Het grote Mercedes-Benz topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:
  • 157.960 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Ja tuurlijk, het is wel een mooie wagen, maar zoals bij elke wagen vind ik sommige dingen net wat minder. Wat me trouwens opvalt zijn die koplampen, die aan de zijkant meelopen met de lijn. Dat trucje doen ze bij BMW ook.

en het beste is gewoon uit die sloot blijven ;)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Wekkel schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:30:
Brrr, laat ik maar eens wat goede wagentjes tegenspammen.

De enige goede Benz, is een foute Benz:

[afbeelding]
[afbeelding]

E500
E500
E500
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo, weer genoeg fouts gespammed.
De 500E is zeker niet fout hoor ;) Persoonlijk vind ik het helemaal niet verkeerd die uitgeklopte wielkasten, aangezien het ook overeenkomt met de motor (ipv een gepimpte opel kadett 1.2). En als je dan nog bedenkt dat hij 326pk heeft, en 0-100 in 6 seconden doet, vind ik het een über wagen _/-\o_

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

E500 vind ik ook een uberwagen, doch veel te duur (een goed exemplaar gaat ruim over de €10.000 heen, daarvoor heb je genoeg alternatieven). SEC's zijn leuk, maar daarvan vind ik het aantal pk's wat tegenvallen t.o.v. de motor, het wordt eigenlijk wat te oud allemaal. De CLS vind ik als een van de weinige nieuwe Benzen een mooie, spannende auto.

Helaas nog onbetaalbaar ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Klopt, ze worden alleen maar duurder heb ik de indruk. Zoals meerdere Mercedessen als bijv. de 190E 2.5-16V. En wat betreft de SEC is het inderdaad qua pk's droevig gesteld, 5,6L V8 met maar 280 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Krijg nou wat! De nieuwe C-klasse wordt door BMW ontwikkeld:

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/9764/2070112003mini6lgv4.jpg

En nog wel door Mario Theissen in hoogsteigen persoon:

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/20/theissen1lgnd7.jpg

:D

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Wie wil er nu niet voor zo'n werk in een Mercedes rijden, zelfs iemand van BMW ;)

Wat vinden jullie van het nieuwe studiemodel van Mercedes?
De North American Auto Show in Detroit is een feest voor liefhebbers van opvallende concept cars. Ook Duitse merken presenteren er hun toekomstvisie, waaronder Mercedes-Benz. Maar verwacht van dit merk geen overdreven spoilers, felle kleuren of andere fratsen. De Concept Ocean Drive oogt zo serieus dat hij direct de showroom in lijkt te kunnen.

De Mercedes-Benz Concept Ocean Drive is een studiemodel van een vierdeurs cabriolet. Een studie die teruggrijpt op de vierdeurs cabrio’s waarmee het merk voornamelijk in de eerste helft van de vorige eeuw goed scoorde. Volgens Mercedes is het een ‘toonbeeld van elegantie, stijl en exclusiviteit’.

Gezien de forse afmetingen oogt het model inderdaad behoorlijk slank, hoewel het ook direct duidelijk maakt waarom een vierdeurs cabrio niet meer zo geliefd is: het dak heeft de maten van de overspanning van een klein treinstation.

Reken ook niet op opvallende gadgets, want er is vooral bestaande technologie toegepast. Zoals de Airscarf, een verwarmingssysteem waardoor je met geopende kap geen koude nek krijgt. Uiteraard voor alle vier inzittenden, want met z’n allen open rijden is leuk, maar achterpassagiers mogen natuurlijk geen stijve nek krijgen…
Afbeeldingslocatie: http://www.autokopen.nl/afbeeldingen/thumbnails/3660/3660_1_480.jpg?q=1168942082.8685

Afbeeldingslocatie: http://www.autokopen.nl/afbeeldingen/thumbnails/3660/3660_2_480.jpg?q=1168945646.9228

Afbeeldingslocatie: http://www.autokopen.nl/afbeeldingen/thumbnails/3660/3660_3_480.jpg?q=1168945657.1585

Ik vind hem wel erg geyl! Een 4-deurs cabrio is ook wel een hele verandering natuurlijk. Ben benieuwd wat de toekomst ons brengt als er besloten wordt het model in productie te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Mooie auto, maar in mijn ogen te weinig innovatief voor een studiemodel. En ik had ook liever een metalen (of wat voor harde stof dan ook) opvouwbaar dak gezien, want met zo'n stoffen dak hou je altijd meer windruis enzo.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
reuzekind schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:08:
Wat vinden jullie van het nieuwe studiemodel van Mercedes?
Als ik zoveel geld aan een auto zou besteden, zou het niet zo'n type (grote 4-deurs cabrio) auto worden. Maar voor een dergelijke auto ziet ie er zowel statig als elegant uit.
_Christiaan_ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:22:
En ik had ook liever een metalen (of wat voor harde stof dan ook) opvouwbaar dak gezien, want met zo'n stoffen dak hou je altijd meer windruis enzo.
Een "stoffen" dak is in deze klasse natuurlijk ook van zeer hoge kwaliteit. Er wordt (wellicht enkel door verkopers en mensen met geld :+ ) beweerd, dat zo'n stoffen dak meer het romantische/avontuurlijke van cabrio-rijden benadrukt. Bij Rolls-Royce claimen ze dat ze eigenlijk geen markt hebben voor een metalen klap-dak, omdat toekomstige eigenaren daarmee impliciet zouden aangeven, dat ze niet rijk genoeg zijn om zowel een gesloten als cabrio-uitvoering van een bepaalde auto te kunnen kopen.
Voor wat het waard is.....

Ikzelf zou niet snel een cabrio kopen, en anders zou het in die prijsklasse eerder een SL worden. Daar past een metalen klap-dak juist weer goed. Maar als je naar de verhoudingen van deze auto kijkt
Afbeeldingslocatie: http://www.autokopen.nl/afbeeldingen/thumbnails/3660/3660_1_480.jpg?q=1168942082.8685
zie je dat er gewoonweg geen ruimte is voor een metalen klapdak, zolang er riant plaats moet zijn voor 4 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 23:32
Eindelijk officiële foto's van de nieuwe Mercedes C-klasse W204

Classic
Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2070118.005/2070118.005.mini9L.jpg

Elegance
Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2070118.005/2070118.005.mini17L.jpg

Avantgarde
Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2070118.005/2070118.005.mini21L.jpg

AMG
Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2070118.005/2070118.005.mini6L.jpg

Interieur
Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2070118.005/2070118.005.mini8L.jpg

Via onderstaande link meer info en foto's
http://www.worldcarfans.c...mercedes-c-class-revealed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat vind ik dat een ongelovelijk lelijke auto geworden zeg, de voorkant is wel aardig, maar de achterkant en zijkant :X En het interieur lijkt tegenwoordig ook op een opel astra, waar is dat sjieke mercedes gebleven met ronde vormen...

Jammer van zo'n mooie auto, het huidige, nu oude, model vind ik echt heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het lijkt meer een Lexus dan een Benz :? Ergens heeft het wel iets weg van die ene tuner met zijn 'shark'-achtige frontjes.

Zijn er nog plaatjes van de achterkant?

edit:
gevonden

Afbeeldingslocatie: http://www.germancarfans.com/news/2070118.005/2070118.005.mini11L.jpg

Ford Mondeo? Het gaat weer wennen worden zie ik ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Wekkel op 19-01-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Hmmm, smaken verschillen, blijkt maar weer eens. Ik vind 'm schitterend.
Om een echt goede indruk te krijgen, moet je 'm denk ik wel in het echt zien. Voor dit moment ga ik er gemakshalve maar vanuit dat de materiaalkeuzes, afwerking en meer van dat soort dingen, allemaal in orde zijn.
Even terzijde: Officiële foto's van autofabrikanten zijn nagenoeg altijd "gemanipuleerd". Lengte-Breedte verhoudingen worden aangepast. Enerzijds om een auto een krachtiger voorkomen te doen geven, anderzijds omdat de perceptie van een auto doorgaans ook daadwerkelijk anders is bij een onbewerkte foto, en dus niet in overeenstemming met de werkelijkheid. Overigens denk ik dat mensen die zich wat meer voor auto's interesseren, zoals bezoekers van dit topic bijvoorbeeld, wel wat beter in staat zijn om in te schatten hoe een auto er daadwerkelijk uitziet. Maar toch, een E-klasse kijkt op onbewerkte (en soms zelfs ook op bewerkte) foto's vaak scheel, terwijl in het echt alles wel blijkt te kloppen.

Hoe dan ook, mij lijkt de nieuwe C-klasse zeer geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
De eerste C klasse die ik kan waarderen! Bij alle voorgaande modellen vond ik het altijd maar een model die je kocht omdat je geen E klasse kon kopen ;)

Kort door de bocht natuurlijk, maar ik vond de samengesmolten koplampen vrij lelijk en de combi kwam op me over als een net-niet E klasse. Deze vind ik met zijn sportievere karakter (net zoals de nieuwere Audi's) echt een klasse apart die niet vergeleken hoeft te worden met de E.

Hier nog een leuk artikel over de C: http://www.baantwente.nl/...11G0Z4HWB&cat=2&sub=2&id=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik vind em ook wel mooi, die C. Ik ben het eens met de poster hierboven^^

Dingen die ik niet mooi vind aan de nieuwe C: De achterkant, die vind ik een beetje te bekrompen.
En dat interieur! :X Alleen maar zwartzwartzwart en hier en daar wat chroom. Idd echt een beetje Opel-style. Wat ik wel waardeer is dat klapscherm (zal wel elektrisch zijn), dat is wel vet. Zal wel weer een dure optie zijn.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
_Christiaan_ schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:10:
Ik vind em ook wel mooi, die C. Ik ben het eens met de poster hierboven^^

Dingen die ik niet mooi vind aan de nieuwe C: De achterkant, die vind ik een beetje te bekrompen.
En dat interieur! :X Alleen maar zwartzwartzwart en hier en daar wat chroom. Idd echt een beetje Opel-style. Wat ik wel waardeer is dat klapscherm (zal wel elektrisch zijn), dat is wel vet. Zal wel weer een dure optie zijn.
Ach, anders neem je toch een ander interieur?

Afbeeldingslocatie: http://media.autobild.de/bild/3/0a24e2070b6de63503fec6bee9c6d443_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://news.auto.cz/img/galleries/03_45af20bf1c623.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Elimination op 19-01-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 13:27

jep

Mooie bak. Maar kan die kamp-ster er ook af? :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
jep schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:30:
Mooie bak. Maar kan die kamp-ster er ook af? :X :P
Nee, hij kan er niet af. Bij de avantgarde versie zit de ster in de grille en bij elegance doen ze hem erbovenop.

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h76/ahura929/cklass.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nu ik er wat langer naar kijkt, heeft die ster_in_grille wel iets weg van de oude SEC neus.

* Wekkel begint al iets van gewenning te ontwikkelen voor dit model :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Johan Hurkmans schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:52:
[...]

Nee, hij kan er niet af. Bij de avantgarde versie zit de ster in de grille en bij elegance doen ze hem erbovenop.

[afbeelding]
Geef mij een snijbrander, wedden dat die ster eraf kan? >:)

[serieus]Kan je niet de grille van de elegance kopen en die op je avantgarde zetten?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:58

janklp

FortyTwo Capital

Geweldig die nieuwe c-klasse. Super mooie bak! Tegenwoordig rijden we thuis de nieuwe e-klasse maar zal mn pa zeker aanraden ook eens naar de c 350 te kijken :) 272 pk is niet mis in zo'n wagen.

Die nieuwe 4 deurs cabrio is ook fantastisch. Heeft wel wat weg van de Bentley Azure.

Vind toch dat Mercedes tegenwoordig met kop en schouders boven BMW uitsteekt. Audi komt dan wel weer in de buurt van Mercedes, die maken toch ook fraaie wagens!

A-klasse > 1 serie
C-klasse > 3-serie
E-klasse > 5-serie
S-klasse >>>> 7-serie
ML > X5
SLK > z4
Nieuwe CL = 6 serie
B-klasse >> ??
R-klasse > ??
SLR >>>>> ???
CLS >>>> ??
GL >>>. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 18-06 09:57
Januszjes schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:29:
Geweldig die nieuwe c-klasse. Super mooie bak! Tegenwoordig rijden we thuis de nieuwe e-klasse maar zal mn pa zeker aanraden ook eens naar de c 350 te kijken :) 272 pk is niet mis in zo'n wagen.

Die nieuwe 4 deurs cabrio is ook fantastisch. Heeft wel wat weg van de Bentley Azure.

Vind toch dat Mercedes tegenwoordig met kop en schouders boven BMW uitsteekt. Audi komt dan wel weer in de buurt van Mercedes, die maken toch ook fraaie wagens!

A-klasse > 1 serie
C-klasse > 3-serie
E-klasse > 5-serie
S-klasse >>>> 7-serie
ML > X5
SLK > z4
Nieuwe CL = 6 serie
B-klasse >> ??
R-klasse > ??
SLR >>>>> ???
mwah, mercedes heeft als eerste van de grote 3 de stap gemaakt om zn modellengamma flink uit te breiden. bmw en audi volgen beiden het voorbeeld en komen ook met steeds meer tussenmodellen. het enige waar mercedes nog steeds heer en meester in is is om modellen snel te introduceren. steeds met een nieuw model is er vrijwel gelijktijdig een amg optie en even later volgen er nog een aantal verschillende motoren in het gamma.

zeker bmw doet er veel langer over om M versies uit te brengen, wat wel weer mee brengt dat die meer uitgebalanceerd zijn dan de amg tegenhangers.

vind deze nieuwe C klasse een mooie wagen maar die achterkant heeft het toch niet echt imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

bolleh schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:09:
[...]

mwah, mercedes heeft als eerste van de grote 3 de stap gemaakt om zn modellengamma flink uit te breiden. bmw en audi volgen beiden het voorbeeld en komen ook met steeds meer tussenmodellen. het enige waar mercedes nog steeds heer en meester in is is om modellen snel te introduceren. steeds met een nieuw model is er vrijwel gelijktijdig een amg optie en even later volgen er nog een aantal verschillende motoren in het gamma.
Dat is waar, maar dat neemt nog niet weg dat de modellen die BMW dan introduceert minder mooi zijn dat de concurrenten van Mercedes. Dat is gewoon wat mij opvalt. Vind de 6 serie van BMW wel echt superstrak, maarja dat is de nieuwe CL ook.

Oja, vergeet ik zomaar 2 fantastische wagens :D De CLS en de GL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Qua ontwerpen van konten vind ik dat Audi de beste is, van de 3 Duitse luxemerken. Vooral met die randjes van leds :>

Mercedes gaat nog wel, maar ik denk dat ze bij de nieuwe C expres die kont een beetje gaar hebben gemaakt, om extra te verduidelijken dat de C 'minder' is dan de E.

En BMW... Tja... Ik vind BMW en mooie konten niet meer samengaan.

[ Voor 91% gewijzigd door _Christiaan_ op 19-01-2007 20:14 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fe7bead3d7c27f4e8d3f74e43251bb8b/full.jpg

Ik vind hem goed gelukt. Je herkent duidelijk de nieuwe lijn van Mercedes erin die ze begonnen zijn met de S klasse. Zeker met het beige interieur dat even hier boven gepost is, heb je een hele mooie auto :) Ook al een foto gevonden van de T versie, die eind 2007 geïntroduceerd wordt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f2eef98da6e19708c57b888745a3acc8/full.jpg

Ik vind hem net niet. Door het wat hoekige design komt hij zo standaard over. Doet me een beetje denken aan Volvo of de Mitsubishi lancer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
laat maar :+

[ Voor 112% gewijzigd door bolleh op 19-01-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Afbeeldingslocatie: http://www.vendiauto.com/autonuove-imgs/Accord-tourer.jpg

Vind die station toch maar niets. Lijkt wel op de accord :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Volgens mij zijn dit geen foto's van de echte auto, maar impressies die maanden geleden door/in opdracht van autobladen e.d. zijn gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Beuzelarij schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:17:
[...]
Volgens mij zijn dit geen foto's van de echte auto, maar impressies die maanden geleden door/in opdracht van autobladen e.d. zijn gemaakt. :)
Ik denk het ook, die knipperlichten in de buitenspiegels zijn iig anders.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-06 23:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Januszjes schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:29:

A-klasse > 1 serie
C-klasse > 3-serie
E-klasse > 5-serie
S-klasse >>>> 7-serie
ML > X5
SLK > z4
Nieuwe CL = 6 serie
B-klasse >> ??
R-klasse > ??
SLR >>>>> ???
CLS >>>> ??
GL >>>. ??
Als je het succes van beide fabrikant zou afmeten aan de omvang van het modellenprogramma wint Mercedes inderdaad. De vraag is of BMW dat nodig heeft. Mercedessen zijn veel meer utiliteitsvoertuigen dan BMW's. Het zijn gezinswagens, directiewagens, taxi's, ambulances, terreinwagens en busjes. Bij BMW staan de bestuurder en het rijplezier centraal. Een traditionele mpv met een hoge mpv-daklijn past mijn inziens niet in het programma van BMW en zou afbreuk doen aan het sportieve en dynamische imago. Een terreinwagen heeft BMW ook niet nodig, suv's volstaan, eventueel met sportievere varianten zoals de X6 waarover gespeculeerd wordt. Een kleine suv is veel nuttiger en die heeft Mercedes dan weer (nog) niet.

De 6-serie is imo niet vergelijkbaar met de CL en ook niet met de CLS. De 6-serie is een GT, de CL een grote coupé die het onderscheidende uiterlijk van de 6-serie mist (CL leunt sterk op de S-klasse). Verder is de CL veel lomper in zowel afmetingen als gewicht.

In je vergelijking ontbreekt nog de Mini waarvoor MB geen goed alternatief heeft. De A-klasse is wel vergelijkbaar qua formaat maar mist uitstraling.

Verkooptechnisch doet BMW het de laatste jaren stukken beter dan Mercedes. De (nu oude) C-klasse verkoopt voor geen meter en je die dan ook nauwelijks modellen van recente bouwjaren rondrijden. Vorig jaar werden er drie keer zoveel 3-series als C-klassen verkocht. De 5-serie deed het beter dan de E-klasse en de 1-serie en Mini verkochten bij elkaar stukken beter dan de A- en B-klasse. Alleen de S en ML deed MB goede zaken.

Motorisch gezien heeft Mercedes z'n zaakjes wel aardig voor elkaar. Er zitten nog wel gaten in het programma, bijvoorbeeld een alternatief voor de 335i. De 335i is een stuk sneller dan een C350 (maar nauwelijks duurder) en nauwelijks trager dan een C 55 AMG ondanks het prijsverschil van ruim 30.000 euro. Ik vind die AMG-modellen trouwens ook niet veel meer voorstellen. Motorisch is het niet veel bijzonders. Een 5,4l V8 waar 367pk uit komt is geen technologisch hoogstandje. Dat ding in een (relatief) kleine auto zoals de C-klasse of SLK lepelen geeft al aan dat een optimale gewichtsverdeling kennelijk geen hoge prioriteit heeft gehad. Dat 6,3l V8 blok wordt ook maar gewoon overal ingelepeld. Als het in een A-klasse zou passen zou je 'm daar nog terugvinden.

De M-modellen van BMW zijn daarentegen zorgvuldig gebalanceerde bolides met een high-tech hoogtoerige motor die als geen ander het gevoel van een sportauto in een gebruiksvriendelijk package op de straat weten over te brengen.

Vormgeving is natuurlijk sterk persoonlijk. Ik denk niet dat veel mensen de huidige Mercedessen lelijk zullen vinden, maar ze zullen er ook niet stijl van achterover slaan. De vormgeving is nogal behoudend en het is (met uitzondering van een paar nichemodellen) nogal een eenheidsworst. Bij MB zie je telkens dezelfde vorm grille en koplampen terugkomen. De nieuwe C-klasse is feitelijk een heet gewassen S-klasse. Bij BMW hebben alle modellen een eigen gezicht en is de variatie veel groter.

Waar MB het nog wel het meest op verliest is imago. Als fabrikant van massaproducten zou je mijn inziens alle leeftijdsgroepen moeten aanspreken om het grootst mogelijke succes te behalen, maar Mercedes heeft gewoon géén aantrekkingskracht op jongere kopers. Iemand van eind 20 of begin 30 die carrière maakt en een mooie leasewagen van rond de 35K mag uitzoeken loopt bij Audi binnen voor een A3, gaat naar de Volvo-dealer voor een C30 of naar BMW voor een Mini of 1-serie. Er is geen haar op zo iemands hoofd die eraan denkt om het bejaardenwagentje of de gezinsauto van Mercedes uit te zoeken. Ondanks alle inspanningen in o.a. de F1 en de DTM heb ik ook grootse moeite om Mercedes te associëren met sportiviteit en dynamiek. BMW en Audi hebben die associatie wel en die liggen dan ook veel beter bij de doelgroep onder 45 jaar. BMW heeft juist op het gebied van imago de laatste jaren (sinds de eerste auto's volgens de nieuwe designtaal van Bangle en sinds de Mini op de markt is) grote stappen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
In grote lijnen ben ik het wel met je eens hoor Femme, maar er zijn toch wat dingen bij waar ik anders over denk :)

De Cl lomper qua gewicht en afmetingen dan een 6 serie? Ligt er aan welke je vergelijkt. Vergelijk je het nieuwe model, geef ik je gelijk. Maar neem je het model uit 2002, de C215, dan verschilt het allemaal niet echt veel hoor. Mercedes zit met de CL net of 2 jaar voor de introductie van de 6 of 2 jaar na de introductie. Dus het is afwachten of BMW misschien in 2008 ook met een nieuwe 6 komt, en wat die van plan is.

De vergelijking tussen een 335i en een C350 gaat voor mij niet op. Je vergelijkt een twinturbo motor met een normale motor. Dan vind ik het Mercedes nog redelijk doen met z'n 272PK uit een 3,6l V6.

Iets wat me opvalt bij de BMW is juist dat dat aparte dat de 3/5/7 serie had weg is. Ik vind ze steeds meer op elkaar lijken, ik moest in het begin zeker een paar keer goed kijken of het nu een 5 serie of een 7 serie was. Maar dat kan, zoals je al aangaf, best een persoonlijk iets zijn en had jij het bij Mercedes :)
Beuzelarij schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:17:
[...]
Ah daar kan je best eens gelijk in hebben. Van de T lijkt me dat duidelijk, maar de foto van de normale sedan stond bij een nieuw artikel. Dus ik ging er eigenlijk van uit dat dat wel een foto van de echte was :)

[ Voor 18% gewijzigd door reuzekind op 20-01-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83168

reuzekind schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:45:
[afbeelding]

Ik vind hem goed gelukt. Je herkent duidelijk de nieuwe lijn van Mercedes erin die ze begonnen zijn met de S klasse. Zeker met het beige interieur dat even hier boven gepost is, heb je een hele mooie auto :) Ook al een foto gevonden van de T versie, die eind 2007 geïntroduceerd wordt.

[afbeelding]

Ik vind hem net niet. Door het wat hoekige design komt hij zo standaard over. Doet me een beetje denken aan Volvo of de Mitsubishi lancer.
moet zeggen dat ik die station prachtig vind O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Femme schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:16:
[...]
Als je het succes van beide fabrikant zou afmeten aan de omvang van het modellenprogramma wint Mercedes inderdaad. De vraag is of BMW dat nodig heeft. Mercedessen zijn veel meer utiliteitsvoertuigen dan BMW's. Het zijn gezinswagens, directiewagens, taxi's, ambulances, terreinwagens en busjes. Bij BMW staan de bestuurder en het rijplezier centraal. Een traditionele mpv met een hoge mpv-daklijn past mijn inziens niet in het programma van BMW en zou afbreuk doen aan het sportieve en dynamische imago. Een terreinwagen heeft BMW ook niet nodig, suv's volstaan, eventueel met sportievere varianten zoals de X6 waarover gespeculeerd wordt. Een kleine suv is veel nuttiger en die heeft Mercedes dan weer (nog) niet.
Mercedes heeft inderdaad veel utiliteitsvoertuigen, maar ook daar staan de bestuurder en rijplezier centraal. Dat MB dan ook nog ambulances, busjes etc. heeft is voor hun als merk dan alleen maar mooi meegenomen.
[...]
De 6-serie is imo niet vergelijkbaar met de CL en ook niet met de CLS. De 6-serie is een GT, de CL een grote coupé die het onderscheidende uiterlijk van de 6-serie mist (CL leunt sterk op de S-klasse). Verder is de CL veel lomper in zowel afmetingen als gewicht.

In je vergelijking ontbreekt nog de Mini waarvoor MB geen goed alternatief heeft. De A-klasse is wel vergelijkbaar qua formaat maar mist uitstraling.

Verkooptechnisch doet BMW het de laatste jaren stukken beter dan Mercedes. De (nu oude) C-klasse verkoopt voor geen meter en je die dan ook nauwelijks modellen van recente bouwjaren rondrijden. Vorig jaar werden er drie keer zoveel 3-series als C-klassen verkocht. De 5-serie deed het beter dan de E-klasse en de 1-serie en Mini verkochten bij elkaar stukken beter dan de A- en B-klasse. Alleen de S en ML deed MB goede zaken.
De 6-serie zal dan wel niet direct vergelijkbaar kunnen zijn met een model van Mercedes maar ik denk dat de CL en CLS wel in de zelfde vijver vissen. Dat de CL op de s-klasse leunt lijkt me niet echt een probleem aangezien de s-klasse een echte klasbak is. Maar de 6-serie en de CL zijn natuurlijk andere auto's maar hebben toch veel raakvlakken.

De mini neem ik niet echt mee in het vergelijk aangezien die niet echt de naam BMW draagt. Maar daar heeft Mercedes inderdaad geen alternatief voor en zal dat ook noway krijgen aangezien de Mini echt een legende is.

De c-klasse was inderdaad nodig aan vervanging toe. Dat is inmiddels gebeurd en ik denk dat de komende c-klasse een inhaalslag gaat maken op de 3-serie. BMW is vorig jaar geloof ik met de nieuwe 3-serie gekomen. Dan zijn er natuurlijk enorm veel mensen die dat nieuwe model aanschaffen dus die verkoopcijfers verbazen me niet.

Ik vraag me af of de 5-serie het daadwerkelijk beter heeft gedaan als je alle absolute verkopen bij elkaar optelt including taxi's en dergelijke. Dat de 1-serie van BMW het goed doet noem ik nog steeds een wonder, ik vind dat echt een wan ontwerp. Ik trek jou bewering dat de 1-serie het beter doet dan de A-klasse wel in twijfel. Dan rekenen we daar de B-klasse en Mini niet bij.
Motorisch gezien heeft Mercedes z'n zaakjes wel aardig voor elkaar. Er zitten nog wel gaten in het programma, bijvoorbeeld een alternatief voor de 335i. De 335i is een stuk sneller dan een C350 (maar nauwelijks duurder) en nauwelijks trager dan een C 55 AMG ondanks het prijsverschil van ruim 30.000 euro. Ik vind die AMG-modellen trouwens ook niet veel meer voorstellen. Motorisch is het niet veel bijzonders. Een 5,4l V8 waar 367pk uit komt is geen technologisch hoogstandje. Dat ding in een (relatief) kleine auto zoals de C-klasse of SLK lepelen geeft al aan dat een optimale gewichtsverdeling kennelijk geen hoge prioriteit heeft gehad. Dat 6,3l V8 blok wordt ook maar gewoon overal ingelepeld. Als het in een A-klasse zou passen zou je 'm daar nog terugvinden.

De M-modellen van BMW zijn daarentegen zorgvuldig gebalanceerde bolides met een high-tech hoogtoerige motor die als geen ander het gevoel van een sportauto in een gebruiksvriendelijk package op de straat weten over te brengen.

Vormgeving is natuurlijk sterk persoonlijk. Ik denk niet dat veel mensen de huidige Mercedessen lelijk zullen vinden, maar ze zullen er ook niet stijl van achterover slaan. De vormgeving is nogal behoudend en het is (met uitzondering van een paar nichemodellen) nogal een eenheidsworst. Bij MB zie je telkens dezelfde vorm grille en koplampen terugkomen. De nieuwe C-klasse is feitelijk een heet gewassen S-klasse. Bij BMW hebben alle modellen een eigen gezicht en is de variatie veel groter.
Over het motorische vlak kan ik niet echt met je in discussie gaan. Voorop gesteld dat jij daar toch wel enige kaas van hebt gegeten en ik me daar nooit in verdiept heb.

Dat de modellen van BMW uitgebalanceerde boldides zijn zal ik niet ontkennen. Maar dat zijn de wagens van mercedes eveneens. Want je hebt in je reactie wel 2 toppers vergeten, de CLK en de SLK. Ik zie daar van BMW's kant geen concurrent staan. Neem nou de SLK, lijkt me toch ook een uitgebalanceerd stukje wagen :)

Ik vind de modellen van BMW trouwens ook aardige eenheidsworst. Op de 6-serie en de Z4 na vind ik de rest van de huidige modellen aardig op elkaar lijken. De 7-serie valt misschien ook niet precies in dat rijtje maar dat is dan ook een aardige deceptie voor BMW.
Waar MB het nog wel het meest op verliest is imago. Als fabrikant van massaproducten zou je mijn inziens alle leeftijdsgroepen moeten aanspreken om het grootst mogelijke succes te behalen, maar Mercedes heeft gewoon géén aantrekkingskracht op jongere kopers. Iemand van eind 20 of begin 30 die carrière maakt en een mooie leasewagen van rond de 35K mag uitzoeken loopt bij Audi binnen voor een A3, gaat naar de Volvo-dealer voor een C30 of naar BMW voor een Mini of 1-serie. Er is geen haar op zo iemands hoofd die eraan denkt om het bejaardenwagentje of de gezinsauto van Mercedes uit te zoeken. Ondanks alle inspanningen in o.a. de F1 en de DTM heb ik ook grootse moeite om Mercedes te associëren met sportiviteit en dynamiek. BMW en Audi hebben die associatie wel en die liggen dan ook veel beter bij de doelgroep onder 45 jaar. BMW heeft juist op het gebied van imago de laatste jaren (sinds de eerste auto's volgens de nieuwe designtaal van Bangle en sinds de Mini op de markt is) grote stappen gemaakt.
Opzich vind ik het geen enkel probleem dat je niemand van <30 in een Mercedes ziet rijden. Als hun doelgroep mensen met meer geld en wat oudere leeftijd is dan is mij dat best. Alleen klopt dat niet. Ik denk dat de c-klasse de laatste jaren niet verkocht onder jonge mensen omdat het gewoon een verouderd model was. BMW, Volvo, Audi hebben allemaal vrij recent nieuwere modellen geintroduceerd die hipper waren dan de c-klasse. Maar met de nieuwe c-klasse neemt Mercedes een grote stap, daar ben ik van overtuigt.

Als je nog even een reactie geeft op de:
SLR versus....
CLK verdus....
SLR versus...
Maybach :P versus....

Dan ben ik tevreden. Goedendag wat een lang bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
En daarbij komt Mini werd pas BMW toen Rover opgedeeld werd, dus die telt niet echt als BMW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
reuzekind schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:22:
En daarbij komt Mini werd pas BMW toen Rover opgedeeld werd, dus die telt niet echt als BMW ;)
Voor zover ik weet is de 'nieuwe' Mini altijd al BMW geweest? Mja, Mercedes heeft weer SMART.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Klopt, de nieuwe Mini wel. Maar ik had het over de Mini an sich :) En Smart is altijd van Mercedes geweest, het is niet voor niets de afkorting van Swatch Mercedes Art ;)

[ Voor 43% gewijzigd door reuzekind op 20-01-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Om Mercedessen enkel af te doen als utiliteitsvoertuigen gaat wat ver. Ofschoon BMW inderdaad wat consequenter is in het maken van "rijdersauto's", denk aan het handhaven van de 6-in-lijn en gewichtsverdeling 50/50, heeft Mercedes weldegelijk ook echt sportieve modellen.
BMW maakt echter op haar beurt ook SU(utiliteit :+)V's, die weliswaar tot de best sturende in hun klasse behoren, maar dat type auto is/wordt natuurlijk nooit écht sportief of dynamisch, hoe je het onderstel ook afstemt. En dan maakt het in beginsel geen verschil of je het beestje gewoon terreinwagen noemt, of SUV. Dus wat is eigenlijk "sportief"?
In (Duitse) testen wordt het weggedrag van BMW veelal omschreven als "agil", en dat van Mercedes als "souverän". En dat zijn dan nog vaak testen op circuits. Op de openbare weg gaan BMW's soms zelfs eerder "dribbelen", of de wielen eerder "slaan", waardoor een Mercedes op een wat slechter wegdek soms juist weer een betere wegligging heeft. Dit zijn echter nuance-verschillen. Beide merken behoren tot, en vormen in feite, de automobiele top. De verschillen worden in testen vaak uitvergroot, maar zijn in werkelijkheid niet zo groot.

Er moet echter niet vergeten worden dat "sportiviteit" slechts een enkel (maar voor velen, inclusief ondergetekende, niet onbelangrijk) aspect van een auto vormt.
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Ik ben het met bovenstaande op zich wel eens.
Maar je kunt ook zeggen: BMW heeft wél 2 terreinwagens SUV's, maar geen grote luxe coupé. Wil je daarentegen een iets kleinere Mercedes coupé, dan neem je een CLK.
Helemaal mee eens, ga ik een eindje verder dieper op in.
Ik heb zo geen verkoopcijfers paraat, maar het is natuurlijk logisch dat een uitloopmodel als de C-klasse minder verkoopt dan een splinternieuw model 3-Serie. Ook werd vorig jaar bij de E-klasse op de facelift gewacht. Door datzelfde mechanisme verkochten de nieuwe S-klasse en ML-klasse juist weer goed.

Ik gaf reeds eerder aan dat BMW consequenter vasthoudt aan bijvoorbeeld 6-in-lijn motoren, en 50/50 gewichtsverdeling. Daar heb je dus gewoon een punt.
Toch is iedereen lyrisch over die AMG motoren, en die worden m.b.t. de gewichtsverdeling ook zo diep mogelijk ingebouwd. Waarom een geknepen versie inbouwen? Om dezelfde reden als waarom BMW die V10 niet in z'n geheel in een 3-Serie lepelt, maar er 2 cilinders afhaalt. De complete V10 zou technisch natuurlijk ook best kunnen, lijkt me. En de behaalde gewichtsbesparing door 2 cilinders weg te halen weegt ook niet op tegen die 20% vermogensverlies. Ik denk dat het simpelweg een kostenkwestie is, en het tegengaan van kannibalisme. Maar nogmaals, je hebt wel gelijk dat BMW met name bij de echt sportieve modellen puurdere en lichtere auto's maakt, en Mercedes wat meer comfort toelaat.
Ik ben het hier maar ten dele mee eens. Beide merken hebben modellen die sterk op een ander model lijken, en beide hebben modellen die zich duidelijk onderscheiden. BMW geeft de 3-Serie ook een nietszeggende achterkant, en de kont van een 5-Serie heeft volgens mij een heuse ontwerp-fout: Als je vanaf de zijkant bezien de C-stijl volgt, loopt er een schuine carrosserie-naad naar de achterlichten. Volgens mij is er een klei-model van het ontwerp gemaakt, was alles mooi in verhouding, maar realiseerde men zich pas later dat een carrosserie uit meerdere plaatdelen wordt samengesteld. Een ander volume-model dan: de 1-Serie. Mijn persoonlijke mening (net als die van vele anderen, bijvoorbeeld Januszjes): Spuuglelijk, althans wat betreft het exterieur. In die klasse zou ik hem overigens wél kopen, maar puur vanwege de wegligging in combinatie met de in die klasse unieke achterwielaandrijving.
Kortom, en zoals je zelf al aangaf, vormgeving is persoonlijk.
Ik denk dus niet dat het enkel een imago-kwestie is, maar tevens een centenkwestie.
Het probleem zit 'm volgens mij hierin: Vele "jongeren" zouden juist graag een Mercedes willen rijden, maar dan wel een échte. En daarmee bedoelen ze er een vanaf de C-klasse.
De A-klasse is in beginsel een zeer vernieuwend ontwerp. Denk aan de dubbele bodem, waarin bij een aanrijding de motor verdwijnt, en waarin men aanvankelijk van plan was om accu's of waterstof-tanks in onder te gaan brengen, wanneer dergelijke technieken wat meer gemeengoed zouden gaan worden. Dat is er tot op heden nog niet (massaal) van gekomen, en wat overblijft is iets wat er als een bejaarden-wagen uitziet ("hoog zitten"), ook als zodanig rijdt, en voorwielaandrijving heeft. Dat spreekt een jongere niet aan. Dus als ie mag leasen, of na een tijdje sparen zelf een auto uit die klasse zoekt, vormt zo'n A- of B-klasse vaak niet eens een serieus te overwegen alternatief, zoals je zelf reeds aangaf.
Ga je kijken naar een 2e-hands C-klasse, dan sla je achterover van de prijzen (zo slecht liggen die dus toch niet in de markt!), terwijl je voor aanzienlijk minder geld een BMW kunt kopen. En in het geval van het vorige model, met een beetje zoeken ook nog voorzien van een 6-cilinder voor een redelijk bedrag. Het probleem zit hem volgens mij dus in het feit dat Mercedes voor het budget wat een jongere kan besteden, in die klasse juist hun meest suffige modellen heeft. Terwijl BMW naast de 1-Serie, voor een nog iets kleiner budget ook nog de Mini heeft. Maar daaruit kun je niet concluderen dat het imago van het merk als geheel slecht is, ze hebben enkel geen aansprekende modellen in de voor jongeren haalbare prijsklasse. Wat op zich natuurlijk een blunder van jewelste is, zeker als je wilt verjongen.

Ik ben overigens wel benieuwd wat Mercedes met de nieuwe C-compact gaat doen. Dit model schijnt echt een ander ontwerp te krijgen dan de nieuwe "gewone" C-klasse, gaat naar verluid ergens in Zuid-Amerika gebouwd worden, en krijgt grotendeels techniek mee uit de huidige C-klasse. Dus gewoon achterwielaandrijving. Als ze daar nu een voor "jongeren" aantrekkelijk (en op zichzelf staand) model van weten te maken, en tegen een redelijke prijs op de markt weten te zetten wat gezien voorgaande opmerkingen toch zou moeten kunnen, dan valt er in die klasse een aanzienlijke inhaalslag te maken. Dus niet net als een oude C-compact, of zeer goed vergelijkbaar: oude 3-Serie Compact, een afgehakt model, maar een regelrechte concurrent voor de 1-Serie. Ze moeten daar echt een hebbeding van maken, en dan niet te duur. In die klasse hoeft er niet een compleet gezin inclusief labrador in te passen.

In algemene zin vind ik het imago van Mercedes overigens juist wel goed. Het is een beetje klasse-loos (ik bedoel daarmee niet zónder klasse!). Er rijdt "iedereen" in. Van boer tot zakenman, van taxi-chauffeur tot hoogwaardigheidsbekleder. Dat vind ik wel leuk.
Een Audi-rijder wil soms geforceerd uitdragen gevoel voor stijl te hebben, l'art pour l'art denk ik vaak, terwijl ze vaak juist ook onbeschoft en boers rijden. Ze hebben volgens mij vaak een misplaatst gevoel van suprematie, omdat ze van zichzelf vinden dat ze o zo stijlvol zijn. Ik generaliseer, maar toch.
Een Jaguar-rijder wil vaak uitdragen goede smaak te hebben en gevoel voor understatement, terwijl het gewoon duur-betaalde Ford's zijn. Koop dan een BMW of Mercedes, die zijn technisch veel geavanceerder, waarbij de prijs 'm niet enkel in de merknaam zit.

Wat dat betreft spreken BMW en Mercedes mij dus meer aan. Met name het laatste merk heeft vele technieken voor het eerst in consumenten-auto's geïntroduceerd, zoals bijvoorbeeld ABS, Airbags en ESP. Dat je als pionier weleens wat tegenslag ondervindt is dan te vergeven, zolang je alles maar oplost. Wellicht ook dat die voortrekkersrol niet bij iedereen even duidelijk is, en wat beter in het imago tot uitdrukking zou moeten komen.

'T is effe tikken, maar dan heb je ook wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
Het is een beetje klasse-loos (ik bedoel daarmee niet zónder klasse!). Er rijdt "iedereen" in. Van boer tot zakenman, van taxi-chauffeur tot hoogwaardigheidsbekleder. Dat vind ik wel leuk.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De enkele boer die ik in een mercedes zie rijden heeft dan meestal een oudere versie die hij niet 1e hands heeft gekocht (m.a.w eigenlijk niet genoeg kapitaal in huis). Daarnaast wordt er veel in mercedes gereden door taxichauffeurs, vanwege het vertrouwen dat men heeft in het merk. Mercedes straalt klasse uit, blijft altijd lopen en geeft een comfortabel gevoel bij de inzittenden. Raar vind ik juist dat je daarom een taxichauffeur tegenover een hoogwaardigheidsbekleder zet, omdat eerstgenoemde juist ervoor moet zorgen dat de klant zo comfortabel mogelijk op zijn eindbestemming komt...

@Algemeen
Helaas heeft Mercedes de laatste jaren een deuk opgelopen. Een aantal modellen 1999-2004 die met veel problemen zaten, deden het merk niet veel goeds. Denk hierbij aan weigerende electronica, roestvorming en goedkope accessoires in het interieur. Ik zal vast nog wel meer veel-voorkomende klachten zijn vergeten, maar dat doet er niet zo toe.

Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen om hun imago weer te herstellen. Vind het namelijk erg jammer om nu allemaal chryslers/skoda's en enkele VWs/Peugeots rond te zien rijden als taxi.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 mag binnenkort in een SLK rijden.

Welke versie exact weet ik nog niet, maar zijn er nog leuke features/easter-eggs of grote failures waar eventueel wat interessants over te vertellen is?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
Hooglander1 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:58:
* Hooglander1 mag binnenkort in een SLK rijden.

Welke versie exact weet ik nog niet, maar zijn er nog leuke features/easter-eggs of grote failures waar eventueel wat interessants over te vertellen is?
Hmmm, koop de nieuwe SLK350... sprint in 5,6s naar de 100.... met mercedesmaatstaven gemeten voor een spotprijs! (67.000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is niet echt kopen of zo, het is meer testrijden en er vervolgens een artikel over schrijven. Voornamelijk de technische kanten willen we dan belichten. Kompressor-techniek willen we dit keer aanpakken. Een testritje moet dan natuurlijk ook. (A)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Johan Hurkmans schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:52:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De enkele boer die ik in een mercedes zie rijden heeft dan meestal een oudere versie die hij niet 1e hands heeft gekocht (m.a.w eigenlijk niet genoeg kapitaal in huis).
Een oude Mercedes is ook een Mercedes. Het geeft eens te meer aan, dat ze graag Mercedes willen (blijven) rijden. Dat ze vanwege gedaalde inkomsten tegenwoordig vaak naar goedkopere alternatieven moeten uitwijken, ondermijnt mijn stelling allerminst. Het is immers niet zo dat ze nu opeens uitwijken naar alternatieven in dezelfde klasse. Ze rijden nu niet opeens massaal in dure BMW's of dure Audi's, maar eerder in een Vectra, Passat, of in een nog minder dure auto.
Daarnaast wordt er veel in mercedes gereden door taxichauffeurs, vanwege het vertrouwen dat men heeft in het merk. Mercedes straalt klasse uit, blijft altijd lopen en geeft een comfortabel gevoel bij de inzittenden.
Wel goed lezen, hè! :z
Ik geef juist zelf aan dat Mercedes wel degelijk klasse uitstraalt:
Beuzelarij schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:30:
Het is een beetje klasse-loos (ik bedoel daarmee niet zónder klasse!).
Overigens denk ik dat de reden dat je steeds minder Mercedes-taxi's ziet, vooral het gevolg is van de kilometerprijs. Sommige (Japanse) merken maken zeer betrouwbare auto's, tegen zeer concurrerende prijzen. Bij de aanschaf van een taxi speelt de kilometerprijs vaak een doorslaggevende rol, en worden aspecten als luxe, comfort, wegligging, milieu, veiligheid, uitstraling, laatste stand der techniek etc., minder zwaar meegewogen.

Verder...
Raar vind ik juist dat je daarom een taxichauffeur tegenover een hoogwaardigheidsbekleder zet, omdat eerstgenoemde juist ervoor moet zorgen dat de klant zo comfortabel mogelijk op zijn eindbestemming komt...
Mijn bedoeling was helemaal niet om beroepsgroepen tegenover elkaar te zetten. Integendeel zelfs.
Met "klassen-loos" geef ik juist aan dat kris-kras door alle geledingen van de bevolking, Mercedes gereden wordt. Mits men het kan betalen, natuurlijk. In mijn optiek zijn er dus vele taxi-chauffeurs die
(al dan niet voor hun werk) Mercedes willen rijden, zoals er ook vele hoogwaardigheidsbekleders zijn die Mercedes willen rijden. Dus ik begrijp eigenlijk niet precies wat je bedoelt te zeggen? :)

Een hoogwaardigheidsbekleder wordt doorgaans overigens niet in een taxi vervoerd, maar in een zelfuitgekozen auto door een privé-chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
Ok goed, ik heb je verkeerd begrepen maar dan heb je ook wel een beetje een rare zinskeuze gebruikt, normaal gesproken als je zegt van A tot Z heb je het over twee tegenpolen (bijv. van bouwvakker tot multimiljardair)
Overigens denk ik dat de reden dat je steeds minder Mercedes-taxi's ziet, vooral het gevolg is van de kilometerprijs.
Inderdaad, maar daarom koos men ook massaal voor mercedes. Ze hebben een aanschafprijs waar je U tegen zegt, maar ondanks dat hebben ze een hoge prijs/kwaliteit verhouding (denk aan motoren die altijd blijven lopen, weinig onderhoud, lange garantie... m.a.w gewoon degelijkheid). Niet te vergeten heeft mercedes speciale taxi uitvoeringen van de E-klasse, dat zal ook wel meetellen.
Hoewel ik het eens ben dat japanners ook erg betrouwbaar zijn, heb ik nog geen enkele japanse taxi zien rijden. Er zullen er vast wel een aantal rondrijden maar we zijn het er denk ik over eens dat het een klein percentage is.
Hooglander1 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:15:
Het is niet echt kopen of zo, het is meer testrijden en er vervolgens een artikel over schrijven. Voornamelijk de technische kanten willen we dan belichten. Kompressor-techniek willen we dit keer aanpakken. Een testritje moet dan natuurlijk ook. (A)
Ok, interessant! Maar ik kan je denk ik hierbij verder niet helpen...

[ Voor 18% gewijzigd door Elimination op 24-01-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Johan Hurkmans schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:37:
Ok goed, ik heb je verkeerd begrepen maar dan heb je ook wel een beetje een rare zinskeuze gebruikt, normaal gesproken als je zegt van A tot Z heb je het over twee tegenpolen (bijv. van bouwvakker tot multimiljardair).
Als je zegt A tot Z bedoel je alle letters van A tot Z. De woordkeuze was niet vreemd hoor, jou intepretatie wel ;)

Ben het verder wel met bovenstaande eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Johan Hurkmans schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:37:
Hoewel ik het eens ben dat japanners ook erg betrouwbaar zijn, heb ik nog geen enkele japanse taxi zien rijden. Er zullen er vast wel een aantal rondrijden maar we zijn het er denk ik over eens dat het een klein percentage is.
Daar ben ik het grotendeels ook mee eens, vandaar het feit dat ik "Japanse" tussen haakjes zette. ;)
Ik wilde toch even "Japanse" vermelden, omdat die nu eenmaal de betrouwbaarheidslijsten aanvoeren. Hoewel die lijsten er ook weer anders uitzien als je naar langere termijnen dan pakweg 3 jaar kijkt, als ik me goed herinner.
Overigens zie je ze af en toe wel rijden, hoor. Met name de Toyota Avensis. Toch is er niet 1 merk, of 1 model wat écht de rol van Mercedes als duidelijk grootste speler heeft overgenomen in de taxi-branche.
Je ziet redelijk veel Passat's, maar Mercedes is volgens mij (puur een persoonlijke inschatting) nog wel de grootste, hoewel ze wel degelijk een groot aandeel heeft ingeleverd aan allerlei verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
De prijzen van de nieuwe C-klasse zijn bekend :)
Op de komende AutoRAI die wordt gehouden van 29 maart tot 9 april behoort de Mercedes C-klasse tot het grote nieuws. Nu zijn de prijzen al bekend.

De nieuwe Mercedes-Benz C-klasse heeft een prijs vanaf 37.400 euro. Daarvoor staat de Standaard-uitvoering van de C180 Kompressor met een vermogen van 156 pk voor de deur. De volgende stap is de C200 Kompressor die een vermogen heeft van 184 pk – de vanafprijs is 39.900 euro. Een zescilinder kost minimaal 43.200 euro; daarvoor wordt de Standaard-uitvoering van de C230 geleverd. De C280 (231 pk) kost op z’n minst 44.700 euro en de sterkste benzineversie is voorlopig de C350 (272 pk) die voor bedragen vanaf 56.000 euro in de prijslijst staat.
Het assortiment diesels begint bij de C200 CDI met een vermogen van 136 pk voor 41.400 euro. De C220 CDI (170 pk) heeft prijskaartjes vanaf 44.100 euro. De zescilinder C320 CDI met een vermogen van 224 pk heeft vanafprijzen van 52.600 euro.
De C-klasse kent drie uitrustingsniveaus: de Standaard, Elegance en Avantgarde. Die laatste is te herkennen omdat hij de Mercedes-ster niet óp maar in de grille heeft. Wat de verschillende uitrustingsniveaus precies omvatten, geeft Mercedes nog niet vrij.
Bron

Als je het mij vraagt concurrerende prijzen voor de BMW 3 serie. Ik vond hem even wennen, maar ik vind hem toch wel érg mooi gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/01e57f7acf0771b6b719ac2bc17939e3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1c48b48fbf78c4a93cbb54d28304fbb9/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

In wit ziet het er wel aardig uit (alhoewel ietsje Lexus-achtig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ik zit er over na te denken mijn auto te verkopen, en weer wat anders te kopen. Misschien een Amerikaan, of toch weer een Benz.

Deze kwam ik tegen, en vond ik er wel heel gaaf uit zien

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c239f1d0335bfa77d3d97acbeb1c27a0/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5b437ca4347467b327d6250ba4130b10/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5e54bd9dc769a3731879f8383e7def98/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3947d0085b56a5ffa7739bab39457b71/full.jpg

Morgen maar eens uitzoeken wat voor een injectie systeem ze daar in gebruikt hebben, en of dat makkelijk op LPG over te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:03

Nik

Wij zijn voorzien van:

Afbeeldingslocatie: http://local.aaca.org/bullrun/images/ruthjones450slsm.jpg

Mercedes-Benz 450SL
Type V-8
Automatic 3-gear
SOHC
16 valves

Displacement: 4520 cc
Unitary capacity: 565 cc/cylinder
Compression ratio: 8.80:1
Aspiration: Normal
Max. output: 217.0 bhp (161.8 kW) @5000 rpm
Max. torque: 359.0 Nm (265 lbft) (36.6 kgm) @3250 rpm

En ik kan je vertellen, het ding is mega tof! Heeft nog geen 100k gelopen. Wordt alleen als zomer auto gebruikt. Deze zomer mag ik er eindelijk weer mee rijden (heb mijn rijbewijs). Dan ruil ik de Prelude in voor deze bak. Dat is dan mijn vakantie (benzine = duur!). Verder is die kickdown heerlijk. En natuurlijk het dakje eraf he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ziet er heel goed uit! Is het met een stoffen kap of hebben jullie ook een hardtop? En 100k is inderdaad niks, netjes :) En de kickdown is inderdaad leuk, maar dat wordt duur² lol, soms heeft m'n benzinemeter het moeilijk met de draaikolk in m'n tank en zie je hem hard heen en weer schudden.

Wil je dat ik hem toevoeg aan de TS, met eigen foto's?

[ Voor 8% gewijzigd door reuzekind op 18-02-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

reuzekind schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:01:
Ziet er heel goed uit! Is het met een stoffen kap of hebben jullie ook een hardtop? En 100k is inderdaad niks, netjes :) En de kickdown is inderdaad leuk, maar dat wordt duur² lol, soms heeft m'n benzinemeter het moeilijk met de draaikolk in m'n tank en zie je hem hard heen en weer schudden.

Wil je dat ik hem toevoeg aan de TS, met eigen foto's?
We hebben een stoffen kap, én een hardtop. Die zit er nu op (staat in de garage), van de zomer halen we die eraf, en staat 'ie in de garage met kap, rijden we zonder kap. geweldige ervaring is dat, alleen als als je gas geeft als hij in neutraal staat. Dat geronkel van de motor, het gepruttel aan de uitlaat (met een soort hoge pieptoon lijkt het wel). En dan even gas geven, schud heeeeel de auto heen en weer :P

En ja, kickdown kost een hoop benzine, maar het is wel gaaf. Rij je 100, even gas bij, kickdown, schakelt hij binnen een seconde terug en gooit een twee carb open :) Wat een sensatie :D

De toerelteller is nog het gaafts bij deze auto. Die schiet echt zenuwachtig heen er weer :P En er zit een OEL(?) metertje in, dat een bepaalde druk weergeeft, ook stoer!

En wat betreft toevoegen aan de ts, dat mag, alleen, moet ik dan wel eerst foto's gaan maken. best lastig, want het ding is geschorst (mag dus niet op de weg in de winter). We rijden er alleen in de zomer mee. Maar ik zal binnenkort eens kijken want 'ie moet weer een beurt + keuring, dus misschien dat ik dan wat foto's kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Lekker geluid ja zo'n V8 :9

Het metertje dat je bedoelt is denk ik de oliedruk meter. Het metertje links dat loopt van 0 t/m 3

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c218d527e666dbbf0333a996573adce5/full.jpg

Ik ben benieuwd naar de foto's :)

[ Voor 8% gewijzigd door reuzekind op 18-02-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ja die loopt van 0 naar 3 ja. OEL staat er bij dacht ik? Zo te herinneren...

Klokje en toerenteller komen me gewoon té bekend voor :P Die km teller gaat dacht ik door tot 210... Hmmm, ik heb zin om het ding van stal te halen sinds dit topic. Eens navragen wanneer de beurt weer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Vandaag is trouwens m'n zilvere Mercedes verkocht :) Is nog best vlot gegaan, 1e kijker had er geen goed gevoel bij. Oke, kan. No problem. Verleden week de 2e kijker gehad, en na een proefrit was het voor hem duidelijk. Na de prijs over eengekomen te zijn heeft hij hem gekocht. Vandaag kwam hij hem op halen met z'n vrouw. Dat hij er maar veel plezier mee mag hebben :)

/crosspost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Laatst online: 14:56
Ik ben me de laatste tijd ook eens aan het verdiepen in een opvolger van mijn huidige kleine autotje.
Ik wil graag een auto met veel vermogen, die dus vrij snel is, maar het mag geen opvallende auto zijn.
Ik wil dus geen auto die meteen opvalt als je hem aan ziet komen. Daarom ben ik aan het kijken gegaan naar Mercedes C-klasses, en meteen viel me de 1994 C36 AMG op.
Die auto is voor zo'n beetje 10.000 euro nu te koop, met ongeveer 150.000km en opties als boordcomputer, cruise control, leer, airco etc.
Ik ben nu nog slechts in de oriëntatiefase, omdat ik pas aan het eind van dit jaar een aankoop wil gaan doen, maar ik ben gewoon benieuwd: Is dat wat.

Ik heb al veel fora en dergelijke gelezen, en ik lees nergens iets over echte motorproblemen. Het enige is dat de 5-bak automaat van 1997 nogal brak lijkt te zijn.

Is dit een beetje een betrouwbare auto om 15.000km in het jaar te rijden? En is het mogelijk om deze gewoon op te rijden de komende 5~10 jaar? Ik hoop dat er mensen zijn die zo'n auto in het bezit hebben gehad, en even de tijd willen nemen om het uit te leggen :)

Nog even wat foto's :9

Afbeeldingslocatie: http://www2.uol.com.br/bestcars/carros/mercedes/amg-brabus/c36-amg-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.edmunds.com/pictures/VEHICLE/1997/Mercedes-Benz/676/007180-396x249.jpg

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Elimination
Ik kan je niet echt iets nuttigs vertellen over de AMGs uit die tijd. Ondanks dat de beste chauffeur best hard door de bocht gereden zal hebben, vind ik hem wel érg overhellen. En dat voor een sportief en stug AMG onderstel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Kwam net deze foto's tegen op autoblog.nl Zijn gemaakt in Dubai, waar wit heel hip is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c6c920e487768face5de523879ff1b80/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8220f35a76c8d2746a98ebd03d4d1b31/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/84f804f0a1c1f320d5224819a23d0f81/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2489ceb26a977978c144b49e4f926c76/full.jpg

Ook erg geyl zijn de chrome uitvoeringen :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2765316bd54a78b7345ae4054450ba8f/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/46b72af6255c100e58aa6d9111748f48/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2d181eccbe2d4db167683ca0d45a93ed/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp2007/reviews/mercedes-benz_cl500/groot/mercedes-benz_cl500_int.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp2007/reviews/mercedes-benz_cl500/groot/mercedes-benz_cl500_console.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp2007/reviews/mercedes-benz_cl500/groot/mercedes-benz_cl500_int-detail1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp2007/reviews/mercedes-benz_cl500/groot/mercedes-benz_cl500_int-detail2.jpg

damn :9~
is er uberhaupt een autofabrikant die mooiere interieur's ontwikkeld dan mercedes?

de CLS is al top, net als de S-klasse maar dit is wel erg erg dik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Wat mij betreft ook een hele mooie kleuren combinatie. Ik hou wel van een dokere buitenkant, gecombineerd met een beige interieur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Kwam 'n paar CLS-plaatjes tegen op het mbworld-forum; vind het wel bruut uitzien

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/6513/img2215smnw2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/3137/img2218smgj6.jpg

Puur stock is 'ie ietwat lomp en vadsig; maar tune 'em een beetje fout door met de all-black look.... dan heb je toch al een ruige wagen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:37
Onze Mercedes :)

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Avater.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vanaf de zijkant vind ik de nieuwe C-klasse er best goed uitzien :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d8540a1fb402d3361e54d51922e659e7/full.jpg
Maar toch zou ik onder mijn 40e een BMW 3-serie kopen en daarna pas een Mercedes C-klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ziet er goed uit! Strak in z'n lak voor z'n leeftijd zoals ik het zo zie op de foto :) Zal ik hem ook toevoegen aan de TS? Hebben jullie hem zelf geïmporteerd?

[ Voor 4% gewijzigd door reuzekind op 13-04-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bolleh schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:37:

damn :9~
is er uberhaupt een autofabrikant die mooiere interieur's ontwikkeld dan mercedes?
Ik vind de nieuwe Lexus LS President ook ontzettend mooi qua interieur :9 (Of is dat hier vloeken in de kerk? :o)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/pano.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/dash.jpg
de CLS is al top, net als de S-klasse maar dit is wel erg erg dik
Ziet er echt prachtig uit ja :9 Als ik het geld 's had :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 13-04-2007 11:40 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:45
Ik ben afgelopen zaterdag naar de Mercedes C-klasse drive event in Emmen geweest. Tot dusver had ik alleen maar in kleine wagentjes gereden en ik moet zeggen... de C280 Elegance reed lekker :D ! We mochten ook op een circuit met een C350 AMG uitproberen wat je met en zonder ESP op glibberige stukken doet en gewoon lekker hard optrekken met zo'n ding... erg leuk :) . En ik merk terug in de fiesta dat ik een zekere mate van comfort in een auto wel erg... prettig vind eigenlijk :P .

Weet iemand of zulke drive events vaker gedaan worden? Ik wil nog wel een keer eigenlijk ;) .

[ Voor 8% gewijzigd door Bananenplant op 03-05-2007 18:37 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 21:43

MBV

Een Mercedes zonder ESP aan? Dat kan niet, of je hebt de race-versie meegekregen. Vraag maar aan top gear of een serieus autoblad: ESP staat altijd aan, de marges zijn hooguit wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:45
...ja, die ging nooit helemaal uit, dat zei de instructeur ook ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:00:
Een Mercedes zonder ESP aan? Dat kan niet, of je hebt de race-versie meegekregen. Vraag maar aan top gear of een serieus autoblad: ESP staat altijd aan, de marges zijn hooguit wat hoger.
Ik dacht dat ie in principe wél helemaal uit kan, maar zich vanzelf weer inschakelt op het moment dat de rem wordt aangeraakt. Ik kan het ook mishebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

RTFM? :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

En anders is er het zekeringenkastje nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:58
Afbeeldingslocatie: http://vanvyve.be/pic/Photo045.jpg

Ik wam dit schatje tegen deze morgen. Hoeveel is zoiets eigenlijk waard. Deze was in perfecte staat (binnen en buiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Een W113, mooie auto's! Mooier dan de opvolger de W107 vind ik. Bij zoiets moet je toch wel aan minimaal € 20.000,- denken.

[ Voor 3% gewijzigd door reuzekind op 06-05-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 21:43

MBV

Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:08:
En anders is er het zekeringenkastje nog.
En toen had je geen ABS meer, en wie weet wat er nog meer gekoppeld is aan ESP... :X Je denkt toch niet dat ze 20 aparte computertjes die sensor uit laten lezen, en allemaal apart ABS/ASR/ESP/TC/... laten verzinnen? Als Informaticus kan ik me niet voorstellen dat dat eenvoudiger is voor de correctheidsanalyse ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb vorig weekend in Duitsland een Mercedes C-klasse op de foto geknipt in camouflage.. Met dikke AMG velgen ?

Aangezien de C-klasse zelf al uit is vermoed ik dat het een AMG versie was ?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iets met 'worthless' en 'pics'.

Maargoed, het kan inderdaad een AMG zijn, of een Brabus natuurlijk. Verder kan het al een gefaceliftte versie zijn, of een met 'n extra (langer oid, of 2-deurs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:47:
[...]

En toen had je geen ABS meer, en wie weet wat er nog meer gekoppeld is aan ESP... :X Je denkt toch niet dat ze 20 aparte computertjes die sensor uit laten lezen, en allemaal apart ABS/ASR/ESP/TC/... laten verzinnen? Als Informaticus kan ik me niet voorstellen dat dat eenvoudiger is voor de correctheidsanalyse ofzo.
Dus? Als je ESP onklaar wilt maken heb je daar een reden voor. Om diezelfde reden maak je ABS ook onklaar. Dat is dus totaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Benz uit Pimp My Ride :X

Ook met zo'n gedrocht van een (roterende) S op de kap :r

Afbeeldingslocatie: http://www.galpinautosports.com/images/gallery/largeimg/mercedes/mercedes01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.galpinautosports.com/images/gallery/largeimg/mercedes/mercedes04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.galpinautosports.com/images/gallery/largeimg/mercedes/mercedes02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.galpinautosports.com/images/gallery/largeimg/mercedes/mercedes05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.galpinautosports.com/images/gallery/largeimg/mercedes/mercedes03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.galpinautosports.com/images/gallery/largeimg/mercedes/mercedes06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Die vind ik zeker niet fout hoor! Destijds was er een bedrijf, Styling Garage Hamburg, die een beperkte oplage, 25 stuks ofzo, uitbrachten in Cabrio uitvoering. Zeker uniek dus, en zeer netjes afgewerkt. De kap is ook electrisch.

Ook de W126 hadden ze in cabrio uitvoering:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6f44d944dfb81812bf1e48b77dc2ff6e/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0d74d6777c1163051dd44e2430390cd8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/81e229b9402b14a5a2d2c10183d5bace/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8f9cafafb5e58767b86c8dd82197d82f/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fe26ea71b3b84506ffb5c3eadd0246c6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c4ac5b95f86b03a07647b2a67e2f3363/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/df09e867145f6b33ce0b82fe3e41f3d7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bde85a48b8508981e905a71894535d97/full.jpg
Anoniem: 4629 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 02:55:
De Benz uit Pimp My Ride :X

Ook met zo'n gedrocht van een (roterende) S op de kap :r

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Damn, zonde van de auto! Ik zou me zelf daar in ieder geval niet durven laten zien.

[ Voor 28% gewijzigd door reuzekind op 14-05-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met die roze fade en die velgen kan ik nog leven. Heeft op een of andere manier wel iets bij zo'n bak :+

Maar dat interieur en die achterlijke S en zo .. bah nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

reuzekind schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:28:
[...]

Die vind ik zeker niet fout hoor! Destijds was er een bedrijf, Styling Garage Hamburg, die een beperkte oplage, 25 stuks ofzo, uitbrachten in Cabrio uitvoering. Zeker uniek dus, en zeer netjes afgewerkt. De kap is ook electrisch.

Ook de W126 hadden ze in cabrio uitvoering:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Damn, zonde van de auto! Ik zou me zelf daar in ieder geval niet durven laten zien.
Met degelijke velgen en een stofkap over het cabriodak ziet het er iig een stuk minder "Opel Astra Cabrio" uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Vandaag een proefrit gemaakt in een nieuwe Mercedes C. Mijn vader gaat een maatje kleiner rijden (nu Audi A6) en is dus langzaam aan het zoeken naar een vervanger. Op ons lijstje staan de Audi A5 , de Mercedes C en misschien de 3-serie. Vanmorgen bij de VW-dealer langs geweest om een potje te sturen met een Golf R32 (gewoon voor de lol, is geen optie) maar daar waren ze, erg slordig, onze afspraak "kwijt". Stond niks in het systeem dus er was ook geen auto, zonde. Omdat we tijd over hadden zijn we gelijk maar naar Mercedes Dealer Auto-Palace gereden (Dordrecht) om de nieuwe C eens wat beter te bekijken. Op de RAI was het stervens-druk bij de stand van Mercedes en we wilden ook graag een brochure. Een aardige verkoper bood ons aan om een uurtje te gaan sturen in een model wat hij klaar had staan. Niet de motor waar wij naar zoeken (220CDI) maar wel een goed model om het onderstel en het sturen te testen.

Voor de deur stond een prachtige C280 (231pk) met een 7-traps automaat. Verder een standaard onderstel zonder Advanced Agility Control en 17"-velgen. Hoewel deze van alle gemakken voorzien was, en dan ook een prijs van bijna 80.000euro had, wel gelijk kwa onderstel en wielen als onze eventuele keus.

Zo stond hij voor onze neus:

Afbeeldingslocatie: http://www.mercedes.nl/photogallery/gallery_947178/preview_big_947181_1168424341.jpg

En wat een heerlijke auto is dat geworden. Het onderstel is werkelijk fantastisch! Het is voor mij de ideale mix tussen comfort en sportiviteit. Hij is zeer precies in te sturen waarbij de gehele koets naadloos volgt. Dit terwijl de korte oneffenheden haast niet door worden gegeven aan het interieur en ook totaal niet hoorbaar zijn. Om een zo uitgebreid mogelijk beeld te krijgen van de nieuwe C hebben wij een zeer divers parcours gereden. Begonnen met ongeveer 10km snelweg met een brug (voor het doorgeven dan de naden) gevolgd door bochtige landweggetjes en hobbelige polderweggetjes. Op alle vlakken gedroeg de Benz zich beter dan de onze eigen A6 (nieuwe model, 3.0TDI).

Over het interieur zal ik niet teveel zeggen aangezien deze C van alle denkbare opties was voorzien waardoor een objectief beeld moeilijk te vormen is. Maar de ergonomie is weer erg goed voor elkaar. Alles zit op een logische plek, is goed bedienbaar en goed afleesbaar. Mijn vader vond de draai-knoppen iets te 'bling' overkomen vanwege een metallic randje, maar ik vond dit juist wel chique staan, erg persoonlijk dus. De stoelen zijn zeer goed gevormd en bieden dan ook voldoende steun. Op alle uitvoeringen zijn de leuning en de zitting elektrisch en traploos verstelbaar. Hierdoor kan je een diepe zit creeeren waardoor je benen goed ondersteund worden.

Al met al heeft het ritje een zeer positieve indruk achter gelaten waardoor we gelijk een nieuwe proefrit hebben gepland met een C220CDI in avantgarde uitvoering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ben vandaag met mn pa wezen kijken naar een CLK 500 uit 2005. 16000 kilometer gelopen dus nog als nieuw. Alles was getuned door AMG behalve de motor. Deurmatjes, bumpers, uitlaat, alles was van AMG. Ik mocht de proefrit rijden. Amai, wat een wereldbak, van 0-100 in 5 seconde en zelf bij 120 nog superveel power. Echt een genot.

Uiteindelijk heeft mn pa besloten hem maar te nemen. Wel een dikke slee, helemaal lava zwart met beige leren bekleding. * janklp kan niet wachten om hem eens los te trekken op de Duitse autobahn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Janusz schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:16:
Ben vandaag met mn pa wezen kijken naar een CLK 500 uit 2005. 16000 kilometer gelopen dus nog als nieuw. Alles was getuned door AMG behalve de motor. Deurmatjes, bumpers, uitlaat, alles was van AMG. Ik mocht de proefrit rijden. Amai, wat een wereldbak, van 0-100 in 5 seconde en zelf bij 120 nog superveel power. Echt een genot.

Uiteindelijk heeft mn pa besloten hem maar te nemen. Wel een dikke slee, helemaal lava zwart met beige leren bekleding. * Ojjorz kan niet wachten om hem eens los te trekken op de Duitse autobahn
Is het een cabrio of een coupe? Vind de coupe wel stuk mooier namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ojjorz schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:48:
[...]

Is het een cabrio of een coupe? Vind de coupe wel stuk mooier namelijk!
Cabrio die ook coupe is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Janusz schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:58:
[...]

Cabrio die ook coupe is :)
Dat gaat dan waarschijnlijk niet om een CLK, die heeft voor zover ik weet of een vast dak (coupe) of een soft-top. De SLK en SL hebben dan wel weer een klap-dak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ojjorz schreef op zondag 27 mei 2007 @ 10:37:
[...]

Dat gaat dan waarschijnlijk niet om een CLK, die heeft voor zover ik weet of een vast dak (coupe) of een soft-top. De SLK en SL hebben dan wel weer een klap-dak...
Deze is het, en dan in het zwart:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/e/aed4ff01e6cdfd98ac662daf99f3b98e.jpg

Stond trouwens een nieuwe SLR bij de dealer. Wat een verschrikkelijk vette bak is dat toch, prachtig hoe fijn die is afgewerkt. Lijkt me een feest om daar eens in te mogen rijden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Een soft-top dus :D Natuurlijk helemaal geen straf om daar eens in rond te touren hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik krijg bij de CLK een beetje hetzelfde gevoel als ik met de Volvo C70 krijg als ik 'm zie: prachtig, maar niet echt iets voor echte mannen. Daarmee zit ik op het terrein van de subjectieve beleving, dat wel.

Voor een cabrio neem je als man een SL bij Mercedes, anders niet. Dat is mijn benadering.

Mooie testbeschrijving van de C. Mijn laatste C ervaring is nog met twee modellen terug. Degelijk, maar wat kaal. Qua interieur lijkt het mij een luxe bak. Als ik het verhaal zo lees, zit er ook wat dynamiek in. Dat is precies het punt waar naar mijn smaak Mercedes onder lijdt t.o.v. BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Dat punt is in de nieuwe c wel opgelost, heb er ook in gereden paar weken geleden en hij is super.

Ik vind de CLK vs SL vergelijking niet echt opgaan, het zijn 2 heel verschillende auto's al ben ik met je eens dat de SL wat stoerder oogt. Nadeel van de SL vind ik dat hij een beetje louche en maffia eruit ziet, er rijden vaak discutabele mensen in. Ik vind de CLK wat beschaafder, dat is voor een wat ouder persoon zoals mijn vader wel handig aangezien hij rijdt als een oude lul ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Ja de nieuwe C is heel wat dynamischer geworden en rijdt echt fantastisch. Werd inderdaad de 3-serie als beste rijders-auto betiteld in dit segment, ik denk dat de nieuwe C dat stokje wel heeft overgenomen.

Ben het wel met Janusz eens dat de CLK heel wat stijlvoller is dan de SL. Daar heb ik de laatste jaren net iets te vaak een vermoorde yugoslaaf in zien gevonden worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Van het weekend ben ik naar een meeting geweest van de Mercedes Benz Club Nederland. M'n BMW maar 2 straten verderop geparkeerd natuurlijk :+ Maar man man man wat een auto's heb ik daar gezien :)

Er stond een R107 in showroom conditie, dat ding zag er werkelijk uit als nieuw! Er stonden ook 2 W124 CE's met een AMG motor erin gelepeld :6 En een hele dikke Mercedes 190e 3.2 AMG ! Heb helaas geen foto's kunnen maken, aangezien ik m'n digi cam vergeten was :( Maar het was een geslaagde dag :)

Deze zag ik van de week te koop staan op het net. Een lijkwagen op basis van een W126 280SE.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d0ca3a7cdb32a5ab0ee8532ceef863b9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/055cf9435faa9cf53a894e1abf2fd8da/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8a5b516d890a6a5fc5b316b02143a0b5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3d01769832462a55b540d61fb40c6f34/full.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door reuzekind op 29-05-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 13:50

Dentheman

Zie signature

Zou je achterin nou zonder gordels legaal 1 persoon mogen vervoeren? :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Als hij een beetje stil ligt vast wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een beetje cross posten vanaf andere sites mag vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
De CL63 van een maat in NY
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/autos/cl63.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/autos/cl63-2.jpg
Ook een nieuw model Porsche Cayenne Turbo en 2006 CLS55.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vervelend als je daar ieder dag in moet rijden :P. Vooral de CL is mooi alleen had ik geen AMG genomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:37
reuzekind schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:28:
[...]

Ziet er goed uit! Strak in z'n lak voor z'n leeftijd zoals ik het zo zie op de foto :) Zal ik hem ook toevoegen aan de TS? Hebben jullie hem zelf geïmporteerd?
Beetje erg late reactie maar ik was in het buitenland.

Je mag als je wilt gerust beide foto's toevoegen aan de TS.

Het is een Mercedes ( type W123 ) 200D uit 1979. oftewel 2.0 ltr. 4 cil. diesel met 60 PK :X

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Avater5.jpg

Hij is wegenbelastingvrij en behoeft GEEN roetmeting bij de APK.

Verzekering is +/- € 68,00 per jaar WA.

Hij is in 2004 ingevoerd uit Duitsland en toen ook overgespoten.

Ik heb hem onlangs zo gekocht van een handelaar.

Hij wordt door mij dagelijks gebruikt voor woon- & werkverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Een trekhaak, en dan toch een deuk in je bumper? :+

Nette bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

reuzekind schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:04:
Van het weekend ben ik naar een meeting geweest van de Mercedes Benz Club Nederland. M'n BMW maar 2 straten verderop geparkeerd natuurlijk :+ Maar man man man wat een auto's heb ik daar gezien :)

Er stond een R107 in showroom conditie, dat ding zag er werkelijk uit als nieuw!
Was die R107 van ~'86 en grijs/beige van kleur? Dan ken ik de eigenaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:46:
[...]

Beetje erg late reactie maar ik was in het buitenland.

Je mag als je wilt gerust beide foto's toevoegen aan de TS.

Het is een Mercedes ( type W123 ) 200D uit 1979. oftewel 2.0 ltr. 4 cil. diesel met 60 PK :X

[afbeelding]

Hij is wegenbelastingvrij en behoeft GEEN roetmeting bij de APK.

Verzekering is +/- € 68,00 per jaar WA.

Hij is in 2004 ingevoerd uit Duitsland en toen ook overgespoten.

Ik heb hem onlangs zo gekocht van een handelaar.

Hij wordt door mij dagelijks gebruikt voor woon- & werkverkeer.
Hoeven auto's ouder dan 25 jaar geen roetmeting meer? Dat wist ik niet, dat is wel beter. Anders heb je wel een heel groot risico dat er iets kapot gaat.
Timmert schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:48:
[...]

Was die R107 van ~'86 en grijs/beige van kleur? Dan ken ik de eigenaar :)
Volgens mij was hij ouder. Het was in ieder geval een US import.

Ik hoop dit dat dit weekend of begin volgende week mijn nieuwe Benz in Nederland is. De transporteur is op dit moment auto's aan het halen, waaronder de mijne. Ik heb weer een W126 gekocht, zelfde kleur groen als m'n vorige. Uit Zwitserland komt hij, 133d km, van de 1e eigenaar :) Ik kan niet wachten.

[ Voor 11% gewijzigd door reuzekind op 26-06-2007 22:55 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.