Is benzine auto. Ben niet zo fan van Diesel. Heb een Volvo met diesel blok gehad, maar wil een beetje power. Dus dit is een 200. Benzine met bijna 100pk, dus prima mee te gaan met verkeer.
Ik hou blocket.se al jaren in de gaten. Het is wel in de gaten houden, want er komt tegenwoordig stuk minder leuke auto's voorbij dan een jaar of 5 geleden. Maar deze zag ik en meteen de telefoon gepakt, ze kunnen allemaal Engels. Zelfs deze meneer van 87. Dat is echt een voordeel in Zweden. Hoef je in de overige Scandinavische landen niet te proberen.
Auto verzekerd op chasissnummer en terug gereden op originele platen. Export platen zijn aan te vragen, maar dit duurt een maand en de eigenaar moet zn auto overschrijven op export papieren. Wat geld kost en vooral wanneer ik dus de auto niet koop.
Op de autopapieren is een apart deel wat je moet invinken voor export. Uiteraard is het allemaal op goed vertrouwen. Maar blijkbaar kom ik altijd betrouwbaar over haha. Die Zwedenaren zijn zo relax in de omgang.
Autoscout en mobile.de bevallen me totaal niet. Vind ze veels te duur, oke in topstaat mag t best van mij hoor. Begrijpelijk, maar als van die weggerotte wagens voor hoofdprijzen erop staan en al tien jaar niet gereden hebben is voor mij de pret eraf. En vooral als ze vermelden ja is in topstaat en dan ga je langs is het een wrak. Heb ik al paar keer gehad in Duitsland.
Zwedenaren zijn meestal heel zuinig op het interieur en buitenkant. Weet niet hoe ze het doen. Heb nu 3 auto's geimporteerd van daar en allemaal alsof er nog nooit iemand erin heeft gezeten. En ja de auto heeft altijd binnen gestaan. Maar ik heb gelukkig een dubbele oprit en volgend jaar ga ik een carport bouwen. Dus komende winter gaat die een loods in van de vader van mn vriendin.
Een voorstoel is wel versleten, maar heb van de vorige eigenaar er 2 stoelen bij gekregen waar de hoezen nog in goede staat zijn. Maar nog geen tijd gevonden om die over te zetten. Ga ik binnenkort doen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Anoniem: 620028 op 16-09-2014 16:13
]