Oh jeah...
Gisteren ook eens in een 211 gezeten. Het is toch echt meer auto als een c klasse. Ik moet wel eens beetje wennen aan die vloeiende lijnen in/om het dashboard, maar de stoelen zaten goed en de kofferbak is echt ruim (dit was een kombi).
Ik ben alleen superhuiverig voor de elektronische problemen en andere dure geintjes (sbc pomp, anyone?) van de vormopf en de mopf is buiten budget...
Ook nog in een ml gezeten, leer, comand en ander leuks, maar als daar wat aan stuk gaat.... Hmmm
Afgelopen week bij deze wezen kijken:
http://www.autotrack.nl/t...des-benz/c-klasse/9225270
Op papier voldoet deze auto aan alle eisen; mopf 203 kombi avantgarde automaat. Als pluspunt een trekhaak, als minpunt geen comand. Een telefoontje gaf ook de goede geluiden; 1e eigenaar, dealeronderhouden, geen roest, goed in de lak etc..
Dan sta je voor de auto en je ziet verdacht veel krasjes en krassen...
En ja, ook roest op de sierlijsten bij de ramen...
Dan wordt de auto uit de rij gehaald en snap je waarom de rechtenkant niet op de foto staat.. Daar is een aap met een polijstmachine overheen gegaan; doffe plekken en verbrande lak.
Beschadigde velgen, bijgewerkt met een spuitbusje...
Je bekijkt het boekje; dealeronderhouden is volgens mij iets anders als "de universele garage uit dorp". ....
Dan ga je er in zitten.... En uiteraard.. De vorige eigenaar heeft honden in de auto gehad (dealbreaker)...
Dan ga je toch maar een stukje rijden, en dan wordt je de weg op gestuurd met een auto waarvan de draagarmrubbers of fuseekogels zoveel speling hebben dat het echt onveilig is er mee te rijden omdat bij remmen het stuur zowat uit je handen klapt...
Ik was binnen 12 minuten weer terug... Wat een perenkist was dat zeg....