. Bij het vervangen bleek een andere draagarm ook nog een veel speling te hebben dus die is ook vervangen. Ook al alle elektra laten opknappen en verse bandjes dus ben al richting de 3K aan onderhoud kwijt dit jaar. Nou ja, geniet er nog elke dag van
[ Voor 16% gewijzigd door Malt007 op 11-08-2017 10:52 ]
Gewoon doen. Heb zelf een C63 en is een plezier om mee te rijden.MaZo schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:29:
[afbeelding]
Ben nog steeds geen fan van de afwerking bij Mercedes, maar leuk rijden doet het wel ;-)
Mijne is intussen opgekieteld met supersprint catless downpipes, resonantiekamers uit de einddemper van de performance uitlaat van AMG zelf en ECU tune naar 611pk/847nM.
Trek je de straatstenen mee uit de grond
Heb laatst met wat eigenaars staan praten met onder andere Akrapovic eronder en ze konden nauwelijks geloven dat mijne een stock uitlaatsysteem was. Ze vragen me af en toe bij de tuner waar hij geweest is of ik al aan kant ben gezet door de politie aangezien het ding een monsterlijke herrie maakt zodra je de gas op gaat.
En 'downsizing' is voor de puristen hier niet altijd leuk maar lekker klinken? Doet de mijne anders wel. Mag menig 6,2 blok van de vorige gen komen naast staan mits kleine tweaks van de einddemper en andere downpipes.
En het opgegeven verbruik moet je natuurlijk niet teveel rekening mee houden.
Op de snelweg kan je wel rond de 10-11 liter gemiddeld halen maar ik rij redelijk gemengd en mits relatief sportief rijgedrag ga ik toch rond de 16,1 liter / 100km momenteel. Heb een tijdje rond de 14,5 gehangen maar ik vrees dat het geluid er niet veel aan geholpen heeft na de downpipes installatie. Klinkt gewoon zo fijn dat je automatisch wel wat meer op de gas gaat
Heb hem nu bijna een jaar denk ik en heb er bijna 30.000km mee op de teller gezet
[ Voor 21% gewijzigd door JacobsT op 11-08-2017 17:07 ]
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Wat een prachtwagen! Kan het nieuwste model niet aan tippen qua looksBoely schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:29:
[...]
Ondertussen twee jaar verder en het is een complete restauratie geworden. Maar ze is eindelijk af en ze rijd fantastisch![]()
Natuurlijk some pics:
Hallo allemaal,
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is, zo niet verwijs me aub door.
Sinds een aantal weken ben ik trotse eigenaar van een (enigszins roestende) c180 combi (s202) uit 1999. Echter gaat sinds een aantal dagen het alarm willekeurig af. Nu heb ik een aantal fora doorgenomen en wordt er verwezen naar een aantal sensoren. Echter kan ik deze niet vinden, zijn er ergens technische tekeningen of websites beschikbaar waar ze aangegeven staan?
Ook wordt er gesproken over StarDiagnose, is dit iets wat je als Tweaker zelf kunt maken, of moet dit per de bij de dealer/ officiële apparatuur?
Alvast bedankt!
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is, zo niet verwijs me aub door.
Sinds een aantal weken ben ik trotse eigenaar van een (enigszins roestende) c180 combi (s202) uit 1999. Echter gaat sinds een aantal dagen het alarm willekeurig af. Nu heb ik een aantal fora doorgenomen en wordt er verwezen naar een aantal sensoren. Echter kan ik deze niet vinden, zijn er ergens technische tekeningen of websites beschikbaar waar ze aangegeven staan?
Ook wordt er gesproken over StarDiagnose, is dit iets wat je als Tweaker zelf kunt maken, of moet dit per de bij de dealer/ officiële apparatuur?
Alvast bedankt!
Wow! Ik rijd zelf een c350e en ik weet dat het niet te vergelijken is, maar ik heb nu na 40.000 km een gemiddeld verbruik van 5.9l/100km. (1/3e elektrisch, 2/3e benzine).JacobsT schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:58:
ik rij redelijk gemengd en mits relatief sportief rijgedrag ga ik toch rond de 16,1 liter / 100km momenteel
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Je weet dat het niet te vergelijken is maar toch zet je een 4 cilinder hybride naast een high end V8.JackBol schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:11:
[...]
Wow! Ik rijd zelf een c350e en ik weet dat het niet te vergelijken is, maar ik heb nu na 40.000 km een gemiddeld verbruik van 5.9l/100km. (1/3e elektrisch, 2/3e benzine).
Doe maar de volgende AMG gen met hybride ondersteuning door elektromotor zou ik zeggen tegen Mercedes.JackBol schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:11:
[...]
Wow! Ik rijd zelf een c350e en ik weet dat het niet te vergelijken is, maar ik heb nu na 40.000 km een gemiddeld verbruik van 5.9l/100km. (1/3e elektrisch, 2/3e benzine).
Het elektrische koppel ter ondersteuning in lage toeren.
Laatst een weekendje een Tesla 100D en die acceleraties zijn echt out of this world te noemen en ik heb al met heel veel fijn speelgoed kunnen rijden. Desondanks, I'll take the slower C63. De beleving is er toch echt veel meer aan en vooral het prijskaartje viel stevig tegen van die 100D. Geloof dat hij catalogus rond de 187k zat en op vlak van interieur voelt het alleszins niet zo aan.
Elektrisch is nu eenmaal de toekomst. Ze komen niet voor niets met die C53.
Misschien niet helemaal de juiste plek (maar of ik dit in V&A moet zetten twijfel ik ook aan).
Ik ben nog in het bezit (en daar wil ik dus verandering in brengen) van een Becker Trafic Pro en Silverstone 10 CD wisselaar.
In het verleden werden deze sets regelmatig ingebouwd in de (oudere) modellen van Mercedes.
Wie kan deze set van mij overnemen (tegen een kleine betaling, daar komen we denk ik wel uit)?
Het is zonde als dit blijft liggen op de plank.
Meer informatie is per DM op te vragen.
Ik ben nog in het bezit (en daar wil ik dus verandering in brengen) van een Becker Trafic Pro en Silverstone 10 CD wisselaar.
In het verleden werden deze sets regelmatig ingebouwd in de (oudere) modellen van Mercedes.
Wie kan deze set van mij overnemen (tegen een kleine betaling, daar komen we denk ik wel uit)?
Het is zonde als dit blijft liggen op de plank.
Meer informatie is per DM op te vragen.
@Ruerd Jan Je kan het hier proberen: Vraag & Aanbod overig. 
Daarnaast natuurlijk Marktplaats en ook Mercedesforum.nl kan handig zijn.
Daarnaast natuurlijk Marktplaats en ook Mercedesforum.nl kan handig zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 17-08-2017 14:57 ]
Ik had bijna de knoop doorgehakt, maar ik schrok nogal van alle berichten over de belachelijk lage restwaarde van de AMG's t.o.v. andere merken (bijvoorbeeld een BMW M3).JacobsT schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:58:
[...]
Gewoon doen. Heb zelf een C63 en is een plezier om mee te rijden.
Ben nog steeds geen fan van de afwerking bij Mercedes, maar leuk rijden doet het wel ;-)
Mijne is intussen opgekieteld met supersprint catless downpipes, resonantiekamers uit de einddemper van de performance uitlaat van AMG zelf en ECU tune naar 611pk/847nM.
Trek je de straatstenen mee uit de grond![]()
Heb laatst met wat eigenaars staan praten met onder andere Akrapovic eronder en ze konden nauwelijks geloven dat mijne een stock uitlaatsysteem was. Ze vragen me af en toe bij de tuner waar hij geweest is of ik al aan kant ben gezet door de politie aangezien het ding een monsterlijke herrie maakt zodra je de gas op gaat.
En 'downsizing' is voor de puristen hier niet altijd leuk maar lekker klinken? Doet de mijne anders wel. Mag menig 6,2 blok van de vorige gen komen naast staan mits kleine tweaks van de einddemper en andere downpipes.
[video]
En het opgegeven verbruik moet je natuurlijk niet teveel rekening mee houden.
Op de snelweg kan je wel rond de 10-11 liter gemiddeld halen maar ik rij redelijk gemengd en mits relatief sportief rijgedrag ga ik toch rond de 16,1 liter / 100km momenteel. Heb een tijdje rond de 14,5 gehangen maar ik vrees dat het geluid er niet veel aan geholpen heeft na de downpipes installatie. Klinkt gewoon zo fijn dat je automatisch wel wat meer op de gas gaat
Heb hem nu bijna een jaar denk ik en heb er bijna 30.000km mee op de teller gezet
Goh, restwaarde ben ik eerlijk gezegd niet echt mee bezig.MaZo schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:51:
[...]
Ik had bijna de knoop doorgehakt, maar ik schrok nogal van alle berichten over de belachelijk lage restwaarde van de AMG's t.o.v. andere merken (bijvoorbeeld een BMW M3).
Dergelijke auto's verliezen altijd massa's waarde.
Heb trouwens net nieuwe wielen op men ketel laten zetten.
Ferrada FR-8 Forge

Goh wat grappig zit al een tijd op GOT maar wist eigenlijk niet dat er hier ook een Mercedes topic was
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Inderdaad, als je een AMG koopt dan moet je geen reet geven om restwaarde. Die koop je niet van je laatste centen. Mooie bolide anyway!JacobsT schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:22:
[...]
Goh, restwaarde ben ik eerlijk gezegd niet echt mee bezig.
Dergelijke auto's verliezen altijd massa's waarde.
Heb trouwens net nieuwe wielen op men ketel laten zetten.
Ferrada FR-8 Forge
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Fixed.Redondo1982 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:28:
[...]
Inderdaad, als je een AMG auto koopt dan moet je geen reet geven om restwaarde. Die koop je niet van je laatste centen. Mooie bolide anyway!
Als iemand zich nog een keer een zaterdag druk wil maken... Ik stop met mijn SLK230 projectje, staat nu zo'n beetje een jaar stil dus is tijd om verder te gaan. Zie http://www.mercedesforum....iewtopic.php?f=80&t=87066
Onzin. Na 4 jaren wil ik over het algemeen wel eens wat anders rijden (zelfs na 4 jaren in een AMG). Dan vind ik het restwaarde vraagstuk toch wel erg belangrijk.Redondo1982 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:28:
[...]
Inderdaad, als je een AMG koopt dan moet je geen reet geven om restwaarde. Die koop je niet van je laatste centen. Mooie bolide anyway!
Waarom is dit onzin? Dit is voor mij een reden om nu geen AMG te kopen. Ik kan hem kopen, maar de afschrijving is te groot en slaat een te groot krater in m'n vermogen. Zodra dit wel groot genoeg is (lees: juiste verhouding) en ik hierop niet meer hoef te letten dan zal ik er zeker één aanschaffen. Maar zo sta ik erin...MaZo schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:14:
[...]
Onzin. Na 4 jaren wil ik over het algemeen wel eens wat anders rijden (zelfs na 4 jaren in een AMG). Dan vind ik het restwaarde vraagstuk toch wel erg belangrijk.
Wie heeft er hier ervaring met de 350 CDI motoren van mercedes?
Er is vrij weinig terug te vinden over deze blokken op bijvoorbeeld sites als autoweek.
Er is vrij weinig terug te vinden over deze blokken op bijvoorbeeld sites als autoweek.
Zelf enkel ervaring met vierpitters bij MB, maar kijk anders eens rond op http://www.mercedesforum.nl, vrij zeker dat er daar wel een aantal mensen je verder zullen kunnen helpen.
Iemand die nog een C63 AMG wil redden? Heeft serieus TLC nodig.. 
https://www.domeinenrz.nl...eerfotos=2211&kterug=2211
https://www.domeinenrz.nl...eerfotos=2211&kterug=2211
It's All In The "Mix"
Pre-mopf, bijna twee ton gereden (en da's dan nog NAP onlogisch), groeit mos op, geen sleutel aanwezig (leuk nabestellen zo'n DRT onderdeel)..
Nah.
Nah.
Internationaal is Benzworld.org aan te raden, een grote communicatie met veel know-how.MrN schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:12:
Wat ik hier jammer genoeg weinig voorbij zie komen zijn de geruchten omtrent nieuwe modellen en de bijbehorende verwachtingen. Kriebelt dit bij niemand of halen jullie de info elders vandaan? Viel me gewoon op hoor, totaal geen verwijt.
Rijden heerlijk, overal koppelMrN schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:12:
Maar toch een uitdaging om zo'n ding helemaal weer netjes te maken.S_Chief schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:25:
Pre-mopf, bijna twee ton gereden (en da's dan nog NAP onlogisch), groeit mos op, geen sleutel aanwezig (leuk nabestellen zo'n DRT onderdeel)..
Nah.
It's All In The "Mix"
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een W204 of C204. De nieuwe W205 zou ook kunnen maar de meeste gebruikte occasions zijn kaal (lees: geen automaat, geen stoelverwarming, etc.).
Anyhoe, ik ben op zoek naar een 250 CGI of een 350 CGI. Ik vind op het internet veel informatie over het ontbreken van kwaaltjes (gelukkig maar) etc., maar het gaat altijd over de 180 CGI/CDI. Is de 250/350 CGI gevoeliger voor storingen? Hebben die meer kwaaltjes?
Anyhoe, ik ben op zoek naar een 250 CGI of een 350 CGI. Ik vind op het internet veel informatie over het ontbreken van kwaaltjes (gelukkig maar) etc., maar het gaat altijd over de 180 CGI/CDI. Is de 250/350 CGI gevoeliger voor storingen? Hebben die meer kwaaltjes?
@BFmango Wil je een pre-facelift of een facelift (in termen van Das Haus ook wel pre-mopf en mopf genoemd)?
Ik heb zelf een mopf W204 C250.
180 tot 250 is in basis(!!) hetzelfde blok waarbij de 180 en 200 ook dezelfde turbo delen (250 heeft een grotere). Geldt overigens niet voor alle jaren want later is de 180 een 1.6 geworden. 350 is een totaal andere motor (V6) en kan ik je eigenlijk niet veel over vertellen. Exemplaren tot dacht ik 2009 hebben wel problemen met balansassen.
De BR204 is een behoorlijk probleemloze auto (vooral de mopf). Was ook de comeback van Mercedes waar heel wat extra is uitgegeven aan R&D. Zijn grotere broer, de BR212 E, is ook betrouwbaar.
Overigens valt of staat alles wel met goed onderhoud. Juiste materialen en ook echt alles uitvoeren is belangrijk (genoeg die de automaat geen beurt geven omdat ze het te duur vinden).
Mocht je specifieke vragen hebben dan hoor ik het wel.
@Mixpower Dat wel idd, maar je kan er gif op innemen dat 'ie flink is afgetrapt en zo'n teruggedraaide teller kan je ook niet helemaal ongedaan maken. Helemaal perfect krijg je 'em niet meer denk ik.
En dan nog al dat groen erop.. Waterschade?
Ik heb zelf een mopf W204 C250.
De BR204 is een behoorlijk probleemloze auto (vooral de mopf). Was ook de comeback van Mercedes waar heel wat extra is uitgegeven aan R&D. Zijn grotere broer, de BR212 E, is ook betrouwbaar.
Overigens valt of staat alles wel met goed onderhoud. Juiste materialen en ook echt alles uitvoeren is belangrijk (genoeg die de automaat geen beurt geven omdat ze het te duur vinden).
@Mixpower Dat wel idd, maar je kan er gif op innemen dat 'ie flink is afgetrapt en zo'n teruggedraaide teller kan je ook niet helemaal ongedaan maken. Helemaal perfect krijg je 'em niet meer denk ik.
Facelift. Facelift interieur is echt om van te snoepen. Heb je ook in de C180 gereden? Heeft de C250 wel beduidend meer power, gevoelsmatig?S_Chief schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:47:
@BFmango Wil je een pre-facelift of een facelift (in termen van Das Haus ook wel pre-mopf en mopf genoemd)?
Ik heb zelf een mopf W204 C250.180 tot 250 is in basis(!!) hetzelfde blok waarbij de 180 en 200 ook dezelfde turbo delen (250 heeft een grotere). Geldt overigens niet voor alle jaren want later is de 180 een 1.6 geworden. 350 is een totaal andere motor (V6) en kan ik je eigenlijk niet veel over vertellen. Exemplaren tot dacht ik 2009 hebben wel problemen met balansassen.
@BFmango C180 heb ik nooit gereden. Heb alleen een C220CDI van een kennis gereden om de auto te leren kennen, daarna een C250 gezocht en gekocht. Andere motoren nooit overwogen. Ik wou de sterkste variant zonder direct een 6-cilinder te kopen.
Je hebt iig een leuke zoektocht nu.
Duurde ongeveer een jaar voordat ik de mijne vond.
Edit: @BFmango Heb nog even tussen m'n pdfjes gekeken:

180, 200 en 250.
Je hebt iig een leuke zoektocht nu.
Edit: @BFmango Heb nog even tussen m'n pdfjes gekeken:

180, 200 en 250.
[ Voor 19% gewijzigd door S_Chief op 07-01-2018 17:30 ]
Oh dat sowieso, maar dan nog kan je zo'n ding wel weer helemaal origineel krijgen! En een goede zoektocht in de historie krijg je de originele km-stand ook wel weer boven water..S_Chief schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:47:
Ik heb zelf een mopf W204 C250.180 tot 250 is in basis(!!) hetzelfde blok waarbij de 180 en 200 ook dezelfde turbo delen (250 heeft een grotere). Geldt overigens niet voor alle jaren want later is de 180 een 1.6 geworden. 350 is een totaal andere motor (V6) en kan ik je eigenlijk niet veel over vertellen. Exemplaren tot dacht ik 2009 hebben wel problemen met balansassen.
@Mixpower Dat wel idd, maar je kan er gif op innemen dat 'ie flink is afgetrapt en zo'n teruggedraaide teller kan je ook niet helemaal ongedaan maken. Helemaal perfect krijg je 'em niet meer denk ik.En dan nog al dat groen erop.. Waterschade?
EDIT: Als je deze er bij koopt kan je vast één hele mooie goed kloppende maken.. kleur mag je dan zelf kiezen.
https://www.autowereld.nl...amg-25501691/details.html
[ Voor 15% gewijzigd door Mixpower op 08-01-2018 00:14 ]
It's All In The "Mix"
@Mixpower Designo duo-tone.
Wat in vredesnaam is daarmee gebeurd.EDIT: Als je deze er bij koopt kan je vast één hele mooie goed kloppende maken.. kleur mag je dan zelf kiezen.
https://www.autowereld.nl...amg-25501691/details.html
Waarom is het front "afwezig"?
En dan heb ik het nog niet over de voorruit die weg is en de vier open(?) portierramen.
Lijkt me wel een vette combi, en dan leepu vragen om er wat moois van te maken.
Zal wel een gevalletje diefstal zijn..Ruerd Jan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:24:
[...]
Wat in vredesnaam is daarmee gebeurd.
Waarom is het front "afwezig"?
En dan heb ik het nog niet over de voorruit die weg is en de vier open(?) portierramen.
It's All In The "Mix"
Mijn W204 is van de week ook aan de beurt gekomen. Duidelijk geval van ESV/ELV defect. Auto start niet meer. ANWB gebeld, monteur heel snel ter plaatse. Kijkt een keer, rammelt heel hard aan het stuur en gaan met die banaan. ANWB nogmaals bedankt!
Thuis gekomen maar eens op virtueel onderzoek. Om de ELV uit te bouwen moet de sleutel in het contactslot, zodat de vergrendeling eraf is.
Dan de airbag eruit, stuur eraf. Wat platen bij de pedalen, en andere bekleding eraf. Daarna kan de ELV eruit geprutst worden. Probleem is het motortje. Ik viel zowat van mijn stoel toen ik de filmpjes op youtube zat te bekijken. Daar zit dus een sh*t China motortje in, nieuwe kost bij Ali of Ebay $ 7 inclusief verzending vanuit China.
Valt me zwaar tegen van Mercedes. Okay, het onderdeel zal door een toeleverancier gemaakt zijn, maar QC heeft hier echt zitten slapen. Getuige de grote schare van bezitters die een probleem met de ELV hebben.
We hebben de Mercedes garage om een oplossing gevraagd. Heb nog geen prijsopgave, maar dat gaat ergens tussen de 600,- en 1.000,- liggen.
Heb aangeboden dat de garage de ELV uitbouwt, ik het motortje vervang en dat ze dan weer de ELV inbouwen. Dan hoeven ze de sleutel ook niet te herprogrammeren.
Wordt vervolgd ..
Thuis gekomen maar eens op virtueel onderzoek. Om de ELV uit te bouwen moet de sleutel in het contactslot, zodat de vergrendeling eraf is.
Dan de airbag eruit, stuur eraf. Wat platen bij de pedalen, en andere bekleding eraf. Daarna kan de ELV eruit geprutst worden. Probleem is het motortje. Ik viel zowat van mijn stoel toen ik de filmpjes op youtube zat te bekijken. Daar zit dus een sh*t China motortje in, nieuwe kost bij Ali of Ebay $ 7 inclusief verzending vanuit China.
Valt me zwaar tegen van Mercedes. Okay, het onderdeel zal door een toeleverancier gemaakt zijn, maar QC heeft hier echt zitten slapen. Getuige de grote schare van bezitters die een probleem met de ELV hebben.
We hebben de Mercedes garage om een oplossing gevraagd. Heb nog geen prijsopgave, maar dat gaat ergens tussen de 600,- en 1.000,- liggen.
Heb aangeboden dat de garage de ELV uitbouwt, ik het motortje vervang en dat ze dan weer de ELV inbouwen. Dan hoeven ze de sleutel ook niet te herprogrammeren.
Wordt vervolgd ..
4,76 kWp
Op deze site (http://tikobv.nl/Engines.html) vind je zeker wat over die motorMrN schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:12:
Mensen die hier de nieuwe A klasse gaan bekijken en eventueel kopen?
Staat bovenaan mijn lijst om m'n huidige leaseauto dit jaar te vervangen. Mits de leaseprijzen net zo schappelijk zijn als het huidige model.Redondo1982 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:08:
Mensen die hier de nieuwe A klasse gaan bekijken en eventueel kopen?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ben heel benieuwd naar de ‘instap’ AMG, waarschijnlijk A35 AMG. Als die ‘betaalbaar’ wordt dan zou dit een optie zijn bij ons in het gezin.
Zou inderdaad een goeie zijnS_Chief schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:30:
Is er trouwens behoefte aan een nieuw deel met een vernieuwde TS? Zo ja dan wil ik dat best doen.
Dit topic is gesloten.