Zelfs autoweek begrijpt nog steeds niet dat dit een test is gemaakt om auto's bij exact dezelfde omstandigheden te vergelijken. Dat de test niet overeenkomt met de realiteit weet iedereen al. Maar een E-klasse met dik 190pk en dan 1:20 rijden is natuurlijk ook niet gek.FabianGTI schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:50:
[...]
Leuk hea, die rollenbanken
Zoals de review van Autoweek al aangaf, is dat wel een neppe test weer, in de praktijk rijdt hij tussen de 1:18 en 1:20
Verwijderd
Rollenbank? Zou kunnen hoor, waar haal je dat vandaan?FabianGTI schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:50:
[...]
Leuk hea, die rollenbanken
Zoals de review van Autoweek al aangaf, is dat wel een neppe test weer, in de praktijk rijdt hij tussen de 1:18 en 1:20
Voor de duidelijkheid, dit is het verbruik dat de jongens van Autovisie halen uit hun test. 1:27 is het testresultaat, niet de fabrieksopgave. Dat de fabrieksopgave is gebaseerd op rollenbanken, sure.
Ik citeer uit de Autovisie:
"Het resultaat van 1 op 27 dat we op onze normronde met deze E-klasse haalden, is een van de allerbeste uitslagen ooit, en ruimschoots beter dan de fabrieksopgave."
Bam!
Er zit dus een groot verschil tussen de testen van Autoweek en Autovisie. Nu is mijn ervaring dat ze bij Autoweek tamelijk beroerd zijn in het testen van prestaties en verbruik. Acceleratie is vrijwel altijd een stuk slechter dan de cijfers die leest van andere bladen, zoals de erkende internationale topbladen, tenzij het gaat om een auto met DSG oid. Wij rijden auto's altijd een stuk zuiniger dan ik zou verwachten op basis van de verbruikscijfers uit Autoweek. Ingereden occasion vs. niet-ingereden splinternieuwe auto misschien?
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2016 19:22 ]
Ik heb een 2016 C63 AMG met intussen 7000km op de teller, ding mag voor de 2de keer de garage binnen na willekeurig vermogenverlies en andere problemen.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:45:
[...]
Nou dat lijkt me ook weer wat overdreven want met wat opties gaat die C van mij nieuw ook over de 70k. Sommige modellen begrijp ik ook niet zoveel van en ik ben het met je eens dat bepaalde modellen beter niet gemaakt hadden kunnen worden.
De C is verder behoorlijk probleemloos, als er al iets aan de hand is zijn het vaak dingen die met milieu te maken hebben, bijvoorbeeld een sensor die uitlaatgassen meet en kapot gaat. (maar dat is volgens mij met de meeste nieuwe auto's) Ik vind een E of een S gewoon veel meer comfortabel ook al heb ik met mijn E enorm veel problemen gehad. De CLA heb ik ook echt helemaal niks mee, het rijdt niet lekker, het zicht rondom is beroerd en het uiterlijk staat me niet aan.
Wat ik ook jammer vind is dat je tegenwoordig de C350 hebt met een 4 cilinder motor.De typeaanduiding heeft niets meer met het motorvermogen te maken. Grappig trouwens dat de nieuwe motoren gewoon weer D genoemd worden net zoals vroeger en net zoals BMW nog steeds doet.
- Engine management lampje springt willekeurig aan.
- Vermogenverlies dat hij niet meer extra snelheid maakt. Moet ik stoppen en herstarten
- Parkeersensor vooraan die random begint te piepen als ik rij
- Rechter achterlicht heeft condens binnenin
- Valt soms gewoon stil aan de lichten
- Tijdens het rijden heb ik al 2 keer gehad dat hij precies ff 'choked' en dat de versnellingsbak zelf 2-tal keer schakelt en schokt
Altijd BMW gereden, nooit problemen. Vond de nieuwe C63 Estate mooie wagen en discreet uitzien dus ik dacht, waarom niet. Had iets met kofferruimte nodig. Leuke deal gehad omdat het stockmodel was maar heb nu toch wel ff men buik er van vol.Als de problemen niet opgelost geraken gaat deze snel plaats ruimen voor iets anders.
Command systeem werkt ook een pak slechter dan bij BMW moet ik wel vaststellen, dan vooral de navigatie die erg onduidelijk is en soms rare toeren doet. Spraakherkenning werkt dan weer wonderbaarlijk goed. Moet wel zeggen dat hij voor een AMG (heb de vorige C63 met atmosferische V8 paar keer gereden, evenals met de nieuwe AMG GT), deze verdacht strak rijdt. Auto geeft een veel 'veiliger' gevoel dan de vorige in de zin dat hij veel harder aan de baan kleeft. TC uit en ding glijdt meteen weer alle kanten op zoals de oude. Bij een M4 moet je scherper erbij zijn met de gedachten. Deze geeft je meer het gevoel dat je sneller door de bochten kan zonder dat je een racepiloot moet zijn.
De problemen fixen ze wel onder garantie maar als de problemen blijven aanhouden ga ik deze niet lang houden vrees ik.
Heb wel als vervangwagen sinds vandaag de nieuwe C450/C43 AMG Estate, leuk blokje. Rijdt echt heel strak. V6 3.0 Bi-turbo met ergens 360 pk. Maakt wel een pak minder lawaai (heeft wel geen AMG performance uitlaat) maar voor woon-werk verkeer en een occassioneel uitstapje veel comfortabeler dan men C63. Rijdt minder 'bruut'
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Iemand ervaring met de reparatie van multicontourstoelen? Niet alle knopjes werken meer en nu doet de massagestand het ook al niet meer. Zou natuurlijk naar de mercedes dealer kunnen gaan maar wellicht heeft iemand een goed adresje?
MBenzNL.Malt007 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:14:
Iemand ervaring met de reparatie van multicontourstoelen? Niet alle knopjes werken meer en nu doet de massagestand het ook al niet meer. Zou natuurlijk naar de mercedes dealer kunnen gaan maar wellicht heeft iemand een goed adresje?
Wat dat betreft doet een goede dealer wonderen. Als ik zie wat bepaalde dealers soms doen dan kan ik wel janken.JacobsT schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:08:
[...]
Ik heb een 2016 C63 AMG met intussen 7000km op de teller, ding mag voor de 2de keer de garage binnen na willekeurig vermogenverlies en andere problemen.
- Vermogenverlies dat hij niet meer extra snelheid maakt. Moet ik stoppen en herstarten
- Tijdens het rijden heb ik al 2 keer gehad dat hij precies ff 'choked' en dat de versnellingsbak zelf 2-tal keer schakelt en schokt
Altijd BMW gereden, nooit problemen. Vond de nieuwe C63 Estate mooie wagen en discreet uitzien dus ik dacht, waarom niet. Had iets met kofferruimte nodig. Leuke deal gehad omdat het stockmodel was maar heb nu toch wel ff men buik er van vol.Als de problemen niet opgelost geraken gaat deze snel plaats ruimen voor iets anders.
Command systeem werkt ook een pak slechter dan bij BMW moet ik wel vaststellen, dan vooral de navigatie die erg onduidelijk is en soms rare toeren doet. Spraakherkenning werkt dan weer wonderbaarlijk goed. Moet wel zeggen dat hij voor een AMG (heb de vorige C63 met atmosferische V8 paar keer gereden, evenals met de nieuwe AMG GT), deze verdacht strak rijdt. Auto geeft een veel 'veiliger' gevoel dan de vorige in de zin dat hij veel harder aan de baan kleeft. TC uit en ding glijdt meteen weer alle kanten op zoals de oude. Bij een M4 moet je scherper erbij zijn met de gedachten. Deze geeft je meer het gevoel dat je sneller door de bochten kan zonder dat je een racepiloot moet zijn.
De problemen fixen ze wel onder garantie maar als de problemen blijven aanhouden ga ik deze niet lang houden vrees ik.
Heb wel als vervangwagen sinds vandaag de nieuwe C450/C43 AMG Estate, leuk blokje. Rijdt echt heel strak. V6 3.0 Bi-turbo met ergens 360 pk. Maakt wel een pak minder lawaai (heeft wel geen AMG performance uitlaat) maar voor woon-werk verkeer en een occassioneel uitstapje veel comfortabeler dan men C63. Rijdt minder 'bruut'
[ Voor 74% gewijzigd door S_Chief op 28-07-2016 16:19 ]
Verwijderd
De AMG versie vergelijken met een diesel is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Vaak hele andere onderdelen die zijn gebruikt.Daarnaast doel ik op het W204 model en rij jij het W205 model als ik me niet vergis.JacobsT schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:08:
[...]
Ik heb een 2016 C63 AMG met intussen 7000km op de teller, ding mag voor de 2de keer de garage binnen na willekeurig vermogenverlies en andere problemen.
Ik heb echt nooit gekke dingen gehad. 1x een sensor laten vervangen en dat is het dan ook wel. Wel de rubbers laten vervangen van de ophanging en de versnellingsbak, maar dat had meer met mijn rijgedrag te maken dan dat het een mankement is van de auto.
W205 kent wel wat meer kinderziektes dan de W204. Denk dat dat met de mopf is verholpen. Zijn we ook gelijk van die iPad af.
Veel zaken zoals parkeersensoren zullen ze wel delen. Denk dat er aan de transmissie buiten langere versnellingen ook niet erg veel veranderd zal zijn.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:20:
[...]
De AMG versie vergelijken met een diesel is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Vaak hele andere onderdelen die zijn gebruikt.Daarnaast doel ik op het W204 model en rij jij het W205 model als ik me niet vergis.
Ik heb echt nooit gekke dingen gehad. 1x een sensor laten vervangen en dat is het dan ook wel. Wel de rubbers laten vervangen van de ophanging en de versnellingsbak, maar dat had meer met mijn rijgedrag te maken dan dat het een mankement is van de auto.
Eerste keer zeiden ze krukassensor defect en leidingen los. Heb nogal wat berichten gelezen over problemen met de leidingen en elektronica zie ik ook regelmatig wel is passeren.
Motor, afwerking binnen en ophanging zullen wel de grote verschillen zijn. Deelt heel veel dingen met de gewone C (zegt mijn gevoel).
Wat ik ook zeer matig vind is het streamen van muziek over bluetooth. Bij BMW werkte dit gewoon meteen zodra ik op play drukte, kon ook vlot door men telefoon scrollen vanuit de iDrive, werkt bij de AMG toch echt wel niet. Zodra ik de kabel insteek voor te laden in één van men usb poorten begint hij ook meteen men itunes lijst te spelen van het allereerste nummer alfabetisch. Ook nog niet gevonden hoe ik dit kan uitschakelen. Soms echt wel verschieten hehe.
Enkele prentjes voor de geïnteresseerden

Zucht

Toen ik hem net ging oppikken, naast men ander speeltje. Blijft een geweldig karretje die Z4.
Update over de Merc
Wagen binnen geweest, opgehaald.
Krukassensor weer vervangen en oliesensor in de carter.
Zou opgelost moeten zijn. Rij dezelfde avond ergens naar toe, lampje opnieuw aan van engine management.
Bij Mercedes te horen gekregen dat ze hem naar een zogenaamd 'vip atelier' sturen voor moeilijke gevallen.
Begint goed
[ Voor 12% gewijzigd door JacobsT op 01-08-2016 00:27 ]
Verwijderd
Weet iemand bij welke km stand het DPF van een W204 diesel moet worden vervangen? 200.000 km ofzo?
Geen idee wanneer die vervangen moet worden, weet de dealer dit niet?
Ik zit er aan te denken om een S204 te kopen uit 2008 maar nu zitten er kleine plekjes op de motorkap die ligt roesten.
Iemand een idee of dit het begin van het einde is of dat het niet verder roest.
Ongeveer 10 van deze kleine puntjes en 1 die een halve cm lang is.
Ik zit er aan te denken om een S204 te kopen uit 2008 maar nu zitten er kleine plekjes op de motorkap die ligt roesten.
Iemand een idee of dit het begin van het einde is of dat het niet verder roest.
Ongeveer 10 van deze kleine puntjes en 1 die een halve cm lang is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 20-09-2016 20:58 ]
Lol, begin van het einde. De auto heeft last gehad van steenslag waardoor het metaal bloot is komen te liggen. De rest kan je wel zelf raden neem ik aan. Moet overigens wel heel hard zijn gegaan, lak van Mercedes is namelijk behoorlijk sterk.
EDIT: lees nu dat het tien stuks zijn. Lijkt alsof 'ie achter iets heeft gereden dat flink wat grind heeft gelanceerd.
EDIT: lees nu dat het tien stuks zijn. Lijkt alsof 'ie achter iets heeft gereden dat flink wat grind heeft gelanceerd.
200.000 km kan best, maar dat is dacht ik wel redelijk snel. Belletje naar een goede dealer en je weet het zeker. Ligt er ook aan hoe ermee is gereden (veel korte stukken etc.).Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:55:
Weet iemand bij welke km stand het DPF van een W204 diesel moet worden vervangen? 200.000 km ofzo?
[ Voor 83% gewijzigd door S_Chief op 20-09-2016 22:56 ]
De auto heeft veel in Duitsland gereden en zal dan niet 120 hebben gereden.S_Chief schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:08:
Lol, begin van het einde. De auto heeft last gehad van steenslag waardoor het metaal bloot is komen te liggen. De rest kan je wel zelf raden neem ik aan. Moet overigens wel heel hard zijn gegaan, lak van Mercedes is namelijk behoorlijk sterk.
Ik ben er een beetje huiverig voor aangezien mijn w203 binnen 2 jaar zo'n beetje weggeroest was
Spuiten van de kap kost volgens internet een 400 euro, dat kan ik dan altijd nog laten doen als het erger wordt.
Je hebt een pre facelift w203 ? Die staan bekend om roesten ?
Als het een diesel en automaat is, goed rijdt en voor weinig (heeel weinig) weg mag kan je een pb sturen ;-)
De 204 is volgens kenners weer een echte kwalitatieve benz
Als het een diesel en automaat is, goed rijdt en voor weinig (heeel weinig) weg mag kan je een pb sturen ;-)
De 204 is volgens kenners weer een echte kwalitatieve benz
Zulke plekjes gaan over het algemeen niet verder roesten, in ieder geval niet snel ofzo. Heb er ook een paar zitten en daar gebeurd niet zoveel mee.
is inderdaad steenslag roest, dit zul je ook wel bij hogere kilometerstanden in de wielkast tegen komen.
kwestie van netjes bijhouden en je houdt het netjes, daarin tegen tegen een pre mopf w203 is niks bij te houden, de roest is sneller dan wat dan ook.
W204 pre mopf is een dijk van een auto wij hebben er nu al 100.000 km 1 en het enigste wat defect is gegaan is het blokje bij t contactslot (kwaaltje) km stand staat nu op 270.000 geloof ik
Overigens is een Mopf W203 vanaf 2005/2006 met roetfilter ook geen verkeerde investering.
dingen zijn ook zeer goed en blijven waarde houden door de roetfilter
Wij hebben er 1 gehad 220 CDI die is met 280.000 weg gegaan en vanaf 60.000 gereden enkel een keer een kapotte turbo slang gehad verder nooit iets.
en momenteel hebben we nog een 200 CDI van 2006 met 330.000 km ook enkel de turbo slang gescheurd meer niet.
kwestie van netjes bijhouden en je houdt het netjes, daarin tegen tegen een pre mopf w203 is niks bij te houden, de roest is sneller dan wat dan ook.
W204 pre mopf is een dijk van een auto wij hebben er nu al 100.000 km 1 en het enigste wat defect is gegaan is het blokje bij t contactslot (kwaaltje) km stand staat nu op 270.000 geloof ik
Overigens is een Mopf W203 vanaf 2005/2006 met roetfilter ook geen verkeerde investering.
dingen zijn ook zeer goed en blijven waarde houden door de roetfilter
Wij hebben er 1 gehad 220 CDI die is met 280.000 weg gegaan en vanaf 60.000 gereden enkel een keer een kapotte turbo slang gehad verder nooit iets.
en momenteel hebben we nog een 200 CDI van 2006 met 330.000 km ook enkel de turbo slang gescheurd meer niet.
Weet iemand of de eerste cls altijd met echt leer werd geleverd? Of is het standaard leer mb-tex?
je hebt ook half stof half kunstleer in de CLS dus helemaal standaard denk ik niet
Als ik de brochure moet geloven is het standaard half leder, met opties voor volleder. Kan natuurlijk wel per land verschillen, maar ik vind geen hits met C219 en MB-Tex of ARTICO.
Da's een vervelende idd. Volgens mij bij de mopf ook gelijk opgelost.Willem_H schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:37:
[ Voor 41% gewijzigd door S_Chief op 23-09-2016 14:59 ]
Ik heb het toch niet gedaan, de plekjes zinden mij niet.
Vandaag in een andere gereden die geen plekjes heeft en een stuk mooier was. Die reed ook perfect en kost zelf iets minder en dan krijg ik er nog een beurt en 6 maanden garantie bij.
Woensdag is de aankoopkeuring bij de dealer en dan weet ik bijna zeker of er geen mankementen aan zijn.
Vandaag in een andere gereden die geen plekjes heeft en een stuk mooier was. Die reed ook perfect en kost zelf iets minder en dan krijg ik er nog een beurt en 6 maanden garantie bij.
Woensdag is de aankoopkeuring bij de dealer en dan weet ik bijna zeker of er geen mankementen aan zijn.
Half leer kent MB niet dus dat is kunstof + stof
Willem_H schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:07:
Half leer kent MB niet dus dat is kunstof + stof
Lijkt mij dat de zijkanten van leer zijn en het midden van stof. Anders zou er Artico of MB-Tex hebben gestaan mag ik hopen.“Biarritz” FABRIC / LEATHER
Klinkt goed.Ernemmer schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:03:
Ik heb het toch niet gedaan, de plekjes zinden mij niet.
[ Voor 44% gewijzigd door S_Chief op 23-09-2016 17:00 ]
Nog geen foto's, maar bij de aankoopkeuring zeiden ze dat het een erg nette auto was. Enige echte puntje was de remleiding die vervangen moest worden.S_Chief schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:59:
Klinkt goed.Ben benieuwd naar wat foto's als het definitief wordt.
Volgende week dinsdag ophalen en dan zal ik eens een foto plaatsen.
Verwijderd
Vraagje, waar moet ik op letten als ik zoiets wil kopen?
2001 Mercedes-Benz CL 5.0 CL500 2dr: 2,750
2003 Mercedes-Benz CL 5.0 CL500 2dr: 3,440
Heeft de auto BV elektra problemen? gaat de motor net zo lang mee als normale Mercedes motoren (C/S/E-klasse)?
Heeft de auto BV elektra problemen? gaat de motor net zo lang mee als normale Mercedes motoren (C/S/E-klasse)?
De modelcode is CL215, gebaseerd op en technisch grotendeels gelijk aan de W220 S-klasse. Denk dat je hiermee wat makkelijker kunt zoeken naar reviews en ervaringen.
C215.Jazzy schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:52:
De modelcode is CL215, gebaseerd op en technisch grotendeels gelijk aan de W220 S-klasse. Denk dat je hiermee wat makkelijker kunt zoeken naar reviews en ervaringen.
Ik heb een W211 E500 gehad dus redelijk vergelijkbaar, de motor is redelijk bulletproof maar wel erg duur qua onderhoud, 2 luchtfilters, 8 liter olie, 16 bougies, ik was aan een grote beurt 1600 euro kwijt.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:44:
Ik heb de auto weggedaan omdat ik veel problemen had met de airmatic, shocks die 1000 euro per stuk kosten, pompen die stuk gaan terwijl ze allemaal al een keer vervangen waren, die oude dure auto's kan je failliet aan gaan. Als ik die verkoopprijs zie mag je zeker wel nog een keer dat bedrag achter de hand houden voor eventuele problemen.
Verwijderd
Je moet er op letten dat je een hele dikke portemonnee hebt voor het onderhoud. Als je dit soort auto's wil kopen voor een prikkie, ga je nat.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:44:
Het is een C200 CDI 2.2 met 137pk. Ik had ook in een 170pk versie gereden en die was wel sneller maar dit rijdt een stuk rustiger en past eigenlijk beter bij mijn rijstijl.
Hij ziet er nog erg goed uit, alleen de poetsbeurt die bij de aflevering zat is erg slecht uitgevoerd, maar dat is bij een nieuwe auto ook leuk om zelf te doen.
To-do lijst
1 sierlijst van achterportier vervangen omdat die niet meer zo mooi is
2 handvatten laten spuiten, deze missen een beetje verf
reservewiel kopen met dezelfde velg als ik nu heb ipv een over datum tirefit setje
zilveren sierlijstje op de achterbumper vervangen aangezien daar een stukje uit is
naafdopjes vervangen, die zijn een beetje wit uitgeslagen
Dat was het wel, voor de rest lekker veel km gaan maken en weinig onderhoud hebben
Hij ziet er nog erg goed uit, alleen de poetsbeurt die bij de aflevering zat is erg slecht uitgevoerd, maar dat is bij een nieuwe auto ook leuk om zelf te doen.
To-do lijst
reservewiel kopen met dezelfde velg als ik nu heb ipv een over datum tirefit setje
zilveren sierlijstje op de achterbumper vervangen aangezien daar een stukje uit is
Dat was het wel, voor de rest lekker veel km gaan maken en weinig onderhoud hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 05-10-2016 12:12 ]
Verwijderd
Dat begrijp ik maar Heb zelfs brabus gezien voor £5400 als ik kijk naar Nederland beginnen ze bij 9000€.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:07:
[...]
Je moet er op letten dat je een hele dikke portemonnee hebt voor het onderhoud. Als je dit soort auto's wil kopen voor een prikkie, ga je nat.
Maar iedereen weet dat auto's hier wel goedkoper zijn.
Betreft onderhoud is goed om te weten
Bedankt voor de info mensen, nu eventjes vriendin overhalen en kijken voor model 2003/2004
maar zie hier voor overzichtje alles boven de 4 liter en vanaf 2003 en max 125dk miles
http://www.autotrader.co....mum-badge-engine-size=4.0
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 13:04 ]
Gelukkig allemaal puntjes die relatief eenvoudig verholpen kunnen worden.Ernemmer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:11:
Het is een C200 CDI 2.2 met 137pk. Ik had ook in een 170pk versie gereden en die was wel sneller maar dit rijdt een stuk rustiger en past eigenlijk beter bij mijn rijstijl.
To-do lijst
Heb zelf een clk430 gehad en rij nu een cls500. Onderhoud is iets duurder dan normaal maar als je pech hebt zoals bierkameel dan ga je nat. Ik rij nu totaal zo'n 6 jaar in de v8'en en het enige dure wat ik heb meegemaakt is het vervangen van de bougiekabels (16 stuks) in de clk, koste ongeveer 500 euro volgens mij. Verder is een grote beurt tot nu toe altijd tussen de 500-1000 euro geweest.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:42:
[...]
Dat begrijp ik maar Heb zelfs brabus gezien voor £5400 als ik kijk naar Nederland beginnen ze bij 9000€.
Maar iedereen weet dat auto's hier wel goedkoper zijn.
Betreft onderhoud is goed om te wetenvooral omdat ik hem zou willen als project en kijken of dingen kan vervangen voor alternatief wat misschien langer mee gaat.
Bedankt voor de info mensen, nu eventjes vriendin overhalen en kijken voor model 2003/2004
maar zie hier voor overzichtje alles boven de 4 liter en vanaf 2003 en max 125dk miles
http://www.autotrader.co....mum-badge-engine-size=4.0
Met alle respect, je klinkt niet echt alsof je verstand van auto's hebt. Als dat klopt dan zou ik hier zeker niet aan beginnen, als je tegen problemen aanloopt dan kom je er zelf uiteindelijk niet uit en moet je alsnog naar de garage.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:42:
[...]
Betreft onderhoud is goed om te wetenvooral omdat ik hem zou willen als project en kijken of dingen kan vervangen voor alternatief wat misschien langer mee gaat.
Verwijderd
Grappig, aangezien ik afgelopen zomer nog volledig een MX5 heb gerestaureerd inc vervangen distributie, waterpomp en dergelijkeJazzy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:49:
[...]
Met alle respect, je klinkt niet echt alsof je verstand van auto's hebt. Als dat klopt dan zou ik hier zeker niet aan beginnen, als je tegen problemen aanloopt dan kom je er zelf uiteindelijk niet uit en moet je alsnog naar de garage.
Heb de auto zelf verkocht omdat ik niet in Nederland woon dus niet zoveel aan heb, werk al geruime tijd met autos. Meestal japanners..
maar is niet erg, heb geen verstand van autos

Sorry, het zal wel komen door je formulering. Een vraag als "hoe lang gaat de motor mee" en een term als "dingen vervangen door dingen die langer mee gaan" komt op mij niet over dingen die een ervaren automonteur zou zeggen.
Als je niet zo over wilt komen dan moet je misschien niet starten met een vraag als "waar moet ik op letten bij die en die auto". Laat zien dat je gekeken hebt wat Whatcar zegt, dat je begrijpt wat de technische basis is, dat je rondgensuffeld hebt op Problemcar en internationale forums, etc.
Succes verder!
Als je niet zo over wilt komen dan moet je misschien niet starten met een vraag als "waar moet ik op letten bij die en die auto". Laat zien dat je gekeken hebt wat Whatcar zegt, dat je begrijpt wat de technische basis is, dat je rondgensuffeld hebt op Problemcar en internationale forums, etc.
Succes verder!
Verwijderd
sorry ik zat op werk dus wilde even snel wat vragenJazzy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:14:
Sorry, het zal wel komen door je formulering. Een vraag als "hoe lang gaat de motor mee" en een term als "dingen vervangen door dingen die langer mee gaan" komt op mij niet over dingen die een ervaren automonteur zou zeggen.
Succes verder!
Probleem is dat mensen vaak problemen hebben die andere niet hebben (Windows 10 updates bv , vragen die ik keer op keer beantwoord maar updaten bij ons thuis gaat prima). Zo ook met auto's, mensen die problemen hebben hoor je altijd maar liever real Life ervaring van mensen die zowel goede dingen kunnen melden als de slechte dingen die ze zijn tegen gekomen.
Ander ding was dat ik normaal bij Honda/Mazda nooit zo lette op "probleempjes" want ik fixte het zelf toch wel weer, vaak eerste dat ik deed was alle standaard dingen vervangen omdat je nooit weet hoe iemand met auto's omgaan.
Hoe dan ook aangezien ik in de UK woon moet ik nu veel meer opletten wat ik koop , heb geen garage meer en ook bijna geen Tijd
Zijn er mensen die een recente c klasse hebben met het touchpad-loze Radio 20 systeem?
Ik heb een paar dagen geleden een testrit gemaakt met een wagen waar er wel een touchpad in zat en daar had je een knop op om het audio submenu te openen, schijnbaar de enige manier om door tracks of zenders te skippen indien de navigatie op staat. Maar nu vroeg ik me af, kan dat submenu ook geopend worden in de versie zonder touchpad? Anders is het wel heel ongebruiksvriendelijk. (Ik kan als leasing wagen enkel de versie kiezen zonder...)
Ik heb een paar dagen geleden een testrit gemaakt met een wagen waar er wel een touchpad in zat en daar had je een knop op om het audio submenu te openen, schijnbaar de enige manier om door tracks of zenders te skippen indien de navigatie op staat. Maar nu vroeg ik me af, kan dat submenu ook geopend worden in de versie zonder touchpad? Anders is het wel heel ongebruiksvriendelijk. (Ik kan als leasing wagen enkel de versie kiezen zonder...)
Mijn B-klasse heeft volgens mij een vergelijkbare radio en ik kan als de navigatie opstaat enkel tracks overslaan met een next en back knop op de radio zelf. Via de joystick en het stuur kan het niet want dan bedien je de navigatie. Een kleine irritatie want ik ben gewoon van het via het stuur te kunnen 
Het is zoiets ongeveer:
Het is zoiets ongeveer:

Je kan toch op je stuur naar rechts drukken, dan komt audio en dan kan je met naar boven en naar beneden gewoon skippen (net zoals je bij telefoon door de contacten kan bladeren)Admiral Freebee schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:08:
Mijn B-klasse heeft volgens mij een vergelijkbare radio en ik kan als de navigatie opstaat enkel tracks overslaan met een next en back knop op de radio zelf. Via de joystick en het stuur kan het niet want dan bedien je de navigatie. Een kleine irritatie want ik ben gewoon van het via het stuur te kunnen
Het is zoiets ongeveer: [afbeelding]
Aanstaande dinsdag lever ik mijn B in, januari 2013 begonnen met rijden en nu op 197000KM.
Klopt, maar dan verlies je weer je digitale snelheidsmeter en die vind ik stiekem wel handig
En voor één of andere reden beslist Mercedes voor mij dat de kleine digitale snelheidsmeter in plaats van de temperatuur enkel in mijl per uur mag staan

[ Voor 45% gewijzigd door Admiral Freebee op 13-10-2016 10:30 ]
Dat is waar, ik heb die 2 ton missschien totaal 100 meter gekeken op de analoge snelheidsmeter hahaAdmiral Freebee schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:29:
Klopt, maar dan verlies je weer je digitale snelheidsmeter en die vind ik stiekem wel handigEn voor één of andere reden beslist Mercedes voor mij dat de kleine digitale snelheidsmeter in plaats van de temperatuur enkel in mijl per uur mag staan
Da's denk ik ook het systeem van de A, maar de C is veel minimalistischer.Admiral Freebee schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:08:
Het is zoiets ongeveer: [afbeelding]
http://indianautosblog.co...center-console-launch.jpg
Ik kom van een S40 en daar kan het ook gewoon op het stuur, ongeacht in welke "modus" het infotainment systeem staat. Ik gebruik het eigenlijk hééél vaak.
Met de C kan het inderdaad ook met je stuur, maar enkel als je je boordcomputer op Radio of Media zet. Ik zou die echter graag op speedo/verbruik/temperatuur/... laten staan.
Dat "audio sub menu" dat je met de middelste touchpad-knop kan openen ongeacht de modus van het systeem, is een (iets omslachtiger) alternatief, echter vind ik geen enkele foto online van het systeem zónder touchpad, dus ik weet niet of die knop ook bestaat zónder touchpad... Ik denk eerlijk gezegd van niet, en dat zou toch wel vervelend zijn.
Verder vroeg ik mij af: wat is concreet het verschil tussen Radio 20 met Garmin Map Pilot en het Comand systeem? Ik heb met 2 C klasses gereden, 1 standaard berline en 1 AMG coupe. Van de een weet ik zeker dat die het standaard Radio 20 systeem met Garmin Map Pilot had. Over de ander twijfel ik. Op zich verschilde er niet veel (niets?) aan de interface, maar de GPS had bv wel 3D... Of kan dit ook met de gewone Map Pilot?
Comand (NTG 5 in de W205) is groter en schijnt veel sneller te zijn dan de Audio 20 met Garmin. Daarnaast hoor ik veel ellende over de navigatie van de Garmin Map Pilot. Heb geen ervaring met beiden in de W205.
Die knopjes hierboven zeggen weinig overigens. Sommige modellen zitten wel op NTG 5 (W176, W246, W212 mopf) maar hebben nog wel die knoppen (die kwamen met NTG 4 en 4.5). W205 weer niet.
Die knopjes hierboven zeggen weinig overigens. Sommige modellen zitten wel op NTG 5 (W176, W246, W212 mopf) maar hebben nog wel die knoppen (die kwamen met NTG 4 en 4.5). W205 weer niet.
[ Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 14-10-2016 00:21 ]
Deze week mijn nieuwe bedrijfswagen opgehaald. CLA Shooting Brake. Ik dacht, laat mij de GPS maar eens updaten, maar de installer doet bitter weinig.
Ik heb een Garmin Map Pilot.
Volgens de handleiding zou ik via deze site de installer moeten downloaden: http://apps.mercedes-benz...ILOT/CNX-garmin_map_pilot
Nog mensen met dit probleem?
Volgens de handleiding zou ik via deze site de installer moeten downloaden: http://apps.mercedes-benz...ILOT/CNX-garmin_map_pilot
Maken ze uberhaupt een C zonder de touchpad? Misschien dat ie qua functies wat minder kan (geen handschrift herkenning ofzo) maar ik kan me niet voorstellen dat ie er niet in zit. Dan zou die middelste knop prima moeten werken maar om eerlijk te zijn is dat ook vrij irritant. Nog steeds meerder acties nodig om te skippen en dat ben je snel zat.Buzz_Fuzz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:52:
[...]
Dat "audio sub menu" dat je met de middelste touchpad-knop kan openen ongeacht de modus van het systeem, is een (iets omslachtiger) alternatief, echter vind ik geen enkele foto online van het systeem zónder touchpad, dus ik weet niet of die knop ook bestaat zónder touchpad... Ik denk eerlijk gezegd van niet, en dat zou toch wel vervelend zijn.
Ik heb het model met garmin navi en wat ik uiteindelijk veel meer doe is google maps op de telefoon en het scherm op audio laten staan. Dan kan je met de draaiknop draaien naar het volgende nummer (of een tikje naar rechts om 3 minuten vooruit te spoelen in een langer nummer). Komt ook grotendeels omdat die garmin meuk bizar traag opstart. Vanaf dat je de auto van slot haalt en je daadwerkelijk wat kan invoeren en een wat langere route hebt ben je zo 2 minuten verder. Google maps is klaar in 5 seconde.
Yup, maken ze wel degelijk. De C die ik op m'n werk als lease kan kiezen (vaste modellen & vaste opties; geen vrijheid) heeft die 100% zeker niet. (België)
Dat die Garmin traag was, is me tijdens de testrit ook opgevallen. Route berekenen/herberekenen ging traag en ik had al direct met een ontbrekende weg te maken tussen m'n ouders & hier (een weg die er al ligt van voor m'n geboorte....).
Hoe bevestig je je smartphone? Ik heb zo'n Kenu Airframe momenteel, maar niet getest of die goed beet heeft op de C zijn roosters.
Dat die Garmin traag was, is me tijdens de testrit ook opgevallen. Route berekenen/herberekenen ging traag en ik had al direct met een ontbrekende weg te maken tussen m'n ouders & hier (een weg die er al ligt van voor m'n geboorte....).
Hoe bevestig je je smartphone? Ik heb zo'n Kenu Airframe momenteel, maar niet getest of die goed beet heeft op de C zijn roosters.
In mijn S205 MY15 zat het touchpad en in MY16 hadden ze hem weggelaten. Lijkt mij geen probleem, ik heb hem nooit gebruikt.Sick Nick schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:24:
[...]
Maken ze uberhaupt een C zonder de touchpad? Misschien dat ie qua functies wat minder kan (geen handschrift herkenning ofzo) maar ik kan me niet voorstellen dat ie er niet in zit.
Probeer het eens bij mercedesforum.nl. Zijn hele boekdelen over de Garmin Map Pilot geschreven (spoiler: het is niet positief).TimKras schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:24:
Deze week mijn nieuwe bedrijfswagen opgehaald. CLA Shooting Brake. Ik dacht, laat mij de GPS maar eens updaten, maar de installer doet bitter weinig.
Ik heb nu zo'n grip in de middelste van de 3 roosters (en dan de luchtstroom dicht gedraaid):Buzz_Fuzz schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:37:
Yup, maken ze wel degelijk. De C die ik op m'n werk als lease kan kiezen (vaste modellen & vaste opties; geen vrijheid) heeft die 100% zeker niet. (België)

Zoiets als die kenu heb ik ook gehad, die werkt niet echt lekker vanwege de hoek. Zodra je je telefoon erin hangt gaat het rooster naar beneden, met die ik nu heb kan je met dat kogel scharnier hem in de juiste hoek zetten.
Heb je daar de naam van?
- Verder vroeg ik me af of de C klasse ook GPS instructies op de boordcomputer weergeeft of niet?
- En als je in Radio modus rijdt, welke verdere info toont de boordcomputer dan nog?
Want vergeleken met de Audi A3 vond ik de gegevens die de boordcomputer van de W205 kan weergeven toch maar summier.
- Verder vroeg ik me af of de C klasse ook GPS instructies op de boordcomputer weergeeft of niet?
- En als je in Radio modus rijdt, welke verdere info toont de boordcomputer dan nog?
Want vergeleken met de Audi A3 vond ik de gegevens die de boordcomputer van de W205 kan weergeven toch maar summier.
En hoe rijdt ie? Lage instap? Overzicht?TimKras schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:24:
Zit ook enorm te twijfelen tussen diverse auto's en de aanschaf van een CLA heeft mijn voorkeur en dan met name de Shooting Brake.
I don't have dreams, I have goals!!
Otisa is het merk van degene die ik heb maar ongetwijfeld ook verkrijgbaar van 1000 andere merken uit china. Ziet er zo uit (RHD UK model maar zal voor een LHD NL auto net zo goed werken natuurlijk):Buzz_Fuzz schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:14:
Heb je daar de naam van?

Je kan het scherm tussen de tellers op navigatie zetten om daar de aanwijzingen te krijgen, echter is dat niet full-map zoals op het hoofdscherm. Je krijgt dan pijltjes/text, op zich voldoende maar bij lastige kruisingen niet ideaal. Op het hoofdscherm in navi modus heb je uiteraard alle info.
Als je het kleine schermpje tussen de tellers op radio zet zie je verder eigenlijk niks op de schermpje behalve de zender en titel informatie. Verder zie je nog de instelling van je rij-instelling. In mijn geval zie ik nog de snelheid in KM/u omdat het een RHD auto is en dat volgens mij verplicht is in de UK (de teller zelf is alleen in MPH).
Ik heb deze in gebruik: https://www.gsmpunt.nl/ho...niversele-telefoonhouder/Sick Nick schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:25:
[...]
Ik heb nu zo'n grip in de middelste van de 3 roosters (en dan de luchtstroom dicht gedraaid):
[afbeelding]
Zoiets als die kenu heb ik ook gehad, die werkt niet echt lekker vanwege de hoek. Zodra je je telefoon erin hangt gaat het rooster naar beneden, met die ik nu heb kan je met dat kogel scharnier hem in de juiste hoek zetten.
Is heel stevig en handig.
Hij rijdt super. Het is inderdaad een wat lagere instap, maar ik ben jong en dat is dus nog geen probleem. Hij ligt vast op de weg en rijdt toch redelijk zacht naar mijn mening. Op de achterbank zit hij wel niet zo comfortabel, maar daar zit ik nooit.Redondo1982 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:30:
[...]
En hoe rijdt ie? Lage instap? Overzicht?
Zit ook enorm te twijfelen tussen diverse auto's en de aanschaf van een CLA heeft mijn voorkeur en dan met name de Shooting Brake.
Die Garmin GPS is wel wat minder dan mijn vorige echte TomTom...
Welke uitvoering heb je? En welke motor?TimKras schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:37:
[...]
Hij rijdt super. Het is inderdaad een wat lagere instap, maar ik ben jong en dat is dus nog geen probleem. Hij ligt vast op de weg en rijdt toch redelijk zacht naar mijn mening. Op de achterbank zit hij wel niet zo comfortabel, maar daar zit ik nooit.
Die Garmin GPS is wel wat minder dan mijn vorige echte TomTom...
180 d, met zo goed als enkel standaarduitvoering. Het Leasebudget was snel opRedondo1982 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:48:
[...]
Welke uitvoering heb je? En welke motor?
Oke, dank je wel. Ja haha, opties en MB...pfff. Al zijn die Night uitvoeringen wel leuk en zeer compleet voor een acceptabele prijs.TimKras schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:15:
[...]
180 d, met zo goed als enkel standaarduitvoering. Het Leasebudget was snel op
Maar...enjoy your car!
[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 18-10-2016 14:36 ]
De navigatie in command bij Mercedes is echt wel bagger ook hoor. Zijn bv paar punten op de ring rond Antwerpen waar je naar de kaart moet kijken. Als je puur op audio instructies zou rijden, rij je compleet de verkeerde richting soms uit door andere afslag te nemen.S_Chief schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:19:
Comand (NTG 5 in de W205) is groter en schijnt veel sneller te zijn dan de Audio 20 met Garmin. Daarnaast hoor ik veel ellende over de navigatie van de Garmin Map Pilot. Heb geen ervaring met beiden in de W205.
Ik denk dat ik instructies ook op het scherm kan zetten bij de tellers maar die functie gebruik ik alvast nooit. Is veel interessanter dan om de heads-up projectie te gebruiken waar je de instructies kan kijken. (Gebruik ik echter ook zelden omdat ik naar de kaart moet kijken om niet verkeerd te rijden soms)
Op vlak van GPS navigatie heel zwaar teleurgesteld in vergelijking met men BMW.
Hele command systeem is eigenlijk niet echt Duits premium waardig imho. Men vriendin heeft bv net een nieuwe Fiat 500 sinds vorige week. Werkt echt netjes en scherm heeft pak hogere resolutie.
[ Voor 27% gewijzigd door JacobsT op 19-10-2016 08:46 ]
Ik heb er met mijn Comand (wel NTG 4.5 tov 5 in de W205) totaal geen last van. Rekent bijzonder snel en is altijd tijdig met instructies.
Vandaag 2e testrit met een C berline gehad.
Wie heeft die boordcomputer toch geprogrammeerd? Je kan de "hoofd"-snelheidsaanduiding wel wisselen tussen kph & mph, maar de kleinere snelheidsaanduiding die je bovenaan kan plaatsen, staat fixed in mph...
Nuja, denk dat ik toch een keuze gemaakt heb voor m'n volgende lease...
C220d Avantgarde exterieur & professional pack.
Nu de kleur. Quick poll, wetende dat er de standaard Avantgarde donkergrijze ("himalaya grijs") 17" velgen op zullen zitten, twijfel ik over de volgende kleuren:
- Briljant blauw
- cavansiet blauw
- seleniet grijs
Enkel van briljant blauw + die velgen heb ik representatieve foto's, aangezien er hier zo al één op de parking staat. Het was helaas wel een druilerige dag:
https://dl.dropboxusercon...61019_134709_censored.jpg
https://dl.dropboxusercon...61019_134645_censored.jpg
https://dl.dropboxusercon...61019_134631_censored.jpg
- Briljant blauw is sportief, maar misschien past dit eigenlijk beter op een AMG exterieur of coupé.
- Cavansiet blauw is klassieker, misschien past dit beter op de Avantgarde. Echter twijfel ik over de donkere kleur gecombineerd met de vrij donkere velgen...
- Seleniet grijs zou volgens de dealer het mooist zijn met die velgen. (En het is geen lelijke kleur, maar het blijft wel "weeral" een grijze wagen dan.)
Wie heeft die boordcomputer toch geprogrammeerd? Je kan de "hoofd"-snelheidsaanduiding wel wisselen tussen kph & mph, maar de kleinere snelheidsaanduiding die je bovenaan kan plaatsen, staat fixed in mph...

Nu de kleur. Quick poll, wetende dat er de standaard Avantgarde donkergrijze ("himalaya grijs") 17" velgen op zullen zitten, twijfel ik over de volgende kleuren:
- Briljant blauw
- cavansiet blauw
- seleniet grijs
Enkel van briljant blauw + die velgen heb ik representatieve foto's, aangezien er hier zo al één op de parking staat. Het was helaas wel een druilerige dag:
- Briljant blauw is sportief, maar misschien past dit eigenlijk beter op een AMG exterieur of coupé.
- Cavansiet blauw is klassieker, misschien past dit beter op de Avantgarde. Echter twijfel ik over de donkere kleur gecombineerd met de vrij donkere velgen...
- Seleniet grijs zou volgens de dealer het mooist zijn met die velgen. (En het is geen lelijke kleur, maar het blijft wel "weeral" een grijze wagen dan.)
[ Voor 34% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 21-10-2016 18:18 ]
Briljantblauw
die popt lekker
Selenietgrijs
strakke en sjieke kleur.
Canvasietblauw
te klassiek.

Selenietgrijs

Canvasietblauw

Wise enough to play the fool
Briljantblauw maakt de auto cheap en dat is zonde van deze mooie auto. Hij moet elegantie uitstralen vind ik. Ik vind sowieso de versie met opstaande ster mooier dan de versie met de ster in de grille.Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:13:
Wie heeft die boordcomputer toch geprogrammeerd? Je kan de "hoofd"-snelheidsaanduiding wel wisselen tussen kph & mph, maar de kleinere snelheidsaanduiding die je bovenaan kan plaatsen, staat fixed in mph...![]()
- Briljant blauw
- cavansiet blauw
- seleniet grijs
1 pro briljant
1 pro seleniet
1 contra cavansiet
1 pro cavansiet
1 contra briljant.
Nja.. we gaan verder
Opstaande ster of niet is irrelevant. Offertes worden op voorhand door het bedrijf onderhandeld. C220d berline Avantgarde Exterieur + Prof Pack; te nemen of te laten
1 pro seleniet
1 contra cavansiet
1 pro cavansiet
1 contra briljant.
Nja.. we gaan verder
Opstaande ster of niet is irrelevant. Offertes worden op voorhand door het bedrijf onderhandeld. C220d berline Avantgarde Exterieur + Prof Pack; te nemen of te laten
Eigenlijk zijn ze alle drie mooi. Iets kritischer:
- Cavansietblauw past beter bij Elegance dan Avantgarde. Bovendien is het niet mooi met de donkergrijze 17" velgen.
- Briljantblauw is lekker sportief. Past meer bij Avantgarde dan cavansietblauw, maar wederom geen geweldige combi met de velgen.
- Selenietgrijs is een heerlijke kleur, maar weer die velgen... Nu is het geheel te grijs.
Heb ze alle drie in de configurator bekeken, en ik zou proberen om de velgen te dumpen.

Zo bijvoorbeeld. Velgen zijn amper duurder maar het staat veel beter.
Citrietbruin is ook
trouwens.
- Cavansietblauw past beter bij Elegance dan Avantgarde. Bovendien is het niet mooi met de donkergrijze 17" velgen.
- Briljantblauw is lekker sportief. Past meer bij Avantgarde dan cavansietblauw, maar wederom geen geweldige combi met de velgen.
- Selenietgrijs is een heerlijke kleur, maar weer die velgen... Nu is het geheel te grijs.
Heb ze alle drie in de configurator bekeken, en ik zou proberen om de velgen te dumpen.

Zo bijvoorbeeld. Velgen zijn amper duurder maar het staat veel beter.
Citrietbruin is ook
[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 21-10-2016 20:52 ]
Verwijderd
Waarom overweeg je de nieuwe BMW niet? 320d, ik vind het interieur meer klasse uitstralen en de navi is ook stukken mooier. Als je veel op de weg zit toch geen onbelangrijk item.Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:24:
1 pro briljant
1 pro seleniet
1 contra cavansiet
1 pro cavansiet
1 contra briljant.
Nja.. we gaan verder
Offertes worden op voorhand door het bedrijf onderhandeld. Wij hebben zodus een vaste keuzelijst. De 320d is nergens te bespeuren :):(
Zelfde opmerking in verband met de velgen. Wij hebben geen keuzevrijheid. Enkel de kleur van de lak en het interieur. Woohoow!
Citrienbruin lijkt me mooier op de Elegance uitvoering, nee? Ik heb wel bruin overwogen, maar dan Magnetic Brown op de Superb.. Past daar beter. Lijkt een donkerder bruin te zijn. Op de Merc lijkt het me vaak wat grijs-groen uit te slaan: http://4.bp.blogspot.com/...-cvt-gloss-graphite_3.jpg
(En ik denk dat het velgenprobleem met die kleur ook niet opgelost is).
De kleuren in die configurator zijn trouwens echt niet representatief vind ik.
Zelfde opmerking in verband met de velgen. Wij hebben geen keuzevrijheid. Enkel de kleur van de lak en het interieur. Woohoow!
Citrienbruin lijkt me mooier op de Elegance uitvoering, nee? Ik heb wel bruin overwogen, maar dan Magnetic Brown op de Superb.. Past daar beter. Lijkt een donkerder bruin te zijn. Op de Merc lijkt het me vaak wat grijs-groen uit te slaan: http://4.bp.blogspot.com/...-cvt-gloss-graphite_3.jpg
(En ik denk dat het velgenprobleem met die kleur ook niet opgelost is).
De kleuren in die configurator zijn trouwens echt niet representatief vind ik.
[ Voor 25% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 21-10-2016 21:38 ]
Moet je er een uit de UK halen, dan is die kleine altijd in KPHBuzz_Fuzz schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:13:
Verwijderd
Meer klasse?! Never nooit, interieur van de C is de benchmark in zijn segment. Niet alleen mijn mening, dat komt naar voren in vrijwel elke vergelijkende test die ik heb gelezen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:18:
[...]
Waarom overweeg je de nieuwe BMW niet? 320d, ik vind het interieur meer klasse uitstralen en de navi is ook stukken mooier. Als je veel op de weg zit toch geen onbelangrijk item.
Benchmark? Dan toch niet in bouwkwaliteit hoor. Ik vind de afwerking echt een pak minder goed dan bij BMW hoor. De manier waarop GPS enz geïntegreerd is, kwaliteit van het premium geluidssysteem, de software van de auto en het overmatig gebruik van plastic in schakelaars enz, vind ik toch echt wel dat ze dat bij BMW een pak beter voor elkaar hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:54:
[...]
Meer klasse?! Never nooit, interieur van de C is de benchmark in zijn segment. Niet alleen mijn mening, dat komt naar voren in vrijwel elke vergelijkende test die ik heb gelezen.
Verwijderd
Mwah, het interieur van een BMW oogt vooral zakelijk, de echte klasse straalt er niet van af. Het W205 interieur oogt zeer, zeer fraai.
En kwaliteit? Bij BMW is je leren bekleding in no-time versleten, kwaliteit van niks vergeleken met MB. Vind ik een stuk belangrijker dan harder of zachter plastic in de schakelaars (!).
En kwaliteit? Bij BMW is je leren bekleding in no-time versleten, kwaliteit van niks vergeleken met MB. Vind ik een stuk belangrijker dan harder of zachter plastic in de schakelaars (!).
Verwijderd
Nou ik kan het aardig vergelijken. Ik rijd al jaren Mercedes en ik vind echt dat ze zijn achtergebleven met veel dingen. Kijk nu eens naar het navigatiescherm van die nieuwe modellen. Die zijn toch ronduit lelijk? Vergelijk het eens met het navischerm van de nieuwe BMW. Een lust voor het oog. Interieur precies zo. Sinds Mercedes modellen voor de grote hoop is gaan maken is de kwaliteit flink achteruit gegaan. Net zoals de modellen met de ster in de neus, dat was vroeger alleen voorbehouden aan de sportieve modellen (SL bijvoorbeeld) Ze hebben hun eigen identiteit weggegooid en wilden auto's voor de grote massa maken.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:54:
[...]
Meer klasse?! Never nooit, interieur van de C is de benchmark in zijn segment. Niet alleen mijn mening, dat komt naar voren in vrijwel elke vergelijkende test die ik heb gelezen.
Die mooie ronde navi knop? Komt van BMW. Ze lopen echt achter en de nieuwe modellen zijn echt lelijk. De 2 nep uitlaten aan de achterzijde, de typeaanduiding waar geen hol meer van klopt enz enz.
En heb je die "leren" bekleding in sommige Mercedes modellen wel gezien? Wat door moet gaan voor half leer is gewoon goedkoop plastic wat nog geen 100.000km meegaat. Toegegeven, volledig leer is van prima kwaliteit, maar het valt of staat met hoe de eigenaar er mee om gaat.
En een topic zonder plaatjes is ook niks, deze Benz mis ik nog steeds. wat ene genot was dat om in te rijden:

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2016 21:37 ]
teacher schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:24:
Briljantblauwdie popt lekker
Selenietgrijsstrakke en sjieke kleur.
Canvasietblauwte klassiek.
Redondo1982 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:04:
Briljantblauw maakt de auto cheap en dat is zonde van deze mooie auto. Hij moet elegantie uitstralen vind ik.
S_Chief schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:48:
Eigenlijk zijn ze alle drie mooi. Iets kritischer:
Citrietbruin is ooktrouwens.
Ik vind dat bruin wel mooi, maar het past eerder op een elegance imo.S_Chief schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:44:
Ben een tijdje terug op een meeting geweest waar een W205 AMG line in citrietbruin stond. Vond het erg mooi. Heb er twee foto's van gemaakt: deze, en deze.
Blijft wel lastig om een goede keuze te maken met die grijze velgen.
In verband met de velgen... Als die himalayagrijs zijn, moet ik misschien eerder iridium silver nemen? Dan pas is er wat contrast. Met de andere kleuren minder. Zelfs het briljant blauw is nog relatief donker.
Echter is het contrast met de chrome strips dan wel weg, en ben ik in principe niet zo voor grijze kleuren, te gewoontjes en je ziet er te snel vuil op (moet altijd binnenbaantjes & kasseiwegen nemen naar m'n werk, dus die blijft nooit lang proper)...
Kon ik maar designo hyacintrood nemen
Nee heb me terug bedacht, geen zilver...
Hier nog wat voorbeelden van kleuren op de 80R velg:
Cavansietblauw:
- http://gocar.be/nl/autovl...vb-CavansitBlauw-rxblm4g6
- http://www.speurders.nl/o...avantgarde-158605178.html
Briljantblauw:
- http://www.sternauto.nl/V...-Avantgarde-Automaat.html
Citrienbruin:
- https://www.autotrack.nl/...%3A%2F%2Fwww.google.be%2F
- http://autovit.ro/anunt/mercedes-benz-c-220-ID7Gi6Yl.html
- https://www.ouestfrance-a...3d3f3fc9347156cf8301c.jpg
- https://zoomcar.fr/ouestf...21f2a1b689e3f8e540eb0.jpg
- http://img34.olx.ro/image...-benz-c-200-constanta.jpg
- http://www.marktnet.nl/au...ortwereld-nl-20314331.htm (mogelijks is dit R48 (glanzend) ipv 80R)
- http://www.second-drive.n...oads/2016/08/6XRR50-1.jpg (mogelijks is dit R48 (glanzend) ipv 80R)
Selenietgrijs:
- http://www.hosekmotor.cz/...kombi-operativni-leasing/
- http://imganuncios.mitula...e_4510111465417924495.jpg
Qua kleur op zich zie ik liever de eerste 3 en hoe langer ik naar het citrien kijk, hoe mooier ik het vind, hoewel het een "oudere" kleur is dan de blauwe. Qua combo past seleniet wel het best.
Hier nog wat voorbeelden van kleuren op de 80R velg:
Cavansietblauw:
- http://gocar.be/nl/autovl...vb-CavansitBlauw-rxblm4g6
- http://www.speurders.nl/o...avantgarde-158605178.html
Briljantblauw:
- http://www.sternauto.nl/V...-Avantgarde-Automaat.html
Citrienbruin:
- https://www.autotrack.nl/...%3A%2F%2Fwww.google.be%2F
- http://autovit.ro/anunt/mercedes-benz-c-220-ID7Gi6Yl.html
- https://www.ouestfrance-a...3d3f3fc9347156cf8301c.jpg
- https://zoomcar.fr/ouestf...21f2a1b689e3f8e540eb0.jpg
- http://img34.olx.ro/image...-benz-c-200-constanta.jpg
- http://www.marktnet.nl/au...ortwereld-nl-20314331.htm (mogelijks is dit R48 (glanzend) ipv 80R)
- http://www.second-drive.n...oads/2016/08/6XRR50-1.jpg (mogelijks is dit R48 (glanzend) ipv 80R)
Selenietgrijs:
- http://www.hosekmotor.cz/...kombi-operativni-leasing/
- http://imganuncios.mitula...e_4510111465417924495.jpg
Qua kleur op zich zie ik liever de eerste 3 en hoe langer ik naar het citrien kijk, hoe mooier ik het vind, hoewel het een "oudere" kleur is dan de blauwe. Qua combo past seleniet wel het best.
[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 23-10-2016 00:46 ]
Verwijderd
Ik heb voor ik mijn W204 kocht ook gekeken naar BMW's (330d) en zelfs Alpina (D3 biturbo). Wat opvalt, is dat het interieur en de bekleding bij BMW's veel sneller verslijt. Zelfs BMW-fans klagen over de kwaliteit van het interieur. Knoppen, stuur, deurhendels, dashboard oogt al snel afgeleefd. Ook bij duurdere modellen als de X5.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:12:
[...]
Nou ik kan het aardig vergelijken. Ik rijd al jaren Mercedes en ik vind echt dat ze zijn achtergebleven met veel dingen.
Het verschil in bouwkwaliteit merkte je ook als je een portier dichtsloeg. Bij een Mercedes is het net een bankkluis, een BMW portier lijkt 2x zo dun en blikkerig.
Ook is Mercedes de enige van de 3 Duitse premium-merken die betrouwbare motoren maakt. Qua bouwkwaliteit loopt BMW juist ver achter, al schijnt het dashboard van de nieuwe modellen een upgrade te hebben gekregen qua "mooie materialen".
Nah, niet met je eens.Kijk nu eens naar het navigatiescherm van die nieuwe modellen. Die zijn toch ronduit lelijk? Vergelijk het eens met het navischerm van de nieuwe BMW. Een lust voor het oog. Interieur precies zo. Sinds Mercedes modellen voor de grote hoop is gaan maken is de kwaliteit flink achteruit gegaan. Net zoals de modellen met de ster in de neus, dat was vroeger alleen voorbehouden aan de sportieve modellen (SL bijvoorbeeld) Ze hebben hun eigen identiteit weggegooid en wilden auto's voor de grote massa maken.
Die identiteit hebben ze eerder weggegooid met de oude E-klasse waar jij een plaatje van post. Mogelijk de slechtste auto die Mercedes ooit heeft gebouwd, de auto die zo slecht was dat Mercedes het roer om heeft gegooid, publiekelijk excuses maakte en zich weer heeft gericht op het bouwen van goede auto's.
De nieuwe E-klasse wint alle vergelijkende tests, de W205 C-klasse is ook een hele fijne auto. Of de betrouwbaarheid het haalt bij hun voorgangers (W204 en W212) is nog de vraag.
Mwah, ik weet niet of BMW de ronde knop heeft verzonnen.Die mooie ronde navi knop? Komt van BMW.
Heel veel is gewoon jouw smaak.Ze lopen echt achter en de nieuwe modellen zijn echt lelijk. De 2 nep uitlaten aan de achterzijde, de typeaanduiding waar geen hol meer van klopt enz enz.
De type-aanduiding moest wel omgegooid worden vanwege downsizing, ga je daar niet in mee dan zijn je auto's standaard verschrikkelijk veel duurder dan de concurrent vanwege torenhoge BPM. Dat ligt niet aan Mercedes. De type-aanduiding klopt wel, geeft alleen wat anders aan (vermogen ipv motorinhoud).
Ik heb het natuurlijk niet over het kunstleer, dan had ik dat gezegd.En heb je die "leren" bekleding in sommige Mercedes modellen wel gezien? Wat door moet gaan voor half leer is gewoon goedkoop plastic wat nog geen 100.000km meegaat. Toegegeven, volledig leer is van prima kwaliteit, maar het valt of staat met hoe de eigenaar er mee om gaat.
Wat je zegt over Artico/MB-tex is pertinente onzin, mijn auto heeft 125k op de teller en de Artico bekleding oogt als nieuw. In de taxi-wereld heeft Artico zich bewezen als zeer duurzaam. 0
Het leer is veel beter dan dat van BMW.
Mooie Benz om te zien, maar allerbelabberdst qua kwaliteit. Mercedes-onwaardig, schroot.En een topic zonder plaatjes is ook niks, deze Benz mis ik nog steeds. wat ene genot was dat om in te rijden:
[afbeelding]
Na de MOPF werd dat een stuk beter maar een goede auto werd de E-klasse pas weer met de komst van de W212.
Benedict, denk dat je toch enigszins fanboy bril op hebt hoor.
De 5-reeks van BMW is met voorsprong de beste auto in het segment en kan de e-klasse niet aan tippen.
Ze hebben bij de e-klasse nog steeds dat oude navi systeem met die 100en knoppen zitten zoals je bij de oudere c-klasses had. Ik merk vooral op dat ze heel veel interieur onderdelen gaan recycleren in al hun modellen.
Van interieurslijtage, disagree. Ik heb altijd BMW gereden en rij tussen de 30 en 40k km per jaar. Men BMW Z4 E89 van 2012 (heb ik nog steeds) ziet er nog steeds piekfijn uit en die heeft toch ook al 140.000km op de klok en ik ben nu niet iemand die elke week met producten het interieur gaat kuisen.
Qua betrouwbaarheid? Vind ik moeilijk. Ik heb niet erg veel ervaring op dat vlak met Mercedes.
Ik rij nu men eerste, een W205 C63 en het enige dat ik weet is dat ik na 13.000 km al 4 keer in de garage ben geweest voor engine management issues (ja is geen courante motor, weet ik ook wel) maar als ik dan hoor dat er bij de W205, van de monteurs zelf, veel elektronica problemen zijn en problemen met dichtingen omdat ze van een soort plastic zijn ipv rubber/silicoon, stel ik me toch serieuze vragen bij wat jij verstaat onder betrouwbaarheid. Die uitspraak over het niet betrouwbaar zijn van motoren bij BMW? Snap echt niet waar je dat zou halen. Denk dat ze op vlak van diesel met voorsprong wel de beste Duitser zullen zijn. Ik heb met al men BMW's nooit een defect gehad aan de motor. Ik heb bij men E90 een iets hoger olieverbruik gehad, maar dat was het dan ook.
Ik wil even duidelijk stellen dat ik echt geen fanboy wil spelen maar ik heb gewoon beide auto's in de garage staan en spreek gewoon uit mijn persoonlijke ervaring.
De AMG is geweldig om te rijden maar er zijn punten waar ik me enorm aan stoor. Ik rij sinds de E46 reeks met BMW en heb nooit problemen gehad. Met men Mercedes toch al redelijk wat. Nu mag ik weer binnen omdat de sierlijst achteraan de koffer begint los te komen aan één kant....
Een vriend van me heeft een M4 en als ik daar inzit heb ik toch meer het gevoel dat de afwerking waardig is aan de kostprijs van de auto, dat geeft het interieur van men AMG me alleszinds niet. Het is knap van styling maar de elektronica werkt gewoon niet naar behoren en de menu's zijn niet logisch. Ook hoor je gepiep van het GPS scherm, kraakt de middenconsole als je er wat op duwt. Sorry maar kan echt niet bij een auto die zo veel geld kost. De motor zelf is uiteraard een meesterwerk maar dat is niet het enige dat telt natuurlijk.
De 5-reeks van BMW is met voorsprong de beste auto in het segment en kan de e-klasse niet aan tippen.
Ze hebben bij de e-klasse nog steeds dat oude navi systeem met die 100en knoppen zitten zoals je bij de oudere c-klasses had. Ik merk vooral op dat ze heel veel interieur onderdelen gaan recycleren in al hun modellen.
Van interieurslijtage, disagree. Ik heb altijd BMW gereden en rij tussen de 30 en 40k km per jaar. Men BMW Z4 E89 van 2012 (heb ik nog steeds) ziet er nog steeds piekfijn uit en die heeft toch ook al 140.000km op de klok en ik ben nu niet iemand die elke week met producten het interieur gaat kuisen.
Qua betrouwbaarheid? Vind ik moeilijk. Ik heb niet erg veel ervaring op dat vlak met Mercedes.
Ik rij nu men eerste, een W205 C63 en het enige dat ik weet is dat ik na 13.000 km al 4 keer in de garage ben geweest voor engine management issues (ja is geen courante motor, weet ik ook wel) maar als ik dan hoor dat er bij de W205, van de monteurs zelf, veel elektronica problemen zijn en problemen met dichtingen omdat ze van een soort plastic zijn ipv rubber/silicoon, stel ik me toch serieuze vragen bij wat jij verstaat onder betrouwbaarheid. Die uitspraak over het niet betrouwbaar zijn van motoren bij BMW? Snap echt niet waar je dat zou halen. Denk dat ze op vlak van diesel met voorsprong wel de beste Duitser zullen zijn. Ik heb met al men BMW's nooit een defect gehad aan de motor. Ik heb bij men E90 een iets hoger olieverbruik gehad, maar dat was het dan ook.
Ik wil even duidelijk stellen dat ik echt geen fanboy wil spelen maar ik heb gewoon beide auto's in de garage staan en spreek gewoon uit mijn persoonlijke ervaring.
De AMG is geweldig om te rijden maar er zijn punten waar ik me enorm aan stoor. Ik rij sinds de E46 reeks met BMW en heb nooit problemen gehad. Met men Mercedes toch al redelijk wat. Nu mag ik weer binnen omdat de sierlijst achteraan de koffer begint los te komen aan één kant....

Een vriend van me heeft een M4 en als ik daar inzit heb ik toch meer het gevoel dat de afwerking waardig is aan de kostprijs van de auto, dat geeft het interieur van men AMG me alleszinds niet. Het is knap van styling maar de elektronica werkt gewoon niet naar behoren en de menu's zijn niet logisch. Ook hoor je gepiep van het GPS scherm, kraakt de middenconsole als je er wat op duwt. Sorry maar kan echt niet bij een auto die zo veel geld kost. De motor zelf is uiteraard een meesterwerk maar dat is niet het enige dat telt natuurlijk.
[ Voor 26% gewijzigd door JacobsT op 23-10-2016 11:58 ]
Oeh, leuk dit.
...
...
...

Zou zelf nog een boekwerk kunnen schrijven waarin ik beide partijen deels gelijk geef, maar het is zondag en ik ben veel te lui.
...
...
...
Zou zelf nog een boekwerk kunnen schrijven waarin ik beide partijen deels gelijk geef, maar het is zondag en ik ben veel te lui.
[ Voor 65% gewijzigd door S_Chief op 23-10-2016 12:07 ]
Verwijderd
]Benedict Tokkie schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:30:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Nee, mijn volgende wordt een BMW. Geen Mercedes meer voor mij, al helemaal niet omdat de nieuwe modellen niet om aan te zien zijn. Ik ga morgen kijken voor een oude Benz, zoals ze horen te zijn. Kwaliteit en het echte Mercedes gevoel.
En Mercedes moet zich diep schamen dat ze een AMG afleveren die al 4x bij de garage heeft gestaan. Juist van zo'n type auto verwacht je dat er duizendmaal naar gekeken is, het allemaal gecontroleerd en getest is en dat de koper zonder problemen van zijn auto mag genieten. Mensen die zo'n bedrag stukslaan op een auto 4x terug laten komen, het is een schande.
[...]
Ik rijd zelf in een W204 en daar is het echt niet beter gesteld met de knoppen hoor. Die slijten ook gewoon af.Ik heb voor ik mijn W204 kocht ook gekeken naar BMW's (330d) en zelfs Alpina (D3 biturbo). Wat opvalt, is dat het interieur en de bekleding bij BMW's veel sneller verslijt. Zelfs BMW-fans klagen over de kwaliteit van het interieur. Knoppen, stuur, deurhendels, dashboard oogt al snel afgeleefd. Ook bij duurdere modellen als de X5.
Nou misschien dat wij dan een andere 204 serie hebben, maar die van mij klinkt echt niet als een bankkluis.Het verschil in bouwkwaliteit merkte je ook als je een portier dichtsloeg. Bij een Mercedes is het net een bankkluis, een BMW portier lijkt 2x zo dun en blikkerig.
Ik vind die CDI motoren een stuk minder. Vroeger, toen waren de motoren een stuk sterker. Mercedes is geheel van zijn geloof gestapt en overgegaan op V6 motoren, ze hadden lekker bij de zes-in-lijn moeten blijven. Net zoals BMW dat heeft gedaan.Ook is Mercedes de enige van de 3 Duitse premium-merken die betrouwbare motoren maakt. Qua bouwkwaliteit loopt BMW juist ver achter, al schijnt het dashboard van de nieuwe modellen een upgrade te hebben gekregen qua "mooie materialen".
[...]
Klopt, de 211 serie was niet goed er zaten veel fouten in. Dat was voor mij ook de reden om hem weg te doen. Maar als het allemaal werkte dan reed het als een echte Mercedes. Daar kan die hobbelbak die ik nu heb (W204) echt niet aan tippen. Wat een slecht afgeveerde auto, er zit totaal geen benz beleving in dat ding. Plastic, goedkope afwerking, versies met nep leer dat gaat scheuren, V6 motor die klinkt als een trekker, slechtwerkende navigatie, knopjes op de radio die het laten afweten, ophangrubbers die afslijten waardoor de auto resoneert, versnellingsbakken die hakerig werken en dan niet te vergeten de rekeningen van de dealer die je maar het beste met je ogen dicht kunt pinnen. 800 euro voor een kleine beurt?Die identiteit hebben ze eerder weggegooid met de oude E-klasse waar jij een plaatje van post. Mogelijk de slechtste auto die Mercedes ooit heeft gebouwd, de auto die zo slecht was dat Mercedes het roer om heeft gegooid, publiekelijk excuses maakte en zich weer heeft gericht op het bouwen van goede auto's.
[...]
Ik weet het wel.Mwah, ik weet niet of BMW de ronde knop heeft verzonnen.
[...]
Uiteraard, mede heeft het met smaak te maken. Maar mijn keuze voor Mercedes was destijds de kwaliteit en het ingetogen uiterlijk. BMW was voor mij iets teveel van het goede. Maar daar kom ik nu echt op terug. Na honderdduizenden kilometers in een Benz kan ik een aardige vergelijking maken denk ik.Heel veel is gewoon jouw smaak.
Leg mij dan eens uit hoe het zit met de C350? Vroeger was dat een V6, nu is het een 4 cilinder. Wat heeft dat met vermogen te maken?De type-aanduiding moest wel omgegooid worden vanwege downsizing, ga je daar niet in mee dan zijn je auto's standaard verschrikkelijk veel duurder dan de concurrent vanwege torenhoge BPM. Dat ligt niet aan Mercedes. De type-aanduiding klopt wel, geeft alleen wat anders aan (vermogen ipv motorinhoud).
[...]
[...]
Schroot is ook weer overdreven. De auto had in het begin last van elektrische storingen en het pre-facelift model had een SBC pomp die uiteindelijk stuk ging. Verder was het qua rijbeleving een echte benz met een echte zes-in-lijn. Daar kan die V6 van mij nu absoluut niet tegenop. Nog maar niet te spreken over de hakkelende viercilinders. Niet om aan te horen. Tweedehands valt of staat het gewoon met wat de 1e eigenaar er mee heeft gedaan. Dus koop je zoiets dan kijken naar de onderhoudsboekjes, historie, import ja of nee, hoeveel eigenaren, dealer onderhouden ja of nee enz enz.Mooie Benz om te zien, maar allerbelabberdst qua kwaliteit. Mercedes-onwaardig, schroot.
Na de MOPF werd dat een stuk beter maar een goede auto werd de E-klasse pas weer met de komst van de W212.
Nee, mijn volgende wordt een BMW. Geen Mercedes meer voor mij, al helemaal niet omdat de nieuwe modellen niet om aan te zien zijn. Ik ga morgen kijken voor een oude Benz, zoals ze horen te zijn. Kwaliteit en het echte Mercedes gevoel.
En Mercedes moet zich diep schamen dat ze een AMG afleveren die al 4x bij de garage heeft gestaan. Juist van zo'n type auto verwacht je dat er duizendmaal naar gekeken is, het allemaal gecontroleerd en getest is en dat de koper zonder problemen van zijn auto mag genieten. Mensen die zo'n bedrag stukslaan op een auto 4x terug laten komen, het is een schande.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2016 12:38 ]
Ik heb een W211 E500 gehad en dat was best een degelijke auto op de rampzalige airmatic na natuurlijk, daar heb ik duizenden euro's ingestoken. Er zijn mensen die er stalen veren onder hebben gegooid en er nog jaren mee reden, had ik achteraf gezien ook moeten doen.
Die SBC pomp was by design, je kon er zovaak mee remmen en dan moest er een nieuwe in, het ding had voor en nadelen, mijn E500 tikte bijvoorbeeld de remmen keer aan als je plotseling van het gas ging terwijl de ruitenwissers aanwaren, dit om de schijven alvast voor te drogen als er een harde remactie kwam in de regen.
Daarna een W204 220CDI gehad met handbak, ik heb echt nog nooit zo'n slecht schakelende auto gehad, en er waren veeeeel mensen met die klacht, als het koud was reedt hij perfect maar boven de 20 graden ging de koppeling 10 keer zo zwaar, na een lange snelwegrit was hij soms niet eens in te trappen.
Anyhow, leuke auto's maar ze kosten bakken met geld om te onderhouden, zeker omdat je niet om Star heenkan bij electronica problemen. Voor mij dus voorlopig geen Mercedes meer.
Wat BMW interieurs betreft ben ik het eens, vooral het leer ziet er soms na 100K al uitgeleefd uit, en die softcoating op knoppen zou verboden moeten worden (net als pianolak), die bladert bij alle merken af, vooral Saab was erg waar je na een paar jaar geen knop meer kon herkennen.
Die SBC pomp was by design, je kon er zovaak mee remmen en dan moest er een nieuwe in, het ding had voor en nadelen, mijn E500 tikte bijvoorbeeld de remmen keer aan als je plotseling van het gas ging terwijl de ruitenwissers aanwaren, dit om de schijven alvast voor te drogen als er een harde remactie kwam in de regen.
Daarna een W204 220CDI gehad met handbak, ik heb echt nog nooit zo'n slecht schakelende auto gehad, en er waren veeeeel mensen met die klacht, als het koud was reedt hij perfect maar boven de 20 graden ging de koppeling 10 keer zo zwaar, na een lange snelwegrit was hij soms niet eens in te trappen.
Anyhow, leuke auto's maar ze kosten bakken met geld om te onderhouden, zeker omdat je niet om Star heenkan bij electronica problemen. Voor mij dus voorlopig geen Mercedes meer.
Wat BMW interieurs betreft ben ik het eens, vooral het leer ziet er soms na 100K al uitgeleefd uit, en die softcoating op knoppen zou verboden moeten worden (net als pianolak), die bladert bij alle merken af, vooral Saab was erg waar je na een paar jaar geen knop meer kon herkennen.
[ Voor 13% gewijzigd door Bierkameel op 23-10-2016 13:06 ]
Echt raar, heb ik echt nog nooit een issue mee gehad. Men eerste E46 was met stoffen zetels, dan een E46 met leder, E90 met leder en de E89 ook leder. Noch de knoppen noch het leder hebben bij mij afzienbare slijtage gehad. Nogmaals, ik ben echt niet de meest zorgzame persoon op vlak van interieur onderhouden (ken je eigen zwaktes)Bierkameel schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:04:
Veronderstel dat ik dan al enorm veel geluk zal gehad hebben?
En naast de klaagzang over men Benz: ik heb deze auto gekozen omdat ik een discrete auto wou met best wat laadruimte maar toch stevig wat paardjes.
Ik moet regelmatig nogal wat spullen verplaatsen door men zaak en een Range Rover rijdt niet prettig (lees: sportief) en is een pak opzichtiger. Ik vind het qua look wel een erg mooie wagen de C63 Estate en bij BMW hadden ze niet echt een alternatief voor me. X5M of een RR SVR zijn gewoon te duur voor iets wat ik niet 100% wil en altijd wel al fan geweest van een mooie break.
Als de wagen geen issues heeft, plezier om mee te rijden en ik stap altijd met een glimlach achter het stuur maar als ik me dan ga fixeren op zaken zoals piepende dingen in het interieur en het engine management gedoe, stel ik me toch serieuze vragen hoe Mercedes het in zen hoofd haalt en zonder schaamte dergelijk bedrag durft aanrekenen voor zo'n wagen. Is beetje een dubbel gevoel dat ik voorlopig erbij heb.
On a sidenote: ik wil nieuw setje velgen. Ga op men huidige velgen winterbanden trekken en wil een leuk setje voor de zomer. Als iemand leuke tips heeft?
Waarom zie ik na zoveel jaar op Tweakers nu pas dit topic? Dit is leuk
. Heb de laatste 15 pagina's gelezen, zitten een paar mooie foto's tussen!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Dit soort opmerkingen zijn vrijwel altijd een zwaktebod.JacobsT schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:48:
Benedict, denk dat je toch enigszins fanboy bril op hebt hoor.
Er is een nieuwe E-klasse, die in de vergelijkende tests die ik heb gelezen (ik lees veel automedia) gehakt maakt van de 5. De vorige E-klasse was qua betrouwbaarheid veel beter dan de 5. Dat nemen ze niet mee in de tests, omdat je betrouwbaarheid van nieuwe auto's niet in kunt schatten, dan moet je modellen van pakweg 5+ jaar oud en 160+ k km's bekijken.De 5-reeks van BMW is met voorsprong de beste auto in het segment en kan de e-klasse niet aan tippen.
Knopjesfetish deel ik niet, vind ik een zeer zwak argument. Of er knopjes worden hergebruikt vind ik weinig interessant. Die mij maar betrouwbaarheid.
Tsja, behalve mijn eigen ervaringen (post-MOPF E90 3-serie) lees je dat toch echt terug op BMW fora. En het leren-bekleding-verhaal is algemeen bekend.Van interieurslijtage, disagree. Ik heb altijd BMW gereden en rij tussen de 30 en 40k km per jaar. Men BMW Z4 E89 van 2012 (heb ik nog steeds) ziet er nog steeds piekfijn uit en die heeft toch ook al 140.000km op de klok en ik ben nu niet iemand die elke week met producten het interieur gaat kuisen.
Die Z4 is nog vrij nieuw en veel km's per jaar = goed voor een auto.
Ik kijk liever naar feiten en heb destijds extreem grondig onderzoek gedaan, omdat ik betrouwbaarheid bijzonder belangrijk vind.Qua betrouwbaarheid? Vind ik moeilijk. Ik heb niet erg veel ervaring op dat vlak met Mercedes.
Voorbeelden van onderzoeken:
Gegevens van Warranty Direct, zij regelen defecten die onder garantie worden gefixed:
http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/Engine
Mercedes op 13 van de 38, BMW op 34, Audi op 37.
De gezaghebbende JD Power survey, 2015:
http://www.jdpower.com/pr...hicle-dependability-study
Mercedes op 8, Audi op 15, Audi op 19 van merken met de minste problemen per 100 auto's.
JD Power 2014:
https://www.consumeraffai...st-lexus-best-021214.html
Mercedes op 2.
Onderzoek naar specifiek motorische betrouwbaarheid van het betrouwbare Honest John:
http://www.honestjohn.co....gine-reliability-ratings/
Mercedes op 3 van merken met meest betrouwbare motoren, Audi op 1 na slechtst, BMW 7e van onderen.
Etc. etc.
Dit gaat om duizenden, tienduizenden exemplaren. De ervaringen van 1 persoon zijn vrij onbeduidend in deze.
Waarbij ik vermoed dat jij nieuwe auto's rijdt, de meeste mensen doen dat niet en veruit de meeste nieuwe auto's zijn vrij probleemloos de eerste paar jaar. BMW's en Audi's worden gemaakt om het te houden tot de fabrieksgarantie is afgelopen.
Als je nieuwe auto's rijdt, weet je niets van de betrouwbaarheid van die auto's. Het mooie is dan weer wel, dat je dan gewoon de best rijdende of mooiste auto uit kunt zoeken
Tsja. Ik vind BMW's lekkerder en leuker rijden, ze zijn sneller en dynamischer, maar heb uiteindelijk toch een Benz gekozen vanwege de shaky betrouwbaarheid van BMW.Ik wil even duidelijk stellen dat ik echt geen fanboy wil spelen maar ik heb gewoon beide auto's in de garage staan en spreek gewoon uit mijn persoonlijke ervaring.
Wat betreft mijn punt over kwaliteit van het interieur, die W204 was van binnen bijna als nieuw, vergelijkbare E90 BMW's (4-5 jaar oud) zagen er minder goed uit. En als je een portier dichtsloeg, was de *kloenk* bij de Benz wat anders dan wat je hoorde bij de Dreier. Kwaliteitsbeleving was voor mij duidelijk beter in de Benz, die kwam veel robuuster over.
Veel geld kost? Het blijft een C-klasse. Voor dat geld heb je ook een S-klasse, maar die is wel van hoger niveau natuurlijk, maar veel minder leuk.De AMG is geweldig om te rijden maar er zijn punten waar ik me enorm aan stoor. Ik rij sinds de E46 reeks met BMW en heb nooit problemen gehad. Met men Mercedes toch al redelijk wat. Nu mag ik weer binnen omdat de sierlijst achteraan de koffer begint los te komen aan één kant....
Die problemen mag je hoe dan ook niet hebben bij een nieuwe auto, dat is slecht. Ik weet niet of het een maandagmorgen auto is en je dus pech hebt, of dat er structureel iets mis is met de W205. Of misschien wel met de nieuwere modellen van Mercedes.
Wat de W205 betreft, heb ik gelezen dat er grote verschillen zijn tussen auto's die bijvoorbeeld worden gemaakt in de VS, in Duitsland of in Zuid-Afrika. Vroege auto's die in Duitsland zijn gemaakt schijnen niet goed in elkaar te zitten, de Amerikaanse modellen (voor de VS markt) zouden helemaal een drama zijn en de Zuid-Afrikaanse modellen zijn goed, zo heb ik begrepen.
Tussen grofweg 1995 en 2005 heeft Mercedes een hoop rotzooi geproduceerd, met als dieptepunten bijvoorbeeld de W211 E-klasse en de M-klasse. Rommel. Daarna zijn er een tijdje hele goede auto's gemaakt, met onder meer de zeer goede B-klasse, W204 C-klasse en W212 E-klasse. De SLK is altijd al goed geweest.
Wat smaak betreft, nieuwe auto's van Mercedes zijn me eigenlijk te hip en flashy. Ziet er allemaal schitterend uit, maar ik vraag me af hoe betrouwbaar ze zijn. Mocht dat tegenvallen, dan is er altijd nog Lexus. Het enige premium merk dat ALTIJD topkwaliteit levert, Mercedes is hit-and-miss qua betrouwbaarheid, BMW matig en Audi gewoon slecht. Of anders Volvo.
Verwijderd
Mijn Mercedes is totnogtoe (2 jaar, ruim 60.000 km) helemaal niet duur in het onderhoud. Duurste grote beurt kostte 450 euro.Bierkameel schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:04:
Je moet een Mercedes nooit bij Ster laten onderhouden tenzij je nog fabrieksgarantie hebt, dat zijn ratten. Dan hoeft het onderhoud niet duur te zijn.
Verwijderd
Hoe oud is ie? Die van mij komt uit 2009, vandaag van binnen en buiten gepoetst en hoewel ik een goed oog heb voor details, zie ik nul slijtage aan de knoppen.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:35:
]Benedict Tokkie schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:30:
Ik rijd zelf in een W204 en daar is het echt niet beter gesteld met de knoppen hoor. Die slijten ook gewoon af.
Ook in de tests door autojournalisten wordt het zo beschreven.Nou misschien dat wij dan een andere 204 serie hebben, maar die van mij klinkt echt niet als een bankkluis.
Andere dingen waarin Mercedes uitblinkt zijn b.v. de kwaliteit van de lak en bijvoorbeeld de ruitenwisser-rubbers.
Sterker? Een V6 heeft volgens mij meer koppel onderin, dus dat is eerder andersom.Ik vind die CDI motoren een stuk minder. Vroeger, toen waren de motoren een stuk sterker. Mercedes is geheel van zijn geloof gestapt en overgegaan op V6 motoren, ze hadden lekker bij de zes-in-lijn moeten blijven. Net zoals BMW dat heeft gedaan.
BMW had over moeten stappen op boxer-motoren, dan heb je een lager zwaartepunt wat goed is voor de rij-eigenschappen.
6-in-lijn past beter bij Mercedes dan een V6, dat ben ik zeker met je eens. Die lopen heerlijk rustig.
Deze zin is nonsens. Een echte Mercedes doet het altijd! Ga maar eens naar Noord-Afrika of Albanie, daar rijden nog talloze jaren 70 en 80 Mercedessen, niet kapot te krijgen.Klopt, de 211 serie was niet goed er zaten veel fouten in. Dat was voor mij ook de reden om hem weg te doen. Maar als het allemaal werkte dan reed het als een echte Mercedes.
Waarom ga je naar een dealer voor een beurt? Dat is niet slim hoor.Daar kan die hobbelbak die ik nu heb (W204) echt niet aan tippen. Wat een slecht afgeveerde auto, er zit totaal geen benz beleving in dat ding. Plastic, goedkope afwerking, versies met nep leer dat gaat scheuren, V6 motor die klinkt als een trekker, slechtwerkende navigatie, knopjes op de radio die het laten afweten, ophangrubbers die afslijten waardoor de auto resoneert, versnellingsbakken die hakerig werken en dan niet te vergeten de rekeningen van de dealer die je maar het beste met je ogen dicht kunt pinnen. 800 euro voor een kleine beurt?
Mercedes diesels halen het qua "Laufkultur" niet bij BMW of bij Fraudi, maar ze gaan vrijwel niet kapot. En dat kun je van de concurrentie niet zeggen.
Om de motor zuinig te maken, maakt Mercedes gebruik van scherpe, harde inspuitmomenten, waardoor hij niet lekker klinkt. Het voordeel is dat ie relatief zuinig is, en krachtig. De nieuwe Benz diesel loopt in de E220 1 op 25 ofzo in de praktijktest van Autovisie. Aluminium blok,194 pk, 0-100 in 7.5 sec. Meesterlijk ge-engineered. Daarom kiezen ze ook voor de V6, die heeft meer koppel onderin waardoor je hem heel laagtoerig kunt rijden, wat goed is voor het verbruik.
Verder herken ik niet wat je zegt over de W204. Ik snap er ook geen bal van, waarom kies je een versie met nepleer en ga je er dan over zeuren? Je hebt ook luxere afwerking, had die dan gekocht!
Volgens mij waren er al veel langer ronde knopjes. Dat BMW ze voor een specifieke functie gebruikt, vind ik weinig spectaculair.Ik weet het wel.
Ingetogen uiterlijk, een Mercedes? Die W211 is niet ingetogen en kun je je de W140 S-klasse nog herinneren? Ook de W124 E-klasse was destijds een hele dikke bak.Uiteraard, mede heeft het met smaak te maken. Maar mijn keuze voor Mercedes was destijds de kwaliteit en het ingetogen uiterlijk. BMW was voor mij iets teveel van het goede. Maar daar kom ik nu echt op terug. Na honderdduizenden kilometers in een Benz kan ik een aardige vergelijking maken denk ik.
Als je ingetogen wil hebben, moet je nu bij Audi zijn. Een Audi ziet er al 20 jaar bijna hetzelfde uit. Ik vind de A8 uit de nineties een hele mooie ingetogen klasbak. Toen maakte Audi nog kwaliteit, sinds Piëch geeft VAG niets meer om betrouwbaarheid.
Een C250 heeft 211 pk. Een C300 245 pk. Een C350 279 pk. Zo werkt het bij BMW ook.Leg mij dan eens uit hoe het zit met de C350? Vroeger was dat een V6, nu is het een 4 cilinder. Wat heeft dat met vermogen te maken?
Als een auto bijvoorbeeld 200-225 pk heeft, noem je het een C250. Als het tussen de 225 en 260 pk ligt, een C300. Tussen de 260 en 310, een C350. Die categoriëen verzin ik he, ik weet niet wat ze werkelijk zijn maar zo werkt het. Vermogen bepaalt type-aanduiding. Logisch en helder.
Welke 6-in-lijn had je toen en welke V6 heb je nu?Schroot is ook weer overdreven. De auto had in het begin last van elektrische storingen en het pre-facelift model had een SBC pomp die uiteindelijk stuk ging. Verder was het qua rijbeleving een echte benz met een echte zes-in-lijn. Daar kan die V6 van mij nu absoluut niet tegenop. Nog maar niet te spreken over de hakkelende viercilinders. Niet om aan te horen.
Ja ja, dat is altijd zo, maar de intrinsieke bouwkwaliteit en betrouwbaarheid zijn ook heel belangrijk.Tweedehands valt of staat het gewoon met wat de 1e eigenaar er mee heeft gedaan. Dus koop je zoiets dan kijken naar de onderhoudsboekjes, historie, import ja of nee, hoeveel eigenaren, dealer onderhouden ja of nee enz enz.
Mij spreekt de nieuwe look ook minder aan, maar ik vind de looks van een auto niet heel belangrijk.Nee, mijn volgende wordt een BMW. Geen Mercedes meer voor mij, al helemaal niet omdat de nieuwe modellen niet om aan te zien zijn. Ik ga morgen kijken voor een oude Benz, zoals ze horen te zijn. Kwaliteit en het echte Mercedes gevoel.
Waar ga je voor kijken dan?
Ik kan dat niet rijmen met je mening dat je W211 probleembak een "echte Mercedes" was.En Mercedes moet zich diep schamen dat ze een AMG afleveren die al 4x bij de garage heeft gestaan. Juist van zo'n type auto verwacht je dat er duizendmaal naar gekeken is, het allemaal gecontroleerd en getest is en dat de koper zonder problemen van zijn auto mag genieten. Mensen die zo'n bedrag stukslaan op een auto 4x terug laten komen, het is een schande.
Ongetwijfeld is de W205 grondig getest, maar dat doen ze niet bij elke uitvoering. Van de C63 AMG verkopen ze er maar een handvol. Dan nog is het heel slecht, elke nieuwe auto, of het nu een Dacia is of een Mercedes, elke nieuwe auto moet een paar jaar probleemloos kunnen rijden, zonder groot onderhoud of terugkerende problemen.
Hoewel ik de W205 een hele mooie auto vind, lijkt het er wel op dat er nog een aantal kinderziektes zijn. Je hoort problemen over windgeruis (rubbers of ramen die niet strak genoeg sluiten) en die verdomde Garmin Map Pilot. Snap niet dat Mercedes dat goed heeft gekeurd. De oude Becker Map Pilot (W204) schijnt een stuk beter te zijn.
* S_Chief kijkt uit naar de mopf W205. Schijnt dat ze die stomme iPad gaan dumpen en dat het wordt zoals in de W213 en W222:

Doet mij denken aan de W204, waar ze het klapschermpje vervingen door een vast ingebouwd systeem in de mopf. Verwacht dat de mopf bij de W205 ook de laatste problemen zal doen verdwijnen.
* S_Chief kijkt uit naar de mopf W205. Schijnt dat ze die stomme iPad gaan dumpen en dat het wordt zoals in de W213 en W222:

Doet mij denken aan de W204, waar ze het klapschermpje vervingen door een vast ingebouwd systeem in de mopf. Verwacht dat de mopf bij de W205 ook de laatste problemen zal doen verdwijnen.
Bij hogere snelheid is me al opgevallen trouwens dat men motorkap lijkt te trillen door de wind. Toch wel een beetje zonde maar het is wel een lekker bruut ding.
Ik zeg het, los van de motorproblemen die intussen opgelost zijn na bezoek van iemand uit Duitsland van AMG, heb ik er weinig op aan te merken op de geluidjes na. Dat de elektronica niet zo gefinetuned is als bij BMW wist ik aanvankelijk toen in hem kocht dus is niet zo een punt voor me. Ook de speakers, beetje zonde voor het geld maar then again, zo vaak zet je de radio niet aan met een brullende V8
Dinsdag gaat hij trouwens binnen voor een ECU remap en ze halen de demper van de AMG performance uitlaat eruit, verwijderen de resonantiekamers en steken er 'thruflow' lijnen in. Ze vertelden me dat de upgrade naar een akrapovic niet de meerprijs waard was als je de performance uitlaat had. Zo blijft hij er ook lekker 'standaard' uit zien en de geluidskleppen in de uitlaat blijven gewoon werken.
Nu enkel nog badges eraf en eentje van 200CDI erop plakken
Zal kijken of in een voor en na filmpje kan maken met de uitlaat.
Ik zeg het, los van de motorproblemen die intussen opgelost zijn na bezoek van iemand uit Duitsland van AMG, heb ik er weinig op aan te merken op de geluidjes na. Dat de elektronica niet zo gefinetuned is als bij BMW wist ik aanvankelijk toen in hem kocht dus is niet zo een punt voor me. Ook de speakers, beetje zonde voor het geld maar then again, zo vaak zet je de radio niet aan met een brullende V8
Dinsdag gaat hij trouwens binnen voor een ECU remap en ze halen de demper van de AMG performance uitlaat eruit, verwijderen de resonantiekamers en steken er 'thruflow' lijnen in. Ze vertelden me dat de upgrade naar een akrapovic niet de meerprijs waard was als je de performance uitlaat had. Zo blijft hij er ook lekker 'standaard' uit zien en de geluidskleppen in de uitlaat blijven gewoon werken.
Haha...zo heeft een kennis van mij vroeger rondgereden in een VW Golf 4 V6 met 214pk en een plaatje van 1.4 erop. Bij die Golfjes zag je dat toch niet zo snel als leek en hij werd altijd uitgedaagd voor het stoplicht door de 1.8 turbotjes en 2.0 benzine.JacobsT schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:49:
Bij hogere snelheid is me al opgevallen trouwens dat men motorkap lijkt te trillen door de wind. Toch wel een beetje zonde maar het is wel een lekker bruut ding.
Verwijderd
Mijn oog is misschien gevallen op een SLK230 kompressor van bouwjaar 1999-2001 met 193pk.
Beste Tweakers,
Belgische user hier.
Ik ben op zoek naar een nieuwe persoonwagen die via bedrijf zal aangekocht worden.
Mijn budget is €25.000.
Ik heb een offerte voor een Mercedes CLA 180d van €25.500.
De garage die mij deze offerte heeft aangeboden, heeft al "extra korting" gegeven bovenop de normale korting door mijn aandringen.
Wat zouden jullie mij aanraden?
Ik zou nog wat moeten afkrijgen dat dichter bij de €25.000 aanleunt.
Is het "verstandig" om met deze offerte een andere garage te benaderen en eventueel vragen voor hier €250 nog te kunnen afdoen. (vermoed dat ik dan goedkeuring krijg)
Belgische user hier.
Ik ben op zoek naar een nieuwe persoonwagen die via bedrijf zal aangekocht worden.
Mijn budget is €25.000.
De garage die mij deze offerte heeft aangeboden, heeft al "extra korting" gegeven bovenop de normale korting door mijn aandringen.
Is het "verstandig" om met deze offerte een andere garage te benaderen en eventueel vragen voor hier €250 nog te kunnen afdoen. (vermoed dat ik dan goedkeuring krijg)
Verwijderd
Die Golf V6 heeft toch 204 pk? Hier offtopic, maar de ultieme Golf is imo de R32.Redondo1982 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:04:
[...]
Haha...zo heeft een kennis van mij vroeger rondgereden in een VW Golf 4 V6 met 214pk en een plaatje van 1.4 erop. Bij die Golfjes zag je dat toch niet zo snel als leek en hij werd altijd uitgedaagd voor het stoplicht door de 1.8 turbotjes en 2.0 benzine.
Klopt als een bus, typotje.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:34:
[...]
Die Golf V6 heeft toch 204 pk? Hier offtopic, maar de ultieme Golf is imo de R32.
Overigens is de R32 een topper, maar ja daar zie je wel gelijk aan dat je een snelle bak hebt. En zo'n V6 4motion was wel een stuk subtieler om in te rijden.
Wat is de prijs zonder kortingen?dotacom schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:08:
Beste Tweakers,
Belgische user hier.
Mijn budget is €25.000.
Of je kan gewoon de 500 EUR zelf opleggen? Kan perfectdotacom schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:08:
Beste Tweakers,
Belgische user hier.
Mijn budget is €25.000.
Gewoon keihard zijn. Een dealer gaat je toch niet laten lopen op 500.dotacom schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:08:
Beste Tweakers,
Belgische user hier.
Mijn budget is €25.000.
Dit topic is gesloten.