Het grote Mercedes-Benz topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste
Acties:
  • 158.400 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ben nu net terug van het bekijken van deze auto.

Het wordt niet mijn auto in ieder geval. Heeft werkelijk waar rondom kleine parkeer deukjes en vegen.

Vocht onder de voorruit. En bekleding was ook niet echt schoon.

Dus...

[ Voor 47% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-01-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Hmm, dat is wel balen WiLLoW. Maar je bent niet echt specifiek op zoek naar een speciaal model dus? Van een E naar een C?

Wat vinden we hier van de nieuwe GLK? Gepresenteerd op de Detroit Auto Show.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ra3ZnVxrcFKU33qtB97x9cDJ/full.jpg

Ik vind hem wel heel netjes! Lekker lomp en vierkant, duidelijk beïnvloed door de G.

[ Voor 5% gewijzigd door reuzekind op 14-01-2008 21:44 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

Lelijk. Hij lijkt wel scheef :? Dat zal wel door de foto komen.

Zo op die foto kan ik em echt niet mooi vinden. Maar ik ben sowieso niet kapot van SUV's.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Ik heb vandaag mijn W123 200D verkocht ! Hij mag ook uit de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Oke, done :) Heb je ondertussen al weer wat nieuws op het oog? Waarom heb je hem verkocht als ik vragen mag? Wilde je weer wat nieuws? :)

[ Voor 53% gewijzigd door reuzekind op 14-01-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Wil iets wat wat sneller is....Ik wil ook continu 140 km.h op de teller kunnen rijden.

Mijn budget voor mijn "hobby-auto" is max. € 4000,--

Kan van alles worden nog C180 / W124 200D / W123 230E enz enz.

Hoeft niet perse wegenbelstingvrij te zijn.

Als jullie echt wat leuks weten mail me maar E-mail staat in profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

reuzekind schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:25:
Hmm, dat is wel balen WiLLoW. Maar je bent niet echt specifiek op zoek naar een speciaal model dus? Van een E naar een C?

[afbeelding]

Ik vind hem wel heel netjes! Lekker lomp en vierkant, duidelijk beïnvloed door de G.
Gatver.. wat is dit nou weer voor escalade kloon?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 20:16
Welke modellen zijn dit? Die 3de en 4de vind ik wel iets hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Nummer 3 is de Mercedes W198, bj '55-'63, in coupe uitvoering de Gullwing genaamd. Nummer 4 is de Mercedes W113, bj '63-'71, ook wel de Pagode genaamd.

Nummer 3 is nagenoeg onbetaalbaar. Prijzen van een half miljoen zijn geen uitzonderingen. Staat op nummer 5 in de Sports Car International Top Sports Cars.

Nummer 4 is nog wel redelijk haalbaar. Met prijzen rond een euro of 70.000 voor perfecte exemplaren, tot een gemiddelde van zo'n 30.000 euro :)

Voor dit soort auto's is het zeker aan te raden om in de USA te kijken. Aanbod is daar best redelijk te noemen, en met de dollar-koersen is het zeker aantrekkelijk kopen. Evenals het klimaat in veel staten daar, kan je daar hardere exemplaren kopen dan hier.

[ Voor 22% gewijzigd door reuzekind op 19-01-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23

janklp

FortyTwo Capital

reuzekind schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:25:

[afbeelding]

Gemengde gevoelens bij mij. Wel een stoere boek, maar de neus straalt wat mij betreft net iets te weinig uit om de wagen het imago te geven wat het wil. Vond eigenlijk dat ze met de GL-klasse en de M al wel sterk genoeg stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 07:56

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

En hier de gefacelifte SL.

Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik vind de voorkant lelijk en niet bij de rest van de auto passen. Een beetje een half-werk update imho.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/f/fbea5a259ef1b487afa0340ddba476df.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/6/5c30cfa70f8f7bb602e682d49112dc76.jpg

Bron: Autoweek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
wipe-out schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:35:
En hier de gefacelifte SL.

Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik vind de voorkant lelijk en niet bij de rest van de auto passen. Een beetje een half-werk update imho.
Daar ben ik het mee eens. Ik vind de koplampen van een CLS ook ronduit lelijk, en nu hebben ze iets in die geest op de SL gezet. Dit is nog een representant van hun oude design-taal, en als je die dan kunstmatig wil moderniseren, krijg je uiteindelijk een halfslachtig resultaat. Niet mooi.

Ik vind die GLK ook niet mooi, terwijl ik de meeste andere recente modellen wel kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de achterkant, op de uitlaten sectie, uberhaupt veranderd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de SL al niet meer mooi sinds de r230. Geef mij maar gewoon de R129

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ziet er niet uit vind ik met die 2 rare lijnen over de motorkap :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De voorkant is nogal Astra stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gedrocht, wel typisch iets voor die Amerikaanse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:14
Hier nog een mede Mercedes lieverhebber/chauffeur. De liefde voor deze auto's is er met de paplepel ingegoten. Zelf rijd ik vooral met een 190D van 17jaartjes oud (volledig opgespoten, dus ook de zijbalken :9~ ), met slechts 190k op de teller. De papa rijdt met w124 model.

Heerlijke auto's, ikzelf vind ze fijner rijden als een spiksplinter nieuwe astra. Alhoewel dat nu al 3j geleden is dat ik met die astra heb gereden (rijschool).

Nog een belangrijk punt bij Mercedes vind ik de afwerking aan de binnenkant van de auto, je merkt direct dat je met een "klasse" bak rijdt. Geen stukje metaal te zien aan de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de remkrachtverdeler achter van m'n SEC lekt, dus die moet vervangen worden want het is APK afkeur. Alleen hebben die dingen er niet standaard onder gezeten. Nu kan dit verklaard worden door het AMG sportonderstel met bijbehorende aandrijflijn dat er onder zit. Mercedes kan dus in de WIS niks vinden ahv mijn chassisnummer. Iemand misschien een idee hier hoe ik er toch aan zou kunnen komen? Misschien een goed adres met verstand van zaken voor onderdelen?
Het betreft een W126 500SEC uit '83.

[ Voor 3% gewijzigd door reuzekind op 19-02-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Stomme opmerking misschien, maar kan je er niet gewoon eentje van een ander type op zetten?

Anders zou ik eens informeren in Duitsland als ik jou was, misschien hebben ze ergens een 500SEC op de sloop. Op Duitse fora kan je ook rondkijken. Voor mijn Golf bijvoorbeeld is op Duitse sites een shitload aan informatie te vinden, die op geen enkele Nederlandse site te vinden is.

Kan je die kapotte remverdeler eigenlijk niet gewoon fixen?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Van een ander type zou denk ik geen probleem moeten zijn, maar dan moet ik bij MB met een onderdeelnummer komen. En zo ver ik kan zien staat er weinig op vermeld :(

Die tip van Duitsland is een goede ja! ik heb me nu op meerdere w126 fora aangemeld, en daar de vraag gesteld. Met wat foto's er bij, dus misschien dat die mij kunnen helpen.

Ik heb al zitten kijken of ik hem kan fixen, maar volgens mij lekt hij op een koppeling oid, dus of dat echt mogelijk is weet ik niet. Dat kan ik altijd nog wel uitzoeken als ik geen nieuwe kan vinden.

Vanavond heb ik e-mail gekregen, en zoals het er nu naar uit ziet heeft een onderdelenboer er eentje liggen. Ik had hem foto's gestuurd, en hij wist waar ik het over had. Dus dat is zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Nou we zijn er uit. Gisteren foto's gemaakt van mij lekkende 'remkrachtverdeler', en daarmee vandaag naar de MB dealer geweest. Ook op wat Duitse Mercedes fora rond gevraagd. En beiden kwamen met het zelfde antwoord; het is helemaal geen remkrachtverdeler. Het betreft een hoogteregelaar van mijn automagische niveau-regeling. Maar dat brengt weer het volgende raadsel met zich mee, hoe kan dat werken als ik geen hydropneumatische vering heb :? Misschien dat dat er ooit onder heeft gezeten, maar nu in ieder geval niet meer. Nou goed, dat zoeken we morgen wel weer uit. Ik heb in ieder geval een onderdeel nummer, dus mocht het nodig zijn kan ik hem gewoon bij de MB dealer bestellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://images.worldcarfans.com/articles/2005/10/3/5051003.001/5051003.001.1M.jpg

Wat een gave auto is de W124 E500 toch. Ik blijf hem uber-geil vinden :9

[ Voor 14% gewijzigd door reuzekind op 23-02-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ben trouwens voor mijn mams een andere auto aan het zoeken ter vervanging van haar mondeo type 1. Ze rijdt hooguit 5k per jaar maar wil pertinent geen "kleine" auto. Ook zoekt ze een auto met klassieke lijnen.

Ik kom uit bij een W202 C180. Ik zoek iets onder de 5000 euro, met minder als 150K op de teller.
Zijn er nog "valkuilen" van dit type bekend? Waar roest? Elektra? Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:53

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Dan maar even een schaamteloze cross-post uit "show hier je auto" mijn E220D uit 96.
Ik was al wat langer op zoek naar een comfortabele grote auto en via een alfa 155 en vw passat station bij deze lieverd terecht gekomen.
Gekocht bij Impala in Zoetermeer met 166.000 km op de teller. Lichtbeige bekleding en van binnen en van buiten in nieuwstaat. Rechtsachter zat een parkeerdeuk, deze is vorige week uitgedeukt en opnieuw gespoten.

Het is officieel een W210, E220 D, aut5, airco (std), cruisecontrol, alarm en behoorlijk traag en relatief zuinig: 1:17. Wel de typische W210 roestpuntjes (ook behandeld en weggewerkt).

Wat vinden jullie er van?

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2qko5xy.jpg

640KB should be enough for everyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

nais!

kostda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2

A_De2

:X 10K voor deze staat en kilometerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:08

Maximus

There is no substitute

Wat kost zo'n auto nu in verzekering / wegenbelasting etc. Want de 2e hands kosten zijn, relatief gezien, niet heel hoog. Toch is het een uber luxe kar :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

teacher schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:12:
Ben trouwens voor mijn mams een andere auto aan het zoeken ter vervanging van haar mondeo type 1. Ze rijdt hooguit 5k per jaar maar wil pertinent geen "kleine" auto. Ook zoekt ze een auto met klassieke lijnen.

Ik kom uit bij een W202 C180. Ik zoek iets onder de 5000 euro, met minder als 150K op de teller.
Zijn er nog "valkuilen" van dit type bekend? Waar roest? Elektra? Ik hoor het graag :)
En gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/4644/dsc0016cd4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Maximus schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:00:
Wat kost zo'n auto nu in verzekering / wegenbelasting etc. Want de 2e hands kosten zijn, relatief gezien, niet heel hoog. Toch is het een uber luxe kar :)
Dat kan je toch opzoeken? De verzekering is voor iedereen anders namelijk. Belasting ligt er aan welk model je neemt en waar je woont.

Ik heb vannacht de nieuwe safetycar van de F1 zien rondrijden (de nieuwe SL met wat modificaties), maar man o man wat is dat ding lelijk zeg. :X Op onderstaande foto valt het nog enigszins mee, maar als je dat ding op je tv voorbij ziet komen. :/ Die neus is echt te lomp.
Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.com/imagesDB/640/83101122526_amg.jpg
Toen ik voor het eerst foto's zag van de gefacelifte SL moest ik ook echt een traantje laten. ;( Wat hebben ze dat ding verknald zeg. En de SL vond ik altijd enorm veel klasse hebben.

Sowieso vind ik dat Mercedes met een aantal modellen tegenwoordig weer erg lomp te werk gaat qua styling. En zeker bij de AMG modellen.

[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 16-03-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:50:
[...]

Dat kan je toch opzoeken? De verzekering is voor iedereen anders namelijk. Belasting ligt er aan welk model je neemt en waar je woont.

Ik heb vannacht de nieuwe safetycar van de F1 zien rondrijden (de nieuwe SL met wat modificaties), maar man o man wat is dat ding lelijk zeg. :X Op onderstaande foto valt het nog enigszins mee, maar als je dat ding op je tv voorbij ziet komen. :/ Die neus is echt te lomp.
[afbeelding]
Toen ik voor het eerst foto's zag van de gefacelifte SL moest ik ook echt een traantje laten. ;( Wat hebben ze dat ding verknald zeg. En de SL vond ik altijd enorm veel klasse hebben.

Sowieso vind ik dat Mercedes met een aantal modellen tegenwoordig weer erg lomp te werk gaat qua styling. En zeker bij de AMG modellen.
Ik vind wel tof wat ze gedaan hebben. Nu is je Mercedes direct een kamperhok, en hoef je er niet eerst 20 jaar op te wachten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2

A_De2

Maximus schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:00:
De verzekering en wegenbelasting kan je idd makkelijk zelf opzoeken. Wat betreft de "uber luxe kar" kan deze redelijk goed meekomen met nieuwe auto's. Als je bedenkt dat mijn auto van december 1996 is:
- Airco (links/rechts gescheiden)
- 4x electrische ramen
- 2x front-airbags
- 2x side-airbags
- ABS/ASR (vanwege het ronduit brute motorvermogen...)
- 5-traps automaat
- hoofdsteunen achter (middels een knopje op het dashboard wegklapbaar :P)
- 10 speakers
- Middenarmsteun voor en achter, voor ook gekoeld :)
- Centrale deurvergrendeling met alarm en afstandbediening
- lichtmetalen velgen
- mistlampen voor/achter

Maar het mooiste vind ik eigenlijk die ster voor op de neus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brute motorvermogen? een E220? Dat bedoel je sarcastisch hoop ik? 95pk op bijna 2 ton is niet echt veel zeg maar :X

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ach, het komt vooruit. Waar ik de de geshowde bak zou willen veranderen zijn de standaard velgen. Dat is precies waar ik een W202 pruim of niet (dik en fout -> ok, standaard -> doe maar niet). Overigens geldt dat meer in het algemeen voor Mercedes :7 Fout of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2

A_De2

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:29:
Brute motorvermogen? een E220? Dat bedoel je sarcastisch hoop ik? 95pk op bijna 2 ton is niet echt veel zeg maar :X
Hahaha, 95 pk en 150 Nm op 1395 kg (volgens kenteken) is natuurlijk niet bruut :) 0-100 in 3 volledige kalenderweken (of 17,4 seconden, wat er het eerst op de agenda verschijnt wint)

Het is is idd wat sarcastisch en als zelfspot. Scherp opgemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2

A_De2

Wekkel schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:52:
Ach, het komt vooruit. Waar ik de de geshowde bak zou willen veranderen zijn de standaard velgen. Dat is precies waar ik een W202 pruim of niet (dik en fout -> ok, standaard -> doe maar niet). Overigens geldt dat meer in het algemeen voor Mercedes :7 Fout of niet.
De velgen is idd het enige wat ik nog zou willen veranderen. Wat ik alleen absoluut niet wil, is dat dit een "foute" auto wordt. Andere velgen, een maatje groter en breder ok maar dan wel stijlvol. Tot nu toe niet echt iets passend tegen gekomen.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_De2 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:10:
[...]

De velgen is idd het enige wat ik nog zou willen veranderen. Wat ik alleen absoluut niet wil, is dat dit een "foute" auto wordt. Andere velgen, een maatje groter en breder ok maar dan wel stijlvol. Tot nu toe niet echt iets passend tegen gekomen.

Suggesties?
Monoblock II 18", die orgineel op de e55 geleverd zijn. Heb overigens nog een setje liggen :+
A_De2 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:09:
[...]

Hahaha, 95 pk en 150 Nm op 1395 kg (volgens kenteken) is natuurlijk niet bruut :) 0-100 in 3 volledige kalenderweken (of 17,4 seconden, wat er het eerst op de agenda verschijnt wint)

Het is is idd wat sarcastisch en als zelfspot. Scherp opgemerkt :)
Buiten dat is de W210 een van mijn favoriete mercs, zelf zou ik een 420 combi hebben genomen, maargoed, ben ook wat verwend met mijn SEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb nog gekeken naar een 420 combi (op Internet), maar deze waren mij nog wat te duur. Enorme lijkenkist, maar inderdaad.... 'enorm'.

Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/241/benzo01gk2.jpg
Deze velgen zijn vrij tijdloos en best wel sjiek. Je ziet ze wel veel, dus ze zouden goed verkrijgbaar moeten zijn via marktplaats of zo.

Zelf hou ik van wat fouter spul.
Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/7408/benzo02ou3.jpg
Dit is nog netjes.
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/3020/41615347fullbj5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/7459/e50good186cj4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/1041/p412166124cw4.jpg
Dit niet meer, en dat vind ik wel mooi (hoe dikker de velgrand, hoe beter).

Zo wordt een Benz wel ineens mooi. Uiteindelijk rij je toch 90% van de tijd met constante snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Geil hoor die velgen hierboven. In het zwart ziet het er ook :9 uit

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/7857/park6gp2.jpg
A_De2 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:51:
Dan maar even een schaamteloze cross-post uit "show hier je auto" mijn E220D uit 96.
Ik was al wat langer op zoek naar een comfortabele grote auto en via een alfa 155 en vw passat station bij deze lieverd terecht gekomen.
Gekocht bij Impala in Zoetermeer met 166.000 km op de teller. Lichtbeige bekleding en van binnen en van buiten in nieuwstaat. Rechtsachter zat een parkeerdeuk, deze is vorige week uitgedeukt en opnieuw gespoten.

Het is officieel een W210, E220 D, aut5, airco (std), cruisecontrol, alarm en behoorlijk traag en relatief zuinig: 1:17. Wel de typische W210 roestpuntjes (ook behandeld en weggewerkt).

Wat vinden jullie er van?

[afbeelding]
Goed als ik hem aan de TS toevoeg?
Feli. Er zijn volgens mij niet echt bekende minpunten bekend? Of heb jij er tijdens je zoektocht nog wat kunnen vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door reuzekind op 19-03-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2

A_De2

Ja hoor, voeg maar toe aan de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reuzekind schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:29:
Geil hoor die velgen hierboven. In het zwart ziet het er ook :9 uit

[afbeelding]

[...]
Hehe, dat nummerbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Me vader heeft een nieuwe Merc besteld. Hij heeft met veel plezier een C200 Cdi gereden en heeft nu een nieuwe C200 Cdi besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
De nieuwe C vind ik een stuk mooier tov de vorige!
Is van een Kiwi die auto, zit ook op het MB shop USA forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

reuzekind schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:29:

Feli. Er zijn volgens mij niet echt bekende minpunten bekend? Of heb jij er tijdens je zoektocht nog wat kunnen vinden?
Jawel hoor :)

Voornamelijk roest.. roest onder de deuren/deurrubbers, rondom de antenne voet, bij de sierlijst rondom het nummerbord achter, rondom kofferbakslot én de bij meer modellen bekende kriksteunen. Verder wat draagarmrubbers enzo, stuurkogels die snel slijten, stuurdemper.

En idd, de standaardvelgen zijn ehh.. standaard. Oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/5643/c1805zh2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ok, dat wist ik niet. Weer wat geleerd! En die velgen zien er idd stukken beter uit dan die wieldoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zulke velgen rijdt een vrij nieuwe en dikke C hier in de buurt me rond, en ook dan ziet het er prima uit.. Beetje dikke wagen, iets te grote velgen.. :9

Het zijn ze niet precies, maar bijna, een drieletterig Duits merk met een E erin geloof ik.. jammer dat die wagen sinds een paar maanden weg is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
At its Frankfurt introduction last year, the BRABUS Bullit was positioned as the tuner's ultimate "sleeper." Painted a fairly standard-looking gray with subdued black wheels and carbon-fiber accents, the Bullit did differ from some of BRABUS' more wildly extroverted vehicles, which scream "SUPER TUNER! LOOK AT ME!" That's not to say that the Bullit doesn't have the creds, though -- a 720-horsepower twin-turbo V12 with torque electronically limited to 811 lb-ft will certainly get the job done. (Sans the electronic safety net, it produces 974 lb-ft, in case you were wondering. Tires become one with the ozone layer at the mere thought of this.)

For Geneva this year, BRABUS is bringing the Bullitt Black Arrow. What's different about it? Not much, except that its matte black finish transforms it from "sleeper" to outright "stealth fighter." You can almost imagine the finish absorbing police radar and dissipating it as the Bullit screams past Johnny Law at 224 mph. Time to call in the chopper, officer -- you're not catching this one on four wheels. Still, in the end, the Black Arrow is essentially just a paint package for an already super-mega-double-secret-handshake special edition tuner car. And it's got a price to match --€ 348,000 (same as the regular Bullit).
http://www.autoblog.com/2...k-arrow-to-attack-geneva/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PH1peUQa0Ddj5oBM4KwxQsfP/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yzRc5o3HBTUHbCFopaeV6sI8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RhfN7jRr3V4tHPvWoK55UVgi/full.jpg

Allemaal klikbaar

Ziet er goed uit wat mij betreft! Heel stoer dat mat zwarte.

[ Voor 3% gewijzigd door reuzekind op 21-03-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik kwam nog een W220 tegen met de velgen van de huidige E-serie. Ziet er wel netjes uit, maar niet mijn ding.
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/1849/merc02uf2.jpg

Het betere spul is het oudere spul. Heel erg populair de laatste jaren, zo lijkt het.
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/9475/merc01jp3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

TheZeroorez schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:50:
Zulke velgen rijdt een vrij nieuwe en dikke C hier in de buurt me rond, en ook dan ziet het er prima uit.. Beetje dikke wagen, iets te grote velgen.. :9

Het zijn ze niet precies, maar bijna, een drieletterig Duits merk met een E erin geloof ik.. jammer dat die wagen sinds een paar maanden weg is :/
AMGÉ? :P Nee....misschien bedoel je MAE? Hoewel ik dat echt een verschrikkelijk tuningbedrijf vind. Maar misschien hebben ze ook wel één setje mooie velgen. ;)

Edit: AMGÉ is 4 letters! 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 23-03-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:16:
Ik kwam nog een W210 tegen met de velgen van de huidige E-serie. Ziet er wel netjes uit, maar niet mijn ding.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Eehm, ik ben dan ook meer van het oude spul :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 23:14
Oude sterretjes O+

Vraagje aan de W123 rijders hier, denken jullie dat het mogelijk is voor een budget van +/- 4000 euro een roestvrije, in goede staat verkerende 300D te krijgen? Exporteren vanuit buitenland (Duitsland) is eventueel ook een optie.

Ik ben namelijk op zoek naar een leuke oldtimer die we (pa en ik) vrij goedkoop kunnen rijden en onderhouden naast de gewone auto. De het-is-mooi-weer-dus-we-gaan-een-tochtje-maken-auto als het ware, en daarbij nog de auto die ik mee kan nemen als de andere in gebruik is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Cyclonist schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:10:
Oude sterretjes O+

Vraagje aan de W123 rijders hier, denken jullie dat het mogelijk is voor een budget van +/- 4000 euro een roestvrije, in goede staat verkerende 300D te krijgen? Exporteren vanuit buitenland (Duitsland) is eventueel ook een optie.
Nee. Een auto zoals jij hem zoekt kost je zeker het dubbele.

In redelijke staat - met wat werk lukt dan wel. Maar dan nog is een 300d de meest gezochte en zijn geld waard. De duitsers weten dat ondertussen ook. En "roestvrij" is een utopie; zelfs de jongste W123 is nu 23 jaar oud. De meeste kans op de minste roest maak je door een franse (zoals ik heb) of zwitserse auto te zoeken.

Andere optie: 240d, of een 230 met M102 motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
teacher schreef op maandag 24 maart 2008 @ 01:27:
[...]

Nee. Een auto zoals jij hem zoekt kost je zeker het dubbele.

In redelijke staat - met wat werk lukt dan wel. Maar dan nog is een 300d de meest gezochte en zijn geld waard. De duitsers weten dat ondertussen ook. En "roestvrij" is een utopie; zelfs de jongste W123 is nu 23 jaar oud.
Ik heb hier als ex-W123 eigenaar weinig tot niks aan toe tevoegen.

Meer info kun je vinden op http://w123club.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
TheZeroorez schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:50:

AEZ misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
a.s. zaterdag gaan we de nieuwe C200 estate avantgarde ophalen.
ben wel benieuwd naar het interieur en de audio command met navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:54
Cyclonist schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:10:
Oude sterretjes O+

Ik ben namelijk op zoek naar een leuke oldtimer die we (pa en ik) vrij goedkoop kunnen rijden en onderhouden naast de gewone auto. De het-is-mooi-weer-dus-we-gaan-een-tochtje-maken-auto als het ware, en daarbij nog de auto die ik mee kan nemen als de andere in gebruik is :+
Wat nog wel een optie is om een 300D uit Amerika te halen, daar zijn ze wel roestvrij te vinden, maar je betaald er wel de hoofdprijs voor maar dan heb je natuurlijk wel wat.
En waarom een 300D? Ik snap dat een 5-cilinder Diesel mooier klinkt als een 4-cilinder maar kwa verbruik ga je natuurlijk ook omhoog.
Want ook een mooie optie is om een 280 op LPG (geen E want injectie moter op LPG is geen rooskleurige combinatie) te nemen.

En roestvrij in Europa zal je in princiepe niet tegenkomen vooral niet met de W123 die zijn motorisch etc niet stuk te krijgen, maar het blikwerk laat na tijd wel de wensen over.

En wel mooi dat er voor dit prachtige merk ook een Topic reeks is geopend ik ben 3 jaar in bezit van een rijbewijs en heb inmiddels deze wagen gehad;
2X 200D W123
1x 230 W123
1x 280E W123
1x 300D W123
1x 220D Automatic W115
2X 200D W124

En sinds 2 weken een in concour staat verkerende W124 uit 1988
Afbeeldingslocatie: http://pics.auto-commerce.nl/ac1710/foto/120333152701.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pics.auto-commerce.nl/ac1710/foto/120333152702.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pics.auto-commerce.nl/ac1710/foto/120333152719.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pics.auto-commerce.nl/ac1710/foto/120333152714.JPG
Info

Opties en Extra's:
# Km stand 118.000
# Bestuurdersstoel hoogte verstelbaar
# Centr. deurvergr., handbd.
# El. verstelbare spiegels
# Mistlampen
# Radio/CD
# Rokersvrije auto
# Schuif-kanteldak electrisch
# Stoelverwarming voor
# Stuurbekrachtiging
# Trekhaak, vast
# Warmtewerend getint glas

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Nog iets heel anders, wie heeft er ervaring met een W126 op LPG ik zou graag een standaard 280 uit Duitsland willen halen binnen een jaar en daar LPG inlaten bouwen.
Maar aangezien ik zeer slechte ervaring had met mijn W123 280E (injectie is al een stuk moeilijker uiteraard).
Want er moeten zowieso harde kleppen in, maar wat is er nog meer noodzakelijk kwa aanpassen? Want van een stel kromme kleppen wordt je niet blij...

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, lopen (t.e.m. de 560) goed op LPG, mits goed geinstalleerd. Een goede inbouwer met ontzettend veel ervaring met deze auto's (o.a. de mijne, maar wil er zelf (nog) geen LPG in vanwege de weinige kilometers) is Iwema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ik ben er zelf geen voorstander van. Het gebruikte injectie systeem van Bosch, K-Jetronic, is heel backfire gevoelig. Dit kan je redelijk ondervangen door hem op LPG lekker rijk af te stellen, maar de kans blijft aanwezig. Dus uitkijken met hoge toeren.
Kleppen zal niet zo'n heel groot probleem zijn, de W126 is vanaf het begin al met geharde kleppen uitgevoerd. Evenals, volgens mij allemaal, zelfstellende kleppen.
Ander nadeel van K-jetronic is dat het er niet tegen kan om droog te staan, dus rij ej veel op LPG krijg je problemen als je op benzine wilt rijden.

Misschien is een W126 300SD een alternatief. 5 cilinder turbodiesel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
reuzekind schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:37:
Ik ben er zelf geen voorstander van. Het gebruikte injectie systeem van Bosch, K-Jetronic, is heel backfire gevoelig. Dit kan je redelijk ondervangen door hem op LPG lekker rijk af te stellen, maar de kans blijft aanwezig. Dus uitkijken met hoge toeren.
Kleppen zal niet zo'n heel groot probleem zijn, de W126 is vanaf het begin al met geharde kleppen uitgevoerd. Evenals, volgens mij allemaal, zelfstellende kleppen.
Ander nadeel van K-jetronic is dat het er niet tegen kan om droog te staan, dus rij ej veel op LPG krijg je problemen als je op benzine wilt rijden.

Misschien is een W126 300SD een alternatief. 5 cilinder turbodiesel :)
Een W126 in Diesel uitvoering is natuurlijk prachtig, maar helaas veel te duur vergeleken bij een simpele 280 uitvoering. Vandaar dat ik een Benzine met LPG installatie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom neem je dan geen 280S? Dus zonder injectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:08:
Waarom neem je dan geen 280S? Dus zonder injectie?
Die wil ik in principe ook maar zit hier ook niet het M110 blok in zoals de W123 280E (of had de W116 280 deze)?
Daar heb ik geen goede ervaringen mee gehad op LPG, en daarom wil ik het meteen goed aanpakken met geharde kleppen, harde kleppendeksel eventueel nog tips van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
In de W126 280S zit een M110 motor, de M110.924. Deze motoren hebben een Pyrburg of Solex carburateur. De M110 met carburateur zit niet in de W123 280E, daar zit namelijk een M110.981 in, maar wel in de 280, waar een M110.923 in ligt. De E staat namelijk voor Einspritzung (injectie), en het betreft hier een carburateur motor :)

Zal ik je auto trouwens toevoegen aan de TS? :)

[ Voor 20% gewijzigd door reuzekind op 01-04-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Hari-Bo schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:50:
[...]

Wat nog wel een optie is om een 300D uit Amerika te halen, daar zijn ze wel roestvrij te vinden, maar je betaald er wel de hoofdprijs voor maar dan heb je natuurlijk wel wat.
Ok, maar dan moet je ook incalculeren dat de boel veel te lijden heeft gehad van de zon (lak weg, dashboard kapot, rugleuning bovenop gescheurd), dat je de koplampen moet wisselen en dat de automatische airco een doos van pandora is.

Overigens, die w124 ziet er echt nog netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07 15:44
Ik rij zelf met een W124 250d en die heeft nergens enige vorm van roest. De auto heeft wel 10 jaar in een verwarmde garage gestaan maar nu ik ermee rij staat die al 6 jaar buiten. Ik dacht juist dat deze reeks net als de W123 een van de laatste degelijke mercedessen waren die weinig last hadden van roest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
teacher schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:48:
[...]

Ok, maar dan moet je ook incalculeren dat de boel veel te lijden heeft gehad van de zon (lak weg, dashboard kapot, rugleuning bovenop gescheurd), dat je de koplampen moet wisselen en dat de automatische airco een doos van pandora is.

Overigens, die w124 ziet er echt nog netjes uit!
Daar heb je gelijk in, neem vooral geen blauw dashboard deze scheuren altijd in de hitte. En ze zijn niet getectileerd, maar als ik bij sommige importeurs kijk zijn die dingen in zeer nette staat, en met de zwakke dollar koers is het overwegen wel waard.

En de W124 ziet er inderdaad nog netjes uit, helemaal in concour staat net of deze auto uit de fabriek komt rollen geen deuk/kras/roest te vinden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 23:14
Hmm da's wel jammer dan.. Maar een 300D met enige (normale) roest, die nog goed te rijden is zonder problemen bij de APK, die moet je toch wel kunnen vinden voor 4000 bij onze oosterburen?

Met een 300D kun je nog redelijk mee in het huidige verkeer, met een 240D of 200D heb je echt een langzame schildpad.. ;)

Mocht ik een 240D tegen komen in goede staat voor een mooie prijs, is dat natuurlijk ook geen verkeerde keuze idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Cyclonist schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:57:
Hmm da's wel jammer dan.. Maar een 300D met enige (normale) roest, die nog goed te rijden is zonder problemen bij de APK, die moet je toch wel kunnen vinden voor 4000 bij onze oosterburen?

Met een 300D kun je nog redelijk mee in het huidige verkeer, met een 240D of 200D heb je echt een langzame schildpad.. ;)

Mocht ik een 240D tegen komen in goede staat voor een mooie prijs, is dat natuurlijk ook geen verkeerde keuze idd :)
Een 300D maar welk model? De W124 zal je genoeg vinden, maar het aanbod van (goede) W123'ers worden schaarser en prijziger.
Een 300D heeft idd meer vermogen (5 of 6-cilinder diesel net welk model je neemt), maar verbruikt ook een stuk meer.
Bijv een W124 300D verbruikt rond de 1:12~15 en met mijn 200D (4-bak) haal ik 1:16~1:20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
601jean schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:47:
Ik dacht juist dat deze reeks net als de W123 een van de laatste degelijke mercedessen waren die weinig last hadden van roest.
Ik wist niet dat de huidige Mercedessen een roestprobleem hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Cyclonist schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:57:
Dat zou op zich wel kunnen. Misschien nog wel voor ietsje minder ook. Maar het eerste wat je dan moet doen is de roest aanpakken en de boel in de dinitrol zetten. Anders zie je in 3 jaar tijd je auto verkruimelen. Roest is triestheid, en je wint het er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beuzelarij schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:07:
[...]

Ik wist niet dat de huidige Mercedessen een roestprobleem hebben? :?
De huidige zijn daar nog te huidig voor, de w210 bijvoorbeeld roest al weg op de folder na 8 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:24:
[...]

De huidige zijn daar nog te huidig voor, de w210 bijvoorbeeld roest al weg op de folder na 8 jaar.
Idd en op elektronisch vlak was het ook om te huilen wat een storingen, dat was gewoon niet ster-waardig zeg maar. ;(
Terwijl het model wel prachtig was. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
reuzekind schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:22:
In de W126 280S zit een M110 motor, de M110.924. Deze motoren hebben een Pyrburg of Solex carburateur. De M110 met carburateur zit niet in de W123 280E, daar zit namelijk een M110.981 in, maar wel in de 280, waar een M110.923 in ligt. De E staat namelijk voor Einspritzung (injectie), en het betreft hier een carburateur motor :)

Zal ik je auto trouwens toevoegen aan de TS? :)
Lees het nu net pas. :D
maar je mag mijn wagen natuurlijk toevoegen aan de TS alleen moet ik de afbeeldingen dan wel even op mijn eigen host zetten (omdat dit direct gelinkt is vanaf site van de verkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2

A_De2

De W210 va na de facelift is het elektronische probleem. Volgens mij is Mercedes toen op het bus systeem overgestapt. Mijn W210 heeft er geen last van. Wel is het roestduiveltje aanwezig, al is die van mij op roest helemaal bijgewerkt. Deursponningen en het contactslot van de achterklep zijn zowiezo de zwakke plekken.
Ook heb ik gekozen voor een W210 van voor de facelift vanwege de "oude" diesel, de non-cdi dus. Verstuivers van een cdi zijn duur. 400-500 euro per stuk en vaak gaan ze snel achter elkaar. Maar ja, je moet dan geen haast hebben he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Wat ik trouwens laatst ook zag op marktplaats? was een facelift kit van een W124 naar W210 voorkant.
Deze heb namelijk ook een keer zien rijden in Duitsland, op zich wel een maf gezicht een W124 zijkant/achterkant en een W210 voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zie je ook wel eens op SL's, Ziet er niet totaal niet uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zo slecht vind ik de W124->W210 kit niet. Alleen aan de achterkant zie je echt dat het mis is, net als de hoekige raamstijlen. Er geld voor neerplempen zou ik in ieder geval nooit doen (en het lijkt er dan op dat je die omgebouwde Benz dan ook totaal op moet rijden, wie wil 'm kopen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Hari-Bo schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:44:
[...]

Lees het nu net pas. :D
maar je mag mijn wagen natuurlijk toevoegen aan de TS alleen moet ik de afbeeldingen dan wel even op mijn eigen host zetten (omdat dit direct gelinkt is vanaf site van de verkoper).
Ik had het ook later ge-edit :+ Ik ben zo vrij geweest hem op mijn host te zetten, neem aan dat je daar geen problemen mee hebt? en heb hem toegevoegd aan de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
reuzekind schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:01:
[...]

Ik had het ook later ge-edit :+ Ik ben zo vrij geweest hem op mijn host te zetten, neem aan dat je daar geen problemen mee hebt? en heb hem toegevoegd aan de TS :)
Natuurlijk heb ik daar geen problemen mee, vind het mooi dat mijn koets ook is toegevoegd aan de TS. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
En vanaf Augustus in de oldtimer all-risk verzekering. d:)b
Nee ik heb geen 2e auto en de premie is slechts 2,5% van de taxatie waarde *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Kan dat al vanaf 20 jaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Klopt en vanaf 25 jaar wegenbelasting vrij (maar dat ga ik met deze auto niet halen). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:49
Ah, de W124...schitterende auto. Niet eens zozeer qua looks oid, maar hij is gewoon zo bruut, zo groot, zo absurd eigenlijk. Kan me een artikel in een autoblad herinneren waarin dit model de "Kathedraal" genoemd werdt. Tot op de dag van vandaag moet ik daar iedere keer weer aan denken als ik een W124 zie :)

Vanmiddag trouwens even in een S600 gereden(vorige model, facelift) van een klant van mn vader. Mijn vader heeft zelf een S320 CDI en die rijdt heerlijk, maar het verschil is toch wel enorm. Zowel qua looks als rij-eigenschappen

De huidige 320 van mn vader is al zn tweede(hij heeft een eigen bedrijf voor directie vervoer/taxi) en momenteel alweer meer dan 350.000km op de klok. De vorige ging weg na meer dan 420.000km _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Heb je het niet toevallig over de W140?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

"We're sorry, this video is no longer available."

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Apart hier doet hij het wel. Misschien omdat hij hier nog in m'n cache zit, en embedding op youtube uitgeschakeld is.

Dan maar een link: http://www.youtube.com/watch?v=CBZLsEMth-Y :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
2 weken geleden is m'n nieuwe Benz binnengekomen in Rotterdam. Heb hem geïmporteerd vanuit de USA, aangezien de 300SD alleen daar op de markt is gebracht. Vandaag heb ik hem gepolijst, en gelijk even foto's gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fXwrvPUVa1jvgty4pIt5biA9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JETzKDyl7e0NjImRbPZMroZ1/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pJ6JVIvC9BUQjlPyS3NAoOR4/full.jpg

En nog wat interieur foto's :) Ik wilde per sé leer hebben, dus dat was even zoeken. De meeste zijn namelijk met MB-tex uitgevoerd, een soort skai.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AfBEEljnx7PdJ6MlutCjFwHo/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FzUuhRNW3WTg8F6Key0svD0t/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door reuzekind op 05-05-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb een chip gekocht bij Kicherer, en ze willen deze gratis inbouwen. Probleem is alleen dat ik er 800km enkele reis voor zou moeten afleggen en ik heb mijn eco-chip juist gekocht om minder brandstof te verstoken.
Nu heb ik een beschrijving van hen ontvangen, maar ik weet niet wat de rail-druck-sensor stekker te vinden is. Hier heb ik Kicherer al over gebeld, maar zij hadden alleen maar benzine modellen staan op het moment en ze konden dus niet ff een fotootje sturen.... :(

Kan iemand mij vertellen hoe deze stekker eruit ziet, en waar ik deze vind?!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

reuzekind schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:51:
2 weken geleden is m'n nieuwe Benz binnengekomen in Rotterdam. Heb hem geïmporteerd vanuit de USA, aangezien de 300SD alleen daar op de markt is gebracht. Vandaag heb ik hem gepolijst, en gelijk even foto's gemaakt :)
Haal je die (IMHO ongeloofelijk lelijke) dubbele koplampen er nog af of blijf je er zo mee rijden?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Da's een kenmerk van een "amerikaan" hè, hoort er een beetje bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Maasluip schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:13:
[...]

Haal je die (IMHO ongeloofelijk lelijke) dubbele koplampen er nog af of blijf je er zo mee rijden?
Ik denk dat ik tzt inderdaad ga kijken voor normale koplampen. Die vind ik mooier, alhoewel dit me ook niet echt stoort. Die gesealde koplampen zijn inderdaad wel een kenmerk voor het 'amerikaans' zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Het onderscheid je auto wel, anders is het ook zon 13 in een dozijn turkenbak.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reuzekind schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:51:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En nog wat interieur foto's :) Ik wilde per sé leer hebben, dus dat was even zoeken. De meeste zijn namelijk met MB-tex uitgevoerd, een soort skai.

[afbeelding]

[afbeelding]
Vraag me af hoeveel was je kwijt aan vervoer van VS naar Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Voor de kale verscheping was ik 1095 USD kwijt, daar kwam nog papierwerk bij en kwam ik uiteindelijk op 1400 USD. Achteraf is in Nederland gebleken dat ik bij invoer ook importheffingen en BTW over het transport van de US naar Rotterdam moest betalen, en niet alleen over de auto zelf. Absurd eigenlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Mijn Benz is 2 weken terug getaxeerd (omdat ik deze dan all-risk oldtimer kan verzekeren).
Voor het mooie ronde getal van 7000 Euro, wat een geld, maar de taxateur gaf al aan dat deze wagen in uitmuntende staat verkeerd zowel interieur/carrosserie en lak/blikwerk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Dat is een hele nette prijs! :) Mocht je zelf een taxateur uitzoeken, of wijst de verzekeringsmaatschappij deze aan? Aangezien ik mijn SD ook all-risk wil verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
reuzekind schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:49:
Dat is een hele nette prijs! :) Mocht je zelf een taxateur uitzoeken, of wijst de verzekeringsmaatschappij deze aan? Aangezien ik mijn SD ook all-risk wil verzekeren.
Ik heb deze gekregen van mijn verzekering maatschappij (nee is geen spam, want is niet in mijn voordeel) deze is zeer goedkoop en komt zelfs bij je thuis taxeren voor 130 Euro incl, en deze man heeft echt verstand van zake.
http://www.steijntaxaties.nl/

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.