Nou, het is dus zover. De prijzen van de vernieuwde W221 zijn bekend. Die ouwe van mij had voorwaardelijk een S350 L in de bestelling staan, maar nu de S400 Hybrid erbij is gekomen zal hij toch voor die gaan. Een aantal weken geleden zijn we bij de dealer langs geweest en hebben we alles uitgekozen en daar was hij blij mee. Echter zijn er een aantal dingen anders bij de nieuwe S.
Nu heb ik hem gebeld en gezegd welke opties hij moest nemen en welke velgen etc. Hij begrijpt er namelijk geen cent van en vindt alles wel mooi. Morgen belt hij de dealer wel, hij zal er misschien wel weer langs moeten gaan om wat te tekenen etc.
Nu zit ik echter met 1 ding. Na het bekijken van de prijslijst,
deze dus(pas op: PDF), ben ik er achter gekomen dat er wel meer dingen anders zitten.
Nu komt mijn vraag echter. Het AMG pakket! Als ik de prijslijst zo doorlees dan staat er bij het 11k kostende AMG pakket:
Nu is het voor mij onduidelijk of er bij het pakket leder zit inbegrepen. Ze spreken over designo leder, maar ik vind het verwarrend. Ook ben ik er niet zeker van of het hout/leder stuurwiel is inbegrepen.
Nu zou hij al Leder Passion en het hout/leder stuurwiel nemen met een meerprijs van ongeveer 3k(bij de Lang versie), en ook zou hij een velgenset nemen a 4k. Dus als deze bij het pakket zitten inbegrepen dat kost het AMG pakket hem slechts 4k. Waarbij hij ook nog eens een exlusiever leder patroon heeft en de keuze uit meer kleuren en een stoffen dak(gewoonlijk 500E volgens mij.)
Dit lijkt mij allemaal niet te kloppen. Het designo leder pakket kost al 4.5k bij de lange versie en omvat het volgende:
Dus, resumerend, het AMG pakket van 11k houdt in:
Velgen 4k
Hout/leder stuurwiel 1k
Leder designo 4.5k
Stoffen dak 500E
Vloermatten 200E
Dit is al ongeveer 10k. Dus hoe kan dit kloppen? Hoe zien jullie het?
Maarja, either way. Hij komt er wel snel genoeg achter, maar ik was effe benieuwd.