UPC Digitale televisie - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.943 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt steeds gekker; niet alleen Philips was niet op tijd met de HD decoders, nu blijkt ook dat grote delen van het UPC netwerk simpelweg nog niet HD gereed zijn:

"Niet alleen een tekort aan HD kabeldecoders maar ook het kabelnetwerk schijnt UPC op dit moment parten te spelen bij het uitrollen van HD televisie aan zijn klanten. Diverse grotere kabelnetwerken van UPC schijnen volgens monteurs van UPC nog niet geheel geschikt te zijn voor ontvangst van HDTV via de UPC kabel."

http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1237

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mwa.. ik betwijfel of dat waar is. Alle digitale uitzendingen van UPC komen in principe van 1 plek, daarna is het gewoon een kwestie van digitaal transport. Het lijkt me dat alle digitale delen van het netwerk dat dus gewoon aan moeten kunnen. Alle digitale apparatuur is een jaar geleden net vervangen (met de uitrol van de Mediabox), ik neem aan dat ze toen al wel rekening hebben gehouden met eventuele HD-signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:52

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Het moet niet gekker worden met UPC, word er vandaag een bos bloemen gebracht met daaraan een kaartje met "excuses voor het ongemak , UPC " vanwege het feit dat ze 2x langs moesten komen om mijn settopbox goed te krijgen. iemand heeft een cursus omgaan met klanten gevolgd blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:40:
Het wordt steeds gekker; niet alleen Philips was niet op tijd met de HD decoders, nu blijkt ook dat grote delen van het UPC netwerk simpelweg nog niet HD gereed zijn:

"Niet alleen een tekort aan HD kabeldecoders maar ook het kabelnetwerk schijnt UPC op dit moment parten te spelen bij het uitrollen van HD televisie aan zijn klanten. Diverse grotere kabelnetwerken van UPC schijnen volgens monteurs van UPC nog niet geheel geschikt te zijn voor ontvangst van HDTV via de UPC kabel."

http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1237
Hoezo opvallend? Er zijn nog steeds stukken in het netwerk waar nog geen digitale TV mogelijk is. Dus dit is helemaal niet zo raar.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort verhuisd. Er is verbouwd en er is ook wat aan de tv kabels gedaan want mijn tv kwaliteit was heel erg slecht dus is er een versterker tussen geplaatst door mijn aannemer. Nu heb ik 2 problemen: 1 ik weet niet waar mijn versterker is geplaatst en 2 ik weet niet of hij retourgeschikt is! zou iemand mij kunnen helpen die weet waar die versterkers normaal hangen en of ik kan zien of hij retour geschikt is?

Alvast bedankt,
timo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
schnumi schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:14:
[...]

Hoezo opvallend? Er zijn nog steeds stukken in het netwerk waar nog geen digitale TV mogelijk is. Dus dit is helemaal niet zo raar.
Er zijn zelfs nog stukken waar Chello en VoIP niet beschikbaar is. UPC is tenslotte begonnen met het opkopen van allelei kleine kabelbedrijven, dus de kwaliteit van het netwerk is niet overal gelijk. In Nijmegen en Lelystad is het bijvoorbeeld mogelijk om aansluitingen (taps) met een druk op de knop te schakelen. In de rest van het land moet er een monteur komen om de kabeltje in de tap te zetten.

T1M0!: Heel simpel om te controleren of hij retourgeschikt is: Pak een mediabox en probeer een film te bestellen. Als dit lukt is ie retourgeschikt.

[ Voor 30% gewijzigd door Flake op 24-06-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 21:53

job

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:58:
zou iemand mij kunnen helpen die weet waar die versterkers normaal hangen en of ik kan zien of hij retour geschikt is?
timo
Die dingen hangen meestal in de meterkast.
Of die retourgeschikt is... Even het merk en type in google gooien en je weet genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 24-06-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Flake schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:57:
[...]
T1M0!: Heel simpel om te controleren of hij retourgeschikt is: Pak een mediabox en probeer een film te bestellen. Als dit lukt is ie retourgeschikt.
Zo simpel is het jammergenoeg niet. :)

Ik heb 2 films besteld in de eerste maand met een niet retourgeschikte versterker. 3x kun je dit doen maar daarna word dat geblokkeerd. Toen ik een retourgeschikte versterker kreeg van UPC stond de volgende maand die 2 films mooi op mijn rekening.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:14:
[...]

Je hebt het verhaal gelezen? Het gaat niet om de Achterhoek of Lutjebroek maar de grote plaatsen in de randstad waar al jarenlang digi tv is.

"Zo blijken grote gedeelten van netwerken in en om Rotterdam niet geschikt te zijn voor HDTV ontvangst. Ook andere grote plaatsen in de Randstad zijn voor grote gedeelten nog niet "HDTV Ready".

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
schnumi schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:18:
[...]

Zo simpel is het jammergenoeg niet. :)

Ik heb 2 films besteld in de eerste maand met een niet retourgeschikte versterker. 3x kun je dit doen maar daarna word dat geblokkeerd. Toen ik een retourgeschikte versterker kreeg van UPC stond de volgende maand die 2 films mooi op mijn rekening.
Idd.. met films kun je het niet echt testen. Het beste kun je gewoon naar kanaal 999 gaan, even wachten en op de rode knop duwen. Dan krijg je bij de Thomson boxen een diagnose-scherm te zien. Bij de Pace-box waar ik even mee heb gespeeld werkte dit niet. Dan zou je eventueel een betaald spelletje kunnen spelen, die worden namelijk wel direct afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-10 08:57
Duncan_R schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:55:
Het moet niet gekker worden met UPC, word er vandaag een bos bloemen gebracht met daaraan een kaartje met "excuses voor het ongemak , UPC " vanwege het feit dat ze 2x langs moesten komen om mijn settopbox goed te krijgen. iemand heeft een cursus omgaan met klanten gevolgd blijkbaar
Netjes, netjes :P
Het wordt nog wel 'es wat :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens gelezen dat je bij bepaalde tv programma's met een set top box mee kunt doen aan tv programma's. Bijv. willem wever (ned 3) kun je extra info krijgen over de tests door op de rode knop te drukken. Weet iemand of dit waar is? :+ en of dit met de met de mediabox ook kan? :)

Timo

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Duncan_R schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:55:
is het een handgeschreven kaartje, of heeft UPC die gelijk maar in een flinke oplage laten drukken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
TheoQ schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:04:
[...]

is het een handgeschreven kaartje, of heeft UPC die gelijk maar in een flinke oplage laten drukken??
:/

Ze kunnen het ook niet goed doen, hé.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
Yohan schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:07:
[...]

:/

Ze kunnen het ook niet goed doen, hé.
Het kan wel, maar ze doen het helaas (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:20:
Ik heb eens gelezen dat je bij bepaalde tv programma's met een set top box mee kunt doen aan tv programma's. Bijv. willem wever (ned 3) kun je extra info krijgen over de tests door op de rode knop te drukken. Weet iemand of dit waar is? :+ en of dit met de met de mediabox ook kan? :)

Timo
Bij Sport 1 heb je wat WK nieuws, standen en een quiz. Bij VPRO 2voor12 heb je ook de radiostreams en een quiz. Op andere zenders heb ik het nog nooit gezien eerlijk gezegd.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Sport 1 heb je wat WK nieuws, standen en een quiz. Bij VPRO 2voor12 heb je ook de radiostreams en een quiz. Op andere zenders heb ik het nog nooit gezien eerlijk gezegd.
oke bedankt 8)

Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:20:

Timo
Euronews is tegenwoordig ook interactief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie sport 1 en film 1 ook als promo een tijdje gratis kunnen bekijken? Ik heb m'n mediabox nu een weekje maar helaas kan ik sport 1 en film1 niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:37:
Hebben jullie sport 1 en film 1 ook als promo een tijdje gratis kunnen bekijken? Ik heb m'n mediabox nu een weekje maar helaas kan ik sport 1 en film1 niet zien.
nee wel die extra nieuws kanalen maar niet sport 1 en film 1.

Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:37:
Nee :/

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik wel, maar ik had het pakket al vrij vroeg. Had die kanalen een maand gratis, werd uiteindelijk twee maanden. Misschien geldt die aanbieding niet meer?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Sinds 1 maart zitten Film1&Sport1 niet meer in het proefpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:39:
Sinds 1 maart zitten Film1&Sport1 niet meer in het proefpakket.
ik had ze vorige week tot en met donderdag, terwijl ik al 5 maanden alleen het basispakket heb van 16 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:52

Duncan_R

www.motor-forum.nl

TheoQ schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:04:
[...]

Jaja , een handgeschreven briefje en alles, maar dat komt ws omdat ze het via de lokale bloemist hebben laten bezorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-10 13:25
Het beeld happert, zappe duurt lang, de boxen blijven eigendom van UPC, kwaliteit niet goed op crt tv.
Voor mij genoeg redenen om het niet aan te schaffen! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxBass
  • Laatst online: 03-08 11:00

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:20:
[...]

ik had ze vorige week tot en met donderdag, terwijl ik al 5 maanden alleen het basispakket heb van 16 euro :)
Ik had ze ook gratis, ivm omschakeling van oude naar nieuwe box, maar men was wel zo vriendelijk om gewoon de kosten door te berekenen toen de testperiode afgelopen was... ik niet akkoord, aangegeven dat ze een nieuwe factuur zouden sturen, kwam maar niet, heeft 2 mnd geduurd, toen sloten ze alles af... veel gebel , maar nu klopt het allemaal weer... technisch allemaal leuk, maar die kutfacturen... blijft een bende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxxBass schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:32:
[...]

Ik had ze ook gratis, ivm omschakeling van oude naar nieuwe box, maar men was wel zo vriendelijk om gewoon de kosten door te berekenen toen de testperiode afgelopen was... ik niet akkoord, aangegeven dat ze een nieuwe factuur zouden sturen, kwam maar niet, heeft 2 mnd geduurd, toen sloten ze alles af... veel gebel , maar nu klopt het allemaal weer... technisch allemaal leuk, maar die kutfacturen... blijft een bende...
ja, het blijft een stelletje bij elkaar. Ik betaal dus nooit met automatische incasso....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

happert? Volgens mij hapert niet alleen het beeld :+

- maar dit is dus lang en breed opgelost, als je er nog last van hebt deugen je kabels/splitters niet :z
zappe duurt lang,
Inherent aan MPEG2 encoding...
de boxen blijven eigendom van UPC,
Eh, wat wilde je er anders mee doen :? Hier in de kringloopwinkel lagen laatst een paar Motorola DVI3000-jes. Voor EUR 4 kon je ze zo meenemen. Je zou er geen zak aan hebben, maarja, dat is juist de reden voor het niet verplicht stellen om zo'n decoder zelf te kopen 8)7
kwaliteit niet goed op crt tv.
Oh? Ik zit hier op mijn 24" CRT monitor TV te kijken via die mediabox en het beeld vind ik beter dan bij een 23" TFT - je hebt minder last van MPEG artefacten als je er dicht op zit en de kleurweergave is sowieso beter. Wel valt het verschil qua ruis minder op (DTV=geen ruis), maar dat merk je sowieso pas op echt grote, scherpe schermen.
Jij je keus, maar de redenen die je aanvoert houden niet echt steek ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:20:
[...]

Yohan bedoelt dat Film1&Sport1 sinds 1 maart niet meer toegevoegd worden aan het proefpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb van het weekend even een film besteld via UPC Digital ( Arrivo )
Nou ineens had ik veeeeel beter geluid dan op alle andere zenders ?
Kan ik op al mijn andere zenders ook dat geluid krijgen dat Arrivo uitzend ?
Heb de MediaBox overgens Digitaal aangeloten naar mijn Receiver......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gokje:
De film die je met Arrivo bekeek had Dolby 5.1 surround sound, de andere zenders niet.

Aangezien de NL omroepen nog niet eens in breedbeeld willen uitzenden lijkt me niet dat binnenkort Dolby standaard gaat worden :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Het wordt hoog tijd dat ze dat stelletje bejaarde conservatieve beleidsmakers bij de omroepen wegsturen. Op de huidige manier krijgen we nooit enige vooruitgang in de gebruikte technieken.

<frustratiemode>
Enne.. doe dan ook gelijk die netmanager de deur uit! Sinds een algemene netmanager voor alle drie de netten mag bepalen wie, wat, wanneer uitzendt is het nog nooit zo een zooi geweest. Er zit totaal geen lijn meer in. Voorheen kon je er nog van opaan dat bepaalde programma's op een vast net en op vaste tijden werden uitgezonden. Nu lijkt het wel alsof alles in een grote hoed wordt gegooid en er random ergens een uitzending wordt neergesmeten. En als je dan al snapt hoe het zit, dan worden in een nieuw tv seizoen zomaar alle omroepen weer op een ander net gegooid. Veel buitenlandse series worden niet eens volledig uitgezonden, maar dan doen ze alleen een handjevol afleveringen, of er vallen gaten van meerdere maanden in het uitzendschema. Waar is dat nou weer goed voor?

Ik wil de programmering van gisteren met de techniek van morgen!
Vroegâh was alles beter 8)7
</frustratiemode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
arieman007 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:23:
Het beeld happert, zappe duurt lang, de boxen blijven eigendom van UPC, kwaliteit niet goed op crt tv.
Wees blij dat de boxen eigendom van UPC blijven! Als de jouwe defect zou zijn dan zou je zuur zijn als je een nieuwe aan zou moeten schaffen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
arieman007 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:23:
de boxen blijven eigendom van UPC
Das nou echt een goeie reden d:)b
Jij schaft em natuurlijk liever zelf aan voor EUR 150,-. Zodat je 'em in een eigen kleur kan spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee vraagjes: 1 wanneer komt er een nieuwe update versie uit (ik heb nu 1.93) en 2 wanneer kun je de uitzendingen op pauze zetten en opnemen en zo..... 8)7

Timo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:32:
Ik heb twee vraagjes: 1 wanneer komt er een nieuwe update versie uit (ik heb nu 1.93) en 2 wanneer kun je de uitzendingen op pauze zetten en opnemen en zo..... 8)7

Timo :)
1: Wat verwacht je in de nieuwe update?
2: Zodra er een (mediabox met) harde schijf wordt geleverd zullen dergelijke opties ook tot de mogelijkheden gaan behoren.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen 2 heren van UPC over de vloer gehad (of eigenlijk planhold dacht ik), omdat ze bij UPC gezien hadden dat m'n signaal niet sterk genoeg was (hoe ze dat nou weer kunnen....). Of misschien omdat ik geklaagd had...
De wanddoos is vervangen (door een einddoos ipv een doorlusdoos) en ik kreeg een andere splitter. Die van mezelf was net niet goed genoeg. Met die nieuwe splitter kwamen ze al met al net 'aan de norm'. Beeld is inderdaad wat stabieler, zeker op extreme en RAI1: die waren niet om aan te zien... Koste mij allemaal niets, dus moet zeggen uitstekende service van UPC!
Btw: heb ook chello en nog even telefonie van UPC.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walstroom
  • Laatst online: 15:24
Hoe kom je van die rommel weer af ? Het aanvragen en krijgen was gratis. Jammer dat het alleen bij mij niet werkt (professionele antenneversterker ertussen). Via e-mail gevraagd of ze de spullen weer kunnen ophalen. Kan alleen via een nummer waar je voor moet betalen. Zo kan ik ook m'n geld verdienen ! Daar doe ik uit principe niet aan mee. Wie heeft dezelfde ervaringen met deze pracht firma ?

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
laat ook maar :)

[ Voor 95% gewijzigd door Bigs op 30-06-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 14:17
Hoe lang duurt het upgraden wel niet? Ik zit al een kwartier naar een Software upgrade in process scherm te kijken.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
walstroom schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:54:
Hoe kom je van die rommel weer af ? Het aanvragen en krijgen was gratis. Jammer dat het alleen bij mij niet werkt (professionele antenneversterker ertussen). Via e-mail gevraagd of ze de spullen weer kunnen ophalen. Kan alleen via een nummer waar je voor moet betalen. Zo kan ik ook m'n geld verdienen ! Daar doe ik uit principe niet aan mee. Wie heeft dezelfde ervaringen met deze pracht firma ?
Ja klopt, ze zullen vast bakken met geld verdienen aan dat 3 minuten a €0,10ct/m telefoontje van jou. Denk dat ze eerder kosten maken door jou die box op te sturen en de verzendkosten voor het terugsturen te betalen, maarja ach, als je naam begint met een U en eindigt op PC dan kun je ook nooit iets goed doen B)
En naast dat, als het bij jou niet werkt, laat dan iemand langskomen. Ze zullen er alles aan doen (GRATIS, jawel!) om je signaal te verbeteren, zie de post hierboven bijvoorbeeld, daar kun je met je zogenaamde professionele antenneversterker niet tegenop :P

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
walstroom schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:54:
Hoe kom je van die rommel weer af ? Het aanvragen en krijgen was gratis. Jammer dat het alleen bij mij niet werkt (professionele antenneversterker ertussen). [
En een antenneversterker (tenzij retourgeschikt) mag je dus helemaal niet gebruiken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 18-10 01:50
Gisteren sprong tijdens het TV kijken opeens het beeld van de decoder op "signaalverlies, controleer alle stekkers". Analoge TV (doorgelust) deed het gewoon nog en alle kabels zaten er goed in dus ik zag het probleem niet helemaal. Vandaag was het bovenstaande nog steeds het geval, dus ik heb de stroomstekker er maar even uitgetrokken. Nadat ik em weer op de prik had gezet, werkte alles weer.....

Iemand dit al eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Op het moment werkt bij mij (Arnhem) een aantal zenders niet. Niet de meest belangrijke, maar al met al een aanzienlijk aantal, waaronder Talpa en een reeks muziekzenders. Dit is al enkele dagen het geval: beeld zwart, wel zenderinformatie te zien in het UPC balkje.

Gisteren met de helpdesk gebeld, het blijkt aan een bepaalde transport beam te liggen waar die zenders op zitten. Dit zou dus inhouden dat ze dat bij UPC moeten fixen. Iemand anders hier, uit dezelfde omgeving misschien, met hetzelfde probleem?
Yohan schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:16:
[...]

En een antenneversterker (tenzij retourgeschikt) mag je dus helemaal niet gebruiken :O
En is in de meeste gevallen niet eens nodig. Werkt het wel als je de versterker er tussen uit haalt, walstroom?

[ Voor 45% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-06-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nieuw! TV West is beschikbaar: kanaal 709.

De TV-zender lijst is bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik ook de Mediabox (Thomson) aangesloten.
In eerste instantie geen beeld via de AV-ingang en na hulp van de UPC-helpdesk bleek het probleem in een defecte Scart-kabel van UPC te zitten. De Scart-kabel van mijn videorecorder bleek wel te werken en bood dus tijdelijk uitkomst. UPC heeft me beloofd een nieuwe Scart-kabel toe te sturen.

Verder is me opgevallen dat de zenders RNN7 en Omroep Berkel en Rodenrijs wel via de analoge aansluiting te ontvangen zijn maar niet via de digitale aansluiting. Lokale omroep B&R vind ik niet zo'n gemis, maar RNN7 had ik wel digitaal verwacht.
Ik dacht dat je bij een overstap sowieso alle zenders zou krijgen die je nu ook analoog kunt ontvangen plus enkele extra. Bij het extra channelpack nog weer eens enkele extra. Dit is kennelijk niet het geval omdat niet alle analoge zenders in het eigen woongebied ook digitaal worden doorgegeven. Vreemd, waarom dan wel een plaatscode in te geven?

Er is me nog iets bijzonders opgevallen. Ik heb nog een 4:3 beeldscherm en gisteravond werd op Nederland 2 een breedbeeld programma uitgezonden. Via analoog werd het beeld als breedbeeld op de TV weergegeven, dus met boven en onder een zwarte balk. Via de digitale aansluiting was het beeld uitvergroot en werd er aan de zijkanten een deel van het beeld weggesneden.
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Heb je bij instellingen van de box het beeld op 16:9 gezet in plaats van 4:3 of plat?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:34:
Sinds gisteren heb ik ook de Mediabox (Thomson) aangesloten.
In eerste instantie geen beeld via de AV-ingang en na hulp van de UPC-helpdesk bleek het probleem in een defecte Scart-kabel van UPC te zitten. De Scart-kabel van mijn videorecorder bleek wel te werken en bood dus tijdelijk uitkomst. UPC heeft me beloofd een nieuwe Scart-kabel toe te sturen.

Verder is me opgevallen dat de zenders RNN7 en Omroep Berkel en Rodenrijs wel via de analoge aansluiting te ontvangen zijn maar niet via de digitale aansluiting. Lokale omroep B&R vind ik niet zo'n gemis, maar RNN7 had ik wel digitaal verwacht.
Ik dacht dat je bij een overstap sowieso alle zenders zou krijgen die je nu ook analoog kunt ontvangen plus enkele extra. Bij het extra channelpack nog weer eens enkele extra. Dit is kennelijk niet het geval omdat niet alle analoge zenders in het eigen woongebied ook digitaal worden doorgegeven. Vreemd, waarom dan wel een plaatscode in te geven?

Er is me nog iets bijzonders opgevallen. Ik heb nog een 4:3 beeldscherm en gisteravond werd op Nederland 2 een breedbeeld programma uitgezonden. Via analoog werd het beeld als breedbeeld op de TV weergegeven, dus met boven en onder een zwarte balk. Via de digitale aansluiting was het beeld uitvergroot en werd er aan de zijkanten een deel van het beeld weggesneden.
Is dit normaal?
De Mediabox gebruikt inderdaad pan-and-scan bij 16:9 uitzendingen als je een 4:3 TV hebt. Je kunt dit voorkomen door in het TV-instellingen menu bij beeldformaat te kiezen voor 'Scherm (plat)'. Dan worden 16:9 uitzendingen net zo doorgegeven als 4:3 uitzendingen.

Als je voor 16:9 zou kiezen wordt het anamorf doorgegeven, dus het breedbeeld wordt dan horizontaal versmald zodat het op je 4:3 TV past (op een 16:9 TV zou je dit dan weer uitrekken, dat geeft betere kwaliteit dan 'inzoomen' op het beeld met de zwarte balken boven en onder).

[ Voor 9% gewijzigd door Bigs op 30-06-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Je kan dan toch beter voor 4:3 kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

[quote]dion_b schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:40:
[...]

knip

[zappe gaat langzaam]

Inherent aan MPEG2 encoding...

[...]

Dat is dus onzin. Hier in Amerika (ohio) zit ik ook met digitale tv, wat hier trouwens al een paar jaar prima draait, van time warner en zappen met die box hier gaat sneller dan de meeste moderne tv's.

[ Voor 4% gewijzigd door Bazer op 30-06-2006 17:52 ]

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Ik vind de box sneller van beeld verwisselen dan mijn tv op analoog ja. Maar het reageren op de knoppen van het zappen is trager, soms gaat hij opeens een paar seconden door, wil ik op 10 zijn gaat dat ding nog door naar de 14. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Yohan schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:45:
Je kan dan toch beter voor 4:3 kiezen?
Voor 16:9 uitzendingen op een 16:9 TV bedoel je? Nee.. want in de 16:9 mode worden er 576 lijnen gebruikt voor het breedbeeld in plaats van de ~400 in de 'plat' mode. Dit is veel belangrijker voor de beeldkwaliteit dan de horizontale resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Ik zit inmiddels al weer een tijd lang naar een upgrade scherm te kijken, wat moet ik nou doen om hem eruit te halen? Je gaat mij toch niet vertellen dat het een half uur duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Bigs schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:25:
[...]

Voor 16:9 uitzendingen op een 16:9 TV bedoel je? Nee.. want in de 16:9 mode worden er 576 lijnen gebruikt voor het breedbeeld in plaats van de ~400 in de 'plat' mode. Dit is veel belangrijker voor de beeldkwaliteit dan de horizontale resolutie.
MarixI01 geeft aan een 4:3-tv te hebben, dus dan lijkt de 4:3 stand me beter dan 'Plat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Yohan schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:38:
[...]

MarixI01 geeft aan een 4:3-tv te hebben, dus dan lijkt de 4:3 stand me beter dan 'Plat'.
Ligt eraan.. als hij dat pan-and-scan niet prettig vindt (wat ik kan begrijpen.. want de Nederlandse omroepen houden er itt bijv. de BBC geen rekening mee) kan hij beter voor 'Plat' kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

En als je nu een 4:3 tv hebt met een optie voor 16:9 stand kun je dan beter de 16:9 stand kiezen op de mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
schnumi schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:51:
En als je nu een 4:3 tv hebt met een optie voor 16:9 stand kun je dan beter de 16:9 stand kiezen op de mediabox?
Hmm.. zo'n stand heb ik ook, alleen schakelt mijn TV die niet automatisch in (of de mediabox geeft het signaal niet mee, geen idee). Je zou zeggen dat dat dan de beste optie is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:33
Ejorne schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:46:
[...]

1: Wat verwacht je in de nieuwe update?

.........
Zendervolgorde wijzigen, of in ieder geval de niet actieve zenders er tussen uit kunnen laten!

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Bigs schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:05:
[...]

Hmm.. zo'n stand heb ik ook, alleen schakelt mijn TV die niet automatisch in (of de mediabox geeft het signaal niet mee, geen idee). Je zou zeggen dat dat dan de beste optie is ja.
Hier dus wel.

Beneden hebben we nog een 4:3 tv staan van Sony die dat ondersteund, en als je de mediabox op 16:9 instelt schakelt de tv automatisch ook op die stand.

Dan heb je bovendien niet van die irritante witte streepjes die je bij 4:3 plat wel hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:41:
Op het moment werkt bij mij (Arnhem) een aantal zenders niet. Niet de meest belangrijke, maar al met al een aanzienlijk aantal, waaronder Talpa en een reeks muziekzenders. Dit is al enkele dagen het geval: beeld zwart, wel zenderinformatie te zien in het UPC balkje.
Heb ik ook gehad, ga naar fabrieks instellingen en als de taal verschijnt haal dan de stroom van
de box af ( de cache wordt nu geledigd ) daarna de stroom erop en de instructies op het scherm volgen. En voila Talpa op 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Holgster schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:57:
[...]

Zendervolgorde wijzigen, of in ieder geval de niet actieve zenders er tussen uit kunnen laten!
Dat mag van mij idd snel komen, zo is het best wel irritant...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Boehoehoe, naast alle discovery kanalen mag ik ook geen muziekkanalen en BBC3,4 meer kijken! En ik heb nog wel eens signaal van 40-50 procent!

Wat moet ik hier aan doen? Is hier een kleine versterker voor nodig, of kan ik toch maar beter een UPC monteurtje oproepen? De kanalen die het doen heb ik geen problemen mee. Ongeveer 60-70 procent van het pakket wat ik kan ontvangen is te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10
Probeer een keer opnieuw zenders zoeken te doen, misschien helpt dat.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Of even resetten naar de fabrieksinstellingen.

Las op een ander forum ook al mensen met dit probleem en dit hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Denizz schreef op zondag 02 juli 2006 @ 00:13:
Boehoehoe, naast alle discovery kanalen mag ik ook geen muziekkanalen en BBC3,4 meer kijken! En ik heb nog wel eens signaal van 40-50 procent!

Wat moet ik hier aan doen? Is hier een kleine versterker voor nodig, of kan ik toch maar beter een UPC monteurtje oproepen? De kanalen die het doen heb ik geen problemen mee. Ongeveer 60-70 procent van het pakket wat ik kan ontvangen is te ontvangen.
40-50 procent is te laag. Signaalsterkte dient tenminste 60% te zijn en signaalkwaliteit 100% wil het ding een beetje goed z'n werk doen. Een Thomson zal niet hoger uitslaan als 60% sterkte, een Pace wel.

Een UPC monteurtje is iig het beste wat je kan doen. Zo duur is zo'n menneke niet (39 euro, ach...), weet je zeker dat je versterkers retourgeschikt zijn en weet je ook zeker dat je signaal in orde is. Niet alleen voor jou, maar ook voor UPC. Als UPC ziet dat een monteur de DHZ-installatie afgemaakt heeft kunnen ze makkelijker een storingsmonteur sturen, omdat de binnenhuisbekabeling in orde hoort te zijn.

Overigens vallen BBC3-4 en die Discovery kanalen onder het Extra Channel Pack. Weet je zeker dat je proeftijd niet verlopen is?

[ Voor 8% gewijzigd door Flake op 02-07-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Nee, dit is dag 3 :). Zal dan toch het monteurtje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:32:
Nee, dit is dag 3 :). Zal dan toch het monteurtje doen.
Ik zou wel eerst eens klagen. Hier zijn ze ook geweest, en koste niks! Heb het wel inmiddels een half jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:19:
[...]

Ik zou wel eerst eens klagen. Hier zijn ze ook geweest, en koste niks! Heb het wel inmiddels een half jaar....
Wat dacht je van melden ipv klagen - dat is voor alle betrokkenen wel zo prettig :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Ik ga het gewoon melden, de kabel is hier gewoon net te zwak ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:06:
Ik ga het gewoon melden, de kabel is hier gewoon net te zwak ;).
Ik zou gewoon klagen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Ik ben niet zo Hollands genoeg denk dat ik ga klagen voor iets waar UPC niets aan kan doen :P. Hoewel ik toch 100% Hollander bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Ik heb zelf het probleem dat de Pace decoder steeds alle zenders kwijt is als ie op standby heeft gestaan. Het schijnt een bekend probleem te zijn en ik hoop dat het in een volgende software update is gefixt. Tot die tijd laat ik 'm maar gewoon aanstaan. Dat maakt qua energieverbruik toch niets uit.

Ik vermoed echter dat het ook te maken heeft met het feit dat er bij mij een goedkope Gamma antenneversterker tussenzit die uiteraard niet retourgeschikt is. Ik weet dat ik niet aan hoef te kloppen bij UPC zolang die versterker er nog tussenzit. Eerst dus maar 's op zoek naar een goede betaalbare retourgeschikte antenneversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte mevrouw,

UPC is bezig een Mediabox te ontwikkelen welke een hardeschijf heeft om programma's te kunnen opnemen, de zogenaamde Digitale Video Recorder ( DVR ). Wij verwachten in de 2de helft van dit jaar de DVR te kunnen aanbieden. Het is niet bekend of hiervoor een bijdrage zal worden gevraagd. Wel is bekend dat de DVR bij aanvraag uw huidige Mediabox zal vervangen. Zodra er meer informatie bekend is zult u hiervan op de hoogte worden gesteld.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland
Dit antwoord ontving ik als reactie op mijn vragen over de recorder, ze zeggen zelf dat ze nog niet weten of er een bijdrage voor wordt gevraagd, hmm...

Ik heb ook eens rond gezocht en op de site van Thomson staan de volgende apparaten:

DCI 5000 Standaard mediabox
DCI 6000 Standaard recorder
DCI 7000 HD mediabox
DCI 8000 HD recorder

Bij elk apparaat geeft de vergrootte preview het UPC logo aan, maar het kan ook 4x hetzelfde plaatje met een ander achtergrondje zijn :P

Beide recorders lijken mij wat kostbaar om zo in bruikleen te geven, maar ze zeggen dus zelf dat het nog niet bekend is.

Hoe dan ook, het lijkt mij dat dit de apparaten zijn waar het om zal gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Zou UPC dan alweer op zoek zijn naar een andere leverancier voor HD boxen? Aangezien Philips ze nu uitlevert (ok nog steeds niet omdat het niet wil)..

Is natuurlijk alleen maar positief, tenminste zolang die Thomson dit keer wel van goede kwaliteit is...

[ Voor 27% gewijzigd door schnumi op 03-07-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De HD-mediabox is sowieso van Philips. Het kan zijn dat ze er een tweede merk bijnemen, zoals de Pace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:05
Ik heb gisteren ook dat pakket gekregen maar begrijp ik nu goed dat na de eerste 6 maanden discovery, bbc3 en bbc4 (en een aantal andere zenders?) verdwijnen?

Hoe zit het trouwens met dat upc compleet, is er een pakket waarbij je 20:2Mbit Internet krijgt, digitale tv en telefonie? Ik kan er niets meer over vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
DTV staat los van Internet en Telefonie welke wel in een voordeelpakket zijn te krijgen.
Extreme is 20:2 Mbit en incl. Freetime telefonie abonnement voor € 59,95 per maand.
Wil je daar DTV bij dan kost je dat gewoon € 2,16 per maand extra, wil je ook dat extra pakket (Discovery, etc.) dan betaal je in totaal € 4,16 extra per maand.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:42
man-o-script schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:27:
DTV staat los van Internet en Telefonie welke wel in een voordeelpakket zijn te krijgen.
Extreme is 20:2 Mbit en incl. Freetime telefonie abonnement voor € 59,95 per maand.
Wil je daar DTV bij dan kost je dat gewoon € 2,16 per maand extra, wil je ook dat extra pakket (Discovery, etc.) dan betaal je in totaal € 4,16 extra per maand.
Je vergeet de kosten van de analoge kabel aansluiting, waaarmee de kosten voor DTV op 18 of 20 euro uitkomen (resp. zonder en mét extra channel pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Maar ik neem aan dat hij het normale kabelabonnement al had aangezien hij nu ook DTV heeft.
Totaal is dan dus 15,83 + 59,95 + 4,16 = € 79,94 per maand.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:05
man-o-script schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:58:
Maar ik neem aan dat hij het normale kabelabonnement al had aangezien hij nu ook DTV heeft.
Totaal is dan dus 15,83 + 59,95 + 4,16 = € 79,94 per maand.
Juist dat klopt, maar waar kan je vinden dat het 2 euro per maand kost en welke extra zenders zijn het?

Op de site van UPC zelf het ik niets kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
http://www.upc.nl/index.php?PageID=147700&R=5682 :)

En hier een overzicht van de zenders:
http://www.upc.nl/index.php?PageID=147699&R=10434

[ Voor 49% gewijzigd door man-o-script op 05-07-2006 14:20 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
synthdood schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:52:
Ik heb zelf het probleem dat de Pace decoder steeds alle zenders kwijt is als ie op standby heeft gestaan. Het schijnt een bekend probleem te zijn en ik hoop dat het in een volgende software update is gefixt. Tot die tijd laat ik 'm maar gewoon aanstaan. Dat maakt qua energieverbruik toch niets uit.

Ik vermoed echter dat het ook te maken heeft met het feit dat er bij mij een goedkope Gamma antenneversterker tussenzit die uiteraard niet retourgeschikt is. Ik weet dat ik niet aan hoef te kloppen bij UPC zolang die versterker er nog tussenzit. Eerst dus maar 's op zoek naar een goede betaalbare retourgeschikte antenneversterker.
De Pace mediabox heeft inderdaad een software probleempje dat alle zenders zwart zijn als je m uit de standby haalt. Een powercycle lost het probleem op. In augustus komt een update uit waarmee dit probleem opgelost zal zijn.

En wat versterkers betreft: Bel UPC en maak gewoon een afspraak voor een monteur om de DHZ installatie af te maken. Kost je 40 euro en dan krijg je versterkers die sowieso geschikt zijn voor DTV. Je wil niet weten hoeveel problemen er met coax versterkers zijn icm DTV: Versterkers die alleen de analoge band versterken, niet retourgeschikt zijn, frequenties blokkeren waardoor sommige zenders niet beschikbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om (betaal) zenders te verwijderen? Dus dat als je aan het zappen bent niet langs alle film en sport kanalen moet voor je weer bij een zender bent die wel wordt weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het antwoord op de volgende vraag niet echt vinden, ook niet op de UPC site. Heeft deze mediabox nou een twin tuner of een single tuner? M.a.w. kun je hem op je dvdrec aansluiten en programma a opnemen en tegelijkertijd programma b kijken? Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Een single. Twintuners zijn iets voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:10

Smarron

The bend

Dit kon wel met de oude Motorola decoder. Hier kon je favoriete kanalen aanvinken, zodat als je ging zappen je alleen de kanalen tegenkwam die je zelf leuk vond (en de gecodeerde zenders dus lekker over kon slaan).

Helaas kan dat nu niet meer. :(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Ik heb mijn zwarte mediabox laten vervangen, dat ding begon om de 5 à 10 minuten spontaan een software update te doen (warmte probleem?).

Ik heb nu een grijze en die werkt al een paar dagen probleemloos. Wat me vooral opvalt is dat de box veel beter reageert op de afstandsbediening. Ik kan nu alle kanten op richten terwijl ik met bij de zwarte box precies op de ontvanger moest richten. De afstandsbediening is trouwens dezelfde, die is niet vervangen, de grijze box ontvangt dus gewoon veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:41:

Gisteren met de helpdesk gebeld, het blijkt aan een bepaalde transport beam te liggen waar die zenders op zitten. Dit zou dus inhouden dat ze dat bij UPC moeten fixen. Iemand anders hier, uit dezelfde omgeving misschien, met hetzelfde probleem?
Bovenstaand probleem houdt bij mij aan, ook werkt de TV gids niet meer ("even wachten aub" staat dan 10 minuten in je scherm) en de knop "Muziek" in het menu doet niets. Ook vreemd trouwens: als ik ga zoeken naar zenders, vindt hij er bijv. 74, en als ik dan meteen weer zoek, vindt hij er ineens 88. Signaalsterkte is ca. 60%, signaalkwaliteit-balkje blijft leeg. Dit WAS 100%! De zenders die het wel doen, zijn ook probleemloos: scherp beeld, en geen storingen. Dit in combinatie met de dagelijkse, slecht getimede software updates en het feit dat de buren gewoon wel alle zenders hebben, heeft mij ertoe bewogen maar eens een afspraak te maken met een UPC monteur. Althans, dat stelde de helpdesk zelf voor, dus ik neem aan dat het me geen geld gaat kosten. Zal wel nieuwe media box worden, uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:15:
...heeft mij ertoe bewogen maar eens een afspraak te maken met een UPC monteur. Althans, dat stelde de helpdesk zelf voor, dus ik neem aan dat het me geen geld gaat kosten. Zal wel nieuwe media box worden, uiteindelijk.
Een zgn. Afmaken DHZ-installatie kost EUR 39,00. Mocht blijken dat de mediabox defect is (en daar lijkt het in jouw geval op) dan worden deze kosten achteraf op verzoek weer gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ben ik de enige die signaal meer heeft? Noord-brabant.

Al 2x stroom afgehaald, kabels aangedrukt enzo maar hij krijgt geen signaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:48:
Ben ik de enige die signaal meer heeft? Noord-brabant.

Al 2x stroom afgehaald, kabels aangedrukt enzo maar hij krijgt geen signaal...
Je moet wel iets specifieker zijn dan Noord-Brabant.. In mijn deel van Geldrop werkt het nu in ieder geval wel :) (digitaal iig, geen analoog aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Bigs schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:26:
[...]

Je moet wel iets specifieker zijn dan Noord-Brabant.. In mijn deel van Geldrop werkt het nu in ieder geval wel :) (digitaal iig, geen analoog aangesloten)
Geldrop, ook ;) Analoog deed t wel. Zal zo wel weer werken, afgelopen uren niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05

Zenix

BOE!

ik heb nu ook even upc digital tv, het werkt allemaal goed. Maar ik heb 1 probleem op sport en film kanalen zie ik een deel van het beeld niet met 4:3. Ik heb een 4:3 tv, als ik het op breedbeeld instel dan zie ik het wel maar dan ziet het er niet heel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:13:
[...]

Geldrop, ook ;) Analoog deed t wel. Zal zo wel weer werken, afgelopen uren niet getest.
Nog steeds geen ontvangst... morgen maar eens UPC bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even over die harddisk in die mediabox.... er staat toch op de site (van upc) dat die al in de grijze meiabox zit of begrijp ik dit verkeerd. En er staat ook dat je mediabox al klaar is voor de toekomst...
Dus wil iemand me nou ff laten weten of die harde schijf nou in de mediabox zit of niet..... 8)7

Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 18-10 01:50
nee, zit er niet in (zoals al een aantal keer is genoemd in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Het antwoord op je vraag staat in de FAQ, startpost van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 26-10 13:15

Royz

Kleurenblind!!

OMG stoppen ze gewoon met de uitrol van HDtv. Wat een blunder weer zeg. Wat is het ongelofelijk klote dat ik perse in een UPC gebied moet wonen :r. Of die idioten daarboven moeten eindelijk de kabel eens open gooien!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.