Cyclonist schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:10:
Oude sterretjes
Vraagje aan de W123 rijders hier, denken jullie dat het mogelijk is voor een budget van +/- 4000 euro een roestvrije, in goede staat verkerende 300D te krijgen? Exporteren vanuit buitenland (Duitsland) is eventueel ook een optie.
Ik ben namelijk op zoek naar een leuke oldtimer die we (pa en ik) vrij goedkoop kunnen rijden en onderhouden naast de gewone auto. De het-is-mooi-weer-dus-we-gaan-een-tochtje-maken-auto als het ware, en daarbij nog de auto die ik mee kan nemen als de andere in gebruik is

Wat nog wel een optie is om een 300D uit Amerika te halen, daar zijn ze wel roestvrij te vinden, maar je betaald er wel de hoofdprijs voor maar dan heb je natuurlijk wel wat.
En waarom een 300D? Ik snap dat een 5-cilinder Diesel mooier klinkt als een 4-cilinder maar kwa verbruik ga je natuurlijk ook omhoog.
Want ook een mooie optie is om een 280 op LPG (geen E want injectie moter op LPG is geen rooskleurige combinatie) te nemen.
En roestvrij in Europa zal je in princiepe niet tegenkomen vooral niet met de W123 die zijn motorisch etc niet stuk te krijgen, maar het blikwerk laat na tijd wel de wensen over.
En wel mooi dat er voor dit prachtige merk ook een Topic reeks is geopend ik ben 3 jaar in bezit van een rijbewijs en heb inmiddels deze wagen gehad;
2X 200D W123
1x 230 W123
1x 280E W123
1x 300D W123
1x 220D Automatic W115
2X 200D W124
En sinds 2 weken een in concour staat verkerende W124 uit 1988

Info
Opties en Extra's:
# Km stand 118.000
# Bestuurdersstoel hoogte verstelbaar
# Centr. deurvergr., handbd.