Het grote Mercedes-Benz topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:
  • 158.388 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Sorry WiLLoW_TieN, tijdje niet gekeken hier. Ik zal ze toevoegen :) De velgen staan er heel goed onder!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
<3
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/3640/img0710copy.jpg
Mercedes 280SE
Lekkere tourauto :)

[ Voor 92% gewijzigd door Napo op 20-05-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ziet er heel netjes uit :) Ik zal hem toevoegen aan de TS, welk bouwjaar is hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Hij is uit '83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Damn wat een snoepje!

Meer foto's? binnenkant? opties?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
teacher schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:47:
Damn wat een snoepje!

Meer foto's? binnenkant? opties?
Kwa opties valt het tegen voor zo een auto,
Electisch zonnedak en de koplampwissers en daar is het wel mee gezegt.
Stoffe interier waar alleen de bijrijdersstoel 3 scheurtjes heeft.
LPG ligt erin met een 100l tank achterin.
Foto's komen wel een keer na een goede wasbeurt :+
Koplampwissers werken helaas niet, moet een keer kijken wat het probleem is, of het de relais zijn of de zekeringen of dat misschien de motortjes kapot zijn. Staat iig niet hoog op de prioriteitenlijst.

@startpost, het is maar een 6 cylinder, geen 8 }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 22-05-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vooral de eerste jaren waren die auto's kaler dan een biljartbal. Alles moest je bijkopen. Tot toerenteller en 5e versnelling aan toe (bij sommige modellen). Volgens mij hadden de modellen voor de motorenupdate (dus de 280, 380, 500) allemaal standaard een 4-bak.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

stimmt, bij de W123 waren zelfs "normale" dingen zoals achterruitverwarming en een rechterspiegel een optie.

Die van mij heeft op zich wel leuke extra's:
- CV
- stuurbekrachtinging
- rechterspiegel
- afsluitbaar handschoenenkastje
- onzichtbare achterruitverwarming
- color veiligheidsglas
- lederen bekleding
- airco
- carterbescherming + verzwaarde vering
- becker radio
- becker korte golf ontvanger
- elektrische hirschmann
- halon brandblusser (door mij toegevoegd)
- reservetank in reservewiel (door mij toegevoegd)

Overigens: die koplampwissers, ga er maar van uit dat die overleden zijn. Is ook een W123 kwaaltje: de afvoergaatjes onder de koplampen raken verstopt, er blijft water staan en je wissermotoren staan dus in het
water.

En er is niks mis met een 6 cilinder: de M110 is een prima motortje.

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 23-05-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ah, hij heeft ook achterruitverwarming en een elektrisch rechterbuitenspiegel, vergeten te vermelden. Toerenteller is aanwezig. En het is een handgeschakelde 4bak, wat je niet al te vaak ziet bij een W126, iig bij mijn spuurtochten :p.

Ook een WTF moment gehad, dacht dat mijn speakers achter of kapot waren of er niet waren. Bleek er een rolknop ingesteld te staan dat het geluid alleen voor komt ipv ook achter :+

Maar het positieve is wel dat hoe minder erop zit hoe minder er kapot kan 8)

[ Voor 36% gewijzigd door Napo op 23-05-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Napo schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:15:
[...]
@startpost, het is maar een 6 cylinder, geen 8 }:O
lol, stom van me :+ Heb er zelfs zelf ook een gehad hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Sta ik nog niet in de startpost? schandalig! :P

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/nz3tom.jpg

SLK 230 Kompressor (R170) uit 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Tsja, moet je je maar eerder komen melden hoor :P Ik zal hem toevoegen :)
Ik hoop dat die regen weer snel voorbij is, kan ik ook weer lekker met open dak cruisen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Gisterochtend met het dak open naar alphen a/d rijn gereden, prima in de zon en 17 graden. Terug zeikregen dus maar dicht gelaten :+ Voor komende week de neerslagkans volgens de knmi 20% dus ik ga er vanuit dat het ook weer open-dakjes-weer gaat worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ik moet alleen nog een keer een windscherm zien te scoren, dat is echt ideaal! Maar voor de rest is het goed te doen als het nog niet heel warm is met stoelverwarming aan en de kachel wat warmer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Even een kort vraagje, bij mijn linkerachterdeur mist de "knop" van het draaiarmpje van het raam. Weet iemand hoe je deze kan vervangen, heb flink gezocht maar niets kunnen vingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Heb je een windscherm nodig bij een sl? Heb die van mij een paar keer getest maar het verschil is minimaal qua wind in de cabine. Wat ik er wel mee kreeg was een lelijk uiterlijk en een onbruikbare achteruitkijkspiegel omdat die windvanger zwart is :p Zijn ook plexiglas alternatieven zodat je geen zicht problemen hebt, nog steeds vind ik het weinig toevoegen. Kan nu ook gewoon 200+ rijden zonder windoverlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Napo schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:29:
Even een kort vraagje, bij mijn linkerachterdeur mist de "knop" van het draaiarmpje van het raam. Weet iemand hoe je deze kan vervangen, heb flink gezocht maar niets kunnen vingen.
Die knop zit vast aan de slinger als ik het goed heb en is dus niet (makkelijk) te verwijderen, zie ook deze tekening

Afbeeldingslocatie: http://www.unitcat.ru/original_pictures/mercedes/73/B73060000010.950405.jpg

Een nieuwe slinger kost 23,67 EUR bij de Mercedes en heeft onderdeelnummer A 1267600102
Sick Nick schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:28:
Heb je een windscherm nodig bij een sl? Heb die van mij een paar keer getest maar het verschil is minimaal qua wind in de cabine. Wat ik er wel mee kreeg was een lelijk uiterlijk en een onbruikbare achteruitkijkspiegel omdat die windvanger zwart is :p Zijn ook plexiglas alternatieven zodat je geen zicht problemen hebt, nog steeds vind ik het weinig toevoegen. Kan nu ook gewoon 200+ rijden zonder windoverlast.
Nou, ik heb toch nog wel aardig last van wind. Heb denk ik ook iets meer ruimte als 'achterbank' dan bij een SLK. Het is wel te doen, maar met windscherm is toch wel lekkerder is mijn ervaring bij cabrio's :)

[ Voor 41% gewijzigd door reuzekind op 04-06-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mijn ervaring is sowieso dat je bij de SLK (r170 in ieder geval) relatief veel wind vangt in vergelijking met andere cabrio's, terwijl ik vrij klein ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:28

johnwoo

3S-GTE

* johnwoo komt zich ook maar eens melden.

Niet als eigenaar, nog niet althans, maar wel als liefhebber. Ik heb m'n zinnen al een tijdje gezet op een W123 als daily. Ik weet dat roest een probleem is bij die apparaten, maar ik heb geen zin om 5000+ euro uit te geven aan een 25+ jaar oude daily beater, dus wat roest is niet zo'n punt. Zolang het maar niet zo erg is dat de auto uit elkaar valt; hij moet nog wel zodanig zijn dat ik er enkele jaren mee vooruit kan, en mettertijd wel herstelbaar is; dan voeg ik er nog wat waarde aan toe ook, want echt veel afschrijven doen ze niet meer heb ik het idee (zelfs exemplaren waarbij je op de advertentie de roestgaten al ziet zitten staan nog voor 1500+).

Mijn verdere eisen zijn: minstens een 230E of 250, (200/230 vind ik echt te traag :+), liefst een injectiemotor, liefst een facelift (vierkante koplampen; de oude ronde vind ik wat minder), geen groene lak en geen blauw of groen interieur (kwestie van smaak :P). Zo nu en dan kom ik wel eens een exemplaar tegen dat (althans voor het geld) wel oke lijkt en aan die wensen voldoet.

Nu ook weer, zit ik me te verlekkeren aan deze 83'er. Ik weet het, het is lastig oordelen aan de hand van foto's, en voor het geld moet er haast wel roest aan zijn, maar zo op het eerste gezicht lijkt het mee te vallen als ik naar de dorpels en het deurbeslag kijk (voor zover ik me heb ingelezen zijn de voorflanken, voor de voordeuren, een zwak punt). Op de keienvanger onder de voorbumper lijkt rechts een plek te zitten, en voor het rechter achterwiel bespeur ik ook wat.

Wat denken jullie? De moeite waard om eens te gaan kijken voor die vraagprijs? Of kan ik het beter helemaal uit m'n hoofd zetten in die prijsklasse? Het is niet zo dat ik per se een tweede auto moet hebben als daily, maar ik spaar m'n MR2 graag wat, plus een achterbank is af en toe wel handig (in augustus ga ik 2 weken naar Hongarije bijvoorbeeld, dan komt die ruimte wel van pas) :)
Daarnaast zijn de vaste lasten relatief laag voor deze units (geen MRB, oldtimerverzekering), dus in combinatie met een lage afschrijving kan 'ie desnoods altijd weer eens verkocht worden. En mocht de km-heffing weer uit de ijskast komen dan zullen de prijzen wel de pan uit rijzen, liefst ben ik dat voor ;)

[edit] Oh, toch nog een link tussen Mercedes en mij; de E-klasse van m'n ouders (in het kader van "meer pics"):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W1A76SUkkReCtWVET4wepaBf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IPXuYSjS6v9rhFReI4ywqeHO/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door johnwoo op 07-06-2010 17:20 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
WTF, er is een Mercedes topic op GoT? O+

Ik hoop over 1.5 a 2 jaar af te studeren, en wil dan een Mercedes kopen. Ben nu al een beetje aan het rondkijken zodat ik weet hoeveel ik ongeveer gespaard moet hebben. Ik heb mijn ogen laten vallen op de CLS350 O+ Wat een prachtige auto :9~ Gemiddeld 100km op 10 liter vind ik nog een beetje slecht, maarja, voor een CLS heb ik dat wel over. Al helemaal als ze tegen die tijd wat goedkoper zijn. Heb wat op autotrader zitten kijken en atm zit een occasion rond de 35 a 40k. Ik hoop dat een aardige occasion tussen de 20 a 25 gaat zitten tegen de tijd dat ik hem wil halen. Misschien dat ze zo veel in prijs dalen nadat de nieuwe CLS uit is gekomen :P De belasting vind ik ook nog goed betaalbaar, maar ben wel erg benieuwd naar hoeveel de verzekering gaat kosten.

Anyways:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2ljgtjl.jpg
O+

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21
@ johnwoo, hou er voordat geld maar serieus rekening mee dat je bij de volgende APK wel het 1 en nader gaat tegenkomen o.a aan laswerk. Heb zelf 4 stuks W123 gereden de afgelopen 4 jaar.
Over Hongarije wij gaan ook wk 30 t/m 33 in buurt van Cegled.

@ Chester, hele hele mooie wagen zo een CLS350. Maar onderschat de onderhoudskosten aub niet...
En wellicht is het een idee om met b.v tegen die tijd met een E-klasse uit +/- 2005 te beginnen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Hmz, gaat zo een 'nieuwe' Mercedes nog veel onderhoud nodig hebben dan?

En tnx voor de tip, zal nog een keer uitgebreid naar de E-klasses uit die periode kijken als backup keuze :)

[ Voor 44% gewijzigd door Chester op 07-06-2010 18:45 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Chester schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:42:
Hmz, gaat zo een 'nieuwe' Mercedes nog veel onderhoud nodig hebben dan?

En tnx voor de tip, zal nog een keer uitgebreid naar de E-klasses uit die periode kijken als backup keuze :)
Wellicht is het idee om ook al een beetje op het Mercedesforum.nl wat rond te kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Tnx, ik zal er eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

WiLLoW_TieN schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:38:
@ johnwoo, hou er voordat geld maar serieus rekening mee dat je bij de volgende APK wel het 1 en nader gaat tegenkomen o.a aan laswerk. Heb zelf 4 stuks W123 gereden de afgelopen 4 jaar.
Over Hongarije wij gaan ook wk 30 t/m 33 in buurt van Cegled.
Bedankt voor het met beide benen op de grond zetten :P
Ik besef dat een roestvrije nooit gaat lukken voor dat geld, maar wat roest vind ik niet erg. Alleen wil ik het graag op m'n eigen tempo willen kunnen oplossen (op de momenten dat m'n portemonnee het kan hebben :P), dus als het roest op APK-afkeurplekken is, zit ik er wel mee.

Als ik bijvoorbeeld dit topic op w123club lees, valt het me nog wel mee. Ik ken wel mensen die kunnen lassen of van wie ik een lasapparaat zou kunnen lenen mocht ik het zelf willen proberen, en ik heb er ook geen moeite mee om er, zeg, 1000 euro in te steken over een periode van 2 jaar om wat plekken aan te pakken, maar als ik dat in één keer moet (laten) doen bij de eerstvolgende APK is het wel vervelend :P

Nou is een kokerbalk nog wel te checken met een paar tactisch geplaatste tikken met de schroevendraaier, maar ik weet niet welke plekjes ik specifiek nog moet controleren (of kan controleren, zonder brug of uitgebreide demontage en checkup). Ik zit stevig te twijfelen of ik wel moet gaan kijken; voor hetzelfde geld kan ik ook m'n MR2 een mooie verse paintjob geven (maar die heeft niet genoeg ruimte om bijvoorbeeld mee op vakantie te gaan, dan moet ik (weer) een auto van m'n ouders bietsen...)

Ik zit btw in de buurt van Pecs in week 31 & 32 :)

[ Voor 6% gewijzigd door johnwoo op 08-06-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
johnwoo schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:14:
[edit] Oh, toch nog een link tussen Mercedes en mij; de E-klasse van m'n ouders (in het kader van "meer pics"):
[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie E :) Hier rijdt er regelmatig een E420 CDI voorbij, wat een geweldig geluid maakt zo'n diesel V8 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

WiLLoW_TieN schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:38:
Ik heb wat meer info gevraagd over de auto en het lijkt me in ieder geval de moeite waard om de auto eens in het echt te gaan bekijken. Een kennis van me met oldtimer-ervaring gaat zaterdag mee om mij te helpen de roest te beoordelen. De verkoper is over de mail eerlijk genoeg om te bekennen dat er wel plekjes aan zitten, maar volgens hem zitten die niet op kritieke plekken. De auto is begin dit jaar goed door de APK gekomen, dus als wij zaterdag geen extreme dingen vinden en denken dat de auto de volgende APK (begin 2011) ook nog wel door komt, dan breng ik wel een bod uit. De plekjes die er zitten kan ik dan op m'n eigen tempo stuk voor stuk aanpakken zonder bang te hoeven zijn dat 'ie bij de volgende APK geschorst moet worden en ik in één keer een exorbitante investering moet doen.

Wat kunnen de oldtimer-Benz-rijders me aanbevelen qua verzekering? Het wordt een "daily" beater, dus minstens 10.000km per jaar, liefst meer. Als ik die unit koop ga ik er in de zomervakantie al 3500km mee rijden in 2 weken. De meest geschikte die ik tot nu toe heb gevonden is Oldtimerstad met ca. 160 euro / jaar voor WA+rechtsbijstand+inzittenden en een maximum van 10.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48

Dentheman

Zie signature

johnwoo schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:01:
Wat kunnen de oldtimer-Benz-rijders me aanbevelen qua verzekering? Het wordt een "daily" beater, dus minstens 10.000km per jaar, liefst meer. Als ik die unit koop ga ik er in de zomervakantie al 3500km mee rijden in 2 weken. De meest geschikte die ik tot nu toe heb gevonden is Oldtimerstad met ca. 160 euro / jaar voor WA+rechtsbijstand+inzittenden en een maximum van 10.000km.
ik had mijn volvo 244 (dat is even vloeken in een mercedes topic :p ) uit 79 verzekerd bij knmv, kostte mij toen tussen de 10 en 15 euro per maand en ik meen dat ze een vrij ruime polis hadden ....

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Helaas, bij KNMV kun je alleen een klassiekerverzekering afsluiten als je al een gewone auto- of motorverzekering bij ze hebt lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48

Dentheman

Zie signature

Hmm dan is dat veranderd want ik had alleen maar een klassieker :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

johnwoo schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:24:
[...]

Nou is een kokerbalk nog wel te checken met een paar tactisch geplaatste tikken met de schroevendraaier, maar ik weet niet welke plekjes ik specifiek nog moet controleren (of kan controleren, zonder brug of uitgebreide demontage en checkup).
Van voor naar achter:
onder de koplampen
keienvanger
onder de accu
scharnierbakken motorkap en verder naar beneden
Dorpelkoppen voor
krikpunten voor
onderkant deuren
krikpunten achter
dorpelkoppen achter
wielkastranden achter
kofferbakbodem links en rechts achter de achterwielen
rondom de achterlichten
En rondom de plekken waar de sierstrippen bevestigd zitten.

Verder:
vacuumlekken (koplamphoogte verstelling, schakelgedrag automaat indien van toepassing, CV), lekke achterruitrubbers, bij een M102 motor (zoals deze auto heeft) een gescheurd spruitstuk en speling op de aandrijflijn (cardanlager, hardyschijven, steekassen).

enjoy >:)

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 10-06-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

teacher schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:05:
[...]

Van voor naar achter:
(lijst)
enjoy >:)
Lol, thanks :)
Ik zet het erbij op 'n lijst en werk die gewoon af :P
Is die vacuum-koplampverstelling standaard? Zo te zien is dit exemplaar namelijk redelijk basic, enige luxe is zo te zien het dakraam, de stuurbekrachtiging (vanwege post-facelift) en de houttrim. Ik weet niet eens of er CV op zit, maar volgens wikipedia was het een optie dus ik ga er maar van uit van niet :+
Verder geen elektrische ramen, geen toerenteller, geen airco, geen 5-bak, geen leer, maar dat zijn ook dingen die ik voornamelijk bij de 250 en 280 tegenkom, en ik heb al moeite zat om een exemplaar in m'n prijsklasse te vinden die aan mijn basis-eisen voldoet, dus daar mag ik dan niet over klagen :+

Hardyschijven vervangen lijkt me overigens iets wat makkelijk zelf te doen is, daar zou ik hem iig niet om laten staan.

[ Voor 16% gewijzigd door johnwoo op 10-06-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Oh: even toevoegen aan mijn lijst: een rot schuifdakframe en lekke afwatering daarvan :D

Bij de mopf modellen is een koplamphoogteverstelling idd standaard; ik zie het knopje zitten op de foto's.
Overigens zou ik weg blijven bij de 250 modellen: het is een heel mooi blok, wat zijdezacht loopt, maar de solex carburateur die daarop zit is een doos van pandora en de motor is bijzonder dorstig.

Maarreh.. kijk eens naar deze: http://link.marktplaats.nl/341402009, staat op de w123club te koop. Is een 2 liter carb op gas.

[ Voor 28% gewijzigd door teacher op 11-06-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Mooie kleur, en dat leer en de LPG-installatie spreken me ook aan. Maar een 200... dat vind ik toch echt te traag :X Zelfde reden dat ook alle diesels afvallen. 230E is toch wel het minimum. Liever nog een 280E (moet dan wel op LPG ivm verbruik), maar die vallen zeker buiten m'n budget (en zeldzamer).

Laat ik morgenochtend eerst maar eens gaan kijken bij die goudkleurige :)

[ Voor 17% gewijzigd door johnwoo op 11-06-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Tja, wat is traag.. je rijdt immers een oldtimer.

Ik kan je wel vertellen dat bovengenoemde auto met 2 liter M102 motor 109 PK heeft, en daarmee kom je prima mee in het verkeer. Ik heb zelf een 230 (M115 motor, dus zonder E), ook met 109pk.

Maar goed, kijk eens lekker rond, er is immers zat aanbod :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Ik ben bezig met het kopen van een COMAND systeem voor m'n W210 E320 Kombi omdat ik de standaard Becker met casette deck beetje zat ben omdat ik gewoon m'n iPod wil kunnen aansluiten.

Er zijn alleen wat dingetjes waar ik tegen aanloop, ik heb een adapter gevonden voor de COMAND van Dension (http://www.dension.com/index.php?pageID=274) alleen welke ik precies nodig heb is nog maar de vraag... Volgens hun compatibility lijst is er maar eentje mogelijk maar da's puur alleen dan als AUX die toevallig m'n iPod oplaad. In dat geval is een standaard AUX ingang + een usb charger een flink stuk goedkoper.

Ik had gehoopt dat ik uiteindelijk ook de iPod videos kan bekijken op het scherm van 't COMAND systeem. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat ik ook niet helemaal zeker weet en mijn dealer elektronica nog zeer modern vind dus alles wat afwijkt van 'orgineel' apart vind of ik perze het COMAND systeem moet hebben uit een W210 of kan 't ook een nieuwere zijn zolang die maar past? Ik heb geen BOSE set in de auto (dat laten inbouwen gaat me flink wat duiten kosten dus is 't me niet waard).

Budget van een mooie adapter mag zo oplopen tot maximaal 400 euro als die echt alles kan!

*edit*
Vergeten te tikken: heb al een COMAND gevonden via een shop: http://original-navi.de/
350 euro voor de goedkope kit, jaar garantie een BTW bon. Bij MB 2e hands kwam ik uit op 1200 en nieuw is die alsnog zo'n 2000 euro. Ik heb een taxi-pakket in m'n auto zitten dus de GPS kabel + antenne heb ik al. GSM antenne kabel loopt er ook al. Enige wat ik niet 100% zeker weet nog (nog niet goed opgezocht, nog mee bezig) of ik in de COMAND een sim-kaart kan duwen oid zodat ik dat kan gebruiken om te bellen zonder een losse telefoon kit. Indien dat er niet is moet ik nog los een bluetooth adapter vinden voor gebruik met m'n iPhone.

Zal dus een losse bluetooth kit moeten gaan kopen of kijken of ik UHI nog in de W210 gebouwd krijgt. Wat ik beetje jammer vind (miss ben ik te nerd-ig) dat ik niet een wiki achtig iets kan vinden met daarop gewoon alle beschikbare COMAND's met specs en evt. upgrade guides. Ik wacht met smart op me nieuwe COMAND!

[ Voor 29% gewijzigd door teh_twisted op 16-06-2010 18:54 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Neem anders even contact op met mbenznl (via mercedes-forum, of zijn eigen site). Hij is gespecialiseerd in het achteraf inbouwen van orginele mercedes accesoires (sterker nog, mercedes zelf huurt hem in) en weet precies wat je nodig hebt.

@johnwoo: ben je al wezen kijken bij die goudkleurige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
teacher schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:21:
Neem anders even contact op met mbenznl (via mercedes-forum, of zijn eigen site). Hij is gespecialiseerd in het achteraf inbouwen van orginele mercedes accesoires (sterker nog, mercedes zelf huurt hem in) en weet precies wat je nodig hebt.

@johnwoo: ben je al wezen kijken bij die goudkleurige?
Ja die heeft hij gekocht. Heb al een foto gezien in het topic show je auto deel 93

Met prachtige MB spatlappen achter ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 19-06-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Yap, zoals WiLLoW_TieN al postte, die staat nu voor de deur :D

Ik heb je lijstje uitgeprint en ben samen met een vriend gaan kijken die meer oldtimer-ervaring heeft dan ik (nul,nul). Natuurlijk zat er wel wat aan voor die prijsklasse, maar daardoor is er ook nog een en ander van de prijs afgegaan, en moest ik hem dan maar gewoon kopen :+

Voordat ik er in augustus mee op vakantie ga wil ik nog een paar (mechanische) puntjes afwerken, en daarna besluit ik of het een blijvertje is. Het short-term lijstje is:
• Dashboardverlichting fixen (zekering is nog goed, heb gelezen dat het dimmerknopje de volgende verdachte is, dus moet een keer de tellerbak demonteren).
• Handrem bijstellen (zit teveel slack in de kabel, pas aan het eind van de slag grijpt hij aan, en het restant van de slag is eigenlijk net te kort voor een goede blokkering).
• Gaspedaal linkage bijstellen (wederom teveel slack, eerste 3cm van gaspedaalslag beweegt de gasklep nog niet).
• Compressie testen.
• Klepspeling checken.
• Olieverbruik testen (heb er nu zo'n 220km mee gereden, en op het zicht is het oliepeil op de peilstok een kleine millimeter gezakt, maar voor een betrouwbare schatting moet ik nog wat meer kilometers maken).
• Olie + filter vernieuwen (doe ik wanneer ik olieverbruik heb kunnen bepalen).
• Remblokken checken en evt. vernieuwen (moet zeggen dat ik de remmen erg goed vind voor zo'n oude wagen!)
• Uitlijnbeurtje (trekt lichtjes naar links en het stuur staat niet exact recht bij rechtdoor).
• Ruitensproeivloeistof bijvullen.
• Centrale vergrendeling repareren (buffertje houdt maar net voldoende druk om binnen 1 a 2 minuten na stoppen van de motor de deuren op slot te krijgen; direct na stoppen kan ik ze 1 keer op slot, open en weer op slot doen voordat het vacuum weg is).
• Kofferbakmat vervangen door een nieuwe (€50) of zelf wat maken van tapijt/mat.
• Veertje in sluiting handschoenkastje fixen (veertje ontbreekt, moet nu met de hand het schuifje dicht doen).

Paar foto's:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pAmvnPbu5C7vHD2l2aDMEO9Q/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MykFSXIEVZdP8KYTyljRx41V/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door johnwoo op 20-06-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 08:46
Ik ben nu opzoek naar een knappe W210 een 200/220 Diesel, heb al bij verscheidene garages gekeken en allemaal met roest en plekjes ed, weet er iemand een garage waar nog wel een knappe W210 staat?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Hari-Bo schreef op maandag 21 juni 2010 @ 07:52:
Ik ben nu opzoek naar een knappe W210 een 200/220 Diesel, heb al bij verscheidene garages gekeken en allemaal met roest en plekjes ed, weet er iemand een garage waar nog wel een knappe W210 staat?
Neem aan dat je een CDI bedoeld ? Want de reguliere 220 heeft de "bevreesde" Lucas brandstofpomp...
Heb je op de verschillende MB forums al rondgeneust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
WiLLoW_TieN schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:25:
[...]

Neem aan dat je een CDI bedoeld ? Want de reguliere 220 heeft de "bevreesde" Lucas brandstofpomp...
Heb je op de verschillende MB forums al rondgeneust ;)
Daar ben ik me zeker van bewust, maar er is zo goed als nergens een knappe te vinden voor rond de 7/8k

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
teacher schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:21:
Heb toevallig eergisteren een reply gehad van Steve omdat ik hem een berichtje had gestuurd via z'n site. Met de iPhone wenste hij me "succes" en het onderdeel dat ik nodig heb om de COMAND heen was gewoon leverbaar bij Mercedes zei die. Zal het zien als m'n garage gaat bestellen :)

Vandaag m'n nieuwe stuur binnen en gelijk laten monteren!
Afbeeldingslocatie: http://gemetria.bastardoperatorfromhell.org/~twisted/car/lenkrad.jpg
Helemaal geweldig! Volgensmij ben ik zelfs blijer met 't stuur dan met 't COMAND systeem uiteindelijk... Komt uit een W210 Elegance. Leer met hout, prachtig stuur! Nu nog eigenlijk een nieuwe schakelknop voor m'n automaat met hout/leder... dat wordt weer eBay'en :)

Wil volgend jaar als ik 't weer is op m'n heupen heb en geld m'n auto laten folieen. Vriend van me zijn vader heeft een taxi-bedrijf rond Frankfurt en laat daar al z'n auto's bij iemand folieen. Die folieer (is dat een woord?) wilt 't voor zo'n €300~500 (kan me niet herinneren of 't 300 of 500 euro was, ff navragen :)) mijn auto wel folieen. Zover ik weet zijn buiten dat ie een strakke zwarte kleur krijgt (nu taxi kleur...) heb ik gelezen dat 't voordelen heeft als steenslag tegenhouden. Heeft 't ook nog nadelen? Ik begrijp dat als het slecht gedaan wordt eronder vocht kan trekken en 't daar gaat roesten, maar buiten dat?
Hier in Berlijn was 't goedkoopst dat ik kon vinden 1000 euro voor folieen bij een shady bedrijfje, 1300 ex btw is doorgaands. Opinie's hierover?
Hari-Bo schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:26:
[...]

Daar ben ik me zeker van bewust, maar er is zo goed als nergens een knappe te vinden voor rond de 7/8k
ik zou even daar een kijkje werpen :)
http://www.steroccasion.n...n=%3E%3d,1999&Brandstof=D

[ Voor 9% gewijzigd door teh_twisted op 21-06-2010 23:33 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teh_twisted schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:19:
[...]

Heb toevallig eergisteren een reply gehad van Steve omdat ik hem een berichtje had gestuurd via z'n site. Met de iPhone wenste hij me "succes" en het onderdeel dat ik nodig heb om de COMAND heen was gewoon leverbaar bij Mercedes zei die. Zal het zien als m'n garage gaat bestellen :)
Ja, gave gozer is het >:)
Ik ben gewoon voor de orginele 6cd wisselaar gegaan.
Sja, lekker eenvoudig; meer heb ik niet nodig om eerlijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

_Christiaan_

Master of SOG

Bedoel je carwrapping?

Afbeeldingslocatie: http://images.marktnet.eu/adimg/201001/5309803-0001-500x375-f.jpg

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
dat zou goed kunnen :) tis folie dat je tegen de auto aanplakt. Compleet opnieuw laten spuiten is _duur_ en vind ik 't absoluut niet waard! Want krasjes zitten er zo in en dan kan dat deel dus weer opnieuw... als me folie op de deur dat me 50 euro kost kapot is, mja ok dan kan ik ff nieuw laten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
[...]

Je zou eens met Ruttchen kunnen bellen in Breda.

Die heeft af en toe leuk 2de hands spul onder de € 9999,-- ;)

Hier kocht ik mijn W210 200CDI ook uit 1999...

[ Voor 53% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-06-2010 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 07:47:
[...]

Je zou eens met Ruttchen kunnen bellen in Breda.

Die heeft af en toe leuk 2de hands spul onder de € 9999,-- ;)

Hier kocht ik mijn W210 200CDI ook uit 1999...
Ik ga vandaag kijken voor een W210 220 CDI uit 1999 met 180k op de teller, volledige historie erbij en kwa opties automaat, airco, electrische ramen, avantgarde uitvoering en nog wat opties. Zal mij benieuwen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Hari-Bo schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 08:40:
[...]

Ik ga vandaag kijken voor een W210 220 CDI uit 1999 met 180k op de teller, volledige historie erbij en kwa opties automaat, airco, electrische ramen, avantgarde uitvoering en nog wat opties. Zal mij benieuwen. :D
Er zit heel heel veel verschil tussen een "marktplaats" W210 en een "( MB /Stern ) dealer" W210.
Dit kan maar zo € 3500,-- schelen voor een wagen van hetzelfde bouwjaar en uitvoering.
Verschil is vaak wel de algehele staat / onderhoudboekje ingevuld / NAP pas !! / beurt / b.v 6 maanden garantie / enz enz

Volgens mij hebben wij elkaar wel eens ontmoet op de Oostoever bij een W123 dealer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-06-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

johnwoo schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:41:
Yap, zoals WiLLoW_TieN al postte, die staat nu voor de deur :D

Ik heb je lijstje uitgeprint en ben samen met een vriend gaan kijken die meer oldtimer-ervaring heeft dan ik (nul,nul). Natuurlijk zat er wel wat aan voor die prijsklasse, maar daardoor is er ook nog een en ander van de prijs afgegaan, en moest ik hem dan maar gewoon kopen :+

Voordat ik er in augustus mee op vakantie ga wil ik nog een paar (mechanische) puntjes afwerken, en daarna besluit ik of het een blijvertje is. Het short-term lijstje is:
• Dashboardverlichting fixen (zekering is nog goed, heb gelezen dat het dimmerknopje de volgende verdachte is, dus moet een keer de tellerbak demonteren).
• Handrem bijstellen (zit teveel slack in de kabel, pas aan het eind van de slag grijpt hij aan, en het restant van de slag is eigenlijk net te kort voor een goede blokkering).
• Gaspedaal linkage bijstellen (wederom teveel slack, eerste 3cm van gaspedaalslag beweegt de gasklep nog niet).
• Compressie testen.
• Klepspeling checken.
• Olieverbruik testen (heb er nu zo'n 220km mee gereden, en op het zicht is het oliepeil op de peilstok een kleine millimeter gezakt, maar voor een betrouwbare schatting moet ik nog wat meer kilometers maken).
• Olie + filter vernieuwen (doe ik wanneer ik olieverbruik heb kunnen bepalen).
• Remblokken checken en evt. vernieuwen (moet zeggen dat ik de remmen erg goed vind voor zo'n oude wagen!)
• Uitlijnbeurtje (trekt lichtjes naar links en het stuur staat niet exact recht bij rechtdoor).
• Ruitensproeivloeistof bijvullen.
• Centrale vergrendeling repareren (buffertje houdt maar net voldoende druk om binnen 1 a 2 minuten na stoppen van de motor de deuren op slot te krijgen; direct na stoppen kan ik ze 1 keer op slot, open en weer op slot doen voordat het vacuum weg is).
• Kofferbakmat vervangen door een nieuwe (€50) of zelf wat maken van tapijt/mat.
• Veertje in sluiting handschoenkastje fixen (veertje ontbreekt, moet nu met de hand het schuifje dicht doen).

Paar foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]
RETECOOL! welkom bij de w123 liefhebbers club :)

De dashverlichting is op zeker de dimmer. Tellerbakje demonteren is niet heel veel werk, en mijn advies in om dat ding gewoon door te verbinden. Zoveel licht komt er namelijk niet uit.
Nieuwe lampjes erin (neem geen 5 watt lampjes, dan smelten de lichtbanen), lichtbanen even schoonmaken en je kan weer vooruit.

Het vacuum van de CV wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een lek "condoompje" bij de deurvergrendeling. Zijn 1,5 euro per stuk oid, bestel er 5.
Leesvoer: http://w123club.nl/compon...13/limit,35/limitstart,0/

Uitlijnen: er zijn maar weinig bandenboeren die een W123 _goed_ kunnen uitlijnen. Als ze er binnen 30 minuten mee klaar zijn hebben ze het niet goed gedaan.
Hari-Bo schreef op maandag 21 juni 2010 @ 07:52:
Ik heb, voordat ik die S202 kocht ook gekeken naar de W210. Heel veel auto voor je geld en een superfijne "reisauto". Afknapper 1: de achterbank kan niet plat. Wil je een stuk MDF van de gamma meenemen, moet je de twingo van je vriendin lenen :X

Afknapper 2: ROEST. Ja, serieus. Wat kunnen die dingen enorm roesten zeg. Dan sta je voor een auto van nauwelijks 10 jaar oud, en het zit overal. Echt schokkend.
[...]

Mijn tip: kijk eens rond op mobile.de. Zeker voor jouw budget zit daar echt wel knap spul tussen. Invoeren hoeft je de kop niet te kosten. Even 2 willekeurige auto's:
http://suchen.mobile.de/f...html?lang=de&id=126873111
http://suchen.mobile.de/f...html?lang=de&id=131702381
Invoeren kost je dan nog een keer rond de 800 euro.

Hieronder een verzameling linkjes mbt de W210:

http://www.db-forum.de/fo...rauchtkauf-w210-s210.html

http://www.motor-talk.de/...aufberatung-t1577045.html kaufberatung

http://www.autobild.de/ar...sse-1995-2002-_35317.html autobild artikel over roest met wat foto's

http://www.db-forum.de/fo...aureihe-210-e-klasse.html lang topic over roest bij de W210 etc.

http://www.db-forum.de/fo...ierung-des-w210-s210.html verzameling links / posts over roestproblematiek en bescherming.

http://www.db-forum.de/forum/217040-post450.html <<< goede post met duidelijke foto's over roest op de W210
http://picasaweb.google.d...elung#5074502169745063410 aantal foto's mbt roest.

http://www.db-forum.de/fo...210-mit-mike-sanders.html anti roest behandeling, met duidelijke foto's.

YouTube: Kanaal van mbccmika video's met info over W210 en werking accessoires.

@teh_twisted:
Ik zoek voor mijn S202 nog een elegance "dubbel din" holzblende + inbouwframe erachter uit een W/S210. Handmatige airco, 3 openingen (2 knoppen + knippers) bovenin. Kan jij eens rondkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 08:49:
[...]

Er zit heel heel veel verschil tussen een "marktplaats" W210 en een "( MB /Stern ) dealer" W210.
Dit kan maar zo € 3500,-- schelen voor een wagen van hetzelfde bouwjaar en uitvoering.
Verschil is vaak wel de algehele staat / onderhoudboekje ingevuld / NAP pas !! / beurt / b.v 6 maanden garantie / enz enz

Volgens mij hebben wij elkaar wel eens ontmoet op de Oostoever bij een W123 dealer ;)
Dat kan inderdaad kloppen ja! Maar ik ben inmiddels van W123 naar W124 en ondertussen door naar de W210, maar deze auto is altijd Mercedes onderhouden, met de complete geschiedenis erbij van de eigenaren (in totaal 2). En de roestplekken zitten altijd op de standaard plekken wielkassen, onderkant deuren, kofferbak. En als ik daar wat tegenkom of eventuele schade (koffer/moterkap lijnen die niet meer evenwijdig lopen) laat ik meteen de auto staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
teacher schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:33:
@teh_twisted:
Ik zoek voor mijn S202 nog een elegance "dubbel din" holzblende + inbouwframe erachter uit een W/S210. Handmatige airco, 3 openingen (2 knoppen + knippers) bovenin. Kan jij eens rondkijken?
zitten we dus in het zelfde bootje ;) heb me vandaag via het mercedesforum.nl aangemeld voor EPC toegang en wacht op m'n login gegevens! Kan dan tenminste direct in 't systeem zoeken en als ik 't onderdeel heb gevonden zal ik 't zeker laten weten!

Aanmelden kost je 1x 10 euro voor 1 jaar toegang (je bent donateur van 't forum) en daarna kan je toegang tot EPC krijgen. En nog is 10% korting op de meeste onderdelen... Vind 't geen slechte deal...
Hari-Bo schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:23:
[...]

Dat kan inderdaad kloppen ja! Maar ik ben inmiddels van W123 naar W124 en ondertussen door naar de W210, maar deze auto is altijd Mercedes onderhouden, met de complete geschiedenis erbij van de eigenaren (in totaal 2). En de roestplekken zitten altijd op de standaard plekken wielkassen, onderkant deuren, kofferbak. En als ik daar wat tegenkom of eventuele schade (koffer/moterkap lijnen die niet meer evenwijdig lopen) laat ik meteen de auto staan.
bedoel je de lijn aan de zijkant van de motorkap bovenop? Die dus doorloopt naar de koplamp? Want daar zitten binnen no-time deukjes in.. Die van mij was helemaal strak maar m'n hond vond 't nodig om ff op de auto te leunen/springen en tats... allemaal kleine deukjes.

[ Voor 35% gewijzigd door teh_twisted op 22-06-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
teh_twisted schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:45:Aanmelden kost je 1x 10 euro voor 1 jaar toegang (je bent donateur van 't forum) en daarna kan je toegang tot EPC krijgen. En nog is 10% korting op de meeste onderdelen... Vind 't geen slechte deal...
Momenteel zelfs 25% op slijtage delen zoals luchtfilers, brandstoffilters, interrieur filters, remdelen, en schokbrekers, enz enz ;)

Dan eindig je vaak v.w.b prijs maar marginaal boven de prijs van goed imitatiespul _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:12:
[...]

Momenteel zelfs 25% op slijtage delen zoals luchtfilers, brandstoffilters, interrieur filters, remdelen, en schokbrekers, enz enz ;)

Dan eindig je vaak v.w.b prijs maar marginaal boven de prijs van goed imitatiespul _/-\o_
ja maar da's maar tijdelijk ;) en ook alleen idd op die onderdelen... maar toch maar ff wat dingen inslaan! (ruitenwissers, filters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
teh_twisted schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:26:
[...]

ja maar da's maar tijdelijk ;) en ook alleen idd op die onderdelen... maar toch maar ff wat dingen inslaan! (ruitenwissers, filters)
Weet ik ben al een tijdje donateur... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

[...]

RETECOOL! welkom bij de w123 liefhebbers club :)

De dashverlichting is op zeker de dimmer. Tellerbakje demonteren is niet heel veel werk, en mijn advies in om dat ding gewoon door te verbinden. Zoveel licht komt er namelijk niet uit.
Nieuwe lampjes erin (neem geen 5 watt lampjes, dan smelten de lichtbanen), lichtbanen even schoonmaken en je kan weer vooruit.

Het vacuum van de CV wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een lek "condoompje" bij de deurvergrendeling. Zijn 1,5 euro per stuk oid, bestel er 5.
Leesvoer: http://w123club.nl/compon...13/limit,35/limitstart,0/

Uitlijnen: er zijn maar weinig bandenboeren die een W123 _goed_ kunnen uitlijnen. Als ze er binnen 30 minuten mee klaar zijn hebben ze het niet goed gedaan.
Ik heb al aardig wat zitten lezen, o.a. van die CV rubbertjes :)
Voor uitlijnen ga ik denk ik maar eens bij de OP van dit topic langs, iemand die ervaring heeft met het model auto is wel zo fijn, ook al is het 60km rijden.

De eerste mod is ook al gedaan :+ De grille is nu zwart ipv grijs (vond ik er nogal oubollig uitzien)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kHUHS7vyefVx1gagVPXoYQHY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0uUYar4ZMDRuzrj8sVsz9N9g/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

teh_twisted schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:45:
[...]

zitten we dus in het zelfde bootje ;) heb me vandaag via het mercedesforum.nl aangemeld voor EPC toegang en wacht op m'n login gegevens! Kan dan tenminste direct in 't systeem zoeken en als ik 't onderdeel heb gevonden zal ik 't zeker laten weten!

Aanmelden kost je 1x 10 euro voor 1 jaar toegang (je bent donateur van 't forum) en daarna kan je toegang tot EPC krijgen. En nog is 10% korting op de meeste onderdelen... Vind 't geen slechte deal...
De onderdeelnummers heb ik zo voor je:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wqEnMlEtvQAC4gZ3PZi8XXcZ/full.jpg
B-)

Het probleem is dat ze:
1. peperduur zijn
2. alleen nog leverbaar zijn "met alle gaten".

Ik zoek dus een gebruikte en aangezien jij Duitse taxi kennissen hebt.... :)
johnwoo schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:23:
[...]

Ik heb al aardig wat zitten lezen, o.a. van die CV rubbertjes :)
Voor uitlijnen ga ik denk ik maar eens bij de OP van dit topic langs, iemand die ervaring heeft met het model auto is wel zo fijn, ook al is het 60km rijden.

De eerste mod is ook al gedaan :+ De grille is nu zwart ipv grijs (vond ik er nogal oubollig uitzien)
[afbeelding]

[afbeelding]
Nou was "vroegah" de grille ook niet zo lichtgrijs, maar een soort antraciet, maar in de loop der jaren lichter geworden Zwart zijn ze nooit geweest. Als je een keer met je koplampen bezig bent, spuit die grijze lamellen ook even mee. Enneh, hou hem verder zo orgineel mogelijk, dan verkoop je hem een stuk makkelijker over een tijdje.

Als je nog eea wil weten hoor ik het :)

@Hari-Bo: Als je een W123 én een W124 hebt gehad dan weet je natuurlijk wel wat roest is ;)
Maar, vergis je niet bij zo'n W210, het zit o-ver-al. dwarsbalken, wielophanging, de hele onderkant...
Ik durf te stellen dat mijn W123 minder roest heeft als de gemiddelde W210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
teacher schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:23:
[...]

De onderdeelnummers heb ik zo voor je:
[afbeelding]
B-)

Het probleem is dat ze:
1. peperduur zijn
2. alleen nog leverbaar zijn "met alle gaten".

Ik zoek dus een gebruikte en aangezien jij Duitse taxi kennissen hebt.... :)
een gebruikte jammer genoeg ben ik nog niet tegengekomen!
en welk onderdeel nummer heb je voor mij? en wat is 'peperduur'?

alle gaten zijn optelossen door dummy knoppen... da's het probleem niet zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Gisteren gekeken voor een 220 CDI uit 1999, de auto was verder helemaal top alleen beginnende roestplekken bij de deuren... de carroserie is echt om te janken bij de W210, zelfs de duurdere van 8k. :'( Ik ga vrijdag terug naar de W124 maar dan wel een 250D Turbo Diesel met automaat etc.
teacher schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:23:
[...]
@Hari-Bo: Als je een W123 én een W124 hebt gehad dan weet je natuurlijk wel wat roest is ;)
Maar, vergis je niet bij zo'n W210, het zit o-ver-al. dwarsbalken, wielophanging, de hele onderkant...
Ik durf te stellen dat mijn W123 minder roest heeft als de gemiddelde W210.
Ik ben het nu volledig met je eens vergeleken met mijn W115, W123, W124 uit het verleden is de W210 carrosserie echt SLECHT (lees niet Mercedes waardig).

[ Voor 48% gewijzigd door Hari-Bo op 23-06-2010 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

_Christiaan_

Master of SOG

Lang leve waterverf - NOT. Gelukkig zijn ze er nu beter in geworden.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
yep idd overal zit roest... maarja meer reden om je onderdelen vaker te vervangen :'(

heb antwoord gekregen op wat zo'n stukje hout kost... 250 euro! ugh :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 07:37:

Ik ben het nu volledig met je eens vergeleken met mijn W115, W123, W124 uit het verleden is de W210 carrosserie echt SLECHT (lees niet Mercedes waardig).
Klopt, maar de rijeigenschappen maken het goed. De W124 voelt gewoon ouder aan en dat rijdt anders.

Advies: pak sowieso een facelift en een 220cdi of hoger.
de 200jes zijn niet vooruit te branden en de mopf heeft zoveel verbeteringen...

Nu komt dit advies van iemand die heel erg verwend is met een 4,3 liter maar heb genoeg vergelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:24:
[...]

Klopt, maar de rijeigenschappen maken het goed. De W124 voelt gewoon ouder aan en dat rijdt anders.

Advies: pak sowieso een facelift en een 220cdi of hoger.
de 200jes zijn niet vooruit te branden en de mopf heeft zoveel verbeteringen...

Nu komt dit advies van iemand die heel erg verwend is met een 4,3 liter maar heb genoeg vergelijk ;)
Een W124 rijdt ook niet als een oldtimer, dan moet je meer richting de W123 gaan, de W124 kan knap mee in het dagelijks verkeer van tegenwoordig. En vermogen boeit mij 0,0 anders ga ik wel voor een W124 500E 'Der Hammer'. Ik wil gewoon een nette degelijke auto en dat krijg je bij de W210 niet, wel veel opties standaard meegeleverd maar de carrosserie dat flink onder de W124 presteerd, en tevens de onderhouds kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:43:
[...]

Een W124 rijdt ook niet als een oldtimer, dan moet je meer richting de W123 gaan, de W124 kan knap mee in het dagelijks verkeer van tegenwoordig. En vermogen boeit mij 0,0 anders ga ik wel voor een W124 500E 'Der Hammer'. Ik wil gewoon een nette degelijke auto en dat krijg je bij de W210 niet, wel veel opties standaard meegeleverd maar de carrosserie dat flink onder de W124 presteerd, en tevens de onderhouds kosten.
Dat krijg je niet bij iedere W210 inderdaad. Je moet wel wat verder kijken dan hier in de omgeving; in Dld zijn de auto's veel beter onderhouden en zijn de 210's bijna stuk voor stuk onder coulance aangepakt voor roestpreventie, etc, etc.

Een W124 rijdt niet als een oldtimer dat hoor je me ook niet zeggen er zit alleen ene groot gapend gat tussen de rijkwaliteiten tussen de W124 en de W210; simpelweg omdat er >10 jaar nieuwere techniek is gebruikt. Vergeet niet dat het model 124 er al vanaf '84/'85 is en dat er, buiten de kleine optische wijzigingen, niet echt veel aan het onderstel e.d. is veranderd tot '95/'96 toen de w210 zijn intro deed.

Maar waarom val je zo over de carrosserie? Natuurlijk is het mooi om een roestloze auto te rijden etc, etc maar uiteindelijk is het een auto. Roest kan je goed zat inperken en/of verwijderen en het doet verder niets af aan het rijden toch?

Onderhoudskosten 124 <> 210 zullen elkaar niet te veel ontlopen. Het onderhoud dat een CDI extra nodig heeft zal je besparen op prestaties/brandstof. En natuurlijk boeit vermogen niets als je eenmaal vaart hebt (:+)maar qua verbruik ontlopen een 220 en een 200 elkaar niet en op de 2e hands markt kosten ze niets extra's.

Daarbij vind ik het moeizaam meekomen zo'n 200 hoor, maargoed, dat moet je maar net liggen natuurlijk

Overigens geheel een dwarsstraat: met zo'n budget en diesel zou ik deze niet laten staan:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=132428631

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/euetl3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/14w7rdw.jpg

Gemiep over onderhoudskosten, gewoon roken met die hap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Nogmaals gefeliciteerd, mooie aankoop! Vind je het goed als ik hem toevoeg aan de TS? :)
teh_twisted schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 01:02:
[...]

dat zou goed kunnen :) tis folie dat je tegen de auto aanplakt. Compleet opnieuw laten spuiten is _duur_ en vind ik 't absoluut niet waard! Want krasjes zitten er zo in en dan kan dat deel dus weer opnieuw... als me folie op de deur dat me 50 euro kost kapot is, mja ok dan kan ik ff nieuw laten doen ;)
Voor dat bedrag heb ik ook wel interesse. Als dit geen vrienden prijzen zijn, zou ik dat adres wel willen hebben. Had in Nederland eens geïnformeerd en voor mijn SL zou het uitkomen op minimaal 1850 euro excl. BTW 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door reuzekind op 23-06-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door reuzekind op 23-06-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reuzekind schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:07:
[...]

Had in Nederland eens geïnformeerd en voor mijn SL zou het uitkomen op minimaal 1850 euro excl. BTW 8)7
Is dat nodig dan? toch geen last van verweerde lak?

Dat wrappen ziet er wel leuk uit maar je krijgt het nooit zo strak als echte lak.
Voor 1850 kan je bijna de hele auto doen opnieuw in de verf laten zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Damn Guido die W210 320CDI van 9-2001 is een mooie bak voor dat geld.
Leer / Xenon / Command / Clima / Facelift
Moet de kilometerstand wel kloppen....
En ja ook in D. wordt daar mee gerommeld ondanks dat er zelfs celstraffen op staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:20:
[...]

Is dat nodig dan? toch geen last van verweerde lak?

Dat wrappen ziet er wel leuk uit maar je krijgt het nooit zo strak als echte lak.
Niet nodig nee, maar voor de voetbal was oranje wel leuk :) Ik vind een geintje voor 500 euro nog wel te doen, maar 2200 euro is gewoon belachelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:42:
Damn Guido die W210 320CDI van 9-2001 is een mooie bak voor dat geld.
Leer / Xenon / Command / Clima / Facelift
Moet de kilometerstand wel kloppen....
En ja ook in D. wordt daar mee gerommeld ondanks dat er zelfs celstraffen op staan ;)
Ja, maar dat is wel enigsinds na te gaan.
Als de auto er goed uit ziet en goed rijdt/schakelt maak ik me overigens niet zo druk over de kilometerstand.

Met zo'n beige interieur kan je best zien of er 4 ton of 2 op staat; dit ziet er gewoon goed uit. Daarbij heeft deze gewoon volledige onderhoudshistorie en aantoonbaar 2e eigenaar.

Ik mis overigens wel memorystoelen, elektrische stuurkolom, alarm, standkachel, inklapbare buitenspiegels, automatisch dimmende binnen/buitenspiegel, bose, en nog een paar opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

[...]

Nogmaals gefeliciteerd, mooie aankoop! Vind je het goed als ik hem toevoeg aan de TS? :)
Thanks, en sure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Als ik dan toch 11K moest uitgeven in D. -->> http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vhf1k3vim3ym :P

E270 CDI Elegance combi 6/2004 met 154K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Voor dat bedrag heb ik ook wel interesse. Als dit geen vrienden prijzen zijn, zou ik dat adres wel willen hebben. Had in Nederland eens geïnformeerd en voor mijn SL zou het uitkomen op minimaal 1850 euro excl. BTW 8)7
Zal wel ff voor je navragen maar begrijp uit je reactie later dat 't nog zou moeten binnen de komende weken?
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:20:
Waar zou ik voor 1850 "bijna" de hele auto opnieuw laten verven? Ik kom niet onder de 6000 euro uit minimaal ;)
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:20:
Als ik dan toch 11K moest uitgeven in D. -->> http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vhf1k3vim3ym :P

E270 CDI Elegance combi 6/2004 met 154K
Ik zelf persoonlijk vind de W211 verrot zitten.... tis voorderest jouw keuze maar de W210 zit veeeel lekkerder (achterin iig ;))

[ Voor 19% gewijzigd door teh_twisted op 23-06-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:32:
[...]
Onderhoudskosten 124 <> 210 zullen elkaar niet te veel ontlopen. Het onderhoud dat een CDI extra nodig heeft zal je besparen op prestaties/brandstof. En natuurlijk boeit vermogen niets als je eenmaal vaart hebt (:+)maar qua verbruik ontlopen een 220 en een 200 elkaar niet en op de 2e hands markt kosten ze niets extra's.
Onderhouds kosten zit zeker wel een groot verschil in een W124 kan je compleet zelf onderhouden en onderdelen zijn er in overvloed (zowel replica als echte), en de W210 is mede dankzij meer elektronica duurder in onderhoud omdat je zelf niet de boordcomputer kan uitlezen. Mij kan je helaas niet meer overtuigen, ik snap nu dondersgoed waarom de duitser roepen dat de W124 de laatste over engineered Benz is. YouTube: Mercedes W124 Tribute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:14:
[...]

Onderhouds kosten zit zeker wel een groot verschil in een W124 kan je compleet zelf onderhouden en onderdelen zijn er in overvloed (zowel replica als echte), en de W210 is mede dankzij meer elektronica duurder in onderhoud omdat je zelf niet de boordcomputer kan uitlezen. Mij kan je helaas niet meer overtuigen, ik snap nu dondersgoed waarom de duitser roepen dat de W124 de laatste over engineered Benz is. YouTube: Mercedes W124 Tribute
Dat is bij de W210 hetzelfde. Het enige wat je nodig hebt is een obd kastje die je voor $90 kan kopen.
Tis nog geen w211 dus je hebt echt geen stardiagnose nodig.
Maargoed, veel plezier van je W124 :)

@spuiterij;
hier in de buurt zit een goede spuiter die voor 2500 euro het heel netjes in zijn geheel doet. Moet je geen rot ding aanleveren maar alles wordt netjes gedemonteerd en/of weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

op mercedes forum wordt een kleemann compressor setje aangeboden voor een M111 motor... (zoals er in mijn s202 zit dus)....

tempting... tempting.

Ik weet alleen niet zeker of ie compleet is... en ik had mezelf voorgenomen dat de 202 een "werkpaard" is en geen luxepaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Kan je daar niet de setup uit een <insert alle reeksen die het hebben> 230 kompressor voor gebruiken? Hier hangt ook een M111 motor in samen met een Eaton M62 (later zijn ze de kleinere M45 gaan gebruiken). Is zo'n kleemann niet hetzelfde maar met meteen een andere poelie voor meer boost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
teh_twisted schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:53:
[...]

Zal wel ff voor je navragen maar begrijp uit je reactie later dat 't nog zou moeten binnen de komende weken?

[...]

Waar zou ik voor 1850 "bijna" de hele auto opnieuw laten verven? Ik kom niet onder de 6000 euro uit minimaal ;)
Nee, hoeft nu niet per se meer voor het WK. Maar het is altijd handig zo'n adres te kennen, voor andere gelegenheden of een gekke bui :)

Voor 1850 excl. kan ik ook een hele Mercedes laten spuiten hoor, en dat is ook geen prutswerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
reuzekind schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:26:
Nee, hoeft nu niet per se meer voor het WK. Maar het is altijd handig zo'n adres te kennen, voor andere gelegenheden of een gekke bui :)
ik ben voor je aan 't navragen erover :)
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:01:
@spuiterij;
hier in de buurt zit een goede spuiter die voor 2500 euro het heel netjes in zijn geheel doet. Moet je geen rot ding aanleveren maar alles wordt netjes gedemonteerd en/of weggewerkt.
reuzekind schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:26:
Voor 1850 excl. kan ik ook een hele Mercedes laten spuiten hoor, en dat is ook geen prutswerk :)
Hmm... tempting... hebben we 't dan over compleet nieuwe kleur of de orginele kleur? Ik heb nu namelijk een taxi-kleur en die wil ik eigenlijk gewoon (mat) zwart hebben.... En 5k+ vind ik gewoon te duur maar alles tussen de 1800-2500euro vind ik nog eventueel (een keer) te doen... Toch wat permanenter dan folieen dan :) Hebben we adressen voor me? Websites? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Die adressen om een gehele Benz netjes te laten spuiten voor 1850 heb ik ook wel oren na.
Mail dat maar na me a.u.b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Sick Nick schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:55:
Kan je daar niet de setup uit een <insert alle reeksen die het hebben> 230 kompressor voor gebruiken? Hier hangt ook een M111 motor in samen met een Eaton M62 (later zijn ze de kleinere M45 gaan gebruiken). Is zo'n kleemann niet hetzelfde maar met meteen een andere poelie voor meer boost?
Dat is op zich ook een optie natuurlijk, om eea uit een sloper te trekken...

Maar ja, meestal is het goedkoper / verstandiger om gewoon een andere auto te kopen met een krachtigere motor erin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Yep :P Plus hebben de uitvoeringen met dikkere motor vaak ook meer opties erop dus ga je daar ook er op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

jeps.. ik heb die s202 gekocht als "werkpaard" en zo moet ik hem ook blijven zien :)

Ik heb hem niet te duur gekocht, en ben van plan hem "op" te rijden. Dat heb ik ook gedaan met de volvo: die had geen waarde meer en heb ik weggegeven aan een vriendin van mij. Zat nog een half jaartje APK op. En het stomme is dat ie laatst weer is goedgekeurd zonder op- en aanmerkingen, dus ze kan weer ff vooruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

Tacoos

i am i

Vandaag ben ik eens wezen kijken bij een w116 450se bij ons in de buurt die voor niet teveel te koop staat.
Spatborden, dorpels, paravaan en achterbak zijn vervangen, verder lijkt ie ook hard te zijn op wat roest onder de deuren en hier en daar op de bumpers na.
Wel is de aircocompressor stuk, schijnt om de inschakelbare poelie te gaan. Geen idee of ik dat ooit wil laten maken, maar vind ik niet meteen belangrijk.

Tijdens het rijden viel me de behoorlijke speling van de het stuur op: als je je handen op kwart voor drie houdt, kan het stuur verdraaid worden zonder dat je van richting veranderd dat t 10 over 8 wordt of 10 voor vier...Vlgs de eigenaar nog binnen de apk normen, maar is dat te stellen of moet dan snel het stuurhuis vervangen worden?
Remmen ging netjes recht, maar de auto leek wel een kleine afwijking naar links te hebben op een rechte weg.
Verder ging het gaspedaal vrij zwaar (neem aan met wat smeren van een kabel wel op te lossen?) en vond ik de automaat niet erg gretig oppakken, maar ik ben geen automaat gewend. Overschakelen gaat wel soepel en haast onmerkbaar. Hoe moet een goed werkende automaat aanvoelen?

Oh ja, bij scherp insturen hoorde ik een krakend geluid, homokineten kunnen t vast niet zijn :+ dus wat zou t dan kunnen zijn?

Zijn er hier mensen met een w116? Op het w116 forum heb ik al wat info gevonden, maar heel levendig is het daar niet vlgs mij?

[ Voor 4% gewijzigd door Tacoos op 27-06-2010 23:35 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

[...]

Okee, ik ben er nu mee bezig, ik neem aan dat ik gewoon een draadje kan solderen tussen de twee aangegeven punten? Dat zijn nl. de enige elektrische aansluitingen van dat knopje voor zover ik kan zien :+ (maar better safe than sorry)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/woRazIKO0adGpLdGpD4IADcZ/full.jpg

Geniaal trouwens dat zelfs de wijzerplaten gewoon nog van een halve millimeter dik metaal zijn :P Bij m'n zakjapanner is dat gewoon plastic.

[edit] En weet jij toevallig of de verlichting van de verwarmingsbediening ook via de dimmer gaat? Die doet het nl. ook niet en als die niet via de dimmer is aangesloten moet ik dat apart gaan troubleshooten. Overigens ontbrak er ook een lampje van een van de draaiknoppen, dus ik moet nog op zoek naar een winkel waar die kleine lampjes te krijgen zijn (heeft wat weg van kerstboomverlichtinglampjes, van die simpele insteekdingen).

[ Voor 22% gewijzigd door johnwoo op 01-07-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MFVXhQatI3Zpim4cWAcrfWHG/full.jpg
That did it :) Ik heb weer (een beetje :+) licht, ook in de middenconsole :Y)

Tevens een zakje van die CV-rubbertjes binnen, op bestelling via Brezan. Als ik hem op slot doe hoor ik in het bestuurdersportier een zacht gesis, dus die mag als eerste onder het mes :)

[ Voor 37% gewijzigd door johnwoo op 03-07-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Gisteren een zilveren 250D W124 gekocht met 105.000km op de teller met airco, automaat, electrische ramen foto's volgen nog. :) Het is trouwens wel moeilijk om een knappe W124 te vinden voor een redelijke prijs, want als ik naar Nijkamp bijv kijk ben je bijna 15K kwijt voor dit soort auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Hari-Bo schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:48:
Gisteren een zilveren 250D W124 gekocht met 105.000km op de teller met airco, automaat, electrische ramen foto's volgen nog. :) Het is trouwens wel moeilijk om een knappe W124 te vinden voor een redelijke prijs, want als ik naar Nijkamp bijv kijk ben je bijna 15K kwijt voor dit soort auto's.
1986 neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Nope 1992 wou met beplating op de deuren, en houten inleg deuren + dashboard.

BTW Weet er iemand een goede (lees betaalbare) spuiter in Noord-Holland?

[ Voor 14% gewijzigd door Hari-Bo op 05-07-2010 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Tacoos schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:51:
Wel is de aircocompressor stuk, schijnt om de inschakelbare poelie te gaan. Geen idee of ik dat ooit wil laten maken, maar vind ik niet meteen belangrijk.
[...]
Vlgs de eigenaar nog binnen de apk normen, maar is dat te stellen of moet dan snel het stuurhuis vervangen worden?
[...]
Oh ja, bij scherp insturen hoorde ik een krakend geluid, homokineten kunnen t vast niet zijn :+ dus wat zou t dan kunnen zijn?
Die airco is op zeker een lege R12 installatie die niet meer inschakelt vanwege een te lage druk.

Het stuurhuis valt nog na te stellen, maar is helaas onderhevig aan slijtage en speling. Maar waarschijnlijk zal je eerst de andere speling in stuurdelen op moeten lossen: het naar links trekken en de "kloenk" (stuurkogels?) wijzen daar wel op. Het stuurhuis pak je pas als laatste aan.
johnwoo schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:36:
[afbeelding]
That did it :) Ik heb weer (een beetje :+) licht, ook in de middenconsole :Y)

Tevens een zakje van die CV-rubbertjes binnen, op bestelling via Brezan. Als ik hem op slot doe hoor ik in het bestuurdersportier een zacht gesis, dus die mag als eerste onder het mes :)
Sorry, ik had je posts niet gezien, was druk bezig in de tuin. Maar, de dimmer is dat witte ding achter die puntjes die je net gesoldeerd hebt. Die dimmer kan je eraf halen en schoonmaken, maar ook de pennetjes aan de achterkant verbinden. Wat je nu gedaan hebt werkt overigens ook prima (zoals je al ondervonden hebt :) ). Wat ook helpt is het schoonmaken van de lichtbanen; daar zit meestal 30 jaar opgehoopt stof en vuil op.

Als je je deuren uit elkaar gaat trekken:
De bestuurdersdeur heeft nu juist geen "condoompje"; er zit daar immers geen CV op aangezien je die dichtdraait met de sleutel. Dat gesis bij die deur mag je horen op het moment van op slot draaien. Je stuurt op dat moment met een 3 weg klep het vacuum naar de open- of sluit leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Hari-Bo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 07:15:
[...]

Nope 1992 wou met beplating op de deuren, en houten inleg deuren + dashboard.

BTW Weet er iemand een goede (lees betaalbare) spuiter in Noord-Holland?
Dat kan ook achteraf op een 1986'er worden gezet...Scheelt je wel +/- € 1300,-- per jaar roadtax

De spuiter op de Oostoever in Den helder is OK toch :?

Waarom laat je het niet in Polen doen daar kom je toch regelmatig ?

[ Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 06-07-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

teacher schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:51:

[...]

Sorry, ik had je posts niet gezien, was druk bezig in de tuin. Maar, de dimmer is dat witte ding achter die puntjes die je net gesoldeerd hebt. Die dimmer kan je eraf halen en schoonmaken, maar ook de pennetjes aan de achterkant verbinden. Wat je nu gedaan hebt werkt overigens ook prima (zoals je al ondervonden hebt :) ). Wat ook helpt is het schoonmaken van de lichtbanen; daar zit meestal 30 jaar opgehoopt stof en vuil op.
Vuil was het niet, het begin van de lichtbaan was nog netjes schoon en helder. Enkel het witte vakje was ietwat vergeeld, maar ik had geen tipp-ex o.i.d. bij de hand en zo erg was het ook weer niet verkleurd, dus heb ik het maar zo gelaten.
Als je je deuren uit elkaar gaat trekken:
De bestuurdersdeur heeft nu juist geen "condoompje"; er zit daar immers geen CV op aangezien je die dichtdraait met de sleutel. Dat gesis bij die deur mag je horen op het moment van op slot draaien. Je stuurt op dat moment met een 3 weg klep het vacuum naar de open- of sluit leidingen.
Dat bedacht ik me ook net op tijd, dus ben ik met de passagiersdeur begonnen :P
Alleen wachtte mij daar een vervelende verrassing: ik blijk de versie te hebben met de vaste witte kapjes waarbij de rubbers niet te vervangen zijn (althans, niet zonder het kapot te maken en het vervolgens op z'n hobby-bobs weer proberen vast te frunniken), i.p.v. de zwarte kapjes... :/
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F9dpm7asfRGwBT5P9H43Bj5e/full.jpg
Het positieve was trouwens dat de rubbers van de passagiersdeur en de achterklep (die ik daarna heb getest omdat 'ie makkelijk te bereiken is :P) nog prima lekvrij zijn. De achterportieren en het benzineklepje moet ik nog testen.

Overigens twijfel ik na het doornemen van de precieze werking van het systeem of het überhaupt wel een van de actuators is. Die worden namelijk alleen met vacuum verbonden op het moment van sluiten/openen, en als ik na het stoppen van de motor 5 minuten wacht dan doen ze het gelijk de eerste keer al niet. Omdat ze in die 5 minuten nog helemaal niet aan het vacuum zijn geweest (en dus ook geen lucht uit de buffer hebben kunnen lekken) vermoed ik dat ik het eerder moet zoeken in de vacuumbuffer, de verdeelklep in de bestuurdersdeur, de terugslagklep of een leiding. Dat laatste hoop ik niet, want dan kan het echt overal zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik ben me aan het orienteren op een MB, omdat ik belastingvrij wil rijden, niet omdat het een MB is, maar omdat op dit moment dit bepaalde model me het meest aanspreekt.
Ik heb nu een moderne gangbare diesel, met bijbehorende belasting. Ik rijd op dit moment genoeg zodat het rendabel is, zeker gezien wat ik hiervoor had, is deze goedkoper.
Echter hoeft van mij zo'n nieuwerwetse auto niet persé.

Ik heb het een en ander bekeken, en tot nu toe ben ik tot de conclusie gekomen dat een Mercedes "E" tot 1985 een optie kan zijn, blijkbaar een W124 dus. Ik weet niet of dat toen al "E" klasse was, ik zie ze vaak als "300D".
Ik ga vanmiddag kijken bij zo'n Mercedes handelaar of dat deze een mooie heeft staan.
Hij zei dat hij er een aantal had staan, waaronder een 300D automaat met airco.
Airco hoeft niet persé, maar is wel een pré. Automaat kan, hoeft niet. Wel minimaal 5 versnellingen, als handbak, geen 4.
Dat ik moet slingeren voor de ramen maakt me niet uit.

Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Wat ik me zoal afvraag:
- Roest, ik weet dat ze wel kunnen roesten, maar roesten ze ook harder dan die "probleem" modellen? Ik zie vaak genoeg E klasses rijden vanaf 1994 die helemaal verrot zijn.
- Olieverbruik. Staan deze motoren bekend als olieverbruikers? Of valt dat wel mee?
- Automaat, is dit gewoon een "simpele" en dus betrouwbare automaat?
- Electronica. Zit er veel electronica in, zo nee of ja, is dit betrouwbaar?
- Onderhoud. Is zo'n Mercedes veel duurder in onderhoud qua onderdelen? Kun je nog wel overal redelijk makkelijk bij als er iets vervangen moet worden?

En daarbij denk ik dat een nette "oldtimer" Mercedes niet (heel snel) in waarde zal dalen.

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 06-07-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

De generatie tot 1985 is de W123, het model dat teacher en ik hebben (zie ook de plaatjes in de OP).
Vanaf 1984 was de opvolger er, de W124. Die kun je dus ook als oldtimer rijden en ook al zijn de meeste opties ook wel op de W123 te krijgen, heb ik het idee dat de gemiddelde W124 wat luxer is uitgerust. 5-bak, airco (zelfs climate control), ABS, elektrische ramen etc; allemaal te krijgen op de W123 (post-facelift) maar ze hebben het lang niet allemaal. Volgens mij is het bij de W124's makkelijker shoppen als je zulk soort dingen wilt.

Ik heb ook nog over een W124 nagedacht maar vind de W123 dan toch net wat meer klassieke stijl hebben. De W124, zelfs een niet versjonnificeerd exemplaar, wordt in sommige kringen toch als typische jaren '80 kampbak gezien. Roesten doen ze allebei :+

Overigens zou ik een mooi exemplaar met 4-bak niet laten staan voor een mindere met 5-bak. De onderdeelprijzen vallen mee (tenminste, vallen mij mee, ik ben Toyota gewend waar ik 750 euro voor een gebruikte bak betaal met inruil van m'n oude bak) dus als je een keer de koppeling moet doen kan er net zo goed alsnog een vijfbak onder while you're at it. Laat het een paar honderd euro kosten. Als ik de auto voor langere tijd ga houden ben ik dat wel van plan.

[ Voor 19% gewijzigd door johnwoo op 06-07-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Qua looks vind ik zo'n W124 mooier dan een W123. Moderner ook. Ik ga er vanuit dat ze wel betrouwbaar zijn, je ziet ze niet voor niks zoveel rijden, en "vroeger" waren alle taxi's ook zo'n type Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
eX0duS schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:30:
Qua looks vind ik zo'n W124 mooier dan een W123. Moderner ook. Ik ga er vanuit dat ze wel betrouwbaar zijn, je ziet ze niet voor niks zoveel rijden, en "vroeger" waren alle taxi's ook zo'n type Mercedes.
En wat ook belangrijk is wat voor budget heb je voor een W124, want je hebt ze al voor 1,5k (doorgerot en een half miljoen aan km op de teller) tot bedragen boven de 10k. Ikzelf heb er zaterdag weer een gekocht in top staat, maar kwa aanbod wordt het een stuk minder (nette modellen), want het meeste wat aangeboden wordt op marktplaats zijn allemaal doorgeleefde bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hij hoeft niet duur te zijn, maar tussen de 4000 á 5000 voor een zeer nette, zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
eX0duS schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:59:
Hij hoeft niet duur te zijn, maar tussen de 4000 á 5000 voor een zeer nette, zou kunnen...
Als jij een W124 in zeer nette (lees concour staat) kan vinden in NL (Duitsland is mogelijk, maar ook alsmaar schaarser) dan mag je mij een PM sturen en neem ik er 10 af. :+

Of het moet een 200D zijn zonder enkele optie in het wit. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hari-Bo op 06-07-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Er staan er in elk geval genoeg op Marktplaats. Wat daar de precieze staat van is weet ik niet.
Het mag best een witte zijn, boeit me niet. Liever een 200D mét airco, dan een 300D zonder. Automaat is ook wel leuk, maar een 4-bak lijkt me het toch nét niet eigenlijk...
Een 300D is al best sloom, een 200D zal nog slomer zijn.
Ik heb nu een 1.4 HDI met 68 pk, die is ook niet snel. Hiervoor had ik 150pk, ik heb die 80pk nog nooit gemist... En met die 68 pk kom ik prima vooruit.

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 06-07-2010 14:09 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.