Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Ja, ook bij een W210 zit de brandstoftank tussen de rugleuning van de achterbank en de kofferbak.teacher schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:30:
Ja, maar jij hebt een station.. Ik heb het over een sedan (de W210, dus niet de S210).
Bij mijn W123 zit de benzine tank achter de achterbank, is dat bij een W210 ook zo?
Testritje gemaakt.
Auto start goed, loopt goed, rijdt goed, remt goed, stuurt goed, airco werkt, CC werkt.
Alleen:
rondom (verdoezelde) lakschade, diepe lelijk opgevulde krassen
achterbumper kapot
lekke slang van stuurbekrachtiging
raam linksachter ging wel open... maar niet meer dicht
airco / ontwaseming stonk als een bunzing.
mistlampen defect
stadslicht defect
Praatje met de handelaar over de geconstateerde defecten: "ja dan mot je een nieuwe kopen, wat verwacht je nou eigenlijk"...
De beste man bedankt voor zijn tijd en huiswaarts gekeerd..
Vandaag kijken bij een particuliere S202. Deze verkoper is tenminste eerlijk over de staat en hij is een heel stuk goedkoper.
[ Voor 58% gewijzigd door teacher op 11-10-2009 13:33 ]
Wise enough to play the fool
Dat lijkt mij ook de enige reactie die mogelijk was. Kennelijk wacht hij op een sufferd die blindelings koopt. Wat zo sneu is, is dat het jouw tijd verspilt (en de zijne, maar goed).teacher schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:29:
zo... even updaten:
[...]
De beste man bedankt voor zijn tijd en huiswaarts gekeerd..
Daar kiest die zelf voor. Hij had ook wat eerlijker kunnen zijn in zijn advertentie.Wekkel schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:52:
[...]
Dat lijkt mij ook de enige reactie die mogelijk was. Kennelijk wacht hij op een sufferd die blindelings koopt. Wat zo sneu is, is dat het jouw tijd verspilt (en de zijne, maar goed).
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
En gekochtteacher schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:29:
Vandaag kijken bij een particuliere S202. Deze verkoper is tenminste eerlijk over de staat en hij is een heel stuk goedkoper.
Snelle foto:
[ Voor 15% gewijzigd door teacher op 11-10-2009 23:05 ]
Op zich wel echt Mercedes, degelijk, netjes, luxe. Motor is lekker soepel en heeft al genoeg power. Ik ben geen Mercedes fanboy en het voelde niet super, maar het is gewoon een mooie auto natuurlijk.
Hoorde wel tegelijk dat de 220 en 250 cdi (of iig de 2 krachtigere motoren) al een issue hebben, de injectoren schijnen snel kapot te gaan.
Mooie kleur en prima velgjes. Wat voor uitvoering is het?
Merk nu al aan mijn bimmertje dat ik kan flippen als er ergens een deukje bij komt. Niet dat hij showroomstaat is, maar wel netjes en een deuk erbij lijkt gewoon niet mooi. Helemaal zuur als je het niet zelf hebt gedaan
Verwijderd
Lijkt me sterk. Is AFAIK dezelfde motor met wat andere software418O2 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:42:
heb net even in een nieuwe E 200 CDI gereden..
Op zich wel echt Mercedes, degelijk, netjes, luxe. Motor is lekker soepel en heeft al genoeg power. Ik ben geen Mercedes fanboy en het voelde niet super, maar het is gewoon een mooie auto natuurlijk.
Hoorde wel tegelijk dat de 220 en 250 cdi (of iig de 2 krachtigere motoren) al een issue hebben, de injectoren schijnen snel kapot te gaan.
@ teacher: Gefeliciteerd; rijdt best goed zo'n C-tje. Vond het eerst HE-LE-MAAL niets totdat ik een 202 uit '94 meekreeg. Ik dacht toen ik verbaasd uitstapte echt he! das ook een mercedes
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 23:22 ]
Verwijderd
Klopt. Daar waar ik in zal was ook net een konijnenhok. Stof, handgeschakeld, 4 wielen.Wekkel schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:28:
Ik reed eens een C-2.5 turbo diesel. Een mooie raket maar wel wat kaal van binnen
Nog een foto'tje van de bedrijfswagens
http://www.autoblog.nl/ar...or-heeft-een-kinderziekteVerwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:21:
[...]
Lijkt me sterk. Is AFAIK dezelfde motor met wat andere software
Mijn bron is een heel betrouwbare in de autowereld
[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 15-10-2009 14:17 ]
Mooi bedrijfVerwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:40:
[...]
Klopt. Daar waar ik in zal was ook net een konijnenhok. Stof, handgeschakeld, 4 wielen.
Nog een foto'tje van de bedrijfswagens(je ziet t; allemaal in bedrijfskleuren)
[afbeelding]
NOSIG
Heb hem weggedaan omdat ik weer eens wat anders wou. Aangezien nieuwe aankoop een Audi is geworden, ben ik bang dat mijn Mercedes avontuur voorlopig uit is.
Moet eerlijk zeggen dat de ML ERG goed is bevallen.Kreeg afgelopen jaren steed steeds weer te horen dat dit de slechtste Mercedes ooit was.
Gelukkig daar weinig van gemerkt
Ook kreeg ik te horen dat ik beter een E of C klassen kon nemen.Reden die men gaf was vooral rijeigenschap.
Volgens mij begrepen ze het principe van SUV rijden niet

En bevalt hij ? Wat verbruikt hij aan benzine ? Ben zelf nu naar een zilveren S202 C200 Kompressor "Elegance" uit 1-2001 aan het kijken met o.a trekhaak en parkeersensoren VR & AR en tiptronic.teacher schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:16:
het gaat hier om een C200 elegance, automaat, CC, klima. Het is geen showroomstaat auto, maar een werkpaard voor een nette prijs.
Ja, hij bevalt.WiLLoW_TieN schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:57:
[...]
En bevalt hij ? Wat verbruikt hij aan benzine ? Ben zelf nu naar een zilveren S202 C200 Kompressor "Elegance" uit 1-2001 aan het kijken met o.a trekhaak en parkeersensoren VR & AR en tiptronic.
Mijn bevindingen:
- volvo stoelen zaten echt veel beter, maar mercedes stoelen wennen.
- op de een of andere manier blijft er vocht hangen in het interieurfilter waardoor s'ochtends bij kou de ruiten dichtslaan.
-Er zitten wat piepjes en rammeltjes in (ik denk het interieur achter ergens) die ik nog even moet oplossen.
-verbruik is tussen de 1 op 7 (koude korte stukjes) en de 1 op 13 (cc op snelweg).
-nergens een bekerhouder te bekennen voorin.
-Binnenruimte is prima
-bagageruimte is prima, maar niet levensgroot (mondeo heeft meer bijv.)
-wat beter geluid inbouwen is lastig (plekje voor de sub en versterker is ff zoeken)
-de antenne = de achterruitverwarming; als die breuk heeft is je ontvangst minder
-ook de mijne heeft roest bij de achterklep; is ondertussen aangepakt (misschien heb je op mercedesforum verslagje gelezen) en iets bij de deuren.
-motortje is prima
-automaat is prima
-rijdt "lekker"
-stuurt prima
-parkeersensoren wil ik nog inbouwen (zijn al gespoten) maar is ondertussen bijna niet meer nodig
-onderdelen / grutjes zijn prima nieuw of gebruikt te krijgen.
Verwijderd
kan je los kopen, iig een leuke optie voor de W210: www.ema-shop.nl . Dan komt die voor je middenleuning zeg maar in dat vakjeteacher schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:37:
[...]
Ja, hij bevalt.
Mijn bevindingen:
- volvo stoelen zaten echt veel beter, maar mercedes stoelen wennen.
- op de een of andere manier blijft er vocht hangen in het interieurfilter waardoor s'ochtends bij kou de ruiten dichtslaan.
-Er zitten wat piepjes en rammeltjes in (ik denk het interieur achter ergens) die ik nog even moet oplossen.
-verbruik is tussen de 1 op 7 (koude korte stukjes) en de 1 op 13 (cc op snelweg).
-nergens een bekerhouder te bekennen voorin.
Sja, het is dan ook een C. Die is meer te vergelijken met een focus station-Binnenruimte is prima
-bagageruimte is prima, maar niet levensgroot (mondeo heeft meer bijv.)
Want? je kent de auto inmiddels al zo goed of zijn de bumpers al aan gort-wat beter geluid inbouwen is lastig (plekje voor de sub en versterker is ff zoeken)
-de antenne = de achterruitverwarming; als die breuk heeft is je ontvangst minder
-ook de mijne heeft roest bij de achterklep; is ondertussen aangepakt (misschien heb je op mercedesforum verslagje gelezen) en iets bij de deuren.
-motortje is prima
-automaat is prima
-rijdt "lekker"
-stuurt prima
-parkeersensoren wil ik nog inbouwen (zijn al gespoten) maar is ondertussen bijna niet meer nodig
Zeker, wordt donateur van mercedesforum en je kan via EPC bestellen; wordt met 10% korting thuisbezorgd-onderdelen / grutjes zijn prima nieuw of gebruikt te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 20-12-2009 22:05 ]
Jep, heb ik idd al naar zitten kijken, maar meestal mag mevrouw teacher de koffie vasthoudenVerwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:59:
[...]
kan je los kopen, iig een leuke optie voor de W210: www.ema-shop.nl . Dan komt die voor je middenleuning zeg maar in dat vakje
Overigens idd ook naar een focus gekeken. Was niks mis mee, maar daar ging mijn ketel niet van fluiten..Sja, het is dan ook een C. Die is meer te vergelijken met een focus station
Wat een... kleurloze auto.
[quote]
Ja en ja, bumpertjes hebben op alle 4 de hoeken parkeerschade (in my defence, dat zat er al en moet ik nog een keer bijplamuren / spuiten). Maar mevrouw teacher wil ze er graag in hebben.Want? je kent de auto inmiddels al zo goed of zijn de bumpers al aan gort?
btw.. die online EPC; retecool maar ik kan soms beter over weg met detali. Ik heb geen flauw idee hoe je in de EPC naar de volgende afbeelding gaat...
Ook valt het me op dat er veel geïmporteerde SLK's te koop staan. Dan weet je ook niet wat er mee gebeurd is. Dan kun je misschien beter zelf importeren uit Duitsland. Maar ja, dat is een boel gedoe en dan moet het wel lonend zijn. Er is wel veel meer aanbod in Duitsland.
Voor de SLK rijders, nog andere tips en ervaringen?
Qua uitrusting zijn de R170 modellen over het algemeen automaten in nederland en als klap op de vuurpijl een zwart/rood lederen interieur met een rood dashboard. Je moet er maar van houden
Als je er eentje importeert moet er uiteraard wel de onderhoudsgeschiedenis bij zitten, anders weet je idd niet waar je aan begint. Verder zijn het relatief probleemloze auto's voor zover ik weet. Ik heb zelf de SLK 230 Kompressor, technisch gaat daar bijna nooit wat aan kapot. Distributieketting dus daar ook geen omkijken naar. Onderhoud is wel vrij duur, zeker als je bij de dealer langs gaat. Maar goed, als je supergoedkoop wilt rijden zal je ook niet zo snel naar een SLK kijken neem ik aan.
Ik zou wel aanraden om de kleinste motoren te laten staan, bij de R170 is dat een SLK 200 zonder kompressor. Dan heb je gewoon echt te weinig vermogen wat mij betreft, ziet er snel uit maar elke lease-diesel trekt je eruit... De 230 Kompressor is wat mij betreft de ideale tussenweg, genoeg vermogen en toch relatief zuinig. Er is ook een 320 die amper sneller is maar wel veel meer verbruikt. De V6 klinkt wel erg goed maar het geluid van de supercharger is ook erg leuk
R171 heb ik zelf geen ervaring mee, niet eens naar gekeken omdat ik vooral die neus raar vind.
Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie. Goed punt wat betreft de motorisering. Het mag best wat kosten, maar om de hoofdprijs te betalen voor iets met weinig toegevoegde waarde is ook zo wat. Een 230 kompressor klinkt dan inderdaad als een goede optie. Wat moet ik me trouwens voorstellen van de prijs van onderhoud? Standaard Mercedes, of hoger door specifieke zaken met betrekking tot dit model?Sick Nick schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:04:
Die van mij heb ik ook uit duitsland gehaald, idd door het behoorlijk grote prijsverschil. Scheelt snel 3000 euro! Best wel de moeite dus. Plus de uitvoering kom je in nederland bijna niet tegen. Ik heb het R170 model (eerste generatie, tot 2003) die ik persoonlijk mooier vind dan de R171.
Qua uitrusting zijn de R170 modellen over het algemeen automaten in nederland en als klap op de vuurpijl een zwart/rood lederen interieur met een rood dashboard. Je moet er maar van houdenIk heb dus een handbak en een zwart lederen interieur met een zwart dashboard
En uiteraard stoelverwarming, iets wat ze ook niet altijd hebben maar er voor zorg dat je ook bij lage temperaturen gewoon open kunt rijden. Kacheltje aan, stoelverwarming aan en knallen met die hap.
Als je er eentje importeert moet er uiteraard wel de onderhoudsgeschiedenis bij zitten, anders weet je idd niet waar je aan begint. Verder zijn het relatief probleemloze auto's voor zover ik weet. Ik heb zelf de SLK 230 Kompressor, technisch gaat daar bijna nooit wat aan kapot. Distributieketting dus daar ook geen omkijken naar. Onderhoud is wel vrij duur, zeker als je bij de dealer langs gaat. Maar goed, als je supergoedkoop wilt rijden zal je ook niet zo snel naar een SLK kijken neem ik aan.
Ik zou wel aanraden om de kleinste motoren te laten staan, bij de R170 is dat een SLK 200 zonder kompressor. Dan heb je gewoon echt te weinig vermogen wat mij betreft, ziet er snel uit maar elke lease-diesel trekt je eruit... De 230 Kompressor is wat mij betreft de ideale tussenweg, genoeg vermogen en toch relatief zuinig. Er is ook een 320 die amper sneller is maar wel veel meer verbruikt. De V6 klinkt wel erg goed maar het geluid van de supercharger is ook erg leukOf een 32AMG natuurlijk maar die zijn amper te vinden (en erg duur).
R171 heb ik zelf geen ervaring mee, niet eens naar gekeken omdat ik vooral die neus raar vind.
Check het plafond, als je hier iets ziet wat op lekkage lijkt (gerimpelde bekleding, vlekken of wat dan ook) dan de auto laten staan. Grote kans dat er dan iets mis is met de hydraulische installatie, voor je dan weet wat er mis is en het gerepareerd is ben je minimaal 1000 euro kwijt.
Maar goed, als het dak goed werkt en er netjes uit ziet van binnen zal je hier waarschijnlijk geen last van hebben. Het kan altijd gebeuren natuurlijk maar daar ga je niet meteen vanuit.
Hoe ging het importeren? Alles zelf gedaan?
[ Voor 37% gewijzigd door Roenie op 03-01-2010 22:27 ]
Al met al had ik daar helemaal geen zin in, ik wilde een SLK hebben en geen gedoe er omheen. Plus de garage deed ook aan inruil van m'n Clio RS dus dat scheelde weer particulier verkoop (duurt altijd flink lang voordat ie weg is).
Inderdaad, veel rode of blauwe interieurs. En dat nog met een zilvergrijze auto. Ik ben echter op zoek naar een zwarte 230 vanaf 2000 (facelift) met het liefst creme/zwarte lederen bekleding, inclusief stoelverwarming. Nou, dat is nog een hele klus. Of het één...of het ander mist.Sick Nick schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:04:
...Qua uitrusting zijn de R170 modellen over het algemeen automaten in nederland en als klap op de vuurpijl een zwart/rood lederen interieur met een rood dashboard. Je moet er maar van houdenIk heb dus een handbak en een zwart lederen interieur met een zwart dashboard
En uiteraard stoelverwarming, iets wat ze ook niet altijd hebben maar er voor zorg dat je ook bij lage temperaturen gewoon open kunt rijden. Kacheltje aan, stoelverwarming aan en knallen met die hap....
Bij het facelift model heeft de 200 ook een kompressor gekregen. Hoewel de 230 natuurlijk leuker is, maakt die kompressor wel dat die 200 acceptabel wordt. Het zou mijn zoektocht wel makkelijk maken.....Ik zou wel aanraden om de kleinste motoren te laten staan, bij de R170 is dat een SLK 200 zonder kompressor. Dan heb je gewoon echt te weinig vermogen wat mij betreft, ziet er snel uit maar elke lease-diesel trekt je eruit... De 230 Kompressor is wat mij betreft de ideale tussenweg, genoeg vermogen en toch relatief zuinig....
Keuzes...keuzes...
De facelift 200 kompressor zal op zich ook wel te doen zijn, voor gewoon dagelijks gebruik zal die ook zeker snel genoeg zijn. Door de kompressor lijkt me dat ook die onderin ook genoeg power moet hebben. Het zal niet zo gaan als een 230 of 320 maar zeker een heel stuk beter dan een gewone 200.
Helemaal mee eens. Je komt af en toe kleuren tegen dat je je afvraagt of degene die hem zo nieuw gekocht heeft kleurenblind wasSick Nick schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:47:
Ik snap het ook niet dat er zoveel rode, blauwe en zelfs gele interieurs zijn. Daar kies je toch niet vrijwillig voor lijkt me, zeker niet als je €50k voor een nieuwe neer moet tellen.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Budget is max. 14K. minimale leeftijd is 1999.
Heb nu al meerdere C & E's ( W203 & W210 ) bekeken maar valt me toch op dat deze modellen op relatief jonge leeftijd al erg roesten ? Rij zelf nu in een W124 en hiervoor in een W123 heb toch echt het idee dat deze v.w.b bouwkwaliteit veeel beter zijn. Is de W211 ( E ) beter v.w.b roestvorming ?Of moet ik noodgedwongen gaan uitwijken naar b.v een Audi A4 van 2002 of jonger. Of een BMW 3serie ( E46 ) van rond 2002 ??
Nee de S203 C200CDi heb ik toch laten staan.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:54:
De 203 is niet doorgegaan?
gekocht van 1-1999 dus pre-facelift.
Heb hier bewust voor gekozen ben een rustige rijder en rij meestal met onze 2 kleine meiden op de achterbank.
Wagen weegt ( gelukkig ) maar 1440 KG en heeft maar 102 PK.
Mijn huidige W124 200D heeft zelfs maar 74,8 PK !
Uiteraard heeft de W210 een ingevuld MB dealerboekje en NAP pas. Teller staat op 190.XXX
Verder Airco, ABS, ASR, BAS, vaste trekhaak, after-market alarm.
Kan hem over 2 weken ophalen.
Er worden nog wat puntjes weggewerkt.
1 ) Verse APK
2 ) Kleine beurt uitvoeren
3 ) 2x nieuwe Michelin voorbanden monteren en balanceren en uitlijnen
4 ) 2x nieuwe kentekenplaten monteren met opgelegde letters
5 ) Kleine spotrepair op randje achterklep ( mijn verzoek )
6 ) Type aanduiding wordt weer op achterklep gezet
7 ) Lakstif meeleveren
8 ) Wagen vol aftanken
9 ) Wagen nogmaals geheel laten poetsen
10 ) Wagen leveren incl. 6 maanden BOVAG garantie
Ok ok je betaalt wat meer als bij Jan op de hoek ( via b.v marktplaats.nl ) maar ik heb er nu wel
een heel heel goed gevoel over
Wil er ongeveer 3 jaar in gaan rijden. En rij +/- 18500 per jaar.
Live PICS volgen.
Het gaat idd om een sedan. En in Noord-Holland betaal ik dan met 1440 KG ( maar ) € 112,66 per maand.Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:25:
Hmm, ben benieuwd! Gaat hier om een sedan neem ik aan? (gewicht, W-aanduiding)
Hij is wel erg netjes voor zijn leeftijd.reuzekind schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:36:
Ik ben benieuwd WiLLoW_TieN. De W124 gaat er uit neem ik aan? Jammer dat de W210 zo bekend staat om z'n roest. Hoe zit dat met die van jou?

En ja de 1986'er W124 200D gaat eruit of nu of wanneer hij rijp is ( 25 jaar oud. )
[ Voor 6% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-01-2010 23:31 ]
Heb om te beginnen eerlijk gezegt helemaal niks met Mercedes, en ik zoek in eerste instantie ook naar een klein goedkoop modern Japannertje... Maar als er ooit een belastingvrije moet komen, maakt Mercedes een goede reëele kans.
Zeldzaam? Grappig, een neef van mij heeft er 1-2 jaar geleden eentje gehad voor een paar maandenreuzekind schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:05:
En nog een mooie overzichtsfoto
[afbeelding]
Met als 3e van links, de vrij zeldzame W140 Coupe.
Geen id waarom hij hem uberhaupt gekocht had... weet ook niet waarom hij hem weer verkocht had
Edit:
Die van m'n neef staat er toch niet tussen. Het was er namelijk zoeentje, maar dan de coupe-versie hier van
http://i114.photobucket.c.../WiLLoW_TieN/IMG_3214.jpg
Het was iig geen SL.
Edit 2: Moet een rond 1987-1990 300CE geweest zijn of zo. Na lang veel zoeken maar zelden eentje met de goede grille gevonden. Was dat niet standaard of zo dat ze amper te vinden zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Knightwolf op 30-01-2010 03:02 ]
[ Voor 3% gewijzigd door reuzekind op 30-01-2010 07:37 ]
Ja graag.reuzekind schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:42:
Dat ziet er heel netjes uit! Zal ik hem toevoegen aan de TS?

Het is een W210 E200CDI uit 1-1999 met 2151cc 75 KW ( 102 PK )
[ Voor 16% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-01-2010 08:12 ]
Dus m.a.w zodra ik mijn W210 E200CDI heb.
Verwijderd
... en dat ziet er niet uit ...reuzekind schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 07:37:
Nee, dat is custom made. Is een W126 SEC grill, die plaatsen ze op wel meer modellen.

Alleen een S verdient zo'n mooie grill. omgebouwd vanaf een sedan ziet het er weer wel cool uit (en tevens vrij makkelijk om te bouwen; alleen een bumper (of alleen het chrome maar dan heb je geen mistlampen), twee spatborden/lampen en een motorkap)
Ah, ik zei al "mercedesforum of GoT" en hier staat hetWiLLoW_TieN schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:17:
Heb nu net mijn W124 200D goed verkocht 20% is aanbetaald en hij wordt over 12 dagen opgehaald.
Dus m.a.w zodra ik mijn W210 E200CDI heb.
Ze rijden superlekker, die 210's; je weet dat ik ook nog op jacht ben geweest en er een paar gereden heb. Maar die roest he.... Hoe zit dat met die van jou?
Ben benieuwd naar de live foto's.. Deze zien er in ieder geval netjes uit!
Edit: reuzenkind, kan je mijn C200 elegance ook bij de TS zetten?
teacher in "Het grote Mercedes-Benz topic"
[ Voor 10% gewijzigd door teacher op 30-01-2010 14:56 ]
Dat is hem...En ja 99,8% roestvrijteacher schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:51:
[...]
Ah, ik zei al "mercedesforum of GoT" en hier staat het
Ze rijden superlekker, die 210's; je weet dat ik ook nog op jacht ben geweest en er een paar gereden heb. Maar die roest he.... Hoe zit dat met die van jou?
Ben benieuwd naar de live foto's.. Deze zien er in ieder geval netjes uit!
Done. Hij ziet er echt heel goed uit op de foto's!WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 08:06:
[...]
Ja graag.
[afbeelding]
Het is een W210 E200CDI uit 1-1999 met 2151cc 75 KW ( 102 PK )
Done! Had hem over het hoofd gezien, sorryteacher schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:51:
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door reuzekind op 31-01-2010 22:20 ]
u gebruik ik GoT ook niet voor vervoer maar meer voor apparatuur, dus from there...
Mijn wagen is inmiddels door reuzekind in de TS gezet. Zal hier een foto plaatsen die wat kleiner is (mag ook weer naar TS).
Mijn bolide is slechts 33 jaar jong. Een W123 220D uit januari 1977. Het is een serie 0,5, dus nog de voorloopserie. Je zou het ook een beta-versie kunnen noemen, hoewel MB al jaren aan het testen is geweest natuurlijk (1e ontwikkeling voor de W123 is gestart in 1968).
Sinds oktober 2008 in mijn bezit. Het was een vrij kale uitvoering en er is al het nodige aan veranderd, waardoor het unieke karakter uiteraard een beetje verloren is gegaan.
Veranderingen: stuurbekrachtiging ingebouwd, cruisecontrol (Waeco MS-50) ingebouwd (moet alleen nog gesoldeerd worden aan een originele tempomathendel). Andere radio er in, want de originele Philips-radio had alleen middengolf en korte golf. Dus er een Aldi-ding in gestopt die alles aan kon, maar na paar maanden al in reparatie mocht en nu eigenlijk weer, want het kreng slikt geen cd's meer en sd-kaarten. Die hebben we er dus maar weer uitgehaald en heb nu een 'oude' Becker Traffic Pro op de kop getikt. Moet het navigatiegebeuren nog voor aangesloten worden.
De wagen heeft (net als de nieuwe van Willow) 190.xxx op de teller staan, wat natuurlijk niks is na 33 jaar. Aantoonbaar, want onderhoudsboekje zat er bij. De wagen is tot 2004 in onderhoud geweest bij een garage net ten zuiden van Parijs. Heb er zelf sinds aanschaf 15000 mee gereden. Laatste bijna 2 maanden amper wat, want met de pekeltroep staat ie mooi achter op de parkeerplaats (geen garage helaas) en wordt ie ook niet gebruikt. Kan niet wachten tot die troep van de weg gespoeld is.
Dit jaar toch maar eens een Dinitrol-behandeling oid laten doen, zodat ik er ook in de winter met een gerust hart mee kan rijden.

En voor meer info over deze Benz (en wat foldermateriaal) zie mijn site http://mercedes.pluim-nielsen.nl .
aka pluim003
DikkieDick schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:07:
Wist niet eens van het bestaan hiervan, totdat medeGoT'er melding hierover maakte in het W123-forum.

W123 ftw

Wat mij betreft heeft de winter wel lang genoeg geduurd, ik wil lekker met open dak rijden

Ik ben sinds 21 december 2009 een trotse bezitter van een Mercedes-Benz W210 E320 CDI T-Modell uit 1999 (met de knipperlichten in de spiegels).
Heb em voor goedkoop gekocht, veeeel op de teller maarja blijft een Benz (alweer 850k), complete motor revisie laten uitvoeren, differentieblok laten vervangen, alle remleidingen laten vervangen, nieuwe computer voor de automaat en nog wat dingen die de TÜV eiste
Nu nog een trekhaak erop, partikelfilter (als ze weer voorradig zijn) en ff m'n achterveren uit de sportmodus laten halen (t-model heeft pneumatische vering zodat als er lading inlicht hij zichzelf wat strakker afstelt, maar da's dus 'kapot' waardoor ie nu helemaal strak staat).
En wachten op m'n polisnummer van m'n verzekering want ik rij er de 22ste mee Nederland in en ja hoor, glibberdieglibberdieglip zo'n gekke Nederlander zonder winterbanden klapt bovenop me achterbumper! Nouja zat al een krasje in dus wilde al een nieuwe, nu mag hij 'em betalen
Het is een ex-taxi uit een klein dorpje dus is nog taxi-geel, de bumper wordt gelijk zwart als ie vervangen wordt (twijfel nog mat-zwart of glimmend, denk eigenlijk mat).
Nog wat speciale dingen waar ik heeeeel blij mee ben:
- Orthopedische stoel
- Zitverwarming voorin (achterin kinderzitjes
- 2 zits extra in 't kofferuim uitklapbaar
- Volledig bekleed met leer
- kenten: B - RB 1337
en vooral in deze kou erg handig!!
- Standheizung / Standkachel
Voor de nog geinterreseerde:
Engine: 3.2 24V CDI
Cylinders: I6
Power:197 PS (145 kW; 194 hp)
Torque: 470 N·m (347 lb·ft)
Al met al rijd de auto prachtig, verbruikt gemiddeld zo'n 9.1l/100km maar je trekt er wel vrijwel iedereen mee uit.
PS: mochten mensen fotos willen kan ik 't wel is maken als 't weer is gekapt is met dat gesneeuw want nu heeft m'n auto wassen geen nut!
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Maar wat zijn die dingen op je kofferbak?
Klopt als een bus, wel origineel Mercedes...dat dan weer wel

Ben op zoek naar wat anders (Duitse makelij, dieselmotor) en kwam deze tegen tijdens een zoektocht op internet.
Wegenbelasting in Dld voor deze E Klasse? 500 euro/jaar....
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
In de weekenden rij ik voor een taxibedrijf wat met zulke auto's rijdt, en toevallig 2 weken geleden een E300 TD uit '97 op de kop getikt. Avantgarde uitvoering, volledig leren bekleding etc etc.King Nothing schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:54:
Vragen of een Mercedes E300 T TD uit 1997 voor 3200 euro een goede koop is is zeker lastig te beantwoorden?KM-stand is 326k, dat is toch geen enkel probleem voor een Mercedes?
Ben op zoek naar wat anders (Duitse makelij, dieselmotor) en kwam deze tegen tijdens een zoektocht op internet.
offtopic:
Wegenbelasting in Dld voor deze E Klasse? 500 euro/jaar....
Hier 2750 voor neer moeten leggen, wegenbelasting in NL is geloof ik 343 euro per kwartaal voor deze auto's.
Stond echter wel 400.000 op de teller, maar het zolang het blok goed loopt en er goed uitziet is er vaak niet zoveel aan de hand, KMstand zegt niet zoveel, zeker niet bij import-auto's
Conclusie: Er moet dus nog wel wat van de prijs af te lullen zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Tommzz op 21-02-2010 18:10 ]
Ook een E220CDI gevonden, uit 1999 voor 3999 euro. Nog geen 2,5 ton gereden. Denk dat ik daar van de week eens naar ga kijken, deze staat wel bij een garage te koop.
Beste vrind wette dat
je zou ook ff kunnen kijken op mobile.de want tegenwoordig hoef je niet meer zo absurd veel BPM te betalen op een oudere auto. Zou 't wel ff nazoeken maar heel mobile.de staat vol met E200's als Limo uitvoering voor rond de 2000~3000 euro. Zijn dan wel taxi uitvoeringen maar die kan'k je zeker aanraden (stevigere bumpers, vering, etc)King Nothing schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:36:
't Is bij een particulier, dat is wel klote aangezien ik niets in te ruilen heb.
Ook een E220CDI gevonden, uit 1999 voor 3999 euro. Nog geen 2,5 ton gereden. Denk dat ik daar van de week eens naar ga kijken, deze staat wel bij een garage te koop.
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Dat zal dan voor die prijs geen Mercedes dealer zijnKing Nothing schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:36:
't Is bij een particulier, dat is wel klote aangezien ik niets in te ruilen heb.
En geen BOVAG garantie...En voor dat geld ZEKER niet roestvrij.
Nog een paar dingen voor de TS -->
De groene C combi van teacher is volgens mij van 1996.
En de W210 E220D van A_de2 is geen V-vorm maar 4 in lijn blok.
[ Voor 21% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 21-02-2010 22:13 ]
Dat zal ik aanpassen. Hoe ik bij een V4 kom weet ik ook nietWiLLoW_TieN schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:27:
[...]
Nog een paar dingen voor de TS -->
De groene C combi van teacher is volgens mij van 1996.
En de W210 E220D van A_de2 is geen V-vorm maar 4 in lijn blok.

Gisteren even gespeeld met de hard- en softtop. Alles werkt prima naar behoren, dus dat is weer een opluchting
Met stoffen kap

Dak open met rollbar

En zonder rollbar

Alleen wel jammer genoeg een scheur in het polyglas

Gelukkig gaat het om een klein zijruitje, dus dat zal me niet de hoofdprijs kosten. Waarschijnlijk is het hard geworden door temperatuur, en weinig gebruik en daardoor gescheurd.
BPM gaat voor mij niet op aangezien ik in Duitsland woonteh_twisted schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:52:
[...]
je zou ook ff kunnen kijken op mobile.de want tegenwoordig hoef je niet meer zo absurd veel BPM te betalen op een oudere auto. Zou 't wel ff nazoeken maar heel mobile.de staat vol met E200's als Limo uitvoering voor rond de 2000~3000 euro. Zijn dan wel taxi uitvoeringen maar die kan'k je zeker aanraden (stevigere bumpers, vering, etc)
Staat bij een gewone handelaar te koop idd. Roestvrij weet ik niet aangezien ik alleen plaatjes op i-net heb gezien.WiLLoW_TieN schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:27:
[...]
Dat zal dan voor die prijs geen Mercedes dealer zijn![]()
En geen BOVAG garantie...En voor dat geld ZEKER niet roestvrij.
Bovag garantie doen Duitsers niet aan trouwens
Vandaag wel wat navraag gedaan bij een paar collegae (Duitsers, ik werk gewoon in NL), ben bang dat het toch geen E220 gaat worden omdat de onderhoudskosten wel eens te duur kunnen worden, zeker in vergelijking met de Micra waar ik nu in rijdt
Beste vrind wette dat
mwoa een E220 is niet zo duur hoor! Rij zelf dus in een E320 en een collega van me heeft een E200 en eigenlijk is alleen de E320 dat ik zeg 'duur'. De E200 kost qua onderdelen eigenlijk niet zo heel veel (ja veel vergeleken met een Micra maar kom op, da's geen auto, da's een boodschappen karretje met een motor (nouja motor)).King Nothing schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:36:
Vandaag wel wat navraag gedaan bij een paar collegae (Duitsers, ik werk gewoon in NL), ben bang dat het toch geen E220 gaat worden omdat de onderhoudskosten wel eens te duur kunnen worden, zeker in vergelijking met de Micra waar ik nu in rijdt
Ga altijd naar dezelfde garage hier in de straat, nieuwe bandjes voor de E200 kost zo'n 50 euro per band voor een all-year setje. Dat kan helaas niet op de E320 (bredere banden, dikkere banden... etc) dus die liggen rond de 80 euro per band.
Maar je automaat laten reviseren kost voor een E200 (of E320) zo'n 200 euro! Nouja geen idee wat de ATU je factureerd maar alsnog
Verwijderd
Sure, de olie die erin gaat kost alleen al 10 euro de liter en er gaat +/- 7 liter in. Dan nog filters, pakkingen en arbeid en je zit al op de 150.teh_twisted schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:26:
[...]
Maar je automaat laten reviseren kost voor een E200 (of E320) zo'n 200 euro! Nouja geen idee wat de ATU je factureerd maar alsnog
Automaatrevisie kost gewoon 1500~2000 euro. Dat gaat echt niet goedkoper kunnen als je het niet zelf doet.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 23:13 ]
kan wel ff om de factuur voor je vragen hoorVerwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:13:
[...]
Sure, de olie die erin gaat kost alleen al 10 euro de liter en er gaat +/- 7 liter in. Dan nog filters, pakkingen en arbeid en je zit al op de 150.
Automaatrevisie kost gewoon 1500~2000 euro. Dat gaat echt niet goedkoper kunnen als je het niet zelf doet.
En waar laat je dat dan doen ? Polen ? Hongarije ?teh_twisted schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:23:
[...]
kan wel ff om de factuur voor je vragen hoortja dat je in nederland je linker-arm voor moet afstaan betekend niet dat 't overal hoeft
Dank jeWekkel schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:06:
Supergave SL, wat mij betreft nog steeds de bruutste SL-serie
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. Laatste keer dat ik een offerte gevraagd had kwam ook op dik 1500 euro uit.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:48:
[...]
En waar laat je dat dan doen ? Polen ? Hongarije ?
Verwijderd
Voor een revisie moet de bak eronder uit. Is als je heel snel bent al 2*3 (hij moet ook weer terug) uur werk
Oh ja.. Een 220CDI heeft een zeer beruchte lucas rotatiepomp, ipv een bosch lijnpomp. Die gaat je vroeger of later in de steek laten. Kijk daar dus even goed naar.King Nothing schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:36:
[...]

Als ik echt niets kan vinden zal ik die E220 weer meenemen, maar voorlopig ga ik me op wat anders concentreren. Bedankt voor de reacties iig
Beste vrind wette dat
Gefelicteerd teacher met je verjaardagteacher schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:09:
[...]
Oh ja.. Een 220CDI heeft een zeer beruchte lucas rotatiepomp, ipv een bosch lijnpomp. Die gaat je vroeger of later in de steek laten. Kijk daar dus even goed naar.
Een CDI heeft beslist GEEN Bosch lijnpomp en ook geen Lucas pomp trouwens.
Een CDI is een common rail diesel injectie motor ( zie Google en/of wikipedia )
De "normale" C/E 220D die heeft als enigste de "beruchte" roterende Lucas pomp.
[ Voor 19% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 24-02-2010 20:18 ]

enzo
Verwijderd
gewoon vacuum trekken, als dat niet lukt heb je ergens een lek. Tegenwoordig gebruiken ze fluo in het gas waardoor je een lek kan zien.reuzekind schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:52:
Het probleem is dat je compressor niet aanslaat bij een omgevingstemperatuur lager dan 4 graden. Wellicht dat een airco specialist wel iets van druk kan meten in het systeem, en zo controleren of er geen lekkages zijn oid.
mwoa ok, ik moet toegeven, die gozer factureerd mij niet alles. Zit hier bij me in de straat (in Berlijn) en doet vrijwel alles voor prijzen dat ik denk: dat kan gewoon niet.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:49:
Zie de factuur wel tegemoet. Is gewoon onmogelijk.
Voor een revisie moet de bak eronder uit. Is als je heel snel bent al 2*3 (hij moet ook weer terug) uur werk
Hij had voor mij m'n motorblok voor de helft uit elkaar (dus alle koppakkingen vervangen) gehaalt omdat er nml een bougie was afgebroken in een cylinder en die er niet uitkwam (vorige garage was blijkbaar niet zo voorzichtig
Maarja vandaag ging ik ff vragen om een kostenopgave voor een verzekeringskwestie (in amsterdam reed iemand tegen me op van achteren door 't geslip van hem) voor de achterbumper en dat kwam al uit op 1800 euro. Dus ja, denk wel dat 't normaal 'ff' wat duurder is maar voor mij (en me collega) vind 't voornamelijk leuk om 't te doen en eigenlijk alleen onderdelen rekent + klein beetje arbeid. Wat normaal 10 uur kost brengt ie maar 5 in rekening bv en ook nog tegen lager tarief... Maarja wel met garantie dus ik vind 't best
Nu ik erover nadenk, snap ik je want de eerste paar keer dat ik bij hem was dacht ik ook: die gast is gek voor deze prijs. Want we gingen namelijk vragen wat een motor-wisseling kost van auto-donor naar auto waar 't inmoest en dat doet ie voor 500 euro... Gek zeg ik, maarja hij vind sleutelen leuk dus waarom niet?
Verwijderd
Leuk en aardig allemaal, maar voor een revisie (nieuwe rembanden, keerringen, etc, etc) zit je buiten de olie + filtertjes al op >250 euro onderdelen.teh_twisted schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 02:11:
[...]
mwoa ok, ik moet toegeven, die gozer factureerd mij niet alles. Zit hier bij me in de straat (in Berlijn) en doet vrijwel alles voor prijzen dat ik denk: dat kan gewoon niet.
Hij had voor mij m'n motorblok voor de helft uit elkaar (dus alle koppakkingen vervangen) gehaalt omdat er nml een bougie was afgebroken in een cylinder en die er niet uitkwam (vorige garage was blijkbaar niet zo voorzichtig) daarvoor heb ik 1200 euro betaald en is die anderhalve dag mee bezig geweest.
Maarja vandaag ging ik ff vragen om een kostenopgave voor een verzekeringskwestie (in amsterdam reed iemand tegen me op van achteren door 't geslip van hem) voor de achterbumper en dat kwam al uit op 1800 euro. Dus ja, denk wel dat 't normaal 'ff' wat duurder is maar voor mij (en me collega) vind 't voornamelijk leuk om 't te doen en eigenlijk alleen onderdelen rekent + klein beetje arbeid. Wat normaal 10 uur kost brengt ie maar 5 in rekening bv en ook nog tegen lager tarief... Maarja wel met garantie dus ik vind 't best![]()
Nu ik erover nadenk, snap ik je want de eerste paar keer dat ik bij hem was dacht ik ook: die gast is gek voor deze prijs. Want we gingen namelijk vragen wat een motor-wisseling kost van auto-donor naar auto waar 't inmoest en dat doet ie voor 500 euro... Gek zeg ik, maarja hij vind sleutelen leuk dus waarom niet?
Het KAN gewoon niet voor dat geld, ook al is het de grootste filantroop hobbyist ter wereld.
Een motorwissel kan, afhankelijk van de auto, in anderhalve dag. Zwart is 500 euro dan leuk geld voor die man. Ook koppaking vervangen kan wel voor dat geld (niet eens asociaal goedkoop). Maar met de versnellingbakrevisie zit je er toch echt een paar factors naast
Dat was hem inderdaadVerwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:50:
[...]
gewoon vacuum trekken, als dat niet lukt heb je ergens een lek. Tegenwoordig gebruiken ze fluo in het gas waardoor je een lek kan zien.
Vriend van me gaat naar de US migreren (zijn vrouw is Amerikaanse), en dan heb je gewoon een auto nodig. Dus heeft meneer onderstaande gekocht (woont in Phoenix, regent het nooit, wilde dus graag een flinke cabrio):

Voor

Kontje

Nogmaals kontje

Wat meer totaaloverzichtje.
Kortom: CLK 500 met (twijfel even) 3.5 V6 of 4.2 V8
40.000 miles (60k km) gelopen.
Quanta costda? 20k US$, oftewel nog geen 14k Euro
Snap nu ook waarom men ze zelfs in Duitsland uit de US laat importeren
* The Eagle moet binnekort maar weer eens een tripje Phoenix plannen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Gewoon 5.0V8 dusThe Eagle schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:01:
Kortom: CLK 500 met (twijfel even) 3.5 V6 of 4.2 V8
* The Eagle moet binnekort maar weer eens een tripje Phoenix plannen
Net ding. Maar ja wat kost benzine daar ook alweer
[ Voor 8% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-02-2010 13:18 ]
Wel een cabrio? Want een dichte TT is gewoon een A3/Golf in een leuker jasjeRoenie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:09:
Sick Nick, bedankt voor het meedenken. Het is echter toch een andere auto geworden. Ik durf het bijna niet te zeggen in dit topic: een TT.
180 PK inderdaad, maar....ehm...wel een Coupé. Waar ik de SLK echt geweldig vind zowel open als dicht, vind ik de TT roadster iets minder mooi. Ik heb het niet zo op soft-topsSick Nick schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:17:
[...]
Wel een cabrio? Want een dichte TT is gewoon een A3/Golf in een leuker jasjeEn een beetje leuke motor? 180 of 225 pk 1.8T?
In Arizona zit die rond de 2.90 per gallon, ongeveer 55ct per liter dus.WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:10:
[...]
Net ding. Maar ja wat kost benzine daar ook alweer
Auto's zijn altijd goedkoop in de US. De basisprijs is al flink lager en geen BPM en 6% BTW.
Een S600 full-options splinternieuw koop je dan ook voor 90.000 euro ongeveer. Dat is lager dan de basisprijs van een S350 in Nederland
edit:
Wacht trouwens maar tot hij dat ding gaat servicen. Mercedes onderdelen zijn een ramp in Amerika kan ik je uit ervaring vertellen. Het hoeft maar een beetje af te wijken van een fast-mover onderdeel en je zit aan 3 weken wachttijd gebonden omdat het uit Duitsland moet komen.
Veel monteurs willen ook niet aan imports werken omdat het te ingewikkeld is.
[ Voor 27% gewijzigd door Acid_Schnitzel op 26-02-2010 14:44 ]
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

E-Klasse Cabrio!
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=13717
[ Voor 13% gewijzigd door flashin op 26-02-2010 16:03 ]

[ Voor 60% gewijzigd door reuzekind op 27-02-2010 23:24 ]

Een Caruna ombouw van een 380SEL, zal wel een speeltje van Bernhard geweest zijn. Maar wat een schitterende auto
Ik sprak hem toevallig afgelopen weekend (vliegt vrijdag naar de US) en die omgerekend ca EUR 0,50/liter kan ik bij deze beamenAcid_Schnitzel schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:43:
[...]
In Arizona zit die rond de 2.90 per gallon, ongeveer 55ct per liter dus.
Auto's zijn altijd goedkoop in de US. De basisprijs is al flink lager en geen BPM en 6% BTW.
Een S600 full-options splinternieuw koop je dan ook voor 90.000 euro ongeveer. Dat is lager dan de basisprijs van een S350 in Nederland
edit:
Wacht trouwens maar tot hij dat ding gaat servicen. Mercedes onderdelen zijn een ramp in Amerika kan ik je uit ervaring vertellen. Het hoeft maar een beetje af te wijken van een fast-mover onderdeel en je zit aan 3 weken wachttijd gebonden omdat het uit Duitsland moet komen.
Veel monteurs willen ook niet aan imports werken omdat het te ingewikkeld is.
Vwb dat servicen: kon nog wel eens meevallen. Ik zit nog in NL, en losse MB onderdelen zijn hier iets makkelijker verkrijgbaar als daar. Doen we wel per luchtpost, we hadden sowieso al het idee om wat in de im- en export te gaan doen. Scheermesjes over en weer sturen ofzo, kost daar ook geen drol
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Was het speeltje van juliana en stond bij hun italiaanse vakantiehuisjereuzekind schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:54:
Heeft iemand wel eens deze Benz van het koninklijk huis gezien?
Een Caruna ombouw van een 380SEL, zal wel een speeltje van Bernhard geweest zijn. Maar wat een schitterende auto
Das jou goed recht. Ik vind hem wel mooierreuzekind schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:05:
Ik vind het geen vooruitgang als ik eerlijk ben. Ik vind die andere grill mooier

En dit model is ook standaard met deze grill fabrieksaf geleverd.
En de E200CDI is 2151cc en nu 127 PK !

Voor de oplettende kijkbuiskinderen er zitten idd andere koplampen in nu en andere achterlichten.
Tevens nu nieuwe originele 17" AMG velgen en een chrome strip achterop de klep en andere grill
[ Voor 21% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 21-04-2010 20:28 ]
Dit topic is gesloten.