Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Gefeliciteerd veel veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Dat zeker maar heel lastig om er een knappe variant nog van te vinden.WiLLoW_TieN schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:48:
Mooi model he![]()
Gefeliciteerd veel veilige en probleemloze kilometers toegewenst
BTW passen er 15" W124 putdeksel velgen onder, want heb nog een setje splinternieuwe liggen.
[ Voor 14% gewijzigd door Hari-Bo op 23-01-2011 11:46 ]
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Geen idee ligt aan de ET waarde. Steek is hetzelfde.Hari-Bo schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:44:
BTW passen er 15" W124 putdeksel velgen onder, want heb nog een setje splinternieuwe liggen.
Gefeliciteerd, ziet er heel netjes uit! Ik zal hem toevoegen aan de TSHari-Bo schreef op zondag 23 januari 2011 @ 07:09:
Gisteren een W210 300D uit 1995 gekocht.
[afbeelding]
automaat, cruise control, airco, electrische ramen en maar 84000km (aantoonbaar) gereden, dus deze kan voorlopig weer mee.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Die R170, wat zijn daar de sterke / zwakke punten van? Welke modellen laten staan? Wat zijn aanraders?
@Hari-Bo:
specs?
[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 23-01-2011 20:10 ]
Wise enough to play the fool
Verder nog wat slechte contacten aan het printje van de climate controls en de motorkabelboom is niet meer ideaal.
Dus ze rijdt maar er zijn enkele kosten aan, ik weet alleen niet of het het waard is om er iets aan te doen... Ik ga er proberen 3 jaar mee te rijden en de volgende wordt zowiezo weer een merc!
Onze R170 had last van brakke 'microswitches' in het dak waardoor deze niet altijd/heel vaak niet volledig open en dicht ging (vervelend wanneer het gaat regenen), als ik het internet moet geloven een veel voorkomend probleem. Reparatie bij de dealer is behoorlijk aan de prijs,de switches zelf zijn vrij goedkoop maar de gehele hemel moet van het dak af en dat kost veel tijd (bij ons gelukkig door de dealer betaald). Het vervelende is alleen dat het best een aantal weken goed kan gaan waardoor je het niet door hebt, waarna het opeens op een dag 10x mis gaat (lijkt enigszins temperatuur afhankelijk te zijn).teacher schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:08:
He Sick Nick,
Die R170, wat zijn daar de sterke / zwakke punten van? Welke modellen laten staan? Wat zijn aanraders?
@Hari-Bo:
specs?
De PSE box in de achterbak die door een dom ontwerp kapot kan gaan. De afwateringskanalen kunnen verstopt raken waardoor het langzaam richting die box loopt met kortsluiting tot gevolg. Nieuw zijn ze een eurotje of 700. De oplossing is vrij simpel, het ding even op z'n kop in het schuim terug zetten. Gaat helemaal nergens over maar wel iets om meteen te doen als het al niet gedaan is. Dit telt overigens alleen bij de modellen tot ongeveer 2000, de pre-facelift. Bij de facelift heeft mercedes het zelf al omgedraaid.
Daarnaast hebben de 4cilinder modellen last van lekkende stekkers van de nokkenasverstelling. De olie die daar lekt kan via de bekabeling omhoog komen bij de ecu --> dat wil je dus niet
De schakelaars van het dak willen ook wel eens voorkomen, zelf geen last van. Ook de hydraulische pomp kan gaan lekken bij de rubbers, iets wat je zelf voor minder dan 50 euro kan fixen met een revisieset en een dagje werk. Je kan m er ook voor bij de dealer brengen die het hele systeem vervangen voor 2500 euro

Verder iets waar ze allemaal last van hebben, de lak op de middentunnel bij de armsteun en handrem is van relatief brakke kwaliteit. De meeste hebben wat kale plekken (het plastic zelf is zwart dus het valt vooral op bij de rode/blauwe interieurs). Het is op zich wel te fixen, er zit een bedrijf in australie die hier perfecte elastische verf voor heeft in de juiste kleur-codes. Hij rijd er niet minder om maar het is niet zo mooi natuurlijk.
Klinkt allemaal eng maar het valt reuze mee. Het is technisch een superbetrouwbare auto, de beste delen van de C en E klasse zitten erin verwerkt.
Dan de pluspunten, dat zijn er flink wat:
- open rijden is geweldig, ik wil nooit meer wat anders
- bij slecht weer is een hardtop zoveel fijner dan een softtop, stiller, warmer en uiteraard veel veiliger qua diefstal (mes door het dak gaat niet zo makkelijk)
- je hoeft niet om de zoveel jaar je hele canvas van het dak te vervangen, dat is ook niet goedkoop
- in tegenstelling tot de meeste cabrio's heb je in een slk amper last van turbulentie in de cabine, ook op (zeer) hoge snelheid
- met het dak dicht is de kofferbak verbazingwekkend groot, er zijn koffersets te koop die de ruimte onder het dak precies opvullen om met maximale bagage toch open te kunnen rijden. Zo'n set is zeker een aanrader voor de vakanties.
- binnenruimte is ook lekker ruim, genoeg opbergruimte en het voelt totaal niet opgesloten aan met het dak dicht.
- behoorlijk comfortabel op de snelweg, lekker toeren is geen probleem. Kom je bochten tegen dan gaat ie ook daar lekker doorheen, valt lekker mee te sturen. Het niet zo hardcore als een Clio RS maar slecht is het zeker niet.
- geeft de bestuurder veel vertrouwen, bij remmen heb je nooit het idee dat je niet hard genoeg kunt remmen, bij sturen voel je erg goed wat ie doet en met gas geven voel je prima wanneer de kont eventueel wil gaan schuiven. Laat je de traction control aan dan kan je zelfs met loden schoenen nog hard rijden want hij laat je gewoon totaal niet uitbreken zonder irritante schokkende ingrepen. Alles gaat zeer soepel en veilig.
- ga zo maar door, gewoon een hele fijne auto die ik als dagelijkse auto gebruik zonder problemen.
Modellen die ik zou overslaan is de gewone 200 (135 pk motor), dat is gewoon echt te weinig voor zo'n auto. Ja natuurlijk rijd het prima maar een sportieve auto moet ook wel sportief te rijden zijn. Dat gaat daar gewoon niet mee. De 200 kompressor zou nog net aan gaan, vind m persoonlijk te traag maar dat komt meer door m'n eigen eisen. Wil je vlot dan is het een optie. De 230 kompressor is naar mijn idee de ideale motor (heb die niet voor niets gekozen), bijna het vermogen van een 320 maar niet de enorme dorst. Door de supercharger heb je ook onderin de toeren prima vermogen en kan je hem rijden als een diesel, op hogere toeren jankt de charger lekker mee en gaat ie er goed vandoor. En een supercharger is veel betrouwbaarder dan een turbo, zowel met opwarmen als afkoelen moet je met een turbo wel goed rekening houden. Bij de superchargers gewoon rijden zoals je normaal zou doen, eerst de motor warm en daarna gewoon doen wat je wilt.
Ik heb zelf een handbak gekozen, ik ben niet zo van de automaten maar ik kom op de fora (veel) meer problemen met automaten tegen dan met handbakken (eigenlijk nooit iets). Maar goed dat zal komen omdat 80% van de slk's met automaat is verkocht.
En nog iets wat persoonlijk is qua smaak, de rode en blauwe interieurs van de SLK vind ik echt spuuglelijk. Ik snap dan ook niet dat het merendeel van de nederlandse auto's in het rood is.... Ook opletten of er leer in zit (ja er zijn er ook met stoffen stoelen

En omdat het kan, pics

mevrouw teacher ziet zo'n ding wel zitten namelijk

Het hoeft geen ultrasportauto te worden, dus een iets lichter gemotoriseerd exemplaar zou ook geen probleem zijn. Liefst automaat, maar op mobile.de zie je bijna alleen handbakken. En daar hebben ze dan weer een bizr lelijke rood/zwarte binnenkant... Brrrrrrrr... Op de foto's die ik gezien heb viel mij de afgesleten verf ook al op. Da's echt zonde.
Ik maakte mij idd zorgen over het dak. Combinaties tussen hydrauliek en elektra kunnen de meest waanzinnige storingen geven. De rest was mij niet bekend, daar ga ik me even over inlezen...
[ Voor 79% gewijzigd door teacher op 24-01-2011 12:10 ]
Anoniem: 138244
ik rij al een paar maanden een E270CDI Avantgarde W211 en hiervoor heb ik C240 W203 en SEC500 C126 gereden.
De auto heeft een paar leuke opties zoals : Keyless Go, Leer, Navi, Stoelverwarming, Wegklapbare trekhaak, CD Wisselaar, Deuropener in binnenspiegel, en dan ben ik vast nog dingen vergeten
Ik weet niet of een facelift model binnen je budget valt (vanaf 2000, het best herkenbaar aan de knipperlichten in de spiegels), maar volgens mij hebben die wat minder last van afgesleten verf aan de binnenkant (had er zelf 1 die na acht jaar nergens last van had).teacher schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:33:
Het hoeft geen ultrasportauto te worden, dus een iets lichter gemotoriseerd exemplaar zou ook geen probleem zijn. Liefst automaat, maar op mobile.de zie je bijna alleen handbakken. En daar hebben ze dan weer een bizr lelijke rood/zwarte binnenkant... Brrrrrrrr... Op de foto's die ik gezien heb viel mij de afgesleten verf ook al op. Da's echt zonde.
Ik maakte mij idd zorgen over het dak. Combinaties tussen hydrauliek en elektra kunnen de meest waanzinnige storingen geven. De rest was mij niet bekend, daar ga ik me even over inlezen...
En je hebt meer automaten/minder interieurkleurspektakel.
De dak problemen zijn lastig maar vaak eenvoudig op te lossen, even bij een garage uit laten lezen en de betreffende schakelaartjes vervangen.
Heb het zelf een keer gedaan, was 3 uur werk en 20 euro materiaal.
Hier een LINK naar het complete album
Info:
Mercedes 300D W210 uit 1995
- 85000km op de teller
- automaat
- gordels achter
- stuurbekrachtiging
- centrale deur vergrendeling
- elektrische spiegels
- toerenteller
- ABS
- Airco (met gekoeld opbergvak)
- elektrisch ramen rondom
- cruisecontrol
- buitentemperatuur. aanduiding
- metallic lak
- airbags 4 x
- niveau regeling
- trekhaak
- spiegels inklapbaar
- originele becker radio
Inmiddels alweer mijn tiende Benz
Niet zelf geimporteerd, en hij is roestvrij inderdaad.teacher schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:00:
Zo dan! Die is gewoon nieuw! Zelf geimporteerd? En roestvrij?
PreciesAnoniem: 138244 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:44:
ken ik deze niet van een ander forum ?
Anyway, ik rij hem zoals altijd rustig uit het opslag terrein, maar wat voel en hoor ik toch? Kon het niet echt thuisbrengen maar echt normaal was het niet. Even later bleek dat de band rechts achter lek was. Nee niet gewoon lek, die band lag zowat helemaal van de velg af! Stond daar echt te kijken van what the hell??

Velgrand gelukkig niet beschadigd, daar laten staan, geen cm meer mee rijden. Had nog 2 B-klasses te doen dus kon nog ff vooruit. In de tussentijd is iemand van de werkplaats ter plekke met krik het wiel komen wisselen. Daarna kon ik er mee aan de slag. Woei, een S-klasse met thuiskomertje in de showroom
[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 24-02-2011 22:45 ]
De Afgelopen week stond er op een veiling een erg vette zwarte E500, uit 2002.
Mijn vraag aan jullie is..
Wat vinden jullie van deze prijzen? Lijkt me té goedkoop...

Lijkt dat je zo eentje binnen 2 weken weg kan doen voor 3000 euro meer!
Gr
Gulfstream G650
Ligt er een beetje aan wat voor veiling het is. Koop je 'm van Domeinen RZ, dan zou ik er geen 14k voor over hebben, maar als je 'm op een MB-veiling koopt wellicht welSalimRMAF schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:45:
Pfffff
De Afgelopen week stond er op een veiling een erg vette zwarte E500, uit 2002.1 Dag voordat de veiling zou worden gesloten, waren er nog geen biedingen op uitgebracht. Hij stond toen op 7.600 (ex ~2000 euro extra kosten/btw) Maar nu, na het sluiten van de veiling ging ie eruit voor ongeveer 9600 (11.000 totaal).
Mijn vraag aan jullie is..
Wat vinden jullie van deze prijzen? Lijkt me té goedkoop...Wat zijn jullie ervaringen met dit soort dingen?
Lijkt dat je zo eentje binnen 2 weken weg kan doen voor 3000 euro meer!
Gr
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
LS,
Gaat er vorige week een autoalarm af.... Ik kijk naar buiten, zie niks, mopper nog wat over die rotalarmen.
Ding blijft maar gillen, ik kijk weer.. weer niks... "grmmbl, aso's, grmmblll"
Gaat de deurbel, was de buurvrouw... "joh, het is er een van jullie"
Je voelt hem aankomen, was de groene. Ik loop naar buiten, alarm gillen, maar geen knipperlichten. Hij wilde ook niet meer reageren op de afstandsbediening.
Na een tijdje stop de sirene en hoor ik de fan draaien. Ik snap waarom het alarm afgegaan is (accu leeg) en trek de stekker van de fan los. Die heeft, denk ik, staan draaien vanaf dat mevrouw teacher er mee thuis kwam (half 5, was half elf ofzo)...
Maar goed, een kleine test in het weekend (thermoswitch loshalen, fan blijft gewoon draaien) geconcludeerd dat de stuurunit kapot was. (voor de liefhebbers, de ESG-400). Ook meteen maar de koelwaterniveau sensor vervangen, samen met de ruitenwissersproeierniveau sensor aangezien het koelwaterlampje bleef branden.
Fan is nu weer netjes stil en het koelwaterlampje is ook weer uit...
* teacher is tevree.
Nu de witte wat aandacht geven, remklauw reviseren en wat laswerk. Kunnen we weer met goed fatsoen de zomer in
* willekeurige pics op internet gevonden

Een grote gecorrodeerde bende, dat verklaard eea wel...

Dat is best heftig! Hoe kan dat zo corroderen? Veel last van vocht in je auto?teacher schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:10:
Even de stuurunit nav. mijn probleem hierboven opengemaakt:
[afbeelding]
Een grote gecorrodeerde bende, dat verklaard eea wel...
Knightwolf schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:37:
Lol damn ja nee dat schiet niet op zo! Is het nog te fixen of wordt het een nieuwe?
Dit kastje zit onder de modderkuip van het linkervoorwiel en daar vangt ie wel eens iets. Het vocht komt binnen via de stekker, die sluit (blijkbaar) niet helemaal lekker af. Maar goed, na 15 jaar mag je wel eens iets geks tegenkomen toch?reuzekind schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:45:
[...]
Dat is best heftig! Hoe kan dat zo corroderen? Veel last van vocht in je auto?
Ik heb hem dus gewoon vervangen, want hier viel geen eer meer aan te behalen, met extra likje kit aan de stekker
@johnwoo: sehr schon!

W211 E220 CDI 2003 Avantgarde (246k op de teller, 1ste hand, alle onderhoudspapieren aanwezig (geen enkele service gemist!), jaar garantie)

Wat leuke opties:
Parameter stuur, Memory bestuurder-stoel/stuur/spiegels, Navi met DVD, Panorama dak, schuifdak, Bi-Xenon... \o/
als het zonnetje weer mooi schijnt maak ik wel even een betere fotos
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Gefeliciteerd had hem ook al voorbij zien komen op het MB forumteh_twisted schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:07:
Nieuwe Benz!
W211 E220 CDI 2003 Avantgarde (246k op de teller, 1ste hand, alle onderhoudspapieren aanwezig (geen enkele service gemist!), jaar garantie)
[afbeelding]
Wat leuke opties:
Parameter stuur, Memory bestuurder-stoel/stuur/spiegels, Navi met DVD, Panorama dak, schuifdak, Bi-Xenon... \o/
Het is wel de mooiste kleur... vind zilver zelf spuuglelijk (dat helaas voornamelijk rondrijd) alleen tja zwart moet wat vaker gewassen worden...
Zit alleen te bedenken waar ik nu allemaal heen kan rijden (binnen de stad) maar heb eigenlijk geen reden behalve... willen cruisen haha
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
In die grote stad waar jij woont moet je toch wel iets kunnen bedenken...teh_twisted schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:10:
[...]
Het is wel de mooiste kleur... vind zilver zelf spuuglelijk (dat helaas voornamelijk rondrijd) alleen tja zwart moet wat vaker gewassen worden...
Zit alleen te bedenken waar ik nu allemaal heen kan rijden (binnen de stad) maar heb eigenlijk geen reden behalve... willen cruisen haha
Mooie wagen heb hem ook gezien op mercedesforum! ik rij ook 2003 W211 alleen dan een blauwe 270 CDI met keyless go en nog paar opties en mooie sportpaket velgenteh_twisted schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:07:
Nieuwe Benz!
[afbeelding]
Wat leuke opties:
Gefeliciteerd! Ziet er netjes uit. Zal ik deze foto toevoegen aan de TS of wil je dat ik wacht op betere foto's?teh_twisted schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:07:
Nieuwe Benz!
[afbeelding]
Wat leuke opties:
http://auto.marktplaats.n...ci-368-3300-l2h2-t33.html
http://auto.marktplaats.n...n-crafter-35-2-5-tdi.html
Dankjewel!reuzekind schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:53:
[...]
Gefeliciteerd! Ziet er netjes uit. Zal ik deze foto toevoegen aan de TS of wil je dat ik wacht op betere foto's?
Zal zo ff kijken of de fotos die ik net maakte met schemering beetje leuk zijn, vermoed van niet... Vandaag is het me ontgaan een mooie foto te schieten.
Als ik heb gekeken (kabeltje zoeken... ^@$&$ Sony met je speciale kabeltjes) zal ik ze sowieso hier posten!
Zie de foto'sAnoniem: 138244 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:56:
[...]
wat heeft dit met mercedes te maken ?
edit: de nieuwe CLS is een plaatje trouwens!
[ Voor 11% gewijzigd door _Christiaan_ op 07-04-2011 21:29 ]
NOSIG
Erg, erg niceteh_twisted schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:07:
Nieuwe Benz!
[afbeelding]
Wat leuke opties:

Paar 'mooie' shots, omgeving was niet echt denderend maar kon ff voor de zon onder ging niet wat beters vinden!
Denk dat ik de eerste die ik hier als eerste heb gepost wel in de TS kan, vind die wel mooi
Ze staan overigens ongecomprimeerd hier (dirlisting): http://gemetria.bastardoperatorfromhell.org/~twisted/benz/
Crosspostje uit de HK:
Vandaag de zomervelgen gemonteerd en de boel weer eens goed gewassen en gewaxed.

De "stance" van de auto is ook wat breder geworden met deze velgen ten opzichte van de originele 15" AMG velgen die ik voor mijn winterbanden gebruik, deze velgen komen een stukje meer naar buiten. (ET35 ipv ET38 en 8J ipv 7,5J) Ziet er weer wat dikker uit.
Ja, ik was laat met de zomervelgen maar dat kwam omdat ik ze eerst moest kopen.
Foto's zijn niet helemaal toppie, was pas laat klaar dus moest een beetje een plekje zoeken waar nog wat licht was. Achter in de tuin dus.
Ter vergelijk, dit zijn de wintervelgen:

Aannames zijn fataal.
Volgend jaar krijgt de auto een dak boven zijn hoofd naast mijn nieuwe woning.
Het viel mij van de week op dat ik ook onverklaarbare krasjes heb langs de gehele lijn van de auto (van motorkap tot langs het dak). Geen idee waar het vandaan komt. Hoewel dit over een W211 gaat...Hari-Bo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:49:
Ik rij mijn W210 nu al enkele maanden met plezier, maar wat me tegenvalt is de ´sterkte´ van het lak (meer mensen met dezelfde ervaring?), want ik heb opeens onverklaarbare hele kleine krasjes bij mijn kofferbak terwijl ik niets met de achterkant heb gedaan ed. Is het mogelijk om deze nog weg te poetsen, want overspuiten gaat natuurlijk ook dik in de kosten zitten, maar mijn Benz moet wel netjes blijven uiteraard.
Volgend jaar krijgt de auto een dak boven zijn hoofd naast mijn nieuwe woning.![]()
De gozer waarbij ik hem kocht (en waar die bij in onderhoud is) viel het ook op en vroeg me hoe ik dat had gepresteerd. Nouja geen idee tis niet alsof ik ermee rally-rijd door het bos ofzo
Zou het kunnen door domweg het @&$^&-weer de laatste tijd?
Verder iemand tips of dingen om aan te denken? In principe ben ik tevreden met een standaard Avantgarde BE en heb als enige optie op dit moment leren bekleding, achteraf gemonteerd ivm. de bijtelling.
Wat wil je precies weten over de panorama dak? Ik heb een panorama dak in m'n W211 (E-Klasse) en tis een prachtig iets icm het gewone opendak ervoor. Geeft een heel ruim open gevoel.Jazzy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:58:
Als je toevallig het panoramadak hebt dan vooral daarover.Verder tips of ervaringen, opties die je juist wel of niet moet hebben? Dat soort dingen.
Buiten dat... must-have opties? Ik kan niet meer zonder parameter-lenkung/vario-lenkung (stuurbekrachtiging on crack, weet de NL's naam niet), parkeersensors, automatisch dimmende binnen&buitenspiegels. Ow en het extra belichtingspakket!
Voorderest heb je nog de opties comfort-stoelen (zeeer relaxed), memory (heeeel relaxed) maarja sinds je al achteraf je lederen stoelen wilt inbouwen... Zou eventjes babbelen met Steve (http://www.mbenznl.nl/) die bouwt alles achteraf in een Mercedes in.
Dat heet parameter stuurbekrachtiging maar was dacht ik al standaard of tegen 0 euro meerprijsteh_twisted schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:06:
[...]
Buiten dat... must-have opties? Ik kan niet meer zonder parameter-lenkung/vario-lenkung (stuurbekrachtiging on crack, weet de NL's naam niet), parkeersensors, automatisch dimmende binnen&buitenspiegels. Ow en het extra belichtingspakket!
Mits budgettechnisch het kan is de doorlaadmogelijkheid handig net zoals tempomat en een grotere, al is het maar 7liter extra, brandstoftank als je veel kilometers maakt.
Voor de rest niet meer als dat teh_twisted aangeeft.
De opties die ik in ieder geval op mijn lijstje heb staan zijn:
- Parktronic
- LED dagrijlichten
- Weglaten typeaanduiding
- Multifunctiestuur
- Spiegels inklapbaar en automatisch dimmend
- Becker navigatie
- Grotere brandstoftank
- Contourstoelen
- Leer achteraf
Die laatste laat ik weer vervallen trouwens, tijdens de proefrit bleek mijn vrouw een goede zit te kunnen vinden en zelf ben ik niet zo veeleisend op dat gebied.
Opties die ik aantrekkelijk vind:
- Geheugenstand stoelen, spiegels en stuur
- Panoramadak
- Stoelverwarming
Dat is eigenlijk ook in volgorde van belangrijkheid en gezien de prijs van de bovenste twee zal die laatste er wel niet meer van komen.
Het wordt een lease-auto dus zaken als inbouw van leer gaat via de dealer, ik geloof dat ze dat bij Cools in Eindhoven doen. Die parameterstuurbekrachtiging kost iets van 280 euro maar ik kan me er niet echt iets bij voorstellen. Vond de auto waarmee ik reed, dat is eigenlijk exact de auto zoals ik hem nu op de offerte heb staan, niet super scherp rijden maar op zich past dat ook wel bij mijn rijstijl. De 155 pk vond ik ook niet echt tot zijn recht komen met deze automaat trouwens.
Vergeet ik mijn vraag over het dak, dat is dus een glazen dag met een schuifkanteldak? Er staat bij dat er twee rollo's bij zitten, betekent dit dat je het dak donker kunt maken als het ware?
[ Voor 5% gewijzigd door Jazzy op 11-10-2011 19:51 ]
Er zijn twee opties, één is een schuifkanteldak en de andere is een panorama dak, beide kunnen open.Jazzy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:49:
Vergeet ik mijn vraag over het dak, dat is dus een glazen dag met een schuifkanteldak? Er staat bij dat er twee rollo's bij zitten, betekent dit dat je het dak donker kunt maken als het ware?
Schuifkanteldak, verschil is een slordige 1.000 euro.

Panoramadak

Of je het panoramadak kan verduisteren weet ik niet zeker, dacht het van wel.

---RAWE CEEK!!!---
190E's zijn toch wel geweldige auto's zeker als ze er nog uitstekend uit zien.
* Napo kijkt soms wel eens youtubevideo's van de gouden tijd van de DTM toen er nog 190E's en E30's reden.
De W204 brengt bij mij wel wat terug van de oudere mercedesen, terug naar de meer rechthoekige koplampen
[ Voor 26% gewijzigd door Napo op 12-10-2011 18:28 ]
Qua merkbeleving steekt Mercedes er met kop en schouders boven uit. Daar werd ik echt behandeld of ik de belangrijkste aankoop van mijn leven kwam doen en werd benadrukt hoeveel mensen na één keer een Mercedes nooit meer iets anders willen. Mijn ervaring bij de twee andere dealers was veel matter, maar dat komt misschien ook omdat ik zelf niet denderend enthousiast ben over die auto's.
Dealerexperience verschilt natuurlijk per dealer en je wilt natuurlijk de meest behulpzame dealer. Kwa uitloop heb je dat bij mercedes heel misschien ook nog met de prefacelift W204 mocht je wat proberen te besparen, opties erop krijgen zal misschien wat moeilijker wordenJazzy schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:38:
Dank Napo, verhelderend. Ben vandaag ook maar even langs BMW en Audi gegaan, de 3-serie Touring is een uitlopend model dus goed uitgerust en komt op ongeveer de zelfde prijs uit als een Benz. Audi heeft de A5 Sportsback, indruk van het interieur en dergelijke zit wel snor maar de prijs liegt er niet om. Terugvallen op de A4 kan natuurlijk maar om één of andere reden vind ik dat een erg kleine auto, terwijl hij volgens mij gewoon vergelijkbaar is met de 3-serie en C-klasse.
Het makkelijkste zie je het aan de koplampen
Prefacelift

Postfacelift

Zelf vind ik de koplampen van de prefacelift mooier echter schijnt het interieur beter te zijn bij de postfacelift.
Over het eens een Merc altijd een Merc is natuurlijk moeilijk te zeggen. Ik ken wat mensen die vrijwel altijd een Merc zouden kopen, tussen die mensen zitten er een paar die een probleem auto hebben gehad (E-klasse W210) maar die heb je bij elk merk wel.
Er is trouwens wel 1 item die op een Mercedes moet en dat is de ster op de motorkap, vrij weinig modellen van mij hoeven het niet te hebben, dat zijn coupe's enzo
[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 12-10-2011 18:51 ]
Dat van die dealers is helemaal waar natuurlijk, ik ben ook wel eens in Harderwijk bij de MB dealer binnen gelopen en werd totaal niet serieus genomen. Daar kom ik nu dus mooi niet om een auto uit te zoeken, hoewel het dichter bij mijn woonplaats is.
Wat de facelift betreft, ik kan op z'n vroegst rond de jaarwisseling bestellen dus dat wordt een post-facelift model.
Als je voor een open dak gaat, neem dan de Panorama optie erbij, dak is groter en veeeeel mooier qua zon inval.
Parameter stuurbekrachtiging wil ik niet meer zonder. Vraag is bij een dealer of ze er eentje hebben staan met, rij er mee rond en stap daarna weer in degene zonder
En stoelverwarming was ik vergeten te vermelden (zat ook in m'n vorige) maar da's echt een must-have
Memory is vooral heel interresant als je de auto deelt met je vrouw. Jij een voorgeprogrammeerde zit en zij en (kan volgensmij) zelfs gekoppeld zijn aan je sleutel. Neem dan wel de optie met memory stuur
Moet het perzé lease zijn? Want hier in .DE kosten die krengen natuurlijk geen drol (hebben we wel wat gereden) maar de auto's zijn vele malen voller (qua opties).
Mocht je nog andere (directere) vragen hebben mag je altijd een DM sturen!
Stoelverwarming zit ook in de Skoda van mijn vrouw, dat is echt iets wat ik ook in de Benz wil hebben. Dat panoramadak laat ik maar zitten, ik vind de meerprijs echt te hoog. Zelfde geldt voor memorypakket.
Wel weet ik zeker dat ik voor de Elegance ga, ik vind het interieur echt veel mooier dan alles zwart en aluminium. Als ik een sportieve auto wilde dan had ik wel een 3-serie gekozen. Nu nog weer even kijken naar leuke 17" velgen want op de viercylinder Elegance zitten 16" velgen. Ja, het oog wil toch ook wat.
Ik zit nu in DE trouwens en het is hier heerlijk rondkijken naar kleuren en velgen want de W204 is hier echt overal.
Ik zou zelf gaan voor de Avantgarde en dan zelf het type inleg uitzoeken (je besteld hem toch bij de dealer? Website is beetje brak ja):Jazzy schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:19:
Mmm, de pest aan die opties is dat ze allemaal wel errug duur zijn. Zelfs voor allerlei simpele dingen die standaard op mijn (instapmodel) Skoda zitten moet ik bijbetalen, zoals bijvoorbeeld dimmende spiegels en inklapbare spiegels. Betekent dus dat ik echt keuzes moet maken want ik ga gewoon over de 50k heen voor een 'simpele' C180.
Stoelverwarming zit ook in de Skoda van mijn vrouw, dat is echt iets wat ik ook in de Benz wil hebben. Dat panoramadak laat ik maar zitten, ik vind de meerprijs echt te hoog. Zelfde geldt voor memorypakket.
Wel weet ik zeker dat ik voor de Elegance ga, ik vind het interieur echt veel mooier dan alles zwart en aluminium. Als ik een sportieve auto wilde dan had ik wel een 3-serie gekozen. Nu nog weer even kijken naar leuke 17" velgen want op de viercylinder Elegance zitten 16" velgen. Ja, het oog wil toch ook wat.
Ik zit nu in DE trouwens en het is hier heerlijk rondkijken naar kleuren en velgen want de W204 is hier echt overal.

Memory kan je later ook nog inbouwen. Je moet beetje kijken welke opties je graag wilt die heel lastig (en vooral duur) om later te laten inbouwen. MBenzNL bouwt alles voor je in maar sommige dingen gaan gewoon niet...
Memory alleen links bv. is aanteraden ipv beide kanten... Scheelt alweer wat
En inderdaad wat je zegt klopt, in 'goedkopere' merken autos zitten veel opties er al in die Mercedes er voor je inbouwt. Maar de goedkope merken autos zijn weer takkeduur met onderdelen. De vraag is heel simpel, wat heb je liever? Goedkoop onderhoud? Of veel opties en later idioot duur onderhoud en niet leverbare onderdelen?
Achja, handmatig raammechanisme was bij mij iets van 672 ex btwSick Nick schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:53:
Het is maar wat je goedkoop noemt, een nieuwe sleutel voor m'n SLK was toch 300 euro
Sleutel bij bv. Fiat ligt ook rond de €250 hoorSick Nick schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:53:
Het is maar wat je goedkoop noemt, een nieuwe sleutel voor m'n SLK was toch 300 euro
Waar ik op doel met goedkope onderdelen is dingen als remmen, stootdempers, veren, uitlaten etc.
Niet dat dit voor mij meeweegt, ik lease toch dus laat de leasemaatschappij deze kosten calculeren. Ondanks de hoge restwaarde is een MB dan ook niet echt goedkoper in de lease dan bijvoorbeeld vergelijkbare VAG producten.
Heb nog even stiekum naar een GLK gekeken maar denk dat ik het maar gewoon bij een C Estate hou.

Vraag me ook af of dit in de praktijk goed werkt. Bij de nieuwe SL-klasse is dit om te voorkomen dat de ruitenwisservloeistof in het passagierscompartiment komt maar misschien werkt dit ook beter dan het vanaf de motorkap af sproeien.
Kan trouwens niet zeggen dat, wat ik gezien heb van, de nieuwe SL-klasse me tot op heden niet tegenvalt.
[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 18-11-2011 15:39 ]
Ik weet niet hoe dat precies is in Nederland maar in Duitsland is het juist een van de goedkoopste...Jazzy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:22:
Ik denk niet dat een keuze voor MB gelijk betekent dat je op onderdelen kunt besparen. In tegendeel, MB onderdelen zijn ronduit duur in vergelijk met sommige andere merken.
Ligt trouwens ook enorm aan -welk- model BINNEN een model. Zo was m'n E320 CDI veel duurder dan m'n huidige E220 CDI. Alles wat 'groter' en 'steviger' en dus duurder
Niet dat het mij persoonlijk zoveel uitmaakt of het duurder of goedkoper is... Wil gewoon niet meer anders
@hierboven, je plaatje is stuk!
*note to self: je eigen plaatje is ook stuk! miss was rm -rf * op die public dir toch niet zo slim
In de gebruikte autowereld zie ik nogal eens het advies langskomen om originele MB onderdelen te gebruiken, daar wordt dan wel steeds bij opgemerkt dat die prijzig zijn maar wel goed. Zodoende mijn indruk dat MB onderdelen in ieder geval niet goedkoper zijn dan gemiddeld.
ik rij zelf met veel plezier een W211 E270 en mocht er een opvolger komen moet die toch al gauw
- Keyless Go
- Stoelverwarming
- Inklapbare spiegels
- Dimmende spiegels
- Leder
- piepertjes rondom
- navi & bluetooth
- Cruise control
- Zonneschermpje zijdeuren en achterzijde
- Avantgarde onderstel / AMG onderstel
Schuifdak en glazendak boeien mij vrij weinig en memory stoelen tot nu toe ook niet (rij altijd alleen)
kan me hier nog prima mee vermaken.. en ik moet gewoon niet zo vaak in de Andere W211 E350 rond rijden want die is bomvol

ander ding wat je zowieso moet nemen onder een benz zijn winterbanden
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 138244 op 18-11-2011 15:34 ]
- Spiegelpakket
- Grotere tank
- Panoramadak
- Leer achteraf
En natuurlijk de rest wat in Business Edition zit, komt met name neer op een radio/navigatiesysteem. Cruise-control en audio/bediening op het stuur weiger ik als 'opties' te noemen omdat dit bij iedere middenklasser boven de 30k standaard is.
Met dat lijstje kom ik toch al vlak bij de 50k en dan vind ik het wel mooi geweest zo.
Edit: Het panoramadak is omdat mijn kinderen het leuk vinden, mooi goedmakertje omdat ze in de nieuwe auto veel minder beenruimte achterin hebben dan de hudige.
[ Voor 13% gewijzigd door Jazzy op 18-11-2011 15:38 ]
Je moet iets om je kinderen blij te houdenJazzy schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:36:
Edit: Het panoramadak is omdat mijn kinderen het leuk vinden, mooi goedmakertje omdat ze in de nieuwe auto veel minder beenruimte achterin hebben dan de hudige.
Plaatje doet het nu trouwens wel
hou je kinderen niet meer tevreden met paar zonneschermpjes in de zijportieren ? zodat ze kunnen gamen op de achterbank zonder dat irritante zonlichtJazzy schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:36:
Daar noem je gewoon even een lijstje met 10k aan 'musthaves' op.Omdat mijn auto toch al duurder is dan een loaded en veel ruimere Superb Combi hou ik het bij:
- Spiegelpakket
- Grotere tank
- Panoramadak
- Leer achteraf
En natuurlijk de rest wat in Business Edition zit, komt met name neer op een radio/navigatiesysteem. Cruise-control en audio/bediening op het stuur weiger ik als 'opties' te noemen omdat dit bij iedere middenklasser boven de 30k standaard is.
Met dat lijstje kom ik toch al vlak bij de 50k en dan vind ik het wel mooi geweest zo.

tja het zijn wel Geïntegreerde in het duurpaneel totaal niet vergelijkbaar met de zonneschermpjes van de halfords.Jazzy schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:56:
Voor wat Mercedes voor die zonneschermpjes rekent kan ik ze alledrie een nieuwe 3DS geven en een handoek om voor het raam te hangen.
Verder heeft het bs pakket ook privacy glas toevallig? vind dat altijd wel mooi staan bij een S204.
verder xenon?
Heb je het panoramadak al een keer real life meegemaakt? dat zou namelijk nou net een optie zijn waaraan ik niet zoveel geld zou uitgeven.
Leuk voor de fun maargoed om zomer verkoeling te zoeken hebben we climate control
Verder ben ik erg benieuwd na je aankomende benz! zie dat we niet ver van elkaar zitten
Xenon: 1925 euro
Dat panoramadak is gewoon een groot open dak voor en een glazen dak achter. Als je het dak open doet dan schuift het voorste over het achterste heen. Zelf vind ik al dat licht in de auto wel luxe, uit zichzelf is de S204 in Avantgarde trim toch een wat krappe en donkere auto.
Nunspeet, daar kom ik wel eens.
Panoramadak is veeeeel meer dan een gimmick. Het geeft je een waanzinnig open gevoel in de auto. Ik rij met dit pleuris weer nog steeds met het panorama dak 'open' (dus niet met stof de binnenkant afsluiten) en het is gewoon veel lichter en 'ruimer' in de auto daardoor.Anoniem: 138244 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:02:
Heb je het panoramadak al een keer real life meegemaakt? dat zou namelijk nou net een optie zijn waaraan ik niet zoveel geld zou uitgeven.
Leuk voor de fun maargoed om zomer verkoeling te zoeken hebben we climate control![]()
Verder ben ik erg benieuwd na je aankomende benz! zie dat we niet ver van elkaar zitten
Keyless Go vind ik bv. echt een gimmick.. Memory seats ftw! Ook als je alleen rijdt is memory perfect. Je kan beetje pielen omdat je 'op dat moment niet echt lekker zit' en dan denk je "takke, dit zit helemaaaal niet!" krijg dan maar is terug in de 'perfecte' stand die je een keertje gevonden hebt...
En 's ochtends wil ik de stoel wel is wat rechter zetten dan normaal en dan is memory ook perfect, zit netjes in handbereik en je zit niet gek te pielen... Ik denk er zelfs over om de bijrijderskant te laten 'upgraden' naar memory (of gewoon sparen voor een dikkere, een van de 2...)
[ Voor 25% gewijzigd door teh_twisted op 18-11-2011 16:22 ]
Ja ken het panoramadak die zit in de E350 waar ik wel eens in rij..Jazzy schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:19:
Privacy glass: 510 euro
Xenon: 1925 euro
Dat panoramadak is gewoon een groot open dak voor en een glazen dak achter. Als je het dak open doet dan schuift het voorste over het achterste heen. Zelf vind ik al dat licht in de auto wel luxe, uit zichzelf is de S204 in Avantgarde trim toch een wat krappe en donkere auto.
Nunspeet, daar kom ik wel eens.
Jeetje van die prijzen schrik ik
Okee!
LED lampen zijn standaard, maar zitten dan wel aan de achterkant.
[ Voor 19% gewijzigd door Jazzy op 18-11-2011 17:31 ]
Heh dat het achter standaard is ondertussen hoop ik wel ja! Ik duik ff snel de configurator in... nee bij de C-Klasse wordt er niets gemeld over LED koplampen wel Bi-Xenon lampen. Wat zit er dan standaard in 0_o.Jazzy schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:30:
Zou kunnen dat ik me vergis, maar ik weet dat je voor bi-xenon dat extra lichtpakket nodig hebt. Kon in de folder verder niets over Xenon vinden.
LED lampen zijn standaard, maar zitten dan wel aan de achterkant.
Ff kieken bij de E-Klasse... hmm raar vind het ook niet maar de website is wel enorm buggy op moment. Sowieso zit er een gat van 10k tussen de Nederlandse en Duitse prijs voor dezelfde E-Klasse... da's wel nasty...
niet zo heel vreemd lijkt meteh_twisted schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:17:
[...]
Heh dat het achter standaard is ondertussen hoop ik wel ja! Ik duik ff snel de configurator in... nee bij de C-Klasse wordt er niets gemeld over LED koplampen wel Bi-Xenon lampen. Wat zit er dan standaard in 0_o.
Ff kieken bij de E-Klasse... hmm raar vind het ook niet maar de website is wel enorm buggy op moment. Sowieso zit er een gat van 10k tussen de Nederlandse en Duitse prijs voor dezelfde E-Klasse... da's wel nasty...
tikt allemaal aan
Welk model/motor/etc? Ideale config kwam ik met de E toch nog wel rond de schokkende 85k... met de S zo rond de 115k... *fluit*Anoniem: 138244 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:32:
[...]
niet zo heel vreemd lijkt me
tikt allemaal aanmijn ideale config kost die 51K
Een mooie creme 300TD. 3 litertje zonder turbo, van 1985 met zon 308k op de klok en een automaatje. Grijs kenteken dus een enorme laadruimte
Ding is echt geniaal! Goed, het was met veel moeite en geduld gelukt om de 130 te halen. Maar het rijd
https://imgur.com/a/k4G2j
Beestje heeft nog wel wat TLC nodig overigens.
Er liggen 2 nieuwe voorstoelen klaar in het blauw aangezien dat de huidige doorgezakt zijn en we de blauwe uit een donor hebben gehaald.En ook de benzine(diesel)meter doet t niet zo best
Moet wel zeggen dat ik verschrikkelijk verbaast ben van hoe lekker zon oude Benz over de weg zoeft.
Gijsje mag blijven voorlopig
Ziet er wel redelijk uit zo op het eerste gezicht, is ook een model die ik wel zou willen hebben, sedan that isLampuhkap schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:53:
Wij zijn sinds afgelopen week eigenaar van een W123!
Een mooie creme 300TD. 3 litertje zonder turbo, van 1985 met zon 308k op de klok en een automaatje. Grijs kenteken dus een enorme laadruimte
Ding is echt geniaal! Goed, het was met veel moeite en geduld gelukt om de 130 te halen. Maar het rijd
https://imgur.com/a/k4G2j
Beestje heeft nog wel wat TLC nodig overigens.
Er liggen 2 nieuwe voorstoelen klaar in het blauw aangezien dat de huidige doorgezakt zijn en we de blauwe uit een donor hebben gehaald.En ook de benzine(diesel)meter doet t niet zo best![]()
Moet wel zeggen dat ik verschrikkelijk verbaast ben van hoe lekker zon oude Benz over de weg zoeft.
Gijsje mag blijven voorlopig(ja hij heeft van mn vrouw al een naam gekregen
)
Nieuwe grill en achterbumper en het carkitding eruit in de planning ?
Het is een heel kaal model eigenlijk. Maar het is perfect zo. de kachel werkt goed en het dakje wat erin zit dat hebben we afgekit
Welkom bij de W1223 club!Lampuhkap schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:53:
Er liggen 2 nieuwe voorstoelen klaar in het blauw aangezien dat de huidige doorgezakt zijn en we de blauwe uit een donor hebben gehaald.En ook de benzine(diesel)meter doet t niet zo best
Schroef de vlotter eens uit de tank: dop 46.
De vlotter haal je uit elkaar met een bitje met een sleuf erin; onderkant loshalen, koker naar beneden schuiven (VOORZICHTIG) en alles schoonspuiten met remmenreiniger.
Afgelopen middag even een lifehammer in de auto gelegd. Altijd handig
[ Voor 80% gewijzigd door Lampuhkap op 26-11-2011 14:36 ]
Als ik bij opties kijk zie ik wel een optie "show prices" maar kan ik deze niet aanvinken, iemand enig idee waarom dat zo is?
Positief of negatief
* Napo zegt positief voor het merk

Als enigste automerk in de top 10 meer import, moet toch wel iets over de kwaliteit zeggen
Bij ons ook weer wat moois gebeurd....
Rechtsvoor de rem aangelopen en wat hebben we niet gemerkt....tot we moesten remmen voor een stoplicht. De vrouw zegt nog: Wow, volgens mij trapte ik t gas in ofzo inpv de rem want ik remde niet
Vervolgens dikke rookwolken bij de rechtervoorkant van t wiel af
Auto netjes aan de kant gezet
Dus de auto krijgt binnenkort een remmerij overhaul
Dus de Telegraaf is een goede krant en RTL4 een goede televisiezender?Napo schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:40:
Als enigste automerk in de top 10 meer import, moet toch wel iets over de kwaliteit zeggen.
Jup dat weet je tochJazzy schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:50:
[...]
Dus de Telegraaf is een goede krant en RTL4 een goede televisiezender?
Ik heb zelf een CLK430 uit 1999 maar ben druk op zoek naar een nieuwe benz. Ik zit nog een beetje te twijfelen maar heb dan ook geen haast. De opties zijn een C32AMG (station,voor mijn vriendin), een CLS500, E500 of een SL500. Ben er ook nog niet over uit of ik mijn huidige auto hou of dat ik deze inruil.
Het oude spul vind ik toch mooier/degelijker, maar ik weet nog niet welke moter icm LPG, iemand ervaring met deze serie en met name voor dagelijks gebruik?
Dit topic is gesloten.